Smartbikers schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:47:
[...]
Ja, alles wat nu gebeurt valt onder garantie en niet regulier onderhoud en daarom worden er geen bike doctors gestuurd.
Ze zijn vandaag de dag nog bezig om bike doctors te selecteren en zijn bezig met fietswinkel.nl. Dit is allemaal een stuk minder professioneel dan het klinkt. Het zijn geen vanmoof medewerkers zoals ze eerst wel beloofden en mogen tegen woekerprijzen onderhoud uitvoeren. Logisch dat het nog niet zo stormloopt.
Het mooie was wel dat als je onderhoud hebt afgesloten, dat ingaat op de datum van bestelling en niet aflevering wat gezien burgerlijk wetboek 7 artikel 23 lid 1 niet mag. Ik heb toentertijd nog een bevestigingsbrief gevraagd aangezien ze zeiden dat ze het gingen aanpassen.
Wat een zwaktebod.
Wat is er voor "regulier onderhoud"? Paar remblokjes vervangen en de een lagertje naspannen.
Je wil juist ondersteuning en een snelle reactie als er wat mis is, en al zeker een héééél snelle oplossing als je een fiets krijgt, uit de doos haalt en er is van alles mis.
Heel eerlijk, als ik 100km zou moeten rijden om een nieuw product even te laten fixen, dan liet ik de fiets ineens daar staan en vroeg mijn geld terug.
Als je het samen vat gaat er toch heel veel mis:
- 5% (waarschijnlijk meer) wordt afgeleverd met een krom voorwiel - en dat weten ze nu een tijdje, maar nieuwe leveringen komen nog steeds krom toe
- behoorlijk wat miserie met de versnellingen
- leveringen zijn laat, maar ze blijven pakken reclame maken om nieuwe fietsen te verkopen
- ze beloven servicepunten op te zetten.... maar die zijn er niet
- voor garantieproblemen moet je zelf harder werken (ofwel een dagreis plannen naar Amsterdam, ofwel de fiets demonteren en terug inpakken) dan VM, en de enige plaats waar dat kan is Amsterdam
- helpdesk is heel traag
Ik hoop dat er meer en meer mensen gewoon de buik vol hebben en geld terug vragen. Dat zal de enige manier zijn waarop VM gedwongen wordt om de problemen ten gronde aan te pakken.