De levertijd is geen bezwaar voor mij. Het feit dat er niks is gedaan aan de ondermaatse kwaliteit wel. Het toont een groot gebrek aan respect voor hun klanten. Van Moof is een marketing machine. Voor mij nu definitief geen Van Moof meer. Tevens erg jammer van de kleur (toont ook weer de arrogantie van het bedrijf)
Heeft iemand een buiszadel aan de praat gekregen op VM?
Nou niet als je Mick op de app krijgt.Bruzski schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 15:52:
[...]
Er lees er meer verhalen over op reddit, oude fimware kan gewoon terug als je met 1 van die zwoele VM dames beld of appt
Kan niet eens meer volgens hem.
En als het al zou kunnen zou de fiets total loss raken!!??
Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio
Mick heeft mij wel goed geholpen met terughalen honderde euros voucher tegoed toen ik die kwijt was, duurde wel 2 maanden maar toch.Eddy 6 pack schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 17:25:
[...]
Nou niet als je Mick op de app krijgt.
Kan niet eens meer volgens hem.
En als het al zou kunnen zou de fiets total loss raken!!??
[ Voor 4% gewijzigd door Bruzski op 08-04-2022 17:38 ]
☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
godlike02 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:50:
Heeft iemand een buiszadel aan de praat gekregen op VM?
:strip_exif()/f/image/etyaML4oiEgfSpwdVzJLu7EO.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijne ?
Ik bedoel een kinderzitje voor op de buis.
Zoals
https://media.s-bol.com/xGkG9Y4pZXg9/2Rmzqyj/1200x1132.jpg
2 maanden?? Dat zegt m.i. genoeg over zijn capaciteiten en competenties…Bruzski schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 17:37:
[...]
Mick heeft mij wel goed geholpen met terughalen honderde euros voucher tegoed toen ik die kwijt was, duurde wel 2 maanden maar toch.
Of ze moeten bij de CS een nieuwe takketiek hebben en maar een beperkt aantal namen gebruiken waaruit een ieder moet kiezen om mee in te loggen. Derhalve het hoge verloop onder de medewerkers te maskeren en de indruk te wekken dat je met een kundig en reeds langere tijd bij de CS werkende medewerker van doen hebt.
Of denk ik nu te negatief en moet ik mijn perceptie van VM bijstellen en écht geloven dat ze meer toch ook echt wel van de klantenbinding zijn i.p.v. van maximaal groeien en cashen?
Heb nu i.i.g. een mail/chat openstaan met Becca uit de USA.
Kijken of ik middels het effectief toepassen van euro charmes haar kan bewegen mij wél van een SW revertion te voorzien in de app….
[ Voor 9% gewijzigd door Eddy 6 pack op 08-04-2022 19:29 ]
Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio
Dit kun je vast wel monteren, maar zulke zitjes zijn voor wat grotere kinderen. Het stuur staat vrij laag dus dat zal wat krap worden met de beentjes eronder.godlike02 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 19:08:
[...]
Ik bedoel een kinderzitje voor op de buis.
Zoals
https://media.s-bol.com/xGkG9Y4pZXg9/2Rmzqyj/1200x1132.jpg
Nee Mick heeft mij echt geprobeert te helpen, hij hield mij telkens op de hoogte maar collega's hielpen niet echt mee, email wijziging met behoudt van voucher tegoed was zeker te lastig voor hen, ze moesten de hele database doorzoeken om afgelopen orders en tegoeden terug te vinden en te koppelen aan mijn huidige email, zelfde is de Moofer app, ik had mijn apple id gewijzigd en aankoop Moofer is mooi pleite.Eddy 6 pack schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 19:25:
[...]
2 maanden?? Dat zegt m.i. genoeg over zijn capaciteiten en competenties…
Of ze moeten bij de CS een nieuwe takketiek hebben en maar een beperkt aantal namen gebruiken waaruit een ieder moet kiezen om mee in te loggen. Derhalve het hoge verloop onder de medewerkers te maskeren en de indruk te wekken dat je met een kundig en reeds langere tijd bij de CS werkende medewerker van doen hebt.
Of denk ik nu te negatief en moet ik mijn perceptie van VM bijstellen en écht geloven dat ze meer toch ook echt wel van de klantenbinding zijn i.p.v. van maximaal groeien en cashen?
Heb nu i.i.g. een mail/chat openstaan met Becca uit de USA.
Kijken of ik middels het effectief toepassen van euro charmes haar kan bewegen mij wél van een SW revertion te voorzien in de app….
Moofer kan mij niet helpen en Apple verwijst weer naar Moofer

Okay, nou Becca kon mij helaas ook niet helpen….Bruzski schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 20:53:
[...]
Nee Mick heeft mij echt geprobeert te helpen, hij hield mij telkens op de hoogte maar collega's hielpen niet echt mee, email wijziging met behoudt van voucher tegoed was zeker te lastig voor hen, ze moesten de hele database doorzoeken om afgelopen orders en tegoeden terug te vinden en te koppelen aan mijn huidige email, zelfde is de Moofer app, ik had mijn apple id gewijzigd en aankoop Moofer is mooi pleite.
Moofer kan mij niet helpen en Apple verwijst weer naar Moofer
Vrees dat de happy modus voor mij verleden tijd is…
Zit daar een verende pen in? Waar heb je die besteld?
"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -
Gewoon bij VMMacDokie schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 22:45:
[...]
Zit daar een verende pen in? Waar heb je die besteld?
ThanksHBO88 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 19:26:
[...]
Dit kun je vast wel monteren, maar zulke zitjes zijn voor wat grotere kinderen. Het stuur staat vrij laag dus dat zal wat krap worden met de beentjes eronder.
Mee eens, van ‘hippe’ fietsfabrikant naar aandeelhoudersgeldfabriek.Johan Bogle schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:06: … Van Moof is een marketing machine. Voor mij nu definitief geen Van Moof meer. Tevens erg jammer van de kleur (toont ook weer de arrogantie van het bedrijf)
En ach, geef ze eens ongelijk, die twee broertjes willen nu ook graag cashen. En wie wil dat niet. Zo werkt het in 9 v/d 10 gevallen helaas…
Temeer een teken dat het tijd is dat er weer een nieuwe fabrikant opstaat die wél weer verfrissend en innovatief is. En over 8-10 jaar herhaalt deze cyclus zich wrs. weer.
Zelf ben ik na de S3 wel een beetje uitgekeken op het model en het gebodene. Zit niet echt veel meer innovatie voor de toekomst in vermoed ik.
Heb mijn X3 15 dagen en mijn fiets doet het niet meer krijg nonstop error 44.
Alle stappen gedaan maar nog steeds error 44 en de voor/achter lichten gaan niet uit via de app
Alle stappen gedaan maar nog steeds error 44 en de voor/achter lichten gaan niet uit via de app
@bakkie1985 is het jou uiteindelijk met de klem of heb je een andere oplossing gevonden voor de urbaniki? Ik heb de grotere klem gekregen maar die past niet op de x3 omdat hij diep is en niet breed. Ben benieuwd
[ Voor 4% gewijzigd door Kimbo op 09-04-2022 12:32 ]
Wil inloggen op de VanMoof pagina en ineens worden mijn inlog gegevens niet herkend. Een nieuw wachtwoord aanvragen via de mail werkt ook niet, mail komt niet aan.
Dan maar support proberen maar daar moet je eerst voor inloggen. Is dus een uitdaging om support te krijgen als je account niet meer werkt. Raar…….
Dan maar support proberen maar daar moet je eerst voor inloggen. Is dus een uitdaging om support te krijgen als je account niet meer werkt. Raar…….
Ik heb voor de klemmen op de achterbrug vervangende klemmen gekregen die groter zijn.Kimbo schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 12:31:
@bakkie1985 is het jou uiteindelijk met de klem of heb je een andere oplossing gevonden voor de urbaniki? Ik heb de grotere klem gekregen maar die past niet op de x3 omdat hij diep is en niet breed. Ben benieuwd
Echt heel erg passen met beschermrubber doen ze niet, zonder het rubber wel.
Ik had een mail gestuurd naar ze en kreeg heel snel antwoord dat ze het wilde oplossen middels die grotere klemmen.
@bakkie1985 thanks voor je snelle reactie. Zal nog eens een poging doen, maar ben bang dat het niets wordt. Wel jammer want is een mooie optie voor een beetje mooi junior zitje. Groetjes
Is er naast Burnyl nog iemand anders die een dubbele standaard op een S3 of X3 heeft gemonteerd? Ik heb sindskort een X3 en wil een kinderzitje erop monteren. Maar lees op dit forum wel dat er word geadviseerd om een dubbele standaard te nemen.Burnyl schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 17:05:
[...]
Deze dubbele standaard erop gekregen. Heb het gat wat uit moeten boren, maar lijkt stevig vast te zitten. Achter- of voorwiel zweeft wel flink in de lucht als hij uit staat. Ga nog eens kijken of ik hem wat in kan korten.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gister deze ontvangen:
https://www.internet-bike...telbaar-24-29-inch-zwart/
Maar hij is ongeveer 4-5 CM te hoog dus denk dat of de voor/achterwiel heel hoog over de grond zweven.
:strip_exif()/f/image/rcuEaMSk0PdOXqETnvNab7Nm.jpg?f=fotoalbum_large)
Alleen mode 5 werkt nu niet meer?Eddy 6 pack schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 15:01:
Vandaag de fietssoftware geüpdatet en nu werkt de happystand in de Moofer app niet meer?
Hij staat er nog wel tussen maar schakelt niet meer in (geen geluidje en geen smiley)??
** Knip. Zie de topicwaarschuwing ivm snelheidheidsbeperkingen. **
[ Voor 24% gewijzigd door Taro op 10-04-2022 15:02 ]
[ Voor 86% gewijzigd door Taro op 10-04-2022 15:02 ]
Meer mensen die niet op My VanMoof kunnen inloggen?
Inloggen geeft de melding: Toegangsgegevens niet gevonden
Account aanmaken: Er is iets misgegaan.
Terwijl ik al een account had. Ontvang ook geen password reset mail.
App staat nog wel ingelogd, maar wilde juist de bestelstatus checken.
Staan de pootjes op de kleinste stand? Zijn verstelbaar als het goed is.dragonzzzz schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 17:16:
[...]
Is er naast Burnyl nog iemand anders die een dubbele standaard op een S3 of X3 heeft gemonteerd? Ik heb sindskort een X3 en wil een kinderzitje erop monteren. Maar lees op dit forum wel dat er word geadviseerd om een dubbele standaard te nemen.
Gister deze ontvangen:
https://www.internet-bike...telbaar-24-29-inch-zwart/
Maar hij is ongeveer 4-5 CM te hoog dus denk dat of de voor/achterwiel heel hoog over de grond zweven.
[Afbeelding]
Misschien een beetje flauw, maar ik blijf “ver” vd vanMoof app.Justin schreef op zondag 10 april 2022 @ 10:26:
En wat mijn eerste zin betreft, als ik op een vd apps inlog en in de buurt van mijn fiets kom, met name de vanMoof app, dan f*/=;(* iedere keer ales weer volledig op als er bv een update is geweest.
Kortom na de paar veranderingen die ik zelf maak voegen beide apps voor mij 0,0 toe en vind de hele software
oplossing van VM een drama (weer een understatement
[ Voor 16% gewijzigd door Taro op 10-04-2022 15:00 ]
Nee snap ik, maar het gaat mij om de status van mijn bestellingMatMich schreef op zondag 10 april 2022 @ 12:10:
[...]
Misschien een beetje flauw, maar ik blijf “ver” vd vanMoof app.
** Knip. **
En wat mijn eerste zin betreft, als ik op een vd apps inlog en in de buurt van mijn fiets kom, met name de vanMoof app, dan f*/=;(* iedere keer ales weer volledig op als er bv een update is geweest.
Kortom na de paar veranderingen die ik zelf maak voegen beide apps voor mij 0,0 toe en vind de hele software
oplossing van VM een drama (weer een understatement)
[ Voor 17% gewijzigd door Taro op 10-04-2022 15:01 ]
? was dit antwoord niet voor iemand anders?Justin schreef op zondag 10 april 2022 @ 12:47:
[...]
Nee snap ik, maar het gaat mij om de status van mijn bestelling
Dus allen: DOE DE BIKE FIRMWARE UPDATE NIET!!!
Vanmoof is mij als inmiddels bijna 5 jaar en 4 ebikes ‘trouwe klant’ kwijt aan het raken vanwege:
- afnemende kwaliteit
- onvermogen tot kwaliteit verbetering
- toenemende graaiersdrang (persoonlijke ergernis)
- teleurstellende innovatie/evolutie
- afnemende klantenservice
Verder erger ik me nu echt aan die over enthousiaste pias van Bright die overduidelijk niet objectief en neutraal is.
Tot vorige week was de S3 alles, en nu ineens een lijstje met, overigens terechte, minpunten omdat er een ‘nieuw’ model is.
Vanmoof is mij als inmiddels bijna 5 jaar en 4 ebikes ‘trouwe klant’ kwijt aan het raken vanwege:
- afnemende kwaliteit
Verder erger ik me nu echt aan die over enthousiaste pias van Bright die overduidelijk niet objectief en neutraal is.
Tot vorige week was de S3 alles, en nu ineens een lijstje met, overigens terechte, minpunten omdat er een ‘nieuw’ model is.
[ Voor 40% gewijzigd door Taro op 10-04-2022 15:03 ]
Heb ik al sinds gisteren last van.Justin schreef op zondag 10 april 2022 @ 10:26:
Ik ervaar geen problemen met inloggen, kom gewoon op “welkom” pagina…Justin schreef op zondag 10 april 2022 @ 10:26:
Yes heb ze op de kleinste stand en zelfs dan is ie te hoog.Tilburgers schreef op zondag 10 april 2022 @ 11:44:
[...]
Staan de pootjes op de kleinste stand? Zijn verstelbaar als het goed is.
Vreemd, ik heb ook de update gedaan, geen problemen hier.Eddy 6 pack schreef op zondag 10 april 2022 @ 13:31:
[mbr]** Knip. Zie de topicwaarschuwing ivm snelheidheidsbeperkingen. **[/mbr]
- afnemende kwaliteit

Bright gewoon niet zo serieus nemen
En nog steeds bewonder ik je geduld waar nu toch een eind aan begint te komen.Eddy 6 pack schreef op zondag 10 april 2022 @ 13:31:
[mbr]** Knip. Zie de topicwaarschuwing ivm snelheidheidsbeperkingen. **[/mbr]
- afnemende kwaliteit
De 'graaiersdrang' waar je het over hebt is simpel te verklaren.
- na meerdere kapitaalrondes, en een sterke boost in verkoop maken ze nog steeds geen winst, ook het geduld van aandeelhouders en financiers heeft een einde
- zowat alle ebikes van degelijke kwaliteit met ingebouwde batterij etc zijn duurder...
- een goede ebike kan je waarschijnlijk niet voor 2000-2500€ bouwen, zelfs niet als je de tussenhandel uitschakelt.
- een eigen service organisatie uitbouwen kost geld, zeker als je zwakke kwaliteit levert
Dan moet je de prijzen wel optrekken, en misschien ook iets meer investeren in een kwaliteitsvol product zodat je servicepunten niet overbelast raken, want dat kost ook geld.
Nu ja.. ook Cowboy maakt nog steeds verlies. Daaruit moet je concluderen dat het niet zo simpel is om een goedkope en toch betrouwbare ebike te maken en daar winst mee te maken.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Huh? Serieus? De 1.8.1 fiets firmware en alles nog beschikbaar en werkend in de Moofer app?Bruzski schreef op maandag 11 april 2022 @ 01:41:
[...]
Vreemd, ik heb ook de update gedaan, geen problemen hier.
Bright gewoon niet zo serieus nemen
Moofer app heb ik niet meer, wijziging email Apple ID ben ik aankoop Moofer app kwijtgeraakt, krijg hem ook niet meer terug.. Moofer kan of wil mij niet helpen en Apple verwijst mij weer naar MooferEddy 6 pack schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:06:
[...]
Huh? Serieus? De 1.8.1 fiets firmware en alles nog beschikbaar en werkend in de Moofer app?
[ Voor 4% gewijzigd door Bruzski op 11-04-2022 15:45 ]
Je had toch gelijk, ook zonder de Moofer app ervaar ik de nadelige effecten van de firmware update.Eddy 6 pack schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:06:
[...]
Huh? Serieus? De 1.8.1 fiets firmware en alles nog beschikbaar en werkend in de Moofer app?
Bummer….😢🤬Bruzski schreef op maandag 11 april 2022 @ 15:52:
[...]
Je had toch gelijk, ook zonder de Moofer app ervaar ik de nadelige effecten van de firmware update.
Fietsersbond wil maximumsnelheid van 20 kilometer per uur op fietspad:
https://www.at5.nl/artike...-stuur-ze-naar-de-rijbaan
Ik snap de Fietsersbond wel. 27km/h is in Amsterdam best snel en 32km/h helemaal.
Ik snap de Fietsersbond wel. 27km/h is in Amsterdam best snel en 32km/h helemaal.
Mogen ze ook wat doen aan die Rat Bikes Ebikes met fat tires, die rijden hier ook als een malle rond, niets geen 20 of 32km[911] schreef op maandag 11 april 2022 @ 23:54:

En dan ook wat doen aan de scoter’tjes’ met blauwe plaat die met 45+ op het fietspad rondjagen!Bruzski schreef op maandag 11 april 2022 @ 23:59:
[...]
Mogen ze ook wat doen aan die Rat Bikes Ebikes met fat tires, die rijden hier ook als een malle rond, niets geen 20 of 32km
Ik heb daar nog nooit enige handhaving in gezien. Zal wel te lastig zijn, of misschien zitten daar wel te ‘lastige’ types op waar ze liever niet mee in discussie durven of willen.
Als de ebikes tot 20 worden beperkt stappen er weer een hoop mensen in de auto voor de korte ritjes vermoed ik.
Daarnaast: rijd je daar te sukkelen op je ebike van dik 30 kilo met dikke accu erop, met 2 km. verschil de gewone fietsers in te halen. Of erger, word je ingehaald!🤣
Niet om het een of ander maar Nederland is (gelukkig!) meer dan alleen Amsterdam of de randstad hoor! Dan weet je dat even. 😉[911] schreef op maandag 11 april 2022 @ 23:54:
Maar anders goed idee, ebikes in de randstad 20km/u, de rest van NL krijgt die extra snelheids km’s dan erbij, dus 34 km/u. Eerlijk verdeeld, heel democratisch en gepolderd. Goed plan! 👍🏻
Dramatisch plan. Tussen de auto`s fietsen is hetgene dat mij tegenhoud om een Pedalec te rijden. Het verschil met een e-scooter vervalt dan (die vaak hetzelfde kost als een ebike maar waar je helemaal niet meer gezond trapt).[911] schreef op maandag 11 april 2022 @ 23:54:
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
De fietsersbond leeft in een andere wereld. Ik vermoed dat de gemiddelde leeftijd van de bestuursleden boven de 60 is.[911] schreef op maandag 11 april 2022 @ 23:54:
In de stad is 20 km/h zinvol, maar eens je er iets buiten bent is dat gewoon te traag.
Wanneer komen ze met hun voorstel om racefietsen te verbieden…..
Sony A7 iv en wat recycled glas
Ik kreeg zojuist een mailtje dat ik de S5 als eerste kan bestellen via een zogenaamde gastenpas + 1 extra pas voor een mede rider, iemand ook deze mail ontvangen??
In Amsterdam moeten die al een tijdje op de rijbaan ipv het fietspad (en mogen officieel überhaupt nooit sneller dan 25km/uEddy 6 pack schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 08:34:
[...]
En dan ook wat doen aan de scoter’tjes’ met blauwe plaat die met 45+ op het fietspad rondjagen!

Oh ja joh?Eddy 6 pack schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 08:38:
Niet om het een of ander maar Nederland is (gelukkig!) meer dan alleen Amsterdam of de randstad hoor!
Het artikel heeft betrekking op de situatie in Amsterdam toch?
Ik heb op mijn normale fiets zonder ondersteuning ook al een kruissnelheid van rond de 28km/h, dus benieuwd hoe ze daar de handhaving van zien..[911] schreef op maandag 11 april 2022 @ 23:54:
De deelscooters met blauwe plaat die hier op elke straathoek staan, lijken ook op 30 te staan afgesteld.Ruimzicht schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 14:08:
(en mogen officieel überhaupt nooit sneller dan 25km/u)
Geloof dat die ook nog eens door de gemeente gesubsidieerd worden, dus zou hypocriet zijn als ze wel zouden gaan handhaven voor te snel fietsen...
YuuuuuuupBruzski schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 14:06:
Ik kreeg zojuist een mailtje dat ik de S5 als eerste kan bestellen via een zogenaamde gastenpas + 1 extra pas voor een mede rider, iemand ook deze mail ontvangen??
Inderdaad lekker handig met max 25 de rijbaan op centrum van amsterdam, slimme mensen hoor bij de gemeente, laatst moest ik behoorlijk in de ankers toen er een scooter voor mij max 20 reed, levensgevaarlijkRuimzicht schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 14:08:
[...]
In Amsterdam moeten die al een tijdje op de rijbaan ipv het fietspad (en mogen officieel überhaupt nooit sneller dan 25km/u)
[...]
Oh ja joh?![]()
![]()
Het artikel heeft betrekking op de situatie in Amsterdam toch?
Ze zullen alle S3 klanten wel hebben gespammed. Ik heb 'm meteen weggekiept. Ik wacht sowieso af wat de ervaringen zijn als ie er echt is. In principe ben ik momenteel tevreden met mijn S3. Alles werkt en het schakelen gaat met elke update beter. En zo heel dramatisch heb ik het nooit ervaren. Zoals die floeperd van Bright zegt dat ie van het zadel af schoof lijkt mij sterk overdreven. Bij mij heeft ie in elk geval nooit meer dan hooguit een halve slag doorgetrapt. De rest werkt gewoon, maar ik moest wel 2x terug naar de reparateur. Een keer omdat mijn kicklock blokkeerde en een andere keer voor de recall mbt de voorvork.Bruzski schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 14:06:
Maar ik zie en hoor zoveel ellende van anderen dat ik voorlopig niet begin aan een nieuw avontuur met Van Moof. En zo spectaculair is het ook weer niet. Ik weet ook niet of die oplichtende ringen zo'n verbetering zijn. Ik zie wel wat ik doe als ie algemeen verkrijgbaar is en het weer klachten gaat regenen...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Die mail kreeg ik ook.mphilipp schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 18:00:
[...]
Ze zullen alle S3 klanten wel hebben gespammed. Ik heb 'm meteen weggekiept.
Dacht ik probeer de code even uit, maar nog steeds is het zo dat je de fiets dan half sept/half okt pas binnen hebt...
Apple | Marantz | B&W
Inch allah....Ron_Tweaker schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:55:
[...]
Die mail kreeg ik ook.
Dacht ik probeer de code even uit, maar nog steeds is het zo dat je de fiets dan half sept/half okt pas binnen hebt...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Mijn lak is beschadigd. Ik heb de vanmoof s3 "light". Wie weet de kleurcode?
Deze krijg ik ook vaak na het laden.. Battery connection error klaarblijkelijk. Geen idee waarom, maar idd -- ook nog nooit daadwerkelijk last van gehad ofzo.[911] schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 21:14:
Eerder vandaag…
[Afbeelding]
Gelukkig was de foutmelding weg na het unlocken en kon ik gewoon fietsen.
Ook ik heb besloten niet voor de A5/S5 te gaan. Sterker nog, ik heb zelfs besloten om de S2 en de S3 beide weg te doen.
De kwaliteit van beide fietsen is echt zo belabberd. De S2 moet bijvoorbeeld deze week voor de 3e keer in een maand voor reparatie (voor steeds hetzelfde probleem trouwens, error 29). En de service is nog slechter. De vorige keer dat ik de fiets wou ophalen was het pand 5 minuten voor sluitingstijd gesloten en toen ik na 5 minuten toch iemand te pakken kreeg, vertelden ze mij doodleuk "Ja, maar het is nu na sluitingstijd. Wij geven daarom geen fiets meer mee."
Deed me denken aan de reclame met de paarse krokodil. Het is dan ook niet voor niets dat ze een 2,7 score hebben op Trustpilot.
Ik hoor van mede VanMoof-rijders dat sommige al vast een service afspraak voor elke 3 maand boeken (omdat ze toch wel weten dat er dan weer iets mis is en ze anders geen plek kunnen boeken).
Het zijn prachtige fietsen voor het oog, maar qua kwaliteit en service is het gewoon ondermaats. Ik ben er in ieder geval klaar mee
Bye-bye VanMoof
De kwaliteit van beide fietsen is echt zo belabberd. De S2 moet bijvoorbeeld deze week voor de 3e keer in een maand voor reparatie (voor steeds hetzelfde probleem trouwens, error 29). En de service is nog slechter. De vorige keer dat ik de fiets wou ophalen was het pand 5 minuten voor sluitingstijd gesloten en toen ik na 5 minuten toch iemand te pakken kreeg, vertelden ze mij doodleuk "Ja, maar het is nu na sluitingstijd. Wij geven daarom geen fiets meer mee."

Ik hoor van mede VanMoof-rijders dat sommige al vast een service afspraak voor elke 3 maand boeken (omdat ze toch wel weten dat er dan weer iets mis is en ze anders geen plek kunnen boeken).
Het zijn prachtige fietsen voor het oog, maar qua kwaliteit en service is het gewoon ondermaats. Ik ben er in ieder geval klaar mee

Ik ben na 1900 km toe aan mijn 3e achterwiel (en tweede boosterknop, shifter en kettingkast). Krijg je een mooie grote doos thuis, zit er een compleet afgeragd,
wiel in onder de smeer en vol krassen/geoxideerde spaaknippels.
De vorige twee keer kreeg ik netjes nieuwe onderdelen, dus dacht: zal wel een foutje zijn.
Krijg je doodleuk te horen: je fiets is 1900km oud en dit wiel is in goede staat, dus niet zeiken en je krijgt voor de kras €25 korting in de shop.
Waarna ik nogmaals mail: ik wil een schoon, onbeschadigd wiel (rufurb is prima, maar wel in nieuwstraat).
Krijg ik wederom hetzelfde antwoord terug.... Wtf.... Mijn huidige wiel ziet er nog super netjes uit en dan moet ik nu een beschadigd wiel gaan monteren om überhaupt een werkende fiets te hebben?
Iemand eerder met dit soort zaken te maken gehad?
De vorige twee keer kreeg ik netjes nieuwe onderdelen, dus dacht: zal wel een foutje zijn.
Krijg je doodleuk te horen: je fiets is 1900km oud en dit wiel is in goede staat, dus niet zeiken en je krijgt voor de kras €25 korting in de shop.
Waarna ik nogmaals mail: ik wil een schoon, onbeschadigd wiel (rufurb is prima, maar wel in nieuwstraat).
Krijg ik wederom hetzelfde antwoord terug.... Wtf.... Mijn huidige wiel ziet er nog super netjes uit en dan moet ik nu een beschadigd wiel gaan monteren om überhaupt een werkende fiets te hebben?
Hoe dan? Is de kwaliteit van de wielen echt zo slecht? Of ga je ruig met je spullen om?DjVe schreef op woensdag 13 april 2022 @ 19:53:
Ik ben na 1900 km toe aan mijn 3e achterwiel
Topic niet door gescanned?Aotearoa schreef op woensdag 13 april 2022 @ 22:21:
[...]
Hoe dan? Is de kwaliteit van de wielen echt zo slecht? Of ga je ruig met je spullen om?
Alleen maar problemen, af en toe doortrappen is al acceptabel hier.
Of maar een paar keer per jaar een reparatie.
Hierboven iemand die al zijn derde fiets heeft in een paar jaar.
En dit speelt al jaren.
Ik ga bovengemiddeld netjes om met fietsen. Ze staan altijd binnen, krijgen regelmatig een beurt en worden goed schoon gehouden.Aotearoa schreef op woensdag 13 april 2022 @ 22:21:
[...]
Hoe dan? Is de kwaliteit van de wielen echt zo slecht? Of ga je ruig met je spullen om?
Het schakelmechanisme gaat continue kapot. Dan weer de shifter en dan weer de naaf.
Maar ik was meer op zoek naar eenzelfde ervaring met leveringen van beschadigde/gebruikte onderdelen.
Even een berichtje voor het perspectief dan maar weer, ik rijd al 3.5k met hetzelfde achterwiel en eshifter zonder problemen. Het kán dus wel. Niet altijd, maar het kán ook wél goed gaan!
Na het lezen van dit topic ben ik niet langer van plan een VanMoof te kopen, maar welk merk kunnen jullie wel aanraden voor een kwaliteit + aantrekkelijke e-bike?
Ampler bikesJoydashy schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:51:
Na het lezen van dit topic ben ik niet langer van plan een VanMoof te kopen, maar welk merk kunnen jullie wel aanraden voor een kwaliteit + aantrekkelijke e-bike?

zitten goed in elkaar, wél perfecte en persoonlijke service, heerlijk fietsen en door het lichte gewicht ook zonder ondersteuning heel prettig. En universele, kwalitatief goede onderdelen!
Ik denk dat het automatisch schakelen niet goed is voor de levensduur van de naaf/shifter. Daarom schakel ik handmatig, zonder belasting zoals het ook zou moeten met deze naaf
Ziet er inderdaad mooi uit, maar die mist wel een belangrijke 'feature'.jvk024 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 12:09:
Ampler bikes![]()
zitten goed in elkaar, wél perfecte en persoonlijke service, heerlijk fietsen en door het lichte gewicht ook zonder ondersteuning heel prettig. En universele, kwalitatief goede onderdelen!
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ik zit ook op de 2600 km nu zonder problemen, hopelijk blijft het zo.Eddy 6 pack schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:51:
Even een berichtje voor het perspectief dan maar weer, ik rijd al 3.5k met hetzelfde achterwiel en eshifter zonder problemen. Het kán dus wel. Niet altijd, maar het kán ook wél goed gaan!
Ik heb de laatste 10 pagina's doorgelezen waar ik veel lees over de s5 met mogelijke kinderziektes maar ook de S3 met zijn problemen. Vandaag een testrit gehad op de S3 wat best leuk rijden is, ** Knip, zie de topicwaarschuwing ivm de snelheidsbeperking. **
[ Voor 37% gewijzigd door Taro op 14-04-2022 16:25 ]
Gewoon een saai merk, als sparta, gazelle, batavus, giant et cetera.Joydashy schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:51:
Poah dikke Massey.
Heb je naar LekkerBikes gekeken?Joydashy schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:51:
** Knip ivm quote. **
[ Voor 109% gewijzigd door Taro op 14-04-2022 16:25 ]
Je hoeft je niet aangesproken te voelen, want ik reageer niet op jouw persoonlijk, enkel op de stelling.Eddy 6 pack schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:51:
Wat is dat toch tegenwoordig met hoera berichten over letterlijk 0,0 gepresteerde km/uren/andere indicator.
Ik lees het vaak genoeg. "Mijn nieuwe elektrische fiets, al 2000km (vul maar in) zonder problemen. Aankoop van het decenium, kan niet meer fout gaan."
Ik mag het hopen ja. 3500km is met mijn gebruik nipt een half jaar. Vroeger, toen commodities nog niets zo 'ver-gadget' zijn en het ding het gewoon moest doen, sprak je van een afgeschreven fiets als 'ie 20 jaar oud was (met onderhoud). Ik heb weet van fietsen die al 40 jaar rondrijden (met onderhoud van slijtage onderdelen)
Ik lees het ook op motor-fora (type yamaha, suzuki, ducati, enz...). Garage queen motoren die op vijf jaar enkele duizenden km doen, en dan de stempel krijgen van 'beste betrwoubaarheid ooit, geen enkel probleem'. Vaak hebben die dan zelfs nog hun eerste onderhoud niet gehad.
Echte info komt na meerdere jaren gebruik of vele tienduizenden km's rijden. Probeer dezelfde claims maar eens te maken met een auto. "Prima na 3,5k km!!"
Waarom heb je dan in vredesnaam een Van Moof gekocht? Ik probeer ze niet te verdedigen hoor, maar ik vond het altijd al mooie fietsen om te zien. Ik durfde echter pas een te kopen toen ik in Rotterdam ging wonen. Ik werd aardig afgeschikt door de ervaringen met de S2 die ik de diverse fora las. Wat een drama. In Rotterdam zou een repair center komen van VM, dus toen durfde ik het wel aan. Kans is immers groot dat er iets niet in orde is. Uiteindelijk viel het mee en heb ik alleen maar een kapotter kicklock gehad (wel razend irritant als je in de stromende regen je fiets niet mee krijgt) en die ene recall. Maar het is en blijft gewoon een hipster bike natuurlijk. Iemand die serieus veel kilometers maakt op een fiets zoals jij (want 3.5k haal ik niet eens in 2 jaar denk ik) zou eigenlijk een wat degelijker merk moeten kopen. Uiteraard mag jij zelf bepalen wat je koopt, maar als ik bijna 10k per jaar op een fiets rijd, zou ik écht geen Van Moof daarvoor uitkiezen. Die 10k haal ik niet eens met mijn motorAmos_x schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:58:
Ik mag het hopen ja. 3500km is met mijn gebruik nipt een half jaar. Vroeger, toen commodities nog niets zo 'ver-gadget' zijn en het ding het gewoon moest doen, sprak je van een afgeschreven fiets als 'ie 20 jaar oud was (met onderhoud). Ik heb weet van fietsen die al 40 jaar rondrijden (met onderhoud van slijtage onderdelen)
Welke feature is dat? Ik zit nog niet dusdanig in de "scene" dat dit voor mij obvious is.hoevenpe schreef op donderdag 14 april 2022 @ 13:09:
[...]
Ziet er inderdaad mooi uit, maar die mist wel een belangrijke 'feature'.
Moofer app, US-setting.Joydashy schreef op donderdag 14 april 2022 @ 16:26:
Welke feature is dat? Ik zit nog niet dusdanig in de "scene" dat dit voor mij obvious is.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Hebben jullie met 1.8.1 versie van VanMoof app dat setting voor handmatige motorstand aanpassen, zich steeds reset zodra connectie met fiets weg is geweest?
En waar kan ik zoiets - los van playstore of VM-chat - melden en er ook iets mee gedaan wordt? Via chat is t namelijk meer aanhoren zonder actie krijg ik indruk.
En waar kan ik zoiets - los van playstore of VM-chat - melden en er ook iets mee gedaan wordt? Via chat is t namelijk meer aanhoren zonder actie krijg ik indruk.
Klopt, helemaal gelijk en no offence taken hoor.Amos_x schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:58:
[...]
Je hoeft je niet aangesproken te voelen, want ik reageer niet op jouw persoonlijk, enkel op de stelling.
Wat is dat toch tegenwoordig met hoera berichten over letterlijk 0,0 gepresteerde km/uren/andere indicator.
Ik lees het vaak genoeg. "Mijn nieuwe elektrische fiets, al 2000km (vul maar in) zonder problemen. Aankoop van het decenium, kan niet meer fout gaan."
Ik lees het ook op motor-fora (type yamaha, suzuki, ducati, enz...). Garage queen motoren die op vijf jaar enkele duizenden km doen, en dan de stempel krijgen van 'beste betrwoubaarheid ooit, geen enkel probleem'. Vaak hebben die dan zelfs nog hun eerste onderhoud niet gehad.![]()
Echte info komt na meerdere jaren gebruik of vele tienduizenden km's rijden. Probeer dezelfde claims maar eens te maken met een auto. "Prima na 3,5k km!!"
Ik maakte het bericht alleen maar om aan te geven dat niet iedere S3 brak uit de doos komt om vervolgens aan één lange tocht met ellende te beginnen.
En ik begrijp je punt, heb zelf een Gazelle oma fiets uit midden jaren ‘50. Van de oma van mijn schoonmoeder geweest. Daar zijn tig duizenden km’s op gefietst en de originele koplamp van het merk ‘Lucifer’ made in Switzerland, dynamo en achterlicht zitten er nog op en werken ook nog!
Dát was idd pas kwaliteit! Gaat de S3 niet redden. Maar daar kocht ik ‘m dan ook niet voor. Puur voor de looks. Ik denk net als @mphilipp .En als ik er dan 3~4 jaar/12k op rond kan rijden vind ik dat helemaal prima.
Zou ik meer fietsen dan weet ik niet welke ik zou kiezen? (Wrs. een Gazelle omafiets!😉)
Heb ik daarvoor ook alDelirius schreef op donderdag 14 april 2022 @ 18:48:
Hebben jullie met 1.8.1 versie van VanMoof app dat setting voor handmatige motorstand aanpassen, zich steeds reset zodra connectie met fiets weg is geweest?

Helemaal mee eens, doe ik ook en geen issues tot nu toe.HBO88 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 13:04:
Ik denk dat het automatisch schakelen niet goed is voor de levensduur van de naaf/shifter. Daarom schakel ik handmatig, zonder belasting zoals het ook zou moeten met deze naaf
Ik denk het wel. Misschien de electronica niet, maar de fiets an sich wel, als je er een beetje lief voor bent. Een stuk staal valt niet zomaar uit elkaar en voor zover ik weet zijn er ook geen klachten over brekende frames of dubbelklappende wielen.Eddy 6 pack schreef op donderdag 14 april 2022 @ 20:05:
Dát was idd pas kwaliteit! Gaat de S3 niet redden.
De vergelijking met een 50 jaar oude fiets gaan enigszins mank. Ja, vroeger maakte men de dingen degelijker, maar ook vaak veel te zwaar en (mag ik het zeggen?) tè degelijk. Maar in principe kan er vrij weinig aan een fiets stuk, behalve banden en lampjes. Klassieke auto's lijken ook veel beter dan moderne, maar dat ligt er meer aan dat die dingen vertroeteld worden. Zelfs de grootste Italiaanse roestbakken 'leven' nog...bij normaal gebruik allang weggerot.
Mijn truc is altijd om weinig druk te zetten op de schakelmomenten. Makkelijkste door in 1 streep te boosten naar cruise snelheid en daarna meer kracht te gaan zetten. Zo heb ik nooit last van overslaan.sky_walker schreef op donderdag 14 april 2022 @ 23:28:
[...]
Helemaal mee eens, doe ik ook en geen issues tot nu toe.
Gaat al 4100 km's prima.
[ Voor 3% gewijzigd door Wheeliemaker op 15-04-2022 11:17 ]
Ik heb geen VanMoof gekocht. Volg wel enkele fora uit algemene interesse, ik zie ze namelijk vaak genoeg rijden. VanMoof sluit niet aan bij de verwachtingen die ik heb van een fiets, dus zal ook niet aangekocht worden. Idem Cowboy.mphilipp schreef op donderdag 14 april 2022 @ 16:22:
[...]
Waarom heb je dan in vredesnaam een Van Moof gekocht?
Ik reageerde enkel op een opmerking hierboven.
WijsAmos_x schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 12:03:
[...]
Ik heb geen VanMoof gekocht. Volg wel enkele fora uit algemene interesse, ik zie ze namelijk vaak genoeg rijden. VanMoof sluit niet aan bij de verwachtingen die ik heb van een fiets, dus zal ook niet aangekocht worden. Idem Cowboy.
Op zich heb ik geen problemen gelukkig, en ik rijd ook niet zo vreselijk veel.
[quote]Delirius schreef op donderdag 14 april 2022 @ 18:48:
Als je de instellingen vastzet met de Moofer app heb je geen last en blijven de instellingen van kracht ook al ben je uit de verbinding []
Als je de instellingen vastzet met de Moofer app heb je geen last en blijven de instellingen van kracht ook al ben je uit de verbinding []
Precies zo gebruik ik mijn S3 ook, gewoon top!!Wheeliemaker schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 11:16:
[...]
Mijn truc is altijd om weinig druk te zetten op de schakelmomenten. Makkelijkste door in 1 streep te boosten naar cruise snelheid en daarna meer kracht te gaan zetten. Zo heb ik nooit last van overslaan.
Gaat al 4100 km's prima.
Mijn fiets voor een reparatie naar VanMoof gestuurd.
En dan krijg je hem zo terug. Ik vond het fietsen al wat gevaarlijk aanvoelen. Veel meer balhoofdspeling en mijn rem liep opeens aan na onderhoud. Net alles geprobeerd te herstellen..
Dan zie je dit.. VanMoof heeft mij met dit werk geprobeerd te laten verongelukken.
Echt onbestaanbaar.
:strip_exif()/f/image/RSlV6JGLhWb6hwYLMYk7TAwI.jpg?f=fotoalbum_large)
Alles krom, flink beschadigd.. En met geen mogelijkheid meer uit de voorvork te verwijderen. Schroefdraad, alles is kapot .. Puik werk vanMoof.
En dan krijg je hem zo terug. Ik vond het fietsen al wat gevaarlijk aanvoelen. Veel meer balhoofdspeling en mijn rem liep opeens aan na onderhoud. Net alles geprobeerd te herstellen..
Dan zie je dit.. VanMoof heeft mij met dit werk geprobeerd te laten verongelukken.
Echt onbestaanbaar.
:strip_exif()/f/image/RSlV6JGLhWb6hwYLMYk7TAwI.jpg?f=fotoalbum_large)
Alles krom, flink beschadigd.. En met geen mogelijkheid meer uit de voorvork te verwijderen. Schroefdraad, alles is kapot .. Puik werk vanMoof.
[ Voor 9% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 16-04-2022 12:33 . Reden: aanvulling ]
Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)
Zo dan! Geen goede reclame dit, ik zou echt flink verhaal gaan halen want dit kan echt niet..
Las in het FD een stuk dat de problemen zich blijven opstapelen bij vanmoof
Ja ook last vanHebben jullie met 1.8.1 versie van VanMoof app dat setting voor handmatige motorstand aanpassen, zich steeds reset zodra connectie met fiets weg is geweest?
Ja, ik vond dit ook wel bizar. Met vanmoof op de chat overeengekomen dat ik een andere fiets krijg. Moet wel eerst mijn oude opsturen voordat ik een andere krijg. 'swap' ben benieuwd of dat een refurbished exemplaar wordt if helemaal nieuw.HBO88 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 12:53:
Zo dan! Geen goede reclame dit, ik zou echt flink verhaal gaan halen want dit kan echt niet..
Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)
Wat een f#cking shame! En dat noemen ze dan “populair” bike doctors die alles van de fiets weten….Ferruginous Hwk schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 12:32:
Mijn fiets voor een reparatie naar VanMoof gestuurd.
Echt onbestaanbaar.
[Afbeelding]
Dat is ook de reden dat ik nevernooitniet onderhoud door dat stel incompetente prutsers laat doen!
Alleen garantie gevallen waar je ze verplicht voor nodig hebt. De rest doe ik lekker zelf!
Niet wij zelf (ik deel een fiets met mijn zoon) maar wel een collega van mij. Wij hadden verbindingproblemen met de onze. VanMoof contact opgenomen via chat, binnen 15 minuten 'over the air' opgelost. Oh, en keurig geholpen door een humane botDjVe schreef op woensdag 13 april 2022 @ 19:53:
Ik ben na 1900 km toe aan mijn 3e achterwiel (en tweede boosterknop, shifter en kettingkast). Krijg je een mooie grote doos thuis, zit er een compleet afgeragd,
Ik beveel geen VanMoof aan (huidige modellen) ik ben daar heel eerlijk in en krijg (net als mijn zoon vaak de vraag over de fietsen en leg het dan eerlijk uit m.b.t. klachten en problemen. Je moet geluk hebben en het zijn de 'snowflakes' onder de electrische fietsen (het woord stadsfiets onwaardig) het is een pronk fiets verkocht als een gadget, maar wel een hele leuke als hij het doet. Qua onderdelen kwaliteit is het ook niet het beste van het beste. Dat er dan 'merken ridders' hier die al voor honderden euro's aan hun fiets zelf hebben vervangen is hun keuze om deze eigen te maken. Dat moet geen must zijn om ze op de weg te houden voor een reeel aantal jaren.
Er wordt door leugenachtige product pluggers als Bright, AD (DPG) en tal van zogenaamde influencers een vals beeld gegeven onder de noemer "review" Een review is meer dan alleen een rondje fietsen en vals overenthousiast overkomen. In een goede review neem je ook mee de kwaliteit van de onderdelen, afwerking en service (na een 6 maanden) Dat is wat anders dan het merk VanMoof zoveel mogelijk overal (zelfs in andere artikelen over electrische fietsen) lopen te pluggen.
cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2
Ik begrijp niet dat als je iets zegt over hoe de snelheidslimiet te omzeilen je gemodereerd wordt terwijl iedereen ook nog eens weet dat het “waar” is, terwijl er hier een paar beschuldigingen worden neergeplempd waarvan geen enkel bewijs is, dat gewoon schaamteloos geschreven mag worden.litebyte schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 20:30:
[...]
Er wordt door leugenachtige product pluggers als Bright, AD (DPG) en tal van zogenaamde influencers een vals beeld gegeven onder de noemer "review" Een review is meer dan alleen een rondje fietsen en vals overenthousiast overkomen. In een goede review neem je ook mee de kwaliteit van de onderdelen, afwerking en service (na een 6 maanden) Dat is wat anders dan het merk VanMoof zoveel mogelijk overal (zelfs in andere artikelen over electrische fietsen) lopen te pluggen.
Ik vind dat als je de woorden “leugenachtig,vals beeld etc.” gebruikt je stevig in je schoenen dient te staan en met harde bewijzen moet komen want op deze manier is het gewoon schrijven vanuit je onderbuik.
Ik geloof nl helemaal niet dat we zonodig willens en wetens door Bright besodemieterd worden.
Ik zie een overduidelijke video van iemand die op een fiets zit, en wel degelijk de tekortkomingen, zoals bv doortrappen vd versnellingen laat zien en ook over kwaliteit ed spreekt en ook kritisch is.
En als hij zegt dat de fiets fijn fietst ben ik het met hem eens want dat vind ik ook.
Ik vind dus eerlijk gezegd bovenstaand commentaar een stuk misleidender dan de Bright review.
Want dan had ik wellicht de fiets niet gekocht en was “verkeerd” voorgelicht.
Er zijn heel erg veel mensen die met heel veel plezier op deze fiets rondrijden zoals ik en nauwelijks noemenswaardige problemen hebben.
Dus ik zou willen zeggen spreek voor jezelf en beticht mensen niet van zaken waar je jezelf schuldig aan maakt, namelijk valse voorlichting.
[ Voor 9% gewijzigd door MatMich op 17-04-2022 01:05 ]
Klopt als je een verkooppresentatie als review omschrijft geef je een vals beeld en je bent leugenachtig als je de fiets de hemel inprijst en nu de S5 uitkomt opeens begint te 'zeuren' over de versnelling van de S4 terwijl je de fiets een jaar aan het 'testen' bent als zogenaamde reviewer. Dan ben je onbetrouwbaar en leugenachtig.MatMich schreef op zondag 17 april 2022 @ 01:01:
[...]
Ik begrijp niet dat als je iets zegt over hoe de snelheidslimiet te omzeilen je gemodereerd wordt terwijl iedereen ook nog eens weet dat het “waar” is, terwijl er hier een paar beschuldigingen worden neergeplempd waarvan geen enkel bewijs is, dat gewoon schaamteloos geschreven mag worden.
Ik vind dat als je de woorden “leugenachtig,vals beeld etc.” gebruikt je stevig in je schoenen dient te staan en met harde bewijzen moet komen want op deze manier is het gewoon schrijven vanuit je onderbuik.
Ik geloof nl helemaal niet dat we zonodig willens en wetens door Bright besodemieterd worden.
Ik zie een overduidelijke video van iemand die op een fiets zit, en wel degelijk de tekortkomingen, zoals bv doortrappen vd versnellingen laat zien en ook over kwaliteit ed spreekt en ook kritisch is.
En als hij zegt dat de fiets fijn fietst ben ik het met hem eens want dat vind ik ook.
Ik vind dus eerlijk gezegd bovenstaand commentaar een stuk misleidender dan de Bright review.
Want dan had ik wellicht de fiets niet gekocht en was “verkeerd” voorgelicht.
Er zijn heel erg veel mensen die met heel veel plezier op deze fiets rondrijden zoals ik en nauwelijks noemenswaardige problemen hebben.
Dus ik zou willen zeggen spreek voor jezelf en beticht mensen niet van zaken waar je jezelf schuldig aan maakt, namelijk valse voorlichting.
Ik fiets ook heel plezierig op deze fiets, maar zorgelijk (kijkend naar kwaliteit, service en echte gebruikerssreviews) veel ook niet en dat is een essentieel onderdeel van een echte review daar moet je ook aandacht aan besteden anders ben je niet betrouwbaar en niets meer dan een over enthousiaste product plugger een verkoper.
[ Voor 8% gewijzigd door litebyte op 17-04-2022 11:07 ]
cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2
Gisteren in het FD
30.000 lopende klachten zaten er vorig jaar in de mailbox van de VanMoof-klantenservice. Kleine zaken, zoals een bel die het niet deed, maar ook fietsen die door een softwareprobleem niet meer van het slot gingen. Klanten moesten weken wachten op een antwoord, maanden op een herstelde fiets. 'Ga er maar wat aan doen', zo kregen nieuwe servicemedewerkers op hun eerste werkdag te horen.
Wat ging er mis bij het door Taco en Ties Carlier opgerichte bedrijf, dat de elektrische fiets in Nederland uit het domein van bejaarden met grote fietstassen op het platteland haalde, en hem naar Zuidas, hockeyveld en gymnasium bracht?
De broers Carlier zijn geboren ondernemers. Naast een bedrijf in festivalmuntjes en -bandjes importeren ze al sinds 2005 vouwfietsen uit Taiwan. Als uit de hand gelopen hobby bedenken ze in 2009 de VanMoof: een robuuste stadsfiets met geïntegreerde verlichting. De fiets is meteen een hit en de Carliers pakken door.
Volgens de broers moet een fiets zo minimalistisch mogelijk zijn. Met alleen standaardonderdelen lukt dat niet, en dus besluiten ze zoveel mogelijk zelf te ontwikkelen. Al snel zien ze de potentie van de elektrische fiets, en in 2013 lanceert VanMoof zijn eerste batterijvariant.
De marketingmachine van VanMoof doet de rest. Taco en Ties krijgen veel media-aandacht met hun fietsen, bijvoorbeeld met verhalen over hoe 'bike hunters' in dienst van VanMoof gestolen fietsen tot in het buitenland terughalen. De VanMoofs zijn rond 2016 steeds meer in het — voornamelijk hoofdstedelijke — straatbeeld te zien.
Dat is het moment dat de Carliers meer geld nodig hebben. Vanaf 2017 leveren diverse crowdfundingsacties in totaal zo'n €10 mln op. Ook komt de eerste durfinvesteerder aan boord. Een investeerder van het Nederlandse Slingshot Ventures ziet, als hij zijn eigen fiets in de winkel onder het Amsterdamse hoofdkantoor laat repareren, bankiers naar buiten lopen. 'Die hebben geld nodig', concludeert hij.
Slingshot zoekt jonge merken met tevreden klanten en gezonde marges van boven de 60% en heeft investeringen in onder meer scheermesjesleverancier Boldking en onlineticketbedrijf Tiqets. Voorman Marco Pieters ziet wel wat in VanMoof. Hij neemt contact op met Taco Carlier en steekt uiteindelijk €7 mln in de fietsenmaker.
Een jaar later, in 2018, komen de broers met hun nieuwste elektrische modellen, de S2 en X2. Weer slaat de fiets aan: in een paar maanden tijd plaatsen klanten voor €15 mln aan de reserveringen voor de €3398 kostende fiets.
VanMoof groeit als kool. Het aantal medewerkers stijgt snel tot ruim over de 100. Die zitten dan al lang niet meer alleen in Nederland. Een team ontwikkelaars en ontwerpers zit in Taiwan, en het bedrijf opent winkels in New York, Tokio, San Francisco, Londen en Parijs.
Niet alleen de hippe veertiger met geld
De omzet groeit, van €10 mln in 2018 naar €40 mln het jaar erna. De broers willen de kaap van €100 mln passeren in 2020. Daartoe worden diverse strategieën ontwikkeld. Van een abonnementsmodel waarbij de gebruiker tegen een vast maandbedrag een VanMoof leaset, tot prijsverhogingen. Maar het is de droom van de Carliers om de fiets voor een groot publiek bereikbaar te maken, en niet alleen voor de hippe veertiger met geld. De volgende generatie VanMoofs, de S3 en X3, kost met €1998 daarom 40% minder dan de vorige.
Dat heeft grote financiële consequenties. Er moet fors meer geld bij om de droom te realiseren. Slingshot haakt af: €7 mln was al aan de bovenkant van wat het fonds wil investeren per deelneming.
Het strategisch besluit is ook een gok. Adviseurs van VanMoof geloven juist dat een hoge marge nodig is om de investeringen in productvernieuwing mogelijk te maken. En dan is er nog de kwaliteit van de fietsen. Natuurlijk kunnen er kinderziektes zijn, maar de fietsen gaan gewoon veel te vaak kapot. Volgens de broers is dat niet erg: die ervaringen kan VanMoof gebruiken om de fiets te verbeteren. Zo werken softwaremakers immers ook, redeneren zij. Maar een fiets is anders: daar wil een gebruiker gewoon op kunnen rekenen.
Eigenzinnig
Amerikaanse en Taiwanese durfinvesteerders onder leiding van het gerenommeerde Balderton Capital nemen het stokje over en steken in drie financieringsrondes circa €160 mln in VanMoof. Een van de investeerders, Triple Point, waardeert VanMoof op ruim een half miljard euro, zo blijkt uit een deponering bij de Amerikaanse beurstoezichthouder.
Nederlandse durfinvesteerders zijn opvallend afwezig. 'De broers hebben de reputatie erg eigenzinnig te zijn', zegt een grote speler op voorwaarde van anonimiteit. 'Het is logisch dat Amerikanen instappen, want in de VS heeft het merk de grootste potentie', zegt een ander.
De S3 en X3-modellen tonen wat de broers willen: alles aan de fiets zelf ontwikkelen. Van zadel tot versnellingen en wielen: de Carliers willen niet afhankelijk zijn van grote leveranciers als Shimano of Bosch. Maar juist die eigengemaakte onderdelen vormen een struikelblok. De fabrieken in vooral Taiwan waar VanMoof ze bestelt, maken productiefouten.
Loeiend alarm
Zo komen containerladingen fietsen uit Azië naar Nederland waarvan het schakelsysteem niet goed functioneert. Een onderdeel blijkt net een paar millimeter te klein. Ook zijn er problemen met de zelfontwikkelde software, waardoor bijvoorbeeld het ingebouwde alarm tijdens het fietsen niet ophoudt met loeien of het slot volledig blokkeert. Het aantal fietsen dat binnen een jaar terug moet naar de winkel ligt bij de derde generatie volgens VanMoof niet op de verwachte 6%, maar op 10%. Bronnen denken dat het werkelijke percentage aanzienlijk hoger ligt.
Op die foutpercentages is de organisatie niet berekend. Het bedrijf heeft lang niet genoeg fietsenmakers in dienst om al die problemen op te lossen. En doordat de productie in Azië zit, duurt het lang voordat VanMoof problemen opmerkt, zo vertelt een oud-medewerker die er als kwaliteitscontroleur werkte: 'We haalden de fietsen uit de doos en liepen ze na. Als er dan een kinderziekte aan het licht kwam, wisten we: de komende maand hebben alle fietsen dit probleem.'
VanMoof haalt zijn omzetdoel niet. Uiteindelijk gaan in 2020 voor ruim €70 mln aan fietsen over de toonbank, ruim een kwart minder dan wat het aan het begin van het jaar verwachtte. Het zijn groeistuipen die horen bij de overgang van een scale-up naar een groot bedrijf met duizend werknemers en een beoogde omzet van een half miljard, zegt Taco Carlier. Om de problemen het hoofd te bieden is het managementteam uitgebreid, het aantal fietsmonteurs in opleiding opgevoerd. Er is een extra werkplaats in Amsterdam geopend om de wachtlijsten weg te werken. Het grote doel blijft een beursgang in drie tot vijf jaar.
Concurrentie
Intussen heeft VanMoof niet langer het monopolie op hippe elektrische fietsen. Concurrent Cowboy, een Belgische maker van elektrische fietsen, kreeg onlangs een kapitaalinjectie van €70 mln. Ook Veloretti en het Amerikaanse Bird maken een inhaalslag. De vraag is nu hoe vergevingsgezind de VanMoof-klanten zijn. En hoe snel het bedrijf de logistieke problemen onder de knie krijgt. 'Ik had een fiets voor mijn dochter besteld en vooruitbetaald en kreeg deze week bericht dat de levering was geannuleerd. Dat helpt niet', zegt een investeerder.
Dagelijkse leiding uit handen
VanMoof is op zoek naar een ervaren manager om de onstuimige groei van de Amsterdamse fietsmaker in goede banen te leiden. Daarna moet het Amsterdamse bedrijf binnen drie tot vijf jaar een beursgang maken, bevestigt mede-oprichter Taco Carlier tegenover het FD. VanMoof zit in een moeizame fase. Afgelopen vijf jaren groeide de maker van hippe elektrische fietsen als kool. De omzet steeg van €10 mln in 2017 naar ruim €90 mln afgelopen jaar, het aantal medewerkers naar ruim 900. Ceo Taco Carlier erkent dat wordt gezocht naar een ervaren leider voor de dagelijkse aansturing van het bedrijf. 'Het heeft mij overvallen wat er allemaal bij komt kijken om van een scale-up een grote, soepel draaiende machine te maken.' Hij somt op: 'Het gemotiveerd houden van medewerkers tijdens de lockdowns, het opzetten van een finance-afdeling, de personeelszaken goed regelen met beoordelingsgesprekken en een loongebouw, een opleidingsprogramma voor onze fietsenmakers, dat is allemaal niet makkelijk gebleken.'
30.000 lopende klachten zaten er vorig jaar in de mailbox van de VanMoof-klantenservice. Kleine zaken, zoals een bel die het niet deed, maar ook fietsen die door een softwareprobleem niet meer van het slot gingen. Klanten moesten weken wachten op een antwoord, maanden op een herstelde fiets. 'Ga er maar wat aan doen', zo kregen nieuwe servicemedewerkers op hun eerste werkdag te horen.
Wat ging er mis bij het door Taco en Ties Carlier opgerichte bedrijf, dat de elektrische fiets in Nederland uit het domein van bejaarden met grote fietstassen op het platteland haalde, en hem naar Zuidas, hockeyveld en gymnasium bracht?
De broers Carlier zijn geboren ondernemers. Naast een bedrijf in festivalmuntjes en -bandjes importeren ze al sinds 2005 vouwfietsen uit Taiwan. Als uit de hand gelopen hobby bedenken ze in 2009 de VanMoof: een robuuste stadsfiets met geïntegreerde verlichting. De fiets is meteen een hit en de Carliers pakken door.
Volgens de broers moet een fiets zo minimalistisch mogelijk zijn. Met alleen standaardonderdelen lukt dat niet, en dus besluiten ze zoveel mogelijk zelf te ontwikkelen. Al snel zien ze de potentie van de elektrische fiets, en in 2013 lanceert VanMoof zijn eerste batterijvariant.
De marketingmachine van VanMoof doet de rest. Taco en Ties krijgen veel media-aandacht met hun fietsen, bijvoorbeeld met verhalen over hoe 'bike hunters' in dienst van VanMoof gestolen fietsen tot in het buitenland terughalen. De VanMoofs zijn rond 2016 steeds meer in het — voornamelijk hoofdstedelijke — straatbeeld te zien.
Dat is het moment dat de Carliers meer geld nodig hebben. Vanaf 2017 leveren diverse crowdfundingsacties in totaal zo'n €10 mln op. Ook komt de eerste durfinvesteerder aan boord. Een investeerder van het Nederlandse Slingshot Ventures ziet, als hij zijn eigen fiets in de winkel onder het Amsterdamse hoofdkantoor laat repareren, bankiers naar buiten lopen. 'Die hebben geld nodig', concludeert hij.
Slingshot zoekt jonge merken met tevreden klanten en gezonde marges van boven de 60% en heeft investeringen in onder meer scheermesjesleverancier Boldking en onlineticketbedrijf Tiqets. Voorman Marco Pieters ziet wel wat in VanMoof. Hij neemt contact op met Taco Carlier en steekt uiteindelijk €7 mln in de fietsenmaker.
Een jaar later, in 2018, komen de broers met hun nieuwste elektrische modellen, de S2 en X2. Weer slaat de fiets aan: in een paar maanden tijd plaatsen klanten voor €15 mln aan de reserveringen voor de €3398 kostende fiets.
VanMoof groeit als kool. Het aantal medewerkers stijgt snel tot ruim over de 100. Die zitten dan al lang niet meer alleen in Nederland. Een team ontwikkelaars en ontwerpers zit in Taiwan, en het bedrijf opent winkels in New York, Tokio, San Francisco, Londen en Parijs.
Niet alleen de hippe veertiger met geld
De omzet groeit, van €10 mln in 2018 naar €40 mln het jaar erna. De broers willen de kaap van €100 mln passeren in 2020. Daartoe worden diverse strategieën ontwikkeld. Van een abonnementsmodel waarbij de gebruiker tegen een vast maandbedrag een VanMoof leaset, tot prijsverhogingen. Maar het is de droom van de Carliers om de fiets voor een groot publiek bereikbaar te maken, en niet alleen voor de hippe veertiger met geld. De volgende generatie VanMoofs, de S3 en X3, kost met €1998 daarom 40% minder dan de vorige.
Dat heeft grote financiële consequenties. Er moet fors meer geld bij om de droom te realiseren. Slingshot haakt af: €7 mln was al aan de bovenkant van wat het fonds wil investeren per deelneming.
Het strategisch besluit is ook een gok. Adviseurs van VanMoof geloven juist dat een hoge marge nodig is om de investeringen in productvernieuwing mogelijk te maken. En dan is er nog de kwaliteit van de fietsen. Natuurlijk kunnen er kinderziektes zijn, maar de fietsen gaan gewoon veel te vaak kapot. Volgens de broers is dat niet erg: die ervaringen kan VanMoof gebruiken om de fiets te verbeteren. Zo werken softwaremakers immers ook, redeneren zij. Maar een fiets is anders: daar wil een gebruiker gewoon op kunnen rekenen.
Eigenzinnig
Amerikaanse en Taiwanese durfinvesteerders onder leiding van het gerenommeerde Balderton Capital nemen het stokje over en steken in drie financieringsrondes circa €160 mln in VanMoof. Een van de investeerders, Triple Point, waardeert VanMoof op ruim een half miljard euro, zo blijkt uit een deponering bij de Amerikaanse beurstoezichthouder.
Nederlandse durfinvesteerders zijn opvallend afwezig. 'De broers hebben de reputatie erg eigenzinnig te zijn', zegt een grote speler op voorwaarde van anonimiteit. 'Het is logisch dat Amerikanen instappen, want in de VS heeft het merk de grootste potentie', zegt een ander.
De S3 en X3-modellen tonen wat de broers willen: alles aan de fiets zelf ontwikkelen. Van zadel tot versnellingen en wielen: de Carliers willen niet afhankelijk zijn van grote leveranciers als Shimano of Bosch. Maar juist die eigengemaakte onderdelen vormen een struikelblok. De fabrieken in vooral Taiwan waar VanMoof ze bestelt, maken productiefouten.
Loeiend alarm
Zo komen containerladingen fietsen uit Azië naar Nederland waarvan het schakelsysteem niet goed functioneert. Een onderdeel blijkt net een paar millimeter te klein. Ook zijn er problemen met de zelfontwikkelde software, waardoor bijvoorbeeld het ingebouwde alarm tijdens het fietsen niet ophoudt met loeien of het slot volledig blokkeert. Het aantal fietsen dat binnen een jaar terug moet naar de winkel ligt bij de derde generatie volgens VanMoof niet op de verwachte 6%, maar op 10%. Bronnen denken dat het werkelijke percentage aanzienlijk hoger ligt.
Op die foutpercentages is de organisatie niet berekend. Het bedrijf heeft lang niet genoeg fietsenmakers in dienst om al die problemen op te lossen. En doordat de productie in Azië zit, duurt het lang voordat VanMoof problemen opmerkt, zo vertelt een oud-medewerker die er als kwaliteitscontroleur werkte: 'We haalden de fietsen uit de doos en liepen ze na. Als er dan een kinderziekte aan het licht kwam, wisten we: de komende maand hebben alle fietsen dit probleem.'
VanMoof haalt zijn omzetdoel niet. Uiteindelijk gaan in 2020 voor ruim €70 mln aan fietsen over de toonbank, ruim een kwart minder dan wat het aan het begin van het jaar verwachtte. Het zijn groeistuipen die horen bij de overgang van een scale-up naar een groot bedrijf met duizend werknemers en een beoogde omzet van een half miljard, zegt Taco Carlier. Om de problemen het hoofd te bieden is het managementteam uitgebreid, het aantal fietsmonteurs in opleiding opgevoerd. Er is een extra werkplaats in Amsterdam geopend om de wachtlijsten weg te werken. Het grote doel blijft een beursgang in drie tot vijf jaar.
Concurrentie
Intussen heeft VanMoof niet langer het monopolie op hippe elektrische fietsen. Concurrent Cowboy, een Belgische maker van elektrische fietsen, kreeg onlangs een kapitaalinjectie van €70 mln. Ook Veloretti en het Amerikaanse Bird maken een inhaalslag. De vraag is nu hoe vergevingsgezind de VanMoof-klanten zijn. En hoe snel het bedrijf de logistieke problemen onder de knie krijgt. 'Ik had een fiets voor mijn dochter besteld en vooruitbetaald en kreeg deze week bericht dat de levering was geannuleerd. Dat helpt niet', zegt een investeerder.
Dagelijkse leiding uit handen
VanMoof is op zoek naar een ervaren manager om de onstuimige groei van de Amsterdamse fietsmaker in goede banen te leiden. Daarna moet het Amsterdamse bedrijf binnen drie tot vijf jaar een beursgang maken, bevestigt mede-oprichter Taco Carlier tegenover het FD. VanMoof zit in een moeizame fase. Afgelopen vijf jaren groeide de maker van hippe elektrische fietsen als kool. De omzet steeg van €10 mln in 2017 naar ruim €90 mln afgelopen jaar, het aantal medewerkers naar ruim 900. Ceo Taco Carlier erkent dat wordt gezocht naar een ervaren leider voor de dagelijkse aansturing van het bedrijf. 'Het heeft mij overvallen wat er allemaal bij komt kijken om van een scale-up een grote, soepel draaiende machine te maken.' Hij somt op: 'Het gemotiveerd houden van medewerkers tijdens de lockdowns, het opzetten van een finance-afdeling, de personeelszaken goed regelen met beoordelingsgesprekken en een loongebouw, een opleidingsprogramma voor onze fietsenmakers, dat is allemaal niet makkelijk gebleken.'
4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD
Veloretti levert ook e-bikes en heeft een ervaringen thread. Best mooie fietsen met goede onderdelen.Joydashy schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:51:
En hoe weet jij dat allemaal?litebyte schreef op zondag 17 april 2022 @ 11:02:
[...]
Klopt als je een verkooppresentatie als review omschrijft geef je een vals beeld en je bent leugenachtig als je de fiets de hemel inprijst en nu de S5 uitkomt opeens begint te 'zeuren' over de versnelling van de S4 terwijl je de fiets een jaar aan het 'testen' bent als zogenaamde reviewer. Dan ben je onbetrouwbaar en leugenachtig.
Ik fiets ook heel plezierig op deze fiets, maar zorgelijk (kijkend naar kwaliteit, service en echte gebruikerssreviews) veel ook niet en dat is een essentieel onderdeel van een echte review daar moet je ook aandacht aan besteden anders ben je niet betrouwbaar en niets meer dan een over enthousiaste product plugger een verkoper.
Aanames (verkooppresentatie’s) veronderstellingen (zogenaamde reviewer), beledigingen (leugenachtig) regelrechte onwaarheden ( de versnelling vd S4 werd ook in de eerste review al aan de orde gesteld)
Kom op nou, ik vind dit soort beweringen nogal “ongemakkelijk” en kan me hier 100% niet! in vinden.
Nogmaals, als je het niet hard kan maken dien je je terughoudender op te stellen want dit is eigenlijk gewoon ordinaire laster.
Prima ik kan me er wel in vinden, vandaar ook mijn mening over valselijke product plug sites als Bright, en valselijke leugenachtige artikelen in het AD en andere 'dpg-achtigen' (met elke maand 10 andere fietsen) 'de beste ebikes' voor u getest...Het is een vorm van oplichting
Natuurlijk kunnen er kinderziektes zijn, maar de fietsen gaan gewoon veel te vaak kapot. Volgens de broers is dat niet erg: die ervaringen kan VanMoof gebruiken om de fiets te verbeteren. Zo werken softwaremakers immers ook, redeneren zij. Maar een fiets is anders: daar wil een gebruiker gewoon op kunnen rekenen.
En daar gaat het dus ook fout voor de broers. De markt verkeerd inschatten, een fiets is geen software pakket maar een stuk hardware waar de gebruiker zonder problemen gebruik van wil maken.
Ook ik rij voor 90% tevreden rond op de fiets maar die andere 10% zijn toch ergernissen en die blijven wel aanwezig. Net mijn S3 na een 1000 kilometer beurt opgehaald en de ketting maakt nu ineens lawaai terwijl dat hiervoor niet zo was. Volgens mij zijn de monteurs nog niet ‘voldoende’ opgeleid……..
Bang dat de volgende fiets geen VM wordt.
En daar gaat het dus ook fout voor de broers. De markt verkeerd inschatten, een fiets is geen software pakket maar een stuk hardware waar de gebruiker zonder problemen gebruik van wil maken.
Ook ik rij voor 90% tevreden rond op de fiets maar die andere 10% zijn toch ergernissen en die blijven wel aanwezig. Net mijn S3 na een 1000 kilometer beurt opgehaald en de ketting maakt nu ineens lawaai terwijl dat hiervoor niet zo was. Volgens mij zijn de monteurs nog niet ‘voldoende’ opgeleid……..
Bang dat de volgende fiets geen VM wordt.
Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof
Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof
Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.