Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:54
max.schollen schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 07:37:
[...]

Ja vraag me af of het wiel wel is gecontroleerd.
Het schijnt puur met het afstellen met de spaken te maken te hebben vertelde de fietsen maker mij .
Blijkbaar is het een veel voorkomend probleem met fietsen uit China .
Ga je de fiets terugsturen?
Als ik zo lees heb je best wat punten die ik niet leuk zou vinden. Slag in wiel is niet zo erg maar Het tikken van de versnellingsbak lijkt mij niet normaal. Ook gelijk ondersteuning die uitvalt en errors. Ik zou een 2e fiets vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-12-2024
HBO88 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:27:
[...]

Ga je de fiets terugsturen?
Als ik zo lees heb je best wat punten die ik niet leuk zou vinden. Slag in wiel is niet zo erg maar Het tikken van de versnellingsbak lijkt mij niet normaal. Ook gelijk ondersteuning die uitvalt en errors. Ik zou een 2e fiets vragen
Ik kijk even aan hoe de fiets reageert .
Heb de schakel momenten aangepast en nu is het tikken minimaal eigenlijk.
Het is tot het eerste schakel moment.
Zou het kunnen dat het de ketting kast is ?
Dat als je in een hogere versnelling komt de ketting aan spant waardoor hij niet zo tegen de kast komt en het geluid minder is
uitvallen van de ondersteuning en errors ook niet meer gehad .
Ben er tot nu tevreden over .
Even de mail afwachten van vm over het wiel en het schakelen
Hij fietst wel super fijn

[ Voor 14% gewijzigd door max.schollen op 30-07-2020 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:49
max.schollen schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:59:
[...]

Ik kijk even aan hoe de fiets reageert .
Heb de schakel momenten aangepast en nu is het tikken minimaal eigenlijk.
Het is tot het eerste schakel moment.
Zou het kunnen dat het de ketting kast is ?
Dat als je in een hogere versnelling komt de ketting aan spant waardoor hij niet zo tegen de kast komt en het geluid minder is
uitvallen van de ondersteuning en errors ook niet meer gehad .
Ben er tot nu tevreden over .
Even de mail afwachten van vm over het wiel en het schakelen
Hij fietst wel super fijn
Mijn ervaring is dat je de ketting tegen de kettingkast hoort aanlopen als hij nat (tijdens of na regen). VanMoof zegt dat dit komt omdat men een 'ketting geleider' gebruikt, in plaats van een kettingkast. Een design dingetje denk ik, maar het geluid is daarbij 'normaal'.

Wat betreft het tikken van de ketting of geluid maken dat van de versnelling af hangt; deze ervaring heb ik zelf niet gehad.

Ik heb ook nog niet gehad dat de ondersteuning uitviel. Wel een keer op een bruggetje dat de versnelling 'vastliep', waardoor hij in z'n 1 bleef. Na de resetknop was dit opgelost en heb het sindsdien ook nooit meer gehad. Het was wellicht een kwestie van toeval of "onjuist gebruik" net op dat hobbelige bruggetje ofzo...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:18
max.schollen schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 07:37:
[...]
Het schijnt puur met het afstellen met de spaken te maken te hebben vertelde de fietsen maker mij .
Blijkbaar is het een veel voorkomend probleem met fietsen uit China .
heeft niets met afstellen te maken, zoals ik al in eerdere berichten zei, het spaken van wielen die in een fabriek (machinaal) gemaakt zijn moeten zich nog zetten en daarom moet je soms terugkomen bij de FM voor een na controle, waarschijnlijk worden de velgen gewoon te snel gemonteerd en vervolgens opgestuurd, ook na een QC kunnen er slagen ontstaan als een spaak zich bv. ontspant.. :/

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-03 21:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6bAHjU268RdiWfqtfBMSJAnTyMk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VR6xAhun5dlTmHuNfFGg6vTf.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn vervangend fietsje gaat als een trein iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-05 20:35
Net een S2 2e hands gekocht. Echter als ik hem probeer te registreren krijg “can’t register this frame nummer”. Kan bij VanMoof online niks hier over vinden. Is er een manier om hem vanavond toch gekoppeld te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pushnoi
vanWalsum schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:24:
Net een S2 2e hands gekocht. Echter als ik hem probeer te registreren krijg “can’t register this frame nummer”. Kan bij VanMoof online niks hier over vinden. Is er een manier om hem vanavond toch gekoppeld te krijgen?
Nee, die fiets moet door vanmoof opnieuw gekoppeld worden. Zou best kunnen dat de vorige eigenaar hem eerst moet laten ontkoppelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
pushnoi schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:26:
[...]

Nee, die fiets moet door vanmoof opnieuw gekoppeld worden. Zou best kunnen dat de vorige eigenaar hem eerst moet laten ontkoppelen..
Ah thx, wat irritant, wil er mee spelen ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MLwx1AWftK7A_eNzn6WeZaARKX0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qUO9UVz6VPGS3PaDXS2xBZRv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
oscarwashere schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:25:
[...]

Mijn ervaring is dat je de ketting tegen de kettingkast hoort aanlopen als hij nat (tijdens of na regen). VanMoof zegt dat dit komt omdat men een 'ketting geleider' gebruikt, in plaats van een kettingkast. Een design dingetje denk ik, maar het geluid is daarbij 'normaal'.

Wat betreft het tikken van de ketting of geluid maken dat van de versnelling af hangt; deze ervaring heb ik zelf niet gehad.

Ik heb ook nog niet gehad dat de ondersteuning uitviel. Wel een keer op een bruggetje dat de versnelling 'vastliep', waardoor hij in z'n 1 bleef. Na de resetknop was dit opgelost en heb het sindsdien ook nooit meer gehad. Het was wellicht een kwestie van toeval of "onjuist gebruik" net op dat hobbelige bruggetje ofzo...
vindt het ook gek en heb geen idee waar het nou precies vandaan komt .
Misschien de versnellingsbak niet goed ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 02:04
vanWalsum schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:24:
Ik had mijn S2 destijds ook tweedehands gekocht en derdehands verkocht. Het makkelijkst is als de verkopende partij in zijn instellingen het mailadres wijzigt naar die van jou, en een tijdelijk wachtwoord instelt waarmee jij kan inloggen. Daarna kun je ook alle personalia aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-05 16:04

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanWalsum
XyberBorg schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 00:05:
[...]

Ik had mijn S2 destijds ook tweedehands gekocht en derdehands verkocht. Het makkelijkst is als de verkopende partij in zijn instellingen het mailadres wijzigt naar die van jou, en een tijdelijk wachtwoord instelt waarmee jij kan inloggen. Daarna kun je ook alle personalia aanpassen.
Heb van Moof gebeld, was zo geregeld, kreeg een mail met een nieuwe verificatiecode en klaar. Wel 32 minuten in de wacht gestaan, maar netjes geholpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oscarwashere
Heb het Tiagra Sport hoesje + houder binnen, ziet er als volgt uit op de S3 in combinatie met mijn Huawei P30 Pro. Mijn eerste bevindingen zijn dat het mechanisme praktisch is, het hoesje inderdaad iets dikker dan gedacht. De telefoon kan je niet plat op tafel neerleggen, maar hij is wel transparant en lijkt stevig. Wel lastig te voelen waar de volumeknoppen zitten, is misschien even wennen. De afstand tussen telefoon en stuur is ook vrij lang/hoog, dus er steekt veel uit als je telefoon eraf is. Bevestiging op het stuur lijkt stevig en de telefoon trilt niet erg. De bevestigingsringband is handig, maar had mooier gemogen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jy0A0BdX_kOe2Gs3i11Lkk5Qmlw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VaoEw8h7Uv6O4DacoNf8Orp3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VTSrfFNjqFSZ7fEYZtpShNCRHBg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2GU7pOSFxrAUBgQyu4OgSzMq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LsmWNFMwpzr7XH7gyhXb1VMFWPM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x0FVa35ETCIT01xUB8OnCtHL.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FvH2nNZVu8a_N_zf2mkiJ1mEeLg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/774QMWUlf0BRL8nXLz0SyNOx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bho0nYvsyEYdcKfwLnjPKijhGpI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SF49Surfweui2nwflGLNBrlL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CSkhgFSiS6PS4FB9f40tQ-XcPs8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dSppVKrG8lspMfY3LOB9jaxD.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aAinKNshDUKON2O6u8o18btFDSE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T1EgN4OjyKmmBZdSdi087MP7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uFP73HTHdHFQrEBFNoqPhwu7D2Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vOUd1Zj4I00XpssfwYLuHxlW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1PaErZuMO_fMMuX0U2IoO5ehX6M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9oQPyg2fvtiKvIDhuGSa31FV.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GT0NdFhV2fJ-xvMaCB3cyG0qw1s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DCynPj6PDR6APRcIkOtW8tkF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q1ccpmrvvyZSVA63yw3_-45jwDs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8nLHJj5dCRQzE2F4vHu30WiF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u4PLJecba0_5tdttlx7_jcJbq0M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MQukby7dVAZrebaeNFzEUFzI.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BanRay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:11
Ik ga volgende week een proefrit maken op een S3. Ik ben 1.70m en wil wel zeker weten dat ik met voeten aan de grond kom als ik op het zadel zit. Ik vind dat de X3 niet mooi, dus dat is zeker geen optie.

Weet iemand of ik de app kan testen met zo'n testfiets? Krijg ik een leentelefoon? Kan ik app op eigen telefoon zetten en koppelen aan de testfiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
BanRay schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 14:42:
Weet iemand of ik de app kan testen met zo'n testfiets? Krijg ik een leentelefoon? Kan ik app op eigen telefoon zetten en koppelen aan de testfiets?
Nee, je kan het zelf niet testen vgm. Ik denk wel dat de VM medewerker je het kan laten zien, of in ieder geval uitleg kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Even een vraagje
Hebben jullie last van een tik in de eerste versnelling van de s3 ?
Wat was de oplossing.
Vraag mij namelijk heel erg af of dit nou een defect is een software fout of zo hoort

Ben van plan om morgen van Rotterdam naar Chaam te fietsen (zo’n 70km) mocht ik willen opladen tussendoor is er iets waar ik kan zien waar ik kan laden ?

[ Voor 28% gewijzigd door max.schollen op 31-07-2020 18:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-05 18:52

eisbaer

Zie signature

max.schollen schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 18:10:
Even een vraagje
Wat was de oplossing.
Vraag mij namelijk heel erg af of dit nou een defect is een software fout of zo hoort

Ben van plan om morgen van Rotterdam naar Chaam te fietsen (zo’n 70km) mocht ik willen opladen tussendoor is er iets waar ik kan zien waar ik kan laden ?
Misschien bij de mac. Je zal wel een houten reet hebben na zo’n afstand

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheeliemaker
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02 14:40
oscarwashere schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 13:46:
Heb het Tiagra Sport hoesje + houder binnen, ziet er als volgt uit op de S3 in combinatie met mijn Huawei P30 Pro. Mijn eerste bevindingen zijn dat het mechanisme praktisch is, het hoesje inderdaad iets dikker dan gedacht. De telefoon kan je niet plat op tafel neerleggen, maar hij is wel transparant en lijkt stevig. Wel lastig te voelen waar de volumeknoppen zitten, is misschien even wennen. De afstand tussen telefoon en stuur is ook vrij lang/hoog, dus er steekt veel uit als je telefoon eraf is. Bevestiging op het stuur lijkt stevig en de telefoon trilt niet erg. De bevestigingsringband is handig, maar had mooier gemogen.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Vind de houder zonder telefoon wel erg lomp en qua kleur teveel opvallen. Ik zou hem daarom niet nemen. Heb zelf zo'n ding van Ali besteld met vier rubbers om de hoeken. Nog niet binnen. Zal geen topkwaliteit zijn maar ik ben dan ook niet van plan om bij elk ritje mijn telefoon erop vast te maken. Alleen voor als ik ergens een keer de route niet weet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _YmmiT_
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-04 16:35
Potverdorie Max. Ik had je na drie maanden volgen van dit forum wel een perfect functionerende fiets gegund. Het lijkt erop dat ook jij geen perfect model hebt mogen ontvangen. Ik ben echt geen hater maar vind het op een of andere manier wel typisch.
Ik zou het forum volgen tot Max zijn fiets had. Ik rij ondertussen met veel plezier al een paar weken zonder problemen rond op zo'n esthetisch veel minder uitziende fiets. Remmen zijn echter perfect, schakelen gaat soepel, 65 nm motor is nagenoeg geruisloos en de uitneembare accu presteert prima. Met lichte schaamte merk ik af en toe wel op dat de "oudjes" mijn fiets als ik stil sta bij een stoplicht of open brug met een goedkeurend knikje waarderen. Het zij zo... Ik ben zeer tevreden en daar gaat het uiteindelijk om. Ik wens alle mensen van dit forum veel plezier toe met hun (toekomstige) mooie VanMoof fiets en hoop dat eventuele problemen rap opgelost worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schalkkie
  • Laatst online: 10-05 09:13
max.schollen schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 18:10:
Even een vraagje
Wat was de oplossing.

Ik weet niet met welke ondersteuning je wilt fietsen maar op US stand ondersteuning 2 haal je in principe makkelijk 70 KM. Ik denk met standje 3 kom je ook aardig in de richting. Stand 4 wordt heel spannend dan moet je een beetje mazzel hebben met wind mee enzo. Gebruik van turbo is dan uit den boze😉😉. Een beetje accu stress geeft weer een andere dimensie aan het fietsen😳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10-05 07:30

Daniel

Kapitein NCC-1701
Stand 4 haal je geen 70 km mee, 60 zal nog wel gaan. Op 3 moet je het normaal gesproken zeker redden tenzij je de hele tijd op de boost knop hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Schalkkie schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 21:28:
[...]

Ik weet niet met welke ondersteuning je wilt fietsen maar op US stand ondersteuning 2 haal je in principe makkelijk 70 KM. Ik denk met standje 3 kom je ook aardig in de richting. Stand 4 wordt heel spannend dan moet je een beetje mazzel hebben met wind mee enzo. Gebruik van turbo is dan uit den boze😉😉. Een beetje accu stress geeft weer een andere dimensie aan het fietsen😳
Naja ik heb geen haast ofzo maar wil wel een beetje lekker kunnen fietsen .
Denk dat ik hem dan maar van us afhaal om een beter bereik te hebben.
Misschien dan standje 3 en zo af en toe de turbo in drukken . Of een laad moment in plannen. Zou vast wel gaan in Breda ofzo bij het station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebito
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-06-2024
Zijn fietsopladers eigenlijk gestandaardiseerd qua spanning en wattage? Zit de intelligentie om te stoppen met laden in de oplader of in de fiets? Als dat laatste het geval is dan zou je hem dus op veel plekken kunnen bijladen mits je een verloopstekker hebt?

(een losse oplader meenemen vind ik een beetje onhandig, die voor de s3x3 weegt 750 gram)

[ Voor 15% gewijzigd door bebito op 31-07-2020 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Als in de App Store kijk zie ik bij de Vanmoof app staan achter het percentage van de batterij hoe ver je nog kan op de accu.
Heb dat zelf niet.
Weet iemand hoe dit zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:51
bebito schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 22:40:
Zijn fietsopladers eigenlijk gestandaardiseerd qua spanning en wattage?

Nee.

Zit de intelligentie om te stoppen met laden in de oplader of in de fiets?

De lader heeft een maximaal voltage, maar de "slimmigheid" zit bij de accu (bms, battery management system)

Als dat laatste het geval is dan zou je hem dus op veel plekken kunnen bijladen mits je een verloopstekker hebt?

(een losse oplader meenemen vind ik een beetje onhandig, die voor de s3x3 weegt 750 gram)

Je moet je losse oplader gebruiken, 230v rechtstreeks op je fiets komt niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebito
Ja dat snap ik. Anders heb je eenmalig een echte boost :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rits1
  • Laatst online: 06-07-2021
Dit zijn de VanMoof tassen. De kleintjes.
Ze zitten goed en degelijk op de fiets en zijn ook wel mooi.
Ze zijn handig en denk kwalitatief ook wel goed. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fmcTeaaEgZ5Yr0U4SUnNqbAo66k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3S0vHaPI6ymQfjowJYTZIoNP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_XVfTRLp--9M3xMHike98LJiZ9A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ngD1D8qr3SfzbgQyThMJbUkC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Rits1 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:21:
Ziet er netjes uit!
Vraagje wel type is je telefoonhouder? iets van GUB ofzo? vind die wel mooi, maar hij lijkt wel vrij 'hoog' op je stuur te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artfuldodger
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01 19:35
Rits1 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:21:
Ze zijn handig en denk kwalitatief ook wel goed. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie tassen,

Met wat voor systeem zet je deze vast aan de bagagedrager? Is dit een quicklock systeem waarbij je de tas met een enkele beweging vastzet en losmaakt? Bijv. Vergelijkbaar met deze:

https://www.ortlieb.com/nl/back-roller-urban-line+F5502

Vanmoof is daar zelf niet duidelijk over op de website en toont ook geen foto’s van de achterkant.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• max.schollen
Vandaag stond de rit op de planning van Rotterdam naar Chaam .
Zo ongeveer 70 km
Het ging eigenlijk wel goed heb het helemaal gered op 1 accu lading.
Had nog 10% over
4 uur op standje 2 (eu) en 1 uur op stand 4 (us)
Heb geen last gehad van errors .
Heb wel 2x gehad dat de versnelling bleef steken op versnelling 1 .
Ben even gestopt en heel effe stil gestaan (nog geen halve minuut ) en toen deed hij het weer gewoon.
De kick lock heeft ook geen gekke dingen vertoond
Ben alleen wel het kromme stukje van de ketting kast verloren.
Is er denk ik af getrild .
Het desbetreffende onderdeel wordt opgestuurd.
Voor de rest fietst het erg lekker en je hebt veel aandacht onderweg .
De toeter bel vinden de kinderen allemaal wel tof .
Mensen reageren er verrassend goed op .
Bij aankomst op locatie gelijk opgeladen en de bug fix update gedaan.
Zo nog een stukje fietsen .
Morgen staat Chaam tilburg op de planning zo’n 24 km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rits1
artfuldodger schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:07:
[...]

Mooie tassen,

Met wat voor systeem zet je deze vast aan de bagagedrager? Is dit een quicklock systeem waarbij je de tas met een enkele beweging vastzet en losmaakt? Bijv. Vergelijkbaar met deze:

https://www.ortlieb.com/nl/back-roller-urban-line+F5502

Vanmoof is daar zelf niet duidelijk over op de website en toont ook geen foto’s van de achterkant.
Is inderdaad ‘n snelklik systeem.
Werkt perfect en zit goed vast. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O6ueJvNZioMC4qKfLs0WhI4E1L8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fbXRNuEpSozVUbnksKtp5Ibr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VVBWeW4C0MqorODWDeANvobALzw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q0nioltifw4zNug9Zsrw6CoL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q-RQC8CxuzDBcHH-_Ev6s6OYo3Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P2aCZ46ZHz1VNunMBBvNSGdI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rits1
HBO88 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:37:
[...]

Ziet er netjes uit!
Vraagje wel type is je telefoonhouder? iets van GUB ofzo? vind die wel mooi, maar hij lijkt wel vrij 'hoog' op je stuur te zitten.
Is inderdaad ‘n GUB PRO 1.
Zit wel wat hoog ja maar is wel stabiel en niet lelijk.
De (ik geloof) PRO 2 of 3 is iets groter maar denk ik wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BanRay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:11
Nice!

Wat voor snelbinders heb je erop zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rits1
BanRay schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 22:00:
Nice!

Wat voor snelbinders heb je erop zitten?
Dat zijn bibia snelbinders voor ‘n voordragen maar passen door die haakjes mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Even een vraag over het schop slot
Het rubbertje die ze plaatsten voor water tegen te houden .
Hoe kan je zien of je die hebt .
Ik heb geen idee waar die precies zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjbos
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Ik ga van het weekend even weg en wil mijn VanMoof meenemen, echter ik heb geen trekhaak op de auto.
Als ik het voorwiel demonteer past ie misschien op de achterbank. Maar dan moet ik de kabel zeker ook weer opnieuw aansluiten.. (geen zin in).

Heeft iemand hier toevallig al praktijk ervaring in? :-)

groeten GJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
gjbos schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 11:53:
Ik ga van het weekend even weg en wil mijn VanMoof meenemen, echter ik heb geen trekhaak op de auto.
Als ik het voorwiel demonteer past ie misschien op de achterbank. Maar dan moet ik de kabel zeker ook weer opnieuw aansluiten.. (geen zin in).

Heeft iemand hier toevallig al praktijk ervaring in? :-)
Nee geen ervaring daarmee, maar je zou eens kunnen kijken naar een fietsendrager zonder trekhaak.
Voor die paar tientjes wellicht een goede oplossing?

[ Voor 4% gewijzigd door HBO88 op 02-08-2020 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:39

mphilipp

Romanes eunt domus

gjbos schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 11:53:
Ik heb een grote Cortina tranportfiets vervoerd met mijn Seat Mii (Volkswagen Up). Veel kleiner komen ze niet. Achterbank neerklappen en dan een dekentje over het achterwiel en met een touwtje de klep vastzetten. Als het voor een keertje is, is dat niet zo'n punt denk ik. Een S3 is echt wel een stuk kleiner dan zo'n Cortina.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Ik ben van plan mijn verwaarloosde smart VanMoof fiets te gaan opknappen. Ik denk er ook over hem te elektrificeren en ik zou graag tandriem overbrenging gebruiken. Idealiter koop ik alle onderdelen los of als pakket en draai ik het zelf in elkaar. Ik heb echter geen idee hoe plug-in de fietsonderdelen momenteel zijn.
Zo heb ik de bafang motoren nog niet met tandriem overbrenging gezien. Betekend dit dat het niet mogelijk is, of is dit puur een kosten overweging? Hetzelfde voor de nexus 3 naaf. Is er iemand die hier meer van weet? Het lijkt me een leuk project voor de komende weken, maar ik voorkom graag al te grote missers door wat informatie in te winnen ;)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Arjan schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:28:
Ik ben van plan mijn verwaarloosde smart VanMoof fiets te gaan opknappen. Ik denk er ook over hem te elektrificeren en ik zou graag tandriem overbrenging gebruiken. Idealiter koop ik alle onderdelen los of als pakket en draai ik het zelf in elkaar. Ik heb echter geen idee hoe plug-in de fietsonderdelen momenteel zijn.
Zo heb ik de bafang motoren nog niet met tandriem overbrenging gezien. Betekend dit dat het niet mogelijk is, of is dit puur een kosten overweging? Hetzelfde voor de nexus 3 naaf. Is er iemand die hier meer van weet? Het lijkt me een leuk project voor de komende weken, maar ik voorkom graag al te grote missers door wat informatie in te winnen ;)
Vergeet niet dat je er dus nooit een volwaardige vm e bike van kan maken
Kunt van een Suzuki geen tesla maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:25
Tenzij je tweedehands onderdelen gaat gebruiken gaat dit je een pak meer kosten dan een nieuwe.
De enige motorset die echt gebouwd is om te retrofitten is de Pendix, maar dat op zich gaat je al 1000€ kosten. (Batterij, motor, kabels,...)
Vergeet niet dat je een deelbaar frame moet hebben als je een riem wil steken. Geen idee of je frame al deelbaar is.... het is in elk geval meer dan gewoon doorzagen en er een paar schroeven in zetten.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BikerGLE
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12-01 12:27
Tommie12 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 21:55:
[...]

Tenzij je tweedehands onderdelen gaat gebruiken gaat dit je een pak meer kosten dan een nieuwe.
De enige motorset die echt gebouwd is om te retrofitten is de Pendix, maar dat op zich gaat je al 1000€ kosten. (Batterij, motor, kabels,...)
Vergeet niet dat je een deelbaar frame moet hebben als je een riem wil steken. Geen idee of je frame al deelbaar is.... het is in elk geval meer dan gewoon doorzagen en er een paar schroeven in zetten.
Deze link is hier al eens besproken, maar heb nog geen reacties hierover gelezen. Betreft een deelbare riem systeem speciaal voor vm S2 of S3.

https://www.veercycle.com/products/vanmoof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

@Tommie12 Ik ben bang dat je gelijk hebt, ik had het gevoel dat de motor + batterij wel redelijk betaalbaar was, maar ik kom inderdaad aardig richting de 1000,- uit.

@BikerGLE Dat ziet er wel interessant uit, helaas voor die prijs is het twijfelachtig.

Middenmotor + mooie fiets gaat dus kennelijk veel geld kosten, ook in DIY uitvoering -O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:18
BikerGLE schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 22:45:
[...]

Deze link is hier al eens besproken, maar heb nog geen reacties hierover gelezen. Betreft een deelbare riem systeem speciaal voor vm S2 of S3.

https://www.veercycle.com/products/vanmoof
ik had deze link geplaatst inderdaad, ik had deze set namelijk gepre-orderd en wordt samen met mijn S3 hopelijk in september geleverd, zodra ik meer weet laat ik het je weten. :)

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik ben van plan mijn verwaarloosde smart VanMoof fiets te gaan opknappen. Ik denk er ook over hem te elektrificeren en ik zou graag tandriem overbrenging gebruiken.
Een ombouwset om van een gewone fiets een e-bike te maken zijn inmiddels dacht ik van verschillende leveranciers te koop. Snaaraandrijving is iets lastiger. Die ene ombouwset voor de S3 is vooral erg duur en zijn gebruiken een speciale snaar die 'gebroken' kan worden, zeg maar met een sluitschakel zoals een ketting dat heeft. Want dat is een beetje het lastige met snaar: je moet iets verzinnen om makkelijk de snaar te wisselen zonder je hele achterwiel eruit te moeten halen.
Ik zie daar eigenlijk het voordeel niet van. Ja, het is stil, maar ik heb nog nooit last gehad van de geluiden van een ketting. Een volledig gesloten kettingkast is net zo handig en onderhoudsvrij. Aanspannen moet je ze allebei. En of je nou echt het verschil gaat merken in fietsen weet ik ook zo net nog niet.
Een electrisch voorwiel erin is het makkelijkste (als ze in de juiste maat te koop zijn voor jouw VM).

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

@mphilipp voorwielaandrijving is inderdaad het makkelijkst, maar ik ben er niet zo’n fan van. Vandaar dat ik een diy middenmoter een interessante optie vind. Maar als ik meer dan 750 moet uitgeven begint een nieuwe fiets die aan mijn eisen voldoet toch wel erg interessant te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
mphilipp schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 08:05:
[...]

Een ombouwset om van een gewone fiets een e-bike te maken zijn inmiddels dacht ik van verschillende leveranciers te koop. Snaaraandrijving is iets lastiger. Die ene ombouwset voor de S3 is vooral erg duur en zijn gebruiken een speciale snaar die 'gebroken' kan worden, zeg maar met een sluitschakel zoals een ketting dat heeft. Want dat is een beetje het lastige met snaar: je moet iets verzinnen om makkelijk de snaar te wisselen zonder je hele achterwiel eruit te moeten halen.
Ik zie daar eigenlijk het voordeel niet van. Ja, het is stil, maar ik heb nog nooit last gehad van de geluiden van een ketting. Een volledig gesloten kettingkast is net zo handig en onderhoudsvrij. Aanspannen moet je ze allebei. En of je nou echt het verschil gaat merken in fietsen weet ik ook zo net nog niet.
Een electrisch voorwiel erin is het makkelijkste (als ze in de juiste maat te koop zijn voor jouw VM).
Een goede riem rekt niet door de carbon/kevlar vezels. Dus eens die op spanning staat gewoon niet aan komen.
En je zal waarschijnlijk je achterwiel er meer moeten uit nemen om een band te vervangen dan omdat de riem versleten is.
Meerdere mensen rapporteren dat ze 20-30k met een riem halen. Dat gaat je band niet halen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:48

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Iemand al ervaring met (of kent iemand) met een X3 fiets?

[ Voor 3% gewijzigd door litebyte op 03-08-2020 13:48 ]

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Sinds afgelopen vrijdag ben ik in het bezit van een S2. Echter merk ik dat hij vaak de ritten niet bijhoudt in de app. Hebben jullie hier ervaring mee/een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
oscarwashere schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 13:46:

Ik heb toch besloten om het product te retourneren, helaas. Zoals inderdaad al werd benoemd is hij wat log en qua kleur een mismatch met het minimalistische stuur van de VM. Daarnaast had ik het mechanisme nu een paar keer gebruikt, maar had hij soms toch wat hulp nodig om goed open/dicht te gaan. Ik twijfel niet over de betrouwbaarheid als hij eenmaal op slot zit, maar het op slot krijgen ging niet elke keer even gemakkelijk. Het palletje dat als extra slot dient bleef soms vast zitten en voelt minder degelijk dan de rest van het product.

Het retourneren is overigens naar België, dus iets duurder. Pro tip: als je met PayPal betaald kan je tot 12x per jaar je retourkosten terugkrijgen van PayPal. Ook op internationale retouren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artfuldodger
Korte update over mijn eerste ervaringen met de S3. Nu een week op kunnen fietsen.

Eerste indruk: Erg fijne fiets en hij mag blijven :)

Geen zichtbare beschadigingen bij levering en het in elkaar zetten verliep soepel. Echter, na de eerste ritten merkte ik een lichte slag in het voorwiel. Niet dermate storend maar moet er wel uit gehaald worden. Daarnaast kraakt de 2e versnelling. 1e, 3e en 4e versnelling lopen wel soepel.

De grotere ‘klik’ van de versnelling waar al veel over is geschreven vind ik niet storend.

Vandaag 52 minuten (!) in de wacht gehangen bij VanMoof om over anderhalve week langs te kunnen komen in Amsterdam. Mailen heeft niet zoveel zin want reactie daarop kan zo maar een week duren. Telefonisch werd gemeld dat beide issues redelijk eenvoudig verholpen kunnen worden.

Vandaag de achterdrager gemonteerd en het viel me op dat het moertje + revet/washer aan één kant wel in de uitsparing past en aan de andere kant niet: daar past enkel het moertje. De uitsparing is dus aan één kant kleiner. Kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling is en oogt slordig. Resultaat is dat de achterdrager niet 100% recht zit. Ook dit ga ik aankaarten als ik in A’dam ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
artfuldodger schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:38:
Korte update over mijn eerste ervaringen met de S3. Nu een week op kunnen fietsen.

Geen zichtbare beschadigingen bij levering en het in elkaar zetten verliep soepel. Echter, na de eerste ritten merkte ik een lichte slag in het voorwiel. Niet dermate storend maar moet er wel uit gehaald worden. Daarnaast kraakt de 2e versnelling. 1e, 3e en 4e versnelling lopen wel soepel.

De grotere ‘klik’ van de versnelling waar al veel over is geschreven vind ik niet storend.

Vandaag 52 minuten (!) in de wacht gehangen bij VanMoof om over anderhalve week langs te kunnen komen in Amsterdam. Mailen heeft niet zoveel zin want reactie daarop kan zo maar een week duren. Telefonisch werd gemeld dat beide issues redelijk eenvoudig verholpen kunnen worden.

Vandaag de achterdrager gemonteerd en het viel me op dat het moertje + revet/washer aan één kant wel in de uitsparing past en aan de andere kant niet: daar past enkel het moertje. De uitsparing is dus aan één kant kleiner. Kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling is en oogt slordig. Resultaat is dat de achterdrager niet 100% recht zit. Ook dit ga ik aankaarten als ik in A’dam ben.
Voor de slag in het voorwiel kan je hem beter naar de lokale fietsenwinkel brengen, die heeft het vaak dezelfde dag nog klaar. VanMoof vergoed meer dan de kosten daarvan. Bij mij kostte dit namelijk €15, maar zoals ik eerder schreef kreeg ik €50 vergoeding als "blijk van goede wil". Snel verdiend en eerder geholpen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
artfuldodger schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:38:

Ongelooflijk dat je dit aanvaardt.... en dan zelf naar Amsterdam kart om het te laten oplossen....
Ik fiets tot bij mijn FM, en die herstelt zoiets terwijl ik wacht, of ik krijg een lift of leenfiets.

Ik snap echt niet dat VM nu niet elke doos open maakt om te controleren of die wielen recht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
En m’n bel werkt niet meer.
Iemand een tip om het op te lossen?
Reset helpt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjbos
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
max.schollen schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:33:
Reset helpt niet
geen idee, maar reageert ie niet meer op de het knopje van de fiets? Of kun je via de app nog wel een andere bel selecteren en hoor je 'm dan wel?

groeten GJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
gjbos schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:39:
[...]

geen idee, maar reageert ie niet meer op de het knopje van de fiets? Of kun je via de app nog wel een andere bel selecteren en hoor je 'm dan wel?
Hij heeft helemaal geen geluid meer .. het knopje werkt nog wel .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jupiter2
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 20:23
max.schollen schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:33:
Reset helpt niet
Man, man , man .......
Jij lijkt niet echt geluk te hebben met die fiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Jupiter2 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 21:24:
[...]

Man, man , man .......
Jij lijkt niet echt geluk te hebben met die fiets...
Helaas niet inderdaad.
Ik ben benieuwd wat VanMoof er over zegt .
Het gekke wel is dat het lijkt of er geluid uit komt maar het heel erg zacht is.
Lijkt langzaam aan wel iets harder te worden en dat is best gek vindt ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
max.schollen schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 21:41:
[...]

Helaas niet inderdaad.
Het gekke wel is dat het lijkt of er geluid uit komt maar het heel erg zacht is.
Ik vind het vervelend voor je, maar naar mijn mening ben je nog te 'aardig' voor VM. Je hebt best wel wat gebreken en zegt dan ik kijk het even aan. Ondertussen krijg je nog meer rare dingen en vraagt hier of mensen tips en oplossingen hebben.

Ik denk dat je verstandiger doet om hem terug te sturen en een 2e fiets te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
Heads-up voor de speedfreaks: de S3 is trager in standje easter egg op software 1.2.0.

Met boost @ 1.1.15 was 36-38. Nu werkt de boost niet meer na 34. Lijkt overigens wel wat meer power onderin te hebben.

Als ik dat vtv wist had ik iig niet geüpgraded, dus doe er je voordeel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 10-05 17:18
max.schollen schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 21:41:
[...]

Helaas niet inderdaad.
Ik zou hem inleveren en een nieuwe vragen.
Dan hopen dat de tweede fiets wel goed is zodat je daar blij van wordt. Anders kom je in hetzelfde schuitje als ik en mag je op een derde wachten of een refund vragen. Zelfs na de invoering van extra kwaliteitcontroles komen ze nog met dit soort fratsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Smartbikers schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 22:58:
[...]

Ik zou hem inleveren en een nieuwe vragen.
Dan hopen dat de tweede fiets wel goed is zodat je daar blij van wordt. Anders kom je in hetzelfde schuitje als ik en mag je op een derde wachten of een refund vragen. Zelfs na de invoering van extra kwaliteitcontroles komen ze nog met dit soort fratsen
Ja weetje als een nieuwe smart cartridge de oplossing is dan vindt ik dat ook best
Hoor zo veel verhalen van mensen die hem terug sturen en dan vervolgens weer 1 krijgen die niet goed is .. dat wil ik zien te verkomen .
Hoorde ook van mensen dat het kan zijn dat het stekkertje van het boxje los kan zitten ..
durf de cartridge er niet uit te trekken zelf om eerlijk te zijn . Mist vm zegt dat het kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam02012
  • Laatst online: 01-04 20:06
Tommie12 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:00:
[...]

Ongelooflijk dat je dit aanvaardt.... en dan zelf naar Amsterdam kart om het te laten oplossen....
Ik fiets tot bij mijn FM, en die herstelt zoiets terwijl ik wacht, of ik krijg een lift of leenfiets.

Ik snap echt niet dat VM nu niet elke doos open maakt om te controleren of die wielen recht zijn.
Ik heb een VanMoof ex2 staan en van de week kwam de Lekker Bikes Amsterdam + binnen. Je voelt het verschil in kwaliteit in de gebruikte onderdelen (pluspunt voor LekkerBikes).
Bij het openen van de doos zat er een kwaliteit controlekaart bij. Hierop kon ik zien door welke medewerker mijn fiets is gecontroleerd en op welke punten. Ik heb daarna geen 1 gebrek kunnen vinden. Dit zou VanMoof ook moeten doen, maar ze verkopen meer fietsen naar mijn idee. Dus denk dat VanMoof een afweging van de kosten maakt tussen een goed proces in quality control check en het achteraf repareren van gebreken. Het punt is dat het achteraf repareren van fietsen een hekelpunt is voor de koper als verkoper. Partijen zoals Post NL en UPS gaan niet bepaald zacht om met de fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
max.schollen schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 23:02:
[...]

Ja weetje als een nieuwe smart cartridge de oplossing is dan vindt ik dat ook best
Hoor zo veel verhalen van mensen die hem terug sturen en dan vervolgens weer 1 krijgen die niet goed is .. dat wil ik zien te verkomen .
Dat is de ultieme blijk van wantrouwen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

pushnoi schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 22:30:
Heads-up voor de speedfreaks: de S3 is trager in standje easter egg op software 1.2.0.

Met boost @ 1.1.15 was 36-38. Nu werkt de boost niet meer na 34. Lijkt overigens wel wat meer power onderin te hebben.

Als ik dat vtv wist had ik iig niet geüpgraded, dus doe er je voordeel mee.
Is toch hard zat? Als je harder wil, koop dan een speed pedelec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Contact gehad met vm ik moet dus naar Amsterdam om het te laten maken .
De fiets omruilen duurt 2-3 weken wat dus echt wel te lang is .. wat een KUT service
Straks wordt ik gebeld door een bike docter kijken wat hij zegt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebito
Max

Terugsturen kan toch ook? Je bent nog binnen de 2 weken. Kreeg het idee dat de levering van de 2e fiets redelijk snel gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
bebito schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:42:
Max

Terugsturen kan toch ook? Je bent nog binnen de 2 weken. Kreeg het idee dat de levering van de 2e fiets redelijk snel gaat?
Het omwisselen duurt 2-3 weken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
max.schollen schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:54:
[...]

En hoe lang duurt een refund?
OK, een Stella is geen mooie fiets, maar die is net iets betrouwbaarder. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
max.schollen schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:54:
[...]

Balen dat je zo'n pech hebt...

Misschien is het een idee om met VM af te spreken dat je op deze fiets blijft rijden, totdat je (na 2-3 weken) de vervangende fiets binnen hebt. Pas dan stuur je jouw huidige fiets terug. Zo zit jij niet zonder en wordt het wachten iets verzacht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Lachwekkend die "service".
Dus ofwel voor elk probleem naar Amsterdam, of je fiets weer uit elkaar halen en opsturen. En als hij dan terugkomt weer in elkaar zetten.
Zouden ze bij VM dan echt niet snappen dat ze heel rap wat van die Bike Doctors door het land moeten sturen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:55
Of de extra service punten zsm openen die ze beloofd hebben. Wat ik vervelend vind is de 0.0 communicatie hierover. wees gewoon eerlijk en transparant erover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-05 14:54
matthijst schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:32:
Lachwekkend die "service".
Dus ofwel voor elk probleem naar Amsterdam, of je fiets weer uit elkaar halen en opsturen. En als hij dan terugkomt weer in elkaar zetten.
Zouden ze bij VM dan echt niet snappen dat ze heel rap wat van die Bike Doctors door het land moeten sturen?
Iemand die VM gevraagd heeft naar de status van de mobiele Bike Doctors? Op de website staat mbt Piece of Mind dat ze dekking hebben in 5 NL steden (Amsterdam, Utrecht, Den Haag, Rotterdam en Eindhoven). Dit topic een beetje gevolgd te hebben lijkt het niet dat dit ook werkelijkheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
ZiSE schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:48:
[...]

Iemand die VM gevraagd heeft naar de status van de mobiele Bike Doctors? Op de website staat mbt Piece of Mind dat ze dekking hebben in 5 NL steden (Amsterdam, Utrecht, Den Haag, Rotterdam en Eindhoven). Dit topic een beetje gevolgd te hebben lijkt het niet dat dit ook werkelijkheid is.
Het is nogal duidelijk dat ze eerst de grenzen van de verkoop aftasten, en nu moeten werken aan de service.
Ik heb hier hoger al eens geschreven dat dat niet zo simpel is.

De meeste gewone FM kijkt VM met de nek aan, omdat ze totaal gepasseerd worden als het op verkoop aan komt, dus waarom zouden ze dat bordje "Van Moof Service" aan de gevel hangen of op hun website plaatsen als ze al genoeg werk hebben met hun eigen klanten.

En om een "dekkend" netwerk te vormen heb je wat mankracht nodig om mensen te overtuigen en er contracten mee af te sluiten.

Dozen versturen naar heel Europa is simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Mijn moeder heeft ook nog even gebeld en het volgende gaat gebeuren.
Ik krijg een nieuwe smart cartridge opgestuurd die ik dan zelf er in ga schuiven naar aanleiding van het filmpje van de s2 .. is het zelfde proces.
Hopen dat dat dan de oplossing is .
Ben benieuwd hoe lang de levering duurt de junit is op voorraad de tools niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
max.schollen schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:59:

Ben benieuwd hoe lang de levering duurt de junit is op voorraad de tools niet
Wat bedoel je met de tools niet op voorraad is? Een torx 10 schroevendraaier om hem los te schroeven?? Neem toch wel aan dat je die zelf hebt. En anders te koop voor een euro bij de action.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
HBO88 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:31:
[...]

Wat bedoel je met de tools niet op voorraad is? Een torx 10 schroevendraaier om hem los te schroeven?? Neem toch wel aan dat je die zelf hebt. En anders te koop voor een euro bij de action.
Ze schreef

stock, however don't have the tool in stock yet, which is needed to remove the cartridge.

Uiteraard heb ik dat zelf en anders koop ik het wel .
Als ik moet wachten tot de tool op voorraad is duurt het alleen maar langer voor ik de cartridge heb .
De cartridge is op voorraad dus die zouden ze vandaag nog kunnen verzenden dan zou ik hem morgen of donderdag moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Lijkt me wel dat je dat duidelijk moet afspreken dat ze de unit opsturen zonder de schroevendraaier.
Anders wachten ze gewoon tot setje compleet is voordat ze het naar je opsturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
HBO88 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:36:
Lijkt me wel dat je dat duidelijk moet afspreken dat ze de unit opsturen zonder de schroevendraaier.
Anders wachten ze gewoon tot setje compleet is voordat ze het naar je opsturen...
Ik heb een mail gestuurd dat ik het gereedschap zelf heb
Nog geen reactie op gehad

[ Voor 3% gewijzigd door max.schollen op 04-08-2020 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
[...]

Ja, alles wat nu gebeurt valt onder garantie en niet regulier onderhoud en daarom worden er geen bike doctors gestuurd.
Ze zijn vandaag de dag nog bezig om bike doctors te selecteren en zijn bezig met fietswinkel.nl. Dit is allemaal een stuk minder professioneel dan het klinkt. Het zijn geen vanmoof medewerkers zoals ze eerst wel beloofden en mogen tegen woekerprijzen onderhoud uitvoeren. Logisch dat het nog niet zo stormloopt.

Het mooie was wel dat als je onderhoud hebt afgesloten, dat ingaat op de datum van bestelling en niet aflevering wat gezien burgerlijk wetboek 7 artikel 23 lid 1 niet mag. Ik heb toentertijd nog een bevestigingsbrief gevraagd aangezien ze zeiden dat ze het gingen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Smartbikers schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:47:
[...]

Ja, alles wat nu gebeurt valt onder garantie en niet regulier onderhoud en daarom worden er geen bike doctors gestuurd.
Ze zijn vandaag de dag nog bezig om bike doctors te selecteren en zijn bezig met fietswinkel.nl. Dit is allemaal een stuk minder professioneel dan het klinkt. Het zijn geen vanmoof medewerkers zoals ze eerst wel beloofden en mogen tegen woekerprijzen onderhoud uitvoeren. Logisch dat het nog niet zo stormloopt.

Het mooie was wel dat als je onderhoud hebt afgesloten, dat ingaat op de datum van bestelling en niet aflevering wat gezien burgerlijk wetboek 7 artikel 23 lid 1 niet mag. Ik heb toentertijd nog een bevestigingsbrief gevraagd aangezien ze zeiden dat ze het gingen aanpassen.
Wat een zwaktebod.
Wat is er voor "regulier onderhoud"? Paar remblokjes vervangen en de een lagertje naspannen.

Je wil juist ondersteuning en een snelle reactie als er wat mis is, en al zeker een héééél snelle oplossing als je een fiets krijgt, uit de doos haalt en er is van alles mis.

Heel eerlijk, als ik 100km zou moeten rijden om een nieuw product even te laten fixen, dan liet ik de fiets ineens daar staan en vroeg mijn geld terug.

Als je het samen vat gaat er toch heel veel mis:
- 5% (waarschijnlijk meer) wordt afgeleverd met een krom voorwiel - en dat weten ze nu een tijdje, maar nieuwe leveringen komen nog steeds krom toe
- behoorlijk wat miserie met de versnellingen
- leveringen zijn laat, maar ze blijven pakken reclame maken om nieuwe fietsen te verkopen
- ze beloven servicepunten op te zetten.... maar die zijn er niet
- voor garantieproblemen moet je zelf harder werken (ofwel een dagreis plannen naar Amsterdam, ofwel de fiets demonteren en terug inpakken) dan VM, en de enige plaats waar dat kan is Amsterdam
- helpdesk is heel traag

Ik hoop dat er meer en meer mensen gewoon de buik vol hebben en geld terug vragen. Dat zal de enige manier zijn waarop VM gedwongen wordt om de problemen ten gronde aan te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:36
Tommie12 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:24:
[...]

Wat een zwaktebod.
Wat is er voor "regulier onderhoud"? Paar remblokjes vervangen en de een lagertje naspannen.

Je wil juist ondersteuning en een snelle reactie als er wat mis is, en al zeker een héééél snelle oplossing als je een fiets krijgt, uit de doos haalt en er is van alles mis.

Heel eerlijk, als ik 100km zou moeten rijden om een nieuw product even te laten fixen, dan liet ik de fiets ineens daar staan en vroeg mijn geld terug.

Als je het samen vat gaat er toch heel veel mis:
- 5% (waarschijnlijk meer) wordt afgeleverd met een krom voorwiel - en dat weten ze nu een tijdje, maar nieuwe leveringen komen nog steeds krom toe
- behoorlijk wat miserie met de versnellingen
- leveringen zijn laat, maar ze blijven pakken reclame maken om nieuwe fietsen te verkopen
- ze beloven servicepunten op te zetten.... maar die zijn er niet
- voor garantieproblemen moet je zelf harder werken (ofwel een dagreis plannen naar Amsterdam, ofwel de fiets demonteren en terug inpakken) dan VM, en de enige plaats waar dat kan is Amsterdam
- helpdesk is heel traag

Ik hoop dat er meer en meer mensen gewoon de buik vol hebben en geld terug vragen. Dat zal de enige manier zijn waarop VM gedwongen wordt om de problemen ten gronde aan te pakken.
Ze zouden gewoon via de bestaande fietsenwinkels moeten gaan verkopen, dadelijk heb je voor ieder opkomend nieuwe elektrische fietsenmerk service punten nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Bintzak schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:29:
[...]

Ze zouden gewoon via de bestaande fietsenwinkels moeten gaan verkopen, dadelijk heb je voor ieder opkomend nieuwe elektrische fietsenmerk service punten nodig.
Dat zou kunnen, maar dan moeten ze die mensen ook een commissie gunnen, anders verkopen die geen VM fietsen.
Ze willen die commissie duidelijk houden, maar dan moeten ze dat geld gebruiken om een servicenetwerk op te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
Tommie12 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:24:
[...]

Wat een zwaktebod.
Dat staat uitgelegd op de website voor het Peace of Mind programma: https://support.vanmoof.c...ij-deze-prijs-inbegrepen-

Vraag is of er iemand die PoM gekocht heeft en in 1 van de 4 steden buiten Amsterdam woont die al een beroep op de mobiele service gedaan heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
ZiSE schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:32:
[...]

Dat staat uitgelegd op de website voor het Peace of Mind programma: https://support.vanmoof.c...ij-deze-prijs-inbegrepen-

Vraag is of er iemand die PoM gekocht heeft en in 1 van de 4 steden buiten Amsterdam woont die al een beroep op de mobiele service gedaan heeft?
Tijdens de garantieperiode zou je onafhankelijk van die POM ook ondersteuning moeten krijgen. 2 jaar garantie is de wet.
Als ik een TV koop, dan kunnen ze me ook niet vragen om die naar China of Berlijn te brengen voor een herstelling. Die moet gewoon werken als die uit de doos komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• artfuldodger
In mijn zoektocht naar een geschikte tas om wat kleine boodschappen mee te kunnen doen deze Agu Aquadus 935 (20l) gevonden (nog geen vier tientjes). Hier op de foto flink gevuld. Klickfix systeem zit stevig op de VanMoof achterdrager.

Slot is de AXA Fold 100.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N_Kt66JodNmsJeS7v6EbB9IEknY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DL0sIfUuH97OiarRctFmjKQT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dvXcFoUhqRPFcAqxqvNgWawkMiE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zbOCkg23l2RDl7jn2o4LFRs3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roo
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Roo

He knows, you know

[...]

Ik heb PoM en woon vlak bij Utrecht. Nog geen PoM nodig gehad, maar ik hou mijn hart vast. De popup store die er zat is inmiddels ook ineens verdwenen.

Ik heb meerdere keren (zowel telefonisch als bij de popup store) gevraagd of er echt een fysieke locatie komt in Utrecht. Dat werd iedere keer bevestigd. Maar ik begin de indruk te krijgen dat ze alleen iemand sturen op afspraak als er iets is. En vooralsnog worden de issues allemaal op garantie gegooid lijkt het, zodat ze nog geen PoM hoeven te leveren... (bijvoorbeeld de lichtsensor instellen: dat kan alleen in Amsterdam, dat vinden ze niet onder PoM vallen).

Achteraf spijt dat ik PoM heb genomen voor het onderhoud. Leek een goed idee.

Thank God for the Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Roo schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:43:
[...]

Ik heb PoM en woon vlak bij Utrecht. Nog geen PoM nodig gehad, maar ik hou mijn hart vast. De popup store die er zat is inmiddels ook ineens verdwenen.

Ik heb meerdere keren (zowel telefonisch als bij de popup store) gevraagd of er echt een fysieke locatie komt in Utrecht. Dat werd iedere keer bevestigd. Maar ik begin de indruk te krijgen dat ze alleen iemand sturen op afspraak als er iets is. En vooralsnog worden de issues allemaal op garantie gegooid lijkt het, zodat ze nog geen PoM hoeven te leveren... (bijvoorbeeld de lichtsensor instellen: dat kan alleen in Amsterdam, dat vinden ze niet onder PoM vallen).

Is een beetje woorden geen daden ..
Volgens mij mag je volgens de wet geen service contract verkopen wat niet actief is.
Bij aankoop moet je er gebruik van kunnen maken.
Als je een product koopt moet het ook aan de verwachtingen voldoen en dat doet dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
[...]

Ik heb binnen de steden er een beroep op gedaan en dat was nog njet mogelijk... dus opsturen en nieuwe of naar Amsterdam terwijl de looptijd al in was gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Nou helaas nog geen mail terug over het fijt dat ik het gereedschap heb en ze de cartridge dus gewoon kunnen opsturen.
Vanmorgen gestuurd en nu nog geen reactie.
Ik vind het spijtig dat je dingen snel wil regelen en vm dan zo langzaam reageert
Terwijl het om iets gaat wat kapot is . En voor de veiligheid gemaakt moet worden aangezien je moet kunnen bellen in gevaarlijke situaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
max.schollen schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:56:
Nou helaas nog geen mail terug over het fijt dat ik het gereedschap heb en ze de cartridge dus gewoon kunnen opsturen.
Vanmorgen gestuurd en nu nog geen reactie.
Ik vind het spijtig dat je dingen snel wil regelen en vm dan zo langzaam reageert
Terwijl het om iets gaat wat kapot is . En voor de veiligheid gemaakt moet worden aangezien je moet kunnen bellen in gevaarlijke situaties
Tja, je had ook even kunnen bellen hierover in plaats van een mail sturen en verwachten dat ze daar dezelfde dag nog op reageren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max.schollen
Edit
De beste mevrouw van VanMoof belde mij en ik krijg dus morgen een e-mail over wanneer ik hem krijg
Ze moeten van uit het warenhuis vertellen hoe snel ze het kunnen verzenden
Erg netjes dat ze zelf belde

[ Voor 82% gewijzigd door max.schollen op 04-08-2020 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikerGLE
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12-01 12:27
[...]

Had er voor willen bellen naar vm, maar ben er nog niet toe gekomen. Ben er ook nog zeker van dat ik een S3 ga bestellen. Twijfel tussen vmVM S3 (e-bike) of Koga F3 6.0 (normale fiets wel met riem) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jupiter2
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 20:23
max.schollen schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:53:
Edit
De beste mevrouw van VanMoof belde mij en ik krijg dus morgen een e-mail over wanneer ik hem krijg
Ze moeten van uit het warenhuis vertellen hoe snel ze het kunnen verzenden
Erg netjes dat ze zelf belde
Hoe zit het met garantie als je zelf aan je “fiets” gaat sleutelen en er gaat iets stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Weet iemand of die rubbertjes in de chainguard separaat te vervangen zijn? Op de site van VM staat alleen de hele guard, maar op de rubbers na is het ding nog perfect in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
Roo schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:43:
[...]

Ik denk dat je sowieso in de vermelde stad moet wonen - niet in de buurt van een van die 5 steden - om gebruik te kunnen maken van de mobiele service. Ik kan echter niet heel veel specs vinden van de PoM service en de exacte voorwaarden / details los van die link die ik eerder deelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roo
  • Niet online

Roo

He knows, you know

ZiSE schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 19:09:
[...]

Ik denk dat je sowieso in de vermelde stad moet wonen - niet in de buurt van een van die 5 steden - om gebruik te kunnen maken van de mobiele service. Ik kan echter niet heel veel specs vinden van de PoM service en de exacte voorwaarden / details los van die link die ik eerder deelde.
Ja, dat is geen probleem. Ik werk in Utrecht en ken genoeg mensen die daar wonen. Op mijn S3 ben ik letterlijk binnen 5 minuten in Utrecht.

Maar goed. Ik hoop maar even dat mijn fiets het goed blijft doen. Er zit wel een eerste checkup bij na 1000 km (en die heb ik al bijna op de teller). Daarna iedere 2500 km. Na 7500 een full checkup, dus moet nog even even doorfietsen om dat te halen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
Roo schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 19:14:
[...]

Ja, dat is geen probleem. Ik werk in Utrecht en ken genoeg mensen die daar wonen. Op mijn S3 ben ik letterlijk binnen 5 minuten in Utrecht.

Maar goed. Ik hoop maar even dat mijn fiets het goed blijft doen. Er zit wel een eerste checkup bij na 1000 km (en die heb ik al bijna op de teller). Daarna iedere 2500 km. Na 7500 een full checkup, dus moet nog even even doorfietsen om dat te halen....
Ben benieuwd hoe die 1k beurt gaat; hou ons op de hoogte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roo
  • Niet online

Roo

He knows, you know

ZiSE schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 19:16:
[...]

Ben benieuwd hoe die 1k beurt gaat; hou ons op de hoogte.
Ben ook benieuwd. Er staat: We’ll perform any necessary repairs, and invite you for regular Bike Doctor checkups at the following intervals: After 1000km

Dat impliceert bijna dat ze zien als ik de 1000km heb gereden (zit nu op 831)...

Ik laat het weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04 13:52
Zojuist nieuwe firmware gedownload en op de fiets gezet (1.2.0), hopelijk is dat automatisch unlock probleem nu opgelost...

Staat niet in de release notes, die gaan vooral over charging issues etc
Pagina: 1 ... 38 ... 143 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.