Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:46
mphilipp schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:17:
Iemand al opgevallen dat 'wij' door de pre-order code in te vullen, geen verzendkosten à €50 hoeven te betalen? Als je nu gewoon naar de shop gaat en een samenstelt, komt er €50 bij. In de toolbox zit nu wel een beetje olie en een pomp. Dat dan weer wel.
Toch staat op verschillende plekken op hun site altijd gratis verzending...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
osmana schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:21:
Gisteren proefrit gemaakt op de S3. De versnellingsbak is een drama. Ik heb mijn pre-order bevestigd omdat de VM medewerker vertelde dat de problemen met het overschakelen opgelost gaat worden. Zo niet dan krijgen ze hem direct terug.
Hoe denken ze dat dan op te gaan lossen, softwarematig??

En wat vond je precies er een drama aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
osmana schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:21:
Gisteren proefrit gemaakt op de S3. De versnellingsbak is een drama. Ik heb mijn pre-order bevestigd omdat de VM medewerker vertelde dat de problemen met het overschakelen opgelost gaat worden. Zo niet dan krijgen ze hem direct terug.
Die kerel van Bright was juist erg enthousiast. Maar goed, die videos zijn denk ik ook een soort van verkapte advertentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:16

mphilipp

Romanes eunt domus

MaZo schreef op donderdag 23 april 2020 @ 14:38:
[...]
Die kerel van Bright was juist erg enthousiast. Maar goed, die videos zijn denk ik ook een soort van verkapte advertentie.
Maar hij maakte er ook een opmerking over. Af en toe trapt ie door blijkbaar. En hij is er zelf geen fan van. Hij is niet superkritisch, maar dat is bijna niemand die zo'n fiets heeft gekregen om te reviewen. Het lijkt wel of ze allemaal een lijstje hebben gekregen met wat ze moeten behandelen. Uiteraard niet ingefluisterd wat ze moeten zeggen, maar ze zeggen wel allemaal ongeveer hetzelfde.
We gaan het zien. Veel dingen zijn puur persoonlijk. En iemand die vaker e-bikes test, heeft alles al een keer gezien en gereden, en dan wordt het steeds lastiger. Je moet blijven denken vanuit de doelgroep, waarbij je wel aangeeft wat je zelf niet zo fijn vindt en waarom, zonder het product meteen de grond in te boren. Dat is heel makkelijk natuurlijk. Rij zelf maar een keer een rondje op een supersonisch ding van €6000, dan heb je ook ineens kritiek op de VM...

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
HBO88 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 14:15:
Toch staat op verschillende plekken op hun site altijd gratis verzending...?
En daarnaast ben je als Nederlandse webshop tegenwoordig ook verplicht om alle bijkomende kosten op dezelfde pagina als het "aanbod" te vermelden.
Deze pas bij de "checkout" tonen is anno 2020 echt te laat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artfuldodger
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01 19:35
Weet iemand me te vertellen of het digitale slot een ART certificering heeft? Zojuist te horen gekregen van allianz dat zij dit niet accepteren bij diefstal (extra slot nodig) tenzij het een digitaal ART 2 certified slot betreft. Op stichtingART niets te vinden. Uiteraard met Vanmoof gebeld maar zij wisten me ook niet te vertellen of het slot een certificering heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik wacht nog even af met het bestellen van de nieuwe S3. Ik wil de eerste ervaringen lezen en dan haal ik hem later deze lente wel.
Ik hink nog op 2 gedachten. Ik wilde hem in eerste instantie bij VanMoof zelf halen in Amsterdam en dan naar huis fietsen maar toen ik die unboxing-video van VanMoof gisteren zag wilde ik vooral ook die ervaring zelf hebben. Krijg je al het gereedschap ook als je hem bij VM in Amsterdam ophaalt?

[ Voor 0% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 23-04-2020 14:53 . Reden: typo ]

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
artfuldodger schreef op donderdag 23 april 2020 @ 14:51:
Weet iemand me te vertellen of het digitale slot een ART certificering heeft? Zojuist te horen gekregen van allianz dat zij dit niet accepteren bij diefstal (extra slot nodig) tenzij het een digitaal ART 2 certified slot betreft. Op stichtingART niets te vinden. Uiteraard met Vanmoof gebeld maar zij wisten me ook niet te vertellen of het slot een certificering heeft.
Eerder in dit topic valt te lezen dat de sloten van VanMoof zelf geen ART-certificering hebben. Wel kun je zelf een slot kopen waardoor je hem wel kunt verzekeren.
Als ik zie op de youtube-pagina van VanMoof hoe druk ze zijn met het terughalen van gestolen S2/X2 met de peace of mind services (Bike hunters) lijkt het me niet heel onverstandig om je fiets sowieso ergens aan vast te zetten met een kettingslot of ander type slot.

[ Voor 1% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 23-04-2020 15:00 . Reden: typo ]

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuurie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-05-2024
mphilipp schreef op donderdag 23 april 2020 @ 14:45:
[...]

Maar hij maakte er ook een opmerking over. Af en toe trapt ie door blijkbaar. En hij is er zelf geen fan van. Hij is niet superkritisch, maar dat is bijna niemand die zo'n fiets heeft gekregen om te reviewen. Het lijkt wel of ze allemaal een lijstje hebben gekregen met wat ze moeten behandelen. Uiteraard niet ingefluisterd wat ze moeten zeggen, maar ze zeggen wel allemaal ongeveer hetzelfde.
We gaan het zien. Veel dingen zijn puur persoonlijk. En iemand die vaker e-bikes test, heeft alles al een keer gezien en gereden, en dan wordt het steeds lastiger. Je moet blijven denken vanuit de doelgroep, waarbij je wel aangeeft wat je zelf niet zo fijn vindt en waarom, zonder het product meteen de grond in te boren. Dat is heel makkelijk natuurlijk. Rij zelf maar een keer een rondje op een supersonisch ding van €6000, dan heb je ook ineens kritiek op de VM...
Ze kregen allemaal een pre-model om te testen, ook zonder het definitieve zadel.
Alle reviews die ik tot nu toe gezien op youtube (Consumentenbond, Bright, digitalphat, thenextweb) hadden dezelfde opmerking over het schakelen dat hij soms een harde klik had of even in het lucht ledige hing.

Ik ga ervanuit dat vanmoof alle kritieken heeft gezien/verzameld van de mensen die dit pre-model hebben mogen testen en hier wat mee gedaan heeft.

En dan de test fietsen bij van moof voor het "proef rondje". Tja, die zou ik toch met een flinke korrel zout nemen. Niet iedereen gaat netjes om met andermans spullen tijdens een test rit en snel tussendoor zullen ze het niet fixen in deze tijd lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-05 21:28
Ferruginous Hwk schreef op donderdag 23 april 2020 @ 14:53:
Ik wacht nog even af met het bestellen van de nieuwe S3. Ik wil de eerste ervaringen lezen en dan haal ik hem later deze lente wel.
Ik hink nog op 2 gedachten. Ik wilde hem in eerste instantie bij VanMoof zelf halen in Amsterdam en dan naar huis fietsen maar toen ik die unboxing-video van VanMoof gisteren zag wilde ik vooral ook die ervaring zelf hebben. Krijg je al het gereedschap ook als je hem bij VM in Amsterdam ophaalt?
Dat krijg je dan ook mee. Maar je kan je fiets niet zomaar ophalen. Sowieso nu niet vanwege Covid19, maar ook vroeger niet zomaar Daar betaalde je dan 75 euro ophaalkosten voor. (die veel hoger zijn dan de verzendkosten van 25 euro!).

Ik vroeg hun naar de logica daarachter:
-1 je krijgt de fiets dan al inelkaar gezet mee + de service dat ze je helpen met het zadel op goede hoogte zetten, je uitleggen hoe de unlock pincode werkt, etc.
-2 ze doen dat bewust, omdat in het verleden mensen een email kregen van 'je fiets staat klaar, je kan hem ophalen vanaf maandag 10:00!" en mensen kwamen hem dan pas zaterdagmiddag ophalen, waardoor ze een te grote voorraad fietsen hadden staan in de zaak wat teveel ruimte in beslag nam.

[ Voor 10% gewijzigd door Patvs120 op 25-04-2020 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:15
Patvs120 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 15:25:
[...]

Dat krijg je dan ook mee. Maar je kan je fiets niet zomaar ophalen. Sowieso nu niet vanwege Covid19, maar ook vroeger niet zomaar Daar betaalde je dan 85 euro (of 125 euro?) ophaalkosten voor. (die veel hoger zijn dan de verzendkosten van 25 euro!).

Ik vroeg hun naar de logica daarachter:
-1 je krijgt de fiets dan al inelkaar gezet mee + de service dat ze je helpen met het zadel op goede hoogte zetten, je uitleggen hoe de unlock pincode werkt, etc.
-2 ze doen dat bewust, omdat in het verleden mensen een email kregen van 'je fiets staat klaar, je kan hem ophalen vanaf maandag 10:00!" en mensen kwamen hem dan pas zaterdagmiddag ophalen, waardoor ze een te grote voorraad fietsen hadden staan in de zaak wat teveel ruimte in beslag nam.
Klinkt onwaarschijnlijk, in maart 2019 kon ik mijn ES2 zonder extra kosten gewoon netjes rijklaar afhalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patvs120
tuurie schreef op donderdag 23 april 2020 @ 15:16:
[...]

En dan de test fietsen bij van moof voor het "proef rondje". Tja, die zou ik toch met een flinke korrel zout nemen. Niet iedereen gaat netjes om met andermans spullen tijdens een test rit en snel tussendoor zullen ze het niet fixen in deze tijd lijkt me.
Ik had zo'n test fiets, dinsdag 21 april. Die ik niet probeerde te slopen, maar ik ging wel bewust ook over hobbelige klinkers rijden, van een hoge stoep af, top speed halen... en ik deed meerdere malen een remtest! En op lage snelheid (15 km/u of hoger) proberen zo snel mogelijk tot stilstand te komen, had een droevig resultaat. Ik had m'n mini review hier gepost maar ook op Reddit. En op Reddit zei iemand anders hetzelfde: dat ze hele matige mechanische disc brakes (S2) doodleuk vervangen hebben voor hele matige hydraulische (S3).

VanMoof zei op mijn kritiek dat de remmen nog moeten worden 'ingefietst', maar dit wantrouw ik. En alle kritiek werd overigens wel direct doorgegeven aan een mechanic die in de zaak was. Want ik vroeg natuurlijk ook direct of ik die schijfremmen (rotors) kan vervangen voor iets naar mijn keuze.

Het verbaast mij dat geen enkele Bright/Youtube reviewer, vraagtekens plaatste bij die 100% solide schijfremmen (single piston caliper!). Waarom er niet is gekozen voor vented rotors (met gaatjes erin / of cutouts - zodat ze minder warm worden) / dual piston. Want ook hier wilde VanMoof perse z'n eigen schrijfrem + remklauw ontwerp. Ik moet nog maar zien waarmee het compatible is. Allereerst met welke remblokjes / remvloeistof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
oscarwashere schreef op donderdag 23 april 2020 @ 15:28:
[...]

Klinkt onwaarschijnlijk, in maart 2019 kon ik mijn ES2 zonder extra kosten gewoon netjes rijklaar afhalen.
Daar zijn ze dus van af gestapt, dat je je fiets kosteloos kan ophalen. Ik woon zelf in Amsterdam, dus was het eerste wat ik vroeg. (ik wist toen nog niet dat ik geen verzendkosten hoefde te betalen) Nieuwe beleid / en verhaaltje over ophaalkosten stond ook in de FAQ, maar dat is nu aangepast naar dat het 'tijdelijk niet kan vanwege Covid19'. (maar ik verwacht - dat wanneer het weer wel kan, die ophaalkosten terugkomen)

[ Voor 20% gewijzigd door Patvs120 op 23-04-2020 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
Een kinderzitje voorop is voor mij een vereiste (vooral voor goedkeur van mn vrouw :))
Zelf heb ik een bobike, met zo'n universeel beugeltje voor aan je stuur. Hoogte van beugel is 3.5 cm.
Kan iemand met een S2 mij vertellen of dit past?
Afbeeldingslocatie: https://www.fietsenstunt.nl/media/catalog/product/cache/1/small_image/500x600/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/a/r/t/artPic_public_L_3583_29-BO-1250093.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Zou niet zelf gaan experimenteren met eigen kinderzitjes.
https://www.fietsersbond....e-slap-voor-nederlanders/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbk-
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21-03-2021
HBO88 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 15:58:
Een kinderzitje voorop is voor mij een vereiste (vooral voor goedkeur van mn vrouw :))
Zelf heb ik een bobike, met zo'n universeel beugeltje voor aan je stuur. Hoogte van beugel is 3.5 cm.
Kan iemand met een S2 mij vertellen of dit past?
[Afbeelding]
Nope. Had deze ook. De stang van het stuur is veel te dik. Ook het scherm zit voor je koplamp. De bobike maxi (achter) past wel, maar zit ook voor je achterlamp. De Yepp stoeltjes passen wel. Alleen, bij Bobike heb je het voorscherm met de pin er zo af, bij Yepp is dat veel meer gedoe.

[ Voor 11% gewijzigd door Jbk- op 23-04-2020 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:40

DataCopy

Dum vita est spes est

Smartbikers schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:11:
[...]

Klopt. Ze geven dus aan dat de datum van initiële bevestiging van pre-order leidend is
Zojuist ook nog gebeld met VM. Volgens de dame aan de telefoon geldt toch echt de datum die ik kreeg toen ik de pre-order om zette in een bevestigde order (24 juli) en dus niet de datum van de pre-order bevestiging (30 juni), die datum kon ze naar eigen zeggen ook niet zien.

Allereerst zou het komen omdat ik accessoires zou hebben toegevoegd, wat natuurlijk niet waar is omdat ik die datum al kreeg voordat ik de order bevestigde.

Daarna gaf ze aan dat ze expres een ruime datum hadden gepakt om teleurstelling te voorkomen, maar dat er wel een flinke batch klaar stond om te verzenden. Over enkele weken zou de datum duidelijker moeten zijn.

Dus tot nu toe wel een teleurstelling, niet genoeg om te annuleren maar ik vond 30 juni al lang ;)

@Smartbikers om welke datums gaat/ging het bij jou, en gaven ze ook nog aan wanneer je de datum op de website zou zien?

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
DataCopy schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:53:
[...]
Daarna gaf ze aan dat ze expres een ruime datum hadden gepakt om teleurstelling te voorkomen, maar dat er wel een flinke batch klaar stond om te verzenden. Over enkele weken zou de datum duidelijker moeten zijn.
Daar hoopte ik ook al beetje op ... Als nu veel pre-orders toch cancellen _/-\o_ ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

mattrob schreef op donderdag 23 april 2020 @ 17:12:
[...]

Daar hoopte ik ook al beetje op ... Als nu veel pre-orders toch cancellen _/-\o_ ....
Hahaha zo had ik het nog niet bekeken 8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik zou me voor niet te druk maken om die datum. Je kunt er toch geen invloed op uitoefenen, en als je gaat bellen kost het je alleen maar tijd en je krijgt toch een zoethoudertje van de teletubbies op de helpdesk.

Als je er echt niet mee kunt leven, cancel dan. Krijg ik mijn fiets eerder... :+

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Jbk- schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:16:
[...]

Nope. Had deze ook. De stang van het stuur is veel te dik. Ook het scherm zit voor je koplamp. De bobike maxi (achter) past wel, maar zit ook voor je achterlamp. De Yepp stoeltjes passen wel. Alleen, bij Bobike heb je het voorscherm met de pin er zo af, bij Yepp is dat veel meer gedoe.
Tnx voor je antwoord! En de Yepp voor, moet je dan je stuur verhogen? Ik zie een accessoire bij vanmoof maar ik snap niet hoe je dat dan monteert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelmanJ
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-05 21:43
maxkranendijk schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:33:
Ik zie steeds de Cowboy als concurrent voorbij komen. Is er een andere elektrische (stads)fiets die niet snel kapot gaat (zoals lampen en kabels) en altijd buiten kan staan voor +- 2000e?

Het valt me op veel mensen negatief zijn over Vanmoof en dat ze het een dure fiets vinden. Maar als ik ga googlen zie ik aan lelijke elektrische fietsen of super duur (3000-6000e). Daarnaast wordt vaak gewaarschuwd dat fietsen van 1200-1400 euro na 6-12 maanden kapot/brak zijn (in ieder geval de accu)

Zelf ga ik volgende week een testrit maken op de S3 in Utrecht. Weet iemand of de winkel in Utrecht blijft?
Je zou eens kunnen kijken naar de QonQer Sport of de fietsen van Lekker (Amsterdam+ of Amsterdam GT). Beide merken gebruiken kwalitatieve merken voor hun onderdelen (Bafang, versnellingen en remmen Shimano) en hebben een achter- of middenmotor, maar het design is geen VanMoof. Succes met je keuze... (ik twijfel zelf ook tussen verschillende modellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-12-2024
gisteren de s3 besteld !!
super blij mee
Kan je bij de s3 tijdens het fietsen doorschakelen naar een ander ondersteuning niveau van de motor ?
en dan via de fiets zelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tilburgers
  • Laatst online: 18-05 22:47
max.schollen schreef op donderdag 23 april 2020 @ 22:15:
gisteren de s3 besteld !!
super blij mee
Kan je bij de s3 tijdens het fietsen doorschakelen naar een ander ondersteuning niveau van de motor ?
en dan via de fiets zelf
Nee, alleen via de app. Op de fiets moet je nog steeds eerst stil gaan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbk-
  • Laatst online: 21-03-2021
HBO88 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 18:59:
[...]

Tnx voor je antwoord! En de Yepp voor, moet je dan je stuur verhogen? Ik zie een accessoire bij vanmoof maar ik snap niet hoe je dat dan monteert
Ik heb een Smart S en ze adviseerde de stemriser, maar weet niet hoe dat zit bij de electrified. De adapter past net boven de 2 schroeven in het stuur. Voordeel is dat het scherm niet je koplamp blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
[...]

Zojuist ook nog gebeld met VM. Volgens de dame aan de telefoon geldt toch echt de datum die ik kreeg toen ik de pre-order om zette in een bevestigde order (24 juli) en dus niet de datum van de pre-order bevestiging (30 juni), die datum kon ze naar eigen zeggen ook niet zien.

Allereerst zou het komen omdat ik accessoires zou hebben toegevoegd, wat natuurlijk niet waar is omdat ik die datum al kreeg voordat ik de order bevestigde.

Dus tot nu toe wel een teleurstelling, niet genoeg om te annuleren maar ik vond 30 juni al lang ;)

@Smartbikers om welke datums gaat/ging het bij jou, en gaven ze ook nog aan wanneer je de datum op de website zou zien?
die van mij staat op 30 juli zou het dan kunnen betekenen dat het nog niet de definitieve datum is en ik hem dan misschien al eerder heb. ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:04
offtopic:
Lijkt wel het Tesla afleveringstopic hier, nog even de boot wordt online getracked... :P

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
  • Laatst online: 20:48
[...]

Dit verbaasd me wel , aangezien ik schriftelijk een andere uitleg heb gekregen...

Pre-order 25 mei, na bevestigen 20 juni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

Smartbikers schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:20:
[...]

Dit verbaasd me wel , aangezien ik schriftelijk een andere uitleg heb gekregen...

Pre-order 25 mei, na bevestigen 20 juni
En schriftelijk bevestigde ze de 25 mei? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

artfuldodger schreef op donderdag 23 april 2020 @ 14:51:
Zojuist te horen gekregen van allianz dat zij dit niet accepteren bij diefstal (extra slot nodig) tenzij het een digitaal ART 2 certified slot betreft. Op stichtingART niets te vinden. Uiteraard met Vanmoof gebeld maar zij wisten me ook niet te vertellen of het slot een certificering heeft.
Dat is grappig. Eerder wist iemand te vertellen dat Alianz het desgevraagd bevestigde dat het digitale slot van de Van Moof wél geaccepteerd werd als je via de app kon zien dat ie op slot stond.

Het wordt tijd dat Van Moof die fiets een keer gaat aanbieden aan die organisatie en/of zich sterk maakt voor een aanpassing van de certificeringseisen mochten die achterlopen op de realiteit. In ieder geval moeten zij er transparanter over zijn. Momentel weet niemand (de mensen aan de telefoon) hoe het zit. Dat betekent dat Van Moof er ofwel niets aan doet, of er bewust over zwijgt omdat hun systeem niet door de instanties die over de ART certificering gaan wordt geaccepteerd. Als het een kwestie is van verouderde standaarden bij ART, zou Van Moof daar ook wat vocaler over mogen zijn. Laat dan zien dat je slot goed is, en zeg in het openbaar dat ART achter loopt. Maar ik heb het vage vermoeden dat dat niet het geval is. Anders zou je niet zo'n gedoe optuigen met Bike Hunters enzo. Ziet er heel spectaculair uit natuurlijk, maar je kunt er ook voor zorgen dat het gewoon voldoet aan de eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
mphilipp schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:26:
Het wordt tijd dat Van Moof die fiets een keer gaat aanbieden aan die organisatie
Of dat verzekeraars ook gewoon sloten zonder dat keurmerk gaan accepteren, mits voorzien van GPS tracking?!

Idiote van Art is dat ze ook regelmatig keurmerken weer intrekken.
Kijk maar naar "goedkeuring vervallen" op https://www.stichtingart.nl/is-mijn-slot-goedgekeurd/?
Zou dat komen doordat de sloten echt onveilig zijn geworden, of het meer een centenkwestie zijn?
Kan me voorstellen dat als je als slotenfabrikant een nieuwe versie van een slot uitbrengt, je geen zin meer hebt om de kosten voor het in stand houden van de certificatie van het oude slot te blijven voldoen.
Maar als consument kan dat dus gelazer met je verzekering opleveren, als het keurmerk van je slot stilletjes vervallen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
mphilipp schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:26:
[...]
Het wordt tijd dat Van Moof die fiets een keer gaat aanbieden aan die organisatie en/of zich sterk maakt voor een aanpassing van de certificeringseisen mochten die achterlopen op de realiteit. In ieder geval moeten zij er transparanter over zijn. Momentel weet niemand (de mensen aan de telefoon) hoe het zit. Dat betekent dat Van Moof er ofwel niets aan doet, of er bewust over zwijgt omdat hun systeem niet door de instanties die over de ART certificering gaan wordt geaccepteerd. Als het een kwestie is van verouderde standaarden bij ART, zou Van Moof daar ook wat vocaler over mogen zijn. Laat dan zien dat je slot goed is, en zeg in het openbaar dat ART achter loopt. Maar ik heb het vage vermoeden dat dat niet het geval is. Anders zou je niet zo'n gedoe optuigen met Bike Hunters enzo. Ziet er heel spectaculair uit natuurlijk, maar je kunt er ook voor zorgen dat het gewoon voldoet aan de eisen.
Het zal VANMOOF strategisch gezien niets uitmaken of hun slot gecertificeerd is, want zij verkopen hun eigen "verzekering". Als het slot ongecertificeerd blijft is hun eigen dienst aantrekkelijker dan een dienst die zo'n ceetificering en dus een extra slot vereist. Desondanks klinkt het natuurlijk wel betrouwbaarder als een slot een certificaat heeft, maar dat ter zijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

maxnl schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:51:
[...]
Idiote van Art is dat ze ook regelmatig keurmerken weer intrekken.
Dat is inderdaad vervelend als je zo'n slot hebt gekocht. Echter, als je kunt laten zien dat ie goedgekeurd was toen je 'm kocht ben je volgens mij gedekt. Tenzij in de voorwaarden staat dat je steeds moet controleren of het slot nog steeds gecertificeerd is...

Ik denk overigens dat het te maken kan hebben met nieuwe methoden of dat de fabrikant stout is geweest en een exemplaar heeft aangeboden dat was geprepareerd oid. Jaren geleden was er bijvoorbeeld een speciaal tooltje beschikbaar (in het lockpickercircuit) waarmee je bepaalde Abus Granite sloten open kon maken. Kostte alsnog een paar minuten, maar hij ging wel open zonder slaghamer of betonschaar. Abus heeft daarop de sloten aangepast en die methode werkt niet meer.

Wat je gewoon moet doen is het goedkoopste vouwslot nemen dat ART goedgekeurd is en die gebruiken. Dus niet een dure Abus pakken, maar gewoon voldoen aan de regeltjes en bv deze kopen voor 3 tientjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L4kjMQFKHLU_qFkdA6mc08MIzos=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/po73JTlvgwwcUxouC5A9eO7y.jpg?f=user_large
Vinz Lhotse Vouwslot ART 2 - 95cm

Vouwt klein op en heeft een drager meegeleverd die je aan het frame kan maken. Lijkt mij ideaal. Je voldoet aan de eisen, dus geen gezeik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

oscarwashere schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:52:
[...]
Het zal VANMOOF strategisch gezien niets uitmaken of hun slot gecertificeerd is, want zij verkopen hun eigen "verzekering".
Ja, dat snap ik. Maar die verzekering is best duur. En uiteraard is Van Moof geen verzekeraar, dus zij brengen dat onder bij een maatschappij en de meerprijs zijn die gekke bikehunters.
Maar ANWB heeft een eigen systeem, dat én goedkoper is, én ook bikehunters heeft. Alleen gebruiken zij de GPS tracker van de VM niet, maar hun eigen systeem. En aangezien de ANWB én goedkoper is én uitgebreider is (pech hulp enzo) is het naar mijn idee een slam dunk voor ANWB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
De leverdatum van 31 juli blijft die of is het nog geen definitieve datum ?
Heb hem woensdag besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
DataCopy schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:18:
[...]

En schriftelijk bevestigde ze de 25 mei? :?
Ja, anders had ik het hier niet geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

Smartbikers schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:38:
[...]

Ja, anders had ik het hier niet geschreven.
Tsja altijd nog kans op spraakverwarring. Ik heb ook gehoord van het bericht op Instagram dat je je geen zorgen hoefde te maken omdat de datum die voor de pre-order gold valide bleef. Toch vertelde de dame aan de telefoon me anders.

Vandaar dat ik me afvroeg of ze specifiek die datum bevestigde, of de datum die je kreeg toen je de pre-order bevestigde. Dat zijn al twee verschillende data. In my vanmoof staat nog een derde datum. Daarvan geeft VM aan dat die voor een normale order zou gelden.

Ik had ook al een mail gestuurd, dus ik ben nu ook wel erg benieuwd wat ze daarop zeggen. Respons op de mail is echter niet geweldig op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
Ik ga uit van hetgeen ze mij geschreven hebben. Verder heb ik er ook geen invloed op. Mocht het uitlopen dan is er sinds de vorige keer weinig verbeterd. Ik hoop dat dit niet voorspeld hoe de rest gaat lopen , al moet er bij de s3 twee keer een Bluetooth key gestuurd worden , 2 cartridges vervangen worden en 10 keer de fiets gereset worden voordat het erger wordt.

We gaan het zien , ik heb in ieder geval veel zin om te rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

mphilipp schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:59:
[...]

Dat is inderdaad vervelend als je zo'n slot hebt gekocht. Echter, als je kunt laten zien dat ie goedgekeurd was toen je 'm kocht ben je volgens mij gedekt. Tenzij in de voorwaarden staat dat je steeds moet controleren of het slot nog steeds gecertificeerd is...

Ik denk overigens dat het te maken kan hebben met nieuwe methoden of dat de fabrikant stout is geweest en een exemplaar heeft aangeboden dat was geprepareerd oid. Jaren geleden was er bijvoorbeeld een speciaal tooltje beschikbaar (in het lockpickercircuit) waarmee je bepaalde Abus Granite sloten open kon maken. Kostte alsnog een paar minuten, maar hij ging wel open zonder slaghamer of betonschaar. Abus heeft daarop de sloten aangepast en die methode werkt niet meer.

Wat je gewoon moet doen is het goedkoopste vouwslot nemen dat ART goedgekeurd is en die gebruiken. Dus niet een dure Abus pakken, maar gewoon voldoen aan de regeltjes en bv deze kopen voor 3 tientjes:
[Afbeelding]
Vinz Lhotse Vouwslot ART 2 - 95cm

Vouwt klein op en heeft een drager meegeleverd die je aan het frame kan maken. Lijkt mij ideaal. Je voldoet aan de eisen, dus geen gezeik.
Gewoon een AXA Defender voor 3 tientjes met een insteekketting, voldoe je ook aan de eis en heb je nooit een rammelende sleutel omdat je maar 1 sleutel nodig hebt voor de twee sloten aan je fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxkranendijk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:02
Brilsmurfffje schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:12:
[...]

Gewoon een AXA Defender voor 3 tientjes met een insteekketting, voldoe je ook aan de eis en heb je nooit een rammelende sleutel omdat je maar 1 sleutel nodig hebt voor de twee sloten aan je fiets.
Waar bestel je die voor 30e bij een betrouwbare winkel i.p.v. ebay.de bv :)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhelios
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-05 17:01
maxkranendijk schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:20:
[...]

https://www.fietsonderdel...5VAw3qiuCIYhoCjAkQAvD_BwE

[ Voor 33% gewijzigd door dhelios op 24-04-2020 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

maxkranendijk schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:20:
[...]

https://www.12gobiking.nl/axa-defender-rl-ringslot

Deze was ook nog met zo een fancy inklapsleutel zodat hij makkelijk in je broekzak past

en de ketting heb ik van amazon.de gehaald voor 15 euro oid inclusief axa zadeltasje

[ Voor 11% gewijzigd door Brilsmurfffje op 24-04-2020 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Smartbikers schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:10:
(...) Mocht het uitlopen dan is er sinds de vorige keer weinig verbeterd. (...)
Ik wil VM zeker niet verdedigen over alle verschillende levertijden, maar wat de vorige keer betreft kan ik mij voorstellen dat het coronavirus natuurlijk invloed kan hebben op de verbeteringen die ze daarop hadden bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matox1000
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-06-2024
Nog goed nieuws rondom de garantie van van Moof. Voorheen schenen ze moeilijk te doen over het overdragen van de garantie naar een nieuwe eigenaar. Echter hebben ze hier in hun nieuwe Terms and conditions van 20 April 20 duidelijkheid over gecreëerd (https://www.vanmoof.com/nl_nl/terms-and-conditions).
Hierover staat nu bij punt 13.2 : This warranty referred to in article 13.1 is expressly limited to the replacement of a defective frame, or defective parts and is the sole remedy of the warranty. This warranty applies to the original owner and is transferable for the remaining period in the event of a new owner having purchased the bike.
Goed om te weten bij doorverkoop of tweedehands aanschaf!

[ Voor 24% gewijzigd door matox1000 op 24-04-2020 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-03 17:34

fewips

Huurautospecialist

Ben even een rondje gaan rijden op een S3. (En toen nog een met verhoogd stuur).Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/djUi9wvDjCTFlNCMB23DmhLefFA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aAK9y3n9Gp7W921tgqygjZVx.jpg?f=fotoalbum_large
Heb een reviewfiets aangevraagd, heb namelijk twijfels of ik dit op drie hoog in het centrum de lift in kan krijgen zonder teveel gehannes. Nadat ik weer op mijn eigen (niet elektrische) fiets stapte en ik per ongeluk een keer schakelde tijdens het trappen denk ik toch dat VanMoof iets met de natuurwetten probeert wat niet kan. Als ie schakelt zou je héél kort willen inhouden, om dat proces te versoepelen. Maar hij schakelt automatisch, meestal verbazingwekkend soepel, af en toe met een vrij hard geluid. Wat opvalt omdat de fiets (behalve de remmen) heel stil is. Goed, als ik de reviewfiets binnenkrijg kun je meer vragen stellen. Ik houd je op de hoogte via de nieuwsbrief.

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matox1000
fewips schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 15:16:
Ben even een rondje gaan rijden op een S3. (En toen nog een met verhoogd stuur).[Afbeelding]
Nadat ik weer op mijn eigen (niet elektrische) fiets stapte en ik per ongeluk een keer schakelde tijdens het trappen denk ik toch dat VanMoof iets met de natuurwetten probeert wat niet kan.
Kan je iets meer toelichten? Je lijkt te bedoelen dat van Moof met de fiets (het schakelen in het bijzonder) iets wilde bereiken wat volgens jou niet gelukt is? Klopt dat en kan het je toelichten? Ik ben specifiek geïnteresseerd hoe het je het schakelen vergelijkt met de S2? En de turboboost van de S3 vs de S2?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fewips

fewips

Huurautospecialist

matox1000 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 15:39:
[...]

Kan je iets meer toelichten? Je lijkt te bedoelen dat van Moof met de fiets (het schakelen in het bijzonder) iets wilde bereiken wat volgens jou niet gelukt is? Klopt dat en kan het je toelichten? Ik ben specifiek geïnteresseerd hoe het je het schakelen vergelijkt met de S2? En de turboboost van de S3 vs de S2?
De Turbo is heel erg goed. Laatste keer dat ik op een S2 reed was rond de lancering, heb niet meer heel scherp hoe ik die turbo ervaarde, maar deze stuwt je snel en soepel naar 34km/h! Op de teller van de fiets, GPS zal ik hopelijk later controleren. Bovendien werkt de turbo ook prima als je stand nul support hebt ingesteld (of 1, 2, maar je hoeft niet in 4, de sterkste modus te zijn, om al enorme turbo te ervaren). Het schakelen is echt anders, en de medewerker gaf aan dat specifiek van de tweede naar de derde versnelling mechanisch verloopt. Dit maakt vaker geluid dan de andere veranderingen. Dit is door meerdere testers ervaren en ze gaan ervan uit dit bij de productieversie te hebben verholpen. Nou is het belangrijk om te vermelden dat grotendeels schakelen soepel gaat. Maar niet 100% van de tijd. Het feit dat je echter niet hoeft na te denken geeft een zorgeloos gevoel wat op een comfortabele fiets echt heel ontspannen is. Wel had ik ook een keer van een brug af dat de fiets 'vergat' in de zwaarste versnelling te gaan en dan 'luchtfiets' je dus een tijdje, is dat erg? Persoonlijk. Ik hoop op meer kilometers zodat ik er meer over kan zeggen.

Oja nog één opvallend iets: op veel (goedkope) elektrische fietsen ervaar je een soort 'gesleur' zeker bij voorwielmotoren, dit is bij deze fiets gevoelsmatig helemaal niet zo. Bovendien is er ook niet de 'goedkope' je trapt een beetje en vliegt vooruit. De souplesse-factor is echt hoog. Je kunt ook prima zacht (minder dan 10km/h tussen 'poortjes door' van het park etc) fietsen met nauwelijks support, wat ik op veel andere elektrische fietsen maar lastig vind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Ik zag dat de e shifter een los kastje is die op het frame zit
Gaat dat niet eerder stuk dan dat hij in het frame zit ?
Of zouden ze dat doen zodat het makkelijker te vervangen of te repareren is als het kapot gaat .
De plastic tandwielen zouden ze die misschien gaan vervangen voor metalen ?
Het feit dat blijkbaar de schijf remmen slap remmen zouden ze dat nog kunnen gaan oplossen?

[ Voor 13% gewijzigd door max.schollen op 24-04-2020 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
fewips schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 16:37:
[...]

Je kunt ook prima zacht (minder dan 10km/h tussen 'poortjes door' van het park etc) fietsen met nauwelijks support, wat ik op veel andere elektrische fietsen maar lastig vind!
Precies dat vond ik opvallend lastig met een Cowboy / Ampler Curt (maar die hebben beide een achter-motor), en ging inderdaad perfect met de S3.
Mocht je nog een keer de S3 kunnen testen, doe ff een crazy rem test. Van 25 km/u naar 0. Want dat lukte mij met een S3 dus niet: hij rolde gewoon door, en kwam maar moeizaam tot stilstand. Ik had niet het idee dat ik goed zou kunnen remmen, als ik in een nood-stop situatie snel tot stilstand zou moeten komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
Patvs120 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 18:37:
[...]

Precies dat vond ik opvallend lastig met een Cowboy / Ampler Curt (maar die hebben beide een achter-motor), en ging inderdaad perfect met de S3.
Mocht je nog een keer de S3 kunnen testen, doe ff een crazy rem test. Van 25 km/u naar 0. Want dat lukte mij met een S3 dus niet: hij rolde gewoon door, en kwam maar moeizaam tot stilstand. Ik had niet het idee dat ik goed zou kunnen remmen, als ik in een nood-stop situatie snel tot stilstand zou moeten komen.
Ik zal morgen even kijken, dan staan mijn proefrit op de planning. Nog meer verzoeken of vragen vooraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
oscarwashere schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 20:54:
[...]

Ik zal morgen even kijken, dan staan mijn proefrit op de planning. Nog meer verzoeken of vragen vooraf?
Iemand in de VANMOOF ing Facebook groep heeft al een filmpje gepost van het geluid van het schakelen van de 2e naar 3e versnelling.

Enige wat ik nog niet heb gezien (er niet aan gedacht om het zelf te doen) is een rem test filmpje :).
Op Reddit is er iemand in Londen die morgen een 'stoppie' test zou proberen.

[ Voor 8% gewijzigd door Patvs120 op 25-04-2020 19:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tuurie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-05-2024
matox1000 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 15:39:
[...]

In deze review (YouTube: Vanmoof Electrified S3 Review) kan je daadwerkelijk zien hoeveel beter de turbo boost is als ze een sprintje doen tussen een X2 en een S3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Ik zag dat de fiets wordt verpakt in een doos met het voorwiel los !
Wat zou daar de reden voor zijn ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevin_Lomax
  • Laatst online: 26-10-2022
max.schollen schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 10:53:
Ik zag dat de fiets wordt verpakt in een doos met het voorwiel los !
Wat zou daar de reden voor zijn ?
Kleinere verpakking -> kosten- & ruimtebesparend (transport/warehousing) & gemak (mogelijkheid om fiets nu zijwaarts uit verpakking te "schuiven"). Goede ontwikkeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Kevin_Lomax schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 11:01:
[...]

Kleinere verpakking -> kosten- & ruimtebesparend (transport/warehousing) & gemak (mogelijkheid om fiets nu zijwaarts uit verpakking te "schuiven"). Goede ontwikkeling!
Koste besparend ? Is dat de reden waarom ik voor bezorging 25€ moest betalen ? Terwijl de outlet bike gratis werd verzonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
max.schollen schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 11:23:
[...]

Koste besparend ? Is dat de reden waarom ik voor bezorging 25€ moest betalen ? Terwijl de outlet bike gratis werd verzonden
Die 25 euro zijn gewoon DHL bezorgkosten, daar maakt VanMoof geen winst op. (ik hoefde met pre-order die overigens niet te betalen). Die outlet bike werd gratis verzonden - waar VanMoof dus die 25 euro op zich neemt- omdat ze allang blij zijn dat ze zo meer ruimte creëren in de zaak: hun opslagruimte is beperkt.

Om die reden hebben ze 'kosteloos je nieuwe fiets komen ophalen' ook afgeschaft. Al is het belachelijk dat ze daar nu 75 euro voor vragen. (ze bieden dit overigens nu even niet aan ivm Corona)

[ Voor 12% gewijzigd door Patvs120 op 25-04-2020 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Patvs120 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 11:37:
[...]

Die 25 euro zijn gewoon DHL bezorgkosten, daar maakt VanMoof geen winst op. (ik hoefde met pre-order die overigens niet te betalen). Die outlet bike werd gratis verzonden - waar VanMoof dus die 25 euro op zich neemt- omdat ze allang blij zijn dat ze zo meer ruimte creëren in de zaak: hun opslagruimte is beperkt.

Om die reden hebben ze 'kosteloos je nieuwe fiets komen ophalen' ook afgeschaft. Al is het belachelijk dat ze daar nu 85 (of 125?) euro voor vragen. (ze bieden dit overigens nu even niet aan ivm Corona)
Voor wat je betaald aan de fietsen .. vind ik het sowieso belachelijk dat je bezorg kosten moet betalen
En dat gaat het me echt niet om het geld maar meer om het principe.
Al vindt ik 25€ nog te doen ..
wel super fijn dat er een fiets pomp wordt mee geleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin_Lomax
  • Laatst online: 26-10-2022
max.schollen schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 11:23:
[...]

Groter denken: de kostenbeparingen zitten ws in de mondiale vervoersstromen, zoals oa de zeecontainer waarin alle fietsen vanuit Taiwan worden verscheept, de ruimte die op iedere locatie/brandstore voor voorraad moet worden aangehouden etc etc. De (lokale) bezorgkosten waarnaar jij refereert zijn iets anders - dat is puur transport van lokale warehousing naar (en van) de klant (ook ter dekking van evt. retouren). Zie het als een positief iets in combinatie met de lagere verkoopprijs van de S3 (in vgl. met bijv de S2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
  • Laatst online: 01-11-2022
Waarom lees ik toch dat er weer zoveel tegenstrijdige leveringsberichten zijn?

Ook zorgwekkend dat mensen kennelijk telkens iets anders te horen krijgen op vragen over bepaalde onderwerpen. Is dit strategie (zoethouden) of werkt er gewoon pauperpersoneel daar dat nauwelijks op de hoogte is van zaken?

Werkt in ieder geval destructief op het aantrekken van nieuwe klanten die zich erover aan het inlezen zijn en zich vervolgens wel even achter de oren gaan krabben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Kevin_Lomax schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 11:48:
[...]

Groter denken: de kostenbeparingen zitten ws in de mondiale vervoersstromen, zoals oa de zeecontainer waarin alle fietsen vanuit Taiwan worden verscheept, de ruimte die op iedere locatie/brandstore voor voorraad moet worden aangehouden etc etc. De (lokale) bezorgkosten waarnaar jij refereert zijn iets anders - dat is puur transport van lokale warehousing naar (en van) de klant (ook ter dekking van evt. retouren). Zie het als een positief iets in combinatie met de lagere verkoopprijs van de S3 (in vgl. met bijv de S2).
Heel mooi en duidelijk verwoord .
Nu snap ik het wat beter .
J hebt inderdaad een punt .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Resdogg
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 17-05 09:26
Daan2020 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 12:28:
Waarom lees ik toch dat er weer zoveel tegenstrijdige leveringsberichten zijn?

Ook zorgwekkend dat mensen kennelijk telkens iets anders te horen krijgen op vragen over bepaalde onderwerpen. Is dit strategie (zoethouden) of werkt er gewoon pauperpersoneel daar dat nauwelijks op de hoogte is van zaken?

Werkt in ieder geval destructief op het aantrekken van nieuwe klanten die zich erover aan het inlezen zijn en zich vervolgens wel even achter de oren gaan krabben.
Ik vind het allemaal erg overtrokken hoor. Mensen hebben totaal geen geduld meer. Een weekje meer of minder. Begeren is leuker dan het beheren ;-).

Mijn datum is van 25 mei naar 5 juni verschoven, helemaal geen issue. Het is mijn eerste VanMoof fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelBB
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 28-11-2024
Mijn fiets is zojuist online drie weken opgeschoven naar 20 juli. Volgens mij ben ik niet de enige, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
Resdogg schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 15:19:
[...]

Ik vind het allemaal erg overtrokken hoor. Mensen hebben totaal geen geduld meer. Een weekje meer of minder. Begeren is leuker dan het beheren ;-).

Mijn datum is van 25 mei naar 5 juni verschoven, helemaal geen issue. Het is mijn eerste VanMoof fiets.
Behalve dat het niet om een weekje meer of minder gaat maar om wel 5 weekjes meer of minder. Toch wel een wezenlijk verschil, vooral nu het mooie weer losbarst.

Ook is het tamelijk misleidend dat ze pas met de latere leveringsdatum op de proppen komen nadat je al hebt betaald met de belofte van een eerdere leveringsdatum. Geen eerlijke gang van zaken dus, anders zet je er wel een disclaimer bij met de latere datum vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseSebastian
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:36
Daan2020 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 15:57:
[...]

Behalve dat het niet om een weekje meer of minder gaat maar om wel 5 weekjes meer of minder. Toch wel een wezenlijk verschil, vooral nu het mooie weer losbarst.

Ook is het tamelijk misleidend dat ze pas met de latere leveringsdatum op de proppen komen nadat je al hebt betaald met de belofte van een eerdere leveringsdatum. Geen eerlijke gang van zaken dus, anders zet je er wel een disclaimer bij met de latere datum vermeld.
Ik weet niet of je een reguliere bestelling geplaatst hebt of met een preorder code.
In mijn preorder e-mail stond dit:

Your current shipping window is shown below. Don’t worry if you see a different shipping window on the website, this is for non-preorder riders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Ik heb hem woensdag besteld en staat nog steeds op 31 juli
De medewerker van Vanmoof vertelde mij dat het een uiterlijke datum is dus de kans is aanwezig dat hij eerdere komt . Al vindt ik het treurig voor jullie dat het is opgeschoven .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

JesseSebastian schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 16:08:
[...]

Ik weet niet of je een reguliere bestelling geplaatst hebt of met een preorder code.
In mijn preorder e-mail stond dit:

Your current shipping window is shown below. Don’t worry if you see a different shipping window on the website, this is for non-preorder riders
Dat is, in mijn geval, ook het vreemde. Pre-order op 12/4, aangegeven datum 30/6. Op 22/4 de mail gekregen om m'n pre-order te bevestigen (met bovenstaande tekst inderdaad) daarin staat ineens een datum van 24/7. Op de website (ook op MyVanMoof) is het nog gortiger: 14/8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
8 april pre-order , leverdatum 25 mei.
Pre order bevestigen leverdatum eind juni
Levertjes op mijnvanmoof 12 augustus

En toch geven ze aan dat de datum in de mail van de pre order bevestiging leidend is.

Ik wacht maar af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Smartbikers schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 16:26:
8 april pre-order , leverdatum 25 mei.
Pre order bevestigen leverdatum eind juni
Levertjes op mijnvanmoof 12 augustus

En toch geven ze aan dat de datum in de mail van de pre order bevestiging leidend is.

Ik wacht maar af :)
Ik heb hem later besteld (22 april ) maar dan wel eerder binnen (31juli ) dat zou eigenlijk wel gek zijn .
Tenminste als we myvanmoof moeten geloven .
Tevens staat in mijn order mail ook 31 juli .

[ Voor 10% gewijzigd door max.schollen op 25-04-2020 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburgers
  • Laatst online: 18-05 22:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

oscarwashere schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 20:54:
[...]

Nog steeds bezig aan de proefrit? :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:04
DataCopy schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 17:33:
Nog steeds bezig aan de proefrit? :P
Remmen deden het inderdaad niet... :+

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
hoevenpe schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 17:42:
[...]

Remmen deden het inderdaad niet... :+
Zijn het pre productie modellen ? Want dan kan het misschien verholpen zijn met de fietsen die wij krijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patvs120
Terwijl we wachten op first impression review van Oscarwashere, op Reddit postte iemand net:
https://www.reddit.com/r/...ide_here_are_my_thoughts/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhelios
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-05 17:01
Interessant stukje op Reddit. Ondanks de flaws heeft diegene toch nog een order geplaatst. Het remmen en het automatisch schakelen ben ik zelf erg benieuwd naar. Ik ga a.s. woensdag een ritje maken met de S3, de QonQor en voor een tweede keer met de Cowboy. Op dit moment twijfel ik heel erg tussen de S3 en de Cowboy. Maar ik vind het lastig als ze straks bij VM vertellen dat deze "foutjes" er uit zullen zijn bij het daadwerkelijke productiemodel.

Iemand nog specifieke review wensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alchemic_
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-03 20:41
mphilipp schreef op zondag 19 april 2020 @ 21:07:
Ik heb ook maar de knoop doorgehakt. Sowieso heb je altijd de mogelijkheid om 'm terug te sturen als ie niet bevalt en na de introductie heb je nog heel even om definitief te bevestigen. Dus op zich is het risico klein. Ik ga er even voor het gemak vanuit dat ze hebben geleerd van de QA issues en eea beter hebben ingericht en de capaciteit op orde is.

Wat opladen betreft los ik dat wel op. In het gangetje van mijn berging (het is een doolhof met kleine gangetjes) is een stopcontact dus ik denk dat ik af en toe een lijntje daarheen uitrol. Is natuurlijk niet de bedoeling, maar alleen maar om op te laden is geen probleem (vind ik zelf). Anders kan het ook nog in de parkeergarage onder het gebouw waar ik mijn auto en motor parkeer. Achter mijn motorplek is ook een stopcontact en ik zie er wel eens een fiets staan. Ik hoef 'm toch niet elke dag op te laden hoop ik, dus zo af en toe een paar uur moet lukken.
Wellicht is dit draadje interessant:
https://mobile.twitter.co...tatus/1253693276638654465

Je zou je fiets dus aan autolaadpalen kunnen hangen doormiddel van een converter.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• oscarwashere
Goed dat ik jullie geduld op de proef stel, want om straks op onze eigen S3/X3 te kunnen rijden is ook nog wel even wat geduld nodig. :+

Allereerst wil ik zeggen dat de proefrit keurig was verzorgd, met parkeervakken voor de fietsen om afstand te houden, tijdsloten om de opkomst te beperken en desinfecterend spul voor het stuur. Ik raad dus zeker iedereen aan zelf ook een proefrit te boeken. Je kan daar voor de deur parkeren (€6/uur). In het naastgelegen park was het erg druk, dus ik ben de andere kant op gegaan en heb een rondje om Artis gefietst en daarna terug over de Mauritskade tot de Wibautstraat. Kort maar krachtig.

Onderstaand mijn eerste indruk per (veel besproken) onderwerp. Let op; "eerste indruk". Ik heb +/- 1 jaar dagelijks 30 km gereden op een Electrified S2, die ik toen ook als pre-order in december 2018 heb besteld. Genoeg om te vergelijken dus, maar echt 1-op-1 de kleine verschillen gaat niet zonder ze naast elkaar te hebben. Ook wil ik kwijt dat ik absoluut lekker heb gefietst op mijn S2, dus als ik ergens iets noem dat beter is aan de S3 betekent dat niet altijd dat de S2 hierin per se slecht scoorde.

De onderwerpen staan op volgorde van meest verbeterd tot minst verbeterd.

Motor
De motor is inderdaad veel stiller dan die van de ES2, wat erg prettig is. Het motorgeluid bij de S2 was niet storend, maar een stille motor geeft een wat meer 'premium' gevoel. Daarnaast ervaarde ik ook duidelijk dat de motor krachtiger is. Op mijn S2 haalde ik met wind tegen nooit 32 km/u, maar meestal hoogstens 28 bij gemiddelde wind. Vandaag waaide het ook redelijk, en was het geen probleem om steady 32 te rijden (of daar dicht tegenaan). Bij wind mee of wind stil ging ik ook gemakkelijk harder dan dat. De motor stopt er dan mee, maar het voelt dit keer iets minder als een 'onderbreking' dan bij de S2. Hierdoor was het op de S3 duidelijk minder storend om rond de 32 km/u te blijven fietsen. Als je 33 km/u rijdt gaat de motor wel uit, maar dit voelt dus niet direct meer alsof je ineens extra gewicht moet trekken. Als je dan weer 'zakt' naar 32 km/u springt hij ook gewoon weer soepel bij.

Op mijn S2 trok ik bij stoplichten vaak sneller op dan scooters, ik denk dat dit bij de S3 nog meer zal zijn. De fiets trekt (ook zonder boost) sneller op en je bereikt ook eerder de topsnelheid. Dit zal ook een combinatie zijn met de versnellingen, waardoor niet alleen de motor maar ook jouw eigen kracht meer kracht leveren.

Versnellingen
Inderdaad, de 4 versnellingen gaan nog niet erg soepel in elkaar over. Bij sommige schakelingen voel en hoor je een duidelijke tik. Ik kon niet direct ontdekken bij welke versnelling, want het kwam niet de hele tijd of even hard voor. Het lijkt wel te liggen aan hoeveel kracht je zelf op de pedalen zet. Goed om te noemen is echter dat ook bij de S2 het schakelmoment even wennen was. De S2 had twee versnellingen en hij schakelde meestal rond de 18 km/u. Bij de S2 leerde ik na een tijdje 'aan te voelen' wanneer de fiets zou gaan schakelen, en dan houd je daar vanzelf onbewust rekening mee. Ik hoop dat dit bij de S3 ook zo zal zijn. Ik ben vooral een fan van überhaupt elektrisch schakelen omdat je niet hoeft te stoppen met trappen, dus je hoeft nooit vaart te verminderen.

Hoe dan ook is het prettig om 4 versnellingen te hebben in plaats van 2. Bij de S2 had ik boven de 28 km/u namelijk al snel het gevoel dat je 'in het niets' trapt, of dat harder trappen je nog nauwelijks harder laat rijden. Ook bij harde wind tegen of heuvel op trapte hij wat zwaar in zijn 2e versnelling, maar ging hij niet terug naar 1 omdat je daarvoor te hard rijdt. De extra versnellingen maken het makkelijker om op te trekken en snelheid te maken.

Remmen
De S2 stond bekend om zijn knarsende remmen. Ik smeerde ze zo nu en dan, maar dat had nooit erg lang nut. Die herrie bij het remmen vond ik het grootste nadeel aan de S2, omdat het storend is en 'goedkoop' overkomt. Als je bij een stoplicht komt aanrijden en afremt wil je dat dat klinkt als een goede fiets, niet als een verroeste omafiets.

Tijdens mijn testrit heb ik geprobeerd goed op het remmen te letten, maar het is lastig hier kritisch over te zijn. Ik weet tenslotte niet goed wat normaal is, of welke remkracht je mag verwachten van dit type remmen. En bovendien, als je niet snel genoeg stilstaat, zou je zeggen dat je gewoon harder in je handremmen moet knijpen. Wel kan ik zeggen dat het remmen een stuk stiller was, en dat je meer gelijkmatig tot stilstand komt. Als je echt op volle snelheid rijdt en een noodstop maakt, gaan de banden uiteraard slippen. Dit moet je vooral niet te vaak doen dus, dus ook bij deze snelle fietst geldt dat je goed moet opletten in het verkeer. De remschijf leek iets tegen het remblokje van het voorwiel aan te lopen soms, maar dat lijkt mij een kwestie van juist afstellen.

De handremmen zelf (dus dat deel aan het stuur) voelden iets steviger aan en meer hufter-proof. De verbinding tussen handrem en remkabel lijkt steviger. Dat lijkt mij prettig voor in fietsenstallingen op het station, waar iedereen altijd maar zijn fiets zo snel mogelijk neer knalt.

Design en lak
Over het design heb ik niets te melden; dit is weer een echte VanMoof. De lichtere kleur is inderdaad mooier in het echt en leunt inderdaad iets tegen baby blauw aan, maar persoonlijk vind ik deze iets meer vrouwelijk. De donkere blijft bij mij daarom favoriet.

Over de lak heb ik een beetje dubbele gevoelens. De matte lak is zeker niet lelijk, maar ik vond de glans van de S2 juist zo mooi en opvallend aan het design. Ondanks dat ik zelf eerder aangaf dat het krassen bij mij wel mee viel op de S2, kan ik mij voorstellen dat niet iedereen zo voorzichtig is of kan zijn (want andere fietsen in het fietsenrek). Misschien niet mooier dus, maar wel een verbetering denk ik.

Slimme functies
Ik heb de app niet gebruikt/gezien tijdens de proefrit, dus hierover kan ik niets zeggen. Wel lijkt de speaker (voor o.a. alarm en bel) iets luider. Zeker het nieuwe geluid van de bel is echt een verbetering. Met 32 km/u wil je op de smalle Amsterdamse fietspaden eigenlijk altijd wel even waarschuwen dat jij aan komt scheuren, naast dat je natuurlijk elke andere fietser dik inhaalt. Dit keer gingen mensen voor de digitale bel aan de kant, wat misschien logisch klinkt, maar de bel van de S2 was voor anderen niet herkenbaar als bel. Daarmee moest ik echt herhaaldelijk bellen of zelfs praten om mensen aan de kant te krijgen, simpelweg omdat ze niet herkennen dat iemand er langs wil. Uiteindelijk had ik dus een aparte, ouderwets analoge, bel op mijn S2 gezet. Dat hoeft straks niet meer.

Het display lijkt nagenoeg hetzelfde als bij de S2, enkel lijkt het nu alsof de lak laag nog meer over het display zit dan voorheen. Bij de S2 leek deze meer 'uitgesneden'. Op de donkere fiets was het nagenoeg net zo goed leesbaar als bij de S2, maar ik betwijfel of dit bij de lichte fiets ook zo zal zijn bij fel zon-/daglicht.

Overig
Voor de rest lijkt de fiets nog altijd veel op zijn voorganger, wat voor mij positief was. Het nieuwe zadel zat er ook nu nog niet op helaas, en over het nieuwe stuur kan ik niets zinnigs melden. Wel viel mij op dat ook het spatbord van het voorwiel deze keer een spatlap heeft. Het is iets kleins, maar bij mijn S2 moest ik deze er apart bij kopen en had ik deze toch echt wel nodig om mijn schoenen iets droger te houden.

Kortom: voor mij is bevestigd dat het een goede keuze is geweest om vorige week snel mijn S2 te verkopen en de S3 te bestellen. Wat mij betreft is de upgrade de moeite/investering waard, mits je een goede prijs kan krijgen voor je S2 (want deze was natuurlijk wel duurder destijds). Als je van plan bent om je S2 te verkopen, maak dan vooral een proefrit en vraag jezelf af hoeveel je op Marktplaats met jouw S2 durft te zakken voor de upgrades. Want nogmaals, ik heb heerlijk gereden op mijn S2.

Hopelijk hebben jullie iets aan dit onwijs lange verhaal ;) Vragen altijd welkom.

[ Voor 3% gewijzigd door oscarwashere op 25-04-2020 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

@oscarwashere bedankt voor je review, goed verhaal.

Ben nu toch wel benieuwd naar de eerste productie uitlevering en de reactie daarop. Vooral of ze nog iets veranderd hebben aan de versnelling en of dat nieuwe zadel echt iets gaat zijn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HBO88
@oscarwashere Bedankt. Ik wil binnenkort ook eens een proefrit gaan plannen.

Paar vragen: Hoe fietst het op erg lage snelheid (manoevreren door krappe paaltjes/steegjes) en hoe fietst het als je "gewoon" langzaam fietst (bijv. als je samen met iemand zonder ebike fietst?

Heb je ook kunnen testen met ondersteuning op stand 1 en hoe fietst het zonder ondersteuning (lege accu)

moet je bij het kicklock de strepen precies uitlijnen of komt dit niet zo nauw? (bijv als je hem in een fietsenstalling zet staat je wiel niet altijd goed uitgelijnd neem ik aan. Moet je dan achterkant fiets optillen en wiel verdraaien?
dhelios schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 19:41:
Iemand nog specifieke review wensen?
Indien mogelijk bovenstaande puntjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
oscarwashere schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 20:08:
Goed dat ik jullie geduld op de proef stel, want om straks op onze eigen S3/X3 te kunnen rijden is ook nog wel even wat geduld nodig. :+

Allereerst wil ik zeggen dat de proefrit keurig was verzorgd, met parkeervakken voor de fietsen om afstand te houden, tijdsloten om de opkomst te beperken en desinfecterend spul voor het stuur. Ik raad dus zeker iedereen aan zelf ook een proefrit te boeken. Je kan daar voor de deur parkeren (€6/uur). In het naastgelegen park was het erg druk, dus ik ben de andere kant op gegaan en heb een rondje om Artis gefietst en daarna terug over de Mauritskade tot de Wibautstraat. Kort maar krachtig.

Onderstaand mijn eerste indruk per (veel besproken) onderwerp. Let op; "eerste indruk". Ik heb +/- 1 jaar dagelijks 30 km gereden op een Electrified S2, die ik toen ook als pre-order in december 2018 heb besteld. Genoeg om te vergelijken dus, maar echt 1-op-1 de kleine verschillen gaat niet zonder ze naast elkaar te hebben. Ook wil ik kwijt dat ik absoluut lekker heb gefietst op mijn S2, dus als ik ergens iets noem dat beter is aan de S3 betekent dat niet altijd dat de S2 hierin per se slecht scoorde.

De onderwerpen staan op volgorde van meest verbeterd tot minst verbeterd.

Motor
De motor is inderdaad veel stiller dan die van de ES2, wat erg prettig is. Het motorgeluid bij de S2 was niet storend, maar een stille motor geeft een wat meer 'premium' gevoel. Daarnaast ervaarde ik ook duidelijk dat de motor krachtiger is. Op mijn S2 haalde ik met wind tegen nooit 32 km/u, maar meestal hoogstens 28 bij gemiddelde wind. Vandaag waaide het ook redelijk, en was het geen probleem om steady 32 te rijden (of daar dicht tegenaan). Bij wind mee of wind stil ging ik ook gemakkelijk harder dan dat. De motor stopt er dan mee, maar het voelt dit keer iets minder als een 'onderbreking' dan bij de S2. Hierdoor was het op de S3 duidelijk minder storend om rond de 32 km/u te blijven fietsen. Als je 33 km/u rijdt gaat de motor wel uit, maar dit voelt dus niet direct meer alsof je ineens extra gewicht moet trekken. Als je dan weer 'zakt' naar 32 km/u springt hij ook gewoon weer soepel bij.

Op mijn S2 trok ik bij stoplichten vaak sneller op dan scooters, ik denk dat dit bij de S3 nog meer zal zijn. De fiets trekt (ook zonder boost) sneller op en je bereikt ook eerder de topsnelheid. Dit zal ook een combinatie zijn met de versnellingen, waardoor niet alleen de motor maar ook jouw eigen kracht meer kracht leveren.

Versnellingen
Inderdaad, de 4 versnellingen gaan nog niet erg soepel in elkaar over. Bij sommige schakelingen voel en hoor je een duidelijke tik. Ik kon niet direct ontdekken bij welke versnelling, want het kwam niet de hele tijd of even hard voor. Het lijkt wel te liggen aan hoeveel kracht je zelf op de pedalen zet. Goed om te noemen is echter dat ook bij de S2 het schakelmoment even wennen was. De S2 had twee versnellingen en hij schakelde meestal rond de 18 km/u. Bij de S2 leerde ik na een tijdje 'aan te voelen' wanneer de fiets zou gaan schakelen, en dan houd je daar vanzelf onbewust rekening mee. Ik hoop dat dit bij de S3 ook zo zal zijn. Ik ben vooral een fan van überhaupt elektrisch schakelen omdat je niet hoeft te stoppen met trappen, dus je hoeft nooit vaart te verminderen.

Hoe dan ook is het prettig om 4 versnellingen te hebben in plaats van 2. Bij de S2 had ik boven de 28 km/u namelijk al snel het gevoel dat je 'in het niets' trapt, of dat harder trappen je nog nauwelijks harder laat rijden. Ook bij harde wind tegen of heuvel op trapte hij wat zwaar in zijn 2e versnelling, maar ging hij niet terug naar 1 omdat je daarvoor te hard rijdt. De extra versnellingen maken het makkelijker om op te trekken en snelheid te maken.

Remmen
De S2 stond bekend om zijn knarsende remmen. Ik smeerde ze zo nu en dan, maar dat had nooit erg lang nut. Die herrie bij het remmen vond ik het grootste nadeel aan de S2, omdat het storend is en 'goedkoop' overkomt. Als je bij een stoplicht komt aanrijden en afremt wil je dat dat klinkt als een goede fiets, niet als een verroeste omafiets.

Tijdens mijn testrit heb ik geprobeerd goed op het remmen te letten, maar het is lastig hier kritisch over te zijn. Ik weet tenslotte niet goed wat normaal is, of welke remkracht je mag verwachten van dit type remmen. En bovendien, als je niet snel genoeg stilstaat, zou je zeggen dat je gewoon harder in je handremmen moet knijpen. Wel kan ik zeggen dat het remmen een stuk stiller was, en dat je meer gelijkmatig tot stilstand komt. Als je echt op volle snelheid rijdt en een noodstop maakt, gaan de banden uiteraard slippen. Dit moet je vooral niet te vaak doen dus, dus ook bij deze snelle fietst geldt dat je goed moet opletten in het verkeer. De remschijf leek iets tegen het remblokje van het voorwiel aan te lopen soms, maar dat lijkt mij een kwestie van juist afstellen.

De handremmen zelf (dus dat deel aan het stuur) voelden iets steviger aan en meer hufter-proof. De verbinding tussen handrem en remkabel lijkt steviger. Dat lijkt mij prettig voor in fietsenstallingen op het station, waar iedereen altijd maar zijn fiets zo snel mogelijk neer knalt.

Design en lak
Over het design heb ik niets te melden; dit is weer een echte VanMoof. De lichtere kleur is inderdaad mooier in het echt en leunt inderdaad iets tegen baby blauw aan, maar persoonlijk vind ik deze iets meer vrouwelijk. De donkere blijft bij mij daarom favoriet.

Over de lak heb ik een beetje dubbele gevoelens. De matte lak is zeker niet lelijk, maar ik vond de glans van de S2 juist zo mooi en opvallend aan het design. Ondanks dat ik zelf eerder aangaf dat het krassen bij mij wel mee viel op de S2, kan ik mij voorstellen dat niet iedereen zo voorzichtig is of kan zijn (want andere fietsen in het fietsenrek). Misschien niet mooier dus, maar wel een verbetering denk ik.

Slimme functies
Ik heb de app niet gebruikt/gezien tijdens de proefrit, dus hierover kan ik niets zeggen. Wel lijkt de speaker (voor o.a. alarm en bel) iets luider. Zeker het nieuwe geluid van de bel is echt een verbetering. Met 32 km/u wil je op de smalle Amsterdamse fietspaden eigenlijk altijd wel even waarschuwen dat jij aan komt scheuren, naast dat je natuurlijk elke andere fietser dik inhaalt. Dit keer gingen mensen voor de digitale bel aan de kant, wat misschien logisch klinkt, maar de bel van de S2 was voor anderen niet herkenbaar als bel. Daarmee moest ik echt herhaaldelijk bellen of zelfs praten om mensen aan de kant te krijgen, simpelweg omdat ze niet herkennen dat iemand er langs wil. Uiteindelijk had ik dus een aparte, ouderwets analoge, bel op mijn S2 gezet. Dat hoeft straks niet meer.

Het display lijkt nagenoeg hetzelfde als bij de S2, enkel lijkt het nu alsof de lak laag nog meer over het display zit dan voorheen. Bij de S2 leek deze meer 'uitgesneden'. Op de donkere fiets was het nagenoeg net zo goed leesbaar als bij de S2, maar ik betwijfel of dit bij de lichte fiets ook zo zal zijn bij fel zon-/daglicht.

Overig
Voor de rest lijkt de fiets nog altijd veel op zijn voorganger, wat voor mij positief was. Het nieuwe zadel zat er ook nu nog niet op helaas, en over het nieuwe stuur kan ik niets zinnigs melden. Wel viel mij op dat ook het spatbord van het voorwiel deze keer een spatlap heeft. Het is iets kleins, maar bij mijn S2 moest ik deze er apart bij kopen en had ik deze toch echt wel nodig om mijn schoenen iets droger te houden.

Kortom: voor mij is bevestigd dat het een goede keuze is geweest om vorige week snel mijn S2 te verkopen en de S3 te bestellen. Wat mij betreft is de upgrade de moeite/investering waard, mits je een goede prijs kan krijgen voor je S2 (want deze was natuurlijk wel duurder destijds). Als je van plan bent om je S2 te verkopen, maak dan vooral een proefrit en vraag jezelf af hoeveel je op Marktplaats met jouw S2 durft te zakken voor de upgrades. Want nogmaals, ik heb heerlijk gereden op mijn S2.

Hopelijk hebben jullie iets aan dit onwijs lange verhaal ;) Vragen altijd welkom.
Hoelang mag zo'n proefrit duren? Heb je ook geprobeerd zonder de motorondersteuning te fietsen, dat zou door de vier versnellingen aanzienlijk lichter moeten fietsen..

Het verhaal over het remmen vind ik een beetje vaag beantwoord. Kan die onmiddelijk remmen of kan die dat niet? Zit zoals ieder ander niet te wachten op een fiets die in gevaarlijke situaties niet gewoon onmiddelijk tot stilstand komt bij het remmen.

Ook dat verhaal van de willekeurige klikgeluiden van schakelingen, wat nou steeds meer te horen valt, stemt bepaald niet positief.

Toch maar even de kat uit de boom kijken, nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
HBO88 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 22:02:
Hoe fietst het op erg lage snelheid (manoevreren door krappe paaltjes/steegjes) en hoe fietst het als je "gewoon" langzaam fietst (bijv. als je samen met iemand zonder ebike fietst?
De motor past zich, net als bij de S2, keurig aan op de kracht die je zelf levert. Het is dus niet zo dat wanneer jij langzaam trapt, de motor zich als een gek gaat inspannen om die 32 km/u te halen. Manouvreren is dus geen probleem.

Wat betreft langzaam fietsen moest ik hiervoor mijn S2 altijd zachter zetten. Dit moet, ook bij de S3, bij stilstand of in de app (maar dat mag natuurlijk niet meer tijdens het fietsen tegenwoordig :P ). Bij de S2 ging het schakelen dan niet altijd goed, omdat sommige anderen waarmee ik fietste dan rond de 18 km/u fietste. Dit is precies het schakelpunt bij de S2, maar als je weinig doortrapt om harder dan 18 te gaan hij wel schakelt als je die 18 haalt, maar als je niet versnelt dat niet altijd lekker liep. Dat was wel een kwestie van wennen, maar zelfs na wennen niet altijd onvermijdelijk. Ik hoop dat dit bij de S3 minder is, omdat je 4 schakelpunten hebt (en deze ook zelf kan aanpassen).
Heb je ook kunnen testen met ondersteuning op stand 1 en hoe fietst het zonder ondersteuning (lege accu)
Op stand 1 had gekund, maar heb ik niet gedaan. Bij de S2 ging dat in ieder geval prima, omdat de fiets niet erg zwaar is. Wel had je soms dat probleem als je rond de 18 km/u rijdt dus; en rond die snelheid schommel je dan meestal als je op stand 1 rijdt.

De accu was uiteraard opgeladen. Als hij leeg was bij de S2 mis je hem wel, maar kan je uiteraard nog wel doorrijden. Ook kan hij dan gewoon nog op slot. Of je hem ook nog van het slot af zou krijgen weet ik niet, die ervaring heb ik gelukkig nooit gehad, maar ik mag aannemen van wel.
moet je bij het kicklock de strepen precies uitlijnen of komt dit niet zo nauw? (bijv als je hem in een fietsenstalling zet staat je wiel niet altijd goed uitgelijnd neem ik aan. Moet je dan achterkant fiets optillen en wiel verdraaien?
Het hoeft niet op de haar nauwkeurig, maar de streepjes moeten wel gewoon uitgelijnd zijn. Er zitten best veel streepjes op dus je hoeft nooit echt ver bij te rollen/draaien.
Daan2020 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 22:39:
Hoelang mag zo'n proefrit duren? Heb je ook geprobeerd zonder de motorondersteuning te fietsen, dat zou door de vier versnellingen aanzienlijk lichter moeten fietsen..
Ik weet niet hoelang je mag, dit werd niet vermeld. Alle tijdsloten die je kan boeken zijn 30 minuten, dus het zal zoiets zijn.

Zonder ondersteuning heb ik helaas niet geprobeerd, was nog wel een goede geweest. Kan mij voorstellen dat 4 versnellingen hier prettiger zijn. Ik vond de lichtste versnelling van de S2 zonder ondersteuning niet te zwaar, soms zette ik hem uit als ik met andere fietste. Maar als je dan ook nog wind tegen of heuvel op hebt, wordt het wel lastiger.
Het verhaal over het remmen vind ik een beetje vaag beantwoord. Kan die onmiddelijk remmen of kan die dat niet? Zit zoals ieder ander niet te wachten op een fiets die in gevaarlijke situaties niet gewoon onmiddelijk tot stilstand komt bij het remmen.
Zoals gezegd gaan de wielen slippen wanneer je keihard in de remmen knijpt. Dat lijkt mij een voldoende onmiddellijke 'reactie'. In de praktijk zal je dit zelden doen, want je wilt liever geleidelijk remmen om zowel je comfort, de slijtage van je banden en natuurlijk de veiligheid van je niet-oplettende achterligger te sparen. Hoe dan ook zijn de nieuwe remmen beduidend sterker en gelijkmatiger dan die van de S2. Bij de S2 kwam je soms wat 'schokkerig' tot stilstand.
Ook dat verhaal van de willekeurige klikgeluiden van schakelingen, wat nou steeds meer te horen valt, stemt bepaald niet positief.
Ik hoop inderdaad ook dat het ofwel gewoon wennen is (zoals met de S2), ofwel het inderdaad bij de eerste oplage al verbeterd is. We zullen het moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Is op het matrix display meer info te zien dan op de s2 ? Zo ja wat zijn de verschillen ?
Kan je met de s3 wel zien hoe veel km je nog kan op je accu in een bepaalde stand .
Bij de meeste elektrische fietsen kan je dat gewoon zien wat ik persoonlijk wel fijn vindt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
max.schollen schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 23:56:
Is op het matrix display meer info te zien dan op de s2 ? Zo ja wat zijn de verschillen ?
Kan je met de s3 wel zien hoe veel km je nog kan op je accu in een bepaalde stand .
Bij de meeste elektrische fietsen kan je dat gewoon zien wat ik persoonlijk wel fijn vindt
Nee, wat ik heb gezien is hetzelfde. De vormgeving is iets aangepast, maar de info gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Alchemic_ schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 19:41:
[...]
Je zou je fiets dus aan autolaadpalen kunnen hangen doormiddel van een converter.
Klinkt niet echt als een oplossing. Moet ik met zo'n ding gaan slepen. Nee, stiekem een verlengsnoertje uitrollen naar mijn berging is makkelijker. Mocht er protest komen, zie ik wel verder wat ik doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubinat
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21-02-2024
Zelf ben ik ietwat teleurgesteld door Vanmoof. Ik had een testritje aangevraagd waarbij ze bij je thuis langskomen (als ik lekker lui kan doen, dan graag). Krijg ik even voor de afspraak een belletje van ze dat ze niet gaan komen, omdat ik buiten de ring woon en dat ik wel gewoon langs kan gaan bij het filiaal in Amsterdam. Ik vind het jammer, want ze zeggen er eigenlijk mee dat ik niet belangrijk genoeg ben. En ik denk bij mezelf: als ze alleen in het centrum willen blijven met testritten hadden ze dat prima op de website kunnen vermelden lijkt me. Nog steeds geïnteresseerd in de S3 en ik zal wel een zeurpiet zijn, maar ik krijg er een nare smaak van in de mond.

Tot slot heb nog een vraag: kun je makkelijk zonder handen fietsen? Op lange rechte stukken waar het rustig is lijkt me dit wel prettig namelijk. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Rubinat schreef op zondag 26 april 2020 @ 12:09:
Zelf ben ik ietwat teleurgesteld door Vanmoof. Ik had een testritje aangevraagd waarbij ze bij je thuis langskomen (als ik lekker lui kan doen, dan graag). Krijg ik even voor de afspraak een belletje van ze dat ze niet gaan komen, omdat ik buiten de ring woon en dat ik wel gewoon langs kan gaan bij het filiaal in Amsterdam. Ik vind het jammer, want ze zeggen er eigenlijk mee dat ik niet belangrijk genoeg ben. En ik denk bij mezelf: als ze alleen in het centrum willen blijven met testritten hadden ze dat prima op de website kunnen vermelden lijkt me. Nog steeds geïnteresseerd in de S3 en ik zal wel een zeurpiet zijn, maar ik krijg er een nare smaak van in de mond.

Tot slot heb nog een vraag: kun je makkelijk zonder handen fietsen? Op lange rechte stukken waar het rustig is lijkt me dit wel prettig namelijk. Iemand hier ervaring mee?
Mij lukte het niet op de s2 . Misschien een kwestie van oefenen.

Las tevens dit op tweakers Over het display
Ten opzichte van de vorige generatie zijn een accurate weergave van de accustatus en wat animaties nieuw .
Wat zullen we bedoelen ?
Meer info op het scherm

Tevens lijkt het alsof mijn smart bike uit 2016 de km’s die ik fiets niet verder telt iemand een idee wat het probleem kan zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips

fewips

Huurautospecialist

Rubinat schreef op zondag 26 april 2020 @ 12:09:

Zie mijn video. Zonder handen is too easy. Elektrische scooter (NIU) bijhouden die niet vol gaat. Ook, too easy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubinat
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21-02-2024
fewips schreef op zondag 26 april 2020 @ 14:57:
[...]

Zie mijn video. Zonder handen is too easy. Elektrische scooter (NIU) bijhouden die niet vol gaat. Ook, too easy!
Super dit! Op mijn wenken bediend! Ik dacht dat het stuur misschien toch zou gaan trillen of zwabberen, maar dit ziet er netjes uit. Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fewips

fewips

Huurautospecialist

[...]

Toch maar even de kat uit de boom kijken, nog.
1) Half uur geen probleem, hangt ook van de drukte af wellicht (deze zondagmiddag kon je drie kleuren tegelijk testen als je had gewild).
Ik heb zonder ondersteuning gefietst. Hier komt een gek nadeel om de hoek kijken. Schakelen (lijkt?) als normaal te gaan. Dit betekent een zware versnelling en relatief loodzwaar trappen om 20km/h te rijden. Je mist op dit moment duidelijk 'een versnellingspook'. Maar daar kun je misschien mee 'leren' fietsen. Zou het niet aanraden, dan liever stand '1'.

2) Ik heb echt keihard geremd bij m'n proefrit komende vanaf 30km/h. Ja je staat snel stil, maar gezien de snelheid gaat dit je altijd meters kosten en ze maken flink lawaai (de rollerbrakes van m'n simpele Gazelle Esprit zijn fluisterstil vergeleken bij VanMoof).

3) Ben ook heel benieuwd hiernaar, en daar de willekeurigheid. Volgens de medewerker speelde het veelal bij versnelling twee naar drie, want dat is het mechanische moment. (Het is moeilijk te controleren, voorzover ik weet is er geen manier om af te lezen in welke versnelling je zit). Ik geloof dat best, maar vraag me af hoeveel er gaat veranderen met productieversies van de zomer. Doordat je wellicht keihard op de pedalen trapt tijdens het schakelmoment lijkt de kans op geluid aanzienlijk. Weliswaar gebeurde het maar af en toe, de rest van de tijd is de fiets erg stil. Zoals een ander al aangaf, je zult hier (als het voorspelbaar blijkt) waarschijnlijk mee leren omgaan en dan trap je dus bij het schakelmoment wat minder hard. Weinig aan de hand. Sowieso, in normaal Amsterdams verkeer zou je die 'klik' niet eens horen. Het is nu gewoon erg stil op de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:38

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Iemand al (test)ervaring op de X3? Zit nu te twijfelen tussen een X3 en S3...mijn lengte is 1.72 meter. Vraag Fietst een S3 comfortabel voor iemand met lengtes tussen 1.70 - 1.75 meter.

Daarnaast: die plastic tandwieltjes van de electronische versnelling. Lijkt me iets wat snel slijt of kapot gaat.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resdogg
Ik krijg bij een gebruikte S2 een fout als ik de bike in de app wil registreren. Ik gebruik uiteraard het frame NO. en validatie code die bij de fiets geleverd zijn. De terugkoppeling is: "this frame cannot be registered." Iemand enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patvs120
litebyte schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:28:
Iemand al (test)ervaring op de X3? Zit nu te twijfelen tussen een X3 en S3...mijn lengte is 1.72 meter. Vraag Fietst een S3 comfortabel voor iemand met lengtes tussen 1.70 - 1.75 meter.

Daarnaast: die plastic tandwieltjes van de electronische versnelling. Lijkt me iets wat snel slijt of kapot gaat.
Ik ben 1.72 en de S3 was prima. Zadel kon zelfs nog 2cm omlaag.

Plastic tandwieltjes electronisch schakelen: ik maakte eerder al de vergelijking, een Bosch Active Line middenmotor, heeft ook gewoon kunststof tandwielen. Dus ik zou me daar niet heel druk om maken.

[ Voor 17% gewijzigd door Patvs120 op 26-04-2020 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Resdogg schreef op zondag 26 april 2020 @ 18:33:
Ik krijg bij een gebruikte S2 een fout als ik de bike in de app wil registreren. Ik gebruik uiteraard het frame NO. en validatie code die bij de fiets geleverd zijn. De terugkoppeling is: "this frame cannot be registered." Iemand enig idee?
Geen ervaring mee, maar even terug las ik iets van dat Van Moof de fiets moet ontkoppelen van de vorige eigenaar. Daarna kan jij de fiets registreren. Dat kun je niet zelf. Heeft te maken met diefstalbeveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
mphilipp schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:33:
[...]

Geen ervaring mee, maar even terug las ik iets van dat Van Moof de fiets moet ontkoppelen van de vorige eigenaar. Daarna kan jij de fiets registreren. Dat kun je niet zelf. Heeft te maken met diefstalbeveiliging.
Zodra een fiets wordt verwijderd uit een account wordt er gelijk een nieuwe validatie code aangemaakt.
Die kan je misschien opvragen bij vanmoof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resdogg
Dank! Dinsdag maar even bellen dan!

Vandaag besloten, nadat ik een witte S2 voor een prima prijs kon kopen, om te gaan voor de S2. Mede door de kleur fog white, deze kleur spreekt mij toch het meeste aan. De S3 staat nog in de pre-order en levering op 25 mei/5 juni maar dit is een prima deal wat mij betreft en ik vind de S2 fantastisch fietsen! Wellicht volgend jaar/jaar erop een nieuwe en met deze prijs kan ik er denk ik geen buil aan vallen (als ik deze dan zou moeten verkopen dan kan dit wellicht met een prima restwaarde) en ben ik super tevreden :)

[ Voor 89% gewijzigd door Resdogg op 26-04-2020 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Resdogg schreef op zondag 26 april 2020 @ 21:46:
Dank! Dinsdag maar even bellen dan!

Vandaag besloten, nadat ik een witte S2 voor een prima prijs kon kopen, om te gaan voor de S2. Mede door de kleur fog white, deze kleur spreekt mij toch het meeste aan. De S3 staat nog in de pre-order en levering op 25 mei/5 juni maar dit is een prima deal wat mij betreft en ik vind de S2 fantastisch fietsen! Wellicht volgend jaar/jaar erop een nieuwe en met deze prijs kan ik er denk ik geen buil aan vallen (als ik deze dan zou moeten verkopen dan kan dit wellicht met een prima restwaarde) en ben ik super tevreden :)
Ga je de s3 annuleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resdogg
Die kans is groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Ik zou er even goed over na denken
De s3 schijnt een stuk beter te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matox1000
max.schollen schreef op maandag 27 april 2020 @ 00:28:
[...]

Ik zou er even goed over na denken
De s3 schijnt een stuk beter te zijn
Aan de andere kant. Als hij echt een goede deal heeft op de s2, zal afschrijving minimaal zijn en kan hij volgend jaar een s3 zonder kinderziektes kopen, of een pre order s4! En de s2 rijdt ook heerlijk!
En de fog white S2 is prachtige kleur.

[ Voor 4% gewijzigd door matox1000 op 27-04-2020 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
Je ziet wel heel veel mensen op die fiets in Amsterdam. Gister nog in het Oosterpark stuk of 25 voorbij zien komen.

Zelfs een dakloos uitziende gast zat op zo'n ding. Gejat of gespaard, wie zal het zeggen.

Het wordt in ieder geval wel veel minder begerenswaardig zo.

Het is dus ook zo dat er nu elk jaar een nieuw model zal verschijnen? Dan wacht ik inderdaad wel tot de kinderziektes eruit zijn en ze wellicht ook voor een uitneembare batterij gaan.

Zag iemand trouwens ook op zo'n cowboy ebike fietsen, zag er zeker niet verkeerd uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Daan2020 schreef op maandag 27 april 2020 @ 09:43:
Je ziet wel heel veel mensen op die fiets in Amsterdam. Gister nog in het Oosterpark stuk of 25 voorbij zien komen.

Zelfs een dakloos uitziende gast zat op zo'n ding. Gejat of gespaard, wie zal het zeggen.

Het wordt in ieder geval wel veel minder begerenswaardig zo.

Het is dus ook zo dat er nu elk jaar een nieuw model zal verschijnen? Dan wacht ik inderdaad wel tot de kinderziektes eruit zijn en ze wellicht ook voor een uitneembare batterij gaan.

Zag iemand trouwens ook op zo'n cowboy ebike fietsen, zag er zeker niet verkeerd uit!
ze gaan zich niet richten op een uitneembare accu zij Ties in de live stream . DUs ik denk dat je dat kunt vergeten
Pagina: 1 ... 10 ... 143 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.