☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
Oneens, we hebben het hier over een ebike voor ruim 2000,- Euro die neer wordt gezet als DE electrische stadsfiets die feitelijk de 'snowflake' onder de electrische fietsen is. Heel erg gevoelig - zowel aan de buiten- als binnenkant. Laat hem een weekje als 'stadsfiets' buiten staan en je hebt absoluut error 57...en 20 en 58...en etc etc etc. (en dat is niet van horen zeggen.)Eddy 6 pack schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:17:
[...]
Oneens, we hebben het hier over een ebike met vele niet alledaagse ebike functies en een mooi design, voor €2.000. Dat is spotgoedkoop in vergelijk met een andere ebike. En ook waar voor je geld vind ik. Zeker als je de prijs afzet tegen de prijs van bijvoorbeeld een smartphone die ook al gauw 1~1.2K kost!
Dat soort nutteloze vergelijkingen met smartphones gaan niet op. Vergelijk de S3 met een ebike indezelfde prijsklasse en die zijn er genoeg en wijs mij dan maar eens ebike aan met een vergelijkbare relatieve klachtenstroom. die is er niet.
Dat VanMoof de fiets levert met slecht ontwikkelde techniek (de e-versnelling is voor velen een herhalend drama) is een feit. Geef dat toe als fabrikant en zie dit te verbeteren.
En mooi is nogal subjectief - u en ik vinden hem misschien dan mooi. als je eerlijk bent zit er niet echt een heel speciaal ontwerp in - het is het zelfde ontwerp als ze al jaren voeren.
dit soort onzin wordt ik zo moe van in Nederland. Of je nu een ebike koopt van 800,- 2300,- of 4000,- Je mag er vanuit gaan dat het meest bassale dat elke (e)bike moet doen, namelijk FIETSEN (hij hoeft geen wiskundige berekeningen uit te voeren) gewoon moet kunnen als je deze hebt aangeschaft en zelf in elkaar hebt gezet.Dat gezegd hebbende, een normaal, zoals bedoeld functionerende S3 is echt een koopje voor wat je krijgt!
cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2
Aan welke prijs ze de fiets ook verkopen, je moet als bedrijf doen wat je belooft.Eddy 6 pack schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:17:
[...]
Oneens, we hebben het hier over een ebike met vele niet alledaagse ebike functies en een mooi design, voor €2.000. Dat is spotgoedkoop in vergelijk met een andere ebike. En ook waar voor je geld vind ik. Zeker als je de prijs afzet tegen de prijs van bijvoorbeeld een smartphone die ook al gauw 1~1.2K kost!
Neemt niet weg dat ze het dan ook wel moeten doen zoals je mag verwachten. En dat gebeurt schijnbaar vaak niet, maar wordt bijna altijd uiteindelijk wel opgelost. Een aantal pechgevallen waarbij het nooit goedkomt daargelaten. (Al vraag ik me af hoe objectief die paar gevallen zijn weergegeven).
Dat gezegd hebbende, een normaal, zoals bedoeld functionerende S3 is echt een koopje voor wat je krijgt!
[...]
Dat ben ik wel met je eens, is niet netjes of klantvriendelijk.
En een betrouwbaar product af leveren is zowat het eerste waar je dan aan denkt.
10% fouten is een cijfer waarvan elke ingenieur van zijn stoel moet vallen....
Piece of mind is een joke...
Hun service punten zijn te laat uitgerold, en nu overbezet ...
Sony A7 iv en wat recycled glas
Met alle respect, gezien het gebrek aan maatkeuze, de merkloze ramsj-onderdelen en de motor zonder torqie is het echt heel duur. Dat je dan nog erbarmelijke qc zonder service krijgt maakt het alleen maar erger.Eddy 6 pack schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:17:
[...]
Oneens, we hebben het hier over een ebike met vele niet alledaagse ebike functies en een mooi design, voor €2.000. Dat is spotgoedkoop in vergelijk met een andere ebike.
Je kan een Cube voor minder krijgen die deze keuzes te compleet wegblaast. Of als je echt wil schrikken, kijk eens naar Rado, dan besef je je hoe afgrijselijk duur VM is voor wat je krijgt En qua design heb je dan echt geen Stella, meer een moderne SUV. Anders dan VM, maar niet lelijk.
Dus nee, een VM is niet spotgoedkoop, in tegendeel, het is objectief een dure fiets.
Allemaal prima! Jullie perceptie, jullie mening. Helemaal goed man.
Mijn mening en ervaring blijft dat ik een super presterende S3 heb, zeer tevreden mee!
En ik vind hem echt goedkoop voor het gebodene en het feit dat ik geen negatieve ervaring heb sinds de aanschaf draagt daar zeker aan bij!
Niet dé waarheid, maar mijn ervaring en daarop gebaseerde mening.
En of ie te duur is of niet, dat is persoonlijk.
Om dan maar een ander vergelijk dan met een smartphone te maken, als 1 velg van mijn racefiets €1.200 kost dan vind ik 2k voor een ebike met deze functies en opties qua snelheid dus echt niet duur.
Maar goed, ik kan niet in andermans portemonnee kijken, dus de meningen zullen ongetwijfeld blijven verschillen en dat is prima!
Ik blijf in ieder geval zeer tevreden rondfietsen en complimenten ontvangen op mijn niet dure S3.
Fijn weekend allemaal.
[ Voor 3% gewijzigd door Eddy 6 pack op 04-02-2022 18:51 ]
Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio
Iemand die tevreden is over het product kan je proberen te overtuigen dat het een slecht product is, en andersom. De vraag is wat je er uiteindelijk mee opschiet.
Het hoort er allemaal bij, maar laten we het hier vooral vriendelijk en gezellig houden.
Fijn weekend @Eddy 6 pack
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
@litebyte @Tommie12 @roffeltjes
Nee, mijn ervaring als bezitter van een VanMoof S3. Ik zal een review dit voorjaar delen op Tweakers en enkele andere sites, Na 8 maanden gebruik en dan rond de 3000km ken je de fiets - zijn voor- en nadelen wel redelijk goed.Allemaal prima! Jullie perceptie, jullie mening. Helemaal goed man
Fijn, je bent niet de enige.Mijn mening en ervaring blijft dat ik een super presterende S3 heb, zeer tevreden mee!
De prijs staat los van het feit dat veel bezitters het meest bassale wat een fiets moet doen (los van al zijn 'slimme features') niet kunnrn doen als ze hem zelf in elkaar hebben gezet, namelijk fietsen.En ik vind hem echt goedkoop voor het gebodene en het feit dat ik geen negatieve ervaring heb sinds de aanschaf draagt daar zeker aan bij!
Nu zou dat maar een deel van het helaas negatieve verhaal zijn, maar als de service en het erkennen van de problemen en goede oplossingen uit blijft is het voor heel veel bezitters vooral een duurkoop.
Ik hoop dat het vooral de waarheid is op basis van je ervaring.Niet dé waarheid, maar mijn ervaring en daarop gebaseerde mening.
Die krijg ik ook voldoende, Maar ik vertel wel het eerlijke verhaal evenals mijn zoon die ook regelmatig gebruik maakt van de fiets. Je moet geluk hebben, en dan heb je een hele leuke fiets waar je met zorg mee om moet gaan.Ik blijf in ieder geval zeer tevreden rondfietsen en complimenten ontvangen op mijn niet dure S3.
cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2
Laten we vooral eerlijk zijn en aangeven dat de fiets en heel veel gebruikers problemen hebben en dat je daar voor dat je deze aanschaft goed van op de hoogte moet zijn en als gebruiker ook best anderen inhouidelijk op mag wijzen dat het een kwestie van geluk is als je een out of the box goede fiets hebt. Het is een leuke fiets met nogal wat problemen in zowel kwaltieit/features als (after)service - en dat staat los van de prijs.Taro schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 22:40:
Ach, bij ieder product heb je voor- en tegenstanders, maandagochtendmodellen, probleemloze producten, ontevreden gebruikers, tevreden gebruikers, prijsdiscussies, etc.
Iemand die tevreden is over het product kan je proberen te overtuigen dat het een slecht product is, en andersom. De vraag is wat je er uiteindelijk mee opschiet.
Het hoort er allemaal bij, maar laten we het hier vooral vriendelijk en gezellig houden.
Fijn weekend @Eddy 6 pack
[ Voor 3% gewijzigd door litebyte op 04-02-2022 22:57 ]
Eens. Er zijn echter ook gebruikers die deze problemen niet ervaren en die komen hier met een ander doel, hopelijk kunnen we daar een mooie middenweg in vinden zodat het ook voor hen leuk blijft om hier ervaringen te delen.litebyte schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 22:55:
[...]
Laten we vooral eerlijk zijn en aangeven dat de fiets en heel veel gebruikers problemen hebben en dat je daar voor dat je deze aanschaft goed van op de hoogte moet zijn en als gebruiker ook best anderen inhouidelijk op mag wijzen. Het is een leuke fiets met nogal wat problemen in zowel kwaltieit/features als service - en dat staat los van de prijs.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Dank je wel, het werd eens tijd dat een moderator hier zich mee bemoeit,Taro schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 23:10:
[...]
Eens. Er zijn echter ook gebruikers die deze problemen niet ervaren en die komen hier met een ander doel, hopelijk kunnen we daar een mooie middenweg in vinden zodat het ook voor hen leuk blijft om hier ervaringen te delen.
Over mijn eigen ervaring met VM ben ik overigens zeer tevreden, niet dat ik die vaak nodig heb ivm het zelf onderhouden van de fiets, ik heb ook reparatie werkzaamheden gehad waarvoor ik een aantal keer al 25 euro als vergoeding ontving, dat mag ook gezegt worden.
Nee, je haalt dingen door elkaar.Eddy 6 pack schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 18:50:
1. de onderdelen zijn merkloos en bottom of the barrel.
2. Slechts een maat.
3. Slechte qc en service. Erg veel issues met de naaf.
Dat is geen perceptie, dat zijn de fieten van het product. Wat jij inbrengt, dat is subjectief, namelijk het gevoel van jouw fiets die losstaat van wat anderen krijgen. Dat is op zich prima, maar vooral niet denken dat wij vanuit "perrceptie" berichten terwijl wij het juist bij de feiten houden...
Dat is prima. dat het objectief niet goedkoop is zou ik zeker mer nemen in het adviseren naar andere mensen, maar dat is meer een stukje moraliteit van mijn kant, ik geef liever advies aan de hand van feiten, niet op gevoel, zeker als je ziet hoeveel mensen een miskoop dpen. Ik hoop dat je die insteek begrijpt.Mijn mening en ervaring blijft dat ik een super presterende S3 heb, zeer tevreden mee!
En ik vind hem echt goedkoop voor het gebodene en het feit dat ik geen negatieve ervaring heb sinds de aanschaf draagt daar zeker aan bij!
Ik zou het namelijik ontzettend shit vinden als ik postief over mijn fiets post terwijl er post na post van mensen met stukke fietsen en garantie problemen rondgaat. Dan zijn er mensen aan de hand van mijn jubelverhalen die voor 2k het schip ingaan.

Nogmaals, heel blij voor jou, mits je maar blijft beseffen dat de nadelen die genoemd zijn niet perceptie zijn en dat jij desondakns tevreden bent, niet omdat het een fiets is met een fantastische prijskwaliteit.. want dat is gewoon objectief niet waar.Ik blijf in ieder geval zeer tevreden rondfietsen en complimenten ontvangen op mijn niet dure S3.
[ Voor 14% gewijzigd door roffeltjes op 04-02-2022 23:53 ]
Tsja, we hebben uit monde van de eigenaar op meer dan 10% defect na levering. We hebben verhaal na verhaal van kapotte naven. We hebben verhalen over de slechte service.Taro schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 23:10:
[...]
Eens. Er zijn echter ook gebruikers die deze problemen niet ervaren en die komen hier met een ander doel, hopelijk kunnen we daar een mooie middenweg in vinden zodat het ook voor hen leuk blijft om hier ervaringen te delen.
We weten dat dit niet uitzonderlijk is, maar dat het aantal problemen bijzonder hoog ligt (nogmaals, de eigenaar heeft zelf de bizarre aantallen genoemd, het zijn geen boze praatjes).
We hebben het over een fiets van 2000,-, als we vooral juichverhalen gaan posten vraag ik me af waar we als community voor staan, Gaan we goed advies geven of interessert de pech van de medetweaker ons geen bal en doen we net alsof het doodnormaal is?
Ik ken geen product wat zo in bescherming wordt genomen als VM... het idee dat er hier vooral negatief wordt gepost is heel vreemd, je zou juist verwachten dat er een dikke waarschuwing zou komen voor dit soort producten. Maar goed, ik vind het niet prettig om mensen te laten gokken met zoveel geld.
Het idee dat er een neutrale middenweg is, is toch vreemd. Waarom gaan we verbloemen dat er enorme problemen zijn?
[ Voor 4% gewijzigd door roffeltjes op 05-02-2022 00:04 ]
Tsja, wat je van mij vraagt vind ik eerlijk gezegd heel slecht voor een community. We hebben het hier over een heel duur product wat gewoon al jaren niet klopt. Als je kijkt zie je dat ik heel terughoudend ben op reacties over VM, alleen nu worden er dingen gesteld die objectief gewoon niet kloppen. Het is geen higtech goedkope fiets... en dan vind ik het wel een moment om aan te geven dat dat toch echt niet strookt met de werkelijkheid.Taro schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 23:56:
@roffeltjes Begrijp je de achterliggende boodschap van zijn bericht? Je blijft zenden, maar de vraag is of anderen daar op zitten te wachten. Mijn gevoel zegt van niet, hopelijk lees je dat zelf ook tussen de regels door.
Nogmaals, ik ben niet dag in dag uit hier de waarheid aan het verkondigen, wat mij betreft allemaal prima... maar binnen de grenzen van wat klopt. Als mensen nu de indruk krijgen dat het allemaal onzin is en dan in deze fuik trappen gaan er dingen niet goed.
[ Voor 5% gewijzigd door roffeltjes op 05-02-2022 00:02 ]
Hou er in ieder geval rekening mee dat er ook gebruikers zijn die hier met een ander doel komen en die hier, ik zie het nu zelf, in discussies betrokken raken waarvoor ze hier niet komen. En het zou fijn zijn als iedereen daar ook wat rekening mee kan houden. Zij kunnen er immers ook niets aan doen dat er veel problemen zijn, zij zijn ook gebruikers van het product, niet de leverancier. Ok?
Eens, ik snap het punt uiteraard wel, niet voor niets dat ik me echt hoogst zelden mee bemoei., ik zal me er nu een tijdje niet over posten, anders dan advies over het schoonmaken van remmen e.d.Taro schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 00:06:
@roffeltjes Ik geloof je direct. Je hebt waarschijnlijk helemaal gelijk en de waarheid moet niet onder stoelen of banken worden geschoven. Ik lees hier normaal gesproken niet dagelijks mee, maar ontving verschillende signalen, vandaar dat ik het hier even bespreekbaar maak en onder de aandacht breng.
Hou er in ieder geval rekening mee dat er ook gebruikers zijn die hier met een ander doel komen en die hier, ik zie het nu zelf, in discussies betrokken raken waarvoor ze hier niet komen. En het zou fijn zijn als iedereen daar ook wat rekening mee kan houden. Zij kunnen er immers ook niets aan doen dat er veel problemen zijn, zij zijn ook gebruikers van het product, niet de leverancier. Ok?

Klantenservice gecontact voor compensatie reiskosten. Kreeg voucher 50 euro aangeboden voor accessoires. Ik had een vouwslot nodig (99 Euro), dus ik vroeg of dat ook kon? Antwoord was ik ga voor je uitzoeken, waarschijnlijk wel. En nu de melding gehad via e-mail dat ik een vouwslot opgestuurd krijg als compensatie. Vervelend zo terugroepactie. Maar toch netjes afgehandeld.
[ Voor 46% gewijzigd door heval op 05-02-2022 08:37 ]
Maar je vind het dus normaal dat je al een paar keer herstellingen hebt moeten uitvoeren aan een vrijwel nieuwe fiets.Bruzski schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 23:38:
[...]
Dank je wel, het werd eens tijd dat een moderator hier zich mee bemoeit,
Over mijn eigen ervaring met VM ben ik overigens zeer tevreden, niet dat ik die vaak nodig heb ivm het zelf onderhouden van de fiets, ik heb ook reparatie werkzaamheden gehad waarvoor ik een aantal keer al 25 euro als vergoeding ontving, dat mag ook gezegt worden.
En dat ze je met 25€ tevreden houden omdat ze het zelf niet kunnen waarmaken is op de keper beschouwd een magere compensatie.
Je gaat een highttech carbon velg die vrijwel handgemaakt wordt in kleine serie toch niet vergelijken met een fiets waar ze er miljoenen van willen bouwen?Eddy 6 pack schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 18:50:
Mijn mening en ervaring blijft dat ik een super presterende S3 heb, zeer tevreden mee!
Niet dé waarheid, maar mijn ervaring en daarop gebaseerde mening.
En of ie te duur is of niet, dat is persoonlijk.
Om dan maar een ander vergelijk dan met een smartphone te maken, als 1 velg van mijn racefiets €1.200 kost dan vind ik 2k voor een ebike met deze functies en opties qua snelheid dus echt niet duur.
Maar goed, ik kan niet in andermans portemonnee kijken, dus de meningen zullen ongetwijfeld blijven verschillen en dat is prima!
Ik blijf in ieder geval zeer tevreden rondfietsen en complimenten ontvangen op mijn niet dure S3.
Fijn weekend allemaal.
Zodra je een product in grote massa wil bouwen. (VM spreekt zelf over miljoenen), dan moet je kwaliteit echt in orde zijn.
In auto’s spreken ze over ppm (Part per million), en als leveranciet kom je in de rode zone zodra je meer dan 10ppm fouten produceert.
En dat is gewoon enorm belangrijk omdat er zo veel onderdelen in een auto zitten.
Maar neem nu een VM. Hoe veel onderdelen zitten daat in? Ik schat iets van 200.
Met een PPM van 100 kom je dan al aan 2% foute fietsen.
En als je een miljoen fietsen bouwt heb je er 20.000 per jaar die je moet herstellen op één of andere manier. Dat doe je niet met 2 herstelplaatsen waar telkens 3 mensen werken, dan moet je dat professioneel aanpakken.
Heb je 10% fout spul….. dan wordt het echt erg.
Dat ze nu proberen alles netjes en coulant op te lossen is maar normaal hé. Het doet mij wel vragen stellen over de levensduur die je van zo’n fiets kan verwachten. Ik ben echt benieuwd hoe veel fietsen er de termijn van 10 jaar gaan halen bij normaal gebruik van 1000-2000 km per jaar.
Als die fiets maar 5 jaar haalt, dan wordt het ineens wel een dure fiets.
De serviceorganisatie kan de groei van de populariteit van deze fietsen domweg niet aan. Blij dat er langzamerhand meer servicepunten komen maar dat is toch echt wel ruimschoots te laat.
Natuurlijk speelt - net zoals bij alle bedrijven die afhankelijk zijn van onderdelen uit Azië - de supply-chainproblematiek en de enorme vraag gedurende de pandemie ook parten maar dit is gewoon wel een operationele blunder van ze geweest.
Dat het kwalitatief een bedenkelijke fiets was wist ik overigens al voordat ik de S3 kocht (ik volgde dit topic toen al en had mij verder ook georiënteerd op andere fora en review-sites) . Dit is mijn eerste e-bike en wilde de fiets gebruiken om meer te gaan fietsen. Dat doel is gelukt. Dus mijn volgende fiets zal er eentje zijn van een veel betere kwaliteit. De S3 is wat dat betreft een geslaagde proef geweest.
[ Voor 20% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 05-02-2022 10:20 . Reden: aanvulling ]
Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)
De continue stroom aan posts met waarschuwingen over slechte materialen, service ed. zijn door de informatie die voor iedereen toegankelijk is m.i. overbodig.
Ook direct de schijfremmen vervangen door BBB BBS-111 en 112. Daarnaast ook maar de remblokken vervangen door een organische variant. Oude originele blokken bleven lawaai maken (bij nat weer). Was toch bezig…..
Na eerste kleine proef werkte alles nog. Nu aankomende week wachten op mooi weer en wat kilometers maken om te testen.
:strip_exif()/f/image/1Nmzmq80j1YIIx86ZDq6UqWe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Hu4fUm3m15tZNTVo7zPgX4e9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/C0fRQRzc5onktqwFtjxvUw1I.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik deel voor een groot deel je mening. Ook ik (wij,want mn zoon gebruikt hem ook) ben relatief blij met de fiets, wist van de problematiek en had mijzelf voorgenomen: eerste 3 maanden problemen zoals veel gebruikers ervaren (grote problemen is niet kunnen fietsen) dan de fiets direct terug en geld terug. Ondanks de sporadische errors, 57, 58, 20 en een enkele keer doortrappen tot nu toe (even afkloppen...) geen grote problemen. Hoe anders is dat bij veel van mijn kennissen en collega'sWheeliemaker schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 13:51:
De continue stroom aan posts met waarschuwingen over slechte materialen, service ed. zijn door de informatie die voor iedereen toegankelijk is m.i. overbodig.
Ik blijf (op fora maar ook op straat en bij collega's) waarschuwen dat de problemen met de ebike op het gebied van de slecht ontworpen versnellingssysteem en verbinding erorrs (57/58) nog niet zijn opgelost. Dat je dus (10% zelf toegegeven door de fabrikant) geluk moet hebben op een fiets die direct out of the box zonder problemen rijdt. Losstaande van de kwaliteit van de lak en gebruikte (veelal niet uitwisselbare) onderdelen
Merk-fetisjisten evenals valse leugenachtige marketing heb ik een broertje dood aan. Ik werk zelf voor een grote media organisatie en weet hoe velen gewoon hun lezers besodemieteren door gekochte reviews en gesponsorde artikelen.
Eerlijke en oprechte reviews op basis van ervaring vindt je gelukkig in Nederland nog op sites als Tweakers, waarbij ruimte is voor zowel positive als ook negatieve kritiek.
Welk merk remblokje gebruik je nu?iscorpio schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 14:25:
Vandaag het derde achterwiel gemonteerd. De vorige twee gaven problemen met doortrappen. Nu ook daarbij een nieuwe E-shifter gekregen om zo te kijken of dit alles het doortrappen verhelpt. Gelukkig dat VanMoof snel mij de onderdelen toestuurt en daar niet moeilijk over doet.
Ook direct de schijfremmen vervangen door BBB BBS-111 en 112. Daarnaast ook maar de remblokken vervangen door een organische variant. Oude originele blokken bleven lawaai maken (bij nat weer). Was toch bezig…..
De Cyclotech Prodisc Kevlar remblokken. Kwam deze online tegen, maar geen ervaringen van anderen gelezen. Dus beetje op de gok.litebyte schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:06:
Welk merk remblokje gebruik je nu?
Wil dat ook nog doen, geventileerde schijven zijn veel beter.iscorpio schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 14:25:
….
Ook direct de schijfremmen vervangen door BBB BBS-111 en 112. …
Heb je al kunnen constateren dat ze ook stiller zijn met vochtig weer?
[ Voor 59% gewijzigd door Eddy 6 pack op 05-02-2022 19:58 ]
Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio
Ik gebruik vaak de rem als een soort van waarschuwingsgeluid voor andere fietsers. Op de S3 waar ik op rij zijn de remmen heerlijk stil als ze vochtig zijn/nat weer. In droog weer piepen ze iedereen opzij.Eddy 6 pack schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:57:
[...]
Wil dat ook nog doen, geventileerde schijven zijn veel beter.
Heb je al kunnen constateren dat ze ook stiller zijn met vochtig weer?
Andere remblokjes was al het devies...
@iscorpio deze zien er pasbaar uit
https://www.mtb-brakepads...anic-remblokken-cycletech
[ Voor 3% gewijzigd door litebyte op 05-02-2022 20:28 ]
Eens, maar ik had de keuze, langsbrengen of zelf doen, hiervoor kreeg ik dus een best nette vergoeding, daarbij komt ook, wat kan je eigenlijk verwachten als je 4 maanden op een fiets moet wachten die uit het verre oosten moet komen, ik wist waar ik aan begon, ook was ik via Reddit op de hoogte van de nadelen van het naafsysteem, goedkoop tov duurzaam en hoe men daar mee moet omgaan, het is gewoon een fiets met een gebruiksaanwijzing.Tommie12 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 09:35:
[...]
Maar je vind het dus normaal dat je al een paar keer herstellingen hebt moeten uitvoeren aan een vrijwel nieuwe fiets.
En dat ze je met 25€ tevreden houden omdat ze het zelf niet kunnen waarmaken is op de keper beschouwd een magere compensatie.
Wellicht heb ik het mis maar ik denk dat grote vriend @roffeltjes en @litebyte gewoon niet kunnen verkroppen dat o.a. @Eddy 6 pack blij is met zijn fiets.
NICE! Mooie close ups ook!
Heb je de typenummers van de schijven?
De standaard klauwen vind ik nog geeneens zo slecht, maar die Deores zien er vet uit!
Waren die lastig te monteren of gewoon op de oude koppelingen? Em dan wrs. olie bij vullen, welke/hoe?
Vochtig zat buiten maar fiets laat ik dit weekend nog maar even droog staan in de garage.Eddy 6 pack schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:57:
[Heb je al kunnen constateren dat ze ook stiller zijn met vochtig weer?
Kom op, dacht je dat ik Eddy heb geadviseerd met zijn banden of advies geef over hoe je schijfremmen moet schoonmaken uit kinnesinne?Bruzski schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 20:39:
Wellicht heb ik het mis maar ik denk dat grote vriend @roffeltjes en @litebyte gewoon niet kunnen verkroppen dat o.a. @Eddy 6 pack blij is met zijn fiets.
Ik kan mezelf heel erg recht in de spiegel aankijken als het gaat om objectiviteit en gunfactor. Ik ben zelfs heel zeker dat het gros van de mensen die om e-bike advies vraagt dit zal beamen.
Dat ik negatief ben over VM nemen mensen blijkbaar heel persoonlijk, wat mij eerlijk gezegd blijft verbazen. Het is niet alsof ik dingen verzin.
[ Voor 10% gewijzigd door roffeltjes op 05-02-2022 23:25 ]
Dat is compleet andersom dan ik zou verwachten.litebyte schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 20:26:
Op de S3 waar ik op rij zijn de remmen heerlijk stil als ze vochtig zijn/nat weer. In droog weer piepen ze iedereen opzij.
Piepen is vibreren van de schijf en dat heb je meestal met nattigheid (of verontreiniging van olie/vet). Kan op elke fiets gebeuren (bijna elke schijfrem piept inde regen... Vandaar raarrrrr).
Organische blokken zijn stiller, maar ik gok dat die er al op zitten, misschien dat een ander merk helpt, maar dat is gissen. Goed schoonmaken en desnoods je blokken branden (Google heeft goede uitleg) zou eigenlijk mijn eerste stap zijn voordat ik geld ertegenaan zou gooien. Maar misschien heb je dat al gedaan
?? Het lijkt mij sterk dat ik jou om een advies heb gevraagd over banden of remmen schoonmaken.roffeltjes schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 23:21:
[...]
Kom op, dacht je dat ik Eddy heb geadviseerd met zijn banden of advies geef over hoe je schijfremmen moet schoonmaken ….
Je hebt het wellicht ongevraagd gegeven of aan iemand anders, maar zeker niet aan mij. Ik doe het meeste onderhoud en verbeteren van fietsen al zo’n 20 jaar.
Sterker nog, ik was denk ik een van de eersten die zijn banden op een Vanmoof direct na aanschaf heeft verwisseld voor banden met reflectie en een goede lekbestendigheid.
Dat geeft me gelijk een bruggetje naar een onderwerp waar eigenlijk helemaal niet meer op wil reageren.
Eerlijkheid en betrouwbaarheid van de mensen hier op het forum. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat jij die van mij in twijfel trekt omdat ik louter positief zou zijn in mijn mening over Vanmoof.
Terwijl jij er zelf maar o zo prat op gaat dat je naar jezelf in de spiegel durft te kijken.
Als je dan zo stellig bent, had je wellicht ook even hier in dit forum kunnen kijken en daar kunnen lezen dat ik destijds mijn toenmalige S2 behoorlijk heb afgebrand en Vanmoof er flink van beticht heb inferieure producten te leveren. Zo erg zelfs dat ik de fiets ruim na bedenktijd, na vele pittige discussies met VM CS, alsnog heb teruggebracht naar de winkel voor volledige geld teruggave.
Dus kom bij mij niet aan met dat ik niet objectief ben. Ik ben positief over een product als IK daar positieve ervaringen mee heb, maar ook negatief als IK dat negatief ervaar.
IK met grote letters omdat dat mijn mening is, gebaseerd op mijn ervaring in de praktijk, niet in de onderbuik of gekrenkte ego. En tja, inderdaad zeg, de mening van anderen kan wel eens anders zijn dan de jouwe én ook nog eens gebaseerd zijn op waar gebeurde feiten die die anderen echt zelf hebben meegemaakt. Niets nieuws overigens hoor, is al jaren zo!
Ik realiseer me dat dit niet zoveel meer van doen heeft met dit topic, maar wilde het toch even kwijt zodat anderen hopelijk zien dat bepaalde gedeelde ervaringen echt niet zomaar wat gelul in de ruimte is.
Ps. Dan toch weer een beetje ON topic. Ik heb gister de BBS-111 & 112 schijven besteld. Kijken of het remmen dan wat stiller wordt. Vermoed van wel omdat mijn andere fietsen met geventileerde schijven ook nagenoeg stil zijn. Laat het uiteraard nog weten.
Fijne zondag aan eenieder! 🚲
[ Voor 8% gewijzigd door Eddy 6 pack op 06-02-2022 12:17 ]
Ziet er goed uit.
Ook @Eddy 6 pack , complimenten voor het customizen van de fiets.
Op het gebied van fietsen ben ik zeker de geuzennaam Tweaker niet waard, leuk om te zien iig.
Kennis van mij in Nederland heeft exact het zelfde ook met een S3, bij vochtig/nat weer zijn de remmen stil, bij droog weer functioneren ze als waarschuwingssignaal. Onder beide omstandigheden werken ze prima, alleen neemt de remdruk vrij snel af van de remmen. Dit schijnt een euvel te zijn bij meer S3/X3 fietsen. Maar dat is op het gebied van onderhoud een van de makkelijkste klusjes aan een VanMoof fiets.roffeltjes schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 23:35:
[...]
Dat is compleet andersom dan ik zou verwachten.![]()
Piepen is vibreren van de schijf en dat heb je meestal met nattigheid (of verontreiniging van olie/vet). Kan op elke fiets gebeuren (bijna elke schijfrem piept inde regen... Vandaar raarrrrr).
Ik hoor graag hoe, want ik heb ook het idee dat de remdruk wel beter kan.litebyte schreef op zondag 6 februari 2022 @ 13:34:
Maar dat is op het gebied van onderhoud een van de makkelijkste klusjes aan een VanMoof fiets.
ik had eerst Shimano ICE 180mm zwevende schijven en klauwen maar deze liepen voor aan tegen de fork, ik heb nu BBB-111 en BB-112 geloof ik, klauwtjes heb ik zoals altijd afgevuld vanuit de klauw met onderstaande olie..Eddy 6 pack schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 21:01:
[...]
NICE! Mooie close ups ook!
Heb je de typenummers van de schijven?
De standaard klauwen vind ik nog geeneens zo slecht, maar die Deores zien er vet uit!
Waren die lastig te monteren of gewoon op de oude koppelingen? Em dan wrs. olie bij vullen, welke/hoe?
:strip_exif()/f/image/dFLGw7IJoPY0yFdHunqXgwkV.png?f=user_large)
[ Voor 7% gewijzigd door Bruzski op 06-02-2022 15:03 ]
Zijn video was voor mij iig heel duidelijk.iscorpio schreef op zondag 6 februari 2022 @ 14:30:
[...]
Ik hoor graag hoe, want ik heb ook het idee dat de remdruk wel beter kan.
YouTube: 油圧式ブレーキの調整(VanMoof) adjust the hydraulic brake
Als ik iets moet vertalen hoor ik het wel.
Goed dat je eerlijk bent over je S2. Dat je dan destijds zo veel problemen hebt gehad en toch opnieuw een VM koopt. Daar kan ik. niet bij.
Ik heb zo’n verhaal gehad met Philips TVs. Sinds jaren kocht ik die en vervong telkens door een nieuwe als de oude defect was.
Tot het zaakje door TVP of zo overgenomen werd en ik ergens in 2018 een model kocht.
Die was zo slecht dat ik ze gedwongen heb om deze terug te nemen na ca 6 maand knoeien. TV bleef wekelijks een keer of 2-3 vastlopen. Iedere keer beloofden ze dat het opgelost ging zijn na de volgende firmware.. waarna het slechter werd.
De discussies over die terugname waren van de pot gerukt.
Nu is het simpel, ik koop geen TV meer bij die toko.
Dat jullie zo tolerant zijn betekent voor VM dat ze rustig verder kunnen aanmodderen en beloftes maken.
Ik stem met mijn portemonnee. Je kan een probleem hebben, maar los het op. En als het niet opgelost raakt, dan raak je mij kwijt.
Snap en begrijp ik, ben zelf ook zo, maar in sommige gevallen ook ‘vergevingsgezind’ en geef sommige dingen dan ook wel een 2e, 3e, etc. kans. Hart vs.Tommie12 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 18:19:
@Eddy 6 pack
Goed dat je eerlijk bent over je S2. Dat je dan destijds zo veel problemen hebt gehad en toch opnieuw een VM koopt. Daar kan ik. niet bij.…
hersenen…
En in het geval van Vanmoof vond en vind ik het qua design nog steeds de mooiste stadsfiets. En dat het dan ook nog een ebike is bijna zonder dat je dat eraan af ziet! En dan ook nog de keuze van snelheid instellingen, tja dat vind ik nog steeds zwaarwegende pré’s om voor de S3 te kiezen.
Het is een soort van X-factor die je niet echt rationeel kan benoemen maar wel degelijk werkt bij mij.
Ik zal dan ook de eerste zijn om toe te geven dat de keuze tot her-aanschaf van een VM niet louter rationeel was (wel een beetje) maar voornamelijk met m’n hart!
Je hebt net als ik Supermoto'sEddy 6 pack schreef op zondag 6 februari 2022 @ 11:07:
[...]
?? Het lijkt mij sterk dat ik jou om een advies heb gevraagd over banden of remmen schoonmaken.
We hebben het gehad over bandendruk en je zou een skijken of zachter beter zou rijden... en Bruzki had vragen over het weggedrag van de supermoto's, waarbij ik aangaf dat ze bij Stromer dol zijn op Conti winterbanden en Pirelli's... die Bruzki toevallig had.
Ik zeg niet dat je niks weet of dat ik je aan de hand nam... we hadden het over bandendruk en ik gaf wat links, Bruzki zocht grip en ik gaf hem wat info. Als dat blijk geven van haat en nijd is?
Nee, hoor, ik heb al meermaals gezegd dat ik snap waarom jij het fijn vindt rijden, wat moet ik verder nog doen? Hetgene waar ik over viel is als je hem gaat ophemelen als spotgoedkoop, dat is hij helaas niet, maar dat veranderd toch niet jouw ervaring? En waarom zou ik het onmogelijk vinden dat je in die grote groep van de mensen zit zonder problemen, nergens suggereer ik dat de meerderheid problemen heeft, wel dat het er veel teveel zijn. En ik gebruik daarvoor niet mijn onderbuik, maar de communicatie vanuit VM....Dat geeft me gelijk een bruggetje naar een onderwerp waar eigenlijk helemaal niet meer op wil reageren.
Eerlijkheid en betrouwbaarheid van de mensen hier op het forum. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat jij die van mij in twijfel trekt omdat ik louter positief zou zijn in mijn mening over Vanmoof.
Tegen beter weten in mijn laatste zinnen in dit onzinnige drama:
- Er wordt letterlijk gezegd dat ik hier uit jaloeze en nijd loopt te reageren. Dit is geen misverstand, nee iemand vind het nodig het op die manier te verwoorden. Dat ik dan wijs op mijn integriteit vind jij blijkbaar opeens een aanval op jezelf (terwijl iemand anders op mij was gaan hakken). Ik vraag jebeleefd misschien even ademhalen en me het recht geven te verdedigen tegen een persoonlijke aanval?
- Maar laten we ook eens kritisch naar mij kijken: Als jij me aangeeft waar ik zeg dat jij onbetrouwbaar bent zal ik en plein publiek mijn diepste verontschuldigingen aanbieden. Maar je corrigeren op iets wat niet objectief is versta ik daar bepaald niet onder. Ik heb namelijk nog nooit iemand uitgemaakt als onbetrouwbaar (de fabrikant VM wel),
Ik waardeer het gewoon niet dat ik persoonlijk ben aangevallen, maar ik heb me geen seconde verlaagd tot een dergelijk stupide verwijt naar een andere poster.
Dank 👍
PS.
Vanochtend 14 kilomneter door het bos over verhard fietspad naar het werk gefietst met nieuw achterwiel, E-shifter, remschijven en -blokken. Had zelf het idee dat ik op een nieuwe fiets zat, schakelen ging (tot nu toe) soepel zonder doortrappen en geen gepiep meer van de remmen. Benieuwd hoe lang dit goed gaat
[ Voor 50% gewijzigd door iscorpio op 07-02-2022 12:23 ]
Mijn werk is 35,5 km van mijn huis, zou dat (enkele reis) goed te doen zijn? Op het werk zijn er mogelijkheden tot opladen. Een fiets die round-trip aan kan zou nog mooier zijn maar dat zal er met een vanmoof denk ik niet in zitten.
Naast incidenteel voor werk zou ik de fiets vooral als stadsfiets (Groningen) gebruiken, vandaar dat deze mij wel wat lijkt.
Laat ons eerlijk zijn, die fiets is echt niet gebouwd op 70km per dag.
Het lijkt alsof je maar 'iets' van kracht hoeft te zetten en de fiets gaat simpelweg naar zijn top-snelheid. Kan mij best voorstellen dat er mensen zijn die dat prettig vinden, maar ik niet. Een van de voornaamste reden om een fiets te kopen was toch nog iets van kracht te zetten maar wel een duwtje in de rug te hebben en niet een soort begrenzer die tot een bepaalde topsnelheid gaat. Ook lijkt de bouwkwaliteit gevoelsmatig niet helemaal aan mijn wensen te voldoen. Ja het is een stadsfiets, maar voor iemand die toch een afstandje over het platteland moet niet helemaal ideaal naar mijn idee.
Al met al prachtige fiets, maar niet voor mij.
Waarop baseer je dat in april mogelijk een opvolger komt? dat lijkt mij vrij sterk eerlijk gezegd.warcow schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:48:
Vanuit het fietsplan van mijn werk kan ik voordelig een fiets aanschaffen voor rond de 2000 euro en ik overweeg sterk een vanmoof. Ik zou dan nog even wachten op de opvolger van de S3 die vermoedelijk rond april uit komt. Als die werkelijk een riemaandrijving heeft en verbeterde versnellingen zou dat geen gekke optie zijn denk ik.
Mijn werk is 35,5 km van mijn huis, zou dat (enkele reis) goed te doen zijn? Op het werk zijn er mogelijkheden tot opladen. Een fiets die round-trip aan kan zou nog mooier zijn maar dat zal er met een vanmoof denk ik niet in zitten.
Naast incidenteel voor werk zou ik de fiets vooral als stadsfiets (Groningen) gebruiken, vandaar dat deze mij wel wat lijkt.
Tot die tijd kun je eens kijken bij de Veloretti, die heeft hier op tweakers ook een forum. Heeft riem en enviolo versnelling.
Daarnaast haal je 70km net niet op een acculading. Ik haal ongeveer 60km op US-4 stand. Dan zou je nog een powerbank erbij moeten kopen. Let wel dat je dus 2 uur per dag op de fiets zit..
Waarom denk je dat er in april een opvolger uitkomt? Of bedoel je de VanMoof V (speed pedelec)?warcow schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:48:
Vanuit het fietsplan van mijn werk kan ik voordelig een fiets aanschaffen voor rond de 2000 euro en ik overweeg sterk een vanmoof. Ik zou dan nog even wachten op de opvolger van de S3 die vermoedelijk rond april uit komt. Als die werkelijk een riemaandrijving heeft en verbeterde versnellingen zou dat geen gekke optie zijn denk ik.
Persoonlijk denk ik dat 35 kilometer vrij veel is voor een dagelijkse fietsrit. Zelfs al zou de fiets 32 km/u gaan, je gemiddelde snelheid zal lager liggen en je reis is dan dus ruim een uur. Ondanks dat de fiets elektrisch is, is een uur trappen best een inspanning. Ondanks de ondersteuning moet je toch nog best bijtrappen om de topsnelheid de hele rit te behouden. Het is dan wel zo prettig om op je werk nog te kunnen douchen. Naast de tijd die de reis kost, moet je deze tijd er dan ook nog bij rekenen. Ik zou zo'n afstand alleen incidenteel fietsen, bijvoorbeeld bij mooi weer of een X aantal keer in de week.warcow schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:48:
Als je graag meer zou willen fietsen zou ik kijken of je een deel van de reis misschien kan overbruggen met het OV. Zo deed ik dat zelf ook lange tijd; ik fietste 15+ kilometer naar een groter intercity station waarmee ik een stuk van de treinroute van de Sprinter afsneed en er dus ook nog iets tijdswinst mee had. Ik fietste namelijk van Beverwijk naar Zaandam, om daar de trein naar Schiphol te pakken. Direct met de trein vanaf Beverwijk naar Amsterdam en dan Schiphol scheelt nauwelijks reistijd.
Zelf wat meer kracht leveren is ook geen groot probleem, een Elfstedentocht fietsen of zo doe ik ook niet moeilijk over. Is vooral de extra reistijd dat het ‘vervelend’ maakt.
Veloretti is ook zeker een optie! Zal daar eens beter naar kijken. De Mokumono vind ik ook wel interessant, alleen jammer van de single gear en accu die niet mooi in het frame zit. (Ook wel logisch gezien productiemethode)
Wat betreft de opvolger van de s3, ik lees hier en daar wat geruchten dat die er toch mogelijk dit voorjaar aan zit te komen. Meer dan geruchten is het niet maar het maakt wel dat ik nog even een paar maanden afwacht als ik voor VM zou kiezen. Vooral ook met oog op de wisselende kwaliteitsbeleving van mensen met een aantal zaken.
[ Voor 23% gewijzigd door warcow op 08-02-2022 12:33 ]
En als het nieuwe model komt zou ik eerst even aankijken hoe betrouwbaar die is....warcow schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 12:31:
Het naar werk fietsen zou ook zeker incidenteel zijn, en dan alleen met redelijk mooi weer. Meestal ga ik nog gewoon op de motor of in de auto.
Zelf wat meer kracht leveren is ook geen groot probleem, een Elfstedentocht fietsen of zo doe ik ook niet moeilijk over. Is vooral de extra reistijd dat het ‘vervelend’ maakt.
Veloretti is ook zeker een optie! Zal daar eens beter naar kijken. De Mokumono vind ik ook wel interessant, alleen jammer van de single gear en accu die niet mooi in het frame zit. (Ook wel logisch gezien productiemethode)
Wat betreft de opvolger van de s3, ik lees hier en daar wat geruchten dat die er toch mogelijk dit voorjaar aan zit te komen. Meer dan geruchten is het niet maar het maakt wel dat ik nog even een paar maanden afwacht als ik voor VM zou kiezen. Vooral ook met oog op de wisselende kwaliteitsbeleving van mensen met een aantal zaken.
Was makkelijk klusje, voorwiel helemaal! Dat is kwestie van wiel losmaken en iets eruit trekken, dan kun je de schijf zo verwisselen. De kabel is lang genoeg.
Achter was iets meer gepiel, hoop tijd kwijt met monteren van die irritante fragiele plastieken afdekkapjes.
Maar goed, ze zitten erop. Ook gelijk de blokjes vervangen. Oude waren ongeveer half weg. Niet slecht voor 3.2k km.
Deed ‘m net aan de lader en zag in de Moofer app dat de accu gezondheid nog 99% is. Best redelijk vind ik na bijna een jaar en deze km’s. Daarbij laad ik hem ook iedere avond altijd weer helemaal op tot max. Ze zeggen dat dat niet goed is, maar ik vind 99% dan nog best meevallen! 👍🏻
Natuurlijk ook even wat pica’s.
:strip_exif()/f/image/SsgzA9NsOJkhDkQJaRWW5ZGT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wa28F4wzEd98iJ2EN7gYZYX8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/px2HRhK997QTiI7kmERZnNPW.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/FBzhN4gnRnJj9cCHbWKmOjxu.png?f=fotoalbum_large)
En is je rem stiller, vooral voor? Ik kreeg vanmiddag die Cycletech kevlar organische blokjes binnen. Zat ook nog te denken aan die BBB schijven, dacht dat het gedoe zou zijn met de motorkabel loshalen maar dat hoeft dus niet.Eddy 6 pack schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 17:36:
Nieuwe remschijven zitten erop.
Was makkelijk klusje, voorwiel helemaal! Dat is kwestie van wiel losmaken en iets eruit trekken, dan kun je de schijf zo verwisselen. De kabel is lang genoeg.
Achter was iets meer gepiel, hoop tijd kwijt met monteren van die irritante fragiele plastieken afdekkapjes.
Maar goed, ze zitten erop. Ook gelijk de blokjes vervangen. Oude waren ongeveer half weg. Niet slecht voor 3.2k km.
Deed ‘m net aan de lader en zag in de Moofer app dat de accu gezondheid nog 99% is. Best redelijk vind ik na bijna een jaar en deze km’s. Daarbij laad ik hem ook iedere avond altijd weer helemaal op tot max. Ze zeggen dat dat niet goed is, maar ik vind 99% dan nog best meevallen! 👍🏻
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het zijn inderdaad de BBB111/112 schijven en tot nu toe erg stil, ik heb er een ritje van 6 km opzitten en flink vaak geremd van 30+ naar 0 om ze in te remmen. Het remt mooi stil en met goede vertraging.HBO88 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 18:41:
[...]
En is je rem stiller, vooral voor? Ik kreeg vanmiddag die Cycletech kevlar organische blokjes binnen. Zat ook nog te denken aan die BBB schijven, dacht dat het gedoe zou zijn met de motorkabel loshalen maar dat hoeft dus niet.
Blokjes zien er anders uit dan de oude qua kleur van de voering. Beetje koperkleurig i.p.v. zwart/donkergrijs.
De motorkabel loshalen hoeft niet nee. Alleen wielmoeren los, ringetjes eraf en wiel eruit tillen en iets naar voren weer neerzetten. Blijft gewoon staan en de schijf is vrij genoeg om de 6 boutjes los te draaien.
Met die combinatie (BBB & Cycletech) na een kleine 70 kilometer over natte fietspaden door het bos alles hier nog mooi stil (geen gepiep en andere geluiden). Denk dat de grootste winst in de remschijven zit. Zeer tevreden.HBO88 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 18:41:
En is je rem stiller, vooral voor?
Ga sowieso eerst even proefrijden, vraag vooral gebruikers op de weg (ik krijg vrijwel wekelijks vragen over de fiets van niet-VM'ers) en dan met name over betrouwbaarheid etc.warcow schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:48:
Kleine kans dat de opvolger 2000,- wordt, denk dat je eerder in de buurt van de 2500,- moet gaan denken.
Ruim voldoende, zelfs in alternatieve standen. 70km is zeker te doen standje 2Mijn werk is 35,5 km van mijn huis, zou dat (enkele reis) goed te doen zijn? Op het werk zijn er mogelijkheden tot opladen. Een fiets die round-trip aan kan zou nog mooier zijn maar dat zal er met een vanmoof denk ik niet in zitten.
De VanMoof is niet je staandaard stadsfiets, even rekening mee houden. Is nogal gevoelig, weekje buiten lanten staan zoals je met een reguliere stadsfiets kan doen is er niet bij.Naast incidenteel voor werk zou ik de fiets vooral als stadsfiets (Groningen) gebruiken, vandaar dat deze mij wel wat lijkt.
Het naar werk fietsen zou ook zeker incidenteel zijn, en dan alleen met redelijk mooi weer. Meestal ga ik nog gewoon op de motor of in de auto.
Het meetrappen op een VM is wel anders dan op een fiets die geen voorwielmotor heeft. Daar moet je wel van houden.Zelf wat meer kracht leveren is ook geen groot probleem, een Elfstedentocht fietsen of zo doe ik ook niet moeilijk over. Is vooral de extra reistijd dat het ‘vervelend’ maakt.
Cowboy is mogelijk ook een goede optie?Veloretti is ook zeker een optie! Zal daar eens beter naar kijken. De Mokumono vind ik ook wel interessant, alleen jammer van de single gear en accu die niet mooi in het frame zit. (Ook wel logisch gezien productiemethode)
Die ...wisselende kwaliteitsbeleving is er al sinds dat het merk bestaat wat ik me herinner. Je moet geluk hebben. Als het niet je primaire vervoersmiddel wordt (zoals je aangaf) kan je het proberen, bevalt hij niet, fiets terug.Wat betreft de opvolger van de s3, ik lees hier en daar wat geruchten dat die er toch mogelijk dit voorjaar aan zit te komen. Meer dan geruchten is het niet maar het maakt wel dat ik nog even een paar maanden afwacht als ik voor VM zou kiezen. Vooral ook met oog op de wisselende kwaliteitsbeleving van mensen met een aantal zaken.
Bedankt voor je uitgebreide reactie!litebyte schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 20:36:
[...]
Ga sowieso eerst even proefrijden, vraag vooral gebruikers op de weg (ik krijg vrijwel wekelijks vragen over de fiets van niet-VM'ers) en dan met name over betrouwbaarheid etc.
Kleine kans dat de opvolger 2000,- wordt, denk dat je eerder in de buurt van de 2500,- moet gaan denken.
[...]
Ruim voldoende, zelfs in alternatieve standen. 70km is zeker te doen standje 2![]()
[...]
De VanMoof is niet je staandaard stadsfiets, even rekening mee houden. Is nogal gevoelig, weekje buiten lanten staan zoals je met een reguliere stadsfiets kan doen is er niet bij.
Cowboy lijkt mij iets minder (ook qua ontwerp, persoonlijk) maar de Veloretti lijkt wel behoorlijk overeen te komen met de meeste eisen en wensen.
Fiets komt bij mij standaard altijd in de schuur te staan, hooguit eens een dagje in de regen.
Ik zal dit topic iig in de gaten blijven houden, hoef de keuze ook niet vandaag of morgen te maken.
De bbb's rijden lekker heh, geen gesleep meer? Ik wordt met de dag blijer zodra ik op de fiets zit, ook leuk blijft de stadslicht / follow me home functie zodra je naar de fiets loopt.Eddy 6 pack schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 17:36:
Nieuwe remschijven zitten erop.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
ik merk overigens wel wat lichte roestvorming op mijn bbb's
Waar ik de fiets top vind ben ik minder blij dat VM mijn referral vergoeding niet terug kan zetten naar mijn nieuwe VM account
[ Voor 5% gewijzigd door Bruzski op 08-02-2022 23:54 ]
Maar deze combo schijven/blokken is wat mij betreft een no-brainer en easy&cheap upgrade!
Gister gelijk weer een nieuw reserve setje blokjes besteld. Ik vermoed dat deze blokjes rap slijten.
[ Voor 24% gewijzigd door Eddy 6 pack op 09-02-2022 09:24 ]
Wellicht dat iemand een goede vervanger weet want tijdens natte dagen worden broek en schoenen toch aardig vies.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aiywgKTup7aZOdurTbcbOiBp.jpg?f=user_large)
Ha Eddy, toevallig kant en klare webshoplinkjes beschikbaar van wat je allemaal moet hebben? Piepende remmen is mijn grootste irritatiepunt op dit moment. Er kwam laatst een S3 rijder achterop en ik fietste met mijn zoontje. Die kon gewoon horen aan het gepiep dat het een S3 was haha. Erg karakteristiek, maar toch liever kwijt dan rijk.Eddy 6 pack schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 07:40:
@Bruzski ja rijdt super. Nu de langere termijn even afwachten.
Maar deze combo schijven/blokken is wat mij betreft een no-brainer en easy&cheap upgrade!
Gister gelijk weer een nieuw reserve setje blokjes besteld. Ik vermoed dat deze blokjes rap slijten.
Tuurlijk.Wheeliemaker schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 12:19:
[...]
Ha Eddy, toevallig kant en klare webshoplinkjes beschikbaar van wat je allemaal moet hebben? Piepende remmen is mijn grootste irritatiepunt op dit moment. Er kwam laatst een S3 rijder achterop en ik fietste met mijn zoontje. Die kon gewoon horen aan het gepiep dat het een S3 was haha. Erg karakteristiek, maar toch liever kwijt dan rijk.
Remschijf achter 140mm
De BBB-BBS 111
Remschijf voor 160mm
De BBB-BBS 112
De remblokjes
Perfecte timing, Eddy!Eddy 6 pack schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:02:
[...]
Tuurlijk.
Remschijf achter 140mm
De BBB-BBS 111
Remschijf voor 160mm
De BBB-BBS 112
De remblokjes
It’s your lucky day! 😉Sentitel schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:26:
[...]
Perfecte timing, Eddy!Ik wilde net naar dit topic gaan om de typenummers op te zoeken om het te bestellen.
Perfect, besteld, ik kon het ook niet laten nieuwe remschijven te kopen. Klein beetje piepen bij remmen klinkt zo cheap.Sentitel schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:26:
[...]
Perfecte timing, Eddy!Ik wilde net naar dit topic gaan om de typenummers op te zoeken om het te bestellen.
Ik heb ook een nieuw pen en zadel gekocht, wat echt een verbetering is, als je niet alleen maar in de stad rond fietst met de VM.
Ik heb hem, S3 2021 sept, refurbished via MP levering jan 22.. stond al 800 km op en nu ca. net zelf 100 km op gefietst.
Na 15km, kwam de trapper er af en heb ik, door beschadigde draad, dus een nieuwe crank moeten kopen.
En omdat de boosterknop en instellen findmy niet werkte, bleek na onderzoek bij VM, dat de kabelboom (bekabeling tussen accu, cartridge en stuurknoppen, vervangen moest worden. Ook is de cartridge, wat is de officiële naam is voor die uitneembare computerprintplaat in de horizontale buis, vervangen.
Nu de cartridge vervangen is staan de km weer op 0km… voor mij geen probleem, maar als je trots op je km bent even opletten als dat vernieuwen nodig is.
Tip: alle namen en woonplaats van voormalige eigenaren, en storingshistorie is zichtbaar bij VM monteurs. Wellicht puntje van aandacht AVG. mijn s3 begon zijn leven in eindhoven.
En jullie blijven dus accepteren dat een "refurbisched" fiets met 800 km op de teller al direct de volgende herstellingen nodig heeft:Fiberbleiswijk schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:11:
[...]
Perfect, besteld, ik kon het ook niet laten nieuwe remschijven te kopen. Klein beetje piepen bij remmen klinkt zo cheap.
Ik heb ook een nieuw pen en zadel gekocht, wat echt een verbetering is, als je niet alleen maar in de stad rond fietst met de VM.
Ik heb hem, S3 2021 sept, refurbished via MP levering jan 22.. stond al 800 km op en nu ca. net zelf 100 km op gefietst.
Na 15km, kwam de trapper er af en heb ik, door beschadigde draad, dus een nieuwe crank moeten kopen.
En omdat de boosterknop en instellen findmy niet werkte, bleek na onderzoek bij VM, dat de kabelboom (bekabeling tussen accu, cartridge en stuurknoppen, vervangen moest worden. Ook is de cartridge, wat is de officiële naam is voor die uitneembare computerprintplaat in de horizontale buis, vervangen.
Nu de cartridge vervangen is staan de km weer op 0km… voor mij geen probleem, maar als je trots op je km bent even opletten als dat vernieuwen nodig is.
Tip: alle namen en woonplaats van voormalige eigenaren, en storingshistorie is zichtbaar bij VM monteurs. Wellicht puntje van aandacht AVG. mijn s3 begon zijn leven in eindhoven.

- nieuwe crank
- kabelboom
- cartridge
Wat hebben ze eigenlijk bij die "refurbish" gedaan? Stof afgenomen en banden opgepompt schat ik.
Ongelooflijk hoe VM blijft blunderen en hoe makkelijk ze er mee weg komen...
ik had ze hier ooit vandaanEddy 6 pack schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:02:
[...]
Tuurlijk.
Remschijf achter 140mm
De BBB-BBS 111
Remschijf voor 160mm
De BBB-BBS 112
De remblokjes
https://www.futurumshop.n...r-powerstop-bbs-111.phtml
Hij fietst heerlijk, en leuke reclame filmpjes.Tommie12 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:28:
[...]
En jullie blijven dus accepteren dat een "refurbisched" fiets met 800 km op de teller al direct de volgende herstellingen nodig heeft:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
- nieuwe crank
- kabelboom
- cartridge
Wat hebben ze eigenlijk bij die "refurbish" gedaan? Stof afgenomen en banden opgepompt schat ik.
![]()
En dat voor maar 2k ipv 4 a 5k.
Heerlijk fietsje.
Dat dus!👍🏻Fiberbleiswijk schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 21:50:
[...]
Hij fietst heerlijk, en leuke reclame filmpjes.
En dat voor maar 2k ipv 4 a 5k.
Heerlijk fietsje.
Ik zou dan ook een toekomstige S4 zo weer kopen vanaf de site.
Ik geef altijd het voordeel en vertrouwen tot ik (onverhoopt!) het tegendeel voor mijzelf genoeg bewezen acht de fiets tot de grond toe af te kraken en daar dan vervolgens over door te blijven zeuren tegen eenieder die het maar horen wil, maar niet zonder dat ze er daarbij ook zelf expliciet om vragen mijn mening te wíllen horen! 😉
[ Voor 45% gewijzigd door Eddy 6 pack op 12-02-2022 10:28 ]
Zitten er tegenwoordig ook al chips in verzenddozen?Ferruginous Hwk schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 10:45:
dat duurt nog 2 weken want ze hebben geen verzenddozen meer.
Welk zadel is het geworden?Fiberbleiswijk schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:11:
[...]
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Van zulke klanten kan VM natuurlijk alleen maar dromen.Eddy 6 pack schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 10:21:
[...]
Dat dus!👍🏻
Ik zou dan ook een toekomstige S4 zo weer kopen vanaf de site.
Ik geef altijd het voordeel en vertrouwen tot ik (onverhoopt!) het tegendeel voor mijzelf genoeg bewezen acht de fiets tot de grond toe af te kraken en daar dan vervolgens over door te blijven zeuren tegen eenieder die het maar horen wil, maar niet zonder dat ze er daarbij ook zelf expliciet om vragen mijn mening te wíllen horen! 😉
Als je een (refurbished) fiets koopt die gelijk al niet kan fietsen en je gaat een proces aan van weken zoniet maanden om het (vele malen) gerepareerd te krijgen, je maakt daar melding van om anderen ervoor te waarschuwen dat de service gewoon enorm slecht is (het gaat niet om incidenten), en je noemt dat zeuren. Tja, merken fetisjisme kent vele vormen, maar
dit is een vorm die je gelukkig zelden ziet.
Paar jaar geleden werden mensen die Apple een beetje verdedigden afgedaan als Apple Fanboys. Moet zeggen dat VM de volgende dimensie heeft bereikt.litebyte schreef op zondag 13 februari 2022 @ 13:01:
[...]
Van zulke klanten kan VM natuurlijk alleen maar dromen.
Als je een (refurbished) fiets koopt die gelijk al niet kan fietsen en je gaat een proces aan van weken zoniet maanden om het (vele malen) gerepareerd te krijgen, je maakt daar melding van om anderen ervoor te waarschuwen dat de service gewoon enorm slecht is (het gaat niet om incidenten), en je noemt dat zeuren. Tja, merken fetisjisme kent vele vormen, maar
Deels heb je gelijk hoor. Ik heb zelf een S3 en ben tevreden, nog geen problemen gehad. Maar daar plaats ik geen review over op trustpilot. Als ik nu ontevreden was geweest had ik dat waarschijnlijk wel gedaan en denk dat er veel mensen zijn zoals ik, dus dat geeft wel een vertekend beeld op trustpilot.litebyte schreef op zondag 13 februari 2022 @ 13:01:
[...]
Aan de andere kant, ik raad VanMoof echt niet aan, als ik tegen mensen over mijn fiets vertel zeg ik dat hij mij erg bevalt, maar dat er héél veel slechte dingen over te lezen zijn en dat ik vaak mensen hoor die veel problemen ervaren. Dus ik ben voor VanMoof zeker geen ideale klant in dat opzicht
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Zie het zadel van Bruzski. Even een test of het zachter is. Standaard zadel zit ook lekker.
Crank: eigelijk mijn eigenschuld. Vast niet strak genoeg aangedraaid, en als het wiebelt direct stoppen natuurlijk. Ik begreep het niet en trapte nog even door en toen viel de trapper er uit. Op nieuw tappen was natuurlijk ook een oplossing geweest.Tommie12 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:28:
[...]
En jullie blijven dus accepteren dat een "refurbisched" fiets met 800 km op de teller al direct de volgende herstellingen nodig heeft:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
- nieuwe crank
- kabelboom
- cartridge
![]()
De kabelboom/cartridge, tja ik weet het niet, maar het kan ook het stuur zijn, dat bij het instellen (los naar vast) een zwieper heeft gehad, toen het nog los was. Of dat ik de spacers/hoogte verstelling (al hoewel ik deze heel voorzichtig stuk voor stuk ophoogde). Later heb ik op video’s gezien dat er twee draadjes door de stuurpen gaan dat kan fragiel zijn natuurlijk.
Dus tja, ik zat een beetje te plagen, maar eerlijk, het is gewoon een lekkere fiets.
Laten we het gewoon relaxed en objectief houden. Ik heb wel veel aan het forum gehad, zowel voor en na mijn aanschaf.
[ Voor 3% gewijzigd door Fiberbleiswijk op 13-02-2022 21:49 ]
Ik heb een aantal errors die regelmatig opdoemen, merendeels 57/58. Vocht schijnt een ding te zijn dat het kan veroorzaken. Daarnaast een sporadische doortrap, maar die schijnt iedeen te krijgen en wordt naarmate de leeftijd erger.miicker schreef op zondag 13 februari 2022 @ 21:24:
[...]
Deels heb je gelijk hoor. Ik heb zelf een S3 en ben tevreden, nog geen problemen gehad. Maar daar plaats ik geen review over op trustpilot. Als ik nu ontevreden was geweest had ik dat waarschijnlijk wel gedaan en denk dat er veel mensen zijn zoals ik, dus dat geeft wel een vertekend beeld op trustpilot.
Aan de andere kant, ik raad VanMoof echt niet aan, als ik tegen mensen over mijn fiets vertel zeg ik dat hij mij erg bevalt, maar dat er héél veel slechte dingen over te lezen zijn en dat ik vaak mensen hoor die veel problemen ervaren. Dus ik ben voor VanMoof zeker geen ideale klant in dat opzicht
Het is een hele gevoelige (lees fragiele) fiets. Diegene die willen stampen op de trappers en de versnellingsystem hiermee regelmatig op hun donder geven kan beter naar een andere electrische fiets kijken. Ik kom regelmatig andere VM'ers tegen die beginnen met: "Mag ik wat vragen, heb jij ook last van..."
Zelf vertel ik ook het eerlijke verhaal. Een leuke fiets, als je geluk hebt en geen problemen ondervindt.
Als toevoeging: de klachten op TP gaan vrijwel geheel over de waardeloze service en het niet goed oplossen van problemen. Het grootste technische probleem blijft toch wel die electrische versnelling.
[ Voor 6% gewijzigd door litebyte op 14-02-2022 00:33 ]
Pffff daar gaan we weer. Wat is er toch met jou gebeurd vriend dat je zo zuur bent én vooral blijft?litebyte schreef op zondag 13 februari 2022 @ 13:01:
[...]
Goed lezen. En ook eens teruglezen. En van mening durven veranderen als voortschrijdend inzicht dat rechtvaardigt.
Ik heb volgens mij al een paar keer verteld hoe ik ‘erin’ zit en wat ik van de S1, S2 en S3 vind en hoe ik die ervaren heb. Eerlijk en objectief en gebaseerd op eigen ervaringen die ik zelf heb meegemaakt. En die verkondig ik ook nog steeds aan eenieder die er naar vraagt, inclusief de problemen die ik erover heb gehoord met daarbij een verwijzing naar dit forum.
Meer zeg ik er vanaf nu echt niet meer over.
Dus…. Het ontwerp is extreem kwetsbaar.Fiberbleiswijk schreef op zondag 13 februari 2022 @ 21:46:
[...]
Crank: eigelijk mijn eigenschuld. Vast niet strak genoeg aangedraaid, en als het wiebelt direct stoppen natuurlijk. Ik begreep het niet en trapte nog even door en toen viel de trapper er uit. Op nieuw tappen was natuurlijk ook een oplossing geweest.
De kabelboom/cartridge, tja ik weet het niet, maar het kan ook het stuur zijn, dat bij het instellen (los naar vast) een zwieper heeft gehad, toen het nog los was. Of dat ik de spacers/hoogte verstelling (al hoewel ik deze heel voorzichtig stuk voor stuk ophoogde). Later heb ik op video’s gezien dat er twee draadjes door de stuurpen gaan dat kan fragiel zijn natuurlijk.
Dus tja, ik zat een beetje te plagen, maar eerlijk, het is gewoon een lekkere fiets.
Laten we het gewoon relaxed en objectief houden. Ik heb wel veel aan het forum gehad, zowel voor en na mijn aanschaf.
Lijkt dat de sensor in de kicklock niet meer (goed) werkt. Daardoor weet de fiets niet dat hij op slot staat en blijft hij aan staan. Unlockken kan inderdaad dan nog wel.Joshua1 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 18:26:
Sinds vandaag zie ik geen slotje meer op het display (S3) als ik het kickslot gebruik. De fiets blijft aanstaan wanneer het kickslot op slot is. Gelukkig kan ik nog wel via mijn telefoon de fiets unlocken. Na een reset is het helaas niet verholpen. Iemand tips?
Wordt waarschijnlijk je kicklock vervangen, dit zou je zelf kunnen doen.
Of met wat Wd40 in kicklock doen en paar keer op slot en van slot halen. Misschien dat het helpt (heb dat eerder gelezen of Facebook bij dit probleem).
Het grote puntje is de lock, het kleine puntje is de schakelaar die detecteert of de kickslot dicht of open is.Joshua1 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 18:26:
Sinds vandaag zie ik geen slotje meer op het display (S3) als ik het kickslot gebruik. De fiets blijft aanstaan wanneer het kickslot op slot is. Gelukkig kan ik nog wel via mijn telefoon de fiets unlocken. Na een reset is het helaas niet verholpen. Iemand tips?
Daarachter zit waarschijnlijk iets van een microswitch. Daar contactspray inspuiten lost het probleem tijdelijk op maar het blijft onbetrouwbaar.
Als je contact opneemt met VM dan sturen ze een nieuwe kicklock op.
Wd40 zou ik afraden. Je moet het oude slot retour sturen. Als ze zien dat er iets van olie is ingespoten weet ik niet wat er met de garantie gebeurt.
:strip_exif()/f/image/aDcpx2iwOiDblqghvHto6Lr1.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door Tasz op 15-02-2022 11:34 ]
Ook schijven vervangen. Schijf en remblokken zoals vermeld hierboven. Ik had een “rempiep” die mijn fietsbel kon vervangen. Nu , na wat inremmen (droogweer) zonder enige schuur of piepgeluiden.Eddy 6 pack schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 19:46:
[...]
Het zijn inderdaad de BBB111/112 schijven en tot nu toe erg stil, ik heb er een ritje van 6 km opzitten en flink vaak geremd van 30+ naar 0 om ze in te remmen. Het remt mooi stil en met goede vertraging.
Blokjes zien er anders uit dan de oude qua kleur van de voering. Beetje koperkleurig i.p.v. zwart/donkergrijs.
De motorkabel loshalen hoeft niet nee. Alleen wielmoeren los, ringetjes eraf en wiel eruit tillen en iets naar voren weer neerzetten. Blijft gewoon staan en de schijf is vrij genoeg om de 6 boutjes los te draaien.
Heerlijk wat een verschil. De remkracht merk ik niet echt en verschil dat was een goed. Rustig de VM video’s doorlopen en inderdaad makkelijk maar vooral niet je kicklock per ongeluk indrukken bij het losdraaien van je eerste moer….. zoals ik.
Als je wiel er inzit is hij (kicklock) wel zo weer open. Maar als het indrukken gebeurd als je wiel er al uit is… even forum lezen denk ik ;-). Tabee, ik ga er voor met de VM.
:strip_exif()/f/image/VUZTAZeWj8dD9d0HYaa0SbrM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mVcL2oUJYoEN3LTOviKo46HC.jpg?f=fotoalbum_large)
Idem.Aan de andere kant, ik raad VanMoof echt niet aan, als ik tegen mensen over mijn fiets vertel zeg ik dat hij mij erg bevalt, maar dat er héél veel slechte dingen over te lezen zijn en dat ik vaak mensen hoor die veel problemen ervaren. Dus ik ben voor VanMoof zeker geen ideale klant in dat opzicht
Ik heb ook weinig problemen ondervonden en over het algemeen redelijk tevreden. Maar ik zou de VanMoof niet aanraden. Ik raad kennissen en vrienden wel aan om goede afweging te maken en vooral ook verschillende fietsen te proberen.
Vooral voor diegene waar zijn/haar nieuwe fiets een wezenlijk belangrijk item is voor een aantal jaren. In mijn geval is het een ' luxe' fiets, bij mooi weer fiets ik er op naar kantoor en maak andere plezier tochtjes.
Maw, ik zou er niet van afhankelijk willen zijn
groeten GJ
Vreemd, ik wacht al meer dan 2 weken op nieuwe cartridge en ieder keer als ik vraag waarom hij nog niet opgestuurd is hoor ik dat ze niet op voorraad zijn... Kan nog paar weken duren tot er voorraad is. Lijkt mij dat eigenaars die zelf reparatie doen toch voorrang zouden moeten krijgen omdat die het werk doen van de monteurs; anders ook maar afgeven bij service puntDamsplaat schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 13:38:
Ik kreeg laatst weer eens wat errors, error 57 en error 20. Volgens wat ik kon winden waarschijnlijk een slecht contact met de simkaart, maar omdat ik toch vlak bij een service punt woon heb ik de fiets gister maar ingeleverd. Vandaag opgehaald, zit er (alweer) een nieuwe cartridge in. Gaat wel hard zo, nog geen 1600km op de teller. Ik meen me te herinneren dat ie vorige keer op 0 stond na vervangen cartridge, maar nu dus niet.
Voor zover ik weet is staat de km stand op de cardrigde en bij vervanging ga je dus naar 0. weet je zeker dat je een nieuwe hebt? of hebben ze misschien enkel simkaart even eruit en erin gestopt?Damsplaat schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 13:38:
Ik kreeg laatst weer eens wat errors, error 57 en error 20. Volgens wat ik kon winden waarschijnlijk een slecht contact met de simkaart, maar omdat ik toch vlak bij een service punt woon heb ik de fiets gister maar ingeleverd. Vandaag opgehaald, zit er (alweer) een nieuwe cartridge in. Gaat wel hard zo, nog geen 1600km op de teller. Ik meen me te herinneren dat ie vorige keer op 0 stond na vervangen cartridge, maar nu dus niet.
Mijn spatborden van mijn vanmoof S (2017) zijn toe aan vervanging. Helaas biedt vanmoof deze niet meer aan in hun webshop. Heeft iemand tips waar ik een vergelijkbaar spatbord kan vinden? Ik wil mijn vanmoof graag zo origineel mogelijk houden.
Ben benieuwd want dit is aardig vervelend!
Tsja, ik heb gevraagd wat ze eraan gedaan hebben en dit is wat ze zeiden. En dit is bij mijn lokale fietsenmaker die toevallig sinds een half jaar VM service punt is geworden, ik zou niet weten waarom die mij ineens zouden bedonderen. Ik moest de fiets ook opnieuw koppelen en een naam geven. Maar de KM's zijn gebleven, waar dat zoals gezegd bij de vorige cartridge wissel (bij VM shop Rotterdam) niet het geval was.HBO88 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:25:
[...]
Voor zover ik weet is staat de km stand op de cardrigde en bij vervanging ga je dus naar 0. weet je zeker dat je een nieuwe hebt? of hebben ze misschien enkel simkaart even eruit en erin gestopt?
Dat is zuur zeg, ik was ook verbaasd dat het zo snel kon maar ze zeiden bij mijn fietsenmaker dat ze inmiddels dat soort onderdelen gewoon op voorraad hebben.Laroil schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:59:
[...]
Vreemd, ik wacht al meer dan 2 weken op nieuwe cartridge en ieder keer als ik vraag waarom hij nog niet opgestuurd is hoor ik dat ze niet op voorraad zijn... Kan nog paar weken duren tot er voorraad is. Lijkt mij dat eigenaars die zelf reparatie doen toch voorrang zouden moeten krijgen omdat die het werk doen van de monteurs; anders ook maar afgeven bij service punt
Ik zou even contact opnemen met VM, misschien verkopen ze deze nog wel achter de schermen.rub001 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 08:14:
Hi all,
Mijn spatborden van mijn vanmoof S (2017) zijn toe aan vervanging. Helaas biedt vanmoof deze niet meer aan in hun webshop. Heeft iemand tips waar ik een vergelijkbaar spatbord kan vinden? Ik wil mijn vanmoof graag zo origineel mogelijk houden.
Ben benieuwd want dit is aardig vervelend!
Helaas blijft de kick lock hangen en wil de fiets niet meer "unlocken".
Ook na het advies van VanMoof om het achterwiel te laten stuiteren tijdens het unlock-proces.
VanMoof raadt nu aan om hem naar een service point te brengen.
Na wat Google-werk blijkt dit toch wel een bekend probleem naast vele anderen.
De vraag is nu stuur ik de fiets terug of zal ik hem laten repareren..
Wilde hier eigenlijk de vraag gaan stellen of mensen goede ervaringen hebben met de outlet fietsen omdat hier wellicht de mankementen/kinderziektes al hersteld zijn. Misschien moet ik toch maar gaan wachten op de S4 in de hoop dat de kwaliteit beter is.TMAN! schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:26:
Ik heb van de week mijn nieuwe outlet VanMoof S3 ontvangen.
Helaas blijft de kick lock hangen en wil de fiets niet meer "unlocken".
Ook na het advies van VanMoof om het achterwiel te laten stuiteren tijdens het unlock-proces.
VanMoof raadt nu aan om hem naar een service point te brengen.
Na wat Google-werk blijkt dit toch wel een bekend probleem naast vele anderen.
De vraag is nu stuur ik de fiets terug of zal ik hem laten repareren..
De prijs blijft natuurlijk wel aantrekkelijk, je vind niet snel een net zo leuk ogend model voor dit bedrag.
genoeg voorbeelden van mensen die een gloedjenieuwe kregen terwijl ze een outlet model hadden besteld.Derek S. schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:08:
[...]
Wilde hier eigenlijk de vraag gaan stellen of mensen goede ervaringen hebben met de outlet fietsen omdat hier wellicht de mankementen/kinderziektes al hersteld zijn. Misschien moet ik toch maar gaan wachten op de S4 in de hoop dat de kwaliteit beter is.
De prijs blijft natuurlijk wel aantrekkelijk, je vind niet snel een net zo leuk ogend model voor dit bedrag.
als je verder een echte outlet hebt, zou die gecontroleerd moeten zijn en hoef je enkel stuur nog recht te zetten.
Kijk, dat is wel interessant natuurlijk. Valt me wel op dat de levertijd voor een outlet model momenteel toch 2 weken is. Enig idee waar deze vandaan verscheept worden?HBO88 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:21:
[...]
genoeg voorbeelden van mensen die een gloedjenieuwe kregen terwijl ze een outlet model hadden besteld.
als je verder een echte outlet hebt, zou die gecontroleerd moeten zijn en hoef je enkel stuur nog recht te zetten.
Fixed that for you.HBO88 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:21:
[...]
genoeg voorbeelden van mensen die een gloedjenieuwe kregen terwijl ze een outlet model hadden besteld.
als je verder een echte outlet hebt, zou die gecontroleerd moeten zijn is de kans groot dat je je een afdanker van iemand anders hebt die niet helemaal in orde is en toch verscheept wordt en hoef je enkel stuur nog recht te zetten en je fiets nadien terug naar een Service punt te brengen om die in orde te krijgen.
Maar als ik vervolgens de boostknop indruk is er niets aan de hand en word ik omhooggesleurd met het grootste gemak.
Ik snap deze manier van ondersteunen eigenlijk niet zo goed.
Is dit normaal?
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof
Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.