Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-12-2024
Schalkkie schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:02:
[...]

Dat is heel eenvoudig. Het. Is een kwestie van een schroevendraaier tussen het schopslot en de slotplaat zetten en dan het schopslot een stukje verder naar buiten drukken. Je kunt een beetje olie op het slot doen maar kijk uit dat het niet op de remschijf komt.
Heb het voor de verandering met een inbussleutel gedaan .
Te lui om een schroevendraaier te pakken haha en die inbussleutel lag er toch
Maar het werkt , top bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-09 20:00
max.schollen schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:40:
[...]

Heb het voor de verandering met een inbussleutel gedaan .
:?

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Had geen zin om een schroevendraaier te zoeken en de inbussleutel lag er dus die heb ik er tussen gezet en heb voorzichtig die pin naar buiten geduwd.
Heb ik gegaan toen hij van het slot af was

[ Voor 7% gewijzigd door max.schollen op 17-08-2020 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-09 18:03
Maar als je hem weer op slot zet schiet hij niet te ver door dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjbos
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-07 11:03
Wheeliemaker schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 20:57:
Vandaag mijn Ali express verende zadelpen met oud brooks zadel erop gezet. Conclusie na een proefritje:
- het zadel kan niet meer zo laag als eerst
- het zit en rijdt echt een stuk comfortabeler
- het ziet er niet uit...
Ik kijk het nog even aan.
Link: https://a.aliexpress.com/_BSg9HQ
Zadel is een brooks b66s
ha, ' het ziet er niet uit' :*)
het oude zadel met de moderne fiets? of gewoon esthetisch niet?
ik zit al lang te kijken naar zo'n zadel (de brooks in het zwart) , maar wil er nog geen geld aan besteden, haha.

Zo gek vind ik het niet staan hoor. Heb je een complete foto van de Vanmoof van de zijkant?

groeten GJ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wheeliemaker
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-08 15:46
gjbos schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 08:21:
[...]

ha, ' het ziet er niet uit' :*)
het oude zadel met de moderne fiets? of gewoon esthetisch niet?
ik zit al lang te kijken naar zo'n zadel (de brooks in het zwart) , maar wil er nog geen geld aan besteden, haha.

Zo gek vind ik het niet staan hoor. Heb je een complete foto van de Vanmoof van de zijkant?
Ja precies dat, de superstrakke fiets en dan een echt ouderwets zadel. Dat het zadel zwart is verbergt het een beetje maar misschien is het dan juist weer mooier om een bruine te nemen icm bruine handvatten (zoals ik hier of op FB wel eens langs heb zien komen). Zag ook dat het een vrouwenzadel is (hij komt van een overleden fiets), maar geen idee of dat qua comfort nog uitmaakt. Samen met de zadelpen scheelt het wel echt enorm in comfort bij bijvoorbeeld op volle snelheid een flinke drempel nemen. Dus dat kan toch nog wel een argument zijn het zo te houden. Nog niemand gelukt toch om het originele zadel op een verende pen te zetten toch?
Foto van de zijkant zal ik later plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:42

eisbaer

Zie signature

Vanmoof verkoopt ook een los zadel, wat esthetisch mooi bij de fiets past. Om er achter te komen of het wat is, hebben we een enthousiaste koper nodig. :)

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wheeliemaker
Interessant: "To mount this saddle to your VanMoof S3 or X3, you will need to remove the S3 or X3's one-piece saddle and seat post and affix the Air Suspension Saddle to another seat post."

Dus die past niet op hun meegeleverde seatpost, begrijp ik dat goed?
https://www.vanmoof.com/s...oof-air-suspension-saddle

Dan ben ik al halverwege met mijn verende zadelpen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Wheeliemaker op 18-08-2020 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Wheeliemaker schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:22:
Interessant: "To mount this saddle to your VanMoof S3 or X3, you will need to remove the S3 or X3's one-piece saddle and seat post and affix the Air Suspension Saddle to another seat post."

Dus die past niet op hun meegeleverde seatpost, begrijp ik dat goed?
https://www.vanmoof.com/s...oof-air-suspension-saddle

Dan ben ik al halverwege met mijn verende zadelpen :)
Klopt, het is een los zadel om te monteren op een andere zadelpen

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EasyC
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 13-09 11:32
Dat zadel ziet er niet enorm exclusief uit.. maar zou lekker kunnen zitten.
Vind het alleen héél erg suf dat vM dan niet ook een zadelpen verkoopt. Er is niet echt veel keus namelijk...

Gisteren alleen deze kunnen vinden:
https://hollandbikeshop.c...-zadelpen-o33-9mm-zilver/
https://hollandbikeshop.c...12mm-offset-zwart-621045/
https://www.amazon.nl/Zoo...porting-goods&sr=1-1&th=1
https://www.amazon.nl/Yis...nbikes/dp/B084HCPPPT?th=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezorian
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-09 23:29
Dat zadel is wat ze voorheen verkochten bij bijvoorbeeld de VanMoof M3, wat ik overigens nog steeds een te hard zadel vond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l4AEDUX5a550peoA_Dn9VFSkOI4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mXVDhdue0L2pTxfbskKIiu5L.png?f=fotoalbum_large

(update: zadelpijn en typo)

[ Voor 9% gewijzigd door Dezorian op 18-08-2020 11:05 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ArOoBe67
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
Heb de babyblauwe S3 nu iets meer dan 3 weken in bezit en ben er nog steeds zeer tevreden over. Gebruik de fiets voor woon/werk verkeer en uitjes. Stand 4 en EU-begrenzing zorgen voor een 90 km bereik en op stand 3 haal ik 110+ km, incl regelmatig gebruik van de boost button. Staat ca 330 km op de teller.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L8E1IW82NKD8hEpSlDIhktqivdE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/skI3f89E4eHYD7JqQspBT9YN.jpg?f=fotoalbum_large

Bij aanschaf maakte ik mij zorgen om twee dingen, de harde klik van de versnelling en het zadel. Het zadel bevalt prima, ook bij langere afstanden. Heb ook geen problemen met de versnelling. Alleen als je echt kracht zet geeft de versnelling een tik, maar dit gebeurt ook bij een versnelling op een andere fiets.

De meegeleverde wiel reflectoren en achter reflector heb ik vervangen door een reflecterende sticker en zwarte reflecterende tape van 3M. Overdag vrijwel onzichtbaar, maar ’s avonds beter zichtbaar. Kleine investering voor extra veiligheid.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j6pKJ3T9pmkcMtd1MfSQ2iaHYbg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/I0vpLsLJxLqE4rWXnYRzPxEZ.jpg?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sCNLNbalcef9svUHW-U2DI-22DQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8HD1ya10GWSUIhXOE4YMYrMv.jpg?f=user_large

Schakelmomenten heb ik iets aangepast. Schakelmoment zat te dicht op de 20 km/u die stand 3 ondersteunt.

Op dit moment is het enige minpunt “My Rides” in de app. Deze functionaliteit werkt niet meer na de software update. Ticket gelogd bij VanMoof, maar behalve de bevestigingsmail nog geen reactie gehad. Problem management kan sneller en beter.

Wordt nog steeds blij als ik op de S3 stap…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Weet iemand hoe het bij ups werkt ?
Wordt een zending die je wijzigt gewoon de volgende dag geleverd bij een aflever punt
De cartridge is namelijk verzonden maar ben morgen niet thuis en heb het dus gewijzigd naar een aflever punt vlak bij huis
Kreeg om 16:15 de mail dat het is verzonden en heb het 10 min later veranderd de aflevering

[ Voor 15% gewijzigd door max.schollen op 18-08-2020 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
EasyC schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:57:
Dat zadel ziet er niet enorm exclusief uit.. maar zou lekker kunnen zitten.
Vind het alleen héél erg suf dat vM dan niet ook een zadelpen verkoopt. Er is niet echt veel keus namelijk...

Gisteren alleen deze kunnen vinden:
https://hollandbikeshop.c...-zadelpen-o33-9mm-zilver/
niet duur, jammer dat deze niet in zwart leverbaar is, ziet er wel supermooi uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Bruzski schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:46:
[...]

niet duur, jammer dat deze niet in zwart leverbaar is, ziet er wel supermooi uit. ;)
Wat is er anders aan dan degene die jij hebt gekocht dan? Ik zie zo snel niet echt verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 18:24

DataCopy

Dum vita est spes est

max.schollen schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:17:
Weet iemand hoe het bij ups werkt ?
Wordt een zending die je wijzigt gewoon de volgende dag geleverd bij een aflever punt
De cartridge is namelijk verzonden maar ben morgen niet thuis en heb het dus gewijzigd naar een aflever punt vlak bij huis
Kreeg om 16:15 de mail dat het is verzonden en heb het 10 min later veranderd de aflevering
Kan goed zijn dat dat morgenochtend pas verwerkt is. Ik had mijn levering een dag uitgesteld (nadat ik vrij snel na het ontvangen van de verzend bevestiging via MyChoice een aanpassing had gedaan) en kreeg pas de dag erna een melding dat het was aangepast.

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
HBO88 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:51:
[...]

Wat is er anders aan dan degene die jij hebt gekocht dan? Ik zie zo snel niet echt verschil
mwahh, vraag me af of er nog een verschil in veerweg is :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
ArOoBe67 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:45:
Heb ook geen problemen met de versnelling. Alleen als je echt kracht zet geeft de versnelling een tik, maar dit gebeurt ook bij een versnelling op een andere fiets.
tijdens de test in A'dam had ik hetzelfde, zolang je niet teveel kracht op de trappers zette, viel de tik of krak best mee, inderdaad niet anders dan andere fietsen lijkt mij.. waarom hebben auto's anders een koppeling.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
DataCopy schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 18:33:
[...]

Kan goed zijn dat dat morgenochtend pas verwerkt is. Ik had mijn levering een dag uitgesteld (nadat ik vrij snel na het ontvangen van de verzend bevestiging via MyChoice een aanpassing had gedaan) en kreeg pas de dag erna een melding dat het was aangepast.
Voor de wijzigen stond hij op aflevering morgen .
Na de wijzigen stond het op aflevering wijzigen aangevraagd en nu staat het op aflevering morgen .
Staat alleen nog wel mijn huis adres .
DUs hoe het nu zit geen idee

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:07
Vandaag mijn S3 Dark ontvangen, een week eerder dan gepland. Na alle horror verhalen was ik toch enigszins septisch en had ik weinig vertrouwen in een vlekkeloze levering. Echter ben ik toch behoorlijk verrast!

Gisteren de verzendbevestiging ontvangen en vandaag om 10:00 uur kwam de UPS bus voorrijden. Track en trace klopt overigens weinig van dus hecht daar niet al te veel waarde aan, deze bleef maar staan op 'label geprint'. Vriendelijke bezorger die met zorg met de enorme doos was omgegaan en vroeg mij even te helpen met uitladen zodat de kans op schade minimaal zou zijn. Hij gaf aan dat de doos aan de achterkant open was maar dit was bij het distributiecentrum al het geval (waarschijnlijk door Quality Control bij VM). Verder was de doos in topconditie zonder enige vorm van schade.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wJ-Uua_ZyEzlWRVZP76jrODdHLI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E2mrkox1S3GIqRGW6XrfBaiv.jpg?f=fotoalbum_large

Alles zat extra goed ingepakt, men heeft zo te zien geleerd van de eerdere schade gevallen. Productiemaand is Juni 2020 en de fiets heeft echt totaal geen schade of een slag in het wiel dus dat was een positieve verassing! Na het loshalen van de vele beschermstukken en tie-wraps begonnen met de montage van het voorwiel, dit is inderdaad het lastige deel met name om de motorkabel goed weg te kunnen werken. De truc is om de kabel niet recht omhoog maar iets schuin omhoog in het frame te duwen. Daarna het klepje even tijdelijk vastzetten met een tie-wrap om vervolgens eenvoudig de 2 schroeven er in te draaien.

Na het opladen en wat afstelwerk (voorrem liep wat aan) was het tijd om de app te koppelen en een eerste proefrit te maken. Wat een geweldige fiets, tot nu toe erg blij met mijn S3. Dat wordt nog veel fietsen komende dagen. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iqRd5_PDWwMrw2n-xW49dAFk44k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yES4DJnpYejCqCJVodVEhbk3.jpg?f=fotoalbum_large

Enkele aandachtspuntjes die mij tot nu toe opgevallen zijn:
- Display is echt slecht af te lezen en bij een beetje zonlicht gewoon niet leesbaar, hier had VM toch wel wat beter naar kunnen kijken.
- Kettingkast lijkt wat meer geluid te maken dan een normale fiets, waarschijnlijk door het smalle ontwerp.
- Schakelen maakt soms wat herrie (niet in alle gevallen overigens).
- Automatisch unlocken werkt meer niet dan wel (iPhone X).

[ Voor 15% gewijzigd door Dutchy88 op 18-08-2020 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:24
@Dutchy88 Goed om te horen en veel plezier ermee! Wanneer had je bestelling geplaatst? ik moet tot 21 aug wachten, 2 mei bestelling geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
heval schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:30:
@Dutchy88 Goed om te horen en veel plezier ermee! Wanneer had je bestelling geplaatst? ik moet tot 21 aug wachten, 2 mei bestelling geplaatst.
Ik had mijn order geplaatst op 29 april, geplande leverdatum was 15 augustus maar werd daarna verplaatst naar 24 augustus i.v.m. de extra kwaliteitscontroles. Uiteindelijk toch nog ruim voor deze datum uitgeleverd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wheeliemaker
Dutchy88 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:26:
- Kettingkast lijkt wat meer geluid te maken dan een normale fiets, waarschijnlijk door het smalle ontwerp.
Moet inslijten. Daarna is de herrie weg. Het is geen ketting kast maar geleider. Die moeten even aan elkaar wennen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• coop
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:45
Weer even een update over mijn S3. Na wat korte ritjes naar winkels in de buurt ben ik vandaag even bij mijn vader langs gefietst. Heen en terug een ritje van totaal 56km. Het blijft echt een genot om op te fietsen. Ik wil nu al geen andere fiets meer. Het gemak waarom je op snelheid komt, al helemaal met de boost, is heel fijn.

Schakelen gaat 90% van de tijd heel soepel, alleen met veel kracht op de pedalen hoor en voel je het. Dit is bij andere fietsen ook. Het zou heel mooi zijn als VM dit softwarematig zou kunnen oplossen door te wachten tot de kracht is afgenomen of zo.

Tot nu toe 83.8km gereden. Wie ging er ook alweer bier uitdelen aan mensen die meer dan 20km konden rijden? Waar ik wel teleurgesteld in ben is het registreren van ritjes. Van de 83.8km heeft de VM app er 18.6 vastgelegd. De heenrit van vandaag helemaal niet en de terugweg maar 5.8km. Een fiets die met GPS te volgen is, moet toch gewoon goed afstanden kunnen registreren? Maar goed dit is waarschijnlijk de app en niet de fiets, want het totaal is wel gewoon in de app te vinden bij de fiets registratie. Op zoek naar een andere app om snelheid en afstand te registreren dus!

Tot nu toe 1x een Err 20 gehad. Na ontgrendelen schoot hij hierin voor een paar minuten, toen een paar minuten Err 19 en na een automatische reboot van het systeem (de opstart jingle kwam vanzelf) werkte alles weer. Dit heb ik via de website bij support neergelegd, als ik daar niets over hoor deze week dan maar even bellen.

Het unlocken via het stuur gaat heel makkelijk (iPhone 11 Pro). Pas 1 of 2 keer de app moeten openen om de BT verbinding op gang te brengen.

Hier nog even mijn fiets met de zonsondergang van vanavond.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/upVof7RlGCZdZychhFkAR0qQpjM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b0TjOQzwr5cwYmydL02GY53I.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/buPvWPUTscwmvv8kUpAznPl5Qq4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Vv1ITijNZuWxOdgABaikQxr.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:44
coop schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 22:52:
[...]
Waar ik wel teleurgesteld in ben is het registreren van ritjes. Van de 83.8km heeft de VM app er 18.6 vastgelegd. De heenrit van vandaag helemaal niet en de terugweg maar 5.8km. Een fiets die met GPS te volgen is, moet toch gewoon goed afstanden kunnen registreren? Maar goed dit is waarschijnlijk de app en niet de fiets, want het totaal is wel gewoon in de app te vinden bij de fiets registratie. Op zoek naar een andere app om snelheid en afstand te registreren dus!
[...]
Fijne update, nog fijnere foto's! :)F

De fiets heeft zelf geen GPS, hierin is hij geheel afhankelijk van jouw telefoon. Als je een rit mist, dan ligt dit altijd aan de Bluetooth verbinding tussen je telefoon en de fiets of de achtergrondactiviteit van je app. Zorg dus dat je Bluetooth aan laat en niet te veel onderbreekt met bijvoorbeeld je eigen lichaam en stel je batterij besparende task-killer niet te streng in voor de VM app. Het duurt trouwens ook altijd eventjes voor de rit in de app verschijnt, nadat je gestopt bent met fietsen. Maar dat had je vast al gezien, want dat geeft de app ook aan.

"Huh, geen GPS? Hoe werkt de anti-diefstal dan?", hoor ik je al denken. Die werkt met positie bepaling van GSM, vandaar ook de simkaart. Pas na rapporten als gestolen zal er via gsm signalen worden gestuurd, waarbij VM op basis van de 3 dichtstbijzijnde aangestraalde masten de positie probeert te bepalen. Dit is veel minder nauwkeurig dan GPS, maar heeft wel een betere dekking (ook vaak binnenshuis). Vandaar dat je in de Bike Hunter reports ze ook altijd met Bluetooth-antennes ziet fietsen; als zij zelf eenmaal tussen de 3 masten in rijden moeten ze met het BT-signaal verder zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

coop schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 22:52:
Waar ik wel teleurgesteld in ben is het registreren van ritjes. Op zoek naar een andere app
In google maps heb ik de tijdlijn aan staan. Die toont waar je wanneer geweest bent met je telefoon. Nadeel is misschien dat google het dan ook weet, maar ik zo’n idee dat ze dat toch al weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coop
@oscarwashere dank voor die informatie! Dat klinkt logisch. Ja, het moeten wachten had ik al door. Helaas heeft de VM app dus maar ~6km gelogd van de 56km van vandaag. Alle rechten staan aan voor de VM app, locatie zelfs op ‘altijd’. Mijn telefoon zit altijd in mijn broekzak. Ik lees dat andere mensen ook problemen hebben met het registreren van ritjes. Misschien fixen ze het in een volgende update van de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
coop schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 23:16:
@oscarwashere dank voor die informatie! Dat klinkt logisch. Ja, het moeten wachten had ik al door. Helaas heeft de VM app dus maar ~6km gelogd van de 56km van vandaag. Alle rechten staan aan voor de VM app, locatie zelfs op ‘altijd’. Mijn telefoon zit altijd in mijn broekzak. Ik lees dat andere mensen ook problemen hebben met het registreren van ritjes. Misschien fixen ze het in een volgende update van de app.
zoals eerder besproken, S3 positiebepaling werkt in combinatie met GSM-triangulatie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I0mwWYyP3XxVmu1jM0Df3WhjUng=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/c0Q9KH6p0pI62hDp0Cz2a5eK.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rits1
  • Laatst online: 09-08 19:34
Bruzski schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 23:54:
[...]
Zouden ze ons nog ooit toegang kunnen verlenen toe onze fiets simkaart? Zodat we hem zelf kunnen trasseren. Of is dat technische niet mogelijk? 🤔

zoals eerder besproken, S3 positiebepaling werkt in combinatie met GSM-triangulatie

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Iemand ervaring mat het vervangen van de smart cartridge?
Als ik hem heb vervangen en ik kan Vanmoof niet meer bellen om te activeren kan ik dan wel gewoon gebruik maken van m’n fiets ?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-09 12:24
max.schollen schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:01:
Iemand ervaring mat het vervangen van de smart cartridge?
Als ik hem heb vervangen en ik kan Vanmoof niet meer bellen om te activeren kan ik dan wel gewoon gebruik maken van m’n fiets ?
11 augustus heb je die vraag ook gesteld. Neem aan dat je dan VanMoof ondertussen gebeld hebt om daar je vraag te stellen? Ook al gemeld maar in het filmpje op de VanMoof website laten ze zien dat 1 van de stappen contact opnemen met support is om de cartridge te laten koppelen aan je account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:47
ArOoBe67 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:45:
Heb de babyblauwe S3 nu iets meer dan 3 weken in bezit en ben er nog steeds zeer tevreden over. Gebruik de fiets voor woon/werk verkeer en uitjes. Stand 4 en EU-begrenzing zorgen voor een 90 km bereik en op stand 3 haal ik 110+ km, incl regelmatig gebruik van de boost button. Staat ca 330 km op de teller.
[Afbeelding]

Bij aanschaf maakte ik mij zorgen om twee dingen, de harde klik van de versnelling en het zadel. Het zadel bevalt prima, ook bij langere afstanden. Heb ook geen problemen met de versnelling. Alleen als je echt kracht zet geeft de versnelling een tik, maar dit gebeurt ook bij een versnelling op een andere fiets.

De meegeleverde wiel reflectoren en achter reflector heb ik vervangen door een reflecterende sticker en zwarte reflecterende tape van 3M. Overdag vrijwel onzichtbaar, maar ’s avonds beter zichtbaar. Kleine investering voor extra veiligheid.
[Afbeelding][Afbeelding]

Schakelmomenten heb ik iets aangepast. Schakelmoment zat te dicht op de 20 km/u die stand 3 ondersteunt.

Op dit moment is het enige minpunt “My Rides” in de app. Deze functionaliteit werkt niet meer na de software update. Ticket gelogd bij VanMoof, maar behalve de bevestigingsmail nog geen reactie gehad. Problem management kan sneller en beter.

Wordt nog steeds blij als ik op de S3 stap…
Heb je een linkje naar die reflecterende tape?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArOoBe67
  • Laatst online: 04-11-2024
jugger naut schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:55:
[...]

Heb je een linkje naar die reflecterende tape?
https://www.techniekwebshop.nl/3m-wheel-reflection-tape-afmeting-5-mm-x-6-m-voor-fietsen-1622895.html

8 Meter nodig om de beide velgen van tape te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
Dankjewel!

Iemand in omgeving Den Haag die samen wilt bestellen? scheelt verzendkosten en extra rol. DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjbos
Ik wil zojuist mijn stuur wat verhogen met de tools die ik er bij heb gekregen.
Maar ik krijg geen enkele beweging in het stuur.. of moet ik meer geweld gebruiken? (ben bang dat er dan iets stuk gaat).

[Video: https://imgur.com/cv1vn6t]

groeten GJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

@gjbos De schroefjes er helemaal uit gehaald?

[ Voor 10% gewijzigd door DataCopy op 19-08-2020 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjbos
DataCopy schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:38:
@gjbos De schroefjes er helemaal uit gehaald?
nee, wel bijna zo goed als.. lijkt me meer dan nodig

groeten GJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

gjbos schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:41:
[...]

nee, wel bijna zo goed als.. lijkt me meer dan nodig
Probeer het toch maar eens, kan me een post herinneren op Facebook met hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
Klopt, schroefjes moeten er helemaal uit. Heb ik ook even naar moeten zoeken, maar dan lukt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjbos
DataCopy schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:42:
[...]

Probeer het toch maar eens, kan me een post herinneren op Facebook met hetzelfde probleem.
ah, ja dus wel! thx.

Maar goed, stuur los, til 'm naar boven, en dat ging wat stroef, dus trek wat te hard denk ik, en nu wel de stukjes er tussen, maar de ' Bel' ging aan en hield ook niet meer op. Wist niet hoe ik deze uit moest zetten, dus maar gereset, toen error 40... en nu dus geen bel meer.. pff.

groeten GJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wheeliemaker
Dat wordt een bezoekje Amsterdam of creatief met de soldeerbout. Balen. Let op bij het terugplaatsen dat de kabels dan niet tussen stuur en stuurpen komen te zitten. Kan ook voor een kabelbreuk zorgen. Ergens in dit topic is al eens een handige tip gegeven hoe je dat kunt doen. Denk rond pagina 110 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebito
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07 22:52
Is dit de scotchlite? zwart overdag en dus onzichtbaar? En de 8 meter is voor de s3. de x3 is dus goedkoper :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

Vandaag ook mijn vervangende X3 binnengekregen.

So far so good, het motor kabeltje ging nog een stuk vervelender en heeft wat gevloek opgeleverd. Verder geen opvallende beschadigingen op het eerste gezicht, een klein krasje op de velg en een klein chipje aan de binnenkant van een buis aan de achterkant. Die zie je echter niet (Ik vond hem ook alleen toen ik hem toevallig voelde). Dus als ie het verder goed doet en er bij daglicht niets anders opvalt zou dit wel eens een blijver kunnen worden.

Nu aan de lader, morgen een proefritje! Wat me trouwens wel opviel vergeleken met de vorige fiets: er staat dit keer geen productiemaand op; bij de vorige fiets stond dat op de sticker, maar bij deze is die regel leeg :?

Iemand dat eerder gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 16:32

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

DataCopy schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:31:
Vandaag ook mijn vervangende X3 binnengekregen.
Ik denk dat je 1 van de eerste bent met een X3 (althans hier op Tweakers.) Benieuwd naar je ervaringen, ook bij de X3 dus kabel wegprop problemen...

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
Ik ben ook benieuwd naar de X3 ervaringen! Mijn vriendin twijftelt tussen een Mito bike of de X3. Heb zelf de S uit de outlet, en die vind ze geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

litebyte schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:53:
[...]

Ik denk dat je 1 van de eerste bent met een X3 (althans hier op Tweakers.) Benieuwd naar je ervaringen, ook bij de X3 dus kabel wegprop problemen...
Jazeker, ik heb het idee dat het bij deze zelfs wat lastiger was, het kabeltje leek iets langer en kreeg ik dus wat lastiger in het frame. Het afdekplaatje was echt niet leuk, je komt (zelfs met de tip om de tiewrap te gebruiken) eigenlijk nog een hand te kort. Daar valt nog wel iets te verbeteren.

De bescherming van het frame etc lijkt wel verbeterd ten opzichte van de eerste s3 leveringen.

Overigens zie ik in de Facebook groep nu ook pas de eerste X3's uitgeleverd worden, dus mijn eerste fiets was waarschijnlijk echt één van de eerste. In dat opzicht hebben ze dus wel geleerd van de S3 qua kwaliteitscontrole/ verzending. Maar goed, eerst maar eens wat kilometers fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bootlegger79
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-09 23:55
heval schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:07:
[...]

Dankjewel!

Iemand in omgeving Den Haag die samen wilt bestellen? scheelt verzendkosten en extra rol. DM.
Ik heb deze besteld, zijn al voorgevormd voor een band en praktisch onzichtbaar. Je kan alleen niet de hele band laten reflecteren, maar 2x 3 strips per band lijkt me meer dan voldoende.

https://www.amazon.nl/dp/...w_r_cp_apip_Kv6SZfF3UkT4r

[ Voor 13% gewijzigd door bootlegger79 op 20-08-2020 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coop
Update over mijn contact met support. De mail werd netjes binnen 36 uur beantwoord.
Error 20 is dat de batterij uitgeschakeld was en bij opstarten langzaam is met het opzetten van de communicatie. Dit zou vanzelf moeten oplossen, aangezien de batterij opnieuw aan het opstarten is.
Error 19 heeft ook met langzame communicatie met de batterij te maken. Dit zou ook vanzelf weg moeten gaan, maar de tip was om de fiets even te resetten.
Zelf geen last meer gehad van de foutmeldingen, dus kan het niet testen en bevestigen.

Wat betreft de versnellingen sturen ze een nieuw achterwiel. Duurt ongeveer 3 weken. Doorfietsen met het huidige achterwiel is geen probleem. Dus dat blijf ik lekker doen.

Voor de slag in het wiel, dat ik nog steeds moet laten fixen, hebben ze de vergoeding als refund teruggestort. Deze refund is meer dan genoeg om het te laten fixen bij mijn fietsenmaker.

Het niet goed bijhouden van ritjes hebben ze helaas meer klachten over gehad te laatste tijd. Ze zijn bezig met de app/firmware verbeteren, maar konden geen releasedatum geven.

Al met al best prima oplossingen. Uiteraard niet optimaal, maar ik kan gewoon blijven fietsen en alles wordt netjes opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-08 10:51
Ik merk trouwens dat op mijn OnePlus 7 Pro die constante bluetooth verbinding naar de fiets wel problemen geeft. Als mijn telefoon een tijdje standby te heeft gestaan en ik in de buurt van de fiets kom en mijn scherm unlock dan zie ik dat de app poogt een verbinding op te zetten maar dit mislukt. Bij openen app geeft ie vervolgens aan om bluetooth te disablen/enablen. Dit werkt wel, maar is heel onhandig.

Ik heb die constante connectie in de app uitgegooid; dat kan ik iedereen aanraden die dit probleem heeft totdat er een update van de app komt waarbij dit probleem getackeld is. Als ik namelijk nu de app open hoef ik nooit bluetooth opnieuw te enablen, maar maakt ie meteen connectie.

Ik vermoed dat ze voor die constante verbinding die low power variant gebruiken van bluetooth en de switch vervolgens naar 'normale' bluetooth niet goed gaat nadat het toestel in standby heeft gestaan.

EDIT: Woei. E-shifter kapot bij fiets #3. Hij gaat lekker.

EDIT2: Firmware geupdatet op aanraden van VanMoof en zowaar werkt het weer. Typisch. Bij de vorige 2 fietsen deed dit niets. Had uberhaupt nog niet geupdatet omdat ik het vermoeden had dat mijn fiets het toch niet zo lang zou volhouden. Note to self: always update. Behalve Windows 10 dan.

Hoe dan ook, ik rij weer (for the time being).

[ Voor 18% gewijzigd door pushnoi op 20-08-2020 15:28 ]

• gjbos
Ik was behoorlijk positief over VanMoof, echter nu een flinke tegenvaller.

Ik wilde het stuur verhogen met de attributen die bij de fiets zaten. Bij het losmaken van het stuur trok ik het stuur, waarschijnlijk, iets te hard aan, het ging vrij stroef namelijk, en gelijk ging de bel continue af. Een beetje bewegen met stuur deed de bel weer uitgaan.

Enfin, met de verhoogde stuur deed daarna dus de bel het niet meer, maar ik kon de fiets ook niet meer aanzetten. Dus de gehele linkerknop had geen functie meer.
Ik heb ik het stuur weer losgemaakt en zag 2 kabels en een daarvan was eigenlijk gewoon versleten. Dit is niet gebeurd door mijn ruk aan het stuur, ik denk eerder dat deze ergens continu heeft zitten wrikken bij een hoek, zodat bij de ruk aan het stuur deze nu wel in 2 stukken kwam.

Nu twijfel ik; Vanmoof bellen, maar dan nog moet ik vanuit Groningen naar Amsterdam.. weinig trek in, de fiets opsturen, ja, maanden geen fiets meer, of doorfietsen zonder linker knop (dus een nieuwe bel aanschaffen en ontlocken met mobiel)...

Tot slot kreeg ik de schroeven er ook niet lekker meer in. Net alsof het schroefdraad verdraaid is. Ik moet gelijk veel kracht zetten bij het begin van de schroef. pff

Suggesties? Zelf maken, doorfietsen, opsturen of langs gaan...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3wJeDEmwVGZBH32I7zSagn6SBMc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4nVK3VTKw94VSyNZbL2AbLQz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_jqlkVjWRURGHs-bVGqLBlXaBfU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/be0eS0QbvBJB5j6kLxJNUoaC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r9uMCEQm_ei-iPLTr8mPEAL7XmQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cd0qgJrOJIdpGcOLaU4PrEui.jpg?f=fotoalbum_large

groeten GJ

• BAMMER
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-09 18:02
coop schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 23:16:
Het gekke van de ritregistratie is dat de laatste update van de app er voor gezorgd heeft dat de in mijn op account geregistreerde S2 de totaalscore opnieuw is begonnen terwijl mijn gereden ritten wel allemaal zichtbaar blijven...

Ter verduidelijking, MyRides op het tweede tabblad van de app zegt mij dat ik er nagenoeg 1000km mee hebt gereden, dat klopt aardig, op slechts een enkele misser na. Maar het laatste tabblad met My Profile zegt onder My Bike slecht 325 momenteel... 8)7

Ik ben op iets van 25km begonnen dacht ik met mijn outlet S2. De totaalsom zou onderin het midden moeten liggen

Dus als ik hem nu te koop aan zou bieden: als nieuw met slechts 325 geregistreerde km's! Wat dus niet klopt en daar is het in de laatste app update compleet misgegaan.

Ik vind overigens dat de bluetooth connectie op het automatisch unlocken na wel perfect alles registreerd inmiddels, geen klagen over mijn gereden ritten meer de laatste tijd

[ Voor 6% gewijzigd door BAMMER op 20-08-2020 18:00 ]

• HBO88
weet iemand eigenlijk waarom er een prijsverschil zit europese en us versie? In de us wordt hij verkocht voor 1998 dollar.
Dat is 1680 euro..

• Wheeliemaker
@gjbos Wat ik denk.. dat bij het terugplaatsen van het stuur de kabel tussen het stuur en de stuurpen is komen te zitten. Versleten lijkt mij niet heel logisch. Heb je geen handige buurman/broer met een soldeerbout of kleine lasklem die dit kan repareren? Als je het stuur terugplaatst moet je het rubbertje vooraan het stuur aan de onderkant, loshalen, dan de kabels wat terugtrekken en die een beetje strak houden bij het terugplaatsen van het stuur. Staat in dit topic al inclusief foto's beschreven.
Mbt terugplaatsen van de schroeven: heb je de stuurpen wel zo gedraaid dat de schroeven door de groeven van de stuurpen lopen? Anders krijg je ze er niet in. Staat volgens mij ook in de handleiding. Als schroefdraad kapot is dan zit er denk ik niks anders op dan de fiets (of alleen het stuur) op te sturen. Ze kunnen je een lege doos toesturen. Kost 25€.

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:04

Matszs

><>

HBO88 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 17:57:
weet iemand eigenlijk waarom er een prijsverschil zit europese en us versie? In de us wordt hij verkocht voor 1998 dollar.
Dat is 1680 euro..
In de USA is het normaal om prijzen te tonen zonder BTW

• max.schollen
Help mensen
Ik heb de nieuwe smart cartridge er ik gedaan in de s3 de beste man heeft hem geactiveerd voor mij maar krijg hem nu niet verbonden met m’n telefoon
Iemand een idee wat ik moet doen ?

• gjbos
Wheeliemaker schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 17:57:
@gjbos Wat ik denk.. dat bij het terugplaatsen van het stuur de kabel tussen het stuur en de stuurpen is komen te zitten. Versleten lijkt mij niet heel logisch. Heb je geen handige buurman/broer met een soldeerbout of kleine lasklem die dit kan repareren? Als je het stuur terugplaatst moet je het rubbertje vooraan het stuur aan de onderkant, loshalen, dan de kabels wat terugtrekken en die een beetje strak houden bij het terugplaatsen van het stuur. Staat in dit topic al inclusief foto's beschreven.
Mbt terugplaatsen van de schroeven: heb je de stuurpen wel zo gedraaid dat de schroeven door de groeven van de stuurpen lopen? Anders krijg je ze er niet in. Staat volgens mij ook in de handleiding. Als schroefdraad kapot is dan zit er denk ik niks anders op dan de fiets (of alleen het stuur) op te sturen. Ze kunnen je een lege doos toesturen. Kost 25€.
dank, ga ik checken!

groeten GJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SaintNick
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-01 14:50
bootlegger79 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:57:
[...]

Ik heb deze besteld, zijn al voorgevormd voor een band en praktisch onzichtbaar. Je kan alleen niet de hele band laten reflecteren, maar 2x 3 strips per band lijkt me meer dan voldoende.

https://www.amazon.nl/dp/...w_r_cp_apip_Kv6SZfF3UkT4r
Lijkt me zelfs veiliger, met 2 of 3 pauzes in plaats van 360°. Dan zien mensen ook de wielen draaien en met welke snelheid ze draaien.

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

max.schollen schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 18:11:
Help mensen
Ik heb de nieuwe smart cartridge er ik gedaan in de s3 de beste man heeft hem geactiveerd voor mij maar krijg hem nu niet verbonden met m’n telefoon
Misschien een reset van de bike

• SaintNick
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-01 14:50
pushnoi schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:21:
Note to self: always update. Behalve Windows 10 dan.
Ben je helemaal van de pot gerukt? Dus je laat alle (zero day) vulnerabilities in je OS gewoon lekker bestaan??

• max.schollen
eisbaer schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 18:19:
[...]
Misschien een reset van de bike
Werkt niet

• HBO88
max.schollen schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 18:11:
Help mensen
Volgens mij had ik ergens gelezen dat je de fiets eerst kunt ontkoppelen in de app en vervolgens opnieuw koppelen?

• max.schollen
HBO88 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 18:34:
[...]

Volgens mij had ik ergens gelezen dat je de fiets eerst kunt ontkoppelen in de app en vervolgens opnieuw koppelen?
Die mogelijkheid heb ik nergens kunnen vinden helaas

Edit : volgens de vrouw aan de telefoon zit er een accu in de smart cartridge en die moet 3 uur opladen eerder doet hij het niet
Die is nu aan het opladen
Ben benieuwd over 3 uur of hij het doet

[ Voor 34% gewijzigd door max.schollen op 20-08-2020 19:56 ]

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:47
SaintNick schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 18:24:
[...]

Ben je helemaal van de pot gerukt? Dus je laat alle (zero day) vulnerabilities in je OS gewoon lekker bestaan??
Heb je het warm? 8)7

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

max.schollen schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 18:44:
[...]

Die mogelijkheid heb ik nergens kunnen vinden helaas

Edit : volgens de vrouw aan de telefoon zit er een accu in de smart cartridge en die moet 3 uur opladen eerder doet hij het niet
Die is nu aan het opladen
Ben benieuwd over 3 uur of hij het doet
Dat hadden ze er wel eens direct bij mogen vertellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
gjbos schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 17:21:
Tot slot kreeg ik de schroeven er ook niet lekker meer in. Net alsof het schroefdraad verdraaid is. Ik moet gelijk veel kracht zetten bij het begin van de schroef. pff
ik zie op de foto een blauw goedje rondom de boutjes, dit is waarschijnlijk locktite om voorkomen dat deze spontaan los trillen, bij het opnieuw indraaien van de boutjes is het dus vrij logisch dat dit stroef gaat, niets om zorgen over te maken. :)

• max.schollen
eisbaer schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 20:51:
[...]
Dat hadden ze er wel eens direct bij mogen vertellen.
Inderdaad.. vindt het ook gek dat het niet in de video staat en ook niet in de mail over hoe je het moet doen het verwisselen van de cartridge

• heval
Morgen krijg ik de fiets, ik zal delen hoe deze batch is.
Kan je direct een rondje rijden of moet je eerst echt 4 uur vol opladen omdat het de eerste keer is?

• Basdem
  • Laatst online: 21-08-2020
Korte vraag voor de huidige gebruikers. Ik ben van plan een VanMoof aan te schaffen voor het woon werk verkeer. Totale reis bedraagt 23km heen en 23km terug. Geen gekke stedelijke toestanden of buiten categorie heuvels tijdens de reis. Leent een S3 zich hier goed voor of toch even verder kijken naar een speed pedelec?

Andere optie is elke dag met het OV.

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-08 10:51
SaintNick schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 18:24:
[...]

Ik zei niet niet updaten. Ik zei niet direct updaten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy88
heval schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 22:14:
Morgen krijg ik de fiets, ik zal delen hoe deze batch is.
Kan je direct een rondje rijden of moet je eerst echt 4 uur vol opladen omdat het de eerste keer is?
Nee hoor, je kunt prima even rijden. Ik heb mijn S3 maar heel even aan de lader gehad en met ongeveer 40% accu ben ik een testrondje gaan maken van een paar KM. Daarna weer aan de lader gezet om volledig op te laden.

[ Voor 3% gewijzigd door Dutchy88 op 20-08-2020 23:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
Basdem schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 23:03:
Korte vraag voor de huidige gebruikers. Ik ben van plan een VanMoof aan te schaffen voor het woon werk verkeer. Totale reis bedraagt 23km heen en 23km terug. Geen gekke stedelijke toestanden of buiten categorie heuvels tijdens de reis. Leent een S3 zich hier goed voor of toch even verder kijken naar een speed pedelec?

Andere optie is elke dag met het OV.
Mijn mening: speed pedelec is stuk duurder, je hebt een verzekering nodig, je mag niet op het fietspad en je moet altijd een helm op.
Voordeel, hij is sneller maar zal maar iets van max kwartier schelen enkele rit.

Met de S3 kun je zeker op hoogste ondersteuning heen en weer. Als je op werk kunt opladen is er helemaal geen probleem.
Je zou hem ook nog in us stand kunnen zetten, met 32km/uur scheelt het dan niet eens veel meer met een speed pedelec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Het is gelukt met de smart cartridge
De fiets stond op slot .
Uiteindelijk gebeld met VanMoof usa (die was nog wel open )
Kreeg tot m’n grote verbazing een Nederlands iemand .
Zij heeft voor mij na gekken of de nieuwe cartridge al geregistreerd was .
Ja dat was hij .
Nu dacht ze dat het te maken had met het fijt dat er een bleuthoot key moet worden toegewezen.
Dat kon zij alleen niet doen voor mij
Ze heeft uiteindelijk mijn fiets uit mijn account gehaald en die opnieuw toegevoegd dus toen kwam ik in het setup menu
Helaas maakte de fiets geen verbinding met m’n telefoon.
Ze begreep het niet en rade me aan om even te wachten tot dat ik vertelde dat het slot er op stond .
Uiteindelijk uitleg gekregen.
Dit is wat ik gedaan heb
Nieuwe cartridge er uit en de oude weer er in .
Het slot met de code via het stuur er af halen en dat werkte gelukkig.
Nieuwe cartridge er weer in .
En ja hoor even later pakte hij via die setup de cartridge .
Gelukkig werkt alles weer nu .
De vrouw aan de telefoon bevestigde inderdaad dat er een accu in die cartridge zit .
Moet zeggen dat dit de eerste keer is dat ik echt netjes ben geholpen.
Helaas moest volgens een ander iemand m’n oude fiets (smart 2016) uur m’n account.
Die is dus nu uit m’n account.
Maar effe weer voor bellen dat ze hem weer toevoegen aangezien dat de fiets is die ik op de camping wil gaan gebruiken.
Enige is als ik de oplaad kabel in de fiets doe lijkt hij hem soms niet goed te pakken.
Als ik de fiets uit zet doet hij het vaak wel gewoon.
Software probleem ?
Heb de oude versie nog

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HBO88
max.schollen schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 07:53:

Enige is als ik de oplaad kabel in de fiets doe lijkt hij hem soms niet goed te pakken.
Software probleem ?
Heb de oude versie nog
Fijn dat het werkt. Maar je vraagt wel naar de bekende weg. Software update 1.2.0 is onder andere voor "Fix persistent charging issues"...
https://tweakers.net/g/fo...vTtY.jpg%3Ff%3Duser_large

Laat je ook nog een positieve review achter op trustpilot? Ik zag dat je al een paar negatieve recensies daar hebt geplaatst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• artfuldodger
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01 19:35
max.schollen schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 07:53:
Het is gelukt met de smart cartridge
De fiets stond op slot .
Uiteindelijk gebeld met VanMoof usa (die was nog wel open )
Kreeg tot m’n grote verbazing een Nederlands iemand .
Zij heeft voor mij na gekken of de nieuwe cartridge al geregistreerd was .
Ja dat was hij .
Nu dacht ze dat het te maken had met het fijt dat er een bleuthoot key moet worden toegewezen.
Dat kon zij alleen niet doen voor mij
Ze heeft uiteindelijk mijn fiets uit mijn account gehaald en die opnieuw toegevoegd dus toen kwam ik in het setup menu
Helaas maakte de fiets geen verbinding met m’n telefoon.
Ze begreep het niet en rade me aan om even te wachten tot dat ik vertelde dat het slot er op stond .
Uiteindelijk uitleg gekregen.
Dit is wat ik gedaan heb
Nieuwe cartridge er uit en de oude weer er in .
Het slot met de code via het stuur er af halen en dat werkte gelukkig.
Nieuwe cartridge er weer in .
En ja hoor even later pakte hij via die setup de cartridge .
Gelukkig werkt alles weer nu .
De vrouw aan de telefoon bevestigde inderdaad dat er een accu in die cartridge zit .
Moet zeggen dat dit de eerste keer is dat ik echt netjes ben geholpen.
Helaas moest volgens een ander iemand m’n oude fiets (smart 2016) uur m’n account.
Die is dus nu uit m’n account.
Maar effe weer voor bellen dat ze hem weer toevoegen aangezien dat de fiets is die ik op de camping wil gaan gebruiken.
Software probleem ?
Heb de oude versie nog
Ik had al bijna de vlag uitgehangen Max. Maar het lijkt dat deze saga nog even voortduurt hier in dit forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basdem
HBO88 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 23:34:
[...]

Mijn mening: speed pedelec is stuk duurder, je hebt een verzekering nodig, je mag niet op het fietspad en je moet altijd een helm op.
Voordeel, hij is sneller maar zal maar iets van max kwartier schelen enkele rit.

Met de S3 kun je zeker op hoogste ondersteuning heen en weer. Als je op werk kunt opladen is er helemaal geen probleem.
Je zou hem ook nog in us stand kunnen zetten, met 32km/uur scheelt het dan niet eens veel meer met een speed pedelec.
Dank voor de toelichting. Nog een laatste vraag. Is het ook aan te raden om het stuk te fietsen of kom ik dan elke dag met de zweet parels op mijn voorhoofd op werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _YmmiT_
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-06 21:41
Basdem schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:25:
[...]

Dank voor de toelichting. Nog een laatste vraag. Is het ook aan te raden om het stuk te fietsen of kom ik dan elke dag met de zweet parels op mijn voorhoofd op werk?
uhm we hebben het hier toch over fietsen? Of bedoel je zonder motortje en vraag je ons in te schatten of het jou moeite gaat kosten om een stuk te fietsen? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• artfuldodger
Basdem schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:25:
[...]

Ik ben laatst een paar keer op en neer gefietst naar Amsterdam (25km heen en 25km terug ) in stand 4 US. Deed er 55min over inclusief stoppen bij stoplichten, openstaande bruggen etc. Het was 28 graden buiten maar nergens last van. door de snelheid voldoende wind om je heen. Hoe dat straks in de herfst/winter is met dikke kleding aan durf ik niet te zeggen. Maar stand 4 kost zeer weinig moeite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coop
@Basdem ~50km ga je makkelijk halen op ondersteuning 4 EU. Mijn fiets zat nog boven de 50% na mijn rit van 56km met bruggen en ruim gebruik van de boost knop na moeten remmen. US stand zou ik niet weten, maar lijkt mij dat die niet dubbele energie vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:44
SP-Connect (smartphone houders)

ENJOY THE LAST WEEKS OF SUMMER!

The first 20 newsletter customers get a -20% Discount on all available products for their entire order.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

(This code can be entered in the field "Voucher Code" in the checkout process. The code is valid for the first 20 orders. It is valid once per purchase and customer and cannot be combined with other vouchers or offers)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basdem
_YmmiT_ schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:33:
[...]

uhm we hebben het hier toch over fietsen? Of bedoel je zonder motortje en vraag je ons in te schatten of het jou moeite gaat kosten om een stuk te fietsen? :)
Ben niet vies van een stuk fietsen, sterker nog doe het liever dan OV. Ik heb echter geen ervaring met een VanMoof dus vandaar de vraag over inspanning. Ik heb onderhand genoeg vertrouwen en ga hem bestellen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:29
coop schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:57:
@Basdem ~50km ga je makkelijk halen op ondersteuning 4 EU. Mijn fiets zat nog boven de 50% na mijn rit van 56km met bruggen en ruim gebruik van de boost knop na moeten remmen. US stand zou ik niet weten, maar lijkt mij dat die niet dubbele energie vraagt.
YouTube: VanMoof S3 na drie maanden: dit is GOED en dit NIET

Volgens het filmpje precies 60km op de US stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
En het boxje is weer kapot.
Nog geen uur heeft ie het uit gehouden !
Kloten zooi VanMoof weet zelf ook niet hoe het kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
max.schollen schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:17:
En het boxje is weer kapot.
Nog geen uur heeft ie het uit gehouden !
Kloten zooi VanMoof weet zelf ook niet hoe het kan
Werkt enkel de bel niet of de andere geluiden ook niet meer? Ook al gereset, nieuwe firmware?
Als dat zo is dan lijkt het toch niet te liggen aan de cartridge..

Je hebt de fiets al bijna een maand, hopelijk mag je hem nog terugsturen en vragen om een nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
HBO88 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:42:
[...]

Werkt enkel de bel niet of de andere geluiden ook niet meer? Ook al gereset, nieuwe firmware?
Als dat zo is dan lijkt het toch niet te liggen aan de cartridge..

Je hebt de fiets al bijna een maand, hopelijk mag je hem nog terugsturen en vragen om een nieuwe
Niks werkt
Alles geluiden niet

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:13

Pierre

Van nature lui!

Jammer dat ze in Rotterdam geen grachten hebben, anders kon je die #$##! fiets daar in kiepen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-09 17:40
max.schollen schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:25:
[...]

Niks werkt
Alles geluiden niet
Stop nu toch met klooien.
Laat VM het zelf oplossen, of de fiets ruilen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artfuldodger
Tommie12 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:20:
[...]

Stop nu toch met klooien.
Laat VM het zelf oplossen, of de fiets ruilen.
Inderdaad dit wordt niks meer. Fiets terug en wachten op een nieuwe

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jupiter2
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 02-09 21:01
artfuldodger schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:52:
[...]

Inderdaad dit wordt niks meer. Fiets terug en wachten op een nieuwe
Of toch maar een fatsoenlijke fiets kopen ipv een nieuwe doos vol ellende! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _YmmiT_
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-06 21:41
Basdem schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:01:
[...]

Ben niet vies van een stuk fietsen, sterker nog doe het liever dan OV. Ik heb echter geen ervaring met een VanMoof dus vandaar de vraag over inspanning. Ik heb onderhand genoeg vertrouwen en ga hem bestellen!
Gelijk heb je! Ik doe het ook af en toe naar werk (enkele reis 20 km). Doe er 40 minuten over. Lekker beetje bewegen en zeker relaxter dan OV (helemaal tegenwoordig)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:20

mphilipp

Romanes eunt domus

Pierre schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:29:
Jammer dat ze in Rotterdam geen grachten hebben, anders kon je die #$##! fiets daar in kiepen.
Water zat anders hier... >:)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Ja hahaha
Nee maar heb toestemming gehad de oude cartridge open te schroeven maar was niks merkwaardigs te zien aan de aansluitingen enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
max.schollen schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:03:
[...]

Ja hahaha
Nee maar heb toestemming gehad de oude cartridge open te schroeven maar was niks merkwaardigs te zien aan de aansluitingen enzo
Waarom wil je de fiets niet terug sturen en een nieuwe vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
HBO88 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:04:
[...]

Waarom wil je de fiets niet terug sturen en een nieuwe vragen?
Omdat de kans dat ik er dan 1 krijg die slechter is heel erg aanwezig is .
En dan heb ik weer gezeur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
Nou slechter dan jij had kan bijna niet. Een een nieuwe fiets is mogelijk uit een nieuwere batch dus juist minder problemen als het goed is.
Beetje vertrouwen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
HBO88 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:40:
Nou slechter dan jij had kan bijna niet. Een een nieuwe fiets is mogelijk uit een nieuwere batch dus juist minder problemen als het goed is.
Beetje vertrouwen hebben
Ja ik heb morgen een afspraak bij VanMoof Amsterdam.
Zij gaan er dan naar kijken
Ben benieuwd of ze het kunnen vinden en wanneer hij dan weer klaar is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heval
Iemand zin in een nieuwe saga?

Vandaag zou mijn fiets worden geleverd. VM gisteren nog gebeld dat ik vrij moet nemen, weten jullie zeker dat het geleverd gaat worden? Ja zeker!

Spoiler: Vandaag geen fiets.

Ik ben maar begonnen met loggen, dit gaat staartje krijgen heb ik het gevoel. Onderstaande is geparafraseerd.

19-8 17:00 Lu. VM (45 min wachtrij)
Ik: Moet ik vrij nemen vrijdag ja of nee?
VM: geen delay zoals het naar uitziet. Gaat wearhouse bellen voor bevestiging en belt z.s.m. terug.

Voglende dag

20-8 11:05 Em. VM (45 min wachtrij)
Ik: Lu. heeft niet terug gebeld. UPS heeft mijn oude adres staan. Deze heb ik bij VM gewijzigd maanden geleden.
VM: Adres is idd gewijzigd bij ons maar niet de shippingadres bij UPS. Gaat UPS bellen voor info en adres wijzigen. Belt zsm terug.

20-8 15:15 Ru. VM (40 min wachtrij)
Ik: Em. en Lu. hebben niet terug gebeld. Moet ik vrij nemen of niet? ik moet zo naar werk, straks niet bereikbaar meer. En mijn adres is niet gewijzigd.
VM: Adres kunnen we niet zelf wijzigen tot UPS zelf de label heeft ingescand.
Ik: Nou weet ik nog steeds niet of ik vrij moet nemen of niet.
VM: ik bel je voor einde van de dag terug.
Ik: kansloos want dan ben ik er niet.

20-8 15:45 UPS zelf gebeld
Adres kon direct gewijzigd worden. VanMoof verhaal klopt niet.

20-8 16:06 Ru. VM (25min)
Wijziging adres ziet VM nu ook. Bevestigd om vrij te nemen.

Voglende dag

21-8 10:40 UPS gebeld
IK: De fiets is op verkeerde adres geleverd volgens Track&Trace, mijn oude adres.
UPS: Moet VM bellen, alleen de afzender kan iets doen.

21-8 11:44 EM. VM (1 uur wachtrij)
IK: Verkeerde adres bezorgd.
EM: Gaat UPS bellen, en belt mij na 13:15 of proberen iemand anders terug te laten bellen.

Terugbel Em. VM: de fiets wordt opgehaald en naar je gebracht, voor einde van de dag. Sorry!

21-8 16:19 UPS zelf gebeld want geen update via Track&Trace. Het is bijna einde van de dag.
Engels sprekend uit Engeland? kon niets doen. Opgehangen en nog een keer bellen.

21-8 16:40 Ro. UPS
UPS: de chauffeur kan helemaal niet ophalen als eenmaal geleverd is. Er zit geen informatie in het systeem. Vreemd dat collega uit Engeland aan telefoon was. Bel VM maar om op te lossen.

18:00 Je. VM (45 min wachtrij)
Ik: Wat is er aan de hand? Kan ik weekend vieren of moet ik nog langer thuis blijven zonder info.
Je: Wordt voor 21:00 geleverd. Maar info klopt wellicht niet. Waarschijnlijk wordt niet geleverd. Ik wil graag weekend vieren want was drukke week en ik ben aan het overwerken. UPS is toch nu gesloten dus ik kan niets voor je doen
Ik: Los van dit alles, jullie moeten wat aan de wachtrijen doen, als je snel had opgenomen hadden we nog kunnen schakelen.
Je: Schuld van jullie bellers dat wachtrijen zo lang zijn. Want UPS inmiddels gesloten en ik wil weekend vieren. Ga niets doen met feedback, we doen ons best.
Ik: fijn weekend.

Net zojuist track&trace met "aflevering gewijzigd" dat het maandag wordt geleverd op een onbekende tijdstip. Lekker dan. Ben dan niet thuis. Een dag opgenomen, hele dag gewacht, vele telefoontjes later om vervolgens te horen: ik wil weekend vieren laat me met rust.

belooft niet veel goeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

heval schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:50:
Iemand zin in een nieuwe saga?

Vandaag zou mijn fiets worden geleverd. VM gisteren nog gebeld dat ik vrij moet nemen, weten jullie zeker dat het geleverd gaat worden?.
Dus je fiets is afgeleverd op de verkondigde datum, maar omdat je ondertussen verhuisd bent is het mis gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

max.schollen schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:41:
[...]
Ja ik heb morgen een afspraak bij VanMoof Amsterdam.
Zij gaan er dan naar kijken
Ben benieuwd of ze het kunnen vinden en wanneer hij dan weer klaar is
Een niet werkende fiets moeten zij oplossen. Ik zou er zelf niet aan gaan sleutelen, dan maar naar Amsterdam er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
eisbaer schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:29:
[...]
Een niet werkende fiets moeten zij oplossen. Ik zou er zelf niet aan gaan sleutelen, dan maar naar Amsterdam er mee.
Ja ik ben echt net gebeld door de Man van VanMoof ik heb morgen een afspraak en dan zetten ze gelijk een nieuwe cartridge er in
Dan zou het opgelost moeten zijn
De beste man had zelf ook geen idee hoe dat boxje kapot kon gaan en het kan echt alleen maar aan de cartridge liggen vertelde hij
Ben erg benieuwd naar morgen hoe ik geholpen wordt en of het dan allemaal goed werkt
Ze zijn op voorraad in Amsterdam dus dat ik wel fijn
En heb ik als het goed is die zelfde dag nog een goed werkende fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
eisbaer schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:03:
[...]
Dus je fiets is afgeleverd op de verkondigde datum, maar omdat je ondertussen verhuisd bent is het mis gegaan.
Ik had netjes mijn verhuizing doorgegeven en 2 dagen van te voren gebeld of alles in orde was. Niet dus.
Pagina: 1 ... 42 ... 145 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.