Ik was behoorlijk positief over VanMoof, echter nu een flinke tegenvaller.
Ik wilde het stuur verhogen met de attributen die bij de fiets zaten. Bij het losmaken van het stuur trok ik het stuur, waarschijnlijk, iets te hard aan, het ging vrij stroef namelijk, en gelijk ging de bel continue af. Een beetje bewegen met stuur deed de bel weer uitgaan.
Enfin, met de verhoogde stuur deed daarna dus de bel het niet meer, maar ik kon de fiets ook niet meer aanzetten. Dus de gehele linkerknop had geen functie meer.
Ik heb ik het stuur weer losgemaakt en zag 2 kabels en een daarvan was eigenlijk gewoon versleten. Dit is niet gebeurd door mijn ruk aan het stuur, ik denk eerder dat deze ergens continu heeft zitten wrikken bij een hoek, zodat bij de ruk aan het stuur deze nu wel in 2 stukken kwam.
Nu twijfel ik; Vanmoof bellen, maar dan nog moet ik vanuit Groningen naar Amsterdam.. weinig trek in, de fiets opsturen, ja, maanden geen fiets meer, of doorfietsen zonder linker knop (dus een nieuwe bel aanschaffen en ontlocken met mobiel)...
Tot slot kreeg ik de schroeven er ook niet lekker meer in. Net alsof het schroefdraad verdraaid is. Ik moet gelijk veel kracht zetten bij het begin van de schroef. pff
Suggesties? Zelf maken, doorfietsen, opsturen of langs gaan...