Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
max.schollen schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:35:
[...]
dan zetten ze gelijk een nieuwe cartridge er in
Dan zou het opgelost moeten zijn
Ik hoop het voor je maar vind het wel vreemd verhaal. Je hebt zelf al een nieuwe cartridge erin gezet en het probleem was niet opgelost. Waarom zou het straks dan wel opgelost zijn met opnieuw vervangen van de cartridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-12-2024
HBO88 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:30:
[...]

Ik hoop het voor je maar vind het wel vreemd verhaal. Je hebt zelf al een nieuwe cartridge erin gezet en het probleem was niet opgelost. Waarom zou het straks dan wel opgelost zijn met opnieuw vervangen van de cartridge?
Hij zegt waarschijnlijk heb je 2 cartridges gehad met een fout of gewoon pech
Er schijnen nu nieuwe te zijn en hij zij ook het kan niet in de fiets zitten omdat er alleen maar connectors en kabels in lopen
Ps het probleem was opgelost tot ik ergens over heen reed (niet zo hard ) toen deed hij het weer niet

[ Voor 8% gewijzigd door max.schollen op 21-08-2020 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:39

mphilipp

Romanes eunt domus

max.schollen schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:36:
[...]
Hij zegt waarschijnlijk heb je 2 cartridges gehad met een fout of gewoon pech
Er schijnen nu nieuwe te zijn en hij zei ook het kan niet in de fiets zitten omdat er alleen maar connectors en kabels in lopen
Ps het probleem was opgelost tot ik ergens over heen reed (niet zo hard ) toen deed hij het weer niet
Dan lijkt het mij dat het juist wél in de fiets zit. Kapotte connector of een draadbreuk. Twee kapotte cartridges achter elkaar is onwaarschijnlijk.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
mphilipp schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 23:16:
[...]

Dan lijkt het mij dat het juist wél in de fiets zit. Kapotte connector of een draadbreuk. Twee kapotte cartridges achter elkaar is onwaarschijnlijk.
Was haast niet mogelijk omdat de knop van de bel het gewoon doet (aan en uit zetten van de fiets ) en echt alles in die cartridge zit qua electronica
Er loopt namelijk een kabel van de print plaat naar het boxje die verbonden zitten aan elkaar met een connector .
Als er een kortsluiting plaats vindt zou dat in de cartridge moeten zijn .
Denk dat als er iets kapot is dat dan heel die knop het niet meer doet ...
Het is inderdaad ook wel een gek verhaal 2x achter elkaar.
Morgen wordt er dan een nieuwe cartridge in gezet en ben benieuwd wat er gebeurt.
Het gekke van nu is dat ik het heel erg zacht hoor ik een soort kraak , bron geluid ,
Google vertelde mij dat er dan of een boxje is gesprongen of een kortsluiting in de versterker
https://www.bax-shop.nl/blog/pa/brom-en-hoe-ik-het-voorkom/
Misschien is het echt gewoon pech gehad en is 3X scheeps recht

Het geluid klinkt een beetje zoals in deze video
Het is ook alleen maar hoorbaar als er een geluid uit hoort te komen en dan vooral erg hoorbaar met het opstart en afsluit geluid
[YouTube: Subwoofer hum]

[ Voor 55% gewijzigd door max.schollen op 22-08-2020 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

max.schollen schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 23:42:
[...]
Was haast niet mogelijk omdat de knop van de bel het gewoon doet (aan en uit zetten van de fiets ) en echt alles in die cartridge zit qua electronica. Er loopt namelijk een kabel van de print plaat naar het boxje die verbonden zitten aan elkaar met een connector .
Kabels kunnen deels gebroken zijn zodat je af en toe goed contact maakt en soms niet (helemaal). Ook connectoren kunnen op die manier slecht contact maken. Dan krijg je ook dat soort klachten. Kijk, als je de electronica wisselt en het probleem blijft bestaan is er natuurlijk een kans dat je 2x een kapotte hebt gehad. Maar de kans is dan groter dat het ergens anders aan ligt. Blijven over de schakelaars, bedrading en connectoren.
Maar goed, een derde cartridge kan ook de oplossing zijn. Maar zolang je niets hebt kunnen uitsluiten door meting en controle, kun je nooit zeggen dat het of dat is. Ja, de kabel is niet volledig doorgebroken en de connectoren hebben geen kortsluiting, dat is duidelijk. Maar verder kun je niet heel veel met zekerheid zeggen.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max.schollen
mphilipp schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 13:21:
[...]

Kabels kunnen deels gebroken zijn zodat je af en toe goed contact maakt en soms niet (helemaal). Ook connectoren kunnen op die manier slecht contact maken. Dan krijg je ook dat soort klachten. Kijk, als je de electronica wisselt en het probleem blijft bestaan is er natuurlijk een kans dat je 2x een kapotte hebt gehad. Maar de kans is dan groter dat het ergens anders aan ligt. Blijven over de schakelaars, bedrading en connectoren.
Maar goed, een derde cartridge kan ook de oplossing zijn. Maar zolang je niets hebt kunnen uitsluiten door meting en controle, kun je nooit zeggen dat het of dat is. Ja, de kabel is niet volledig doorgebroken en de connectoren hebben geen kortsluiting, dat is duidelijk. Maar verder kun je niet heel veel met zekerheid zeggen.
je hebt wel een punt maar de opstart geluiden worden rechtstreeks van uit de cartridge geregeld en die doen het ook niet (van de printplaat naar het boxje in de cartridge)
Als er een kabel breuk ergens zit dan zou je verwachten dat de bel het niet doet en de andere geluiden wel .
DUs wat het nou precies is het zal mij een raadsel zijn
Het is intern ook besproken wat het kan zijn maar ze wisten alleen maar dat het echt in de cartridge zit maar hoe het kon gebeuren wist niemand.
Alles werkt voor de rest nog
De aan en uit knop ook gewoon

Edit : de fiets is ingeleverd en morgen ochtend wordt er een nieuwe cartridge in gestoken en dan wordt de fiets door gemeten
Wordt morgen begin ochtend/middag gebeld er over

[ Voor 6% gewijzigd door max.schollen op 22-08-2020 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10-05 07:30

Daniel

Kapitein NCC-1701
Nou, ik heb mijn S3 mee op vakantie naar de Moezelstreek en kan concluderen dat hij voor een beetje stevig heuvelachtig gebied totaal ongeschikt is. Tot een procentje of 3-4 zal het wel gaan, maar wordt het steiler (het gaat hier makkelijk tot 15%) dan zijn de versnellingen veel te zwaar. Je kan alleen vooruit komen door de boost knop te gebruiken en dan is je accu razendsnel leeg. Ik heb net op 7 km rijden 30% accu verbruikt ...mijn conclusie is overigens ook dat die boost aanzienlijk meer levert dan de opgegeven 350W. Je rijdt tegen een helling van 10% met de boostknop met aardig wat gemak 22-24 km/uur. Daar heb ik met mijn gewicht normaal zeker 750W voor nodig. Ik schat dat de boost 500+W levert uit een volle accu. Zeker ook gezien het enorme verschil in power tussen normale stand 4 (250W) en het effect van de boostknop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bebito
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-06-2024
[quote]Daniel schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 19:50:
Nou, ik heb mijn S3 mee op vakantie naar de Moezelstreek en kan concluderen dat hij voor een beetje stevig heuvelachtig gebied totaal ongeschikt is. Tot een procentje of 3-4 zal het wel gaan, maar wordt het steiler (het gaat hier makkelijk tot 15%) dan zijn de versnellingen veel te zwaar. Je kan alleen vooruit komen door de boost knop te gebruiken en dan is je accu razendsnel leeg. Ik heb net op 7 km rijden 30% accu verbruikt ...mijn conclusie is overigens ook dat die boost aanzienlijk meer levert dan de opgegeven 350W. Je rijdt tegen een helling van 10% met de boostknop met aardig wat gemak 22-24 km/uur. Daar heb ik met mijn gewicht normaal zeker 750W voor nodig. Ik schat dat de boost 500+W levert uit een volle accu. Zeker ook gezien het enorme verschil in power tussen normale stand 4 (250W) en het effect van de boostknop.
[/quote

En als je de versnellingen nu eens aanpast dat hij later schakelt, gaat het dan niet beter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
[b]bebito schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 21:09:
En als je de versnellingen nu eens aanpast dat hij later schakelt, gaat het dan niet beter?
Nee, ik had hem ingesteld op zo lang mogelijk in een zo laag mogelijke versnelling blijven maar dan nog zijn de verzetten veel te zwaar om op steile hellingen een - voor mij - werkbare cadans te trappen.

Het is ook wel logisch, als je met maar 4 versnellingen het hele bereik van 0 tot 32 km/uur moet overbruggen waarbij je weet dat het grootste deel van het gebruikt in de hogere snelheidsregionen zal zitten ligt de focus natuurlijk op relatief lange overbrengingen zodat je niet bij 30 km/uur als een koffiemolen rondrijdt.

Wel 65km/u gehaald in de afdaling :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
  • Nu online
oscarwashere schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 20:43:
[...]

P.S. Voor wie er op zit te wachten :P Ik heb nog niet zo veel gereden met de Beeline Velo, hopelijk heb ik daar zaterdag wat tijd voor.
Al wat kunnen rijden met de Velo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:12
Daniel schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 21:23:
[...]

Nee, ik had hem ingesteld op zo lang mogelijk in een zo laag mogelijke versnelling blijven maar dan nog zijn de verzetten veel te zwaar om op steile hellingen een - voor mij - werkbare cadans te trappen.
Misschien een kleiner voorblad monteren van bv. VM 38T naar 33T zou kunnen helpen. ;)

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max.schollen
Mijn fiets is weer gemaakt
Ze hebben iets vervangen maar heb geen idee wat het is
Weten jullie het

Hub rear 4 speed ES/X3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikerGLE
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12-01 12:27
max.schollen schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 17:57:
Weten jullie het

Hub rear 4 speed ES/X3
Geen idee, maar het belangrijkste is, je kunt weer fietsen op je S3 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Nu online
Weten jullie het

Hub rear 4 speed ES/X3
Euhm dat is je automatische versnellingsbak toch? Daar had ik de oorzaak van defecte speaker niet gezocht 8)7 Maar fijn dat het weer werkt!

[ Voor 4% gewijzigd door HBO88 op 23-08-2020 18:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

HBO88 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 18:13:
[...]
Euhm dat is je automatische versnellingsbak toch? Daar had ik de oorzaak van defecte speaker niet gezocht 8)7 Maar fijn dat het weer werkt!
De hub is niet de automaat. De versnelling an sich is gewoon een standaard Sturmey Archer. Die is niet automatisch. Van Moof heeft aan het kabeltje waarmee je normaal de versnelling kiest, aan een motortje gehangen en die motor bedient die 'hub' (naaf). Dat zijn die beroemde plastic tandwielen die je ziet op de site. Dat is plastic omdat het niet de versnellingsbak is, maar het motortje dan aan de kabel trekt om de versnelling te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebito
mphilipp schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 20:16:
[...]

De hub is niet de automaat. De versnelling an sich is gewoon een standaard Sturmey Archer. Die is niet automatisch. Van Moof heeft aan het kabeltje waarmee je normaal de versnelling kiest, aan een motortje gehangen en die motor bedient die 'hub' (naaf). Dat zijn die beroemde plastic tandwielen die je ziet op de site. Dat is plastic omdat het niet de versnellingsbak is, maar het motortje dan aan de kabel trekt om de versnelling te selecteren.
Leg eens uit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KI7AUr6XHBNXQc6FzPasCY-fsxE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sCVTesRhLdlEHvMd8wsuVoGx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bincvburen
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16-02 00:53
Vorige week mijn S3 ontvangen, 1,5e maand te vroeg, super blij mee en de levering ging goed (was gepland voor 22 sept - 13 okt) besteld op 26 juli en geleverd op 18 augustus. Alles doet het perfect, behalve de verlichting, deze gaat overdag wel netjes aan/uit als ik door een tunnel ga, maar als ik ‘s avonds weg wil fietsen blijft het licht uit. Eerst bleef deze alleen aan, heb hem laten kalibreren in Amsterdam, alleen nu doet hij het overdag wel en ‘s avonds wanneer je hem nodig hebt niet. Soms error 44 maar gaat eigenlijk altijd goed. Iemand nog tips voor de lampen? Touch unlock werkt 10/10 keer alleen auto wake up doet het niet als ik aan kom lopen dat de lampen aan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:10
bincvburen schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:45:
Vorige week mijn S3 ontvangen, 1,5e maand te vroeg, super blij mee en de levering ging goed (was gepland voor 22 sept - 13 okt) besteld op 26 juli en geleverd op 18 augustus. Alles doet het perfect, behalve de verlichting, deze gaat overdag wel netjes aan/uit als ik door een tunnel ga, maar als ik ‘s avonds weg wil fietsen blijft het licht uit. Eerst bleef deze alleen aan, heb hem laten kalibreren in Amsterdam, alleen nu doet hij het overdag wel en ‘s avonds wanneer je hem nodig hebt niet. Soms error 44 maar gaat eigenlijk altijd goed. Iemand nog tips voor de lampen? Touch unlock werkt 10/10 keer alleen auto wake up doet het niet als ik aan kom lopen dat de lampen aan gaan.
Wat bijzonder, ik heb 5 juli besteld en nog niets ontvangen. Geplande leverdatum 26 aug - 30 sep 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Het is een Sturmey Archer naafversnelling. Die is niet automatisch en de versnelling zit in de naaf (vandaar de naam). Die plastic toestand selecteert de versnelling. Meer details heb ik ook niet, maar zo zit het wel. Kijk maar op de site van SA en zoek of ze een automatische bak hebben. Die hebben ze, maar die ziet er heel anders uit. En dit is al eerder door iemand anders hier in dit topic uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnyl
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-04-2021
jugger naut schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:49:
[...]

Wat bijzonder, ik heb 5 juli besteld en nog niets ontvangen. Geplande leverdatum 26 aug - 30 sep 8)7
Super bijzonder ja, want heb 4 juni besteld en nog niets gekregen. Vaag systeem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digimusic
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-03 19:55

Hub rear 4 speed ES/X3
Bij mij is vrijdag exact hetzelfde onderdeel vervangen. Gelukkig maakt de fiets daarmee geen ratelend geluid meer in de tweede versnelling... Maar trapt hij regelmatig door in de vierde versnelling. Zucht. Morgen maar weer eens bellen en waarschijnlijk weer naar Amsterdam (of Eindhoven?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:30
Ik heb 02 mei besteld en nog niet binnen. 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door heval op 23-08-2020 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjapperS
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-04 18:23
Mensen die via fietsplan bestellen krijgen m eerder dan mensen die zelf bestellen.vandaar het verschil. Ik heb 14 mei besteld en zou 29 augustus geleverd worden. Uitgesteld naar 7 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Digimusic schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 22:27:
[...]

Bij mij is vrijdag exact hetzelfde onderdeel vervangen. Gelukkig maakt de fiets daarmee geen ratelend geluid meer in de tweede versnelling... Maar trapt hij regelmatig door in de vierde versnelling. Zucht. Morgen maar weer eens bellen en waarschijnlijk weer naar Amsterdam (of Eindhoven?)
hmm dat is niet goed inderdaad.
Vraag me ook af waarom het is vervangen .
Naar mijn weten deed de versnelling het gewoon goed .
Ben benieuwd wat ze er over te zeggen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217504

Misschien terug gekregen van een klant die niet tevreden was?
Dan kan de S3 zo door naar een andere klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Morgen wil ik de fiets gaan ophalen in Amsterdam moet ik dan een afspraak maken of kan ik gewoon langs gaan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bincvburen
Anoniem: 217504 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 23:55:
[...]

Misschien terug gekregen van een klant die niet tevreden was?
Dan kan de S3 zo door naar een andere klant.
Denk het niet, hij is uit een nieuwere batch en is helemaal onbeschadigd, kan natuurlijk wel maar zo snel, en ook de nieuwe batch lijkt me sterk. Ben erg tevreden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
max.schollen schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 23:57:
Morgen wil ik de fiets gaan ophalen in Amsterdam moet ik dan een afspraak maken of kan ik gewoon langs gaan ?
Wat zei de meewerker van van moof toen je deze vraag aan hun hebt gesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
schumi1986 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 01:11:
[...]

Wat zei de meewerker van van moof toen je deze vraag aan hun hebt gesteld?
De klanten service was al gesloten toen ik de ‘Good to go ‘ mail kreeg
DUs dacht vraag het even op tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schalkkie
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10-05 09:13
max.schollen schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 07:38:
[...]

De klanten service was al gesloten toen ik de ‘Good to go ‘ mail kreeg
DUs dacht vraag het even op tweakers
Je kunt hem gewoon halen de fiets staat klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:37
Zit ook te twijfelen over de S3. Hij gaat dan voornamelijk gebruikt worden voor zo'n 10km enkele reis (dus 20km totaal) om te forenzen. Lijkt mij geen probleem. Ik zit alleen nog een beetje met de kinderzitjes.

Indien je het Yepp mini kinderzitje gemonteerd hebt past de voordrager dan nog, iemand wellicht ervaring mee?

Zal m'n Cortina HPV (leuk, Human Powered Vehicle) er gewoon naast houden, daar passen ze prima op. Ga altijd graag met de kleintjes fietsen maar zou natuurlijk mooi zijn als dit op de VanMoof zou kunnen.

Uiteraard wil ik straks graag z.s.m. op het werk zijn dus denk standje 4 qua ondersteuning. Je moet nog steeds helemaal stil staan om te kunnen wisselen in de verschillende standen? Of eventueel via de app?

Er is toevallig niet al een workaround of bijvoorbeeld een Wear OS app die dit ook kan (heb niets kunnen vinden overigens).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
  • Nu online
JaMaaT schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:12:
Zit ook te twijfelen over de S3. Hij gaat dan voornamelijk gebruikt worden voor zo'n 10km enkele reis (dus 20km totaal) om te forenzen. Lijkt mij geen probleem. Ik zit alleen nog een beetje met de kinderzitjes.

Indien je het Yepp mini kinderzitje gemonteerd hebt past de voordrager dan nog, iemand wellicht ervaring mee?

Zal m'n Cortina HPV (leuk, Human Powered Vehicle) er gewoon naast houden, daar passen ze prima op. Ga altijd graag met de kleintjes fietsen maar zou natuurlijk mooi zijn als dit op de VanMoof zou kunnen.

Uiteraard wil ik straks graag z.s.m. op het werk zijn dus denk standje 4 qua ondersteuning. Je moet nog steeds helemaal stil staan om te kunnen wisselen in de verschillende standen? Of eventueel via de app?

Er is toevallig niet al een workaround of bijvoorbeeld een Wear OS app die dit ook kan (heb niets kunnen vinden overigens).
Zelf nog geen ervaring ermee, maar de bevestigingsblok van fietsstoeltje gaat in plaats van de 2 stuurverhogers. De frontcarrier wordt lager vastgezet zie ik op de foto's dus een voorzitje icm frontcarrier lijkt me geen probleem.

Wisselen van ondersteuning kan door helemaal stil te staan dmv boostknop, of al rijdend via de app. Via apple watch kan het ook rijdend.
Voor wearOS is er geen app, ik hoop dat die er wel gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Thank @HBO88 , hoevaak wissel je daadwerkelijk van ondersteuning? De meeste kilometers die ik zal gaan maken is voor het forenzen. Dat is zo'n beetje 10km strak langs het water met weinig verkeer (of fietsers).

Denk niet dat ik dan hinder ga ondervinden door deze altijd in stand 4 te laten staan.

Dus als ik het goed begrijp kun je niet de verhogers toepassen icm voordrager/kinderstoel?

Ik zou wel graag zo rechtop mogelijk willen zitten namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Nu online
JaMaaT schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:44:

Dus als ik het goed begrijp kun je niet de verhogers toepassen icm voordrager/kinderstoel?
Ik zou wel graag zo rechtop mogelijk willen zitten namelijk.
Klopt. Het is of 2 verhogers, of het blok van je kinderzitje. Qua hoogte maakt dat dus niet uit, je stuur staat even hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Ahh zo, de hoogte van het kinderzitje wordt op de stuurbuis gemonteerd en komt bij de hoogte van het stuur op.

Duidelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teoprins
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-01-2021
JaMaaT schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:12:

Nou, mijn voordrager is retour gegaan, voetjes kunnen ze niet kwijt, laat staan een bocht maken icm Thule Yepp zitje voorop. En ik heb 1 stuurverhoger samen met de adapter voor het zitje, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
@Teoprins ahhh kijk, nuttige info. Dan moet het broodtrommeltje maar in een rugzak ;)

Heb je wellicht een foto van hoe het voorzitje eruit zit op de fiets?

[ Voor 4% gewijzigd door JaMaaT op 24-08-2020 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
heval schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:50:
Iemand zin in een nieuwe saga?

Vandaag zou mijn fiets worden geleverd. VM gisteren nog gebeld dat ik vrij moet nemen, weten jullie zeker dat het geleverd gaat worden? Ja zeker!

Spoiler: Vandaag geen fiets.

Ik ben maar begonnen met loggen, dit gaat staartje krijgen heb ik het gevoel.
en ja hoor.. nadat ze vrijdag verkeerd hadden bezorgd en valse belofte maakten dat ze alsnog kwamen brengen die dag, beloofden ze zaterdag aan mij dat het maandag zou komen na 15:00. Want ik kon daarvoor niet. Vandaag om 10:00 belt de bezorger dat die voor de deur stond...
VM belooft dat het morgen komt. Ik heb de bezorger zelf maar gebeld om af te stemmen, gelukkig belde hij niet anoniem. Hij vertelde mij dat VM helemaal geen belofte kan maken wanneer UPS bezorgt. UPS rijdt volgens vaste route. Laat je dus niet gek maken als ze je een tijdsframe beloven.

Ze schuiven het lekker in de schoenen van UPS terwijl zij gewoon verkeerde adres hebben doorgestuurd en beloftes maken die ze niet na kunnen komen.

3x scheepsrecht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• max.schollen
Zo net de fiets opgehaald bij de brandstore in Amsterdam
Ze hebben het volgende gedaan
Ze hebben ook gelijk mijn rem bij gesteld
Erg fijn (had er niet omgevraagd )
Maar waarom die naaf versnelling is vervangen zou mij een raadsel zijn
De medewerker net die wist het niet en de gene die het heeft gedaan was er niet .

Replaced cartridge
Sounds work - bike functions are working
Replaced rear hub
Tested the bike, with bumps, no problem so far.

[ Voor 34% gewijzigd door max.schollen op 24-08-2020 19:01 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• heval
Veel plezier @max.schollen, we hopen met zijn alle dat je nog vele zorgeloze km's maakt.

edit:
Natuurlijk willen we vele foto's ontvangen!

[ Voor 23% gewijzigd door heval op 24-08-2020 20:01 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• heval
3x scheepsrecht. Het is binnen. Installeren gebeurt binnen 10-15 min.
Geen echte schade te bekennen (klein wit puntje op de trapper en voorwiel). De kettingkast lijkt inderdaad echt krap, maakt geluid. Hoop dat dat weggaat als het ingereden is, zoals anderen aangaven. Het regent nog dus testrit komt later.

Bij het connecten direct firmeware1.2.0 update gedaan. Wat een ervaring zeg.

2 mei besteld en 25 augustus binnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rdjqan3JZRq1VLmGsCeBo1lRKsk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3rwx15hpS0QxrpfUBXIBYvZM.jpg?f=user_large

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:08
Jaja, daar is hij dan hoor: mijn verhaaltje over de Beeline Velo fietsnavigatie. Ik heb wel een goede smoes waarom het zo lang duurde; ik wilde hem even voor jullie testen op vakantie. Dat heb ik gedaan in Eindhoven en Maastricht, twee plaatsen waar ik de weg niet weet, dus een uitstekende testomgeving voor het apparaat.

Ik had trouwens via Marktplaats een ‘tweedekans’ van Beeline Nederland gekocht, met geopend verpakking en ietsje goedkoper. Hierdoor hoefde ik het apparaat ook niet meer te ‘kalibreren’ zoals je op YT misschien hebt gezien.

Beginnen
De siliconen/rubberen hoes van het apparaat werkt ook als bevestigingsmethode. Je vouwt de hoes als het ware om je stuur, waarna je hem weer in de andere kant van zijn hoes klikt. Het stuur van de VM is wat dik, dus voor de zekerheid heb ik er (nu nog) een elastiekje omheen, zie de foto's verderop. Ik denk dat het naar verloop van tijd wat soepeler zal gaan, maar nu maar even zo voor de zekerheid. Het mag de pret niet drukken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qhWjrG1WizZnDDQyutdURiyvFyE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9FAB1WglulNwA2UXZv0Cv49z.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A2X6r-lXrgIEBXVnvxt3zjFMlhE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FydR0fDZu35irnRqTZ56ArOW.jpg?f=fotoalbum_tile

Eenmaal gekoppeld en bevestigd aan je fiets, verbind je via Bluetooth je telefoon met het apparaat. Ondertussen kan je ook nog verbonden blijven met je fiets en ook je Bluetooth koptelefoon kan je gewoon tegelijkertijd gebruiken. Oja, ik had ook nog mijn Bluetooth smartwatch om. Gelukkig gebruiken de meeste “Bluetooth Low Energy”, dus je telefoon hoor je niet klagen.

In de Beeline app kan je een bestemming kiezen, gebaseerd op Google Maps. Vervolgens kies je voor de route-modus of kompas-modus, die beide redelijk voor zich spreken. De kompas modus heb ik zelf niet geprobeerd, want deze lijkt mij bijzonder onhandig. Deze wijst namelijk simpelweg de richting aan die je op moet, en of je dan links of rechtsom of een gebouw heen moet is aan jou. Dat schiet dus niet op. Gelukkig doet de route-modus dit anders; deze bedenkt dus met Google Maps de snelste route. Hoe goed die routes zijn, kom ik zo op terug.

Stukje fietsen
Als je klaar bent om te vertrekken stop je de telefoon weg en doet de Beeline Velo al het werk. Het scherm geeft alle informatie weer die je nodig hebt. De foto hieronder spreekt denk ik grotendeels voor zich. De pijl wijst continu in de richting die je op moet, wat er erg soepel uit ziet. Als jouw fietspad bijvoorbeeld in een bocht afbuigt, dan wijst de pijl mee in die richting van die bocht. Zo hoef je niet te twijfelen of je wel goed rijdt. Als je dichterbij een kruising komt, geldt bij eenvoudige kruisingen “geen gehoor = rechtdoor”. Bij meer ingewikkelde kruisingen, of eentje waar je moet afslaan, geeft het stipje aan welke richting je straks op moet. Die stip kan overal rondom staan, dus hij zal ergens anders staan als je schuin naar rechts moet, dan wanneer je een haakse bocht naar rechts moet maken. Terwijl je de kruising nadert begint de pijl zich langzaam richting de stip te buigen, om aan te geven dat je dus die kant op moet. Ook zie je tijdens het fietden continue het aantal meters tot de betreffende kruising in beeld staan, om je te helpen te bepalen of je “deze, of de volgende?” kruising moet hebben. Dit werkt erg gemakkelijk, is snel af te lezen en duidelijk zonder poespas. Dit is dan ook het beste aan dit product; het ziet er simpel uit; is stiekem best slim en werkt top.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k8p6RhlH4HAMK1QDO4VtCM1c8JQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X6kDXcLnh0uxiLfD89NIkEgX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6r_YIQAz0pzm42SylGOJpN6QQ1I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c70jNIgZL1LC3FCxQFeYYLQK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1E4IIsqQTy2gp_tRVB9KffL4qe4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/stM1d0LnNmozFuMRA45kZUQK.jpg?f=fotoalbum_tile

Met de 4 touch-knoppen rondom het scherm kan je ook nog je snelheid, afstand tot bestemming, gereden afstand, tijd en batterijstatus van zowel je telefoon als de Beeline zelf in de gaten houden. Ook kan je naar het instellingen-menu, en is er een sneltoets om de achtergrondverlichting van het scherm aan te zetten. Deze zal je echter niet nodig hebben, want in de app kan je ook instellen dat hij bij zonsondergang automatisch inschakelt en vice versa.

Het scherm van de Beeline Velo is erg goed leesbaar. Ik heb nog geen lichtsensor kunnen ontdekken, maar het lijkt er wel op dat hij zijn felheid afstemt. Zelfs bij het felste zonlicht is het scherm erg goed leesbaar. Je moet hem alleen soms poetsen, want je ziet wel de vingerafdrukken in de zon. Ook heeft het scherm achtergrondverlichting, voor als de zon onder is.

Navigatie
De navigatie werkt met Google Maps, dus meer uptodate ga je het niet krijgen. Ook staan hier gewoon fietspaden in, dus dat gaat erg goed. Google bepaalt de theoretisch snelste route voor je. Dit is vaak wel juist, maar als je in een bekend omgeving rijdt al je zo nu en dan zelf een andere weg kiezen die bijvoorbeeld minder kruisingen heeft, of een prettiger rijdend fietspad.

Verkeerd rijden
Als je een afslag hebt gemist, of toch de verkeerde richting had gekozen, kan de Beeline Velo je hiermee helpen. As hij verbonden is met je telefoon en deze over internet beschikt, zal hij snel een nieuwe route voor je bedenken. De ene keer is dit een rondje waardoor je weer terugkomt op je route, de andere keer is het daadwerkelijk een hele andere route. Net wat sneller is. Hij bedenkt dit zo snel, dat je je er niet aan hoeft te storen dat je verkeerd bent gereden.

Tenzij je een gpx-bestand hebt geimporteerd als route, want dan werkt re-routing niet. Hij blijft echt vasthouden aan je geimporteerde route, wat in principe natuurlijk ook de bedoeling is. Dit geeft hij ook aan voordat je een gpx-route start. Als je verkeerd rijdt, zal de Beeline Velo je terug naar de route wijzen. Dit werkt ook wel, maar is niet altijd even duidelijk. Als je dan verkeerd bent gereden, kan je het beste even je telefoon met de Beeline app erbij pakken om te spieken op de kaart waar jouw route op staat.

GPX-bestanden?
Ik kende het ook niet, maar dat zijn als het ware opgeslagen GPS-routes. Deze worden door allerlei navigatiesystemen ondersteunt, maar zijn vooral handig omdat je ze kunt delen. Op het internet kan je op die manier dus allerlei leuke fietsroutes vinden. Deze bestanden kan je openen met de Beeline app, waarna hij de route overneemt en je die kunt gaan rijden. Voor de recreatieve rondjes maakt dit de Beeline nog vele malen leuker, omdat je op deze manier dus niet alleen echt naar een bestemming kan rijden, maar ook gewoon een mooie route of sightseeing kan doen.

Zelf heb ik de Fietsknoop Android app gebruikt, waarin je de bekende fietsknooppunten van de ANWB (die groene bordjes met cijfers op nagenoeg elk fietspad) kunt verbinden tot je eigen route. Die route maak je in de Fietsknoop app, exporteer je, open je met de Beeline app, en je kunt vertrekken. Op die manier hoef je de nummers van de Fietsknooppunten niet te onthouden, maar kan je toch de route fietsen.

In de praktijk, in een ‘vreemde stad’
Eindhoven is een erg fiets-vriendelijke stad, met veel en erg brede fietsroutes. Ze hebben zelfs een aantal fiets “snelwegen”, waarop je altijd voorrang en groen licht krijgt. Hier deed de Beeline Velo dan ook precies waar hij goed in was; hij wees mij netjes de weg en nam keurig de fietspaden. Eigenlijk reed ik niet of nauwelijks verkeerd. En als ik dacht toch deed, merkte je daar dankzij het re-routen niets van. Alleen bij het verkeerd rijden met de gpx-route is het soms irritant dat je dan toch op je telefoon moet spieken, omdat het re-routen hier niet werkt.

In Maastricht zijn de fietspaden een stuk slechter, of ontbreken ze zelfs hier en daar. Fietspaden houden vaak ineens op, je moet ineens aan de andere kant van de weg gaan fietsen, of je komt op een soort paralelweg langs de hoofdrijbaan waarop je wel minder auto’s hebt, maar toch ook klinkers rijdt. De mooie omgeving maakt dit geklaag weer helemaal goed, maar ook de Beeline Velo was hier niet altijd blij mee. Je krijgt hierdoor namelijk telkens vrij ingewikkelde kruisingen, waarbij het dan niet altijd duidelijk is of je die hoofdrijbaan of paralelweg moet pakken. Echter kan je met een beetje zelf-ingebrachte logica vaak wel het juiste pad kiezen. Bovendien verschijnt er soms ook een rotonde in beeld, met een cijfer dat de afslag aangeeft. Ook heb ik al symbolen voor ‘rechts aanhouden’ en het nemen van een splitsing die in het begin nauwelijks uit elkaar gaat gezien. Deze helpen goed. Enkel bij sommige rotondes, ik denk waar een fietspad in plaats van een fietsstrook naast ligt, geef hij het rotonde symbool niet altijd. Dan is het even goed opletten hoe de pijl beweegt terwijl je de rotonde pakt, omdat die pijl dus ook meedraait met je bocht.

Na het fietsen
Hoe slim die siliconen hoes echt is, ontdek je als je klaar bent met fietsen. Of als je ergens even afstapt om een boodschap te doen, of een toeristische trekpleister lopend van dichterbij te gaan bekijken. Zo makkelijk als je hem bevestigd, haal je hem er namelijk ook weer van af. Je buigt het klepje dan weer andersom, waardoor hij over het scherm valt en je hem mooi beschermd voordat je hem in je zak of tas doet.

De Beeline heeft helaas geen uit-knop, maar hij is wel erg zuinig met zijn batterij. Het scherm is van e-ink, dus deze verbruikt weinig stroom. Bluetooth Low Energy is de boosdoener ook niet. Het is enkel iets om rekening mee te houden; je moet gewoon af en toe even controleren hoelang hij het nog gaat uithouden. Volgens Beeline zelf heeft hij een batterijduur van 30 uur bij gebruik, of 2-3 maanden bij stand-by. Stand-by inderdaad, dus ondanks dat hij niet uit kan staat hij toch ook weer niet altijd aan. Toch verbind hij eenvoudig en snel als je de Beeline appt opent, dus je bent snel klaar om te vertrekken.

Kortom: aanrader.

[ Voor 15% gewijzigd door oscarwashere op 26-08-2020 15:13 . Reden: Foto's toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebito
oscarwashere schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:30:
Jaja, daar is hij dan hoor: mijn verhaaltje over de Beeline Velo fietsnavigatie. Ik heb wel een goede smoes waarom het zo lang duurde; ik wilde hem even voor jullie testen op vakantie. Dat heb ik gedaan in Eindhoven en Maastricht, twee plaatsen waar ik de weg niet weet, dus een uitstekende testomgeving voor het apparaat.

Ik had trouwens via Marktplaats een ‘tweedekans’ van Beeline Nederland gekocht, met geopend verpakking en ietsje goedkoper. Hierdoor hoefde ik het apparaat ook niet meer te ‘kalibreren’ zoals je op YT misschien hebt gezien.

Beginnen
De siliconen/rubberen hoes van het apparaat werkt ook als bevestigingsmethode. Je vouwt de hoes als het ware om je stuur, waarna je hem weer in de andere kant van zijn hoes klikt. Het stuur van de VM is wat dik, dus voor de zekerheid heb ik er (nu nog) een elastiekje omheen. Ik denk dat het naar verloop van tijd wat soepeler zal gaan, maar nu maar even zo voor de zekerheid. Het mag de pret niet drukken.

Eenmaal gekoppeld en bevestigd aan je fiets, verbind je via Bluetooth je telefoon met het apparaat. Ondertussen kan je ook nog verbonden blijven met je fiets en ook je Bluetooth koptelefoon kan je gewoon tegelijkertijd gebruiken. Oja, ik had ook nog mijn Bluetooth smartwatch om. Gelukkig gebruiken de meeste “Bluetooth Low Energy”, dus je telefoon hoor je niet klagen.

In de Beeline app kan je een bestemming kiezen, gebaseerd op Google Maps. Vervolgens kies je voor de route-modus of kompas-modus, die beide redelijk voor zich spreken. De kompas modus heb ik zelf niet geprobeerd, want deze lijkt mij bijzonder onhandig. Deze wijst namelijk simpelweg de richting aan die je op moet, en of je dan links of rechtsom of een gebouw heen moet is aan jou. Dat schiet dus niet op. Gelukkig doet de route-modus dit anders; deze bedenkt dus met Google Maps de snelste route. Hoe goed die routes zijn, kom ik zo op terug.

Stukje fietsen
Als je klaar bent om te vertrekken stop je de telefoon weg en doet de Beeline Velo al het werk. Het scherm geeft alle informatie weer die je nodig hebt. De foto hieronder spreekt denk ik grotendeels voor zich. De pijl wijst continu in de richting die je op moet, wat er erg soepel uit ziet. Als jouw fietspad bijvoorbeeld in een bocht afbuigt, dan wijst de pijl mee in die richting van die bocht. Zo hoef je niet te twijfelen of je wel goed rijdt. Als je dichterbij een kruising komt, geldt bij eenvoudige kruisingen “geen gehoor = rechtdoor”. Bij meer ingewikkelde kruisingen, of eentje waar je moet afslaan, geeft het stipje aan welke richting je straks op moet. Die stip kan overal rondom staan, dus hij zal ergens anders staan als je schuin naar rechts moet, dan wanneer je een haakse bocht naar rechts moet maken. Terwijl je de kruising nadert begint de pijl zich langzaam richting de stip te buigen, om aan te geven dat je dus die kant op moet. Ook zie je tijdens het fietden continue het aantal meters tot de betreffende kruising in beeld staan, om je te helpen te bepalen of je “deze, of de volgende?” kruising moet hebben. Dit werkt erg gemakkelijk, is snel af te lezen en duidelijk zonder poespas. Dit is dan ook het beste aan dit product; het ziet er simpel uit; is stiekem best slim en werkt top.

[Afbeelding]

Met de 4 touch-knoppen rondom het scherm kan je ook nog je snelheid, afstand tot bestemming, gereden afstand, tijd en batterijstatus van zowel je telefoon als de Beeline zelf in de gaten houden. Ook kan je naar het instellingen-menu, en is er een sneltoets om de achtergrondverlichting van het scherm aan te zetten. Deze zal je echter niet nodig hebben, want in de app kan je ook instellen dat hij bij zonsondergang automatisch inschakelt en vice versa.

Het scherm van de Beeline Velo is erg goed leesbaar. Ik heb nog geen lichtsensor kunnen ontdekken, maar het lijkt er wel op dat hij zijn felheid afstemt. Zelfs bij het felste zonlicht is het scherm erg goed leesbaar. Je moet hem alleen soms poetsen, want je ziet wel de vingerafdrukken in de zon. Ook heeft het scherm achtergrondverlichting, voor als de zon onder is.

Navigatie
De navigatie werkt met Google Maps, dus meer uptodate ga je het niet krijgen. Ook staan hier gewoon fietspaden in, dus dat gaat erg goed. Google bepaalt de theoretisch snelste route voor je. Dit is vaak wel juist, maar als je in een bekend omgeving rijdt al je zo nu en dan zelf een andere weg kiezen die bijvoorbeeld minder kruisingen heeft, of een prettiger rijdend fietspad.

Verkeerd rijden
Als je een afslag hebt gemist, of toch de verkeerde richting had gekozen, kan de Beeline Velo je hiermee helpen. As hij verbonden is met je telefoon en deze over internet beschikt, zal hij snel een nieuwe route voor je bedenken. De ene keer is dit een rondje waardoor je weer terugkomt op je route, de andere keer is het daadwerkelijk een hele andere route. Net wat sneller is. Hij bedenkt dit zo snel, dat je je er niet aan hoeft te storen dat je verkeerd bent gereden.

Tenzij je een gpx-bestand hebt geimporteerd als route, want dan werkt re-routing niet. Hij blijft echt vasthouden aan je geimporteerde route, wat in principe natuurlijk ook de bedoeling is. Dit geeft hij ook aan voordat je een gpx-route start. Als je verkeerd rijdt, zal de Beeline Velo je terug naar de route wijzen. Dit werkt ook wel, maar is niet altijd even duidelijk. Als je dan verkeerd bent gereden, kan je het beste even je telefoon met de Beeline app erbij pakken om te spieken op de kaart waar jouw route op staat.

GPX-bestanden?
Ik kende het ook niet, maar dat zijn als het ware opgeslagen GPS-routes. Deze worden door allerlei navigatiesystemen ondersteunt, maar zijn vooral handig omdat je ze kunt delen. Op het internet kan je op die manier dus allerlei leuke fietsroutes vinden. Deze bestanden kan je openen met de Beeline app, waarna hij de route overneemt en je die kunt gaan rijden. Voor de recreatieve rondjes maakt dit de Beeline nog vele malen leuker, omdat je op deze manier dus niet alleen echt naar een bestemming kan rijden, maar ook gewoon een mooie route of sightseeing kan doen.

Zelf heb ik de Fietsknoop Android app gebruikt, waarin je de bekende fietsknooppunten van de ANWB (die groene bordjes met cijfers op nagenoeg elk fietspad) kunt verbinden tot je eigen route. Die route maak je in de Fietsknoop app, exporteer je, open je met de Beeline app, en je kunt vertrekken. Op die manier hoef je de nummers van de Fietsknooppunten niet te onthouden, maar kan je toch de route fietsen.

In de praktijk, in een ‘vreemde stad’
Eindhoven is een erg fiets-vriendelijke stad, met veel en erg brede fietsroutes. Ze hebben zelfs een aantal fiets “snelwegen”, waarop je altijd voorrang en groen licht krijgt. Hier deed de Beeline Velo dan ook precies waar hij goed in was; hij wees mij netjes de weg en nam keurig de fietspaden. Eigenlijk reed ik niet of nauwelijks verkeerd. En als ik dacht toch deed, merkte je daar dankzij het re-routen niets van. Alleen bij het verkeerd rijden met de gpx-route is het soms irritant dat je dan toch op je telefoon moet spieken, omdat het re-routen hier niet werkt.

In Maastricht zijn de fietspaden een stuk slechter, of ontbreken ze zelfs hier en daar. Fietspaden houden vaak ineens op, je moet ineens aan de andere kant van de weg gaan fietsen, of je komt op een soort paralelweg langs de hoofdrijbaan waarop je wel minder auto’s hebt, maar toch ook klinkers rijdt. De mooie omgeving maakt dit geklaag weer helemaal goed, maar ook de Beeline Velo was hier niet altijd blij mee. Je krijgt hierdoor namelijk telkens vrij ingewikkelde kruisingen, waarbij het dan niet altijd duidelijk is of je die hoofdrijbaan of paralelweg moet pakken. Echter kan je met een beetje zelf-ingebrachte logica vaak wel het juiste pad kiezen. Bovendien verschijnt er soms ook een rotonde in beeld, met een cijfer dat de afslag aangeeft. Ook heb ik al symbolen voor ‘rechts aanhouden’ en het nemen van een splitsing die in het begin nauwelijks uit elkaar gaat gezien. Deze helpen goed. Enkel bij sommige rotondes, ik denk waar een fietspad in plaats van een fietsstrook naast ligt, geef hij het rotonde symbool niet altijd. Dan is het even goed opletten hoe de pijl beweegt terwijl je de rotonde pakt, omdat die pijl dus ook meedraait met je bocht.

Na het fietsen
Hoe slim die siliconen hoes echt is, ontdek je als je klaar bent met fietsen. Of als je ergens even afstapt om een boodschap te doen, of een toeristische trekpleister lopend van dichterbij te gaan bekijken. Zo makkelijk als je hem bevestigd, haal je hem er namelijk ook weer van af. Je buigt het klepje dan weer andersom, waardoor hij over het scherm valt en je hem mooi beschermd voordat je hem in je zak of tas doet.

De Beeline heeft helaas geen uit-knop, maar hij is wel erg zuinig met zijn batterij. Het scherm is van e-ink, dus deze verbruikt weinig stroom. Bluetooth Low Energy is de boosdoener ook niet. Het is enkel iets om rekening mee te houden; je moet gewoon af en toe even controleren hoelang hij het nog gaat uithouden. Volgens Beeline zelf heeft hij een batterijduur van 30 uur bij gebruik, of 2-3 maanden bij stand-by. Stand-by inderdaad, dus ondanks dat hij niet uit kan staat hij toch ook weer niet altijd aan. Toch verbind hij eenvoudig en snel als je de Beeline appt opent, dus je bent snel klaar om te vertrekken.

Kortom: aanrader.
toon volledige bericht
Hoe is het stroom verbruik van je telefoon? deze doet als het goed is het rekenwerk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
  • Nu online
Dank voor je wederom zeer uitgebreide review! _/-\o_
Volgende maand hoop ik jarig te zijn, maar daarvoor gaan we nog op vakantie in NL, dus ga hem vast maar bestellen.
Ik zag dat de andere kleuren op markplaats beschikbaar waren, de grijze niet meer... ;)

Over dat niet rerouten op een GPX route, de klantenservice reageert snel op een vraag kwam ik achter. Misschien dat ze die functie nog eens erbij maken.

Edit, reactie van beeline:
Hai, dat rerouten is een vraagstuk waar de ontwerpers al maanden druk over discusseren. Probleem is waarheen moet je rerouten. Dus er is aandacht voor. Als je hierover ideeen hebt.. Alle hulp is welkom en ik geef alles door aan UK

[ Voor 19% gewijzigd door HBO88 op 25-08-2020 18:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:43

Pierre

Van nature lui!

Vind het wel een cool ding, op Marktplaats bieden worden ze als 2e kans aangeboden voor 99 euro, hoe dik is de stuurbuis van je VM @oscarwashere.

Ik heb zelf geen VM maar een Giant e-Bike had daar een houder voor gekocht voor mijn 6T maar dat is drama je ziet geen fluit op het scherm, die is snel weer retour gegaan een paar weken terug.

Goede review :) trouwens.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roo
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Roo

He knows, you know

De siliconen/rubberen hoes van het apparaat werkt ook als bevestigingsmethode. Je vouwt de hoes als het ware om je stuur, waarna je hem weer in de andere kant van zijn hoes klikt. Het stuur van de VM is wat dik, dus voor de zekerheid heb ik er (nu nog) een elastiekje omheen. Ik denk dat het naar verloop van tijd wat soepeler zal gaan, maar nu maar even zo voor de zekerheid. Het mag de pret niet drukken.
Top! Dank voor je verhaal! Kan je nog een foto maken van de Beeline op je stuur? Ben benieuwd hoe dat eruit ziet.

Thank God for the Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artfuldodger
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01 19:35
HBO88 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:50:
[...]

Hai, dat rerouten is een vraagstuk waar de ontwerpers al maanden druk over discusseren. Probleem is waarheen moet je rerouten. Dus er is aandacht voor. Als je hierover ideeen hebt.. Alle hulp is welkom en ik geef alles door aan UK
Ik zou zeggen; rerouten (snelste route) naar het volgende GPX punt op de route. Dus niet naar het GPX punt dat je al gepasseerd bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BrainyNL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-01 11:06
Mijn fiets besteld op 4 juli en leverdatum stond op 26 augustus tot 30 september.
Nu is de leverdatum gewijzigd in 29 september.
Nog een maand wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnyl
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-04-2021
BrainyNL schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:28:
Mijn fiets besteld op 4 juli en leverdatum stond op 26 augustus tot 30 september.
Nu is de leverdatum gewijzigd in 29 september.
Nog een maand wachten.
Zit toch precies in de aangegeven periode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainyNL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-01 11:06
Jawel, maar ik moet nog een maand wachten. Eind augustus zit ook in de periode. Lang wachten is nooit leuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Breuls
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09-2024

Breuls

Bad Wolf

Ik zit in hetzelfde schuitje; mijn periode was ook 26 augustus tot 30 september, maar het is nu 1 datum (28 september). Ik zie in de Facebookgroepen dat meer klanten deze wijziging hebben gezien, dus VanMoof is blijkbaar specifiekere data voor iedereen met dit window aan het plannen.

In principe is dit niet erg; ik heb liever dat ik weet dat het nog een maand duurt, dan dat ik een maand lang me elke dag afvraag of het al zover is.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• artfuldodger
Gisteren de 200km gepasseerd en dit plaatje geschoten. Na enkele opstartproblemen (krakende 2e versnelling, slag in voorwiel, speling balhoofd -die allemaal verholpen zijn door VanMoof) is het nu een feestje om elke keer weer op de fiets te stappen. De boost knop is erg verslavend en ik merk dat ik veel vaker dan voorheen de fiets pak. De voorrem begint wel wat te piepen als ik hard rem, maar dat schijn ik te kunnen oplossen door een paar keer op volle snelheid hard de remmen in te knijpen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yJ8QIDkI6mn-2StK6tgMhRuws_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bzKwk3pSTS6LZ5rWOKBEJJdh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
Prachtige foto ! Ook hier vergelijkbaar verhaal; wat opstartproblemen, maar allemaal netjes door VanMoof verholpen. Echt heel happy nu, werkt allemaal erg verslavend. Ook die boost knop ... Wow ... Gebruik ik ook continu, niet zo goed voor de batterij, maar wat een genot. Gisteren ook een noodstop moeten maken voor auto die me geen voorrang gaf, en de remmen werken dus ook perfect ;-) ! Enige minpuntje blijf ik het 'wake-up' vinden, dat duurt bij mij toch altijd vrij lang, sta ik eerst weer 15sec bij mijn fiets te wachten ... Hopelijk wordt dat nog iets beter !

Ben wel op zoek naar een goede fietsendrager voor mijn VanMoof (en e-bike van mijn vrouw), en ik heb geen trekhaak. Goede ervaringen / suggesties voor een SUV ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
@artfuldodger Mooie plaatje!! Overigens helemaal eens met de verslaving van de boostknop.
Welke slot heb je daarop? Best fraai! Wil ik ook wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:33
Zeer uitgebreide en fijne review van Oscarwashere :)
Dank Oscar! En dankzij jouw post een paar geleden heb ik ook een tweedekansje Velo besteld en gisteren einde middag binnengekregen. Gisteren direct een eerste proefritje van 20min gemaakt en, hoewel ik hem nog beter moet proberen om echt een oordeel te kunnen vellen, so far so good.

Kom ik dus nog op terug en zal proberen een bruggetje te maken met jouw ervaringen.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artfuldodger
heval schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:03:
@artfuldodger Mooie plaatje!! Overigens helemaal eens met de verslaving van de boostknop.
Welke slot heb je daarop? Best fraai! Wil ik ook wel.
Dankje! Het is de AXA fold 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Even voor de Android gebruikers
Hoe werkt de flat & Hill pre set ?
Zijn ze goed ingesteld de schakel momenten ?
Helaas die ie update er nog niet voor de iPhone

[ Voor 16% gewijzigd door max.schollen op 26-08-2020 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaveloW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:50
GPX-bestanden?
Op die manier hoef je de nummers van de Fietsknooppunten niet te onthouden, maar kan je toch de route fietsen.
Bedankt voor je uitgebreidde review.

Een aanvullende vraag over het gebruik van GPX-bestanden: Is het dan ook mogelijk om je telefoon thuis te laten, of moet je alsnog verbonden blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Dan moeten ze eens kijken naar Kurviger.de die hebben een hele fijne navigatie app voor motorrijders (die houden van bochtige wegen=kurvig). Die hebben zelfs een optie voor herberekening: dichtstbijzijnde waypoint, volgende waypoint of strikte navigatie (dan blijft hij gewoon de route aangeven en moet jij zelf uitzoeken hoe je er weer opkomt).

Aan de ene kant lijkt zo'n ding mij wel fijn, maar ik rij nu met Google (ook even Komoot geprobeerd) gewoon via de foon op het stuur, en dat vind ik toch wel het fijnste. Ik ben nu nog redelijk onbekend in Rotterdam, en er zijn toch tal van lastige situaties waar ik mij niet kan voorstellen hoe een simpel pijltje mij de goede kant op wijst. Het is soms zelfs op de kaart lastig te zien zonder inzoomen. Misschien ben ik een beetje dom daarin, maar dat maakt niet zoveel uit... :+ Met alleen die pijl zou ik denk ik zo af en toe stil moeten gaan staan om te kijken hoe het zit.
En dit siliconen houder die ik nu heb is ook ideaal. De telefoon blijft er goed op zitten en ik kan de display nog steeds wel lezen (dynamische helderheid). Meestal kijk ik wel even vooruit en dan weet ik dat ik bv nog wel even vooruit kan. Daarbij komt dat ik niet echt fietstochten maak. Gewoon ergens heen in de stad of in de regio. Het is niet dat ik in de Limburgse heuvels ga rondrijden (ja, met de motor 8) ) Dus om nou een dedicated fietsnavigatie te gaan kopen is voor mij een beetje overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Nu online
PaveloW schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:01:
[...]

Bedankt voor je uitgebreidde review.

Een aanvullende vraag over het gebruik van GPX-bestanden: Is het dan ook mogelijk om je telefoon thuis te laten, of moet je alsnog verbonden blijven?
GPX is een manier voor het importeren van "waypoints" voor een route. De navigatie doet je telefoon, dus die moet je altijd bij je hebben. De Velo is meer een veredeld display zegmaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaveloW
HBO88 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:05:
[...]

GPX is een manier voor het importeren van "waypoints" voor een route. De navigatie doet je telefoon, dus die moet je altijd bij je hebben. De Velo is meer een veredeld display zegmaar
Bedankt voor je antwoord; Dat is wel jammer, leek me nou juist zo ideaal, GPX uploaden en gaan.,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Nu online
Wat vind je daar dan niet handig aan @PaveloW ? Het is ook GPX uploaden en gaan, maar wel je telefoon op zak houden, of in je tas etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaveloW
HBO88 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:11:
Wat vind je daar dan niet handig aan @PaveloW ? Het is ook GPX uploaden en gaan, maar wel je telefoon op zak houden, of in je tas etc.
Op zich was ik op zoek naar iets waardoor je geen telefoon nodig hebt omdat die niet in mijn zadeltasje past en geen zin heb om achter in mijn shirt mee te nemen.

(Lichtelijk off-topic hier, misschien moet de Velo zijn eigen krijgen? ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
Dank voor alle leuke reacties, dat maakt het altijd de moeite waard een lang verhaal te maken O-)
bebito schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:44:
[...]
Hoe is het stroom verbruik van je telefoon? deze doet als het goed is het rekenwerk?
Ik heb geen problemen gehad met de accuduur, maar hier ook niet erg op gelet. Ik zal bij de volgende lange rit eens in het batrerijverbruik van de Beeline app duiken. De app doet inderdaad het meeste werk, maar erg ingewikkeld is het nou ook weer niet.
[...]

Dank voor je wederom zeer uitgebreide review! _/-\o_
Volgende maand hoop ik jarig te zijn, maar daarvoor gaan we nog op vakantie in NL, dus ga hem vast maar bestellen.
Ik zag dat de andere kleuren op markplaats beschikbaar waren, de grijze niet meer... ;)

Over dat niet rerouten op een GPX route, de klantenservice reageert snel op een vraag kwam ik achter. Misschien dat ze die functie nog eens erbij maken.

Toen ik keek stond deze ook niet op Marktplaats, maar had het gevraagd en ze hadden nog wel een zwarte. Dat kan je proberen, maar heb je misschien al gedaan aangezien je al contact had met hen.

Het rerouten is jammer, soms vervelend, maar als je goed oplet rijd je niet zo vaak verkeerd. Het rijdt alsnog prettig.
Pierre schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:56:
Vind het wel een cool ding, op Marktplaats bieden worden ze als 2e kans aangeboden voor 99 euro, hoe dik is de stuurbuis van je VM @oscarwashere.

Ik heb zelf geen VM maar een Giant e-Bike had daar een houder voor gekocht voor mijn 6T maar dat is drama je ziet geen fluit op het scherm, die is snel weer retour gegaan een paar weken terug.

Goede review :) trouwens.
De dikte van het stuur kan je vinden in de topic starter. Ik had de Beeline inderdaad ook gekocht nadat ik maar geen goede telefoonhouder kon vinden. Het is iets duurder dan een degelijke houder, maar geen spijt van.
Roo schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:06:
[...]

Top! Dank voor je verhaal! Kan je nog een foto maken van de Beeline op je stuur? Ben benieuwd hoe dat eruit ziet.
Jazeker, ik heb zojuist wat foto's toegevoegd aan mijn oorspronkelijke bericht.
artfuldodger schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:27:
[...]

Ik zou zeggen; rerouten (snelste route) naar het volgende GPX punt op de route. Dus niet naar het GPX punt dat je al gepasseerd bent.
Het hoeft niet per se het volgende punt te zijn, misschien liever het dichtstbijzijnde 'aanknopingspunt'. Dat kan ergens tussen twee punten in zijn, of toch het vorige of gemiste punt. Net wat dichterbij is. Een nieuwe route naar het volgende punt wil je niet altijd, omdat je juist niet graag van de bedachte route wil uitwijken. Liever even terug, dan mis je er niets van. Maargoed, even terug moet je nu ook als je verkeerd rijdt tijdens een gpx route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
PaveloW schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:47:
[...]

Op zich was ik op zoek naar iets waardoor je geen telefoon nodig hebt omdat die niet in mijn zadeltasje past en geen zin heb om achter in mijn shirt mee te nemen.

(Lichtelijk off-topic hier, misschien moet de Velo zijn eigen krijgen? ;) )
Ik dacht ook dat ik ergens had begrepen dat hij, na het instellen van de route, geen telefoon nodig had. Alleen kan hij dan niet rerouten. Ik heb het geprobeerd, maar als ik de Bluetooth op m'n telefoon uitzet, wordt de navigatie op de Beeline Velo kort daarna afgebroken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bincvburen
Gister VanMoof gebeld, ze zeiden over de verlichting dat er over paar weken een nieuwe update komt, die ze nu aan het testen zijn, met betrekking tot de automatische verlichting. Dus voor alle mensen die daar last van hebben: het wordt opgelost. Ik ben al 2x heen en weer gegaan, maar dat kalibreren in de winkel werkt voor een dag, daarna is de auto-functie weer van het padje af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Nu online
bincvburen schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 16:20:
Gister VanMoof gebeld, ze zeiden over de verlichting dat er over paar weken een nieuwe update komt, die ze nu aan het testen zijn, met betrekking tot de automatische verlichting. Dus voor alle mensen die daar last van hebben: het wordt opgelost. Ik ben al 2x heen en weer gegaan, maar dat kalibreren in de winkel werkt voor een dag, daarna is de auto-functie weer van het padje af.
Zou super zijn! Omdat eerder werd aangegeven dat het enkel in de Amsterdam store aangepast kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheeliemaker
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02 14:40
bincvburen schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 16:20:
Dan hoop ik dat de update daar bij helpt. Bij mij is de sensor ook bij VM afgesteld en blijft deze wel goed zijn werk doen (al 2 maanden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max.schollen
Het zou eigenlijk best handig zijn als VanMoof iets in de app in doet bouwen waarmee je kan zen hoe veel de levensduur van de accu nog is en eventueel een optie om de levensduur te verlengen
Iets minder strook verbruiken door bijvoorbeeld de boost knop iets in power te verlagen
Zouden jullie dat makkelijk vinden ?

• Digimusic
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-03 19:55
VanMoof heeft vrijdag bij mij een aantal zaken opgelost (2de versnelling maakte enorm lawaai, licht ging niet automatisch aan/uit). In Amsterdam heb ik nog een rondje gefietst om te controleren of de problemen verholpen waren...

Echter thuis, op wat een hogere constante snelheid, kwam ik erachter dat in de vierde versnelling toch regelmatig (zo'n 15 keer op 20 minuten fietsen) doortrapt.

De naaf van het achterwiel hebben ze vervangen, maar ik vermoed dat er nog een probleem in de e-shifter zit. Ik ga vanmiddag VanMoof weer even bellen, maar vroeg me af of er meer mensen zijn die hier last van hebben en hoe het opgelost is.

• Darker
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-05 07:18
Hoi :)

Ik ben nieuw in de wereld van VanMoof fietsen. Nu vind ik zowel de S3 als de X3 een prachtige fiets en beiden trekken mijn aandacht echter;

Is het zo dat je op de S3 echt véél meer naar voren hangt zoals bijv. bij een mountainbike? Of is dat maar gezichtsbedrog? Bij de X3 lijkt het erop alsof je veel comfortabeler op de fiets 'zit'..

Uiteindelijk snap ik natuurlijk dat een proefritje daarbij gaat helpen maar ben alvast benieuwd naar de ervaringen hier op dit vlak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:27
Darker schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:37:
Hoi :)

Ik ben nieuw in de wereld van VanMoof fietsen. Nu vind ik zowel de S3 als de X3 een prachtige fiets en beiden trekken mijn aandacht echter;

Is het zo dat je op de S3 echt véél meer naar voren hangt zoals bijv. bij een mountainbike? Of is dat maar gezichtsbedrog? Bij de X3 lijkt het erop alsof je veel comfortabeler op de fiets 'zit'..

Uiteindelijk snap ik natuurlijk dat een proefritje daarbij gaat helpen maar ben alvast benieuwd naar de ervaringen hier op dit vlak.
Dat laatste wat je zegt moet je gewoon doen, boek een proefritje. Ik vond zelf de S3 fijn zitten tijdens de proefrit en had 1 stuur verhoger. Ben 1,86 lang maar hoe langer je ben des te meer zal je een race/mountainbike positie hebben.

• max.schollen
Mijn linker rem moest je heel erg ver in drukken
Heeft iemand een idee hoe dat kan ?
Voor nu heeft VanMoof het weer gefixt maar is dat ook zelf te doen ?

• EasyC
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 08-04 14:35
max.schollen schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 18:43:
Mijn linker rem moest je heel erg ver in drukken
Heeft iemand een idee hoe dat kan ?
Voor nu heeft VanMoof het weer gefixt maar is dat ook zelf te doen ?
Google 's op 'hydraulische remmen bijstellen' wellicht?
Ook in de fb vanMoof ing groep is het al meerdere malen langsgekomen.

• luchtfiets
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-04 20:20
Is je fiets verder helemaal goed, Max?

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Gisteren rondje van ~50 km gemaakt door heuvelachtig terrein. Redelijk goed zitcomfort, geen last van zadelpijn. Wel zweethanden op de grips. Meeste op stand 3 gereden en nauwelijks de boost gebruikt, behalve op de laatste steile klim (12% gemiddeld). Daar meteen 20% accu opgebrand in 3 km :D Had nog 20% over bij thuiskomst, valt mij alleszins mee. Genoeg bejaarden op ebikes ook de stuipen op het lijf gejaagd >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_yq_9coGNN5RXHprmbkh166YxzU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7riZZcLtRFBHIzEbAcXD4p7E.png?f=fotoalbum_large

Schakelen blijft de achilleshiel van deze fiets op alles wat niet zo goed als vlak is. De geluiden die het mechaniek maakt als er onder belasting geschakeld wordt zijn echt niet gezond, ik kan me moeilijk voorstellen dat dit langdurig heel blijft. Een naafversnelling hoor je in principe niet te schakelen onder last maar bij de S3 wordt met geweld de volgende versnelling er in getrokken, al sta je vol op de pedalen in een klim. Het rijdt ook gewoon irritant omdat je continue van cadans moet veranderen zonder dat je het wil. Je moét bij 10 km/uur in de 2e versnelling en bij 20 naar de 3e. Da’s gewoon geen lekker beentempo meer. Als je in heuvelachtig terrein woont zou ik serieus overwegen (zoals iemand anders hier ook voorstelde) het voorblad te veranderen naar een kleinere variant.

[ Voor 12% gewijzigd door Daniel op 27-08-2020 20:59 ]

• max.schollen
luchtfiets schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 20:50:
Is je fiets verder helemaal goed, Max?
Ik wil het even afkloppen.. bonk bonk
Maar tot nu toe wel na de reparatie van zondag

Maken jullie de schijf remmen wel eens schoon ?
Zo ja waar doe je dat mee ?

[ Voor 14% gewijzigd door max.schollen op 27-08-2020 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breuls
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09-2024

Breuls

Bad Wolf

Darker schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:37:

Ik heb een Smart S, dus hetzelfde model als de S3, en ja ik zit wat naar voren, maar voor mijn gevoel niet heel ver. (Ik ben 1m70.)

Maar dat is afhankelijk van je eigen arm- en lichaamslengte, het zadel en het stuur, dus probeer het vooral zelf even uit.

Echt rechtop ztitten doe je hier niet, maar het feit dat het stuur een klein stukje naar je toe buigt maakt het toch anders dan de sportfietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:10

DjVe

Hatsaflats!

max.schollen schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 21:01:
[...]

Remmen die zompig voelen/ver moet indrukken, duidt op lucht in het systeem. Dat betekend even nalopen of er ergens een klein lekje zit en daarna de remmen bleeden (vloeistof vervangen). Daarmee is meestal het probleem wel opgelost.

Schijven schoonmaken raad ik niet aan, tenzij er iets van vet/olie op gekomen is (of je hebt er met je handen aan gezeten). Als dat geval is, dan is remmenreiniger de beste oplossing. Ik spray dat meestal op een schone doek en maak ze daarmee schoon. Sprayen kan ook, maar dan komt het ook op op andere onderdelen van de fiets (en het is best agressief spul).

Heb je doorgereden (en dus geremd) met vette schijven, dan kan je je blokjes proberen iets op te schuren, maar meestal is vervangen de betere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Mocht je toch eens je remmen willen aanraken, doe dat niet nadat je ze pas veel hebt gebruikt. Dan zijn ze namelijk gloeiend heet.

Ik kwam daar op pijnlijke wijze achter toen ik vuiligheid er vanaf wilde tikken, vlak nadat ik de Sint Peitersberg in Maastricht af was gereden... Au...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:25
max.schollen schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 21:01:
[...]

Zo lang je remmen het goed doen, geen lawaai maken en de blokken dik genoeg zijn, gewoon af blijven!
De schijf zelf reinigt zichzelf, en als je gaat reinigen riskeer je alleen maar dat er vet op komt.

Gewoon de tuinslang er over is meer dan goed.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tommie12 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:40:
[...]
De schijf zelf reinigt zichzelf, en als je gaat reinigen riskeer je alleen maar dat er vet op komt.
Daar hebben we remmenreiniger voor. Dat ontvet super. Alleen weet ik niet hoe vaak je zoiets nodig hebt op de fiets. Voor de motor is het wel fijn, want er komt een megalading van dat stof vanaf en als dat spul zich mengt met ander vuil, krijg je het er moeilijker vanaf. Maar het is volgens mij niet iets dat je elke week of maand hoeft te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:25
mphilipp schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:53:
[...]

Daar hebben we remmenreiniger voor. Dat ontvet super. Alleen weet ik niet hoe vaak je zoiets nodig hebt op de fiets. Voor de motor is het wel fijn, want er komt een megalading van dat stof vanaf en als dat spul zich mengt met ander vuil, krijg je het er moeilijker vanaf. Maar het is volgens mij niet iets dat je elke week of maand hoeft te doen.
In vlak NL of B rem je toch amper met een fiets.

Remmen krijgen pas echt iets te verduren als je van hogere snelheid gaat stoppen, of bij een lange afdaling continu moet bijremmen.
Van een keer te stoppen onderaan de dijk gaat een rem niks voelen.

Vergelijken met een motor is nogal harsh. Gewicht is hoger, en de snelheden zijn véél hoger.
Remenergie = mv²/2 - snelheid weegt enorm door in de energie die weg moet.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tommie12 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:15:
[...]
In vlak NL of B rem je toch amper met een fiets.
Volgens mij zeg ik ook zoiets:
Alleen weet ik niet hoe vaak je zoiets nodig hebt op de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
mphilipp schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:53:
[...]

Ik maak mijn s3 1x in de maand schoon en vroeg me af of ik dan ook elke keer de schijven mee moet pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:01

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Na alle (leuke ervarings) berichten gelezen te hebben maar besloten om de X3 fiets in ieder geval dit jaar nog maar niet te bestellen. Want die zou dan door een familielid moeten worden opgestuurd naar het buitenland.

Gezien alle klachten (hier maar ook op tal van andere sites) die voorbij komen geen zin in, om in een ver land dat ding iedere keer naar Tokyo te moeten sturen (als ze daar al een NL model repareren) misschien volgend jaar en misschien wordt het ook wel een Modmo en zal ik mijn buitenlandse collega's moeten overtuigen dat niet alles wat uit NL op fietsgebied komt het beste is (understatement... :-) Blijf ook dit forum met veel interesse volgen want de S/X3 ziet er op papier prima uit.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-05 18:52

eisbaer

Zie signature

litebyte schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:24:
Na alle (leuke ervarings) berichten gelezen te hebben maar besloten om de X3 fiets in ieder geval dit jaar nog maar niet te bestellen. Want die zou dan door een familielid moeten worden opgestuurd naar het buitenland.

Gezien alle klachten (hier maar ook op tal van andere sites) die voorbij komen geen zin in, om in een ver land dat ding iedere keer naar Tokyo te moeten sturen (als ze daar al een NL model repareren) misschien volgend jaar en misschien wordt het ook wel een Modmo en zal ik mijn buitenlandse collega's moeten overtuigen dat niet alles wat uit NL op fietsgebied komt het beste is (understatement... :-) Blijf ook dit forum met veel interesse volgen want de S/X3 ziet er op papier prima uit.
Dat lijkt me ook te complex. Ik ga er vanuit dat als mijn S3 er is, een retourtje Amsterdam onderdeel van de ervaring zal zijn. Zie ik niet als een probleem. In Japan ligt dat weer net even anders. “Het beste op fietsgebied”. Tja, wat is de definitie van beste. De vanmoof is de enige ebike waar ik vrolijk van word ondanks gemelde issues. Dat is natuurlijk persoonlijk.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max.schollen
Wat schepte mijn verbazing je kan in de VanMoof shop online gewoon de complete zwarte pedalen kopen
Heel gek aangezien die op de s3 zouden zitten maar er niet op zitten
https://www.vanmoof.com/shop/en_nl/accessories/pedal-set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-03 21:29
max.schollen schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 08:38:
Wat schepte mijn verbazing je kan in de VanMoof shop online gewoon de complete zwarte pedalen kopen
Heel gek aangezien die op de s3 zouden zitten maar er niet op zitten
https://www.vanmoof.com/shop/en_nl/accessories/pedal-set
Sterker nog, ze noemen ze hun 'standard-issue pedals'. Boefjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

eisbaer schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:48:
[...]
Dat lijkt me ook te complex. Ik ga er vanuit dat als mijn S3 er is, een retourtje Amsterdam onderdeel van de ervaring zal zijn. Zie ik niet als een probleem. In Japan ligt dat weer net even anders. “Het beste op fietsgebied”. Tja, wat is de definitie van beste. De vanmoof is de enige ebike waar ik vrolijk van word ondanks gemelde issues. Dat is natuurlijk persoonlijk.
Het zou niet complex zijn als de fiets 'out of the box' zou werken, maar de kans is heel groot dat dit dus niet gebeurd en dan moet de fiets weer terug... Als ik kijk naar de reviews (niet alleen hier) is er bijna met elke versie 3 fiets wel wat....zelfs de moeder van Max kan dat beamen :)
Ja Nederland levert kwalitatief enorm veel goede fietsen waarbij kwaliteit en niet design voorop staat - die je ook rustig maanden buiten kan laten staan in weer en wind. M'n Sparta transport fiets trapt na 10 jaar nog steeds in Osaka (krijg heel af en toe wel eens een reactie van een toerist) Maar ja niet electrisch.... :) en qua hoogte/constructie ook niet geschikt om ook door mijn collega's te worden gebruikt. De X3 is naast het mooie model ook zeer geschikt voor iemand onder de 1.75m. Denk dat volgend jaar de meeste 'kinderziektes' er wel uit zijn

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
twijfel ook over die Spincity Ebike, lijkt me een prima fiets maarja ehh... weer zo’n startup.. ;)
litebyte schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 10:28:
[...]

....zelfs de moeder van Max kan dat beamen :)
:+

[ Voor 22% gewijzigd door Bruzski op 29-08-2020 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walto
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-05 20:10
Ff een stomme vraag tussen alle leverings en kwaliteits problemen heen.... Die verschillende ondersteuningsstanden, hoe moet ik dat zien? Ik ging er namelijk vanuit dat het een 250w motor is, die op stand 4 dus met 250w ondersteund (tot je 25 rijdt en dan afbouwt). En in stand 2 bijvoorbeeld met 100w. Net zo goed tot 25km/h en dan afbouwt. Alleen moet je dus een groter deel van de energie uit je eigen benen leveren.

Maar op nu.nl geven ze aan dat stand 3 tot 20km/h gaat en stand 2 tot 15km/h en je daarna een weerstand voelt (ik neem aan dat dan de ondersteuning ophoudt en je er helemaa zelf voorstaat, net zoals in stand 4 als je 28km/h wilt rijden).

Iemand met ervaring die me kan vertellen hoe dat nou echt zit?

Liberte, Egalite et Fraternite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roo
  • Niet online

Roo

He knows, you know

Even een tussenstand van een zeer tevreden S3 eigenaar. Inmiddels ruim 1200 km gefietst zonder enige problemen. Het enige issue dat ik heb en dat hopelijk nog verbeterd wordt is de bluetooth verbinding. Sinds ik een nieuwe telefoon heb ik het beter geworden, maar het is zeker niet zo dat hij de verbinding oppakt als ik in de buurt bent. Dus fiets unlocken is nog altijd via de telefoon ->.app starten -> wachten -> unlock. Of eventueel via de knop op het stuur en dan de pincode. Op zich vind ik het niet een heel groot probleem, ik kan er prima mee leven.

Wel een issue vind ik de POM maintenance. Na 1000km zou ik een eerste checkup krijgen. Maar heb niets gehoord, vorige week gebeld. Na 10 minuten geen zin meer om te wachten, dus een mail. Ik wacht nog op antwoord. Ik zou toch iets snellere respons verwachten als je 300 euro betaalt voor onderhoud op je fiets. Denk dat ik zo rond de 2000km alvast ga mailen voor de 2500km beurt :|

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A0R7O_exxwK2Tus3ooXVoZNCtfU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lMgwxO64jelZZPcs2Hbxw1eW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roo
  • Niet online

Roo

He knows, you know

walto schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:07:
Ff een stomme vraag tussen alle leverings en kwaliteits problemen heen.... Die verschillende ondersteuningsstanden, hoe moet ik dat zien? Ik ging er namelijk vanuit dat het een 250w motor is, die op stand 4 dus met 250w ondersteund (tot je 25 rijdt en dan afbouwt). En in stand 2 bijvoorbeeld met 100w. Net zo goed tot 25km/h en dan afbouwt. Alleen moet je dus een groter deel van de energie uit je eigen benen leveren.

Maar op nu.nl geven ze aan dat stand 3 tot 20km/h gaat en stand 2 tot 15km/h en je daarna een weerstand voelt (ik neem aan dat dan de ondersteuning ophoudt en je er helemaa zelf voorstaat, net zoals in stand 4 als je 28km/h wilt rijden).

Iemand met ervaring die me kan vertellen hoe dat nou echt zit?
Zie de posting van gjbos

De motor stopt bij de bewuste snelheid met ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Bruzski schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 10:56:
twijfel ook over die Spincity Ebike, lijkt me een prima fiets maarja ehh... weer zo’n startup.. ;)

[...]

:+
Ah, dank voor de tip, die had ik nog niet gezien!
Had je Modmo al gezien, ook een startup maar wat ik begreep is er veel vraag naar vanuit vooral Duitsland. Dat schept mogelijk hoop m.b.t. toekomstige continuiteit en services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-05 15:49

fulgore

goud

litebyte schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:50:
[...]

Had je Modmo al gezien, ook een startup maar wat ik begreep is er veel vraag naar vanuit vooral Duitsland. Dat schept mogelijk hoop m.b.t. toekomstige continuiteit en services.
Je kan ook eens kijken naar imove. Optioneel hebben ze een digitaal stuur. Ziet er ook niet verkeerd uit. Levertijd 5 werkdagen....

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
litebyte schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:50:
[...]

ja die Modmo is ook een gave fiets, 200km bereik en ingebouwde navigatie, gates aandrijving, alles om van te smullen :9~

ebikes blijven als paddestoelen komen... wat vind je van je Mokumono Delta S... pfff :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Bruzski schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:49:
[...]

ja die Modmo is ook een gave fiets, 200km bereik en ingebouwde navigatie, gates aandrijving, alles om van te smullen :9~

ebikes blijven als paddestoelen komen... wat vind je van je Mokumono Delta S... pfff :*)
Hele mooi fiets...en Nederlands! :) Maar helaas niet geschikt als trnasport/werkfiets (moet ongeveer 10 kilo aan filmapparatuur kunnen vervoeren in transportkoffer) Voor de Modmo zou je zelf een constructie kunnen laten maken. Bovendien is deze fiets ook geschikt voor kleinere personen. Maar ook hier idd afwachten of de beloftes ook waarheid worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walto
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-05 20:10
Roo schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:13:
[...]

Zie de posting van gjbos

De motor stopt bij de bewuste snelheid met ondersteunen.
Hmpf.... Dat is onzinnig. Dus als je in stand 1 22km/h wil gaan fietsen, dan valt de motor volledig weg en moet je ineens alles zelf doen?

Net even op de veel goedkopere radbike van mijn vrouw geprobeerd. Ook geen trapkrachtsensor. Als ik die in stand 1 zet, zie ik op het display 65watt ondersteuning. Kan ik met wat moeite 25km/h mee bereiken. Boven de 25km/h stopt de motor (0 watt), ongeacht welke stand, tot je weer onder de 25m/h komt. Als ik in stand 1 met stevig trappen constant 25km/h rij en ik zet de ondersteuning op 0, dan is het alsof je flink tegenwind krijgt en lukt het bjina niet (zittend) 25km/h vast te houden.

Hoe hoger de stand, hoe makkelijker je 25km/h haalt en behoudt (en effectief zul je in stand 1 comfortabel op 20km/h cruisen), maar de ondersteuning houdt dus niet bij een eerdere snelheid al op.

Dat is eigenlijk hoe ik het ook had verwacht op een andere elektrische fiets zonder trapkracht sensor.

Liberte, Egalite et Fraternite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wheeliemaker
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02 14:40
Eens. Heel vreemd hoe VM dit heeft ingericht. Ze kiezen voor een max km/u per niveau ipv maximum vermogen per niveau. Heb ik nog nooit een logische verklaring voor gelezen.
Pagina: 1 ... 43 ... 143 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.