Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04 13:52
pushnoi schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 22:30:
Heads-up voor de speedfreaks: de S3 is trager in standje easter egg op software 1.2.0.

Met boost @ 1.1.15 was 36-38. Nu werkt de boost niet meer na 34. Lijkt overigens wel wat meer power onderin te hebben.

Als ik dat vtv wist had ik iig niet geüpgraded, dus doe er je voordeel mee.
Oops..... Zojuist die upgrade gedaan, even kijken of ik het verschil merk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 12:53
Jupiter2 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 18:37:
[...]

Hoe zit het met garantie als je zelf aan je “fiets” gaat sleutelen en er gaat iets stuk?
Aangezien ze mij letterlijk een handleiding hebben gestuurd om iets zelf aan mijn fiets te fixen ga ik er vanuit dat dit geen effect mag hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:39

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik lees op FB iets over een portable powerbank die je zou kunnen gebruiken om de Van Moof lader te voorzien van stroom. Voor mij zou dat handig zijn, want ik kan mijn fiets niet opladen in de berging (ja, door stroom vanaf de gang af te tappen) dus als zo'n powerbank werkt, is dat wel iets om te overwegen.
Dit is een US uitvoering, dus daar heb ik niet veel aan, maar ik vraag mij af of iemand inzicht heeft in dit soort apparaten en mij kan vertellen of dit voldoet. Dan kan ik op zoek naar een apparaat in Nederland dat hetzelfde kan. Aan welke eisen moet ie voldoen qua output? Hoeveel vermogen moet ie kunnen leveren?

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:25
mphilipp schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:16:
Ik lees op FB iets over een portable powerbank die je zou kunnen gebruiken om de Van Moof lader te voorzien van stroom. Voor mij zou dat handig zijn, want ik kan mijn fiets niet opladen in de berging (ja, door stroom vanaf de gang af te tappen) dus als zo'n powerbank werkt, is dat wel iets om te overwegen.
Dit is een US uitvoering, dus daar heb ik niet veel aan, maar ik vraag mij af of iemand inzicht heeft in dit soort apparaten en mij kan vertellen of dit voldoet. Dan kan ik op zoek naar een apparaat in Nederland dat hetzelfde kan. Aan welke eisen moet ie voldoen qua output? Hoeveel vermogen moet ie kunnen leveren?
De beschrijving is totaal onduidelijk...
Als het 50000mAh is bij 24V, dan zit er ongeveer 1200Wh in, dat zou voldoende moeten zijn om je VM 2,5 keer op te laden, maar je weet niet hoe efficient alles is.

Output power bij 100-240V is 1A, dat zou voldoende moeten zijn om je lader te voeden.

In elk geval, je gaat laden met wat omwegen. Je laadt een batterij om dan met die batterij je fiets te laden.
Daar zit nog wel wat verlies op.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 12:53
Max 250W output. Volgens mij trekt de VM oplader meer dus je laad hem dan niet op volgens de spec (ik hoop dat het dan begrenst is in de powerbank), daarnaast gaat de link naar de EU versie nergens heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-12-2024
Vandaag weer contact gehad met de vrouw van VanMoof,
De order voor de smart cartridge is aangemaakt en ik ontvang hem binnen nu en 3 dagen
Al zegt mijn VanMoof pas volgende week woensdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-03 21:29
En hoppaaaa de versnellingen weer stuk van de 2e fiets. Volgens mij zit daar een behoorlijke designflaw in. Fietste in de hoogste versnelling, hoorde knak en vervolgens doen alleen de 1e en de 2e het nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-05 18:52

eisbaer

Zie signature

pushnoi schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 17:47:
En hoppaaaa de versnellingen weer stuk van de 2e fiets. Volgens mij zit daar een behoorlijke designflaw in. Fietste in de hoogste versnelling, hoorde knak en vervolgens doen alleen de 1e en de 2e het nog.
Hoe lang heeft-ie het uitgehouden, een week? Je gaat je afvragen of er ook maar één S3 rond rijdt die probleemloos blijft.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
eisbaer schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 18:03:
[...]
Hoe lang heeft-ie het uitgehouden, een week? Je gaat je afvragen of er ook maar één S3 rond rijdt die probleemloos blijft.
Effectief 3 weken oud. Iig 135 km.
Inmiddels is de 3e onderweg dus dat wordt weer sleutelen... Wel wist de medewerker mij te vertellen dat er een batch aan komt waarbij dit probleem zou zijn opgelost... Maar hij kon me niet vertellen of de fiets die ik nu krijg daadwerkelijk uit die batch komt.

Probleem is vooral dat wanneer de fiets het wel doet hij echt supertof is, maar hoe lang dat opweegt tov m'n geduld is de vraag.

To be continued.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:54
Zelfde als reactie van tommie12. 250watt lijkt mij ruim voldoende om de lader van de fiets op aan te sluiten.
Kijk anders even wat er op de fiets lader staat voor spec, dan weet je het zeker.

Je hebt wat rendement verlies maar zoveel ga je daar in stroomkosten niet van merken.
Als je hier bijv net 2x volledig de fiets kan opladen is het helemaal geen gekke oplossing.

Overigens is die powerbank gewoon te koop bij bol.com zie ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
pushnoi schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 18:22:
[...]

Wel wist de medewerker mij te vertellen dat er een batch aan komt waarbij dit probleem zou zijn opgelost...
Ik zou graag wel een hardware revisie changelog willen weten van de fiets.
Ben echt benieuwd wat ze allemaal aanpassen in de verschillende batches.
Ik ga toch nog maandje wachten met bestellen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
HAWK Wizard schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:02:
[...]

Oops..... Zojuist die upgrade gedaan, even kijken of ik het verschil merk...
Helaas..... Waar ik voor de upgrade makkelijk 36-38 kmh haalde, kom ik nu met veel moeite op 34 kmh uit.... Er zal wel geen downgrade mogelijk zijn...... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
En hoe zit het met je automatisch unlock probleem? Opgelost met de update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pushnoi
HAWK Wizard schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 18:34:
[...]

Helaas..... Waar ik voor de upgrade makkelijk 36-38 kmh haalde, kom ik nu met veel moeite op 34 kmh uit.... Er zal wel geen downgrade mogelijk zijn...... :'(
Gelukkig goed nieuws voor je: na een keer chargen ging ie gewoon weer 36-38. Voordat ie stuk ging that is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Mijn e shifter functioneert nog zoals behoren
250 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
HBO88 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 18:35:
En hoe zit het met je automatisch unlock probleem? Opgelost met de update?
Helaas, je moet nog steeds eerst zelf de telefoon aanzetten, vM app en starten, paar seconden wachten, en dan kun je (met de app of met de linker knop op stuur) de fiets unlocken. Direct met de pincode beginnen is nog steeds sneller dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
pushnoi schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 18:36:
[...]

Gelukkig goed nieuws voor je: na een keer chargen ging ie gewoon weer 36-38. Voordat ie stuk ging that is.
Goed te horen, ga het merken! Is er nog een manier om de fiets handmatig te rebooten of zo? Dat zou na de update automatisch gebeurd moeten zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pushnoi
HAWK Wizard schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 18:48:
[...]

Goed te horen, ga het merken! Is er nog een manier om de fiets handmatig te rebooten of zo? Dat zou na de update automatisch gebeurd moeten zijn?
Heb ik niet gedaan en het werkte gewoon weer. Maar volgens mij stond m'n accu ook op 18% ofzo, dus kan me ook voorstellen dat het een beveiliging was oid.

Mocht je hem willen resetten dan zit er iig een knop waar je de lader aansluit, die kan je even indrukken tot ie reset. Paar seconden maar, merk je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tommie12 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:39:
[...]
In elk geval, je gaat laden met wat omwegen. Je laadt een batterij om dan met die batterij je fiets te laden.
Daar zit nog wel wat verlies op.
Als jij een betere oplossing voor mij weet, behalve een verlengsnoer 20 verdiepingen omlaag naar mijn berging aanleggen... :+ Ik mag de fiets ook niet mee naar boven nemen, dus blijft over af en toe een draadje aanleggen tussen het stopcontact op het gangetje naar mijn berging (totdat een medebewoner dat ziet en klaagt) of een accu. Dat is nu eenmaal de situatie waarin ik zit. Jammer dat het niet efficiënt is, maar dat had ik ook al door.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
mphilipp schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 19:39:
[...]

Als jij een betere oplossing voor mij weet, behalve een verlengsnoer 20 verdiepingen omlaag naar mijn berging aanleggen... :+ Ik mag de fiets ook niet mee naar boven nemen, dus blijft over af en toe een draadje aanleggen tussen het stopcontact op het gangetje naar mijn berging (totdat een medebewoner dat ziet en klaagt) of een accu. Dat is nu eenmaal de situatie waarin ik zit. Jammer dat het niet efficiënt is, maar dat had ik ook al door.
Ik zou bij de woning corporatie uitleggen in welke schuitje je en dan een uitzondering aanvragen zodat je fiets naar boven mag
Snap dat ze niet makkelijk zijn bij de woning corporatie maar als je blijft volhouden krijg je het misschien wel .
Of misschien is er een berging met stroom zodat je daar kan opladen .
En anders is er misschien wel ergens een stopcontact waar je gebruik van mag maken tegen een bepaalde prijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:25
[...]

Tja... in die omstandigheden had ik een fiets met uitneembare batterij gekocht.

Maar vraag idd aan de corporatie of je een draadje mag leggen. Volle batterij laden kost 10ct maximum. Dus voor een paar tientjes kan je misschien een akkoord maken.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:49
pushnoi schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 18:36:
[...]

Dit lijkt mij een essentiële voetnoot in jouw probleem met de versnellingsbak. Ik wil het defect niet goed praten, maar het kan hier natuurlijk heel goed een gevolg van zijn. Je weet dat er een risico aan zit als je de 'happy mode' aanzet, zoals je ook kan verwachten dat het een zwaardere belasting is voor de accu en motor, is het dat dus wellicht ook wel geweest voor jouw 'versnellingsbak'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
[...]

Ik denk dat het een keuze is om geen stopcontact in de berging te plaatsen, om het risico op brand en de daaraan klevende voorzorgsmaatregelen die een woningcorporatie moet treffen te bepreken. Om diezelfde reden willen ze ook vast niet dat je daar met een accu te werk gaat om dit op te lossen, dus wellicht kan je inderdaad toch een uitzondering voor het naar boven meenemen vragen.

En anders... hoe komt de woningcorporatie er achter dat je jouw fiets mee naar boven neemt...? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
oscarwashere schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 20:31:
[...]

Dit lijkt mij een essentiële voetnoot in jouw probleem met de versnellingsbak. Ik wil het defect niet goed praten, maar het kan hier natuurlijk heel goed een gevolg van zijn. Je weet dat er een risico aan zit als je de 'happy mode' aanzet, zoals je ook kan verwachten dat het een zwaardere belasting is voor de accu en motor, is het dat dus wellicht ook wel geweest voor jouw 'versnellingsbak'...
happy mode bedoel je mee de easter egge functie of de usa mode ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
max.schollen schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 20:51:
[...]
Easter egg, dus >32 km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
32 gaat de usa functie ook dus snap het verschil niet zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

max.schollen schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 19:46:
[...]
Ik zou bij de woning corporatie uitleggen in welke schuitje je en dan een uitzondering aanvragen zodat je fiets naar boven mag
Het is koop, dus VVE en er mogen geen fietsen de lift in. Ik kreeg al meteen op dag 1 toen ik 'm naar beneden bracht na het in elkaar zetten een opmerking. Dispensatie gaat 'm niet worden, want dan wil iedereen zijn fiets mee naar boven nemen. De berging is nogal klein nl.

Ik heb de optie om alsnog een kabeltje uit te leggen naar dat stopcontact om de hoek. Kijken of men daar wat van zegt. Hoeft ook niet elke dag. Gewoon even een paar uurtjes als ie leeg is.
Maar die accu lijkt mij ook wel handig. Als ik zoiets kan vinden in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
max.schollen schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:03:
[...]

32 gaat de usa functie ook dus snap het verschil niet zo
Usa is tot max 32 ondersteuning, easter egg gaat wel tot 38 lees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
mphilipp schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:21:
[...]

Zoals ik al meldde, dit is gewoon te koop in Nederland. Er zit een wereld stopcontact op, dus onze stekkers passen gewoon!
Zie de pricewatch:
https://tweakers.net/pric...r-bank-pro-41600-mah.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:12
[...]

Als jij een betere oplossing voor mij weet.
ik gebruik voor de vakanties bv. bij hotels waar geen oplader is, onderstaande draagbare generator, werkt uitstekend, ook uitbreidbaar met een solar input. ;)

https://poweroak.nl/nl/po...erator-8719324080521.html

ook zijn er andere modellen leverbaar.
https://poweroak.nl/nl/3-powerbanks

[ Voor 16% gewijzigd door Bruzski op 05-08-2020 22:19 ]

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
[...]

Het is koop, dus VVE en er mogen geen fietsen de lift in. Ik kreeg al meteen op dag 1 toen ik 'm naar beneden bracht na het in elkaar zetten een opmerking. Dispensatie gaat 'm niet worden, want dan wil iedereen zijn fiets mee naar boven nemen. De berging is nogal klein nl.

Ik heb de optie om alsnog een kabeltje uit te leggen naar dat stopcontact om de hoek. Kijken of men daar wat van zegt. Hoeft ook niet elke dag. Gewoon even een paar uurtjes als ie leeg is.
In dat geval kan je via de Algemene Leden Vergadering alsnog pleiten voor stopcontacten in de bergingen. Andere e-bikers zullen zeggen "maar dan haal je toch de accu eruit", maar misschien kan je nog meer argumenten bedenken om ook hen over te halen. Of in ieder geval de mogelijkheid dit zelf aan te brengen in je berging toe te staan; het is tenslotte (in tegenstelling tot bij huur) jouw berging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BAMMER
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-04 19:52
[...]

Als het koop is, dan heb je elk jaar in de VVE vergadering een stem en recht om het op de agenda te zetten, dus ik zou het nu al bij het bestuur aankaarten. Dan ben je wellicht zelfs eerder geholpen. Want je kan mij niet wijs maken dat jij de enige met een ebike bent en tegen dit probleem aan loopt. Sterker nog, ebike opladen neemt alleen maar een enorme vlucht toch. Toekomstgericht denken bij de VVE! En het is in mijn ogen al helemaal kolder dat je geen verlichting of stroom in je berging zou hebben anno 2020. Is het zo gek om daar een vriezer te plaatsen? ;)

Oke... oscar was me voor blijkbaar d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
oscarwashere schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 20:31:
[...]

Dat zal, maar de vorige keer stond ie op de reguliere stand. Het heeft ook bar weinig met de trekkracht aan de voorkant te maken. Sterker nog - het lijkt voor te komen bij extra belasting op de trappers wat VanMoof ook beaamde - dus extra trekkracht zou het juist nog weer kunnen ondervangen. Je hoeft immers minder hard te trappen. Zou ook verklaren waarom ik het de 1e keer al had na 60 km oid.

Hoe dan ook zou het niet mogen voorkomen, party mode of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

BAMMER schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:20:
[...]
En het is in mijn ogen al helemaal kolder dat je geen verlichting of stroom in je berging zou hebben anno 2020. Is het zo gek om daar een vriezer te plaatsen? ;)
Wel verlichting, maar geen individueel stopcontact.

Ik wilde eigen hier helemaal geen discussie starten over wel of geen stopcontact in mijn berging. Ik vroeg alleen om suggesties vwb zo'n lader. Kunnen we het daar aub bij houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

HBO88 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:52:
[...]
Zoals ik al meldde, dit is gewoon te koop in Nederland. Er zit een wereld stopcontact op, dus onze stekkers passen gewoon!
Ok, zijn hebben idd een EU versie, maar als ik op hun site op die link drukte, kreeg ik een 404...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
mphilipp schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 08:11:
[...]

Ok, zijn hebben idd een EU versie, maar als ik op hun site op die link drukte, kreeg ik een 404...
Ja dat vond ik ook verwarrend. Als je op de site van de fabrikant kijkt, is er 1 uitvoering. Deze heeft van die wereldstekkers die je ook in hotels wel ziet.
bijna alle soorten stekkers passen, dus vandaar dat het EU geschikt is. Er is du geen aparte EU versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

HBO88 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 08:54:
[...]
bijna alle soorten stekkers passen, dus vandaar dat het EU geschikt is. Er is du geen aparte EU versie.
Maar de input is anders, en dat heeft invloed op het laden van de accu. Vandaar dat zij een 240v versie hebben en een 120v versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roo
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Roo

He knows, you know

Ik heb inmiddels al honderden kilometers op Happy Mode (36) gereden, ook na 1.2 is dat prima blijven werken. Fingers crossed, maar tot zover nog geen enkel issue.

Het enige issue dat ik had was dat mijn telefoon niet goed connectie maakte met de fiets (Pixel 2), ik moest iedere keer de bluetooth hard resetten. Maar nu heb ik een nieuwe telefoon, die lijkt het prima te doen. Grappig genoeg denk ik dus dat er ook een flink aantal km's niet geregistreerd zijn, dus wellicht zit ik al over de 1000km.

Thank God for the Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
mphilipp schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 08:58:
[...]

Maar de input is anders, en dat heeft invloed op het laden van de accu. Vandaar dat zij een 240v versie hebben en een 120v versie.
Dat denk ik niet. Hij wordt opgeladen via een standaard adapter, net zoals je laptop. Deze adapters zijn altijd 100-240V input.
Het is trouwens een NL fabrikant. Bedrijf zit in Houten.

Afbeeldingslocatie: https://asset.conrad.com/media10/isa/160267/c1/-/nl/1642287_BB_00_FB/image.jpg?x=600&y=600

[ Voor 7% gewijzigd door HBO88 op 06-08-2020 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

HBO88 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:18:
[...]
Het is trouwens een NL fabrikant. Bedrijf zit in Houten.
Ok, dan zal het wel goed zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
Roo schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:12:
[...]

Ik heb inmiddels al honderden kilometers op Happy Mode (36) gereden, ook na 1.2 is dat prima blijven werken. Fingers crossed, maar tot zover nog geen enkel issue.

Het enige issue dat ik had was dat mijn telefoon niet goed connectie maakte met de fiets (Pixel 2), ik moest iedere keer de bluetooth hard resetten. Maar nu heb ik een nieuwe telefoon, die lijkt het prima te doen. Grappig genoeg denk ik dus dat er ook een flink aantal km's niet geregistreerd zijn, dus wellicht zit ik al over de 1000km.
Ja - die bluetooth connectie was bij mij de afgelopen tijd ook een drama. OnePlus 7 Pro. Maar dat lag aan de laatste update van OnePlus / Android. Het lijkt erop alsof ze iets essentieels killen waardoor er -iets- qua bluetooth niet meer goed werkt, ook met alle accu optimalisatie uit voor de app. Geld ook voor m'n Amazfit GTS overigens. Hij probeert te connecten dus hij ziet het device wel, maar daadwerkelijk connecten gaat niet totdat bluetooth weer uit/aan is geweest. Redelijk irritant.
Zou best kunnen dat Google iets nieuws heeft geimplementeerd waardoor er op een andere manier moet worden geconnect door apps en dat dat simpelweg bij die twee apps nog niet is doorgevoerd, want de gangbare headphones e.d. connecten wel prima.

Overigens krijg ik weer een nieuwe fiets, de andere wordt zo opgehaald. Ze schijnen zo hard achter te lopen met reparaties bij VanMoof dat als je dezelfde fiets zou willen je zo'n 21 dagen moet wachten voordat je aan de beurt bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HBO88
mphilipp schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:22:
[...]

Ok, dan zal het wel goed zitten ;)
MM ik heb nog eens goed gekeken naar de specs en een uitleg op de site gelezen, zie onderstaande link.

Ik denk dat je aan deze powerbank niets hebt. Ik begrijp dat er "slechts" 160Wh in zit. verlies naar 230V is 35% staat er dus je houdt effectief iets meer dan 100Wh over.

Is dus genoeg om je fiets 20% mee op te laden :)

https://www.xtorm.eu/nl/b...laptop-with-a-power-bank/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roo
  • Niet online

Roo

He knows, you know

pushnoi schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:30:
[...]

Ja - die bluetooth connectie was bij mij de afgelopen tijd ook een drama. OnePlus 7 Pro. Maar dat lag aan de laatste update van OnePlus / Android. Het lijkt erop alsof ze iets essentieels killen waardoor er -iets- qua bluetooth niet meer goed werkt, ook met alle accu optimalisatie uit voor de app. Geld ook voor m'n Amazfit GTS overigens. Hij probeert te connecten dus hij ziet het device wel, maar daadwerkelijk connecten gaat niet totdat bluetooth weer uit/aan is geweest. Redelijk irritant.
Zou best kunnen dat Google iets nieuws heeft geimplementeerd waardoor er op een andere manier moet worden geconnect door apps en dat dat simpelweg bij die twee apps nog niet is doorgevoerd, want de gangbare headphones e.d. connecten wel prima.
Ik moest naar Settings -> Apps -> systeemapps selecteren -> Bluetooth -> Cache leegmaken -> Bluetooth hard stoppen -> uit / aan, daarna werkte het wel weer. Dat deed ik dus alleen nog om settings aan te passen. De Pixel 2 heeft het de eerste weken overigens wel prima gedaan.

Heb nu een Samsung A71 (ook Android 10), ben benieuwd. Eerste ritje was goed. Moet nu wel een goede houder hebben die groot genoeg is.
Overigens krijg ik weer een nieuwe fiets, de andere wordt zo opgehaald. Ze schijnen zo hard achter te lopen met reparaties bij VanMoof dat als je dezelfde fiets zou willen je zo'n 21 dagen moet wachten voordat je aan de beurt bent.
Hmmmm... dat is toch wel erg jammer. Sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:55
21 aug zou die van mij geleverd worden. Eerst leek het erop dat het in de loop van de tijd sneller zou lopen en wellicht iets eerder geleverd worden.. nu is het beeld gekanteld, ik mag hopen dat het 21e wordt. Anderen die signalen hebben over leveringen?

update: begin mei besteld, eigenlijk belachelijk voor woorden. 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door heval op 06-08-2020 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-05 19:57
Gister kleine hickup, ging met mijn werktelefoon op pad (ipv eigen). Wel zelfde iPhone maar of het toeval is of niet, ik had wat moeite met settings aanpassen. De fiets bleef terugspringen naar standje 0 waar hij het vorige ritje op stond (ook in de app ging het terug naar 0). Moet wel zeggen dat ik vaak de ondersteuning via de app aanpas tijdens het fietsen ipv bij stilstand, maar dat kan gewoon lijkt me.

En de versnellingen werkten ook niet meer, dus constant in de lichtste versnelling terwijl boost etc wel werkte. Uiteindelijk 3x gereset denk ik (ook in de app), en uiteindelijk was alles weer in sync en geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
heval schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:54:
21 aug zou die van mij geleverd worden. Eerst leek het erop dat het in de loop van de tijd sneller zou lopen en wellicht iets eerder geleverd worden.. nu is het beeld gekanteld, ik mag hopen dat het 21e wordt. Anderen die signalen hebben over leveringen?

update: begin mei besteld, eigenlijk belachelijk voor woorden. 8)7
Gezien de hoeveelheid reparaties en swaps (die geprioriteerd worden t.o.v. nieuwe leveringen) vraag ik me af of ze inmiddels niet nieuwe leveringen naar achteren schuiven en putten uit de voorraad nieuwe leveringen ipv het gedeelte dat oorspronkelijk gereserveerd was voor vervangingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Wat ik niet helemaal begrijp
Ik heb zaterdag gebeld voor een onderdeel van mijn ketting kast ik moest een mail met foto’s sturen nooit meer wat van gehoord dus ik ga er van uit dat vm het gelezen heeft aangezien ze naar m’n mail ging zoeken en het gelijk ging regelen
Vervolgens bel ik voor de smart cartridge en krijg ik vandaag een mail dat m’n bagage drager opgestuurd is .
Snap niet waarom ze dan ook niet gelijk die andere dingen versturen de cartridge was gewoon op voorraad en neem aan het onderdeel van de ketting kast ook
Nu krijg ik denk ik alles in 3X gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:43

Pierre

Van nature lui!

max.schollen schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:10:
Nu krijg ik denk ik alles in 3X gestuurd
Dan kan je een handeltje beginnen :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Pierre schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:59:
[...]

Dan kan je een handeltje beginnen :9
Haha nee ze sturen het alle 3 apart lijkt het op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
max.schollen schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:34:
[...]

Haha nee ze sturen het alle 3 apart lijkt het op
Welkom in de wereld van "voor een systeem werken" in plaats van "met een systeem werken"... Andere webshops hadden dit niet anders gedaan, dit is waarschijnlijk nog goedkoper voor hen ook. De kosten om er iemand met de hand iets aan te laten doen, zijn waarschijnlijk hoger dan de extra verzendkosten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snoekebeest
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-05 21:49
Gisteren weer even aan hobbyen geweest aan mijn fiets. Het zadelpen van ome Ali gemonteerd alleen was die 10-15 cm die erbij kwam voor mij te hoog. Dus weer even verder zoeken naar een vaste pen.
Daarna de gamma snelbinders erop gepruts (deze moesten een stukje worden ingekort). Daar heb ik 2 buisklemmen 12mm met een m6 moertje boutje en een kleine ring en een carrosserie ring voor gebruikt.
Verder moet ik toch ook helaas toekennen dat er in mijn fiets ook een kleine slag in het voorwiel zit. Voor de rest rijd het heerlijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C9kB1qY7HQ19li7zrLOHk_0r4Y8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rD4LzXrEphmQ7wVCiad9Fy0P.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vBSjHafidw7fQYy4QHGsosNfTl0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xOV4Q48ctWkjwLdYyWq6f2tD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iSnalgHxdsMlBy9evfI9HjC0tqY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kVA0Rk9aYYxpFkYGrFFzebG3.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wy2CDqh5D87WI-f7L644oYzU46M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dlTHDtjFCh36uyK6l5p2glPt.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Snoekebeest schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:08:
Gisteren weer even aan hobbyen geweest aan mijn fiets. Het zadelpen van ome Ali gemonteerd alleen was die 10-15 cm die erbij kwam voor mij te hoog. Dus weer even verder zoeken naar een vaste pen.
Daarna de gamma snelbinders erop gepruts (deze moesten een stukje worden ingekort). Daar heb ik 2 buisklemmen 12mm met een m6 moertje boutje en een kleine ring en een carrosserie ring voor gebruikt.
Verder moet ik toch ook helaas toekennen dat er in mijn fiets ook een kleine slag in het voorwiel zit. Voor de rest rijd het heerlijk.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Nice!

Kan je eens laten zien of uitleggen hoe je de snelbinders er nu op hebt gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Laatst online: 02-05 19:57
Zie foto :)

Ik zou ze alleen nog wat mere inkorten denk ik, dit ziet er nog wat slapjes uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snoekebeest
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-05 21:49
Ja ik moet ze nog verder inkorten en uit de knoop halen. Hier wat meer detail foto's.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fV9SJ3khCNn-CG9jG8eZdQepNSk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k0hhZr7rEY6LOnSYfSIecrFa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QS75OAQtMvX7VDpmr7xt4oKVzyA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OFlfDdfw5XkbiD6dyI9XV1sS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tgA2xxd8GOdTWUmi9D7hXhmCr_o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V4lJKAXP44jxYtIU1k07BsOL.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:42
Stel ik laat mijn accu vernieuwen en wil de oude (kapot of niet) meenemen. Zijn zij dan verplicht deze te geven? Of mogen ze dit weigeren en hem niet mee geven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:48

Matszs

><>

Matszs schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 16:22:
[...]

Update: Afspraak gemaakt; ze gaan het woensdag repareren in Amsterdam
Update:

Ik heb nog een S2 die ik gebruikt had als reserve fiets omdat mijn S3 dus stuk was, maar ook deze ging stuk... Gisteren beide fietsen naar VanMoof gebracht in Amsterdam en daar echt heel goed geholpen. Alle klachten die ik had werden nagelopen en waarnemingen genoteerd. ~2 uur later waren ze alweer klaar. Gisteren had ik de S3 teruggefietst (~30 kilometer) en vandaag de S2, en ze zijn weer helemaal goed!

Factuur voor S3:

Description Quantity Unit Price Taxes Amount
[BVM16-005] Bike Doctor 30.000 1.0000 BTW 9% 27.52 €
[BVM16-005] Bike Doctor 15.000 1.0000 BTW 9% 13.76 €
[VM16-024] Sales Discount 1.000 -45.0000 BTW 9% -41.28 €

- internal spring fix
- update firmware
- adjusted rear brake
- adjusted light sensor

Totaal 0 euro

Factuur voor S2:

Description Quantity Unit Price Taxes Amount
[BVM16-005] Bike Doctor 10.000 1.0000 BTW 9% 9.17 €
[VM06-053] Brake lever right Black B/S/Elec M3 1.000 15.0000 BTW 21% 12.40 €
[VM05-006] Grip Black DDK 131mm
VanMoof Grip Set
1.000 13.0000 BTW 21% 10.74 €
[VM08-200] Hub rear SA 2 Speed Electrified S2 1.000 89.0000 BTW 21% 73.55 €
[BVM16-005] Bike Doctor 35.000 1.0000 BTW 9% 32.11 €
[VM16-024] Sales Discount 1.000 -102.0000 BTW 21% -84.30 €
[VM16-024] Sales Discount 1.000 -45.0000 BTW 9% -41.28 €

Brake lever R replaced
Grip R replaced
Rear Hub internals replaced

Totaal 15 euro

(De S2 is ooit omgewaaid waardoor de rechter rem beschadigd was samen met het handvat, was van plan om deze zelf te vervangen met onderdelen die ik zou bestellen bij VanMoof maar ze boden aan dat er gewoon direct op te zetten).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• oscarwashere
Ik heb nog steeds geen geschikte telefoonhouder gevonden en lees tevens over de gevaren van trillingen voor je smartphone. Inmiddels ben ik tegen Beeline Velo aangelopen, een soort horloge maar dan voor om je stuur. Samen met de app werkt deze als simpele navigatie, zonder verdere poespas en werkt op batterij. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Toevallig kwam ik deze foto van Beeline zelf tegen op Unsplash, waarbij het apparaat op de S2 zit! https://unsplash.com/photos/X8d-Uqobi5E

P.S. Bij het opmeten of de houders enzo zouden passen, heb ik de omtrek van het stuur op diverse plekken maar meteen gemeten en aan de topic start toegevoegd. Kopje aanpassingen en onderhoud.

[ Voor 12% gewijzigd door oscarwashere op 06-08-2020 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artfuldodger
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01 19:35
Snoekebeest schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:20:
Ja ik moet ze nog verder inkorten en uit de knoop halen. Hier wat meer detail foto's.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Hadden ze geen blauwe?? 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artfuldodger
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01 19:35
oscarwashere schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:56:
Ik heb nog steeds geen geschikte telefoonhouder gevonden en lees tevens over de gevaren van trillingen voor je smartphone. Inmiddels ben ik tegen Beeline Velo aangelopen, een soort horloge maar dan voor om je stuur. Samen met de app werkt deze als simpele navigatie, zonder verdere poespas en werkt op batterij. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Toevallig kwam ik deze foto van Beeline zelf tegen op Unsplash, waarbij het apparaat op de S2 zit! https://unsplash.com/photos/X8d-Uqobi5E

P.S. Bij het opmeten of de houders enzo zouden passen, heb ik de omtrek van het stuur op diverse plekken maar meteen gemeten en aan de topic start toegevoegd. Kopje aanpassingen en onderhoud.
Waarom geen SP connect? Prima hoesje en systeem werkt gebruiksvriendelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t3UUpmrH2mAlbr4g78gLJqnQWII=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IQTmdlLBO8WtHWuIslaqHmw0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FOKdmze4jS-fwTTSN79L6BQr_DE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1mAWJbBHxpl2JNR7gJPOOo69.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
artfuldodger schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:21:
[...]

Waarom geen SP connect? Prima hoesje en systeem werkt gebruiksvriendelijk.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Juist vanwege dat hoesje en het batterijverbruik van je telefoon tijdens navigatie met de hele tijd je scherm aan, maar ook vanwege eventuele schade aan je telefoon door de trillingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
Matszs schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:19:
[...]

- internal spring fix

[...]
Dat is 'm he. Het befaamde eshifter issue. Vraag me af hoeveel mensen daar last van hebben. Laat je weten of die fix van hun houdt? Ik blijf maar nieuwe fietsen krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Hoorde en voelde net een tik van uit de e shifter tijdens het schakelen.
Had die eigenlijk nog niet echt gevoeld .
Kan het kwaad of niet?
Had wel het idee dat het na het zelf instellen van de schakel momenten iets minder was .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schalkkie
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10-05 09:13
Ik hoor wel vaker klikken en tikken vanuit e shifter. Dat heeft volgens mij te maken met het feit dat je iets teveel kracht zet. Dat heb je ook met hand schakelen als je ff te laat schakels. Met de e shifter blijft het meer een combinatie van gevoel en een beetje oog voor je snelheid. Je weet dan wanneer het schakelmoment komt. Ik ben er aardig aan gewend maar het gaat niet altijd goed met een “tik” als gevolg. Maar ja tot nog toe gaat het goed en ik heb er zo’n 700 km op zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88

Ziet er niet gek uit. Je kunt ook gpx bestanden importeren zie ik.
Dus via de fietsknooppunt app een route uitstippelen, downloaden als gpx en het is te gebruiken met die beeline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Dat is een mooi ding, het voordeel is dat het een E-Paper display is :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
Schalkkie schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:52:
Ik hoor wel vaker klikken en tikken vanuit e shifter. Dat heeft volgens mij te maken met het feit dat je iets teveel kracht zet. Dat heb je ook met hand schakelen als je ff te laat schakels. Met de e shifter blijft het meer een combinatie van gevoel en een beetje oog voor je snelheid. Je weet dan wanneer het schakelmoment komt. Ik ben er aardig aan gewend maar het gaat niet altijd goed met een “tik” als gevolg. Maar ja tot nog toe gaat het goed en ik heb er zo’n 700 km op zitten
Ik heb dezelfde ervaring; je moet er een beetje gevoel voor ontwikkelen. Op een gegeven moment weet je wanneer het schakelmoment komt en houd je daar onbewust vanzelf rekening mee. Eerder schreef ik al eens dat ik dit bij mijn S2 zo gewend was geraakt, ik mijzelf er bij het rijden op mijn normale fiets ook eens op betrapte rekening te houden met dat schakelmoment 8)7 _O-
HBO88 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:23:
[...]

Ziet er niet gek uit. Je kunt ook gpx bestanden importeren zie ik.
Dus via de fietsknooppunt app een route uitstippelen, downloaden als gpx en het is te gebruiken met die beeline.
Pierre schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 07:01:
[...]

Dat is een mooi ding, het voordeel is dat het een E-Paper display is :)
Ik krijg hem binnenkort binnen, dan laat ik zeker weten hoe hij bevalt! ;) Ben vooral benieuwd hoe hij je bij ingewikkelde kruisingen je de juiste richting op stuurt, vooral als het fietspad los van de weg ligt bijvoorbeeld.

[ Voor 4% gewijzigd door oscarwashere op 07-08-2020 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
oscarwashere schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:06:
[...]
]

Ik krijg hem binnenkort binnen, dan laat ik zeker weten hoe hij bevalt! ;) Ben vooral benieuwd hoe hij je bij ingewikkelde kruisingen je de juiste richting op stuurt, vooral als het fietspad los van de weg ligt bijvoorbeeld.
Ben erg benieuwd!
Ik las op oude reviews dat gpx import maximaal 20 waypoints kon hebben, maar net gevraagd aan de support. Met de huidigr versie kun je nu onbeperkt waypoints importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

oscarwashere schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:06:
Vind hem wel erg duur maar goed.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:55
Misschien moet ik stoppen met het volgen van deze topic, ik krijg allemaal dure gave gadgets bovenop veelste dure fiets aangesmeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roo
  • Niet online

Roo

He knows, you know

heval schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:42:
Misschien moet ik stoppen met het volgen van deze topic, ik krijg allemaal dure gave gadgets bovenop veelste dure fiets aangesmeerd.
Herkenbaar... maar deze Beeline Velo is wel erg leuk en ziet er strak uit... heb net even het filmpje bekeken.

Ik wacht even Oscar's ervaringen af en hoop dat het bevalt, dan bestel ik er zeker ook eentje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:12
Snoekebeest schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:08:
ervaar je ook problemen met het schakelen? :/
dank voor de goude tip, nu hoef ik niet steeds op mijn apple watch te kijken! :*) inmiddels incl. bar clamp besteld bij bol, :)

[ Voor 23% gewijzigd door Bruzski op 07-08-2020 15:16 ]

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roo
  • Niet online

Roo

He knows, you know

Hmmm... als je eenmaal gaat kijken...

De concurrent van de Beeline Velo is de SmartHalo. Ietsje duurder (€143 bij Amazon.nl) maar ziet er ook wel gaaf uit. Kon hem in dit topic niet vinden, heeft iemand hier al eens naar gekeken?

Zijn niet heel veel reviews te vinden, bovendien heb ik het idee dat veel reviews nog de oude Velo vergelijken, die kon volgens mij alleen compass mode navigeren. De huidige kan wel turn-by-turn navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Roo schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:18:
Hmmm... als je eenmaal gaat kijken...

De concurrent van de Beeline Velo is de SmartHalo. Ietsje duurder (€143 bij Amazon.nl) maar ziet er ook wel gaaf uit. Kon hem in dit topic niet vinden, heeft iemand hier al eens naar gekeken?

Zijn niet heel veel reviews te vinden, bovendien heb ik het idee dat veel reviews nog de oude Velo vergelijken, die kon volgens mij alleen compass mode navigeren. De huidige kan wel turn-by-turn navigeren.
Heb je naar de SmartHalo 2 gekeken? Die komt namelijk binnenkort uit en deze is (uiteraard) duurder. Hij heeft ook wel iets meer functies. Persoonlijk vind ik hem wat groot; het lijkt net op het schermpje van een traditionele e-bike met Bosch motor. Volgens mij had hij ook anti-diefstal(?), wat de VM zelf natuurlijk ook al heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
Bruzski schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:08:
dank voor de goude tip, nu hoef ik niet steeds op mijn apple watch te kijken! :*) inmiddels incl. bar clamp besteld bij bol, :)
Was er maar zo'n zelfde soort 'bar clamp' waarmee je de Apple Watch op je stuur kan vastmaken, dan had deze beter als navigatie kunnen functioneren. Mits deze natuurlijk wel beter tegen trillingen kan dan je smartphone (maar hij heeft in ieder geval geen camera, dat scheelt al).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roo
  • Niet online

Roo

He knows, you know

oscarwashere schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:38:
[...]

Heb je naar de SmartHalo 2 gekeken? Die komt namelijk binnenkort uit en deze is (uiteraard) duurder. Hij heeft ook wel iets meer functies. Persoonlijk vind ik hem wat groot; het lijkt net op het schermpje van een traditionele e-bike met Bosch motor. Volgens mij had hij ook anti-diefstal(?), wat de VM zelf natuurlijk ook al heeft.
Die SmartHelo 2 is inderdaad aangekondigd, €139 in de pre-order, beschikbaar in September. Zag het later ook, heb net het filmpje bekeken.

Je hebt wel gelijk dat er enkele features op zitten die VM al heeft (lamp, alarm, snelheid). Ik denk dat deze technisch net iets geavanceerder is dan de Beeline. Maar de Beeline is inderdaad wat kleiner en strakker, past wellicht beter op de S3. Ben heel benieuwd naar je ervaring!

Ik gebruik de fiets vaak om ergens te geocachen, veel navigeren dus. Gewoon een telefoon op een mount is dan het handigst, maar vind ik minder mooi op de VM. Dus de Beeline maakt wel een goeie kans...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Heel gek ik zette vandaag mijn s3 op slot met de kick lock en ik hoorde opeens weer geluid ..
Was ook maar eenmalig toen ik hem van het slot af haalde voor het geluid weer te proberen deed hij het weer niet
Verwacht woensdag de nieuwe smart cartridge
Moet je de oude terug sturen ?
Begint er op te lijken dat er een stekker los zit

[ Voor 8% gewijzigd door max.schollen op 07-08-2020 20:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Cool die Beeline, ook maar eens even bekijken. Ziet er toch beter uit dan zo'n grote GSM op je stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
max.schollen schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 20:51:
[...]
Ik wist niet dat er behalve de USA mode nog een andere manier was om harder te gaan. Haalde die 36-38 gewoon in USA mode, door zelf flink mee te trappen. Hoe kun je die easter egg installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Heb net eerste rit met volle accu na de firmware upgrade gedaan en hij gaat in us mode nu wel 35-36, maar de 38 haalt ie niet meer... Misschien de warmte? Zoals gezegd ken ik de easter egg niet, maar die kan ik zo ook nog proberen (vond ergens dat dit kan door speed limit tekst in de app paar seconden ingedrukt te houden, dan staat er geen EU of US maar niets).

[ Voor 5% gewijzigd door HAWK Wizard op 07-08-2020 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
HAWK Wizard schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 18:44:
[...]

Helaas, je moet nog steeds eerst zelf de telefoon aanzetten, vM app en starten, paar seconden wachten, en dan kun je (met de app of met de linker knop op stuur) de fiets unlocken. Direct met de pincode beginnen is nog steeds sneller dus.
Goed nieuws, zojuist de Bluetooth cache leeggemaakt en Bluetooth gestopt en gestart en nu doet de auto unlock het (las deze tip in de Tweakers review comments).

Ben benieuwd voor hoelang, maar er zijn wel meer Bluetooth issues in Android 10, dus dat zal dan de oorzaak wel zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bij mij doet de auto-unlock het ook ineens. Maar ik heb deze week een update gehad op de S9+, dus misschien heeft die iets leeg gegooid oid. Ik hoorde ineens het unlock geluid toen ik de berging in liep.

Meteen de update gedaan, want die zag ik sinds vandaag ineens in de app staan. Rondje gefietst...niets van de update gemerkt :+ Maar ik had dan ook geen problemen.

Inmiddels bijna 54km gefietst en de accu heeft nog 19%. Ik heb 'm nu maar aan de lader gehangen. Kijken hoe lang dat duurt (en of een van de buurtjes het in de gaten heeft en gaat klagen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bebito
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-06-2024
max.schollen schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 18:43:
Heel gek ik zette vandaag mijn s3 op slot met de kick lock en ik hoorde opeens weer geluid ..
Was ook maar eenmalig toen ik hem van het slot af haalde voor het geluid weer te proberen deed hij het weer niet
Verwacht woensdag de nieuwe smart cartridge
Moet je de oude terug sturen ?
Begint er op te lijken dat er een stekker los zit
Houden Max. Pas als ze er om vragen stuur je hem terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
bebito schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 21:23:
[...]

Houden Max. Pas als ze er om vragen stuur je hem terug.
Ja is misschien wel makkelijk als reserve.
Denk namelijk dat er een kabel los zit of een connector pin .
DUs ga hem proberen te maken voor reserven .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb een Bone Bike Tie Pro houder voor op de fiets. Heerlijk simpel ding van siliconen. Volgens mij heb ik dat hier ergens gezien. Maar het is een goedkoop ding, makkelijk te monteren en het werkt goed. Je hebt twee varianten: voor montage op een horizontale of verticale buis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6taWeX1hfxOd5SXZRG5hPZtQ9QE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/R0iLDiLEk0MeHJDdhxzv56Q9.jpg?f=user_large

Voor twee tientjes ben je klaar. En aangezien je 'm er makkelijk af haalt, is ie ook hufterproof. Ik neem 'm wel mee als ik de fiets ergens in de drukte neerzet.

Overigens de S3 vanmiddag voor het eerst opgeladen. Er zat nog ongeveer 20% in, dus tijd voor de lader. Duurde ruim 2.5u om weer op 100% te komen. Dus als ie helemaal leeg is, kan ik 'm het beste een nachtje aan de zuurstof hangen. De lader werd wel bloed en bloed heet. De fiets (framebuizen) niet in ieder geval. Maar die lader was echt heel heet. En dan lag het allemaal vrij op een rek in een koele berging.

[ Voor 23% gewijzigd door mphilipp op 07-08-2020 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

mphilipp schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 22:43:

Voor twee tientjes ben je klaar. En aangezien je 'm er makkelijk af haalt, is ie ook hufterproof. Ik neem 'm wel mee als ik de fiets ergens in de drukte neerzet.
Zo’n ding heb ik ook nog liggen, 3 euro bij aliexpress. Als quickfix een alternatief.

[ Voor 41% gewijzigd door eisbaer op 07-08-2020 23:12 ]

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
HAWK Wizard schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 19:26:
[...]

Goed nieuws, zojuist de Bluetooth cache leeggemaakt en Bluetooth gestopt en gestart en nu doet de auto unlock het (las deze tip in de Tweakers review comments).

Ben benieuwd voor hoelang, maar er zijn wel meer Bluetooth issues in Android 10, dus dat zal dan de oorzaak wel zijn....
Helaas was na een paar keer de pret alweer over.... Kan dus weer niet automatisch unlocken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
HAWK Wizard schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 19:21:
Heb net eerste rit met volle accu na de firmware upgrade gedaan en hij gaat in us mode nu wel 35-36, maar de 38 haalt ie niet meer... Misschien de warmte? Zoals gezegd ken ik de easter egg niet, maar die kan ik zo ook nog proberen (vond ergens dat dit kan door speed limit tekst in de app paar seconden ingedrukt te houden, dan staat er geen EU of US maar niets).
Dit blijft gelukkig wel werken, met easter egg zelfs even 40 op de teller gehad!

[ Voor 196% gewijzigd door HAWK Wizard op 08-08-2020 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roo
  • Niet online

Roo

He knows, you know

HAWK Wizard schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 09:31:
[...]

Dit blijft gelukkig wel werken, met easter egg zelfs even 40 op de teller gehad!
Gisteren ook nog even getest, in Happy Mode rijdt de fiets nog altijd 36 maar met boost ingedrukt ondersteunt hij tot zeker 38 a 40. Je moet dan trouwens flink trappen (toch nog wat lichaamsbeweging!), een extra versnelling zou welkom zijn. Maar het schiet wel lekker op :)

En mijn bluetooth problemen lijken nog steeds opgelost met mijn nieuwe Samsung A71. Fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BanRay
  • Laatst online: 19:11
Weet iemand of VM acties heeft gehad bij de opening van een pop-up store? Bijvoorbeeld korting op accessoires of op Peace of Mind?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gjbos
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Gisteren en eergisteren wat langere tochten gemaakt.

Gister, W A R M, rondje lauwersmeer, totaal 70km.
Dit op standje 2 US mode. Dus rond de 22 a 23 km/u gemiddeld (geen haast en vakantie). De accu na 70km, 30% over, dus voor elke km een procent.

Wel had ik een aantal keer na een pauze dat de ondersteuning niet aansloeg, 1 keer error 21, na resetten werkte de fiets wel weer. Toch niet fijn dat dat elke keer moet, wellicht overhit...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1uKfocag6rIV8wfKONJkfTtApi0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oVOYrMOjKfUc6XBTnkY4y5XR.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n6ZiAYdfUSUEfJpax1mi2MFMWx4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SutBHuNCGyifh9KiqAOg6l3v.jpg?f=fotoalbum_large

groeten GJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

eisbaer schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:11:
[...]
Zo’n ding heb ik ook nog liggen, 3 euro bij aliexpress. Als quickfix een alternatief.
Alleen weet ik niet of die van Ali zomaar ineens los springt... :+ De helft van de spullen daar is nagemaakt en soms lijken ze te denken: 'oh, je kunt het ook van kauwgum maken...lijkt precies op de echte, maar veel goedkoper'. Maar misschien is dit dezelfde, alleen durf ik er mijn dure foon niet aan te wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jupiter2
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 20:23
mphilipp schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:55:
[...]

Alleen weet ik niet of die van Ali zomaar ineens los springt... :+ De helft van de spullen daar is nagemaakt en soms lijken ze te denken: 'oh, je kunt het ook van kauwgum maken...lijkt precies op de echte, maar veel goedkoper'. Maar misschien is dit dezelfde, alleen durf ik er mijn dure foon niet aan te wagen.
Durf je je dure telefoon wel aan dat ding te hangen dat je nu hebt?
Een kuil of gat in de weg en je dure telefoon klapt op je stuurstang.
Lijkt me geen fijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jupiter2 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:58:
[...]
Lijkt me geen fijn idee.
Blijft prima zitten. Hij heeft een siliconen pad eronder. En de telefoon zit ook nog in een hoesje. Het ging er mij meer om dat die elastiek wel heel moet blijven, anders valt ie eruit. Die klappers maakt ie met elke houder natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pushnoi
Woensdagavond gebeld, donderdagochtend opgehaald en dinsdag a.s. staat UPS met een nieuwe voor de deur. Afgezien van het feit dat het mega annoying is om dat ding in te pakken en uit te pakken (en dat ie uberhaupt stuk gaat natuurlijk) kan ik weinig zeggen van de snelheid van vervanging dit keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

mphilipp schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:55:
[...]

Kwestie van de comments doorlezen, maar ik begrijp je zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:27
pushnoi schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 18:44:
[...]

Woensdagavond gebeld, donderdagochtend opgehaald en dinsdag a.s. staat UPS met een nieuwe voor de deur. Afgezien van het feit dat het mega annoying is om dat ding in te pakken en uit te pakken (en dat ie uberhaupt stuk gaat natuurlijk) kan ik weinig zeggen van de snelheid van vervanging dit keer.
Is dat een serie met een bepaalde productiemaand of hebben alle modellen hier tot nu toe last van? Anders heb je kans dat je natuurlijk blijft omruilen op deze manier.

[ Voor 6% gewijzigd door Dutchy88 op 08-08-2020 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-04 19:52
Jupiter2 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:58:
[...]

Lijkt me geen fijn idee.
ja, dat durf ik wel, maar zorg dat je de laatste Pro3 variant hebt, die heeft net iets meer vrije hoogte en iets meer "body". Dat ding zit super, die heeft bij mij al wat forse klappen opgevangen, daar heb ik meer vertrouwen in qua (precies goed)flexibiliteit dan een stijve oplossing. Dan zou ik vrezen voor de camera in mijn toestel.. Je bent de eerste paar kilometer huiverig, maar daarna weet je met wat hobbels zeker dat het wel oké is. Serieus stevig, maar ook weer net de goede hoogte en flexibiliteit. En je hoeft aparte hoes om je foon om aan te klikken en zo. Ik heb dat al eerder gepost hier, dat is wat mij betreft de mooiste oplossing, staat goed, en in een zucht en scheet te verwijderen of er op.

[ Voor 10% gewijzigd door BAMMER op 09-08-2020 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben22
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-03-2023
Een aantal weken geleden heb ik uiteindelijk twee S3’s geretourneerd en uiteindelijk mijn bestelling geannuleerd. Geld vrij snel teruggestort. Echter in eerste instantie alleen het bedrag voor de fiets. Dus gebeld en aangegeven dat rest van de factuur niet was terugbetaald. Excuses hiervoor aangeboden en aangegeven dat het in orde werd gemaakt. Inderdaad twee weken later het bedrag van POM teruggestort. Maar de aanschaf van de bagagedrager nog niet. Weer gebeld, weer excuses en belooft om op te lossen. Week later bedrag van de bagagedrager ontvangen. Dus voor diegene die ook de bestelling hebben geannuleerd de tip om goed te controleren of het volledige bedrag wordt teruggestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
Dutchy88 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:39:
[...]

Is dat een serie met een bepaalde productiemaand of hebben alle modellen hier tot nu toe last van? Anders heb je kans dat je natuurlijk blijft omruilen op deze manier.
pushnoi schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 18:22:
[...]

Effectief 3 weken oud. Iig 135 km.
Inmiddels is de 3e onderweg dus dat wordt weer sleutelen... Wel wist de medewerker mij te vertellen dat er een batch aan komt waarbij dit probleem zou zijn opgelost... Maar hij kon me niet vertellen of de fiets die ik nu krijg daadwerkelijk uit die batch komt.

Probleem is vooral dat wanneer de fiets het wel doet hij echt supertof is, maar hoe lang dat opweegt tov m'n geduld is de vraag.

To be continued.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
Overigens heb ik een ongeopende nieuwe achter carrier voor een S3 black die ik niet ga gebruiken want ik vind het achteraf gezien toch niet mooi. Mocht iemand hier belang bij hebben dan kan je me privé berichten.
Pagina: 1 ... 39 ... 143 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.