Bijgeleverde pompje heeft ook psi en bar meter.Tilburgers schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 21:34:
[...]
In de unbox video van van Moof laten ze expliciet een pompje met metertje zien waarbij vertelt wordt dat de banden tot 3.5 bar opgepompt moeten worden. Is bij meegeleverde pompje volgens mij niet aanwezig.
OK, top danPatvs120 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 21:39:
[...]
Bijgeleverde pompje heeft ook psi en bar meter.
Trappers waren bij mijn vorige vanmoof volledig zwart , vind in toch mooier. Daarnaast is de afwerking van de zadel bout erg matig. Dit is niet de afwerking die je bij dit product verwacht. Jammer.Patvs120 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 18:36:
[...]
Op Facebook hebben mensen al foto's gepost van een normale pomp. (niet de mooie voet-pomp uit de video).
Andere opvallendheden: foto's van de nieuwe pedalen en de binnenkant van de schroef (afstellen hoogte zadel) is niet geverfd. Dat ziet er niet heel mooi afgewerkt uit, vooral als je dat rubberen dopje kwijtraakt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
(foto's zijn van VanMoof ING Facebook groep van iemand anders)
Wie niet?eisbaer schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 20:57:
Voor thuis in je schuur zou ik een topeak Joe blow sport III kopen. Sterker nog, die heb ik.

Inmiddels werkt mijn tracking link. Hij zal morgen geleverd worden, een dag eerder dan beloofd dus!

Nog mensen die op de wip zitten om te bestellen? Ik neig naar wachten op de S4.
[ Voor 55% gewijzigd door Gluten Parody op 21-05-2020 10:19 ]
Ik wacht nog een paar maanden, hopelijk zijn de eerste kinderziektes er dan uit.Gluten Parody schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:19:
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Is er een groot verschil tussen de S V2 en de S2 dan? Volgens mij valt het wel mee toch?peligro2k schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 12:18:
[...]
Ja dat leek me ook, zie online toch wel wa problemen en er zit maar 3 maanden garantie op
Ik ook. Pas op 8 april besteld, dus wat latere late levering (eind juli). Ik kan nog een paar maanden de praktijkervaringen horen voordat ik definitief beslis.hoevenpe schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:27:
[...]
Ik wacht nog een paar maanden, hopelijk zijn de eerste kinderziektes er dan uit.
Hier hetzelfde, ik wacht nog een aantal reviews af. De levertijd schuift niet elke dag een dag op merk ik, dus kan best maandje nog wachten voordat ik bestelevdakker schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 11:34:
[...]
Ik ook. Pas op 8 april besteld, dus wat latere late levering (eind juli). Ik kan nog een paar maanden de praktijkervaringen horen voordat ik definitief beslis.
Het schuift wel telkens op helaas, hou het ook in de gaten, week geleden stond die nog op 30 augustus, nu op 6 september. Denk dat je over een maand al bij begin oktober zit. Twijfel daarom ook..HBO88 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 11:53:
[...]
Hier hetzelfde, ik wacht nog een aantal reviews af. De levertijd schuift niet elke dag een dag op merk ik, dus kan best maandje nog wachten voordat ik bestel
Die cowboy fiets is dus een no go voor velen begrijp ik, als je 'm met de s3 vergelijkt? Schijnt een 'superieure aandrijving' te hebben en wordt met 6 weken al geleverd.
Ik wacht ook nog even. Heb geen haast maar wil wel eens weten hoe bij mensen de fiets bevalt na een tijdje bij dagelijks gebruik. Ben aan het kijken om het te gebruiken als dagelijkse fiets voor naar het station te fietsen.Gluten Parody schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:19:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kwartier met normale fiets maar vraag me vooral af hoe goed de fiets is als je hem dagelijks op het station zet en men niet bepaald voorzichtig zal doen

@DannyBevers Daar is ‘ie juist op ontworpen; geen uitstekende lampjes, kabels, schakelaars etc.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 21-05-2020 12:18 . Reden: Verkeerde topic ]
Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)
We gaan het zienGluten Parody schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:17:
@DannyBevers Daar is ‘ie juist op ontworpen; geen uitstekende lampjes, kabels, schakelaars etc.
Daan2020 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:02:
[...]
Die cowboy fiets is dus een no go voor velen begrijp ik, als je 'm met de s3 vergelijkt? Schijnt een 'superieure aandrijving' te hebben en wordt met 6 weken al geleverd.
offtopic:
Het is een wat sportievere fiets qua geometrie. Als dat is wat je zoekt, prima, ik vind het geen typische woonwerkfiets. Standaard zonder spatborden, die optionele flapjes vind ik wat zuinig... https://nl.cowboy.com/
Meer over de Cowboy hiero. Kijk ook eens naar de LEKKER e-Amsterdam
Het is een wat sportievere fiets qua geometrie. Als dat is wat je zoekt, prima, ik vind het geen typische woonwerkfiets. Standaard zonder spatborden, die optionele flapjes vind ik wat zuinig... https://nl.cowboy.com/
Meer over de Cowboy hiero. Kijk ook eens naar de LEKKER e-Amsterdam
[ Voor 25% gewijzigd door Gluten Parody op 21-05-2020 13:17 ]
Hmm ja, uiterlijk is zeker niet verkeerd, elegant (vm) vs 'sexy' en ook 16kg maar, maar dan die profielloze banden en geen spatborden en standaard. Hoe bedenk je het.Gluten Parody schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:24:
[...]
Service lijkt wel goed te zijn, kon gister voor vandaag al iemand voor de deur hebben met een testfiets.
Daan2020 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:48:
[...]
Service lijkt wel goed te zijn, kon gister voor vandaag al iemand voor de deur hebben met een testfiets.
offtopic:
Da's sales, niet service
Da's sales, niet service

Hij is veel sportiever qua zithouding en rij-gedrag. Cowboy (geldt ook voor Ampler) is daardoor een love it or hate it rij-ervaring. (vraag als grap een test rit aan?)Daan2020 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:02:
[...]
Het schuift wel telkens op helaas, hou het ook in de gaten, week geleden stond die nog op 30 augustus, nu op 6 september. Denk dat je over een maand al bij begin oktober zit. Twijfel daarom ook..
Wat interessant is VanMoof haalde laatst dus weer 12.5 miljoen euro aan durfkapitaal binnen. Maar Cowboy haalde (sinds 2017) ook al 18 miljoen euro durfkapitaaal op. Dat maakt Cowboy ook heel interessant waar ze dat (gaan) insteken? Cowboy Facebook groep speculeert hevig over de ontwikkeling en komst van een compleet nieuwe fiets (unisex model om het op te nemen tegen de X3 en MUTO).
“ Quick update on the S3 paint and foot pump issues. VM are aware of this particular paint issue on VERY early S3s; it happened because the bikes were shipped from Taiwan before they had the saddles, which led to a production line glitch, which led to this. VM will be contacting all owners who have this problem (they already know who we are, but you can also mail to let them know) with a rectification process.Patvs120 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 18:36:
[...]
Op Facebook hebben mensen al foto's gepost van een normale pomp. (niet de mooie voet-pomp uit de video).
Andere opvallendheden: foto's van de nieuwe pedalen en de binnenkant van de schroef (afstellen hoogte zadel) is niet geverfd. Dat ziet er niet heel mooi afgewerkt uit, vooral als je dat rubberen dopje kwijtraakt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
(foto's zijn van VanMoof ING Facebook groep van iemand anders)
On the footpump, again the very early bikes were shipped without the VM footpump because of stock issues. The footpump will be sent separately to all purchasers if you don't already have it - the one in the box is a 'placeholder', and there should have been a card with it explaining that the real one is on the way 😎
VM - delighted. Fantastic job guys.
THANK YOU Paola at VM Amsterdam for the update and clear information!”
👍🏻
Kun je op de S3 een standaard zadelpen monteren? (ivm eigen Brooks-zadel)
[ Voor 4% gewijzigd door Gluten Parody op 21-05-2020 15:17 ]
Hopelijk geen zoethoudertje, vind het op die manier wel acceptabel, maar niet ideaal natuurlijk.Giant87 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 15:12:
[...]
“ Quick update on the S3 paint and foot pump issues. VM are aware of this particular paint issue on VERY early S3s; it happened because the bikes were shipped from Taiwan before they had the saddles, which led to a production line glitch, which led to this. VM will be contacting all owners who have this problem (they already know who we are, but you can also mail to let them know) with a rectification process.
On the footpump, again the very early bikes were shipped without the VM footpump because of stock issues. The footpump will be sent separately to all purchasers if you don't already have it - the one in the box is a 'placeholder', and there should have been a card with it explaining that the real one is on the way 😎
VM - delighted. Fantastic job guys.
THANK YOU Paola at VM Amsterdam for the update and clear information!”
👍🏻
[ Voor 9% gewijzigd door Tilburgers op 21-05-2020 15:26 . Reden: tekst ]
Ja, maar ze gebruiken rare maat: 33.9mm.Gluten Parody schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 15:16:
Kun je op de S3 een standaard zadelpen monteren? (ivm eigen Brooks-zadel)
Dus ik zou die zadelpen maar alvast eerst zoeken.
TnxPatvs120 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 15:49:
[...]
Ja, maar ze gebruiken rare maat: 33.9mm.
[ Voor 13% gewijzigd door Gluten Parody op 21-05-2020 16:13 ]
Oh, is dat echt? Weer een minnetje om toe te voegen aan mijn afweging... ik wil mijn eigen lederen zadel overzetten. Dat gaat dus extra geld en moeite kosten...Patvs120 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 15:49:
[...]
Ja, maar ze gebruiken rare maat: 33.9mm.
Ik hoorde dat ze een fiets gaan ontwikkelen met behoorlijke spatborden.Patvs120 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:17:
[...]
Hij is veel sportiever qua zithouding en rij-gedrag. Cowboy (geldt ook voor Ampler) is daardoor een love it or hate it rij-ervaring. (vraag als grap een test rit aan?)
Wat interessant is VanMoof haalde laatst dus weer 12.5 miljoen euro aan durfkapitaal binnen. Maar Cowboy haalde (sinds 2017) ook al 18 miljoen euro durfkapitaaal op. Dat maakt Cowboy ook heel interessant waar ze dat (gaan) insteken? Cowboy Facebook groep speculeert hevig over de ontwikkeling en komst van een compleet nieuwe fiets (unisex model om het op te nemen tegen de X3 en MUTO).
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Gaaf om te horen dat jullie hem al krijgen .
Ik moet nog wachten tot 31 juli
Zou top zijn als ik hem wat eerder krijg
Ik moet nog wachten tot 31 juli
Zou top zijn als ik hem wat eerder krijg
Eigen zadel is wel aan te raden. Voordat dit gebeurt -nog voordat je de fiets in elkaar hebt gezet-evdakker schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 17:44:
[...]
Oh, is dat echt? Weer een minnetje om toe te voegen aan mijn afweging... ik wil mijn eigen lederen zadel overzetten. Dat gaat dus extra geld en moeite kosten...
:strip_exif()/f/image/PJt9qw75KW5oKpxVw6FNVfqA.jpg?f=fotoalbum_large)
Echt absurd dit. Voor een fiets van 2k. De hype is zo groot dat iedereen vaart op de mooie foto’s van de fans met toffe filmpjes. Maar ondertussen is er een groter wordende inktvlek van slechte producten, slechte service en dat voor heel veel geld.Patvs120 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 10:24:
[...]
Eigen zadel is wel aan te raden. Voordat dit gebeurt -nog voordat je de fiets in elkaar hebt gezet-
[Afbeelding]
Net een Electrified S V2 in de outlet gekocht voor 850 euro. Leek me een erg goede deal, ben benieuwd! Hopelijk is de accu nog enigzins goed..
Denk vooral: hoe krijg je het voor elkaar...Jbk- schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 11:05:
Echt absurd dit. Voor een fiets van 2k.
In reactie op die foto op Facebook, maakte iemand de terechte opmerking: "maybe there is a reason why saddles have been attached to a bike in a certain way for ages"
Op Facebook lees ik dat de fietseigenaar het zadel omhoog wilde zetten, de schroeven eruit waren, maar dat bij de eerste poging het zadel al afbrak.
Ben benieuwd, die van mij komt midden juli. Waarschijnlijk vervang ik het zadel en daarmee ook de zadelpen.
Kan je linken naar die groep.. Interessant om bij te houden.Digimusic schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 11:35:
[...]
Op Facebook lees ik dat de fietseigenaar het zadel omhoog wilde zetten, de schroeven eruit waren, maar dat bij de eerste poging het zadel al afbrak.
Ben benieuwd, die van mij komt midden juli. Waarschijnlijk vervang ik het zadel en daarmee ook de zadelpen.
https://www.facebook.com/groups/vanmoofing/?ref=shareDaan2020 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 11:56:
[...]
Kan je linken naar die groep.. Interessant om bij te houden.
Lijkt er op dat er iets zwaars op gevallen is of op gedrukt heeft. Er zit ook een deuk in de doos. Wellicht een heftruck oid.
Advienne que pourra..
Lijkt mij ook geen ontwerpfout. Anders was er ook vast wel al een zadel afgebroken tijdens een van de vele testritten.
Ik zie nu toch wel steeds meer problemen en schades voorbijkomen in die Facebookgroep en nog weinig echt positieve ervaringen tot nu toe. Hopelijk valt het mee en is dit met name een probleem van de eerste batch.
[ Voor 22% gewijzigd door Dutchy88 op 22-05-2020 14:36 ]
Vooral het gerapporteerde probleem van de linker trapper die de standaard raakt vind ik opvallend. Zoiets istoch een productiefout? Eentje die ook nog eens niet door een kwaliteitscontrole zou mogen komen...
| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |
De Facebook groep zit vol met mensen die met errors zitten en zo nu en dan een uitgebreider verhaal. Maar wordt ook overspoeld door positieve foto’s van veelal dezelfde mensen.Dutchy88 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:26:
Ik zie nu toch wel steeds meer problemen en schades voorbijkomen in die Facebookgroep en nog weinig echt positieve ervaringen tot nu toe. Hopelijk valt het mee en is dit met name een probleem van de eerste batch.
Ook wel interessant als je alsnog een riem op je S3 wil:
https://www.veercycle.com...of?variant=32014127562830
Kost € 415,-... ik sla even over.
https://www.veercycle.com...of?variant=32014127562830
Kost € 415,-... ik sla even over.
Thank God for the Internet
Wel echt ruk dat die groep op FB zit. Nu moet je wel aan dat platform mee doenDaan2020 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 11:56:
[...]
Kan je linken naar die groep.. Interessant om bij te houden.
Ik heb ook geen FB, was ook niet van plan om account aan te maken.Daniel schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 16:54:
[...]
Wel echt ruk dat die groep op FB zit. Nu moet je wel aan dat platform mee doenmisschien toch maar weer eens een burneraccount aanmaken.
Nog wel een leuke review gevonden op YT van vlogger in Londen https://www.youtube.com/watch?v=Lt8RxW_KoAI
Ben benieuwd hoe het zit met het schakel systeem of dat nu wel goed werkt
Ook ik heb hem vanmiddag binnen gehad, in elkaar gezet en al een lekker stukje mee gereden door de polder. Het waaide flink, dus een goede test voor de motor en ondersteuning.
Eerste indruk: super blij mee!
De fiets was bijzonder slim verpakt en gemakkelijk in elkaar te zetten. Alles netjes, geen vreemde sporen van transport. Ook niets aan de hand met mijn zadel. Fietst als een zonnetje, zelfs met de harde wind vandaag. Enige nadeel tot nu toe is de zwakke helderheid van het display, terwijl het niet eens overdreven zonnig was vandaag.
Er zat trouwens een briefje bij, dat de voetpomp binnen +/-10 dagen zal worden nagestuurd. Er zat geen vervangende pomp bij, maar goed elke Hollander heeft dat natuurlijk in huis dus dat mocht de pret niet drukken. Mijn bagagedrager ontbrak ook nog, hier heb ik nog niets over gehoord. Enkel stond deze ook nog niet op de factuur bij het verzendbericht, dus die zal later wel volgen. Ik ben allang blij dat m'n fiets er volgens de belofte (zelfs een dag eerder) is. Mijn S2 had na pre order in december 2018 veel vertraging gehad.
Ik zal later dit weekend mijn ervaringen uitgebreider delen, hier wil ik wat meer de tijd voor nemen. Als jullie al vragen hebben of willen dat ik ergens extra op let, kan je die wel alvast stellen dan zal ik die straks meenemen.
De fiets was bijzonder slim verpakt en gemakkelijk in elkaar te zetten. Alles netjes, geen vreemde sporen van transport. Ook niets aan de hand met mijn zadel. Fietst als een zonnetje, zelfs met de harde wind vandaag. Enige nadeel tot nu toe is de zwakke helderheid van het display, terwijl het niet eens overdreven zonnig was vandaag.
Er zat trouwens een briefje bij, dat de voetpomp binnen +/-10 dagen zal worden nagestuurd. Er zat geen vervangende pomp bij, maar goed elke Hollander heeft dat natuurlijk in huis dus dat mocht de pret niet drukken. Mijn bagagedrager ontbrak ook nog, hier heb ik nog niets over gehoord. Enkel stond deze ook nog niet op de factuur bij het verzendbericht, dus die zal later wel volgen. Ik ben allang blij dat m'n fiets er volgens de belofte (zelfs een dag eerder) is. Mijn S2 had na pre order in december 2018 veel vertraging gehad.
Ik zal later dit weekend mijn ervaringen uitgebreider delen, hier wil ik wat meer de tijd voor nemen. Als jullie al vragen hebben of willen dat ik ergens extra op let, kan je die wel alvast stellen dan zal ik die straks meenemen.
Is dat niet iets wat ze achteraf softwarematig op kunnen lossen?oscarwashere schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 17:46:
Enige nadeel tot nu toe is de zwakke helderheid van het display, terwijl het niet eens overdreven zonnig was vandaag.
Nee deze hebben ze niet.HBO88 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 18:43:
Er is veel gezegd over de banden. Hebben de uiteindelijke banden nu wel of niet reflectie strepen?
Vanmiddag binnen gekregen en heb heb er inmiddels ruim 30 km mee gefietst en wat ben ik er blij mee!
Een enkele keer trapt de fiets iets door met schakelen. Soms is dit bijna niet voelbaar, soms voel je echt dat die overslaat.
Voor mij geen dealbreaker, merk nu al dat ik de fiets leer kennen wanneer die op- en of terugschakelt.
De fiets afmonteren was een eenvoudig op de kabel in het frame stoppen na.
Na lang zweten en pielen zit die vast, maar heb nog wel wat ruimte tussen het afdekkapje en het schroefje. Het kapje staat voor mijn gevoel al op spanning, maar vast is vast. Wellicht later nog eens naar kijken
Heb hem op de US setting gezet en met flinke wind tegen 25km per uur zonder problemen. De boost button is ook top!
Genoeg wat mijn ervaring betreft, het begon als reactie op de reflectie op de banden.
Toch jammer dat dat tegen mij wel verteld is van die reflectoren, evenals die trappers, die zouden helemaal zwart zijn..JesseSebastian schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 18:53:
[...]
Nee deze hebben ze niet.
Vanmiddag binnen gekregen en heb heb er inmiddels ruim 30 km mee gefietst en wat ben ik er blij mee!
Een enkele keer trapt de fiets iets door met schakelen. Soms is dit bijna niet voelbaar, soms voel je echt dat die overslaat.
Voor mij geen dealbreaker, merk nu al dat ik de fiets leer kennen wanneer die op- en of terugschakelt.
De fiets afmonteren was een eenvoudig op de kabel in het frame stoppen na.
Na lang zweten en pielen zit die vast, maar heb nog wel wat ruimte tussen het afdekkapje en het schroefje. Het kapje staat voor mijn gevoel al op spanning, maar vast is vast. Wellicht later nog eens naar kijken![]()
Heb hem op de US setting gezet en met flinke wind tegen 25km per uur zonder problemen. De boost button is ook top!
Genoeg wat mijn ervaring betreft, het begon als reactie op de reflectie op de banden.
Mijn verzendbevestiging is ook binnen. Hoe snel had jij ‘m in huis? Volgende werkdag? (Muv Hemelvaartsdag?)
@JesseSebastian precies zelfde ervaring hierzo. Lastig pielen met die kabel.
Minder leuk: scheur in de zadel bij levering
Minder leuk: scheur in de zadel bij levering
:strip_exif()/f/image/SAsCUuSLYg0rlRox79pMV4Lr.jpg?f=fotoalbum_large)
groeten GJ
Ja binnen 1 werkdag (excl Hemelvaart). Verzonden via DHL.Montie83 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 19:21:
[...]
Toch jammer dat dat tegen mij wel verteld is van die reflectoren, evenals die trappers, die zouden helemaal zwart zijn..
Mijn verzendbevestiging is ook binnen. Hoe snel had jij ‘m in huis? Volgende werkdag? (Muv Hemelvaartsdag?)
Ik ben wel benieuwd naar het schakelgedrag vd fiets. Had ergens gelezen dat met het tweaken vd schakel momenten in de app het aanzienlijk beter werd. Bij opschakelen zouden de regelaars naar rechts en bij terugschakelen helemaal naar links moeten staan. Ben wel benieuwd of dat werkt.oscarwashere schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 17:46:
Ook ik heb hem vanmiddag binnen gehad, in elkaar gezet en al een lekker stukje mee gereden door de polder. Het waaide flink, dus een goede test voor de motor en ondersteuning.
Hangt er van af of ze die leds nu al op vol vermogen laten branden en, als dat niet zo is, ze het dimmen softwarematig sturen.hoevenpe schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 18:26:
[...]
Is dat niet iets wat ze achteraf softwarematig op kunnen lossen?
Ik had VanMoof weer ge-Tweet (lees: getrolled) over de lampen want ze zeiden tegen Engadget: 'dat je de lichtstraal kan aanpassen in de toekomst'.hoevenpe schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 18:26:
[...]
Is dat niet iets wat ze achteraf softwarematig op kunnen lossen?
Gezien ik dat nog nergens anders was tegengekomen en ze over ALLES wel kunnen zeggen dat ze het softwarematig gaan oplossen, toch even naar gevraagd:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2vpuvdLDDkcHiDkHbHL1BDQc.jpg?f=user_large)
Ben benieuwd naar het kabeltje pielen waar ze over mekkeren in dit topic. Uberhaubt heel veel geklaag en huilie op aannames en hearsay. Was een ervaringen topic als ik me niet vergis.oscarwashere schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 17:46:
Misschien dat je wat kan zeggen over hoe het kabeltje weggewerkt moet worden of een foto ervan.
Voor de rest kan ik je alleen maar heel veel plezier wensen met je aankoop!
Here you go:tuurie schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 19:52:
[...]
Ben benieuwd naar het kabeltje pielen waar ze over mekkeren in dit topic. Uberhaubt heel veel geklaag en huilie op aannames en hearsay. Was een ervaringen topic als ik me niet vergis.
Misschien dat je wat kan zeggen over hoe het kabeltje weggewerkt moet worden of een foto ervan.
Voor de rest kan ik je alleen maar heel veel plezier wensen met je aankoop!
YouTube: VanMoof S3 & X3 | How to set up your bike
Dank hiervoor, had hem echter al gezien. Voordeel van thuiswerken, je kan goed bijblijven met alle video's en reviews. Misschien kcan oscarwashere zeggen of het net zo soepel ging als op de video.
Ik zag in de outlet store een stel S2's varierend van 1528, 1558 en 1628 staan. Bestelde de 1558 + PoM: zit je op 1858 met shipping.Daan2020 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:04:
[...]
Tja, voor 1600 hoef ik ook geen gebruikte s2 te hebben. Voor 1500 ook niet, geloof ik.
Toen dacht ik ook bij mezelf: voor 140 extra heb je de S3 nieuw. Bovendien heb ik een regeling via het werk dat ik €1200 voor een ebike kan claimen wat dan verrekend wordt met mijn brutosalaris. Kost de S3 me slechts €800 eigen bijdrage los van salaris.
En de wachttijd tot augustus/september: die kom ik wel door nu ik toch thuis werk sinds maart. Dus mijn huidige fiets staat nu ook gewoon stil met een supermarkt op 3min lopen.
haha, nee, ging erg lastig, je kunt er amper bij en de je moet 'm aardig bij buigen wil het goed stevig zitten.tuurie schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 20:25:
[...]
Dank hiervoor, had hem echter al gezien. Voordeel van thuiswerken, je kan goed bijblijven met alle video's en reviews. Misschien kcan oscarwashere zeggen of het net zo soepel ging als op de video.
In dat filpmje lijkt het wel erg soepel te gaan. In praktijk wat minder.
groeten GJ
Ik ben net terug van mijn eerste ritje. Zo'n 30 km gefietst,
Eerste indruk: Wat een fietsje zeg, heerlijk.
Ik heb verder geen eerder 'vanmoof' ervaring,
Maar goed, nu even met een sceptisch oog:
- het in elkaar zetten was binnen half uurtje gebeurd, en ja, even pielen met de kabel aansluiten. Je kunt er moeilijk bij zo tussen de spaken en de plasticen omhulsel past op een of andere manier net niet lekker. Enfin, niet echt een issue.
- Het schakelen. Eerst erg rustig gefietst om de schakelmomenten te ontdekken. Heb nog niet met de app gespeeld of wat gewijzigd. Maar eigenlijk ben je direct wel gewend aan het schakelen, je weet op een gegeven moment dat de fiets gaat schakelen en hou je daar onbewust wel rekening mee. Tot nu toe helemaal geen issue, ik vind het wel cool.
- De turboboost: ja heerlijk. Even paar fietsers inhalen , whooop.
- De accu, deze was 56% vol , even half uurtje op de lader, zat toen op 64% ofzo, avondje gefiets, zo'n 30km en nu staat ie op 42%. Nou ja, kan er nog niet veel van zeggen, maar even helemaal opladen en langer fietsen.
- Zadel, ja zat een scheur in bij de levering, baal ik wel van.
- Zadel op hoogte brengen gaat wat stug. Op een of andere manier durfde ik niet al mijn kracht te zetten om de zadel vast te zetten, en die zakte dan ook onderweg. Maar ik had gereedschap meegenomen, dus nu wel wat vaster gedraaid. Geen issue verder.
- Zithouding, voor mij prima. Ik ben 1.82, dus zadel wat hoger en prima zit!
- De bel: ja leuk die vreschillende ringtonen, maar gebruik gewoon de klassieke.
Voor de rest heerlijk fietsje, nu al zin in morgen!!
Ik heb verder geen eerder 'vanmoof' ervaring,
Maar goed, nu even met een sceptisch oog:
- het in elkaar zetten was binnen half uurtje gebeurd, en ja, even pielen met de kabel aansluiten. Je kunt er moeilijk bij zo tussen de spaken en de plasticen omhulsel past op een of andere manier net niet lekker. Enfin, niet echt een issue.
- Het schakelen. Eerst erg rustig gefietst om de schakelmomenten te ontdekken. Heb nog niet met de app gespeeld of wat gewijzigd. Maar eigenlijk ben je direct wel gewend aan het schakelen, je weet op een gegeven moment dat de fiets gaat schakelen en hou je daar onbewust wel rekening mee. Tot nu toe helemaal geen issue, ik vind het wel cool.
- De turboboost: ja heerlijk. Even paar fietsers inhalen , whooop.
- De accu, deze was 56% vol , even half uurtje op de lader, zat toen op 64% ofzo, avondje gefiets, zo'n 30km en nu staat ie op 42%. Nou ja, kan er nog niet veel van zeggen, maar even helemaal opladen en langer fietsen.
- Zadel, ja zat een scheur in bij de levering, baal ik wel van.
- Zadel op hoogte brengen gaat wat stug. Op een of andere manier durfde ik niet al mijn kracht te zetten om de zadel vast te zetten, en die zakte dan ook onderweg. Maar ik had gereedschap meegenomen, dus nu wel wat vaster gedraaid. Geen issue verder.
- Zithouding, voor mij prima. Ik ben 1.82, dus zadel wat hoger en prima zit!
- De bel: ja leuk die vreschillende ringtonen, maar gebruik gewoon de klassieke.
groeten GJ
Top dat je je eerste indruk hier post. Kabel lijkt me ook wat gehannes maar tja. Scheur in zadel is minder, vraag me ook af of je hem in het geheel kunt verwijderen om een hipper/comfortabele zadel voor terug te plaatsen.gjbos schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 22:20:
Ik ben net terug van mijn eerste ritje. Zo'n 30 km gefietst,
Schakelen.. het zal wel aan mij liggen maar toen ik nog een fiets had met naafversnellingen: ik weet niet beter dan dat je tijdens bepaalde overgangen van versnellingen in niemandsland zat te trappen. Default by design, flawed by design. Ben benieuwd of het uitmaakt als je de sliders in de app zo instelt dat ie traploos door kan. Uit ervaring met een cvt automaat in een auto (Volvo) weet ik hoe chill het is om geruisloos op en af te schakelen.
Mocht je hem in de app kunnen vastzetten op een bepaalde stand dan zou dat mijn voorkeur hebben. Enig idee of jij of andere lucky early birds dat kunnen/willen testen de komende dagen? Ik zag dit topic wel voorbij komen in april, maar had geen zin om meteen even 2k af te tikken en niet zoals met de outlet binnen twee weken wat te krijgen. Dus in plaats van wachten tot september aas ik op een wkoa gevalletje in de outlet.
Ik weet niet of deze al voorbij was gekomen:
Review van de Consumentenbond
Review van de Consumentenbond
Nog even geduld voor mijn uitgebreidere verhaal, maar hier wel alvast een "kijkje vanuit de cockpit". Ook het schakelen en remmen komt voorbij.
Mijn S3 is ook binnengekomen. Gister meteen 50km gefietst. Ten opzichte van de eerste rit op de S2 had ik een aantal problemen:
- De kabel naar de bel knop was gebroken. gelukkig zelf weer kunnen solderen. Mogelijk was dit gebeurd tijdens het monteren van de extra ringen. Maar deze kabel is wel heel dunnetjes. Hier moet je dus heel voorzichtig mee zijn.
- De E-Shifter bleef regelmatig hangen waardoor ik de fiets moest resetten. Hij bleef dan in de eerste versnelling ook al ging je 25 km/h.
- Fiets bleef op slot staan toen ik hem probeerde te unlocken. Gelukkig na een paar minuten werkte het weer!
Ook een heleboel goede ervaringen:
- Motor maakt een veel rustgevender en zachter geluid
- Versnellingen gaan soepeler dan op de S2 en op hogere snelheid niet zo snel meer trappen.
- Hij zit comfortabeler. Ik neem aan dat dit door het nieuwe zadel komt maar er komen minder hobbeltjes van de weg door naar mijn gevoel.
- Fiets lijkt iets beter te reageren op alle input (snellere processor?)
- Resetten kan nu met een knop
Op een aantal vlakken is het ongeveer hetzelfde gebleven:
- Kleur: Ik vond de S2 iets mooier, maar anderen de S3. Puur persoonlijk.
- Boost knop werkt nog steeds. Knopje voelt iets degelijker aan om in te drukken. Was zelf niet super onder de indruk van de boost.
- De bel heeft nu eindelijk een ander geluidje maar ik heb nog steeds last van bel schaamte. Misschien moet het nog even wennen.
Als ik alles bij elkaar optel ben ik er toch blij mee. Om mijn belangrijkste problemen weg te werken zou ik Vanmoof willen vragen om het volgende model volledig gebouwd af te leveren. Ik zou daar best een meerprijs voor willen betalen.
- De kabel naar de bel knop was gebroken. gelukkig zelf weer kunnen solderen. Mogelijk was dit gebeurd tijdens het monteren van de extra ringen. Maar deze kabel is wel heel dunnetjes. Hier moet je dus heel voorzichtig mee zijn.
- De E-Shifter bleef regelmatig hangen waardoor ik de fiets moest resetten. Hij bleef dan in de eerste versnelling ook al ging je 25 km/h.
- Fiets bleef op slot staan toen ik hem probeerde te unlocken. Gelukkig na een paar minuten werkte het weer!
Ook een heleboel goede ervaringen:
- Motor maakt een veel rustgevender en zachter geluid
- Versnellingen gaan soepeler dan op de S2 en op hogere snelheid niet zo snel meer trappen.
- Hij zit comfortabeler. Ik neem aan dat dit door het nieuwe zadel komt maar er komen minder hobbeltjes van de weg door naar mijn gevoel.
- Fiets lijkt iets beter te reageren op alle input (snellere processor?)
- Resetten kan nu met een knop
Op een aantal vlakken is het ongeveer hetzelfde gebleven:
- Kleur: Ik vond de S2 iets mooier, maar anderen de S3. Puur persoonlijk.
- Boost knop werkt nog steeds. Knopje voelt iets degelijker aan om in te drukken. Was zelf niet super onder de indruk van de boost.
- De bel heeft nu eindelijk een ander geluidje maar ik heb nog steeds last van bel schaamte. Misschien moet het nog even wennen.
Als ik alles bij elkaar optel ben ik er toch blij mee. Om mijn belangrijkste problemen weg te werken zou ik Vanmoof willen vragen om het volgende model volledig gebouwd af te leveren. Ik zou daar best een meerprijs voor willen betalen.
1 dag later.
Vandaag wederom zo'n 30 km gefietst. En wederom een fijne ervaring!
Bij thuiskomst heb ik een en ander even wat vaster gedraaid. Trapper zat niet goed vast en mijn zadel gaat steeds weer omlaag, en ik vind de constructie niet zo solide dat ik al mijn kracht er op wil zetten, enfin, @oscarwashere heb jij daar geen last van?
Verder lijkt het achterwiel er scheef in te staan, zie de foto's. Heb nog geen zin om het achterwiel los te maken. Iemand anders dezelfde ervaring.
Verder nog een foto van de kabelcontructie voor. Dat past niet helemaal zoals eerder gezegd, maar vast is vast.
Bij thuiskomst heb ik een en ander even wat vaster gedraaid. Trapper zat niet goed vast en mijn zadel gaat steeds weer omlaag, en ik vind de constructie niet zo solide dat ik al mijn kracht er op wil zetten, enfin, @oscarwashere heb jij daar geen last van?
Verder lijkt het achterwiel er scheef in te staan, zie de foto's. Heb nog geen zin om het achterwiel los te maken. Iemand anders dezelfde ervaring.
Verder nog een foto van de kabelcontructie voor. Dat past niet helemaal zoals eerder gezegd, maar vast is vast.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
groeten GJ
Is het nog steeds mogelijk om op dezelfde manier als bij de S2 het snelheidslimiet van de S3 te verwijderen? Ik moet nog één maandje wachten..
Was wel te verwachten al die fouten in de eerste batch is vaak met telefoons ookgjbos schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 15:38:
1 dag later.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Ben er vaak bij wanneer er een nieuwe iPhone uitkomt. Maar nog nooit eentje gehad waarbij ik zelf moest solderenmax.schollen schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 18:24:
[...]
Was wel te verwachten al die fouten in de eerste batch is vaak met telefoons ook
Maar ik begrijp het, mensen moeten weken tot maanden wachten en het laatste wat je wil is dat ding na een dag weer terugsturen, want dan ben je hem weer weken kwijt.
Misschien een stomme vraag, maar zit je spatbord wel recht? Neem aan dat je dat met fietsen misschien moet merken als je band er scheef in zit?gjbos schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 15:38:
1 dag later.
Heb je een servicepunt in de buurt? Dan zou ik ff langs gaan, vind dat de zij dat mogen/kunnen oplossen toch?
Nieuw filmpje
YouTube: Brandnew VanMoof S3 - Amazing Fun, Annoying Issues, Awesome Design
Lijkt erop alsof de afwerking minder is dan mijn smart s. Ik ga het zien in juni :)!
Lijkt erop alsof de afwerking minder is dan mijn smart s. Ik ga het zien in juni :)!
Ongelofelijk, die afwerking. En dat gaat door onder de noemer ‘premium’ met een prijskaartje van 2K. Ik heb zo’n vermoeden dat er heel veel retour gaan de eerste periode.Smartbikers schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 22:36:
Nieuw filmpje

Uit dat filmpje vind ik een slag in het voorwiel het meest opmerkelijke. Dat hoort niet in een nieuw uitgeleverd exemplaar. Maar dat de schroefjes en schroefdraad niet in matzwart zijn uitgevoerd vind ik persoonlijk spijkers op laag water zoeken.
Dit lijken me voornamelijk transportschades. Kan me niet voorstellen dat ze zo de fabriek hebben verlaten (en als dat wel zo is, is dat knap schandalig).
Aannemelijker is dat de verpakking onvoldoende beschermd en wellicht dat de lak nog steeds te kwetsbaar is.
Dat VM haar fietsen uitrust met pedalen uit de ramsjbak is al jaren zo. Het excuus is dat mensen ze toch vervangen door iets anders. Ik heb er persoonlijk geen problemen mee maar kan me voorstellen dat het stoort op een vrij prijzige fiets.
Ergens eerder werd hier al gemeld dat het niet meespuiten van de schroefgaten (wat nogal slordig is) een probleem is dat enkel bij hele vroege exemplaren voorkomt en dus bij de meesten opgelost zou moeten zijn.
Aannemelijker is dat de verpakking onvoldoende beschermd en wellicht dat de lak nog steeds te kwetsbaar is.
Dat VM haar fietsen uitrust met pedalen uit de ramsjbak is al jaren zo. Het excuus is dat mensen ze toch vervangen door iets anders. Ik heb er persoonlijk geen problemen mee maar kan me voorstellen dat het stoort op een vrij prijzige fiets.
Ergens eerder werd hier al gemeld dat het niet meespuiten van de schroefgaten (wat nogal slordig is) een probleem is dat enkel bij hele vroege exemplaren voorkomt en dus bij de meesten opgelost zou moeten zijn.
Ik heb ook geen problemen met de pedalen .. heb ze 1x vervangen door een ander merk omdat ze kapot waren .Daniel schreef op zondag 24 mei 2020 @ 08:28:
Dit lijken me voornamelijk transportschades. Kan me niet voorstellen dat ze zo de fabriek hebben verlaten (en als dat wel zo is, is dat knap schandalig).
dus je had er wel een probleem mee?max.schollen schreef op zondag 24 mei 2020 @ 10:59:
[...]
Ik heb ook geen problemen met de pedalen .. heb ze 1x vervangen door een ander merk omdat ze kapot waren .
Dit moet je meten van velg tov frame . Niet band tov spatboard.gjbos schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 15:38:
Makkelijkste is dus de afstand van de velg aan beide kanten van het wiel te vergelijken met de staande buizen waar normaal een fietsslot zou zitten (en of de horizontale buizen). Die moeten gelijk zijn.
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Ik ben ook benieuwd naar wat duidelijke foto's van de fiets met bagagedrager.
Zijn er trouwens ook geschikte snelbinders voor te krijgen?
Wow, wat een tegenvaller die eerste release. Dit had nooit door de QA heen mogen komen. Blijkbaar een te grote druk op de levering waarbij de QA de bottleneck leek?
Ze doen voorkomen dat ze een premium brand zijn, al valt dat met die ‘slechts’ 2000 euro ook wel mee en doen ze mee met de A-merken fietsen zoals Gazelle, e.d. De afwerking is verre van premium en wel echt belabberd. Overall vind ik het nog steeds een mooie fiets om te zien. Ik hoop dat ze dit weten te verbeteren.
Ze doen voorkomen dat ze een premium brand zijn, al valt dat met die ‘slechts’ 2000 euro ook wel mee en doen ze mee met de A-merken fietsen zoals Gazelle, e.d. De afwerking is verre van premium en wel echt belabberd. Overall vind ik het nog steeds een mooie fiets om te zien. Ik hoop dat ze dit weten te verbeteren.
Ben ik ook benieuwd naar. Lijkt er volgens mij op dat er geen bevestiging is waarop snelbinders kunnen worden vastgemaakt.HBO88 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:18:
Ik ben ook benieuwd naar wat duidelijke foto's van de fiets met bagagedrager.
Iemand hier wellicht al ervaring mee met de S2?
[ Voor 6% gewijzigd door Ruben22 op 24-05-2020 13:40 ]
Je doet een interessante uitspraak, waar ik toevallig een discussie over was begonnen in de Vanmoof ING Facebook groep: "Ze doen voorkomen dat ze een premium brand zijn".Ferruginous Hwk schreef op zondag 24 mei 2020 @ 13:22:
Wow, wat een tegenvaller die eerste release. Dit had nooit door de QA heen mogen komen. Blijkbaar een te grote druk op de levering waarbij de QA de bottleneck leek?
Waar baseer je dat op? (stel ik als serieuze vraag) Op Facebook gebruikt iedereen ook steeds het woord 'premium', waarna ik ben gaan opzoeken wat daar precies de definitie van is. Waarom zou een VanMoof S2 / S3 premium zijn?
Misschien ook hier leuk als discussie onderwerp, terwijl we wachten op onze S3.
Design en specificaties (schijfremmen/tandriem).Waar baseer je dat op? (stel ik als serieuze vraag) Op Facebook gebruikt iedereen ook steeds het woord 'premium', waarna ik ben gaan opzoeken wat daar precies de definitie van is. Waarom zou een VanMoof S2 / S3 premium zijn?
[ Voor 3% gewijzigd door Carfanatic op 24-05-2020 13:56 ]
Maar er is geen riem aandrijving. En de hydraulische schijfremmen die ze zelf maken (schijf/remklauw/remhendel) zijn van soort 'budget' kwaliteit.(vergeleken met de high-end remmen van Shimano/Tektro/SRAM, die trouwens ook budget varianten hebben)Carfanatic schreef op zondag 24 mei 2020 @ 13:55:
[...]
Design en specificaties (schijfremmen/tandriem).
En design heeft niet te maken met premium. (als ik definitie aanhoud: 'higher than usual quality').
Het lijkt wel, gezien VanMoof het Apple business model nastreeft (direct sales, controle over fabricage), en we Apple associeren met premium, dat velen dat 'premium' er onbewust zelf als stempel opplakken.
Ben ik het wel mee eens. Ik denk dat de prijs de verwachting schept dat je een extreem goede fiets krijgt.Patvs120 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 13:49:
[...]
Je doet een interessante uitspraak, waar ik toevallig een discussie over was begonnen in de Vanmoof ING Facebook groep: "Ze doen voorkomen dat ze een premium brand zijn".
Waar baseer je dat op? (stel ik als serieuze vraag) Op Facebook gebruikt iedereen ook steeds het woord 'premium', waarna ik ben gaan opzoeken wat daar precies de definitie van is. Waarom zou een VanMoof S2 / S3 premium zijn?
Ik denk dat de vergelijking met Tesla beter past. Apple’s kwaliteit is erg hoog. Ik herinner me een artikel van Tesla’s Model 3 dat deze ook met schade en onafgespoten delen werd geleverd. Maar de hype is zo groot dat mensen het voor lief nemen. Wat nu ook gebeurd.Patvs120 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 14:08:
[...]
...
Het lijkt wel, gezien VanMoof het Apple business model nastreeft (direct sales, controle over fabricage), en we Apple associeren met premium, dat velen dat 'premium' er onbewust zelf als stempel opplakken.
De prijs schept de verwachting.Jbk- schreef op zondag 24 mei 2020 @ 14:11:
[...]
Ben ik het wel mee eens. Ik denk dat de prijs de verwachting schept dat je een extreem goede fiets krijgt.
Maar die prijs is van 3400---> 1998 euro. Hij is niet duur. (relatief - ten opzichte van andere ebikes) Tijdens de VanMoof S3 live launch event, werd in de FAQ op het einde gezegd door Taco dat ze de 'Best value in the global market' willen zijn met de S3.
Oftewel - en nu ga ik iets heel gemeen zeggen
Nu vraag ik mij af als je peace of mind hebt van 290€ en je fiets wordt gestolen en er is iets kapot wat je niet zelf hebt veroorzaakt wat doet Vanmoof er dan mee ?
De S2 was te koop voor zo'n 3400 euro als ik mij niet vergis (early bird niet meegerekend)? Dat is best een hoge prijs voor een 'normale' - elektrische - stadsfiets. Met die prijs positioneer je je product aan de bovenkant van de markt waar de premium merken zich bevinden. Daarnaast is hun hele marketing erop gericht dat je toch wel iets bijzonders haalt met een Vanmoof-product. "It's time to ride the futurePatvs120 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 13:49:
[...]
Je doet een interessante uitspraak, waar ik toevallig een discussie over was begonnen in de Vanmoof ING Facebook groep: "Ze doen voorkomen dat ze een premium brand zijn".
Lead the way with the S3 & X3, VanMoof's next-gen e-bikes." Zo'n lauchparty online waarbij de nieuwe X3/S3 producten zijn voorgesteld heeft iets Apple-achtigs. Dat gebeurt niet bij normale fietsen in het A-segment. Die worden geintroduceerd op een beurs, oid. maar krijgen zeker geen launch party.
Al deze zaken samen werken op mij de indruk dat ze zich als premium product op de markt willen zetten.
Bedoel dat ik geen probleem had met de qualitijd een de stijl .
Dat ze kapot gingen was puur mijn eigen schuld . Sorry had het wat beter moeten formuleren
Bij VanMoof krijg ik eerder Tesla 3 / Oneplus taferelen/vibes mee. Ze willen de gevestigde auto/android markt hier dus de ebike markt opschudden met hun eigen aanbod. Door in weerwil van de Gazelle/Sparta/Giant/Batavus modellen iets anders te bieden qua ebike. Dus wegwerken die accu, meer technische snufjes toevoegen zoals stealth lock/kick lock, paneel in het frame wegwerken ipv op het stuur toevoegen.
Ze werken nog net niet met invites zoals Oneplus deed bij hun eerste modellen, maar wel net als met Tesla lange reserveringstijden. Dat je bij andere merken kwalitatief betere onderdelen krijgt voor dezelfde prijs mag zo zijn, maar ik zie geen Batavus/Giant/Gazelle/Sparta voor dit prijspeil van 2k een soortgelijke type fiets aanbieden. Nu zijn er natuurlijk wel de nodige andere startups (een Cowboy, Strømcity, eAmsterdam, Muto) die wat anders proberen zoals VanMoof ook doet.
Ze werken nog net niet met invites zoals Oneplus deed bij hun eerste modellen, maar wel net als met Tesla lange reserveringstijden. Dat je bij andere merken kwalitatief betere onderdelen krijgt voor dezelfde prijs mag zo zijn, maar ik zie geen Batavus/Giant/Gazelle/Sparta voor dit prijspeil van 2k een soortgelijke type fiets aanbieden. Nu zijn er natuurlijk wel de nodige andere startups (een Cowboy, Strømcity, eAmsterdam, Muto) die wat anders proberen zoals VanMoof ook doet.
MUTO is eigenlijk Stella vermomd als wij-zijn-niet-Stella.[b]Joosie200 in "Ervaringen met VanMoof Electrified (S/X/S2/X2/S3/X3)"Nu zijn er natuurlijk wel de nodige andere startups (een Cowboy, Strømcity, eAmsterdam, Muto) die wat anders proberen zoals VanMoof ook doet.
Eens, maar als de fietsen binnen 2-3 al nauwelijks meer functioneren is dat weer heel veel geld. Helemaal als het model erop weer goedkoper wordt, of zoveel meer bied dat jou model niks meer waard is.Joosie200 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 14:34:
Dat je bij andere merken kwalitatief betere onderdelen krijgt voor dezelfde prijs mag zo zijn, maar ik zie geen Batavus/Giant/Gazelle/Sparta voor dit prijspeil van 2k een soortgelijke type fiets aanbieden.
Fair enough, Muto is in dat punt meer een wolf in schaapskleren haha. Maargoed, daarom dat ik met Van Moof Oneplus/Tesla vibes krijg en niet zo zeer Apple. Want Apple gaat los van een volledige experience ook voor kwaliteit, daar waar je merkt dat Van Moof her en der kosten bespaart (ketting ipv riem, geen Bosch middenmotor, soort versnellingen, goedkope hydraulische remmen) Die 'verlaging' van de adviesprijs komt niet zo maar ergens door tot stand.Patvs120 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 14:39:
[...]
MUTO is eigenlijk Stella vermomd als wij-zijn-niet-Stella.Dat is ook slimme marketing. Want bij Stella heb je de associatie van zo'n niet-hippe fiets met accu onder de baggage drager.
Iets met planned obsolete. Is wss wel de reden waarom menig Tweaker in het elektrische fietsen topic liever om Van Moof heen loopt als form over function: kek design, kwalitatief belabberd uitgevoerd. En los van die observatie, even 2k aftikken en 3.5mnd wachten doet mij eerder een eAmsterdam v2 overwegen. Soortgelijke stijl, zij het minder slick Tesla/Oneplus imago, betere onderdelen (riem ipv ketting, uitneembare accu) Dat of ze moeten dus een hoop S3's retour krijgen, fixen en in de outlet knallen zodat ik hem wel met 2 weken in huis heb. Want de marketing kant hebben ze goed gedaan bij VanMoof.Jbk- schreef op zondag 24 mei 2020 @ 14:41:
[...]
Eens, maar als de fietsen binnen 2-3 al nauwelijks meer functioneren is dat weer heel veel geld. Helemaal als het model erop weer goedkoper wordt, of zoveel meer bied dat jou model niks meer waard is.
[ Voor 37% gewijzigd door Joosie200 op 24-05-2020 14:52 ]
Vandaag merkte ik inderdaad dat het zadel iets naar links en rechts kon schuiven tijdens het fietsen. Neem aan dat het een kwestie is van beter aandraaien, dat heb ik nog niet gedaan.gjbos schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 15:38:
1 dag later.
Ik had ook veel moeite om de kabel in de voorvork te duwen. Het leek wel alsof er een soort draai in de kabel zat, waardoor je hem als het ware dubbel of klem duwde als je hem verder erin deed. Uiteindelijk is het wel gelukt, door met een tiewrap de boel even vast te houden totdat ik de schroefjes vast had. Die tiewraps die erbij zaten zijn daar top voor, omdat je die weer los kan schuiven. Hoef je dus niet te knippen, dus geen angst lakschade daardoor eventueel.
Bij mij zitten de wielen wel goed. Het spatbord zou inderdaad nog iets rechter kunnen, daar zal ik later nog even naar kijken.
Tot slot nog een filmpje gemaakt, waar ik probeer alles van dichtbij te laten zien. Puur om te laten zien hoe de afwerking is en dat er bij mij geen (transport)schade op zit. Dat laatste lijkt nogal een probleem in de Facebook groep, waar je natuurlijk alleen hoort van mensen waarbij het mis gaat. Een beetje tegen geluid dus van mijn zijde.
Ik heb zelf een S3 besteld, ik ben fan van de VanMoof filosofie als (innovatieve) vernieuwer, en het opschudden van de markt. (al moet dat direct sales model zich nog bewijzen - ik betaalde vroeger graag ietsjes meer voor een fiets bij een fietsenwinkel-die-tevens-mn-fietsenmaker-is voor goeie after-sale service).Joosie200 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 14:34:
Bij VanMoof krijg ik eerder Tesla 3 / Oneplus taferelen/vibes mee.
Die Tesla vergelijking steeds is ook interessant. VanMoof zegt door 'scaling' nu een goedkopere fiets te kunnen aanbieden van betere kwaliteit. Als vernieuwer had je in de jaren 80 Clive Sinclair (Sinclair computer!). De 'Elon Musk' van zijn tijd. Hij kwam zelfs met een innovatieve elektrische fiets de Sinclair C5 (1985), inclusief launchparty.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aLpdCAtJNBE0hY9YXqcWc4z7.jpg?f=user_large)
Innovatief: Ja. Maar 'Premium' was die Sinclair C5 echter niet.
Dat weet ik niet (wil ik ook niet testen), maar je kan wel nog op US of EU zetten om de limiet te bepalen.XyberBorg schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 17:54:
Is het nog steeds mogelijk om op dezelfde manier als bij de S2 het snelheidslimiet van de S3 te verwijderen? Ik moet nog één maandje wachten..
Ik zal er in mijn uitgebreidere verhaal later op terugkomen, maar ik merkte dit weekend al dat ik wat meer gewend raak. Het is zeker even schrikken de eerste keren. Dit gevoel ken je van wanneer je oude oma fiets doortrapte, terwijl het hier minder kwaad kan. Maar hoe meer ik wen, hoe minder het harde tikken voorkomt inderdaad. Een kleine tik blijf ik nog wel hebben.Tilburgers schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 19:37:
[...]
Ik ben wel benieuwd naar het schakelgedrag vd fiets. Had ergens gelezen dat met het tweaken vd schakel momenten in de app het aanzienlijk beter werd. Bij opschakelen zouden de regelaars naar rechts en bij terugschakelen helemaal naar links moeten staan. Ben wel benieuwd of dat werkt.
Ik merkte bij het koppelen dat in het begin alleen de buitenste ring van de lamp brandde. Wellicht is dit zo als de fiets aan gaat, maar nog niet ontgrendeld is. Alleen ik heb de verlichting nu op automatisch staan, maar toch blijven ze altijd volledig branden. Dat gaat dus nog niet helemaal goed, zal dat binnenkort eens aan VM vragen.Patvs120 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 19:43:
[...]
Ik had VanMoof weer ge-Tweet (lees: getrolled) over de lampen want ze zeiden tegen Engadget: 'dat je de lichtstraal kan aanpassen in de toekomst'.
Gezien ik dat nog nergens anders was tegengekomen en ze over ALLES wel kunnen zeggen dat ze het softwarematig gaan oplossen, toch even naar gevraagd:
[Afbeelding]
Inderdaad niet zoooo soepel als in de video, maar moeilijk is ook anders. Het boekje is iets handiger wat mij betreft. Vooral die kabel van de motor is wel lastigee, zoals net benoemd hierboven.gjbos schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 22:06:
[...]
haha, nee, ging erg lastig, je kunt er amper bij en de je moet 'm aardig bij buigen wil het goed stevig zitten.
In dat filpmje lijkt het wel erg soepel te gaan. In praktijk wat minder.
In de Android app staan streepjes op de verstel sliders. Wellicht nog een welkome update.gjbos schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 23:09:
in de app kun je het volgende instellen, zie screenshot, dus daar is volgens mij niet heel veel mee te tweaken. Maar ik ga het wat testen natuurlijk!
[Afbeelding]
Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof
Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof
Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.