Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataCopy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:53

DataCopy

Dum vita est spes est

In deze review (met interessante conclusie) komt ook heel kort het schakel gevoel langs. De auteur was verteld dat VM nog in gesprek is/was met Sturmey-Archer.

https://www.inputmag.com/...-perfect-for-someone-else

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Nu bestellen is eind augustus / begin september rijden met geluk? Dat zou jammer zijn, zeker omdat je dan in mede in de zomer lekker wilt fietsen.

Ik lees op de website van van Moof dat de fiets geschikt is tot 210 cm.
Zelf 1.96 cm en twijfel of het wel wat is, zeker na het zien van deze review van de Telegraaf.

Hoe denken jullie erover?
Ik vind dat die gast wel knullig op die fiets zit?

zie: http://prntscr.com/sfirlp , http://prntscr.com/sfisty en http://prntscr.com/sfisg8
Hier voor het hele filmpje

YouTube: Deze fiets kan NOOIT gejat worden - HEBBEDING

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patvs120
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-08 12:17
XippIX schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 20:13:
Nu bestellen is eind augustus / begin september rijden met geluk? Dat zou jammer zijn, zeker omdat je dan in mede in de zomer lekker wilt fietsen.

Zelf 1.96 cm en twijfel of het wel wat is, zeker na het zien van deze review van de Telegraaf.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0oDNqA76syf6MJpLLjKblDnyJO0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cY82mO7sj6sf4hTo5Bcjti2E.jpg?f=fotoalbum_large

Als je het stuur 4 cm hoger zet en het zadel een stuk hoger, krijg je zo'n look wat ik er ook knullig vind uitzien. Veel lange mensen-met-lange benen klagen (in de VanMoof ING Facebook groep) over de te korte afstand tussen zadel en stuur. (hoek van de stuurpen kan je niet aanpassen) M.a.w. gewoon geen optimale frame geometrie (te klein). Je zou hem echt een keer eerst moeten proefrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamclose
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:41
DataCopy schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 19:40:
In deze review (met interessante conclusie) komt ook heel kort het schakel gevoel langs. De auteur was verteld dat VM nog in gesprek is/was met Sturmey-Archer.

https://www.inputmag.com/...-perfect-for-someone-else
Inderdaad een interessante review.
Ik twijfel of ik de S3 zal bestellen. Echt een heel mooie fiets, maar ben bang dat deze te groot voor me zal zijn. Ben 1,73m
De reviewer is 1,78m en vindt de fiets zelfs te groot.
Iemand hier een idee of het te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-12-2024
XippIX schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 20:13:

Hoe denken jullie erover?
Ik vind dat die gast wel knullig op die fiets zit?

zie: http://prntscr.com/sfirlp , http://prntscr.com/sfisty en http://prntscr.com/sfisg8
Hier voor het hele filmpje

YouTube: Deze fiets kan NOOIT gejat worden - HEBBEDING
klopt hij staat nu op 29 augustus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patvs120
iamclose schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 20:47:
[...]

Ik twijfel of ik de S3 zal bestellen. Echt een heel mooie fiets, maar ben bang dat deze te groot voor me zal zijn. Ben 1,73m
Ik ben 1.72 en op de S3 kon het zadel zelfs nog 2cm lager, dus was prima.

Maar ook hier, ik weet de lengte niet van jouw benen (en armen). Er klagen nu mensen die het frame te klein te vinden en te groot. :) Een normaal fietsmerk, haha, heeft om die reden een frame in tenminste 3 maten.

Je zou het een keer moeten testen. Want de stang zit wel vrij hoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matox1000
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-06-2024
iamclose schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 20:47:
[...]

Ik ben 1.75m en gaat prima. Het zadel staat ook nog zeker niet op de laagste stand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:10
In het filmpje van een Duitse review van 10 dagen worden alle maten opgemeten.

In de laagste stand is zadel ongeveer 93 cm (bovenkant zadel).
De middelste frame buis is zo'n 86cm hoog.

Bovenkant stuur is ongeveer 1 meter, met 2 verhoogstukjes 1.04 meter.

Het zadel kan met 93 cm dus vrij laag. Zou denk ik zelf die verhoogstukjes gebruiken zodat je wat rechter zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Bang dat Van Moof onderuit gaat hoeven we voorlopig in ieder geval niet te zijn: https://techcrunch.com/20...boom-in-wake-of-covid-19/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matox1000
Vandaag in de Volkskrant , pag V8–9, test van moof s3 en koga pace B05! Positief maar weinig informatief artikel.

[ Voor 24% gewijzigd door matox1000 op 13-05-2020 07:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patvs120
matox1000 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 07:38:
Vandaag in de Volkskrant , pag V8–9, test van moof s3 en koga pace B05! Positief maar weinig informatief artikel.
https://www.volkskrant.nl...zijn-voorganger~b354e844/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:16

mphilipp

Romanes eunt domus

Daan2020 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 19:16:
[...]
Inderdaad, dit zag ik dus al aankomen. Komt eigenlijk neer op misleiding, mensen tijdens proefritten wijsmaken dat het probleem bekend is en hard aan een oplossing wordt gewerkt, maar uiteindelijk het louter afdoen met "gebruik hem als een gewone fiets met versnelling en het zal snel wennen".
Je kunt het ook overdrijven. Er is al eerder gezegd dat je altijd heel even in een soort niemandsland zit tussen versnellingen. Dat krijg je als je geen koppeling hebt zoals in een auto. Wat Van Moof kan doen en waarschijnlijk ook doet is ervoor zorgen dat het schakelen wat sneller gaat, zodat dat 'doortrappen' minder wordt. Helemaal weg lukt denk ik niet, maar de combinatie van de fix en anticiperen zou het beter moeten werken.

Het is volgens mij niet zo dat ze er helemaal niets aan gaan doen. En Sturmey Archer zelf zei al dat het nooit helemaal weg gaat. En het moet nog maar blijken hoe erg het in de praktijk is. Het zou zomaar kunnen zijn dat het nu bij een proefrit enorm opvalt omdat je er bewust op gaat letten, maar dat het in de dagelijkse praktijk enorm meevalt. Je hebt straks 2 weken om het uit te proberen. Ik ga dan ook goed testen en zien of dit mijn geld waard is. En als het tegenvalt, gaat ie gewoon weer in de doos terug. Jammer maar helaas.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
mphilipp schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:16:
[...]

Helemaal weg lukt denk ik niet, maar de combinatie van de fix en anticiperen zou het beter moeten werken.
Ik had nul komma nul problemen met het schakelen tijdens de proefrit.

Maar het mag wel gezegd worden, dat ik het dubieus vind dat VanMoof tegen Inputmag.com (die klaagt over gedrag schakelen) zegt: "dat ze er met Sturmey-Archer aan werken'. Iemand anders van VanMoof zegt weer 'dat ze het met een firmware update wel oplossen', weer iemand anders (nadat mensen vragen stellen over de kunststof tandwielen) zegt 'maak je geen zorgen, dat worden aluminium tandwielen' (lijkt mij echt heel onwaarschijnlijk). En tegen mij zeggen ze via het officiele Twitter kanaal: 'niet te hard trappen, of je wendt er wel aan'.

Dat zijn nogal uiteenlopende antwoorden. Ze mogen hun (nieuwe) klantenservice medewerkers wel iets beter inwerken met een uniform antwoord over dit soort zaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Patvs120 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:36:
[...]
weer iemand anders (nadat mensen vragen stellen over de kunststof tandwielen) zegt 'maak je geen zorgen, dat worden aluminium tandwielen' (lijkt mij echt heel onwaarschijnlijk).
Ja, die kunststof tandwielen, daar maakte men zich druk om. Maar dat kwam omdat die mensen niet snapten waar die tandwielen voor waren. Die tandwielen zijn niet de 'versnellingsbak' om het zo maar eens te zeggen, maar de vervanger van de kabel die normaal naar de naafversnelling gaat. Dus op die tandwielen komt niet de druk die jij op de trappers zet. Ik wist het ook niet in het begin, maar ik ging er vanuit dat ze wel wisten wat ze deden en bovendien ziet het er niet heel ingewikkeld uit en lijkt het mij makkelijk en goedkoop om een tandwieltje te vervangen.

Evengoed komt hier weer een typisch Van Moof naar boven: ze instrueren hun mensen niet goed. Door het succes moeten ze heel snel heel veel mensen aannemen en iedereen met een vlotte babbel komt er blijkbaar in. Helaas hebben mensen met een vlotte babbel de neiging om te improviseren. Dat is een nette manier van zeggen dat ze hun bek maar een douw geven. Ze lullen maar wat om de klant gerust of tevreden te stellen. En dat is fout. Maar dat krijg je als je Teletubbies neerzet in je zaak. Als je iets niet weet, zeg het dan gewoon en vraag het na aan iemand die het wel weet (als die tenminste ook niet zo'n 'vlotte babbel' heeft). Dan krijg je tenminste een consistent verhaal naar de klant toe. Een slimme medewerker snapt dat, iemand die zich alleen maar slim vindt niet... :+
Ik heb zelf niet eens een Van Moof (S3 in bestelling) maar ik hoor continue hetzelfde verhaal: de customer support en het personeel in de winkel weten blijkbaar niet veel en improviseren de hele tijd. Zo krijgt klant A verhaal X te horen en klant B verhaal Y. Ik hoop dat de directeuren dit ook doorhebben en dat ze er wat aan doen, want het doet afbreuk aan het merk. Maar ik heb weinig hoop, want zo ging het met de S2 ook. Misschien als het een keer via een wat grotere media uiting naar buiten komt dat er wat aan gedaan wordt. Want het lijkt zo ook te gaan met klachten afhandeling. Er was een heel verhaal van een Duitse knul die problemen had met zijn (tweedehands) Van Moof en hoewel ik denk dat ie inderdaad getild is door de verkoper en dat die hele fiets naar de klote was, heeft Van Moof hem ook niet goed geholpen. Er werden ook gewoon beloftes gedaan die niet nagekomen zijn enzo. Niet heel fraai. Hopelijk zijn dat incidenten, maar Van Moof moet zich realiseren dat after sales en customer support geen sluitposten moeten zijn. Verkopen is niet moeilijk, dat kan ik ook als het moet, maar klanten houden is moeilijker.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matox1000
mphilipp schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:53:
[...]

Hopelijk zijn dat incidenten, maar Van Moof moet zich realiseren dat after sales en customer support geen sluitposten moeten zijn. Verkopen is niet moeilijk, dat kan ik ook als het moet, maar klanten houden is moeilijker.
Allemaal n=1 ervaringen en mensen met slechte ervaringen laten zich vaak harder horen.
Ik heb enkele problemen met mijn S2 gehad en voortreffelijk geholpen, tot aan vervanging van de hele fiets aan toe. Ook in de winkel in Adam altijd kundig geholpen. Maar is eveneens natuurlijk maar 1 ervaring.
En ja, met uitbreiding moet je werken met nieuw personeel en dat geeft groeipijnen. Met andere woorden, ik vind je reactie overdreven eenzijdig gekleurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
mphilipp schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:53:
[...]

Ja, die kunststof tandwielen, daar maakte men zich druk om. Maar dat kwam omdat die mensen niet snapten waar die tandwielen voor waren. Die tandwielen zijn niet de 'versnellingsbak' om het zo maar eens te zeggen, maar de vervanger van de kabel die normaal naar de naafversnelling gaat. Dus op die tandwielen komt niet de druk die jij op de trappers zet. Ik wist het ook niet in het begin, maar ik ging er vanuit dat ze wel wisten wat ze deden en bovendien ziet het er niet heel ingewikkeld uit en lijkt het mij makkelijk en goedkoop om een tandwieltje te vervangen.
Los daarvan is het ook een onzinnige reactie. Men ziet kunststof en dan wordt de conclusie getrokken dat dat dan wel rotzooi van drie dubbeltjes zal zijn. Terwijl voor bepaalde toepassingen kunststof een stuk beter geschikt is dan staal of aluminium: het is licht, het roest niet en het kan sterker en slijtvaster zijn. De halve ruimtevaart hangt van de plastics aan elkaar en dat doen ze echt niet omdat het zo goedkoop mogelijk moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:23
Zomaar een paar mogelijke voordeeltjes van kunststof tandwielen:
slijtvast
slagvast
de inherente elasticiteit reduceert de specifieke vlaktedruk
het zeer hoge terugstelvermogen (na vervorming terugkeren naar oorspronkelijke vorm)
zelfsmerend
corrosiebestendig
geluidsarm
onderhoudsvrij

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

matox1000 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:36:
[...]
Allemaal n=1 ervaringen en mensen met slechte ervaringen laten zich vaak harder horen.
Maar de slechte ervaringen is wel waar je op afgerekend wordt. Je kent vast wel de uitdrukking dat reputaties te voet komen en te paard gaan. Het is niet heel erg moeilijk je personeel goed op te leiden en te instrueren niet zomaar dingen te roepen of te beloven. Veel mensen vinden het moeilijk om tegen een klant te zeggen dat ze iets niet weten. Ik heb daar zelf geen moeite mee en heb ooit toen ik nog Oracle cursussen gaf tegen cursisten gezegd dat ik iets niet weet en het wel even op ga zoeken. Dat is geen enkel probleem. Mensen waarderen eerlijkheid boven slap gelul.
Met andere woorden, ik vind je reactie overdreven eenzijdig gekleurd.
Dat mag jij vinden. It's a free country. Ik stel alleen vast dat ik (zonder eigen ervaring) best veel verhalen hoor over de dubbelzinnige antwoorden die je krijgt. De een zegt dit, de ander dat. Dus totaal geen n=1 verhaal, maar gewoon zichtbaar in dit topic, op Facebook und so weiter. Ik verzin het niet. En er zijn ook tal van tevreden Van Moof rijders. En gekleurd is sowieso een onzinnige opmerking, want ik heb nota bene een S3 besteld. Als ik zo bevooroordeeld zou zijn, had ik dat niet gedaan. Ik ben echter wel op mijn hoede, want ik weet dat veel Van Moof rijders (en dan ga ik hier waarschijnlijk wel weer commentaar op krijgen) een beetje als het Apple en Tesla volk zijn: fanatieke fans. En fans hebben een eigen manier van omgaan met minpunten. Ik ben nergens fan van, en een product moet zich gewoon bewijzen. Ik heb die S3 besteld omdat ik mij niet kan voorstellen dat ie heel erg slecht is, maar ben tegelijkertijd wel op mijn hoede gezien de ervaringen, zowel positief als negatief over het merk. Ik ga het dus zelf zien en meemaken. Bevalt het niet, is ie snel weer weg. Maar kans is groot dat ik wel kan leven met de zogenaamde minpunten.
Waar ik alleen niet mee zou kunnen leven is een customer support die dealt in zoethoudertjes. Ik hoop dat 2 weken lang genoeg is... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 17:25

eisbaer

Zie signature

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van de eersten die hem gaan ontvangen. Als je bij vanmoof langs wilt voor een (kleine) reparatie dan is dat nu wel wat lastiger. Normaal zou je waarschijnlijk in de trein naar Amsterdam stappen met de fiets. Er zijn wel alternatieven zoals opsturen, lokale fietsenmaker, in de auto meenemen, maar voor mij zou in de trein stappen de eerste keuze zijn geweest.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sijbren
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09-2024
Gluten Parody schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:34:
Zomaar een paar mogelijke voordeeltjes van kunststof tandwielen:
slijtvast
slagvast
de inherente elasticiteit reduceert de specifieke vlaktedruk
het zeer hoge terugstelvermogen (na vervorming terugkeren naar oorspronkelijke vorm)
zelfsmerend
corrosiebestendig
geluidsarm
onderhoudsvrij
De tandwielen zijn van metaal. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YFHHEwxU0k1f3Am1KpOOk9N19wE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/koOlk9JBQIzcuAod2CgB6zv9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fezoj
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-06 12:42
Met veel plezier lees ik hier mee. Heel soms wil ik reageren, meestal voorkom ik dat. Maar nu even een uitzondering. Soms zijn dingen ergens hilarisch om te lezen!

Ja, het is slecht, de tandwielen zijn van plastic. Maar! Gelukkig! Iemand bedenkt: Plastic kan ook voordelen hebben! Namelijk....

Ja, het is slecht, de tandwielen zijn van metaal. Maar! Gelukkig! Iemand bedenkt: Metaal kan ook voordelen hebben! Namelijk.....

Zeggen wat je denkt is zilver, weten wat het uitwerkt is goud!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patvs120
fezoj schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:37:
Met veel plezier lees ik hier mee. Heel soms wil ik reageren, meestal voorkom ik dat. Maar nu even een uitzondering. Soms zijn dingen ergens hilarisch om te lezen!

Ja, het is slecht, de tandwielen zijn van plastic. Maar! Gelukkig! Iemand bedenkt: Plastic kan ook voordelen hebben! Namelijk....

Ja, het is slecht, de tandwielen zijn van metaal. Maar! Gelukkig! Iemand bedenkt: Metaal kan ook voordelen hebben! Namelijk.....
Je mist het discussiepunt volgens mij. De hyothese was dat VanMoof (klantenservice) antwoord wat een klant wilt horen. Waardoor de betrouwbaarheid van hun antwoorden in twijfel wordt getrokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
sijbren schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:20:
[...]
De tandwielen zijn van metaal.
Echt? Oh nee! Dat kan nooit goed gaan! VanMoof wat doe je... -O- -O-

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max.schollen
Of ze nou van plastic zijn of van metaal .
Wat maakt dat nou niet als het maar doet wat het moet doen
Deze discussie is nog erger als die van de levertijden ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:34
Daniel schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 07:25:
Bang dat Van Moof onderuit gaat hoeven we voorlopig in ieder geval niet te zijn: https://techcrunch.com/20...boom-in-wake-of-covid-19/
Zeker goed nieuws voor hen, hopelijk ook voor ons (productie opschalen = sneller leveren)! Quote schreef er ook over (in het Nederlands, volgens mij vinden jullie dat prettig :9 )

Mijn vriendin heeft vanochtend ook de knoop doorgehakt, het is de S3 Light met voordrager geworden. Verwachtte leverdatum (zondag :? ) 9 augustus. Ondertussen ben ik zelf met aftellen bij de 10 dagen gekomen, maar samen rijden zit er voorlopig dus nog niet in. Maar wie weet brengt (o.a.) de investeerder daar verandering in...

[ Voor 12% gewijzigd door oscarwashere op 13-05-2020 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _YmmiT_
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-06 21:41
Waar ik als VanMoof een beetje bang voor zou zijn, zijn al die mensen die zeggen "och, als het niks is stuur ik die fiets toch gewoon binnen 2 weken terug, niks aan het handje". Wat gebeurt er met al die fietsen? Gaan die terug een doos en worden die als nieuw aangeboden aan nieuwe kopers? Gaat er een voorraad occasions ontstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeZeQue
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 29-10-2020
_YmmiT_ schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 20:22:
Waar ik als VanMoof een beetje bang voor zou zijn, zijn al die mensen die zeggen "och, als het niks is stuur ik die fiets toch gewoon binnen 2 weken terug, niks aan het handje". Wat gebeurt er met al die fietsen? Gaan die terug een doos en worden die als nieuw aangeboden aan nieuwe kopers? Gaat er een voorraad occasions ontstaan?
Denk misschien nieuwe bandjes eronder, terug in een nieuwe doos en nieuwe verpakking en door naar de volgende op de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
_YmmiT_ schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 20:22:
VanMoof heeft een outlet die zo nu en dan online is, waar fietsen opnieuw worden verkocht. Ze worden daar aangemerkt op aantal kilometers en hoeveelheid gebruikssporen.

Lijkt mij niet anders dan met elke andere webwinkel. Kleren mogen dan misschien verbrand worden door sommige merken of grootgrutters, duurdere spullen zul je toch opnieuw moeten zien kwijt te raken. Een goed voorbeeld zijn de "tweedekansjes" van Coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
De levertijd van zo’n outletfiets zou wel eens veel korter dan een nieuwe kunnen zijn; reken dus niet op megakortingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

oscarwashere schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 21:08:
[...]
VanMoof heeft een outlet die zo nu en dan online is, waar fietsen opnieuw worden verkocht. Ze worden daar aangemerkt op aantal kilometers en hoeveelheid gebruikssporen.
Als ze slim zijn, houden ze de teruggestuurde S3/X3's nog even vast, voordat klanten gewoon wachten tot de outlet weer open gaat ipv een hele nieuwe bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alchemic_
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-03 20:41
Ik kan me ook inbeelden dat die worden gebruikt als de vervangende fiets van de PoM service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Ik sta bij Google/Facebook Ads kennelijk ergens op een lijstje als 'fietser' gemarkeerd, want ik krijg telkens advertenties over telefoonhouders Quick Lock en SP Connect. Stiekem ben ik wel benieuwd, heeft iemand misschien ervaring met een van de twee (of iets vergelijkbaars)? Het systeem ziet er stevig uit, maar ik vraag mij af hoe dik het hoesje is dat om je smartphone moet om deze te kunnen vastklikken?

Op bol.com zie ik alleen maar alternatieven met elastiekjes, dat durf ik niet aan. Mijn ouders hebben een houder van de ANWB wat meer een soort inschuif-zakje is die op je stuur zit, betrouwbaarder maar foeilelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roo
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Roo

He knows, you know

oscarwashere schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:37:
Ik sta bij Google/Facebook Ads kennelijk ergens op een lijstje als 'fietser' gemarkeerd, want ik krijg telkens advertenties over telefoonhouders Quick Lock en SP Connect. Stiekem ben ik wel benieuwd, heeft iemand misschien ervaring met een van de twee (of iets vergelijkbaars)? Het systeem ziet er stevig uit, maar ik vraag mij af hoe dik het hoesje is dat om je smartphone moet om deze te kunnen vastklikken?

Op bol.com zie ik alleen maar alternatieven met elastiekjes, dat durf ik niet aan. Mijn ouders hebben een houder van de ANWB wat meer een soort inschuif-zakje is die op je stuur zit, betrouwbaarder maar foeilelijk.
Die van jou ken ik niet, maar ik zoek ook nog iets.

Ik gebruik nu een zwarte GUB 81 en die gaat wellicht ook op de VM. Nette kleine houder en niet duur, stevig genoeg. Bij bol.com is ie 24 euro, ik heb hem bij Ali gekocht voor €4,39.

Thank God for the Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Wel positief dat de productie is opgeschroefd dat zou moeten betekenen dat ze eerder worden uitgeleverd lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:56
max.schollen schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:00:
Wel positief dat de productie is opgeschroefd dat zou moeten betekenen dat ze eerder worden uitgeleverd lijkt mij
Waar lees je dat productie is opgeschroefd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
*knip* zie reactie hieronder

[ Voor 96% gewijzigd door oscarwashere op 14-05-2020 11:43 . Reden: zie reactie hieronder ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sijbren
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09-2024
heval schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:11:
[...]

Waar lees je dat productie is opgeschroefd?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vub3Pxld2JL_-wCmiFIMHASEHYc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u9TFsjDSCAiL6W4R8W3dYrM8.jpg?f=fotoalbum_large

Screenshot uit dit artikel:
https://www.rtlnieuws.nl/...vanmoof-stella-ondernemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _YmmiT_
oscarwashere schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:37:

Ik heb zelf deze op mijn Hybrid fiets. Erg tevreden mee. Heb een aparte case voor op de fiets. Klikt goed vast.

https://www.12gobiking.nl...-smartphone-houder-warden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

Weer een nieuwe review, dit keer van Engadget. Naast het standaard preproductie 'excuus' voor het schakelen en het minder zichtbaar zijn van de display ook wat info wat ik nog niet eerder had gezien:
The overall design of the lights has been “subtly changed,” according to a VanMoof spokesperson, and a future software update will allow you to switch between beam and halo illumination.
Zou dit al een reactie zijn op de verlichting vragen die al gesteld waren op Twitter?

Totale review hier: https://www.engadget.com/...cle-review-123059628.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Hm, leuk om te zien dat ze meer functies via de app uitrollen.

Vraag mij inderdaad af in hoeverre de 'pre productie fietsen' van reviewers anders zijn, maar tot nu toe werd dit wel in elke review benadrukt. Natuurlijk kan VM eisen dat ze dit vermelden als voorwaarde op een reviewmodel te ontvangen. Wat dat betreft zijn de reviews voor VM ook wel interessant vooraf aan een release, zodat ze inderdaad nog dingen kunnen aanpassen voor release. Een risico blijft het wel, want het moet geloofwaardig zijn (merken we hier duidelijk) en snel aan te passen.

Conclusie: we gaan het zien over... 9 8 dagen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:19
oscarwashere schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 23:09:
Ik over 71 70 dagen (preorder X3 op 8 april). Geeft me genoeg tijd om real-life testen te lezen, en me te oriënteren op alternatieven, mocht ie toch niet perfect blijken. Tot die tijd rijd ik nog even lekker door op mijn M3.
Overigens een interessant artikel over Van Moof in NRC. 50% van de verkopen gaan naar Duitsland, 20% naar Nederland. En Van Moof ziet de VS als grootste markt in de toekomst. Dat plaatst de slechte Nederlandstalige ondersteuning in perspectief. Nederland is gewoon niet zo'n belangrijke markt voor Van Moof, en dat wordt alleen maar minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

evdakker schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:02:
[...]
...
Overigens een interessant artikel over Van Moof in NRC. 50% van de verkopen gaan naar Duitsland, 20% naar Nederland. En Van Moof ziet de VS als grootste markt in de toekomst. Dat plaatst de slechte Nederlandstalige ondersteuning in perspectief. Nederland is gewoon niet zo'n belangrijke markt voor Van Moof, en dat wordt alleen maar minder.
Deze aantallen hadden ze dus ook niet verwacht. Andere interessante info in dat artikel:
De prijzen van fietsen mogen dan dalen, VanMoof verkoopt er ‘zorgvrije abonnementen’ bij om onderhoud of risico op diefstal af te kopen. Daarin wil het bedrijf wat strenger worden, zegt Taco Carlier. „We moeten stoppen met het verlenen van onbeperkt gratis reparaties. Dat doe je als je hard wilt groeien: dan wil je iedereen te vriend houden. Je ligt dan wakker van elk negatief bericht op Twitter en je helpt mensen zelfs met een lekke band.”
Tot nu toe heb ik met name twee reacties gezien, mensen die super ontevreden waren met de service en techniek en mensen die toch wat kinderziektes hadden maar tevreden waren omdat de service en evt vervanging goed waren (en inderdaad vaak gratis, zoals bijvoorbeeld het weghalen van krasjes).

Ben dus wel benieuwd hoe dit dan gaat uitpakken, alle reparaties (buiten garantie) in rekening brengen behalve met POM Onderhoud (wat natuurlijk ook al een vorm van vooruitbetaling is)?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Patvs120
evdakker schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:02:
[...]
Van Moof ziet de VS als grootste markt in de toekomst.
Meer interessante nieuwe reviews:
Engadget: https://www.engadget.com/...cle-review-123059628.html

AndroidPit (hij heeft de schakelmomenten getweaked!): https://www.androidpit.com/vanmoof-s3-review

Twee artikelen op TheVerge die VanMoof noemen:
https://www.theverge.com/...ales-bicyclist-pedestrian
https://www.theverge.com/...ce-reasons-to-buy-traffic

Interview met hun PR director: https://www.marketingtrib...ste-versnelling/index.xml (vermeld: 120.000 fietsen verkocht in de afgelopen 10 jaar)

NRC artikel vermeld het doel om alleen al dit jaar 50.000 fietsen te produceren.

---

Die Amerikaanse markt is nog wel iets geks, als je alle comments leest op TheVerge, of Youtube comments van de gemiddelde Amerikaanse (internet trol).
Veel Amerikanen vinden hem lelijk en prefereren liever een (wat-ik-superlelijk-vind) fat-tire bike, ze willen allemaal 750w, en suspension, en ze vragen zich allemaal af wat het maximale gewicht is dat een VanMoof support :) waarschijnlijk wegen ze zelf allemaal 140 kg. :0 En snappen ze het hele concept van een fiets gewoon niet. In hun vergelijkingen met (veiligere) auto's en dat je op een fiets geen 80kg boodschappen kan doen. (wat zij kennelijk allemaal wekelijks doen) Heel apart.

[ Voor 8% gewijzigd door Patvs120 op 15-05-2020 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-11-2022
Patvs120 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:40:
[...]

Meer interessante nieuwe reviews:
Engadget: https://www.engadget.com/...cle-review-123059628.html

AndroidPit (hij heeft de schakelmomenten getweaked!): https://www.androidpit.com/vanmoof-s3-review

Twee artikelen op TheVerge die VanMoof noemen:
https://www.theverge.com/...ales-bicyclist-pedestrian
https://www.theverge.com/...ce-reasons-to-buy-traffic

Interview met hun PR director: https://www.marketingtrib...ste-versnelling/index.xml (vermeld: 120.000 fietsen verkocht in de afgelopen 10 jaar)

NRC artikel vermeld het doel om alleen al dit jaar 50.000 fietsen te produceren.

---

Die Amerikaanse markt is nog wel iets geks, als je alle comments leest op TheVerge, of Youtube comments van de gemiddelde Amerikaanse (internet trol).
Veel Amerikanen vinden hem lelijk en prefereren liever een (wat-ik-superlelijk-vind) fat-bike, ze willen allemaal 750w, en suspension, en ze vragen zich allemaal af wat het maximale gewicht is dat een VanMoof support :) waarschijnlijk wegen ze allemaal 140 kg. :0 En snappen ze het hele concept van een fiets gewoon niet. In hun vergelijkingen met (veiligere) auto's en dat je op een fiets geen 80kg boodschappen kan doen. (wat zij kennelijk allemaal wekelijks doen) Heel apart.
Hahahaha, let me get some groceries on my ven Moef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam02012
  • Laatst online: 04-08 19:09
Daan2020 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:08:
[...]

Hahahaha, let me get some groceries on my ven Moef.
Er is overigens 1 zeer mooie e-bike op de Amerikaanse markt: Luna Fixie die ik zeer mooi vind. Een minimalistische E-bike met middenmotor (zeer mooi geïntegreerd en zie je nauwelijks) en drie versnellingen. Voor de rest zijn veel e-bikes met een gashandel zodat je zo min mogelijk hoeft te trappen. Hun definitie van een E-bike is inderdaad heel iets anders. Vraag me ook echt af waar zij fietsen? Wij hebben speciale fietspaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alchemic_
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-03 20:41
Ik las een best interessant voorstel op Facebook of Twitter mbt het automatisch schakelen van je fiets. Iets in de richting dat de fiets een geluidje maakt als die op het punt staat te schakelen. Dan weet je dus als fietser wanneer je je eventjes moet inhouden. Het kan je in ieder geval helpen met anticiperen wanneer je fiets gaat schakelen. Dit kan makkelijk haalbaar zijn met de aanwezige hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
@Alchemic_ geluidjes hoor je niet in druk stadsverkeer, dan zijn vibraties van het stuur misschien fijner...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max.schollen
Stukje uit een artikel van het nrc over Vanmoof
VanMoof heeft 290 personeelsleden, maar assemblagemedewerkers staan niet op de loonlijst. De fietsen worden geproduceerd in Taiwan, waar ook de hardware-ontwikkeling plaatsvindt. In Taiwan werkt Ties Carlier, mede-oprichter en broer van Taco. „We hebben alle componenten zelf in de hand, daardoor heeft de productie door de coronacrisis geen vertraging opgelopen. Alleen in januari merkten we even dat Aziatische bedrijven last hadden van corona. Maar dat heeft niets te maken met de huidige wachttijden. Die lopen nu op omdat we moeten opschalen.” De winstgevendheid moet nog komen, naar verwachting in 2021
Het artikel
https://www.nrc.nl/nieuws...t-dankzij-corona-a3999790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Dank je voor de link. Interessant is ook om te lezen dat Taco (een van de eigenaren) wel strenger wil worden op het gebied van de gratis reparaties die nu worden uitgevoerd. Hoop niet dat ze doorslaan in streng zijn.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:19
Het artikel was al eerder gemeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Ik heb een probleem
Mijn zadel van m’n smart bike zit niet meer stevig op de zadel pen .. iemand een idee wat ik kan doen ? Het aandraaien van de imbus er onder werkt niet helaas
Het trekt niet strak genoeg aan .

[ Voor 8% gewijzigd door max.schollen op 17-05-2020 12:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan2020
Pfff levertijd nu weer op 1 september. Gaat toch nergens over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _YmmiT_
Daan2020 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 14:03:
Pfff levertijd nu weer op 1 september. Gaat toch nergens over.
Ga je toch gewoon voor die lichte versie. Heb je hem mooi twee dagen eerder ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuurie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-05-2024
oscarwashere schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 23:09:
Hm, leuk om te zien dat ze meer functies via de app uitrollen.

Als ik het goed heb zou je hem donderdag (hemelvaart) krijgen toch?
Al een mail gekregen dat ie onderweg is?

Ben benieuwd namelijk hoe ze je op de hoogte houden behalve dan de datum die in je mijnvanmoof staat.
Moet nog 41 dagen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
tuurie schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:34:
[...]

Als ik het goed heb zou je hem donderdag (hemelvaart) krijgen toch?
Al een mail gekregen dat ie onderweg is?

Ben benieuwd namelijk hoe ze je op de hoogte houden behalve dan de datum die in je mijnvanmoof staat.
Moet nog 41 dagen...
Hij stond gepland op zaterdag 23 mei. Nog heeeeel even geduld dus, ik kan ook niet wachten!

Heb nog niets vernomen, maar neem aan dat ik vanzelf ene verzendbevestiging krijg. Ik denk niet dat de bezorgbedrijven aan Hemelvaart doen, dus het zou goed moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik kwam deze review tegen op Youtube.

https://www.youtube.com/watch?v=YRShCb_T5Uo

Ik heb hem niet gehoord over schakelproblemen. Wel dat de momenten soms irritant zijn en dat je die dus zelf moet fine-tunen in de app zodat die het best aansluit bij de individuele behoeften.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
oscarwashere schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:45:
Ik denk niet dat de bezorgbedrijven aan Hemelvaart doen
Of wel, dan wordt het luchtfietserij :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Misschien is de S2 met de voorwielmotor van de S3 wel de fijnste combinatie.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:42
MyVanMoof lijkt wat issues te hebben, bij veel mensen is de order foetsie.
Hopelijk gewoon een tijdelijk iets.

Al zag ik in de FB groep wel dat iemand gister contact had gehad over zijn order en dat VM zei dat die batch een weekje vertraging had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Giant87 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 18:52:
MyVanMoof lijkt wat issues te hebben, bij veel mensen is de order foetsie.
Hopelijk gewoon een tijdelijk iets.

Als zag ik in de FB groep wel dat iemand gister contact had gehad over zijn order en dat VM zei dat die batch een weekje vertraging had.
Ik had het inderdaad daar gepost, maar inmiddels werkt alles weer. Mijn datum en die van mijn vriendin zijn niet gewijzigd. Even een kleine technische storing dus denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Ah ja, hier ook inderdaad! Nog steeds 29 mei *O*

[ Voor 29% gewijzigd door Giant87 op 18-05-2020 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
max.schollen schreef op zondag 17 mei 2020 @ 10:15:Mijn zadel van m’n smart bike zit niet meer stevig op de zadel pen .. iemand een idee wat ik kan doen ? Het aandraaien van de imbus er onder werkt niet helaas
Is het een imbusbout met aan de andere kant een moer? Misschien is de schroefdraad dolgedraaid, dan allebei vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roo
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Roo

He knows, you know

Op mijn huidige fiets (geen e-bike) heb ik een naafdynamo en de koplamp heeft een USB aansluiting waarop ik mijn telefoon kan opladen tijdens het fietsen. Heeft zijn nut al meerdere keren bewezen...

Is er op een VM ook de mogelijkheid om via de fiets je telefoon op te laden? Weet iemand dat? Een simpele USB aansluiting zou mooi zijn maar die zit er niet op volgens mij. Zijn er alternatieven?

Thank God for the Internet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oscarwashere
De eerste verzendbevestigingen verschijnen op Facebook. Het blijkt dat er (in Nederland in ieder geval) verzonden zal worden via UPS. Mijn verzendbevestiging heb ik tot op heden nog niet ontvangen, uiteraard houd ik jullie op de hoogte. Ook nog geen nood, want het staat pas zaterdag gepland.

Tip: Wie al een bestaand account heeft kan via UPS My Choice aankomende leveringen zien. Net als bij PostNL. Als je dit nog niet hebt kan je een account maken, maar je zal je adres moeten bevestigen en hiervoor moet je eerst een code per papieren post ontvangen van hen. Uiteraard als je een tracking code krijgt is dat ook voldoende voor jouw pakket, maar met My Choice kan je het wellicht alvast zien. Bij mij is het nu nog leeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan2020
Net een testrit gehad bij het hoofdfiliaal. Lekkere fiets! Die turboknop is geniaal, het liefst heb je 'm continu ingedrukt.

Vond de zithouding alleen niet echt relaxt, te voorover gebogen of zo, echt een mountainbike gevoel. Had liever gehad dat je wat meer rechtop kon zitten zoals op een ouderwetse omafiets.

Die schakelgeluiden waren idd goed te horen.. Niet bijzonder storend of zo en prima mee te leven maar toch, het onderbreekt wel telkens 'de vibe' om het zo maar te noemen. Het verhaal dat dat verholpen wordt, hebben ze nu achterwege gelaten en verteld dat het een kwestie van wennen is en in de app zelf te reguleren.

Remmen doen het prima, zonder ondersteuning fietsen is gelukkig ook best te doen.

Verder een prachtige fiets, jammer van die enorm lange levertijd alleen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uw3yNTopINbnxCgrzkUj41kooNs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E3UKqncKPgLERhOh8L4pVXl0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jo5xM0YJonl14wZMn5FfclvhzIw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rfh6H2vKhEdt8DEq7FbLF1K3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JnV8jsZgYcbwPoqPZnKtf4BMDrY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wy9eUqoVL8hrKi879vytUaj5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Daan2020 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 18:36:

Vond de zithouding alleen niet echt relaxt, te voorover gebogen of zo, echt een mountainbike gevoel. Had liever gehad dat je wat meer rechtop kon zitten zoals op een ouderwetse omafiets.
Reed je op de zwarte, met de spacers op de stuurpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
Gluten Parody schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 18:47:
[...]

Reed je op de zwarte, met de spacers op de stuurpen?
Ja, moet wel, ben 1.90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Ah ok, ik ben 1.83 en reed met één spacer, had wel een tweede bij gemogen. Een stuurpen met knik was wel fijn geweest, die van mijn huidige fiets is zelfs zonder gereedschap te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Het zadel van mijn smart bike zit weer vast .
Een nieuwe bout was de oplossing
Hebben jullie veel last dat de ketting kast los schiet van de VanMoof fiets ?
Zo ja hoe hebben jullie het ook weer opgelost ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
Toch wel balen, lekker weertje, vakantiegeld binnen maar toch in september pas kunnen fietsen als je nu bestelt.

Ik twijfel, wie adviseert even, nu maar bestellen en met het ruim 3 maanden wachten beginnen, wat me echt tegenstaat, gezien het dagelijks mooie weer vanaf nu of toch nog uitstellen en hopen dat de levertijd gaandeweg verkort wordt? Of denkt iemand dat het eerder alleen maar verder zal toenemen?

Ik kan ook naar Australie vd zomer en die van Moof later in het jaar aanschaffen als de levertijd verkort is... What to do, what to do..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:35
Ik zie dat er een aantal fietsen in de Outlet staan, o.a. een Electrified S v2 voor 1100,-. Is dit nog een goede deal nu de S3 modellen betaalbaarder zijn geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
peligro2k schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 11:41:
Ik zie dat er een aantal fietsen in de Outlet staan, o.a. een Electrified S v2 voor 1100,-. Is dit nog een goede deal nu de S3 modellen betaalbaarder zijn geworden?
Is het een S v2, of een S2? Belangrijk verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
oscarwashere schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 12:04:
[...]

Is het een S v2, of een S2? Belangrijk verschil!
Het is een S v2!

Ook een hele hoop Smart Bikes voor Rond de 400-500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
peligro2k schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 12:06:
[...]

Het is een S v2!

Ook een hele hoop Smart Bikes voor Rond de 400-500 euro.
Dan zou ik het zelf niet doen. Er zal niets mis mee zijn, maar dit is niet de vorige generatie maar de generatie daarvoor. Aan de andere kant, de levertijd van de S3 is nu zo extreem dat je wellicht wel iets wil inleveren op de smart features, als je wat sneller op een prima snelle fiets wil rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
Mijn fiets is verzonden! Verzending blijkt niet met UPS, maar met DHL te zijn. De tracking-link werkt nog niet (duurt altijd even), maar het lijkt er dus op dat hij keurig op tijd zal aankomen. Kan niet wachten! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
oscarwashere schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 12:08:
[...]

Dan zou ik het zelf niet doen. Er zal niets mis mee zijn, maar dit is niet de vorige generatie maar de generatie daarvoor. Aan de andere kant, de levertijd van de S3 is nu zo extreem dat je wellicht wel iets wil inleveren op de smart features, als je wat sneller op een prima snelle fiets wil rijden.
Ja dat leek me ook, zie online toch wel wa problemen en er zit maar 3 maanden garantie op

.Misschien ga ik wel voor een 'normale' Smart. Heb je daar toevallig ervaringen mee. Opzich hoef ik geen enorme afstanden. Als ik dan voor 4-500 euro een prima fiets heb met versnellingen en handremmen en nog een aantal leuke features is het ook nie zo slecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
peligro2k schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 12:18:
[...]

Ja dat leek me ook, zie online toch wel wa problemen en er zit maar 3 maanden garantie op

.Misschien ga ik wel voor een 'normale' Smart. Heb je daar toevallig ervaringen mee. Opzich hoef ik geen enorme afstanden. Als ik dan voor 4-500 euro een prima fiets heb met versnellingen en handremmen en nog een aantal leuke features is het ook nie zo slecht.
Daar heb ik geen ervaring mee. Je zou voor de S2 wel nog kunnen kijken op marktplaats, want dankzij de S3 is het aanbod groot en zijn de prijzen dus laag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smartbikers
  • Laatst online: 20:46
De smart S is echt een prima fiets. Heb er twee jaar op gereden 8 versn model. Fietst erg soepel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
oscarwashere schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 12:09:
Mijn fiets is verzonden! Verzending blijkt niet met UPS, maar met DHL te zijn. De tracking-link werkt nog niet (duurt altijd even), maar het lijkt er dus op dat hij keurig op tijd zal aankomen. Kan niet wachten! :D
Via het internationale tracking systeem van DHL is mijn zending wel al geregistreerd. Verder is er nog niets bekend, maar wel een tip dus voor wie net zo nieuwsgierig èn ongeduldig is als dat ik ben.

[ Voor 39% gewijzigd door oscarwashere op 20-05-2020 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
[quote]oscarwashere schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 12:44:
[...]

Via het internationale tracking systeem van DHL is mijn zending wel al geregistreerd. Verder is er nog niets bekend, maar wel een tip dus voor wie net zo nieuwsgierig èn ongeduldig is als dat ik ben.
[/quot

Lekker man..wanneer had je m besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
Daan2020 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 13:04:
[quote]oscarwashere schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 12:44:
[...]

[/quot

Lekker man..wanneer had je m besteld?
Ik had mijn pre order geplaatst op 07-04-2020, toen betaalde ik de €1998. Die order had ik op 22-04-2020 bevestigd, dit was de eerste dag dat dit kon, toen heb ik nog accessoires en POM kunnen toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjbos
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-07 11:03
(jarig!)
oscarwashere schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 12:09:
Idem hierzo!

groeten GJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburgers
  • Laatst online: 15-07 10:59
Hebben jullie mail gekregen van van MOOF? staat er ook in wanneer hij binnenkomt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
Tilburgers schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 15:21:
[...]

Hebben jullie mail gekregen van van MOOF? staat er ook in wanneer hij binnenkomt?
Vanochtend kreeg ik een mail ja, maar er staat niet vermeld wanneer hij komt. De tracking link werkt nog steeds niet, dus het is nog even wachten. Grote kans gok ik dat hij morgen (al) komt.

Op Facebook zie ik de eerste mensen een foto van hun vandaag ontvangen fiets plaatsen. Zij hadden gister de verzendbevestiging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjbos
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-07 11:03
(jarig!)
Tilburgers schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 15:21:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LDc4ZJI_hHmxeUoFBfO9DDZ2r8w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZFdUbmjE6cJHhi4sAd9Elm8Q.jpg?f=fotoalbum_large

staat niet bij wanneer, maar met tracking code van DHL. :)

[ Voor 5% gewijzigd door gjbos op 20-05-2020 15:30 ]

groeten GJ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan2020
gjbos schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 15:29:
[...]

[Afbeelding]

staat niet bij wanneer, maar met tracking code van DHL. :)
Mmm jaloersssss

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik ben me een partijtje jaloers zeg! Ik moet nog een weekje wachten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tilburgers
Ik nog 2 hele lange weken ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gluten Parody
Je kan de app vast installeren... :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gluten Parody schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 16:05:
Je kan de app vast installeren... :>
Die heb ik al vanaf 9 april op m’n telefoon klaar staan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
Mooi nieuws allemaal !! Heel benieuwd naar jullie ervaringen straks. Ik hoop nog steeds stiekem dat die van mij eerder geleverd gaat worden (staat nog op 3 juli ...) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UoL_SuBgnKZtnoDZzPV9cpr7-QQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l1LX2mpdMmVl8jivMCqT1Xal.jpg?f=fotoalbum_large

FYI - Het zal dus niet morgen worden. Geen nood, voor mij nog steeds volgens planning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuurie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-05-2024
oscarwashere schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 16:52:
[Afbeelding]

FYI - Het zal dus niet morgen worden. Geen nood, voor mij nog steeds volgens planning.
Leuk! Ik moet nog 40 dagen geduld hebben. Als we nu allemaal even ons adres aan je afgeven dan heb je wat leuke rondjes in het verschiet en kunnen wij op gepaste afstand even kwijlen en jaloers doen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giant87
Hoop niet dat je er ook zo’n gare kleine handpomp bij krijgt ipv die uit het installatiefilmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

Giant87 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 17:25:
Hoop niet dat je er ook zo’n gare kleine handpomp bij krijgt ipv die uit het installatiefilmpje.
Ook? Zijn er al voorbeelden van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
DataCopy schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 17:36:
[...]

Ook? Zijn er al voorbeelden van?
Op Facebook hebben mensen al foto's gepost van een normale pomp. (niet de mooie voet-pomp uit de video).

Andere opvallendheden: foto's van de nieuwe pedalen en de binnenkant van de schroef (afstellen hoogte zadel) is niet geverfd. Dat ziet er niet heel mooi afgewerkt uit, vooral als je dat rubberen dopje kwijtraakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TGZmgoqcYFLpoRerRVWcvyCaxnI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xczy6vLxbVlMK2fEFESfCesD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SLJdgx0UyxIR67QI4FshX0t4RKo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6k3h1CBWF7vPOIs8IMjUzUnM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dUiQHnUsfVxXD8Wvu3FV8G5zcbc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hr98NXylI7NMVn9CsKduwAQ7.jpg?f=fotoalbum_large

(foto's zijn van VanMoof ING Facebook groep van iemand anders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Ja een Giyo (140psi?) fietspompje (opzich geen drama, maar toch haha):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/298ZfidDMlCtb0HAMpQsrdhzmnw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RiAPW2kBsdK0oetimSd22v91.jpg?f=user_large

Denk niet dat iemand hem aan zijn fiets gaat monteren... >:)

[ Voor 29% gewijzigd door Giant87 op 20-05-2020 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburgers
Patvs120 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 18:36:
[...]

Op Facebook hebben mensen al foto's gepost van een normale pomp. (niet de mooie voet-pomp uit de video).

Andere opvallendheden: foto's van de nieuwe pedalen en de binnenkant van de schroef (afstellen hoogte zadel) is niet geverfd. Dat ziet er niet heel mooi afgewerkt uit, vooral als je dat rubberen dopje kwijtraakt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

(foto's zijn van VanMoof ING Facebook groep van iemand anders)
Dat is inderdaad heel slordig afgewerkt, snap niet dat zoiets door de kwaliteitscontrole komt. Ben benieuwd of dit vaker voor gaat komen. Wat zou er trouwens zo speciaal aan die trappers zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Voor thuis in je schuur zou ik een topeak Joe blow sport III kopen. Sterker nog, die heb ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburgers
Giant87 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 19:13:
Ja een Giyo (140psi?) fietspompje (opzich geen drama, maar toch haha):

[Afbeelding]

Denk niet dat iemand hem aan zijn fiets gaat monteren... >:)
In de unbox video van van Moof laten ze expliciet een pompje met metertje zien waarbij vertelt wordt dat de banden tot 3.5 bar opgepompt moeten worden. Is bij meegeleverde pompje volgens mij niet aanwezig.
Pagina: 1 ... 15 ... 145 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.