Ik had shortlist, VMS3, Veletti Ace and Lekker Amterdam +/GT...
Na diverse testritjes, uiteindelijk gekozen voor Van Moof S3.
Levertijd Veloretti Ace is momenteel vrij lang/onbekend, en ik vond de Amsterdam GT te duur (EUR 3200), wilde toch graag schakelen, dus de Amsterdam+ toch maar laten gaan, vond de kleine wieltjes ook wat minder mooi (26.5" op de Amsterdam+).
En de iphone integratie met de VM S3 vond ik ook wel aardig, en de boost button. Gewoon veel fun voor een fiets, het is voor mij geen noodzakelijk dagelijks vervoer, soms naar kantoor en lekker erop uit in de buurt.
Heb de gok genomen met alle negatieve verhalen, ik ben goed geholpen bij Van Moof in Rotterdam, kon een nieuwe afgemonteerde fiets kopen. Tot nu toe paar honderd km gefietst zonder problemen. rijdt heerlijk. Ik schakel handmatig, dan bepaal ik zelf de schakelmomenten, geen gedoe. Je hoeft niet veel te schakelen uberhaupt op een E-bike. En als je stopt schakelt de fiets weer terug naar 1e versnelling, dus soms enkel even opschakelen.
Ik vind de fiets prettig fietsen, als je een hele natuurlijke trapondersteuning zoekt kan je beter naar een middenmotor fiets gaan kijken met krachtsensor, alhoewel van Moof een redelijk softe regeling heeft vind ik met de voorwielmotor zodra je pedalen beweegt. je hebt dus niet direct een grote versnelling, dat kan je zelf bepalen middels de boost button.
Ook het veranderen van de ondersteuningsmodus via de knoppen op het stuur werkt goed nu sinds dit kan, hoeft niet meer via de app.
Geen peace of mind service. losse verzekering bij Allianz. Fiets staat binnen in de garage of in fietsenstalling op werk. Wordt dus zorgvuldig behandeld, wellicht dat dat ook scheelt.
VM app ook functioneel op mijn appel watch, en apple find my bike werkt ook goed. toppie.
So far. so good, ik ben een tevreden gebruiker en happy met mijn aankoop

Heb al veel meer gefiets afgelopen weken dan voorheen! Alleen nu even niet met de stormen en regenbuien .... op naar de zomer :-)