Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddy 6 pack
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-05-2024

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Bruzski schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 22:19:
@Eddy 6 pack
Even een tussenstand, buiten af en toe wat nukjes te ervaren, fiets ik nog steeds vrolijk rond met mijn S3, blijft altijd lachen die verbaaste tesla rijders. 8)
Goed te horen @Bruzski ! Komt me bekend voor wat je zegt, bij mij ook af en toe wat nukjes in de vorm van dat ie de eerste keer schakelen bij een nieuwe rit een keer iets doortrapt. Verder eigenlijk ook niets. Gewoon laden en fietsen. En zo nu en dan een compliment in ontvangst nemen en proberen met een stalen gezicht naar voren te blijven kijken als je hoogst verbaasde blikken naast je hebt tijdens het wachten voor een rood verkeerslicht van degenen die je net voorbij gesuisd bent. (En in de stad vaak dus weer gewoon naast je staan te wachten, dat dan weer wel!)😜

[ Voor 7% gewijzigd door Eddy 6 pack op 17-03-2022 07:14 ]

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:34
HAWK Wizard schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:50:
[...]

Heb zowel op mail als via support als op polis melding dat e-lock van vM geaccepteerd wordt als dekking.
Ik kreeg vandaag andere info van Allianz: een slot met ART keurmerk is een harde eis voor dekking.

Uiteraard kan je gewoon invullen dat je een elektronisch slot hebt van VM en op die manier je verzekering afsluiten. Op stichtingart.nl kan ik echter niets vinden over het VanMoof-slot. Ik geloof best dat diverse forumbezoekers zo hun verzekering hebben afgesloten maar ik betwijfel of die daadwerkelijk gedekt zijn bij diefstal van de fiets.

Mocht je iets zwart-op-wit hebben dan zou ik dat graag eens zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
Ruimzicht schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:40:
Ik kreeg vandaag andere info van Allianz: een slot met ART keurmerk is een harde eis voor dekking.
Wel per e-mail gevraagd en niet aan een willekeurige callcenter medewerker?
Mocht je iets zwart-op-wit hebben dan zou ik dat graag eens zien.
Is in deze thread al meerdere malen besproken.
O.a. hier: maxnl in "Ervaringen met VanMoof S/X/S2/X2/S3/X3/V"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
maxnl schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:58:

Wel per e-mail gevraagd en niet aan een willekeurige callcenter medewerker?
Via de live-chat op de website.
Is in deze thread al meerdere malen besproken.
O.a. hier: maxnl in "Ervaringen met VanMoof S/X/S2/X2/S3/X3/V"
Dank je wel, die had ik niet gezien. Ik ben helaas (door ervaring) niet meer zo gerust op de welwillendheid van verzekeraars. De voordeur staat altijd wagenwijd open, maar dat geldt niet voor de achterdeur. Ik vraag me serieus af of ze uitkeren als na diefstal blijkt dat het slot geen ART goedkeuring heeft. Volgens de voorwaarden doen ze dat niet (staat ook in jouw vraag), maar via de mail schrijven ze dat het wél zo is (ongeveer, niet helemaal duidelijk in het antwoord).

@HAWK Wizard schreef dat het zelfs in zijn polis staat. Daar ben ik wel benieuwd naar.

[ Voor 4% gewijzigd door Ruimzicht op 18-03-2022 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Ruimzicht schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:10:
@HAWK Wizard schreef dat het zelfs in zijn polis staat. Daar ben ik wel benieuwd naar.
De clausule die je op je polis krijgt als je aangeeft geen ART slot, maar wel een digitaal slot te hebben vind je hier: maxnl in "Ervaringen met VanMoof S/X/S2/X2/S3/X3/V"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Weet iemand of de Moofer app nog wordt ondersteund?
De beloofde update is nooit meer gekomen en helemaal niemand krijgt nog contact met de ontwikkelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-05 13:48
MatMich schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 01:16:
De beloofde update is nooit meer gekomen en helemaal niemand krijgt nog contact met de ontwikkelaar.
Ik weet niet met welke ontwikkelaar jij probeert contact te zoeken maar zie dagelijks vragen op bijvoorbeeld facebook voorbij komen waar hij binnen een half uur persoonlijk op reageert.
Daarbij is de update al maanden live (versie 3.0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
bakkie1985 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 06:49:
[...]

Ik weet niet met welke ontwikkelaar jij probeert contact te zoeken maar zie dagelijks vragen op bijvoorbeeld facebook voorbij komen waar hij binnen een half uur persoonlijk op reageert.
Daarbij is de update al maanden live (versie 3.0).
Play store android, ik heb geen Facebook en heb het daar ook niet gekocht.
Dus dat ik ondersteuning zoek in de "winkel" waar ik het heb gekocht lijkt mij nogal voor de hand liggend.
En op Play store staat dus al maanden de melding dat die versie 3.0 er aan komt. Dus waar ik die update anders vandaan zou moeten halen is me een raadsel.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gb1ezjjRyfRrvSBfZP7O5-Qp-ok=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w7yAXjwVLvJEG9G8zOZLyDJH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door MatMich op 19-03-2022 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
MatMich schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 01:16:
@quintenadema is de ontwikkelaar.. (hij is soms ook op Tweakers te vinden)

Over welke update heb je het trouwens?

Ik heb geen Meta's Fakenewsbook dus heb geen idee wat er daar allemaal besproken wordt over de Moofer app.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Ferruginous Hwk schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 14:03:
[...]

@quintenadema is de ontwikkelaar.. (hij is soms ook op Tweakers te vinden)

Over welke update heb je het trouwens?

Ik heb geen Meta's Fakenewsbook dus heb geen idee wat er daar allemaal besproken wordt over de Moofer app.
??? Alles wat je nu opmerkt/vraagt staat toch in mijn vorige antwoord, of reageer je op een ander bericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
iscorpio schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:08:
In de nieuwe VM app update blijft het totaal aantal gereden kilometers bij mij vast op 390,4 km staan (zie ook afbeelding een paar posts hierboven). Hoop maar dat dit een bug is in de nieuwe VM app en dat de fiets zelf alles wel goed bijhoudt.

Ben benieuwd of ik de enige ben die hier tegenaan loopt. Heb VM al een mail gestuurd van deze ‘fout’ in de app.
Ik zie dat helaas ook de optie handmatig schakelen weer is verdwenen en ook ondersteuningsniveau tijdens rijden veranderen niet meer mogelijk is.
Weet iemand hoe ik terug kan naar de vorige versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscorpio
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-06-2024
MatMich schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 14:18:
Ik zie dat helaas ook de optie handmatig schakelen weer is verdwenen en ook ondersteuningsniveau tijdens rijden veranderen niet meer mogelijk is.
Weet iemand hoe ik terug kan naar de vorige versie?
Net even hier gecontroleerd maar de twee opties die jij noemt zitten er nog steeds in en werken (iOS versie).

Daarnaast kom ik er nu achter dat de nieuwe app de totale gereden kilometers wel laat zien, maar dan moet je naast je fiets staan, app open en fiets unlocked. Daarna laat de app in het 'fiets' overzicht de totaal gereden kilometers zien (worden dan bijgewerkt in de app). Werkt dus net even anders dan in de oude app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
iscorpio schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 15:10:
[...]

Net even hier gecontroleerd maar de twee opties die jij noemt zitten er nog steeds in en werken (iOS versie).

Daarnaast kom ik er nu achter dat de nieuwe app de totale gereden kilometers wel laat zien, maar dan moet je naast je fiets staan, app open en fiets unlocked. Daarna laat de app in het 'fiets' overzicht de totaal gereden kilometers zien (worden dan bijgewerkt in de app). Werkt dus net even anders dan in de oude app.
Weet je toevallig ook of het nog in de android versie zit, die is nl deze maand geupdated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkie_Noga
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 31-01 08:42
Help a Van Moofer out!

Mijn app blijft het “lock icon” tonen, ook als ik de fiets heb verplaatst. Na aftellen van 5 naar 0 springt hij vaak bij 3 alweer op het lock icoon. De fiets unlocked overigens gewoon wel maar heb dus geen “toegang” tot de app.

Iemand tips? Reset al geprobeerd. Overigens werkt bij mij de Moofer app ook niet meer sinds enkele dagen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MAm6HR7Qav4py8ofNeeDke5IyqI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QN59KSUHNSBSGkfftWHCPjVy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:04
MatMich schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 15:26:
[...]

Weet je toevallig ook of het nog in de android versie zit, die is nl deze maand geupdated
Zit gewoon nog in de laatste android versie..
Waarom denk je dat die opties verdwenen zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
maxnl schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:44:
De clausule die je op je polis krijgt als je aangeeft geen ART slot, maar wel een digitaal slot te hebben vind je hier: maxnl in "Ervaringen met VanMoof S/X/S2/X2/S3/X3/V"
Check.
Ik ben niet overtuigd dat Allianz uitkeert wanneer je fiets wordt gestolen terwijl je het alleen het VanMoof slot gebruikt. Dat is weliswaar digitaal maar heeft simpelweg geen ART goedkeuring en dat betekent volgens de voorwaarden van Allianz: geen dekking. Je kan uiteraard je VanMoof wel verzekeren (premie betalen) maar ze keren niet uit bij diefstal. Bovendien moet je - in geval van een ART slot dat niet vast zit aan je fiets - het frame vastmaken aan een in de grond verankerd voorwerp. Doe je dat niet: geen dekking bij diefstal. Ik heb het niet bedacht, het staat duidelijk in de actuele voorwaarden. Ik heb bij de support van Allianz stevig doorgevraagd en zij bevestigen bovenstaande uitleg.

Ik denk ook dat we er hier niet uitkomen want ik snap dat alle informatie van Allianz verschillend geïnterpreteerd kan worden. Maar ik koop voor de zekerheid (...) een vouwslot met ART-keurmerk en de VM hem ergens aan vast O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Ruimzicht op 19-03-2022 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Pikkie_Noga schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 16:03:
Help a Van Moofer out!

Mijn app blijft het “lock icon” tonen, ook als ik de fiets heb verplaatst. Na aftellen van 5 naar 0 springt hij vaak bij 3 alweer op het lock icoon. De fiets unlocked overigens gewoon wel maar heb dus geen “toegang” tot de app.

Iemand tips? Reset al geprobeerd. Overigens werkt bij mij de Moofer app ook niet meer sinds enkele dagen.

[Afbeelding]
Dit is geen fout, je blijft het slot symbool altijd zien. Enige kleine verschil is of het slot open of dicht getekend is.
Als je fiets van het slot af is zie je een open slotje, net als in jouw screenshot. Als je er op drukt gaat de fiets overigens weer gewoon aftellen.

De app is aangepast, met toegang tot je app bedoel je waarschijnlijk de instellingen. Dit zit tegenwoordig rechts onderin bij garage

[ Voor 6% gewijzigd door HBO88 op 19-03-2022 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkie_Noga
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 31-01 08:42
Pohhh wat ben ik toch een boomer zeg hahaha! (BJ '89)..
Ik begon mij al zorgen te maken...Ik was in de veronderstelling dat "de map" zou openen, maar sinds de VM update en een recente eigenaar van een S3 is het e.e.a. nog wat onwennig ;)

Dank voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
HBO88 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:13:
[...]

Zit gewoon nog in de laatste android versie..
Waarom denk je dat die opties verdwenen zijn??
Omdat ik ze niet meer zie, handmatig was het de 4e optie en die is er nu niet meer.
Maar ik denk eerlijk gezegd dat het een vanMoof app issue is.
Het bericht hierboven van Pikkie_Noga over het lock/unlocken had ik exact hetzelfde en na een tijdje (half uur) kwamen toch de instellingen tevoorschijn.
Die software is nu eenmaal behoorlijk brak vaak.(bij mij, maar dus ook bij vorige poster)
In 10 vd 10 gevallen is het na een paar dagen dus weer gewoon werkend.

Edit wat Hbo88 dus zegt inderdaad _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Channelmaster
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-05 18:35
Eddy 6 pack schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 07:11:
[...]

Goed te horen @Bruzski ! Komt me bekend voor wat je zegt, bij mij ook af en toe wat nukjes in de vorm van dat ie de eerste keer schakelen bij een nieuwe rit een keer iets doortrapt.
Ook hier een opgaande trend in doortrappen sinds vervanging achterwiel. Geen ramp bij manueel schakelen, maar wel erg benieuwd wat voor naaf er op de S4 gaat komen. Net als voor S3 wacht deze jongen geduldig op rev2 in 2023 :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscorpio
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-06-2024
iscorpio schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 15:10:
Maar als je dan weer geen verbinding hebt met de fiets en je kijkt in de app is de nieuwe totale kilometer stand niet overgenomen en zie ik nog steeds staan 390,4 km i.p.v. de meer dan 1000km die de app laat zien als deze wel verbonden is met de fiets.

Dus niet verbonden met fiets een vreemde stand maar wel verbonden de correcte stand. Was in de vorige versie beter geregeld. En nu hou ik erover op :)

[ Voor 10% gewijzigd door iscorpio op 19-03-2022 20:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
iscorpio schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 19:58:
[...]

Maar als je dan weer geen verbinding hebt met de fiets en je kijkt in de app is de nieuwe totale kilometer stand niet overgenomen en zie ik nog steeds staan 390,4 km i.p.v. de meer dan 1000km die de app laat zien als deze wel verbonden is met de fiets.

Dus niet verbonden met fiets een vreemde stand maar wel verbonden de correcte stand. Was in de vorige versie beter geregeld. En nu hou ik erover op :)
In de Android app staat wel de juiste km stand als ik niet verbonden ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Wat ik ook doe (updaten, opnieuw install,reset, bt aan/uit etc ) ik blijf maar geen handmatig schakelen zien.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hJe4IT5YKvitsiyMWH-T1O7PTw0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A4lcbcdFooRDgB2kY5oEOG7T.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-05 23:22

Matszs

><>

@MatMich Druk eens op 'Aangepast'-knop onder het kopje 'Schakelen van versnelling'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Matszs schreef op zondag 20 maart 2022 @ 12:05:
@MatMich Druk eens op 'Aangepast'-knop onder het kopje 'Schakelen van versnelling'
Dan kan ik de momenten van schakelen kiezen. maar niet handmatig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikjuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-05 12:16
Ben ook in de markt voor een ebike en neig naar de Vanmoof s3.

Zie echter dat er dus binnenkort een nieuwe wordt aangekondigd. Na reacties hier denk ik toch dat ik voor de s3 ga, omdat het waarschijnlijk nog even duurt voordat hij daadwerkelijk geleverd wordt en met dit mooie weer wil ik al eerder naar het werk gaan fietsen ipv tot augustus wachten :p

MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-05 13:19
Maikjuh schreef op zondag 20 maart 2022 @ 15:34:
Ben ook in de markt voor een ebike en neig naar de Vanmoof s3.

Zie echter dat er dus binnenkort een nieuwe wordt aangekondigd. Na reacties hier denk ik toch dat ik voor de s3 ga, omdat het waarschijnlijk nog even duurt voordat hij daadwerkelijk geleverd wordt en met dit mooie weer wil ik al eerder naar het werk gaan fietsen ipv tot augustus wachten :p
Beetje slecht moment zo tussen de oude lagere prijs + gratis externe accu en release van de opvolger in. Als je echt wat nodig hebt nu kan het natuurlijk maar zelf wacht ik nog wel even tot iig 5 april om te zien wat het wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:26

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Pikkie_Noga schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:40:
Pohhh wat ben ik toch een boomer zeg hahaha! (BJ '89)..

Dank voor je hulp!
Onze hond heet Boomer...maar je bedoeld hopelijk geen hond?

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikjuh
warcow schreef op zondag 20 maart 2022 @ 23:30:
[...]

Beetje slecht moment zo tussen de oude lagere prijs + gratis externe accu en release van de opvolger in. Als je echt wat nodig hebt nu kan het natuurlijk maar zelf wacht ik nog wel even tot iig 5 april om te zien wat het wordt.
Hmmm ja, maar zag dat de offer voor gratis powerbank nu terug is. Mijn grootste “zorg” is dat de nieuwe een stuk duurder wordt als ik alle nieuwe features zie, terwijl ik echt niet veel meer wil uitgeven.

Blijven de oude modellen ook nog (even) te koop bij aankondiging van de nieuwe? Hoe ging dat in het verleden?

MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Maikjuh schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:57:
[...]

… Mijn grootste “zorg” is dat de nieuwe een stuk duurder wordt als ik alle nieuwe features zie, terwijl ik echt niet veel meer wil uitgeven.
Is een outlet model dan geen optie? En goedkoper én direct fietsen! (én je hoeft ‘m dan niet zelf in elkaar te zetten!)

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikjuh
Eddy 6 pack schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:18:
[...]

Is een outlet model dan geen optie? En goedkoper én direct fietsen! (én je hoeft ‘m dan niet zelf in elkaar te zetten!)
Even naar gekeken maar goed weet niet zo goed wat ik dan moet verwachten als er staat >500km. Is een ruim begrip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Maikjuh schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:25:
[...]

Even naar gekeken maar goed weet niet zo goed wat ik dan moet verwachten als er staat >500km. Is een ruim begrip ;)
Haha ja, kan 501 of 5001 zijn…😏
Of gewoon er heen gaan, kijken, voelen, ruiken, rijden en op je gevoel afgaan. Fietst ie lekker, dan zal dat wrs. ook wel zo zijn en ben je klaar!
En kan het grote genieten beginnen. Heb je een bijzondere ebike voor relatief weinig geld (mijn mening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-05 15:21
Net het achterwiel en kicklock vervangen. Hij schakelt perfect en trapt in de 2e en 4e versnelling niet meer door.

Het kicklock echter:

Ik unlock em, maar de pin klikt niet helemaal naar buiten. Mijn eerste vermoeden was dat de kicklock schijf te ver van de pin verwijderd zat, maar alles lijkt perfect gecentreerd. Wel heb een van de twee moeren aan de shifter kant moeten verwijderen, om de shifter goed aan te laten sluiten op de rest van het mechanisme. Het oude wiel had ook maar één moer aan die kant dus hierin is alles hetzelfde gebleven. Wel heb ik de twee ringen weer gemonteerd en ik twijfel of het daar aan ligt. Zijn die twee ringen u überhaupt nodig?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kDWahqsbuAfvEyrFacGjbf6U298=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/djCDNynB1LOpLBrokufu6Hh4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t0PeBB0ZYzw8-Zuaj_nc1hmB1ok=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gUeDhJMFR9uFJtZDQ1TjP0zi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/us4kDCL58iRjSnwcikjfm_uYsks=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6YRDvShnhnlqUjHewCGZrmek.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0AjBXmtZ-oqChaJLFfB4Sb-LofE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5PiKL3tscSro5NFJ8v2Md3le.jpg?f=fotoalbum_tile

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 14:56

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Na het ontvangen van een dode fiets, en daarna problemen te hebben gehad met de zadelpen (opgelost met een S2 zadelpen), kapte mijn S3 er nu halverwege de rit mee. Error codes 6, 17 en 20 en random volgorde.
Probleem met de accu blijkbaar, en krijg het met geen mogelijkheid verholpen. Meerdere keren herstart, lader er in. Niets helpt.
Ik woon niet in de buurt van een service center en heb geen auto.
Dit is nu al het derde (grote) issue in nog geen half jaar tijd.
Weet iemand hier een trucje of snelle fix? Een ding is zeker: deze fiets gaat hoe dan ook in de verkoop. Zelden zo'n onbetrouwbaar stuk electronica gezien...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
Zojuist de remschijven op mijn S3 vervangen. Allemaal zonder problemen. Echter komt er nu een kabaal uit de ketting spanner vandaan niet normaal. (Alsof de ketting ergens tegenaan loopt)
Driemaal de installatie van het achterwiel opnieuw gedaan, maar zonder resultaat.
Iemand enig idee wat dit is en hoe ik het op kan lossen?

PSN ID: Ancta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Ghostley schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 14:52:
Zojuist de remschijven op mijn S3 vervangen. Allemaal zonder problemen. Echter komt er nu een kabaal uit de ketting spanner vandaan niet normaal. (Alsof de ketting ergens tegenaan loopt)
Driemaal de installatie van het achterwiel opnieuw gedaan, maar zonder resultaat.
Iemand enig idee wat dit is en hoe ik het op kan lossen?
Zit de ketting er op de juiste manier doorheen geleid?
En op de goede plek gemonteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
Eddy 6 pack schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 15:30:
[...]

Zit de ketting er op de juiste manier doorheen geleid?
En op de goede plek gemonteerd?
De spanner is niet van de ketting af geweest. De ketting enkel van het achterste tandwiel afgehaald en later weer omheen geleid. Daarbij de spanner opzij geschoven. (Eigenlijk precies zoals ze in de filmpjes op de YouTube pagina van VanMoof uitleggen)

Tijdens het draaien zie je de kast ook gewoon trillen. Zal het morgen nog eens nalopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Ghostley op 26-03-2022 16:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PjotrStroganov
Probleem is trouwens opgelost. Ik heb de kicklockschijf los geschroefd en er ringetjes achter gedaan om deze dichter bij de pin te krijgen. Ik had ook de ringen van de hoofdas kunnen verwijderen, maar dat had weer geresulteerd in problemen met de uitlijning. De achterrem maakt nu wel iets meer geluid. Ik denk dat dit komt omdat de kicklockschijf niet meer direct gekoppeld is aan de remschijf. Reddit to the rescue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Ghostley schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 15:42:
[...]

De spanner is niet van de ketting af geweest. De ketting enkel van het achterste tandwiel afgehaald en later weer omheen geleid. Daarbij de spanner opzij geschoven. (Eigenlijk precies zoals ze in de filmpjes op de YouTube pagina van VanMoof uitleggen)

Tijdens het draaien zie je de kast ook gewoon trillen. Zal het morgen nog eens nalopen.
Dan kan het zijn dat je de ‘behuizing’ van de kettingspanner verkeerd om op hebt zitten. Heb dat zelf nl. ook al eens gehad. Alles liep toen stroef en ratelend, maar kwam daar al direct achter toen ik de rest van de chainglider wilde monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Weet iemand meer van de achtergrond van dit filmpje op tiktok waarin een S2 in de fik staat?
Niet duidelijk of het de interne accu of de powerbank is.

Ziet er best heftig uit! Moet er niet aan denken dat dat ‘s nachts gebeurt in de garage!!

[ Voor 46% gewijzigd door Eddy 6 pack op 27-03-2022 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Eddy 6 pack schreef op zondag 27 maart 2022 @ 10:13:
Weet iemand meer van de achtergrond van dit filmpje op tiktok waarin een S2 in de fik staat?

Ziet er best heftig uit! Moet er niet aan denken dat dat ‘s nachts gebeurt in de garage!!
Wat het voor mij vooral eng maakt is dat de persoon die probeert te blussen geen idee heeft waar hij mee bezig is. Accu branden vallen niet simpelweg te blussen, je moet ze koelen. Als tip wil ik dan ook gewoon meegeven; gooi je brandende telefoon, tablet, fiets, wat dan ook gewoon op straat. De stoep zal niet zo snel vlamvatten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PjotrStroganov
Eddy 6 pack schreef op zondag 27 maart 2022 @ 10:13:

Hi everyone, we hope you are all well.

A battery overheated during a service repair at one of our Certified Workshops this week. The bike and battery are under investigation in order to find the root cause.

Rider safety is our highest priority and we will share updates on any measures or follow-up action if needed.

https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostley
Eddy 6 pack schreef op zondag 27 maart 2022 @ 09:54:
[...]

Dan kan het zijn dat je de ‘behuizing’ van de kettingspanner verkeerd om op hebt zitten. Heb dat zelf nl. ook al eens gehad. Alles liep toen stroef en ratelend, maar kwam daar al direct achter toen ik de rest van de chainglider wilde monteren.
Hmmm, zou het ook niet kunnen zijn, want het ding is verder niet los geweest, behalve de twee schroeven die hem op z’n plek houden. Vandaag nog eens een poging wagen en anders ga ik maandag even langs een service punt. Deze zit gelukkig direct naast m’n werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Nyarlathotep schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 14:29:
Na het ontvangen van een dode fiets, en daarna problemen te hebben gehad met de zadelpen (opgelost met een S2 zadelpen), kapte mijn S3 er nu halverwege de rit mee. Error codes 6, 17 en 20 en random volgorde.
Probleem met de accu blijkbaar, en krijg het met geen mogelijkheid verholpen. Meerdere keren herstart, lader er in. Niets helpt.
Ik woon niet in de buurt van een service center en heb geen auto.
Dit is nu al het derde (grote) issue in nog geen half jaar tijd.
Weet iemand hier een trucje of snelle fix? Een ding is zeker: deze fiets gaat hoe dan ook in de verkoop. Zelden zo'n onbetrouwbaar stuk electronica gezien...
Ik zou zeggen, het product functioneert niet naar behoren (de electronica is noodzakelijk om het product te gebruiken) vraag eerst of ze het product terug willen nemen (aangetekende brief) waarin je uitlegt dat het product niet naar behoren functioneert en dat je graag je geld terug wil. Dat kan als je fiets minder dan 2 jaar oud is. mocht daar niet op worden ingegaan kan je juridische stappen nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door litebyte op 28-03-2022 12:20 ]

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Derek S. schreef op zondag 27 maart 2022 @ 10:34:
[...]

Wat het voor mij vooral eng maakt is dat de persoon die probeert te blussen geen idee heeft waar hij mee bezig is. Accu branden vallen niet simpelweg te blussen, je moet ze koelen. Als tip wil ik dan ook gewoon meegeven; gooi je brandende telefoon, tablet, fiets, wat dan ook gewoon op straat. De stoep zal niet zo snel vlamvatten!
Poeder blussen kan prima met een lithium accubrand alleen geen type D poederblussers. Beste is schuim of een type B poederblusser.
Doel is natuurlijk om zo weinig mogelijk nevenschade te krijgen, al is het alleen maar voor het onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
PjotrStroganov schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 13:14:
Net het achterwiel en kicklock vervangen. Hij schakelt perfect en trapt in de 2e en 4e versnelling niet meer door.
Zou je kunnen omschrijven hoe dat "doortrappen" aanvoelde? Mijn S3 van 3 weken oud) schakelt ook niet soepel: veel lawaai en de trappers schieten een klein stukje door, tenzij ik niet te veel kracht op de pedalen zet tijdens het schakelmoment: dan gaat het wél goed. Niet ideaal, maar ik vraag me af of het structureel is op de lossen met een nieuwe shifter? Of is het doortrappen bij 2 en 4 wat jij beschrijft echt van een andere orde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickster23
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-05 20:55
Goedenavond,

Ik ben van plan om een van moof te bestellen,

Ik ben alleen op zoek naar mensen die hem hebben uitgevoerd met kinderzitjes, heeft iemand foto’s?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HBO88
Rickster23 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 20:28:
Goedenavond,

Ik ben van plan om een van moof te bestellen,

Ik ben alleen op zoek naar mensen die hem hebben uitgevoerd met kinderzitjes, heeft iemand foto’s?
Dat is geen enkel probleem. Heb een zitje voor en achter.
Achter moet je een zitje nemen met frame bevestiging, bijv een urban iki of Thule maxi.
Voor kan ook een urban iki of Thule mini. Een Bobike zitje voor past helaas niet om de stuurstang

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jxZs-SyKGCgsbA7uWhkc0noQzA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HvprDUVy2XIkPEhERFczfwBq.jpg?f=fotoalbum_large

Overigens heb ik een Urban iki framebeugel (link) geplaatst, waarop ik dan een normale thule maxi zet. Zo kan ik die er makkelijk afhalen en plaatsen op een andere fiets. Die framebeugel kun je er ook eenvoudig uithalen.

[ Voor 15% gewijzigd door HBO88 op 28-03-2022 22:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PjotrStroganov
Ruimzicht schreef op maandag 28 maart 2022 @ 14:13:
[...]

Zou je kunnen omschrijven hoe dat "doortrappen" aanvoelde? Mijn S3 van 3 weken oud) schakelt ook niet soepel: veel lawaai en de trappers schieten een klein stukje door, tenzij ik niet te veel kracht op de pedalen zet tijdens het schakelmoment: dan gaat het wél goed. Niet ideaal, maar ik vraag me af of het structureel is op de lossen met een nieuwe shifter? Of is het doortrappen bij 2 en 4 wat jij beschrijft echt van een andere orde?
De klak bij het schakelen en het doortrap momentje is een ding waar we denk ik allemaal maar mee moeten leven. Mijn probleem was echter dat eenmaal in de 2e en 4e versnelling er nog een extra klak was; vergelijkbaar met die tijdens het schakelen. Dat is nu gelukkig opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

PjotrStroganov schreef op maandag 28 maart 2022 @ 22:51:
[...]

De klak bij het schakelen en het doortrap momentje is een ding waar we denk ik allemaal maar mee moeten leven. Mijn probleem was echter dat eenmaal in de 2e en 4e versnelling er nog een extra klak was; vergelijkbaar met die tijdens het schakelen. Dat is nu gelukkig opgelost.
Het rare is dat ik doortrap momentjes heb aan het begin van de rit, eerste paar kilometer hooguit, of op hele lange rechte stukken met zegmaar een stabiele cadans in de 4de versnelling - om de paar 100 meter geeft ie dan even een lichte doortrap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickster23
HBO88 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 22:05:
[...]

Dat is geen enkel probleem. Heb een zitje voor en achter.
Achter moet je een zitje nemen met frame bevestiging, bijv een urban iki of Thule maxi.
Voor kan ook een urban iki of Thule mini. Een Bobike zitje voor past helaas niet om de stuurstang

[Afbeelding]

Overigens heb ik een Urban iki framebeugel (link) geplaatst, waarop ik dan een normale thule maxi zet. Zo kan ik die er makkelijk afhalen en plaatsen op een andere fiets. Die framebeugel kun je er ook eenvoudig uithalen.
Ahh top! We hebben de urban iki dus dat is mooi en welke voorbeugel heb je? Vanaf de site van van moof? En zit er nog een extra bus tussen bij het stuur of hoeft dat niet?

Groet Rick

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
Rickster23 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 17:16:
[...]

Ahh top! We hebben de urban iki dus dat is mooi en welke voorbeugel heb je? Vanaf de site van van moof? En zit er nog een extra bus tussen bij het stuur of hoeft dat niet?

Groet Rick
Weet niet precies wat je met voorbeugel bedoelt. Mijn voorzitje is de thule nexxt mini, ergens online gekocht. Is nieuwer model van de yepp mini op de vanmoof site (grootste verschil is magneet sluiting).
Ja je moet eerst 1 met de fiets meegeleverde stuurverhoger plaatsen en dan kun je het beugeltje van het zitje plaatsen.
Maar het urban iki voorzitje zou ook passen, dan heb je wel een setje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickster23
HBO88 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 19:15:
[...]

Weet niet precies wat je met voorbeugel bedoelt. Mijn voorzitje is de thule nexxt mini, ergens online gekocht. Is nieuwer model van de yepp mini op de vanmoof site (grootste verschil is magneet sluiting).
Ja je moet eerst 1 met de fiets meegeleverde stuurverhoger plaatsen en dan kun je het beugeltje van het zitje plaatsen.
Maar het urban iki voorzitje zou ook passen, dan heb je wel een setje ;)
Oké zal even checken bedoel de voorbeugel van het voorzitje,

Heb hem net besteld, is het lastig die meegeleverde beugel plaatsen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:19
Op Facebook komen foto's voorbij van wat de opnames van de commercials zouden moeten zijn van het nog aan te kondigen model...

Alleen in 2019 postte deze persoon ook al foto's van een opnameset van het model van toen, dus wellicht is het met opzet uitgelekt. Sowieso beetje naïef om in Amsterdam een geheim product te filmen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nUPy-QyMofiQqmPIRT6Ylz3xbYk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/baM5dsBtXpwlBi5yRmqlltG3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OroVW199oNfuCoRmqaejBBK6FmY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QEtYKgHG9tyRYOSAlpW8FnFd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ed5l0p8Adn9FkZZrr4m9XYP4jw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HMqXWku7Q4mtal4ab2sf1wsD.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9vatgPgwmO-dPNfdHZYM4ZbjWlI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZVyueorcci1yCIRpRrGLePv8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qdyhjw_odCIym3Ca_a_GnKZ9TeE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zlqrif2EBB1yFWe30xrpjLrt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YpfOWpCyCkenG70mJ_Yd53WjkjY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0DeGn6LkPxZ9kftowMvOTo3E.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oscarwashere
offtopic:
Mooie spam in mijn mailbox deze avond, wel doelgroep gericht toevallig dit keer. Hier heb ik toch al meer interesse in dan de grootste dozen voedingssupplementen of de dichtsbijzijnde vrijgezellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MJvF6t6aQAVXshWtpwoHu7SkPGA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/le6y4CTFWE1dDDhInM0wEmUd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:20
Op deze foto zie ik (gelukkig) niks terug van de iets gebogen stang aan de voorkant. Dit was wel te zien op de video van een week of twee terug (foto eronder)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2CjTMww7Pvt4x5U9NfTiiBXLzCo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/baM5dsBtXpwlBi5yRmqlltG3.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q28N4qnVPLEJkkma6a6REAklRsc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZCrjoyxWeBjY1zrLrltxEj5E.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnaeff
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-05 23:40
Ik heb mijn vanmoof nu ongeveer 2 jaar. Ik ben niet tevreden over de lak. Deze raakt mij het minste of geringste beschadigd. Ik was benieuwd of ondertussen na 2 jaar de lak beter is geworden bij de nieuwste modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburgers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 27-05 21:41
jnaeff schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:48:
Ik heb mijn vanmoof nu ongeveer 2 jaar. Ik ben niet tevreden over de lak. Deze raakt mij het minste of geringste beschadigd. Ik was benieuwd of ondertussen na 2 jaar de lak beter is geworden bij de nieuwste modellen.
Misschien een slechte batch, heb hem ook vanaf begin maar bij mij nog geen lakschade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Heb je nu een S2? Deze is inderdaad door de glans wat krasgevoeliger helaas, dat is wel minder bij de S3 maar die heeft dan ook een andere soort lak (kleur, glans, melange, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Ik ben ook niet echt tevreden over de lak op de S3. Op het frame valt het relatief nogal mee (niet laten vallen of ergens tegenaan stoten, dan heb je gelijk duidelijk zichtbare beschadiging) Maar trappers, spatbord en standaard is het een duidelijk ander verhaal.

Het is ook geen stadsfiets, het is de snowflake onder de electrische fietsen (nogal gevoelig van binnen en buiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-05 14:01

npolm

P8

Ik heb een X3 gekocht met twee kinderzitjes. Nu is mij geadviseerd dit niet te doen ivm de standaard die slechts aan één kant uitklapt. Heeft iemand hier ervaring mee? Of is er een stevigere standaard te koop ergens? Waarmee je bijv. de hele ebike omhoog lift.

|- Rotterdam -|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
npolm schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 14:58:
Ik heb een X3 gekocht met twee kinderzitjes. Nu is mij geadviseerd dit niet te doen ivm de standaard die slechts aan één kant uitklapt. Heeft iemand hier ervaring mee? Of is er een stevigere standaard te koop ergens? Waarmee je bijv. de hele ebike omhoog lift.
Heb een S3 dus geen x, maar de standaard is zoizo vrij onstabiel helaas. Met twee zitjes erop blijft de fiets bij mij wel staan, maar dan moet het wel vlak zijn en niet waaien. Zoizo kun je er geen kinderen in laten zitten op de standaard.
Volgens mij is zo'n dubbele standaard helaas niet te plaatsen omdat het geen universele aansluiting is op de fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

[911] schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 12:44:
Op deze foto zie ik (gelukkig) niks terug van de iets gebogen stang aan de voorkant.

[Afbeelding]
Deze foto ziet er meer uit als slechte anti diefstal reclame foto…🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbtweak
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18:37
npolm schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 14:58:
Kan je een foto delen als deze is geïnstalleerd? En kan je ook eerste ervaringen delen straks?

Ik denk er namelijk ook over na om een voor zitje te plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-05 14:01

npolm

P8

bbtweak schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 17:34:
[...]

Kan je een foto delen als deze is geïnstalleerd? En kan je ook eerste ervaringen delen straks?

Doe ik, komt over 2 weekjes binnen.

|- Rotterdam -|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:51

DjVe

Hatsaflats!

Voor diegene die graag op standje 5 en met 37kmpu rijden, niet updaten naar 1.8.1.

Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/796987026385272845/959422038500605973/unknown.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:11
bbtweak schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 17:34:
[...]

Op mijn S3 is de standaard met een Yepp op de achterkant erg instabiel. Ik heb nog geen middenstandaard die ook op de S3 past gevonden helaas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oscarwashere
Opnieuw "gelekte" foto's, deze keer gepost door degene die we al hebben zien poseren met de fiets op de vorige "gelekte" foto's van een voorbijganger. Dat blijkt Little Simz, een zangeres met 2,9 miljoen maandelijkse luisteraars op Spotify.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lz-X89RPe8BJ3dW_pOM0ZlcNCkQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NzhIrmk6uERBBFnvh608tHmX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qtYCtP9IBQIsgbAdUu_cEO3OKJU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PgUORRReFj5ELubMjDBA0i9f.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z-Fs0fw1V3n7nD0gcZqDf-eSX6U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nxHMDq8yLruhWv6Tuh8CTdhR.jpg?f=fotoalbum_tile

We zien op de foto's:
  • Rare vorm van de onderkant van de kettingkast rondom het tandwiel bij de trappers
  • Er loopt ook nog iets zwarts door vanaf het tandwiel richting het achterwiel, niet alles is wit hier
  • Geen aanwijzingen voor een verwijderbare accu
  • Geperforeerde remschijven
  • Hetzelfde zicht op het stuur, met de handremmen en het lampje hiernaast
  • De kleur 'Fog White' van de S2 en de glanslak lijken weer terug
  • Weinig grote of in het oog springende aanpassingen verder

[ Voor 24% gewijzigd door oscarwashere op 01-04-2022 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:15
Kun je met de Moofer app de fiets ook unlocken met de telefoon? Of heb je dan nog de officiele app nodig van van Moof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasz
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-05 14:45
Er loopt ook nog iets zwarts door vanaf het tandwiel richting het achterwiel, niet alles is wit hier
Verwijderbaar ivm vervangen van tandriem????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanDz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-05 17:27
DjVe schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 14:09:
Voor diegene die graag op standje 5 en met 37kmpu rijden, niet updaten naar 1.8.1.

[Afbeelding]
Da's niet best, dus als ik standje 5 wil kunnen blijven gebruiken kan ik vanaf nu niet meer updaten?

Word ik niet blij van, dat is wel een dick-move van vanmoof, pun intended!

Nou maar hopen dat Moofer app goed onderhouden en verbeterd wordt want dan gebruik ik gewoon alleen die voortaan want dit is wel kilo Utrecht tango! }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
  • Laatst online: 01-11-2022
Lol als ze nog steeds geen verwijderbare accu hebben geregeld is het wel echt hilarisch. De boodschap is dan in ieder geval duidelijk: lak aan wat de klant wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanDz
Sunri5e schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:18:
Kun je met de Moofer app de fiets ook unlocken met de telefoon? Of heb je dan nog de officiele app nodig van van Moof?
Zeker, je kan hem daarmee ook gewoon unlocken.
Die officiële app heb je eigenlijk alleen nodig om de firmware te kunnen updaten want verder kan je alles en meer met de Moofer app.
Naar aanleiding hiervan laat ik deze nieuwe firmware dan ook voorlopig links liggen want ik wil gewoon standje 5 kunnen blijven gebruiken.

Ik gebruik vanaf nu uitsluitend de Moofer app voor mijn VanMoof! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:15
MeanDz schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 18:10:
[...]

Zeker, je kan hem daarmee ook gewoon unlocken.
Die officiële app heb je eigenlijk alleen nodig om de firmware te kunnen updaten want verder kan je alles en meer met de Moofer app.
Naar aanleiding hiervan laat ik deze nieuwe firmware dan ook voorlopig links liggen want ik wil gewoon standje 5 kunnen blijven gebruiken.

Ik gebruik vanaf nu uitsluitend de Moofer app voor mijn VanMoof! :Y
Maar hoe unlock ik hem er dan mee? Als ik aan kom lopen licht mijn fiets wel op maar ik moet altijd de backup code intoetsen op de fiets om hem te ontgrendelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Sunri5e schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 18:52:
[...]

Maar hoe unlock ik hem er dan mee? Als ik aan kom lopen licht mijn fiets wel op maar ik moet altijd de backup code intoetsen op de fiets om hem te ontgrendelen.
Staat de touch to unlock functie wel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-05 16:35
Mijn zoontje kan sinds kort zelf fietsen dus gaan we er samen op uit. Zet mijn S3 dan niet aan maar fiets zonder ondersteuning. Op één of andere manier wil het schakelen dan niet goed lukken, hoop geratel en gekraak.

Zodra ik fiets aan zet, geen issues meer. Doe ik iets verkeerd of is fiets gewoon niet gemaakt om "uit" mee te fietsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanDz
HBO88 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 19:19:
[...]

Staat de touch to unlock functie wel aan?
Die moet je wel even aanzetten ja, met touch to unlock kun je hem met een druk op de knop van de bel ontgrendelen als de app verbonden is en anders natuurlijk via het scherm in de app maar dan moet je iedere keer je telefoon uit je zak halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburgers
  • Laatst online: 27-05 21:41
Delirius schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 21:12:
Mijn zoontje kan sinds kort zelf fietsen dus gaan we er samen op uit. Zet mijn S3 dan niet aan maar fiets zonder ondersteuning. Op één of andere manier wil het schakelen dan niet goed lukken, hoop geratel en gekraak.

Zodra ik fiets aan zet, geen issues meer. Doe ik iets verkeerd of is fiets gewoon niet gemaakt om "uit" mee te fietsen?
Wanneer de fiets niet aan staat lijkt het mij dat hij ook niet schakelt, immers electrisch geregeld.

Wanneer ik met mijn zoontje fiets zet ik de fiets wel aan, maar zet ik de ondersteuning op standje 0 en het schakelen op handmatig. Werk voor mij prima, kom meestal nooit voorbij de 2e versnelling wanneer ik het tempo van mijn zoontje volg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-05 16:35
Tilburgers schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 22:36:
[...]

Wanneer de fiets niet aan staat lijkt het mij dat hij ook niet schakelt, immers electrisch geregeld.
Precies mijn idee maar er wordt wel degelijk geschakeld, zij het dat het gepaard gaat met genoemde geratel.
Tilburgers schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 22:36:
[...]

Wanneer ik met mijn zoontje fiets zet ik de fiets wel aan, maar zet ik de ondersteuning op standje 0 en het schakelen op handmatig. Werk voor mij prima, kom meestal nooit voorbij de 2e versnelling wanneer ik het tempo van mijn zoontje volg.
Goeie tip, die ga ik eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Delirius schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 18:24:
[...]

Precies mijn idee maar er wordt wel degelijk geschakeld, zij het dat het gepaard gaat met genoemde geratel.

[...]

Goeie tip, die ga ik eens proberen
Ik dacht dat je met 'uit' ondersteuning stand 0 bedoelde. Maar bijzonder dat de fiets probeert te schakelen als hij uit staat.
Zelf fiets ik ook regelmatig op ondersteuning 0 en handmatig schakelen, geen enkel probleem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Daan2020 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 18:05:
Lol als ze nog steeds geen verwijderbare accu hebben geregeld is het wel echt hilarisch. De boodschap is dan in ieder geval duidelijk: lak aan wat de klant wil.
De Vanmoof staat m.i. voor bijzonder design (stammende van het studentenproject om een fiets met om. hufterproof fietsverlichting te ontwerpen en tegenwoordig met bijna onzichtbaar dat ie elektrisch is) en bediening met een app.

Ga je grove middenmotor, verwijderbare accu e.d. introduceren, dan heb je de zoveelste Gazelle.
DjVe schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 14:09:

[Afbeelding]
Waarom? Van eerst 'rebels' naar nu opeens ''braaf jongetje". Ik snap niet waarom VM deze stap zet? Dat ze zelf niet meer 25 km/h + aanbieden, begrijp ik na de casus in Duitsland en groter groeien maar nu actief belemmeren, waarom?
Met de prijsstijgingen blijft er straks enkel het design over als onderscheidende factor.

[ Voor 43% gewijzigd door bombadil op 03-04-2022 08:42 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:58
HBO88 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 15:06:
[...]

Heb een S3 dus geen x, maar de standaard is zoizo vrij onstabiel helaas. Met twee zitjes erop blijft de fiets bij mij wel staan, maar dan moet het wel vlak zijn en niet waaien. Zoizo kun je er geen kinderen in laten zitten op de standaard.
Volgens mij is zo'n dubbele standaard helaas niet te plaatsen omdat het geen universele aansluiting is op de fiets
Beetje nitpicken maar het is een Duits woord. Jouw versie is de eerste die ik ooit zo heb gelezen. Sowieso. Zoizo las ik als Zooizo en snapt ff niet wat je bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56
[911] schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:38:
Een van de comments: Well done VanMoof exactly after 693 days :) just like from S2&X2 to S3&X3

Dus vanaf de S4/X4 releasedatum is het waarschijnlijk weer 693 dagen tot de S5/X5.

[Afbeelding]

Met een middenmotor?

[Afbeelding]
Ik vind VM de mooiste fiets.. maar alleen met met een middenmotor en een beltdrive ben ik bereid ervoor te gaan. de beltdrive is alleen niet waarschijnlijk, of wel?

https://vanmoofer.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56
oscarwashere schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:12:
Opnieuw "gelekte" foto's, deze keer gepost door degene die we al hebben zien poseren met de fiets op de vorige "gelekte" foto's van een voorbijganger. Dat blijkt Little Simz, een zangeres met 2,9 miljoen maandelijkse luisteraars op Spotify.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

We zien op de foto's:
  • Rare vorm van de onderkant van de kettingkast rondom het tandwiel bij de trappers
  • Er loopt ook nog iets zwarts door vanaf het tandwiel richting het achterwiel, niet alles is wit hier
  • Geen aanwijzingen voor een verwijderbare accu
  • Geperforeerde remschijven
  • Hetzelfde zicht op het stuur, met de handremmen en het lampje hiernaast
  • De kleur 'Fog White' van de S2 en de glanslak lijken weer terug
  • Weinig grote of in het oog springende aanpassingen verder
Damn... geen beltdrive!
Misschien wel een middenmotor? Let's hope so!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyP
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18-05 19:07
OmeRobbie schreef op zondag 3 april 2022 @ 10:04:
[...]

Damn... geen beltdrive!
Misschien wel een middenmotor? Let's hope so!
Nope. Helaas.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_f7VytIU67jaHLyE7KdJIh6qUrw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hRt2cU3IXEt0DiWO4FGuYduG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxnl
bombadil schreef op zondag 3 april 2022 @ 08:19:
Waarom? Van eerst 'rebels' naar nu opeens ''braaf jongetje". Ik snap niet waarom VM deze stap zet?
Om dadelijk meer animo voor hun speed-pedelec te krijgen?

Verschil 37 en 45 km/uur is niet zo spectaculair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Laatst online: 27-05 15:46
OmeRobbie schreef op zondag 3 april 2022 @ 10:02:
[...]
Ik vind VM de mooiste fiets.. maar alleen met met een middenmotor en een beltdrive ben ik bereid ervoor te gaan. de beltdrive is alleen niet waarschijnlijk, of wel?
[...]
Een beltdrive is alleen echt nodig als je een middenmotor hebt. Anders voegt het vrij weinig toe IMHO. En de voorwielmotor is de kern van het succes van de VM: een middenmotor veel duurder en geeft een lelijke knobbel in je frame. De voorwielmotor maakt de fiets lekker simpel en (zeker bij introductie van de S3) goedkoop. Eigenlijk hadden ze de fiets nog simpeler moeten maken met normale hand bediende versnellngen ipv die fancy maar brakke e-shifter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04 13:52
Sunri5e schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 18:52:
[...]
Hier zijn al sinds het begin problemen met met de Moofer app: heeft met de BT connectie/wakeup te maken of zo. Originele vM app had hier eerst ook last van, maar daar werkt het nu 95% van de gevallen goed (was <50%).

Bij de Moofer app werkt de auto BT connect bij mij (en vele anderen) zelden (10-15%) en dus gebruik ik die alleen voor config changes, maar de vM app voor normaal gebruik.

Als je mode 5 met Moofer app hebt ingesteld, kun je ook weer gewoon de vM app gebruiken, zolang je de nieuwe fw maar niet down/upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04 13:52
maxnl schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:44:
[...]
Precies, dat is exact dezelfde tekst die ook op mijn polis staat, plus nog chat/mail verkeer met support hierover.

Dat aantonen kan met de vM / Moofer app logfiles (als die maar geconnect is laatste keer dat je de fiets op slot hebt gezet). Schijnt dat vM dat remote (via die SIM) ook kan zien?

Dit laat onverlet dat je in risicogebieden natuurlijk ook altijd een kabelslot eromheen legt (doe ik wel iig). Want terug lopen en dan afhandeling met verzekering, vM, etc is ook weer zo wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacod
  • Laatst online: 25-05 07:10
Als ik update naar 1.8.1 kan ik dan wel de fiets op de USA stand zetten 32km. Nee 37km en ondersteuning 5 gebruik ik zelf nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:04
maxnl schreef op zondag 3 april 2022 @ 14:13:
[...]

Om dadelijk meer animo voor hun speed-pedelec te krijgen?

Verschil 37 en 45 km/uur is niet zo spectaculair.
Verschil tussen illegaal en legaal….

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sk0o
  • Laatst online: 27-05 02:18
Mijn vanmoof smart 3 2016 maar eens een brood nodige upgrade gegeven. Setje nieuwe shimano hydraulische remmen + BBB bbs schijven (160&140). Spatborden zijn vervangen voor die van de S3 omdat de originele niet meer te koop zijn voor dit model. 50mm big apple banden erop en we kunnen weer een hele poos vooruit.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iUP65lxSXcoR4EY-FtqX3OlOdr8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/drM1GoLLskXkLTgNGbZdbVWi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:20
De link naar de videopresentatie van de S5/A5. Deze start over 25 minuten (17:00)

https://www.vanmoof.com/e...220405_showtime30min_ennl

[ Voor 9% gewijzigd door [911] op 05-04-2022 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Weet iemand toevallig hoe je aan zo'n early access code komt (nee ik vraag niet specifiek om zo'n code hier, maar geen idee hoe je die kunt bemachtigen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Laatst online: 13:11
Ik denk dat die gemaild gaan worden naar eerdere kopers. Er staat een suggestie in de uitnodiging voor het event.

Het lijkt er op dat de fiets alleen in het grijs te krijgen is, dat is jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 10:57
Ik dacht dat t een soort van fatbike zou worden (met vering, 2-wheeldrive en de snelheid van een pedelec?) Dat is wat ik in mijn mail voorbij heb zien komen eerder. Had volgens mij ook een andere benaming/code :?

o..andere reveal |:(
https://www.vanmoof.com/en/vanmoof-v

[ Voor 16% gewijzigd door Stefke op 05-04-2022 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Nieuwe e shifter met 3 versnellingen
Nieuwe kicklock
Nieuwe voorwielmotor met iets meer torque
Geen display meer, info gaat nu via de halo ringen (hopelijk goed waterdicht)
De lasnaden zijn duidelijk aanwezig
Geen riem maar een ketting(en op het filmpje lijkt je dat "geratel" van de ketting/versnelling goed te horen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
En dus nog steeds hetzelfde idee van een gear shifter. Met alle onderdelen build from the ground up nog steeds custom made onderdelen. Voelt meer als een licht getweakte S/X3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koekkop
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-05 13:53
YouTube: Eerste indruk: de nieuwe VanMoof S5 en A5
Bright was eerder dan het VanMoof zelf haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hier staat ook al een samenvatting:

https://t.co/GoP5yHrwcj
Pagina: 1 ... 108 ... 143 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.