Vandaag proefrit gemaakt bij Van Moof service punt in Rotterdam.
Netjes geholpen aldaar. Kan niet anders zeggen.
Gefietst op een mooie S3 light. Is wel echt een mooi exemplaar, echt een pracht van een fiets. fantastische kleurstelling.
Weer een paar zaken ervaringen/bevindingen tov andere e-bike (met middenmotor en torque sensor):
- trapondersteuning niveau 1/2/3/4 bepaalt niet hoe snel je accelereert maar de uiteindelijke eindsnelheid; Op niveau 3 haal je ca 19km/uur, op standje 4 ca 25-27. Ik zal wel meerendeel op stand 4 rijden denk ik of het moet echt druk zijn op weg/in de stad.
- boost functie is geweldig. werkt goed ook. Niets aan toe te voegen, heerlijk.
- versnelling gaf soms een kraak/tikje, net alsof die doorschoot, als ik iets teveel aanzette tijdens optrekken en schakelmoment; moet dus leren om licht te trappen werd me geadviseerd. klonk niet echt als een defect of doorslippen, maar was wel even wennen. Kennelijk hoort dit bij de Van Moof, hoor er wel meer over in reviews, nu dus zelf ondervonden. Vond het wel even een dingetje. had niet verwacht eerlijk gezegd.
- versnelling schakelde soms onverwachts terug nadat ik de pedalen heel even stil had gehouden. moest ik opeens heel snel trappen terwijl de snelheid nog hoog was. Vreemd. net alsof de versnelling even de kluts kwijt was. na paar seconden schakelt de versnelling weer naar normaal. Ook dit was vreemde ervaring.
Juist toen ik er was kwam er iemand terug met een kapotte E-shifter .... oeps. Wat betekent dat ?
Was goed om een proefrit te maken.
Andere kanshebbers zijn de Veloretti Ace (automatisch traploos gear en tandriem), of wellicht de nieuwe Bird Bike out of the blue (ja ik weet het slechte kopie), met derailleur schakelen. Een cowboy of Amsterdam+ e-bike ook naar gekeken maar lijkt me onpraktisch met 1 verzet zonder schakelmogelijkheden, voor de ritjes heuvelop of af.
maar wellicht gewoon een mooie nieuwe S3 lichtblauw ;-)
Wie helpt me over de streep
[
Voor 7% gewijzigd door
sky_walker op 25-01-2022 21:46
]