Hoop dat de s5 betere bluetooth heeft zodat twee apparaten tegelijk verbonden kunnen zijn
Er werd ook iets gezegd over verbeterde torque control, maar dit had volgens mij meer te maken dat de e-shifter goed communiceert met de motor over de schakelmomenten.
Vraag is of er nu een goed werkende torque control op de motoraansturing zit middels pedaalsensoren?
Verder weinig grote veranderingen, nog steeds:
- voorwielmotor
- kettingaandrijving
- e-shifter
- ingebouwde batterij
Geen ingebouwde display meer?? bezuiniging?
Vindt een telefoon op het stuur maar niets.
Zag op de website specs dat de range nog steeds min 60km is bij full power, en de genoemde 150km range is in eco mode. Vreemd genoeg zijn de laadtijden van de accu meer dan verdubbeld, 6,5 uur voor 0-100% en 2,5 uur voor 0-50% ??
En alleen in wit verkrijgbaar? Geen zwart ?
Dat is een gemiste kans. wellicht komt die later nog in bestelling?
Denk dat andere E-bikes nu wel VM voorbij gaan streven....
Ben blij met mijn recent gekochte zwarte S3, geen spijt.
Vraag is of er nu een goed werkende torque control op de motoraansturing zit middels pedaalsensoren?
Verder weinig grote veranderingen, nog steeds:
- voorwielmotor
- kettingaandrijving
- e-shifter
- ingebouwde batterij
Geen ingebouwde display meer?? bezuiniging?
Vindt een telefoon op het stuur maar niets.
Zag op de website specs dat de range nog steeds min 60km is bij full power, en de genoemde 150km range is in eco mode. Vreemd genoeg zijn de laadtijden van de accu meer dan verdubbeld, 6,5 uur voor 0-100% en 2,5 uur voor 0-50% ??
En alleen in wit verkrijgbaar? Geen zwart ?
Dat is een gemiste kans. wellicht komt die later nog in bestelling?
Denk dat andere E-bikes nu wel VM voorbij gaan streven....
Ben blij met mijn recent gekochte zwarte S3, geen spijt.
Ben ik nu de enige die de kettingkast raar ziet uitvallen?
Zit daar een extra rolletje om de kettingkast smaller te maken?
En het gewicht van de S5 is 2 kg zwaarder dan de S3. Dat is behoorlijk veel, terwijl de batterij ca 5% kleiner wordt.
Zit daar een extra rolletje om de kettingkast smaller te maken?
En het gewicht van de S5 is 2 kg zwaarder dan de S3. Dat is behoorlijk veel, terwijl de batterij ca 5% kleiner wordt.
[ Voor 32% gewijzigd door Tommie12 op 05-04-2022 18:09 ]
Sony A7 iv en wat recycled glas
Dus nu eindelijk een krachtsensor en beter werkende E-shifter, maar nog steeds een voorwielmotor, normale fietsketting, custom E-shifter en niet-verwijderbare accu. Behoorlijk 'meh', dit is meer een refresh en dus de S3+. Het is dat VanMoof dondersgoed is in super gelikte marketing, want ze gaan links en rechts ingehaald worden door andere merken.
[ Voor 23% gewijzigd door stin00 op 05-04-2022 18:18 ]
Niet een revolutie maar een evolutie. Niet verkeerd.
Beter schakelen, een krachtsensor en ogenschijnlijk betere remmen stonden zeker op mijn verlanglijst. Echter, het is niet genoeg om over te stappen vanaf een S3.
Beter schakelen, een krachtsensor en ogenschijnlijk betere remmen stonden zeker op mijn verlanglijst. Echter, het is niet genoeg om over te stappen vanaf een S3.
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
En het doet me ook niet willen upgraden vanaf een huidige S3. Geen belt, geen enviolo of middenmotor noch uitneembare accu dat zijn de zaken die de VanMoof up to par brengen. Voor hetzelfde bedrag kun je ook de Veloretti of een Lekker Amsterdam+/GT met meerprijs bike overwegen.stin00 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 18:16:
Dus nu eindelijk een krachtsensor en beter werkende E-shifter, maar nog steeds een voorwielmotor, normale fietsketting, custom E-shifter en niet-verwijderbare accu. Behoorlijk 'meh', dit is meer een refresh en dus de S3+. Het is dat VanMoof dondersgoed is in super gelikte marketing, want ze gaan links en rechts ingehaald worden door andere merken.
Geen display meer is echt een stap terug!
Ga echt niet m’n iPhone van +1K op een fietsstuur klikken! En dan een paar lampjes die bewegen om je acculading en snelheid weer te geven. Leuk, maar praktisch?
Nog steeds prutsbanden zonder reflectie, accu niet uitneembaar en geen riem.
Jammer. Geen innovatieprijs..
Ga echt niet m’n iPhone van +1K op een fietsstuur klikken! En dan een paar lampjes die bewegen om je acculading en snelheid weer te geven. Leuk, maar praktisch?
Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio
Op elektrek.co staat: Both bikes come with a 2A charger that can be upgraded to a faster 5A charger. They each have their own front and rear racks available, with secondary heavier-duty racks available for carrying larger loads.sky_walker schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 17:30:
Dus dat verklaart denk ik de langere laadtijd. en een kortere met een 5A lader.
https://electrek.co/2022/...a5-with-new-angled-frame/
Ik vind het zo op het eerste oogpunt wel wat hebben hoor, ik ben een oud S3 rijder, maar na vele problemen dat hok toch weggedaan. Het design is gewoon prachtig vandaar mijn aankoop destijds.
Als de krachtsensor zijn werk doet en de nieuwe e-shifter werkt feilloos is het een prima fiets naar mijn idee. De krachtsensor zal een hele andere belevenis geven.
Ik heb mezelf in ieder geval ingeschreven voor een toekomstige bestelling.
Als de krachtsensor zijn werk doet en de nieuwe e-shifter werkt feilloos is het een prima fiets naar mijn idee. De krachtsensor zal een hele andere belevenis geven.
Ik heb mezelf in ieder geval ingeschreven voor een toekomstige bestelling.
Apple | Marantz | B&W
Leuk voor over 2 jaar met nieuwe fietsenplan. Of hopen dat m'n fiets al eerder gestolen wordt..
Ik lees trouwens dat er momenteel meer dan 900 mensen werken bij vanmoof! Zoveel had ik niet gedacht
Ik lees trouwens dat er momenteel meer dan 900 mensen werken bij vanmoof! Zoveel had ik niet gedacht
Ik mis ook de echte innoviteit in deze modellen. Waarom anders geen display in het stuur. Geen verwisselbare batterijEddy 6 pack schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 21:13:
Als ze de auto-versnellnig goed kunnen krijgen dan is er voor nieuw geinteresseerden een leuke fiets. Maar ik raad iedereen nu aan om geen early adopter te zijn maar de eerste maanden maar even afwachten,
Voor 2500,- Euro kan je ook kijken naar de nieuwe Ampler die gebouwd is met goede kwalitatief bewezen onderdelen.
cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2
Die Ampler Axel is inderdaad ook tof, had ik nog niet eerder gezien. Ik baal dat de VM S5 geen riem heeft ipv een ketting. Krachtsensor is in ieder geval iets. Lastige keuze, enerzijds weinig innovatie, anderzijds als de S3 problemen in de S5 zijn opgelost is het wel een solide ding.
Ik kende ‘m ook niet. Ziet er goed uit!Justin schreef op woensdag 6 april 2022 @ 08:45:
Die Ampler Axel is inderdaad ook tof, had ik nog niet eerder gezien. …
** Knip, zie de topicwaarschuwing. **
[ Voor 15% gewijzigd door Taro op 06-04-2022 16:40 ]
Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio
Merkwaardig dat ze een 5 op de markt gooien voor de zomer terwijl de met veel bombarie aangekondigde V eind dit jaar zal verschijnen. Die lijkt mij voor 3500 euro meer bang for the buck.
Helemaal mee eens, je bent dus verplicht om een SP connect hoesje om je telefoon te doen als je het display wilt gebruiken. Ik heb geen hoesje om me telefoon dus dit is echt al een grote minpunt voor mij.Eddy 6 pack schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 21:13:
Echt zitten wachten op dit nieuwe model maar valt zwaar tegen

Misschien toch maar voor een S3 kijken, zijn de E-shifter problemen nog steeds een ding?
Zojuist een preorder code ontvangen in de mail. Ik ben nog verbaasd dat er maar 1 kleur is (die me niet aanspreekt). Ik gooi ‘m hier wel online als ik besluit deze niet te gebruiken.
Mwa is wel een hele andere fiets. S5 is een stadsfiets plus. VanMoof V is meer categorie speed pedelec en imo minder geschikt om veel in de stad te gebruiken.Benefit schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:25:
Merkwaardig dat ze een 5 op de markt gooien voor de zomer terwijl de met veel bombarie aangekondigde V eind dit jaar zal verschijnen. Die lijkt mij voor 3500 euro meer bang for the buck.
Benieuwd of er straks slimmeriken zijn die de e-shifter van de S5 proberen op de S3. Geen idee of dat gaat (hardware/software) maar voor alles is een oplossing 😎
Mochten mensen een toegangscode willen hebben voor de S5 of A5:
Voor een rotatiesensor alleen ga ik niet upgraden. Zeker niet als je nog zoals ik in de outlet een S3 voor 1598 euro hebt kunnen kopen ipv 2498 euro voor de S5.
Ik zie nu nog een 2020 S3 voor 1868 euro en een 2021 S3 voor 1878 euro. Dat vind ik persoonlijk een betere deal.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Voor een rotatiesensor alleen ga ik niet upgraden. Zeker niet als je nog zoals ik in de outlet een S3 voor 1598 euro hebt kunnen kopen ipv 2498 euro voor de S5.
Ik zie nu nog een 2020 S3 voor 1868 euro en een 2021 S3 voor 1878 euro. Dat vind ik persoonlijk een betere deal.
[ Voor 16% gewijzigd door Taro op 06-04-2022 18:13 ]
Ik heb zojuist een code gekregen voor de S5 maar ik ben nog helemaal content met mijn 2017 electrified S
En wacht nog even op de V straks. Mocht iemand interesse hebben in de code even een PM 😀
En wacht nog even op de V straks. Mocht iemand interesse hebben in de code even een PM 😀
[ Voor 3% gewijzigd door x360junkie op 06-04-2022 11:31 ]
Nou de v5 is ook niet echt een vooruitgang te noemen.. Twee jaar gewerkt aan nieuwe kinderachtige ledlampjes, display helemaal weg, batterij niet verwijderbaar gemaakt, geen belt drive enz..
Er was alleen nog tijd voor een torque sensor en een kitscherig glanslakje..en een prijsverhoging. Pfff #bordvoorjekop.
En 4 overslaan vanwege de Aziatische markt? Lol iemand kijkt teveel naar Samsung. Doe eff normaal.
Er was alleen nog tijd voor een torque sensor en een kitscherig glanslakje..en een prijsverhoging. Pfff #bordvoorjekop.
En 4 overslaan vanwege de Aziatische markt? Lol iemand kijkt teveel naar Samsung. Doe eff normaal.
Nou, wat een negatieve reacties
Ik heb wel zin in een nieuwe VM.
Wat zal mijn (goed) gebruikte S3 nog opbrengen? 1500?
Ik heb wel zin in een nieuwe VM.
groeten GJ
Voor 2 jaar tussen lanceringen is de mate van innovatie erg beperkt. Tegelijk zitten ze ook wel aan de max met de klassieke setup van front hub motor, chain drive en naafversnellingen. Je kunt dat incrementeel verbeteren maar een revolutie kun je niet verwachten. Zolang VM weigert de basis aan te pakken zal dit het een beetje zijn. De pricebump van ±15% was gezien de inflatie ook wel te verwachten.
Ik sla deze generatie in ieder geval even over.
Ik sla deze generatie in ieder geval even over.
Ben benieuwd of ze ook wat hebben gedaan aan die veel te trage bel op de VM S3.
Voel me af en toe echt spuit elf.. Echt veel vertraging tussen het drukken op de bel en het feitelijke geluid. De gevaarlijke situatie is vaak al voorbij als dat ding begint te bellen.
Ben niet onder de indruk van de S5. Ik ga zeker geen telefoon koppelen van +1k€ aan het stuur zodat die kapot kan trillen. Volgens mij zijn een aantal zaken nog niet opgelost als ik zo de video van Bright over de introductie van de S5/A5 bekijk want dan ineens is het nog een prototype waar VM de komende maanden aan zal gaan werken. (datzelfde verhaal kregen we bij de introductie van de S3 en laat het prototype nou precies zo beroerd schakelen als de productiemodellen daarna.
Voel me af en toe echt spuit elf.. Echt veel vertraging tussen het drukken op de bel en het feitelijke geluid. De gevaarlijke situatie is vaak al voorbij als dat ding begint te bellen.
Ben niet onder de indruk van de S5. Ik ga zeker geen telefoon koppelen van +1k€ aan het stuur zodat die kapot kan trillen. Volgens mij zijn een aantal zaken nog niet opgelost als ik zo de video van Bright over de introductie van de S5/A5 bekijk want dan ineens is het nog een prototype waar VM de komende maanden aan zal gaan werken. (datzelfde verhaal kregen we bij de introductie van de S3 en laat het prototype nou precies zo beroerd schakelen als de productiemodellen daarna.
Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)
Goedkoopste op Marktplaats is 1.800 euro voor een met heel weinig kilometers. Ik zou zeggen een 1.650 euro?gjbos schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:57:
Doordat ze zo snel zijn met hun reviews vind ik ze absoluut niet objectief.sky_walker schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 19:12:
Inmiddels een preview van bright op youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=xDl_gN5jVII
Geen woord over de zwakke service....
Het heeft er alle schijn van dat ze goed gesponsord worden door VM.
Ik bezit een Electrified en een S3 en heb vooralsnog geen code ontvangen. Heb bij voorgaande releases wel codes ontvangen. Eerst maar eens de S3 verkopen dan...
Ampler axel is een one-speed. Keuze voor mij blijft tussen de vanmoof s5 en lekker bikes amsterdam gt. Voordeel van de gt is 640 whr accu, standaard (goede) onderdelen waaronder riemaandrijving, bafang m420 en enviolo automatiq en verwisselbare accu.
Voordelen vanmoof is hip en enkele mooie functies zoals kicklock en gps/Apple findme.
Voordelen vanmoof is hip en enkele mooie functies zoals kicklock en gps/Apple findme.
Ik herken dit totaal niet, heb een 2020 s3.Ferruginous Hwk schreef op woensdag 6 april 2022 @ 10:50:
Voel me af en toe echt spuit elf.. Echt veel vertraging tussen het drukken op de bel en het feitelijke geluid. De gevaarlijke situatie is vaak al voorbij als dat ding begint te bellen..
Belt direct zodra ik de knop indruk
Doen! Prima fietsje als je een goed functionerend exemplaar hebt. Zou er dan ook een in de outlet kopen. Voordeliger en je kan er eerst op fietsen voordat je hem koopt.RAR_ schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:26:
[...]
Misschien toch maar voor een S3 kijken, zijn de E-shifter problemen nog steeds een ding?
Eshifter problemen heb ik totaal (nog steeds) niet.
Heel af en toe een klein doortrapje, maar dat is verwaarloosbaar en m.i. het binnenste van de naaf ipv de eshifter.
[ Voor 4% gewijzigd door Eddy 6 pack op 06-04-2022 12:29 ]
Het is toch super duidelijk een preview, hij benadrukt zelfs een aantal keer dat het om een pre productie model gaat.Tommie12 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 11:43:
[...]
Doordat ze zo snel zijn met hun reviews vind ik ze absoluut niet objectief.
Geen woord over de zwakke service....
Het heeft er alle schijn van dat ze goed gesponsord worden door VM.
Je hoeft de telefoon niet aan het stuur te hangen. Het enige wat ik zou missen is de exacte snelheidsaanduiding, maar de rest werd bij de S3 weergegeven in percentages.Ferruginous Hwk schreef op woensdag 6 april 2022 @ 10:50:
Persoonlijk zou de telefoon sowieso niet gebruiken, want ik gebruik magsafe op mijn iPhone. Ik ben niet bereid om twee hoezen te gebruiken.
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Ja, maar je kan van Bright geen echt kritische review verwachten...J-M-T schreef op woensdag 6 april 2022 @ 12:36:
[...]
Het is toch super duidelijk een preview, hij benadrukt zelfs een aantal keer dat het om een pre productie model gaat.
Het is allemaal fantastisch en ooh en aah...
Weet iemand of de S5 net zoals de S3 harder kan tot 32? Kijken ze naar de locatie van de fiets, zoals de V of wordt dit via de app weer bepaald, zoals het nu gaat met de Moofer app? Want ik zou hem alleen kopen als ie net die paar kmph harder kan.
Ik vind Bright over het algemeen best kritisch, in deze preview niet direct en snapte persoonlijk de directe meerwaarde niet, maar de normale reviews geven mij persoonlijk toch altijd wel iets meer beeld qua plussen en minnen om mee te nemen in overwegingen.Tommie12 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 13:20:
[...]
Ja, maar je kan van Bright geen echt kritische review verwachten...
Kan me niet voorstellen dat de Moofer app de S5 niet gaat ondersteunen, maar is nog koffiedik kijken denk ik.bincvburen schreef op woensdag 6 april 2022 @ 13:23:
Weet iemand of de S5 net zoals de S3 harder kan tot 32? Kijken ze naar de locatie van de fiets, zoals de V of wordt dit via de app weer bepaald, zoals het nu gaat met de Moofer app? Want ik zou hem alleen kopen als ie net die paar kmph harder kan.
[ Voor 32% gewijzigd door Justin op 06-04-2022 13:26 . Reden: aanvulling ]
Een stadsfiets is voor mij ook een fiets die je gerust een maandje buiten kan laten staan, die tegen een flink stootje kan en waar je op de trappers (tegen de wind in) kan stampen. Dat alles is niet een electrische VanMoof (S3)Wheeliemaker schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:31:
[...]
Mwa is wel een hele andere fiets. S5 is een stadsfiets plus. VanMoof V is meer categorie speed pedelec en imo minder geschikt om veel in de stad te gebruiken.
VanMoof is een fiets die wordt verkocht in de massamedia als de 'iphone' op wielen.
De aan engheid grenzende jubelverhalen op Bright en in de als krant verpakte reclame folder AD over deze nieuwe modellen en VanMoof gaf me behoorlijke jeuk. Laten we eerst maar eens afwachten of de problemen waar de S3 mee kampt voor heel veel gebruikers ook zijn opgelost in deze nieuwe modellen
cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2
ja ik hoop het, nou, dan heb ik voor 800/900 euro toch een mooie upgrade![911] schreef op woensdag 6 april 2022 @ 11:03:
[...]
Goedkoopste op Marktplaats is 1.800 euro voor een met heel weinig kilometers. Ik zou zeggen een 1.650 euro?
groeten GJ
Stond op het punt de S5 te bestellen, maar hoe langer ik keek naar het bestelformulier, hoe meer ik ging twijfelen.
- Servicegerichtheid VM, hoe is dat anno 2022?
- Kinderziektes bij een nieuwe release, wil ik dit wel?
- De bouwkwaliteit van een S3 vond ik nou niet echt zaligmakend, vermoedelijk is dat bij een S5 nog steeds van toepassing?
Maar vooral het NU moeten betalen van 2500 euro en pas in juli rijden, rekening houdende met bovenstaande punten, vind ik nogal wat.
- De bouwkwaliteit van een S3 vond ik nou niet echt zaligmakend, vermoedelijk is dat bij een S5 nog steeds van toepassing?
Maar vooral het NU moeten betalen van 2500 euro en pas in juli rijden, rekening houdende met bovenstaande punten, vind ik nogal wat.
[ Voor 3% gewijzigd door Ron_Tweaker op 06-04-2022 23:16 ]
Apple | Marantz | B&W
Bright is een productplug site, niets meer.Tommie12 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 13:20:
[...]
Ja, maar je kan van Bright geen echt kritische review verwachten...
Ik dacht dat een VM een budgetfiets was.gjbos schreef op woensdag 6 april 2022 @ 13:43:
[...]
ja ik hoop het, nou, dan heb ik voor 800/900 euro toch een mooie upgrade!
Als je bereid bent om elk jaar 800-900€ uit te geven, dan kan je ook een échte electrische fiets kopen met riem, middenmotor etc.
ja zit wat in.Tommie12 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:39:
[...]
Ik dacht dat een VM een budgetfiets was.
Als je bereid bent om elk jaar 800-900€ uit te geven, dan kan je ook een échte electrische fiets kopen met riem, middenmotor etc.
Echter, ik heb 'm nu over 1 week precies 2 jaar.
Gekocht voor 2000 (dacht ik), dus bij verkoop van 1700 (ja geen idee, hoop ik) kost mij de fiets gemiddeld ((2000-1700)=300)/24 mnd= 12,50 per maand. (ja even ruim in mijn voordeel gerekend).
Dus valt mee ,
ja tuurlijk kun je je zelf altijd mooier uitrekenen dan het is, wat ik ook doe
groeten GJ
Sowieso vind ik de keuze om S4 over te slaan, om vervolgens een VanMoof V (Romeinse 5) en VanMoof S5 in hetzelfde jaar uit te brengen, vrij merkwaardig...Benefit schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:25:
De vraag is vooral of de nieuwe generatie genoeg veranderingen bied ten opzichte van de huidige, voor het prijsverschil. Als je nog geen S3 hebt is het wat anders, maar ik ben nog niet zo huiverig om mijn S3 in te wisselen helaas. Dat was bij S2 -> S3 wel anders, al was dat verschil op papier ook niet enorm. De specificaties van de S3 en S5 verschillen volgens mij ook weinig, en of de 'near silent motor' en 'flawless three-gear shifting' ook echt werken dan bij de S3, zoals geadverteerd wordt, moet nog blijken. Lastig....gjbos schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:59:
[...]
ja zit wat in.
Gekocht voor 2000 (dacht ik), dus bij verkoop van 1700 (ja geen idee, hoop ik) kost mij de fiets gemiddeld ((2000-1700)=300)/24 mnd= 12,50 per maand. (ja even ruim in mijn voordeel gerekend).
Dus valt mee ,
Iemand hier ervaring met de Piece of Mind verzekering? En dan eigenlijk vooral iemand die 'm helaas heeft moeten gebruiken? Blijf het idee van geen-slot nodig hebben (lees: kickslot) toch wel geniaal en die €250 denk ik wel waard.
Staat zelfs op de vanmoof site, snelheid 25km/h of 20mph. Dus ja kan gewoon harder, heb je moofer niet voor nodig.bincvburen schreef op woensdag 6 april 2022 @ 13:23:
Ik heb geen peace of mind. Diefstal variant is overigens 350 euro en vind het persoonlijk dat niet waard.Justin schreef op woensdag 6 april 2022 @ 15:24:
Iemand hier ervaring met de Piece of Mind verzekering? En dan eigenlijk vooral iemand die 'm helaas heeft moeten gebruiken? Blijf het idee van geen-slot nodig hebben (lees: kickslot) toch wel geniaal en die €250 denk ik wel waard.
Bij diefstal krijg je een gelijkwaardige fiets terug als ze hem niet kunnen traceren. Dus geen nieuwe fiets.
Als je een fietsverzekering neemt van bijv. allianz dan heb je voor nog geen 150 euro voor 3 jaar klaar. (of doorlopend, net wat je wilt)
Bij diefstal krijg je de nieuwwaarde terug, ook bijvoorbeeld aan het eind van dat 3e jaar.
Dat lijkt mij een veel betere deal eerlijk gezegd.
Ik gebruik zelf ook geen extra slot, want dan ben je het hele concept van die kicklock kwijt. Dus als hij een keer gestolen wordt heb ik gewoon pech en ga ervan uit dat de verzekering uitkeert
(woon overigens niet in de stad en ben niet afhankelijk van de fiets, om dat in perspectief te zetten.)
[ Voor 15% gewijzigd door HBO88 op 06-04-2022 15:52 ]
Zojuist een S5 besteld levering tussen 1 - 31 juli. Dit wordt mijn eerste VanMoof dus ben benieuwd.
3 toegangscodes beschikbaar mocht iemand ook een bestelling willen plaatsen.
VM5-1-WQUC0A50
VM5-2-EU7JO3RR
VM5-2-HPE7VYV5
3 toegangscodes beschikbaar mocht iemand ook een bestelling willen plaatsen.
VM5-1-WQUC0A50
VM5-2-EU7JO3RR
VM5-2-HPE7VYV5
[ Voor 12% gewijzigd door marcootten op 07-04-2022 13:09 ]
4 heeft in Japan (en daar rijden er relatief nogal wat rond) een negatieve klank. '4' spreek je uit als "shi"oscarwashere schreef op woensdag 6 april 2022 @ 15:07:
[...]
Sowieso vind ik de keuze om S4 over te slaan, om vervolgens een VanMoof V (Romeinse 5) en VanMoof S5 in hetzelfde jaar uit te brengen, vrij merkwaardig...
evenals "dood" spreek je ook uit als 'shi'
En omdat er nogal wat 'dode' modellen 3 zijn in Japan (m.n. de X3) is het dubbelop als de volgende serie ook voor velen ook doa is en dan ook nog eens 4 heet.
Dus een 2 jaar oude fiets verliest maar 15% waarde?gjbos schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:59:
[...]
ja zit wat in.
Dus valt mee ,
Lijkt me nogal optimistisch, het zou impliceren dat een VM makkelijk 7 jaar mee kan gaan... daar twijfel ik aan.
Anderzijds, als het lukt, dan heb je inderdaad heel goedkoop gefietst...
Dat komt doordat de nieuwprijs van een S3 tegenwoordig €2348 is. Tot en met juni 2021 kon je hem nog voor €1998 kopen, dus als je toen kocht en nu verkoopt heb je weinig afschrijving/verlies.Tommie12 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 17:54:
[...]
Dus een 2 jaar oude fiets verliest maar 15% waarde?
Lijkt me nogal optimistisch, het zou impliceren dat een VM makkelijk 7 jaar mee kan gaan... daar twijfel ik aan.
Anderzijds, als het lukt, dan heb je inderdaad heel goedkoop gefietst...
Overigens weten we nu waarom de S3 (niet zo ineens, maar goed aangekondigd) in prijs steeg afgelopen maart, van €2198 naar €2348... Om de prijs van de S5 (€2498 'introductieprijs') in beter perspectief te plaatsen
Hier ook geen trage bel, nooit van gehoord!Ferruginous Hwk schreef op woensdag 6 april 2022 @ 10:50:

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
Inderdaad, S3 ziet er mooier uit, klauwen ook niet uitwisselbaar, dikke kraak voor mijEddy 6 pack schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 21:13:
Hier ook geen issues met mijn september 2020 S3, fiets rijd beter met de dagRAR_ schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:26:
[...]
Helemaal mee eens, je bent dus verplicht om een SP connect hoesje om je telefoon te doen als je het display wilt gebruiken. Ik heb geen hoesje om me telefoon dus dit is echt al een grote minpunt voor mij.
Echt zitten wachten op dit nieuwe model maar valt zwaar tegen![]()
Toch wel een matige update. Ik heb de S2 wit (fog white) en ziet er voor 95% hetzelfde uit. Fietst fantastisch… ik ben best te porren voor een nieuwe, maar dit is dan zo’n matige update.
Ik heb inmiddels de S5 met Piece of Mind besteld
Nu begint het lange wachten, haha.
Ik kreeg daarbij trouwens 2 early access codes, hopelijk kan ik iemand daar net zo blij mee maken als dat ik was met de tweaker die de code met mij deelde.
(laat even weten als je 'm hebt gebruikt zodat niet iedereen oneindig hoeft te proberen?)
Ik kreeg daarbij trouwens 2 early access codes, hopelijk kan ik iemand daar net zo blij mee maken als dat ik was met de tweaker die de code met mij deelde.
Members only: VanMoof Early Access code #1
Inloggen
Members only: VanMoof Early Access code #2
Inloggen
(laat even weten als je 'm hebt gebruikt zodat niet iedereen oneindig hoeft te proberen?)
-
[ Voor 100% gewijzigd door R0sso op 06-04-2022 22:15 ]
De grootste problemen zijn er met de auto-versnellingen en connectie met de fiets. Veel mensen hebben het dan nog over het service niveau (ik heb er 1 keer gebruik van moeten maken, dat ging via chat binnen 15 min. heel correc, dus dat wisselt enorm afhankelijk van het probleem natuurlijk) Als ze met de S5/A5 de versnellings- en verbindingsproblemen hebben opgelost dan zijn ze al een heel goed eind.Ron_Tweaker schreef op woensdag 6 april 2022 @ 13:56:
Stond op het punt en S5 te bestellen, maar hoe langer ik keek naar het bestelformulier, hoe meer ik ging twijfelen.
Persoonlijk zou ik even enkele maanden de kat uit de boom kijken of er vergelijkbare problemen zijn met de 5 serie...maar ja dan zit je al aan het einde van de zomer (als ze werkeljk op tijd kunnen leveren.)
De jubel verhalen van allerlei influencers nu al moet je echt geen inhoudelijke waarde aan hechten. De fiets zal de komende maanden vooral op Bright, in het AD (DPG media) en meer van dat soort schimmige plug-media enorm worden gepushed (ook als ze andere e-bikes gaan reviewen zullen ze refereren aan VM/5 serie)
Ligt het aan mijn app? Of aan mij
Maar kan ik de totale km-stand nergens meer terug vinden?
Appversie 22.0 (3)
Fietssoftware 1.7.6
Appversie 22.0 (3)
Fietssoftware 1.7.6
/f/image/CSyYHPJHrGgwsaMZ5UN7eTzO.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 55% gewijzigd door gjbos op 07-04-2022 09:33 . Reden: plaatje toegevoegd ]
groeten GJ
ligt aan jougjbos schreef op donderdag 7 april 2022 @ 08:58:
Ligt het aan mijn app? Of aan mij![]()
Appversie 22.0 (3)
Fietssoftware 1.7.6
[Afbeelding]
Onderin bij Garage, en dan klikken op de i naast je fietsnaam
Ik heb de eerste gebruikt!Justin schreef op woensdag 6 april 2022 @ 21:01:
Ik heb inmiddels de S5 met Piece of Mind besteldNu begint het lange wachten, haha.
ha thxHBO88 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 10:06:
[...]
ligt aan jou![]()
Onderin bij Garage, en dan klikken op de i naast je fietsnaam

groeten GJ
Ik ben het roerend met je argumentatie eens, maar ik denk dat Allianz niet uitkeert bij diefstal als je alleen het kicklock gebruikt. In de voorwaarden staat duidelijk dat je een slot met ART keurmerk moet hebben en dat heeft het kicklock niet. Daarom heb ik er toch maar een ART-vouwslot bij gekocht. Ik parkeer de VM regelmatig in Amsterdam, dat weegt inderdaad ook mee.HBO88 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 15:49:
[...]
Dus als hij een keer gestolen wordt heb ik gewoon pech en ga ervan uit dat de verzekering uitkeert
Er is hier al veel discussie over geweest inderdaad.Ruimzicht schreef op donderdag 7 april 2022 @ 12:58:
[...]
Ik ben het roerend met je argumentatie eens, maar ik denk dat Allianz niet uitkeert bij diefstal als je alleen het kicklock gebruikt. In de voorwaarden staat duidelijk dat je een slot met ART keurmerk moet hebben en dat heeft het kicklock niet. Daarom heb ik er toch maar een ART-vouwslot bij gekocht. Ik parkeer de VM regelmatig in Amsterdam, dat weegt inderdaad ook mee.
Ik heb net Allianz nog even gebeld en ze vertelden me doodleuk dat ik inderdaad niet verzekerd ben. Want het is gebleken dat het digitale slot niet ART gecertificeerd is

Dus ten tijde van afsluiten van mijn verzekering staat idd in de voorwaarden een digitaal slot helemaal niet vermeld, maar werd verteld via chat/telefoon dat dit kon en geen probleem was. Er staat nu een summiere clausule in mijn polis.
Maar nu zeggen ze vrolijk dat dit niet kon, zonder mij actief hierover te benaderen.
Dit is zeker niet klantvriendelijk maar ze vertelde dat ze intern bezig zijn met de verzekering voor de vanmoofs.
Ik moest toch echt nu een art2 slot aanschaffen en sleutelnummers doorgeven zodat ze de polis aan kunnen passen, anders keren ze niet uit.
Ik ben toch benieuwd hoe zich dat verhoud in de rechtbank. Immers krijg je bij de aanvraag eerst de vraag of je een ART slot hebt. Daar geef je "nee" op, waarna de optie digitaal slot tevoorschijn komt. Zij verzekeren je dan toch echt waarbij je hebt aangegeven dat je geen ART slot hebt.
Verzekeraars being verzekeraars. Verbaast me niks, precies waarom ik besloot voor mijn S3 toch de anti theft bij VM zelf te regelen. Bij de website zie je al staan dat ze enkel art 2 gecertificeerde sloten accepteren. Om dan op de goede gok toch daar te verzekeren terwijl kicklock niet gecertificeerd is omdat men op de chat/mail ja zegt is een risico.HBO88 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 13:48:
[...]
Ik moest toch echt nu een art2 slot aanschaffen en sleutelnummers doorgeven zodat ze de polis aan kunnen passen, anders keren ze niet uit.
Ik heb er sowieso ook nog een ART2 kettingslot bij. De VanMoof-verzekering is ook maar zo zo.. Er wordt een vervangende fiets beloofd geen nieuwe fiets.Joosie200 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 13:59:
[...]
Verzekeraars being verzekeraars. Verbaast me niks, precies waarom ik besloot voor mijn S3 toch de anti theft bij VM zelf te regelen. Bij de website zie je al staan dat ze enkel art 2 gecertificeerde sloten accepteren. Om dan op de goede gok toch daar te verzekeren terwijl kicklock niet gecertificeerd is omdat men op de chat/mail ja zegt is een risico.
Dat is bijvoorbeeld bij Allianz beter georganiseerd.
Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)
Precies dat dus. maar het digitale slot moet ook ART2 zijn, maar dat staat er niet bij. Is wel heel vaag allemaal. Ik denk dat ik toch een tonyon vouwslot koop voor 45 euro, maar die dan enkel gebruik als ik bijv. op vakantie ben of in de stad, niet voor korte dagelijkse ritjes naar de supermarkt etc.Treces schreef op donderdag 7 april 2022 @ 13:57:
Ik ben toch benieuwd hoe zich dat verhoud in de rechtbank. Immers krijg je bij de aanvraag eerst de vraag of je een ART slot hebt. Daar geef je "nee" op, waarna de optie digitaal slot tevoorschijn komt. Zij verzekeren je dan toch echt waarbij je hebt aangegeven dat je geen ART slot hebt.
Bij Allianz werken ze met nieuwwaarde begrip niet? Zou eerder wijzen op dit:Ferruginous Hwk schreef op donderdag 7 april 2022 @ 14:16:
[...]
Ik heb er sowieso ook nog een ART2 kettingslot bij. De VanMoof-verzekering is ook maar zo zo.. Er wordt een vervangende fiets beloofd geen nieuwe fiets.
Dat is bijvoorbeeld bij Allianz beter georganiseerd.
Ze kunnen het een vierde keer ook wel maar kiezen ervoor om dat niet te doen. Al is mijn ervaring met een S1 met dekking en S3 met dekking. Beide ben ik niet door diefstal kwijt geraakt in twee jaar tijd. Dat was met reguliere niet ebikes wel anders in de stad.Binnen deze driejarige service zullen we je fiets tot drie keer terugvinden of vervangen. Als je fiets vanwege een of andere rare pech voor de vierde keer wordt gestolen, kunnen we hem niet voor je opsporen of vervangen.
Stond ook op het punt de S5 te bestellen, maar paaseitjes modus is wel echt een harde voorwaarde. Nu denk ik best dat er softwarematig eea te tweaken valt, maar is er nieuws over 't feit of de S5 voor de Europese markt hardwarematig gelijk is aan die van de Amerikaanse?
bij de vorige versies is dat ook zo, dus grote kans nu ook. Op de site staat max 25kmh/20mphXyberBorg schreef op donderdag 7 april 2022 @ 14:38:
Stond ook op het punt de S5 te bestellen, maar paaseitjes modus is wel echt een harde voorwaarde. Nu denk ik best dat er softwarematig eea te tweaken valt, maar is er nieuws over 't feit of de S5 voor de Europese markt hardwarematig gelijk is aan die van de Amerikaanse?
Sowieso moet het kunnen qua snelheid, gezien de boostknop er voor zorgt dat je die snelheid/vermogen kunt gebruiken toch? Misschien niet meer die 37kmu, maar wel de 32kmu lijkt mij 
Overigens ben ik dus idd ook voor de VM Peace of Mind gedaan exact om de reden dat ik geen gezeik met een verzekeraar wil die moeilijk doet over een schopslot of art2 slot of verankerd aan een muur slot. Ik ga dan maar van het goede van VM uit dat als hij in een zeldzaam geval gestolen zou worden, ik er niet enorm op achteruit ga. Zo wel ga ik liever met VM de discussie aan dan met een verzekeraar
Overigens ben ik dus idd ook voor de VM Peace of Mind gedaan exact om de reden dat ik geen gezeik met een verzekeraar wil die moeilijk doet over een schopslot of art2 slot of verankerd aan een muur slot. Ik ga dan maar van het goede van VM uit dat als hij in een zeldzaam geval gestolen zou worden, ik er niet enorm op achteruit ga. Zo wel ga ik liever met VM de discussie aan dan met een verzekeraar
De voorwaarden van Allianz zijn helder: het slot moet een ART keurmerk hebben. Als dat ART-slot niet vast bevestigd is aan de fiets moet je bovendien je fiets ergens aan vast zetten met de ketting. Er bestaan wel digitale sloten met ART keurmerk (en daar ontstaat de verwarring vermoedelijk) maar het VanMoof kicklock valt daar niet onder.HBO88 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 13:48:
[...]
Er is hier al veel discussie over geweest inderdaad.
Ik heb net Allianz nog even gebeld en ze vertelden me doodleuk dat ik inderdaad niet verzekerd ben. Want het is gebleken dat het digitale slot niet ART gecertificeerd is![]()
Dus ten tijde van afsluiten van mijn verzekering staat idd in de voorwaarden een digitaal slot helemaal niet vermeld, maar werd verteld via chat/telefoon dat dit kon en geen probleem was.
Ik las in dit topic ook veel wisselende verhalen over het verzekeren bij Allianz in combinatie met het VanMoof kicklock, vooral gebaseerd op toezeggingen middels chats en/of telefonisch contact met de supportafdeling (...) van Allianz. Het is een afweging die nogal wat mensen maken: Allianz vs. POM, vandaar mijn "waarschuwing".
Dat is inderdaad onduidelijk, maar de rechter kijkt uiteindelijk ook gewoon naar de voorwaarden van Allianz. Een verzekering met digitaal slot kán wel, mits dat digitale slot een ART keurmerk heeft.Treces schreef op donderdag 7 april 2022 @ 13:57:
Premie betalen garandeert niet automatisch dekking bij diefstal. Allianz sluit graag een verzekering af en int nog liever je geld maar of je "verzekerd" bent vraag ik me af. Maar ik begrijp je gevoel, transparant is anders.
Dus een vouwslot enkel om je wiel mag dus officieel ook niet.Ruimzicht schreef op donderdag 7 april 2022 @ 16:22:
[...]
. Als dat ART-slot niet vast bevestigd is aan de fiets moet je bovendien je fiets ergens aan vast zetten met de ketting.
Maar dat valt toch nooit te bewijzen? Als je fiets echt is gestolen en vouwslot is doorgezaagd oid, hoe bewijs je dan dat je fiets aan een verankerd punt vast zat?
Dat mág wel, maar je hebt geen dekkingHBO88 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 17:20:
[...]
Dus een vouwslot enkel om je wiel mag dus officieel ook niet.
Maar dat valt toch nooit te bewijzen? Als je fiets echt is gestolen en vouwslot is doorgezaagd oid, hoe bewijs je dan dat je fiets aan een verankerd punt vast zat?
Fietsen zonder vastgemonteerd slot, zoals ATB’s en racefietsen, moeten het frame met een ART-goedgekeurd kabelslot vastmaken aan een nagelvast of met de grond verankerd voorwerp.
Je moet na diefstal aangifte doen en in die aangifte staat waar en hoe de fiets op slot stond. De verzekeraar baseert zich op de aangifte dus als het daar in staat is het voldoende. Wel belangrijk om bij je aangifte op te letten dus. Lijkt mij inderdaad lastig om hard (het tegendeel) te bewijzen; valse aangifte doen is in elk geval strafbaar en verzekeraars weten ook wel raad met verzekeringsfraude
[ Voor 13% gewijzigd door Ruimzicht op 07-04-2022 17:34 ]
Ik ga hem toch niet kopen dus hierbij mijn early access code:
Hopelijk kan ik er iemand blij mee maken
Members only:
Inloggen
Hopelijk kan ik er iemand blij mee maken
Op de Engelse Facebook groep is daar toevallig net een mooie casus over gepost.Justin schreef op donderdag 7 april 2022 @ 15:31:
Gevalletje schade door diefstal die kennenlijk niet onder de PoM dekking valt...
https://www.facebook.com/...g/posts/1654786188218197/
Ook VM heeft kleine lettertjes...
En juist bij e-bikes die op afstand uitgeschakeld kunnen worden, is het risico dat ze er daarom maar wat onderdelen uit slopen groter.
[ Voor 9% gewijzigd door maxnl op 07-04-2022 17:59 ]
Is het eigelijk nog mogelijk om X3 regio te veranderen naar US (zonder moofer app)? thnx
Regio op telefoon naar US zetten, VanMoof app op US zetten, regio op telefoon weer terugzetten.Kev7381 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 18:03:
Is het eigelijk nog mogelijk om X3 regio te veranderen naar US (zonder moofer app)? thnx
Ik wil toch nog een positieve noot plaatsen bij het hele S/A5 verhaal.
Ik vind het prijzenswaardig dat VM nu wél een damesmodel ebike aanbiedt.
Dat meen ik serieus, mijn vrouw en dochters vinden de S serie al vanaf begin af aan mooi, maar niet echt geschikt voor dames. Hoewel mijn dochters er regelmatig gebruik van maken naar hun baantjes of als ze gaan stappen….
Dus chapeau wat betreft het damesmodel!👍🏻
Ik vind het prijzenswaardig dat VM nu wél een damesmodel ebike aanbiedt.
Dat meen ik serieus, mijn vrouw en dochters vinden de S serie al vanaf begin af aan mooi, maar niet echt geschikt voor dames. Hoewel mijn dochters er regelmatig gebruik van maken naar hun baantjes of als ze gaan stappen….
Vandaag contact gehad met Vanmoof, mijn huidige zadel, trappers en klauwen kan ik overzetten naar de S5, met mijn opgebouwde vouchers kan ik de fiets voor een zeer flinke korting verkrijgen, ik twijfel alleen ivm afwezigheid snelheidsmeter... lastige keuzes, vraag me af of het een echte verbetering is tov de S3.Eddy 6 pack schreef op donderdag 7 april 2022 @ 21:55:
Ik wil toch nog een positieve noot plaatsen bij het hele S/A5 verhaal.
Ik vind het prijzenswaardig dat VM nu wél een damesmodel ebike hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Bruzski op 07-04-2022 22:25 ]
Moedig als je het echt effectueert!Bruzski schreef op donderdag 7 april 2022 @ 22:24:
[...]
Vandaag contact gehad met Vanmoof, mijn huidige zadel, trappers en klauwen kan ik overzetten naar de S5, met mijn opgebouwde vouchers kan ik de fiets voor een zeer flinke korting verkrijgen, ik twijfel alleen ivm afwezigheid snelheidsmeter... lastige keuzes, vraag me af of het een echte verbetering is tov de S3.
Als je mijn code ook wilt PM’je me maar!
Dank, heb reeds een code van VM ontvangen, wordt tussen sept en oct geleverd!Eddy 6 pack schreef op donderdag 7 april 2022 @ 22:41:
[...]
Moedig als je het echt effectueert!
Als je mijn code ook wilt PM’je me maar!
Nice. Dan kan het lange wachten beginnen!Bruzski schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 01:09:
[...]
Dank, heb reeds een code van VM ontvangen, wordt tussen sept en oct geleverd!
En naar de einddatum toe steeds vaker dagelijks je account checken op datum updates en uiteindelijk in de leverweek tig keer per dag bellen/chatten met telkens weer een andere exotische voornaam… ( ja, ik spreek uit ervaring!)😜
Ik heb besloten om toch niet voor de S5 te gaan. gaat toch echt een andere elektrische fiets worden.
Wie wilt mijn code? PM mij maar
Wie wilt mijn code? PM mij maar
Ai... Wellicht wellicht heb ik het gemist. Maar ik heb wel een Allianz verzekering ik heb bij afsluiten het digitale slot opgegeven. Echter gebruik ik vaak gewoon een art 2/3? Slot. Moet ik nu mijn polis wijzigen of nummers doorgeven bij Allianz?
Ja, dat is verstandig. De sleutelnummers van het ART slot staan als het goed is op je polisblad. Na diefstal moet je twee sleutels kunnen tonen (waarvan er bovendien minimaal één gebruikssporen moet hebben). Zo staat het in elk geval in de voorwaarden, ik heb gelukkig geen praktijkervaring.Chillko schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 10:51:
Ai... Wellicht wellicht heb ik het gemist. Maar ik heb wel een Allianz verzekering ik heb bij afsluiten het digitale slot opgegeven. Echter gebruik ik vaak gewoon een art 2/3? Slot. Moet ik nu mijn polis wijzigen of nummers doorgeven bij Allianz?
Zou iemand mij de discord van de moofer app willen DM'en?
Thanks! het werktMaZo schreef op donderdag 7 april 2022 @ 21:04:
[...]
Regio op telefoon naar US zetten, VanMoof app op US zetten, regio op telefoon weer terugzetten.
Iemand al de nieuwe Find My firmware update geïnstalleerd? Bleek niet de Find my firmware te zijn maar de gewone, zit nu ook op 1.8.1…
:strip_exif()/f/image/8G3G54SBw93cp87y1Zb8ZCrn.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door Jan Driebeen op 08-04-2022 15:12 . Reden: Typo ]
Ik wilde hem vandaag bestellen maar met een lever datum in oktober ga ik toch elders kijken.
leuk zo een nieuwe fiets maar pas je productie aan.
op naar de cowboy.
op naar de cowboy.
Vandaag de fietssoftware geüpdatet en nu werkt de happystand in de Moofer app niet meer?
Hij staat er nog wel tussen maar schakelt niet meer in (geen geluidje en geen smiley)??
Hij staat er nog wel tussen maar schakelt niet meer in (geen geluidje en geen smiley)??
Dat klopt helaas, daar was eerder ook voor gewaarschuwd... maarja daar heb je nu weinig meer aan.Eddy 6 pack schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 15:01:
Vandaag de fietssoftware geüpdatet en nu werkt de happystand in de Moofer app niet meer?
Maar... wat zou je hierop moeten aansluiten dan? Je telefoon?maxnl schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 14:53:
[Afbeelding]
Had het goed gegokt.![]()
USB aansluiting komt aan de voorkant.
Bingooscarwashere schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 15:10:
Maar... wat zou je hierop moeten aansluiten dan? Je telefoon?
(En nee, ik ben niet bang dat de telefoon kapot trilt.
Doet het -inclusief camera- nog steeds prima na 9300 km op een quadlock mount.)
Echt? Dan heb ik dat gemist, fokker de fok!🤬oscarwashere schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 15:09:
[...]
Dat klopt helaas, daar was eerder ook voor gewaarschuwd... maarja daar heb je nu weinig meer aan.
Zou dat nog teruggedraaid kunnen worden?
Er lees er meer verhalen over op reddit, oude fimware kan gewoon terug als je met 1 van die zwoele VM dames beld of apptEddy 6 pack schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 15:46:
[...]
Echt? Dan heb ik dat gemist, fokker de fok!🤬
Zou dat nog teruggedraaid kunnen worden?
Vele fabrikanten hebben een veel langer levertijd, 6-7 maanden is tegenwoordig niet bijzonder (in tegendeel)Jedi Geub schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 14:35:
Ik wilde hem vandaag bestellen maar met een lever datum in oktober ga ik toch elders kijken.
op naar de cowboy.
Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof
Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof
Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.