Toon posts:

E-bike 11x stuk sinds aanschaf 27/03/2020

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi allen,

Aangezien ik bezig ben met mijn autorijbewijs, ik moet alleen nog het praktijk examen behalen heb ik een e-bike aangeschaft bij een betreffende lokale fietsenwinkel hier in de buurt op 27/03/2020.

Sinds de aanschaf heb ik dus al 11x problemen ondervonden waarop ik terug ben gegaan naar de zaak. Hierdoor gaf de dealer aan dat hij een beurt nodig had waar ik daar een x bedrag aan betaald al 2x. En de rest werd telkens gerepareerd.

Toevallig ben ik mijn bon vergeten bij mijn laatste beurt, waarop ik de dealer belde dat ik mijn bon ben vergeten op de zaak. Hierop gaf de dealer aan dat hij de bon in de prullebak had gegooid, eenmaal bij aankomst was de baas er niet meer en konden ze de bon ook niet meer vinden in de prullebak.

De gang van zaken vindt ik niet kunnen, zeker niet voor een product waar ik 2000 euro voor heb betaald. Rechtsbijstand kan waarschijnlijk niks voor me betekenen omdat ik pas een rechtsbijstand verzekering hebt aangevraagd na het aanschaf van de fiets helaas.

Wat zijn mijn rechten hierin? ik heb al rond gekeken op de consumentenbond website. Hierin haalde ik eruit dat dat ik de koop zou kunnen ontbinden in mijn situatie maar ik kan hier helaas geen voorbeeld brief voor vinden. Verder zit ik nu dus ook al twee dagen thuis omdat mijn fiets kapot is (weer) waardoor ik niet kan werken.

Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:49

Perkouw

Moderator General Chat
Ik mis hierbij wat informatie over wat voor soort problemen we het hebben. En hoeveel kilometer heb je er inmiddels op zitten met je fiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Kun je niet iets regelen met een huur/leenfiets tijdens de reparaties van je fiets?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-09 08:34
Hebben ze de bon niet digitaal, zodat ze een nieuwe voor je uit kunnen printen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Perkouw schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:02:
Ik mis hierbij wat informatie over wat voor soort problemen we het hebben. En hoeveel kilometer heb je er inmiddels op zitten met je fiets?
Ongeveer 3000km zit er nu op. Problemen zijn; vastlopende ketting, computer die vastloopt en niet functioneerd, versnelling die afhaakt. Dat soort zaken helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ruftman schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:34:
Hebben ze de bon niet digitaal, zodat ze een nieuwe voor je uit kunnen printen?
Heb hem zojuist gevonden toevallig in mijn cloud gelukkig. Dus die heb ik weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
stylezzz schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:03:
Kun je niet iets regelen met een huur/leenfiets tijdens de reparaties van je fiets?
Kost mij 75 euro perdag gaf de beste man aan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:40:
[...]

Wat een grap. Een auto huur je voor een derde van de prijs. En die is vaak 10x duurder. Als je als lokale ondernemer een klant met zoveel problemen hebt die geef je gewoon een gratis fiets (en dat is ook gewoon mijn ervaring met problemen met fietsen; je krijgt gewoon een gratis leenfiets mee).

Klinkt als een ondernemer die nog niet echt doorheeft dat je zelfs online betere service krijgt.

[ Voor 9% gewijzigd door Gunner op 10-08-2020 11:43 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:48
Wow, 75 EURO per DAG?? 8)7

Dan hoef je vast zelf niet meer te trappen :+

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ruftman
Gunner schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:42:
[...]

Wat een grap. Een auto huur je voor een derde van de prijs. En die is vaak 10x duurder. Als je als lokale ondernemer een klant met zoveel problemen hebt die geef je gewoon een gratis fiets (en dat is ook gewoon mijn ervaring met problemen met fietsen; je krijgt gewoon een gratis leenfiets mee).

Klinkt als een ondernemer die nog niet echt doorheeft dat je zelfs online betere service krijgt.
Sterker nog, de meeste autobedrijven geven een gratis leenauto mee (met bedrijfsreclame) als het een beurt betreft waar niet op gewacht kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-09 09:55
ruftman schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:46:
[...]

Sterker nog, de meeste autobedrijven geven een gratis leenauto mee (met bedrijfsreclame) als het een beurt betreft waar niet op gewacht kan worden.
Bij mijn garage heb je idd een leen auto (klasse Peugeot 107 meen ik) voor 7,50 per dag :')

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:40:
[...]

Hahaha dan zou ik hem echt in zijn gezicht uitlachen en ter plekke de koopovereenkomst ontbinden omdat je gewoon geen vertrouwen meer hebt in het gekochte product.

11 keer problemen hebben in het kleine half jaar dat je hem hebt slaat natuurlijk nergens op. En dan nog bij moeten betalen voor een leenfiets? 8)7
Ontbinden en wegwezen daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruftman
234FaTaLiTy schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:52:
[...]

Bij mijn garage heb je idd een leen auto (klasse Peugeot 107 meen ik) voor 7,50 per dag :')
Nog altijd goedkoper dan een leenfiets voor 75 euro per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wootism schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:58:
[...]

Hahaha dan zou ik hem echt in zijn gezicht uitlachen en ter plekke de koopovereenkomst ontbinden omdat je gewoon geen vertrouwen meer hebt in het gekochte product.

11 keer problemen hebben in het kleine half jaar dat je hem hebt slaat natuurlijk nergens op. En dan nog bij moeten betalen voor een leenfiets? 8)7
Dus ik zou de koop kunnen ontbinden op basis van het feit dat het geen deugelijk product is vanwege het stuk gaan 11x al tot nu toe binnen een half jaar?

Is daar toevallig een voorbeeld brief van?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Wootism schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:58:
[...]

inderdaad, de beste man kan in de **** zakken, als er gebreken zijn aan de fiets hoef jij hier voor niet eens voor te betalen om dit te fixen. Onderdeel van de garantie. En hij mag binnen de garantie periode gaan bewijzen dat jij niet de fiets kapot heb gemaakt. (Kan hij niet).

Serieus, koop ontbinden en nieuwe fiets bij een betere dealer kopen. Als deze dealer zo omgaat met klanten heb ik er ook geen vertrouwen meer in dat dit ooit goed komt.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Laatst online: 17:51
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:12:
[...]

Dus ik zou de koop kunnen ontbinden op basis van het feit dat het geen deugelijk product is vanwege het stuk gaan 11x al tot nu toe binnen een half jaar?

https://www.juridischloke...tie/ondeugdelijk-product/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!, hopelijk zal de verkoper meewerken wat ik niet denk. Redelijk koppige verkoper helaas dus dat wordt.

Gaat overigens om dit e-bike; https://www.giant-bicycles.com/nl/grandtour-eplus-1-gts-2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Lijken me ook niet echt dingen die je na 3000km al moet onderhouden. Kun je niet ergens een second opion laten doen? En zat er niet een gratis onderhoudsbeurt bij? Ieder zichzelf respecterende fietsenwinkel biedt een gratis beurt aan na x kilometer/ x maanden. Stuur desnoods de fabrikant/importeur een mail en vraag hen of ze de gang van zaken normaal vinden.

Als de fabrikant/importeur aangeeft dat je zo vaak onderhoud moet plegen weet je dat, maar dat kan ik me niet voorstellen. Als ze aangeven dat de onderhoudsintervallen normaal gesproken groter zijn, heb je iets om de verkoper mee om z'n oren te slaan.

75 euro per dag is trouwens heel veel. Krijg je dan op z'n minst een nieuwe fiets mee? Je kunt nog beter een swapfiets regelen. Die kosten 16,50 per maand. En zijn maandelijks opzegbaar. Betaal je wel 15 euro administratiekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 21:26
Kun je opsommen voor welke zaken je telkens terug moet? Scherm dat het niet goed doet etc. zou je misschien ook direct met Giant op kunnen nemen. Niet de normale weg, want je hebt een contract gesloten met de verkopende partij maar het is misschien in de toekomst een poging waard.

Verder zijn de klachten die je eerder benoemde haperende ketting/naaf vooral afstelling problemen. Dat is iets wat een fietsenmaker ook niet kan. Afstellen kun je met een filmpje op internet gewoon zelf en dan is het 10 keer beter.

Probeer met je fiets overigens niet altijd in de zwaarste versnelling op vol vermogen weg te rijden. De motor geeft zo veel koppel dat de ketting heel snel rekt en tandwielen erg hard slijten. Niet dat ze duur zijn maar je moet ze weer vervangen.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02:09

MLLL

Palm Treo 650

Om wat voor merk fiets gaat het?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:20
MLLL schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:58:
Om wat voor merk fiets gaat het?
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:19:
[...]

Bedankt!, hopelijk zal de verkoper meewerken wat ik niet denk. Redelijk koppige verkoper helaas dus dat wordt.

Gaat overigens om dit e-bike; https://www.giant-bicycles.com/nl/grandtour-eplus-1-gts-2019

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:12:
[...]

Stuur iets als:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Pas het eventueel her en der aan zodat het meer aansluit op jouw schrijfstijl, bijvoorbeeld door [de fiets] te vervangen voor e-bike of elektrische fiets.

Per aangetekende brief sturen is trouwens niet nodig. De brief kun je ook gewoon mailen of afgeven en een dag of twee later vragen of de verkoper de brief heeft gelezen. Aangetekend een brief sturen doe je alleen als je van plan bent te gaan dagvaarden en je bang bent dat de ontvanger voor de rechter gaat ontkennen de brief te hebben ontvangen.

[ Voor 9% gewijzigd door Dimens op 10-08-2020 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dimens schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:25:
[...]

Stuur iets als:

***members only***

Pas het eventueel her en der aan zodat het meer aansluit op jouw schrijfstijl, bijvoorbeeld door [de fiets] te vervangen voor e-bike of elektrische fiets.

Per aangetekende brief sturen is trouwens niet nodig. De brief kun je ook gewoon mailen of afgeven en een dag of twee later vragen of de verkoper de brief heeft gelezen. Aangetekend een brief sturen doe je alleen als je van plan bent te gaan dagvaarden en je bang bent dat de ontvanger voor de rechter gaat ontkennen de brief te hebben ontvangen.
Bedankt voor je stuk, ik zal dit combineren met het geen wat ik al heb en hier voor wat laatste checks nog post voordat ik hem verstuur. Heb overigens morgen wel een gesprek weten te regelen alleen merkte ik dat de eigenaar hier geen zin had, ben benieuwd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
(jarig!)
Bensimpel schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:13:
[...]

Serieus, koop ontbinden en nieuwe fiets bij een betere dealer kopen. Als deze dealer zo omgaat met klanten heb ik er ook geen vertrouwen meer in dat dit ooit goed komt.
Zo simpel als jij het stelt is het natuurlijk niet. Zelfs met juridische hulp kan dit nog een heel verhaal worden als de verkoper niet mee wil werken.

Misschien schrikt de verkoper van de brief die TS gaat sturen en is hij daarna bereid om mee te werken.
Ook helpt het misschien om Giant te vragen om een expert naar de fiets te laten kijken. Op die manier ben ik zelf en keer aan een nieuwe vervangende (scooter gekomen. (En daarna snel naar een andere dealer gegaan).

[ Voor 26% gewijzigd door Medione1210 op 10-08-2020 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Medione1210 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:24:
[...]

Zo simpel als jij het stelt is het natuurlijk niet. Zelfs met juridische hulp kan dit nog een heel verhaal worden als de verkoper niet mee wil werken.

Misschien schrikt de verkoper van de brief die TS gaat sturen en is hij daarna bereid om mee te werken.
Ook helpt het misschien om Giant te vragen om een expert naar de fiets te laten kijken. Op die manier ben ik zelf en keer aan een nieuwe vervangende (scooter gekomen. (En daarna snel naar een andere dealer gegaan).
Als TS rechtsbijstand heeft kunnen ze hiermee ook helpen/bemiddelen, desnoods even naar het juridisch loket gaan.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bensimpel schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:31:
[...]

Als TS rechtsbijstand heeft kunnen ze hiermee ook helpen/bemiddelen, desnoods even naar het juridisch loket gaan.
Rechtsbijstand heb ik, alleen dit voorval speelde voordat ik ereen had er niet erna dus willen zij mij niet hiermee gaan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Is de winkel dan nog aangesloten bij een of andere keurmerk/waarborg? Als de eigenaar echt niet mee wilt werken kun je daar nog een poging doen.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Enig idee hoe kan posten alleen voor members? wil namelijk de brief poste wat ik zal versturen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:42:
Enig idee hoe kan posten alleen voor members? wil namelijk de brief poste wat ik zal versturen.
Overzicht van UBB-codes #tag_membersonly

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
(jarig!)
Bensimpel schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:31:
[...]

Hij heeft pas ná de koop en genomen. Juridisch loket zou misschien een mogelijkheid kunnen zijn. Waarborg is, zoals je zegt, misschien ook een mogelijkheid om de verkoper zover te krijgen om mee te werken.

Maar goed, we kennen het hele verhaal niet en moeten afgaan op de summiere info die de TS tot nu toe heeft gegeven.

[ Voor 24% gewijzigd door Medione1210 op 10-08-2020 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:01
Medione1210 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:46:
[...]

Maar goed, we kennen het hele verhaal niet en moeten afgaan op de summiere info die de TS tot nu toe heeft gegeven.
Met dit dus.

Een overslaande versnelling dat kan, komt wel vaker voor. Volgens mij bij de Nexus naaf of zoiets?

Een fiets hoort stevig genoeg te zijn om 3000km zonder problemen te rijden. Tegelijkertijd is dagelijks 10x stoepje op en af rijden niet zo best voor de fiets, daar is een fiets ook niet voor gemaakt. Zou prima kunnen dat de boordcomputer hierdoor bijvoorbeeld een 'klap' heeft gekregen of kabeltjes iets te los zijn geraakt. Daarnaast zet TS misschien de fiets 24/7 buiten, wat ook niet goed is. Daarnaast zou een collega van TS in de fietsenstalling ook grapjes uitgehaald kunnen hebben. En misschien rijdt TS wel over bospaden ipv fietspaden...

Ik mis het veel (belangrijke) informatie, maar dat je zo vaak met je fiets naar de fietsenmaker moet is natuurlijk absurt.

Wel is 3000km in 4,5 maand een behoorlijke afstand. Dat is 30km per werkdag, iets wat de gemiddelde Nederlander niet fietst. Dat betekent dus wel dat er wat vaker onderhoud nodig zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

@Verwijderd
3000km is trouwens wel fors voor die 4,5 maand dat je hem hebt :o
Klopt dat wel dat je elke dag 24km rijdt? Of zijn dat ook die ritjes naar de fietsenmaker? :p

[ Voor 7% gewijzigd door Wootism op 10-08-2020 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
President schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:58:
[...]

Met dit dus.

Een overslaande versnelling dat kan, komt wel vaker voor. Volgens mij bij de Nexus naaf of zoiets?

Een fiets hoort stevig genoeg te zijn om 3000km zonder problemen te rijden. Tegelijkertijd is dagelijks 10x stoepje op en af rijden niet zo best voor de fiets, daar is een fiets ook niet voor gemaakt. Zou prima kunnen dat de boordcomputer hierdoor bijvoorbeeld een 'klap' heeft gekregen of kabeltjes iets te los zijn geraakt. Daarnaast zet TS misschien de fiets 24/7 buiten, wat ook niet goed is. Daarnaast zou een collega van TS in de fietsenstalling ook grapjes uitgehaald kunnen hebben. En misschien rijdt TS wel over bospaden ipv fietspaden...

Ik mis het veel (belangrijke) informatie, maar dat je zo vaak met je fiets naar de fietsenmaker moet is natuurlijk absurt.

Wel is 3000km in 4,5 maand een behoorlijke afstand. Dat is 30km per werkdag, iets wat de gemiddelde Nederlander niet fietst. Dat betekent dus wel dat er wat vaker onderhoud nodig zal zijn.
Ik gebruik de fiets inderdaad alleen voor werk-woon verkeer naar de haven. Dit is ongeveer 34km per dag. De reden dat ik van een reguliere fiets naar een e-bike bent gegaan is dat je toch moe bent na een dag hard werken. Dit heb ik 6 maanden kunnen volhouden met een normale fiets. Fiets wordt ook binnen thuis in de schuur gestald en op werk ook binnen in de stalling. Verder rijdt ik alleen op fietspaden zonder stoepje op of af te gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2020 15:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dimens
Als onderwerp moet je niet ‘ingebrekestelling’ sturen, maar iets als ‘Ontbinding koopovereenkomst’. De ingebrekestelling heb je al 11 keer gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metteko
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-09 17:07
beantwoordt

[ Voor 59% gewijzigd door metteko op 10-08-2020 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aangepast :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

En zet er nog even bij dat je na ontvangst van het geld je de fiets aan de beste man retourneert. Geen onbelangrijk detail.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-09 10:28
Wellicht nog wat handige info, met wat voorbeeldbrieven.

https://www.consuwijzer.n...pot/wat-zijn-mijn-rechten
https://www.consuwijzer.n...opovereenkomst-beeindigen

In de eerste 6 maanden ligt de bewijslast ook bij de verkoper, mocht er aangegeven worden dat het door verkeerd gebruik is ontstaan. De verkoper moet dan aantoonbaar maken dat het door jou komt en niet door een defect in materiaal of afstelling.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DamadmOO
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-09 20:33
Ik zou het volgende gedeelte aanpassen
Members only:

Wat de fietsenmaker kan is iets anders dan wat hij gedaan heeft. En het kosteloos stellen telt voor alles en niet alleen een leenfiets.

[ Voor 13% gewijzigd door DamadmOO op 10-08-2020 17:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eix
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:18

Eix

Er is door anderen ook al eerder naar gevraagd. Maar ook in de brief mis ik een stukje nadere duiding van de gebreken. Betreft het een structureel probleem met een specifiek onderdeel, of tel je ook bijvoorbeeld een afgelopen ketting en een lekke band mee?

Daarnaast krijg ik ontzettende jeuk van de formulering 'voor de geldprijs', maar misschien is dat persoonlijk. In mijn beleving koop je iets voor een geldbedrag, en kun je een geldprijs winnen in de loterij. Maar een kniesoor die daarover valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor het versturen van de brief nog laten nakijken door een jurist bij de juridische loket, die vondt het een goede brief maar moest wel wat aanpassingen gedaan worden. Jurist is er ook mee eens dat de product niet deugelijk is en dus het wel duidelijk wordt dat het niet opgelost zal worden na x aantal keer.

Vandaag reactie ontvangen, juridische loket adviseert mij om toch voor een advocaat te gaan. Verdien waarschijnlijk net onder de norm dus dat zal moeten goed komen buiten dat ik een eigen bijdrage wellicht zal moeten betalen.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:11
Overigens vind ik het al frappant dat een gloednieuwe fiets binnen enkele maanden al serieus onderhoud nodig zou hebben. Kun je voor ons opsommen welke gebreken je hebt ondervonden en voor wat dit onderhoud bedoeld was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Eix schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 17:53:
[...]

Daarnaast krijg ik ontzettende jeuk van de formulering 'voor de geldprijs', maar misschien is dat persoonlijk. In mijn beleving koop je iets voor een geldbedrag, en kun je een geldprijs winnen in de loterij. Maar een kniesoor die daarover valt.
Je hebt gelijk. Ik denk dat ik bij het schrijven van de voorbeeldbrief tegelijk met ‘koopprijs’ en ‘geldbedrag’ in mijn hoofd zat en mijn brein een middenweg heeft gekozen. Gelukkig is het geen ‘koopbedrag’ geworden. :P
Zij weten toch wel wat er steeds mis was met de e-bike? Wat hebben ze anders hersteld?

Ik zou er niet teveel woorden aan vuil maken en het beknopt houden. Dit klinkt niet als een ondernemer die graag wilt weten wat er echt aan de hand is en je gaat helpen, maar als een ondernemer die aan het tijdrekken en informatie inwinnen is. Stuur eventueel slechts een opsomming van de reparaties die zijn uitgevoerd - bij voorkeur met exact dezelfde woorden zoals die op de reparatieomschrijving vermeldt staan. De klacht is natuurlijk dat je steeds niet kunt fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dimens schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 21:07:
[...]

Je hebt gelijk. Ik denk dat ik bij het schrijven van de voorbeeldbrief tegelijk met ‘koopprijs’ en ‘geldbedrag’ in mijn hoofd zat en mijn brein een middenweg heeft gekozen. Gelukkig is het geen ‘koopbedrag’ geworden. :P

[...]

Zij weten toch wel wat er steeds mis was met de e-bike? Wat hebben ze anders hersteld?

Ik zou er niet teveel woorden aan vuil maken en het beknopt houden. Dit klinkt niet als een ondernemer die graag wilt weten wat er echt aan de hand is en je gaat helpen, maar als een ondernemer die aan het tijdrekken en informatie inwinnen is. Stuur eventueel slechts een opsomming van de reparaties die zijn uitgevoerd - bij voorkeur met exact dezelfde woorden zoals die op de reparatieomschrijving vermeldt staan. De klacht is natuurlijk dat je steeds niet kunt fietsen.
Inderdaad hij speelt zich van het domme, Dinsdag heb ik een afspraak met een advocaat die al per mail het een heeft gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 15:02:
U heeft geprobeerd de e-bike te herstellen, echter zonder succes. Sinds de eerste herstelpoging heeft u nog negen pogingen gedaan om de e-bike te herstellen.
Ik weet dat het misschien te laat is omdat je brief/mail al weg is... Maar het stukje hierboven slaat nergens op. De eerste herstelpoging is wel geslaagd maar daarna was er iets anders defect. Dit zou dus anders geformuleerd mogen/moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Laatst online: 18:25
sypie schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:12:
[...]

Ik weet dat het misschien te laat is omdat je brief/mail al weg is... Maar het stukje hierboven slaat nergens op. De eerste herstelpoging is wel geslaagd maar daarna was er iets anders defect. Dit zou dus anders geformuleerd mogen/moeten worden.
Misschien. Aan de andere kant probeer je een product weer conform te maken. En dat is na 9 pogingen daarna nog steeds niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Ik zou het in ieder geval anders formuleren omdat het lijkt alsof het nu 9 keer dezelfde reparatie was. Na iedere reparatie was het product korte tijd weer conform. Wanneer het 9 keer dezelfde reparatie zou betreffen zou ik het op deze manier verwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
sypie schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 17:59:
Na iedere reparatie was het product korte tijd weer conform.
Natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Jawel :+
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:39:
[...]
Problemen zijn; vastlopende ketting, computer die vastloopt en niet functioneert, versnelling die afhaakt. Dat soort zaken helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Een fiets die het op het oog goed lijkt te doen maar waarvan de ketting vastloopt, de computer vastloopt, etc, is al niet conform ook al heeft het gebrek zich nog niet openbaard.

Een advocaat voor deze zaak is zonde van je geld, maar je moet het zelf weten. Je hebt schijnbaar ook al geld verspild aan een aangetekende brief. Ik zou wel even een lijstje klaar hebben met welke defecten er zijn opgetreden en op welke datum(s) die zijn gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GlowMouse schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 20:35:
[...]

Een fiets die het op het oog goed lijkt te doen maar waarvan de ketting vastloopt, de computer vastloopt, etc, is al niet conform ook al heeft het gebrek zich nog niet openbaard.

Een advocaat voor deze zaak is zonde van je geld, maar je moet het zelf weten. Je hebt schijnbaar ook al geld verspild aan een aangetekende brief. Ik zou wel even een lijstje klaar hebben met welke defecten er zijn opgetreden en op welke datum(s) die zijn gerepareerd.
Lijstje heb ik inderdaad al klaar en uitgeprint. U geeft dus in pincripe dat kans op slagen nihil is? wat zijn mijn andere opties buiten een juridisch gevecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Laatst online: 18:25
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 21:13:
[...]

Lijstje heb ik inderdaad al klaar en uitgeprint. U geeft dus in pincripe dat kans op slagen nihil is? wat zijn mijn andere opties buiten een juridisch gevecht?
Nee hij geeft aan(denk ik in niet al te veel worden). Dat je voor deze zaak helemaal geen advocaat moet inschakelen. Maar ze gewoon met behulp mede tweakers(glowmouse is er een van). Zelf je zegje moet doen voor een rechter. Des noods iemand die je vertegenwoordigt(iemand die minder emotioneel betrokken is dan wel niet zo snel in de stress schiet(niet direct negatief op jou maar meer in het algemeen)). Want de advocaat kosten ga je niet volledig terug krijgen en dat is zonde van je geld.

Als ze bv altijd via mail hebben gereageerd dan kan je makkelijk aannemelijk maken dat je brief is aangekomen en is aangetekend versturen zinloos.

[ Voor 8% gewijzigd door loki504 op 14-08-2020 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
loki504 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 21:17:
[...]

Nee hij geeft aan(denk ik in niet al te veel worden). Dat je voor deze zaak helemaal geen advocaat moet inschakelen. Maar ze gewoon met behulp mede tweakers(glowmouse is er een van). Zelf je zegje moet doen voor een rechter. Des noods iemand die je vertegenwoordigt(iemand die minder emotioneel betrokken is dan wel niet zo snel in de stress schiet(niet direct negatief op jou maar meer in het algemeen)). Want de advocaat kosten ga je niet volledig terug krijgen en dat is zonde van je geld.

Als ze bv altijd via mail hebben gereageerd dan kan je makkelijk aannemelijk maken dat je brief is aangekomen en is aangetekend versturen zinloos.
Ik snap het, de reden dat ik het wel aangetekend hebt verstuurd is dat de verkoper zich van het domme houdt met vele zaken. Vandaar dat ik geen risico wou nemen met het versturen ervan en het niet aangekomen van. In eerste instantie zal de advocaat me weinig kosten hoogsuit 200 euro wellicht. Maar ik vindt het voor een bedrag van 2000 euro het wel waard. Aangezien ik minder dan een x aantal bedrag verdiende in 2018 heb ik recht op een bijstands advocaat
Pagina: 1