Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jbk-
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21-03-2021
HBO88 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 18:59:
[...]

Tnx voor je antwoord! En de Yepp voor, moet je dan je stuur verhogen? Ik zie een accessoire bij vanmoof maar ik snap niet hoe je dat dan monteert
Ik heb de stem riser direct bij de bestelling gedaan en dan werd hij voor gemonteerd. Het installeren spreekt voor zich, alleen het stuur is wel krasgevoelig, dat zie je zodra je daar met schroeven en een imbus aan de slag gaat. Later bij first free checkup laten opknappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburgers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 15-07 10:59
JKratos schreef op donderdag 30 april 2020 @ 23:05:
Hebben jullie sinds vandaag ook de 'My Rides" functie in de app staan? Net gelijk geactiveerd en morgen testen of dat werkt en hoe nauwkeurig het is. Zou volgens de app ook voor de ES2 moeten werken (die ik heb), maar wellicht minder nauwkeurig. We gaan het zien.
Zo ziet het er nu uit: https://www.youtube.com/watch?v=DxsUL3B84QQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 18:31
Jbk- schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:58:
[...]

Ik heb de stem riser direct bij de bestelling gedaan en dan werd hij voor gemonteerd. Het installeren spreekt voor zich, alleen het stuur is wel krasgevoelig, dat zie je zodra je daar met schroeven en een imbus aan de slag gaat. Later bij first free checkup laten opknappen.
Wat ik nu verwarrend vind is dat er bij vanmoof staat bij yepp stoeltje: geschikt voor de S2, wel additionele stem eiser nodig.
Bij de stem eiser staat vervolgens: niet geschikt voor de S2..
Daarnaast lijkt mij dat de stem riser zoizo niet past op het stuur uit 1 stuk van de S3.

Zou iemand die binnenkort een proefrit heeft dat eens kunnen navragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _YmmiT_
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-06 21:41
Zit (zat?) ook sterk te twijfelen over de aanschaf van de S3. Tijdens mijn proefrit in Rotterdam hielden de versnellingen er helaas halverwege mijn kwartiertje mee op. Bleef hangen in 1 of 2. Erg vervelend omdat ik op een mooi recht stuk echt even de overgang van 2 naar 3 wilde testen en de mogelijkheid om de bekende doortrapklik te voorkomen.

Wel mooi ding. Vond de remmen goed genoeg. Helaas de US stand niet kunnen testen, maar heb alsnog vrij eenvoudig (voor mijn gevoel) de 32 aangetikt.

Zie nu wel steeds meer alternatieven in mijn zoektocht en ben nu ook erg nieuwsgierig naar de Modmo Saigon (slechts 1 keer aangehaald pas hier).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Resdogg
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 11-09 16:48
Ik rijd nu een paar dagen de S2 maar kan gewoon geen enkele goede reden vinden om deze fiets zo snel weer te vervangen voor een nieuwe. Wat een fantastische fiets! Schakelt heel smooth (je hebt het nauwelijks door) naar de 2e versnelling en meer heb ik er gevoelsmatig helemaal niet nodig, maar heb de S3 niet ervaren. Qua specs verder niet zo spannend allemaal. Ja, het is verbeterd maar met de S2 rijdt je nog steeds een heel fijne fiets die nog lang niet op is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-12-2024
_YmmiT_ schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 19:57:
Zit (zat?) ook sterk te twijfelen over de aanschaf van de S3. Tijdens mijn proefrit in Rotterdam hielden de versnellingen er helaas halverwege mijn kwartiertje mee op. Bleef hangen in 1 of 2. Erg vervelend omdat ik op een mooi recht stuk echt even de overgang van 2 naar 3 wilde testen en de mogelijkheid om de bekende doortrapklik te voorkomen.

Wel mooi ding. Vond de remmen goed genoeg. Helaas de US stand niet kunnen testen, maar heb alsnog vrij eenvoudig (voor mijn gevoel) de 32 aangetikt.

Zie nu wel steeds meer alternatieven in mijn zoektocht en ben nu ook erg nieuwsgierig naar de Modmo Saigon (slechts 1 keer aangehaald pas hier).
Ik heb zondag een proefrit in Rotterdam. Ik zou eens kijken of ik het probleem met het doorschakelen ook heb dan .
Is er iets wat jullie willen weten over de s3 om te testen ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburgers
max.schollen schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 20:21:
[...]

Ik heb zondag een proefrit in Rotterdam. Ik zou eens kijken of ik het probleem met het doorschakelen ook heb dan .
Ik ben wel benieuwd hoe hij fietst zonder ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _YmmiT_
Tilburgers schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 20:27:
[...]

Er was wel ondersteuning. Standje 4. Maar bleef in versnelling hangen dus ik trapte me een ongeluk (zonder kracht te zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _YmmiT_
max.schollen schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 20:21:
[...]

Ze hebben iets van 6 testfietsen. Ze vertelden me dat het uiteraard niet de bedoeling was. Alleen de mijne had dit probleem. Waarschijnlijk was een reset van de fiets voldoende om het te verhelpen. Blijven computers he. Ze vertelden ook dat ze de fietsen de dag ervoor hadden ontvangen en ze allemaal vrij rap in elkaar moesten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _YmmiT_
Maar goed. de Modmo klinkt ideaal. Ziet er mooi uit. Uitneembare batterij. Op te voeren tot Pedelec (al lijkt me 40 km/u wat overdreven op een "normale" fiets. Zo'n belt als ketting.
Misschien toch nog even de kat uit de boom kijken.

https://www.modmo.io/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:37
_YmmiT_ schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 20:38:
Maar goed. de Modmo klinkt ideaal. Ziet er mooi uit. Uitneembare batterij.
https://www.modmo.io/
De geometrie van de Modmo lijkt me meer in de orde van een Cowboy dan de wat comfortabeler zit op de Vanmoof. Is ook maar net wat je zoekt...

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Tilburgers schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 20:27:
[...]

Ik ga het uit proberen .
Effe een vraagje
Hoe kan het dat ik van jullie hoor dat veel pre orders vertraagd zijn en mijn geen pre order nog wel op 31 juli staat zoals hij altijd al stond ?
Je zou zeggen dat ook de normale orders dan vertraging op zouden lopen of hoeft dat niet.
Want opzich is 31 juli wel ruim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-08 12:17
max.schollen schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 21:10:
[...]

Ik ga het uit proberen .
Effe een vraagje
Hoe kan het dat ik van jullie hoor dat veel pre orders vertraagd zijn en mijn geen pre order nog wel op 31 juli staat zoals hij altijd al stond ?
Je zou zeggen dat ook de normale orders dan vertraging op zouden lopen of hoeft dat niet.
Want opzich is 31 juli wel ruim
Pre-orders kregen eerst te zien 25 mei--> en dat werd dan 'vertraagd' naar 5 juni. (1 juni werd 16 juni, etc.)

Dus het lijkt erop dat VanMoof zichzelf een periode van 8 weken heeft gegeven voor de pre-orders en binnen die tijdsperiode hebben veel pre-orders vertraging (van enkele dagen tot en met 2-3 weken). Maar alle S3 pre-orders staan alsnog scheduled om geleverd te worden voor 31 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Patvs120 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 21:17:
[...]

Pre-orders kregen eerst te zien 25 mei--> en dat werd dan 'vertraagd' naar 5 juni. (1 juni werd 16 juni, etc.)

Dus het lijkt erop dat VanMoof zichzelf een periode van 8 weken heeft gegeven voor de pre-orders en binnen die tijdsperiode hebben veel pre-orders vertraging (van enkele dagen tot en met 2-3 weken). Maar alle S3 pre-orders staan alsnog scheduled om geleverd te worden voor 31 juli.
Heb geen mail gehad van een eventuele vertraging.
Hoe kan ik er achter komen en wat klopt dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
max.schollen schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 21:44:
[...]

Heb geen mail gehad van een eventuele vertraging.
Hoe kan ik er achter komen en wat klopt dan ?
Wat nu het meest accuraat is, is de datum (in de email) van toen een pre-order de order BEVESTIGDE.
Voor een normale order, zou je moeten uitgaan van de datum (in de email) toen je de fiets KOCHT.

In MY VanMoof (als ik inlog op de website) is die (verkeerde) datum inmiddels aangepast (duurde bij mij 10 dagen voordat dat gebeurde), en die datum is nu hetzelfde als de datum in de email toen ik de pre-order bevestigde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Patvs120 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 21:48:
[...]

Wat nu het meest accuraat is, is de datum (in de email) van toen een pre-order de order BEVESTIGDE.
Voor een normale order, zou je moeten uitgaan van de datum (in de email) toen je de fiets KOCHT.

In MY VanMoof (als ik inlog op de website) is die (verkeerde) datum inmiddels aangepast (duurde bij mij 10 dagen voordat dat gebeurde), en die datum is nu hetzelfde als de datum in de email toen ik de pre-order bevestigde.
De datum in de order bevestiging is bij mij het zelfde als die in de my vanmoof pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
max.schollen schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 22:09:
[...]

De datum in de order bevestiging is bij mij het zelfde als die in de my vanmoof pagina
De pre-order mensen kregen in MY VanMoof een datum te zien van 31 juli of een datum in augustus, die ze moeten negeren.

Hele andere vraag. De S3 heeft een zadelpen met een diameter van 33.9mm.
Maar wat is de diameter van het stuur? 22.2mm of iets tusssen de 23.8 – 31.8mm?

(super irritant, dat ze voor alles een non-standaard maat gebruiken en ik kan het online niet vinden)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Daan2020 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:08:
[...]
Lol, ach welja, nu is het covid, wat was het vorig jaar? Ze konden met de winst van de s2 van de winter ook alvast de productie van de s3 opstarten, zodat de fietsen een maand na release, zo vlak voor de zomer, geleverd konden worden. Ideale strategie als je veel nieuwe klanten aan je wilt binden. Wie moet er nou in september een ebike hebben als je net 3 stikhete zomermaanden achter de rug hebt, waarin je lekker had kunnen rondfietsen?

Prutsers dus. En de nieuwe fiets komt met gebreken ook, als je de eerste ervaringen moet geloven. Al met al het perfecte recept om nieuwe klanten en dus niet de vanmoofgeilers afzijdig te houden.
Er is altijd een wijsneus die precies weet hoe het had gemoeten... Blijkbaar zijn die mensen van Van Moof zó dom dat ze deze logica niet doorhebben. Aan deze geniale zet hadden zij nog niet gedacht. Misschien moet je er solliciteren als productmanager, planner oid.

Vanaf de leunstoel klinkt het allemaal erg simpel, maar als je enige ervaring hebt met de ontwikkeling van wat dan ook, of alleen maar een simpel projectje, weet je dat er altijd dingen gebeuren die je niet onder controle hebt. En daar moet je uiteraard voor plannen, maar soms loop je uit je contingency. Soms bedenk je hele mooie dingen die toch moeilijker te maken zijn dan je had gedacht. Tsja...space is hard, maar fietsen maken ook.
Niet dat ik Van Moof probeer te verdedigen, maar ik vind het nogal simplistisch commentaar. En ik wordt een beetje simpel van al dat geklaag over levertijden. Het is een fiets, mensen, geen beademingsapparaat voor iemand die aan het stikken is!

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Hier en daar lees ik wat irritatie mbt gesprekken over levertijd van de S3/X3.
Bij sterke behoefte aan een apart leveringstopic graag even overleggen met @deepbass909... :Y)

--

Vergeten te vragen bij de proefrit: ik neem aan dat de lokale fietsenhandel wel raad weet met banden, spaken, stellen, smeren etc. Moet je voor onderhoud aan de elektr(on)ische delen zelf je VM fiets naar de brand store in Amsterdam brengen als je de maintenance package niet neemt?

[ Voor 3% gewijzigd door Gluten Parody op 02-05-2020 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max.schollen
Gluten Parody schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 15:16:
Bij sterke behoefte aan een apart leveringstopic graag even overleggen met @deepbass909... :Y)

--

Vergeten te vragen bij de proefrit: ik neem aan dat de lokale fietsenhandel wel raad weet met banden, spaken, stellen, smeren etc. Moet je voor onderhoud aan de elektr(on)ische delen zelf je VM fiets naar de brand store in Amsterdam brengen als je de maintenance package niet neemt?
een paar dagen geleden is ook al voor gesteld een appart topic te openen en dat heb ik dan ook gedaan .
Helaas is dat topic gesloten.
Beetje gek aangezien er al een paar keer een gooi is gedaan om het te openen

Het topic : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1989846

[ Voor 4% gewijzigd door max.schollen op 02-05-2020 17:07 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 12:58
Yes, i know ;) Wel coole nieuwe functie.

Heb overigens vanmiddag een proefrit gemaakt op de S3 in Utrecht. Mensen daar (zowel medewerkers als andere proefritters) waren benieuwd naar mijn vergelijking met mijn eigen S2. Eerste indruk/bevindingen S3 gebasseerd op deze korte test van 20 min:
  • remmen lijken/voelen sterker maar piepen nog steeds
  • Motor is aanzienlijk stiller dan de op de S2. Heel fijn. Boost schijnt ook sterker te zijn maar viel me niet specifiek op, vind die op de S2 ook al prima
  • schakelen weer/nog steeds niet soepel. Had eerlijk gezegd zelfs het gevoel at het minder soepel ging dan op mijn S2. Had op een van de fietsen zelfs regelmatig dat de fiets op hogere snelheid (+20MKH) in zijn 1 blijf staan. Ik bleef maar in het luchtledige trappen. Bepaald niet van onder de indruk
  • Frame zelf lijkt stabieler en steviger aan te voelen en op de weg te liggen. Dat was prettig rijden.
  • Stuur is volgens mij smaller, vind ik minder prettig. Huidige S2 stuur vind ik prettiger.
  • Nieuwe zadel zit lekker(der)

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 11:23
Gluten Parody schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 15:16:

--

Volgens mij heb de keuze uit langs brengen, opsturen, of hen de onderdelen laten opsturen. Ook met maintenance package moet je dit doen, want deze biedt enkel service aan huis in bepaalde steden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

oscarwashere schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 18:15:
[...]
Ook met maintenance package moet je dit doen, want deze biedt enkel service aan huis in bepaalde steden.
Ik heb die vraag 2 weken geleden aan hen gesteld via de mail. Uiteindelijk kreeg ik geen antwoord, maar een verwijzing naar de FAQ. Terwijl ik toch echt dingen vraag die niet in hun marketing lijstje staan. Als je de POM Maintenance afneemt, heb je idd in bepaalde steden service aan de deur of in ieder geval in je woonplaats. Heel handig, want ik woon in Rotterdam. Maar of je ook bij die lui terecht kunt zonder POM Maintenance kunnen zij dus blijkbaar niet beantwoorden. Uiteindelijk heb ik toch maar die POM Maintenance genomen omdat ik graag wil blijven rijden en ik toch wel een beetje kinderziektes verwacht. Die zijn uiteraard gecovered door garantie, maar ik wil ook bij zo'n lokale VM Boer terecht kunnen indien nodig.
Hopelijk niet nodig, want ik heb een hekel aan gekloot, maar goed...ik wilde nu eenmaal een hippe fiets :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
  • Laatst online: 01-11-2022
mphilipp schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 14:15:
[...]

Er is altijd een wijsneus die precies weet hoe het had gemoeten... Blijkbaar zijn die mensen van Van Moof zó dom dat ze deze logica niet doorhebben. Aan deze geniale zet hadden zij nog niet gedacht. Misschien moet je er solliciteren als productmanager, planner oid.

Vanaf de leunstoel klinkt het allemaal erg simpel, maar als je enige ervaring hebt met de ontwikkeling van wat dan ook, of alleen maar een simpel projectje, weet je dat er altijd dingen gebeuren die je niet onder controle hebt. En daar moet je uiteraard voor plannen, maar soms loop je uit je contingency. Soms bedenk je hele mooie dingen die toch moeilijker te maken zijn dan je had gedacht. Tsja...space is hard, maar fietsen maken ook.
Niet dat ik Van Moof probeer te verdedigen, maar ik vind het nogal simplistisch commentaar. En ik wordt een beetje simpel van al dat geklaag over levertijden. Het is een fiets, mensen, geen beademingsapparaat voor iemand die aan het stikken is!
Ik vind jou nogal simplistisch denken. 2 duizend euro voor je fiets aftikken en vervolgens 3 maanden levertijd gaan zitten bagatelliseren en kennelijk te simpel zijn om daar een kritische noot bij te plaatsen. Maar goed, je zal inderdaad wel voor van Moof werken, anders bracht je de ontkenning erover ook niet ter sprake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
JKratos schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 17:32:
[...]

Yes, i know ;) Wel coole nieuwe functie.

Heb overigens vanmiddag een proefrit gemaakt op de S3 in Utrecht. Mensen daar (zowel medewerkers als andere proefritters) waren benieuwd naar mijn vergelijking met mijn eigen S2. Eerste indruk/bevindingen S3 gebasseerd op deze korte test van 20 min:
  • remmen lijken/voelen sterker maar piepen nog steeds
  • Motor is aanzienlijk stiller dan de op de S2. Heel fijn. Boost schijnt ook sterker te zijn maar viel me niet specifiek op, vind die op de S2 ook al prima
  • schakelen weer/nog steeds niet soepel. Had eerlijk gezegd zelfs het gevoel at het minder soepel ging dan op mijn S2. Had op een van de fietsen zelfs regelmatig dat de fiets op hogere snelheid (+20MKH) in zijn 1 blijf staan. Ik bleef maar in het luchtledige trappen. Bepaald niet van onder de indruk
  • Frame zelf lijkt stabieler en steviger aan te voelen en op de weg te liggen. Dat was prettig rijden.
  • Stuur is volgens mij smaller, vind ik minder prettig. Huidige S2 stuur vind ik prettiger.
  • Nieuwe zadel zit lekker(der)
Jeetje, punt 3 begint nu toch wel steeds vaker naar voren te komen. Vrees dat dit het begin is van een reeks klachten erover en voor velen een dealbreaker zal vormen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max.schollen
Daan2020 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 22:48:
[...]

Ik vind jou nogal simplistisch denken. 2 duizend euro voor je fiets aftikken en vervolgens 3 maanden levertijd gaan zitten bagatelliseren en kennelijk te simpel zijn om daar een kritische noot bij te plaatsen. Maar goed, je zal inderdaad wel voor van Moof werken, anders bracht je de ontkenning erover ook niet ter sprake.
Heel die fiets draait op software dus ook de schakeling.. die kunnen ze vast beter maken met een update . En mensen het zijn pre modellen in de winkels .. er is van bekend dat ze niet helemaal af zijn.
DUs kan zijn dat het al verbeterd is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Daan2020 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 22:48:
[...]
Maar goed, je zal inderdaad wel voor van Moof werken, anders bracht je de ontkenning erover ook niet ter sprake.
...over simplistisch gesproken... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:49

DataCopy

Dum vita est spes est

Daan2020 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 22:54:
[...]

Jeetje, punt 3 begint nu toch wel steeds vaker naar voren te komen. Vrees dat dit het begin is van een reeks klachten erover en voor velen een dealbreaker zal vormen.
Ja inderdaad opvallend. Nu is het natuurlijk ook zo dat iedereen er op focussed.

Maar toch, volgens mij hebben een aantal mensen dit gevraagd na de testrit en kregen ze de opmerking dat dit verholpen zou worden/zijn in de productie modellen? Mocht dit niet het geval zijn en inderdaad niet goed werken (en dan zal ik zeker niet de enige zijn die dit gaat aankaarten) zou dit voor mij wel een reden zijn om hem weer terug te sturen helaas.

Verder heb ik nog geen officiëlere reacties van VM hierover gezien eigenlijk. Het komt ook niet in veel previews terug, met name bij de testritten volgens mij.

@max.schollen wat verwacht je wat ze hier in de SW nog aan zouden kunnen veranderen? Die overgang van 2 naar 3 klinkt toch echt als een fysiek iets?

@JKratos zat op jouw testfiets het nieuwe zadel (en trappers?). Op de preview modellen nog niet namelijk, je bent de eerste die dat benoemd na z'n testrit.

@_YmmiT_ inderdaad die Modmo ziet er ook veelbelovend uit. Qua onderhoud misschien nog wel een uitdaging? De lokale fietsboer reageerd er wellicht hetzelfde op als een VM, en naar Ierland sturen voor onderhoud is toch ook niet praktisch? Sowieso wel opvallend dat er hier op het forum niet veel over te vinden is...

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 12:58
DataCopy schreef op zondag 3 mei 2020 @ 08:41:
[...]

@JKratos zat op jouw testfiets het nieuwe zadel (en trappers?). Op de preview modellen nog niet namelijk, je bent de eerste die dat benoemd na z'n testrit.
Nieuwe zadel weet ik zeker dat het er op zat. Nog met iemand VanMoof over gehad. Zadel zat prima, maar goed, dat moet je eigenlijk testen door er een rit van een uur oid op te maken. Kwartiertje is te kort.

Trappers weet ik niet zeker, ze waren anders dan op mijn S2, maar of het de final versie waren geen idee.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patvs120
JKratos schreef op zondag 3 mei 2020 @ 09:01:
[...]

Kwartiertje is te kort.
Iemand heeft net een 10 dagen-mogen-testen review gepost.
YouTube: 10 Tage mit dem VanMoof Electrified S3: Sehr gut, aber nicht perfekt.
(wel in het Duits, maar met veel meer info over die Sturmey Archer gear hub )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:08
[...]
Ik kan bevestigen dat de nieuwe zadels gebruikt worden in Rotterdam. Begin deze week proefrit daar gemaakt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
[...]

Ja inderdaad opvallend. Nu is het natuurlijk ook zo dat iedereen er op focussed.

Maar toch, volgens mij hebben een aantal mensen dit gevraagd na de testrit en kregen ze de opmerking dat dit verholpen zou worden/zijn in de productie modellen? Mocht dit niet het geval zijn en inderdaad niet goed werken (en dan zal ik zeker niet de enige zijn die dit gaat aankaarten) zou dit voor mij wel een reden zijn om hem weer terug te sturen helaas.

Verder heb ik nog geen officiëlere reacties van VM hierover gezien eigenlijk. Het komt ook niet in veel previews terug, met name bij de testritten volgens mij.

@max.schollen wat verwacht je wat ze hier in de SW nog aan zouden kunnen veranderen? Die overgang van 2 naar 3 klinkt toch echt als een fysiek iets?

@_YmmiT_ inderdaad die Modmo ziet er ook veelbelovend uit. Qua onderhoud misschien nog wel een uitdaging? De lokale fietsboer reageerd er wellicht hetzelfde op als een VM, en naar Ierland sturen voor onderhoud is toch ook niet praktisch? Sowieso wel opvallend dat er hier op het forum niet veel over te vinden is...
Het kwam bij jullie vaak voor dat hij een schakel moment misten .
Het lijkt mij dat het met software is op te lossen aangezien een sensor meet hoe snel je gaat het door stuurt naar de computer en hij het weer door stuurt naar de versnelling.
Als de computer het niet goed uitleest of doorgeeft lijkt mij dat een software fout en dat is vast met een update op te lossen.

Ik ga straks proberen hoe hij het fietst zonder de motor aan .
Zijn er nog dingen die ik kan gaan proberen?
Of willen jullie ergens foto’s van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Patvs120 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 11:59:
[...]

Iemand heeft net een 10 dagen-mogen-testen review gepost.
YouTube: 10 Tage mit dem VanMoof Electrified S3: Sehr gut, aber nicht perfekt.
(wel in het Duits, maar met veel meer info over die Sturmey Archer gear hub )
Heeft hij nou aan het begin van zijn video de Vliegende Hollander als achtergrond? _/-\o_ :)F

[ Voor 3% gewijzigd door oscarwashere op 03-05-2020 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
max.schollen schreef op zondag 3 mei 2020 @ 12:04:
[...]

Het kwam bij jullie vaak voor dat hij een schakel moment misten .
Het lijkt mij dat het met software is op te lossen aangezien een sensor meet hoe snel je gaat het door stuurt naar de computer en hij het weer door stuurt naar de versnelling.
Als de computer het niet goed uitleest of doorgeeft lijkt mij dat een software fout en dat is vast met een update op te lossen.

Ik ga straks proberen hoe hij het fietst zonder de motor aan .
Zijn er nog dingen die ik kan gaan proberen?
Of willen jullie ergens foto’s van ?
Idd fietsen zonder ondersteuning. Kijk ook hoe soepel dat schopslot werkt. Goed de remmen testen, bijv. abrupt bij een stoplicht stoppen ondanks dat het groen is. Beland je dan nog steeds op de weg?

Goed de schakelingen testen en kijken of die willekeurige klikgeluiden en dat trappen in het luchtledige incidenteel is of structureel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Daan2020 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 12:59:
[...]

Idd fietsen zonder ondersteuning. Kijk ook hoe soepel dat schopslot werkt. Goed de remmen testen, bijv. abrupt bij een stoplicht stoppen ondanks dat het groen is. Beland je dan nog steeds op de weg?

Goed de schakelingen testen en kijken of die willekeurige klikgeluiden en dat trappen in het luchtledige incidenteel is of structureel.
denk dat het schopslot niet valt te testen hij staat niet gekoppeld aan je eigen telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
max.schollen schreef op zondag 3 mei 2020 @ 13:52:
[...]
denk dat het schopslot niet valt te testen hij staat niet gekoppeld aan je eigen telefoon
Je kan hem ook met de knop op het stuur ontgrendelen door daarmee een code in te toetsen. Bij mijn proefrit legde de medewerker dit ook uit en mocht je hem ook even op los schoppen en ontgrendelen met die code. Voor mij niets nieuws, want werkt hetzelfde als bij de S2. Dus nog steeds een handig slot.

Maar zoals ik wel eerder hier heb gezegd blijf ik een tweede kettingslot gebruiken, omdat anderen niet zien dat de fiets op slot staat. Iemand die de sloten afspeurt en bij deze mooie fiets geen slot ziet, zal meteen interesse hebben (of het te makkelijk dus misschien een lokfiets) lijken. Alarm of niet, even in het busje tillen en je fiets is weg.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• max.schollen
Vandaag de test rit gehad .
wat een plaatje van een fiets .
Na de uitleg mocht ik een stukje gaan fietsen .
De fiets die fietst echt onwijs lekker zoals we van Vanmoof gewend zijn .

Motor,
De motor was zoals aangegeven een stuk kleiner dan de s2 en maakte ook amper geluid.
Wat ik heel erg prettig vindt .
Ook fietste de fiets prima met ondersteuning uit .
Naar mijn idee niet heel veel zwaarder dan een fiets zonder motor.

Remmen,
De remmen deden het goed.
Ook bij hoge snelheid stond ik zo stil.
Ze remde zo goed dat de banden soms deden slippen .
De eerder genoemde klachten over de rem kunnen wat mij betreft dan ook de prullenbak in.

Versnelling .
Helaas merkte ik dat de overgang van de ene naar de andere versnelling vaak niet zo lekker verliep .
Heb het idee gehad dat hij het soms niet pakte (trapt heel licht)
Vooral met terug schakelen kwam het vaak naar voren .

Turbo boost
Ik heb uiteraard de turbo boost geprobeerd en wat gaat die lekker.
Het is inderdaad net even wat sneller opgetrokken als bij de s2 al is het verschil te verwaarlozen .

Zadel .
zoals al aangegeven zat er inderdaad het nieuwe zadel op.
Het zit echt heel erg fijn lekker zacht .
Moet je maar net fijn vinden maar ik vind het erg prettig .
en hij ziet er stijlvol uit .
Wat mij betreft een blijvertje .

Design .
De matte afwerking vindt ik persoonlijk erg mooi .

Luidspreker :
De luidspreker was duidelijk een heel stuk luider en het echte bel geluid vindt ik een goede toevoeging .
Had wel het idee dat het luider klinkt met rijden dan bij stilstand .

Tevens heb ik nagevraagd hoe het zit met de vertraagde levering van de pre orders
het komt door dat er meer vraag naar is dan ze hadden verwacht .
Ze gaven aan dat de datum in de myvanmoof leidend is .
Ze lieten ook de toonbox zien die bij de fiets word mee geleverd en dat zag er netjes uit .
Zelfs met olie voor je fiets ketting te smeren en met ringen om je stuur iets omhoog te zetten .

Mochten er vragen zijn dan hoor ik het graag

Hier nog een paar detail foto's

Band (met flits aan gemaakt)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NdSksPaMkWjcwRE54g5cNEbDku0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uHQETndkmEWABhf8dx391w4Y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gYWFrlub5k7_2Yd5awQ54ex9GCY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Ov9796YU0Xa03HUBQj79L8R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kQDM5DvHsTDZkDCgr-S8mV7cuvY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cdpWFvNWcrtaIJThNCuy3Am4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cMEa89gYmdtRN3yOhoF-6B1cwpQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zmxGWMDGhrrYWFbsZIcMYs8f.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NVs7mvMnl-1onD4QgvrGx4__cCA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/smMaLJ10d7igwPzBrjz3d5ZZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hoAQd1vdxUy_0J9lH383lW4li_s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5j0I3hmhKC4sNOnQv5ShiPeG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wut09gVTC3wNVN1FbzbYSQEEG9U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PCfXM5rRmwTGODtHgVPkXpne.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

@max.schollen Ook jij bedankt voor je verhaal!

Nog even benieuwd: had je na de testrit nog je bevindingen mbt het schakelen gemeld, en wat was de reactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
DataCopy schreef op zondag 3 mei 2020 @ 20:45:
@max.schollen Ook jij bedankt voor je verhaal!

Nog even benieuwd: had je na de testrit nog je bevindingen mbt het schakelen gemeld, en wat was de reactie?
Ik heb het inderdaad gemeld over het schakelen
Ik kreek te horen dat het een bekende klacht is en dat er aan gewerkt wordt.
Ook werd er bij verteld dat bij de fietsen die wij krijgen het opgelost moet zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
max.schollen schreef op zondag 3 mei 2020 @ 20:08:
Vandaag de test rit gehad .
wat een plaatje van een fiets .
Na de uitleg mocht ik een stukje gaan fietsen .
De fiets die fietst echt onwijs lekker zoals we van Vanmoof gewend zijn .

Motor,
De motor was zoals aangegeven een stuk kleiner dan de s2 en maakte ook amper geluid.
Wat ik heel erg prettig vindt .
Ook fietste de fiets prima met ondersteuning uit .
Naar mijn idee niet heel veel zwaarder dan een fiets zonder motor.

Remmen,
De remmen deden het goed.
Ook bij hoge snelheid stond ik zo stil.
Ze remde zo goed dat de banden soms deden slippen .
De eerder genoemde klachten over de rem kunnen wat mij betreft dan ook de prullenbak in.

Versnelling .
Helaas merkte ik dat de overgang van de ene naar de andere versnelling vaak niet zo lekker verliep .
Heb het idee gehad dat hij het soms niet pakte (trapt heel licht)
Vooral met terug schakelen kwam het vaak naar voren .

Turbo boost
Ik heb uiteraard de turbo boost geprobeerd en wat gaat die lekker.
Het is inderdaad net even wat sneller opgetrokken als bij de s2 al is het verschil te verwaarlozen .

Zadel .
zoals al aangegeven zat er inderdaad het nieuwe zadel op.
Het zit echt heel erg fijn lekker zacht .
Moet je maar net fijn vinden maar ik vind het erg prettig .
en hij ziet er stijlvol uit .
Wat mij betreft een blijvertje .

Design .
De matte afwerking vindt ik persoonlijk erg mooi .

Luidspreker :
De luidspreker was duidelijk een heel stuk luider en het echte bel geluid vindt ik een goede toevoeging .
Had wel het idee dat het luider klinkt met rijden dan bij stilstand .

Tevens heb ik nagevraagd hoe het zit met de vertraagde levering van de pre orders
het komt door dat er meer vraag naar is dan ze hadden verwacht .
Ze gaven aan dat de datum in de myvanmoof leidend is .
Ze lieten ook de toonbox zien die bij de fiets word mee geleverd en dat zag er netjes uit .
Zelfs met olie voor je fiets ketting te smeren en met ringen om je stuur iets omhoog te zetten .

Mochten er vragen zijn dan hoor ik het graag

Hier nog een paar detail foto's

Band (met flits aan gemaakt)
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dank voor je uitgebreide verhaal. Geen reflecterende strepen op de velgen dus. Zaten er wel losse reflectoren in de toolbox waar je het over had? (of zouden ze in een ander meegeleverd doosje/zakje zitten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb nog een video gevonden waar een Duitse meneer een langere review doet van de S3. Hij heeft er 10 dagen mee rond gereden.

Op zich het bekende verhaal, een aantal probleempjes, maar hij wist ook iets interessants te vertellen over het schakelen.
Zoals bekend is het een Sturmey Archer naafversnelling. Zo te zien heeft Van Moof zelf er een automaat van gemaakt. Dat is dat dingetje wat wij zien met die plastic tandwieltjes. Die plastic tandwielen zijn niet de versnelling zelf, maar het systeem om de kabel die je normaal hebt om te schakelen via de stuurknop aan te spannen of juist te vieren om zo van versnelling te wisselen. Dit wordt dan aangestuurd door een electromotor. Ik denk dat het haperen van de versnellingen ermee te maken heeft dat het motortje te langzaam reageert oid. Het klinkt op zich wel als iets dat gefixt kan worden, desnoods met een nieuwe actuator motor of er moet iets aan die overbrenging gedaan worden (die plastic tandwieltjes) die de Sturmey Archer versnelling aanstuurt. Ik twijfel er niet aan die de SA unit gewoon werkt. Het is de aansturing die hapert. En dat moet op te lossen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:41
Ik heb zelf veel fietsen gehad met een sa naafversnelling, mijn huidige fiets heeft het ook.
Een van de eigenschappen is dat als je precies tussen 2 versnellingen zit (dus de schakelaar een beetje versteld) dan komt de versnelling in een “vrijloop”, precies dus wat jij zegt. Ik denk dat dit motortje iets te langzaam draait en dus even tussen die versnellingen in blijft zitten, al is dan maar een fractie van een seconde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
Een naaf kan haperen wanneer geschakeld wordt onder belasting, mijn Nexus premium 8-naaf doet het ook bij twee verzetten. Je hebt dan een soort niemandsland waar je even geen overbrenging hebt. Stel dat de VM met haptic feedback aankondigt dat ie gaat schakelen, dan kun je ietsje inhouden.

[ Voor 55% gewijzigd door Gluten Parody op 04-05-2020 00:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
@Gluten Parody en @rinkel Traploos schakelen dankzij de Enviolo versnellingsnaaf is dan weer een oplossing wat vrijloop voorkomt. Had hiervoor ook de Nexus premium 7/8-naaf maar met de Enviolo naaf is vrijloop / niemandsland verleden tijd.

[ Voor 3% gewijzigd door BenEco op 04-05-2020 01:01 ]

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

BenEco schreef op maandag 4 mei 2020 @ 01:00:
@Gluten Parody en @rinkel Traploos schakelen dankzij de Enviolo versnellingsnaaf is dan weer een oplossing wat vrijloop voorkomt. Had hiervoor ook de Nexus premium 7/8-naaf maar met de Enviolo naaf is vrijloop / niemandsland verleden tijd.
Ja, daar dacht ik ook al aan. Ik zag dat ergens staan (kende het niet) en zag dat zelfs het Nederlandse Brinckers een relatief goedkope e-bike heeft met die Enviolo traploze versnelling. Ze hebben trouwens ook een automatische variant.

Maar goed, het klinkt duur, dam had de S3 geen €1998 gekost vrees ik. Waarbij ik dan meteen zeg: de S2 was ooit een heel stuk duurder. Hadden ze de S3 uitgerust met (volgens velen dan) goede remmen, een automatische Enviolo bak en misschien nog een paar kleinigheden, dan had ie makkelijk de €2500-€3000 waard geweest.
Wie weet hadden zij zich die €1998 ten doel gesteld (want dat heeft wél gewerkt moeten we constateren) en daardoor wat zaken moeten schrappen omdat het gewoon niet zou lukken voor dat bedrag. Maar nu ben ik enorm aan het speculeren. Wat mij betreft is ie zo ok, en ik denk dat die versnellingsproblemen opgelost kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-09 11:22

Daniel

Kapitein NCC-1701
mphilipp schreef op maandag 4 mei 2020 @ 08:18:
[...]

Ja, daar dacht ik ook al aan. Ik zag dat ergens staan (kende het niet) en zag dat zelfs het Nederlandse Brinckers een relatief goedkope e-bike heeft met die Enviolo traploze versnelling. Ze hebben trouwens ook een automatische variant.
Relatief goedkoop inderdaad ;) De adviesprijs van dat ding is 3049 euro. Maar goed, in werkelijkheid wordt hij aangeboden voor 2299 euro. Dan heb je de handmatige variant waarbij je schakelt met een gashendel-achtige draaiknop. De automatische variant leveren ze (nog) niet.

Het is wel een ander systeem. Om in auto-termen te denken, de Enviolo is een CVT-automaat, de oplossing van Van Moof is een SMG-bak (gerobotiseerde handbak) Bij de Enviolo heb je geen echte versnellingen meer, maar stel je de gewenste cadans in en de naaf schakelt dan lichter of zwaarder afhankelijk van de belasting.
Het is wel een vrij kostbare oplossing, de naaf alleen is al rond de 300 euro. De echt hippe versie met app (https://www.enviolo.com/automatiq/) zal nog een stuk duurder zijn. Dan zit je al aan een kwart van de prijs van de S3. Dit vind je eerder terug op dure bakfietsen en speed pedelecs van 4-5k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Daniel schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:20:
[...]
Relatief goedkoop inderdaad ;) De adviesprijs van dat ding is 3049 euro. Maar goed, in werkelijkheid wordt hij aangeboden voor 2299 euro.
Dat bedoel ik. Het is een relatief goedkope fiets, gezien de uitrusting en de concurrentie. Ja, er zijn fietsen van €1000, maar die zijn beduidend magerder uitgerust. Prijzen lopen op tot over de €5000, dus dit is een aardige middenmoter/motor :+ Die advisprijs betaalt niemand, dat zijn fictieve prijzen om je te laten denken dat je een voordeeltje hebt. Er is ook niemand die 'm aanbiedt voor een andere prijs (prijsafspraken anyone?)
Het is wel een ander systeem. Om in auto-termen te denken, de Enviolo is een CVT-automaat, de oplossing van Van Moof is een SMG-bak (gerobotiseerde handbak) Bij de Enviolo heb je geen echte versnellingen meer, maar stel je de gewenste cadans in en de naaf schakelt dan lichter of zwaarder afhankelijk van de belasting.
Dat lijkt mij duidelijk. Maar het is wel een mooi systeem. Wat mij betreft veel beter dan wat er nu is. Duur is ook relatief. Die €300 die jij noemt is denk ik een consumentenprijs. Als Van Moof dat gaat inkopen voor zijn fietsen, gaat daar een heel groot deel van af. Maar misschien moet ik mijn verhaal duidelijker maken: als je pretendeert een 'premium' fiets te hebben met unieke features, maar jezelf min of meer beperkt door de prijs te fixeren op €1998, probeer je te hinken op twee gedachten. Als je er dan zo'n Enviolo op mikt en iets meer geld uitgeeft voor betere remmen zodat de critici ook snel stil kunnen staan en misschien iets langer nadenkt over het wisselen van ondersteuning zodat dat ook makkelijker tijdens het rijden zonder app kan, had de S3 misschien €2500 - €3000 gekost, maar hij had dat bedrag meer dan waard geweest. Maar dat is mijn visie. Ik denk dat Van Moof nu veel meer bezig is met het uitbreiden van naamsbekendheid en marktaandeel. Er komt steeds meer concurrentie in het hippe fietsen segment. En in dat segment is design belangrijker... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sijbren
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09-2024
Stukje op Reddit over de versnellingen https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
Het blijft bizar dat van Moof dit probleem afdoet als "het is maar het prototype". Hoe kun je zoiets nou niet van tevoren goed hebben geregeld? Het lijkt me dan ook eerder dat van Moof dit gauw onder het tapijt wil vegen, ze gaan echt niet al die onderdelen die nu voor problemen blijken te zorgen en masse vervangen. Ze zullen wel met een of andere instructie komen hoe je het probleem zoveel mogelijk kunt vermijden, maar vrees dat we het hiermee zullen moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Daan2020 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 11:51:
[...]
Het blijft bizar dat van Moof dit probleem afdoet als "het is maar het prototype".
Misschien zijn de reviewmodellen fietsen die uit de eerste productierun komen. Want een echt prototype is meestal meer iets waar van alles tijdelijk aan hangt en op geMcGuyverd is. Wat je in een eerste productierun doet is een paar honderd maken en kijken of het ook zo werkt als bedoeld. En hoe meer ik hoor over hoe die versnelling werkt, hoe meer ik denk dat het een afstellingprobleem is. Die electromotor met die hele riedel aan plastic tandwielen moet met de juiste snelheid en kracht de versnellingen kiezen (en de kabel waarmee het normaal gaat nabootsen). Als het hele ding echt te zwak is, is dat echt heel slecht, want dan heb je het niet goed getest. Maar tussen de vertaling van je prototype naar een echt productiemodel kan best wel wat licht zitten. Dat gebeurt vaker, ook met auto's en motoren. Dan blijkt ineens dat een of ander onderdeel toch niet goed werkt. Dat moet je dan oplossen met een recall.

Ik wacht het af. Mocht mijn fiets straks slecht schakelen, en er lijkt niets aan gedaan te worden, kan ie gewoon weer in de doos terug naar Van Moof. Dan is het einde experiment hipsterfiets. Gelukkig zit ik lekker laat in de aflevering, dus ik kan horen hoe het anderen vergaat. Pas dan gaat blijken of het probleem makkelijk op te lossen is. Ik denk zelf van wel, maar ik ben geen fietsdeskundige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
mphilipp schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:06:
[...]

Misschien zijn de reviewmodellen fietsen die uit de eerste productierun komen. Want een echt prototype is meestal meer iets waar van alles tijdelijk aan hangt en op geMcGuyverd is. Wat je in een eerste productierun doet is een paar honderd maken en kijken of het ook zo werkt als bedoeld. En hoe meer ik hoor over hoe die versnelling werkt, hoe meer ik denk dat het een afstellingprobleem is. Die electromotor met die hele riedel aan plastic tandwielen moet met de juiste snelheid en kracht de versnellingen kiezen (en de kabel waarmee het normaal gaat nabootsen). Als het hele ding echt te zwak is, is dat echt heel slecht, want dan heb je het niet goed getest. Maar tussen de vertaling van je prototype naar een echt productiemodel kan best wel wat licht zitten. Dat gebeurt vaker, ook met auto's en motoren. Dan blijkt ineens dat een of ander onderdeel toch niet goed werkt. Dat moet je dan oplossen met een recall.

Ik wacht het af. Mocht mijn fiets straks slecht schakelen, en er lijkt niets aan gedaan te worden, kan ie gewoon weer in de doos terug naar Van Moof. Dan is het einde experiment hipsterfiets. Gelukkig zit ik lekker laat in de aflevering, dus ik kan horen hoe het anderen vergaat. Pas dan gaat blijken of het probleem makkelijk op te lossen is. Ik denk zelf van wel, maar ik ben geen fietsdeskundige.
Laten we het hopen. Hierdoor inderdaad ineens geen haast met de aanschaf meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de S2 (zwart) nu sinds juli 2019, voornamelijk voor woon-/werkverkeer (10km enkele reis). Mijn ervaringen:
  • voornamelijk positief, iedere rit is weer een feestje (als alles werkt)
  • Remmen piepen heel soms
  • Achterwiel is na een half jaar vervangen, nadat het doortrappen begon, steeds erger werd en vervolgens niet meer schakelde (bleef op zware stand staan). Dit is gerepareerd door een lokale fietsenmaker, rekening werd betaald door VanMoof, en VanMoof vond het makkelijker om het hele achterwiel te laten vervangen. Oude achterwiel heb ik kosteloos terug kunnen sturen.
  • Nu is sinds een paar weken de boost-button kapot. Zowel boost als trapondersteuning instellen werkte niet meer, dus reset van de fiets leverde geen gewenst resultaat. Ik kreeg een PDF met instructies hoe dit te repareren. Ik ben geen tweaker ... laat staan dat ik met een soldeerbout overweg kan, of die überhaupt heb ... Lokale fietsenmaker zag het ook niet zitten, en zeker niet in het kwartier tijd die VanMoof als richtlijn gaf. Inmiddels bij aankondiging van de S3/X3 hier gezien dat Den Haag (mijn woonplaats) een van de steden gaat worden(?) waar VanMoof een store zou kunnen gaan vestigen, maar ik zie dat nog niet hun site. Rotterdam is wellicht een optie, maar ik weet (nog) niet of ze in die popup store S2 reparaties aankunnen. Voorlopig krijg ik via mail weinig reactie van ze, helaas. Maar zonder boost gaat het nog prima, zeker nu er voor mij geen woon-/werkverkeer is.
  • Sinds de app v3.0 heb ik niet direct verbinding met de S2, lijkt het. Als ik vervolgens naar het instellingenscherm spring, kan ik wel gewoon instellen, en terug naar het beginscherm kan ik de fiets unlocken. Een beetje omslachtig ...
  • Lak is zwak, ik heb een kettingslot met bescherming, maar dat beschadigt de lak wel licht.
Ik vind de S3 vanaf de foto in lichtblauw(?) er gaaf uitzien, maar maak me daarbij wel een beetje zorgen over de leesbaarheid van het display overdag. Ik denk graag de S3 te willen, maar inruilen van de S2 lijkt geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseSebastian
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 10:07
Kan niet wachten tot 23 mei mijn fiets bezorgd wordt.
Ja tijdens mijn testrit schakelde mijn fiets ook wel eens minder vlekkeloos, maar tov mijn referentiekader (een oude stationsfiets) vond ik de fiets heerlijk fietsen!

Mijn enige puntje van zorg is het volgende:
Het schijnt dat de fiets als je hem niet gebruikt toch redelijk snel leeg raakt en na 7 dagen in een soort standby modus gaat.

Zelf laat ik mijn S3 regelmatig een weekje in de schuur omdat ik hem niet voor woon-werk verkeer ga gebruiken.

Hebben jullie ervaring met homekit smart stekkers die de oplader op gezette tijden eventjes activeert zodat de fiets altijd vol is wanneer ik weer wil fietsen. (ja een aloude tijdschakel klok zou dit ook kunnen maar zoals een echte tweaker betaamt heb ik dit liever 'smart'.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linksys2006
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:32
*knip* V&A hoort niet op het forum thuis. Dit mag in Vraag & Aanbod overig.

[ Voor 91% gewijzigd door Yorinn op 04-05-2020 18:44 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:20

kaanmijo

Picobello B.V.

Zo, ook ik ben terug van mijn proefritje. In tegenstelling tot de overgrote meerderheid hier ben ik na dit ritje juist tot de conclusie gekomen dat ik ‘m voorlopig niet ga bestellen. Dit heeft een aantal redenen:
  • Ik vind het nieuwe zadel iets té hard zitten, ik vond het tijdens mijn kwartiertje niet erg comfortabel. Misschien is dit gewenning, maar dat weet ik niet.
  • Ook dit model had last van de schakelproblemen. Na m’n test ritje werd er gezegd dat VanMoof hier al een oplossing voor heeft gevonden en wordt doorgevoerd op nieuwe modellen die uit de fabriek rollen. Het schijnt volgens de medewerker te liggen aan de naaf die er voor zorgt dat je tussen versnelling 2 en 3 schakelt. Ik kijk liever eerst de kat uit de boom om zeker te weten dat dit écht is opgelost.
  • Het display was op deze zonnige dag erg lastig af te lezen. Ook dit wordt volgens de medewerker opgelost, maar ook hier: eerst zien, dan geloven.
  • Ik vind de zitpositie niet fijn. Ik ben 1,87m lang en zit op een fiets graag rechtop. Op deze fiets zit je wat sportiever en dus wat meer naar voren. Aangezien ik wat langere stukken wil gaan fietsen en ik snel last krijg van m’n rug, is dit een redelijk grote dealbreaker.
Ik heb geen ervaringen met eerdere VM fietsen, maar de remmen zijn prima en de bouw kwaliteit van wat ik kon zien ook.

Verder is het écht een mooie fiets en ik weet zeker dat als je ‘m besteld hebt dat je er waarschijnlijk heel blij mee gaat zijn, het is echter geen fiets voor mij. Kudos ook voor de VM medewerkers in Rotterdam die alles heel helder en duidelijk uitlegden, ik had echt het gevoel alsof ze de tijd voor je nemen.

Als laatste wil ik jullie wat foto’s niet onthouden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/knXrZQWmAhuyPyfNvwVsHkL4HiM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9W9OblRGYSlaoq28veLM0zJg.jpg?f=fotoalbum_large
Corona-proof testen: elke fiets staat in een vak in de winkel om ervoor te zorgen dat de 1,5 meter afstand kan worden bewaard. Ook moet je voor je ritje je handen ontsmetten en handschoentjes aandoen. Top!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y6i-bevr1t1kz0kN0riYdZADY1Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y2ONcohhrtgGSvlk7A9dGKTM.jpg?f=fotoalbum_large
Beide kleuren naast elkaar. Zou ik zonder ze gezien te hebben voor zwart zijn gegaan, zou ik denk ik toch voor blauw gaan nu ik ze beide heb gezien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WOs44H9xEWzbOAMOC77q3fhtat4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RP2OFcgu9k2qTdxDSKPX2eh9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
mphilipp schreef op maandag 4 mei 2020 @ 10:17:
Als je er dan zo'n Enviolo op mikt en iets meer geld uitgeeft voor betere remmen zodat de critici ook snel stil kunnen staan
Met een Enviolo kom je vanzelf al sneller stil te staan. ;)
Rendementsverlies van 10%
Dus nee, doe die maar liever niet.

[ Voor 5% gewijzigd door maxnl op 04-05-2020 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

maxnl schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:12:
[...]
Met een Enviolo kom je vanzelf al sneller stil te staan. ;)
Rendementsverlies van 10%
Dus nee, doe die maar liever niet.
Wat heeft rendementsverlies met stilstaan te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
JesseSebastian schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:14:Hebben jullie ervaring met homekit smart stekkers die de oplader op gezette tijden eventjes activeert zodat de fiets altijd vol is wanneer ik weer wil fietsen. (ja een aloude tijdschakel klok zou dit ook kunnen maar zoals een echte tweaker betaamt heb ik dit liever 'smart'.)
Ik heb een heeeeele slimme stekker. Hierop heb ik een tijdschema ingesteld om doordeweeks in de nacht op te laden voor het aantal uren dat volgens VM genoeg is voor 100% (4u ofzo geloof ik). In het weekend blijft hij uit. Ik kan hem ook met de app zelf in en uitschakelen wanneer gewenst, als de WiFi het tenminste op dat moment haalt tot aan de schuur (wisselt nogal). Tijdschema blijft werken dus voldoet voor mij.

Een digitale tijdschakelaar zou voor mijn gebruik ook wel voldoen. Deze heb ik elders in huis en hierop kan je ook meerdere dagen verschillend instellen. Daarmee kan hij dus uiteindelijk hetzelfde als de slimme stekker en most hij slechts €7,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:12:
Ik heb de S2 (zwart) nu sinds juli 2019, voornamelijk voor woon-/werkverkeer (10km enkele reis). Mijn ervaringen:
  • ...
  • Nu is sinds een paar weken de boost-button kapot. Zowel boost als trapondersteuning instellen werkte niet meer, dus reset van de fiets leverde geen gewenst resultaat. Ik kreeg een PDF met instructies hoe dit te repareren. Ik ben geen tweaker ... laat staan dat ik met een soldeerbout overweg kan, of die überhaupt heb ... Lokale fietsenmaker zag het ook niet zitten, en zeker niet in het kwartier tijd die VanMoof als richtlijn gaf. Inmiddels bij aankondiging van de S3/X3 hier gezien dat Den Haag (mijn woonplaats) een van de steden gaat worden(?) waar VanMoof een store zou kunnen gaan vestigen, maar ik zie dat nog niet hun site. Rotterdam is wellicht een optie, maar ik weet (nog) niet of ze in die popup store S2 reparaties aankunnen. Voorlopig krijg ik via mail weinig reactie van ze, helaas. Maar zonder boost gaat het nog prima, zeker nu er voor mij geen woon-/werkverkeer is.
  • ...
Inmiddels per mail reactie op wat vragen:
  • Er wordt waarschijnlijk op afspraak gewerkt om te beginnen met reparaties. De definitieve vorm wordt binnenkort bekend. (Op mijn vraag dat je voor de S3/X3 een onderhoudscontract af kunt kunt sluiten dat ze bij je thuis komen).
  • Het is niet mogelijk om je S2 om te ruilen voor een S3. Je kunt enkel je S2 tweedehands verkopen en een nieuwe S3 bestellen.
  • De popup store is alleen voor testritten en het is dus niet mogelijk om daar je fiets te repareren.
  • Zodra onze samenwerking met fietsenwinkel.nl van start gaat kunnen daar reparaties uitgevoerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Zie: linksys2006 in "Ervaringen met VanMoof Electrified (S/X/S2/X2/S3/X3)" ;)

[ Voor 90% gewijzigd door Señor Sjon op 06-05-2020 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:57:
[...]

• [b]
  • Zodra onze samenwerking met fietsenwinkel.nl van start gaat kunnen daar reparaties uitgevoerd worden.
  • [/b]
Over Fietsenwinkel.nl zijn in Het grote elektrische fietsen topic deel 3 wat berichten geplaatst op zaterdag 2 mei. :X

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
[...]

• Er wordt waarschijnlijk op afspraak gewerkt om te beginnen met reparaties. De definitieve vorm wordt binnenkort bekend. (Op mijn vraag dat je voor de S3/X3 een onderhoudscontract af kunt kunt sluiten dat ze bij je thuis komen).
  • Het is niet mogelijk om je S2 om te ruilen voor een S3. Je kunt enkel je S2 tweedehands verkopen en een nieuwe S3 bestellen.
  • De popup store is alleen voor testritten en het is dus niet mogelijk om daar je fiets te repareren.
vanmoof is dus een samenwerking aan gegaan met fietsen winkel.nl
Wat houd dat in ?
Kan je daar de vanmoof kopen ?
Of alleen reparatie laten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
mphilipp schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:06:
[...]

Misschien zijn de reviewmodellen fietsen die uit de eerste productierun komen.
Die Sturmey Archer naaf, daarover zegt Sturmey Archer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ceaW47omB2xMRJBaoPn06SJsC0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/40c0KxmCUg8vJfe5XjSenK5Y.jpg?f=user_large

Gear changing:
Ease pedaling and select the gear required (bron: http://www.sturmey-archer.../266/MANUAL%20-%20S40.pdf )

Dus ik weet niet hoe VanMoof dit wil oplossen, als mensen gewoon te hard blijven doortrappen, tijdens een gear shift. Op Reddit had iemand het idee, om het hele systeem (optioneel) gewoon uit te zetten, zodat de fiets altijd trapt in de 3e versnelling. Of dat alleen gear 3 en 4 worden gebruikt, dan ben je van het probleem af dat je een enge/harde click hoort tussen gear 2 en 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Patvs120 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:21:
[...]
Dus ik weet niet hoe VanMoof dit wil oplossen, als mensen gewoon te hard blijven doortrappen, tijdens een gear shift.
Dat lijkt mij onvermijdelijk. Niemand zit de hele tijd op de teller te kijken hoe hard ie gaat en wanneer dat ding wil overschakelen. Maar is dat niet met elke versnelling? Ik heb een fiets met derailleur en laatst vergat ik even terug te schakelen bij heuvelop...ja, dan schakelt het niet fijn als de ketting snaarstrak staat.
Meestal gaat het gewoon goed met een naafversnelling. Tenzij je echt in de pedalen staat, maar het lijkt mij stug dat dat bij iedereen het geval was.

Maar goed...ik wacht het gewoon af. Als het niet opgelost is en ik vind het irritant genoeg, gaat ie terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy88
Ik hoop dat VanMoof het waar gaat maken maar krijg er nu toch wel een beetje een hard hoofd in ook gezien de recente ervaringen in dit topic.

Er wordt door VM niet of ontwijkend gereageerd op toch wel essentiële vragen. Volgens medewerkers wordt alles alsnog verholpen met het definitieve productiemodel.Toch bijzonder dat men dan een product inzet om te testen wat niet het definitieve product is voor ons als consument maar wel wat grote issues bevat.

Mijn S3 wordt gelukkig pas half augustus geleverd dus dat geeft nog wat tijd om ervaringen te horen tussentijds. Anders ben ik bang dat het een retourtje gaat worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gluten Parody
@Dutchy88 dit is wel het perfecte moment om orders te genereren. Vakantiegeld net geweest of zit eraan te komen en mensen kunnen niet weg. Dan maar een proefritje maken op zo'n hipsterfiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
BenEco schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:07:
[...]

Over Fietsenwinkel.nl zijn in Het grote elektrische fietsen topic deel 3 wat berichten geplaatst op zaterdag 2 mei. :X
[...]

Lijkt mij onwaarschijnlijk dat VM met hen zou samenwerken. Heb je daar iets meer info over? Fietsenwinkel.nl is toch ook semi-failliet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseSebastian
oscarwashere schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:49:
[...]

Ik heb een heeeeele slimme stekker. Hierop heb ik een tijdschema ingesteld om doordeweeks in de nacht op te laden voor het aantal uren dat volgens VM genoeg is voor 100% (4u ofzo geloof ik). In het weekend blijft hij uit. Ik kan hem ook met de app zelf in en uitschakelen wanneer gewenst, als de WiFi het tenminste op dat moment haalt tot aan de schuur (wisselt nogal). Tijdschema blijft werken dus voldoet voor mij.

Een digitale tijdschakelaar zou voor mijn gebruik ook wel voldoen. Deze heb ik elders in huis en hierop kan je ook meerdere dagen verschillend instellen. Daarmee kan hij dus uiteindelijk hetzelfde als de slimme stekker en most hij slechts €7,50.
Klinkt goed!

Nu ben ik wel heel nieuwsgierig welke welke stekker dit is, of die werkt met of zonder bridge en of die werkt met een iPhone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet verder niets. Ik had het volgens mij in dit topic ooit ergens gelezen, ik dacht in het kader van een fiets leasen.

https://support.vanmoof.c...gevoegd-aan-jullie-markt-
Ja! We hebben 20 prachtige pop-up locaties geopend naast onze 8 brand stores. Kijk hier voor een volledig wereldwijd overzicht.
Daar zie ik nu nog geen 20 popup stores, zal vast steeds uitgebreid worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
https://www.wonder-vision.com/projects/vanmoof/

Aantal plaatjes die we nog niet eerder hadden gezien, van het ontwerpbureau dat de afbeeldingen heeft gemaakt. Ook van de accessoires. Kennelijk zijn het dus geen foto's, maar 'foto realistische' animaties. De foto's leken inderdaad al erg perfect, dus dat 'foto realiatisch' lijkt mij goed gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Patvs120 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:21:
[...]

Die Sturmey Archer naaf, daarover zegt Sturmey Archer:

[Afbeelding]

Gear changing:
Ease pedaling and select the gear required (bron: http://www.sturmey-archer.../266/MANUAL%20-%20S40.pdf )

Dus ik weet niet hoe VanMoof dit wil oplossen, als mensen gewoon te hard blijven doortrappen, tijdens een gear shift. Op Reddit had iemand het idee, om het hele systeem (optioneel) gewoon uit te zetten, zodat de fiets altijd trapt in de 3e versnelling. Of dat alleen gear 3 en 4 worden gebruikt, dan ben je van het probleem af dat je een enge/harde click hoort tussen gear 2 en 3.
Hmm echt niemand let op die snelheid tijden het fietsen
Ben benieuwd of het dalijk is opgelost en hoe ze het gaan doen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GlenndeJong
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-05 21:25
Hoop dat dit helpt. Correct me if I am wrong.

Ik volg het versnelling probleem al een tijd. Mijn S3 komt er ook aan. Het probleem zit hem in de naaf. Zelfs duurdere naafversnellingen zijn niet gemaakt om onder zware last te schakelen. Bijvoorbeeld de Rohloff naaf heeft ook een "dood" punt tussen 7 & 8. Ik gok dat dit bij de SA tussen de 2-3 door hetzelfde principe komt:

Eigenlijk is de Rohloff-naaf (14 versnellingen) een zeven-versnellingsnaaf met zeven ‘reductie’-versnellingen. In stand 7 staat de naaf in de hoogste versnelling met de laagste overzetverhouding. In de stand 8 staat de naaf in de laagste versnellling met de hoogste overzetverhouding. Dus als je schakelt van 7 naar 8, schakelen de ‘planeten’ eerst naar de laagste versnelling en dan pas naar de hoogste overzetverhouding. Dit zijn dus twee stappen in één keer. Daarom moet je dan echt kracht terugnemen anders schiet in een "leegte". Vanaf 8 schakel je weer alleen de versnellingen en gaat het soepel.
Mijn aanname de SA 4 speed is een 2-speed met 2 reductieversnellingen?? -> issues van 2 -> 3

Derailleur versnellingen kunnen wel onder zware last schakelen maar dit vergt meer afstelling met kleine marges en kans op niet soepel schakelen wanneer de afstelling niet correct is (denk aan dure racefietsen met elektronische versnellingen). Dus ook meer onderhoud en minder hufterproof

Dit ligt dus inderdaad aan de naaf. Het zou mooi zijn als je gewoon in de app of met de knoppen de versnelling kunt kiezen. Ongeacht de snelheid. Zoals het hoort bij een versnelling...

Een andere optie is inderdaad een Enviolo of Nuvinci. Deze zijn vergelijkbaar met de CVT automaat of te wel Continue Variable transmission (zoals een scooter). Dit type naaf is echter ook significant duurder en heeft een slechter rendement waardoor de VanMoof waarschijnlijk een lagere range zou hebben met dezelfde accu (er vanuit gaande dat accu's met een hogere energiedichtheid duurder zijn en/of ze geen extra ruimte in het frame hebben). Dat verkoopt ook niet lekker natuurlijk...

Ik hoop dat ze toestaan dat de versnellingen handmatig verzet worden of vastgezet kunnen worden om zo het gat tussen 2-3 te overbruggen.. :)

[ Voor 3% gewijzigd door GlenndeJong op 04-05-2020 22:40 . Reden: Fout: naar 14e versnelling schieten geburt niet altijd en slaat de plank mis. Het gaat om de "leegte'" ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
JesseSebastian schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:05:
[...]

Klinkt goed!

Nu ben ik wel heel nieuwsgierig welke welke stekker dit is, of die werkt met of zonder bridge en of die werkt met een iPhone :)
Ik heb een setje TP-Link HS100 en een setje TP-Link Tapo P100. Gek genoeg hebben de sets elk hun eigen app, maar als je deze koppelt met bijvoorbeeld Google Assistent (werkt ook op ios) heb je alles op 1 plek. Welke beter is zou je even moeten Googlen. De Tapo is wel iets smaller van formaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _YmmiT_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2SUfQA_tlyXqT8-H-FBqHH2_DnA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JUOiByT7iXKmZXRr9QoSjsqO.jpg?f=fotoalbum_large

Het teken dat ik echt te veel op forums heb gezeten over VanMoof. Kan gewoon niet niet aan het schakelsysteem van de S3 denken bij het zien van deze corrector 🤯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
_YmmiT_ schreef op maandag 4 mei 2020 @ 18:10:
Kan gewoon niet niet aan het schakelsysteem van de S3 denken bij het zien van deze corrector 🤯
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A-VYy6Cpy1ACmskINxbSFiEIo9Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Hco3FuRpDFPCS6bhSrkuS9ID.jpg?f=user_large

Ik moest hier aan denken. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gluten Parody
Als we toch down memory lane gaan:

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/879-1.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
Verwijderd schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:12:
Ik vind de S3 vanaf de foto in lichtblauw(?) er gaaf uitzien, maar maak me daarbij wel een beetje zorgen over de leesbaarheid van het display overdag.
De leds zijn bij dezelfde felheid lastiger afleesbaar op de blauwe versie. De zwarte band thv het zadel had beter bij de leds geplaatst kunnen worden, dan heb je meer contrast. Bij de proefrit kreeg ik te horen dat de productieversie fellere leds krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• larsred
  • Laatst online: 12-09 14:28
Ik heb hem zelf niet besteld, maar ik was al bang dat er weer kinderziektes zouden zijn net zoals bij mijn S2.
Als ik de reactie van VanMoof lees klinkt het weer alsof ze weer mooie praatjes hebben met betrekking tot het oplossen van de problemen. Ik geloof ik eerlijk gezegd geen reet van dat ze nu nog allemaal aanpassingen gaan doorvoeren als fellere ledjes of een ander systeem voor de versnellingen.

Ik weet niet waar ze tegenwoordig produceren, volgens mij kwam de S2 uit Taiwan. Dan zitten ze waarschijnlijk al op de boot naar Nederland en kunnen ze moelijk nog dingen aanpassen 19 dagen voor de eerste leveringen.

Nog steeds vind ik het wel een mooie fiets, en heb er ook echt over getwijfeld mijn S2 te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:30

eisbaer

Zie signature

GlenndeJong schreef op maandag 4 mei 2020 @ 17:42:Daarom moet je dan echt kracht terugnemen anders schiet hij in de 14e versnelling (erg zwaar). Vanaf 8 schakel je alleen de versnellingen en gaat het soepel.
Wat je zegt over rohloff dat de overgang van 7 naar 8 een apart verhaal is dat klopt wel. Nou kom je in het vlakke Nederland niet zo snel in de situatie dat je terug moet naar 7, maar in bergachtig gebied misschien wel. Ik vraag me wel af hoe je er bij komt dat je naar de 14e versnelling kan schieten. Dat heb ik nog nooit meegemaakt in de 6 jaar dat ik er mee fiets en ook nog nooit gelezen.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:30

eisbaer

Zie signature

kaanmijo schreef op maandag 4 mei 2020 @ 13:45:Ik vind de zitpositie niet fijn. Ik ben 1,87m lang en zit op een fiets graag rechtop. Op deze fiets zit je wat sportiever en dus wat meer naar voren. Aangezien ik wat langere stukken wil gaan fietsen en ik snel last krijg van m’n rug, is dit een redelijk grote dealbreaker.
Zijn de stuur verhoog ringen die zij er bij leveren geen oplossing?

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max.schollen
larsred schreef op maandag 4 mei 2020 @ 18:39:
Ik heb hem zelf niet besteld, maar ik was al bang dat er weer kinderziektes zouden zijn net zoals bij mijn S2.
Als ik de reactie van VanMoof lees klinkt het weer alsof ze weer mooie praatjes hebben met betrekking tot het oplossen van de problemen. Ik geloof ik eerlijk gezegd geen reet van dat ze nu nog allemaal aanpassingen gaan doorvoeren als fellere ledjes of een ander systeem voor de versnellingen.

Ik weet niet waar ze tegenwoordig produceren, volgens mij kwam de S2 uit Taiwan. Dan zitten ze waarschijnlijk al op de boot naar Nederland en kunnen ze moelijk nog dingen aanpassen 19 dagen voor de eerste leveringen.

Nog steeds vind ik het wel een mooie fiets, en heb er ook echt over getwijfeld mijn S2 te verkopen.
Ze hebben nu een eigen fabriek in Taipei waar de fiets volledig word geproduceerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

Heeft er iemand met een x2 ervaring met een waterdichte (laptop) tas voor op de bagagedrager? Zelf dacht ik aan een Agu H2O of Aquadus van ~25L, maar die lijkt zo groot in verhouding tot de wielmaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:20

kaanmijo

Picobello B.V.

eisbaer schreef op maandag 4 mei 2020 @ 19:05:
[...]
Zijn de stuur verhoog ringen die zij er bij leveren geen oplossing?
Nee, naar wat ik mij heb laten vertellen, helaas, niet. Je blijft voorover geleund zitten, ook als het stuur een klein, want zoveel gaat het niet schelen, stukje omhoog gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JesseSebastian
oscarwashere schreef op maandag 4 mei 2020 @ 17:49:
[...]

Ik heb een setje TP-Link HS100 en een setje TP-Link Tapo P100. Gek genoeg hebben de sets elk hun eigen app, maar als je deze koppelt met bijvoorbeeld Google Assistent (werkt ook op ios) heb je alles op 1 plek. Welke beter is zou je even moeten Googlen. De Tapo is wel iets smaller van formaat.
Thanks! Ik ga er eens goed naar kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
DataCopy schreef op maandag 4 mei 2020 @ 19:52:
Heeft er iemand met een x2 ervaring met een waterdichte (laptop) tas voor op de bagagedrager? Zelf dacht ik aan een Agu H2O of Aquadus van ~25L, maar die lijkt zo groot in verhouding tot de wielmaat?
Ik had voor mijn S2 als eerste deze Agu, maar ondanks de naam 'H2O' werden mijn spullen toch nat. Die heb ik dus geretourneerd onder fabrieksgarantie... Je droeg hem na het fietsen als schoudertas, wat makkelijk is in het OV (makkelijk af doen en neerleggen), maar minder comfortabel als je hem lang moet dragen. Je hing hem aan de bagagedrager met zijn eigen haken, dit werkte prima en simpel. De haken staken wel uit bij het dragen, wat soms prikt of blijft haken aan andere mensen hun tas. }:O

Momenteel heb ik de Ortlieb Vario QL3.1. Deze draag je na het fietsen als rugzak. Het rugzak gedeelte berg je voor het fietsen op in het voorvak. Met het Quick Lock 3.1 systeem kan je met een kleine adapter op je bagagedrager de tas erg makkelijk bevestigen, maar het opbergen van het rugzak-draagsysteem kost iets meer moeite. Groot voordeel is dat hij hierdoor geen haken op de achterkant heeft, dus er steekt niets uit. De tas steekt ver uit boven de bagagedrager van mijn S2, dus je moet er even om denken bij op-/afstappen. Het belemmerd vanaf de kant waar je tas hangt ook de zichtbaarheid van je achterlicht. Heeft ook aparte vakken voor een flesje, mochten die lek gaan dan is dat dus buiten je tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Laatst online: 12-09 18:31
JesseSebastian schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:05:
[...]

Klinkt goed!

Naast degene die @oscarwashere noemt kun je ook de Philips hue stekker gebruiken, heb je wel een hue bridge nodig.
Andere optie is slimme stekker van Shelly. Werkt via wifi dus geen bridge nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
HBO88 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 07:47:
[...]

Naast degene die @oscarwashere noemt kun je ook de Philips hue stekker gebruiken, heb je wel een hue bridge nodig.
Andere optie is slimme stekker van Shelly. Werkt via wifi dus geen bridge nodig.
Ik heb de slimme stekker van Ikea werkt ook erg goed en is betaalbaar. Je hebt wel een bridge nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:41
Vandaag eens op mijn gewone trap-fiets (zonder accu) eens proberen te schakelen onder zwaar trappen. Dit ging gewoon prima.
Ik heb een nexus-naaf-versnelling.
Misschien dat ik niet hard genoeg getrapt heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
rinkel schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 12:41:
Vandaag eens op mijn gewone trap-fiets (zonder accu) eens proberen te schakelen onder zwaar trappen. Dit ging gewoon prima.
Ik heb een nexus-naaf-versnelling.
Misschien dat ik niet hard genoeg getrapt heb...
Ik fiets vaak snel op mijn smart bike uit 2016 en terug en door schakelen geeft geen enkel probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sijbren
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09-2024
Nog een stukje over de versnellingen op Reddit.
https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Deze gast beweerd 70 km/h te op zijn vanmoof s2 .. lijkt mij onmogelijk
Hier de video
https://youtu.be/vzq6lWmx2-k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
Tja, slecht nieuws dus. Komt erop neer dat het schakelproces geen gewicht kan verdragen en omdat het schakelen automatisch gaat, kun je hier verder dus helemaal niks aan doen.

Dan moet je eventueel uit je hoofd gaan leren bij welke snelheden hij altijd schakelt zodat je je voeten lichter maakt, maar goed, wie zit daar nou op te wachten.

Las ook ergens dat van Moof tegen iemand zei dat een bepaald schakelonderdeel nog van de s2 is gebruikt omdat de testritten voor de s3 zo snel gereed gemaakt moesten worden en dat dat voor het probleem zorgde. In de consumentenversie zou dat onderdeel wel voor de s3 zijn.

Is dit waar of weer zo'n afpoeierverhaaltje van van Moof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:19
Ik heb nog niet met de Van Moof gereden, maar ik vind dat schakelen onder grote last altijd wat moeilijk.

Met een nexus naaf: als je hard genoeg trapt, en je wil groter schakelen, dan gebeurt het ook dat de echte schakeling pas gebeurt als je je kracht wat vermindert.
Met een derailleur (nooit met een echt recente gereden), maar vroeger wel, nam ik ook altijd wat kracht terug als je schakelt omdat het anders toch wat kraakt, al zeker als je het voorblad wil wisselen.

Nu rij ik met een handmatig geschakelde Enviolo. Je merkt direct dat je veel meer kracht nodig hebt om het verzet te veranderen als je hard trapt, tov gewoon wat ronddraaien.

Manueel schakelen is toch altijd een beetje anticiperen, en daarom ben ik geen voorstander van het automatisch schakelen. Kan alleen maar kapot gaan, en het heeft weinig meerwaarde.
Soms wil ik rustig rond draaien met lage trapfrequentie, soms wil ik wat doorduwen, en dan mag de trapfrequentie ook wat hoger zijn.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
max.schollen schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 22:06:
Deze gast beweerd 70 km/h te op zijn vanmoof s2 .. lijkt mij onmogelijk
Hier de video
https://youtu.be/vzq6lWmx2-k
Filmpje kwam ergens anders ook voorbij waar hij aangeeft dat dit downhill is, je ziet het ook in het filmpje aan de weg die afloopt dus lijkt mij dat dit wel mogelijk moet zijn. Alleen jammer dat we nergens de daadwerkelijke snelheid kunnen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
Daan2020 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:37:
Dan moet je eventueel uit je hoofd gaan leren bij welke snelheden hij altijd schakelt zodat je je voeten lichter maakt, maar goed, wie zit daar nou op te wachten.
Bij de S2 raakte je gewend, ofwel wist je op een gegeven moment uit ervaring, waar het schakelpunt zat. Ik had dit mijzelf kennelijk zo goed aangeleerd, dat ik mijzelf er wel eens op betrapte dat ik dit schakelpunt ook verwachtte op mijn 'normale' fiets. 8)7

Ik wil nogmaals benadrukken dat ik niet wil goedpraten dat het schakelen op de demofietsen niet soepel loopt, maar ik hoop dat het ook bij de S3 een kwestie van gewenning zal zijn. Inmiddels nog 'maar' 2 weken geduld voor mij, dus we gaan het zien. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Als iemand zijn S3 bestelling toch besluit te willen annuleren, dan hoor ik het erg graag! Mijn vriendin wil er ook graag een bestellen, maar ze heeft natuurlijk graag een wat beter plekje in de bestellingen-wachtrij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Daan2020 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:37:
[...]

Is dit waar of weer zo'n afpoeierverhaaltje van van Moof?
De afstemming tussen R&D en sales komt nogal ad-hoc over. Misschien klopt het, misschien ook niet... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
oscarwashere schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:52:
Als iemand zijn S3 bestelling toch besluit te willen annuleren, dan hoor ik het erg graag! Mijn vriendin wil er ook graag een bestellen, maar ze heeft natuurlijk graag een wat beter plekje in de bestellingen-wachtrij. ;)
De mijne komt wellicht beschikbaar maar ze is dan wel #4 in de rij. De post stond ergens hierboven maar blijkbaar is er een moderator langs geweest die vond dat je elkaar als gebruikers niet te veel moet kunnen helpen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburgers
oscarwashere schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:24:
[...]
Inmiddels nog 'maar' 2 weken geduld voor mij, dus we gaan het zien. :Z
Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Ik moet nog 2 weken langer wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
Daniel schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:00:
[...]

De mijne komt wellicht beschikbaar maar ze is dan wel #4 in de rij. De post stond ergens hierboven maar blijkbaar is er een moderator langs geweest die vond dat je elkaar als gebruikers niet te veel moet kunnen helpen 8)7
Je kunt je reservering ook annuleren, dan zijn álle gegadigden na jou sneller aan de beurt O+

Pagina: 1 ... 13 ... 145 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.