Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ervaringen met VanMoof Electrified (S/X/S2/X2/S3/X3)

Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 22:59
Ik heb contact gehad met de klantenservice over een paar vragen:

Kinderzitje voor op de fiets: Je hebt geen stem riser nodig. Stuur verhogen en ipv de meegeleverde verhoogstukjes plaats je dan de adapter voor je zitje. Is geschikt voor veel merken. (meeste blokjes zijn 2cm dik dus komt overeen met 1 verhoogstukje)

Het probleem met schakelen: Mijn vraag was waarom het in productiemodellen beter zou zijn, antwoord is dat ze een aanpassing hebben gedaan waardoor hij sneller schakelt en het probleem dus aanzienlijk minder wordt. Hij gaf aan dat het niet perfect is, dat je misschien soms nog wel een keer doortrapt. Het is ook een kwestie van gewenning, je weet wanneer hij schakelt en kan dan even inhouden.

Order overnemen van een ander die hem niet meer wil: Dat kunnen ze niet (willen ze niet?) enige optie is dus betalen aan een individu en fiets overnemen. Let wel, dan ben je dus 2e eigenaar.
Ook als je mee wilt doen met bijv. fietsplan van de zaak heb je meestal officiele factuur nodig. dat gaat dus ook niet.

• _YmmiT_
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 15:29
Dan is eigenlijk alles wel gezegd in dit forum. Is het denk ik wachten op de eerste ervaringen van de mensen die een pre-order hebben gedaan en de fiets hopelijk ergens half mei ontvangen.

• Daniel
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 23:14

Daniel

Kapitein NCC-1701
HBO88 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 17:09:
Ik heb contact gehad met de klantenservice over een paar vragen:

Order overnemen van een ander die hem niet meer wil: Dat kunnen ze niet (willen ze niet?) enige optie is dus betalen aan een individu en fiets overnemen. Let wel, dan ben je dus 2e eigenaar.
Ook als je mee wilt doen met bijv. fietsplan van de zaak heb je meestal officiele factuur nodig. dat gaat dus ook niet.
Willen ze niet om handel in reserveringen te voorkomen, vermoed ik.

Twitter | Met Nerds om Tafel Podcast

• rrjobse
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 05-06 17:57
M.b.t. fietsenwinkel.nl en VanMoof:
Er zijn plannen om deze samenwerking op te zetten. Deze plannen hebben vertraging opgelopen door de Corona crisis. Zodra hier meer over bekend is of zodra dit een optie is dan zullen we dit natuurlijk aanbieden.

• oscarwashere
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 23:15

oscarwashere

Rondjes. Elke is anders.

Topicstarter
rrjobse schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 11:17:
M.b.t. fietsenwinkel.nl en VanMoof:

[...]
Wat is hiervan de bron?

Fietsenwinkel.nl lijkt ze ooit wel te hebben verkocht (zie https://www.fietsenwinkel.nl/fietsen/-/vanmoof). Men spreekt in de productindex nog van een aluminium en noir versie, welke kleuropties van voorgaande modellen waren. Actuele informatie kan ik met Google niet vinden.
_YmmiT_ schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 10:34:
Dan is eigenlijk alles wel gezegd in dit forum. Is het denk ik wachten op de eerste ervaringen van de mensen die een pre-order hebben gedaan en de fiets hopelijk ergens half mei ontvangen.
Ik ben al aan het aftellen! Nog maar... 17 16 dagen!

[Voor 28% gewijzigd door oscarwashere op 07-05-2020 12:09]

Reageren? Gebruik de quote functie, dan krijg ik een melding ;) | Ervaringen met VanMoof Electrified (S/X/S2/X2/S3/X3)

• max.schollen
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 21:42
Waarom is de klanten service van hun zo belabberd ?
Probeer te bellen maar krijg steeds iemand in het Engels en mails en fb berichten krijg ik geen antwoord op !
Geen idee hoe ik nou het beste contact kan krijgen
Ben namelijk een beetje klaar met de klanten service van hun .

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Daan2020
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 00:06
max.schollen schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:45:
Waarom is de klanten service van hun zo belabberd ?
Probeer te bellen maar krijg steeds iemand in het Engels en mails en fb berichten krijg ik geen antwoord op !
Geen idee hoe ik nou het beste contact kan krijgen
Ben namelijk een beetje klaar met de klanten service van hun .
Idd lachwekkende klantenservice. Alles in het Engels inclusief de telefoniste die vol zelfvertrouwen "English only" uitkraamt alsof we in #### Engeland wonen. Ondertussen zitten ze gewoon in het Oosterpark, omringd door junks en tokkies. Hahaha wat een grap.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rrjobse
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 05-06 17:57
oscarwashere schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 12:07:
[...]

Wat is hiervan de bron?

[...]
De bron is een e-mail aan mij, van een support medewerker van VanMoof, als antwoord op mijn vraag of er een samenwerking met fietsenwinkel.nl aan zit te komen.

Ik stel die vraag omdat er bij mij dichtbij een servicepunt van fietsenwinkel.nl is, en mijn lokale fietsenmaker en ik de reparatie van de boost-button niet zien zitten.

• max.schollen
Daan2020 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 17:15:
[...]

Idd lachwekkende klantenservice. Alles in het Engels inclusief de telefoniste die vol zelfvertrouwen "English only" uitkraamt alsof we in #### Engeland wonen. Ondertussen zitten ze gewoon in het Oosterpark, omringd door junks en tokkies. Hahaha wat een grap.
Eindelijk mijn geld terug .. van de outlet boek die niet goed was.
Wat een gezeur er mee gehad .
Na een mail met de klanten service is er uit gekomen dat de lange levertijd komt door de populariteit en het fijt dat ze geen voorraad hebben en ze stuk voor stuk de fabriek uit komen en gelijk geleverd worden

Acties:
  • +2Henk 'm!

• oscarwashere

oscarwashere

Rondjes. Elke is anders.

Topicstarter
Daan2020 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 17:15:
[...]

Het blijven wel mensen hé, laten we het netjes houden. Als je graag in het Nederlands iemand spreekt lijkt het mij dat je dat best kan aangeven. Dan ga je weer in de wacht totdat diegene vrij is.

Reageren? Gebruik de quote functie, dan krijg ik een melding ;) | Ervaringen met VanMoof Electrified (S/X/S2/X2/S3/X3)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daan2020
oscarwashere schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 08:34:
[...]

Het blijven wel mensen hé, laten we het netjes houden. Als je graag in het Nederlands iemand spreekt lijkt het mij dat je dat best kan aangeven. Dan ga je weer in de wacht totdat diegene vrij is.
Je hoeft niet meteen op je achterste poten te staan. Het was om het contrast aan te geven tussen pretentie en realiteit en nog prima treffend ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 06-06 00:23

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

@Daniel (en anderen). We hebben gewoon Vraag & Aanbod overig voor dit soort dingen zoals het proberen om te zetten van reserveringen. Dat vervuilt dit topic nou eenmaal, net als bv de eindeloze stroom Tesla-reserveringen eind vorig jaar het Tesla-topic onleesbaar maakten.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 18:54
oscarwashere schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 08:34:
Viel me ook al op dat ze per e-mail in het Engels antwoorden.
Terwijl het me dan toch een kleine moeite lijkt om als je een vraag in het Nederlands krijgt de ticket aan een Nederlandstalige medewerker toe te kennen...

Of hebben ze die uberhaupt niet bij de klantenservice?

[Voor 5% gewijzigd door maxnl op 08-05-2020 14:00]

Acties:
  • +6Henk 'm!

• heval
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 00:09
Ik had ook het idee dat ze gewoon aan de tel Nederlands konden. Ze spraken Engels met een Nederlands accent. Ze doen het volgens mij om de "beleving". Gaan echt te ver.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• max.schollen
maxnl schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 13:59:
[...]

Viel me ook al op dat ze per e-mail in het Engels antwoorden.
Terwijl het me dan toch een kleine moeite lijkt om als je een vraag in het Nederlands krijgt de ticket aan een Nederlandstalige medewerker toe te kennen...

Of hebben ze die uberhaupt niet bij de klantenservice?
Die zijn er wel degelijk.
Ik krijg mijn mail altijd in het Nederlands behalve de telefoon in het Engels.
Vanmoof is een beetje een eigenwijs bedrijf begin ik het idee te krijgen.
Er stond in mijn mail die ik kreeg van de klanten service ,
We nemen je klacht zeker serieus zodat we jou en alle andere klanten in de toekomst beter van dienst kunnen zijn.

[Voor 20% gewijzigd door max.schollen op 08-05-2020 19:55]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 00:36
heval schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:47:
Ik had ook het idee dat ze gewoon aan de tel Nederlands konden. Ze spraken Engels met een Nederlands accent. Ze doen het volgens mij om de "beleving". Gaan echt te ver.
Gewoon stug Nederlands blijven praten. Kijken wie het eerste opgeeft.

Поехали! - Mijn Spacenerd Tweakblog

Acties:
  • +1Henk 'm!

• heval
Praat Nederlands met me.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Ik heb op maandag een mailtje in het Nederlands gestuurd naar support, maar nog niks terug gehoord.

Dat er medewerkers Engels spreken snap ik, nagenoeg elke kledingwinkel in de Amsterdamse binnenstad heeft personeel dat geen Nederlands spreekt. Maar stuur m’n mail dan gewoon door naar een Nederlander.

[Voor 51% gewijzigd door MaZo op 09-05-2020 07:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pizzacabonara
  • Laatst online: 05-06 22:24
max.schollen schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 19:53:
[...]

Die zijn er wel degelijk.
Ik krijg mijn mail altijd in het Nederlands behalve de telefoon in het Engels.
Vanmoof is een beetje een eigenwijs bedrijf begin ik het idee te krijgen.
Er stond in mijn mail die ik kreeg van de klanten service ,
We nemen je klacht zeker serieus zodat we jou en alle andere klanten in de toekomst beter van dienst kunnen zijn.
Eigenwijs of pretentieus? Wel fijn dat ze klachten serieus nemen dat is ook niet meer dan normaal.

[Voor 6% gewijzigd door pizzacabonara op 09-05-2020 11:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sam02012
  • Laatst online: 22:18
Tot nu toe heb ik medewerkers gehad die nederlands spraken, maar VanMoof heeft ook veel klanten in het buitenland. HQ is in Amsterdam en klanten in het buitenland bellen ook naar VanMoof.
Houd daar ook rekening mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Montie83
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 03-06 21:08
Goedemorgen allemaal, ik ga zo proefrijden in Rotterdam, eigenlijk is alles al gezegd en gevraagd hier.. maar is er misschien toch nog iets wat ik moet vragen/proberen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• heval
Vraag over de levertijden. Of er kans is dat ze verkort worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oscarwashere

oscarwashere

Rondjes. Elke is anders.

Topicstarter
Montie83 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 11:48:
Goedemorgen allemaal, ik ga zo proefrijden in Rotterdam, eigenlijk is alles al gezegd en gevraagd hier.. maar is er misschien toch nog iets wat ik moet vragen/proberen?
Ik begreep dat het nieuwe zadel er nu op zit, misschien valt daar iets over te zeggen? Daarnaast ben ik voor mijn vriendin benieuwd hoe de voordrager eruit ziet bij de S3 en hoe de verlichting dan werkt, zou je willen vragen of ze die ook al hebben inmiddels?

Veel plezier!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Montie83
Echt net klaar met fietsen.

En ik moet zeggen, ik ben verliefd.

Ik fietste op een demo, en die was qua uiterlijk nagenoeg hetzelfde als de ‘echte’ zeg maar. De trappers worden helemaal zwart net als de banden, op de banden, daarop komen ook reflectoren (ook op de trappers).

Dat doortrappen met schakelen daar schrok ik wel van, was wel een echt hard ‘klik’. Hierop zeiden ze van VM dat men er bovenop zit, en dat dit bij de eerst geleverde modellen verholpen moet zijn.

Levertijden zijn bizar, wanneer je nu een donkere besteld, zal deze eind augustus geleverd worden.

Het mandje heb ik niet gezien, maar is ook pas leverbaar vanaf einde zomer.

Eerder gelezen dat de bel niet goed hoorbaar was, nou geloof me, dit is nu wel verholpen.

Ik ben blij dat ik m als preorder besteld heb, nu nog heel even wachten!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 01:31

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Montie83 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 13:15:

Levertijden zijn bizar, wanneer je nu een donkere besteld, zal deze eind augustus geleverd worden.
Ben benieuwd of de levertijden van de X3 het zelfde zijn, en voor het buitenland ook zo lang

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D500, D800, D850, - lenses nikkor 14-24/2.8, 24-70/2.8, 35-70/2.8, 70-200/2.8, 85/1.8, 50/1.8, 35/1.4, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2 - flash SB800]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oscarwashere

oscarwashere

Rondjes. Elke is anders.

Topicstarter

Ik fietste op een demo, en die was qua uiterlijk nagenoeg hetzelfde als de ‘echte’ zeg maar. De trappers worden helemaal zwart net als de banden, op de banden, daarop komen ook reflectoren (ook op de trappers).

Dat doortrappen met schakelen daar schrok ik wel van, was wel een echt hard ‘klik’. Hierop zeiden ze van VM dat men er bovenop zit, en dat dit bij de eerst geleverde modellen verholpen moet zijn.

Eerder gelezen dat de bel niet goed hoorbaar was, nou geloof me, dit is nu wel verholpen.

Bedankt voor het delen! Toch wel reflectoren... Heb net van de week een setje reflecterende velg streep stickers besteld. Nouja we gaan het zien. Voor mij nog maar... 14 dagen! oOo

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daan2020

Je schrok van het schakelprobleem wat zo'n beetje de meest essentiele kwestie is van de fiets maar je bent wel verliefd. Helder.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Montie83
Daan2020 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 14:21:
[...]

Je schrok van het schakelprobleem wat zo'n beetje de meest essentiele kwestie is van de fiets maar je bent wel verliefd. Helder.
Ja klopt, het design van de fiets is gewoon geweldig, mooier vind je ze haast niet. En ik ga uit van het woord van VM, men zegt dat het schakel probleem verholpen moet zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Montie83
Overigens.. in alle steden waar nu een pop-up store is, daar komen; of echte winkels/service monteur van VM of men gaat monteurs van fietsenwinkel.nl omscholen om je fiets eventueel te repareren

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daan2020
Montie83 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 14:24:
[...]

Ja klopt, het design van de fiets is gewoon geweldig, mooier vind je ze haast niet. En ik ga uit van het woord van VM, men zegt dat het schakel probleem verholpen moet zijn.
Kan, maar heb er een hard hoofd in. Van de week zelfs een medewerker gesproken die zei dat die klikgeluiden er gewoon bij horen zoals op elke andere fiets met versnelling het geval is en dat het allemaal wel reuze meevalt.

Het is duidelijk dat de medewerkers geïnstrueerd zijn om het prototype verhaal af te steken bij mensen die na hun proefrit vragen opwerpen over de schakeling. Wat er dan precies mis is en wat er concreet opgelost gaat worden, vertellen ze er niet bij. Ik vermoed dat dat zo is omdat er ook daadwerkelijk niets veranderd zal worden en het te zijner tijd verdraaid en in een positief jasje gestoken zal worden. Maar we zullen het zien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Khil
  • Laatst online: 01:52
Je mag de fiets binnen twee weken retourneren, dus als wat wordt verteld al te ver van de waarheid is gaan ze een hoop fietsen terugkrijgen (die dan weer 1:1 aan andere gegadigden worden uitgeleverd).

trololol

Acties:
  • 0Henk 'm!

• matox1000
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 05-06 15:16

Weet je of ze in Rotterdam ook de lichte kleur als demo hadden? Benieuwd hoe die er live uitziet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oscarwashere

oscarwashere

Rondjes. Elke is anders.

Topicstarter
matox1000 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 17:25:
[...]

Weet je of ze in Rotterdam ook de lichte kleur als demo hadden? Benieuwd hoe die er live uitziet.
Ik ben ook benieuwd hoe de zichtbaarheid van het display is op het witte model? Heeft iemand hier op gelet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sam02012
oscarwashere schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 17:32:
[...]

Ik ben ook benieuwd hoe de zichtbaarheid van het display is op het witte model? Heeft iemand hier op gelet?
Reed gister op een lichtblauwe s3 en bij het schakelen tussen de vier ondersteuningsstanden, was het display slecht zichtbaar. Ik zag niet eens hoe hard ik reed. De verkoper vertelde dat er een betere beschermingslaag was aangebracht op het frame, zodat de lak minder snel beschadigd. Wellicht dat door de lak het display minder goed zichtbaar is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sam02012
matox1000 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 17:25:
[...]

Ze hebben de lichtblauwe S3 en de donkere S3 staan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 23:26
Sam02012 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 18:10:
[...]

Reed gister op een lichtblauwe s3 en bij het schakelen tussen de vier ondersteuningsstanden, was het display slecht zichtbaar. Ik zag niet eens hoe hard ik reed. De verkoper vertelde dat er een betere beschermingslaag was aangebracht op het frame, zodat de lak minder snel beschadigd. Wellicht dat door de lak het display minder goed zichtbaar is.
Het mooie is dat ze iedere keer met een ander verhaal komen, bij mij was de reden dat het zou gaan om een eerste productie serie en dat de display nog beter zou worden in het definitieve model. Nu hangen ze dus weer een verhaal op dat het (waarschijnlijk) met de lak te maken zou hebben? Ik ben ze even kwijt... 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oscarwashere

oscarwashere

Rondjes. Elke is anders.

Topicstarter
Dutchy88 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 19:13:
[...]

Het mooie is dat ze iedere keer met een ander verhaal komen, bij mij was de reden dat het zou gaan om een eerste productie serie en dat de display nog beter zou worden in het definitieve model. Nu hangen ze dus weer een verhaal op dat het (waarschijnlijk) met de lak te maken zou hebben? Ik ben ze even kwijt... 8)7
Het gaat hier om het verschil in soort lak tussen S2 en S3, vermoed ik. De tweede generatie had een glanzende lak, deze was meer krasgevoelig. Bij mijn proefrit op de zwarte S3 zag ik daarnaast ook dat er een laagje over het display leek te zitten. Bij de S2 was dat niet zo, hier was het display als het ware echt "uitgesneden". Ik neem aan dat men dit bedoeld.

Hopen dus dat als er daadwerkelijk een verschil is tussen de proefrit fietsen en de eerste leveringen, dat bij de eerste leveringen het display ook beter zichtbaar ofwel "uitgesneden" is inderdaad.

[Voor 11% gewijzigd door oscarwashere op 09-05-2020 20:04]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• HBO88
oscarwashere schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 13:37:
[...]
Voor mij nog maar... 14 dagen! oOo
Ik kan ook niet wachten tot je hem hebt en je ervaringen met ons kan delen ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roo
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online

Roo

He knows, you know

Ik was vandaag even in Utrecht (voor het eerst sinds lange tijd...) en liep natuurlijk even langs de popupwinkel. Het was er bijzonder rustig en ze hadden alle tijd. Ik wilde eigenlijk alleen even de stekker zien (en de transformator). Flink ding nog wel, steek je niet even in je binnenzak.

Gevraagd waar het uiteindelijke ondersteuningspunt komt in Utrecht, maar wist hij nog niet, waarschijnlijk niet op de plek van de popup.

Daarna mochten mijn dochter en ik geheel onverwacht een proefritje maken, er waren geen reserveringen, mijn dochter op de lichte fiets en ik op de donkere. Wauw! Geweldige fiets! Echt fantastisch!. Het "schakelprobleem" lig ik zeker niet wakker van, kan alleen maar beter worden maar ik had er geen last van. De remmen ook prima, misschien dat mijn huidige Trek nog iets harder kan remmen. En die turbo knop...

Kan dus niet wachten tot het 20 juni is.

Thank God for the Internet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HBO88
max.schollen schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:48:
[...]

Ik ben echt opzoek naar een elektrische pomp voor onderweg
Ik wil lange fiets tochten gaan maken en dan is het wel fijn om er 1 bij te hebben.

Twijfel nog steeds bij welke van de 2 sites ik hem bestel
Of misschien heeft iemand een tip welke goed is in de vorm van een elektrische fiets pomp op accu
Liefste op zak formaat en moet wel werken met de banden van de vanmoof s3
Kwam net op Bright een review tegen van de Xiaomi elektrisch pompje op accu, ziet er interessant uit. Wellicht wat je zoekt?

https://www.bright.nl/tes...raagbare-xiaomi-luchtpomp

Acties:
  • +1Henk 'm!

• matox1000
Vandaag in Rotterdam testrit gedaan. Ze hadden hem voor mij speciaal op US setting gedaan. Wat een verschil met de s2 in kracht. Met de s2 moest ik de turbo knop ingedrukt houden om 32 km/u te halen en viel hij bij forse wind tegen terug naar 28. Bij de s3 kwam ik tot 33 km /u zonder turbo knop en geen / nauwelijks snelheidsvermindering bij forse wind tegen. En dan ook nog een stuk stiller!
Verder remmen prima. Schakelen ook ok, maar inderdaad hoorbaar van 2 naar 3. Ze verzekerden mij dat inmiddels er veranderingen zijn doorgevoerd waardoor dit probleem niet meer speelt.
Ik vind hem echt duidelijk beter dan de S2! Nu wachten tot 20 juni.

[Voor 3% gewijzigd door matox1000 op 10-05-2020 19:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oscarwashere

oscarwashere

Rondjes. Elke is anders.

Topicstarter
matox1000 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 18:17:
Vandaag in Rotterdam testrit gedaan. Ze hadden hem voor mij speciaal op US setting gedaan. Wat een verschil met de s2 in kracht. Met de s2 moest ik de turbo knop ingedrukt houden om 32 km/u te halen en viel hij bij forse wind tegen terug naar 28. Bij de s3 kwam ik tot 33 km /u zonder turbo knop en geen / nauwelijks snelheidsvermindering bij forse wind tegen. En dan ook nog een stuk stiller!
Verder remmen prima. Schakelen ook ok, maar inderdaad hoorbaar van 2 naar 3. Ze verzekerden mij dat inmiddels er veranderingen zijn doorgevoerd waardoor dit probleem niet meer speelt.
Dit ervaarde ik ook, zelfs met wind tegen of heuvel op behield hij gemakkelijker de topsnelheid dan de S2. Erg prettig!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• max.schollen
Ik heb ook een proefrit gedaan in Rotterdam.
Bij mij werd er heel geheimzinnig gedaan over de us setting omdat ze het niet mogen adviseren ivbm Nederlandse wet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• matox1000
max.schollen schreef op zondag 10 mei 2020 @ 21:19:
[...]

Ik heb ook een proefrit gedaan in Rotterdam.
Bij mij werd er heel geheimzinnig gedaan over de us setting omdat ze het niet mogen adviseren ivbm Nederlandse wet
Ze deden bij mij eerst ook heel moeilijk. Ze wilden het echt niet doen en toen ik het al had opgegeven, zei hij ‘vooruit, dan zet ik hem wel op us stand’. Ook zou de Easter egg nog werken!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• max.schollen
Afstellen is begonnen. Nog 80 dagen te gaan .. haha . Ik kan niet wachten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JesseSebastian
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 20:33
matox1000 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 21:25:
[...]

Ze deden bij mij eerst ook heel moeilijk. Ze wilden het echt niet doen en toen ik het al had opgegeven, zei hij ‘vooruit, dan zet ik hem wel op us stand’. Ook zou de Easter egg nog werken!
In Utrecht zetten ze de fietsen juist op de US stand voor de 'beleving'.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oscarwashere

oscarwashere

Rondjes. Elke is anders.

Topicstarter
JesseSebastian schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:18:
[...]

Bij mijn testrit in Amsterdam stond hij ook duidelijk op US, gezien de topsnelheid. Ik had hier niet om of naar gevraagd. Lijkt mij dan ook dat dit gewoon een optie blijft in de app, op basis van gekozen regio. Er is wel eens angst geweest dat deze optie zou verdwijnen, omdat in Duitsland dit bij bepaalde leveringen gebeurde (want dat is de wet). Echter als ze laten proefrijden op US stand mag je verwachten dat dit straks een optie blijft, zoals ook eerder hier gepost.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daan2020
max.schollen schreef op maandag 11 mei 2020 @ 08:18:
Afstellen is begonnen. Nog 80 dagen te gaan .. haha . Ik kan niet wachten
Haha, daarom bestel ik hem maar nog niet, naast dat ik even af wil wachten of de schakelkwestie uiteindelijk wordt opgelost. Maar dan nog, geen zin maar liefst 80 dagen af te gaan zitten tellen, nota bene in de zomer wanneer je volop op dat ding zou willen zitten.

Hopelijk is de levertijd veel korter (<6 weken) als ik hem in augustus bestel(eerder dan dat kan je 'm nou toch niet krijgen).Mocht die op dat moment ook weer pas over drie maanden geleverd worden, wordt het gewoon overslaan en het nieuwe model in het voorjaar afwachten. Hoef in december echt niet op een nieuwe s3 te zitten bij 3 graden of eronder.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• _YmmiT_
oscarwashere schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:43:
[...]

Bij mijn testrit in Amsterdam stond hij ook duidelijk op US, gezien de topsnelheid. Ik had hier niet om of naar gevraagd. Lijkt mij dan ook dat dit gewoon een optie blijft in de app, op basis van gekozen regio. Er is wel eens angst geweest dat deze optie zou verdwijnen, omdat in Duitsland dit bij bepaalde leveringen gebeurde (want dat is de wet). Echter als ze laten proefrijden op US stand mag je verwachten dat dit straks een optie blijft, zoals ook eerder hier gepost.
Die US setting is een belangrijke voorwaarde voor mij om een S3 te bestellen (denk dat ik niet alleen hierin ben). Als ze dit ineens uitschakelen in een update op de app zou ik dat wel betreuren...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PaveloW
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 06-06 13:09
[...]

Vind het eigenlijk best kwalijk dat een fabrikant/verkoper mensen laat proefrijden op een fiets die officieel dus niet de weg op mag in Nederland.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _YmmiT_
PaveloW schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:07:
[...]

Vind het eigenlijk best kwalijk dat een fabrikant/verkoper mensen laat proefrijden op een fiets die officieel dus niet de weg op mag in Nederland.
Dat ben ik wel met je eens. Het is als bedrijf niet zo slim. Ik zou er niet verantwoordelijk voor willen zijn. Voor mezelf wil ik die verantwoordelijkheid overigens heel tegenstrijdig wel nemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HBO88
Ik lees hier iets over die easter egg, waardoor de boostfunctie met nog eens 4km/uur verhoogt wordt naar 36km. klopt dat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oscarwashere

oscarwashere

Rondjes. Elke is anders.

Topicstarter
_YmmiT_ schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:06:
[...]

Die US setting is een belangrijke voorwaarde voor mij om een S3 te bestellen (denk dat ik niet alleen hierin ben). Als ze dit ineens uitschakelen in een update op de app zou ik dat wel betreuren...
Voor mij is dit ook zeker een kritische factor, dit is misschien wel het grootste pluspunt van de fiets voor mijn gebruik (forenzen).
PaveloW schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:07:
[...]

Het moet inderdaad een bewuste keuze kunnen zijn, onschuldige proefrit rijders die zich niet zo goed hebben ingelezen (volgens mij is dit topic inmiddels wel resultaat #1 in Google). Als je in de app koos voor US, kreeg je een melding die waarschuwde dat je dan harder kan dan wellicht is toegestaan in jouw land.

We hebben het hier wel eens eerder gehad over hoe illegaal dit nu eigenlijk is, wie daar nog geïnteresseerd in is zou even moeten terugbladeren. Waar het mij om gaat is dat je zelf de verantwoordelijkheid moet nemen om rekening te houden met het overige verkeer, als je er voor kiest om harder te gaan rijden dan dat zij verwachten dat een fietser doet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maxkranendijk
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 00:16
[...]

Volledig mee eens, maar dan hoop ik dat een tweaker hier met nieuwe firmware en/of app komt om dat weer te fixen. Of ben ik dan naïef?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PaveloW
_YmmiT_ schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:11:
[...]

Dat ben ik wel met je eens. Het is als bedrijf niet zo slim. Ik zou er niet verantwoordelijk voor willen zijn. Voor mezelf wil ik die verantwoordelijkheid overigens heel tegenstrijdig wel nemen.
Dat je zelf die beslissing neemt kan ik me nog iets bij voorstellen (al ben je in het rotste geval dus niet meer verzekerd bij b.v. een ongeval), maar dat je die als bedrijf actief gaat promoten vind ik wel schadelijk.

Volgens mij ben je als consument als eerste aansprakelijk in het geval er iets misgaat.
oscarwashere schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:54:
[...]

We hebben het hier wel eens eerder gehad over hoe illegaal dit nu eigenlijk is, wie daar nog geïnteresseerd in is zou even moeten terugbladeren. Waar het mij om gaat is dat je zelf de verantwoordelijkheid moet nemen om rekening te houden met het overige verkeer, als je er voor kiest om harder te gaan rijden dan dat zij verwachten dat een fietser doet.
Maar het gaat hier over een bedrijf wat dit als een soort van "unique selling point" aan het gebruiken is, dat vind ik echt niet kunnen.

edit: Als ik hier op tweakers een topic zou beginnen over het opvoeren van een snorfiets zou dit binnen de kortste keren gesloten worden omdat het illegaal zou zijn...

[Voor 39% gewijzigd door PaveloW op 11-05-2020 13:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oscarwashere

oscarwashere

Rondjes. Elke is anders.

Topicstarter
PaveloW schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:08:
[...]

Dat je zelf die beslissing neemt kan ik me nog iets bij voorstellen (al ben je in het rotste geval dus niet meer verzekerd bij b.v. een ongeval), maar dat je die als bedrijf actief gaat promoten vind ik wel schadelijk.

Volgens mij ben je als consument als eerste aansprakelijk in het geval er iets misgaat.

[...]

Maar het gaat hier over een bedrijf wat dit als een soort van "unique selling point" aan het gebruiken is, dat vind ik echt niet kunnen.

edit: Als ik hier op tweakers een topic zou beginnen over het opvoeren van een snorfiets zou dit binnen de kortste keren gesloten worden omdat het illegaal zou zijn...
Ik snap wat je bedoelt, maar VanMoof adverteert er bij de S3 niet mee. Op de Nederlandse website wordt een topsnelheid van 25 km/u aangegeven. Dat is dan ook de topsnelheid als je keurig de juiste regio invult in de app.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• matox1000
HBO88 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:15:
Ik lees hier iets over die easter egg, waardoor de boostfunctie met nog eens 4km/uur verhoogt wordt naar 36km. klopt dat?
Yes, dat klopt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PaveloW
oscarwashere schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:11:
[...]
Ik snap wat je bedoelt, maar VanMoof adverteert er bij de S3 niet mee. Op de Nederlandse website wordt een topsnelheid van 25 km/u aangegeven. Dat is dan ook de topsnelheid als je keurig de juiste regio invult in de app.
Sorry, maar dit is even een snelle quote mine van alleen de laatste pagina;
Vandaag in Rotterdam testrit gedaan. Ze hadden hem voor mij speciaal op US setting gedaan.
max.schollen schreef op zondag 10 mei 2020 @ 21:19:
[...]
matox1000 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 21:25:
[...]
Ze wilden het echt niet doen en toen ik het al had opgegeven, zei hij ‘vooruit, dan zet ik hem wel op us stand’.
[...]
[...]

Bij mijn testrit in Amsterdam stond hij ook duidelijk op US, gezien de topsnelheid. Ik had hier niet om of naar gevraagd.
....
Echter als ze laten proefrijden op US stand mag je verwachten dat dit straks een optie blijft, zoals ook eerder hier gepost.
[...]
oscarwashere schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:54:
[...]
Voor mij is dit ook zeker een kritische factor, dit is misschien wel het grootste pluspunt van de fiets voor mijn gebruik (forenzen).
Dat ze het op hun website zouden zetten moet er nog bij komen; maar het is gewoon overduidelijk dat de verkopers dondersgoed weten dat het niet mag, het toch doen en blijkbaar zelfs voor de beleving, en is voor veel mensen hier juist iets wat hen over de streep trekt (jijzelf inclusief)

Misleidend en volkomen illegaal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tuurie
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 06-06 11:08
En waar kunnen wij lezen hoe wij dat eitje pellen? O-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roo
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online

Roo

He knows, you know

tuurie schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:24:
[...]

En waar kunnen wij lezen hoe wij dat eitje pellen? O-)
https://www.reddit.com/r/...2_ios_app_hidden_setting/

Geen idee of dat nog werkt, heb zelf (nog!) geen VM,,,

Thank God for the Internet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oscarwashere

oscarwashere

Rondjes. Elke is anders.

Topicstarter
PaveloW schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:45:
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Dat ze het op hun website zouden zetten moet er nog bij komen; maar het is gewoon overduidelijk dat de verkopers dondersgoed weten dat het niet mag, het toch doen en blijkbaar zelfs voor de beleving, en is voor veel mensen hier juist iets wat hen over de streep trekt (jijzelf inclusief)

Ja je hebt zeker gelijk, wie er om vraagt (of soms niet eens inderdaad) krijgt het gewoon. Dat is ook wat ik bedoelde met wat ik eerder zei over dat het wat mij betreft een bewuste keuze van de fietser moet zijn, hij moet geïnformeerd worden over het risico en op basis daarvan kiezen. Die keuze hebben niet alle proefrit rijders, waaronder ikzelf, inderdaad niet gehad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tuurie
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 06-06 11:08
Ik denk dat oscarwashere dat wel kan testen voor ons over 12 dagen toch? _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PaveloW
oscarwashere schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:38:
[...]
Ja je hebt zeker gelijk, wie er om vraagt (of soms niet eens inderdaad) krijgt het gewoon. Dat is ook wat ik bedoelde met wat ik eerder zei over dat het wat mij betreft een bewuste keuze van de fietser moet zijn, hij moet geïnformeerd worden over het risico en op basis daarvan kiezen. Die keuze hebben niet alle proefrit rijders, waaronder ikzelf, inderdaad niet gehad.
Sorry als ik er een beetje hard inkwam, maar ik verbaas me er gewoon over dat dit de praktijk zou zijn van een dergelijk bedrijf. Dat je zelf je fiets wil "opvoeren" is tot daar aan toe (of neem dan gewoon een speed-pedelec), maar het blijft natuurlijk kwalijk. Ook weer uit dat reddit linkje:
Hi, some time ago a employee of Vanmoof changed a setting on my app to give me an extra 4 km/h speed when using the boost button.
Ik snap ook dat het voor je (en voor de verkopers) gevoel iets anders is dan fysiek te sleutelen aan een fiets en hem zo op te voeren, maar het resultaat is natuurlijk hetzelfde; illegaal en je bent niet meer verzekerd in geval van een ongeluk.

Een eerdere quote van jezelf:
[...]
Er is wel eens angst geweest dat deze optie zou verdwijnen, omdat in Duitsland dit bij bepaalde leveringen gebeurde (want dat is de wet). Echter als ze laten proefrijden op US stand mag je verwachten dat dit straks een optie blijft, zoals ook eerder hier gepost.
Ik zou hier zeker rekening mee houden als iets of iemand hier werk van gaat maken; als het zo makkelijk is om dit te veranderen, en het wordt zelfs gepromoot tijdens proefritten dan is het wachten totdat het misgaat

Heb je enig idee hoeveel watt motor erin zat tijdens de proefrit, want als ik op de website kijk hebben ze 250 tot 350 modellen (oh sterker nog; zie zelfs ergens 500W staan)? Die laatste zijn hoe dan ook verboden als elektrische fiets hier in Nederland.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• max.schollen
PaveloW schreef op maandag 11 mei 2020 @ 17:10:
[...]

Sorry als ik er een beetje hard inkwam, maar ik verbaas me er gewoon over dat dit de praktijk zou zijn van een dergelijk bedrijf. Dat je zelf je fiets wil "opvoeren" is tot daar aan toe (of neem dan gewoon een speed-pedelec), maar het blijft natuurlijk kwalijk. Ook weer uit dat reddit linkje:

[...]

Ik snap ook dat het voor je (en voor de verkopers) gevoel iets anders is dan fysiek te sleutelen aan een fiets en hem zo op te voeren, maar het resultaat is natuurlijk hetzelfde; illegaal en je bent niet meer verzekerd in geval van een ongeluk.

[...]

Ik zou hier zeker rekening mee houden als iets of iemand hier werk van gaat maken; als het zo makkelijk is om dit te veranderen, en het wordt zelfs gepromoot tijdens proefritten dan is het wachten totdat het misgaat

Heb je enig idee hoeveel watt motor erin zat tijdens de proefrit, want als ik op de website kijk hebben ze 250 tot 350 modellen (oh sterker nog; zie zelfs ergens 500W staan)? Die laatste zijn hoe dan ook verboden als elektrische fiets hier in Nederland.
lijkt mij dat alle s3 modellen de zelfde wat aan motor hebben.

[Voor 3% gewijzigd door max.schollen op 11-05-2020 18:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PaveloW
max.schollen schreef op maandag 11 mei 2020 @ 17:52:
[...]
lijkt mij dat alle s3 modellen de zelfde wat aan motor hebben.
Als je hier kijkt op de site wordt er 250-350 vermeld:
https://www.vanmoof.com/nl-NL/x3

Klik je door naar de "Bekijk alle fietsspecificaties" ( https://www.vanmoof.com/nl-NL/elektrische-fietsen )dan kan je de "250-500 W" vinden. Dit is met zowel de locatie als taal op Nederlands. Ik kan me voorstellen dat ze in de VS andere motoren gaan leveren, maar blijf het (in combinatie met het bewust niet aan de Nederlandse wetgeving houden) allemaal erg twijfelachtig vinden.

[Voor 4% gewijzigd door PaveloW op 11-05-2020 18:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• max.schollen
PaveloW schreef op maandag 11 mei 2020 @ 17:58:
[...]

Klik je door naar de "Bekijk alle fietsspecificaties" ( https://www.vanmoof.com/nl-NL/elektrische-fietsen )dan kan je de "250-500 W" vinden. Dit is met zowel de locatie als taal op Nederlands. Ik kan me voorstellen dat ze in de VS andere motoren gaan leveren, maar blijf het (in combinatie met het bewust niet aan de Nederlandse wetgeving houden) allemaal erg twijfelachtig vinden.
ik denk eerder dat het is minimale en maximale watt wat de moter gebruikt .

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 00:23

eisbaer

WATT fiets

[...]Heb je enig idee hoeveel watt motor erin zat tijdens de proefrit, want als ik op de website kijk hebben ze 250 tot 350 modellen (oh sterker nog; zie zelfs ergens 500W staan)? Die laatste zijn hoe dan ook verboden als elektrische fiets hier in Nederland.
Wat probeer je nu eigenlijk te bereiken? Trachten politie agentje uit te hangen? Het merk in diskrediet brengen op basis van je aannames?

Mijn e-bike: https://bit.ly/2V4ISOS

Acties:
  • +1Henk 'm!

• oscarwashere

oscarwashere

Rondjes. Elke is anders.

Topicstarter
tuurie schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:52:
[...]

Ik denk dat oscarwashere dat wel kan testen voor ons over 12 dagen toch? _/-\o_
Correctie, over 11,3 dagen :P (y)
Ik zal wel schrijven over de US-setting, maar wens geen gebruik te maken van de 'easter egg'. Het is onzeker wat de invloed hiervan is op de onderdelen van de fiets, of je het nog kan terugdraaien en of je hierdoor bij VM op een 'blacklist' komt of iets dergelijks. Voor mij is de US-setting voldoende. Als ik harder wil dan 32 kan dat altijd nog, maar dan op eigen kracht (want de fiets remt niet, dus dat haal je wel).

Als ik vroeger tijdens rijles (per ongeluk) harder reed dan toegestaan, zei mijn rij-instructeur altijd "als je hard wil rijden moet je gaan fietsen, dan kan je zo hard als je wil". ;)
[...]

[...]

[...]

Het is inderdaad zeker iets om rekening mee te houden, de markt is nog in ontwikkeling en zoals altijd loopt de wetgeving achter. Door de opkomst van allerlei elektrische steps zal er wel gauw een wetswijziging aan komen, waarin ze dit soort grijze gebieden wellicht ook kunnen opnemen. Maar goed, voor nu blijft dat bij speculeren. Toch hoop ik dat ze dit bij VANMOOF zelf ook wel voldoende hebben uitgezocht (ook juridisch) om dit te kunnen aanbieden (of de verantwoordelijkheid af te schuiven op de bestuurder die dan zelf in overtreding is).
PaveloW schreef op maandag 11 mei 2020 @ 17:58:
[...]

Dit heeft te maken met de boost-knop. "Toevallig" werd de vraag ook gesteld in de Q&A van de release livestream (linkje naar minuut 27:17)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Khil
Als je kilometers door de polder rijdt zonder een mens tegen te komen kan ik me voorstellen dat je toch even naar US-setting gaat. Maar in stadsverkeer met ruim dertig over een druk fietspad jagen, is dat echt een slim idee?

offtopic:
Het is niet voor niets dat speed pedelecs van het fietspad zijn verbannen, in Amsterdam worden zelfs 25km-scooters geweerd. Nog even en de overheid gaat een helmplicht voor e-bikes overwegen, nee dank u :X

trololol

Acties:
  • 0Henk 'm!

• max.schollen
Hoe laad de extra accu van het smart gedeelte op ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oscarwashere

oscarwashere

Rondjes. Elke is anders.

Topicstarter
Khil schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:37:
Als je kilometers door de polder rijdt zonder een mens tegen te komen kan ik me voorstellen dat je toch even naar US-setting gaat. Maar in stadsverkeer met ruim dertig over een druk fietspad jagen, is dat echt een slim idee?

offtopic:
Het is niet voor niets dat speed pedelecs van het fietspad zijn verbannen, in Amsterdam worden zelfs 25km-scooters geweerd. Nog even en de overheid gaat een helmplicht voor e-bikes overwegen, nee dank u :X
Helemaal mee eens. De fietser moet zelf deze verantwoordelijkheid (kunnen) nemen, maar het is afwachten hoelang de wetgever die verantwoordelijkheid nog aan je geeft natuurlijk. Net als bij scooters (45 km/u) die natuurlijk ook best 25 km/u konden rijden op een fietspad, vond men kennelijk dat dit te veel verantwoordelijkheid was. Hopelijk maken we het voorlopig nog niet mee.
max.schollen schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:39:
Hoe laad de extra accu van het smart gedeelte op ?
Extra accu?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• max.schollen
oscarwashere schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:42:
[...]

Helemaal mee eens. De fietser moet zelf deze verantwoordelijkheid (kunnen) nemen, maar het is afwachten hoelang de wetgever die verantwoordelijkheid nog aan je geeft natuurlijk. Net als bij scooters (45 km/u) die natuurlijk ook best 25 km/u konden rijden op een fietspad, vond men kennelijk dat dit te veel verantwoordelijkheid was. Hopelijk maken we het voorlopig nog niet mee.

[...]

Extra accu?
Ja er schijnt een extra accu in te zitten voor het smart gedeelte zodat als je accu op is je nog wel je fiets kan unlocken.. ik vroeg me af hoe die dan oplaad

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Khil
Bij (bijna) lege motor-accu gebruik je liefst wat weerstand op de motor om toch het gsm-unlock-versnellingsdeel te voeden. Weet niet of dit zo is ingericht.

trololol

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Patvs120
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 00:42
max.schollen schreef op maandag 11 mei 2020 @ 20:18:
[...]

Ja er schijnt een extra accu in te zitten voor het smart gedeelte zodat als je accu op is je nog wel je fiets kan unlocken.. ik vroeg me af hoe die dan oplaad
Ik dacht dat er 1 accu was, waar als er nog maar <10% capaciteit is de motor wordt uitgeschakeld. (in de app zie je dan dus dat je 0% hebt). Maar je hebt dan nog genoeg stroom voor: de lichten, het alarm, (en S3: het elektronische schakelen) voor vele uren fietsen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oscarwashere

oscarwashere

Rondjes. Elke is anders.

Topicstarter
max.schollen schreef op maandag 11 mei 2020 @ 20:18:
[...]

Niets te zien hier:
Patvs120 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 20:24:
Ik dacht dat er 1 accu was, waar als er nog maar <10% capaciteit is de motor wordt uitgeschakeld. (in de app zie je dan dus dat je 0% hebt). Maar je hebt dan nog genoeg stroom voor: de lichten, het alarm, (en S3: het elektronische schakelen) voor vele uren fietsen.
Dat lijkt mij inderdaad waarschijnlijker.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PaveloW
eisbaer schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:27:
[...]
Wat probeer je nu eigenlijk te bereiken? Trachten politie agentje uit te hangen? Het merk in diskrediet brengen op basis van je aannames?
Ik verbaas me gewoon over het feit dat een, notabene Nederlandse, fabrikant de wetgeving aan zijn laars lapt. De huidige fietsen voldoen simpelweg niet aan de wetgeving, prima als je dat probeert goed te praten, maar nogmaals; als ik hier een topic begin over het opvoeren van een snorfiets wordt dat topic gewoon verwijdert.

Ik doe mijn uitspraken niet op basis van aannames, maar op basis van ervaringen die meerdere mensen hier gepost hebben; Er zit gewoon een "US" stand in de app en de verkopers hebben er weinig moeite mee om deze aan te zetten, sterker nog soms zels als verkoopargument te gebruiken.
oscarwashere schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:36:
[...]
Het is inderdaad zeker iets om rekening mee te houden, de markt is nog in ontwikkeling en zoals altijd loopt de wetgeving achter. Door de opkomst van allerlei elektrische steps zal er wel gauw een wetswijziging aan komen, waarin ze dit soort grijze gebieden wellicht ook kunnen opnemen. Maar goed, voor nu blijft dat bij speculeren. Toch hoop ik dat ze dit bij VANMOOF zelf ook wel voldoende hebben uitgezocht (ook juridisch) om dit te kunnen aanbieden (of de verantwoordelijkheid af te schuiven op de bestuurder die dan zelf in overtreding is).
De wetgeving wat betreft elektrische fietsen is op dit moment overduidelijk:
De fiets heeft trapondersteuning tot 25 kilometer per uur.
https://www.rijksoverheid...-elektrische-fiets-e-bike
Daar voldoet de VanMoof met de "US" stand in de app simpelweg niet aan.
oscarwashere schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:36:
[...]
Dit heeft te maken met de boost-knop. "Toevallig" werd de vraag ook gesteld in de Q&A van de release livestream (linkje naar minuut 27:17)
Het gaat over vermogen wat voor de Nederlandse wetgeving maximaal 250 watt is, en hij zegt dat ze hier dus alleen 250 watt fietsen leveren, blijft alleen vaag dat op de website wat anders staat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• heval
Laten we a.u.b. hier geen juristen spelen wat wel en niet mag. Het is niet aan ons om organisaties te controleren of ze aan de wetgeving voldoen. Je bent altijd vrij om hier een melding van te maken. Maar laten we deze topic nog een beetje leuk houden, aangezien we allemaal aan het aftellen zijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Daan2020
PaveloW schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 08:56:
[...]

Ik verbaas me gewoon over het feit dat een, notabene Nederlandse, fabrikant de wetgeving aan zijn laars lapt. De huidige fietsen voldoen simpelweg niet aan de wetgeving, prima als je dat probeert goed te praten, maar nogmaals; als ik hier een topic begin over het opvoeren van een snorfiets wordt dat topic gewoon verwijdert.

Ik doe mijn uitspraken niet op basis van aannames, maar op basis van ervaringen die meerdere mensen hier gepost hebben; Er zit gewoon een "US" stand in de app en de verkopers hebben er weinig moeite mee om deze aan te zetten, sterker nog soms zels als verkoopargument te gebruiken.

[...]

De wetgeving wat betreft elektrische fietsen is op dit moment overduidelijk:

[...]

https://www.rijksoverheid...-elektrische-fiets-e-bike
Daar voldoet de VanMoof met de "US" stand in de app simpelweg niet aan.

[...]

Het gaat over vermogen wat voor de Nederlandse wetgeving maximaal 250 watt is, en hij zegt dat ze hier dus alleen 250 watt fietsen leveren, blijft alleen vaag dat op de website wat anders staat.
Uit welke grot kom jij aanzetten? Dit was op de s2 ook al het geval, als het zo onwettig was geweest, was daar nu allang paal en perk aan gesteld.

Focus je maar op de schakelkwestie of de levertijd, in plaats van op tweakers de jurist uit te hangen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PaveloW
Daan2020 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:26:
[...]

Uit welke grot kom jij aanzetten? Dit was op de s2 ook al het geval, als het zo onwettig was geweest, was daar nu allang paal en perk aan gesteld.
Dat iets (nog) niet is opgemerkt maakt het nog niet legaal. De aanwezigheid van de "US" optie maakt dat de fiets simpelweg niet aan de Nederlandse wetgeving voldoet.

Ik heb er geen enkele behoefte aan om slapende honden wakker te maken, maar ik lees hier ook dat voor veel mensen juist deze optie een mede argument is om een vanMoof te kopen. Mochten de slapende de honden toch wakker worden komen een boel mensen toch bedrogen uit zou ik zeggen.

Heeft niemand hier daadwerkelijk over durven doorvragen tijdens een testrit of aan vanMoof zelf?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• HBO88
Tja aan de andere kant, mijn auto kan ook 200km/uur maar ik mag niet harder dan 100.

Het motorvermogen is 500 watt welke dus softwarematig begrensd is op 250 watt (350 in de US setting) dus waarom zou dat niet mogen? Ben geen jurist maar in mijn ogen voldoen ze aan de wet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daan2020
PaveloW schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:40:
[...]

Dat iets (nog) niet is opgemerkt maakt het nog niet legaal. De aanwezigheid van de "US" optie maakt dat de fiets simpelweg niet aan de Nederlandse wetgeving voldoet.

Ik heb er geen enkele behoefte aan om slapende honden wakker te maken, maar ik lees hier ook dat voor veel mensen juist deze optie een mede argument is om een vanMoof te kopen. Mochten de slapende de honden toch wakker worden komen een boel mensen toch bedrogen uit zou ik zeggen.

Heeft niemand hier daadwerkelijk over durven doorvragen tijdens een testrit of aan vanMoof zelf?
Haha, 'durven doorvragen'. Waarom zou dat een kwestie van durven moeten zijn?

Maar goed, dit is waarschijnlijk allang intern besproken en afgewikkeld bij van Moof, daar hebben ze jouw juridisch-interessant-doen-houding echt niet voor nodig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daan2020
HBO88 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:48:
Tja aan de andere kant, mijn auto kan ook 200km/uur maar ik mag niet harder dan 100.

Het motorvermogen is 500 watt welke dus softwarematig begrensd is op 250 watt (350 in de US setting) dus waarom zou dat niet mogen? Ben geen jurist maar in mijn ogen voldoen ze aan de wet.
Ja joh, het zit gewoon goed hoor bij van Moof. Die gast kan die fiets waarschijnlijk niet betalen dus gaat die maar afgeven op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• max.schollen
Daan2020 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:26:
[...]

Focus je maar op de schakelkwestie of de levertijd, in plaats van op tweakers de jurist uit te hangen.
Levertijden ... een hoop vinden het onnodig om daar over te discussiëren. Een sport topic was ook niet goed genoeg en is ook gesloten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Khil
PaveloW schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:40:
[...]
Dat lijkt me vooral zelfbedrog. Als een product eigenschappen heeft die je in NL niet op de openbare weg (!) mag gebruiken, is dat een extraatje en geen verworven recht. De hogere Vmax staat niet in de Nederlandse specs.

Een ander argument voor de regiosetting kan zijn dat VanMoof de consument wil ontmoedigen om zelf aan hardware/software te gaan knutselen. Dat scheelt hen weer getouwtrek over geflipte boordcomputers en gefrituurde motoren.

[Voor 3% gewijzigd door Khil op 12-05-2020 11:31]

trololol

Acties:
  • 0Henk 'm!

• max.schollen
Weet iemand of ze ook aan huis reparatie doen als je gewoon de reparatie betaald
En dus niet het onbeperkt onderhoud abbo hebt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mphilipp
Khil schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:25:
[...]
Een ander argument voor de regiosetting kan zijn dat VanMoof de consument wil ontmoedigen om zelf aan hardware/software te gaan knutselen. Dat scheelt hen weer getouwtrek over geflipte boordcomputers en gefrituurde motoren.
Het is een beetje zoals de regiocodering van DVD spelers. Iedereen moest zich daaraan conformeren omdat het in de licentie van de CSS zat. Dus in principe kon niemand er onderuit. Maar sommige fabrikanten maakten het wel erg gemakkelijk door (zogenaamd) geheime codes die je gewoon met de afstandsbediening in kon tikken en dan was ie regiovrij. Behalve natuurlijk Sony (die deze stomkop toen had gekocht) die zelf contentleverancier was en de regiocodering hard ingebakken had in de firmware. Ik moest dus echt een hele operatie laten uitvoeren en een chip laten vervangen om van die codering af te komen. Gelukkig had ik dan wel andere voordelen zoals het skippen van de verplichte trailers bij bv Disney. Die maakten als een van de weinigen gebruik van een DVD feature dat je User Prohibited Operations aan kon zetten voor een paar clip. Dan moest je echt door 6 trailers heen zitten zonder mogelijkheid te skippen voordat je de film kon zien. Met mijn nieuwe chip kon ik dat gelukkig wel. Kostte maar €150... :X

Deze beperking op de fietsen is ook zoiets. Bosch houdt zich er goed aan en moet je hele gekke dingen doen om 'm harder te laten gaan. Iets met magneetjes enzo zodat ie denkt dat je 20 rijdt ipv 30. Klopt je teller niet meer enzo...heel apart allemaal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oscarwashere

oscarwashere

Rondjes. Elke is anders.

Topicstarter
mphilipp schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:17:
[...]

Het is een beetje zoals de regiocodering van DVD spelers. Iedereen moest zich daaraan conformeren omdat het in de licentie van de CSS zat. Dus in principe kon niemand er onderuit. Maar sommige fabrikanten maakten het wel erg gemakkelijk door (zogenaamd) geheime codes die je gewoon met de afstandsbediening in kon tikken en dan was ie regiovrij. Behalve natuurlijk Sony (die deze stomkop toen had gekocht) die zelf contentleverancier was en de regiocodering hard ingebakken had in de firmware. Ik moest dus echt een hele operatie laten uitvoeren en een chip laten vervangen om van die codering af te komen. Gelukkig had ik dan wel andere voordelen zoals het skippen van de verplichte trailers bij bv Disney. Die maakten als een van de weinigen gebruik van een DVD feature dat je User Prohibited Operations aan kon zetten voor een paar clip. Dan moest je echt door 6 trailers heen zitten zonder mogelijkheid te skippen voordat je de film kon zien. Met mijn nieuwe chip kon ik dat gelukkig wel. Kostte maar €150... :X

Deze beperking op de fietsen is ook zoiets. Bosch houdt zich er goed aan en moet je hele gekke dingen doen om 'm harder te laten gaan. Iets met magneetjes enzo zodat ie denkt dat je 20 rijdt ipv 30. Klopt je teller niet meer enzo...heel apart allemaal.
Het is een interessante vergelijking, maar het is natuurlijk wel vele malen makkelijker (en goedkoper 8)7 ) om bij de VanMoof een instelling van EU naar US te zetten. Een Bosch e-bike motor of een willekeurige brommer opvoeren is ingewikkelder. Als VM echt zou willen, hadden ze wel een regio lock ingesteld op basis van de locatie of taal van de smartphone, of elke andere eigenschap waaruit de regio van de gebruiker te herleiden valt. De enige geoorloofde reden om dit niet te doen is natuurlijk privacy (want commercie mag geen argument zijn, ook al is het dat natuurlijk wel).

Ook dat blijft natuurlijk te beïnvloeden. Ik weet nog wel dat ik vroeger de systeemtijd van mijn iPod Touch aanpaste, zodat een bepaalde game dacht dat het alweer een nieuwe dag was. Iets actueler zijn mensen die rommelen met hun toestellocatie, zodat ze sneller Pokémon kunnen vangen.

Hoe dan ook, nogmaals, ik heb graag zelf de verantwoordelijkheid en pas mijn snelheid aan op de verkeerssituatie. In een woonwijk met de auto zie je mij ook niet met 50 km/u over een drempel of om een hoekje scheuren. @PaveloW heeft zeker een punt, maar voorlopig genieten we er maar gewoon van dat het kan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DataCopy
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21:50

DataCopy

Dum vita est spes est

Een reactie vanuit VanMoof op twitter met betrekking to the versnelling: https://twitter.com/Patvsq/status/1258010726628765697

Korte cut/paste:
Our advice is to treat the shifting moments on the E-shifter in the same way as you would on a traditional gear system.

On a traditional groupset, changing gear means reducing the force you exert on the pedals, while continuing to rotate the crankset. We advise a similar approach. The E-shifter works synchronously with the VanMoof's motor, so you'll glide through each shifting moment.

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mphilipp
oscarwashere schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 14:22:
[...]
Het is een interessante vergelijking, maar het is natuurlijk wel vele malen makkelijker (en goedkoper 8)7 ) om bij de VanMoof een instelling van EU naar US te zetten.
Vandaar ook de vergelijking. De Sony DVD speler was zeg maar de Bosch e-bike motor en andere merken, die meer onder de radar konden werken, hadden de ab code zoals Van Moof dat heeft met die kinderlijk eenvoudige regio instelling die je zelf doet.
Als ze het écht voor compliancy en veiligheid hadden willen doen, hadden ze iets kunnen verzinnen met een harde codering die afhankelijk is van waar dat ding verkocht wordt. Iets lastiger qua productieproces, maar zeker niet onmogelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• artfuldodger
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 06-06 08:34
DataCopy schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 14:30:
Een reactie vanuit VanMoof op twitter met betrekking to the versnelling: https://twitter.com/Patvsq/status/1258010726628765697

Korte cut/paste:

[...]
En hoe moet je hier op anticiperen dan volgens VanMoof? Normaal schakel je zelf, maar de S3/X3 schakelt automatisch...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sijbren
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23:39
artfuldodger schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 15:38:
[...]

En hoe moet je hier op anticiperen dan volgens VanMoof? Normaal schakel je zelf, maar de S3/X3 schakelt automatisch...
Antwoord van VM:

Het lijkt er dus niet op dat ze het "schakelprobleem" op gaan lossen, maar je moet er aan wennen en dan anticiperen op de schakelmomenten.

[Voor 10% gewijzigd door sijbren op 12-05-2020 16:04. Reden: aanvulling]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Patvs120
DataCopy schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 14:30:

[...]
Ze moeten nog antwoorden op m'n andere Twitter vraag over de remmen.. haha.
Ze doen er 1 week over om een antwoord te formuleren op Twitter. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oscarwashere

oscarwashere

Rondjes. Elke is anders.

Topicstarter
sijbren schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 15:50:
[...]

Antwoord van VM:
[Afbeelding]
Het lijkt er dus niet op dat ze het "schakelprobleem" op gaan lossen, maar je moet er aan wennen en dan anticiperen op de schakelmomenten.
Dit 'wennen' was bij de S2 niet anders, zoals ik in mijn verhaal na m'n testrit uitgebreid omschreef. Je zit er soms naast met je verwachting van schakelmoment, maar vaak gaat dat prima. Nu hopen dat het dubbele aantal versnellingen net zo makkelijk wennen zal zijn.

[Voor 10% gewijzigd door oscarwashere op 12-05-2020 16:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 16:03
PaveloW schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:45:
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

In tegenstelling tot wat ik hier lees, kreeg in in Utrecht juist ''Helaas, we mogen hem niet op de US setting zetten, maar snappen dat particulieren dat zelf wel doen' te horen. Fair enough vind ik.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HBO88
Patvs120 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 16:15:
[...]

Ze moeten nog antwoorden op m'n andere Twitter vraag over de remmen.. haha.
Ze doen er 1 week over om een antwoord te formuleren op Twitter. :)
Wat was je vraag over de remmen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oscarwashere

oscarwashere

Rondjes. Elke is anders.

Topicstarter
JKratos schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 17:07:
[...]

In tegenstelling tot wat ik hier lees, kreeg in in Utrecht juist ''Helaas, we mogen hem niet op de US setting zetten, maar snappen dat particulieren dat zelf wel doen' te horen. Fair enough vind ik.
Zouden ze soms meelezen hier? ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Patvs120
HBO88 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 17:19:
[...]

Wat was je vraag over de remmen?
Of ze kunnen bevestigen of het nou single piston of dual piston calipers zijn en of de remschijf blokjes compatible zijn met die van de S2.

[Voor 27% gewijzigd door Patvs120 op 12-05-2020 17:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Patvs120
JKratos schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 17:07:
[...]

Toen ik er naar vroeg tijdens m'n test ride in Amsterdam, zeiden ze heel diplomatiek dat ze daar (of de US setting er nog is) geen antwoord op konden geven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DataCopy
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21:50

DataCopy

Dum vita est spes est

Patvs120 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 17:36:
[...]

Of ze kunnen bevestigen of het nou single piston of dual piston calipers zijn en of de remschijf blokjes compatible zijn met die van de S2.

[Afbeelding]
Hahaha nu ineens een antwoord, ze lezen dus echt mee >:)
oscarwashere schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 16:22:
[...]

Dit 'wennen' was bij de S2 niet anders, zoals ik in mijn verhaal na m'n testrit uitgebreid omschreef. Je zit er soms naast met je verwachting van schakelmoment, maar vaak gaat dat prima. Nu hopen dat het dubbele aantal versnellingen net zo makkelijk wennen zal zijn.
Ik maak me (nog) niet zo'n zorgen over dat anticiperen. Meer over het 'door' of 'in de lucht trappen.

De schakel naar een andere versnelling moet wel snel genoeg zijn, maar volgens mij hadden ze al aangegeven dat dat hetgene was wat er verbeterd was tov de preprod modellen. Zo niet kun je anticiperen wat je wil, maar dan blijf je een irritant gevoel van controle verlies houden vrees ik.

Nog iets meer dan een week en dan zullen we de eerste hands-on feedback wel gaan zien O-)

[Voor 46% gewijzigd door DataCopy op 12-05-2020 18:09]

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daan2020
sijbren schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 15:50:
[...]

Antwoord van VM:
[Afbeelding]
Inderdaad, dit zag ik dus al aankomen. Komt eigenlijk neer op misleiding, mensen tijdens proefritten wijsmaken dat het probleem bekend is en hard aan een oplossing wordt gewerkt, maar uiteindelijk het louter afdoen met "gebruik hem als een gewone fiets met versnelling en het zal snel wennen".

Als ze dat nou meteen hadden gezegd, was er weinig aan de hand en kon je het voor lief nemen of juist niet. Nu bekruipt je toch het gevoel dat je met een onbetrouwbaar bedrijf te maken hebt, dat dus in alle waarschijnlijkheid ook bij garantiekwesties zich van een onbetrouwbare en onbereidwillige kant zal laten zien.

Van Moof schiet zichzelf hiermee behoorlijk in de voet, al zal het ze weinig schelen, als je aan je klanten kennelijk zonder blikken of blozen allerlei leugens ophangt.
Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True