Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-12-2024
hammy87 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:16:
[...]

De naaf is gemaakt de SA, maar het schakelmechanisme is Vanmoof zelf denk ik zo (anders had SA het wel op de markt)
Missing dat vanmoof het bedacht heeft en het heeft laten maken bij sa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:27
Dan zou het wel in een keer goed zijn gegaan. Mn vriendin dr voet schoot bijna van pedaal toen de x3 schakelde van 2 naar 3 met testrit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roo
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Roo

He knows, you know

Dutchy88 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:16:
Sta na een proefrit met de S3 deze middag op het punt mijn eerste VanMoof te gaan bestellen maar twijfel erg over de Diefstal PoM verzekering/service. Volgens mij is een beetje fietsverzekering al snel goedkoper en misschien wel beter. Iemand hier ervaring mee of een goed advies?
Ik heb ook geen diefstal POM genomen, wel onderhoud. Als je in dit topic zoekt op verzekering vind je al veel recente informatie over andere verzekeringen.

Thank God for the Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeZeQue
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 29-10-2020
Roo schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:58:
[...]

Ik heb ook geen diefstal POM genomen, wel onderhoud. Als je in dit topic zoekt op verzekering vind je al veel recente informatie over andere verzekeringen.
Het is dan toch een betere deal om voor 200 euro er ook nog POM erbij te nemen? Is er een fietsverzekering die dat goedkoper heeft voor 3 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:50
JesseSebastian schreef op woensdag 29 april 2020 @ 08:30:
[Afbeelding]
Gister tijdens mijn proefrit zwaar gefaald met het aanzetten van de flits
Da's een beetje Dom :+

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roo
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Roo

He knows, you know

ZeZeQue schreef op woensdag 29 april 2020 @ 17:15:
[...]

Het is dan toch een betere deal om voor 200 euro er ook nog POM erbij te nemen? Is er een fietsverzekering die dat goedkoper heeft voor 3 jaar?
Ja, dat heb ik wel overwogen (en ik neem aan dat het alsnog zou kunnen). Maar ik heb nog nooit een fietsverzekering afgesloten, zet mijn fiets in principe ook alleen maar op veilige plekken. Maar goed, ik heb dan ook nog nooit een ebike gehad.

Dus ik twijfel nog een klein beetje.De HEMA verzekering met GPS iets trouwens 192 euro voor drie jaar, is nog zelf iets goedkoper.

Thank God for the Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
Is doorgaans goedkoper om doorlopend i.p.v. 3 jaar vast te nemen. (en kan na het eerste jaar toch per maand opzeggen)

Allianz is 37 tot 50 EUR per jaar afhankelijk van je postcode gebied. (ebike 2000 EUR, alleen diefstal).

[ Voor 11% gewijzigd door maxnl op 29-04-2020 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewima
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
Hoe kan het trouwens dat er nog steeds zoveel VanMoof’s gestolen worden? Die bike hunters zitten niet stil. Wordt het wiel niet geblokkeerd dmv het kick-lock - of weet de gemiddelde fietsendief dat al gewoon te omzeilen?

Advienne que pourra..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Ik begreep van mijn ouders dat er reclame op tv wordt gemaakt voor een mini fiets pomp met accu.
Ik wil er graag 1 kopen maar kan ze niet vinden .
Het is een kleine staaf met een accu en display.. en een slang voor de banden op te pompen
Wie oe wie weet een goede .
Wil er graag 1 kopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• artfuldodger
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01 19:35
[...]

In mijn postcodegebied (midden NL) 180,- bij Allianz voor 3 jaar inclusief diefstal (nieuwprijs), schade en ‘pechhulp’ voor onderweg. Dat laatste betekent dat ze je komen oppikken en weer thuisbrengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
max.schollen schreef op woensdag 29 april 2020 @ 18:31:
Ik begreep van mijn ouders dat er reclame op tv wordt gemaakt voor een mini fiets pomp met accu.
Ik wil er graag 1 kopen maar kan ze niet vinden .
Probeer het eens bij ome Ali

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deryck
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:21
Beste allemaal.

Wat een vette fiets die S3. Mooie dikke banden.

Ik lees op dit forum dat de S3 vooral geschikt is voor de stad. Ik heb er drie vragen over.

Vraag 1:
Is de fiets ook geschikt voor langere afstanden?

Ik wil namelijk 2x in de week 30km heen en 30km terug fietsen naar werk. Dus 120 per week.

Ik wil geen speedpedelec. Te gevaarlijk en te duur met kenteken bord erbij met maandelijkse kosten. 25km p.u is prima voor mij!

Vraag 2:
Ik ben zeer sportief met zeer goede conditie. Is het mogelijk om in de laagste ondersteuning toch 25 km. per uur te fietsen? Of remt bij een lage ondersteuning af als je harder gaat fietsen?

Vraag 3:
Kan ik gebruik maken van het nationale fiets plan(de oude) i.c.m. deze fiets? De fietsen worden niet extern verkocht.

Dank jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Ik wil iets goeds .. het ik met garantie gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewima
deryck schreef op woensdag 29 april 2020 @ 19:20:
Vraag 3:
Kan ik gebruik maken van het nationale fiets plan(de oude) i.c.m. deze fiets? De fietsen worden niet extern verkocht.
Ik heb mijn S3 via het oude fietsplan gekocht. Mijn werkgever werkt met 'Fiscfree' als intermediate, en VanMoof bleek dat ook te doen. 3x de klantenservice gebeld en 3x een andere manier om te bestellen gehoord - maar uiteindelijk heb ik vorige week zelf de order ingeschoten via de Fiscfree website (je kan hier Van Moof selecteren als dealer) - je moet dan zelf de kosten van de fiets incl. eventuele accessoires invullen, er is geen shop. Vanmorgen VanMoof gebeld en vernomen dat de bestelling inderdaad doorgekomen en geaccepteerd was, met levertijd van eind Juni. Scheelt incl. fietsenverzekering ruim 1200 euro - dus ben er erg blij mee!

Advienne que pourra..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:23
deryck schreef op woensdag 29 april 2020 @ 19:20:
Beste allemaal.

Wat een vette fiets die S3. Mooie dikke banden.

Ik lees op dit forum dat de S3 vooral geschikt is voor de stad. Ik heb er drie vragen over.

Vraag 1:
Is de fiets ook geschikt voor langere afstanden?

Ik wil namelijk 2x in de week 30km heen en 30km terug fietsen naar werk. Dus 120 per week.

Ik wil geen speedpedelec. Te gevaarlijk en te duur met kenteken bord erbij met maandelijkse kosten. 25km p.u is prima voor mij!

Vraag 2:
Ik ben zeer sportief met zeer goede conditie. Is het mogelijk om in de laagste ondersteuning toch 25 km. per uur te fietsen? Of remt bij een lage ondersteuning af als je harder gaat fietsen?

Vraag 3:

Dank jullie!
  1. Zeker, op mijn S2 reed ik bijna dagelijks 15 km heen en 15 km terug. Zoek gerust eerst terug in dit topic want ik ben niet de enige hierin. Wat mij betreft zelfs meer geschikt voor lange afstanden dan voor in de stad, want in de stad haal je de topsnelheid minder vaak en is de tijdswinst en het zweetverlies/winst minder groot.
  2. De fiets remt niet. Bij overschrijden van de maximum snelheid gaat de motor uit. Dat voelt zwaarder (duh), maar remt in feite dus niet. De topsnelheid is overigens 32 km/u (in te stellen in de app door regio USA te kiezen), dat geef je iets meer marge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik heb interesse in een X3, maar dat rare ding voorop met die elastieken, kan dat eraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeZeQue
Pewima schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:07:
[...]

Ik heb mijn S3 via het oude fietsplan gekocht. Mijn werkgever werkt met 'Fiscfree' als intermediate, en VanMoof bleek dat ook te doen. 3x de klantenservice gebeld en 3x een andere manier om te bestellen gehoord - maar uiteindelijk heb ik vorige week zelf de order ingeschoten via de Fiscfree website (je kan hier Van Moof selecteren als dealer) - je moet dan zelf de kosten van de fiets incl. eventuele accessoires invullen, er is geen shop. Vanmorgen VanMoof gebeld en vernomen dat de bestelling inderdaad doorgekomen en geaccepteerd was, met levertijd van eind Juni. Scheelt incl. fietsenverzekering ruim 1200 euro - dus ben er erg blij mee!
Hoe heb je het voor elkaar gekregen om via Fiscfree je S3 te halen? Wist je dat je werkgever hiermee werkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
jodeltje schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:53:
Ik heb interesse in een X3, maar dat rare ding voorop met die elastieken, kan dat eraf?
Dat is een optie .. zit er niet standaard bij en ja hij kan er af .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewima
ZeZeQue schreef op woensdag 29 april 2020 @ 21:35:
[...]

Hoe heb je het voor elkaar gekregen om via Fiscfree je S3 te halen? Wist je dat je werkgever hiermee werkte?
Ja inderdaad, Fiscfree is de standaard dienstverlener voor het fietsplan van mijn werkgever

Advienne que pourra..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
max.schollen schreef op woensdag 29 april 2020 @ 23:11:
[...]

Dat is een optie .. zit er niet standaard bij en ja hij kan er af .
‘zit er niet standaard bij’? Weet je dat zeker? Het is niet 1 vd opties en staat wel op alle plaatjes, dan zit het er toch standaard bij? Ook zeggen mensen erover ‘nog nooit gebruikt’, dus lijkt wél standaard.

[ Voor 14% gewijzigd door jodeltje op 29-04-2020 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeZeQue
Pewima schreef op woensdag 29 april 2020 @ 23:16:
[...]

Ja inderdaad, Fiscfree is de standaard dienstverlener voor het fietsplan van mijn werkgever
En krijg jij nog steeds reiskostenvergoeding? Ik zag op internet dat er nu een regeling is dat je 7% bijtelling moet betalen over je fiets als je hem leased, maar je reiskostenvergoeding vervalt. Doe jij dit of koopt jouw werkgever je S3 en betaal jij hem af doormiddel van brutoloon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewima
ZeZeQue schreef op woensdag 29 april 2020 @ 23:51:
[...]

En krijg jij nog steeds reiskostenvergoeding? Ik zag op internet dat er nu een regeling is dat je 7% bijtelling moet betalen over je fiets als je hem leased, maar je reiskostenvergoeding vervalt. Doe jij dit of koopt jouw werkgever je S3 en betaal jij hem af doormiddel van brutoloon?
Ja dat krijg ik nog steeds. Fiscfree is de ‘oude’ regeling, loopt dus via de WKR van de werkgever :).

Advienne que pourra..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-05-2024

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Patvs120 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:32:
[...]
Waarom bouwt VanMoof geen reflector in, in dat achterlicht? Zelfs een 5 euro HEMA lampje is legaal als 'twee-in-één" zoals:
Zoals bij de S2 wel was. Ik snap ze ook niet.
En zichtbaarheid naar anderen toe doe ik niet voor de politie maar voor mijn eigen veiligheid!

Bij zowel de S2 als S3 heb ik er gelijk Schwalbe Marathon GT banden mét reflectie omgelegd. Die Big Ben banden zijn sowieso goedkope popiejopie bandjes zonder serieuze lekbescherming. Het zijn geeneens specifieke ebike banden!?

Iemand vroeg out of the box mee te denken voor de toekomstige S5.
Mijn suggestie zou zijn; de S2 doorontwikkelen en betrouwbaar maken. Enige verandering zou een handmatige 3 speed moeten zijn. Die mechanische remmen waren ook prima, mits GOED afgesteld. Remt net zo goed als hydraulisch. Zodra je blokkeert knijp je al te hard, heb je geen hydrauliek voor nodig. Verlichting op S2 was aan de voorkant ook beter en een stuk feller met groter verlicht vlak op de weg.
En dus die banden veranderen. Voila een echt goede Vanmoof! Maar is slechts mijn mening.

VM doet liever fancy en gevaarlijk dan goed.
Snelheid boven wettelijke max, wie is verantwoordelijk bij derden letsel? Ik zou dat risico absoluut niet nemen! Geen reflectie? Icm te hoge snelheid is problemen vragen in het kwadraat n.m.m.
(Daarnaast vind ik de waarde vermindering een klap in het gezicht van alle vorige ES/S2 rijders! Zonder blikken of blozen ook.)
En zodra je als enthousiaste nieuwe gebruiker na een paar weken uit de euforie bent begin je je te ergeren aan alle probleempjes die er zijn. Ik geloof echt niet dat het schakelprobleem straks weg is. Waarom nu al dan niet? Na al die (hopelijk!) duizenden testkilometers? En dan ga je potentiële klanten laten rijden om ze tot koop over te halen, op een niet uitontwikkeld product? Sure. Die verkooppraat is net zo betrouwbaar als de klantenservice antwoorden...

Als de hogere snelheid, hoe gevaarlijk ook, niet jouw reden is, kijk dan eens rond bij de degelijk fietsmerken. Tuurlijk zie je een accu, soms ook wel mooi weggewerkt, en een display. Maar ga eens rijden en voel het verschil en weeg dan af. De S2/S3 display is mooi weggewerkt maar ook redelijk onbruikbaar overdag. Was bij de S ook stukken duidelijker (en mooier n.m.m.) maar das persoonlijke smaak. Vorm boven functie is een ergernis op lange termijn. Gadgets zijn leuk, tot je app niet connect, ze half werken of je een reset moet doen. Of je met lek ergens staat. Je kan overal terecht met garantie en onderhoud. Eerste beurten ook vaak gratis of tegen gereduceerd tarief. Of makkelijk zelf te doen.

Slechts mijn 2 centen.

[ Voor 6% gewijzigd door Eddy 6 pack op 30-04-2020 08:26 ]

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Eddy 6 pack schreef op donderdag 30 april 2020 @ 08:19:
[...]
VM doet liever fancy en gevaarlijk dan goed.
Ach, een Van Moof is meer een 'lifestyle' product. Als je een oerdegelijke goede fiets wil, koop je een Gazelle ofzo. Maar de Van Moof is 'mooi' en 'design' (elk product is desig, maar goed). Net als een Apple koop je 'm voornamelijk omdat ie er gewoon cool uitziet. En nu ze de prijs heel erg concurrerend hebben gemaakt, denk ik dat ze wel een hit hebben.
En hoewel de vergelijking met Apple een beetje mank gaat (een Apple heeft volgens mij niet zoveel kwaliteits issues), is het wel degelijk ook een 'me-too' product. Als jij echt serieus wilt fietsen, geef je mee om kwaliteit, comfort en functionaliteit, en dan koop je geen Van Moof. Dan zijn er meer betere alternatieven, met bijvoorbeeld een middenmotor, waarbij de aandrijving altijd beter is dan bij een voorwielmotor.

Echter, de Van Moof heeft ook een paar interessante features die je op andere fietsen weer niet hebt. En op die features ben ik, als niet-echt-heel-serieuze fietser gevallen. De fiets is grotendeels hufterproof door de geíntergreerde verlichting (hoe gemankeerd ook), makkelijk af te sluiten door het kicklock en meteen voorzien van een alarm. En inderdaad bevalt het design mij ook. Het ziet er cool uit, en ik als ouwe lul wil graag cool zijn met een hippe fiets. Scheelt mij weer een Harley Davidson... :+
Wat betreft de banden hoor ik zoveel verschillende verhalen. De een heeft in 2 jaar tijd nooit een lek gereden, de ander heeft het om de week bij wijze van spreken. Ja, dat kan. Ik heb met mijn auto's in de loop der jaren ook zeer zelden een lekke band gehad. Maar ooit wel een keer 3 in 3 weken. Blij dat het een lease auto was. Maar dat zegt niets over de kwaliteit van de banden, maar over de scherpte van een kapot bierglas op straat en de verwoestende werking van een kapotte trottoirband die een mooie winkelhaak in de wang sneed.

Al met al denk ik dat ik blij ga zijn met mijn S3. En zeuren kan altijd, maar dan moet je een andere fiets kopen Als je echt een serieuze fietser bent, en er wat vanaf weet, kom je volgens mij eerder bij een andere fiets uit. Er zijn zoveel fietsen die zowel technisch als kwalitatief veel beter zijn. Maar als je voor design kiest, weet je feitelijk bij voorbaat al dat er ergens op ingeleverd is. Want dat is gewoon een stelregel voor design producten. Vorm gaat dan boven functie.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caspers
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-01-2021
Om eerder te kunnen fietsen heb ik ervoor gekozen om mijn order van de S2 niet om te zetten naar de S3. Helaas net bericht dat de levering vertraagd is. Gaat nu de S3 achterna. Helaas......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:24

DjVe

Hatsaflats!

Eddy 6 pack schreef op donderdag 30 april 2020 @ 08:19:
[...]
Die Big Ben banden zijn sowieso goedkope popiejopie bandjes zonder serieuze lekbescherming. Het zijn geeneens specifieke ebike banden!?
De Big Ben heb je ook gewoon met lekbescherming en geschikt voor speed pedelec.

In de specs van de S3: Tires Schwalbe Big Ben puncture protected
Specs van Schwalbe: Performance Line: Meer veiligheid door RaceGuard lekbescherming. Met ECE-R75 keurmerk voor snelle E-bikes

De Bin Bens moeten overigens standaard ook een reflex randje hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 16:38
jodeltje schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:53:
Het voorrekje bij de X3 zit inderdaad echt vast en kan er niet vanaf.
Ik vind het juist een voordeel van de X3, perfect om je tas op te zetten als je naar werk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DjVe schreef op donderdag 30 april 2020 @ 09:40:
[...]
De Big Bens moeten overigens standaard ook een reflex randje hebben.
Ja, dat zag ik ook in de specs staan. Vreemd dat het ofwel toch niet zo is, of dat niemand het heeft opgemerkt.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:08
mphilipp schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:31:
[...]

Ja, dat zag ik ook in de specs staan. Vreemd dat het ofwel toch niet zo is, of dat niemand het heeft opgemerkt.
Het zit er echt niet in, ook de VM medewerker kon dit bevestigen na afloop van de proefrit. Mogelijk gaat het dan toch om een ander type van de Big Ben band (goedkoper) zonder reflectie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dutchy88 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:39:
[...]
Het zit er echt niet in, ook de VM medewerker kon dit bevestigen na afloop van de proefrit. Mogelijk gaat het dan toch om een ander type van de Big Ben band (goedkoper) zonder reflectie?
Nóg bijzonderderder is het dat Van Moof blijkbaar een fiets op de markt zet die niet aan de wetgeving voldoet. Dat er in andere landen andere regels gelden is geen argument; dat is met van alles zo. Auto's moeten in andere landen ook aan andere regels voldoen. Het verschil is, dat als een auto niet voldoet, deze geen typegoedkeuring krijgt en dus niet de weg op mag. Voor fietsen geldt dat blijkbaar niet, en is het aan de berijder om daar iets mee te doen. Tenminste...ik denk niet dat ik een eventuele bekeuring kan declareren bij Taco... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-11-2022
Shit, proefrit laten schieten. Ach ja, dat ding wordt toch pas over drie maanden geleverd, test hem wel wanneer ze hem ook binnen afzienbare tijd kunnen leveren en niet pas een seizoen later.

Of blijft de productie even pauper en moet je straks tot einde herfst wachten als je hem in hartje zomer bestelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

mphilipp schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:46:
Nóg bijzonderderder is het dat Van Moof blijkbaar een fiets op de markt zet die niet aan de wetgeving voldoet.
Je krijgt de wielreflectoren er los bij zoals geschreven. Dan voldoet het toch?
(Trouwens zelfs exact dezelfde als op mijn 1e type S5 van 10 jaar terug). Al ben ik eens dat een band met reflector een no-brainer is, voor elk land..

Ik zelf haak overigens af voor de S3. Ik ging vooral voor de US stand op een fog-white. Die kleur is er niet en ik heb weinig vertrouwen in het innovatieve schakelsysteem bovendien wijzigt door de Corona-crisis mijn verwachte gebruik ook. Ik denk niet dat ik gedurende het droge seizoen veel met de fiets naar het werk ga. Kan altijd volgend jaar anders besluiten en alsnog kopen.

[ Voor 8% gewijzigd door bombadil op 30-04-2020 10:59 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

mphilipp schreef op donderdag 30 april 2020 @ 09:24:
[...]

Ach, een Van Moof is meer een 'lifestyle' product. Als je een oerdegelijke goede fiets wil, koop je een Gazelle ofzo. Maar de Van Moof is 'mooi' en 'design' (elk product is desig, maar goed). Net als een Apple koop je 'm voornamelijk omdat ie er gewoon cool uitziet.

Al met al denk ik dat ik blij ga zijn met mijn S3. En zeuren kan altijd, maar dan moet je een andere fiets kopen Als je echt een serieuze fietser bent, en er wat vanaf weet, kom je volgens mij eerder bij een andere fiets uit. Er zijn zoveel fietsen die zowel technisch als kwalitatief veel beter zijn. Maar als je voor design kiest, weet je feitelijk bij voorbaat al dat er ergens op ingeleverd is. Want dat is gewoon een stelregel voor design producten. Vorm gaat dan boven functie.
Tuurlijk ga je blij zijn. Het is jouw keuze en jij wilt hem graag. Ik heb er ook met plezier op gefietst, sterker nog; de hele familie gebruikte hem als snelle e-scooter en vloog met 37 km/u door stad en land!
En ze zijn echt niet slecht hoor. En inderdaad het design is nog steeds heel mooi, vind en vond ik ook. Maar moet wel bekennen na 3 jaar op een S/S2 is het minder bijzonder geworden en zijn er ook andere modellen die ik mooi vind. De Stromer modellen bijvoorbeeld vind ik er heel mooi, stoer en sterk uitzien. Ondanks dat je ziet dat het een ebike is. Dat had ik dus ook met de nieuwe Gazelle Ultimate C380 HMB, wel 2x zo duur als de S3 maar toch... Smaken verschillen en ik sluit niet uit dat er ooit weer een Vanmoof komt, mits die wel uitontwikkeld is en features bevat die het publiek wil en die ook foutloos werken.

Het is alleen dat ik het jammer vindt dat VM niet wat beter alles uitdenkt en uitontwikkeld. Dat is leuk voor nu in je begintijd als bedrijf. Je haalt er snel nieuwe klanten mee binnen... Maar als die eenmaal binnen zijn moet ze ook blijven. En dat doe je n.m.m. marketing technisch gezien niet met 5 jaar lang kinderziekten, hoe goed en snel en vriendelijk en gratis opgelost, accepteren. En al helemaal niet door bestaande klanten het gevoel te geven dat ze 1300 teveel hebben betaald voor een model wat als minder wordt gezien als de jouwe. Als het nou een model ernaast was geweest met iets mindere specs kun je dat geestelijk afvangen bij de bestaande cliëntele, maar op deze manier.... Ik weet het niet....

6pack.

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

DjVe schreef op donderdag 30 april 2020 @ 09:40:
[...]

De Big Ben heb je ook gewoon met lekbescherming en geschikt voor speed pedelec.

In de specs van de S3: Tires Schwalbe Big Ben puncture protected
Specs van Schwalbe: Performance Line: Meer veiligheid door RaceGuard lekbescherming. Met ECE-R75 keurmerk voor snelle E-bikes

De Bin Bens moeten overigens standaard ook een reflex randje hebben.
Alle banden hebben volgens de fabrikanten wel lekbescherming. Maar geloof mij dat het bij een Big Ben minimaal is. De gradatie die Scwalbe gebruikt suggereert dat een Big Ben op 3/4 v/d bescherming biedt van een GT Tour maar zo werkt dat niet. Als je de banden toch omwisselt, heel makkelijk zelf te doen, kun je de banden online voordelig bestellen, zou ik ze gelijk met goede lekbescherming nemen. Dat is slechts mijn advies.

Wil je echt 100% nooit lekrijden, dan moet je voor de 'ontplatbare' gaan. De Scwalbe Marathon Plus. Daar kun je zelfs een punaise indrukken en dan nog gaat die niet lek. Persoonlijk kies ik al jaren voor de GT Tour omdat die soepeler en sneller loopt dan de Plus en ook praktisch onplatbaar is.

Succes met je keuze.

6pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

bombadil schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:57:
[...]
Ohja, dat is waar ook. Ik plak zelf die zwarte retro-reflectiestickers op de velgrand. Niets te zien, allen in het donker licht het op als een vuurtoren. Prima spul.

Als ze zoveel om het design geven had inderdaad banden met zo'n strip erop of die dingen die ik besteld heb een beter optie geweest. Maar goed, kost allemaal weer geld en zo zullen er wel meer dingen gesneuveld zijn in de rekenmachine van de accountant. Want dát is de realiteit van product developmen; het moet voor een bepaalde prijs. Hier klaagt iedereen weer over iets anders omdat voor iedereen weer andere eisen en wensen gelden. En zo zullen zij zelf ook een hele lijst hebben gehad van dingen die ze eigenlijk anders hadden willen doen, maar helaas...je kunt niet alles doen, dus moet je keuzes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Eddy 6 pack schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:15:
[...]
Tuurlijk ga je blij zijn. Het is jouw keuze en jij wilt hem graag.
[knip]
Maar moet wel bekennen na 3 jaar op een S/S2 is het minder bijzonder geworden en zijn er ook andere modellen die ik mooi vind.
Klopt, en ik ben mij ook wel bewust van de tekortkomingen. Ik heb alleen de keuze gemaakt en denk dat ik ermee kan leven. Ik heb ook naar anderen gekeken. Een vriend van mij is goed op de hoogte en fiets veel en fanatiek. Hij heeft een Qwic van heul veul €'s. Dus ik heb ook even gekeken wat zij te bieden hebben in de wat betaalbaardere klasse. Op zich zijn dat ook hele mooie fietsen. Ik was zelfs bereid om op termijn zo'n dure te kopen. Die is op allerlei punten helemaal top. Mooie techniek en het ziet er degelijk uit. En ook niet allemaal saaie ontwerpen. Maar goed, toch maar voor de hippe optie gegaan :+ Ga ik een hoop plezier van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:16
mphilipp schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:49:
Maar goed, kost allemaal weer geld en zo zullen er wel meer dingen gesneuveld zijn in de rekenmachine van de accountant.
Banden met zij-reflectie zal toch vrijwel even duur zijn... :?
Dat soort dingen horen gewoon standaard te zijn, zeker in landen waar het verplicht is.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:22

Daniel

Kapitein NCC-1701
bombadil schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:57:
[...]

(Trouwens zelfs exact dezelfde als op mijn 1e type S5 van 10 jaar terug). Al ben ik eens dat een band met reflector een no-brainer is, voor elk land..
Spaakreflectoren zoals VM die levert voldoen niet aan de regels (https://www.rijksoverheid...-reflectie-op-een-fiets):
Regels voor reflectie op een fiets
[...]
u mag geen spaakreflectoren gebruiken. Dit zijn reflectoren die in de lengte op een spaak zijn bevestigd.
Ik snap ook totaal niet waarom VM dit zo doet en feitelijk een fiets verkoopt die in NL illegaal is. De band zonder reflectie is maar 8 dollar goedkoper - 23 om 31 dollar - dan hetzelfde type met reflectie. Als je dit grootschalig inkoopt krijg je er vast nog wel flinke korting op. Foute zuinigheid. https://www.schwalbetires.com/bike_tires/road_tires/big_ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Daniel schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:01:
[...]

Spaakreflectoren zoals VM die levert voldoen niet aan de regels (https://www.rijksoverheid...-reflectie-op-een-fiets):

[...]

Ik snap ook totaal niet waarom VM dit zo doet en feitelijk een fiets verkoopt die in NL illegaal is. De band zonder reflectie is maar 8 dollar goedkoper - 23 om 31 dollar - dan hetzelfde type met reflectie. Als je dit grootschalig inkoopt krijg je er vast nog wel flinke korting op. Foute zuinigheid. https://www.schwalbetires.com/bike_tires/road_tires/big_ben
Op werk hebben een aantal mensen ook een VM elektrische fiets en die zijn geleverd zonder hydraulische remmen, dit terwijl een basis setje van Shimano minder als 50 euro kost voor de voor en achterrem. Maar zoveel meer vertrouwen geeft bij het remmen dan een staalkabel..

Dus het bezuinigen op veiligheid zit een beetje in hun DNA gok ik dan maar zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Brilsmurfffje schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:34:
[...]

Op werk hebben een aantal mensen ook een VM elektrische fiets en die zijn geleverd zonder hydraulische remmen, dit terwijl een basis setje van Shimano minder als 50 euro kost voor de voor en achterrem. Maar zoveel meer vertrouwen geeft bij het remmen dan een staalkabel..

Nouja uiteindelijk tellen al die tientjes natuurlijk wel op en wordt je hele fiets zomaar een paar honderd euro duurder. Maar als het gaat om dingen uberhaupt aan de wettelijke eisen laten voldoen zou je denken dat je daar geen besparing probeert te realiseren. Nu verplicht je je klanten bijna om er zelf andere banden op te leggen of met tape aan de slag te gaan.

ps in 4 jaar nooit lekgereden trouwens met die cheapo Big Ben's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Brilsmurfffje schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:34:
[...]

Ehhh...hydraulische remmen worden toch pas op de S3 geleverd? En ik kan mij niet zo goed voorstellen dat jullie nu al een aantal S3's hebben rijden. Of mis ik iets?

En laten we nou niet doen alsof remmen met een kabel, waar we al 100 jaar mee rijden, ineens onbetrouwbaar zijn. Je kunt het ook overdrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

mphilipp schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:44:
[...]

Ehhh...hydraulische remmen worden toch pas op de S3 geleverd? En ik kan mij niet zo goed voorstellen dat jullie nu al een aantal S3's hebben rijden. Of mis ik iets?

En laten we nou niet doen alsof remmen met een kabel, waar we al 100 jaar mee rijden, ineens onbetrouwbaar zijn. Je kunt het ook overdrijven...
Weleens met een goed setje hydraulische remmen gereden? Zoveel meer gevoel tijdens het remmen, harde knijpen is ook meer kracht ipv meer rek in de kabel. Ja we rijden al 100 jaar met staalkabels maar toen gingen we ook maar 15km/h met de fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Hydraulisch is top maar zeker geen standaard op fietsen of zelfs elektrische fietsen of racefietsen. En niet iedere fietser snapt dat je niet keihard met je voorrem moet remmen en loopt dus het risico van een valpartij of koprol. Maar goed, de S3 heeft hydraulisch wel gewoon. Een pluspunt dus, al is mijn ervaring (andere fiets) dat de lokale fietsenmaker ook met hydraulisch vaak al moeite heeft..
Daniel schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:01:
Spaakreflectoren zoals VM die levert voldoen niet aan de regels (https://www.rijksoverheid...en-reflectie-op-een-fiets ):

Ah, daar zit het misverstand. Spaakreflector is niet elke reflector die je op de spaken monteert..

Wat van Moof levert is welzeker toegestaan, letterlijk "witte of gele reflectoren op de wielen (velgen) of banden; uit jouw link)". Dat is dit soort
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/2617/5186/products/1pair-Outdoor-Cycling-Bicycle-Bike-Wheel-Safety-Spoke-Reflector-High-Reflective-Mount-Clip-Warning-Reflective-Sheet_large.jpg?v=1573877009
Vind ik overigens ook beter zichtbaar in de praktijk (want minder vies en beweegt meer). Gebruik persoonlijk ook en-en op mijn stadsfiets. De keuze ervoor is door VM denk ik eerder in gegeven door buitenland waar enkel de oranje is toegestaan.
Wat niet geldt als gewone reflector zijn de zgn 'spaakreflectoren'. Deze worden dan ook niet meegeleverd door VM. Dat zijn dit soort:

Afbeeldingslocatie: https://images.internetstores.de/products//511766/02/2d610a/Wowow_Speichenreflektoren_Set_f_r_VR_HR_72_St_ck%5B640x480%5D.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door bombadil op 30-04-2020 14:27 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ah kijk, dat had ik ff over het hoofd gezien. Dat scheelt dan weer. Dan nog is het een ugly-ass oplossing om $10 per fiets te besparen (die reflectoren kosten ook iets natuurlijk). Bulk van de verkopen zit in Nederland waar dus de reflectiebanden meerwaarde hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Brilsmurfffje schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:58:
[...]
Weleens met een goed setje hydraulische remmen gereden?
Niet op een fiets, maar ik heb een set zeer potente remmen op mijn motor. Ik snap wel wat je bedoeld, maar nogmaals: niet overdrijven. Mensen maken afdalingen met knijpremmen. Hydraulisch is inderdaad beter, dat snap ik ook wel, maar met een kabel rem je ook prima. En we rijden niet al 100 jaar maar 15. Joop Zoetemelk reed de Tour met hele ouderwetse remmen, en hij is niet de berg af gereden. Niet doen alsof een kabel ineens levensgevaarlijk is. Dat slaat nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-08 12:17
bombadil schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:14:

Wat van Moof levert is welzeker toegestaan, letterlijk "witte of gele reflectoren op de wielen (velgen) of banden;

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/2617/5186/products/1pair-Outdoor-Cycling-Bicycle-Bike-Wheel-Safety-Spoke-Reflector-High-Reflective-Mount-Clip-Warning-Reflective-Sheet_large.jpg?v=1573877009
Op zich is het best schokkend dat ik nog nooit een VanMoof heb gezien met deze reflectoren als je ze erbij krijgt!? haha

Ik heb ze op m'n IKEA SLADDA fiets op de spaken gezet - voor mijn veiligheid. Kennelijk vinden VanMoof eigenaren de aesthetische look van de fiets toch belangrijker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:58

Bob Popcorn

Plop!

Zie ik nu goed dat het optionele voorrekje van de S3 vóór de koplamp zit, en je dus geen verlichting meer hebt als je het rekje monteert? 8)7

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeZeQue
Is het achterlicht altijd aan laten staan een vervanging voor een reflector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
mphilipp schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:31:
[...]

Niet op een fiets, maar ik heb een set zeer potente remmen op mijn motor. Ik snap wel wat je bedoeld, maar nogmaals: niet overdrijven. Mensen maken afdalingen met knijpremmen. Hydraulisch is inderdaad beter, dat snap ik ook wel, maar met een kabel rem je ook prima. En we rijden niet al 100 jaar maar 15. Joop Zoetemelk reed de Tour met hele ouderwetse remmen, en hij is niet de berg af gereden. Niet doen alsof een kabel ineens levensgevaarlijk is. Dat slaat nergens op.
Ik wil nog een stap verder gaan en zeggen (na ze ook te hebben getest): dat de hydraulische remmen die VanMoof gebruik in de S3 gebruikt feitelijk helemaal geen upgrade zijn (vanwege gebruik single pistons, die mechanische remmen waren tenminste nog gemakkelijk te upgraden naar TRP HY/Rd) ) maar enkel iets dat ze marketing technisch kunnen verkopen als een upgrade.

In hun press kit hebben ze overigens de perfecte naam voor hun nieuwe remmen: Urban Hydraulic Brakes.
Goeie hydraulic brakes (non-Urban :) ) kan je door met 1 vinger te remmen tot stilstand komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:49

DataCopy

Dum vita est spes est

Bob Popcorn schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:51:
Zie ik nu goed dat het optionele voorrekje van de S3 vóór de koplamp zit, en je dus geen verlichting meer hebt als je het rekje monteert? 8)7
Komt het licht juist niet in de uitsparing die in de Front Carrier zit?

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
ZeZeQue schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:52:
Kennelijk dus niet, je moet een aparte rode achter reflector hebben, die krijg je er ook los bij.
Al hebben veel fietsen (met ingebouwde verlichting totaan sommige HEMA lampjes van 5 euro) een twee-in-1 principe dat het lampje wel ook werkt als een reflector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sijbren
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09-2024
DataCopy schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:54:
[...]

Komt het licht juist niet in de uitsparing die in de Front Carrier zit?
Er zit inderdaad een uitsparing in voor de koplamp. Waarschijnlijk wordt er een verlengkabeltje bij geleverd om de lengte van de front carrier te overbruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Patvs120 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:52:
[...]

Ik wil nog een stap verder gaan en zeggen (na ze ook te hebben getest): dat de hydraulische remmen die VanMoof gebruik in de S3 gebruikt feitelijk helemaal geen upgrade zijn (vanwege gebruik single pistons, die mechanische remmen waren tenminste nog gemakkelijk te upgraden naar TRP HY/Rd) ) maar enkel iets dat ze marketing technisch kunnen verkopen als een upgrade.

In hun press kit hebben ze overigens de perfecte naam voor hun nieuwe remmen: Urban Hydraulic Brakes.
Goeie hydraulic brakes (non-Urban :) ) kan je door met 1 vinger te remmen tot stilstand komen.
Single piston dus maar aan een kant van de schijf een piston?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Heb een elektrische pompje gevonden voor de fiets
Nu is mijn vraag wat voor ventiel heeft de vanmoof s3 ?
Neem aan auto band ?
En ik twijfel of ik hem het beste bij bol.col bestel of bij bikester ..
wat raden jullie aan

Bol.
https://www.bol.com/nl/p/...0J6gcyEAkYASABEgLZPPD_BwE

Bikester
https://m.bikester.nl/729856.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Patvs120 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:52:
[...]
feitelijk helemaal geen upgrade zijn (vanwege gebruik single pistons
Ligt het wel aan single piston? Is het niet gewoon een kwestie van te weinig druk oid? Die zielige remblokjes op 'ouderwetse' fietsen doen het ook, en u is de kabel alleen maar vervangen voor een drukleiding waardoor je in principe minder druk hoeft uit te oefenen en geen kabelbreuk kunt krijgen. Maar vroegâh had je op motorfietsen ook aanvankelijk single piston remklauwen. Misschien is het systeem gewoon te klein gedimensioneerd ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

max.schollen schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:39:
Heb een elektrische pompje gevonden voor de fiets
Nu is mijn vraag wat voor ventiel heeft de vanmoof s3 ?
Neem aan auto band ?
En ik twijfel of ik hem het beste bij bol.col bestel of bij bikester ..
wat raden jullie aan

Bol.
https://www.bol.com/nl/p/...0J6gcyEAkYASABEgLZPPD_BwE

Bikester
https://m.bikester.nl/729856.html
deze foto laat een presta/Frans ventiel zin, zelfde wat racefietsen en mountainbikes hebben met een nippel die je omhoog moet draaien om het ventiel open te zetten
Afbeeldingslocatie: https://www.want.nl/wp-content/uploads/2020/04/VanMoof-S3-4-2048x1536.jpg

Zoek je een pomp voor thuis of voor onderweg? Want thuis is een voetpomp met een manometer echt het enige dat je nodig hebt, iedere paar weken een paar slagen lucht erbij en je bent good to go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Brilsmurfffje schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:44:
[...]

deze foto laat een presta/Frans ventiel zin, zelfde wat racefietsen en mountainbikes hebben met een nippel die je omhoog moet draaien om het ventiel open te zetten
[Afbeelding]

Zoek je een pomp voor thuis of voor onderweg? Want thuis is een voetpomp met een manometer echt het enige dat je nodig hebt, iedere paar weken een paar slagen lucht erbij en je bent good to go
Ik ben echt opzoek naar een elektrische pomp voor onderweg
Ik wil lange fiets tochten gaan maken en dan is het wel fijn om er 1 bij te hebben.

Twijfel nog steeds bij welke van de 2 sites ik hem bestel
Of misschien heeft iemand een tip welke goed is in de vorm van een elektrische fiets pomp op accu
Liefste op zak formaat en moet wel werken met de banden van de vanmoof s3

[ Voor 9% gewijzigd door max.schollen op 30-04-2020 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

max.schollen schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:48:
[...]

Ik wil lange fiets tochten gaan maken en dan is het wel fijn om er 1 bij te hebben.

Twijfel nog steeds bij welke van de 2 sites ik hem bestel
Waarom? Voor als je een lekke band het? Wisselen dus zacht voor gravel en hard voor het asfalt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patvs120
mphilipp schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:42:
[...]

Ligt het wel aan single piston? Is het niet gewoon een kwestie van te weinig druk oid? Die zielige remblokjes op 'ouderwetse' fietsen doen het ook, en u is de kabel alleen maar vervangen voor een drukleiding waardoor je in principe minder druk hoeft uit te oefenen en geen kabelbreuk kunt krijgen. Maar vroegâh had je op motorfietsen ook aanvankelijk single piston remklauwen. Misschien is het systeem gewoon te klein gedimensioneerd ofzo.
Ja het zal combi zijn van alles: de remhendel, kabel, remklauw, remschijf, en remschijfblokjes.
Juist op al die losse onderdelen hebben Shimano/Tektro/SRAM zoveel innovatie toegepast in de afgelopen 10 jaar.

En voor iedereen die zegt dat de remmen voldoende zijn, dat zijn ze waarschijnlijk ook wel voor de meeste gebruikers. Vooral voor gebruikers die upgraden van een 10 euro/gulden junkfiets met terugtrap rem! Maar voor fietsers met een moderne fiets, gaan we met de Urban hydraulic disc brakes gewoon weer een paar jaar terug in de tijd. Terwijl VanMoof zogenaamd vernieuwend wil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Brilsmurfffje schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:50:
[...]

Waarom? Voor als je een lekke band het? Wisselen dus zacht voor gravel en hard voor het asfalt?
Nee gewoon pompen . Ik fiets veel en wil gewoon een kleine pomp dat als ik moet pompen ik hem bij heb
En inderdaad misschien is dat wat jij zegt ook helemaal niet zo gek

[ Voor 9% gewijzigd door max.schollen op 30-04-2020 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
Brilsmurfffje schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:35:
[...]

Single piston dus maar aan een kant van de schijf een piston?
Ja aldus https://www.forbes.com/si...t-a-bargain/#1b5ce9442c99

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
ZeZeQue schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:52:
Nee.
Bob Popcorn schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:51:
Op de voorgaande modellen had de voordrager om deze reden zijn eigen verlichting. Hoe dat precies werkte en hoe goed deze werkte weet ik niet. Het werd in ieder geval wel opgelost hiermee.

*Ik denk dat inmiddels alles is gezegd over de reflectoren, laten we het hierbij houden. Er zijn meerdere constateringen, meningen en oplossing genoemd, ik denk dat deze inmiddels afdoende zijn.*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Patvs120 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:52:
[...]
En voor iedereen die zegt dat de remmen voldoende zijn, dat zijn ze waarschijnlijk ook wel voor de meeste gebruikers.
Dat verwacht ik ook. Ik heb nu een €15 junkfiets met kabelremmen en een schijf en die remt prima. Is een soort citybike of hoe ze dat ook noemen. Heb er regelmatig tegen de 30 op gefietst op de dijk met wind in de rug.

Het zal niet superhightech zijn op de VM, maar wie supersonische remmen gewend is van een of andere fancy racefiets, wat moet die met een VM? Dat is dan toch crap ondanks dat ie er leuk uit ziet? Het is best een hip ding door de mooi geïntegreerde electronica, kicklock enzo, maar hardly groundbreaking. Het is duidelijk een ander segment als de echte high end fietsen. Wie daarin zit, weet volgens mij wel wat ie koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

mphilipp schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:58:
[...]

Dat verwacht ik ook. Ik heb nu een €15 junkfiets met kabelremmen en een schijf en die remt prima. Is een soort citybike of hoe ze dat ook noemen. Heb er regelmatig tegen de 30 op gefietst op de dijk met wind in de rug.

Het zal niet superhightech zijn op de VM, maar wie supersonische remmen gewend is van een of andere fancy racefiets, wat moet die met een VM? Dat is dan toch crap ondanks dat ie er leuk uit ziet? Het is best een hip ding door de mooi geïntegreerde electronica, kicklock enzo, maar hardly groundbreaking. Het is duidelijk een ander segment als de echte high end fietsen. Wie daarin zit, weet volgens mij wel wat ie koopt.
Het gaat ook gewoon een veilige stopafstand dat de fiets binnen een bepaalde afstand gecontroleerd tot stilstand komt. Het vergt wat vingeroefeningen maar dan kan je wel onder alle omstandigheden snel remmen door de pompen ipv te slippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

max.schollen schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:52:
[...]

Nee gewoon pompen . Ik fiets veel en wil gewoon een kleine pomp dat als ik moet pompen ik hem bij heb
En inderdaad misschien is dat wat jij zegt ook helemaal niet zo gek
Ik denk dat je er echt een miskoop mee doet want kijk eens hoe een compressor eruit ziet die 5 bar aan druk kan leveren. Een gewone voetpomp en eens in de paar weken een beetje lucht erbij is meer dan prima, met die ballon banden is een bar of 4 prima voor een mix tussen comfort en rolweerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
mphilipp schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:58:
[...]

maar wie supersonische remmen gewend is van een of andere fancy racefiets, wat moet die met een VM?
Daar ben ik het dus niet mee eens. Want die 'goeie' Shimano dual piston hydraulische remmen. (met ICE Technologie in de remschijf, en blah-blah-blah technologie in de rem hendel (freestroke), etc. zit al op goedkope mountain bikes van 400 euro. (en kan je los kopen voor 35 euro). Ik vind dat ik dat best mag verwachten op een ebike van 2000 euro. (vooral op een S2 van 3300 euro)

Drie jaar geleden beweerde VanMoof nog dat mechanische schijfremmen een bewuste keuze was omdat deze meer hufterproof zijn. VanMoof heeft enkel ontdekt dat ze inmiddels de enige waren van ALLE ebikes van +2000 euro met nog mechanische schijfremmen. Dus ze moesten wel 'meegaan' met de rest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KxIuMNb2RLIydhzqFx1lO2eul_s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0cbyPfLrD54ZrFMs9taUTnmx.jpg?f=user_large
(S2 vs de rest) :)

Ik wil een VanMoof omdat het juist (ik woon in Amsterdam) de perfecte upgrade is voor een junkfiets van 15 euro. Dat klinkt heel raar, maar alle andere ebikes vind ik of lelijk :) of niet geschikt voor Amsterdam.

[ Voor 46% gewijzigd door Patvs120 op 30-04-2020 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Single-puck calipers grip nicely-finished solid rotors at both wheels.
Ik gok dat ze daarmee bedoelen dat het een enkele set pistons is en niet zoals sommige downhill en speed pedelecs 2 pistons per kant.

Wel benieuwd hoelang die solid discs mooi recht blijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
  • Laatst online: 16:51
oscarwashere schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:56:
[...]

Nee.

[...]

Op de voorgaande modellen had de voordrager om deze reden zijn eigen verlichting. Hoe dat precies werkte en hoe goed deze werkte weet ik niet. Het werd in ieder geval wel opgelost hiermee.

*Ik denk dat inmiddels alles is gezegd over de reflectoren, laten we het hierbij houden. Er zijn meerdere constateringen, meningen en oplossing genoemd, ik denk dat deze inmiddels afdoende zijn.*

De kabel werd doorgetrokken en de lamp zit aan de voorkant van het rekje. Mijn vriendin heeft dit erop laten zetten , ziet er prima uit en is handig voor de kleine boodschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

max.schollen schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:48:
Waarom moet het elektrisch? Lijkt me zeer onhandig en je introduceert een extra risicofactor. Kan me ook slecht voorstellen dat dit goed werkt. Op de racefiets gebruiken we of CO2 patronen en/of een compact handpompje van goede kwaliteit. Lijkt me dat je in die hoek moet zoeken.

Voorts is het idee van het autoband ventiel nu juist dat je bij elk tankstation ook de fietsbanden kan oppompen. EDIT in de war met mijn oude V5, kan natuurlijk wel een reden zijn om de binnenbanden te wisselen naar autoband-ventieel

[ Voor 8% gewijzigd door bombadil op 30-04-2020 16:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:50
Vandaag een kwartiertje met de S3 gereden; op de remmen na voldeed de fiets aan mijn verwachtingen. Mijn huidige Gazelle gooit zes ankers uit als je al naar de remmen kijkt, dus dat kan ook een kwestie van gewenning zijn.

Als je met boost wegrijdt na een stop(licht) voel je een klik bij het schakelen van twee naar drie. Na een paar keer kon ik wel inschatten wanneer die zou komen, iets inhouden en het schakelen gaat beter.. De medewerkers hadden de fiets blijkbaar al prima afgesteld met de app. Geen enkele keer had ik het idee dat de fiets te vroeg of te laat schakelde.

Het wisselen tussen de verschillende modi van ondersteuning duurt wel lang, je staat zo meer dan tien seconden stil.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:16
Wat waren eigenlijk de levertijden van de S2 en X2 de laatste tijd? Stel dat je een paar maanden wacht met bestellen is dan de ergste drukte voorbij?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:08
Gluten Parody schreef op donderdag 30 april 2020 @ 17:59:
Vandaag een kwartiertje met de S3 gereden; op de remmen na voldeed de fiets aan mijn verwachtingen. Mijn huidige Gazelle gooit zes ankers uit als je al naar de remmen kijkt, dus dat kan ook een kwestie van gewenning zijn.

Als je met boost wegrijdt na een stop(licht) voel je een klik bij het schakelen van twee naar drie. Na een paar keer kon ik wel inschatten wanneer die zou komen, iets inhouden en het schakelen gaat beter.. De medewerkers hadden de fiets blijkbaar al prima afgesteld met de app. Geen enkele keer had ik het idee dat de fiets te vroeg of te laat schakelde.

Het wisselen tussen de verschillende modi van ondersteuning duurt wel lang, je staat zo meer dan tien seconden stil.
Dat was ook exact mijn ervaring na de testrit van gisteren. De remmen vallen erg tegen vergeleken met mijn ruim 10 jaar oude Giant. Ik heb flink moeten knijpen voor mijn gevoel om goed (luidruchtig) tot stilstand te komen. Medewerker had het over inremmen maar daar geloof ik niet zo in. Uiteindelijk toch de bestelling geplaatst omdat de rest mij wel ruimschoots kon overtuigen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
Dutchy88 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 19:25:
[...]

Dat was ook exact mijn ervaring na de testrit van gisteren. De remmen vallen erg tegen vergeleken met mijn ruim 10 jaar oude Giant. Ik heb flink moeten knijpen voor mijn gevoel om goed (luidruchtig) tot stilstand te komen. Medewerker had het over inremmen maar daar geloof ik niet zo in. Uiteindelijk toch de bestelling geplaatst omdat de rest mij wel ruimschoots kon overtuigen. ;)
Amsterdam? Die remmen zouden inmiddels al moeten zijn ingeremd. :)
En waarom doen ze dat niet zelf, is 10 minuten werk voor ze. Ipv iedereen laten proefrijden op fietsen waarvan de remmen (zogenaamd) nog niet zijn ingeremd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ook_gek
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-08-2024
Nu ben ik helemaal nieuw met Vanmoof dus ben even aan het inlezen. Vanmoof zegt zelf dat je het best een accu moet vervangen na 1000 cycles laden. Kan je ergens in de app achterhalen hoeveel laad cycles de accu gehad heeft? En wat is nou voor een 2de hands fiets een acceptable aantal verreden kilometers?

Zie ze tussen de 1000 en 1500 voorbij komen. En rond dat bedrag zoek ik voor nu een 2de hand vanmoof.

Maar bovenstaande word mij niet geheel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
ook_gek schreef op donderdag 30 april 2020 @ 20:39:
Nu ben ik helemaal nieuw met Vanmoof dus ben even aan het inlezen. Vanmoof zegt zelf dat je het best een accu moet vervangen na 1000 cycles laden. Kan je ergens in de app achterhalen hoeveel laad cycles de accu gehad heeft? En wat is nou voor een 2de hands fiets een acceptable aantal verreden kilometers?

Zie ze tussen de 1000 en 1500 voorbij komen. En rond dat bedrag zoek ik voor nu een 2de hand vanmoof.

Maar bovenstaande word mij niet geheel duidelijk.
1000 cycles---> mensen laden een fiets vaak op tot 80 of zelfs 100%... en mensen zorgen er meestal voor dat hij nooit 0% bereikt. Plus dagen dat fiets in de winter buiten staat, etc. etc.
Er zijn op het Facebook forum (VANMOOF ing) wat posts over (zo'n berekening) dat je in ieder geval 36.000 km zou moeten kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:44
Patvs120 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 21:06:
[...]

1000 cycles---> mensen laden een fiets vaak op tot 80 of zelfs 100%... en mensen zorgen er meestal voor dat hij nooit 0% bereikt. Plus dagen dat fiets in de winter buiten staat, etc. etc.
Er zijn op het Facebook forum (VANMOOF ing) wat posts over (zo'n berekening) dat je in ieder geval 36.000 km zou moeten kunnen halen.
M'n accu van m'n S (2016) hield het niet langer uit dan 7000km (net als de stuurpen, en sinds gisteren de motor). Ebike batterijen zijn erg onderhevig aan slijtage, rondracen met de boostbutton zal net als het laadgedrag wat jij noemt niet heel bevorderlijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Patvs120 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 19:47:
[...]

En waarom doen ze dat niet zelf, is 10 minuten werk voor ze. Ipv iedereen laten proefrijden op fietsen waarvan de remmen (zogenaamd) nog niet zijn ingeremd.
Toch bijzonder dat de een de remmen ervaart als 'te zwak' (= te hard moeten knijpen) en de ander (waaronder ikzelf) de remmen voldoende krachtig ervaart.\

Waar zou dat aan liggen? Is de ene persoon op zijn oude fiets zoveel krachtigere of juist lossere remmen gewend? Is het iets mechanisch? Heeft het met het aantal proefritten te maken? Of is het inderdaad afstellen? Die laatste twee suggesties lijken mij onwaarschijnlijk. Dan zouden ze wel eens in de zoveel testritten de remmen (moeten) controleren.

Op mijn S2 hing het ook erg af van de regen. Bij natte remmen had ik een langere remweg. Klinkt logisch, maar dit zou natuurlijk ook een oorzaak kunnen zijn. Bovendien smeerde ik de remmen wel eens met een heel klein beetje schiliconenspray (tegen het piepen), wat de remweg ook sterk verlengde. Dat zou men natuurlijk ook bij de testfietsen kunnen doen, om de onzekerheid over het piepen weg te nemen.

Mijn inziens blijft het bij gissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 12:58
Hebben jullie sinds vandaag ook de 'My Rides" functie in de app staan? Net gelijk geactiveerd en morgen testen of dat werkt en hoe nauwkeurig het is. Zou volgens de app ook voor de ES2 moeten werken (die ik heb), maar wellicht minder nauwkeurig. We gaan het zien.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
JKratos schreef op donderdag 30 april 2020 @ 23:05:
Hebben jullie sinds vandaag ook de 'My Rides" functie in de app staan? Net gelijk geactiveerd en morgen testen of dat werkt en hoe nauwkeurig het is. Zou volgens de app ook voor de ES2 moeten werken (die ik heb), maar wellicht minder nauwkeurig. We gaan het zien.
En ook vóór de smart bike uit 2016 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Ik volg dit topic al een tijdje omdat ik een elektrische fiets wil kopen. Maar ik krijg eigenlijk steeds meer het gevoel dat een Van Moof niks voor mij is. Hij is erg mooi, maar ik vrees voor de duurzaamheid.

Ik onderhoud mijn fietsen altijd zelf zonder problemen, maar er zitten zoveel proprietary/eigenaardige onderdelen op de Van Moof dat ik twijfel of ik dat ook bij deze fiets kan (die remschijf wat is dat voor ding? Die gaat bij heftig gebruik heel snel kromtrekken). Ik woon niet in 1 vd steden waar Van Moof zit, dus zelf dingen kunnen fixen is een must voor mij.

De remkracht, hoor ik veel klachten over, duurzaamheid twijfelachtig. Het schakelen van 2 naar 3, iedereen voelt het. Het gebrekkige licht. Enz.

En als op alles bespaard wordt, hoe is dat dan bij de accu? Ik wil er graag 7/10 jaar mee doen, lukt dat wel met deze accu (wat voor cellen zitten er überhaupt in? Panasonic/LG of brakke goedkope cellen?)

Waarom koop ik geen Gazelle Medeo T9 HMB? Hij is minder mooi en iets duurder, maar alles is standaard en erg degelijk.

Ideeën?

[ Voor 24% gewijzigd door jodeltje op 01-05-2020 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:44
jodeltje schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 01:20:
Ik volg dit topic al een tijdje omdat ik een elektrische fiets wil kopen. Maar ik krijg eigenlijk steeds meer het gevoel dat een Van Moof niks voor mij is. Hij is erg mooi, maar ik vrees voor de duurzaamheid.

Ik onderhoud mijn fietsen altijd zelf zonder problemen, maar er zitten zoveel proprietary/eigenaardige onderdelen op de Van Moof dat ik twijfel of ik dat ook bij deze fiets kan (die remschijf wat is dat voor ding? Die gaat bij heftig gebruik heel snel kromtrekken). Ik woon niet in 1 vd steden waar Van Moof zit, dus zelf dingen kunnen fixen is een must voor mij.

De remkracht, hoor ik veel klachten over, duurzaamheid twijfelachtig. Het schakelen van 2 naar 3, iedereen voelt het. Het gebrekkige licht. Enz.

En als op alles bespaard wordt, hoe is dat dan bij de accu? Ik wil er graag 7/10 jaar mee doen, lukt dat wel met deze accu (wat voor cellen zitten er überhaupt in? Panasonic/LG of brakke goedkope cellen?)

Waarom koop ik geen Gazelle Medeo T9 HMB? Hij is minder mooi en iets duurder, maar alles is standaard en erg degelijk.

Ideeën?
Ik snap je helemaal, zit nu ook in hetzelfde dilemma. Bij mij duwt mijn huidige ervaring met VanMoof mij meer in de richting van andere merken met degelijke onderdelen. Ik heb had een Electrified S 2016 (eind 2016 gekocht), inmiddels is dat ding redelijk total loss. In minder dan vier jaar is de stuurpen afgebroken (productiefout), smart module vervangen, batterij, 2x een nieuw zadel, chainglider en deze week de motor. Eerlijk gezegd geen zin meer om weer eeuwig op VanMoof te wachten, de vorige reparatie duurde bijna een maand, maar aangezien het geen standaard onderdelen zijn kun je zelf niks fixen (buiten de tandwielen/ketting).
De volgende fiets moet een duurzame worden, en ik denk niet dat de S3 de juiste kandidaat ervoor is. Misschien dat al iemand de fiets voor langere tijd heeft getest ik het aan zou durven, maar voor nu ben ik toch bang dat bijvoorbeeld de remmen te snel kapot gaan (single piston, een gehele schijf?) en de algehele bouwkwaliteit "mwa" is.

Dit soort onzin blijft mij ook verbazen, ik heb hier ook een Electrified 3 staan, deze had gewoon een GPS met een kaart waar je live je fiets kon zien (ook als hij in betonnen schuur stond), werkte behoorlijk nauwkeurig (inmiddels is dat niet meer te zien, website door VanMoof offline gehaald, op vraag waar ik het nu kan zien nooit antwoord gehad).
"our bikes are equipped with GSM and Bluetooth tracking. A GSM signal is much better than GPS at penetrating through solid objects, effective when stolen VanMoofs are kept inside. When combined with Bluetooth for short-range tracking, this proves incredibly useful." Het ene sluit het andere niet uit, GSM + GPS (+A-GPS) zou veel beter werken en geen stralen geven van 300+ meter waar je moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Ik ben zelf niet te spreken over de ketting kast op mijn smart bike 2016
Hij schiet heel vaak open ..
Hebben jullie er ook last van ?
Ik hoop dat het op de s3 een stuk beter is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ook_gek
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-08-2024
quote]Patvs120 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 21:06:
[...]

[/quote]
Oke dan is 3000km een laag aantal kilometers. Dat is wel fijn om te horen.
Rub147 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 21:53:
[...]

M'n accu van m'n S (2016) hield het niet langer uit dan 7000km (net als de stuurpen, en sinds gisteren de motor). Ebike batterijen zijn erg onderhevig aan slijtage, rondracen met de boostbutton zal net als het laadgedrag wat jij noemt niet heel bevorderlijk zijn.
Jij tikt net weer iets aan wat ik nog wilde vragen. De motor zelf.

Al met al twijfel ik wel heel erg of ik dan voor een Vanmoof fiets moet gaan. Ze zijn super mooi maar alle kleine “probleempjes” vind ik toch wel een risico als je 2de hands koopt.

Bedankt voor jullie advies en antwoorden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

oscarwashere schreef op donderdag 30 april 2020 @ 22:56:

Op mijn S2 hing het ook erg af van de regen. Bij natte remmen had ik een langere remweg. Klinkt logisch, maar dit zou natuurlijk ook een oorzaak kunnen zijn. Bovendien smeerde ik de remmen wel eens met een heel klein beetje schiliconenspray (tegen het piepen), wat de remweg ook sterk verlengde. Dat zou men natuurlijk ook bij de testfietsen kunnen doen, om de onzekerheid over het piepen weg te nemen.

Mijn inziens blijft het bij gissen.
Dat van de siliconen spray is wel een erg slecht idee. Dan zou ik aanraden om nieuwe blokken te kopen en de schijven heel goed schoon te maken met remmen reiniger. Dan een aantal keer achter elkaar versnellen naar 30 km/h en hard maar zonder slippen remmen tot bijna stilstand. De remmen dan lossen en versnellen naar 30 km/h en dan weer hard remmen tot bijna stilstand. Idealiter doe je dit apart voor de voorrem en achterrem en rem je dus enkel met 1 rem.

Door de hitte ontwikkeling wordt de hele schijf ingesmeerd met een residu van het remblokje en heb je dus ook geen last meer van het piepen als je verder niet meer aan de schijf komt met doekjes en of schoonmaakmiddellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Patvs120 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 19:47:
[...]

Ik vraag me toch af waarom ze dat doen, liegen over zoiets simpels. Wees gewoon eerlijk over de eigenschappen van je product, dat voorkomt een hoop teleurgestelde klanten achteraf. Hetzelfde met dat schakelen. Het lijkt er op dat de schakeling van 2 naar 3 wezenlijk anders is dan de schakeling van 1 naar 2 of van 3 naar 4. Ik vermoed dat het eigenlijk een 2x2 versnelling is, waarbij van 1 naar 2 en van 3 naar 4 'kleine' schakelingen zijn (hoe ze dit precies doen geen idee) maar van 2 naar 3 een 'grote' schakeling is. Dat geluid krijg je dan dus ook nooit met software/firmware weg, da's gewoon een producteigenschap.
jodeltje schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 01:20:
Volgens de VM-site is de accu een 504Wh capacity Integrated LG cell. Dus dat zit dan wel goed.
7-10 jaar doen met een accu in een fiets lijkt me wel echt een stretch, maar hangt er ook van af hoe je er zelf mee om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
oscarwashere schreef op donderdag 30 april 2020 @ 22:56:
[...]

Toch bijzonder dat de een de remmen ervaart als 'te zwak' (= te hard moeten knijpen) en de ander (waaronder ikzelf) de remmen voldoende krachtig ervaart.\
Mijn test ride was dag 1 (21 april) een uur na de S3/X3 Launch Livestream, dus het verhaal over dat ze nog niet waren ingeremd... het zou kunnen. :) Want niemand na mij klaagde over de remmen (op VanMoof ing op FB / Reddit / GoT) Maar de laatste 2 test rijders op GoT en laatste 2 op Facebook (van de afgelopen 3 dagen) merkten het wel op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patvs120
Gluten Parody schreef op donderdag 30 april 2020 @ 17:59:
Vandaag een kwartiertje met de S3 gereden; op de remmen na voldeed de fiets aan mijn verwachtingen. Mijn huidige Gazelle gooit zes ankers uit als je al naar de remmen kijkt.
haha :)

Ik ben een (goedkope) mountainbike gewend (de afgelopen 4 jaar gewoond op heuvelachtig Malta). Dus het is vrij oneerlijk dat ik die remkracht nu verlang op een stadsfiets. Aan de andere kant... ik wil niet hard hoeven knijpen, daar waren goeie hydraulische brakes juist de oplossing voor.

Maar die remmen - ook voor mensen die de remkracht nu voldoende vinden, gaat nog een (lange termijn) probleem worden: als normale gebruikers gaan klagen over piepende geluiden, die remschijven slijten en met niets compatible zijn. Wanneer elke normale fietsenmaker z'n schouders ervoor ophaalt.

Als alleen VanMoof je kan helpen om die remmen te 'bleeden'. In filmpjes als ze hydraulische brakes 'bleeden' dan gaan ze kloppen met een hamer op de hele kabel (om lucht belletjes eruit te halen): hoe ga je dat doen op een kabel die meredeel door het frame loopt op een S3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:39
Weet iemand of de originele frametas van vanmoof die bij de S1 werd geleverd (link) nog ergens te koop is? Dit zou wat mij betreft een prima oplossing zijn om een slot mee te kunnen nemen zodra mijn S3 geleverd is.

[ Voor 4% gewijzigd door Nano2009 op 01-05-2020 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:49

DataCopy

Dum vita est spes est

DataCopy schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:01:
[...]

Tsja altijd nog kans op spraakverwarring. Ik heb ook gehoord van het bericht op Instagram dat je je geen zorgen hoefde te maken omdat de datum die voor de pre-order gold valide bleef. Toch vertelde de dame aan de telefoon me anders.

Vandaar dat ik me afvroeg of ze specifiek die datum bevestigde, of de datum die je kreeg toen je de pre-order bevestigde. Dat zijn al twee verschillende data. In my vanmoof staat nog een derde datum. Daarvan geeft VM aan dat die voor een normale order zou gelden.

Ik had ook al een mail gestuurd, dus ik ben nu ook wel erg benieuwd wat ze daarop zeggen. Respons op de mail is echter niet geweldig op het moment.
Nog een laatste keer een update hierover, anders gaan mensen zich er weer aan storen :O

Net bevestigd gekregen dat de vertraging die ik zie op de pre-order datum inderdaad klopt, maar te maken heeft dat de productie van de X3 vertraging heeft opgelopen. Officieel zou het aan COVID-19 te wijten zijn, zelf heb ik het vermoeden dat de hele grote batch van pre-orders op de S3 er mee te maken zal hebben.

Nou ja, 'let the waiting begin/continue' dan maar :9

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
DataCopy schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:33:
[...]

Nog een laatste keer een update hierover, anders gaan mensen zich er weer aan storen :O

Net bevestigd gekregen dat de vertraging die ik zie op de pre-order datum inderdaad klopt, maar te maken heeft dat de productie van de X3 vertraging heeft opgelopen. Officieel zou het aan COVID-19 te wijten zijn, zelf heb ik het vermoeden dat de hele grote batch van pre-orders op de S3 er mee te maken zal hebben.

Mijn s3 staat nog steeds op 31 juli
Geen idee of ik ook te maken heb met de eventuele latere levering

[ Voor 5% gewijzigd door max.schollen op 01-05-2020 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:06

De Nelis

en anders maar niet...

hoevenpe schreef op donderdag 30 april 2020 @ 19:15:
Wat waren eigenlijk de levertijden van de S2 en X2 de laatste tijd? Stel dat je een paar maanden wacht met bestellen is dan de ergste drukte voorbij?
Ik had de S2 in tegenstelling tot de 2-5 weken die op de site vermeld stond binnen 2 werkdagen in huis. Dus wellicht als de pre-order 'gekte' voorbij is en de voorraad op peil is voor de S3/X3 zal dit ook wel sneller gaan.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
De Nelis schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:00:
[...]

Ik had de S2 in tegenstelling tot de 2-5 weken die op de site vermeld stond binnen 2 werkdagen in huis. Dus wellicht als de pre-order 'gekte' voorbij is en de voorraad op peil is voor de S3/X3 zal dit ook wel sneller gaan.
Or je nu een tijd wacht en hem sneller hebt of nu besteld en hem over een maand of 2 hebt maakt niet uit toch ?
Uiteindelijk zul je ze even laat hebben waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
DataCopy schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:33:
[...]

Lol, ach welja, nu is het covid, wat was het vorig jaar? Ze konden met de winst van de s2 van de winter ook alvast de productie van de s3 opstarten, zodat de fietsen een maand na release, zo vlak voor de zomer, geleverd konden worden. Ideale strategie als je veel nieuwe klanten aan je wilt binden. Wie moet er nou in september een ebike hebben als je net 3 stikhete zomermaanden achter de rug hebt, waarin je lekker had kunnen rondfietsen?

Prutsers dus. En de nieuwe fiets komt met gebreken ook, als je de eerste ervaringen moet geloven. Al met al het perfecte recept om nieuwe klanten en dus niet de vanmoofgeilers afzijdig te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max.schollen
Daan2020 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:08:
[...]

Lol, ach welja, nu is het covid, wat was het vorig jaar? Ze konden met de winst van de s2 van de winter ook alvast de productie van de s3 opstarten, zodat de fietsen een maand na release, zo vlak voor de zomer, geleverd konden worden. Ideale strategie als je veel nieuwe klanten aan je wilt binden. Wie moet er nou in september een ebike hebben als je net 3 stikhete zomermaanden achter de rug hebt, waarin je lekker had kunnen rondfietsen?

Prutsers dus. En de nieuwe fiets komt met gebreken ook, als je de eerste ervaringen moet geloven. Al met al het perfecte recept om nieuwe klanten en dus niet de vanmoofgeilers afzijdig te houden.
Weetje ik vind het allemaal naar voorbarig om te roepen het is een slechte fiets .. we hebben hem nog geen van alle en de modellen voor de test ritjes zijn pre modellen dus nog niet helemaal af .
Denk dat we het pas echt weten hoe de kwaliteit van de fiets is als we hem een tijd in gebruik hebben.
Laten we positief blijven en er van uit gaan dat we een top fiets hebben dalijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
Waar kon iemand een tweedehandse s2 voor 1200 scoren? Op marktplaats staat het vol met s2 modellen voor 1700-2000 euro. Bizar dat ze 'm alsnog voor zoveel wegdoen, terwijl ieder met interesse over de nieuwe prijs van s3 weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuurie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-05-2024
Daan2020 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:56:
Waar kon iemand een tweedehandse s2 voor 1200 scoren? Op marktplaats staat het vol met s2 modellen voor 1700-2000 euro. Bizar dat ze 'm alsnog voor zoveel wegdoen, terwijl ieder met interesse over de nieuwe prijs van s3 weet.
Ruimte voor onderhandeling dus, het mooie van marktplaats en zeker met zoveel aanbod 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
tuurie schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:58:
[...]

Ruimte voor onderhandeling dus, het mooie van marktplaats en zeker met zoveel aanbod 8)
Tja, voor 1600 hoef ik ook geen gebruikte s2 te hebben. Voor 1500 ook niet, geloof ik.
Dacht dat mensen hem wel voor rond 1200 weg zouden doen gezien de nieuwe prijs, maar kennelijk niet. Komt waarschijnlijk omdat het merendeel hem voor 3 duizend nog wat gekocht had en niet voor die actiesprijs van 1800 van paar weken terug. Dan hou je 'm natuurlijk liever dan dat je 'm voor 1000-1300 wegdoet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tuurie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-05-2024
Daan2020 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:04:
[...]

Tja, voor 1600 hoef ik ook geen gebruikte s2 te hebben. Voor 1500 ook niet, geloof ik.
Dacht dat mensen hem wel voor rond 1200 weg zouden doen gezien de nieuwe prijs, maar kennelijk niet. Komt waarschijnlijk omdat het merendeel hem voor 3 duizend nog wat gekocht had en niet voor die actiesprijs van 1800 van paar weken terug. Dan hou je 'm natuurlijk liever dan dat je 'm voor 1000-1300 wegdoet.
De aanhouder wint zeg ik altijd. Ze kunnen het wel willen maar uiteindelijk zullen ze toch hun verlies moeten pakken als ze er vanaf willen. Nu doet het nog teveel zeer (begrijpelijk) maar uiteindelijk zullen ze toch overstag moeten gezien de prijs van de S3, anders moet je hem niet op marktplaats zetten dunkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patvs120
Op Ebay.de kan je van veel zien wat de daadwerkelijke verkoop prijs was van bijv. een S2 de afgelopen week, en dat is nog erg hoog: 1400 euro en 1600 euro. (en 500 euro en 1000 euro voor de X2)

En deze veiling moet nog aflopen maar staat al op 1790 euro: https://www.ebay.de/itm/V...93a29d:g:QNIAAOSw0bleovsr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik zit een beetje te twijfelen wat ik ga doen met m'n 2016 Electrified S als de S3 geleverd is. Op zich rijdt ie goed, maar is natuurlijk wel gewoon 4 jaar gebruikt, soms buiten gestaan. Dus er zitten wel wat krassen op, achterspatbordhouder afgebroken, wat roest op moertjes etc. Kan hem verkopen maar gebruikte fietsen leveren in mijn ervaring (relatief) bijna niks op. Er staat ook niks vergelijkbaars op MP waaruit ik kan afleiden wat het nog op zou kunnen leveren.
Anders houden als stationsfiets of een andere plek waar je je nieuwe spul niet achter wil laten.

[ Voor 9% gewijzigd door Daniel op 01-05-2020 15:00 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 145 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.