Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:35

mphilipp

Romanes eunt domus

ashoeneveld schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:46:
Toch wel een lastige keuze: POM vs (bijv) Allianz en POM Maintenance vs onderhoud bij de reguliere fietsenmaker.

Kan me voorstellen dat je als hardcore gebruiker veel profijt zal hebben van een onderhoudspakket, maar als je de fiets meer recreatief gebruikt, dan is het een dure optie.

Hoe zien jullie dat ?
Moeilijk...
Ik heb het idee dat het met de nieuwe S3 best wel eens handig kan zijn om die POM Maintenance te hebben. Hoe werkt dat trouwens? Hebben ze nou bepaalde fietsenmakers opgeleid of hebben ze wat busjes met ZZP E-bike monteurs rondrijden met een mobiele werkplaats? En kun je ook bij die lui terecht als je geen POM hebt? Stel nou dat bv de automatische bak problemen geeft (je weet het nooit met nieuwe spullen), dan heb ik weinig trek om dat ding naar Amsterdam te gaan sturen. Dat gedoe zit ik niet op te wachten.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:26
mphilipp schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:58:
[...]

Moeilijk...
Ik heb het idee dat het met de nieuwe S3 best wel eens handig kan zijn om die POM Maintenance te hebben. Hoe werkt dat trouwens? Hebben ze nou bepaalde fietsenmakers opgeleid of hebben ze wat busjes met ZZP E-bike monteurs rondrijden met een mobiele werkplaats? En kun je ook bij die lui terecht als je geen POM hebt? Stel nou dat bv de automatische bak problemen geeft (je weet het nooit met nieuwe spullen), dan heb ik weinig trek om dat ding naar Amsterdam te gaan sturen. Dat gedoe zit ik niet op te wachten.
De POM Maintenance is alleen in bepaalde steden. Eerder heb ik bakfietsen van VANMOOF zien rondrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
mphilipp schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 22:52:
Stel dat ik dat onderhoud er niet bij neem en de automatische bak is stuk. Moet ik dan naar Amsterdam fietsen of is het de bedoeling dat die lokale support figuren dat dan ook doen?
Denk dat je hem dan op moet sturen.
Normale garantie pagina: "We adviseren om de doos te bewaren, een vervangende doos valt namelijk niet onder de garantie. Een nieuwe doos ontvangen is mogelijk maar hier vragen wel wel een vergoeding voor."

Vraag is ook bij de andere onderdelen of de fietsenmaker op de hoek die wel op voorraad heeft.
Neem aan dat als je sneller dan op een normale fiets rijd, je ook wat krachtiger moet remmen, en de remmen ook wel wat meer te verduren krijgen.
Heeft de gemiddelde fietsenmaker passende blokjes op voorraad, of moeten die dan eerst bij Vanmoof (tegen Vanmoof prijzen) besteld worden, als die versleten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
maxnl schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:09:
[...]

Denk dat je hem dan op moet sturen.
Normale garantie pagina: "We adviseren om de doos te bewaren, een vervangende doos valt namelijk niet onder de garantie. Een nieuwe doos ontvangen is mogelijk maar hier vragen wel wel een vergoeding voor."

Vraag is ook bij de andere onderdelen of de fietsenmaker op de hoek die wel op voorraad heeft.
Neem aan dat als je sneller dan op een normale fiets rijd, je ook wat krachtiger moet remmen, en de remmen ook wel wat meer te verduren krijgen.
Heeft de gemiddelde fietsenmaker passende blokjes op voorraad, of moeten die dan eerst bij Vanmoof (tegen Vanmoof prijzen) besteld worden, als die versleten zijn?
Over dat soort slijtage hoef je je dan geen zorgen meer te maken met de POM Maintenance? Maar de vraag is natuurlijk haal je dat eruit door dit soort kleine dingetjes?

Langsbrengen kan ook gewoon, ik deed mijn fiets op de fietsendrager van de auto voor de eerste gratis onderhoudsbeurt destijds. Dan weet je zeker dat hij tijdens transport niet beschadigd (of anders is het je eigen schuld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
oscarwashere schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:55:
Voor diefstal blijft de POM Anti Theft een goede optie, maar traditionele verzekeraars zijn zeker niet slechter.
Vind juist die anti-theft relatief erg duur. En ze wilde voorheen ook nog een extra bijdrage als je fiets vaker dan 1x gestolen wordt.
Ter vergelijking: zag dat een normale verzekering voor mijn postcode 50 EUR per jaar is (Allianz doorlopend, 3 jaar vast is duurder), ondanks dat ik in randstad woon.
Ik acht de kans ook klein dat de Bike Hunters ver buiten hun eigen steden wel op zoek gaan, maar dat kan ik natuurlijk mis hebben.
Ze zeggen dat ze gerust de grens over gaan: Monthly bike hunt reports
Maar of ze dat ook doen als er geen camera meedraait?! :?
Maar goed, mooie marketing is het wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

oscarwashere schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:14:
[...]
Over dat soort slijtage hoef je je dan geen zorgen meer te maken met de POM Maintenance? Maar de vraag is natuurlijk haal je dat eruit door dit soort kleine dingetjes?
Dat denk ik niet. Het is niet zo dat je 'm elk jaar kan langsbrengen voor een gratis onderhoudsbeurt. Hij wordt bij 1000, 2500 en 7500km nagekeken en dan worden er wat zaken vervangen/aangedraaid. That's it. Vandaar dat ik graag wil weten of ik ook bij die lokale monteurs terecht kan als je geen POM hebt maar wel een reparatie.
Langsbrengen kan ook gewoon, ik deed mijn fiets op de fietsendrager van de auto voor de eerste gratis onderhoudsbeurt destijds. Dan weet je zeker dat hij tijdens transport niet beschadigd (of anders is het je eigen schuld).
Nou, daar kan ik kort over zijn...ik ga geen fietsendrager kopen omdat mijn fietsfabrikant alleen in dat rotte Amsterdam een shop heeft. Dat is de omgekeerde wereld natuurlijk. In principe zou het gewoon mogelijk moeten zijn om de standaardzaken door een reguliere fietsenmaker te laten doen. Dus remmen, banden, ketting en misschien zelfs de versnelling, want die is volgens de review op Heise.de van Sturmey Archer. Dus geen speciaal ontworpen ding waar niemand wat van weet.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

oscarwashere schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:59:
[...]
De POM Maintenance is alleen in bepaalde steden. Eerder heb ik bakfietsen van VANMOOF zien rondrijden.
Klopt. Onder andere in Rotterdam, en daar woon ik. Dus daarom wil ik graag van die monteurs gebruik kunnen maken, maar die POM vind ik een beetje afzetterij... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
oscarwashere schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:14:
Over dat soort slijtage hoef je je dan geen zorgen meer te maken met de POM Maintenance?
Krijgt zo-te-zien standaard bij de service beurt elke 2500 km nieuwe blokjes.
What do the Bike Doctor checkups involve?

The Bike Doctors will perform checkups at the following distance intervals:
1. After 1000km
We’ll inflate your tires, lubricate your drivetrain, and tighten anything that’s worked loose.
2. Every 2500km
We’ll do all of the above, tighten all connections, replace your brake pads, and check your rear hub for damage.
3. At 7500km
We’ll give your bike a full tune up, including all of the above, checking your e-shifter, replacing your tires if necessary, and straightening both wheels.
En verder alles wat kan verslijten (wear and tear, regular use):
Is the Peace of Mind Maintenance package an extended warranty? What’s the difference?

No, it’s not.
Your bike has a three-year warranty against defects in materials and manufacturing (read more here). This does not cover day-to-day wear and tear. The Peace of Mind Maintenance package covers everything linked to the regular use and maintenance of your bike, including any labor and part costs for repairs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
mphilipp schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:21:
[...]

Klopt. Onder andere in Rotterdam, en daar woon ik. Dus daarom wil ik graag van die monteurs gebruik kunnen maken, maar die POM vind ik een beetje afzetterij... :+
Hahah, tja willen vermijden van Amsterdam door Rotterdammers kan ik natuurlijk niet helpen. :)F Ik woon zelf ongeveer 25km van Amsterdam, dus voor mij een kleine moeite. Wij hebben toevallig al een fietsendrager, dus ik vind het prima. Moet het natuurlijk niet te vaak nodig zijn, maar dat was bij mijn ES2 niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
mphilipp schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:20:
Dat denk ik niet. Het is niet zo dat je 'm elk jaar kan langsbrengen voor een gratis onderhoudsbeurt. Hij wordt bij 1000, 2500 en 7500km nagekeken en dan worden er wat zaken vervangen/aangedraaid. That's it.
Let op: er staat "at 1000 km", "at 7500 km", maar "EVERY 2500 km"
M.a.w. als je hem dagelijks gebruikt en dus kilometers maakt, zou je hem wel eens vaker een service beurt kunnen laten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

maxnl schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:33:
[...]
Let op: er staat "at 1000 km", "at 7500 km", maar "EVERY 2500 km"
Ah...verkeerd gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

oscarwashere schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:32:
[...]
Hahah, tja willen vermijden van Amsterdam door Rotterdammers kan ik natuurlijk niet helpen. :)F
Ik ben een nep-rotterdammert, maar ik heb gewoon geen zin om voor een fiets naar Amsterdam te gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roo
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Roo

He knows, you know

Hoe zit het met de Abus sloten? De ene is duurder en de andere is dikker (en veiliger?). Is dat een goede deal of kan je beter elders een slot kopen? Er staat helaas geen exacte specificatie bij, maar het vouwslot lijkt me deze: https://www.fietsslot-win...500-85-zwart-sh-art2.html

Thank God for the Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuurie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-05-2024
Iemand die zijn S2 order heeft geannuleerd in de voorgaande weken al zijn beloofde voucher gekregen per mail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Roo schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:48:
Hoe zit het met de Abus sloten? De ene is duurder en de andere is dikker (en veiliger?). Is dat een goede deal of kan je beter elders een slot kopen? Er staat helaas geen exacte specificatie bij, maar het vouwslot lijkt me deze: https://www.fietsslot-win...500-85-zwart-sh-art2.html
Ik ben zelf erg tevreden met mijn AXA Foldable 1000. Dit is een soort combinatie tussen een vouw en kettingslot, de verbindingspunten zijn namelijk niet als een scharnier zoals bij een slagboom, maar zoals bij je elleboog: hij kan ook rondom draaien. Hierdoor is het slot meer flexibel dan een vouwslot en makkelijker op te vouwen/bergen dan een ketting(hang)slot. Heeft ook ART2 keurmerk, prettig voor eventuele niet-VM verzekering.

Laat je niet misleiden door de adviesprijs op de site van AXA zelf, elders is hij goedkoper.
tuurie schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:52:
Iemand die zijn S2 order heeft geannuleerd in de voorgaande weken al zijn beloofde voucher gekregen per mail?
Ik heb ook een pre order voor de S3 staan, vooruitbetaald, maar nog niet de mail gehad om mijn order te bevestigen en accessoires te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-05 09:26
Ik kreeg bij het annuleren via de bank gewoon mijn geld terug, heb je het ook niet zo geregeld? Dan moet ik wel zeggen dat ik wat ongeduldig was en de S3 al had besteld voor ik de S2 gecanceld had O-)
Nu wel in afwachting van de bevestigingsvoucher...

[ Voor 12% gewijzigd door Jochemd13 op 22-04-2020 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 02:04
Nog niet ontvangen, maar VanMoof vertelde me gisteren dat we deze vandaag kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-05 17:05
Roo schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:48:
Ik heb het vouwslot (en dat tasje) en die is heerlijk compact ingevouwen, maar daardoor ook wel erg ‘kort’ bij daadwerkelijk gebruik. Twee fietsen aan elkaar is soms al een uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuurie
Jochemd13 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:03:
[...]

Ik kreeg bij het annuleren via de bank gewoon mijn geld terug, heb je het ook niet zo geregeld? Dan moet ik wel zeggen dat ik wat ongeduldig was en de S3 al had besteld voor ik de S2 gecanceld had O-)
Nu wel in afwachting van de bevestigingsvoucher...
Nee, geld bleef staan op de voucher welke ik kan ingeven bij de betaling werd mij verteld. Restbedrag van 200 euro betaal ik dan bij. Geld van de POM had ik wel retour gekregen.
Ik zal proberen om nog wat geduld op te brengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
oscarwashere schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 17:35:
[...]

Toevallig sprak ik vanmiddag ook iemand van VM telefonisch, en jawel:
"De POM is gekoppeld aan de fiets, dus deze kan je meeverkopen als je jouw S2 verkoopt".

Nou lekker dan, wat is nu de waarheid...?

Opnieuw met VANMOOF gebeld, deze keer letterlijk met de vraag wat nu waarheid is. De medewerkster gaf aan dat het inderdaad ingewikkeld is geworden. Ze moest een paar keer mij in de wacht zetten om te overleggen. Uiteindelijk heeft ze 2 opties aangeboden:
  • Ik krijg €160 terug (destijds €240 betaald, nog iets minder dan 2 v/d 3 jaar POM over nu)
  • Ik kan de POM over laten zetten op het account van de nieuwe eigenaar
Fair enough, uiteindelijk. (y)
Ik had VanMoof gisteren gevraagd bovenstaande aan mij te bevestigen per mail. Voor de zekerheid, en als bewijs aan de nieuwe eigenaar van de fiets (en mogelijk dus ook POM).

Jullie voelen hem al aankomen... "We kunnen de POM wel overgeven aan de nieuwe eigenaar, maar een terugbetaling is niet mogelijk." |:( We zijn weer terug bij af. Uiteraard laat ik het er niet bij zitten en gaan ze er nog bij mij op terugkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
oscarwashere schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:58:
[...]
Ik heb ook een pre order voor de S3 staan, vooruitbetaald, maar nog niet de mail gehad om mijn order te bevestigen en accessoires te kiezen.
Binnen 1-2uur komen de emails schijnt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
Na alle verhalen hier, en de reviews die er te vinden zijn, net de S3 besteld zonder proefrit (woon in zuid Limburg) en wordt mijn eerste electrische fiets. Jammer dat het tot juli duurt voordat ze kunnen leveren ! Dank allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jinge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-02 10:53
Beste VanMoof liefhebbers, vraagje: als ik de website bekijk wordt de S3 voor mijn gevoel neergezet als typische stadsfiets. Is dit een geschikt model om elke dag 15km heen en 15km terug te fietsen naar werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Jinge schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:06:
Beste VanMoof liefhebbers, vraagje: als ik de website bekijk wordt de S3 voor mijn gevoel neergezet als typische stadsfiets. Is dit een geschikt model om elke dag 15km heen en 15km terug te fietsen naar werk?
Zeker, ik deed het (voor corona) bijna dagelijks op mijn Electrified S2! Ook +/- 15 km heen en 15 km terug. Aan het einde had ik vaak nog ongeveer 1/3 accu over. Het zorgt ervoor dat je een hoop tijd bespaard en niet (al te) zweterig aankomt. Ik fiets wel grotendeels door de polder, dus ik hoef weinig te stoppen voor kruisingen of stoplichten. Ook ligt mijn fietspad veelal apart, dus tamelijk veilig. De 32 km/u is dan heerlijk, maar meer binnen de bebouwde kom vind ik dat vaak te snel. De paden en vooral bochten kunnen dan te smal zijn, en andere weggebruikers verwachten niet dat jij zo snel nadert dus schieten nog net even voor je langs. Uiteraard kan je hierop jouw snelheid zelf aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-05 11:43
Wie heeft er ervaring met een VanMoof / Cowboy icm een lichaamslengte van 2.00m? Zit je fijn op dit type fiets en kan je je (langere) benen goed kwijt?

Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuurie
Mijn reden om er 1 aan te schaffen en de auto te laten staan.
Ik heb het geprobeerd (20km heen en terug) om op de racefiets te doen maar dan zit je altijd met extra kleding en bij andere over de afdeling moeten in MAMIL outfit. :P
Daarna geprobeerd op een normale stadsfiets maar dan komt de eeuwige haat: altijd wind tegen :X. Elk nadeel heeft zijn voordeel: geen extra kleding, maar leuk is het ritje dan niet meer.
Dit moet mijn inziens dus de beste oplossing zijn: geen last van wind, racefiets snelheid, geen extra kleding mee. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburgers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 27-05 21:41
Ik hoop het wel, ik heb nl ook nog nooit op een Van Moof gefietst, maar wel alvast de S3 in pre-order staan. Moet straks 12 km heen en 12 km terugfietsen naar mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburgers
Giant87 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:13:
[...]

Binnen 1-2uur komen de emails schijnt.
Nog ff geduld dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Ja lastig! Ben erg benieuwd of de verzenddatum inderdaad overeen komt met wat ze beloofden in de bevestingsmail. Zag een Frans bericht dat er opeens iets heel anders stond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:45

De Nelis

en anders maar niet...

Dat denk ik ook wel, momenteel fiets ik met de S2 25km heen en 25km terug. Heerlijk, afentoe een viaduct met de boost. Hij is relatief nieuw dus houd op dit moment zo'n 50% accu over aan het eind van de dag.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
Ik gebruik de S2 dagelijks voor woon- werkverkeer met 2x 10km. De snelheidslimiet is er bij mij vanaf, ondersteuningsmodus maximaal, en ik gebruik de boost knop meer als een dodemansknop dan incidenteel (bijna continu dus). Daarbij ook redelijk wat stoplichten en kruispunten. Voor het batterijgebruik dus worst as you can get.

Na 2500km op de teller hou ik na een retourtje van 20km nog +/- 40% batterij over met deze rijstijl, dus 30km moet absoluut geen probleem zijn, zeker met een wat normalere rijstijl.

[ Voor 7% gewijzigd door XyberBorg op 22-04-2020 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
XyberBorg schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:27:
[...]

Ik gebruik de S2 dagelijks voor woon- werkverkeer met 2x 10km. De snelheidslimiet is er bij mij vanaf, ondersteuningsmodus maximaal, en ik gebruik de boost knop meer als een dodemansknop dan incidenteel (bijna continu dus). Daarbij ook redelijk wat stoplichten en kruispunten. Voor het batterijgebruik dus worst as you can get.

Na 2500km op de teller hou ik na een retourtje van 20km nog +/- 40% batterij over met deze rijstijl, dus 30km moet absoluut geen probleem zijn, zeker met een wat normalere rijstijl.
Jeetje, dat rijdt vast lekker door. Gelukkig nog altijd meer beweging dan wanneer je op een (e-)scooter zou rijden. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcelBB
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 28-11-2024
Net opgehangen met VanMoof. Ze hebben wat problemen met de verzending van de vouchers, maar ze komen er vanavond nog aan is mij verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeZeQue
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 29-10-2020
De Nelis schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:21:
[...]

Dat denk ik ook wel, momenteel fiets ik met de S2 25km heen en 25km terug. Heerlijk, afentoe een viaduct met de boost. Hij is relatief nieuw dus houd op dit moment zo'n 50% accu over aan het eind van de dag.
Op welke ondersteuningsstand rijd jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

ZeZeQue schreef op woensdag 22 april 2020 @ 17:14:
[...]

Op welke ondersteuningsstand rijd jij?
Op standje 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeZeQue
  • Laatst online: 29-10-2020
Doe je dat omdat je het fijn om in standje 3 te fietsen ipv 4 of om batterij te besparen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhelios
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-05 17:01
Pre order code is binnen. 30 juni is de verzenddatum bij mij per e-mail.

*edit*

Je moet je voucher code op het einde invullen bij "discount code"!

*edit*

[ Voor 78% gewijzigd door dhelios op 22-04-2020 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 28-05 19:03

Daniel

Kapitein NCC-1701
De mail zegt:
Hieronder zie je de data waarop we jouw bestelling verwachten te verzenden. Maak je geen zorgen als je andere data op de website ziet, dit is voor mensen die geen pre-order hebben.
Levering bij mij 4 juni. Wel wonderlijk hoe dit werkt. In de mail van 8 april stond 'Vanaf 12 mei versturen we de pre-orders vóór het grote publiek.' Ik heb letterlijk 17 minuten na ontvangst van de mail besteld en kom alsnog bijna 4 weken later pas aan de beurt.

En in My VanMoof staat "EXPECTED DELIVERY DATE 09 Jul 2020"
Mag toch voor hen hopen van niet. Anders is het weer zoals de vorige keren: overpromise, underdeliver.

[ Voor 43% gewijzigd door Daniel op 22-04-2020 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
  • Laatst online: 30-05 22:10
Mijn shipping date was 24 mei... nu log ik in met de voucher die ze stuurde na je pre-order. Staat de levertijd nu op 20 juni. Vanmoof wat is dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:02
Smartbikers schreef op woensdag 22 april 2020 @ 18:44:
Mijn shipping date was 24 mei... nu log ik in met de voucher die ze stuurde na je pre-order. Staat de levertijd nu op 20 juni. Vanmoof wat is dit ?
Hier precies hetzelfde verhaal. Morgen maar even bellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

ZeZeQue schreef op woensdag 22 april 2020 @ 17:21:
[...]

Doe je dat omdat je het fijn om in standje 3 te fietsen ipv 4 of om batterij te besparen?
Ik ben deze weerstand meer gewend met de normale fietsen. Heb dezelfde afstand 2 jaar op een fixie gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
30 juni staat in de mail. Ben benieuwd!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mGZ0zMMFL7gEgfPH8eSAmRB2nkE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/juQdWlteIYg2pY9Er8BJZMsA.png?f=user_large

[ Voor 40% gewijzigd door XyberBorg op 22-04-2020 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhelios
XyberBorg schreef op woensdag 22 april 2020 @ 18:49:
30 juni staat in de mail. Heb 'm afgerkend, maar nog geen bevestiging per mail of in de my vanmoof omgeving. Maar even afwachten..

[Afbeelding]
Same. Pre order geplaatst op 12 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PS3-media
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08-2022
Hier 20 juni, 10 april besteld en toen stond er 1 juni ;’)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Blijkbaar is er te enthousiast gepre-ordered. Lijkt wel een beetje op de PS4 release een aantal jaren geleden.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhelios
30 juni zal wel uiteindelijk september worden dan xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
Het is wel echt typisch vanmoof. Bergen beloven...... flashbacks krijg ik nu alweer en dan heb ik de fiets nog niet eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuurie
18 July kreeg ik te zien, maar mijn order date (8 april) is de datum waarop de S2 gecanceld is. Originele order van S2 was 21 maart.

Dit is overigens wat er in mijn mail werd gezegd door support:
I fully understand your want to ride the new S3 & X3 as soon as possible. We want to provide you with the same experience, especially because you were already waiting on your S2 order previously.

The voucher order you currently have is comparable to that of the blind preorder you're referring to in your email. All blind preorders will receive a followup email after the launch on April 21st with a voucher, and a link in which they are able to configure their bike, add any desired accessories, and complete their order. All voucher orders of these types will receive priority shipping, and will be sent out before regular orders which will become available later down the line.
Edit:
In de order confirmed mail staat 30 juni :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Daniel schreef op woensdag 22 april 2020 @ 18:43:
Ik heb letterlijk 17 minuten na ontvangst van de mail besteld en kom alsnog bijna 4 weken later pas aan de beurt.
Is dat zo bijzonder? Er zijn festivals met 160.000 kaartjes die in een paar minuten uitverkopen. Van Moof verkoopt wereldwijd, dus het zou zomaar kunnen dat ze erg veel verkocht hebben in de pre-order.

Gewoon geduld. Anders cancel je toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
mphilipp schreef op woensdag 22 april 2020 @ 19:08:
[...]

Is dat zo bijzonder? Er zijn festivals met 160.000 kaartjes die in een paar minuten uitverkopen. Van Moof verkoopt wereldwijd, dus het zou zomaar kunnen dat ze erg veel verkocht hebben in de pre-order.

Gewoon geduld. Anders cancel je toch? :+
Laten we niet doen alsof Van Moof Tomorrowland is ofzo :P Er zaten 6k kijkers in de lanceringslivestream en het lijkt me aannemelijk dat dat lang niet allemaal directe kopers waren. Ik heb geen zicht op de ecommerce-pipeline van VM maar het zou mij echt verbazen als er meer dan een paar honderd preorders zijn geplaatst voor de echte lancering.

Anyhow de bevestigingsmail zegt wel gewoon 4 juni, dus daar gaan we maar van uit. 5-6 weken kan ik wel wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-05 21:28
Ik kreeg 18 juli te zien op de website, maar in de confirmation email staat 5 juni.
Hoef ik als pre-order geen verzendkosten te betalen? *confused* die waren voor mij 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs120
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-05 21:28
Daniel schreef op woensdag 22 april 2020 @ 19:19:
[...]

Ik heb geen zicht op de ecommerce-pipeline van VM maar het zou mij echt verbazen als er meer dan een paar honderd preorders zijn geplaatst voor de echte lancering.
Tijdens mijn testrit gister zeiden ze dat ze echt 'veel meer pre-orders dan verwacht' hadden gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Daniel schreef op woensdag 22 april 2020 @ 19:19:
[...]
Laten we niet doen alsof Van Moof Tomorrowland is ofzo :P Er zaten 6k kijkers in de lanceringslivestream en het lijkt me aannemelijk dat dat lang niet allemaal directe kopers waren. Ik heb geen zicht op de ecommerce-pipeline van VM maar het zou mij echt verbazen als er meer dan een paar honderd preorders zijn geplaatst voor de echte lancering.
Nee, het is geen tommorland, maar je snapt hoop ik wel de analogie: ze kunnen maar zoveel fietsen per maand maken toch? Net als dat een festival maar zoveel plaatsen heeft. En die kunnen heel snel weg zijn. Die 6k kijkers zijn mensen die tijd en gelegenheid hebben om te kijken. En weet jij de capaciteit van hun productielijn? Ik niet.

Aan de andere kant is dit wel weer typisch voor Van Moof als ik alle verhalen zo hoor. Goede marketingmachine en de techniek/productie moet het maar zien bij te benen. Nou ja...ik kan wel wachten, als die fiets maar in orde is, want die doos ga ik heel goed bewaren.

Andere vraag: weet iemand hoe die tracker van de ANWB fietsverzekering eruit ziet? Die komen ze op je fiets monteren, maar ze hebben op hun site geen plaatje van dat ding. Heeft iemand al zoiets en kan er een foto van laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburgers
Daniel schreef op woensdag 22 april 2020 @ 18:43:
De mail zegt:

[...]

Levering bij mij 4 juni. Wel wonderlijk hoe dit werkt. In de mail van 8 april stond 'Vanaf 12 mei versturen we de pre-orders vóór het grote publiek.' Ik heb letterlijk 17 minuten na ontvangst van de mail besteld en kom alsnog bijna 4 weken later pas aan de beurt.

En in My VanMoof staat "EXPECTED DELIVERY DATE 09 Jul 2020"
Mag toch voor hen hopen van niet. Anders is het weer zoals de vorige keren: overpromise, underdeliver.
Bij mij hetzelfd. In mijn bevestigingsmail staat 5 juni als verzenddatum terwijl dat bij plaatsing order 25 mei was. Kijk ik op mijn vanmoof:
Expected delivery date
19 Jul 2020

Misschien verzenddatum vanuit Tapei? 6 Weken onderweg?
Misschien morgen toch maar eens belletje aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-05 23:57
Als ik zo de verhalen hoor doen ze de schaarste strategie. Laten merken dat er schaarste is en daarmee laten merken dat er veel orders zijn. Ach ieder zo zijn marketing of strategie of misschien is er niks aan de hand en gaat alles zoals verwacht.

Degene die een preorder hebben en een code hebben die die niet gaat gebruiken? :D

Heeft er iemand een idee of een kinderzitje op kan zoals op de oudere generatie S2, dit is helaas voor mij een eis die ik moet weten voor iemand over te halen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Patvs120 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 19:19:
Ik kreeg 18 juli te zien op de website, maar in de confirmation email staat 5 juni.
Hoef ik als pre-order geen verzendkosten te betalen? *confused* die waren voor mij 0.
Kreeg wel verzendkosten te zien.
Vanmoof maar een e-mail gestuurd dat de order geannulleerd mag worden, want ik heb een zero-tolerance-policy voor verborgen kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik zie net op Facebook een Duitse meneer die op 7 april heeft gepre-ordered en hij heef bevestiging gekregen dat ie 'm op 24 mei gaat krijgen. Zit niet zover van mijn datum 8 juli af en ik heb later de order geplaatst. Het zal allemaal best wel kloppen. En zo niet, maakt dat ook niets uit... :+

[edit]
haha...kan niet meer nadenken...8 juni had dichter bij die datum gezeten... :X

[ Voor 13% gewijzigd door mphilipp op 22-04-2020 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburgers
Tilburgers schreef op woensdag 22 april 2020 @ 19:28:
[...]

Bij mij hetzelfd. In mijn bevestigingsmail staat 5 juni als verzenddatum terwijl dat bij plaatsing order 25 mei was. Kijk ik op mijn vanmoof:
Expected delivery date
19 Jul 2020

Misschien verzenddatum vanuit Tapei? 6 Weken onderweg?
Misschien morgen toch maar eens belletje aan wagen.
In mijn laatste bevestigingsmail staat volgende:
Congratulations – you just ordered the new electric VanMoof S3. Your new bike will be delivered by 05 June.

Ga daar maar vanuit dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montie83
  • Laatst online: 06-07-2020
hallo allemaal, zojuist mijn S3 bevestigd (wat ik opzicht wel bijzonder vond gezien mijn pre-order.)
Anyway, in mijn account bij VanMoof staat levering voor 19 juli.. in de bevestigingsmail 29 mei.

Afwachten dus!

Overigens.. vanmiddag gebeld en gevraagd naar de Bike Docter, de mevrouw aan de telefoon zei dat er hoogstwaarschijnlijk ook een winkel komt in Rotterdam. Wellicht is dit alleen een servicepunt of echt een Bike Docter en komt deze ook in andere steden in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjbos
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
de mail binnen gekregen.
echter, ik zie nergens waar ik de code kan invoeren.. iemand ook dit probleem?

twijfel nog tussen witblauw of zwart

groeten GJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montie83
  • Laatst online: 06-07-2020
gjbos schreef op woensdag 22 april 2020 @ 19:59:
de mail binnen gekregen.

die moet je invullen bij 'discount'

Gelukt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-05 23:57
gjbos schreef op woensdag 22 april 2020 @ 19:59:
de mail binnen gekregen.

Aan het einde van de bestelling kan je het invullen. Stap 04. En dan klikken op "Korting".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artfuldodger
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01 19:35
"Hieronder zie je de data waarop we jouw bestelling verwachten te verzenden. Maak je geen zorgen als je andere data op de website ziet, dit is voor mensen die geen pre-order hebben." De huidige datum op de website is maar liefst 5 dagen later dan mijn pre-order bezorgdatum :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjbos
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Ah dank @Montie83 @DannyBevers
ik heb een bril nodig denk ik :-)

Verstuurd met 23 may staat in de mail. Ben benieuwd. Even zonder bagagedrager gedaan, kan later eventueel nog,

groeten GJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digimusic
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-05 20:19
Ik heb ook de pre-order betaald en inmiddels de vouchercode ontvanger.

Ik twijfel over de Peace of Mind Theft, maar kan eigenlijk nergens duidelijk vinden of je naast het schopslot verplicht wordt tot het plaatsen van een extra ring of kabelslot. Iemand die hier duidelijk over heeft?

Edit: En kan je het ook inzetten als je niet in 1 van de grotere steden woont?

[ Voor 12% gewijzigd door Digimusic op 22-04-2020 20:18 . Reden: Aanvullende vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:12

DataCopy

Dum vita est spes est

ik zie bij mij toch ook nog wel een flink verschil tussen de pre-order delivery date (30 juni) en in de mail voor de pre-order bevestiging (24 juli).

Veranderd die datum nog nadat ik de order heb bevestigd, want anders ga ik hier toch ook over bellen. 3 weken later dan de bevestige 'pre-order delivery date' vind ik toch ook niet bepaald netjes. :(

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
DataCopy schreef op woensdag 22 april 2020 @ 20:19:
ik zie bij mij toch ook nog wel een flink verschil tussen de pre-order delivery date (30 juni) en in de mail voor de pre-order bevestiging (24 juli).

Veranderd die datum nog nadat ik de order heb bevestigd, want anders ga ik hier toch ook over bellen. 3 weken later dan de bevestige 'pre-order delivery date' vind ik toch ook niet bepaald netjes. :(
Nee, de datum in de mail met de voucher is de huidige leverdatum voor jou.

Bij mij bij preorder 20mei en nu in mail met voucher 29mei. Prima! (In my vanmoof 9 july, maar die is niet handmatig aangepast zoals de email).
De s3 light (met bagagedragertje), sowieso het snelst leverbaar zo te zien.

En alvast het montage filmpje:
YouTube: YouTube

[ Voor 5% gewijzigd door Giant87 op 22-04-2020 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbk-
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21-03-2021
DannyBevers schreef op woensdag 22 april 2020 @ 19:30:
Heeft er iemand een idee of een kinderzitje op kan zoals op de oudere generatie S2, dit is helaas voor mij een eis die ik moet weten voor iemand over te halen :X
Als je op de site kijkt bij accessoires en je selecteert s3, komt het kinderzitje niet bovendrijven. Hij paste ternauwernood op de S2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matox1000
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-06-2024
DannyBevers schreef op woensdag 22 april 2020 @ 19:30:
Op mijn S2 heb ik de Bobike Classic Junior gebruikt, voor kinderen vanaf 4 jaar. Werkt en past goed: de achterleuning kan naar beneden waardoor je het ook als bagagedrager kan gebruiken. Alleen het achterlicht zie je niet meer.

[ Voor 25% gewijzigd door matox1000 op 22-04-2020 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothVision
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-03 13:40
Kun je met de S3 nog steeds het stuur verhogen, zoals ook met de S2/X2 kan?
zie YouTube: Electrified S2 & X2 | How to adjust your handlebar height

Edit; worden deze ringen ook meegeleverd, als optie kun je ze niet mee bestellen.

[ Voor 17% gewijzigd door SmoothVision op 22-04-2020 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:31
maxnl schreef op woensdag 22 april 2020 @ 19:31:
[...]

Kreeg wel verzendkosten te zien.
Vanmoof maar een e-mail gestuurd dat de order geannulleerd mag worden, want ik heb een zero-tolerance-policy voor verborgen kosten...
Ik zag in eerste instantie ook verzendkosten, maar als je in de summary bij 'coupon code' de code invult die je vandaag in je bevestigingsmail kreeg, verdwijnen de verzendkosten, en hou je 0,- euro bijbetalen over (of, in mijn geval 59,- omdat ik een bagagedrager bijbestel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artfuldodger
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01 19:35
maxnl schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:20:
[...]

Vind juist die anti-theft relatief erg duur. En ze wilde voorheen ook nog een extra bijdrage als je fiets vaker dan 1x gestolen wordt.
Ter vergelijking: zag dat een normale verzekering voor mijn postcode 50 EUR per jaar is (Allianz doorlopend, 3 jaar vast is duurder), ondanks dat ik in randstad woon.

[...]

Ze zeggen dat ze gerust de grens over gaan: Monthly bike hunt reports
Maar of ze dat ook doen als er geen camera meedraait?! :?
Maar goed, mooie marketing is het wel. :)
Ik wilde ook POM nemen (alleen diefstal a 290,-), echter op basis van jouw bericht toch even op de site van Allianz gekeken: Ik kan een verzekering compleet 3 jaar afsluiten (diefstal, schade en pechulp 24/7) voor 180,- incl assurantiebelasting. In het formulier heb ik aangegeven dat ik geen ART 2 slot heb, maar wel een digitaal slot. Op hun blog lees ik echter dat alleen wordt uitgekeerd als het digitale slot ART gekeurd is. Morgen even een check doen bij zowel van Moof en Allianz en dan hak ik de knoop door.

Heeft wellicht iemand bovenstaande al uitgezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:31
Hier trouwens ook 4 weken later bezorging van mijn X3 dan beloofd (24 juli ipv 30 juni). Nou ja, geeft me meer tijd om wat duurtesten af te wachten. Overigens is de reguliere levertijd van de X3 nu al opgelopen tot 14 augustus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Mijn pre order heb ik op 7 april om 14:24u geplaatst, de bevestiging mail die volgde noemde een verzenddatum vanaf 18 mei.

Mijn bestelling heb ik op 22 april 19:36u bevestigd, met POM anti theft en bagagedrager. Ik hoefde geen verzendkosten te betalen (Nederland). In de bevestiging mail die daarop volgde noemt men "will be delivered by 23 May".

Voor mij dus een kleine week verschil, maar dat lijkt mij acceptabel. Ik zal morgen eens een kleine poll maken om te kijken of in de verschillende data van voor bestellers een patroon zit. Er lijkt sowieso verschil in wie omzetten van nieuwe S2 naar S3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
Ik heb een bericht van vanmoof gehad.

“Luckily there is no delay. The date you received in your original confirmation email when you placed your pre-order remains valid.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijspillen
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-05 21:07
Ik heb zelf gebruik gemaakt van de upgrade mogelijkheid :ES2 met korting welke ik 22 maart
besteld /betaald heb en op 9 april omgezet naar de S3 Dark.

Deze heb ik net verzilverd met de bijbehorende voucher. Telefonisch gaven zij mij tijdens de "upgrade" aan dat ik nr. 58 was (qua pre-orders) en dat ik daarmee verzekerd was om uiterlijk tweede week juni mijn fiets te krijgen (mits ik de bestelling voor 30 april zou doorzetten), maar waarschijnlijk zelf eerste week van juni.

Net bevestiging gehad voor 30 juni....
Het is niet dat ik geen twee weken kan wachten, maar vindt dit wel weer typisch en helaas in lijn met de vele verhalen die je met de lancering van de S2 ook hoorde. Geloof niet dat ze ooit van "under promise / over deliver" gehoord hebben...

Verklaar me zelf eigenlijk voor gek dat ik iets 100% vooruit betaal en 14 weken op uitlevering ga zitten wachten.🥴

Zal morgen verhaal gaan halen wat betreft het inconsequent uitleveren tussen pre-orders en het foutieve informeren over de telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:12

DataCopy

Dum vita est spes est

Smartbikers schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:32:
Ik heb een bericht van vanmoof gehad.

“Luckily there is no delay. The date you received in your original confirmation email when you placed your pre-order remains valid.”
Ik neem aan dat je een vraag gesteld haar naar aanleiding van een verschil tussen de data? Zat er bij jou ook zo'n 3 weken tussen?

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digimusic
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-05 20:19
  • Aankondiging mail op 15 april: " Preorder bikes ship ahead of the crowd, starting June 19."
  • Pre-order op 20 april: " Vanaf 10 juli wordt jouw pre-order als eerste verstuurd."
  • Pre-order S3 Black bevestigd met POM Theft en Rear Carrier toegevoegd: " Je nieuwe fiets wordt geleverd op 08 juli."
Wat mij betreft prima dus.

Inmiddels loopt de levertijd op bij ' reguliere bestellingen', de site zegt nu 31 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
DataCopy schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:59:
[...]

Ik neem aan dat je een vraag gesteld haar naar aanleiding van een verschil tussen de data? Zat er bij jou ook zo'n 3 weken tussen?
Klopt. Ze geven dus aan dat de datum van initiële bevestiging van pre-order leidend is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alchemic_
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-03 20:41
Volgens Vanmoof kan ik mijn ES2 voor het einde van deze maand in mijn berging verwachten. Ik hem besteld tijdens de sale op 26 maart. Maandje wachten is best prima. Ik zoals eerder gezegd had ik niet de upgrade niet gehad naar de ES2.5 ES3. Maar daar kan ik best mee leven. Naar mijn idee is de ES3 niet zo heel erg verschillend ten opzichte van de ES2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburgers
SmoothVision schreef op woensdag 22 april 2020 @ 20:55:
Kun je met de S3 nog steeds het stuur verhogen, zoals ook met de S2/X2 kan?
zie YouTube: Electrified S2 & X2 | How to adjust your handlebar height

Edit; worden deze ringen ook meegeleverd, als optie kun je ze niet mee bestellen.
Ja, deze worden meegeleverd. Verschil met die van de S2 is dat bij de vulringen van de S3 de stuurpen er niet helemaal uit hoeft, ze kunnen eromheen gedrukt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

By the way van iemand op Facebook een plaatje gekregen van de ANWB GPS tracker die ze op je fiets komen plaatsen (als Corona voorbij is) indien je de ANWB fietsverzekering neemt. Is helemaal niet zo'n groot ding. Zij gaan 48 uur lang zoeken als je bike gestolen wordt en vinden ze 'm niet, keren ze uit. 100% gedurende de eerste 5 jaar. Misschien de moeite waard om te checken. Het stickertje is alleen op papier verplicht, als je het er niet op plakt, is dat niet erg. Het is alleen een extra afschrikking voor de dieven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uXFa1-46B8bhBQhvhldL5gkCF9A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/G4g4vAz5lC9lW1lRN826BVvM.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Jbk- schreef op woensdag 22 april 2020 @ 20:50:
[...]

Als je op de site kijkt bij accessoires en je selecteert s3, komt het kinderzitje niet bovendrijven. Hij paste ternauwernood op de S2.
Ik heb de volgende op mijn Electrified S, en het lijkt me dat je die gewoon op elke fiets kunt bevestigen, niet? Heb je geen bagagedrager voor nodig, hangt in feite aan het frame.

Afbeeldingslocatie: https://d21buns5ku92am.cloudfront.net/47314/images/171431-Q%20with%20Hamax-61c4ea-large-1435062930.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door MaZo op 23-04-2020 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbk-
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21-03-2021
MaZo schreef op donderdag 23 april 2020 @ 07:21:
[...]
Ik heb de volgende op mijn Electrified S, en het lijkt me dat je die gewoon op elke fiets kunt bevestigen, niet? Heb je geen bagagedrager voor nodig, hangt in feite aan het frame.

[Afbeelding]
Wel ben je afhankelijk van de dikte van het frame ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Iemand al opgevallen dat 'wij' door de pre-order code in te vullen, geen verzendkosten à €50 hoeven te betalen? Als je nu gewoon naar de shop gaat en een samenstelt, komt er €50 bij. In de toolbox zit nu wel een beetje olie en een pomp. Dat dan weer wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oscarwashere
Aangezien hier berichten verschijnen over alle verschillende levertijden, ben ik benieuwd of er een patroon of verklaring is te ontdekken. Daarom heb ik een simpele poll gemaakt. Als je ook benieuwd bent, vul hem dan even in. De resultaten kan je daarna zelf bekijken, maar ik zal ze laten ook hier posten.

VANMOOF S3/X3 Delivery Date Poll

Resultaten hier

[ Voor 14% gewijzigd door oscarwashere op 23-04-2020 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
  • Laatst online: 01-11-2022
Ik snap niet waarom de fiets pas half juli geleverd kan worden. Is er geen voorraad tot die tijd of zo? Of geen massaproductie kunnen doen vanwege de rode cijfers waarin het bedrijf verkeert?

Vind de aankondiging dan echt te prematuur. Paar weken wachten, soit, maar zowat drie maanden erop wachten is belachelijk. Alsof ze pas gaan produceren nadat ze je centen binnengeharkt hebben.

Dit bedrijf heeft dus nog steeds een zweem van amateuristisch kickstartergebeuren over zich heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
mphilipp schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:17:
Iemand al opgevallen dat 'wij' door de pre-order code in te vullen, geen verzendkosten à €50 hoeven te betalen? Als je nu gewoon naar de shop gaat en een samenstelt, komt er €50 bij. In de toolbox zit nu wel een beetje olie en een pomp. Dat dan weer wel.
Apart, bij mij kwam er € 25 bij voor verzendkosten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Jbk- schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:14:
[...]

Wel ben je afhankelijk van de dikte van het vreemd...
Niet echt, de frame adapter waar het stoeltje in vast zit draai je strak om het frame heen. Dit past prima voor de gebruikelijke frame dikte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuurie
oscarwashere schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:47:
Aangezien hier berichten verschijnen over alle verschillende levertijden, ben ik benieuwd of er een patroon of verklaring is te ontdekken. Daarom heb ik een simpele poll gemaakt. Als je ook benieuwd bent, vul hem dan even in. De resultaten kan je daarna zelf bekijken, maar ik zal ze laten ook hier posten.

VANMOOF S3/X3 Delivery Date Poll
Hele mooie poll, en uiteraard ingevuld,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:41

DjVe

Hatsaflats!

mattrob schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:06:
[...]

Bij mij ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

mattrob schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:06:
[...]
Nope, bij mij niet. Ook niet te zien op het orderoverzicht dat ik kreeg na de bevestiging.
Als je nu via de webshop bestelt, zie je €50 verzendkosten staan. Beetje raar dat de ene pre-order geen en de andere wél verzendkosten krijgt... Ik zou er een telefoontje aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

mphilipp schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:24:
[...]

Nope, bij mij niet. Ook niet te zien op het orderoverzicht dat ik kreeg na de bevestiging.
Als je nu via de webshop bestelt, zie je €50 verzendkosten staan. Beetje raar dat de ene pre-order geen en de andere wél verzendkosten krijgt... Ik zou er een telefoontje aan wagen.
Ik heb geen pre-order gedaan, maar een normale bestelling van een X3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DjVe schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:31:
[...]
Ik heb geen pre-order gedaan, maar een normale bestelling van een X3
Ok, ik had het over de pre-order die geen verzendkosten hoeven te betalen. Raar overigens dat er 2 bedragen circuleren. Op Facebook hadden ze het over €50. Ik heb het bij mijn eigen order niet zo goed in de gaten gehouden. Ik zag wel ergens een regeltje veranderen of verdwijnen, maar ze maakten het niet heel erg duidelijk. Op zich raar, want je zou toch graag willen dat iedereen ziet dat ie een extra voordeel heeft van het pre-orderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeedebee
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 26-01-2021
Ook bij mij waren verzendkosten € 25.

Ik heb er een besteld zonder proefrit, maar de reviews van The Verge en Consumentenbond trokken mij over de streep. Hopelijk gaat mijn commute van 18km heen en terug lekker soepel op dit ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Bij mij ook geen verzendkosten in het invullen van de vouchercode. Weird 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
mphilipp schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:45:
[...]

Ok, ik had het over de pre-order die geen verzendkosten hoeven te betalen. Raar overigens dat er 2 bedragen circuleren. Op Facebook hadden ze het over €50. Ik heb het bij mijn eigen order niet zo goed in de gaten gehouden. Ik zag wel ergens een regeltje veranderen of verdwijnen, maar ze maakten het niet heel erg duidelijk. Op zich raar, want je zou toch graag willen dat iedereen ziet dat ie een extra voordeel heeft van het pre-orderen.
50,- is voor landen waar VanMoof niet zit geloof ik.

Wel netjes dat er een voetpompje en kettingolie bij zit!

[ Voor 4% gewijzigd door Giant87 op 23-04-2020 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Giant87 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:02:
[...]
Wel netjes dat er een voetpompje en kettingolie bij zit!
Dat is inderdaad wel fijn. Ik vraag mij alleen af: als die ketting toch in een gesloten kettingkast zit, of je dan niet beter kettingvet erop kan doen. Ik deed dat bij mijn eerste motorfiets met ketting. Vloeibare olie loopt er makkelijker tussenuit. Met een fiets is de belasting natuurlijk veel minder, maar misschien haal ik toch wel een potje vet. Gewoon even met een kwastje/oude tandenborstel aan de binnenkant van de ketting smeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik denk dat vet weer meer weerstand heeft en het trekt ook vuil aan (en hoopt het ergens op). Normaliter werkt een wax het beste (plakt niet). Dat moet je bij fietsen zonder kettingkast wel regelmatig opnieuw aanbrengen, maar bij een dichte kast zal dat stukken minder zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• osmana
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-05 15:23
Gisteren proefrit gemaakt op de S3. De versnellingsbak is een drama. Ik heb mijn pre-order bevestigd omdat de VM medewerker vertelde dat de problemen met het overschakelen opgelost gaat worden. Zo niet dan krijgen ze hem direct terug.
Pagina: 1 ... 9 ... 143 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.