Precies! Dit is ook mijn eerste VanMoof dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal en ik vind het echt een fantastische fiets!matox1000 schreef op maandag 27 april 2020 @ 09:29:
[...]
Aan de andere kant. Als hij echt een goede deal heeft op de s2, zal afschrijving minimaal zijn en kan hij volgend jaar een s3 zonder kinderziektes kopen, of een pre order s4! En de s2 rijdt ook heerlijk!
En de fog white S2 is prachtige kleur.
Waag ik te betwijfelen.. Ze gaan nu hun lesje leren met de s3 in de zin van dat er veel kritiek zal binnenkomen over waarom het geen uitneembare batterij heeft gekregen en hoofdzakelijk de reden zal zijn dat de gemiddelde stedeling die niet over bergruimte beschikt deze fiets links zal laten liggen. Bij de s2 hoorde je die kritiek niet massaal omdat mensen hem sowieso vanwege de prijs niet aanschaften. Nu de prijs zoveel is gedaald, zal de gemiddelde stedeling die een ebike zoekt hem wel willen maar dan toch gauw op dat heikele punt komen van geen berging en grote kans op diefstal, met als resultaat dat die hem wederom links laat liggen.max.schollen schreef op maandag 27 april 2020 @ 10:26:
[...]
ze gaan zich niet richten op een uitneembare accu zij Ties in de live stream . DUs ik denk dat je dat kunt vergeten
Zodra ze doorhebben hoezeer ze die stedeling specifiek daardoor mislopen, terwijl dat juist vanwege de grotere afname hun doelgroep is, wordt het terug naar de vergadertafel en het besluit nemen de batterij uitneembaar te maken. Of dat bij s4, s5 of s6 het geval zal zijn, blijft dan inderdaad nog lang de vraag.
Twee jaar geleden zag ik er een in Marrakech staan...wel type precies weet ik niet, maar het was een Van MoofDaan2020 schreef op maandag 27 april 2020 @ 09:43:
Je ziet wel heel veel mensen op die fiets in Amsterdam.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Zo'n fiets laat je sowieso toch niet op straat staan, daar is de schuur of de berging van je appartement voor en op beide plekken is meestal een stekker aanwezig.Daan2020 schreef op maandag 27 april 2020 @ 10:48:
Zodra ze doorhebben hoezeer ze die stedeling specifiek daardoor mislopen, terwijl dat juist vanwege de grotere afname hun doelgroep is, wordt het terug naar de vergadertafel en het besluit nemen de batterij uitneembaar te maken.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Het was ook te druk om fatsoenlijk te kunnen proef fietsen in het het Oosterpark (naast VanMoof Amsterdam). Gelukkig zijn de wegen rondom ARTIS een mooi alternatief, zeker nu ARTIS gesloten is dus we vanaf buiten moeten spieken.Daan2020 schreef op maandag 27 april 2020 @ 09:43:
Je ziet wel heel veel mensen op die fiets in Amsterdam. Gister nog in het Oosterpark stuk of 25 voorbij zien komen.
Zelfs een dakloos uitziende gast zat op zo'n ding. Gejat of gespaard, wie zal het zeggen.
Het wordt in ieder geval wel veel minder begerenswaardig zo.
Het is dus ook zo dat er nu elk jaar een nieuw model zal verschijnen? Dan wacht ik inderdaad wel tot de kinderziektes eruit zijn en ze wellicht ook voor een uitneembare batterij gaan.
Zag iemand trouwens ook op zo'n cowboy ebike fietsen, zag er zeker niet verkeerd uit!
Tja.. Dat is idealiter wel zo, maar niet iedereen heeft zo'n berging in de stad, dat is juist de essentie van het verhaal. Dan wil je op z'n minst de batterij binnen kunnen opladen en niet de fiets telkens mee naar boven hoeven zeulen. De fiets 's nachts buiten met tig extra sloten aan een paal vastzetten kun je nog voor lief nemen, om de haverklap de fiets op en neer moeten sjouwen niet. Draadje trekken naar buiten toe is ook geen gezicht als je in een drukke straat woont.hoevenpe schreef op maandag 27 april 2020 @ 11:20:
[...]
Zo'n fiets laat je sowieso toch niet op straat staan, daar is de schuur of de berging van je appartement voor en op beide plekken is meestal een stekker aanwezig.
Van Moof zal dus toch vroeg of laat eraan moeten geloven, als ze hun product zoveel mogelijk aan de man willen brengen en dat willen ze, gezien hun huidige prijsstrategie.
Hoorde ook iets dat ze met een adapter aan de laadpalen van auto’s op te laden zijnDaan2020 schreef op maandag 27 april 2020 @ 11:47:
[...]
Tja.. Dat is idealiter wel zo, maar niet iedereen heeft zo'n berging in de stad, dat is juist de essentie van het verhaal. Dan wil je op z'n minst de batterij binnen kunnen opladen en niet de fiets telkens mee naar boven hoeven zeulen. De fiets 's nachts buiten met tig extra sloten aan een paal vastzetten kun je nog voor lief nemen, om de haverklap de fiets op en neer moeten sjouwen niet. Draadje trekken naar buiten toe is ook geen gezicht als je in een drukke straat woont.
Van Moof zal dus toch vroeg of laat eraan moeten geloven, als ze hun product zoveel mogelijk aan de man willen brengen en dat willen ze, gezien hun huidige prijsstrategie.
Een NIU kan dat ook. Of welke elektrische scooter/fiets/etc je maar wilt. Je kunt je strijkijzer ook op straat gebruiken dankzij een laadpaal. Maakt het nog niet praktisch. Overnight laden? In de ochtend je VanMoof-lader weg. Regen?max.schollen schreef op maandag 27 april 2020 @ 12:17:
[...]
Hoorde ook iets dat ze met een adapter aan de laadpalen van auto’s op te laden zijn
Leuk hoor als je naast kantoor een laadpaal hebt of overdag als je luncht op een bankje naast een laadpaal maar verder.
Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®
Dat kan kloppenmphilipp schreef op maandag 27 april 2020 @ 11:18:
[...]
Twee jaar geleden zag ik er een in Marrakech staan...wel type precies weet ik niet, maar het was een Van Moof
https://www.parool.nl/nie...estolen-fietsen~bdad1a50/
[ Voor 8% gewijzigd door Pistachenootje op 27-04-2020 12:25 ]
ik zou er misschien wel 1 willen hebben.fewips schreef op maandag 27 april 2020 @ 12:22:
[...]
Een NIU kan dat ook. Of welke elektrische scooter/fiets/etc je maar wilt. Je kunt je strijkijzer ook op straat gebruiken dankzij een laadpaal. Maakt het nog niet praktisch. Overnight laden? In de ochtend je VanMoof-lader weg. Regen?
Leuk hoor als je naast kantoor een laadpaal hebt of overdag als je luncht op een bankje naast een laadpaal maar verder.
Weet iemand een goede ?
Hoorde via een vanmoof Facebook groep van iemand dat er in de vanmoof store is gezegd dat ze de fietsen gaan proberen om eerder te leveren.
Wat denken jullie, haalbare kaart ?
Als je per se wil wachten op een uitneembare accu mag je nog minimaal 2 jaar wachten. Volgend jaar komt een v2 versie uit las ik op een Duitse site, en het jaar er op een nieuw model. Het kan zijn dat daar een uitneembare accu in zit, maar wie zal het zeggen.Daan2020 schreef op maandag 27 april 2020 @ 10:48:
[...]
Waag ik te betwijfelen.. Ze gaan nu hun lesje leren met de s3 in de zin van dat er veel kritiek zal binnenkomen over waarom het geen uitneembare batterij heeft gekregen en hoofdzakelijk de reden zal zijn dat de gemiddelde stedeling die niet over bergruimte beschikt deze fiets links zal laten liggen. Bij de s2 hoorde je die kritiek niet massaal omdat mensen hem sowieso vanwege de prijs niet aanschaften. Nu de prijs zoveel is gedaald, zal de gemiddelde stedeling die een ebike zoekt hem wel willen maar dan toch gauw op dat heikele punt komen van geen berging en grote kans op diefstal, met als resultaat dat die hem wederom links laat liggen.
Zodra ze doorhebben hoezeer ze die stedeling specifiek daardoor mislopen, terwijl dat juist vanwege de grotere afname hun doelgroep is, wordt het terug naar de vergadertafel en het besluit nemen de batterij uitneembaar te maken. Of dat bij s4, s5 of s6 het geval zal zijn, blijft dan inderdaad nog lang de vraag.
Ik heb zo een proefrit met de S3, ben erg benieuwd. Ik heb nog nooit een VanMoof Electrified gehad. Wil een redelijk no-nonsense fiets hebben voor erbij (naast een Urban Arrow).
Heeft iemand nog een code voor mij of kan dit niet meer indien ik hem na vandaag wil bestellen?
Heeft iemand nog een code voor mij of kan dit niet meer indien ik hem na vandaag wil bestellen?
Apple | Marantz | B&W
Wie nog stiekem zat te duimen voor wat meer (korte) video's en vooral foto's, mijn first impressions staan nu voor ieder online.
Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®
Je kunt hem nu gewoon in de online webshop bestellen zonder codeRon_Tweaker schreef op maandag 27 april 2020 @ 13:28:
Ik heb zo een proefrit met de S3, ben erg benieuwd. Ik heb nog nooit een VanMoof Electrified gehad. Wil een redelijk no-nonsense fiets hebben voor erbij (naast een Urban Arrow).
Wel vreemd dat de fiets bij zowel de test alsook de aankoop niet street-legal lijkt te zijn.
Ik mis de verplichte zijreflectoren en ik vraag mij af of het reflecterende achterlicht als voldoende wordt gezien m.b.t. de verplichte achterreflector.
Bron: https://www.rijksoverheid...en-reflectie-op-een-fiets
Ik mis de verplichte zijreflectoren en ik vraag mij af of het reflecterende achterlicht als voldoende wordt gezien m.b.t. de verplichte achterreflector.
Bron: https://www.rijksoverheid...en-reflectie-op-een-fiets
Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)
@Ferruginous Hwk Bij de S2 kreeg je er een zakje bij met reflectoren etc, dus was het je eigen keus om deze wel of niet te plaatsen
:fill(white):strip_exif()/f/image/yRlqfcKhcSjG1FYhKnAzuYa8.png?f=user_large)
Ok, dan heb je in ieder geval zelf de keuze. Ben benieuwd hoe ze dit voor de S3 gaan oplossen aangezien de spaakreflectoren blijkbaar niet meer zijn toegestaan.
Uit de eerdere link (2 posts hierboven)
u mag geen spaakreflectoren gebruiken. Dit zijn reflectoren die in de lengte op een spaak zijn bevestigd.
u mag geen spaakreflectoren gebruiken. Dit zijn reflectoren die in de lengte op een spaak zijn bevestigd.
Ik kreeg ze zelfs bij mijn vanmoof smart bike uit 2016Matszs schreef op maandag 27 april 2020 @ 14:24:
@Ferruginous Hwk Bij de S2 kreeg je er een zakje bij met reflectoren etc, dus was het je eigen keus om deze wel of niet te plaatsen
[Afbeelding]
Ik zit te twijfelen om voor mijn s3 een front carrier te bestellen wat is jullie ervaring er mee ?
[ Voor 9% gewijzigd door max.schollen op 27-04-2020 15:41 ]
Dit gaat denk ik om een anders soort spaak reflector. De oranje schijven bevestig je namelijk niet in de lengte, maar inde breedte (haaks op de reflector).Ferruginous Hwk schreef op maandag 27 april 2020 @ 14:35:
Ok, dan heb je in ieder geval zelf de keuze. Ben benieuwd hoe ze dit voor de S3 gaan oplossen aangezien de spaakreflectoren blijkbaar niet meer zijn toegestaan.
Hoe dan ook zijn die oranje schijfjes lelijk, ik had op mijn S2 zelf reflecterende vleg stickers van Amazon geplakt. Ziet er keurig uit en kost niet veel.
:strip_exif()/f/image/zxSgasdGhYxt4upi35BH6u7p.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 20% gewijzigd door oscarwashere op 27-04-2020 16:01 ]
Front carriers zijn mijn #1 irritantie in publieke fietsenstallingen. Ze nemen te veel ruimte in of passen helemaal niet in het rek. En als ze wel passen dan zitten ze vaak tegen mijn fiets aan, of komt het rek langs mijn stuur. Dus wat mij betreft niet doen hahah. Zelf heb ik de bagagedrager met Ortlieb achteras.max.schollen schreef op maandag 27 april 2020 @ 14:35:
[...]
Ik kreeg ze zelfs bij mijn vanmoof smart bike uit 2016
Ik zit te twijfelen om voor mijn s3 een front carrier te bestellen wat is jullie ervaring er mee ?
Is het niet zo dat je die gele reflectoren op de spaken moet plaatsen of een reflecterende streep op je band moet hebben. Heeft de s2/s3 een reflecterende streep op de band en is het achterlicht zowel een reflector als een lamp?
Kom net thuis.
Proefrit was geslaagd, weliswaar met wel een klein kritiekpuntje. Ik vond de versnelling niet altijd even fijn werken, maar dit schijnt opgelost te worden. Ineens zet hij zich in een ander verzet en dan heb je het gevoel dat hij doortrapt met een naar geluid.
Ik vond het gewicht van zo'n fiets vrij laag met hetgeen wat ik tot nu toe gewend ben. Dit zou meer mijn fiets worden die je even zomaar uit de schuur pakt, het is nog net geen "gooi-en-smijt" fiets, maar het heeft er wel een beetje weg van.
Levertijd zou dus ergens in augustus zijn. Dik 4 maanden wachten en direct de volle pond afrekenen. Of ik het ga doen? Ik denk het wel, maar ik twijfel nog of ik hem nu bestel of ietwat later.
Proefrit was geslaagd, weliswaar met wel een klein kritiekpuntje. Ik vond de versnelling niet altijd even fijn werken, maar dit schijnt opgelost te worden. Ineens zet hij zich in een ander verzet en dan heb je het gevoel dat hij doortrapt met een naar geluid.
Ik vond het gewicht van zo'n fiets vrij laag met hetgeen wat ik tot nu toe gewend ben. Dit zou meer mijn fiets worden die je even zomaar uit de schuur pakt, het is nog net geen "gooi-en-smijt" fiets, maar het heeft er wel een beetje weg van.
Levertijd zou dus ergens in augustus zijn. Dik 4 maanden wachten en direct de volle pond afrekenen. Of ik het ga doen? Ik denk het wel, maar ik twijfel nog of ik hem nu bestel of ietwat later.
Apple | Marantz | B&W
Er gaan geruchten dat ze eerder willen gaan leverenRon_Tweaker schreef op maandag 27 april 2020 @ 16:22:
Kom net thuis.
Klopt, een reflecterende velg of streep op de banden is verplicht. Daarnaast nog een rode reflector aan de achterzijde en gele/amber reflectoren op de trappers. Benieuwd hoe ze hier bij VanMoof naar kijken. Toch maar even naar vragen bij mijn geplande proefrit.ZeZeQue schreef op maandag 27 april 2020 @ 16:14:
Is het niet zo dat je die gele reflectoren op de spaken moet plaatsen of een reflecterende streep op je band moet hebben. Heeft de s2/s3 een reflecterende streep op de band en is het achterlicht zowel een reflector als een lamp?
Ik fiets al zins 2016 op een smart bike van vanmoof zonder de reflecties op de banden en nog nooit een probleem mee gehad .Dutchy88 schreef op maandag 27 april 2020 @ 16:45:
[...]
Klopt, een reflecterende velg of streep op de banden is verplicht. Daarnaast nog een rode reflector aan de achterzijde en gele/amber reflectoren op de trappers. Benieuwd hoe ze hier bij VanMoof naar kijken. Toch maar even naar vragen bij mijn geplande proefrit.
Al vaak genoeg politie tegen gekomen onderweg
Dat je er geen problemen mee hebt gehad wil niet zeggen dat het toegestaan is.max.schollen schreef op maandag 27 april 2020 @ 16:48:
[...]
Ik fiets al zins 2016 op een smart bike van vanmoof zonder de reflecties op de banden en nog nooit een probleem mee gehad .
Een gemiddelde agent zal hier inderdaad niet zo snel op bekeuren maar de vraag was of het toegestaan is zonder reflectoren. En dat is het dus niet: https://www.rijksoverheid...en-reflectie-op-een-fiets
Inderdaad. Fietsen controleren zou een goudmijn worden. Je bent al in "overtreding" als je geen werkende bel op je fiets hebt, laat staan welke fiets vandaag de dag zijn lichten nog werkend heeft. Bij de vanmoof weet je dat je verlichting het altijd doet en je bel, beter dan de gemiddelde fiets.max.schollen schreef op maandag 27 april 2020 @ 16:48:
[...]
Ik fiets al zins 2016 op een smart bike van vanmoof zonder de reflecties op de banden en nog nooit een probleem mee gehad .
Is een digitale bel dan eigenlijk wel toegestaan volgens de wet ?tuurie schreef op maandag 27 april 2020 @ 16:58:
[...]
Inderdaad. Fietsen controleren zou een goudmijn worden. Je bent al in "overtreding" als je geen werkende bel op je fiets hebt, laat staan welke fiets vandaag de dag zijn lichten nog werkend heeft. Bij de vanmoof weet je dat je verlichting het altijd doet en je bel, beter dan de gemiddelde fiets.
En moet het echt een bel geluid zijn of maakt dat niet uit ?
Je kunt zogenaamde rimstriping kopen. Dat zijn stickers die je op de velgrand plakt. Ik heb een setje besteld bij Reflexfolie. Als je de zwarte neemt, zie je die niet, maar als er licht op schijnt wel. Een soort Scotchlite Black effect.Ferruginous Hwk schreef op maandag 27 april 2020 @ 14:17:
Wel vreemd dat de fiets bij zowel de test alsook de aankoop niet street-legal lijkt te zijn.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Nice! Dank voor deze tip, ziet er goed uit.mphilipp schreef op maandag 27 april 2020 @ 17:14:
[...]
Je kunt zogenaamde rimstriping kopen. Dat zijn stickers die je op de velgrand plakt. Ik heb een setje besteld bij Reflexfolie. Als je de zwarte neemt, zie je die niet, maar als er licht op schijnt wel. Een soort Scotchlite Black effect.
Of je koopt nieuwe banden zoals de Schwalbe Marathon Plus. De standaard banden zijn volgens mij toch niet heel goed.mphilipp schreef op maandag 27 april 2020 @ 17:14:
[...]
Je kunt zogenaamde rimstriping kopen. Dat zijn stickers die je op de velgrand plakt. Ik heb een setje besteld bij Reflexfolie. Als je de zwarte neemt, zie je die niet, maar als er licht op schijnt wel. Een soort Scotchlite Black effect.
Dat lijkt me ook weer een beetje overdreven. Ze zijn rond en zwart. Er zit profiel op, dus wat kan er mis mee zijn? Maar goed, als je graag goede banden weggooit...ZeZeQue schreef op maandag 27 april 2020 @ 18:26:
[...]
Of je koopt nieuwe banden zoals de Schwalbe Marathon Plus. De standaard banden zijn volgens mij toch niet heel goed.
Ik ben ook oprecht geïnteresseerd in de S3, maar ik snap even iets niet: via de app kun je al-fietsend het niveau van ondersteuning aanpassen, maar als je het via het knopje op het stuur wilt doen moet je stilstaan. Waarom is hier in hemelsnaam voor gekozen? Dit is toch júist een functionaliteit die je al rijdend wilt kunnen aanpassen, zonder app?
Ik denk dat iedereen het met je eens is maar bij vanmoof gebruiken ze die knop liever voor een electronische bel...kaanmijo schreef op maandag 27 april 2020 @ 19:01:
Ik ben ook oprecht geïnteresseerd in de S3, maar ik snap even iets niet: via de app kun je al-fietsend het niveau van ondersteuning aanpassen, maar als je het via het knopje op het stuur wilt doen moet je stilstaan. Waarom is hier in hemelsnaam voor gekozen? Dit is toch júist een functionaliteit die je al rijdend wilt kunnen aanpassen, zonder app?
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Dat maakt niet uit. De wet stelt dat je fiets voorzien moet zijn van een bel die minimaal 25 meter hoorbaar is.max.schollen schreef op maandag 27 april 2020 @ 17:06:
[...]
Is een digitale bel dan eigenlijk wel toegestaan volgens de wet ?
En moet het echt een bel geluid zijn of maakt dat niet uit ?
[ Voor 7% gewijzigd door eisbaer op 27-04-2020 19:42 ]
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Dat zou zonde zijn, er zitten toch Schwalbe big ben's onder?ZeZeQue schreef op maandag 27 april 2020 @ 18:26:
[...]
Of je koopt nieuwe banden zoals de Schwalbe Marathon Plus. De standaard banden zijn volgens mij toch niet heel goed.
Mag Van Moof deze fiets wel verkopen zonder goedgekeurde zijreflectie? Zoveel moeite is het toch niet om aan de wettelijke eisen te voldoen.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Precies. Die regels zijn ook niet gemaakt om ons te pesten maar om de toch al kwetsbare fietser beter te beschermen.Dutchy88 schreef op maandag 27 april 2020 @ 16:54:
[...]
Dat je er geen problemen mee hebt gehad wil niet zeggen dat het toegestaan is.![]()
Een gemiddelde agent zal hier inderdaad niet zo snel op bekeuren maar de vraag was of het toegestaan is zonder reflectoren. En dat is het dus niet: https://www.rijksoverheid...en-reflectie-op-een-fiets
Ik woon zelf in een middelgrote stad en rijd regelmatig auto. Goede reflectie is - zeker in het donker als het regent - absoluut geen luxe dus minimaal aan de eisen voldoen die de wetgever daarover heeft opgesteld ook niet.
Op de website van Schwalbe heeft de Big Ben wel gewoon reflecterende striping. Een paar posts eerder schreef @mphilipp dat die een oplossing heeft waarbij je het eigenlijk niet ziet. Zou het kunnen dat de band/velg toch een reflecterende streep heeft in het donker zonder dat je dit overdag kunt zien?
[ Voor 0% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 27-04-2020 20:10 . Reden: Referentie wat SMART-er gemaakt. ]
Is niet groot maar voldoet. Ook in fietsenstalling weinig problemen mee. Is namelijk klein genoeg om niet voor Iritatie te zorgen bij andere parkeerders.max.schollen schreef op maandag 27 april 2020 @ 14:35:
[...]
Ik kreeg ze zelfs bij mijn vanmoof smart bike uit 2016
Ik heb ook een bagage drager met 2 fiets tassen dus ik vraag mij af of een front carier dan wel zin heeftSmartbikers schreef op maandag 27 april 2020 @ 22:37:
[...]
Is niet groot maar voldoet. Ook in fietsenstalling weinig problemen mee. Is namelijk klein genoeg om niet voor Iritatie te zorgen bij andere parkeerders.
Slimme opmerking! De website van Schwalbe zelf geeft niet heel veel info. Maar ik zie hier dat de Big Ben een reflectieband heeft. Misschien is iemand die morgen een proefritje gaat maken zo lief om even een foto met flits te nemen, dan zie je het meteen.Ferruginous Hwk schreef op maandag 27 april 2020 @ 20:05:
[...]
Zou het kunnen dat de band/velg toch een reflecterende streep heeft in het donker zonder dat je dit overdag kunt zien?
Allianz heeft mij per e-mail bevestigd dat -hoewel ze wel een extra slot aanraden- ook zonder ART2 het digitale slot dekking geeft.DataCopy schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:48:
edit: Ah, ik heb de caveat gevonden: het slot moet ART2 goedgekeurd zijn, en volgens mij zijn de ingebouwde stealth locks dat niet.
Mijn vraag:
Het antwoord:Wordt bij jullie fietsverzekering ook Vanmoof e-bikes waar standaard een digitaal slot op zit geaccepteerd? Jullie website geeft hier tegenstrijdige informatie over. In de offerte tool kan ik een verzekering afsluiten als ik kies "digitaal slot: ja", "art slot: nee" Maar volgens jullie voorwaarden valt alleen een ART goedgekeurd slot onder de dekking. Voor de goede orde: het gaat om een geavanceerd slot (inclusief GPS tracking), maar deze heeft GEEN art. stickertje...
Wij kunnen deze fietsen verzekeren.
We geven altijd als tip mee om de fiets nog van een extra slot te voorzien.
Bij eventuele diefstal moet u aantonen via een logfile van de app dat de fiets op slot stond en u moet een politierapport overleggen.
Nou, ze kunnen in principe ook kiezen voor een knop met dubbele functie. Dat is niet ongekend ofzo. De boost knop zou kunnen worden gebruikt om van indersteuningsnivo te wisselen. Bijvoorbeeld door 'm heel even in te drukken. Pas als je 'm langer indrukt is het boost. Ik noem maar wat. Maar de app bedienen terwijl je rijdt is eigenlijk gevaarlijk en onhandig. Ook al heb je een houder. Ik zou daar Google Maps op hebben staan, als ik de weg niet ken. Maar om nou constant die telefoon voor je neus te moeten hebben omdat je anders niet zo makkelijk kan wisselen is niet het toonbeeld van ergonomie. Met een beetje nadenken had men er een slimmere oplossing voor kunnen bedenken.eisbaer schreef op maandag 27 april 2020 @ 19:36:
[...]
Ik denk dat iedereen het met je eens is maar bij vanmoof gebruiken ze die knop liever voor een electronische bel...
Maar goed, het is geen dealbreaker en even stil moeten staan is ook niet het eind van de wereld. Het lijkt allemaal gemaakt voor een generatie die vergroeid is met de smartphone en dat ding toch al de hele dag in de knuistjes heeft...
Ik had het beeld dat de GPS in de VM alleen werkt indien je ook via VM een POM verzekering afsluit, is dat niet het geval? Kan je de locatiebepaling ook doen zonder tussenkomst van VM? (of zonder POM)?maxnl schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:21:
Wordt bij jullie fietsverzekering ook Vanmoof e-bikes waar standaard een digitaal slot op zit geaccepteerd? Jullie website geeft hier tegenstrijdige informatie over. In de offerte tool kan ik een verzekering afsluiten als ik kies "digitaal slot: ja", "art slot: nee" Maar volgens jullie voorwaarden valt alleen een ART goedgekeurd slot onder de dekking. Voor de goede orde: het gaat om een geavanceerd slot (inclusief GPS tracking), maar deze heeft GEEN art. stickertje..
Thank God for the Internet
Ja je kan altijd zien waar je fietst staat. En als hij is gestolen hem zelf gaan zoeken, en zelf Bike Hunter spelen.Roo schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:49:
[...]
Ik had het beeld dat de GPS in de VM alleen werkt indien je ook via VM een POM verzekering afsluit, is dat niet het geval? Kan je de locatiebepaling ook doen zonder tussenkomst van VM? (of zonder POM)?
Enige wat je krijgt met POM is de 'als de Bike Hunters van VanMoof hem niet vinden binnen 2 weken krijg je een vervangende fiets'. Voordeel van een andere verzekering is dat er (ook) schade in kan zitten voor een lager bedrag dan POM. En wat we nu dus weten, enkel het kickslot voldoende is voor de verzekering van Allianz.
Voordeel POM is dat de meeste verzekeringen wel een ander slot eisen. (en ANWB eist nog steeds dat je een ANWB tracker en lelijke sticker erop plaatst)
[ Voor 4% gewijzigd door Patvs120 op 28-04-2020 13:00 ]
Ah, dat is mooi. Ik las in een eerdere posting:Patvs120 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:57:
[...]
Ja je kan altijd zien waar je fietst staat. En als hij is gestolen hem zelf gaan zoeken, en zelf Bike Hunter spelen.
Enige wat je krijgt met POM is de 'als de Bike Hunters van VanMoof hem niet vinden binnen 2 weken krijg je een vervangende fiets'. Voordeel van een andere verzekering is dat er (ook) schade in kan zitten voor een lager bedrag dan POM. En wat we nu dus weten, enkel het kickslot voldoende is voor de verzekering van Allianz.
Voordeel POM is dat de meeste verzekeringen wel een ander slot eisen. (en ANWB eist nog steeds dat je een ANWB tracker en lelijke sticker erop plaatst)
Maar dat is dus niet correct kennelijk.App geeft alleen locatie aan waar de fiets als laatst met jouw telefoon was verbonden. Traceren met GPS is alleen mogelijk nadat je hem als gestolen hebt opgegeven + aangifte hebt gedaan bij de politie.
"The bike is only traceable when you report it stolen in the VanMoof app. This activates the tracking system, after which you (or our Bike Hunters) can trace the bike." ( https://support.vanmoof.c...tions/folders/44001193013)
Ah, interessant! Die site kan ik niet bekijken (mijn login werkt daar niet). Dank!Patvs120 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:07:
"The bike is only traceable when you report it stolen in the VanMoof app. This activates the tracking system, after which you (or our Bike Hunters) can trace the bike." ( https://support.vanmoof.c...tions/folders/44001193013)
Wat betekent het verder als je in de app je fiets meldt als gestolen? Kan je dat simpelweg zelf weer ongedaan maken? Met andere woorden: als je je fiets uitleent, kan je dan simpel even kijken waar hij is door hem kort als gestolen op te geven?
Nee, het duurt best lang voordat er een locatie naar voren komt (GPS zit er namelijk NIET in, GSM triangulation wel). En de electronica in de fiets wordt geblokkeerd.Roo schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:28:
[...]
Ah, interessant! Die site kan ik niet bekijken (mijn login werkt daar niet). Dank!
Wat betekent het verder als je in de app je fiets meldt als gestolen? Kan je dat simpelweg zelf weer ongedaan maken? Met andere woorden: als je je fiets uitleent, kan je dan simpel even kijken waar hij is door hem kort als gestolen op te geven?
De app laat de laatste locatie zien waar jij met bluetooth verbonden was met de fiets, niks meer niks minder
[ Voor 8% gewijzigd door Rub147 op 28-04-2020 13:30 ]
Kan je dat zelf weer deblokkeren via de app?Rub147 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:29:
[...]
En de electronica in de fiets wordt geblokkeerd.
[...]
Dit is inderdaad de enige juiste uitleg wat betreft de locatie bepaling. GPS heeft de fiets zelf niet, dus niet alle reacties hiervoor kloppen.Rub147 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:29:
[...]
Nee, het duurt best lang voordat er een locatie naar voren komt (GPS zit er namelijk NIET in, GSM triangulation wel). En de electronica in de fiets wordt geblokkeerd.
De app laat de laatste locatie zien waar jij met bluetooth verbonden was met de fiets, niks meer niks minder
Daarnaast kan je de fiets niet zomaar markeren als gestolen bij VM. Hiervoor heb je een bewijs van aangifte bij de politie nodig. Pas dan krijg je toegang tot de gsm tracking. De belangrijkste reden hiervoor is je eigen privacy: vanmoof mag niet continu je locatie volgen. Daarnaast zal het je batterij ook weinig goed doen en is het per se niet nuttig om de locatie te zien als hij niet gestolen is. Tenzij je natuurlijk vergeet waar je hebt geparkeerd, maar daarvoor kan je wel de laatste locatie waarop je verbonden was met de fiets zien in de app.
Overigens is er volgens mij nog niet bekend of dit bij de S3 anders is, denk ik? Wellicht is er inmiddels meer functionaliteit of werkt het net iets anders. In de basis blijft het in ieder geval GSM tracking. De bike hunters zoeken ook nog met Bluetooth als ze in de buurt denken te zijn (zie hun filmpjes op YT).
Weet iemand hoe je kan zien of er Peace of Mind actief is op de fiets? Ik kan VanMoof even bellen maar verwacht dat het ook ergens te achterhalen is? Ik heb een tweedehands S2 voor de goede orde
Zojuist een testrit geboekt voor volgende week maandag in Rotterdam. Wil het ding eerst eens even aan de tand voelen voor ik er €2.000,- voor neerleg. Zijn er nog dingen die mensen hier graag willen zien/weten? Dan zal ik kijken of ik daar een foto van kan maken of vragen over kan stellen
Ja graag foto met flits in meest donkere omgeving die je kan vinden voor de eventueel wel of niet aanwezige reflectie op de banden.kaanmijo schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:26:
Zojuist een testrit geboekt voor volgende week maandag in Rotterdam. Wil het ding eerst eens even aan de tand voelen voor ik er €2.000,- voor neerleg. Zijn er nog dingen die mensen hier graag willen zien/weten? Dan zal ik kijken of ik daar een foto van kan maken of vragen over kan stellen
Als je naar mijn van moof gaat en op My Bikes klikt, zie je bij de fiets staan op peace of mind included is. Of je belt even Van Moof op.Resdogg schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:06:
Weet iemand hoe je kan zien of er Peace of Mind actief is op de fiets? Ik kan VanMoof even bellen maar verwacht dat het ook ergens te achterhalen is? Ik heb een tweedehands S2 voor de goede orde
Ik had dezelfde info vanuit Alianz inderdaad ook gehad; daarna (vorige week) nog gevraagd wanneer ze de voorwaarden zouden gaan aanpassen omdat het nu dus niet sluitend is. Nog geen reactie.....maxnl schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:21:
[...]
Allianz heeft mij per e-mail bevestigd dat -hoewel ze wel een extra slot aanraden- ook zonder ART2 het digitale slot dekking geeft.
Mijn vraag:
[...]
Het antwoord:
"Wij kunnen deze fietsen verzekeren.
We geven altijd als tip mee om de fiets nog van een extra slot te voorzien.
Bij eventuele diefstal moet u aantonen via een logfile van de app dat de fiets op slot stond en u moet een politierapport overleggen."
[...]
Bovendien zit 1 van de 2 vereiste bij diefstal me ook nog niet lekker. Wat voor logfile willen ze hebben uit de app? VM geeft desgevraagd aan dat je verder niets uit de app kunt halen (er wordt niet bijgehouden wanneer/waar de fiets op slot is gezet, of het is in ieder geval niet zo beschikbaar).
| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |
Na een eerdere 'nee' vanuit Allianz ben ik opnieuw met hen in gesprek gegaan en heb hetzelfde antwoord gekregen; Het digitale kick-lock is voldoende, mits een logfile overhandigt kan worden. Ik heb daarop vanmoof gecontacteerd en het volgende antwoord ontvangen:DataCopy schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:30:
[...]
Ik had dezelfde info vanuit Alianz inderdaad ook gehad; daarna (vorige week) nog gevraagd wanneer ze de voorwaarden zouden gaan aanpassen omdat het nu dus niet sluitend is. Nog geen reactie.....
Bovendien zit 1 van de 2 vereiste bij diefstal me ook nog niet lekker. Wat voor logfile willen ze hebben uit de app? VM geeft desgevraagd aan dat je verder niets uit de app kunt halen (er wordt niet bijgehouden wanneer/waar de fiets op slot is gezet, of het is in ieder geval niet zo beschikbaar).
Zoals besproken zou ik nog even bij je terugkomen met informatie die je kunt overhandigen aan je verzekeringsmaatschappij.
De manier hoe wij kunnen aantonen dat de fiets goed op slot stond toen deze gestolen werd, is door een uitdraai te sturen van onze back office informatie van jouw account waarin iedere alarm trigger is af te lezen. Het alarm gaat namelijk alleen af wanneer het kick lock correct door het achterwiel zit en de fiets dus goed op slot en uit staat. Zodra er dan iemand aan de fiets zit, gaat het alarm af. Als het alarm niet afgaat, stond de fiets dus niet goed op slot.
Ik hoop dat deze informatie voldoende is!
Bovenstaande heb ik doorgespeeld aan mijn contactpersoon bij Allianz. Ik wacht nog op een bevestiging/akkoord. Case closed (almost)
Ah nice, al moet ik zeggen dat ik dus een veel korter en ontkennend antwoord kreeg. Maar misschien was mijn vraag te openartfuldodger schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:38:
[...]
Na een eerdere 'nee' vanuit Allianz ben ik opnieuw met hen in gesprek gegaan en heb hetzelfde antwoord gekregen; Het digitale kick-lock is voldoende, mits een logfile overhandigt kan worden. Ik heb daarop vanmoof gecontacteerd en het volgende antwoord ontvangen:
Zoals besproken zou ik nog even bij je terugkomen met informatie die je kunt overhandigen aan je verzekeringsmaatschappij.
De manier hoe wij kunnen aantonen dat de fiets goed op slot stond toen deze gestolen werd, is door een uitdraai te sturen van onze back office informatie van jouw account waarin iedere alarm trigger is af te lezen. Het alarm gaat namelijk alleen af wanneer het kick lock correct door het achterwiel zit en de fiets dus goed op slot en uit staat. Zodra er dan iemand aan de fiets zit, gaat het alarm af. Als het alarm niet afgaat, stond de fiets dus niet goed op slot.
Ik hoop dat deze informatie voldoende is!
Bovenstaande heb ik doorgespeeld aan mijn contactpersoon bij Allianz. Ik wacht nog op een bevestiging/akkoord. Case closed (almost)
| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |
De ANWB tracker is erg klein en de sticker kun je er zelf weer af peuteren. Iemand op FB zei dat de man die de tracker kwam plaatsen de sticker er zelf niet op wilde plakken omdat de fiets zo mooi was. Niemand die dat komt controleren. De sticker is alleen om de dief erop te wijzen dat diefstal zinloos is (zou zijn). De sticker zou dus afschrikwekkend moeten werken.Patvs120 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:57:
[...]
De dingen die Van Moof erop heeft zitten helpen ook niets tegen diefstal. Ik denk dat de sticker meer doet. Preventie is altijd beter dan achteraf moeite moeten doen om 'm te zoeken en mogelijk 2 weken zonder fiets zitten. Dus zoveel gemak levert POM ook weer niet op.
Ik ben dan eigenlijk weer benieuwd waarom die info niet in de app beschikbaar is. Je kunt denk ik in de app toch zien dat de fiets op slot staat of niet? (ik heb nog geen VM)artfuldodger schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:38:
[...]
De manier hoe wij kunnen aantonen dat de fiets goed op slot stond toen deze gestolen werd, is door een uitdraai te sturen van onze back office informatie van jouw account waarin iedere alarm trigger is af te lezen.
Zou toch makkelijker zijn als je vanuit de app kunt bekijken wanneer ie precies waar op slot is gezet en wanneer het alarm is getriggerd. Ik weet dat je wel kunt zien waar je fiets staat. Maar kun je dat ook in een log in de app zien? En dat ie op slot stond?
Je kan alleen zien waar je telefoon het laatst contact heeft gehad met je fiets , en niet perse waar je fiets staat.mphilipp schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:50:
[...]
Ik ben dan eigenlijk weer benieuwd waarom die info niet in de app beschikbaar is. Je kunt denk ik in de app toch zien dat de fiets op slot staat of niet? (ik heb nog geen VM)
Zou toch makkelijker zijn als je vanuit de app kunt bekijken wanneer ie precies waar op slot is gezet en wanneer het alarm is getriggerd. Ik weet dat je wel kunt zien waar je fiets staat. Maar kun je dat ook in een log in de app zien? En dat ie op slot stond?
Laat je telefoon thuis en ga met de fiets naar het centraal station. Neem de trein terug en open je app. Volgens de app staat de fiets voor je deur , terwijl die op het station staat.
Wat ik mij al vanaf het begin afvraag waarom op de s3 een lever tijd van 3 maanden zit ..
wat denken jullie?
Of zou het ook nog kunnen dat ze de lever tijd expres zo lang houden zodat ze wel eerder kunnen leveren en de mensen het niet verwachten ?
wat denken jullie?
Of zou het ook nog kunnen dat ze de lever tijd expres zo lang houden zodat ze wel eerder kunnen leveren en de mensen het niet verwachten ?
Websites als https://nieuwsfiets.nu/20...nieuwe-generatie-e-bikes/max.schollen schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 17:34:
Wat ik mij al vanaf het begin afvraag waarom op de s3 een lever tijd van 3 maanden zit ..
wat denken jullie?
vermelden dat er alleen al 3000 pre-orders zijn. (die informatie halen ze uit: https://www.vanmoof.com/n...s-to-switch-to-two-wheels ).
Uit die poll van Oscar bleek dat 71% een S3 BLACK bestelde en 18% een S3 BLUE (schokkend weinig mensen bestellen een X3) (poll is ingevuld door slechts 177 mensen, maar om toch een idee te krijgen van de verdeling).
Wat zei VanMoof over hoeveel fietsen ze per week verwachten te kunnen leveren in al die slides over hun productie en supply chain?
[ Voor 10% gewijzigd door Patvs120 op 28-04-2020 17:59 ]
Ik denk echt dat dit een strategie van een bedrijf is...max.schollen schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 17:34:
wat denken jullie?
Marketing Jan-Jaap: Hey ik heb nou een tof idee! We gaan zeggen dat de levertijd 3 maanden is.
Productie Pieter: Ja man, wat een hip idee want wij werken ons de tering en alles staat al klaar in doos.
Marketing Jan-Jaap: Super cool, krijgen ze een gratis kadootje en wij veel kudos na veel huili-huilie.
Net even met verkopers (tijdens proefrit) erover gehad: bij hun was niet bekend dat het verplicht was in NL, wel dat ze van die oranje reflectors meeleveren.tuurie schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:28:
[...]
Ja graag foto met flits in meest donkere omgeving die je kan vinden voor de eventueel wel of niet aanwezige reflectie op de banden.
Dus net met VanMoof gebeld, en ook telefoniste was niet op hoogte van wetgeving: ook konden zij mij niet zeggen waarom ze NIET voor reflecterende banden hebben gekozen. Als optie in bestelproces zit het ook niet; ze hebben ze gewoonweg niet.
Ook hier doortrappen van de versnelling gemerkt (pre-productie), maar ook het luchttrappen door het schakelen bij bepaalde snelheden, maar zou ook een instelling van schakelmomenten kunnen zijn; nu rond de 20, en da's een snelheid die je op druk fietspad best veel hebt.
Turboknop is super (even snel optrekken, zelfs als je ondersteuning uit hebt), maar het schakelen bij snelheden moet ik nog echt aan wennen. Ik ben midden-motor met traploze versnelling (nuvinci) gewend, en kreeg door schakelmomenten aan/uit gevoel van ondersteuning.
Voor de rest is prima fiets, ziet er gaaf/af uit (alleen: waarom zit de bevestiging van de spatborden aan de buitenkant?). Ik zit nu te twijfelen of de bezwaren zoals eerder bekend (waaronder niet uitneembare accu, ondersteuning niet aanpasbaar tijdens rijden) in combi met rijervaring en het feit dan 2000 + POM + nieuwe banden + accessoires toch nog een heel bedrag is in tijden van corona maken dat ik de pre-order (levering 30juni) weer ongedaan ga maken.
Neig nu naar cancelen, en wachten op Modmo (nu nog wel erg kickstarter-gehalte, maar dan zonder de garanties van dat platform). Maar -net als iedereen met pre-order-, heb ik nog 2 nachtjes om besluit te nemen.
nu ze het weten kunnen ze er nog iets aan doen voor die reflectie op de banden of velgen .tomuitrotterdam schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 18:07:
[...]
Net even met verkopers (tijdens proefrit) erover gehad: bij hun was niet bekend dat het verplicht was in NL, wel dat ze van die oranje reflectors meeleveren.
Dus net met VanMoof gebeld, en ook telefoniste was niet op hoogte van wetgeving: ook konden zij mij niet zeggen waarom ze NIET voor reflecterende banden hebben gekozen. Als optie in bestelproces zit het ook niet; ze hebben ze gewoonweg niet.
Ook hier doortrappen van de versnelling gemerkt (pre-productie), maar ook het luchttrappen door het schakelen bij bepaalde snelheden, maar zou ook een instelling van schakelmomenten kunnen zijn; nu rond de 20, en da's een snelheid die je op druk fietspad best veel hebt.
Turboknop is super (even snel optrekken, zelfs als je ondersteuning uit hebt), maar het schakelen bij snelheden moet ik nog echt aan wennen. Ik ben midden-motor met traploze versnelling (nuvinci) gewend, en kreeg door schakelmomenten aan/uit gevoel van ondersteuning.
Voor de rest is prima fiets, ziet er gaaf/af uit (alleen: waarom zit de bevestiging van de spatborden aan de buitenkant?). Ik zit nu te twijfelen of de bezwaren zoals eerder bekend (waaronder niet uitneembare accu, ondersteuning niet aanpasbaar tijdens rijden) in combi met rijervaring en het feit dan 2000 + POM + nieuwe banden + accessoires toch nog een heel bedrag is in tijden van corona maken dat ik de pre-order (levering 30juni) weer ongedaan ga maken.
Neig nu naar cancelen, en wachten op Modmo (nu nog wel erg kickstarter-gehalte, maar dan zonder de garanties van dat platform). Maar -net als iedereen met pre-order-, heb ik nog 2 nachtjes om besluit te nemen.
Al is het raar dat ze niet op de hoogte zijn van de wetgeving in eigen land ..
Misschien zijn ze in andere landen niet verplicht?
En hebben ze voor een neutrale gekozen zodat ze niet voor elk land anders banden moeten leveren op de fiets .
Reflectie is inderdaad niet in alle landen verplicht. Het probleem lost VanMoof in landen waar dit wel verplicht is op door (in ieder geval bij de S2/X2, en volgens het bericht van @tomuitrotterdam ook bij de S3/X3) oplossen met losse reflectoren die je zelf kan bevestigen op de spaken.
Voorbeeldje van wat je krijgt, ongeveer:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ob6t3oUE25KpqZysKdZxXARt.jpg?f=user_large)
Daarnaast kreeg ik bij mijn S2 ook een voor- en achterreflector meegeleverd. De achterreflector is verplicht in Nederland, de voorreflector niet. De achterreflector had ik daarom op de zadelpen gemonteerd, vrijwel tegen het zadel aan. Valt amper op, maar je hebt hem in ieder geval wel. Het niet-reflecterend maken van de kapjes over voor- en achterverlichting vind ik veel kwalijker dan het ontbreken van de velgreflectie.
Zoals je duidelijk ziet op mijn foto, verdwijnt het achterlicht terwijl je de reflector wel ziet. Doel behaald dus, en zonder dat hij op een lelijke plek zit. Toch was een reflecterend lampkapje beter geweest, en lijkt mij ook niet meer dan normaal. Maar goed, dat verhindert natuurlijk het unieke design...
:strip_exif()/f/image/rCcdEYLI0nsrFZFjO9m3n8GP.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook op de S2 zaten de Schwalbe Big Bens, maar hadden deze geen reflectie.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ob6t3oUE25KpqZysKdZxXARt.jpg?f=user_large)
Daarnaast kreeg ik bij mijn S2 ook een voor- en achterreflector meegeleverd. De achterreflector is verplicht in Nederland, de voorreflector niet. De achterreflector had ik daarom op de zadelpen gemonteerd, vrijwel tegen het zadel aan. Valt amper op, maar je hebt hem in ieder geval wel. Het niet-reflecterend maken van de kapjes over voor- en achterverlichting vind ik veel kwalijker dan het ontbreken van de velgreflectie.
Zoals je duidelijk ziet op mijn foto, verdwijnt het achterlicht terwijl je de reflector wel ziet. Doel behaald dus, en zonder dat hij op een lelijke plek zit. Toch was een reflecterend lampkapje beter geweest, en lijkt mij ook niet meer dan normaal. Maar goed, dat verhindert natuurlijk het unieke design...

:strip_exif()/f/image/rCcdEYLI0nsrFZFjO9m3n8GP.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar als je de lampen op altijd aan zet zou het dan wel zichtbaar zijn ?oscarwashere schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 18:25:
Reflectie is inderdaad niet in alle landen verplicht. Het probleem lost VanMoof in landen waar dit wel verplicht is op door (in ieder geval bij de S2/X2, en volgens het bericht van @tomuitrotterdam ook bij de S3/X3) oplossen met losse reflectoren die je zelf kan bevestigen op de spaken.
[Afbeelding]
Zoals je duidelijk ziet op mijn foto, verdwijnt het achterlicht terwijl je de reflector wel ziet. Doel behaald dus, en zonder dat hij op een lelijke plek zit. Toch was een reflecterend lampkapje beter geweest, en lijkt mij ook niet meer dan normaal. Maar goed, dat verhindert natuurlijk het unieke design...![]()
[Afbeelding]
Weet niet of het veel accu kost al lijkt mij het niet aangezien het led is .
Denk dat ik vóór alle zekerheid dalijk op mijn s3 ook de reflector maar monteer
De plek onder het zadel is wel een goede plek .
krijg nou wat, vanmoof heeft een popup store bij mij om de hoek. Donderdag proefrit
Waar moet ik zéker even op letten als totale ebike-noob?
Uitvinden of je fan bent van een front-hub motor: probeer ook op hele lage snelheid te fietsen (en dan bijv. langs paaltjes manoeuvreren). Nu al bedenken hoe je de fiets thuis gaat opladen.Gluten Parody schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 19:00:
krijg nou wat, vanmoof heeft een popup store bij mij om de hoek. Donderdag proefrit![]()
Bedenk vooral wat voor ritjes je wil maken. Voor een romantisch tochtje door over de VeluweGluten Parody schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 19:00:
krijg nou wat, vanmoof heeft een popup store bij mij om de hoek. Donderdag proefrit![]()

Met de lampen ben je wel zichtbaar, maar de wet schrijft lampen en reflectoren voor. Ik had ze wel altijd aan staan, gewoon ook omdat ik het wel mooi vond. Zal de accu weinig (merkbaar) kwaad doen inderdaad.max.schollen schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 18:32:
[...]
Maar als je de lampen op altijd aan zet zou het dan wel zichtbaar zijn ?
Weet niet of het veel accu kost al lijkt mij het niet aangezien het led is .
Denk dat ik vóór alle zekerheid dalijk op mijn s3 ook de reflector maar monteer
De plek onder het zadel is wel een goede plek .
Kunnen we niet een aparte topic maken voor mensen die klagen over de levertijd of er andere vragen over hebben die we hier toch niet kunnen beantwoorden? Het wordt nu een beetje vervelend en doelloos. Ze komen wanneer ze komen.
Als ik de link van de Rijksoverheid lees zeggen ze toch echt dat spaakreflectoren (zoals imho worden meegeleverd) niet zijn toegestaan. Het staat er wat onhandig maar volgens mij moet het wiel/band voorzien zijn van de reflectie. Lijkt me dat VanMoof daarvoor iets separaats moet regelen want nieuwe banden vervangen omdat ze een fiets leveren die de weg niet op mag kan niet helemaal de bedoeling zijn lijkt me.oscarwashere schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 18:25:
[Afbeelding]
<KNIP>
Eens met @mphilipp, graag ophouden over de levertijden in dit topic. Daarvoor zou je een separaat topic kunnen starten zoals ook altijd gebeurt bij de telefoons.
[ Voor 4% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 28-04-2020 20:01 ]
Men spreekt van spaakreflectoren die in de lengte op de spaak zijn bevestigd. Volgens mij zijn die oranje schijfjes in de breedte bevestigd en bedoelen ze met in de lengte bevestigde spaakreflectoren deze.Ferruginous Hwk schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 19:59:
[...]
Als ik de link van de Rijksoverheid lees zeggen ze toch echt dat spaakreflectoren (zoals imho worden meegeleverd) niet zijn toegestaan. Het staat er wat onhandig maar volgens mij moet het wiel/band voorzien zijn van de reflectie. Lijkt me dat VanMoof daarvoor iets separaats moet regelen want nieuwe banden vervangen omdat ze een fiets leveren die de weg niet op mag kan niet helemaal de bedoeling zijn lijkt me.
Eens met @mphilipp, graag ophouden over de levertijden in dit topic. Daarvoor zou je een separaat topic kunnen starten zoals ook altijd gebeurt bij de telefoons.
Ik kan niet anders concluderen dan dat vanmoof onzinnige beslissingen neemt en niet luistert naar zijn klanten. Voorheen kon je namelijk wel via een knop schakelen maar dat hebben ze opgeofferd om aan die knop een electronische belfunctie toe te kennen waar enkel negatieve reacties op zijn gekomen. Als je naar je klanten luistert dan corrigeer je die stommiteit heel snel door aan die knop weer de ondersteuningkeuze te koppelen.mphilipp schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:37:
[...]
Nou, ze kunnen in principe ook kiezen voor een knop met dubbele functie. Dat is niet ongekend ofzo. De boost knop zou kunnen worden gebruikt om van indersteuningsnivo te wisselen. Bijvoorbeeld door 'm heel even in te drukken. Pas als je 'm langer indrukt is het boost. Ik noem maar wat. Maar de app bedienen terwijl je rijdt is eigenlijk gevaarlijk en onhandig. Ook al heb je een houder. Ik zou daar Google Maps op hebben staan, als ik de weg niet ken. Maar om nou constant die telefoon voor je neus te moeten hebben omdat je anders niet zo makkelijk kan wisselen is niet het toonbeeld van ergonomie. Met een beetje nadenken had men er een slimmere oplossing voor kunnen bedenken.
Maar goed, het is geen dealbreaker en even stil moeten staan is ook niet het eind van de wereld. Het lijkt allemaal gemaakt voor een generatie die vergroeid is met de smartphone en dat ding toch al de hele dag in de knuistjes heeft...Maar ik snap de ontwerpfilosofie om zo min mogelijk knopjes te hebben en een zo strak mogelijk ontwerp.
Voor jou is het geen dealbreaker maar een fiets met rotatiesensor die je niet direct kan schakelen vind ik onacceptabel. Als je in een drukke straat fietst dan wil je niet opgeduwd worden naar een hoge snelheid maar de ondersteuning snel kunnen wisselen, zonder te pielen op een smartphone. Dat is ronduit gevaarlijk.
Ondanks dat ik ook vind dat het handig zou zijn om de ondersteuning ook tijdens het rijden te kunnen instellen, ben ik het niet eens met je argumenten.eisbaer schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:11:
[...]
Ik kan niet anders concluderen dan dat vanmoof onzinnige beslissingen neemt en niet luistert naar zijn klanten. Voorheen kon je namelijk wel via een knop schakelen maar dat hebben ze opgeofferd om aan die knop een electronische belfunctie toe te kennen waar enkel negatieve reacties op zijn gekomen. Als je naar je klanten luistert dan corrigeer je die stommiteit heel snel door aan die knop weer de ondersteuningkeuze te koppelen.
Voor jou is het geen dealbreaker maar een fiets met rotatiesensor die je niet direct kan schakelen vind ik onacceptabel. Als je in een drukke straat fietst dan wil je niet opgeduwd worden naar een hoge snelheid maar de ondersteuning snel kunnen wisselen, zonder te pielen op een smartphone. Dat is ronduit gevaarlijk.
De bel-knop zit links, de boost-knop rechts. De boost-knop functioneert tijdens stilstand als instelknop voor de standen. De bel-knop blijft altijd functioneren als bel, behalve bij het ontgrendelen.
Daarnaast is de situatie die je schets in een drukke straat totaal niet de manier waarop een VanMoof (of in ieder geval de Electrified S2) ondersteuning levert. Het is niet zo dat de fiets je altijd probeert om 32 (of 25) km/u te laten rijden, ook al trap je zelf maar een klein beetje. Je moet het eerder zien alsof de motor jouw kracht vermenigvuldigd. Als jij langzaam trapt, ondersteunt de motor een klein beetje. Als je hard trapt, ondersteunt de motor veel meer. Om een beetje snelheid te halen heb je er dus absoluut niet genoeg aan om de pedalen zachtjes rondjes te laten draaien, zoals je soms jongeren op Thuisbezorgd-fietsen ziet doen (fietsen alsof ze op een scooter rijden). Oftewel: in een drukke straat ga je zelf langzamer trappen en de motor doet keurig langzaam met je mee.
Interessant, hoe zou dat in z'n werk gaan? Zit er een vermogensensor in de trapas oid?oscarwashere schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:17:
Als jij langzaam trapt, ondersteunt de motor een klein beetje. Als je hard trapt, ondersteunt de motor veel meer.
Laat ik eens beginnen door een hele andere discussie vraag te stellen.mphilipp schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 19:49:
Kunnen we niet een aparte topic maken voor mensen die klagen over de levertijd of er andere vragen over hebben die we hier toch niet kunnen beantwoorden? Het wordt nu een beetje vervelend en doelloos. Ze komen wanneer ze komen.
Wat willen we in een VanMoof S5 (vijf!) om hem 'smarter' te maken.
En niet meteen roepen: Belt drive, uitneembare accu. Maar even compleet juist out-of-the-box denken.
Op NU.nl is een leuk interview met Taco Carlier ( https://www.nu.nl/economi...n-zijn-grootste-fout.html) waarin hij vertelt dat ze in de tijd dat het nog een 'normale' fiets was zonder electronica, ze er serieus over nadachten om een uitneembare paraplu
Maar ik zat zelf net te kijken naar alle sensoren in een Apple Watch.
Wat mij wel wat leek:
-Accelerometer: achterlicht gaat knipperen bij remmen.
-Gyroscope: als fiets langer dan 2 seconden detecteert dat hij een helling opfietst, worden die 4 speed elektronische versnellingen, daarop aangepast. (lager verzet, als optie die je aan/uit kan zetten in app)
-Ingebouwde steerable/adjustable headlights (denk aan Citroën) waar een lichtstraal ook de kant opschijnt van de stuurrichting.
-Licht sensor: lampen maken onderscheid tussen detectie: licht / geen-licht / iets ertussenin, en passen de lichtsterkte daarop aan met 3 niveau's. (wat je ook handmatig kan instellen in app)
-Bel knop is touch-sensitive, zodat je ook kort (minder luid) beschaaft kan bellen.
-Een touch ID (fiets unlocken met vingerafdruk), ipv de pincode.
-Limited Edition versies (speciale kleuren): wat Japan overigens wel al heeft.
-Aangeven in app: het verwachtte bereik in kilometer.
-Profielen kunnen aanmaken in app: 3 profielen met elk andere instelvoorkeuren.
-
-Net als bij Apple voor een belachelijke hoge meerprijs, enkele upgrade opties aanbieden:
**quad piston hydraulische brake calipers voor +300 euro (ja sommige mensen in San Francisco die downhill soms fietsen willen dat en die betalen dat er graag voor)
**een 3D printed telefoonhouder die centraal wordt geplaatst (op de stuurpen) +100 euro
**voor +1200 euro een 14 speed Rohloff naaf (de huidige Sturmey Archer maken ze ook niet zelf)
**custom gespoten kleur (ook leuk voor bedrijven) +500 euro
**??
Iemand anders leuke ideeen?
- AutoPilotPatvs120 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:31:
- Of ten minste, compacte radar (voor- en achteraan) voor rijhulp (een eenvoudigere versie van zoiets bestaat al btw). Automatisch remmen, 'dode hoek' waarschuwing, ...
- Zadelverwarming
- Stuurverwarming
- Telefoon in stuurhouder = automatische ontgrendeling
- Cruise control (motor past aan tot 25 km/h ongeacht hoe hard je trapt)
En als we nu eens iets heel geks doen. Een minimalistische zwarte bel monteren, die je nauwelijks ziet. Zo eentje als ik op mijn fiets heb, was 1 euro bij action. Dan komt die linker knop vrij als instelknop voor de standen, die altijd werkt.oscarwashere schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:17:
[...]
Ondanks dat ik ook vind dat het handig zou zijn om de ondersteuning ook tijdens het rijden te kunnen instellen, ben ik het niet eens met je argumenten.
De bel-knop zit links, de boost-knop rechts. De boost-knop functioneert tijdens stilstand als instelknop voor de standen. De bel-knop blijft altijd functioneren als bel, behalve bij het ontgrendelen
Maar heel de VanMoof fiets draait op software dan moet er toch wel iets mogelijk zijn door middel van software ?eisbaer schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:50:
[...]
En als we nu eens iets heel geks doen. Een minimalistische zwarte bel monteren, die je nauwelijks ziet. Zo eentje als ik op mijn fiets heb, was 1 euro bij action. Dan komt die linker knop vrij als instelknop voor de standen, die altijd werkt.
Matte-zwarte mechanische bel geintegreerd op het stuur.eisbaer schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:50:
[...]
En als we nu eens iets heel geks doen. Een minimalistische zwarte bel monteren, die je nauwelijks ziet. Zo eentje als ik op mijn fiets heb, was 1 euro bij action. Dan komt die linker knop vrij als instelknop voor de standen, die altijd werkt.
:strip_exif()/f/image/0tgQDE6HEnOWyUqg1d8t00BR.jpg?f=fotoalbum_large)
Navigatie via je telefoon. Moet je links af dan trilt je stuur x meter van te voren afhankelijk van je snelheid aan die kant en vice versa. Plus een pijl in het schermPatvs120 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:31:
[...]
Laat ik eens beginnen door een hele andere discussie vraag te stellen.
En niet meteen roepen: Belt drive, uitneembare accu. Maar even compleet juist out-of-the-box denken.
Op NU.nl is een leuk interview met Taco Carlier ( https://www.nu.nl/economi...n-zijn-grootste-fout.html) waarin hij vertelt dat ze in de tijd dat het nog een 'normale' fiets was zonder electronica, ze er serieus over nadachten om een uitneembare parapluin te bouwen in het frame. Inmiddels gaat dat hem niet meer worden.
Wat mij wel wat leek:
-Gyroscope: als fiets langer dan 2 seconden detecteert dat hij een helling opfietst, worden die 4 speed elektronische versnellingen, daarop aangepast. (lager verzet, als optie die je aan/uit kan zetten in app)
-Ingebouwde steerable/adjustable headlights (denk aan Citroën) waar een lichtstraal ook de kant opschijnt van de stuurrichting.
-Licht sensor: lampen maken onderscheid tussen detectie: licht / geen-licht / iets ertussenin, en passen de lichtsterkte daarop aan met 3 niveau's. (wat je ook handmatig kan instellen in app)
-Bel knop is touch-sensitive, zodat je ook kort (minder luid) beschaaft kan bellen.
-
-Net als bij Apple voor een belachelijke hoge meerprijs, enkele upgrade opties aanbieden:
**quad piston hydraulische brake calipers voor +300 euro (ja sommige mensen in San Francisco die downhill soms fietsen willen dat en die betalen dat er graag voor)
**een 3D printed telefoonhouder die centraal wordt geplaatst (op de stuurpen) +100 euro
**voor +1200 euro een 14 speed Rohloff naaf (de huidige Sturmey Archer maken ze ook niet zelf)
**??
Oh ja ik zou het scherm aanpakken. Meer smart features op het scherm. Oh en knipperlichten op de fiets... handen uitsteken is zó 20e eeuw.
Ik dacht zelf meer aan een fiets zonder directe beenaandrijving. Als je trapt (met variabele weerstand) laad je de accu op met elektromotoren op voor en achterwiel voor een ultra smooth ride.
Ik dacht aan een fiets waar mee je kan fietsen . Hahaha
Face ID zoals we die op de iPhone kennen zou tof zijn en misschien dat je het boxje in de stang kan gebruiken om muziek af te spelen vóór als hij stil staat .
Misschien zelf je bel er in kunnen zetten zoals je dat met een ringtone ook kan .
Of een lc scherm met navigatie.
En een accu die zichzelf oplaad .
Misschien zo’n laser er achter die voor je achterligger laat zien hoe ver ze afstand moeten houden .
Face ID zoals we die op de iPhone kennen zou tof zijn en misschien dat je het boxje in de stang kan gebruiken om muziek af te spelen vóór als hij stil staat .
Misschien zelf je bel er in kunnen zetten zoals je dat met een ringtone ook kan .
Of een lc scherm met navigatie.
En een accu die zichzelf oplaad .
Misschien zo’n laser er achter die voor je achterligger laat zien hoe ver ze afstand moeten houden .
Leuk idee!Patvs120 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:31:
[...]
Laat ik eens beginnen door een hele andere discussie vraag te stellen.
Op NU.nl is een leuk interview met Taco Carlier ( https://www.nu.nl/economi...n-zijn-grootste-fout.html) waarin hij vertelt dat ze in de tijd dat het nog een 'normale' fiets was zonder electronica, ze er serieus over nadachten om een uitneembare parapluin te bouwen in het frame. Inmiddels gaat dat hem niet meer worden.
Wat mij wel wat leek:
-
**??
Ik zou het wel prettig vinden als er iets zou zijn tegen opspattend water van het wegdek bij regen. Ik kan mijzelf helemaal inpakken in allerlei kleding, maar de onderkant van mijn broek + schoenen worden elke keer alsnog nat...
De telefoonhouder die je noemt moet dan wel komen met een uitgebreidere app, zodat je met jouw telefoonscherm 'het verlengde' van je fiets(scherm) maakt.
Tot slot, zonnecellen op de spatborden om de accu mee op te laden...?
Heeft iemand dan al gecontroleerd of die Schwalbes al dan niet voorzien zijn van een reflectieband? Want dat staat wel in die link die ik even terug postte.Ferruginous Hwk schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 19:59:
[...]
Lijkt me dat VanMoof daarvoor iets separaats moet regelen want nieuwe banden vervangen omdat ze een fiets leveren die de weg niet op mag kan niet helemaal de bedoeling zijn lijkt me.
In Amsterdam heb ik een paar keer politiecontrole gehad op fietsverlichting. Het leek erop dat ze enkel keken naar: witte verlichting voor en rode verlichting achter - die niet in een knipperstand staat maar continue aanstaat. (over dat knipperen heb ik ook wel eens een opmerking gehad of ik dat kon aanpassen en dan krijg je geen boete)oscarwashere schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:02:
[...]
Men spreekt van spaakreflectoren die in de lengte op de spaak zijn bevestigd. Volgens mij zijn die oranje schijfjes in de breedte bevestigd en bedoelen ze met in de lengte bevestigde spaakreflectoren deze.
Ondanks alle online waarschuwingen over reflectoren, keken ze niet naar oranje reflectors in de pedalen (wat bijv. de meeste mountainbike trappers niet hebben).
Ze zijn altijd allang blij dat ze een fiets tegenkomen met hele sterke lampen voor en achter tov zoveel fietsers met helemaal geen/kapotte verlichting.
Waarom bouwt VanMoof geen reflector in, in dat achterlicht? Zelfs een 5 euro HEMA lampje is legaal als 'twee-in-één" zoals:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NFPgSld6y0hKelHXho2Flrt9.jpg?f=user_large)
[ Voor 28% gewijzigd door Patvs120 op 29-04-2020 11:09 ]
Eerder werd hier al opgemerkt dat de plastic tandwieltjes in het schakel mechanisme vragen om problemen is, omdat het mogelijk kwetsbaar zou zijn. Het lijkt er nu op dat de plastic tandwieltjes van de elektronische versnelling vervangen zijn voor metalen tandwieltjes.
Op deze screenshot van een productvideo zien we namelijk duidelijk witte, plastic tandwieltjes:
:strip_exif()/f/image/YHEFY8NgDsRhOPcu5NIG2tL2.jpg?f=fotoalbum_large)
Terwijl je nu op de productpagina de volgende afbeelding ziet, met metalen tandwieltjes:
Op deze screenshot van een productvideo zien we namelijk duidelijk witte, plastic tandwieltjes:
:strip_exif()/f/image/YHEFY8NgDsRhOPcu5NIG2tL2.jpg?f=fotoalbum_large)
Terwijl je nu op de productpagina de volgende afbeelding ziet, met metalen tandwieltjes:
:strip_exif()/f/image/WdJMAdY8vykn34Ng7eKzWD9E.jpg?f=fotoalbum_large)
Ze zijn inderdaad van metaal. (Zie screenshot FB)oscarwashere schreef op woensdag 29 april 2020 @ 13:55:
Eerder werd hier al opgemerkt dat de plastic tandwieltjes in het schakel mechanisme vragen om problemen is, omdat het mogelijk kwetsbaar zou zijn. Het lijkt er nu op dat de plastic tandwieltjes van de elektronische versnelling vervangen zijn voor metalen tandwieltjes.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/koOlk9JBQIzcuAod2CgB6zv9.jpg?f=fotoalbum_large)
zo heb ik metaal wel eens vaker gezien op foto’s... goed mogelijk dat het gewoon lichtval is waardoor het plastic lijkt.oscarwashere schreef op woensdag 29 april 2020 @ 13:55:
Op deze screenshot van een productvideo zien we namelijk duidelijk witte, plastic tandwieltjes
Grappig. Op FB had iemand gepost dat ie de vraag aan VM had gesteld en die had aluminium geroepen als antwoord. Van Moof is wel consistent in de inconsistentie van haar antwoorden. Ik hecht dus vrij weinig waarde aan de antwoorden van de teletubbies bij de klantenservice/helpdesk. Die roepen maar wat.
Ik heb zelf minder vertrouwen in aluminium moet ik zeggen. Dat is gegoten en aluminium is bros. Een goede kunststof is veel sterker. Bovendien is het goedkoop en makkelijk te vervangen. Er zijn meer dingen van plastic gemaakt die bijzonder betrouwbaar zijn. Het gevoel hebben dat iets zwakker is wil niet zeggen dat het ook echt zwak is.
Ik heb zelf minder vertrouwen in aluminium moet ik zeggen. Dat is gegoten en aluminium is bros. Een goede kunststof is veel sterker. Bovendien is het goedkoop en makkelijk te vervangen. Er zijn meer dingen van plastic gemaakt die bijzonder betrouwbaar zijn. Het gevoel hebben dat iets zwakker is wil niet zeggen dat het ook echt zwak is.
Sta na een proefrit met de S3 deze middag op het punt mijn eerste VanMoof te gaan bestellen maar twijfel erg over de Diefstal PoM verzekering/service. Volgens mij is een beetje fietsverzekering al snel goedkoper en misschien wel beter. Iemand hier ervaring mee of een goed advies?
Het is geen aluminium, maar een staal legering volgens dit FB antwoord. Dat lijkt mij ook logischer dan aluminium. Aluminium is veel te zacht.mphilipp schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:06:
Grappig. Op FB had iemand gepost dat ie de vraag aan VM had gesteld en die had aluminium geroepen als antwoord. Van Moof is wel consistent in de inconsistentie van haar antwoorden. Ik hecht dus vrij weinig waarde aan de antwoorden van de teletubbies bij de klantenservice/helpdesk. Die roepen maar wat.
De post op FB is inmiddels aangepast. Er stond eerst aluminium. Dat is nu aangepast naar 'metaal'. Misschien hebben wij het over verschillende posts. We gaan het zien. Die versnelling is door Sturmey Archer gemaakt. Je zou zeggen dat zij weten wat zij doen. Metaal heb je ook in allerlei soorten en maten. Ik zou zelf zeggen (maar ik ben geen engineer) dat je met metaal last kunt hebben van slijtage (metaalslijpsel) dat dan juist weer bijdraagt aan extra slijtage. Met de juiste kunststofsoort heb je dat niet. Bovendien zijn die vaak zelfsmerend.sijbren schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:42:
[...]
Het is geen aluminium, maar een staal legering volgens dit FB antwoord. Dat lijkt mij ook logischer dan aluminium. Aluminium is veel te zacht.
Maar voor zowel metaal als plastic geldt dat deze kleine tandwieltjes makkelijk te verwisselen zijn. We moeten er maar op vertrouwen dat het allemaal goed gaat.
De naaf is gemaakt de SA, maar het schakelmechanisme is Vanmoof zelf denk ik zo (anders had SA het wel op de markt)mphilipp schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:06:
[...]
De post op FB is inmiddels aangepast. Er stond eerst aluminium. Dat is nu aangepast naar 'metaal'. Misschien hebben wij het over verschillende posts. We gaan het zien. Die versnelling is door Sturmey Archer gemaakt. Je zou zeggen dat zij weten wat zij doen. M
Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof
Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof
Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.