Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-07 23:49

Daniel

Kapitein NCC-1701
oscarwashere schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 20:31:
[...]

Dit lijkt mij een essentiële voetnoot in jouw probleem met de versnellingsbak. Ik wil het defect niet goed praten, maar het kan hier natuurlijk heel goed een gevolg van zijn. Je weet dat er een risico aan zit als je de 'happy mode' aanzet, zoals je ook kan verwachten dat het een zwaardere belasting is voor de accu en motor, is het dat dus wellicht ook wel geweest voor jouw 'versnellingsbak'...
Dat lijkt me onzinnig. De motor zit immers in het voorwiel terwijl de versnellingsbak in het achterwiel zit. Er is geen reden waarom het versnellingsmechaniek zwaarder belast zou worden bij een hogere motorsnelheid. De snelheid an sich maakt niets uit, anders zou VM je ook moeten verbieden om op eigen kracht 35km/uur te rijden - sterker nog dat levert een veel zwaardere belasting op de achternaaf op omdat je dan alle kracht zelf levert via het achterwiel in plaats van dat de motor meehelpt.
Als dat een probleem zou zijn zouden naaf en schakelmechanisme letterlijk van papier maché gemaakt moeten zijn.

Zoals ik de werking van de happy mode begrijp leidt dat uberhaupt niet tot een hogere belasting van accu en motor. De motor levert immers niet méér vermogen, hij schakelt enkel niet uit bij 32 km/uur. Maar of ie nu 250W levert bij 31 km/uur of bij 36 km/uur maakt niets uit. Het gebruik van de boost-knop maakt wél uit, omdat je daarmee daadwerkelijk het geleverde vermogen opvoert naar 350W. Als de happy mode het mogelijk zou maken permanent het boostvermogen te gebruiken zou je wel een significant verschil merken in de belasting van accu en motor - maar nog altijd niets aan het achterwiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnyl
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-04-2021
Net weer eens een mailtje van VM ontvangen dat ze op schema liggen. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-05 18:01
Daniel schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:29:
[...]

Dat lijkt me onzinnig. De motor zit immers in het voorwiel terwijl de versnellingsbak in het achterwiel zit. Er is geen reden waarom het versnellingsmechaniek zwaarder belast zou worden bij een hogere motorsnelheid. De snelheid an sich maakt niets uit, anders zou VM je ook moeten verbieden om op eigen kracht 35km/uur te rijden - sterker nog dat levert een veel zwaardere belasting op de achternaaf op omdat je dan alle kracht zelf levert via het achterwiel in plaats van dat de motor meehelpt.
Als dat een probleem zou zijn zouden naaf en schakelmechanisme letterlijk van papier maché gemaakt moeten zijn.

Zoals ik de werking van de happy mode begrijp leidt dat uberhaupt niet tot een hogere belasting van accu en motor. De motor levert immers niet méér vermogen, hij schakelt enkel niet uit bij 32 km/uur. Maar of ie nu 250W levert bij 31 km/uur of bij 36 km/uur maakt niets uit. Het gebruik van de boost-knop maakt wél uit, omdat je daarmee daadwerkelijk het geleverde vermogen opvoert naar 350W. Als de happy mode het mogelijk zou maken permanent het boostvermogen te gebruiken zou je wel een significant verschil merken in de belasting van accu en motor - maar nog altijd niets aan het achterwiel.
Qua e-shifter klopt het volledig idd. We gaan het vandaag weer zien, want ik zag dat de vervangende vandaag wordt afgeleverd weer. Dat betekent dus dat ik 4 dagen inclusief weekend zonder fiets heb gezeten (woensdagavond gebeld,) dat is toch best netjes.

Overigens scheelt harder rijden natuurlijk wel op de belasting van de accu. Immers, meer snelheid = meer vermogen. Ja de max output blijft 250 watt, maar op 36 km/u zal de constante output natuurlijk hoger liggen dan bij 32 op 25. Hij komt dan dus ook minder ver op een accu. Maar dit heeft idd niets te maken met de e-shifter. Uiteindelijk lossen ze het probleem wel op, ik hoop alleen voor mij dat het al bij deze fiets goed is. Mijn buurman heeft nog 1 van de eerste (niet electrische) VanMoofs, en die wist me te vertellen dat die ongeveer 5x teruggegaan is voordat ie perfect was. Dat is helaas de realiteit bij zo'n nieuwig bedrijf; vooral de early-adopters zijn beta-testers.

Alsnog worth it imho, die fiets is echt belachelijk tof.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-07 21:59
pushnoi schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:27:
[...]Alsnog worth it imho, die fiets is echt belachelijk tof.
Zeker met deze temperaturen kom je er weer achter hoe prettig de fiets is. Zonder moeite fiets je met een lekker briesje, windstil of niet, dankzij je snelheid. Als je geen haast hebt, hoef je ook niet hard te trappen dus raak je niet of nauwelijks bezweet door de inspanning. Bovendien voor mij ideaal, want ik fiets ermee naar het strand! Je zoeft alle auto's in de file voorbij :)F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
oscarwashere schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:56:
Ik heb nog steeds geen geschikte telefoonhouder gevonden en lees tevens over de gevaren van trillingen voor je smartphone. Inmiddels ben ik tegen Beeline Velo aangelopen, een soort horloge maar dan voor om je stuur. Samen met de app werkt deze als simpele navigatie, zonder verdere poespas en werkt op batterij. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Toevallig kwam ik deze foto van Beeline zelf tegen op Unsplash, waarbij het apparaat op de S2 zit! https://unsplash.com/photos/X8d-Uqobi5E

P.S. Bij het opmeten of de houders enzo zouden passen, heb ik de omtrek van het stuur op diverse plekken maar meteen gemeten en aan de topic start toegevoegd. Kopje aanpassingen en onderhoud.
Vanmiddag heb ik hem binnen gekregen. Hij ziet er leuk uit en het scherm lijkt ook in het felle zonlicht vandaag voldoende leesbaar. Echter twijfel ik of hij voldoende stevig bevestigd is, het stuur van de VM S3 lijkt op alle plekken tòch te dik (ondanks dat het volgens de specs wel zou moeten kunnen). De twee kapjes van de Beeline sluiten namelijk niet helemaal mooi op elkaar aan/dicht.

Als ik de kans heb ga ik hem even wat uitgebreider testen, ik heb hem nu alleen nog in de tuin even gemonteerd en getest. Een stukje rijden zal uit moeten wijzen hoe stevig hij is. Anders zal ik toch voor de Beeline Moto moeten gaan, deze heeft een andere montage maar is wel flink duurder...

Edit: ik kan mij trouwens voorstellen dat het bandje iets moet uitrekken, zodat hij makkelijker past. Zolang hij maar niet scheurt natuurlijk, maar dit houd ik even goed in de gaten als ik een testrit ga maken.

[ Voor 6% gewijzigd door oscarwashere op 10-08-2020 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-07 16:58
pffff kan niet meer wachten.. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hOI6qqbuF9GRTa8pTgCnEsjJWvY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/skAFiP0guG56Ol1VveeTcOJP.jpg?f=fotoalbum_large

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTec
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:17
Hallo allemaal,

Recentelijk mijzelf verdiept in elektrische fietsen voor woon-werk. Nu keek ik eerst naar de bekende merken (Gazelle, Batavus, etc..) echter zag ik iemand op een VanMoof rijden.
Kekke fiets dacht ik, dus ben vandaag compleet in onderzoek gegaan nadat ik vanuit mijn werk via FiscFree de fiets kan aaschaffen m.b.v. ons fietsplan.

Echter na heel wat pagina's lezen en klikken, ben ik toch wel echt geschrokken van de vele problemen die men ondervind. Nu zit er natuurlijk wat datum verschil in posts en zijn wellicht nieuwe leveringen van betere zorg voorzien. Maar na dit alles gelezen te hebben begin ik wel sterk te twijfelen of ik wel voor een S3 moet gaan.

Wat zijn momenteel echt de huidige zaken waar men tegen aan kan lopen of waar ik als potentiële klant rekening mee moet houden? Ik zeg erbij ben een zeer ervaren fietser (non- elektrisch) en erg handig met onderhoud. Maar met een elektrische fiets zitten toch veel zaken in software / elektrische componenten.

Ik ga morgen mijzelf sowieso oriënteren op nog wat andere fietsen (Cannondale Mavaro en Gazelle C8 Orange).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebito
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-07 22:22
Woon je bij een VM store of kun je er heen reizen
Heb je geduld?
Wil je passie krijgen voor een fiets?

Neem een S3/X3

De meeste eigenaren zijn erg blij met hun S2/S3/X2/X3

Er zijn wat opstart/beta issues/kinderziekten maar de verwachting is wel dat deze worden opgelost. Speciaal in jou batch, want als je nu bestelt dan zul je even moeten wachten......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTec
Woon je bij een VM store of kun je er heen reizen - Nee helaas niet , woon aan de andere kant van het land (Arnhem)
Heb je geduld? - Enigzins, heb de levertijd gezien en voorlopig op de gewone fiets is geen probleem.
Wil je passie krijgen voor een fiets? - Passie voor fietsen heb ik al mijn hele leven, was alleen nooit een e-bike rijder, maar voor woon-werk zou dit een prima oplossing zijn. Enkele reis is 9km en met mijn singlespeed heb ik de rug toch altijd weer nat :F

Ik ben over het algemeen wel een early adaptor maar echt structurele problemen wat ik bij sommige lees die er al 3 reeds hebben gehad geeft mij de twijfel (zeker gezien de afstand van de VM Store).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:44
Heb hiervoor ook nog nooit een e-bike gehad, wel een normale, goede fiets (Ralleigh). Vind de ervaring tot nu toe top, maar goed, ik had dan ook geen krom wiel of haperende e-shifter. Zowel uitpakken, monteren als rijden is bij mij prima! Heb alleen wat kleine annoyances met de software, maar dat betreft eigenlijk alleen het automatisch unlocken als je aan komt lopen. Hopelijk wordt dat nog gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTec
HAWK Wizard schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 18:07:
Heb hiervoor ook nog nooit een e-bike gehad, wel een normale, goede fiets (Ralleigh). Vind de ervaring tot nu toe top, maar goed, ik had dan ook geen krom wiel of haperende e-shifter. Zowel uitpakken, monteren als rijden is bij mij prima! Heb alleen wat kleine annoyances met de software, maar dat betreft eigenlijk alleen het automatisch unlocken als je aan komt lopen. Hopelijk wordt dat nog gefixed.
Dat laatste klinkt inderdaad als iets met een software update. Een krom wiel kan ik nog wel laten maken door of fietsenmaker of vriendje die wel spaken kan spannen (heb de tools zelf niet helaas). Die e-shifter is dat elektronisch of echt een mechanisch probleem?

Aan de levertijd te zien heb ik nog wel even om alles uit te vogelen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:44
oscarwashere schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:00:
[...]

Vanmiddag heb ik hem binnen gekregen. Hij ziet er leuk uit en het scherm lijkt ook in het felle zonlicht vandaag voldoende leesbaar. Echter twijfel ik of hij voldoende stevig bevestigd is, het stuur van de VM S3 lijkt op alle plekken tòch te dik (ondanks dat het volgens de specs wel zou moeten kunnen). De twee kapjes van de Beeline sluiten namelijk niet helemaal mooi op elkaar aan/dicht.

Als ik de kans heb ga ik hem even wat uitgebreider testen, ik heb hem nu alleen nog in de tuin even gemonteerd en getest. Een stukje rijden zal uit moeten wijzen hoe stevig hij is. Anders zal ik toch voor de Beeline Moto moeten gaan, deze heeft een andere montage maar is wel flink duurder...

Edit: ik kan mij trouwens voorstellen dat het bandje iets moet uitrekken, zodat hij makkelijker past. Zolang hij maar niet scheurt natuurlijk, maar dit houd ik even goed in de gaten als ik een testrit ga maken.
Ben benieuwd, keep us posted!

Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik er over denk om "gewoon" mijn smartwatch te gebruiken op de fiets: die geeft ook simpele navi aanwijzingen, laat zien wie er belt of berichten stuurt, etc. KAn zo ook gesprek opnemen en verder voeren via mijn draadloze headset (waar trouwens ook de navi aanwijzingen op doorkomen). Meer is eigenlijk niet nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door HAWK Wizard op 10-08-2020 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:25
oscarwashere schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:00:
[...]

Zou je indien mogelijk ook kunnen testen hoe waypoints werken? bijv. een gpx importeren van een route gemaakt op de site fietsknooppunt. Ik las op de site dat de Velo binnen 100 meter van de waypoint naar de volgende waypoint gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:29

DjVe

Hatsaflats!

iTec schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 18:03:
Woon je bij een VM store of kun je er heen reizen - Nee helaas niet , woon aan de andere kant van het land (Arnhem)
Heb je geduld? - Enigzins, heb de levertijd gezien en voorlopig op de gewone fiets is geen probleem.
Wil je passie krijgen voor een fiets? - Passie voor fietsen heb ik al mijn hele leven, was alleen nooit een e-bike rijder, maar voor woon-werk zou dit een prima oplossing zijn. Enkele reis is 9km en met mijn singlespeed heb ik de rug toch altijd weer nat :F

Ik ben over het algemeen wel een early adaptor maar echt structurele problemen wat ik bij sommige lees die er al 3 reeds hebben gehad geeft mij de twijfel (zeker gezien de afstand van de VM Store).
Het onderhoud is prima te doen voor iemand die regelmatig aan fietsen sleutelt. Ik woon bij je om de hoek in Elst en als er iets is met de fiets: bellen. Als er dan een onderdeel nodig is wordt deze gewoon direct zonder gezeik verzonden. Je zou eventueel ook een tweedehands S2 kunnen overwegen. Die zijn nagenoeg probleemloos. Met de S3 kan je de pech hebben dat je een probleem niet helemaal zelf kan oplossen.

Ik rij nu een maand of 2/3 op een S2. Heerlijke fiets om te rijden. Comfortabel qua zit, stuurt relaxt (absoluut niet scherp), maar dat geeft vertrouwen op hoge snelheid. Dikke banden filteren voldoende hobbeltjes weg (stukje gravel is geen enkel probleem). Hij mag voor mij nog wel iets sneller (als je een racefiets gewend bent, voelen alle normale fietsen traag). Lekker simpel opgebouwd. Niet alle onderdelen zijn even premium, maar het meeste is te vervangen. Een X3 is onderweg voor mijn vriendin.

Een passie voor een VM gaat me nog iets te ver. Ik rij liever op m'n racer/MTB, maar de VM is een verdraaid lekkere daily.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTec
Dank voor je antwoord @DjVe , ik lees hele wisselende verhalen , zit ook het centrale topic van elektrische fietsen te volgen en daar de lusten honden geen brood van , VM wordt dat helemaal afgeserveerd als derde rangs merk etc..

Ik vind het allemaal erg tegenstrijdig en uiteraard zal ik het zelf moeten ervaren. Ik ben in hart en nieren ook een racer en MTB fanaat, naast dat het oog ook wat wil, ik vind de standaard e-bikes van die ouwe lullen fietsen eruit zien waar (zoals iemand in een topic zei) Tante Hennie op zit met der dikke hol.

Ik ben sowieso iemand die zaken zelf snel vervangt naar betere onderdelen (b.v. de remmen).

Testrit wordt em niet, ga niet naar Amsterdam daarvoor (en vind de stad helemaal niks :X ), 2de hand gaat helaas niet i.v.m. fietsplan van mijn werk , zitten allemaal regels aan verbonden zover ik heb kunnen lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:38

eisbaer

Zie signature

Ik las een bericht van een amerikaan die aan het dubben was of hij een S3 zou bestellen. De afstand tot de VM store vond-ie nogal ver, 2500km.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikerGLE
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12-01 12:27
iTec schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 19:26:
Dank voor je antwoord @DjVe , ik lees hele wisselende verhalen , zit ook het centrale topic van elektrische fietsen te volgen en daar de lusten honden geen brood van , VM wordt dat helemaal afgeserveerd als derde rangs merk etc..

Ik vind het allemaal erg tegenstrijdig en uiteraard zal ik het zelf moeten ervaren. Ik ben in hart en nieren ook een racer en MTB fanaat, naast dat het oog ook wat wil, ik vind de standaard e-bikes van die ouwe lullen fietsen eruit zien waar (zoals iemand in een topic zei) Tante Hennie op zit met der dikke hol.

Ik ben sowieso iemand die zaken zelf snel vervangt naar betere onderdelen (b.v. de remmen).

Testrit wordt em niet, ga niet naar Amsterdam daarvoor (en vind de stad helemaal niks :X ), 2de hand gaat helaas niet i.v.m. fietsplan van mijn werk , zitten allemaal regels aan verbonden zover ik heb kunnen lezen.
In Düsseldorf is ook een vm popup store voor testritten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rits1
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 04-07 19:12

Ik heb hem nu 2 maanden en meer dan 400km mee gefietst.
Ben ook ‘n weg/mtb fietser en doe ook graag wat sleutelen en verfijnen.
Heb echter nog niet veel hoeven doen.
Alleen voorwiel richten en de remmetjes wat afstellen.
Ben dan ook ontzetten gek met m’n S3.
Wat rijd dat lekker,vlot en strak.
En hij ziet er gewoon geweldig uit.
Rij er dan ook meer op dan nodig is. 🤙😄👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebito
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-07 22:22
HBO88 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 18:19:
[...]

Zou je indien mogelijk ook kunnen testen hoe waypoints werken? bijv. een gpx importeren van een route gemaakt op de site fietsknooppunt. Ik las op de site dat de Velo binnen 100 meter van de waypoint naar de volgende waypoint gaat.
Waarom zelf niet testen? Gewoon de app downloaden en starten. Ook het scherm verschijnt op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-07 10:12
iTec schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 17:05:

Wat zijn momenteel echt de huidige zaken waar men tegen aan kan lopen of waar ik als potentiële klant rekening mee moet houden? Ik zeg erbij ben een zeer ervaren fietser (non- elektrisch) en erg handig met onderhoud. Maar met een elektrische fiets zitten toch veel zaken in software / elektrische componenten.
Vertaal als grap ook een paar recente Duitse Trustpilot S3 recensies naar het Nederlands. :) (zoveel wanhoop bij mensen heb je nog nooit eerder gezien) Of de reviews op: https://opiness.nl/review/vanmoof
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
HAWK Wizard schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 18:12:
[...]

Ben benieuwd, keep us posted!

Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik er over denk om "gewoon" mijn smartwatch te gebruiken op de fiets: die geeft ook simpele navi aanwijzingen, laat zien wie er belt of berichten stuurt, etc. KAn zo ook gesprek opnemen en verder voeren via mijn draadloze headset (waar trouwens ook de navi aanwijzingen op doorkomen). Meer is eigenlijk niet nodig.
Goed nieuws daarover, als je een Apple Watch hebt:
nieuws: Google maakt zijn Maps-app binnenkort weer beschikbaar voor Apple Watch

Op mijn vorige smartwatch (Skagen Falster 2, van Fossil Group) was Maps niet echt een optie, dat hield de batterij niet vol...
bebito schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 20:04:
[...]

Waarom zelf niet testen? Gewoon de app downloaden en starten. Ook het scherm verschijnt op je telefoon.
Het schermpje is niet exact hetzelfde, maar voor het idee werkt dit inderdaad. Uiteraard zal ik uitgebreid schrijven als ik meer heb gefietst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheeliemaker
  • Laatst online: 11-07 10:42
Vandaag een update van de app op ios. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mPk6jc3hCMS38UNTX2k2vUEjpN0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NZKuRWJGFDEZdIaN7W2GadGn.jpg?f=fotoalbum_large
Het unlocken als ik dichtbij ben met mijn telefoon (heb auto wake up uit staan) lijkt een stuk beter te werken. Ga het komende dagen in de gaten houden. Andere potentiële verbetering zou wmb zijn: alarm later af laten gaan (minder gevoelig) als telefoon binnen bereik is. Gaat toch vaak ongewenst af als je bijv met zijn 2-en bent en een slot om de 2 fietsen hebt gehangen. Kunt hem ook nog niet unlocken met de app want dan moet je hem ook kunnen bewegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataCopy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:52

DataCopy

Dum vita est spes est

Vandaag is de X3 binnen gekomen. Net klaar met de check/installatie.

- doos had wat vervoersschade, leek niets ernstigs. Op het eerste zicht geen beschadigingen.
- Installatie ging vlot, maar net als vele anderen lopen rommelen met de motorkabel (of in ieder geval de afdichting)
- daarna alle bescherming verwijderd en nog eens extra gechecked. Helaas 2 krassen. 1 kleintje op de zadelbuis, maar ook 1 behoorlijk diepe op de buis waar de batterij zit. Die zat dus onder de bescherming dus dat is wel opvallend.
- ik zie zo geen slagen in het wiel, maar dat zal ik morgen nog goed moeten bekijken.
- ik mis het dopje bij de zadelpen, hoort die er zo op te zitten of zit die nog ergens verstopt in de toolbox?
- mijn Samsung A8 kan de fiets niet vinden, de Samsung S9 van mijn vrouw vond hem meteen. Volgens mij een bekend probleem.

Dus samengevat ga ik morgen maar even contact opnemen (en natuurlijk even een lekker rondje fietsen!)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QUGo8BO5yruevQmhBUlv-wuLK-w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JnNcG0EvgawF5ts84nzSZpcZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ekWnCJfhfWiJed1QU95U1KsA0SY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ibw1XUrufKmsnaIcVKgKl4eL.jpg?f=fotoalbum_tile

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:56

Hoe zou het komen denk je?

Ze hebben zowat met alles problemen. Trapas, pedalen, versnellingen, kromme wielen...
Er kan altijd een fout gebeuren, maar dan moet je een organisatie hebben die het kan en wil oplossen, en dat is niet het geval.

Bij de verkoop zetten ze de FM buiten spel, en hopen dan dat die later de problemen voor een paar tientjes komt oplossen.
VM kan je vergelijken met een goedkope supermarktfiets met een iets doordachter design, maar met veelal dezelfde goedkope chinese componenten, en een zwakke kwaliteitscontrole.
Een setje MT200, de basis hydraulische schijfrem van Shimano kan ik als wisselstuk kopen voor 60€. Als je er daar 1000 van koopt, zou je dan 20€ betalen... wel, dat is blijkbaar nog te duur voor VM want ze zetten er een achterlijke schijfrem op die maar aan éénkant beweegt. Gegarandeerd miserie later. Dat was voor mij de grote afknapper waarom ik deze niet kocht.

Als mensen echt tot 3 slechte fietsen krijgen is er meer mis dan hier en daar een boutje dat los rammelt.
Ik ga binnen 10 jaar een feestje organiseren voor de eigenaars van een VM die hem in 2020 gekocht hebben en die er nog 20 km mee kunnen fietsen. Ik weet niet of ik meer dan 2 kratten bier nodig ga hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Tommie12 op 10-08-2020 22:44 ]

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patvs120
Tommie12 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:38:
[...]

Ik ga binnen 10 jaar een feestje organiseren voor de eigenaars van een VM die hem in 2020 gekocht hebben en die er nog 20 km mee kunnen fietsen. Ik weet niet of ik meer dan 2 kratten bier nodig ga hebben.
Je kan dat feestje over 3 jaar al organiseren voor mensen met een S2/X2.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EasyC
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 10-06 00:19
Van sommige mensen begrijp ik niet waarom ze in een topic zitten waar ze niets mee te maken willen hebben? Is het echt zo leuk om eens in de zoveel tijd enorm negatief te zijn oid?

Als je voor geen goud een vanMoof wil, waarom volg je dan in vredesnaam een topic daarover?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
EasyC schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:44:
[...]

Van sommige mensen begrijp ik niet waarom ze in een topic zitten waar ze niets mee te maken willen hebben? Is het echt zo leuk om eens in de zoveel tijd enorm negatief te zijn oid?

Als je voor geen goud een vanMoof wil, waarom volg je dan in vredesnaam een topic daarover?
Modbreak:Een psychologische test in een actief topic doen is nogal overbodig en not done. Dat is hetzelfde als je in een F1 topic gaat klagen over de F1, terwijl je geen F1 rijdt.

Stop daar mee.

[ Voor 33% gewijzigd door Outerspace op 12-08-2020 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-12-2024
Vorige week gebeld voor de smart cartridge.
Staat op morgen in my VanMoof maar heb nog steeds geen verzend mail ontvangen.
Laat ik dan maar zeggen dat het vandaag nog kan komen de t&t
Snap überhaupt waarom het een week moet duren om het op te sturen.
Het is gewoon op voorraad.
Snap dat ik niet de enige ben die iets nodig heeft maar dit is toch niet zo veel werk om op te sturen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Tommie12 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:51:
[...]

Om de grenzen van menselijke tolerantie te kennen, en wat bij te leren over psychologie.
Er zijn betere manieren om dat te doen. Ga eens in een feijenoord tenue bij de f-side zitten.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:45
Tommie12 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:38:
Ik weet niet of ik meer dan 2 kratten bier nodig ga hebben.
offtopic:
Drink je zelf 49 flesjes, dan wel...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:45
Mijn gevoel is dat heel veel mensen graag een VanMoof willen, maar steeds meer teleurgesteld raken in wat ze lezen.

Laten we eerlijk zijn, als 1 op de 100 fietsen iets mankeert hadden we hier slechts een enkel incident besproken en was de tweede fiets bijna altijd oké geweest...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
hoevenpe schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:56:
[...]

Mijn gevoel is dat heel veel mensen graag een VanMoof willen, maar steeds meer teleurgesteld raken in wat ze lezen.

Laten we eerlijk zijn, als 1 op de 100 fietsen iets mankeert hadden we hier slechts een enkel incident besproken en was de tweede fiets bijna altijd oké geweest...
Ik heb zowel de Van Moof en de Cowboy bekeken voor ik een ebike kocht, en ook dit topic goed gelezen. Maar toch voor een oude lullenmodel gekozen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EasyC
[...]

Om de grenzen van menselijke tolerantie te kennen, en wat bij te leren over psychologie.

Draai het verhaal over de fiets hierboven en stel je voor dat het een auto was...
Het is geen auto.
VanMoof is een kleine speler op een door enorme giganten met meerdere merken in bezit gedomineerde markt. Ze zijn wellicht een tikje te ambitieus, maar het geldt voor alle nieuwe kleine start-ups dat er (nog) geen dealer netwerk is. Moeten we dan maar genoegen nemen met 2 multinationals die alle merken produceren?
Ik ben blij dat er kleine bedrijfjes zijn die fietsen als de S3, cowboy, ampler, Amsterdam en nog zeer velen produceren en daarmee de gevestigde bedrijven op scherp zetten. En met mensen die iets nieuws durven te proberen ook al is dat soms een uitdaging (zijn dat geen tweakers eigenlijk..?)

Beetje makkelijk om vanMoof te vergelijken met bedrijven die al tientallen jaren producten leveren met een wereldwijd netwerk. Kijk ‘s naar Tesla. Ook een auto, met vele klagende klanten en rammelende QC, maar uiteindelijk is dit nu de auto waarvan alle jonge jongetjes hopen dat papa ‘m koopt (met excuses voor deze sexistische benadering..).
Ook nogal makkelijk om steeds te reageren met die ‘zie je wel’ bril. Je kunt gewoon je Stella kopen en in een Stella forum gaan reageren op alle problemen die daar ook spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Een vraagje tot betrekking de cartridge
Als ik de oude er uit haal en de nieuwe er in doe moet ik hem dan eerst latten activeren
Of kan ik gelijk gaan fietsen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bootlegger79
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-07 19:28
HAWK Wizard schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 18:50:
[...]

Ik wist niet dat er behalve de USA mode nog een andere manier was om harder te gaan. Haalde die 36-38 gewoon in USA mode, door zelf flink mee te trappen. Hoe kun je die easter egg installeren?
Weet iemand hoe je deze modus kunt activeren? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-07 17:14
bootlegger79 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:50:
[...]

Weet iemand hoe je deze modus kunt activeren? 8)
Gezocht in dit topic op ‘easter’?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
EasyC schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:01:
[...]

Het is geen auto.
VanMoof is een kleine speler op een door enorme giganten met meerdere merken in bezit gedomineerde markt. Ze zijn wellicht een tikje te ambitieus, maar het geldt voor alle nieuwe kleine start-ups dat er (nog) geen dealer netwerk is. Moeten we dan maar genoegen nemen met 2 multinationals die alle merken produceren?
Ik ben blij dat er kleine bedrijfjes zijn die fietsen als de S3, cowboy, ampler, Amsterdam en nog zeer velen produceren en daarmee de gevestigde bedrijven op scherp zetten. En met mensen die iets nieuws durven te proberen ook al is dat soms een uitdaging (zijn dat geen tweakers eigenlijk..?)

Beetje makkelijk om vanMoof te vergelijken met bedrijven die al tientallen jaren producten leveren met een wereldwijd netwerk. Kijk ‘s naar Tesla. Ook een auto, met vele klagende klanten en rammelende QC, maar uiteindelijk is dit nu de auto waarvan alle jonge jongetjes hopen dat papa ‘m koopt (met excuses voor deze sexistische benadering..).
Ook nogal makkelijk om steeds te reageren met die ‘zie je wel’ bril. Je kunt gewoon je Stella kopen en in een Stella forum gaan reageren op alle problemen die daar ook spelen...
Ik reageer ook tegen fietsen die door internetwinkels verkocht worden (Stella zit daar tussen).
Als je een product verkoopt waar af en toe service op moet gegeven worden, en te duur is om zomaar te vervangen als het defect is, dan moet je die service op zetten, of partners vinden (en betalen) die dat voor jou doen.
Tesla heeft een organisatie, en het is ook bekend dat die niet 100% draait, maar eerlijk, bij VW draait dat ook niet altijd perfect.

Van Moof stelt zich in zijn marketing wel voor als een premium fiets met dedicated design onderdelen, en ze maken die claim helemaal niet waar.

Verder heb je het over 2 multinationals... dat is de situatie misschien in NL. Er zijn nog tal van medium size fietsenbouwers, en die hebben wel hun netwerk in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Tommie12 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:04:
[...]

Ik reageer ook tegen fietsen die door internetwinkels verkocht worden (Stella zit daar tussen).
Als je een product verkoopt waar af en toe service op moet gegeven worden, en te duur is om zomaar te vervangen als het defect is, dan moet je die service op zetten, of partners vinden (en betalen) die dat voor jou doen.
Tesla heeft een organisatie, en het is ook bekend dat die niet 100% draait, maar eerlijk, bij VW draait dat ook niet altijd perfect.

Van Moof stelt zich in zijn marketing wel voor als een premium fiets met dedicated design onderdelen, en ze maken die claim helemaal niet waar.

Verder heb je het over 2 multinationals... dat is de situatie misschien in NL. Er zijn nog tal van medium size fietsenbouwers, en die hebben wel hun netwerk in orde.
Volgens mij is het juist heerlijk dat je, in tegenstelling tot bij autofabrikanten, niet gebonden bent aan dure merkdealers voor 'erkend onderhoud' of reparaties binnen garantie. Eenvoudige reparaties kan elke fietsenmaker uitvoeren, laat hem dat dan ook gewoon doen. Op die manier kan hij toch nog iets verdienen aan "zo'n internet-fiets". Dit is nou niet betaald de AliExpress/Stuntverkoop/Dumpverkoop fiets welke hij zo hekelt. Op de fietsen in zijn zaak zit echt geen marge meer, er is te veel concurrentie. Dan maar marge op reparaties en service. De kosten vergoed VanMoof, dus iedereen is blij.

Waarom een moeilijk netwerk opzetten, of meer eigen winkels openen, als je een universeel product hebt (zoals een fietsband) die elke fietsenmaker toch wel kan maken? Pas als het ingewikkelder wordt, zoals bij de slimme hardware, kan VanMoof je zelf helpen. Daarvoor zou je dan nog - bij uitzondering - voor naar Amsterdam kunnen, of hem even in een doos willen terugsturen. Zolang dat maar een uitzondering blijft, wat het voor velen (die je hier niet hoort) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:30
EasyC schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:01:
[...]
Mooi dat ze er zijn, maar als je 2000 euro voor een fiets vraagt lijkt het mij niet teveel gevraagd om dan ook te zorgen dat alles een beetje werkt.
En ja, ik weet dat 2000 voor een elektrische fiets een normale prijs is (voor je met je Stella argument aankomt).
Keek voor VM naar een Gazelle C8HMB en Batavus Finez E-go Exclusive. VM heeft wel een leuk gadgetgehalte (schopslot, app, ledjes in de buis) en het zijn mooie fietsen. Maar gezien alle problemen die je hier, op Facebook en op reviewsites voorbij ziet komen wacht ik 't nog wel even af (thuiswerken tot januari, scheelt ook).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tommie12
oscarwashere schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:13:
[...]

Volgens mij is het juist heerlijk dat je, in tegenstelling tot bij autofabrikanten, niet gebonden bent aan dure merkdealers voor 'erkend onderhoud' of reparaties binnen garantie. Eenvoudige reparaties kan elke fietsenmaker uitvoeren, laat hem dat dan ook gewoon doen. Op die manier kan hij toch nog iets verdienen aan "zo'n internet-fiets". Dit is nou niet betaald de AliExpress/Stuntverkoop/Dumpverkoop fiets welke hij zo hekelt. Op de fietsen in zijn zaak zit echt geen marge meer, er is te veel concurrentie. Dan maar marge op reparaties en service. De kosten vergoed VanMoof, dus iedereen is blij.

Waarom een moeilijk netwerk opzetten, of meer eigen winkels openen, als je een universeel product hebt (zoals een fietsband) die elke fietsenmaker toch wel kan maken? Pas als het ingewikkelder wordt, zoals bij de slimme hardware, kan VanMoof je zelf helpen. Daarvoor zou je dan nog - bij uitzondering - voor naar Amsterdam kunnen, of hem even in een doos willen terugsturen. Zolang dat maar een uitzondering blijft, wat het voor velen (die je hier niet hoort) is.
Als je een Gazelle, R&M, Sparta... koopt, dan kan je fietsenmaker zowat 99% van wat er aan zou kunnen schelen herstellen. Onderdelen zijn makkelijk te vinden, en meestal zijn de gewone sleetdelen op voorraad.
Zelfs een nieuwe naaf, motor, batterij... kost wat, maar kan makkelijk gevonden worden.

Bij een VM kan een FM een band vervangen, een remblok vervangen ... en that's it.
Een electrisch probleem, of het schakelsysteem dat hapert.... gedaan met de pret, en je moet een klant met een niet herstelde fiets terug naar huis sturen. Remgrepen, zadelpen, accu, ... allemaal spul dat niet in de rekken ligt, en je enkel via VM kan vast krijgen... of niet.

Die FM weet donders goed dat VM directe verkoop doet om de marge van de FM in eigen zak te steken. Dus waarom zou die dan een pak moeite moeten doen om die fiets te herstellen.

Bij mijn laatste herstelling bracht ik mijn fiets 's morgens naar de FM, en in de namiddag stond hij met de fiets aan de hand voor de deur. Wil je dan echt gaan wachten op een doos, je fiets demonteren en daarna voor een paar weken kwijt zijn?
Echt... ik bewonder jullie tolerantie. Het service systeem van VM werkt gewoon NIET.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BanRay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:45
BanRay schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 12:12:
Weet iemand of VM acties heeft gehad bij de opening van een pop-up store? Bijvoorbeeld korting op accessoires of op Peace of Mind?
Iemand?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rits1
  • Laatst online: 04-07 19:12
Tommie12 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:58:
[...]

Ik heb zowel de Van Moof en de Cowboy bekeken voor ik een ebike kocht, en ook dit topic goed gelezen. Maar toch voor een oude lullenmodel gekozen....
Op de man spelen is niet nodig

[ Voor 11% gewijzigd door Outerspace op 12-08-2020 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Tommie12 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:29:
[...]

Als je een Gazelle, R&M, Sparta... koopt, dan kan je fietsenmaker zowat 99% van wat er aan zou kunnen schelen herstellen. Onderdelen zijn makkelijk te vinden, en meestal zijn de gewone sleetdelen op voorraad.
Zelfs een nieuwe naaf, motor, batterij... kost wat, maar kan makkelijk gevonden worden.

Bij een VM kan een FM een band vervangen, een remblok vervangen ... en that's it.
Een electrisch probleem, of het schakelsysteem dat hapert.... gedaan met de pret, en je moet een klant met een niet herstelde fiets terug naar huis sturen. Remgrepen, zadelpen, accu, ... allemaal spul dat niet in de rekken ligt, en je enkel via VM kan vast krijgen... of niet.

Die FM weet donders goed dat VM directe verkoop doet om de marge van de FM in eigen zak te steken. Dus waarom zou die dan een pak moeite moeten doen om die fiets te herstellen.

Bij mijn laatste herstelling bracht ik mijn fiets 's morgens naar de FM, en in de namiddag stond hij met de fiets aan de hand voor de deur. Wil je dan echt gaan wachten op een doos, je fiets demonteren en daarna voor een paar weken kwijt zijn?
Echt... ik bewonder jullie tolerantie. Het service systeem van VM werkt gewoon NIET.
Klopt de service werkt inderdaad gewoon niet goed .
Bedoel ik zit nu al een week te wachten op een nieuwe smart cartridge.
Hoe veel moeite is het om die effe op te sturen.
Terwijl de leverdatum op morgen staat in my VanMoof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
BanRay schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 12:12:
Weet iemand of VM acties heeft gehad bij de opening van een pop-up store? Bijvoorbeeld korting op accessoires of op Peace of Mind?
Nee doen ze niet aan, speciaal in de winkel nog even nagevraagd toen de pop-up store in Rotterdam open ging, maar helaas ze kunnen niets extra voor je betekenen.
Hooguit je helpen bij het plaatsen van je bestelling. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Dutchy88 op 11-08-2020 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Iemand schreef hier op het forum dat ze de achterdrager gratis kregen toen ze hem kochten in de store in Utrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
HBO88 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:23:
[...]

Ziet er niet gek uit. Je kunt ook gpx bestanden importeren zie ik.
Dus via de fietsknooppunt app een route uitstippelen, downloaden als gpx en het is te gebruiken met die beeline.
Welke fiets knooppunt app gebruik je hiervoor? Ik heb Fietsknoop en Route.nl geprobeerd, maar kan de functie om een route te exporteren als gpx niet zo gauw vinden hierin. (beide de gratis Android versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Net proberen te bellen naar VanMoof helaas zijn ze gesloten.. al zegt de website wat anders
Raar dat het eerder is gesloten dan op de website staat Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AzcHHrzj2YUIJ4yWnTuAfrnx9Uw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mBt1k2sfsBiYtjHJREUgKhOy.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door max.schollen op 11-08-2020 17:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
oscarwashere schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:59:
[...]

Welke fiets knooppunt app gebruik je hiervoor? Ik heb Fietsknoop en Route.nl geprobeerd, maar kan de functie om een route te exporteren als gpx niet zo gauw vinden hierin. (beide de gratis Android versie)
Bij fietsknoop zit het verstopt.. via de site is er een knop om te downloaden, in de app moet je rechtsboven bij de 3 puntjes, mailen. En dan heb je de vinkje inclusief gpx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coop
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Vandaag mijn S3 mogen ontvangen! De levering zou begin juli zijn, maar was door extra quality control check vertraagd naar eind juli. Op mijn verzoek uitgesteld naar vandaag wegens vakantie.

Wat een mooie fiets. Doos volledig onbeschadigd geleverd, Alle bescherming netjes erop. Montage ging goed, alhoewel het verhogen van het stuur wat onduidelijk beschreven was in de handleiding. 'Loosen the bolts' terwijl het plaatje duidelijk laat zien dat je ze moet verwijderen. Ik ben totaal niet visueel ingesteld, dus volgde gewoon de geschreven instructie, tot het echt niet lukte en ik maar gewoon beide moeren eruit gehaald heb.

Rijden gaat heel fijn. Alles werkt erg soepel, nog geen lange afstanden gereden want ik moest natuurlijk eigenlijk gewoon werken. Die afstanden komen nog wel. Het unlocken gaat heel snel en veilloos.

Hele kleine slag in het voorwiel, die laat ik nog wel even fixen door de FM. Verder zitten er 2 kleine scheuren in de zijkant van het rechter handvat, daarvan wordt een nieuwe opgestuurd.

Ik waardeer mijn hoofd en ledematen en woon in Amsterdam, dus ik houd hem lekker op ondersteuning 3/4 in EU stand, gaat hard genoeg.

Al met al heel blij met de fiets. De levering was iets later, maar door thuiswerken was de noodzaak toch nog niet zo hoog.

UPS had de fiets gewoon lekker afgeleverd bij mijn buren, ik moest helaas eventjes naar buiten, dat kon ik minder waarderen. Maar dat ligt bij UPS, VanMoof support zei al dat ze een dossier aan het aanmaken zijn over dit soort gevallen van UPS. Een grote doos met inhoud van €2000 kan je niet zomaar bij iedere buur leveren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tommie12
Rits1 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:46:
[...]

Waarschijnlijk pas zo’n model ook het beste bij jou.
Klopt, ik ben niet de jongste.

Vind het wel raar dat je persoonlijk moet worden ipv mijn argumenten even te weerleggen als je dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:09
@coop blij voor je!
Toen ik het las dacht ik deze persoon is omgekocht. Bizar voor woorden dat ik inmiddels zo denk. Tot ik zag dat je in 2005 al geregistreerd was. Blij te horen dat ook goeie gevallen zijn. Die van mij staat nog steeds 21 augustus. Had gehoopt toch iets eerder te krijgen, begin mei bestelling gedaan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• matthijst
oscarwashere schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:13:
[...]

Daarvoor zou je dan nog - bij uitzondering - voor naar Amsterdam kunnen, of hem even in een doos willen terugsturen. Zolang dat maar een uitzondering blijft, wat het voor velen (die je hier niet hoort) is.
"even in een doos terugsturen" _O-
Sorry hoor, maar als het willekeurig ander artikel was geweest van 2 roodjes dan was het internet te klein geweest. Dat standaard excuus dat alleen klagers posten wordt ook vermoeiend.

Mooi voorbeeld:
De levering zou begin juli zijn, maar was door extra quality control check vertraagd naar eind juli.

Hele kleine slag in het voorwiel, die laat ik nog wel even fixen door de FM. Verder zitten er 2 kleine scheuren in de zijkant van het rechter handvat, daarvan wordt een nieuwe opgestuurd.

[ Voor 23% gewijzigd door matthijst op 11-08-2020 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
matthijst schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 17:58:
[...]

"even in een doos terugsturen" _O-
Sorry hoor, maar als het willekeurig ander artikel was geweest van 2 roodjes dan was het internet te klein geweest. Dat standaard excuus dat alleen klagers posten wordt ook vermoeiend.

Mooi voorbeeld:
De levering zou begin juli zijn, maar was door extra quality control check vertraagd naar eind juli.

Het is gewoon een grote zooi bij vm .. wordt tijd dat dr een reorganisatie plaats vindt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Tommie12 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 17:42:
[...]

Klopt, ik ben niet de jongste.

Vind het wel raar dat je persoonlijk moet worden ipv mijn argumenten even te weerleggen als je dat kan.
Als je een reactie op basis van argumenten wilt,

De criteria voor aanschaf van een e-bike zijn niet verschillend, ongeacht wat je zoekt. Het verschil is het gewicht dat je aan ieder criterium hangt. Pak er twee criteria uit. Betrouwbaarheid vs cool factor. Ik zou me doodschamen om op een saaie e-bike te rijden waar het e-bike gedeelte aan geknutseld zit, zoals een accu op de bagagedrager. De cool factor scoort voor mij hoog. Een ander vindt betrouwbaarheid vanaf aflevering belangrijker dan andere criteria. Alleen al o.b.v. deze 2 criteria is er een totaal verschillende verwachting. Het heeft dan ook geen zin om in topic waar het ene criterium hoger aangeslagen wordt, te gaan verkondigen dat jouw voorkeur de betere is. Niet iedereen wil hetzelfde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-07 16:58
Rits1 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:46:
[...]

Waarschijnlijk pas zo’n model ook het beste bij jou.
moet je vooral een brooks zadel monteren, das pas ouwe lulleshit... >:)

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• coop
  • Nu online
heval schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 17:48:
@coop blij voor je!
Toen ik het las dacht ik deze persoon is omgekocht. Bizar voor woorden dat ik inmiddels zo denk. Tot ik zag dat je in 2005 al geregistreerd was. Blij te horen dat ook goeie gevallen zijn. Die van mij staat nog steeds 21 augustus. Had gehoopt toch iets eerder te krijgen, begin mei bestelling gedaan.
Haha. Nee, ik heb hem eerlijk voor de volle prijs gekocht eind april en krijg ook niets voor deze berichten. Ik begon eigenlijk ook erg te twijfelen na alles dat ik hier gelezen had hoor. 'Heb ik echt een fiets van €2.000 gekocht en er lijkt altijd wel wat mis'. Ik zal de komende tijd nog wel wat updates delen. Dagelijkse ritjes worden het helaas nog niet, aangezien ik nog lang niet naar kantoor mag.

Zojuist nog even 10km gereden, met twee bruggen (lekker iedereen voorbij 8) ). Het zal de komende ritjes nog wel beetje proberen worden met de instelling voor de versnellingen, maar denk dat ik nu een goed begin heb gevonden. Naar de laatste versnelling op 24km/h is voor mij ideaal. Soms is 1-2 of 3-2 wat ongemakkelijk, maar dat ligt aan hoeveel kracht op de pedalen staat op dat moment. Even het gevoel krijgen wanneer dat moment van schakelen komt en je kan het optimaliseren, net als dat je op een normale fiets ook niet schakelt als er volle kracht op de pedalen staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dw1ekDwQTOMdGxb2yZaE4U-Il_Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/il0RCDMYNlpx4QcfpWTSF3Ik.jpg?f=fotoalbum_large
Hier mijn nieuwe speeltje voor het IJmeer.

@matthijst @max.schollen Je zou maar zo zuur zijn over een merk dat elk klein dingetje genoeg is om hen af te branden. Ik houd mijn hart vast voor wat jullie gaan roepen en doen als een bedrijf jullie echt slecht bedient. Voor de volledigheid hier een foto van mijn handvat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gNz1_qTaokY9u4vR_QtSwNToULU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/P0LS69wuU8tARnqpoXka1ASi.png?f=user_large
Poe poe, ik was mij al aan het verdedigen naar mijn vriendin dat ik hiervoor een nieuwe ging vragen.

En die kleine slag in het wiel, die zag ik niet tijdens het monteren maar tijdens het rijden. Tijdens de montage leek hij recht, maar tijdens het fietsen valt toch een minimale uitslag op. Als ik mij daar druk om zou maken, dan zou ik geen tijd meer overhouden om te genieten van mijn nieuwe, in mijn ogen perfecte, fiets. En al had het wel moeten opvallen tijdens de check, dan is het een foutje. Dat kan natuurlijk, mensen maken fouten, ik ook, moet kunnen. Next.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tommie12
Bruzski schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:32:
[...]

moet je vooral een brooks zadel monteren, das pas ouwe lulleshit... >:)
Nee, dat heb ik niet. Ik denk dat er meer brooks zadels op VM en Cowboys staan dan op andere fietsen.
eisbaer schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:31:
[...]

Als je een reactie op basis van argumenten wilt,

De criteria voor aanschaf van een e-bike zijn niet verschillend, ongeacht wat je zoekt. Het verschil is het gewicht dat je aan ieder criterium hangt. Pak er twee criteria uit. Betrouwbaarheid vs cool factor. Ik zou me doodschamen om op een saaie e-bike te rijden waar het e-bike gedeelte aan geknutseld zit, zoals een accu op de bagagedrager. De cool factor scoort voor mij hoog. Een ander vindt betrouwbaarheid vanaf aflevering belangrijker dan andere criteria. Alleen al o.b.v. deze 2 criteria is er een totaal verschillende verwachting. Het heeft dan ook geen zin om in topic waar het ene criterium hoger aangeslagen wordt, te gaan verkondigen dat jouw voorkeur de betere is. Niet iedereen wil hetzelfde.
Fout gegokt, ik heb geen batterij op de drager.

Betrouwbaarheid vind ik heel belangrijk.
Hoe xxx is het als je een ontspannen rondje wil maken en je krijgt je fiets niet aan, of je versnelling trapt door.
Dan zit je daar cool te wezen in je kelder of tuinhuis, en heeft er nog niemand je fiets gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
eisbaer schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:31:
[...]

Ik zou me doodschamen om op een saaie e-bike te rijden waar het e-bike gedeelte aan geknutseld zit, zoals een accu op de bagagedrager. De cool factor scoort voor mij hoog. Een ander vindt betrouwbaarheid vanaf aflevering belangrijker dan andere criteria. Niet iedereen wil hetzelfde.
Natuurlijk wel: iedereen wil een coole fiets zonder gebreken, jij ook. Alleen vind jij de coolfactor schijnbaar belangrijker dan een schadevrije aflevering.
Dat mag natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
[...]

Ik had wel een S3 gekocht en kreeg hem in mei.
Maar bijv. in de VanMoof ing Facebook groep stelde iemand gister de vraag: "ik woon in zuid Limburg in heuvelachtig landschap, is de VanMoof S3 voor mij wel een geschikte fiets?"

Dan kan ik best wel pissig worden als 10 mensen daarop reageren en doen voordoen alsof een VanMoof S3 'de beste' fiets is die je dan kan kopen.

Daarop trouwens (nog) niet gereageerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
coop schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:18:
[...]

@matthijst @max.schollen Je zou maar zo zuur zijn over een merk dat elk klein dingetje genoeg is om hen af te branden. Ik houd mijn hart vast voor wat jullie gaan roepen en doen als een bedrijf jullie echt slecht bedient. Voor de volledigheid hier een foto van mijn handvat:
[Afbeelding]
Poe poe, ik was mij al aan het verdedigen naar mijn vriendin dat ik hiervoor een nieuwe ging vragen.
Prima, je hebt hem 2 maanden later gekregen vanwege de quality check.
Het helpt niet als ze vervolgens die controle door een blinde laten doen 8)

Accepteer je ook een tv met een kras op het scherm, een iPhone die krom staat of een jas met een scheur in de zak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-07 08:22
Patvs120 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:17:
[...]

Ik had wel een S3 gekocht en kreeg hem in mei.
Maar bijv. in de VanMoof ing Facebook groep stelde iemand gister de vraag: "ik woon in zuid Limburg in heuvelachtig landschap, is de VanMoof S3 voor mij wel een geschikte fiets?"

Dan kan ik best wel pissig worden als 10 mensen daarop reageren en doen voordoen alsof een VanMoof S3 'de beste' fiets is die je dan kan kopen.

Daarop trouwens (nog) niet gereageerd. :)
Google=friend

YouTube: VanMoof S3 Hill Challenge with Google Earth Visualization #VanMoofS3...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coop
  • Nu online
matthijst schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:20:
[...]

Prima, je hebt hem 2 maanden later gekregen vanwege de quality check.
Het helpt niet als ze vervolgens die controle door een blinde laten doen 8)

Accepteer je ook een tv met een kras op het scherm, een iPhone die krom staat of een jas met een scheur in de zak?
Begin juli en nu begin augustus, tja zo kan ik ook tellen. Heb ik lekker 2 fietsen! Een groot deel is ook nog eens omdat ik niet thuis was, had ik ook niet zoveel aan mijn fiets gehad. Dus uiteindelijk 2 weken niet mijn fiets kunnen gebruiken door hun vertraging. Ik ga mijn hooivork eens zoeken! :Y)

Hoe staat een minimaal scheurtje in de zijkant van een handvat in jouw wereld gelijk aan een kras op een TV? Ik zou een kras op de meegeleverde HDMI zeker accepteren. En een minimale afwijking in een wiel staat niet gelijk aan een kromme iPhone, het ene is gewoon simpel te fixen het andere niet.

Maak je toch niet zo druk joh. Lekker genieten van het weer voordat het druilerig wordt.

/edit
En ja, ik weet ook dat andere gebruikers minder geluk hebben gehad met hun nieuwe S3/X3, neem die gevallen dan als voorbeeld, niet mijn minuscule dingetjes. Wordt er weer eens een positief ervaring gedeeld over VM is het ook niet goed.

[ Voor 10% gewijzigd door coop op 12-08-2020 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
We verschillen duidelijk van mening.
Veel plezier verder met de fiets, dat zal wel goed komen :)

[ Voor 88% gewijzigd door matthijst op 12-08-2020 04:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Tommie12 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:44:
[...]
[...]

Fout gegokt, ik heb geen batterij op de drager.

Betrouwbaarheid vind ik heel belangrijk.
Hoe xxx is het als je een ontspannen rondje wil maken en je krijgt je fiets niet aan, of je versnelling trapt door.
Dan zit je daar cool te wezen in je kelder of tuinhuis, en heeft er nog niemand je fiets gezien.
De strekking van het verhaal is dat we andere visie hebben. Als er bij aflevering nog een issue is dan is de service bij VM top en lossen ze het op.

[ Voor 20% gewijzigd door eisbaer op 12-08-2020 08:40 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:09
Ik zou het fijn vinden als we persoonlijke aanvallen achterwege laten en weer elkaar dure gadgets aansmeren. Of een foto van VM met Hollandse landschappen op de achtergrond...

update:
Ik zie dat @VanMove ook meeleest. Als jullie toch hier zijn en echt VM zijn, kunnen jullie af en toe ook reageren op zaken? Transparantie en communicatie is de key. Voorbeeld, als we weten waarom we allemaal een slag in de voorwiel hebben zelfs na de extra QC dan hebben we iets meer vrede mee.

[ Voor 46% gewijzigd door heval op 12-08-2020 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
heval schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 08:36:
Ik zou het fijn vinden als we persoonlijke aanvallen achterwege laten en weer elkaar dure gadgets aansmeren. Of een foto van VM met Hollandse landschappen op de achtergrond...

update:
Ik zie dat @VanMove ook meeleest. Als jullie toch hier zijn en echt VM zijn, kunnen jullie af en toe ook reageren op zaken? Transparantie en communicatie is de key. Voorbeeld, als we weten waarom we allemaal een slag in de voorwiel hebben zelfs na de extra QC dan hebben we iets meer vrede mee.
"To arrive at a 100% bug-free product is a massive focus point for us right now. Our entire R&D team is examining all aspects of our hardware and software to iron out any remaining kinks. If an issue is software-related, we can change the code, do extensive testing, and roll out a new firmware version to all riders. If it's hardware, it can be harder to solve, and may require help from our customer support and Bike Doctors.

To give you an example, we discovered a seemingly unexplainable wobble in a some wheels, which did not appear at any point before we started shipping. Even though this affects only 5% of bikes, that’s a big number at the volume we are currently shipping. We still haven’t find a single root cause, even with 20 people working on this specific issue. But by making a slight adjustment to the wheel assembly process we’ve now solved the problem – the devil is always in the details."

Bron: VM blog, 27-06-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE

update:
Ik zie dat @VanMove ook meeleest. Als jullie toch hier zijn en echt VM zijn, kunnen jullie af en toe ook reageren op zaken?
Heeft niks met de fabrikant te maken. Zie de post historie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
oscarwashere schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:49:
[...]

"To arrive at a 100% bug-free product is a massive focus point for us right now. Our entire R&D team is examining all aspects of our hardware and software to iron out any remaining kinks. If an issue is software-related, we can change the code, do extensive testing, and roll out a new firmware version to all riders. If it's hardware, it can be harder to solve, and may require help from our customer support and Bike Doctors.

To give you an example, we discovered a seemingly unexplainable wobble in a some wheels, which did not appear at any point before we started shipping. Even though this affects only 5% of bikes, that’s a big number at the volume we are currently shipping. We still haven’t find a single root cause, even with 20 people working on this specific issue. But by making a slight adjustment to the wheel assembly process we’ve now solved the problem – the devil is always in the details."

Bron: VM blog, 27-06-2020
Dat is een mooi marketing verhaal, maar iedereen weet dat die 5% volledig uit de lucht gegrepen is. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-07 23:49

Daniel

Kapitein NCC-1701
which did not appear at any point before we started shipping
Goh. Dan weet je dus al dat het aan de shipping ligt. Je kunt vrij makkelijk een verband zien tussen de manier waarop die wielen aan het frame vast zijn gemaakt en het ontstaan van een slag.
Ik vermoed dat die spanbandjes bij een deel van de zendingen op een te hoge spanning staan waardoor het wiel als het ware iets krom wordt getrokken. Niet veel, maar er zal snel 4-6 weken zitten tussen het uit de fabriek rollen van de fiets en assemblage. Genoeg om zelfs met een beetje spanning er op een krom wiel te krijgen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gjbos
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-06 10:20
Laatste update, unlock met Apple Watch: handig!

(aanvulling: werkt alleen met telefoon in broekzak, maar toch)

(of ben ik nu in de war en zat dat er al in, echter ik heb het idee dat het beter werkt na de laatste update: app version 3.3.0 (271) en bike software 1.2.0.

[ Voor 10% gewijzigd door gjbos op 12-08-2020 11:21 ]

groeten GJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Net weer contact gehad met VanMoof over de smart cartridge
Zou vandaag uitgeleverd worden maar heb geen t&t
De dame aan de telefoon kwam er mee dat het druk is en het daarom langen kan duren ..
Wordt dat smoesje wel een beetje zat .
Hoe veel moeite is het om het op te sturen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
max.schollen schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:27:
Net weer contact gehad met VanMoof over de smart cartridge
Zou vandaag uitgeleverd worden maar heb geen t&t
De dame aan de telefoon kwam er mee dat het druk is en het daarom langen kan duren ..
Wordt dat smoesje wel een beetje zat .
Hoe veel moeite is het om het op te sturen .
En je 2 weken proef zijn al bijna voorbij....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
gjbos schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:08:
Weet je ook of dit kan met een android watch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oscarwashere
HBO88 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:09:
[...]

Weet je ook of dit kan met een android watch?
Soort van. Er is een speciale VM-app voor de Apple Watch. Voor Wear OS (van Google, voorheen Android Wear) is deze er niet. Wel kan je de fiets in Android unlocken vanuit het notificatiecentrum; als je verbonden bent staat er namelijk "Connected to..." en daaronder staat de knop "Unlock", net als dat bij WhatsApp meldingen "Beantwoorden / Markeren als gelezen" staat. Die melding en knoppen neemt het horloge over, dus op die manier kam je hem alsnog ontgrendelen met je horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Ok interessant! Ben ook in de markt voor een fossil smartwatch dus leek me handig als je daarmee ook de fiets kan ontgrendelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
HBO88 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:07:
[...]

En je 2 weken proef zijn al bijna voorbij....
Klopt .. de mevrouw waarmee ik contact had er over had beloofd het snel op te sturen.
Is niet bepaald gelukt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-07 13:55
gjbos schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:08:

(aanvulling: werkt alleen met telefoon in broekzak, maar toch)

(of ben ik nu in de war en zat dat er al in, echter ik heb het idee dat het beter werkt na de laatste update: app version 3.3.0 (271) en bike software 1.2.0.

[YouTube: Unlock VanMoof with Apple Watch]
Zit er al langer in, maar heb er ook wel een paar keer problemen mee gehad. De fiets (ik heb een orginele S, erg blij mee overigens) heeft af en toe problemen als er 2 of 3 BT devices die mogen unlocked in de buurt zijn (heb dat ook een paar keer gehad met de telefoon van mijn vriendin in de buurt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:52

DataCopy

Dum vita est spes est

...

update:
Ehm, volgens mij is dat geen VM account maar gewoon een andere tweaker (check z'n forum reacties maar).
Er bestaat wel een @Anoniem: 137474 als je je direct tot een van de oprichters wil wenden (althans als hij het ook echt is, geen actief account verder) :)

Verder wel een goed idee hoor; in de facebook groep is er wel een medewerker van VM die actiever reageert op vragen en issues.

Overigens had ik geen slag in m'n voorwiel. De diepe kras op de batterijbuis lijkt dan wel weer door dat voorwiel te zijn veroorzaakt (door de bescherming heen gegaan met het uitstekende deel van de as).
Het niet kunnen connecten met mijn telefoon was inderdaad een bekend probleem bij een aantal devices en er is een FW update die dat zou moeten oplossen.
Ik heb er een klein stukje op gereden en moet zeggen dat ik na alle negatieve verhalen over de versnellingen zeker niet ontevreden was, geen abnormale geluiden of dat soort dingen.
In overleg met support (ook daarover tot nu toe zeer tevreden) toch besloten dat het het beste is dat ie retour komt ivm de diepte van de kras. Hij wordt morgen weer opgehaald en dan komt er een nieuwe deze kant op.

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BAMMER
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-07 23:51
Daniel schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 10:30:
[...]

Goh. Dan weet je dus al dat het aan de shipping ligt. Je kunt vrij makkelijk een verband zien tussen de manier waarop die wielen aan het frame vast zijn gemaakt en het ontstaan van een slag.
Ik vermoed dat die spanbandjes bij een deel van de zendingen op een te hoge spanning staan waardoor het wiel als het ware iets krom wordt getrokken. Niet veel, maar er zal snel 4-6 weken zitten tussen het uit de fabriek rollen van de fiets en assemblage. Genoeg om zelfs met een beetje spanning er op een krom wiel te krijgen.
Er zullen ongetwijfeld exemplaren door shippingproblemen zijn. Maar ik ben zelf van mening dat jouw beschrijving niet zo zwart wit is!

Er is een reden dat er specialistische bedrijven zijn die zich hoofdzakelijk op handgemaakte fietswielen richten. Die durven meestal zelfs de garantie te geven dat ze niet meer nagetrokken hoeven te worden. Dat is een vak apart en kan een massa productie bedrijf niet tegenop. Dat is Kwaliteit met een hoofdletter K! Dat is nou net het verschil tussen machinaal en handmatige lange ervaring. Dat weten ze bij van moof heus wel, zou ze ook sieren om dat te communiceren. (Al dan niet in een catchy boodschap) Daar kunnen zij niet aan komen in zo'n massale productie. Bijna inherent aan het product en komt ook veelvuldig voor bij gerenommeerde giganten in de industrie.

Tuurlijk is het lastig en vervelend en balen dat je wiel zich niet lekker "gezet" heeft na de montage en er echt spanning op is gekomen.. dan vloek je even! Maar VanMoof communiceerde volgens mij wel vooraf dat ze na de eerste 250km een servicebeurt zouden doen waar ook dat aangepakt wordt als dat voorkomt. Tevens lossen ze het ook wel op, links- of rechtsom!

We willen wél allemaal een fiets die goedkoper geproduceert is dan die geronomeerde merken, en dat weet iedereen die hier komt, dan is dit helaas wel een dingetje.. kan je je druk om blijven maken, maar kwaliteit kost geld. (En ik weet dat hij nog steeds maar liefst 2K kost, maar dat is niet mijn punt) dit moeten ze zien uit bannen daar, maar zal nooit zo maar lukken op die manier.

Het klagen dat ze zo slecht bereikbaar zijn daar in het algemeen, ook zo'n ding.. er zijn nu eenmaal mensen die zo ongeduldig zijn dat ze vòòr tijdens en na bestellen al tientallen keren aan het bellen, mailen en chatten slaan. Vanaf de vraag of hun fiets wel op tijd komt tot aan de bandenspanning, hoeveel Juice er in de accu zit bij levering of meermaals waar de track&trace blijft. (Of verzin het maar) Natuurlijk hebben ze het daar dan extra druk! En die dame aan de telefoon gaat het heus niet zelf inpakken...

Serieuze schade en kapotte onderdelen, dat is serieus ruk! Dat deel ik met een ieder. Maar met de rest vergaat de wereld niet... het lijkt hier bijna wel of niemand meer plezier heeft van zijn fiets... zo jammer!

Lever dan toch je VanMoof in en ga naar de lokale fietsenmaker om vervolgens te horen dat je je reguliere merkfiets pas in februari 2021 weer geleverd krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patvs120
Waarom link je naar een propaganda filmpje van Aydin Can? :)

Ik zeg niet dat een een VanMoof geen heuvel op kan. Maar ik het onvolledige (lees: foutieve) informatie vind, als Vanmoof fans op Facebook de S3 aanprijzen als de beste fietskoop voor iemand die woont in Limburg in een heuvelachtig landschap.

Hoe is het mogelijk dat dan niemand rept over het ontbreken van een krachtsensor of iets zinnigs zegt over de e-shifting, of over het feit dat hij niet in de buurt woont van een VanMoof winkel. Omdat de groep die mensen liever niet in de groep heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
BAMMER schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 18:03:
[...]

ga naar de lokale fietsenmaker om vervolgens te horen dat je je reguliere merkfiets pas in februari 2021 weer geleverd krijgt.
Die was binnen 3 dagen leverbaar hoor. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Patvs120 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 18:50:
[...]

Ik zeg niet dat een een VanMoof geen heuvel op kan. Maar ik het onvolledige (lees: foutieve) informatie vind, als Vanmoof fans op Facebook de S3 aanprijzen als de beste fietskoop voor iemand die woont in Limburg in een heuvelachtig landschap.

Hoe is het mogelijk dat dan niemand rept over het ontbreken van een krachtsensor of iets zinnigs zegt over de e-shifting, of over het feit dat hij niet in de buurt woont van een VanMoof winkel. Omdat de groep die mensen liever niet in de groep heeft.
De enigen die dat kunnen beantwoorden zijn degenen die de uitspraak gedaan hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EasyC
Patvs120 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 18:50:
[...]

Tuurlijk, overal zijn echte fanboys (&girls) en één of ander forum is niet je enige bron voor aanschaf mag ik hopen. Ik denk dat je 10 verschillende antwoorden krijgt op de vraag ‘de beste fiets voor...’ bij 10 verschillende mensen.
De vanMoof is een stads fiets, maar ook bruikbaar op andere plekken natuurlijk.

Er is een rotatie sensor. Kracht schijnt beter te zijn, maar ik vond het prima rijden (en heb ook middenmotoren geprobeerd). Denk dat iedereen dat hier weet.
E-shift schijnt toch vrij goed te werken. Bij proefrit iig wel.

https://www.cyclist.co.uk/news/8574/vanmoof-s3-e-bike-review

Niet in de buurt wonen vind ik absoluut een argument. Ik zou niet 3x naar A’dam willen als ik in Limburg zou wonen om die fiets te laten repareren, en daarin schiet vanMoof met beloftes van mobiele reparatie teams en andere vestigingen zeer duidelijk tekort.

[ Voor 3% gewijzigd door EasyC op 13-08-2020 01:12 ]

• max.schollen
EasyC schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 20:44:
[...]

Tuurlijk, overal zijn echte fanboys (&girls) en één of ander forum is niet je enige bron voor aanschaf mag ik hopen. Ik denk dat je 10 verschillende antwoorden krijgt op de vraag ‘de beste fiets voor...’ bij 10 verschillende mensen.
De vanMoof is een stads fiets, maar ook bruikbaar op andere plekken natuurlijk.

Er is een rotatie sensor. Kracht schijnt beter te zijn, maar ik vond het prima rijden (en heb ook middenmotoren geprobeerd). Denk dat iedereen dat hier weet.
E-shift schijnt toch vrij goed te werken. Bij proefrit iig wel.

https://www.cyclist.co.uk/news/8574/vanmoof-s3-e-bike-review

Niet in de buurt wonen vind ik absoluut een argument. Ik zou niet 3x naar A’dam willen als ik in Limburg zou wonen om die fiets te laten repareren, en daarin schiet vanMoof met beloftes van mobiele reparatie teams en andere vestigingen zeer duidelijk tekort.
Ja en snelle service schieten ze ook in tekort .
En mijn e shift heb ik nog geen problemen mee hand gelukkig

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-07 14:56
Ik heb een stromer st2 speed pedelec die ik gebruik om zo'n 30km te forenzen. Laatst was de accu niet goed opgeladen en moest ik wat langzamer fietsen (max 32) om de accu te sparen en uiteindelijk was ik tien minuten later op mijn werk. En als je toch al bijna een uur onderweg bent dan maken die paar minuten ook niet zoveel meer uit. Dus ben ik gaan twijfelen of ik niet moet overstappen naar een gewone elektrische fiets ipv een speed-pedelec. Dit zijn mijn overwegingen:
  • Groot deel van mijn route is bebouwde kom zonder bromfietspad. Dus dan de keuze om de langzaamste tussen de auto's te zijn. of illegaal op het fietspad. Heb wel eens een bekeuring gehad, dat er eigenlijk geen plek is voor je is best vervelend
  • Ik heb een hekel aan een helm dragen, zeker de ABUS speed pedelec helm. Is zeker nodig bij 40km/h+, maar fietsen is leuker/vrijer met 30km/h zonder helm.
  • Ik gebruik mijn speed pedelec alleen voor forensen, maar voor uitstapjes met het gezin (rest is op de elektrische bakfiets) gebruik ik hem niet. Dus moet ik hard trappen op mijn gewone fiets. Met een gewone elektrische fiets denk ik dat ik die veel vaker gebruik, zeker nu ik veel minder vaak naar kantoor ga en vaker thuiswerk.
  • Mijn stromer is echt een groot (en breed, door de achteruitkijkspiegel) geval. Lijkt me best fijn om een handzamere fiets te hebben voor als die op de fietsendrager moet, of een keertje in de trein. Ook fijn als de fietsband in een fietsenrek past.
  • In tegenstelling tot de meeste mensen vind ik de stromers niet echt mooi, een fiets hoort gewoon 28" wielen te hebben (stromer heeft 26"). En als je iets mee wil nemen moeten er fietstassen aan en ineens is die niet meer zo mooi
Kortom ik overweeg mijn stromer st2 in te ruilen voor een gewone elektrische fiets. Ik heb van de week een proefritje gemaakt op een klever, die fietste lekker maar kost dan ook 4200 euro. Ik heb geen zin om naar Amsterdam te gaan voor een proefrit, maar ben dus heel benieuwd naar de VM S3 (en omdat de wachtijd zo lang is heb ik hem zelfs al besteld). Hoe bevalt die op langere afstanden op hoge snelheid? Is de lader makkelijk mee te nemen? Lijkt me dat de accu net wat te klein is voor 60km op 32km/h max ondersteuning, zeker als er wat accu slijtage is. Is de S3fietsen wel gemaakt om een paar duizend km/jaar op te rijden? Heeft iemand ervaring met langere afstanden forenzen met een S3?

[ Voor 5% gewijzigd door Damsplaat op 13-08-2020 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:07

mphilipp

Romanes eunt domus

Damsplaat schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:14:
• Ik heb een hekel aan een helm dragen, zeker de ABUS speed pedelec helm. Is zeker nodig bij 40km/h+, maar fietsen is leuker/vrijer met 30km/h zonder helm.
Beuk voor de grap eens heel hard met je hoofd tegen een boom mét helm. Ik wed dat jij met je nekspieren niet de impact van 20kmh kan nadoen. En tóch heb je dan aardig hoofdpijn schat ik zo. De volgende opdracht zou zijn om dat ook eens met een stoeprand te proberen...

Men onderschat het vallen. Ik heb ooit iemand met ongeveer 20kmh tegen een boom aan zien knallen. Hoe het gebeurde is nog steeds een raadsel, maar Miepie wilde even op het automatische bromfietsje (vroeger heette dat een damesbrommer) van een vriend rijden. Uiteraard zonder helm. Ze reed weg en 20m later kwam er een bocht die ze niet nam en klapte zo met haar hoofd tegen de boom. Negen weken in het ziekenhuis met een schedelbasisfractuur. Geen fijn gezicht. Ik vergeet het dan ook nooit meer (is inmiddels bijna 40 jaar geleden...ja, zo oud ben ik :+ )

Wat ik wil zeggen is dat het eigenlijk op elke fiets, maar zeker op een elektrieke, waarmee je makkelijk 20-25kmh rijdt, een helm op zou moeten. Dat mensen dat niet fijn vinden is jammer. Snelheid heeft er eigenlijk ook niet eens veel mee te maken. Maar onze kinderen moeten een helmpje op met de driewieler (die maar heel moeilijk om kan vallen), maar zelf fietsen we rond zonder helm, want dat is zo lastig.
Ik rij ook motor en ik ben dus gewend aan een helm, en ik weet dat het er is om mijn dopje te beschermen. Ook toen ik nog brommer reed ging ik nooit op pad zonder goede kleding en uiteraard de helm.

[edite]
ohja...ik moet zelf ook nog een helm (uiteraard). Wat zijn de fijnste helmen? Beetje luchtig? Die Abus helm, is dat wat?

[ Voor 3% gewijzigd door mphilipp op 13-08-2020 11:26 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• EasyC
max.schollen schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:05:
[...]

Ja en snelle service schieten ze ook in tekort .
En mijn e shift heb ik nog geen problemen mee hand gelukkig
Max, inmiddels weet iedereen bij Tweakers en Facebook dat je ergens op wacht. Misschien weer iets posten als je iets hebt toe te voegen ipv dat geklaag over een bezorging!
Bij voorbaat dank.

• Tommie12
Ik heb een stromer st2 speed pedelec die ik gebruik om zo'n 30km te forenzen. Laatst was de accu niet goed opgeladen en moest ik wat langzamer fietsen (max 32) om de accu te sparen en uiteindelijk was ik tien minuten later op mijn werk. En als je toch al bijna een uur onderweg bent dan maken die paar minuten ook niet zoveel meer uit. Dus ben ik gaan twijfelen of ik niet moet overstappen naar een gewone elektrische fiets ipv een speed-pedelec. Dit zijn mijn overwegingen:
  • Groot deel van mijn route is bebouwde kom zonder bromfietspad. Dus dan de keuze om de langzaamste tussen de auto's te zijn. of illegaal op het fietspad. Heb wel eens een bekeuring gehad, dat er eigenlijk geen plek is voor je is best vervelend
  • Ik gebruik mijn speed pedelec alleen voor forensen, maar voor uitstapjes met het gezin (rest is op de elektrische bakfiets) gebruik ik hem niet. Dus moet ik hard trappen op mijn gewone fiets. Met een gewone elektrische fiets denk ik dat ik die veel vaker gebruik, zeker nu ik veel minder vaak naar kantoor ga en vaker thuiswerk.
  • Mijn stromer is echt een groot (en breed, door de achteruitkijkspiegel) geval. Lijkt me best fijn om een handzamere fiets te hebben voor als die op de fietsendrager moet, of een keertje in de trein. Ook fijn als de fietsband in een fietsenrek past.
  • In tegenstelling tot de meeste mensen vind ik de stromers niet echt mooi, een fiets hoort gewoon 28" wielen te hebben (stromer heeft 26"). En als je iets mee wil nemen moeten er fietstassen aan en ineens is die niet meer zo mooi
Kortom ik overweeg mijn stromer st2 in te ruilen voor een gewone elektrische fiets. Ik heb van de week een proefritje gemaakt op een klever, die fietste lekker maar kost dan ook 4200 euro. Ik heb geen zin om naar Amsterdam te gaan voor een proefrit, maar ben dus heel benieuwd naar de VM S3 (en omdat de wachtijd zo lang is heb ik hem zelfs al besteld). Hoe bevalt die op langere afstanden op hoge snelheid? Is de lader makkelijk mee te nemen? Lijkt me dat de accu net wat te klein is voor 60km op 32km/h max ondersteuning, zeker als er wat accu slijtage is. Is de S3fietsen wel gemaakt om een paar duizend km/jaar op te rijden? Heeft iemand ervaring met langere afstanden forenzen met een S3?
Wat de helm betreft, misschien is de ABUS helm wat zwaar, maar ik zou het je toch aan raden.

[ Voor 6% gewijzigd door Tommie12 op 13-08-2020 11:51 . Reden: Laat maar. ]

• Roo
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Roo

He knows, you know

Hoe bevalt die op langere afstanden op hoge snelheid? Is de lader makkelijk mee te nemen? Lijkt me dat de accu net wat te klein is voor 60km op 32km/h max ondersteuning, zeker als er wat accu slijtage is. Is de S3fietsen wel gemaakt om een paar duizend km/jaar op te rijden? Heeft iemand ervaring met langere afstanden forenzen met een S3?
Ik heb inmiddels ruim 1100 km op mijn S3 gereden met zeer veel plezier. Geen woon/werk verkeer overigens, veelal recreatief (ben verwoed Geocacher).

De S3 staat eigenlijk altijd op Happy Mode, dus snelheid is meestal ruim boven de 30. Door de stevige fiets met dikke banden voelt dat prima en veilig. Maar qua accu haal ik (denk ik) rond de 45 km. Of je 60 haalt met 32km/h? Zou moeten kunnen, maar het zal niet heel veel meer zijn verwacht ik.

De lader kan je makkelijk meenemen, maar is wel wat zwaar. Net even gewogen:600 gram. Is wel te doen, zeker in een fietstas.

Ik heb er wel PoM bij gekocht, geen idee of dat een goed idee was (ik twijfel), maar ik moet nu de eerste 1000km beurt krijgen, daarna krijg je iedere 2500km een beurt. Ik schat ongeveer jaarlijks.

Tot zover bevalt de fiets uitstekend, hij is niet te groot, fietst lekker, je mag op het fietspad. Maar zoals je ook in dit forum kan lezen zijn er wel wat issues bij aflevering.

Al een testrit gemaakt?

Thank God for the Internet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EasyC
Tommie12 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:34:
[...]

Wat de helm betreft, misschien is de ABUS helm wat zwaar, maar ik zou het je toch aan raden.

Met een andere fiets ga je geen 32km/h halen, (en eigenlijk is dat ook illegaal wat VM doet).

Verder... lees eens een paar pagina's hier, maar naar mijn gevoel hoor je niet bij de doelgroep voor VM. Een paar duizend km per jaar, daar zijn de componenten van VM niet echt op gekozen, en je gaat inderdaad tegen die 60m bereik aan lopen.
Zeg Tommie12, Zit je nu ook al in dit forum mensen te adviseren over een fiets die je niks vindt en die je niet hebt want je wil een ouwe lullen model?!
Je hebt toch al een mod waarschuwing..?
[...]

[modbreak]Een psychologische test in een actief topic doen is nogal overbodig en not done. Dat is hetzelfde als je in een F1 topic gaat klagen over de F1, terwijl je geen F1 rijdt.

Stop daar mee.[/]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tommie12
EasyC schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:41:
[...]

Zeg Tommie12, Zit je nu ook al in dit forum mensen te adviseren over een fiets die je niks vindt en die je niet hebt want je wil een ouwe lullen model?!
Je hebt toch al een mod waarschuwing..?

[...]
Fixed it for you. Ik blijf hier weg.

• gjbos
Hoe bevalt die op langere afstanden op hoge snelheid? Is de lader makkelijk mee te nemen? Lijkt me dat de accu net wat te klein is voor 60km op 32km/h max ondersteuning, zeker als er wat accu slijtage is. Is de S3fietsen wel gemaakt om een paar duizend km/jaar op te rijden? Heeft iemand ervaring met langere afstanden forenzen met een S3?
Ik fiets de laatste tijd 's avond een rondje, meestal rond de 30km.
Volgens mij was dit rondje met de stand op US4 (32km/u).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dVn_gw8zxqM93_cZoOef846KYMo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DJmIutidV30AP04A2kRrdxWl.jpg?f=user_large

Echter denk ik dat de accu wat sneller leeg gaat zodra deze leger wordt, net zoals een benzine tank, die lijkt ook nog erg vol na een lang stuk rijden, maar in die laatste helft gaat het wijzertje wel erg snel naar beneden :-)

//

Overigens, ik heb de donkere versie en een bagagedrager achter (voor tas en spullen mee te nemen).
Mocht ik vandaag een VanMoof bestellen, had ik de blauwe gedaan, met rekje voorop. Vind ik toch wel een fraaie kleur! En het bagagerek aan de voorkant misstaat 'm niet, in tegenstelling tot de bagagedrage op de achterkant, die vind ik wat suf. Enfin, nu eerst prima zo.

groeten GJ

• Damsplaat
mphilipp schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:25:
[...]

ohja...ik moet zelf ook nog een helm (uiteraard). Wat zijn de fijnste helmen? Beetje luchtig? Die Abus helm, is dat wat?
Ik sluit niet uit dat ik een helm op zou zetten als ik lange stukken wat harder fiets (want het klopt zeker dat als je op je hoofd valt je beter een helm op kan hebben), maar als ik even de fiets zou pakken is het in elk geval niet verplicht. Bij speed pedelc s is een speciale speed pedelec helm verplicht, en toen ik mijn fiets kocht was er nog maar 1 op de markt die goed gekeurd was, en at is die van ABUS. Die heeft een grote ontwerpfout waardoord de straps niet strak langs je gezicht/oren kunnen lopen maar altijd op een cm ervanaf. Daardoor geeft die helm zoveel windruis bij 45km/h dat ik denk dat je dan al in de gehoorbeschadiging volumes zit.Heb er an die cat-ears dingen omheen, ziet er niet uit maar dat helpt wel. Bij een gewone fiets hoef je geen helm, dus ben je vrij om iedere wielrenhelm die je wil op te zetten. Overigens maakt het voor de impact vrij veel uit hoe hard je precies gaat, en tussen 20, 30 en 45 km/h is een wereld van verschil

• Damsplaat
gjbos schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 12:18:
[...]
Overigens, ik heb de donkere versie en een bagagedrager achter (voor tas en spullen mee te nemen).
Mocht ik vandaag een VanMoof bestellen, had ik de blauwe gedaan, met rekje voorop. Vind ik toch wel een fraaie kleur! En het bagagerek aan de voorkant misstaat 'm niet, in tegenstelling tot de bagagedrage op de achterkant, die vind ik wat suf. Enfin, nu eerst prima zo.
Ik dacht dat er een zwarte en witte variant was, is de "light" variant stiekem blauw op heb ik iets gemist? Goed wat je zegt van die bagagedrager,, had er eentje achter aangevinkt maar eens even goed kijken of eentje voor eigenlijk niet handiger zou zijn

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:07

mphilipp

Romanes eunt domus

Damsplaat schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 12:23:
[...]
Overigens maakt het voor de impact vrij veel uit hoe hard je precies gaat, en tussen 20, 30 en 45 km/h is een wereld van verschil
Klopt, maar gezien het feit dat je met de fiets altijd al vanaf een bepaalde hoogte valt, en je natuurlijk nooit weet of je headfirst eraf vliegt, is het ook met 15kmh potentieel gevaarlijk. Natuurlijk neemt het risico op zware verwondingen toe met de snelheid, maar hoe je valt en waar is naar mijn idee belangrijker. Er zijn idioten in de VS die geen helm dragen op de motor en onderuit gaan met een flinke snelheid en niets aan het hoofd mankeren. Die zeggen dan 'zie je wel...'. Ik denk dan aan mijn verhaal van Miepie op de brommer zonder helm en denk 'you lucky bastard'.

Eigenlijk zou het net als de gordel in de auto een gewoonte moeten zijn. Maar ja, niet verplicht en niet comfortabel, dus zie VS met hun ontbrekende helmplicht in verschillende staten. Mensen zijn nu eenmaal slecht in het nemen van goede beslissingen als het om veiligheid gaat.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• HBO88
mphilipp schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:25:
[...]

Is volgens mij hier al eens genoemd, kijk een naar de Lumos slimme fietshelm.

In het kader van mooie (dure) gadgets voor bij de fiets :)

• ZiSE
Damsplaat schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 12:28:
[...]

Ik dacht dat er een zwarte en witte variant was, is de "light" variant stiekem blauw op heb ik iets gemist?
Niet stiekem toch? Plaatjes en video op de VanMoof website laten geen wit zien.

• Damsplaat
mphilipp schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 12:41:
[...]
Eigenlijk zou het net als de gordel in de auto een gewoonte moeten zijn.
Dit lijkt me niet de plek voor een discussie over helmplicht, maar lees de argumenten van de fietsersbond maar eens, het is lang niet zo simpel als je stelt: https://www.fietsersbond....rsgezondheid/fietshelmen/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjbos
Damsplaat schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 12:28:
[...]

Ik dacht dat er een zwarte en witte variant was, is de "light" variant stiekem blauw op heb ik iets gemist? Goed wat je zegt van die bagagedrager,, had er eentje achter aangevinkt maar eens even goed kijken of eentje voor eigenlijk niet handiger zou zijn
Ik heb 'm zo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Y4SncXok-s1ZRTssBXi9uLpVXE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EVxlCbMurXVCAaU54XKrUpnR.png?f=fotoalbum_large

Maar zo vind ik 'm het fraaist:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/810ewF4tDXnZelIBrojq6S8fqtU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MuhZS3JOfs1Yifhund2q5JC7.png?f=fotoalbum_large

Echter, praktisch gezien is achterbagagedrager wel handiger. :)

groeten GJ

• Damsplaat
ZiSE schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 12:43:
[...]

Niet stiekem toch? Plaatjes en video op de VanMoof website laten geen wit zien.
Heb net wat foto's op dit forum doorgescrolled, en zie inderdaad dat duidelijk die lichtblauw is. Op de VanMoof site vind ik dat helemaal niet duidelijk. Sowieso zijn kleuren van gerenderde PR plaatjes vrij onbetrouwbaar, als ze de kleur nou "lightblue" hadden genoemd ipv "light"
Pagina: 1 ... 40 ... 144 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.