Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waalstudio
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-08-2024
Sinds een week een nieuwe S3. Mooie fiets, ik heb er 100 km mee gereden maar helaas is de pret alweer voorbij. De versnelling hapert en blokkeert ernstig als je harder dan 8-10 km gaat. veel geraas en gekraak dan.
Levensgevaarlijk ook. Als dit gebeurt bij 25 km per uur ga je over de kop.
Iemand een tip ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:12
waalstudio schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:14:
Sinds een week een nieuwe S3. Mooie fiets, ik heb er 100 km mee gereden maar helaas is de pret alweer voorbij. De versnelling hapert en blokkeert ernstig als je harder dan 8-10 km gaat. veel geraas en gekraak dan.
Levensgevaarlijk ook. Als dit gebeurt bij 25 km per uur ga je over de kop.
Iemand een tip ?
Terugsturen…. Hoort toch niet bij een fiets van een week oud…

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 18:31
Koelman87 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:19:
Sta op het punt om een S3 aan te schaffen voor woon-werkverkeer (Zaandam <> Amsterdam centrum). Ik ga nu vaak met de auto, als het weer het toelaat met mijn Cortina transportfiets. Qua bereikbaarheid, parkeren en huidige benzinekosten gaat me dit echter steeds meer tegenstaan. Met een vlotte e-bike kan ik in een klein half uurtje op het werk zijn, ben ik lekker buiten, beweeg ik nog een soort van en houd ik een hoop geld in mijn zak.

De VanMoof blijft bovenaan het lijstje staan, qua looks, functionaliteiten en prijs (helemaal i.c.m. een fietsplan van €1500 en het mogen schrijven van kilometervergoeding ondanks dat je op de fiets komt). De Cowboy vind ik op de één of andere manier lelijk, de Veloretti komt al meer in de buurt. Qua specs wellicht zelfs interessanter, qua looks redelijk gelijk, prijstechnisch iets minder interessant. Ik heb alleen geen idee of je die laatste ook op een modus kunt zetten zodat hij... *ahum*, harder kan. Dat is ook meteen vraag 1.

Ik moet op redelijk onchristelijke tijden naar/van werk en rijd voor een behoorlijk deel op die tijdstippen nagenoeg verlaten fietspaden door een industriegebied. Voor mij is de hogere snelheid dus echt een pré, ook omdat ik over moet met de pont en daardoor vaak een vrij strakke timewindow heb om op het werk te komen of de pont naar huis te halen.

Ik lees uiteraard de negatieve verhalen hier, maar toch ook wel dat VanMoof best genereus is met het zoeken naar oplossingen. Daar tegenover staan ook talloze verhalen van mensen waarbij de fiets hartstikke goed bevalt en positieve reviews (ook internationaal).

Vraag 2 is of mensen die de fiets hebben gebruik maken van de Peace of Mind service. Ik twijfel of dit voor mij interessant is. Ik doe het onderhoud van mijn MTB en racefiets nagenoeg 100% zelf of met behulp van een bijzonder handige vriend, dus moet dit voor de VanMoof voor het grootste deel ook wel lukken. Als er echt iets is waar ik niet uit kom, kan ik alsnog naar VanMoof, het servicepunt in Amsterdam is voor mij prima bereisbaar. Ik vraag me af in hoeverre hier kosten aan zijn verbonden en of ik de 3 jaar onderhoud voor €250 er wel uit haal. Qua diefstal... Ik ga de fiets nagenoeg alleen voor woon-werkverkeer gebruiken. Voor het stappen, uitrukken naar de brandweer, boodschappen doen e.d. houd ik mijn Cortina'tje. Thuis staat hij op slot in een goed afsluitbare schuur met inbraakpreventie, die weer in een tuin staat waarvan de poortdeur met 2 sloten op slot zit, naast mijn veel duurdere MTB. Op het werk staat hij in een inpandige, verwarmde en afgesloten fietskelder. Daarnaast verwacht ik niet dat mijn fiets heel snel uit een politiebureau gestolen zal worden... :+
Ik vraag me dus af of ik heel veel gebruik ga maken van een service die me €600 extra kost.

Benieuwd naar jullie ervaringen.
Vraag 1 heb ik geen antwoord op. Er is wel een veloretti topic aangemaakt op Tweakers, misschien daar even kijken.
Vraag 2: ik maak geen gebruik van de PoM services omdat ze veel te duur zijn. Onderhoud kun je prima zelf en voor diefstal kun je bij bijv. Allianz veel goedkoper verzekeren met m.i. betere voorwaarden (nieuwwaarde uitkering ook bij het 3e jaar bijv.)
Daarnaast lees ik hier recent gemengde ervaringen over die "piece of mind" (geen leenfiets bij onderhoud, duurdere rekening dan verwacht etc) en zelfs een aantal mensen die dus gratis een onderhoudsbeurt hebben zonder PoM. Dus in mijn ogen niet het geld waard.
Voor woonwerk is dit een prima fiets, ik stap er zelf nog elke dag met veel plezier op. M'n vrouw moet binnenkort ook een e-bike maar ik zit ook wel te kijken naar die veloretti.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 11:23
@Koelman87

Bovenstaande over de peace of mind kan ik beamen. Voor het onderhouddeel heb je sowieso gewoon garantie en wat daar buiten valt hoef je ook niet per se te verzekeren, of kan je inderdaad zelf oplossen. Enkel voor de vergoeding bij diefstal is het nog te overwegen, maar inderdaad zijn elders gunstigere voorwaarden te vinden.

Ik heb zelf ook een paar keer gefietst tussen Zaanstad en Amsterdam. De pont is wel vaak gedoe, hij heeft wel een dienstregeling met vaste vaartijden, maar hier kan je niet altijd van op aan. Beroepsvaart heeft voorrang en het kanaal kan soms best druk zijn, dus het komt regelmatig voor dat je hierdoor vertraging oploopt. Afhankelijk van hoe flexibel je werkgever is of hoe graag je naar huis wil op de terugweg, kan dit best vervelend zijn.

In plaats van de Hempont zou ik kijken of het IJveer niet te ver omfietsen is voor je, afhankelijk van waar in Amsterdam je moet zijn natuurlijk. Die pont leek voor mij wat verder uit de route, maar (zeker in de spits) vaart deze véél vaker. Je hebt ook minder last van de beroepsvaart, omdat veel schepen tot Sloterdijk varen. Bovendien is de fietsroute naar het IJveer zowel aan de Amsterdamse als Zaanse kant van het water een stukje prettiger; meer in de bewoonde wereld, beter verlicht en toch nog steeds veel voorrangswegen en rechte fietspaden. Vooral dat laatste is prettig op 'hoge' snelheid en als je lekker wil doortrappen, maar opzich is de weg door de Westpoort ook goed recht en zonder al te veel kruisingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-05-2024

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Over het slot/verzekering gesproken.
Is er al iemand die concrete ervaring heeft gehad met diefstal icm met het gebruik van uitsluitend het schopslot?

Wie moet welk bewijs aanleveren en hoe?
Normaal is 2 sleutels (waarvan een met gebruikssporen) voldoende…

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

ZiSE schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 08:24:
[Afbeelding]
Al veel kopieën gezien maar deze doen werkelijk geen moeite om er nog iets origineels van te maken.

https://www.fietsenwinkel.nl/bird-bike-a-frame-2022-heren
Ik vind die geïntegreerde display en uitneembare accu wel 2 grote pluspunten tov de S3 als ik eerlijk ben.

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 20:16
Eddy 6 pack schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:21:
[...]

Ik vind die geïntegreerde display en uitneembare accu wel 2 grote pluspunten tov de S3 als ik eerlijk ben.
Wel een wat kleinere accu met 346WH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
Hoe zit het eigenlijk met het omwisselen van de remschijven voor betere (stillere :) ) versies… is daarmee ook je garantie in gevaar? Of kan dat zonder problemen zelfs als ik hem net uit de doos haal?

Na het lezen van de berichten hier en een testrit deze week ben ik zo goed als zeker van plan een S3 aan te schaffen. Maar die schreeuwende remmen vielen me wat tegen.

PSN ID: Ancta

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edegroot1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 17:14
Ghostley schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:54:
Hoe zit het eigenlijk met het omwisselen van de remschijven voor betere (stillere :) ) versies… is daarmee ook je garantie in gevaar? Of kan dat zonder problemen zelfs als ik hem net uit de doos haal?

Na het lezen van de berichten hier en een testrit deze week ben ik zo goed als zeker van plan een S3 aan te schaffen. Maar die schreeuwende remmen vielen me wat tegen.
Staat hier in het forum al veel over geschreven. Bij de meeste is het geluid over na:
1 Schoonmaken van de remschijven met breakcleaner
2 vervangen van de remschoentjes

Remschijven kun je vervangen, maar is grotere klus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
edegroot1973 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:09:
[...]

Staat hier in het forum al veel over geschreven. Bij de meeste is het geluid over na:
1 Schoonmaken van de remschijven met breakcleaner
2 vervangen van de remschoentjes

Remschijven kun je vervangen, maar is grotere klus
Ik weet (en had gelezen) dat schoonmaken het verhelpt. Maar als het vervangen van de schijven een meer permanente oplossing is tov het steeds schoonmaken dan doe ik dat liever gelijk. :)

PSN ID: Ancta

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:21
Jep, schijven is meestal niet het probleem, schoonmaken en andere blokken zijn doorgaans de oplossing. Al zal een schijfrem in de regen altijd wel geluid maken (het is resonantie).

Schoonmaken (en inremmen) is in principe een eenmalige actie en heeft te maken met contaminatie van vetten/olie op de schijf en blokken.

[ Voor 28% gewijzigd door roffeltjes op 21-01-2022 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
roffeltjes schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:28:
Jep, schijven is meestal niet het probleem, schoonmaken en andere blokken zijn doorgaans de oplossing. Al zal een schijfrem in de regen altijd wel geluid maken (het is resonantie).

Schoonmaken (en inremmen) is in principe een eenmalige actie en heeft te maken met contaminatie van vetten/olie op de schijf en blokken.
Ik lees veel over die blokjes, wat is nou het verschil tussen "organische" en "sintered". en welke zou je aanraden voor de S3?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
HBO88 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:38:
[...]

Ik lees veel over die blokjes, wat is nou het verschil tussen "organische" en "sintered". en welke zou je aanraden voor de S3?
Organisch/resin is stiller dan sintered. Sintered slijt minder hard. Kies wat jou voorkeur heeft.

Er zijn ook verschillen in de remcurve en hittecurve, maar dat is niet relevant voor gebruik op de Nederlandse weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
roffeltjes schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:49:
[...]

Organisch/resin is stiller dan sintered. Sintered slijt minder hard. Kies wat jou voorkeur heeft.

Er zijn ook verschillen in de remcurve en hittecurve, maar dat is niet relevant voor gebruik op de Nederlandse weg.
Tnx! nog een laatste vraag, hoe lang gaan blokjes ongeveer mee / hoe weet je wanneer je ze moet vervangen? Zonder ze er uit te halen kun je dat niet zien denk ik?

Dit is mijn eerste fiets met zulke remblokjes dus iets van een richtlijn zou ik fijn vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:12

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Tommie12 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:51:
[...]

Terugsturen…. Hoort toch niet bij een fiets van een week oud…
Hoort ook niet bij een fiets van 2 jaar 5 jaar of zelfs 10 jaar. Het gaat niet om slijtage het gaat hier om een ontwerpfout verkocht als een feature

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koelman87
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-06-2024
@HBO88 @oscarwashere

Bedankt voor jullie reacties! Ik had al zo'n idee, geen PoM dus...

Wat betreft de route, @oscarwashere , via de Hempont is veruit het snelste. Via Noord ben ik denk minimaal 2x zo veel tijd kwijt, daarnaast reis ik altijd buiten de spits (ochtend-/middag-/nachtdiensten). Ik moet zeggen dat de Hempont, als ik hem neem, vrij strak op tijd vaart. Soms moet er inderdaad even gewacht worden op een schip, maar dan ben je maximaal 1 à 2 minuten later aan de overkant. Die marge heb ik over het algemeen wel, maar er wordt wel van me verwacht dat ik strak op tijd klaar zit voor de briefing ;)

Laatste vraagje nog, nu ook op de website een pushmelding dat de prijzen omhoog gaan. Iemand een idee wanneer dit gaat gebeuren? Zou een dief van mijn eigen portemonnee zijn als ik een week wacht en €250,- meer moet neerleggen. Ik wil eigenlijk nog wel een testritje maken, maar dit kan pas over een paar dagen i.v.m. werk.

[ Voor 5% gewijzigd door Koelman87 op 21-01-2022 18:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
Koelman87 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 18:26:
Laatste vraagje nog, nu ook op de website een pushmelding dat de prijzen omhoog gaan. Iemand een idee wanneer dit gaat gebeuren? Zou een dief van mijn eigen portemonnee zijn als ik een week wacht en €250,- meer moet neerleggen. Ik wil eigenlijk nog wel een testritje maken, maar dit kan pas over een paar dagen i.v.m. werk.
Ik heb de nieuwe prijs nog nergens gezien en het is ook lastig in te schatten, maar je kan het volgende in overweging nemen:
  • Ik denk dat de grootste concurrent de Cowboy 4 is, deze kost op dit moment €2590.
  • Ik houd ook een simpele prijshistorie bij in de topicstart sinds de VM Electrified S2. Deze heeft een early bird prijs gehad van €2598, toen 'normale prijs' €3398. Het is alleen lastig zeggen of dit nog relevant is (wat zijn de marges), want VM had toen nog véél minder afzet en de productielijn voor de S3 heeft VM veel meer in eigen hand.
  • De prijshistorie voor de S3 is tot nu toe dat hij startte op €1998 en nu €2198 kost.
  • De goedkoopste optie in de outlet kost nu €1698 en is een fiets met middelgrote schade, <500 km op de teller en het 2020 model. Dat is niet erg veel korting (15%) als je het vergelijkt met de €1998 die de S3-2020 op dat moment koste...
Conclusie: je kan hem altijd nog retourneren als de testrit niet bevalt. Als je de bestelde fiets ingepakt laat en een proefrit maakt bij een winkel, is het niet al te veel gedoe. De beslissing om hem wel/niet te willen wordt er alleen niet makkelijker op als hij al in je woonkamer staat. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door oscarwashere op 21-01-2022 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

oscarwashere schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 20:39:
[...]

Ik heb de nieuwe prijs nog nergens gezien en het is ook lastig in te schatten, maar je kan het volgende in overweging nemen:
  • Ik denk dat de grootste concurrent de Cowboy 4 is, deze kost op dit moment €2590.
  • Ik houd ook een simpele prijshistorie bij in de topicstart sinds de VM Electrified S2. Deze heeft een early bird prijs gehad van €2598, toen 'normale prijs' €3398. Het is alleen lastig zeggen of dit nog relevant is (wat zijn de marges), want VM had toen nog véél minder afzet en de productielijn voor de S3 heeft VM veel meer in eigen hand.
  • De prijshistorie voor de S3 is tot nu toe dat hij startte op €1998 en nu €2198 kost.
  • De goedkoopste optie in de outlet kost nu €1698 en is een fiets met middelgrote schade, <500 km op de teller en het 2020 model. Dat is niet erg veel korting (15%) als je het vergelijkt met de €1998 die de S3-2020 op dat moment koste...
Conclusie: je kan hem altijd nog retourneren als de testrit niet bevalt. Als je de bestelde fiets ingepakt laat en een proefrit maakt bij een winkel, is het niet al te veel gedoe. De beslissing om hem wel/niet te willen wordt er alleen niet makkelijker op als hij al in je woonkamer staat. ;)
M.b.t. Cowboy, de Cowboy 3 heb je voor 1600,- (verkocht met de marketing term circulair ipv refurbished) De Cowboy 4 zie je zelden, de cowboy 3 flink meer. Helaas is deze weinig meer op voorrraad, maar je kan geluk hebben en diegene die ik sprak met een Cowboy waren er allemaal zeer tevreden over.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbtweak
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10:11
De VanMoof fietsen worden verscheept vanuit de fabriek in Taiwan. En gezien de stijging in prijzen voor het verschepen; vermoed ik dat het met name ook daarmee te maken heeft. Al zou ik dan wel meer uitleg verwacht hebben a la Ikea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
bbtweak schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 00:08:
De VanMoof fietsen worden verscheept vanuit de fabriek in Taiwan. En gezien de stijging in prijzen voor het verschepen; vermoed ik dat het met name ook daarmee te maken heeft. Al zou ik dan wel meer uitleg verwacht hebben a la Ikea.
Het is niet alleen het transport, maar alle materialen zijn gewoon duurder geworden, in het bijzonder de electronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
HBO88 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 16:09:
[...]

Tnx! nog een laatste vraag, hoe lang gaan blokjes ongeveer mee / hoe weet je wanneer je ze moet vervangen? Zonder ze er uit te halen kun je dat niet zien denk ik?

Dit is mijn eerste fiets met zulke remblokjes dus iets van een richtlijn zou ik fijn vinden.
Dat is eigenlijk niet zo goed te zeggen, dat zal je helaas zelf moeten ervaren. Er zijn heel veel factoren.

- Rijstijl?
- Mooi weer/altijd fietser?
- Stad?
- Heuvels?
- Je gewicht?

Ik slijt in de herfst/winter veel meer remblokken.

[ Voor 8% gewijzigd door roffeltjes op 23-01-2022 08:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:22

ja3

Er kwam net een update binnen over de VanMoof V: https://www.vanmoof.com/b...new-electronic-components

Mooi dat er een telefoonhouder op zit maar dan toch weer jammer dat de fiets zelf helemaal geen schermpje meer heeft zoals ik het nu kan zien. Verder helaas alleen maar marketing termen in de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaltaSoron
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:27
Haha die arrogante VM-toon, "kunnen we stellen dat we een behoorlijke indruk hebben gemaakt"

Laat dat door anderen zeggen maar ga dat niet over jezelf zeggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:54
MaltaSoron schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 07:19:
Haha die arrogante VM-toon, "kunnen we stellen dat we een behoorlijke indruk hebben gemaakt"

Laat dat door anderen zeggen maar ga dat niet over jezelf zeggen
In context..
Wij maken graag een goede entree en met meer dan 10.000 reserveringen voor onze gloednieuwe hyperbike, de VanMoof V, kunnen we stellen dat we een behoorlijke indruk hebben gemaakt.
Dat is een flink aantal.

[ Voor 9% gewijzigd door ZiSE op 25-01-2022 07:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• perryvdbosch
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-01 22:39
roffeltjes schreef op zondag 23 januari 2022 @ 08:48:
[...]

Dat is eigenlijk niet zo goed te zeggen, dat zal je helaas zelf moeten ervaren. Er zijn heel veel factoren.

- Rijstijl?
- Mooi weer/altijd fietser?
- Stad?
- Heuvels?
- Je gewicht?

Ik slijt in de herfst/winter veel meer remblokken.
Ik heb toevallig gister mijn fiets voor een beurt gebracht, had 3000 kilometer gefietst op Amerikaanse stand.

Ik heb beide remblokken moeten laten vervangen.

Weet niet of dit je verder helpt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13-09 15:58
Vandaag proefrit gemaakt bij Van Moof service punt in Rotterdam.
Netjes geholpen aldaar. Kan niet anders zeggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Frtgmg34U4HV43wDmG7BeZnXw8c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P8Md1O1Rw7eZ2aSd4ZnL0bLf.jpg?f=fotoalbum_large

Gefietst op een mooie S3 light. Is wel echt een mooi exemplaar, echt een pracht van een fiets. fantastische kleurstelling.

Weer een paar zaken ervaringen/bevindingen tov andere e-bike (met middenmotor en torque sensor):

- trapondersteuning niveau 1/2/3/4 bepaalt niet hoe snel je accelereert maar de uiteindelijke eindsnelheid; Op niveau 3 haal je ca 19km/uur, op standje 4 ca 25-27. Ik zal wel meerendeel op stand 4 rijden denk ik of het moet echt druk zijn op weg/in de stad.

- boost functie is geweldig. werkt goed ook. Niets aan toe te voegen, heerlijk.

- versnelling gaf soms een kraak/tikje, net alsof die doorschoot, als ik iets teveel aanzette tijdens optrekken en schakelmoment; moet dus leren om licht te trappen werd me geadviseerd. klonk niet echt als een defect of doorslippen, maar was wel even wennen. Kennelijk hoort dit bij de Van Moof, hoor er wel meer over in reviews, nu dus zelf ondervonden. Vond het wel even een dingetje. had niet verwacht eerlijk gezegd.

- versnelling schakelde soms onverwachts terug nadat ik de pedalen heel even stil had gehouden. moest ik opeens heel snel trappen terwijl de snelheid nog hoog was. Vreemd. net alsof de versnelling even de kluts kwijt was. na paar seconden schakelt de versnelling weer naar normaal. Ook dit was vreemde ervaring.

Juist toen ik er was kwam er iemand terug met een kapotte E-shifter .... oeps. Wat betekent dat ?

Was goed om een proefrit te maken.

Andere kanshebbers zijn de Veloretti Ace (automatisch traploos gear en tandriem), of wellicht de nieuwe Bird Bike out of the blue (ja ik weet het slechte kopie), met derailleur schakelen. Een cowboy of Amsterdam+ e-bike ook naar gekeken maar lijkt me onpraktisch met 1 verzet zonder schakelmogelijkheden, voor de ritjes heuvelop of af.

maar wellicht gewoon een mooie nieuwe S3 lichtblauw ;-)
Wie helpt me over de streep _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door sky_walker op 25-01-2022 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
sky_walker schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:26:
- trapondersteuning niveau 1/2/3/4 bepaalt niet hoe snel je accelereert maar de uiteindelijke eindsnelheid; Op niveau 3 haal je ca 19km/uur, op standje 4 ca 25-27. Ik zal wel meerendeel op stand 4 rijden denk ik of het moet echt druk zijn op weg/in de stad.
Klopt, de VM heeft ook niet echt 'trapondersteuning' zoals traditionele e-bikes. Het is een voorwielmotor welke ondersteunt op basis van de huidige snelheid en de gewenste topsnelheid (in stand 0-4). Het is niet zomaar een voorwielmotor gelukkig, hij geeft wel ondersteuning aangepast aan de situatie. Dus niet (zoals vroeger op de eerste e-bikes) dat de motor altijd 100% geeft, ook als je net op trekt, waardoor je wegslipt.
- versnelling gaf soms een kraak/tikje, net alsof die doorschoot, als ik iets teveel aanzette tijdens optrekken en schakelmoment; moet dus leren om licht te trappen werd me geadviseerd. klonk niet echt als een defect of doorslippen, maar was wel even wennen. Kennelijk hoort dit bij de Van Moof, hoor er wel meer over in reviews, nu dus zelf ondervonden.

- versnelling schakelde soms onverwachts terug nadat ik de pedalen heel even stil had gehouden. moest ik opeens heel snel trappen terwijl de snelheid nog hoog was. Vreemd. net alsof de versnelling even de kluts kwijt was. na paar seconden schakelt de versnelling weer naar normaal.
Als het goed is, is het schakelen een kwestie van wennen. Of eigenlijk 'leren' op welke moment de fiets automatisch schakelt, zodat je hier onbewust rekening mee houdt. Het zou dan gewoon soepel moeten gaan en alleen bij uitzonderingen soms nog kraken of stotteren.
Juist toen ik er was kwam er iemand terug met een kapotte E-shifter .... oeps. Wat betekent dat ?
Als het goed is, dus...

Als je ook de Veloretti overweegt, zie: Ervaringen met Veloretti Electric

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
sky_walker schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:26:

- versnelling gaf soms een kraak/tikje, net alsof die doorschoot, als ik iets teveel aanzette tijdens optrekken en schakelmoment; moet dus leren om licht te trappen werd me geadviseerd. klonk niet echt als een defect of doorslippen, maar was wel even wennen. Kennelijk hoort dit bij de Van Moof, hoor er wel meer over in reviews, nu dus zelf ondervonden. Vond het wel even een dingetje. had niet verwacht eerlijk gezegd.

- versnelling schakelde soms onverwachts terug nadat ik de pedalen heel even stil had gehouden. moest ik opeens heel snel trappen terwijl de snelheid nog hoog was. Vreemd. net alsof de versnelling even de kluts kwijt was. na paar seconden schakelt de versnelling weer naar normaal. Ook dit was vreemde ervaring.
Tegenwoordig kun je ook handmatig schakelen, dan heb je dus geen kraak/tik meer bij het schakelen en hoef je dus niet te letten op dat je licht moet trappen.
Alhoewel automatisch schakelen natuurlijk wel leuk is, is de versnellingsnaaf er niet voor gemaakt. Vroeger mocht je ook niet blijven trappen als je de versnelling verzet, dan krijg je dat gekraak.

Versnelling die onverwacht terug schakelt hoort in ieder geval niet, ik heb dit niet veel voorbij horen komen. Meestal fiets even resetten en dan zijn dit soort problemen over.

Over die kapotte e-shifter, tja er worden veel fietsen verkocht en er gaat wel eens wat kapot. Ik weet niet of het met dat schakelen te maken kan hebben, vandaar dat ik handmatig schakel. Maar bij VM zijn ze best makkelijk en worden zulke dingen vaak goed opgelost.

Ik vind het een fijne fiets, kinderzitjes erop en fietsen maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:59
HBO88 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:31:
[...]

Tegenwoordig kun je ook handmatig schakelen, dan heb je dus geen kraak/tik meer bij het schakelen en hoef je dus niet te letten op dat je licht moet trappen.
Alhoewel automatisch schakelen natuurlijk wel leuk is, is de versnellingsnaaf er niet voor gemaakt. Vroeger mocht je ook niet blijven trappen als je de versnelling verzet, dan krijg je dat gekraak.

Versnelling die onverwacht terug schakelt hoort in ieder geval niet, ik heb dit niet veel voorbij horen komen. Meestal fiets even resetten en dan zijn dit soort problemen over.

Over die kapotte e-shifter, tja er worden veel fietsen verkocht en er gaat wel eens wat kapot. Ik weet niet of het met dat schakelen te maken kan hebben, vandaar dat ik handmatig schakel. Maar bij VM zijn ze best makkelijk en worden zulke dingen vaak goed opgelost.

Ik vind het een fijne fiets, kinderzitjes erop en fietsen maar :)
De fiets wordt geleverd met automatisch versnelling dan moet het werken ook natuurlijk.
Ik heb die van mij vanochtend voor de 2e keer weggebracht aangezien het schakelen bij mij regelmatig fout gaat (niet schakelen, van 4 naar 1, slippen) nog steeds blij met de fiets maar hoop dat het nu een keer goed verholpen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-08 09:33
Is de nieuwe versie van de Moofer applicatie voor Android al live? Toevallig vanochtend nog gekeken, en er is nog geen update beschikbaar. Zou hem eens willen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laroil
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12:42
Gisteren mijn geluid weggevallen op de fiets na 1100 km. Gereset met de knop bij de batterij en via de software, maar geen resultaat.
Gisteren avond direct bericht gestuurd naar VM, maar nog niets gehoord. Weet iemand hoe lang dat tegenwoordig duurt? Toen ik hem net had (april 2021) kon je nog bellen en had ik direct perfecte support en stuurde ze snel nieuwe versnelling op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laroil
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12:42
Via chat contact opgenomen en daar wel direct actie en ze sturen vervangende onderdelen op 👍. Levertijd 2 weken nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Opnieuw een terugroepactie voor de problemen met de voorvork, dit keer voor mijn vriendin haar S3 die zij heeft sinds augustus 2020. Mijn eigen S3 (april 2020) was eerder al teruggeroepen hiervoor en daarbij was de gehele voorvork toen vervangen.

Enerzijds fijn dat men eerlijk het probleem meld en (gratis) terugroept, anderzijds erg vervelend dat we alwéér naar Amsterdam moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:13
oscarwashere schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:06:
Opnieuw een terugroepactie voor de problemen met de voorvork, dit keer voor mijn vriendin haar S3 die zij heeft sinds augustus 2020. Mijn eigen S3 (april 2020) was eerder al teruggeroepen hiervoor en daarbij was de gehele voorvork toen vervangen.

Enerzijds fijn dat men eerlijk het probleem meld en (gratis) terugroept, anderzijds erg vervelend dat we alwéér naar Amsterdam moeten.
Inderdaad hier ook (opnieuw) een voorvork terugroepactie:
Hi,
We’re getting in touch because your VanMoof S3 requires a fork stem safety check.
We’ve identified a further limited batch of early production bikes that have been affected by inconsistencies in production which may impact the strength of the fork stem. We’ve since improved our manufacturing process, which means this issue doesn't exist in more recent batches of bikes. But, we want to take precautionary measures on the small number of bikes affected. Unfortunately, your bike (frame number XXX) came from this batch and may be affected by this issue.

Riders who experienced this issue felt the steering become ‘heavy’, pulled over, and noticed a damaged fork stem. Rider safety is always our number one priority, so we’d like to check your bike’s front fork as a precaution.

What you need to do

Head over to the Help section in My VanMoof to book an appointment or arrange to ship your bike to us.

Our Bike Doctors will check your bike and replace your front fork if necessary. This check-up takes around 10 minutes. If a fork replacement is required, it will take up to 90 minutes and our team will do this during your appointment. Needless to say, this is on us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 21:49
Hier ook terugroepactie van de voorfork. Ze bieden extra onderhoudsbeurt als goedmakertje. Maar ik heb al POM maintenance.
Fiets opsturen is echt niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:31
Lijkt erop dat deze keer "alleen" de bouten aangedraaid moeten worden?

"Your bike may be affected by this issue. Here’s what you need to do:

Bring your bike to your nearest VanMoof brand store. Our Bike Doctors will check and tighten the bolts if necessary. You’ll be in and out in 10 minutes and we’ll give you a free service voucher to use in the future.

If you don’t live near a VanMoof brand store, the fender bolts can be tightened by any qualified bike mechanic. We’ve made a video showing exactly what they need to do here. We’ll reimburse you any costs incurred – just email us at fix@vanmoof.com with your receipt.

To be on the safe side, we recommend you do not ride your bike until the bolts have been checked."

Die video link werkt niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 21:49
HAWK Wizard schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:28:

"Your bike may be affected by this issue. Here’s what you need to do:

Bring your bike to your nearest VanMoof brand store. Our Bike Doctors will check and tighten the bolts if necessary. You’ll be in and out in 10 minutes and we’ll give you a free service voucher to use in the future.

If you don’t live near a VanMoof brand store, the fender bolts can be tightened by any qualified bike mechanic. We’ve made a video showing exactly what they need to do here. We’ll reimburse you any costs incurred – just email us at fix@vanmoof.com with your receipt.

To be on the safe side, we recommend you do not ride your bike until the bolts have been checked."

Die video link werkt niet bij mij.
Blijkbaar zijn er meerdere terugroepacties:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5E0GSrNPDobN9gj6u55tbn9_BSs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yZanWpBxpuDMhtWcfV3pDbhL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Mogelijk komt dat omdat \mijn S3 al een Voorvork recall heeft gehad, en die 2e recall dan vrij simpel is?

En als die 1e recall nog niet gebeurd is, dan het een grotere inspanning vergt (vervanging voorvork)?

[ Voor 3% gewijzigd door HAWK Wizard op 28-01-2022 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
Hopen dat dit geen invloed heeft op mijn reparatie. woensdag weggebracht en vandaag bericht dat eshifter + wiel vervangen worden alleen hebben ze die niet op voorraad😂 en geen idee wanneer ze het binnenkrijgen. Als je ie het doet een heerlijke fiets maar dit soort geneuzel vind ik toch wel zeer jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
HAWK Wizard schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:28:

[...]

If you don’t live near a VanMoof brand store, the fender bolts can be tightened by any qualified bike mechanic.
Fender = spatbord.

Dat gaat over loszittende spatbord schroeven.
Da's een oudere recall (had daar althans in 2020 al een e-mail over gehad). Niet die van de voorvork.

[ Voor 4% gewijzigd door maxnl op 28-01-2022 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
maxnl schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:09:
[...]

Fender = spatbord.

Dat gaat over loszittende spatbord schroeven.
Da's een oudere recall (had daar althans in 2020 al een e-mail over gehad). Niet die van de voorvork.
Ah, thx. Apart.........vulde mijn chassisnr in bij die Fork recall.......en kreeg dit als response.

Neem aan dat mijn voorvork niet nog een keer vervangen moet worden....?

En die spatbord bouten heb ik zelf eerder al eens goed gecontroleerd (zaten muurvast), ivm wel heel listige klap (over de kop) die je anders kunt maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

[quote]sky_walker schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:26:

[quote]
Gefietst op een mooie S3 light. Is wel echt een mooi exemplaar, echt een pracht van een fiets. fantastische kleurstelling.
'Babyblauw' De fiets lijkt donkerder op de foto dan deze in werkelijkheid is. Mooie kleur maar al wel door sommige bezitters aangeduid als smurfen fiets
- boost functie is geweldig. werkt goed ook. Niets aan toe te voegen, heerlijk.
Heerlijk bij het stoplicht die stink scooters eruit trekken, of net nog even het oranje meepakken
Dit versnellings systeem is de grootste design flaw van deze fiets verkocht als een feature...Het wordt erger en erger naar gelang je de fiets hebt.
Andere kanshebbers zijn de Veloretti Ace (automatisch traploos gear en tandriem), of wellicht de nieuwe Bird Bike out of the blue (ja ik weet het slechte kopie), met derailleur schakelen. Een cowboy of Amsterdam+ e-bike ook naar gekeken maar lijkt me onpraktisch met 1 verzet zonder schakelmogelijkheden, voor de ritjes heuvelop of af.
De Vanmoof S3 is geen stadsfiets, het is geen fiets die je de hele week buiten kan laten staan (in een stad) en die je een keer kan laten omdonderen zonder schade of waar je eens een keer keihard op de trappers kan stampen tegen de wind in op een lage ondersteuning.

De VanMoof S3 is de snowflake onder de ebikes. Leuk maar erg gevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

HBO88 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:31:

En die spatbord bouten heb ik zelf eerder al eens goed gecontroleerd (zaten muurvast), ivm wel heel listige klap (over de kop) die je anders kunt maken!
Volgens mij was er in NY iemand die de fiets uitprobeerde en toen door een loszittend spatbord letterlijk over de kop ging en als ik het goed heb ook een rechtzaak aan heeft gespannen tegen VM...geen idee wat dit voorval heeft opgeleverd

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 15:07
Nou vandaag fiets weggezet in gezonde staat (na 50km terug weer een nieuwe e-shifter gehad te hebben) en ik pakte hem uit het rek en zetten hem aan: error 44. Weer de shifter stuk. Nou ja nog maar de 8e keer. Maar weer naar het servicepunt. Tis toch zo'n leuke fiets he. Je bouwt wel een band op met de reparateur. Misschien maar een keer een etentje plannen.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sky_walker
Ik heb voor de aardigheid het forum doorzocht op “shifter” en ik ben 16(!) pagina’s doorgeakkerd vanaf april 2020 tot nu eind Jan 2022. Zestien pagina’s……heel veel post, en talloze mensen met meerdere e shift vervangingen al.

Ik kan niet bevatten dat er nu bijna 2 jaar na introductie von de s3 nog steeds zoveel issues zijn met de e-shifter. Daar moeten ze bij VM toch ook grote zorgen over hebben. Reputatie, kosten….

1 van de basis zaken van een fiets met versnellingen is toch dat dat feilloos werkt? Of ben ik nu gek.

Vandeweek proefrit gemaakt op s3 en schakelen met knal of doorglippen. Mijn vrouw reed een x3 en zelfde euvel. Gemeld bij service center in Rotterdam en kregen advies om zijdezacht te trappen. ??. Je wilt toch ook nog een beetje fietsen en lekker door kunnen trappen soms? (Niet doortrappen…)

Jammer, ik was zo enthousiast. Ga morgen een veloretti ace met enviolo automatic en gateriem testen. Dat zou ook een goede oplossing zijn voor VM. Terug naar tekentafel en betrouwbaar schakelsysteem neerzetten. Productiestop en refit voor bestaande s3 modellen. Anders loopt VM krakend vast in garantieclaims en vervangen onderdelen bij doorgaande verkoop.

Optie zou nog zijn handmatig schakelen, ik heb nog steeds zwak voor de fiets, ga morgen ook nog wel langs bij de flagstore in Amsterdam om door te vragen over eshift issues en ook nog even kijken hoe een Amsterdam+ van lekker bikes rijdt met vast verzet.

Lekker dagje Amsterdam bikes testen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Na het lezen van tal van berichten hier en reviews online heb ik iets gedaan wat ik voorheen nooit zou doen: zonder proefrit een S3 gekocht. Ben reuze benieuwd hoe deze stadsfiets op het platteland bevalt ;)

Die pop-up melding met 'koop nu het wordt snel duurder' doet zijn werk wel :'(

[ Voor 16% gewijzigd door snaggyheadshot op 29-01-2022 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

sky_walker schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 00:20:
Ik heb voor de aardigheid het forum doorzocht op “shifter” en ik ben 16(!) pagina’s doorgeakkerd vanaf april 2020 tot nu eind Jan 2022. Zestien pagina’s……heel veel post, en talloze mensen met meerdere e shift vervangingen al.
Optie zou nog zijn handmatig schakelen, ik heb nog steeds zwak voor de fiets, ga morgen ook nog wel langs bij de flagstore in Amsterdam om door te vragen over eshift issues en ook nog even kijken hoe een Amsterdam+ van lekker bikes rijdt met vast verzet.
Nee! Is geen optie, want ook bij handmatig schakelen trapt de fiets door als je eshifter niet goed werkt.
De Cowboy is mogelijk ook een optie voor je (v3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

snaggyheadshot schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:55:
Na het lezen van tal van berichten hier en reviews online heb ik iets gedaan wat ik voorheen nooit zou doen: zonder proefrit een S3 gekocht. Ben reuze benieuwd hoe deze stadsfiets op het platteland bevalt ;)

De term stadsfiets is een beetje uit z'n verband gerukt in relatie tot de S3. Een stadsfiets is een fiets die je gerust een weekje in het Nederlandse voorbips weer buiten kan laten staan, die je lekker in de standaard bij het station kan rossen, of die het niet erg vindt als die keer op zn zij ligt al dan niet door wind of een onverlaat die hem omdondert. De S3 is verre van dat. Zowel de buiten- als binnenkant is erg gevoelig (snowflake fiets) goed en regelmatig ounderhoud dus en er voorzichtig mee omgaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koelman87
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-06-2024
Ook hier na zoeken, vergelijken en diverse voors en tegens afwegen de knoop doorgehakt en de S3 besteld! :) Zondag besteld, donderdag stond hij hier al te pronken, best snel! Bagagedrager en extra slot zijn nog onderweg, maar ik kan wel al lekker fietsen.

Ook besteld zonder proefrit, dat zit er door quarantaine en als ik daar uit kom weer alle verplichtingen helaas niet in voorlopig. Maar daar had ik gezien de positieve berichten over de rij-eigenschappen wel vertrouwen in. Tevens wilde ik de aangekondigde prijsverhoging niet afwachten, dus ook ik ben 'gezwicht' voor de sense of urgency... :9

In elkaar zetten was een eitje, ik sleutel wel vaker aan fietsen dus wat dat betreft zat dat wel goed. Opstarten, verbinden en instellen ging meteen prima. Eerste proefritje ook! Via de (on- & ) officiële app al wat aanpassingen gedaan en dat ding gaat als een raket! Woon-werkritjes worden een feestje zo.

Alleen nog een beetje op zoek naar de goede schakelmomenten. Ook ik ervaar dat het schakelen niet altijd helemaal soepel gaat, maar voor mijn gevoel ligt dit meer aan het feit dat ik precies tijdens het schakelen te veel aanzet. Niet heel gek, op mijn MTB met hoogwaardige schakelgroep moet ik ook niet schakelen als ik aanzet... Maar dit is nou eenmaal gewenning van jaren niet-elektrisch fietsen, dus het, zoals hier genoemd, wennen aan lichter trappen/minder aanzetten is zo gek nog niet. Ook zijn er nog wat aanpassingen aan stuur- en zadelhoogte nodig. Merk dat ik best veel druk op mijn handen ervaar van de handvaten, tot het pijnlijke aan toe. Nu 1 stuurverhoger toegevoegd, even ervaren hoe dat gaat. Wellicht ook een kwestie van even wennen aan een nieuwe fiets.

Over het algemeen een heerlijke maar ook prachtige fiets die bij mij out-of-the-box meteen goed werkt en lekker fietst! Erg gecharmeerd van het strakke en minimalistische uiterlijk. Maar dat past ook wel een beetje bij mij, ook mijn MTB en racefiets zijn in stemmig mat zwart uitgevoerd. 8)

Zijn er trouwens mensen die ervaring hebben met dit spul? Ik heb iets soortgelijks op mijn MTB zitten en dat ziet er retestrak uit, je ziet het nagenoeg niet zitten. Redelijke investering in geld en tijd, maar je fiets is wel goed/beter beschermd tegen schades.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xcG4O2jD2tY6tFtleDKUavVN4PA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hA5n3OnutacFtaxG2ypEJkNW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
De kicklock van mijn S3 wilde steeds vaker niet ontgrendelen ondanks dat ik in de app op unlocken klikte. Dus langs een certified workshop gegaan. Verder bleken de remblokjes op te zijn na 1000km op de teller. Na wat zoeken in dit topic + wat er op voorraad was heb ik een Hayes organic setje laten plaatsen.

Ik vind ze wel snel slijten het standaard setje. Of is het normaal dat ze maar 1000km meegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
snaggyheadshot schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:55:

Oh dude cancel die order en ga voor wat anders. Ik meen het, je krijgt er spijt van.

Normaliter zou ik nooit iemand zijn aankoop bagataliseren of op basis van subjectiviteit of smaak afpissen…maar man wat een waardeloos product is de S3, hoe leuk ik hem in de basis ook vind.

[ Voor 16% gewijzigd door MacDokie op 30-01-2022 01:01 ]

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11
Hier even een positief berichtje over de S3. Ik heb de fiets nu een kleine 10 maanden en heb geen enkele error gehad. Ook geen problemen met de shifter. Fiets doet elke keer precies waar ie voor gemaakt is, een lekkere rit door de stad. Ben ik de enige geluksvogel die geen problemen heeft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HBO88
Jan Driebeen schreef op zondag 30 januari 2022 @ 09:34:
Ben ik de enige geluksvogel die geen problemen heeft?
Nee hoor, ik ben ook heel tevreden met mijn fiets, geen problemen verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perryvdbosch
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-01 22:39
Nee hier ook geen problemen, ben ondertussen de 3300km gepasseerd en mag ook nog niet klagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 22:13
Jan Driebeen schreef op zondag 30 januari 2022 @ 09:34:
Hier even een positief berichtje over de S3. Ik heb de fiets nu een kleine 10 maanden en heb geen enkele error gehad. Ook geen problemen met de shifter. Fiets doet elke keer precies waar ie voor gemaakt is, een lekkere rit door de stad. Ben ik de enige geluksvogel die geen problemen heeft?
Hier ook geen problemen, telkens leuke reacties op werk of bij de bakker hoe ik aan zo'n gave fiets kom O+

Echter, minder puntje is dat ik mijn ruim 700 euro referral punten kwijt ben bij omzetten naar een nieuw email adres, Vanmoof is druk bezig dit aan mijn nieuwe account te koppelen maar krijgen het voorlopig niet voor elkaar.. :-(

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
MacDokie schreef op zondag 30 januari 2022 @ 00:58:
[...]

Oh dude cancel die order en ga voor wat anders. Ik meen het, je krijgt er spijt van.

Normaliter zou ik nooit iemand zijn aankoop bagataliseren of op basis van subjectiviteit of smaak afpissen…maar man wat een waardeloos product is de S3, hoe leuk ik hem in de basis ook vind.
Ik heb naar aanleiding van jouw laatste post met de zoveelste keer een kapotte shifter wel nog contact met VanMoof gehad over wat ik moet doen als er iets kapot zou gaan. Ik heb immers geen fietsendragen en 60km fietsen naar de repair shop (met een kapotte fiets?) zit er niet in. Ze kwamen hem dan ophalen zeiden ze.

Ik kijk het even aan. Gelukkig bieden ze 14 dagen retourrecht aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
perryvdbosch schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:16:
Nee hier ook geen problemen, ben ondertussen de 3300km gepasseerd en mag ook nog niet klagen!
Bizar dan toch. Ik doe echt niets bijzonders met de fiets. Ik ga dan met van Moof in conclaaf. Het is elke keer weer een geregel om die fiets bij de reparateur te krijgen.

Overigens gebruik ik wel de Moofer app. Doen de mensen die geen problemen hebben dat ook? Overigens altijd max 32 en stand 4 maximaal.
Bruzski schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:20:
[...]

Hier ook geen problemen, telkens leuke reacties op werk of bij de bakker hoe ik aan zo'n gave fiets kom O+
Ja dat heb ik ook wel natuurlijk. Doet er niets aan af dat ik nu 8 shifters verder ben oid.

[ Voor 24% gewijzigd door MacDokie op 30-01-2022 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
MacDokie schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:37:
[...]

Ja dat heb ik ook wel natuurlijk. Doet er niets aan af dat ik nu 8 shifters verder ben oid.
Kan het zijn dat je soms de trappers belast tijdens het schakelen? By Design wordt dit namelijk ten strengste afgeraden door de keuze van dit type schakelsysteem in het achterwiel, sommige zijn maar wat bekend met de nadelen van het merk Sturmey-Archer, voornamelijk doorslippen van de versnelling enzo. :-(

Rohloff of Enviolo had een betere keuze kunnen zijn maar had de fiets een stuk duurder gemaakt vrees ik. :/

[ Voor 9% gewijzigd door Bruzski op 30-01-2022 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
MacDokie schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:37:
[...]

Doet er niets aan af dat ik nu 8 shifters verder ben oid.
Vind dat je dan veel geduld hebt, zeker als je het ook nog moeite doet met versturen van de fiets. Als je beetje handig bent kun je die shifter ook zelf vervangen.

Maar wat @Bruzski ook zegt, zoveel shifters kapot dan ligt het niet alleen aan de shifter liggen.
Die klak die je soms hoort kan nooit goed zijn naar mijn idee.
Dat is ook de reden dat ik enkel nog handmatig schakel, nooit meer last van doortrappen en het idee dat de shifter ontlast wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
HBO88 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:17:
[...]

Vind dat je dan veel geduld hebt, zeker als je het ook nog moeite doet met versturen van de fiets. Als je beetje handig bent kun je die shifter ook zelf vervangen.

Maar wat @Bruzski ook zegt, zoveel shifters kapot dan kan het niet alleen aan de shifter liggen.
Dat is ook de reden dat ik enkel nog handmatig schakel, nooit meer last van doortrappen en het idee dat de shifter ontlast wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacDokie
Bruzski schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:59:
[...]

Kan het zijn dat je soms de trappers belast tijdens het schakelen? By Design wordt dit namelijk ten strengste afgeraden door de keuze van dit type schakelsysteem in het achterwiel, sommige zijn maar wat bekend met de nadelen van het merk Sturmey-Archer, voornamelijk doorslippen van de versnelling enzo. :-(

Rohloff of Enviolo had een betere keuze kunnen zijn maar had de fiets een stuk duurder gemaakt vrees ik. :/
HBO88 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:17:
[...]

Maar wat @Bruzski ook zegt, zoveel shifters kapot dan ligt het niet alleen aan de shifter liggen.
Geprobeerd om zelf te schakelen ( geen belasting bij schakelmomenten), automatisch schakelen, alleen officiele app gebruiken en max 25km.

Het maakt allemaal niet uit. Afgelopen vrijdag zat er nog geen 30km een nieuwe e-shifter op. Zet hem prima werkend in het rek voor mijn kantoor, pak hem eruit en ja hoor, error 44. Begin hierdoor ook te vermoeden dat er ergens iets anders niet goed gaat. MIsschien ergens iets met vocht, kabelbreuk elders, geen idee.

Het goede nieuws, ik heb de fiets geleased via Friesland Lease, als package deal met mijn leasebak. Fiets van de zaak dus. Heb FL nu gemaild dat ik het contract wil ontbinden als er geen andere fiets komt, of iets compleet anders, of een andere VM. Ga geen lease betalen voor een fiets die ik de helft van de tijd niet kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
Gisteren bij de VM flagstore geweest in Amsterdam.
Mooie experience. Zowel verkoop en service/support in indrukwekkend pand.
Stond wel een rij voor de service balie met mensen met fietsen .....

Ook nog met de verkopers gesproken en gevraagd naar de kwaliteitsproblemen, met name de e-shifter issues.
Ze waren in ieder geval eerlijk te zeggen dat het nog niet de perfecte fiets is, vol met high tech componenten/electronica, en sommige fietsen inderdaad problemen opleveren, de meeste niet overigens.

Ik denk zelf dat ik de VM meest in handmatige gear modus zal gebruiken en zelf opschakel naar 2 of 3/4, als ik de trappers stilhoudt.. 4e versnelling weinig gebruiken in de stad. Terugschakelen gebeurt automatisch begrijp ik ook in handmatige schakelmodus als je tot stilstand komt. terug naar gear 1.

Toch wel weer mooi als je die VanMoofs S3 zo aan de muur ziet hangen ..... Neem ik het risico van een probleemfiets of gewoon de gok. Van Moof zei dat ik zowieso de fiets binnen 14 dagen retour kan brengen als hij niet bevalt.

Ook nog proefrit gemaakt op Veloretti Ace and de Lekker Amsterdam + en GT, maar dit is geen vergelijkingsforum dus zal daar hier niet verder op uitwijden.

Blijft een lastige keuze, in ieder geval shortlisted tot 3-4 fietsen ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5FeqygDNv2QJ1NMrpDOY-igU9q0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PXWkWMHV1Vb6gbsvFvQlltXL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eD7npvlEFPvF0a97CpQnHfTmzwM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e3reTMju26aTautbPT6zBnX8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edegroot1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 17:14
Hier een tevreden gebruiker. S3 sinds november 2020 en gelukkig geen problemen met errors. Staat nu ongeveer 1500km op de teller.

Enige waar ik nu last van heb is dat mijn achterrem niet remt. Het lijkt alsof de blokjes niet naar elkaar geknepen worden als de de rem volledig in knijpt. Kan ik dat zelf stellen? Ik kon het niet vinden in de VanMoof-filmpjes.
Hoor het graag als iemand een oplossing heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
sky_walker schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 00:20:
Ik kan niet bevatten dat er nu bijna 2 jaar na introductie von de s3 nog steeds zoveel issues zijn met de e-shifter. Daar moeten ze bij VM toch ook grote zorgen over hebben. Reputatie, kosten….
Het bedrijfsmodel is vol gericht op groei, niet op de bestaande klanten. Dat eerste deel is uitgesproken door de eigenaren, het tweede is niet letterlijk uitgesproken, maar de ervaringen en de voortdurend bloedrode financiele cijfers zijn hierin vrij duidelijk.

Als het wordt gefixt is dat bij de S4. Maar VM heeft altijd bottom of the barrel onderdelen gemonteerd, ook op hun gewone fietsen en de investeerders blijven ze volpompen (het werkelijke verdienmodel).

Oftewel, het hele kwaliteits en service probleem is niet iets wat ze heel erg dwars zit en het is niet te verwachten dat ze dit super succesvolle bedrijfsmodel opeens om gaan gooien en wel aandacht aan randzaken als QC, kwaliteit en service gaan besteden.

[ Voor 15% gewijzigd door roffeltjes op 30-01-2022 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
roffeltjes schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:07:
[...]

Het bedrijfsmodel is vol gericht op groei, niet op de bestaande klanten. Dat eerste deel is uitgesproken door de eigenaren, het tweede is niet letterlijk uitgesproken, maar de ervaringen en de voortdurend bloedrode financiele cijfers zijn hierin vrij duidelijk.

Als het wordt gefixt is dat bij de S4. Maar VM heeft altijd bottom of the barrel onderdelen gemonteerd, ook op hun gewone fietsen en de investeerders blijven ze volpompen (het werkelijke verdienmodel).

Oftewel, het hele kwaliteits en service probleem is niet iets wat ze heel erg dwars zit en het is niet te verwachten dat ze dit super succesvolle bedrijfsmodel opeens om gaan gooien en wel aandacht aan randzaken als QC, kwaliteit en service gaan besteden.
Klopt, en het is eigenlijk gewoon te bizar voor woorden dat mensen dit topic lezen, en dan alsnog het (relatief groot) risico op ellende voor lief nemen en gewoon een S3 bestellen. Zo zie je maar weer wat een slick design en een hoog gadgetgehalte qua features kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

MacDokie schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:34:
Het maakt allemaal niet uit. Afgelopen vrijdag zat er nog geen 30km een nieuwe e-shifter op. Zet hem prima werkend in het rek voor mijn kantoor, pak hem eruit en ja hoor, error 44. Begin hierdoor ook te vermoeden dat er ergens iets anders niet goed gaat. MIsschien ergens iets met vocht, kabelbreuk elders, geen idee.
Error 44 kan idd ook met vocht te maken hebben. maar heb je dan ook error 57/58? Nogmaals de term stadsfiets gaat ook niet op in het geval van de S3, die is veel te gevoelig daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
MacDokie schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:43:
[...]

Klopt, en het is eigenlijk gewoon te bizar voor woorden dat mensen dit topic lezen, en dan alsnog het (relatief groot) risico op ellende voor lief nemen en gewoon een S3 bestellen. Zo zie je maar weer wat een slick design en een hoog gadgetgehalte qua features kan doen.
Als hij geen problemen heeft rijdt hij gewoon fijn. Ik ben bepaald geen fan, maar het stuurkarakte/rijgedrag is goed en dat bepaald toch hoe een fiets aanvoelt.

Ik roep ook al jaren dat ik niet begrijp waarom Accelll niet een kale strakke ebike levert voor pak hem beet 2500,-.

Nexus 7, schijfremmen, middenmotor, klein of geintegreerd lichtje, geen/mini dragertje. Het ding zou volgens mij als een malle verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Als iemand nog een setje originele S3/X3 remschijven zoekt, PB mij anders even. Ik heb deze na aanschaf van de S3 destijds direct eronderuit geschroefd en andere geplaatst.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

[...]
Zo zie je maar weer wat een slick design en een hoog gadgetgehalte qua features kan doen.
Het ligt vooral ook aan de uitgekiende marketing - het constant pluggen van de fietsen op bekende youtube kanalen, maar ook in de DPG media en bij influencers. Bright is daar zo'n mooi voorbeeld van. Welke fiets ze ook reviewen, toch even nog ergens de naam VanMoof erin persen.

Ik vertel gewoon het eerlijke verhaal - dat je geluk moet hebben en dan heb je een leuke fiets, en dat veel mensen niet dat geluk hebben en dat vooral het schakelmechanisme een foutieve keuze qua ontwerp is ipv een design feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
roffeltjes schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:12:
[...]

Als hij geen problemen heeft rijdt hij gewoon fijn. Ik ben bepaald geen fan, maar het stuurkarakte/rijgedrag is goed en dat bepaald toch hoe een fiets aanvoelt.

Ik roep ook al jaren dat ik niet begrijp waarom Accelll niet een kale strakke ebike levert voor pak hem beet 2500,-.

Nexus 7, schijfremmen, middenmotor, klein of geintegreerd lichtje, geen/mini dragertje. Het ding zou volgens mij als een malle verkopen.
zoiets?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/672sVkQlY9VR8m8OxghfLtFiDU0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zQxrJIvNVxqiMfOy23MkFtEB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacDokie
litebyte schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:43:
[...]

Het ligt vooral ook aan de uitgekiende marketing - het constant pluggen van de fietsen op bekende youtube kanalen, maar ook in de DPG media en bij influencers. Bright is daar zo'n mooi voorbeeld van. Welke fiets ze ook reviewen, toch even nog ergens de naam VanMoof erin persen.

Ik vertel gewoon het eerlijke verhaal - dat je geluk moet hebben en dan heb je een leuke fiets, en dat veel mensen niet dat geluk hebben en dat vooral het schakelmechanisme een foutieve keuze qua ontwerp is ipv een design feature.
Nou eens. Als hij verder goed functioneert is het een enorm toffe fiets. Niet lekkerder dan op het ding lekker door de stad sjezen. Het is gewoon strontvervelend van die e-shifter, that’s it (en de out-of-the-box slag in het voorwiel, 2x andere errors, vastgeslagen kickslot en speling op het achterwiel maar who’s counting 😆)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Bijna. Een vlakke bovenbuis staat veel vlotter en dat frame is gebouwd op een verende vork, waardoor je bij een vaste vork een hele hoge kroon krijgt om het hoogte verschil te compenseren. De hele voorkant krijgt zo een chopper gehalte (dat is ook al versterkt door de plaatsing/uitname van de Accu, maar dat is lastig te vermijden).

En voordat mensen het vragen; met een klassiekere vork zou de bovenbuis vlakken, maar wordt de balhoofdhoek erg steil en zal hij minder prettig sturen ;)

Maar het is absoluut een goed model van Cortina.

[ Voor 12% gewijzigd door roffeltjes op 01-02-2022 08:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

[...]

Bijna een jaar in bezit nu. ‘Blind’ besteld en enige issue was een doortrappend wiel gelijk na montage. Nieuw wiel gekregen en sindsdien 3.200 probleemloze km’s.
Merendeel op 🇺🇸 en 😃 stand.
Zeer en zeer tevreden over de S3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
Eddy 6 pack schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:19:
[...]

Bijna een jaar in bezit nu. ‘Blind’ besteld en enige issue was een doortrappend wiel gelijk na montage. Nieuw wiel gekregen en sindsdien 3.200 probleemloze km’s.
Merendeel op 🇺🇸 en 😃 stand.
Hoeveel van Moofs zouden er rondrijden wereldwijd, en welk deel daarvan heeft problemen?

zag in het weekend in Amsterdam echt op elke hoek VMs staan en neergesmeten en zoefden ook links rechts om je heen op de weg .....

Fiets moet dus toch ook wel tegen een stootje kunnen en zo te zien staan er ook veel gewoon buiten.

En als je zo waanzinnig veel fietsen verkoopt van 1 type heb je ook relatief meer problemen/issues die gemeld worden op het grote boze internet

[ Voor 8% gewijzigd door sky_walker op 01-02-2022 16:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
sky_walker schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:44:
[...]

Hoeveel van Moofs zouden er rondrijden wereldwijd, en welk deel daarvan heeft problemen?

zag in het weekend in Amsterdam echt op elke hoek VMs staan en neergesmeten en zoefden ook links rechts om je heen op de weg .....

Fiets moet dus toch ook wel tegen een stootje kunnen en zo te zien staan er ook veel gewoon buiten.

En als je zo waanzinnig veel fietsen verkoopt van 1 type heb je ook relatief meer problemen/issues die gemeld worden op het grote boze internet
Ik zou dat niet snel onderschatten.
Er worden hier fietsen gemeld die 3-4 keer problemen hadden... met hetzelfde onderdeel.

Nu heb ik wat statistiek gestudeerd, en als je dit ziet, dan weet je dat het echt fout zit.

Stel dat 1% een achterwielprobleem heeft, dan is de kans dat je 2 keer een probleem hebt gewoon 1/10.000 .
De kans op 4 problemen bij dezelfde fiets 1 op 1 mio.
Nu denk ik niet dat ze al een miljoen fietsen verkocht hebben, dus kan je daar makkelijk uit concluderen dat de foutenratio gewoon meer is dan 1%. Ik schat dat het dan al groter dan 10% zit...

Geloof me, als er auto's zijn, waarbij 1% een probleem heeft met de motor of ander belangrijk deel, dan heeft die fabrikant een enorm probleem.

Er zijn gewoon mensen die zich er niks van aan trekken, en het regelmatig doortrappen gewoon voor lief nemen. En dan ook geen garantie of herstelling gaan claimen....
Maar als je een beetje secuur op je spullen bent, dan betwijfel ik of je hiermee tevreden gaat zijn.
Bovendien stel ik me dan grote vragen over de levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Eddy 6 pack schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:19:
[...]

:+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Laatst online: 13-09 12:12
Iemand ervaring met het abbonement idee bij van Moof en het kopen van de fiets na de tijd ?

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
sky_walker schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:44:
[...]
Carlier zelf had het over meer dan 10% defecten bij levering. Dat is gewoon absurd veel. Stel je voor dat je bij de FM weggaat met een kapotte fiets.. dat is echt bespottelijk.

Dan nog de problemen die een (paar) maand(en) na levering gebeuren en dan snap je dat het niet zomaar een perceptie ding is,
En hoeveel hebben al een probleem gehad? Als je 20 VM's ziet is dat voor je gevoel heel veel, maar het is eigenlijk maar een heel klein deel van wat er is verkocht.

Ook zijn de kilometrages die ik hier hoor niet enorm hoog, wat voor mij toch ook wel een teken is dat het voor heel veel mensen een secundair vervoermiddel is (ter vergelijking, in Amsterdam halen ik, mijn broer, mijn vrouw en zelfs mijn schoonmoeder jaren van 10k+). Op en neer naar het werk, de paarden, de sportschool, boodschappen, kinderen taxien. En dan nog de langere ritten op de mooie dagen...
Korte antwoord: er is geen enkele fiets die hier tegen kan, zeker geen ebike.

Langere antwoord; VM gebruikt basic onderdelen en onderhoud via de FM is zoals bekend een dingetje. De kans dat dat op termijn goed gaat is echt heel klein. Zoals gezegd, elke ebike moet je zoveel mogelijk binnen halen en niet in de regen laten staan. En als de onderdelen matig zijn en het onderhoud vaak niet geweldig zal zijn is dat alleen maar meer reden.
Ik snap dat mensen graag denken dat het een kwestie is van "mensen die geniten posten niet", maar die aanname kan echt meteen van tafel worden geveegd na de woorden van Carlier. De perceptie dat er veel mis is klopt helaas gewoon.

Je kan het ook vergelijken met de standaard e-bike draad waar verreweg de meeste posts gaan over advies of blije ervaringen.
Tommie12 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 17:21:
ik schat dat het dan al groter dan 10% zit...
Je hoeft niet te schatten, we weten dat het meer is :X

[ Voor 24% gewijzigd door roffeltjes op 01-02-2022 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb een probleem met mijn S3. Eerst dacht ik dat het mijn boostknop was die niet werkte maar vanavond was ik een stukje aan het fietsen en toen dacht ik dat als mijn boostknop niet zou werken ik nog wel makkelijk naar de ingestelde maximumsnelheid zou moeten kunnen fietsen.

Dat kan ik niet. Ik kom met moeite aan de 20-22 km/h en heuvel op fietsen en überhaupt het fietsen voelt als fietsen zonder vorm van ondersteuning.

Het gekke is dat verder alles lijkt te werken. Licht, batterij-indicator, schakelen, enz.
Kan het zijn dat de motor (aansturing) stuk is en dat de rest van de fiets wel gewoon werkt?

Iemand van jullie ervaring met dit fenomeen? Ben benieuwd. Ik woon helaas niet in een stad met een VanMoof Store om de hoek dus zou graag zelf een stukje diagnose doen voordat ik met VanMoof contact zoek.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Ferruginous Hwk schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:17:
Ik heb een probleem met mijn S3. Eerst dacht ik dat het mijn boostknop was die niet werkte maar vanavond was ik een stukje aan het fietsen en toen dacht ik dat als mijn boostknop niet zou werken ik nog wel makkelijk naar de ingestelde maximumsnelheid zou moeten kunnen fietsen.

Dat kan ik niet. Ik kom met moeite aan de 20-22 km/h en heuvel op fietsen en überhaupt het fietsen voelt als fietsen zonder vorm van ondersteuning.

Het gekke is dat verder alles lijkt te werken. Licht, batterij-indicator, schakelen, enz.
Kan het zijn dat de motor (aansturing) stuk is en dat de rest van de fiets wel gewoon werkt?

Iemand van jullie ervaring met dit fenomeen? Ben benieuwd. Ik woon helaas niet in een stad met een VanMoof Store om de hoek dus zou graag zelf een stukje diagnose doen voordat ik met VanMoof contact zoek.
Hoor je de motor ook niet dan? Je kunt de motor altijd wel zachtjes horen.
Maar werkt de boostknop nog wel?

Til de fiets even op en draai aan de trappers, dan moet het voorwiel gaan draaien.
Als de rotatie sensor kapot is zal de motor niet aan gaan en zal de boostknop ook niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
sten123 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 20:14:
Iemand ervaring met het abbonement idee bij van Moof en het kopen van de fiets na de tijd ?
Welke andere ervaring verwacht je?
De fiets (met gekende issues) is hetzelfde, en in plaats van in één keer te betalen ga je per maand betalen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Ferruginous Hwk schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:17:

Zou het kunnen dat de ondersteuningsstand of snelheidslimiet per ongeluk gewijzigd of gereset is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Laatst online: 13-09 12:12
Tommie12 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 08:43:
[...]

Welke andere ervaring verwacht je?
De fiets (met gekende issues) is hetzelfde, en in plaats van in één keer te betalen ga je per maand betalen….
Ik bedoelde eigenlijk of iemand een idee had wat de prijs van de fiets na de tijd is als het abonnement is afgelopen.

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
sten123 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:32:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk of iemand een idee had wat de prijs van de fiets na de tijd is als het abonnement is afgelopen.
Ik zou die vraag bij VM neer leggen....
Ik denk dat er nog geen contracten in die vorm afgelopen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
sten123 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:32:
[...]

Ga er maar van uit dat de fiets direct kopen voordeliger is dan een abbo en daarna overnemen.
Het abbonnement kost 2800 euro en daarna kun je de fiets overnemen tegen de geldende dagwaarde.
Bij wat verzekeringen zie ik staan afschrijving ongeveer 50% na 3 jaar, sommige zeggen 66%.

[ Voor 9% gewijzigd door HBO88 op 02-02-2022 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giros
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 02-02-2022
Ik ben heel tevreden over mijn S3, geen problemen gehad behalve piepende remmen, deze schoongemaakt en gekalibreerd en het was beter..

Echter ik heb met POM, en heb hem nu weggebracht voor de eerste check up, ben wel ruim over de 1000km heen.Zit nu op 1400 ongeveer. Echter dan verwacht je dat je hem met 3 a 4 dagen hooguit wel terug heb. Maar er zijn nu al 14 dagen om en nog steeds niets gehoord of die al klaar is.

Dit is bij VM Amsterdam

[ Voor 3% gewijzigd door Giros op 02-02-2022 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Giros schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:45:
Ik ben heel tevreden over mijn S3, geen problemen gehad behalve piepende remmen, deze schoongemaakt en gekalibreerd en het was beter..

Echter ik heb met POM, en heb hem nu weggebracht voor de eerste check up, ben wel ruim over de 1000km heen.Zit nu op 1400 ongeveer. Echter dan verwacht je dat je hem met 3 a 4 dagen hooguit wel terug heb. Maar er zijn nu al 14 dagen om en nog steeds niets gehoord of die al klaar is.

Dit is bij VM Amsterdam
Weer een bewijs dat ze veel beloven, maar dat de organisatie er niet klaar voor is.
Een goede FM heeft zo'n onderhoudje in een dag wel klaar.

Het draait bij VM enkel om de verkoop, de rest is onbelangrijk voor hen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giros
Tommie12 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:02:
[...]

Weer een bewijs dat ze veel beloven, maar dat de organisatie er niet klaar voor is.
Een goede FM heeft zo'n onderhoudje in een dag wel klaar.

Het draait bij VM enkel om de verkoop, de rest is onbelangrijk voor hen.
Ja inderdaad, als er geen gekke dingen aan de hand zijn is het hooguit 2 a 3 uurtjes werk. Ik denk ook dat al die lease fietsen voorrang krijgen, die hebben 24/7 service. En die kunnen ze het niet maken om een halve maand zonder fiets te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere

Dit is bij VM Amsterdam
Lekker is dat... Twee weken zonder fiets. Je maakt niet voor niets een afspraak voor zoiets...

Of had je geen afspraak gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giros
oscarwashere schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:30:
[...]

Lekker is dat... Twee weken zonder fiets. Je maakt niet voor niets een afspraak voor zoiets...

Of had je geen afspraak gemaakt?
Ja, had een afspraak gemaakt eind December, kon hem 20 januari brengen en sindsdien staat hij daar..
Misschien moet ik hem maar aanmelden als gestolen 8) 8) 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Giros schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:16:
[...]

Ja inderdaad, als er geen gekke dingen aan de hand zijn is het hooguit 2 a 3 uurtjes werk. Ik denk ook dat al die lease fietsen voorrang krijgen, die hebben 24/7 service. En die kunnen ze het niet maken om een halve maand zonder fiets te zitten.
2-3 uur voor een simpel nazicht? Het zal eerder 2 kwartier zijn.
Op 2 uur draai je de hele fiets uit elkaar.

Tja, en ik begrijp dat deze fiest POM heeft...

14 dagen... voor een fiets waar waarschijnlijk niks belangrijks aan moet gebeuren.

Ze kunnen het niet aan... maar blijven wel verkopen...

[ Voor 9% gewijzigd door Tommie12 op 02-02-2022 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
Wellicht heeft iemand zich hier al eens in verdiept, kan het niet teruglezen hier, maar waarom zitten er zoveel tandwieltjes in de e-shifter cassette?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ztANqskNoZ6h5djiBCsBeC9OReU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SIVJMPlh17ZfIZjNbwfeq8vi.jpg?f=fotoalbum_large

Voor zover ik het begrijp zit er rechts een kleine electrische schroefspindel die het aantrekken/vieren van de ouderwetse "versnellingskabel" simuleert?

Vervolgens drijft deze spindel een tandwieltje aan welke vervolgens nog weer 4 andere tandwielen in serie aandrijft voordat de versnellingsnaaf bereikt wordt ?

Ik geloof niet dat deze tandwielen onderling kunnen schuiven/bewegen om nog weer anders in elkaar te grijpen op andere overbrengsverhouding, alhoewel sommige tandwieltjes wel weer uit 2 tandwieltjes bestaan.

De logical ontgaat me voor 5 tandwielen in serie, in vaste opstelling.

Wellicht dat iemand hier een goede verklaring voor heeft voor de juiste werking ?

Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
sky_walker schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 21:04:
Wellicht heeft iemand zich hier al eens in verdiept, kan het niet teruglezen hier, maar waarom zitten er zoveel tandwieltjes in de e-shifter cassette?

[Afbeelding]

Voor zover ik het begrijp zit er rechts een kleine electrische schroefspindel die het aantrekken/vieren van de ouderwetse "versnellingskabel" simuleert?

Vervolgens drijft deze spindel een tandwieltje aan welke vervolgens nog weer 4 andere tandwielen in serie aandrijft voordat de versnellingsnaaf bereikt wordt ?

Ik geloof niet dat deze tandwielen onderling kunnen schuiven/bewegen om nog weer anders in elkaar te grijpen op andere overbrengsverhouding, alhoewel sommige tandwieltjes wel weer uit 2 tandwieltjes bestaan.

De logical ontgaat me voor 5 tandwielen in serie, in vaste opstelling.

Wellicht dat iemand hier een goede verklaring voor heeft voor de juiste werking ?

Ben benieuwd.
Dat is vrij simpel. Bij iedere extra set tandwielen krijg je een reductie, toerental zakt, en kracht wordt groter.
Maar het geheel ziet er erg kwetsbaar uit….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
Tommie12 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 21:54:
[...]

Dat is vrij simpel. Bij iedere extra set tandwielen krijg je een reductie, toerental zakt, en kracht wordt groter.
Maar het geheel ziet er erg kwetsbaar uit….
aha, duidelijk. dankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
Giros schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:38:
[...]

Ja, had een afspraak gemaakt eind December, kon hem 20 januari brengen en sindsdien staat hij daar..
Misschien moet ik hem maar aanmelden als gestolen 8) 8) 8) 8)
Bij mij hetzelfde eind december afspraak gemaakt , 26 januari kon ik terecht en het licensed repair center hier in den haag kan niet verder want geen onderdelen.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Dit is bij VM Amsterdam
Nóg een tevreden S3 rijder zonder klachten. Het kan dus wél he @Tommie12 🤭 of geloof je dit ook niet?
Terug OT die servicebeurt en bijkomende ergernis had je je kunnen besparen.
Bij 1.400 km is er echt niet veel meer aan de hand anders had je dat al gemerkt.
Zo’n beurtje stelt niets voor kan je zelf ook. Alle bouten nalopen, meer is er niet te doen. Ketting spant zichzelf en remmen had je al gedaan!
De rest is òf elektronica waar je zelf niets aan kan doen of een mechanisch component dat werkt of niet. En dat laatste speelt bij jou niet!👍🏻
Ik zit nu op 3.2k en heb ook alles zelf al eens nagelopen en ketting gesmeerd.
Wat ik wél extra heb gedaan is de bouten van de remklauwen vervangen door sterke RVS exemplaren. Die zijn inderdaad niet zwartkleurig, maar factor 20 sterker dan de zwarte die erin zitten! Die ogen mooi, maar iets teveel kracht met een niet geheel frisse inbus of niet goed ingestoken inbus en je draait ze al rond vanbinnen! Pas op!

In ieder geval goed te horen dat jij ook probleemloos rijdt, net als ik. En met ons vele duizenden. Alleen zie je die hier niet en kennen Tweakers wrs. helemaal niet eens!🤣

[ Voor 4% gewijzigd door Eddy 6 pack op 03-02-2022 17:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
@Eddy 6 pack

Jullie normen liggen te laag...
Betalen voor POM en dan weken wachten op een nazicht wat nog geen uur moet duren...

Er moet iets vreemd hangen aan zo'n VM...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
HBO88 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 07:44:
[...]

Hoor je de motor ook niet dan? Je kunt de motor altijd wel zachtjes horen.
Maar werkt de boostknop nog wel?

Til de fiets even op en draai aan de trappers, dan moet het voorwiel gaan draaien.
Als de rotatie sensor kapot is zal de motor niet aan gaan en zal de boostknop ook niet werken.
Goede tip. (Had er niet aan gedacht omdat ik eigenlijk altijd wel mijn oordopjes in heb)
De motor doet helemaal niets. De boostknop doet dus ook niets meer. Heb alles al zo'n beetje gereset wat er te resetten viel. Heb alleen nog niet het motorkabeltje opnieuw bevestigd. Ik ga er vanuit dat die niet spontaan los gaat zitten.

Ik zag dat 'mijn' stad tegenwoordig ook een servicepunt heeft en ga daar morgen langs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Tommie12 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:32:
@Eddy 6 pack

Jullie normen liggen te laag...
Betalen voor POM en dan weken wachten op een nazicht wat nog geen uur moet duren...

Ben het met je eens. Het is echt een bedenkelijke kwaliteit fiets met dito service. Maar net zoals bij nft's, crypto-currency e.d. zijn er mensen die geen kritiek op de fiets / merk / fabrikant kunnen verdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Oneens, we hebben het hier over een ebike met vele niet alledaagse ebike functies en een mooi design, voor €2.000. Dat is spotgoedkoop in vergelijk met een andere ebike. En ook waar voor je geld vind ik. Zeker als je de prijs afzet tegen de prijs van bijvoorbeeld een smartphone die ook al gauw 1~1.2K kost!

Neemt niet weg dat ze het dan ook wel moeten doen zoals je mag verwachten. En dat gebeurt schijnbaar vaak niet, maar wordt bijna altijd uiteindelijk wel opgelost. Een aantal pechgevallen waarbij het nooit goedkomt daargelaten. (Al vraag ik me af hoe objectief die paar gevallen zijn weergegeven).

Dat gezegd hebbende, een normaal, zoals bedoeld functionerende S3 is echt een koopje voor wat je krijgt!
@Eddy 6 pack

Dat ben ik wel met je eens, is niet netjes of klantvriendelijk.
@Eddy 6 pack

Neuh, gewoon gave fiets voor weinig geld in vergelijk met andere ebikes en gewone fietsen zelfs ook.

Pagina: 1 ... 105 ... 145 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.