• BikerGLE
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12-01 12:27
Ik heb een vraagje, heeft iemand problemen met zijn oplader als deze verticaal is geplaatst bv in zo'n 3D geprint muurhouder? Die van mij heeft het afgelopen zondag begeven. Volle sluiting, automaat sprong uit en daarna geen rood lampje meer.

Onder tussen contact gehad met VM en deze sturen mij een nieuwe op. Valt onder garantie. Mijn S3 is uit juni '21.

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:23
MatMich schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 17:32:
Als ik in de duinen fiets en ik heb een klimmetje, niet eens heel steil, dan moet ik best wel bijtrappen om mijn snelheid te houden alsof de fiets het niet meer trekt.
Maar als ik vervolgens de boostknop indruk is er niets aan de hand en word ik omhooggesleurd met het grootste gemak.
Ik snap deze manier van ondersteunen eigenlijk niet zo goed.
Is dit normaal?
Het is wel normaal, maar inderdaad niet per se wenselijk. Je kan het makkelijker maken door terug te schakelen. Automatisch (eventueel instellingen aanpassen in de app), of handmatig. Ik ga meestal net onder het setpoint voor omhoogschakelen fietsen zodat ik lichter kan blijven trappen en de ondersteuning passend blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4v1d
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-03 08:50
Ik heb een wiebel in de arm van het linkerpedaal. Betreft een S3 2021. Ik wil de moer wel aandraaien maar ik heb de juiste inbussleutel niet.

8 past er niet in. Gaat er nr.10 in voor ik straks de verkeerde koop? Of gebruikt Vanmoof er een vreemde maat voor?

[ Voor 6% gewijzigd door d4v1d op 18-02-2022 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
oscarwashere schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 23:46:
[...]

Het is wel normaal, maar inderdaad niet per se wenselijk. Je kan het makkelijker maken door terug te schakelen. Automatisch (eventueel instellingen aanpassen in de app), of handmatig. Ik ga meestal net onder het setpoint voor omhoogschakelen fietsen zodat ik lichter kan blijven trappen en de ondersteuning passend blijft.
Dank, toch weer iets geruster nu.
Ik heb nl niet zo’n zin om na een nieuwe e-shifter alweer een afspraak te moeten maken.
Overigens schakel ik sowieso handmatig ondanks dat dat soms ook wel vaag is (5 sec. na schakelen pas naar zijn 3 bv.)
Beetje jammer deze “dingetjes” maar buiten dat vind ik het toch echt een heerlijke fiets en in ieder geval wordt over reparaties sowieso niet moeilijk gedaan wat ook meehelpt.
Heet dat niet een geluk bij een ongeluk? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:50
MatMich schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 02:17:
[...]

Overigens schakel ik sowieso handmatig ondanks dat dat soms ook wel vaag is (5 sec. na schakelen pas naar zijn 3 bv.)
Hm, dit herken ik totaal niet. Het op- en terugschakelen handmatig gaat vrijwel direct. Heb je dit altijd?
Enkel als je tot stilstand komt zit er een korte maar wel merkbare vertraging in dat hij weer automatisch schakelt naar 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04 15:39
Eddy 6 pack schreef op maandag 14 februari 2022 @ 07:54:
[...]

Pffff daar gaan we weer. Wat is er toch met jou gebeurd vriend dat je zo zuur bent én vooral blijft?
Hehe... vergeet niet dat alles uit Japan beter is.. >:)

Anyways.. hier een happy goat! :) ik heb eindelijk mijn VM credits terug. :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7buf3L6FyRIqBcwfjZquBScXLIo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pvUCtitfa42wqfHMpzvPRJDl.jpg?f=fotoalbum_large

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
d4v1d schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 00:37:
Ik heb een wiebel in de arm van het linkerpedaal. Betreft een S3 2021. Ik wil de moer wel aandraaien maar ik heb de juiste inbussleutel niet.

8 past er niet in. Gaat er nr.10 in voor ik straks de verkeerde koop? Of gebruikt Vanmoof er een vreemde maat voor?
Mijn linkerpedaal was losgeraakt nadat ik de moer was verloren, gelukkig had ik er nog een een liggen van mijn MTB, is gewoon een standaard inbus maatvoering ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
Het is officieel, nieuwe prijs straks €2348.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hdOFURJImnX2aRfjLCc2wR5NxAM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lB5mNClCk8rY7IXlBK95WF4K.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door oscarwashere op 18-02-2022 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d4v1d
Bruzski schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:54:
[...]

Mijn linkerpedaal was losgeraakt nadat ik de moer was verloren, gelukkig had ik er nog een een liggen van mijn MTB, is gewoon een standaard inbus maatvoering ;)
Het bleek dat ik op het tijdstip van uitvoering niet helder was. Ik zag de 6 aan voor 8 dus stond daar met de verkeerde sleutel..
Vandaag nr.8 gekocht en moer zit weer vast. Morgen maar ff kijken of die blijft vastzitten na een stukje fietsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-05 04:55
MatMich schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 17:32:
Als ik in de duinen fiets en ik heb een klimmetje, niet eens heel steil, dan moet ik best wel bijtrappen om mijn snelheid te houden alsof de fiets het niet meer trekt.
Maar als ik vervolgens de boostknop indruk is er niets aan de hand en word ik omhooggesleurd met het grootste gemak.
Ik snap deze manier van ondersteunen eigenlijk niet zo goed.
Is dit normaal?
Ja de VanMoof heeft een redelijk lichte trapondersteuning, aan of uit regeling als je de pedalen beweegt of niet, en daarom is de regeling iets soft. Anders zou je soort jo-jo krijgen iedere keer als je trapt.

De boost button is om snel even in te halen, heuveltje te pakken of bij veel tegenwind, en natuurlijk voor de fun.

Wil je een e-bike met een meer natuurlijke trapondersteuning, dan kom je snel bij een middenmotor met krachtsensor. Zo'n aandrijving geeft meer koppel als je meer kracht uitoefent op de pedalen, dus als je daarmee heuvel op fiets of tegenwind dan gaat de motor daardoor jouw meer helpen als je mee harder duwt op pedaal .... dat doet de VM dus niet, en daarvoor is de boost button onder meer een oplossing voor dit 'gemis'.

Dus dit is gewoon een resultaat van het principe van een VM; daarom vooral proefritjes maken voordat je een e-bike kiest om deze verschillen te ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
oscarwashere schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:56:
Het is officieel, nieuwe prijs straks €2348.

[Afbeelding]
gelukkig ik heb em sinds 2 weken in huis ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
HBO88 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:21:
[...]

Hm, dit herken ik totaal niet. Het op- en terugschakelen handmatig gaat vrijwel direct. Heb je dit altijd?
Enkel als je tot stilstand komt zit er een korte maar wel merkbare vertraging in dat hij weer automatisch schakelt naar 1.
Ik had dit voor de reparatie (van 2 naar 3) van de e-shifter niet en nu soms.
Dat van zijn 1 heb ik ook en dat is wel handig want dan weet je dat wat makkelijker weer kan optrekken hij doet dat ook nl soms(zelden) niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
sky_walker schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 20:44:
[...]

Ja de VanMoof heeft een redelijk lichte trapondersteuning, aan of uit regeling als je de pedalen beweegt of niet, en daarom is de regeling iets soft. Anders zou je soort jo-jo krijgen iedere keer als je trapt.

De boost button is om snel even in te halen, heuveltje te pakken of bij veel tegenwind, en natuurlijk voor de fun.

Wil je een e-bike met een meer natuurlijke trapondersteuning, dan kom je snel bij een middenmotor met krachtsensor. Zo'n aandrijving geeft meer koppel als je meer kracht uitoefent op de pedalen, dus als je daarmee heuvel op fiets of tegenwind dan gaat de motor daardoor jouw meer helpen als je mee harder duwt op pedaal .... dat doet de VM dus niet, en daarvoor is de boost button onder meer een oplossing voor dit 'gemis'.

Dus dit is gewoon een resultaat van het principe van een VM; daarom vooral proefritjes maken voordat je een e-bike kiest om deze verschillen te ondervinden.
Thx, ik vind dit verder prima zo aangezien ik dan ook nog het gevoel heb dat ik echt fiets.
Beter voor de conditie denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-04 16:23
Wel jammer van die aankomende prijsstijging, vind zelf rond de 2000 euro nog redelijk voor de fiets. Ben nog steeds in twijfel over Veloretti ace of vanmoof (s3 of opvolger). Denk eigenlijk dat ik sowieso nog een paar maanden afwacht ondanks de verhogingen in prijs overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Laatst online: 18:46
Ik wacht op een Gazelle met de looks van Van Moof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:44

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Johan Bogle schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 15:08:
Ik wacht op een Gazelle met de looks van Van Moof.
Dan ben ik bang dat je lang zal moeten wachten, losstaande waarom zou je een (exacte) copy willen?

Gazelle maakt 'traditionele' stadsfietsen, met wat vloeiendere lijnen in het frame en een ingebouwde accu ipv zo'n metalen 'broodtrommel' dan heb je het wel gehad.

De VanMoof is vooral ook een 'gadget' fiets omdat het veel zogenaamde smart functionaliteit toevoegt in 1 fiets. Functionaliteit die in geen enkele andere fiets is samengevoegt voor zover ik weet. Vandaar ook de graag gemaakte vergelijking met Apple of Tesla door allerlei product plug sites/kanalen en influencers. Dat moet je allemaal missen bij een 'saaie' Gazelle.

Cortina heeft mogelijk wel iets dat je aanspreekt.
https://www.cortinafietse.../product/CEB8GBSDMMH53BGM

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

warcow schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 14:42:
Wel jammer van die aankomende prijsstijging, vind zelf rond de 2000 euro nog redelijk voor de fiets. Ben nog steeds in twijfel over Veloretti ace of vanmoof (s3 of opvolger). Denk eigenlijk dat ik sowieso nog een paar maanden afwacht ondanks de verhogingen in prijs overal.
De prijsverhoging van VanMoof geeft iets aan. Dat er dus geen nieuw model uitkomt, maar hoogstens een model update. Ga er maar van uit dat heel veel goederen flink duurder wordt vanaf aankomende week, met name producten uit Azie (VanMoof).

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Laatst online: 18:46
litebyte schreef op zondag 20 februari 2022 @ 14:59:
[...]

Dan ben ik bang dat je lang zal moeten wachten, losstaande waarom zou je een (exacte) copy willen?

Gazelle maakt 'traditionele' stadsfietsen, met wat vloeiendere lijnen in het frame en een ingebouwde accu ipv zo'n metalen 'broodtrommel' dan heb je het wel gehad.

De VanMoof is vooral ook een 'gadget' fiets omdat het veel zogenaamde smart functionaliteit toevoegt in 1 fiets. Functionaliteit die in geen enkele andere fiets is samengevoegt voor zover ik weet. Vandaar ook de graag gemaakte vergelijking met Apple of Tesla door allerlei product plug sites/kanalen en influencers. Dat moet je allemaal missen bij een 'saaie' Gazelle.

Cortina heeft mogelijk wel iets dat je aanspreekt.
https://www.cortinafietse.../product/CEB8GBSDMMH53BGM
dat hele ‘smart’ gebeuren boeit mij totaal niet. Ik vind het design gewoon fraai, alleen de techniek is juist erg zwak. Het design van Van Moof met de techniek van Gazelle. Die Cortina vind ik ook een lelijke fiets + cortina is bouwmarkt kwaliteit. Overigens snap ik de vergelijking met Tesla wel. De kwaliteit is beneden de maat. Een vergelijking met Apple kunnen ze van dromen. Ik heb iphones sinds de start en welgeteld nooit naar een winkel hoeven gaan of reparaties moeten laten uitvoeren. Sterker nog, ik heb volgens mij zelfs nog nooit een keer opnieuw opgestart. Die kwaliteit komt niet eens in de buurt van Van Moof.

[ Voor 13% gewijzigd door Johan Bogle op 20-02-2022 15:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sky_walker
Ik had shortlist, VMS3, Veletti Ace and Lekker Amterdam +/GT...

Na diverse testritjes, uiteindelijk gekozen voor Van Moof S3.

Levertijd Veloretti Ace is momenteel vrij lang/onbekend, en ik vond de Amsterdam GT te duur (EUR 3200), wilde toch graag schakelen, dus de Amsterdam+ toch maar laten gaan, vond de kleine wieltjes ook wat minder mooi (26.5" op de Amsterdam+).

En de iphone integratie met de VM S3 vond ik ook wel aardig, en de boost button. Gewoon veel fun voor een fiets, het is voor mij geen noodzakelijk dagelijks vervoer, soms naar kantoor en lekker erop uit in de buurt.

Heb de gok genomen met alle negatieve verhalen, ik ben goed geholpen bij Van Moof in Rotterdam, kon een nieuwe afgemonteerde fiets kopen. Tot nu toe paar honderd km gefietst zonder problemen. rijdt heerlijk. Ik schakel handmatig, dan bepaal ik zelf de schakelmomenten, geen gedoe. Je hoeft niet veel te schakelen uberhaupt op een E-bike. En als je stopt schakelt de fiets weer terug naar 1e versnelling, dus soms enkel even opschakelen.

Ik vind de fiets prettig fietsen, als je een hele natuurlijke trapondersteuning zoekt kan je beter naar een middenmotor fiets gaan kijken met krachtsensor, alhoewel van Moof een redelijk softe regeling heeft vind ik met de voorwielmotor zodra je pedalen beweegt. je hebt dus niet direct een grote versnelling, dat kan je zelf bepalen middels de boost button.

Ook het veranderen van de ondersteuningsmodus via de knoppen op het stuur werkt goed nu sinds dit kan, hoeft niet meer via de app.

Geen peace of mind service. losse verzekering bij Allianz. Fiets staat binnen in de garage of in fietsenstalling op werk. Wordt dus zorgvuldig behandeld, wellicht dat dat ook scheelt.

VM app ook functioneel op mijn appel watch, en apple find my bike werkt ook goed. toppie.

So far. so good, ik ben een tevreden gebruiker en happy met mijn aankoop :)
Heb al veel meer gefiets afgelopen weken dan voorheen! Alleen nu even niet met de stormen en regenbuien .... op naar de zomer :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cP7S7rXXw0Z0mVjyTAvAmBqLO3A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4yVRWHPnRtFQRT9rez0Ct5X4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Johan Bogle schreef op zondag 20 februari 2022 @ 15:49:
[...]
dat hele ‘smart’ gebeuren boeit mij totaal niet. Ik vind het design gewoon fraai, alleen de techniek is juist erg zwak. Het design van Van Moof met de techniek van Gazelle. Die Cortina vind ik ook een lelijke fiets + cortina is bouwmarkt kwaliteit. Overigens snap ik de vergelijking met Tesla wel. De kwaliteit is beneden de maat. Een vergelijking met Apple kunnen ze van dromen. Ik heb iphones sinds de start en welgeteld nooit naar een winkel hoeven gaan of reparaties moeten laten uitvoeren. Sterker nog, ik heb volgens mij zelfs nog nooit een keer opnieuw opgestart. Die kwaliteit komt niet eens in de buurt van Van Moof.
Als het smart gebeuren je niet interesseert zou ik vooral adviseren om te kiezen voor een andere fiets. En als je Cortina al bouwmarkt kwaliteit vindt zou ik als ik jou was niet eens denken aan een VanMoof. Er zijn wat copycats op de markt m.b.t. de vorm, niet de functionaliteit (dat laatste is helaas relatief voor veel VM'ers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rub001
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 25-02-2022
oscarwashere schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 08:40:
[...]

Ik zou even contact opnemen met VM, misschien verkopen ze deze nog wel achter de schermen.
Dat had ik al geprobeerd maar helaas konden zij me niet verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscorpio
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-06-2024
Via VanMoof twitter:

Power up your ride with a free PowerBank worth €348 when you buy a VanMoof S3 or X3 in the next 48 hours. That’s right riders, this is a flash sale. Get them while they’re hot – time’s ticking 👉 https://www.vanmoof.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:29
Heb dit topic maar ook andere doorzocht omtrent (on)mogelijkheid gebruik dubbele standaard S3 en welke geschikt is. Zie veel vragen, maar weinig tot geen antwoorden.

Iemand wel ervaring inmiddels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-05 19:04
snaggyheadshot schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:38:
De VanMoof is inmiddels op zijn retour. Looks: fantastisch. Concept: ontzettend goed. Uitvoering: Mwah.
Echter, een refund uitvoeren blijkt uitermate moeilijk voor ze 8)7 Snap niet waarom dat zo lang moet duren. Zou binnen 14 dagen gebeuren en dat is inmiddels al verstreken. Klantenservice 'Nee er is niks fout gewoon even wachten'. Best onprettig met dergelijke bedragen.

[ Voor 4% gewijzigd door snaggyheadshot op 23-02-2022 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laroil
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 30-04 23:29
Wacht al maand op replacement Smart Cartridge en ieder weer zeggen ze doodleuk dat de part de week erop binnen komt. Fiets doet nu helemaal niets meer, af en toe doodskop.

Wat moet ik doen? Support verteld mij na een vraag al direct opsturen voor reparatie en daar heb ik na het lezen van de horror verhalen niet zo'n zin in.

Valt mij allemaal heel erg tegen VanMoof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:44
Korting dit weekend bij de outlet in Utrecht, zie:

https://www.vanmoof.com/blog/en/limited-outlet-warehouse-sale

• Frozing
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 02-02 21:37
Delirius schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:46:
Heb dit topic maar ook andere doorzocht omtrent (on)mogelijkheid gebruik dubbele standaard S3 en welke geschikt is. Zie veel vragen, maar weinig tot geen antwoorden.

Iemand wel ervaring inmiddels?
Hier is een aangepaste urus standaard te koop:

https://kokox.de/collecti...r-vanmoof-x2-x3-und-s2-s3

Ik vind het achterwiel echter wel erg hoog van de grond komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
De korting blijkt niet alleen fysiek 2 weekenden in Utrecht te zijn. In de online outlet kan je met code EXTRA10 t/m 31 maart profiteren van 10% korting bovenop de outlet-prijs. Het enige verschil is dat je in Utrecht fysiek de fiets kan bekijken die je na kopen direct kan meenemen. Als je online een outlet fiets koopt, weet je niet zeker welke eventuele schades deze heeft. Bovendien is de levertijd volgens de site 2 weken.

Overigens is de 10% kortingscode niet te combineren met vouchers die verkregen zijn via het referral-programma. Je kunt bij afrekenen namelijk maar 1 code invoeren. Volgens de chat zou je ook offline niet de twee 'acties' kunnen combineren.

---

Op nieuwe fietsen loopt ook een actie, hierbij krijg je 1 jaar Peace of Mind gratis zeggen ze. Dit klopt alleen niet helemaal lijkt het: je moet ook Peace of Mind erbij kopen en krijgt dan 3 jaar voor de prijs van 2 jaar. Ook deze actie loopt t/m 31 maart.

De actie voor een gratis powerbank is inmiddels verlopen.

• Laroil
Damsplaat schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 08:35:
[...]

Dat is zuur zeg, ik was ook verbaasd dat het zo snel kon maar ze zeiden bij mijn fietsenmaker dat ze inmiddels dat soort onderdelen gewoon op voorraad hebben.
Antwoord wat ik kreeg was dat er alleen vanuit Utrecht wordt verstuurd en als er wel voorraad is elders is dat pech voor de klant :(

Inmiddels is fiets dood en knippert er alleen af en toe als de oplader er in zit een doodshoofd. De cartridge kan nu na 4 weken nog steeds een paar weken duren. Totaal geen zicht op leveringen. Over klantvriendelijkheid gesproken....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-05-2024

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Laroil schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:34:
[...]

Antwoord wat ik kreeg was dat er alleen vanuit Utrecht wordt verstuurd en als er wel voorraad is elders is dat pech voor de klant :(

Inmiddels is fiets dood en knippert er alleen af en toe als de oplader er in zit een doodshoofd. De cartridge kan nu na 4 weken nog steeds een paar weken duren. Totaal geen zicht op leveringen. Over klantvriendelijkheid gesproken....
Heb je al eens geprobeerd de cartridge er fysiek helemaal eruit te halen en na een half uurtje weer erin te doen en te kijken of ie dan wel opstart?
Soort van harde reset.

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
oscarwashere schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:07:
[...]

De korting blijkt niet alleen fysiek 2 weekenden in Utrecht te zijn. In de online outlet kan je met code EXTRA10 t/m 31 maart profiteren van 10% korting bovenop de outlet-prijs. Het enige verschil is dat je in Utrecht fysiek de fiets kan bekijken die je na kopen direct kan meenemen. Als je online een outlet fiets koopt, weet je niet zeker welke eventuele schades deze heeft. Bovendien is de levertijd volgens de site 2 weken.

Overigens is de 10% kortingscode niet te combineren met vouchers die verkregen zijn via het referral-programma. Je kunt bij afrekenen namelijk maar 1 code invoeren. Volgens de chat zou je ook offline niet de twee 'acties' kunnen combineren.

---

Op nieuwe fietsen loopt ook een actie, hierbij krijg je 1 jaar Peace of Mind gratis zeggen ze. Dit klopt alleen niet helemaal lijkt het: je moet ook Peace of Mind erbij kopen en krijgt dan 3 jaar voor de prijs van 2 jaar. Ook deze actie loopt t/m 31 maart.

De actie voor een gratis powerbank is inmiddels verlopen.
toon volledige bericht
De actie voor de gratis powerbank is weer terug (alleen vandaag) met code
code:
1
FREEPOWER
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laroil
Eddy 6 pack schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:10:
[...]

Heb je al eens geprobeerd de cartridge er fysiek helemaal eruit te halen en na een half uurtje weer erin te doen en te kijken of ie dan wel opstart?
Soort van harde reset.
Goede tip, wil ik gaan proberen en ik heb nu de allen key torx 8 besteld in de shop en na aandringen sturen ze die nu voordat de cartridge op voorraad komt (nog geen zicht wanneer er iets binnenkomt).
Dank voor de tip!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Laroil schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:32:
[...]

Goede tip, wil ik gaan proberen en ik heb nu de allen key torx 8 besteld in de shop en na aandringen sturen ze die nu voordat de cartridge op voorraad komt (nog geen zicht wanneer er iets binnenkomt).
Dank voor de tip!
Graag gedaan! Ik weet niet hoe snel het sleuteltje er is, maar ze zitten ook in zo’n setje als deze .
Heb ook zoiets en voordeel is dat het bitjes zijn die je weer op een flexibele schroevendraaier kan doen. Werkt wat makkelijker dan zo’n L-vormige sleutel.
Vaak volgende dag al in huis!

Nog een tip: zet de fiets op de kop bij losdraaien van de schroefjes van de cartridge, werkt wat prettiger dan onderste boven klooien…😉

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05 14:42
Ik trap af en toe tijdens het fietsen door op mijn pedalen. Het lijkt alsof hij dan net op een punt zit dat hij schakelt. Dit "probleem" is vast bekend hier. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tilburgers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 02-05 22:18
Sunri5e schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 11:01:
Ik trap af en toe tijdens het fietsen door op mijn pedalen. Het lijkt alsof hij dan net op een punt zit dat hij schakelt. Dit "probleem" is vast bekend hier. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Is idd een bekend probleem. De schakel momenten aanpassen wil nog wel wat helpen of handmatig schakelen. Maar beste tip: boostknop gebruiken tijdens optrekken en niet te veel druk op de pedalen zetten. Zo doe ik het in ieder geval en nooit meer problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertAtHome
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-04 09:52
Sunri5e schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 11:01:
Is feitelijk geen probleem maar inherent aan het schakelmechaniek (naafversnelling).

BertAtHome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:26
Na 3 nieuwe naven en e-shifters is het bij mij verholpen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laroil
Eddy 6 pack schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 18:46:
[...]

Graag gedaan! Ik weet niet hoe snel het sleuteltje er is, maar ze zitten ook in zo’n setje als deze .
Heb ook zoiets en voordeel is dat het bitjes zijn die je weer op een flexibele schroevendraaier kan doen. Werkt wat makkelijker dan zo’n L-vormige sleutel.
Vaak volgende dag al in huis!

Nog een tip: zet de fiets op de kop bij losdraaien van de schroefjes van de cartridge, werkt wat prettiger dan onderste boven klooien…😉
Vandaag schroevendraaier ontvangen en geen succes met het losmaken en terugzetten van cartridge (wel trouwens super tip om hem op zijn kop te zetten). Lijkt dat nu ook de batterij dood is....
Wordt helaas opsturen en hoop niet dat dat ook die nachtmerrie wordt van heel lang wachten...
Jammer dat die fijne fiets zoveel problemen geeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Laroil schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:09:
[...]

Vandaag schroevendraaier ontvangen en geen succes met het losmaken en terugzetten van cartridge (wel trouwens super tip om hem op zijn kop te zetten). Lijkt dat nu ook de batterij dood is....
Wordt helaas opsturen en hoop niet dat dat ook die nachtmerrie wordt van heel lang wachten...
Jammer dat die fijne fiets zoveel problemen geeft
Jammer en balen allemaal zeg.
Wel moedig dat je het blijft proberen! Ik hoop dan ook voor je dat dat wordt beloond met een uiteindelijk goed werkende S3 zoals ie bedoeld is! Want dan ben je deze sores denk ik heel snel vergeten en is het genieten geblazen, zekers te weren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-05 15:05
Ik ben geïnteresseerd in de S3.
Nu vraag ik mij alleen af hoe een kinderzitje hierop past? Hebben mensen hier ervaring mee?

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
sten123 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:56:
Nu vraag ik mij alleen af hoe een kinderzitje hierop past? Hebben mensen hier ervaring mee?
Ik heb er geen ervaring mee, maar VanMoof verkoopt zelf ook (Thule) zitjes, dus die moeten sowieso passen. Ik kan mij niet herinneren dat hier op Tweakers al eens foto's met zitjes zijn gedeeld, maar probeer anders even de FB groep voor voorbeelden of andere merken.

[ Voor 9% gewijzigd door oscarwashere op 02-03-2022 21:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
Geen enkel probleem. Heb een zitje voor en achter.
Achter moet je een zitje nemen met frame bevestiging, bijv een urban iki of Thule maxi.
Voor kan ook een urban iki of Thule mini. Een Bobike zitje voor past helaas niet om de stuurstang
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-qFST0lraDv6p14oC58aBoXEReI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HvprDUVy2XIkPEhERFczfwBq.jpg?f=user_large

[ Voor 18% gewijzigd door HBO88 op 03-03-2022 00:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
Binnenkort opent een tweede locatie van VanMoof in Amsterdam-West:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CSKdQ2j3VyORVZEZJTPl1fgxTm0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h5YpDQCn0Q2gx9MYkoekG0LC.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: wellicht is dit de reden van de recente acties bij de outlet. Die fietsen staan in een warenhuis Utrecht, dus wie weet verhuizen ze dat straks naar Amsterdam.

[ Voor 15% gewijzigd door oscarwashere op 03-03-2022 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tlil
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-03-2022
Ik heb net mijn fiets teruggestuurd en krijg een andere, iemand ervaring met hoelang dit duurt?

Groeten,
Tijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Tlil schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:48:
Ik heb net mijn fiets teruggestuurd en krijg een andere, iemand ervaring met hoelang dit duurt?

Groeten,
Tijs
Ik zou even checken wat de levertijd van een nieuwe uit de webshop is, dat zal een redelijke indicatie zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sky_walker
BertAtHome schreef op zondag 27 februari 2022 @ 01:15:
[...]

Is feitelijk geen probleem maar inherent aan het schakelmechaniek (naafversnelling).
Handmatig op-afschakelen werkt bij mij heel goed, dan bepaal je zelf schakelmoment en kan je even inhouden met trappen (net als op een normale fiets met naafversnelling) bij het schakelen.

Je hoeft trouwens niet vaak te schakelen als je eenmaal in zwaardere versnelling trapt, zo nu en dan even boosten en dan kom je makkelijk weer op gang.

Als je stil komt te staan schakelt de fiets trouwens nog steeds automatisch terug naar 1e versnelling.

Je kan handmatig schakelen instellen in de app. Ik vind het zelf fijner dan de automaat, het is uiteindelijk ook een persoonlijke voorkeur uiteraard wat je prettig vindt.

Ik vond het zo nu en dan doorschieten bij schakelen storend, nu geen last meer van sinds ik handmatig schakel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• edegroot1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 03-05 14:05
Zojuist terug van VanMoof service hub in Utrecht. Mijn achterrem had wat drukverlies. Ik kreeg na een paar uur al een mailtje dat het gerepareerd was. Een schroef van de remleiding was los gaan zitten waardoor het systeem druk verloor. Remkluaw vervangen. Gelijk hele fiets weer even nagekeken. Ik merkte dat deze weer soepeler reed doordat ik de 38 weer aantikte, waar mijn fiets voor de reparatie max 34 reed. Kleinigheidje maar toch. GOeie service in ieder geval. Kosten: E0,-. Even als tegenhanger naast alle slechte ervaringen. (die ik overigens niet hiermee wil ontkennen)

BIj de Service Hub stonden zeker 10 S3 outlet fietsen met 10% korting. Zagen er gloednieuw uit, al in elkaar gezet. Als ik nu zou moeten bestellen ging ik er eentje rechtstreeks halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4v1d
Mijn linker pedaal los. Tegen beter weten in de inhus aandraaien was dus niet de oplossing.

De hele crank was beschadigd en die hebben ze vervangen. Sinds die onderhoudsbeurt heeft alleen de fiets kuren met het unlocken. De kicklock vergrendeld binnen 5 seconden weer...

Tot nu toe 900KM zonder enige vorm van storingen. Dat had ik graag zo gehouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:54

DjVe

Hatsaflats!

Zitje voorop gaat prima. Ik gebruik een Yepp Mini. De beugel waar je het zitje op klikt wordt in plaats van de twee stuur spacers geplaatst. Gaat zeer eenvoudig. Als je het zitje niet gebruikt, is hij er met 2 seconde ook vanaf te halen. Schermpje voorop is iets meer werk (steek-as), maar ook prima te doen.

Je zit natuurlijk wel iets krapper op de fiets (vooral op/afstappen is even wennen). Je moet ook even bedenken dat je draaicirkel ook iets groter wordt (je stuur kan minder ver naar links/rechts). Maar als je eenmaal rijdt, merk je er weinig van. Behalve kinder gelach als je weer eens hard weg rijdt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:49
d4v1d schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 01:13:
Mijn linker pedaal los. Tegen beter weten in de inhus aandraaien was dus niet de oplossing.

De hele crank was beschadigd en die hebben ze vervangen. Sinds die onderhoudsbeurt heeft alleen de fiets kuren met het unlocken. De kicklock vergrendeld binnen 5 seconden weer...

Tot nu toe 900KM zonder enige vorm van storingen. Dat had ik graag zo gehouden.
Kickslot is het bekende ringetje teveel op de achteras. zijn veel video's over te vinden hoe je dit vrij simpel kan fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
De datum van de prijsverhoging is bekend: vanaf 8 maart +150€ dus €2348 staat nu vermeld op de VM website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naawz
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-03 15:05
Beste mensen,

Al jaren eigenaar van een electrified S2 en ben best tevreden, echter mis ik toch echt een rek aan de voorkant.
Ik weet dat er geen officieel VanMoof rek is, maar heeft er toevallig iemand ervaring met een alternatief? Of weet iemand of het rek van de S3 ook op de S2 past? Ben bekend met het feit dat de lamp dan niet zou werken maar daar vind ik wel een andere oplossing voor.

Hoor graag jullie ervaringen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laroil
Hoeveel support mensen om te chatten zou VanMoof nu hebben. Ik heb de laatste 9 maal iedere keer een andere naam gehad. Statistisch moeten het er dan heel veel zijn wil je iedere keer nieuwe krijgen, of ze veranderen iedere keer hun naam...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Laroil schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:59:
Hoeveel support mensen om te chatten zou VanMoof nu hebben. Ik heb de laatste 9 maal iedere keer een andere naam gehad. Statistisch moeten het er dan heel veel zijn wil je iedere keer nieuwe krijgen, of ze veranderen iedere keer hun naam...
Dat vraag ik mij ook al jaren af. Ik denk dat er veel tijdelijke krachten werken, rondreizende studenten ed. en dat er internationaal doorgeschakeld wordt.
Ik vermoed in ieder geval dat er niet veel personeelsjubilea worden gevierd….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscorpio
Vanochtend voordat ik met de fiets naar het werk ging was er een bericht in de VM app dat er een app update was (v22.0 voor iOS). Vervolgens de VM app een update gegeven. Indeling van de schermen is iets veranderd maar verder wel vertrouwde omgeving.

Na aankomst op het werk nog even verder kijken wat er veranderd is in de app en zie ineens dat mijn totale kilometers gereden ineens niet meer klopt, ik mis rond de 500 kilometers. Nu maar hopen dat dit een foutje in de app is en er snel een update komt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nHB6TK0BS3js66mmJ_DDHtL7r1g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9SlReQ0HmvrudqqPz7WPTSty.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:43
oscarwashere schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:10:
De datum van de prijsverhoging is bekend: vanaf 8 maart +150€ dus €2348 staat nu vermeld op de VM website
Site is nog niet helemaal up to date: de landingspagina laat gewoon de oude prijzen zien, maar bij bestellen inderdaad € 2.348,- Of is dat een cookie-dingetje? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscorpio
Ruimzicht schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:36:
Site is nog niet helemaal up to date: de landingspagina laat gewoon de oude prijzen zien, maar bij bestellen inderdaad € 2.348,- Of is dat een cookie-dingetje? :?
Zie de nieuwe prijzen al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perryvdbosch
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-01 22:39
Zit nu rond de 4000 kilometers en heb de eerste error te pakken, om precies te zijn error 17. Kreeg de fiets niet aan de praat met het resetten van de fiets. Dus naar de Van Moof winkel in Rotterdam gebracht. Hier hebben ze hem ingenomen en de batterij vervangen.

Gelijk de fiets een gratis beurt gegeven.
Opzich best netjes opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laroil
Heel bijzonder en wel weer typisch VanMoof support. Toevallig 2 verschillende medewerkers die mij een update van mijn reparatie gaven. De eerste schreef mij een e-mail dat om 17:00 mijn fiets klaar was en nog door de QC moest en dan opgestuurd zou worden. De tweede schreef om 17:55 dat de reparatie was begonnen. Alle 2 natuurlijk goed nieuws, maar blijkbaar kijken ze in verschillende info files of lijsten. Blijkbaar is er geen dossier op klantnaam en weten ze niet dat ze paralel aan het werken zijn.
In ieder geval ben ik blij dat ze uit zichzelf een update sturen, dat geeft toch al weer een beetje gevoel dat ze pro-actief zijn. Zou het toch nog eens iets moois worden 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
Draai sinds 2 dagen Android 12 op mijn Xiaomi Mi 11T Pro. Merk dat VanMoof app minder responsief is qua detectie van fiets via bluetooth.

Moet nu echt elke keer telefoon tevoorschijn halen, app openen en wachten op verbinding terwijl dit eerder zelden tot nooit issue was.

Herkenbaar voor iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscorpio
In de nieuwe VM app update blijft het totaal aantal gereden kilometers bij mij vast op 390,4 km staan (zie ook afbeelding een paar posts hierboven). Hoop maar dat dit een bug is in de nieuwe VM app en dat de fiets zelf alles wel goed bijhoudt.

Ben benieuwd of ik de enige ben die hier tegenaan loopt. Heb VM al een mail gestuurd van deze ‘fout’ in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-04 20:56
is er al iets meer bekend over een eventuele opvolger van de s3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
Bruzski schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 00:00:
Vandaag maar weer eens bezig geweest met andere type remmetjes icm met organische remblokken.. :9

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat ziet er goed uit! Heb je het type (of een linkje naar) van deze remmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bphilips
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-04 22:07
iscorpio schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:08:
In de nieuwe VM app update blijft het totaal aantal gereden kilometers bij mij vast op 390,4 km staan (zie ook afbeelding een paar posts hierboven). Hoop maar dat dit een bug is in de nieuwe VM app en dat de fiets zelf alles wel goed bijhoudt.

Ben benieuwd of ik de enige ben die hier tegenaan loopt. Heb VM al een mail gestuurd van deze ‘fout’ in de app.
Hier ook van 2000 km terug naar 869km. Vreemd is dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 14:40
Joshua1 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 18:26:
Sinds vandaag zie ik geen slotje meer op het display (S3) als ik het kickslot gebruik. De fiets blijft aanstaan wanneer het kickslot op slot is. Gelukkig kan ik nog wel via mijn telefoon de fiets unlocken. Na een reset is het helaas niet verholpen. Iemand tips?
Hetzelfde hier. Ik heb een bericht gestuurd met de vermelding van dit en een langlopend probleem. Ik heb namelijk ook last van een doortrapmoment in de 2 en 4. Ik hoop dat ze me een kicklock en achterwiel opsturen. Dan kan ik beide in één klap oplossen.

Ik heb WD40 gebruikt, maar dat is niet aan te bevelen. Er is namelijk een grote kans dt het ook op de remschijf komt.

[ Voor 8% gewijzigd door PjotrStroganov op 09-03-2022 21:19 ]

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laroil
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_lfhyKp9swh-dW_qRzmOSmwQ7uE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O0XZJPJ8l04qCKwduTyJb1Go.jpg?f=fotoalbum_large
Fiets is terug na reparatie cartridge en batterij, en is erg snel gegaan. Binnen 1 week na ophalen en terugsturen erbij. Kleine beurt ook gegeven en wat mij opviel is dat het irritante afdekplaatje bij de kabel voorwielaandrijving is vervangen door nieuw ontworpen model. Zie foto.
Goede actie support!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delirius
Mooi (not)... Fiets gisteren aan lader gehad. Bij afschakelen viel me al op dat accu op 89% stond terwijl hij toch echt heel de dag aan lader had gehangen. Fiets net unlocked en kreeg ene code na andere. Eerst 20, daarna 17 en uiteindelijk code 6.

Code 6 kun je bij VanMoof zelf niet vinden maar internet leert dat dit op volledig ontlaadde batterij zou duiden (vergeten in shipping mode te zetten), maar dat is gek als ik er al 2,5 maand op fiets.

Meest bijzondere is wel dat ik bij check op reparatie uitkom in service center Eindhoven terwijl ik dichtbij Maastricht woon, waar ook hub zit. Iemand daar ervaring mee hoe dat zit??

Update: chat met VanMoof leert dat men maar op paar locaties met Lithium mogen werken en vandaar dat je fiets alleen daar kunt brengen of opsturen :( Bijzonder omdat me tijdens proefrit in Maastricht wel is verteld dat je voor alles bij hun terecht kunt. Beetje misleidend... Nu maar hopen dat eea snel gefixt is

[ Voor 19% gewijzigd door Delirius op 11-03-2022 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-05 16:00
Best bijzonder dat Allianz 3 euro goedkoper is over 3 jaar tijd bij een maandelijks contract ten opzichte van een 3 jarig contract.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CRLA0XMUEP2HzsxoMAEWlUgYTSY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6Gei6ZCxhnmdbPAZOZA8WgaB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
[911] schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:19:
Best bijzonder dat Allianz 3 euro goedkoper is over 3 jaar tijd bij een maandelijks contract ten opzichte van een 3 jarig contract.
Begrijp zo-ie-zo de mensen die "3 jaar vast" overwegen niet helemaal.
De dekking is slechter.
Wordt je fiets gejat dan wordt de verzekering beendigt, ben je die 153 EUR kwijt, en moet je opnieuw voor een nieuwe verzekering betalen als je ook de nieuwe fiets verzekerd wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
[911] schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:19:

[Afbeelding]
inderdaad apart. Ik heb juist 3 jaar gedaan omdat er bij mij best wel wat verschil zat tussen doorlopend en 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
maxnl schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:28:
[...]

De dekking is slechter.
Wordt je fiets gejat dan wordt de verzekering beendigt, ben je die 153 EUR kwijt, en moet je opnieuw voor een nieuwe verzekering betalen als je ook de nieuwe fiets verzekerd wil hebben.
tis maar hoe je het bekijkt. Dekking is gewoon hetzelfde. Als je fiets na 1 maand gestolen wordt ben je iets duurder uit met de 3 jaar vast. wordt de fiets na 2.5 jaar gestolen ben je bijna hetzelfde kwijt geweest.
Overigens bij de doorlopende na 3 jaar krijg je geen nieuwwaarde meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
maxnl schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:28:
[...]

De dekking is slechter.
Om die reden zou ik ook niet zo gauw 3 jaar overwegen en nu helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perryvdbosch
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-01 22:39
Delirius schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:14:
Mooi (not)... Fiets gisteren aan lader gehad. Bij afschakelen viel me al op dat accu op 89% stond terwijl hij toch echt heel de dag aan lader had gehangen. Fiets net unlocked en kreeg ene code na andere. Eerst 20, daarna 17 en uiteindelijk code 6.
Dit probleem had ik dus ook. Was binnen een dag verholpen, alsnog irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niko_c
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 05-10-2024
Twee weken geleden op een zonnige zondag even alle bouten aangedraaid en de ketting gesmeerd en plots doet het kicklock het niet meer. Bij het ontgrendelen komt het een stukje naar buiten, maar gaat dan terug op slot, tenzij ik het er manueel helemaal uittrek. Na contact met de klantenservice zou ik 1 of 2 ringen van het achterwiel moeten halen zodat het slot helemaal naar buiten kan. Best vreemd dat het een jaar prima heeft gewerkt en nu, na het aandraaien van de bouten, er ringen van het achterwiel moeten worden gehaald. Heeft er hier iemand een gelijkaardige ervaring of een idee van de 'moeilijkheidsgraad' van deze operatie? In het slechtste geval blijf ik het slot er wel verder manueel uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonzzzz
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Net mailtje ontvangen dat VanMoof de nieuwe ebike op 5 April 17:00 gaat presenteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
Een van de comments: Well done VanMoof exactly after 693 days :) just like from S2&X2 to S3&X3

Dus vanaf de S4/X4 releasedatum is het waarschijnlijk weer 693 dagen tot de S5/X5.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QuiL0nsREbRDJLW3TaGJLuT0rFM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/YadwGqXOG6w5hX1loY1yLAiq.gif?f=user_large

Met een middenmotor?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gRJwqvz8fa00lcLrg1VxI-NKVfw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/s86EtMCI4pX0QE25ZIKh4Okl.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 68% gewijzigd door [911] op 15-03-2022 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheeliemaker
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02 14:40
Die kettingkast ziet er gek uit. Tandwiel voor lijkt groter dan afstand tussen de bovenketting en ketting onder. Maar kan natuurlijk vertekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-04 16:23
Wel mooi, de geruchten bleken dus toch te kloppen. Blij dat ik nog even heb gewacht, denk nog steeds dat de kans groot is dat ik voor een lekker bikes amsterdam gt ga maar als de veranderingen groot genoeg zijn wordt het een vanmoof.

Is dat een middenmotor? Als er ook een riem op zit en verbeterde naaf/versnellingen ben ik enthousiast!

[ Voor 18% gewijzigd door warcow op 15-03-2022 11:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ruimzicht
warcow schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:20:
Blij dat ik nog even heb gewacht, denk nog steeds dat de kans groot is dat ik voor een lekker bikes amsterdam gt ga maar als de veranderingen groot genoeg zijn wordt het een vanmoof.

Is dat een middenmotor? Als er ook een riem op zit en verbeterde naaf/versnellingen ben ik enthousiast!
Ik sta ook op het punt om de Amsterdam GT te bestellen, maar dacht precies hetzelfde. Toch nog maar even geduld.

Gisteren de S3 voor mijn vrouw ontvangen en in elkaar gezet. Valt zeker niet tegen. Het gedoe met de motorkabel lijkt verleden tijd met een nieuw ontwerp afdekklepje (zoals in deze post te zien) dat uit twee delen bestaat: het bovenste deel (voorgemonteerd in de vork) houdt de ene stekker op z'n plek waardoor je de motorstekker eenvoudig aansluit. Dit wordt blijkbaar op nieuwe fietsen geleverd. Kabel hoeft niet meer in de voorvork gefrommeld te worden, je klikt het tweede deel van de afdekking er eenvoudig overheen. Stelt niets (meer) voor.

[ Voor 8% gewijzigd door Ruimzicht op 15-03-2022 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iscorpio
Is waarschijnlijk het ‘klepje’ om de accu eruit te krijgen. Zoiets zit nu ook al op de S3. Heel vaag zie ik in het voorwiel nog de motor zitten.

Riem ipv ketting zou wel welkom zijn.

Update:
In youtube filmpje zie je de motor beter zitten in het voorwiel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mVG9nTveCnelDP5F-_glyugvJ7U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FznpQ2va39n8oc6SsHJxhZeE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door iscorpio op 15-03-2022 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 02-05 06:53

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik zou op deze fiets geen opvallende nieuwe features verwachten anders dan eventueel een verwisselbare accu. Basisopzet (voorwielmotor, chain drive, 4-speed automatic, hydraulische schijfremmen) blijft hetzelfde voor zover ik kan opmaken uit de teasers. Zal vooral neerkomen op nieuwere generatie componenten.

[ Voor 26% gewijzigd door Daniel op 15-03-2022 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
En een display midden op het stuur?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/juS6B2zx9EGRJS2_db10tXze744=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zKRsgkhoUCqNW3nD95EupXm6.jpg?f=fotoalbum_large

En wat is dit lichtgevende rondje bij de rechter rem? (op deze foto zie je overigens de display niet op het stuur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h03-J5_AVVBPzCcj0_j_4KeFqxA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/16iPxi2VZzR27aZHgeG9qKg4.jpg?f=fotoalbum_large

Gebogen stang:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BP6UZov8guuq3DPmumt_CSdojoQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZCrjoyxWeBjY1zrLrltxEj5E.jpg?f=fotoalbum_large

En dit wordt er nog op Reddit gezegd:
  • New front and tail light design, tail light now angled
  • perforated brake discs
  • redesigned handle bar with a carrier mount above the front light
  • a light or display on the right handle where the boost button is/was
  • front tube (where the battery is) slightly curved at the top
  • white color option
  • logo similar to the S2

[ Voor 14% gewijzigd door [911] op 15-03-2022 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 02-05 06:53

Daniel

Kapitein NCC-1701
Die display mount krijgt de V ook. Het lijkt me logisch dat dat de nieuwe manier van bediening wordt ook op de S4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

warcow schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:20:
Als er ook een riem op zit en verbeterde naaf/versnellingen ben ik enthousiast!
Ik denk niet dat er een riem op zit, (zie de beelden achterzijde) dan zal de kettingkast ook niet erop zitten/of niet zo'n vorm hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Daniel schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 17:07:
Die display mount krijgt de V ook. Het lijkt me logisch dat dat de nieuwe manier van bediening wordt ook op de S4.
Ik hoop het echt niet...

Kan niet vaak genoeg herhalen hoe slecht trillingen zijn voor de camera van je telefoon. Laat staan gebruik/bedienen van je telefoon tijdens het rijden (met hoge snelheid), regen, vrieskou, zon (zwarte scherm warmt snel op) en het leeglopen van je telefoon als het scherm constant aan staat. Ik denk ook dat veel mensen er bewust voor zouden kiezen dit niet te willen om minder afhankelijk van hun telefoon te zijn.

Overigens zie ik niet echt iets op het stuur zitten. Het eventuele display op de plek waar nu het matrix display is nog niet te zien in de teasers. Wel iets naast de handvaten, wellicht kan dat lichtje iets aangeven of is het een soort Apple Magic Keyboard Bar.

Er zit wel iets aan de voorzijde onder de horizontale stang van het stuur. Dat lijkt een soort adapter te worden, iemand anders noemde al voor de voordrager. Toch vind ik dit wel erg opvallend (en misschien lelijk?) voor wie geen accessoire aansluit... Misschien is het toch iets anders.

Als laatste viel mij nog op dat er een paar knopjes of dopjes lijken te zitten tussen de stuurpen en horizontale framebalk. En ook bij het zadel. In het laatste geval kan het natuurlijk voor het verstellen zijn, maar het is best goed zichtbaar en zelfs in contrasterende kleur, op de witte fiets, bij het zadel. Een uitneembare accu is natuurlijk een lang gekoesterde wens van velen, maar tegelijkertijd kan het gestolen worden en anti-diefstal is nu net een van de unique selling points van VM. Al bleek dat voor de powerbank weinig uit te maken, met die lelijke en onveilige adapter die je daarvoor nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
  • Laatst online: 01-11-2022
Ziet er mooi uit de S4 van wat je kan zien. De glanslak is ook weer uit de kast gehaald lol. Nou nog hopen dat de batterij uitneembaar is gemaakt, anders wordt het weer een upgrade van niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tilburgers
  • Laatst online: 02-05 22:18
niko_c schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:11:
Twee weken geleden op een zonnige zondag even alle bouten aangedraaid en de ketting gesmeerd en plots doet het kicklock het niet meer. Bij het ontgrendelen komt het een stukje naar buiten, maar gaat dan terug op slot, tenzij ik het er manueel helemaal uittrek. Na contact met de klantenservice zou ik 1 of 2 ringen van het achterwiel moeten halen zodat het slot helemaal naar buiten kan. Best vreemd dat het een jaar prima heeft gewerkt en nu, na het aandraaien van de bouten, er ringen van het achterwiel moeten worden gehaald. Heeft er hier iemand een gelijkaardige ervaring of een idee van de 'moeilijkheidsgraad' van deze operatie? In het slechtste geval blijf ik het slot er wel verder manueel uithalen.
Ook gehad in het begin. Je kunt proberen om het kicklock te verdraaien mbv bv een waterpomptang. Mocht je niet genoeg vlees hebben dan moet je even met een klein inbussleuteltje dmv hefboomwerking de kicklock naar buiten drukken.
Je moet misschien even een paar keer draaien om tot de meest ideale stand te komen. Bij mij gaf hij in een bepaalde stand te veel weerstand en in een ander nagenoeg niet. Ik heb dit wel in combinatie gedaan met het gebruik van WD40. Heb er nu al zon 1,5 jaar geen problemen meer mee gehad. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
oscarwashere schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 18:38:
Kan niet vaak genoeg herhalen hoe slecht trillingen zijn voor de camera van je telefoon. Laat staan gebruik/bedienen van je telefoon tijdens het rijden (met hoge snelheid), regen, vrieskou, zon (zwarte scherm warmt snel op) en het leeglopen van je telefoon als het scherm constant aan staat.
Hoezo zou die leeg moeten lopen als je een mooie powerbank van 500 Wh bij je hebt? :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uI6vsouH953GMc5f4dTcejkNizY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V5k2eglv3FUHiVqsiI6ZTmlI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

maxnl schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 19:55:
[...]

Hoezo zou die leeg moeten lopen als je een mooie powerbank van 500 Wh bij je hebt? :P

[Afbeelding]
Misschien om bijvoorbeeld een voorrek in te klikken, of andere accessoires?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
Zijn dit twee schakelknopjes op het stuur?

En over de lampjes aan beide kanten van de handvatten lees ik het volgende: this seems to be the warning light for the obstacle detection system, it warns the rider that there are vehicles behind the bicycle (left/right)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QQWaU4upmpJsgH63dDWfr7m3woE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YoTuEbgwhahmaACmrmVJs9Vo.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door [911] op 16-03-2022 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
maxnl schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 19:55:
[...]

[Afbeelding]
Haha ja goed punt.

Hoe dan ook, een usb-poort zou een beetje gek zijn aan de voorkant van de fiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan4539
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 13-07-2022
Week geleden de s3 ontvangen. Is het de moeite waard om de s3 terug te sturen en op de s4 te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
Daan4539 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:52:
Week geleden de s3 ontvangen. Is het de moeite waard om de s3 terug te sturen en op de s4 te wachten?
De presentatie is 5 april, maar dan waarschijnlijk pas ergens vanaf augustus rijden. En (een paarhonderd Euro) duurder, vermoed ik O-)
Dat zou ik in elk geval meenemen in de afweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
Altijd een lastige vraag. Ik heb mijn S3 ook nog maar net maar ik heb geen terugstuurmogelijkheid. Had ik die wel dan had ik het zeker overwogen. Ook een nieuw model zal weer nieuwe kinderziektes hebben. Ik weet niet of de laatste S2 modellen wat stabieler zijn? Ik hoop het in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
  • Laatst online: 01-11-2022
Daan4539 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:52:
Jaaa no question about it. Wel eff paar maanden langer wachten maar dan heb je ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

[911] schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 09:27:
Zijn dit twee schakelknopjes op het stuur?

En over de lampjes aan beide kanten van de handvatten lees ik het volgende: this seems to be the warning light for the obstacle detection system, it warns the rider that there are vehicles behind the bicycle (left/right)

[Afbeelding]
Lampje werkt dat dan goed overdag? zou je eerder kunnen denken aan een soort van trilsensor in het linker, of rechter handvat..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:51
Prachtig waarschijnlijk die S4. Alleen gezien alle kinderziektes met de S3 destijds zou ik nooit meer een VanMoof direct na lancering bestellen.

Hopelijk heeft VanMoof het nu beter op orde maar ik wacht eerst wel een paar batches af. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oscarwashere
Ik denk dat bovenstaande reacties het al mooi samenvatten. Uiteindelijk is de vraag hoe graag je op de eerste rij wil zitten. Met de S3 heb je een goede koop voor een goede prijs, al maken de recente prijsstijgingen dit natuurlijk minder (tip: outlet in de gaten houden). Maar wil je het nieuwste van het nieuwste, dan kan je beter nog even geduld hebben. Het is net de nieuwste iPhone (althans vroeger, toen er nog werkelijke verandering in zat). Tot april is het alleen nog gokken hoe groot de verandering bij VM straks is tussen 3 en 4. Vorig jaar kwam ook de 3-2021 uit maar deze was nauwelijks anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
@Eddy 6 pack
Even een tussenstand, buiten af en toe wat nukjes te ervaren, fiets ik nog steeds vrolijk rond met mijn S3, blijft altijd lachen die verbaaste tesla rijders. 8)

Pagina: 1 ... 107 ... 143 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.