Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik krijg de s3 rond 31 juli .
Zou ik de rear carrier er zelf op moeten zetten?
Of wordt het netjes gemonteerd zoals bij de smart bike wel is gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben22
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-03-2023
max.schollen schreef op zondag 24 mei 2020 @ 15:09:
Ik krijg de s3 rond 31 juli .
Zou ik de rear carrier er zelf op moeten zetten?
Of wordt het netjes gemonteerd zoals bij de smart bike wel is gebeurd
Dat mag je zelf doen 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matox1000
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-06-2024
Ik heb even een heel specifiek vraagje voor iemand die al de S3 heeft en het gaat over de oplader. Hoe lang is de kabel van het stopcontact naar de lader en van de lader naar de fiets? Ik ga namelijk deze week de elektriciteit in mijn schuur aanleggen en wil hier rekening mee houden.
Veel dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjbos
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-07 11:03
(jarig!)
matox1000 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 22:27:
Ik heb even een heel specifiek vraagje voor iemand die al de S3 heeft en het gaat over de oplader. Hoe lang is de kabel van het stopcontact naar de lader en van de lader naar de fiets? Ik ga namelijk deze week de elektriciteit in mijn schuur aanleggen en wil hier rekening mee houden.
Veel dank!
ik denk een 2 meter totaal.

groeten GJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matox1000
gjbos schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:00:
[...]

ik denk een 2 meter totaal.
Dank, het gaat mij specifiek om de lengte van de oplader naar de stopcontact stekker en apart de lengte van oplader naar fiets. Iemand zin om het op te meten? Veel dank!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:34
matox1000 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:52:
[...]

Dank, het gaat mij specifiek om de lengte van de oplader naar de stopcontact stekker en apart de lengte van oplader naar fiets. Iemand zin om het op te meten? Veel dank!
Vanaf het stopcontact naar het blok is de kabel 150cm. Vanaf het blok tot de fiets 180cm. Het blok zelf is 18cm in de lengte richting van de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:09
Ferruginous Hwk schreef op zondag 24 mei 2020 @ 13:22:
Ze doen voorkomen dat ze een premium brand zijn
Het is meer innovatie dan luxe; een Batavus e-bike van dezelfde prijs is mooier afgewerkt. Maar dan heb je zo’n saai konijnenhok met een XL-broodtrommel op de bagagedrager. Het oog wil ook wat ;)

Als VM de betrouwbaarheid en afwerking écht goed krijgt zou ik best 2399-2599 voor een S3 willen betalen. Dan verwacht ik een leren Brooks-zadel, beeldscherm dat ook bij zon goed afleesbaar is, betere pedalen, achterdrager standaard (wie neemt die nou niet?), merkremmen, geen roest- en schakel-issues en een work shop in mijn woonplaats.

[ Voor 3% gewijzigd door Gluten Parody op 26-05-2020 15:09 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Ik heb VanMoof nu twee keer een mailtje - in het Nederlands - gestuurd naar support@vanmoof.com, maar nu weken / dagen later vooralsnog nul respons gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Gluten Parody schreef op maandag 25 mei 2020 @ 19:57:
[...]

Het is meer innovatie dan luxe; een Batavus e-bike van dezelfde prijs is mooier afgewerkt. Maar dan heb je zo’n saai konijnenhok met een XL-broodtrommel op de bagagedrager. Het oog wil ook wat ;)
Men claimt in ieder geval nergens een 'premium brand' te zijn, dat is de invulling die mensen er zelf aan geven omdat ze door de wijze van presenteren aan Apple doen denken. Ze zeggen wel dingen als 'de ultieme fietservaring' maar goed, dat roept iedereen al snel over z'n eigen producten. Met marktpositie heeft dat weinig te maken.

Wat niet wegneemt dat ik net zoals jij ook best wel bereid zou zijn 300 euro meer te betalen als dat zou inhouden dat de afmontage (pedalen, stuur, zadel, remmen) van ergens tussen budget en midrange in naar bovengemiddeld gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataCopy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:53

DataCopy

Dum vita est spes est

Nog een kort filmpje gevonden van iemand die het geluid van de versnelling wilde checken. Hij heeft een korte test setup gemaakt met een gopro gericht op de display en een microfoontje bij de versnelling.

https://www.youtube.com/watch?v=PIO3yehKXOY

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alchemic_
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-03 20:41
MaZo schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:23:
Ik heb VanMoof nu twee keer een mailtje - in het Nederlands - gestuurd naar support@vanmoof.com, maar nu weken / dagen later vooralsnog nul respons gehad.
Ze zeggen dat ze het best druk hebben... Ik heb iig wel de ervaring dat het 2 weken kan duren voordat ze antwoord sturen, als je echt een dringende vraag hebt kan je ze beter bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:10
MaZo schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:23:
Idem, via Facebook uiteindelijk binnen 1 dag een antwoord. Beschamend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Rub147 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 18:40:
[...]

Idem, via Facebook uiteindelijk binnen 1 dag een antwoord. Beschamend.
Binnen 1 dag een antwoord lijkt mij niet iets beschamends? Neem aan dat je bedoelt dat men sneller via Facebook reageert dan per email. Dat is wel vreemd. Wellicht dat men Facebook berichten ziet als 'korte, vaak makkelijke vragen', dus ook sneller reageert. Zou een andere afdeling de mails doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patvs120
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-08 12:17
Gluten Parody schreef op maandag 25 mei 2020 @ 19:57:
[...]

Als VM de betrouwbaarheid en afwerking écht goed krijgt zou ik best 2399-2599 voor een S3 willen betalen. Dan verwacht ik een leren Brooks-zadel, beeldscherm dat ook bij zon goed afleesbaar is, betere pedalen, achterdrager standaard (wie neemt die nou niet?), merkremmen, geen roest- en schakel-issues en een work shop in mijn woonplaats.
Cheap pedalen/ gewoon zadel snap ik nog wel.
Er zijn high end merken waar je helemaal GEEN pedalen bij krijgt, omdat ze ervan uitgaan dat iedereen daar z'n eigen persoonlijke voorkeur voor heeft.

Ik heb trouwens geen achterdrager besteld. :) Echt nog nooit gebruikt.

By the way, mijn leverdatum was 5 juni. Maar ik kreeg vandaag al het UPS tracking nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
Patvs120 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 18:49:
[...]

By the way, mijn leverdatum was 5 juni. Maar ik kreeg vandaag al het UPS tracking nummer.
UPS? Ik dacht dat ze met DHL kwamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
HBO88 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 19:06:
[...]

Ik heb een UPS tracking. (woon in Amsterdam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
HBO88 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 19:06:
[...]

Schande! Ik zou ‘m weigeren aan de deur, @Patvs120.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caspers
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-01-2021
Ik wacht nog steeds op mijn S2 die ik maar niet had geannuleerd om sneller over de fiets te beschikken. Zijn er nog meer mensen die op een S2 wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Caspers schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 19:36:
Ik wacht nog steeds op mijn S2 die ik maar niet had geannuleerd om sneller over de fiets te beschikken. Zijn er nog meer mensen die op een S2 wachten?
Ik heb juist snel een belletje gedaan naar VanMoof om mijn outlet S2 te cancelen. Al had ik wellicht beter de S2 kunnen uittesten (geen zin on het OV in te gaan naar de AMS store voor een proefrit) om te zien of een VM me wel bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matox1000
Zeker cancellen en de s3 bestellen! Op alle manieren superieur! Zou wel balen zijn als je die bestelde om sneller hem te krijgen en dan maanden wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
oscarwashere schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 18:46:
[...]

Binnen 1 dag een antwoord lijkt mij niet iets beschamends? Neem aan dat je bedoelt dat men sneller via Facebook reageert dan per email. Dat is wel vreemd. Wellicht dat men Facebook berichten ziet als 'korte, vaak makkelijke vragen', dus ook sneller reageert. Zou een andere afdeling de mails doen?
Twitter: 2 weken
Facebook: 1 dag
Email: geduld raakte op, dus via FB geprobeerd (bijna 4 weken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resdogg
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 11-09 16:48
JKratos schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 17:32:
[...]

Yes, i know ;) Wel coole nieuwe functie.

Heb overigens vanmiddag een proefrit gemaakt op de S3 in Utrecht. Mensen daar (zowel medewerkers als andere proefritters) waren benieuwd naar mijn vergelijking met mijn eigen S2. Eerste indruk/bevindingen S3 gebasseerd op deze korte test van 20 min:
  • remmen lijken/voelen sterker maar piepen nog steeds
  • Motor is aanzienlijk stiller dan de op de S2. Heel fijn. Boost schijnt ook sterker te zijn maar viel me niet specifiek op, vind die op de S2 ook al prima
  • schakelen weer/nog steeds niet soepel. Had eerlijk gezegd zelfs het gevoel at het minder soepel ging dan op mijn S2. Had op een van de fietsen zelfs regelmatig dat de fiets op hogere snelheid (+20MKH) in zijn 1 blijf staan. Ik bleef maar in het luchtledige trappen. Bepaald niet van onder de indruk
  • Frame zelf lijkt stabieler en steviger aan te voelen en op de weg te liggen. Dat was prettig rijden.
  • Stuur is volgens mij smaller, vind ik minder prettig. Huidige S2 stuur vind ik prettiger.
  • Nieuwe zadel zit lekker(der)
In grote lijnen mee eens. Ik heb enkele weken geleden een tweedehands S2 (jaar oud) met lopende PoM gekocht voor 1.200 EUR, ruim minder dan een nieuwe S3 met PoM. Ik kan eerlijk gezegd weinig redenen bedenken om de overstap naar een S3 te rechtvaardigen. Het voelt als een identieke fiets en ziet er ook nog eens nagenoeg hetzelfde uit, twee andere kleurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matox1000
Resdogg schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 20:42:
[...]

In grote lijnen mee eens. Ik heb enkele weken geleden een tweedehands S2 (jaar oud) met lopende PoM gekocht voor 1.200 EUR, ruim minder dan een nieuwe S3 met PoM. Ik kan eerlijk gezegd weinig redenen bedenken om de overstap naar een S3 te rechtvaardigen. Het voelt als een identieke fiets en ziet er ook nog eens nagenoeg hetzelfde uit, twee andere kleurtjes.
Mooie prijs! Geniet ervan! Hele fijne fiets. En is POM overdraagbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburgers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 15-07 10:59
Ik zou hem ook 5 juni geleverd krijgen, maar heb vandaag al een mail gekregen van UPC (woon in Tilburg). In mijn vanmoof is de deliverydate ook aangepast naar 26 mei (vandaag). Ga er dus vanuit dat hij morgen geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuurie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-05-2024
Kort filmpje waar ook goed het kleur verschil tussen de S2 en S3 te zien is

YouTube: VanMoof S3 is finally here - Acceleration Challenge S2 vs S3 - Side ...

en deze ook nog even leuk om mee te pakken
YouTube: VanMoof S3 is finally here - S2 and S3 side by side close up shot

[ Voor 22% gewijzigd door tuurie op 26-05-2020 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:56
Kunnen we aan de hand van dit feit aannemen dat we wellicht allemaal iets sneller onze fiets krijgen? Zeker mensen die pas in augustus pas op de lijst staan, dat betekent dat er zeker ruimte is voor vervroeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuurie
heval schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 22:28:
Kunnen we aan de hand van dit feit aannemen dat we wellicht allemaal iets sneller onze fiets krijgen? Zeker mensen die pas in augustus pas op de lijst staan, dat betekent dat er zeker ruimte is voor vervroeging.
Nha, net gekeken en er is nog geen dag vanaf (30 juni)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:53

DataCopy

Dum vita est spes est

@Tilburgers was jouw originele leverdatum ook niet rond de 25ste mei?

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oscarwashere
Resdogg schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 20:42:
[...]

Dat lijkt mij voor dat geld inderdaad een erg goede keuze. Ik heb mijn S2 in maart/april voor €1650 verkocht, zonder Peace of Mind. Deze was namelijk niet overdraagbaar, maar persoonsgebonden. Voor mij was het dus 'iets' bijleggen voor een upgrade naar de S3, plus het opnieuw moeten kopen van de bagagedrager. Op dat moment was alleen nog op FB en in dit topic bekend dat de nieuwe generatie veel goedkoper zou worden, dus het was ook de laatste kans om de S2 voor zo'n 'hoog' bedrag te verkopen denk ik. Wel is het zonde gezien de nieuwprijs, ik had de S2 'early bird' voor €2600 gekocht, dus dat was toch €1000 afschrijving in 1 jaar. Het geld bijleggen praat ik voor mijzelf goed met de nieuwe/verbeterde functies en dat ik graag het nieuwste wil, maar de S2 vond ik zeker geen slechte fiets. Het verkopen deed ook wel een beetje pijn, zeker omdat het (toen) een gok was of de S3 wel beter zou zijn. Ook was onzeker of de EU/US instelling er nog wel zou zijn, zoals ook hier veelbesproken.

Dit verhaal kent echter een staartje, die ik toch nog even met jullie wil delen. Het leek er namelijk op dat ik naast het opnieuw kopen van de bagagedrager, ook de Peace of Mind tòch opnieuw zou moeten kopen bij de S3.

Bij de aankoop van Peace of Mind voor mijn S2 heb ik €240 betaald. De dienst bood in principe hetzelfde als momenteel op de website te lezen staat. Er is alleen èèn belangrijke, maar niet aan huidige 'polishouders' gecommuniceerde, wijziging geweest in de dienst.

Bij het afsluiten was de POM namelijk duidelijk persoonsgebonden. Tweedehands verkoop werd ontmoedigd doordat de POM niet overdraagbaar was op een nieuwe eigenaar. Dat leek toen vooral flauw, meer niet. Dus ik verkocht mijn S2 door aan een nieuwe eigenaar, zonder POM. Ik vermeldde dit met grote letters in de advertentie op Marktplaats, met screenshot van de VM website, omdat andere adverteerders dit er zogenaamd wel bij verkochten (wat dus niet kon).

Vrijwel tijdens of vlak na de verkoop kwam de publieke release van de S3 steeds dichterbij. Hiermee wijzigde de dienstverlening van de POM. Het meest duidelijke verschil was de uitbreiding met een POM Maintenance, waarmee de normale POM de naam POM Anti-Theft kreeg. Er wijzigde echter nog iets: de dienst werd fietsgebonden in plaats van persoonsgebonden.

Lekker dan, want ik had mijn fiets net verkocht zonder POM. Deze zou ik zelf houden, om op mijn S3 toe te passen. Die vlieger ging echter niet langer op. Niet echt netjes om dat zomaar te wijzigen, vond ik. Zowel de nieuwe eigenaar als ikzelf hadden dus niets, terwijl van mijn 3 jaar POM er nog 2 over waren. Dus uiteraard nam ik contact op met VM.

Het was duidelijk ook voor de klantenservice nog niet duidelijk dat er iets was gewijzigd, maar ik kreeg de optie om hen te laten weten of ik de POM nog achteraf kon bijverkopen aan de nieuwe eigenaar, of dat ik een terugbetaling wilde omdat ik deze kans al reeds had misgelopen (of hij niet meer zou willen). Dat laatste zou vooral zijn omdat het niet mijn schuld was dat ik dit niet had bijverkocht; eerder werd namelijk gezegd dat dit helemaal niet kon. Die keuze kon ik alleen niet maken, vanwege de tijdsnood. Ik moest namelijk de volgende dag de order van mijn S3 bevestigen, wat tevens de eerste en laatste kans was om wel of geen Peace of Mind aan te schaffen bij deze fiets. Ik moest dus wel een definitief en vastgelegd antwoord hebben, dus belde meerdere keren terug om te zorgen dat het gewoon werd terugbetaald. Ik liet hen ook antwoorden op mijn mails, zodat het zwart op wit stond. Want tijdens dit terugbellen kreeg ik soms ineens een ander antwoord, of begreep men niet precies wat mij eerder was beloofd. Het was duidelijk nog erg nieuw, maar gelukkig kon ook VM aan de hand van onze e-mails beter begrijpen wat was besproken.

Uiteindelijk was de conclusie van VM dat de POM definitief fietsgebonden was geworden met de nieuwe voorwaarden. Dit was alleen zò onduidelijk en slecht gecommuniceerd op zowel website als met bestaande POM klanten zoals ik, dat ik een terugbetaling heb ontvangen. Bovendien was ik dus die bijverkoop aan de nieuwe eigenaar al misgelopen, door de ongelukkige timing van de wijziging. Ik had nog 2/3 jaar POM, dus ik kreeg 2/3 van de kosten hiervan terug (€160 van de €240). Hiermee werd het toch nog naar mijn tevredenheid opgelost, alleen wel met flink wat hoofdpijn tijdens het stalken.

Mijn uiteindelijke tevredenheid is wel een beetje dubbel. Het is wel opgelost zoals ik wil, dus wat dat betreft ben ik tevreden over de klantenservice en hun daadkrachtigheid en onderlinge overleg over mijn casus. Enkel het feit dat de POM voorwaarden, ook voor bestaande afnemers, zomaar wijzigt, is niet erg netjes. Het zal niet voor iedereen een probleem zijn, maar voor mij was het dankzij de timing erg ongelukkig. Daarnaast was het duidelijk dat nog niet alle klantenservicemedewerkers op de hoogte waren van deze wijziging. Het was dan ook een zeer nieuw wijziging, maar het zal voor de hele afdeling een leermoment zijn geweest.

Ik wil de klantenservice dan ook niet afvallen met dit verhaal, het is voor mij goed opgelost. Ik twijfelde ook even om dit ingewikkelde en lange verhaal te plaatsen, maar wil dit toch doen voor wie misschien dankzij dezelfde ongelukkige timing dubbele kosten heeft gehad. Voor bestaande en nieuwe POM klanten lijkt het feit dat de dienst fietsgebonden is mij namelijk wel een voordeel; dit maakt hem tweedehands meer waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuurie
oscarwashere schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 22:34:
[...]

<knip>

Dit verhaal kent echter een staartje, die ik toch nog even met jullie wil delen. Het leek er namelijk op dat ik naast het opnieuw kopen van de bagagedrager, ook de Peace of Mind tòch opnieuw zou moeten kopen bij de S3.

<knip>
Heel fijn dat je de moeite hebt genomen om dit verhaal op te schrijven. Hier zullen andere straks alleen maar baad bij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resdogg
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 11-09 16:48
matox1000 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 22:00:
[...]

Mooie prijs! Geniet ervan! Hele fijne fiets. En is POM overdraagbaar?
Ja, is overdraagbaar. Er heerst veel onduidelijkheid over, volgens mij heeft men zelf de policy aangepast. Anyway, ik heb gebeld en bevestiging per mail.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 21:33

Matszs

><>

@oscarwashere Heb hier ook een S2 (met PoM, jaar oud) met S3 (met PoM) onderweg, heb deze reactie van VanMoof ook maar ge-screenshot: https://twitter.com/VanMoof/status/1253335871668932616

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matushki
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 09:26
Vandaag de S3 binnen en uitgepakt. Yes!
Gemonteerd, maar nog niet mee gereden. Rear carrier moet ik ook nog bevestigen. Front carrier ook besteld maar niet geleverd.

Goed ingepakt en melig met een feesttoeter in de toolbox :)

Hebben anderen ook dat de fietsstandaard iets aanloopt tegen het linkerpedaal?
Even proberen of dat nog te stellen is bij de standaard.

Verder moest ik de voor spatbord wat bijbuigen omdat die niet mooi uitlijnde met het voorwiel.

De bevestiging van de zadelpen is vanaf 1 kant met een schroef, daardoor druk je de zadelpen een beetje opzij bij het aandraaien waardoor er aan de linkerkant een kier ontstaat. Ik vraag mij af of daar vocht doorheen kan gaan lekken. Hoe denken jullie daar over?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6PmeRJZbp9RL3TwvpRepUN6tpOo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y3L6q8bAoqqnBrlKtkXvMoRU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MiwUMrVV1FOnGcg5OzgplNm_dpU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xAv19v294EeeubyIovJrRzCB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OUDpbApJwOtfjyjwlK14MZKXRgo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ocUWPcmtnCH5nXJtYN5LH5IW.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OwbojA-BdDOdTqSyEb6CQxphI8k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BatxsEjhlk4SfV8GHq2WwhPG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XyuOHNmlVigzsqDSsc7g3Cd18i0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3U2hT5ffY0PyYOC8DiaHewuA.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Matushki schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 23:24:
Vandaag de S3 binnen en uitgepakt. Yes!
Gemonteerd, maar nog niet mee gereden. Rear carrier moet ik ook nog bevestigen. Front carrier ook besteld maar niet geleverd.

Goed ingepakt en melig met een feesttoeter in de toolbox :)

Hebben anderen ook dat de fietsstandaard iets aanloopt tegen het linkerpedaal?
Even proberen of dat nog te stellen is bij de standaard.

Verder moest ik de voor spatbord wat bijbuigen omdat die niet mooi uitlijnde met het voorwiel.

De bevestiging van de zadelpen is vanaf 1 kant met een schroef, daardoor druk je de zadelpen een beetje opzij bij het aandraaien waardoor er aan de linkerkant een kier ontstaat. Ik vraag mij af of daar vocht doorheen kan gaan lekken. Hoe denken jullie daar over?

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Hey, ik mis de bagagedrager nog. Neem aan dat die er dan binnenkort aan komt.

De standaard liep bij mij inderdaad ook iets aan, dus heb ik iets versteld. Het zelfde geldt voor het spatbord, wellicht ook moeilijk te doen voor VM als het wiel er nog niet onder hangt.

Van de schroef heb ik niet gezien, zal morgens eens kijken.

Wel een spoiler over de verassing in de doos, he! O-)
Matszs schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 23:10:
@oscarwashere Heb hier ook een S2 (met PoM, jaar oud) met S3 (met PoM) onderweg, heb deze reactie van VanMoof ook maar ge-screenshot: https://twitter.com/VanMoof/status/1253335871668932616
Hier komt het bij mij ook op meer inderdaad, maar met iets minder boosheid. :X Voor mij was het nog niet echt te laat, dus de oplossing afdoende. Wel jammer voor de nieuwe eigenaar, maar voor mij is de eindstand hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Kom net dit tegen in de IBOOD Flash Sales. Misschien wat duur in vergelijking met de S3, maar wel nieuw en sneller geleverd (12 juni). Opvallend wel dat VM het via dit platform verkoopt nu, kennelijk is er dus toch nog wat voorraad.

VanMoof Electrified S2 E-Bike van 3398.00 nu 1798.00 https://www.ibood.com/nl/.../61593/10788/dikke-deals/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburgers
DataCopy schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 22:30:
@Tilburgers was jouw originele leverdatum ook niet rond de 25ste mei?
Ja klopt, allereerste leverdatum zou 25 mei zijn. Zitten ze dus uiteindelijk niet ver naast! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Tilburgers schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 07:18:
[...]

Ja klopt, allereerste leverdatum zou 25 mei zijn. Zitten ze dus uiteindelijk niet ver naast! :)
Welke kleur? Want de mijne was 25-5, werd toen 4 juni en staat nu nog steeds op 4 juni 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen allemaal,

gisteren mijn S3 binnen gekregen en natuurlijk gelijk gemonteerd. De front carrier en de pomp zaten er niet bij, de front carrier komt deze week als het goed is.

Ik was eerlijk gezegd een beetje huiverig toen ik wat berrichten terug las (en filmpjes had gezien) over beschadegingen hier en daar, maar mijn fiets was geheel schadevrij, gelukkig!

Wel moest ik mijn achterspatbord iets verstellen omdat deze scheef stond en aanliep, maar verder prima!

Toen ik ging fietsen merkte ik dat ik de juiste instelling van het schakelsysteem wel even moet vinden. Ik ben een relaxte fietser en fiets dan zo rond 18km p/u en dan zit de S3 net tussen wat schakelingen in, dus die moet ik zelf even naar eigen wens aanpassen, want in het standaard schakelsysteem trap ik dan 'door'.

Nog niet heel veel km-ers gefietst, dus met verdere ervaringen kom ik terug.

Als ik kleine puntjes van kritiek mag noemen zo op het eerste gezicht.. als je een mat grijze fiets maakt, zorg dan ook voor zwarte ventielen en zwarte dopjes erop. Evenals de trappers, maak die helemaal zwart ipv zwart met zilver.. misschien een beetje mierenneukerij, maar goed :)

Oh en, als je fiets onderweg is, en je T&T doet het niet via DHL, moet je misschien je postcode weghalen en alleen de T&T code invoeren, dan zie je dat de fiets onderweg is.
En als je contact wil met VM, is bellen echt een aanrader, ik heb 2x gebeld en 2x uitstekend te woord gestaan en geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
oscarwashere schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 22:34:
Enkel het feit dat de POM voorwaarden, ook voor bestaande afnemers, zomaar wijzigt, is niet erg netjes.
Heel vreemd dat men de voorwaarden van een afgesloten verzekeringsproduct tussentijds wijzigt. Heb je de voorwaarden niet zwart op wit gekregen toen je PoM afsloot? Hier zit wel een zaakje in >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alchemic_
Jah, ikke ook en om exact dezelfde reden niet geanulleerd. Eerste leverdatum was 30 april en toen met een hele maand vertraagd naar 29 mei. Ik was al van plan om ze vanmiddag even te bellen want hij zou dus overmorgen moeten aankomen. Maar met nog steeds geen T&T-code zie ik die kans met de uren verkleinen...
matox1000 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 19:56:
[...]

Zeker cancellen en de s3 bestellen! Op alle manieren superieur! Zou wel balen zijn als je die bestelde om sneller hem te krijgen en dan maanden wachten...
1) qua superieuriteit valt het best mee, I mean: nogsteeds de zelfe accu, met dezelfde actieradius, die niet uitneembaar is. hetzelfde LED-dot display... Dezelfde ketting... Dezelfde kicklock. En de dingen die wél verbeterd zijn, remmen, motor, boost-button? Fietsbel, waarvan we allemaal weten dat je er toch maar 1 gaat gebruiken, die zijn wel mooi meegenomen, maar echt game-changers of zo. Dus daar kan ik wel mee leven, en misschien komt dat wel omdat ik de S2 in de sale had gekocht dus voor €200 minder dan de S3.
Maar als ik toen had geweten dat dit zou gebeuren had ik zeker een S3 gekocht.

2) Ik ga nu geen fiets cancellen waar ik al twee maanden op wacht, om vervolgens een fiets te kopen om 3 maanden op te wachten. Tenzij VM met een goeie deal komt, maar daar durf ik niet eens over te dromen.

Fun-fact: Mijn MyVM leverdatum staat nogsteeds op 30 April 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gjbos
(jarig!)
Ik heb bekeken wat de gemiddelde snelheid is met de verschillende ondersteuning standen en de verschillende landsetting.
(dit is natuurlijk persoonlijk, dus ben ook benieuwd naar jullie ervaringen)?

EUROPE
uit - 18 km p/u
1 - 21 km p/u
2 - 23 km p/u
3 - 24 km p/u
4 - 26 km p/u

USA
uit - 18 km p/u
1 - 20 km p/u
2 - 23 km p/u
3 - 27 km p/u
4 - 32 km p/u

Punt is, dat je eigenlijk niet langzamer gaat/kan fietsen dan de maximale ondersteuning, Het is trappen of uitrijden. (vind ik dan)

groeten GJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob112
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14:03
gjbos schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:24:
Ik heb bekeken wat de gemiddelde snelheid is met de verschillende ondersteuning standen en de verschillende landsetting.
(dit is natuurlijk persoonlijk, dus ben ook benieuwd naar jullie ervaringen)?

EUROPE
uit - 18 km p/u
1 - 21 km p/u
2 - 23 km p/u
3 - 24 km p/u
4 - 26 km p/u

USA
uit - 18 km p/u
1 - 20 km p/u
2 - 23 km p/u
3 - 27 km p/u
4 - 32 km p/u

Punt is, dat je eigenlijk niet langzamer gaat/kan fietsen dan de maximale ondersteuning, Het is trappen of uitrijden. (vind ik dan)
Ik had afgelopen weekend een proefrit in Utrecht en het eerste en laatste stuk van mijn rit was erg druk. Ik moest daar dus eigenlijk de hele tijd bij remmen om te voorkomen dat ik tegen de normale fietsers voor me botste

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smartbikers
  • Laatst online: 18:34
Aah, dus daarom zitten er remmen op! Ik vond het al raar dat ik zoveel in de kreukels lag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob112
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14:03
Smartbikers schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:45:
Aah, dus daarom zitten er remmen op! Ik vond het al raar dat ik zoveel in de kreukels lag
grapjas :) ik bedoel dat het lastig is om een laag tempo te rijden, dit was voor mij de eerste keer op een ebike en ik ging er eigenlijk van uit dat als ik langzaam trap ik ook langzaam fiets en niet constant de rem ingedrukt moet houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Dat is het nadeel van een motor die niet op de trapas zit. Een middenmotor kan kracht leveren afhankelijk van je eigen cadans, een wielmotor werkt binair en staat aan of uit op basis van of jij de trappers beweegt. Hoe hard je dat doet maakt niet uit. Het voordeel is dat je de fiets geheel op de motor kan voortbewegen door in het juiste ritme mee te trappen, het nadeel is dat als je langzaam wil fietsen met de motor op een hoge ondersteuningsstand je bij moet gaan remmen. Want zodra de trapassensor een beweging detecteert gaat hij vol gas.

Overigens ook wel gek dat Van Moof blijkbaar niet de nieuwsbriefbestanden kan matchen met de klantbestanden. Krijg nu net een mail met als titel 'The time has come' (dus ik denk, YES m'n fiets komt) en dat blijkt dan een algemene salesmail om een S3/X3 te kopen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
[b]Daniel in "Ervaringen met VanMoof Electrified (S/X/S2/X2/S3/X3)"
Overigens ook wel gek dat Van Moof blijkbaar niet de nieuwsbriefbestanden kan matchen met de klantbestanden. Krijg nu net een mail met als titel 'The time has come' (dus ik denk, YES m'n fiets komt) en dat blijkt dan een algemene salesmail om een S3/X3 te kopen 8)7
Ja, ik dacht precies hetzelfde !! Ik werd al gelijk enthousiast, maar helaas ... Sta nog steeds op 3 juli, hoop stiekem nog steeds eerder ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomuitrotterdam
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 01:29
mattrob schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:31:
[...]

Ja, ik dacht precies hetzelfde !! Ik werd al gelijk enthousiast, maar helaas ... Sta nog steeds op 3 juli, hoop stiekem nog steeds eerder ...
Hier ook: terwijl ik mijne n.a.v. proefrit gecanceld heb: vindt de zin "To say early feedback has been positive would be an understatement" ook een goede, als ik hier zo lees.. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Daniel schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:22:

Haha ja ik snap die verwarring. Kreeg hem ook net nadat ik een testrit heb geboekt in Utrecht. Ben toch benieuwd in hoeverre een voorwielmotor me bevalt. Eerste ebike ooit dus eerst maar testen voor ik een smak geld uitgeef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Kreeg net een mail van Vanmoof met de volgende tekst

Riding the future
Order your VanMoof
The new electric VanMoof S3 & X3 are here, and they’re already shipping to riders around the world. To say early feedback has been positive would be an understatement; these are by far the most popular and well-received bikes we’ve ever made – and they’re only a month old.
Despite all that attention, it’s still possible to enjoy the VanMoof S3 & X3 this summer. Order yours today, and ride the e-bike The Verge calls “better than the best” for just €1998.

Vinden jullie dit niet erg misleidend aangezien de levertijd lang is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alchemic_
max.schollen schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:00:

Ja.

[ Voor 96% gewijzigd door Alchemic_ op 27-05-2020 15:04 . Reden: Qoute toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
max.schollen schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:00:
Kreeg net een mail van Vanmoof met de volgende tekst

Riding the future
Order your VanMoof
The new electric VanMoof S3 & X3 are here, and they’re already shipping to riders around the world. To say early feedback has been positive would be an understatement; these are by far the most popular and well-received bikes we’ve ever made – and they’re only a month old.
Despite all that attention, it’s still possible to enjoy the VanMoof S3 & X3 this summer. Order yours today, and ride the e-bike The Verge calls “better than the best” for just €1998.

Ja, zeker misleidend (tenzij de levertijden korten worden binnenkort). Ik heb die e-mail trouwens niet gehad.

Of zouden ze misschien de astronomische seizoenen aanhouden? :+ :Y

Afbeeldingslocatie: https://www.ivn.nl/sites/ivnn/files/styles/content_image/public/seizoenen_0.jpg?itok=ee3YXlx7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caspers
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-01-2021
Alchemic_ schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:14:
[...]

Ik was al van plan om ze vanmiddag even te bellen want hij zou dus overmorgen moeten aankomen. Maar met nog steeds geen T&T-code zie ik die kans met de uren verkleinen...
Ik ben heel benieuwd of ze je meer informatie kunnen geven. Ik heb enkele weken geleden contact opgenomen en toen kon er geen indicatie worden gegeven omdat systemen nog niet bijgewerkt waren🥴. Via twitter en mail ontvang ik helemaal geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewima
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
Initieel werd mij verteld dat hij op 29 mei geleverd zou worden. Toen ik nog een keer belde, versprong de datum naar 8 augustus(!!). Not a happy camper :(

Advienne que pourra..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patvs120
Fiets is binnen (S3 Dark). 5 juni was leverdatum--> werd opeens 27 mei. (ik kreeg gister UPS tracking nummer).

Even wat dingetjes:
-1 die power kabel in voor-vork duwen: was HEL OP AARDE. Ik weet dat die kabel er vrij DIEP in kan worden geduwd. Maar met een slag/knik/twist in mijn kabel, lukte me dat niet. Want met knik en al kan je hem niet omhoog duwen. Althans lukte mij niet. Na half uur klooien, ben ik *gefrustreerd* gewoon naar VanMoof gefietst (Amsterdam): hebben zij het voor me gedaan.

Ik ben dus naar VanMoof gefietst: in z'n 1? Zonder dat fiets OOIT powered on is geweest: weet ik ook meteen hoe dat voelt. :)

Zij hebben het gratis gefixed. (moest uurtje wachten)

-2 M'n crank schuurde tegen m'n standaard. Kwam ik pas achter toen ik al aan het fietsen was. Heeft VanMoof ook gefixed.

-3 ik had de zadelbout helemaal los gemaakt. Zadel kwam alsnog met GEEN MOGELIJKHEID omhoog. Dus met een beetje zadel-draaiende beweging (niks extreem) en tegelijkertijd omhoog tillen (hoe ik dit met ELK zadel op ELKE andere fietsen doe), lukte het wel maar, dat bleek het volgende te hebben veroorzaakt (of het was al zo - is me niet duidelijk):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kGTSI17EiNaDPn3SNYe9KKtMjZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6sEE5dhrpd0ddZTrQGUilK0Y.jpg?f=fotoalbum_large

Het probleem is eigenlijk nog veel erger, de krassen gaan veel verder naar onderen door. Dit is niet de kant van de bout, geen idee wat het veroorzaakte. VanMoof wilde NIET m'n zadelpen vervangen. Ze hebben het met zwarte verf 'gespraypaint': erg lelijk, die krassen zie je nog steeds. (al zijn de krassen nu zwarte ipv wit.)

-4 Er zijn enkele plekjes op de fiets zoals:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E4nO7mrE3ZzgadQdsq_r45H5f-E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jpobeLPcUcqz8b0y8C5G5OIZ.jpg?f=fotoalbum_large

Dat is volgens mij geen 'schade'. De fiets en doos kwamen in perfecte conditie binnen. Het lijkt meer op plekjes waar gewoon geen verf zit. Is dit de verf onderlaag? En tijdens het verf spuiten zijn ze wat plekjes 'vergeten'?. Niet heel erg netjes. *zucht*

-5 Hier wel straight-out-of-the-box schade:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GDIUhHYTtU8BJRXi9gflJ1637eY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Q05LtXLPEE7zy8Q3x1dd9ka7.jpg?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door Patvs120 op 27-05-2020 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alchemic_
Caspers schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:35:
[...]

Ik ben heel benieuwd of ze je meer informatie kunnen geven. Ik heb enkele weken geleden contact opgenomen en toen kon er geen indicatie worden gegeven omdat systemen nog niet bijgewerkt waren🥴. Via twitter en mail ontvang ik helemaal geen reactie.
Ik had ze gebeld en de dame van de telefoon zei dat ze op het moment worden verscheept en eind deze week binnen zouden komen, anders begin volgende week. De levering is volgens haar nog op schema, de vertraagde schema... We moeten nog even geduld hebben :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:37
Heb mijn Outlet Electrified S V2 binnen. Ziet er opzich netjes uit, paar kleine roestplekken in de schijfremmen en rond de schroefjes. Heeft 2600km gereden. Is dat veel voor een e-bike? Heb er 850 euro voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-08 00:29
Ik heb dit topic al een tijdje in de achtergrond gevolgd en heb afgelopen week, op 23-5, een S2 besteld in de outlet. Die staat sinds vanmiddag al te shinen bij mij thuis. Niet alleen supersnel geleverd, ook nog eens in topconditie! voor zover ik kan ontdekken mankeert er werkelijk waar (nog) niets aan. Helemaal blij, straks eens een rondje maken op mijn eerste e-bike.

Maar ik heb wel een vraag waar ik het antwoord niet op terug kan vinden, ook niet in dit topic.. Wellicht zoek ik niet goed, dat kan ook, maar hoe krijg ik de US settings tevoorschijn?? Of hoe trigger ik de verborgen activatie daarvan. Ik kom er gewoon niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
BAMMER schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 17:34:
Ik heb dit topic al een tijdje in de achtergrond gevolgd en heb afgelopen week, op 23-5, een S2 besteld in de outlet. Die staat sinds vanmiddag al te shinen bij mij thuis. Niet alleen supersnel geleverd, ook nog eens in topconditie! voor zover ik kan ontdekken mankeert er werkelijk waar (nog) niets aan. Helemaal blij, straks eens een rondje maken op mijn eerste e-bike.

Maar ik heb wel een vraag waar ik het antwoord niet op terug kan vinden, ook niet in dit topic.. Wellicht zoek ik niet goed, dat kan ook, maar hoe krijg ik de US settings tevoorschijn?? Of hoe trigger ik de verborgen activatie daarvan. Ik kom er gewoon niet uit...
Dit is gewoon een instelling in de app, hierzo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g_Q0wHtb8pVx9w9LUqi2VC31Qf8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y0k6Ghr2jDTcquc6wkesltYI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
Kijk, dat is het nou net, die instelling is er bij mij niet!? ik heb wel dezelfde app versie, maar gaat van alarm over naar de regel units. De regel speedsettings ontbreekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ipyenUB9tj03merI5S7ljL5LwK8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4uAKJynPgKao4nc2AYnctJhx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
BAMMER schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 17:40:
Kijk, dat is het nou net, die instelling is er bij mij niet!? ik heb wel dezelfde app versie, maar gaat van alarm over naar de regel units. De regel speedsettings ontbreekt
Ah, dit is waar we bang voor waren. Een mogelijkheid die VM heeft, maar tot nu toe in Nederland voor zover wij wisten nog niet had toegepast. Enkel is Duitsland werden sommige fietsen op deze manier, maar wel volgens de wet, ingesteld.

Ik zou VM even bellen of ze je fiets van de zwarte lijst halen, vermoedelijk is er dus zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
oscarwashere schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 18:22:
[...]

Ah, dit is waar we bang voor waren. Een mogelijkheid die VM heeft, maar tot nu toe in Nederland voor zover wij wisten nog niet had toegepast. Enkel is Duitsland werden sommige fietsen op deze manier, maar wel volgens de wet, ingesteld.

Ik zou VM even bellen of ze je fiets van de zwarte lijst halen, vermoedelijk is er dus zoiets.
de software van de 2 fietsen (screen shots ) verschilt . Misschien zit het daar in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Alchemic_ schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 16:21:
[...]

Ik had ze gebeld en de dame van de telefoon zei dat ze op het moment worden verscheept en eind deze week binnen zouden komen, anders begin volgende week. De levering is volgens haar nog op schema, de vertraagde schema... We moeten nog even geduld hebben :X
Vraag me af of de niet pre order ook is vertraagd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
Hij heeft S3 volgens mij en ik een S2... maar dan nog, supervreemd, de mijne komt uit de outlet, is een oudere variant. Een beperking zou je met de nieuwere verwachten.

Sorry, dit was in reactie op max.schollen

[ Voor 13% gewijzigd door BAMMER op 27-05-2020 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alchemic_
max.schollen schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 18:27:
[...]

Vraag me af of de niet pre order ook is vertraagd ?
Volgens mij staat deze levering los van de S3 leveringen aangezien die nu wel op volle gang zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Alchemic_ schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 18:49:
[...]

Volgens mij staat deze levering los van de S3 leveringen aangezien die nu wel op volle gang zijn.
Bedoel de s3 pre order en de s3 niet pre order

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, na een aantal kleine ritjes te hebben gedaan kwamen de eerste irritatiepunten.. (note; ik ben van nature ongeduldig).

Allereerst zakte het zadel vanzelf naar beneden, had hem toch echt stevig vast gezet..

Qua rijden;
Ik had het idee dat de fiets een beetje inhield, nu was er weliswaar een stevige wind tegen, maar had het gevoel van inhouden.

Vervolgens schakelde de fiets vanzelf terug in een lagere versnelling en moest om de 22km/h te halen heel hard trappen. Je hoorde dat de fiets wilde opschakelen, maar dat deed die niet. Op plaats van bestemming aangekomen ging de fiets op slot.

Nadat ik weer vertrok was er niets aan de hand, fietste heerlijk en schakelde prima! Echter na een 10 minuten gefietst te hebben, weer hetzelfde probleem, schakelde vanzelf terug en moest weer harder trappen om dezelfde snelheid te houden.
De fiets vervolgens gereset (knopje naast het laadpunt) en daarna weer rijden, om na 5 min wederom hetzelfde probleem te ervaren. Na nog een reset terug naar huis gefietst en geen problemen. Heb het idee dat het iets software matig is.. morgen maar weer even aankijken.

Zijn er meer mensen die een van deze dingen hebben ondervonden?

Waar ik dan wel vrolijk van werd.. de boostknop icm USA modus. Even getest, morgen gewoon weer op EU zetten. Overigens is er ook een Japan modus, weer iemand wat dat inhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewima
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
Overigens is er ook een Japan modus, weer iemand wat dat inhoud?
24 km/h geloof ik

Advienne que pourra..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
peligro2k schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 16:23:
Heb mijn Outlet Electrified S V2 binnen. Ziet er opzich netjes uit, paar kleine roestplekken in de schijfremmen en rond de schroefjes. Heeft 2600km gereden. Is dat veel voor een e-bike? Heb er 850 euro voor betaald.
Ik heb gisteren ook mijn Electrified S V2 binnen gekregen. Mijn eerste elektrische fiets. Begin ging lekker, na 2 km fietsen vloog de ketting eraf, en zat er iets los bij de ketting versteller. VanMoof gebeld, en die raadde me aan langs de fietsen maker te gaan. Nou ja, ik zit nog in de 2 weken retour policy en een fietsenmaker in corona tijd is lastig, dus ik probeerde er wat van te maken en dat lijkt tot nu toe gelukt. Nog wel het idee dat die ergens aanloopt bij het fietsen (je hoort het, je voelt het niet, ook niet zonder power).

Nog wel een vraag over jou V2: Werkt jou “auto” functie van de lichten? Die van mij blijft gewoon aan staan, ook al staat de fiets meer dan 5 minuten stil. Werd vanochtend dus wakker met een fiets waarvan het display niet aanging omdat die leeggetrokken was. Nu de lichten dus maar uit gezet, maar omdat dat via de app moet is dat ook weer zo’n knullig iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Cyleo schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:40:
[...]

Ik heb gisteren ook mijn Electrified S V2 binnen gekregen. Mijn eerste elektrische fiets. Begin ging lekker, na 2 km fietsen vloog de ketting eraf, en zat er iets los bij de ketting versteller. VanMoof gebeld, en die raadde me aan langs de fietsen maker te gaan. Nou ja, ik zit nog in de 2 weken retour policy en een fietsenmaker in corona tijd is lastig, dus ik probeerde er wat van te maken en dat lijkt tot nu toe gelukt. Nog wel het idee dat die ergens aanloopt bij het fietsen (je hoort het, je voelt het niet, ook niet zonder power).

Nog wel een vraag over jou V2: Werkt jou “auto” functie van de lichten? Die van mij blijft gewoon aan staan, ook al staat de fiets meer dan 5 minuten stil. Werd vanochtend dus wakker met een fiets waarvan het display niet aanging omdat die leeggetrokken was. Nu de lichten dus maar uit gezet, maar omdat dat via de app moet is dat ook weer zo’n knullig iets.
Als je de fiets op slot schopt gaat alles uit, ook de verlichting. Dit wil je dus altijd doen, ook in je eigen schuur. Tenzij je in de buurt met je Bluetooth komt en Auto Wake Up / Touch to Unlock aan hebt staan. Dan gaan de lampen en display aan, 'klaar om te rijden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 20:37:
Ok, na een aantal kleine ritjes te hebben gedaan kwamen de eerste irritatiepunten.. (note; ik ben van nature ongeduldig).

Allereerst zakte het zadel vanzelf naar beneden, had hem toch echt stevig vast gezet..

Qua rijden;
Ik had het idee dat de fiets een beetje inhield, nu was er weliswaar een stevige wind tegen, maar had het gevoel van inhouden.

Vervolgens schakelde de fiets vanzelf terug in een lagere versnelling en moest om de 22km/h te halen heel hard trappen. Je hoorde dat de fiets wilde opschakelen, maar dat deed die niet. Op plaats van bestemming aangekomen ging de fiets op slot.

Nadat ik weer vertrok was er niets aan de hand, fietste heerlijk en schakelde prima! Echter na een 10 minuten gefietst te hebben, weer hetzelfde probleem, schakelde vanzelf terug en moest weer harder trappen om dezelfde snelheid te houden.
De fiets vervolgens gereset (knopje naast het laadpunt) en daarna weer rijden, om na 5 min wederom hetzelfde probleem te ervaren. Na nog een reset terug naar huis gefietst en geen problemen. Heb het idee dat het iets software matig is.. morgen maar weer even aankijken.

Zijn er meer mensen die een van deze dingen hebben ondervonden?

Waar ik dan wel vrolijk van werd.. de boostknop icm USA modus. Even getest, morgen gewoon weer op EU zetten. Overigens is er ook een Japan modus, weer iemand wat dat inhoud?
Ik heb dit een keer gehad toen ik een stijl bruggetje op reed, maar onverwachts nagenoeg stil moest gaan door een tegenligger waar ik niet langs kon. Vervolgens kon ik wel wegrijden, maar schakelen werkte niet meer. Flink schrikken op dat moment, want het was nagenoeg mijn eerste ritje (en ik was ver van huis).

Ik heb de fiets toen op slot geschopt, dus uitgezet, en weer aan. Hiermee was het opgelost en sindsdien heb ik dit nooit meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
oscarwashere schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 22:07:
[...]

Als je de fiets op slot schopt gaat alles uit, ook de verlichting. Dit wil je dus altijd doen, ook in je eigen schuur. Tenzij je in de buurt met je Bluetooth komt en Auto Wake Up / Touch to Unlock aan hebt staan. Dan gaan de lampen en display aan, 'klaar om te rijden'.
Dat verklaart. Hij stond inderdaad niet op slot in de berging. Goed om te weten, dus in range = licht aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburgers
Daniel schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 08:02:
[...]

Welke kleur? Want de mijne was 25-5, werd toen 4 juni en staat nu nog steeds op 4 juni 8)7
De matzwarte kleur, welke kleur had jij besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Cyleo schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 22:19:
[...]

Dat verklaart. Hij stond inderdaad niet op slot in de berging. Goed om te weten, dus in range = licht aan?
Maar de S V2 heeft ook geen schopslot toch? Ik ga zo eens proberen of het licht inderdaad uit gaat als ik de bt verbinding verbreek.

Had jij ook een tweedehandsje of een nieuw model? Hoeveel KM zat erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
peligro2k schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 22:25:
[...]

Maar de S V2 heeft ook geen schopslot toch? Ik ga zo eens proberen of het licht inderdaad uit gaat als ik de bt verbinding verbreek.

Had jij ook een tweedehandsje of een nieuw model? Hoeveel KM zat erop?
Geen schop slot, wel een slim hangslot. Er zat 6 km op mijn model, maar hij was ook duurder (1050). Twijfel nog wel om hem terug te sturen na de ervaring van hierboven en de support van vanmoof. Aan de andere kant rijdt het erg lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburgers
Vandaag ook mijn fiets binnen gekregen. Ik moet zeggen dat ik ook wat huiverig was door de vele verhalen die hier voorbij kwamen, maar aan het einde van de dag moet ik constateren dat ondanks enkele minpunten bij mij iig het positieve gevoel sterk overheerst.

Toen de doos binnenkwam zag ik wel dat de achterkant van de doos opengesprongen was (nietjes losgekomen). Maar bij het uithalen vd fiets geen rare dingen tegengekomen gelukkig.

Dus nergens zichtbare schade (was toch wel grootste zorg), het gaatje om zadelpen vast te zetten is idd niet helemaal netjes afgewerkt maar wanneer dopje erop zit is dat al bijna niet meer te zien, voor mij niet storend iig! Voorspatbord ook iets moeten verbuigen om hem netjes gecentreerd boven het wiel te krijgen. Wat het voorwiel betreft: hier zit een hele licht slag in, had ik ook al eerder voorbij zien komen als klacht. Ik denk dat dit komt door de wijze waarop deze vervoerd wordt (vast gemaakt aan het frame onder een bepaalde spanning), ik kijk het nog even aan, wanneer het erger wordt laat ik er wat aan doen. Stekkertje van de motor kreeg ik in eerste instantie ook niet goed in het frame, maar met nagels onder het stekkertje omhoog in het frame duwen is hier het toverwoord, daarna paste het afdekplaatje er ook zonder problemen netjes op.

En toen kwam ik bij de trappers... 2x een linker trapper :( die was ik hier ook al tegengekomen. Ik naar de dichtst bijzijnde fietsenmaker om een nieuw setje (was het laatste setje, bleek de rechtertrapper kapot te zijn (lager kapot) en omdat ik wist dat dat de laatste was naar andere fietsenmaker gegaan en omdat ik daar wat meer keus had gelijk maar een goed stel uitziende trappers meegenomen. Die zitten er nu dus op en staat eerlijk gezegd ook wat mooier.

Al met al overheerst bij mij dus het positieve gevoel, zeker nadat ik er een uurtje op gefietst had, maar dat... lieve beeldbuis kinderen, bewaren we voor morgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
BAMMER schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 17:40:
Mogelijk heb je een (Duitse) fiets gekregen met geen US setting. Ik zou dan wel vragen om een andere waar dat wel op zit.

ALLE fietsen die in Duitsland zijn verkocht door de Duitse ANWB (die hadden een actie met VanMoof - voor leden was een S2 ipv 3400 euro--> 1800 euro) maar die hebben het rottige nadeel dat ze GEEN US setting hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Patvs120
Ik heb een video gemaakt, of het uberhaupt mogelijk is op mijn fiets (S3) om het zadel hoger/lager te zetten zonder de zadelpen te beschadigen: *enjoy*

YouTube: VanMoof S3: how to remove the seatpost causing scratches :(

(er is geen audio commentaar, maar staat als tekst in de video omschrijving)

[ Voor 3% gewijzigd door Patvs120 op 28-05-2020 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
Patvs120 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 00:53:
[...]

Mogelijk heb je een (Duitse) fiets gekregen met geen US setting. Ik zou dan wel vragen om een andere waar dat wel op zit.

ALLE fietsen die in Duitsland zijn verkocht door de Duitse ANWB (die hadden een actie met VanMoof - voor leden was een S2 ipv 3400 euro--> 1800 euro) maar die hebben het rottige nadeel dat ze GEEN US setting hebben.
Top, daar kan ik wat mee! Ik was ergens al een Adac draadje tegengekomen en had een vermoeden. Jij bevestigd dat dus. Ik ga vanmoof eens bellen vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Tilburgers schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 22:22:
[...]

De matzwarte kleur, welke kleur had jij besteld?
Ik de light-die-eigenlijk-blauw-is :) Wellicht zit daar het verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik zag vanochtend in de outlet een S1 v2 staan voor €1100. Max 250km gereden, in bijna perfecte staat. Die maar bestelt ipv de S2 van verleden week. Je mist dan wel een kick lock, plus de looks van een matzwarte. Maar je hebt net zo goed de onbeperkte boostknop wat voor mij een meerwaarde is. Ben benieuwd of de US stand te gebruiken is in de app. En of ik tegen dezelfde dingen aanloop als @Cyleo en @peligro2k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peligro2k
Joosie200 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 09:40:
Ik zag vanochtend in de outlet een S1 v2 staan voor €1100. Max 250km gereden, in bijna perfecte staat. Die maar bestelt ipv de S2 van verleden week. Je mist dan wel een kick lock, plus de looks van een matzwarte. Maar je hebt net zo goed de onbeperkte boostknop wat voor mij een meerwaarde is. Ben benieuwd of de US stand te gebruiken is in de app. En of ik tegen dezelfde dingen aanloop als @Cyleo en @peligro2k
Ik heb er ook een uit de outlet en kan het gewoon op de US stand zetten!

Edit: Denk overigens dat ik die van mij ook terug gaan sturen, heb VM even gebeld en die zeggen dat een accu na 3 jaar nog 70% van de sterkte heeft. Kan ik beter een iets nieuwer model kopen.

[ Voor 14% gewijzigd door peligro2k op 28-05-2020 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjbos
(jarig!)
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 20:37:

dat had ik ook.
De laatste keer dat ik de zadel steviger vast wilde zetten brak de sleutel. :F
Zadel zit nu wel goed, maar ben bang dat ie weer gaat zakken (gevoelsmatig bij elke hobbel in het fietspad).
Ik hoop trouwens dat dit een universele schroef is, dus dat deze niet alleen met het VANMOOF gereedschap kan worden vastgemaakt.

Enfin, voor de rest prima fiets, maar dit soort dingen zit je niet op te wachten.

Toch even kijken naar een verende zadelpen met een Brooks zadel!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v3QFthCChtd5m_YJfkssGgQlM-4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yv5EZd2HPwmFKhOBJBfkVoHW.jpg?f=fotoalbum_large

groeten GJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somedutchjoe
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-11-2024
Patvs120 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 03:17:
Ik heb een video gemaakt, of het uberhaupt mogelijk is op mijn fiets (S3) om het zadel hoger/lager te zetten zonder de zadelpen te beschadigen: *enjoy*

YouTube: VanMoof S3: how to remove the seatpost causing scratches :(

(er is geen audio commentaar, maar staat als tekst in de video omschrijving)
Was de zadelpen droog? M.a.w. zat er iets van een smurrie op of niet?

Bij mijn MTB en racefiets doe ik er altijd dik montagepasta op. Dat beschermd de fiets, de zadelpen en voorkomt kraken. Krassen voorkom je bijna niet op een zadelpen, maar die zouden eigenlijk alleen moeten ontstaan op de plek waar die vast gezet word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
somedutchjoe schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:02:
[...]

Was de zadelpen droog? M.a.w. zat er iets van een smurrie op of niet?

Bij mijn MTB en racefiets doe ik er altijd dik montagepasta op. Dat beschermd de fiets, de zadelpen en voorkomt kraken. Krassen voorkom je bijna niet op een zadelpen, maar die zouden eigenlijk alleen moeten ontstaan op de plek waar die vast gezet word.
Droog. Maar het probleem lijkt vooral te komen door:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kumSbgon9fgqE9b167THMsoSUCU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OAVo7BQgNVp8FswVBTA4cZRX.jpg?f=user_large

Dat ding in het middel maakt een insane kras bij mij als ik de zadelpen er uithaal.
Bij iemand anders ook:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kl-Xyg2_VAebs2URHlKxf4LKujc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Hb1N03LlLWrw6OiQkWnrR6D2.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyleo
Joosie200 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 09:40:
Ik heb hem 5 min geprobeerd in EU stand. Toen wou ik harder :P de S V2 is dus ook op de US stand te zetten en dat rijdt prettiger. Niet omdat je dan 32 gaat fietsen, maar omdat de opbouw tot de snelheid die je wil naar mijn gevoel mooier is.

Ben overigens nog verbaasd over de range/accu. Heb er nu 40km elektrisch mee gereden en nog 68% (standje 2). Daar kan ik mee leven. Vandaag maar eens bellen of ze willen kijken naar mijn ketting en als we daar uitkomen houd ik hem. +-1000 euro is niet verkeerd voor een elektrische fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Cyleo schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:04:
[...]

Ik heb hem 5 min geprobeerd in EU stand. Toen wou ik harder :P de S V2 is dus ook op de US stand te zetten en dat rijdt prettiger. Niet omdat je dan 32 gaat fietsen, maar omdat de opbouw tot de snelheid die je wil naar mijn gevoel mooier is.

Ben overigens nog verbaasd over de range/accu. Heb er nu 40km elektrisch mee gereden en nog 68% (standje 2). Daar kan ik mee leven. Vandaag maar eens bellen of ze willen kijken naar mijn ketting en als we daar uitkomen houd ik hem. +-1000 euro is niet verkeerd voor een elektrische fiets.
Ja denk dat ze je daar wel mee kunnen helpen, geen idee of je in de buurt van Amsterdam woont, dan kan je gewoon even langsfietsen.

Zie dat er af en toe grijze v2's langskomen in de outlet, ik wacht nog even of er nog een zwarte komt en dan bestel ik een model met minder kilometers, en gaat deze terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Cyleo schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:04:
[...]

Haha, the need for speed B-)
Ja dat begreep ik ook uit de reviews. Met EU stand zit je al snel op 25km en dat voelt kunstmatig begrenst aan als ie gewoon 32km kan. En dan loopt de opbouw dus vloeiender. Wel apart dat de ketting er zo snel bij jouw exemplaar af ging. Bedoel notabene in de outlet lees ik dit: What’s the difference between V1 and V2?
V2 has an automatic chain tensioner. V1 does not.

Dan verwacht je dat ie de ketting automatisch blijft aanspannen/op spanning houdt.

Ik kwam ook nog een VanMoof S1 tegen in het zwart met bruin Brooks zadel en handvatten. Zelfde prijs als degene die ik besteld heb in de outlet store. Ziet er veel slicker uit :9 Dus nu twijfel ik weer. Boost zit ook op de S1 v1 had ik begrepen, maar gecapt op 25km/u. En hij heeft dus geen automatische kettingspanner. Vraag me af of als je een S1 in usa stand zet en je dan de boost knop gebruikt of ie dan niet gewoon doorschiet naar 32km/u. Lijkt me raar om dan bij 25km te worden afgekapt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Joosie200 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:27:
[...]

Haha, the need for speed B-)
Ja dat begreep ik ook uit de reviews. Met EU stand zit je al snel op 25km en dat voelt kunstmatig begrenst aan als ie gewoon 32km kan. En dan loopt de opbouw dus vloeiender. Wel apart dat de ketting er zo snel bij jouw exemplaar af ging. Bedoel notabene in de outlet lees ik dit: What’s the difference between V1 and V2?
V2 has an automatic chain tensioner. V1 does not.

Dan verwacht je dat ie de ketting automatisch blijft aanspannen/op spanning houdt.

Ik kwam ook nog een VanMoof S1 tegen in het zwart met bruin Brooks zadel en handvatten. Zelfde prijs als degene die ik besteld heb in de outlet store. Ziet er veel slicker uit :9 Dus nu twijfel ik weer. Boost zit ook op de S1 v1 had ik begrepen, maar gecapt op 25km/u. En hij heeft dus geen automatische kettingspanner. Vraag me af of als je een S1 in usa stand zet en je dan de boost knop gebruikt of ie dan niet gewoon doorschiet naar 32km/u. Lijkt me raar om dan bij 25km te worden afgekapt..
Ik begreep dat de v2 toch wel enige verbeteringen heeft zoals een andere accu en motor. Tenzij de v1 een hele lage aantal KM's heeft zou ik het persoonlijk niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
peligro2k schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:32:
[...]

Ik begreep dat de v2 toch wel enige verbeteringen heeft zoals een andere accu en motor. Tenzij de v1 een hele lage aantal KM's heeft zou ik het persoonlijk niet doen.
Ja, dat idee had ik dus ook. Anders brengen ze de v2 S1 voor niks uit als de verbeteringen alleen een automatische kettingspanner betreft. En als ik het filmpje van Bright mag geloven zit er idd een betere accu in, touch unlock, boost verbetert zodat je hem continu kunt gebruiken.

Plus als ik dan toch hem in zwart wil hebben.. valt het natuurlijk te tweaken door het frame over te spuiten :P En een brooks zadel/handvatten kan je zelf ook wel bijkopen. Dus voor nu hou ik mijn VM outlet order dit keer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Joosie200 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:15:
[...]

Ja, dat idee had ik dus ook. Anders brengen ze de v2 S1 voor niks uit als de verbeteringen alleen een automatische kettingspanner betreft. En als ik het filmpje van Bright mag geloven zit er idd een betere accu in, touch unlock, boost verbetert zodat je hem continu kunt gebruiken.

Plus als ik dan toch hem in zwart wil hebben.. valt het natuurlijk te tweaken door het frame over te spuiten :P En een brooks zadel/handvatten kan je zelf ook wel bijkopen. Dus voor nu hou ik mijn VM outlet order dit keer aan.
Hoe was het retour van je andere outlet fiets gegaan? Moet je betalen voor het terugsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
peligro2k schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:28:
[...]

Hoe was het retour van je andere outlet fiets gegaan? Moet je betalen voor het terugsturen?
Die heb ik op dezelfde dag nog telefonisch geannuleerd, dus die is nooit verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik zie vooral de zwarte fietsen. Hebben de lichte versies dezelfde problemen qua afwerking?

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
Patvs120 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 00:53:
[...]

Ik heb eind van de ochtend even contact gehad met Vanmoof hierover. De vriendelijke dame die me wilde helpen had als enige voorwaarde dat ik dan wel mijn Engelse taal moest opvijzelen als ik met haar in gesprek ging. Anders moest ik wederom even in de wacht voor Nederlandse hulp. Dus zo geschiedde dat mijn collega's hier met een grote grijns mijn roestige taalvaardigheden bewonderden.

Laten we er nu ook maar even uitgaan van het goede in de mens en aannemen dat wat ze vertelde ook klopt

Ze heeft op basis van mijn gegevens en framenummer in hun database gekeken hoe het zit met mijn fiets. Is hij wel of niet begrenst qua speed limit? Ze kon zichzelf niet in mijn waarnemingen vinden omdat het een zuivere nederlandse fiets is en écht op US settings is vrijgegeven! Dus ik kan gewoon speed limit instellen zei ze. "mits legaal toegestaan op de weg uiteraard". Wederom aangegeven dat ik écht die snelheid niet haal of kan aanpassen en dat de hele regel met Speed Limit ontbreekt in de app. Ze gaf aan dat er vanmorgen wel een APP update naar versie 1.5.1 is geweest, dus of ik die ondertussen ook gelijk kon bijwerken, want er was een vermoeden dat het aan de communicatie tussen de app/telefoon en de fiets lag. Dat hielp niets, dus heb ik een connectie met de fiets gemaakt en kon zij zien waarmee ik connectie maakte en dat alle gegevens ook kloppen. Framenummer, US settings, Firmware etc etc. alles op orde en match met mijn account. Ze heeft nog reset van landinstellingen gedaan en ik de app herstart, maar dat mocht niet baten. Ze was niet goed genoeg thuis in de onderliggende APP en communicatie met de fiets, dus ze ging een developer aantikken. Ik zou er binnen één tot 2 dagen een belletje voor terug krijgen.

Tot zover nog steeds mijn vertrouwen in de mens. Oké, eerlijk is eerlijk, wellicht was haar vriendelijke stem en kundigheid aan de telefoon ook wel een beetje vertroebelend O+ )

Ik heb dus een Nederlandse fiets die niet hardwarematig gelimiteerd is.
Ik heb dus een fiets die bij Vanmoof met US settings geregistreerd
Ik heb dus een fiets die hier zelf niet aan wil voldoen :+

Maar wat gebeurt er een uurtje later? ik kijk nog even in de app, om te zien of ik kan ontdekken wat er verder aangepast zou zijn. Wat schetst mijn verbazing, ineens is de Speed limit van EU- US beschikbaar.

Hoe dan? iets in mijn diepste gevoel zegt me dat ik de mens moet blijven vertrouwen, maar het stemmetje in mij roept toch dat men bij Vanmoof de knop om heeft moeten zetten omdat ik hem anders retour zou sturen.

Ik ben wel serieus blij overigens, ik wilde hem ook graag houden, dus straks na 5 uur ga ik het proberen of hij nu wel doorloopt op US settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburgers
BAMMER schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:03:
[...]

Ik heb eind van de ochtend even contact gehad met Vanmoof hierover. De vriendelijke dame die me wilde helpen had als enige voorwaarde dat ik dan wel mijn Engelse taal moest opvijzelen als ik met haar in gesprek ging. Anders moest ik wederom even in de wacht voor Nederlandse hulp. Dus zo geschiedde dat mijn collega's hier met een grote grijns mijn roestige taalvaardigheden bewonderden.

Ik ben wel serieus blij overigens, ik wilde hem ook graag houden, dus straks na 5 uur ga ik het proberen of hij nu wel doorloopt op US settings
Fijn voor je, hoop dat ie met die snelheid bevalt. Vind dat engels allemaal wel overdreven van Van Moof. Draven een beetje te ver door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Joosie200 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:27:
[...]
Ik heb een S1 v1 (pre-order, met de rode remklauwen) en de boost is zelfs gecapped op minder, werkt tot ongeveer 21 km/uur dus net iets verder dan het schakelen naar de 2e versnelling. Dit heeft naar ik heb begrepen te maken met de maximale hoeveelheid vermogen die uit de accu gehaald kan worden.
Verder heb je wel gewoon de EU en US-settings, dus 32km/u maximaal.
v2 heeft boost tot 32 km/u op US-setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Daniel schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:55:
[...]

Ik heb een S1 v1 (pre-order, met de rode remklauwen) en de boost is zelfs gecapped op minder, werkt tot ongeveer 21 km/uur dus net iets verder dan het schakelen naar de 2e versnelling. Dit heeft naar ik heb begrepen te maken met de maximale hoeveelheid vermogen die uit de accu gehaald kan worden.
Verder heb je wel gewoon de EU en US-settings, dus 32km/u maximaal.
v2 heeft boost tot 32 km/u op US-setting.
Hoeveel KM heb je inmiddels op je V1 gereden? Enig idee hoeveel de accu is gesleten? Ik twijfel nog steeds of ik mijn fietts met 2600 kilometer erop terug stuur naar de outlet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
BAMMER schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:03:
[...]

Laten we er nu ook maar even uitgaan van het goede in de mens en aannemen dat wat ze vertelde ook klopt

Ze heeft op basis van mijn gegevens en framenummer in hun database gekeken hoe het zit met mijn fiets. Is hij wel of niet begrenst qua speed limit? Ze kon zichzelf niet in mijn waarnemingen vinden omdat het een zuivere nederlandse fiets is en écht op US settings is vrijgegeven! Dus ik kan gewoon speed limit instellen zei ze. "mits legaal toegestaan op de weg uiteraard". Wederom aangegeven dat ik écht die snelheid niet haal of kan aanpassen en dat de hele regel met Speed Limit ontbreekt in de app. Ze gaf aan dat er vanmorgen wel een APP update naar versie 1.5.1 is geweest, dus of ik die ondertussen ook gelijk kon bijwerken, want er was een vermoeden dat het aan de communicatie tussen de app/telefoon en de fiets lag. Dat hielp niets, dus heb ik een connectie met de fiets gemaakt en kon zij zien waarmee ik connectie maakte en dat alle gegevens ook kloppen. Framenummer, US settings, Firmware etc etc. alles op orde en match met mijn account. Ze heeft nog reset van landinstellingen gedaan en ik de app herstart, maar dat mocht niet baten. Ze was niet goed genoeg thuis in de onderliggende APP en communicatie met de fiets, dus ze ging een developer aantikken. Ik zou er binnen één tot 2 dagen een belletje voor terug krijgen.

Tot zover nog steeds mijn vertrouwen in de mens. Oké, eerlijk is eerlijk, wellicht was haar vriendelijke stem en kundigheid aan de telefoon ook wel een beetje vertroebelend O+ )

Ik heb dus een Nederlandse fiets die niet hardwarematig gelimiteerd is.
Ik heb dus een fiets die bij Vanmoof met US settings geregistreerd
Ik heb dus een fiets die hier zelf niet aan wil voldoen :+

Maar wat gebeurt er een uurtje later? ik kijk nog even in de app, om te zien of ik kan ontdekken wat er verder aangepast zou zijn. Wat schetst mijn verbazing, ineens is de Speed limit van EU- US beschikbaar.

Hoe dan? iets in mijn diepste gevoel zegt me dat ik de mens moet blijven vertrouwen, maar het stemmetje in mij roept toch dat men bij Vanmoof de knop om heeft moeten zetten omdat ik hem anders retour zou sturen.

Klinkt goed, fijn dat ze het zo gemakkelijk hebben kunnen aanpassen. Er is dus inderdaad toch echt een lijstje en de mogelijkheid om per fiets te begrenzen. Voor jouw situatie in ieder geval erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De popup store in Den Haag zou Piece of Mind service bieden, aldus https://www.vanmoof.com/s...nmoof-popup-the-hague-nl/. Ook op https://www.vanmoof.com/shop/nl_nl/peace-of-mind staat dat de bike doctors in 21 steden actief zouden zijn.

Maar ... om mijn boost-button (S2) te repareren, is toch wat lastiger. De bike doctors hebben blijkbaar geen mobiele soldeerbout. Op mijn vraag of dat voor de S3 een heel ander systeem is, was eerst het antwoord 'Nee', maar toen de lieflijke dame aan de telefoon realiseerde dat het dat dus niet uit zou maken, werd het antwoord snel gewijzigd.

Even doorgevraagd naar de relatie die ze zouden hebben met fietsenwinkel.nl. Ze gaf aan dat het leasen via hen verloopt. Goede kans dat ik daar dus terecht kan voor de reparatie, aldus de lieflijke dame. Nou, dan ga ik daar ff heen ...

Wordt vervolgd
Pagina: 1 ... 17 ... 145 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.