• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:54
MatMich schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:45:
[...]

Leuk mailtje maar klopt niets van.
Ritten zonder telefoon (die ik meestal maak) of zonder ondersteuning wat ik ook wel doe, aangezien dit net zo goed kan als op een “gewone” fiets, worden niet meegeteld.
Overigens zit ik nog in de top met 2% longest ride 46km 8)7 en 70% met aantal km’s.
Dat is dan volgens vanMoof 127 km.
Haha dat rijd ik letterlijk per week.
Wel jammer dit, ik had gehoopt dat de fiets gewoon alle kms zou meetellen en niet alleen als je mobiel gekoppeld is. Als hij uitstaat of de batterij leeg is lijkt het me logisch dat hij niet meetelt. Ik zit nu ook in de app terug te kijken en hij telt inderdaad ook niet alle ritjes mee, soms ook maar een half ritje naar werk bijvoorbeeld (8 ipv 14 km). Die statistiek heb je dus niet veel aan.

Misschien dus ook wel goed als je een fiets in de outlet of 2e hands koopt, de aantal gereden kms hoeft dus bij lange na niet te kloppen.

Oke, als ik in de app naar mn fiets ga zie ik daar 1457 als afstand staan, dus misschien dat dat wel klopt? beetje verwarrend dit.

[ Voor 13% gewijzigd door Bartske op 23-12-2021 10:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Bartske schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:38:
Yearly recap binnen op de mail. 1372 km gereden dit jaar (heb hem vanaf augustus). Ook zonder serieuze errors nog (paar keer error van een koude batterij die na een reboot verholpen was). Daarmee al in de top 12% van Nederland. Dat betekend dat mensen of veel errors hebben en niet zoveel kunnen fietsen, of hem gewoon niet zoveel gebruiken. Ben wel benieuwd naar de statistieken hoeveel mensen gemiddeld rijden in een jaar met zo'n ebike.
Leuk om te zien hoeveel we totaal aan co2 hebben bespaard, als er wat km’s ontbreken, jammer, ik lig er niet wakker van. Fijne kerstdagen mede Van Moofers 🚲🎄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
Bartske schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:52:
Misschien dus ook wel goed als je een fiets in de outlet of 2e hands koopt, de aantal gereden kms hoeft dus bij lange na niet te kloppen.

Oke, als ik in de app naar mn fiets ga zie ik daar 1457 als afstand staan, dus misschien dat dat wel klopt? beetje verwarrend dit.
Staan twee totalen in de app.

My rides (2e tabblad in de app) geeft een totaal dat alleen de ritjes bevat dat je telefoon contact had.
En in het laatste tabblad staat een kilometer stand waar wel alles in begrepen lijkt te zijn, want die is hoger.

Als je te lang stil staat telt het verder als een nieuwe ride.
Zit met een langste ride van 60,51 km al in de top 1%.

[ Voor 8% gewijzigd door maxnl op 23-12-2021 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benefit
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-03-2023
Ik woon in Haarlem en zie veel pubers/scholieren op Van Moof-ebikes rijden.
Sinds er 2 servicepunten zijn, is het aantal Van Moofs flink toegenomen.
Tijdens een wandeling door de stad heb ik er zeker 15 voorbij zien scheuren. En één Veloretti.

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 09:49
Oke, ik ben even "lost", tweetal vragen:
  • verschil tussen auto wake-up en touch unlock? Met beide kun je fiets ontgrendelen, alleen manier waarop dit geautomatiseerd is verschilt?
  • ik wil dat fiets op slot blijft als hij dichtbij mijn telefoon in de buurt is. Nu zit ik op bank terwijl fiets voor deur staat. Of ik sta in winkel met fiets buiten voor de etalage geparkeerd. Met simpele druk op knop kun je fiets dan meenemen. Moet wake-up dan uit of juist touch unlock? Ik wil niet alleen maar afhankelijk zijn van handmatig unlocken met code. En nee, bluetooth uitzetten (suggestie van VanMoof) is geen oplossing wat mij betreft in dergelijke use cases

• Axel Moonshine
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 20:32
Daarmee heb ik het ook geprobeerd. Vond het met het handje aanbrengen makkelijker en sneller. Hang het rolletje ergens omheen waar het makkelijk vrij hangt zodat het makkelijk afrolt. En draai het wiel langzaam rond als je de tape aanbrengt. Ik had de fiets op de kop gezet. Wel goed de velg ontvetten met alcohol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:12

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Jan Driebeen schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:58:
[...]

Leuk om te zien hoeveel we totaal aan co2 hebben bespaard, als er wat km’s ontbreken, jammer, ik lig er niet wakker van. Fijne kerstdagen mede Van Moofers 🚲🎄
Het had mogelijk veel hoger kunnen zijn als veel 'rijders' niet zoveel problemen zouden hebben :P
Zou leuk zijn als er in het jaaroverzicht ook was opgrnomen:
- number of problems reported
- number of problems solved
- average time of solving a problem

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Bartske schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:52:
[...]

Als je de alternatieve app gebruikt worden volgens mij de rit gegevens iet meegenomen in je overzichten en zal dan ook je totale afstand niet kloppen evenals het aantal ritten.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukvr
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
37 mensen die een langere rit hebben gereden :( ik 77,15 KM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheeliemaker
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-08 15:46
De teller die NIET bij je rides staat is als de km-teller van je auto, die registreert alles, verbonden met je telefoon of niet, alternatieve app of niet. Teller in rides alleen als Vanmoof app verbonden is met de fiets op het moment van fietsen. Telefoon is nodig om de GPS gegevens door te geven, fiets alleen kan dat niet want bevat geen GPS sensor.
VanMoof app weet vanwege privacy redenen alleen meta data (afstand, snelheid, duur etc) van je rides en niet de route die je hebt gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburgers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 15-07 10:59
Delirius schreef op donderdag 23 december 2021 @ 21:04:
Oke, ik ben even "lost", tweetal vragen:
  • verschil tussen auto wake-up en touch unlock? Met beide kun je fiets ontgrendelen, alleen manier waarop dit geautomatiseerd is verschilt?
  • ik wil dat fiets op slot blijft als hij dichtbij mijn telefoon in de buurt is. Nu zit ik op bank terwijl fiets voor deur staat. Of ik sta in winkel met fiets buiten voor de etalage geparkeerd. Met simpele druk op knop kun je fiets dan meenemen. Moet wake-up dan uit of juist touch unlock? Ik wil niet alleen maar afhankelijk zijn van handmatig unlocken met code. En nee, bluetooth uitzetten (suggestie van VanMoof) is geen oplossing wat mij betreft in dergelijke use cases
Auto wake-up is eigenlijk niets meer dan dat je fiets wakker wordt wanneer jij met je telefoon in de buurt komt van je fiets, hij zegt even gedag zeg maar. Hij blijft echter op slot staan en is niet te unlocken wanneer jij touch unlock niet ingeschakeld hebt staan in de app.
Er zijn 2 dingen die je kunt doen wanneer je touch unlock aan hebt staan:
1. je zet auto wake up uit zodat wanneer jij met je telefoon binnen bluetooth bereik bent je fiets geen gedag gaat zeggen maar alleen het ledje van connectie gaat branden. De fiets is dan idd wel met touch bediening te ontgrendelen.
2. het bereik verkleinen waarbij bluetooth connectie wordt gemaakt, dus slider in app meer naar close toe brengen. Dat is even uitproberen.

Het blijft idd echter zo dat wanneer jij in een winkel staat dichtbij je fiets die aan de andere kant van de ruit op de stoep staat dan door iemand anders is te ontgrendelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
Tilburgers schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 14:06:
[...]

Het blijft idd echter zo dat wanneer jij in een winkel staat dichtbij je fiets die aan de andere kant van de ruit op de stoep staat dan door iemand anders is te ontgrendelen.
Dank voor toelichting, ben inderdaad even aan t rommelen geslagen. Auto wake up uitgezet en slider bij Touch Unlock helemaal naar links (close) gezet. Lijkt er op dat ik nu pas kan unlocken als ik met telefoon nagenoeg tegen fiets aan sta.

Blijf t wel bijzondere ontwerp keuze vinden van unique selling point bij deze fiets. Het geen gebruik hoeven maken van slot (buiten kick lock) kan er voor zorgen dat je daarmee makkelijk fiets van slot kan halen door anderen.

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:26
Even een vraagje omtrent de S3;
Ik lees nogal wisselende ervaringen van mensen die wat langer zijn. Volgens van Moof is de S3 geschikt tot een lengte van 210 cm, maar niet iedereen is het daar kennelijk mee eens.
Ik ben zelf 200cm, en o.a. daarom vind ik de S3 interessant. Een testrit maken geeft natuurlijk snel duidelijkheid, maar als vooraf blijkt dat dat verspilde moeite is dan scheelt me dat weer een rit naar Amsterdam ;)

Wat is de ervaring van de wat langere personen hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:10
Extreme smell schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:41:
Even een vraagje omtrent de S3;
Ik lees nogal wisselende ervaringen van mensen die wat langer zijn. Volgens van Moof is de S3 geschikt tot een lengte van 210 cm, maar niet iedereen is het daar kennelijk mee eens.
Ik ben zelf 200cm, en o.a. daarom vind ik de S3 interessant. Een testrit maken geeft natuurlijk snel duidelijkheid, maar als vooraf blijkt dat dat verspilde moeite is dan scheelt me dat weer een rit naar Amsterdam ;)

Wat is de ervaring van de wat langere personen hier?
Ik ben 196 en ben tevreden. Het is vooral even wennen om de juiste houding aan te nemen, je zit iets "sportiever" dan je misschien gewend was. Alleen qua comfort gaat het nooit tippen aan m'n oude omafiets, lekker relaxt rechtop zitten met je armen in een hoek door het gebogen stuur. Maar door deze houding kan je wel een stuk harder fietsen, of het zo laten voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 22:13
luukvr schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 10:32:
37 mensen die een langere rit hebben gereden :( ik 77,15 KM
Hoe dat zo ?

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Balen voor de mensen die al een S3 hebben, damn.. mijn vrouw wil geen X3 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trobbelsjoeter
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-01-2024
Hallo Tweakers, graag zou ik een realtime GPS tracker in de fiets bouwen. Iemand advies waar je de stroom vandaan kunt aftappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikerGLE
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12-01 12:27
trobbelsjoeter schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 10:39:
Hallo Tweakers, graag zou ik een realtime GPS tracker in de fiets bouwen. Iemand advies waar je de stroom vandaan kunt aftappen?
Is het een optie om de stroom van je koplamp of achterlicht af te nemen, je moet dan wel continu met verlichting aan fietsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Veel realtime trackers hebben toch een kleine ingebouwde accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
BikerGLE schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 11:42:
[...]

Is het een optie om de stroom van je koplamp of achterlicht af te nemen, je moet dan wel continu met verlichting aan fietsen ;)
Dit zou je wel de garantie kosten denk ik. Ik zou liever een tracker met batterij zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Deze is makkelijk vanaf de accu af te takken, momenteel ligt mijn usb aansluiting project stil ivm met andere hobbies. :/

Overgens ben ik benieuwd naar de Beeline Velo 2 die ik volgende maand mag ontvangen! :)

[ Voor 11% gewijzigd door Bruzski op 01-01-2022 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trobbelsjoeter
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-01-2024
Bruzski schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 16:14:
[...]

Deze is makkelijk vanaf de accu af te takken, momenteel ligt mijn usb aansluiting project stil ivm met andere hobbies. :/
Ik ben wel benieuwd naar jouw ervaring vanuit dit USB project :)
Heb je iets (online) gedocumenteerd of foto's hiervan? Ik ben benieuwd hoe ik het best bij de accu kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscorpio
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-06-2024
Die ‘andere’ app waar je ook je VanMoof instellingen op de fiets mee kan aanpassen is met een versie 3 (pre-release) uitgekomen. Heb deze app net ge-update op mijn iPhone. Vanmiddag eens kijken wat er veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:09

De Nelis

en anders maar niet...

Heeft iemand een suggestie voor het volgende, mijn accu word deze maand vervangen want laadt niet meer op. Nu fiets ik maar weer op eigen kracht ermee, echt tikte ik zojuist tegen de lantaarnpaal aan bij het pakken van mn fiets en je raad het al kick lock klikt dicht. Geen app want hij gaat niet meer aan.

Is er een manier om deze handmatig te openen zonder al teveel werk? Gaat om een S2 |:(

[ Voor 5% gewijzigd door De Nelis op 04-01-2022 18:15 ]

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscorpio
VanMoof v3.16 app (IOS) update uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
De Nelis schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 18:03:
Is er een manier om deze handmatig te openen zonder al teveel werk? Gaat om een S2 |:(
Nee, want dat is nou precies wat niet mogelijk hoort te zijn. En als het dat wel was gooien we dat beter niet openbaar. Enige wat je kan doen is contact opnemen met VM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:09

De Nelis

en anders maar niet...

oscarwashere schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 23:04:
[...]

Nee, want dat is nou precies wat niet mogelijk hoort te zijn. En als het dat wel was gooien we dat beter niet openbaar. Enige wat je kan doen is contact opnemen met VM.
Achteraf gezien had ik deze kunnen verwachten. Het is gelukkig goed gekomen, hij reageerde gelukkig nog op de lader :*)

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tilburgers
De Nelis schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:15:
[...]

Achteraf gezien had ik deze kunnen verwachten. Het is gelukkig goed gekomen, hij reageerde gelukkig nog op de lader :*)
Die zou ik ook geadviseerd hebben om te proberen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treces
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:00
Onlangs een outlet model aangeschaft, en ondanks ik niet begrijp waarom de verzendtijd 2 weken is (ze zullen wel grondig nagekeken worden) nodigt het wel uit om alle randzaken goed te bekijken. Het viel mij op dat in de OP staat dat Allianz het schopslot wil verzekeren. Echter als ik de voorwaarden nalees dienen alle sloten (ook een digitale) een ART2 keurmerk te hebben. Zover ik weet, heeft VanMoof dat keurmerk niet.

Hebben jullie dat apart op jullie polis bijgeschreven of zijn de voorwaarden in de tussentijd aangepast bij Allianz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Nu online
Treces schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:52:
Onlangs een outlet model aangeschaft, en ondanks ik niet begrijp waarom de verzendtijd 2 weken is (ze zullen wel grondig nagekeken worden) nodigt het wel uit om alle randzaken goed te bekijken. Het viel mij op dat in de OP staat dat Allianz het schopslot wil verzekeren. Echter als ik de voorwaarden nalees dienen alle sloten (ook een digitale) een ART2 keurmerk te hebben. Zover ik weet, heeft VanMoof dat keurmerk niet.

Hebben jullie dat apart op jullie polis bijgeschreven of zijn de voorwaarden in de tussentijd aangepast bij Allianz?
Ja Allianz accepteert het slot van Vanmoof. Je kunt ook mailen met Allianz, dan heb je die bevestiging.
Als je de fietsverzekering online wilt afsluiten, is de vraag ook heb je een ART slot met sleutels? Daar kun je Nee invullen en vervolgens kiezen voor digitaal slot.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iscorpio
Vanochtend het avontuur aangegaan om mijn achterwiel van de S3 zelf te vervangen en daarbij natuurlijk het omzetten van de E-shifter. Fiets trapte steeds door en daarom heeft VanMoof mij een nieuw achterwiel opgestuurd.

Eerst alle filmpjes goed doorgenomen hoe te handelen en daarin ziet het er altijd iets simpeler uit 😀.

Wiel eruit halen ging goed en omzetten E-shifter is na wat gerommel ook goed gelukt. Toen het terugzetten van het nieuwe wiel…..
Wiel bleef maar aanlopen tegen de rem, wat ik ook probeerde. Toch even het oude wiel bekeken of daar iets anders zat. En ja hoor, daar zat nog een extra afstandsringetje om de as aan de kant van de rem.
Nieuwe wiel er weer uit, afstandsringetjes erop en alles weer vast gezet. Wat blijkt, dit was de oplossing.

VanMoof liep waarschijnlijk tegen hetzelfde probleem aan en heeft toen als oplossing dat ringetje er maar op gezet in de fabriek.

Hieronder de kant van de as waar het ringetje er extra op zat (foto is van de oude achterwiel nadat alles klaar was en ringetje al op de fiets zat).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LWB8cCxYqSx8YcRSdV92BhrGwjI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jmXu0XpmXJqjyCkgqrVAEd3r.jpg?f=fotoalbum_large

En de afstandsring om het nieuwe wiel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SaKHVASkp1ENPPTUCnLGGznEH4k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4TctmS0EeuLhD22i84e01CeW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door iscorpio op 08-01-2022 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

iscorpio schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:03:
Vanochtend het avontuur aangegaan om mijn achterwiel van de S3 zelf te vervangen en daarbij natuurlijk het omzetten van de E-shifter. Fiets trapte steeds door en daarom heeft VanMoof mij een nieuw achterwiel opgestuurd.

Eerst alle filmpjes goed doorgenomen hoe te handelen en daarin ziet het er altijd iets simpeler uit 😀.

Wiel eruit halen ging goed en omzetten E-shifter is na wat gerommel ook goed gelukt. Toen het terugzetten van het nieuwe wiel…..
Wiel bleef maar aanlopen tegen de rem, wat ik ook probeerde. Toch even het oude wiel bekeken of daar iets anders zat. En ja hoor, daar zat nog een extra afstandsringetje om de as aan de kant van de rem.
Nieuwe wiel er weer uit, afstandsringetjes erop en alles weer vast gezet. Wat blijkt, dit was de oplossing.

VanMoof liep waarschijnlijk tegen hetzelfde probleem aan en heeft toen als oplossing dat ringetje er maar op gezet in de fabriek.

Hieronder de kant van de as waar het ringetje er extra op zat (foto is van de oude achterwiel nadat alles klaar was en ringetje al op de fiets zat).

[Afbeelding]

En de afstandsring om het nieuwe wiel.

[Afbeelding]
Dit hoor je binnen garantie ook zelf als fabrikant-leverancier op te lossen onder garantie (binnen 2 jaar na leverantiedatum), buiten garantie stuur je dan een wiel op, gratis omdat het (gezien de honderden zoniet duizenden problemen met de electrische versnelling) duidelijk om een ontwerp/dan wel niet goed functionerend essentieel onderdeel van de fiets gaat..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iscorpio
litebyte schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 20:38:
Dit hoor je binnen garantie ook zelf als fabrikant-leverancier op te lossen onder garantie (binnen 2 jaar na leverantiedatum), buiten garantie stuur je dan een wiel op, gratis omdat het (gezien de honderden zoniet duizenden problemen met de electrische versnelling) duidelijk om een ontwerp/dan wel niet goed functionerend essentieel onderdeel van de fiets gaat..
Dit hebben ze ook aangeboden maar ik was/ben zo eigenwijs om het zelf te willen doen. Zodoende leer ik de fiets nog beter kennen en ben niet bang om vieze handen te maken. Ze hebben netjes een nieuw wiel opgestuurd en ben verder netjes geholpen via de mail.

VanMoof zit met zijn eigen servicepunten ook niet bij mij in de buurt en ben dan altijd mijn fiets een aantal dagen kwijt. Nu heb ik de tijd in eigen handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

iscorpio schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 21:40:
[...]

Dit hebben ze ook aangeboden maar ik was/ben zo eigenwijs om het zelf te willen doen. Zodoende leer ik de fiets nog beter kennen en ben niet bang om vieze handen te maken. Ze hebben netjes een nieuw wiel opgestuurd en ben verder netjes geholpen via de mail.

VanMoof zit met zijn eigen servicepunten ook niet bij mij in de buurt en ben dan altijd mijn fiets een aantal dagen kwijt. Nu heb ik de tijd in eigen handen.
Okay, ja dat is het je eigen keuze. Vraag me wel af wat er gebeurt als je iets beschadigt tijdens je eigen reparatie, of VanMoof dan kosteloos nieuwe onderdelen toestuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxma
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20-01-2022
Dag allemaal,

Afgelopen vrijdag heb ik mijn S3 in ontvangst mogen nemen, nu werkt de app op mijn IPhone goed. Maar op de Samsung van mijn vrouw niet, hij geeft aan dat de accu leeg is.
Ik heb de Vanmoof gedeeld met haar account.
Heeft iemand dit toevallig ook ervaren?

Gr. Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Maxma schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:58:
Dag allemaal,

Afgelopen vrijdag heb ik mijn S3 in ontvangst mogen nemen, nu werkt de app op mijn IPhone goed. Maar op de Samsung van mijn vrouw niet, hij geeft aan dat de accu leeg is.
Ik heb de Vanmoof gedeeld met haar account.
Heeft iemand dit toevallig ook ervaren?

Gr. Max
De melding over de accu kan ik niet verklaren, maar Android toestellen hebben wel agressieve batterijbesparingsfuncties die soms voor problemen zorgen. Dit sluit bijvoorbeeld apps af zodat ze niet op de achtergrond draaien, of beperkt dit. Dit kan je de Android instellingen aanpassen (even Googlen naar welke instelling je precies moet hebben, heb zelf geen Samsung).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxma
  • Laatst online: 20-01-2022
oscarwashere schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:55:
[...]

De melding over de accu kan ik niet verklaren, maar Android toestellen hebben wel agressieve batterijbesparingsfuncties die soms voor problemen zorgen. Dit sluit bijvoorbeeld apps af zodat ze niet op de achtergrond draaien, of beperkt dit. Dit kan je de Android instellingen aanpassen (even Googlen naar welke instelling je precies moet hebben, heb zelf geen Samsung).
Dit heb ik gedaan inderdaad, heeft helaas geen effect gehad. Zou de moofer app een uitkomst bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheeliemaker
Anderen deze ook gehad (IOS app VanMoof)?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Y986YrB297o3BuHCX3rrqulC94=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y7O7jk2aK53R58ExKH30pPQf.jpg?f=fotoalbum_large
Is mij niet helemaal duidelijk wat er nu wijzigt. Iemand anders wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Nu online
dit was toch al zo? of hebben ze het nu echt onmogelijk gemaakt om te switchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheeliemaker
Precies dat dacht ik ook. ** Knip, zie de topicwaarschuwing. **

[ Voor 61% gewijzigd door Taro op 11-01-2022 19:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
Inderdaad een bestaande melding, zo lang je nergens aan zit wijzigt er niets aan je fiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
Ik zag deze telefoonhouder voor op de fiets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h_jcCaq0DW1xOrkBUeKYaS5N8II=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PkSBmiBFNcDd1iXCmeJxv1Uf.jpg?f=user_large

Maar ik vond ruim 60 euro voor een houder wel erg duur.
Daarom uploade ik de afbeelding bij alie en vond ik deze!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0dDsPvUcBsFGLodTE246sBReK-g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2U3vvL7Zst3X2tPNblTcdOrn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ndi-ajAn9uDU8CLbNr3SjagJcdQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Go68tLiMSVyk8dQwW6qSgm0V.jpg?f=fotoalbum_large

Bevalt tot nu toe goed (2 dagen in gebruik).

Hier te bestellen:

https://nl.aliexpress.com...269583.0.0.34697c141tY6oL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tlil
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-03-2022
Hey iedereen,

Ik had jaartje geleden hier ook al gepost, ben inmiddels zeer tevreden met mijn vanmoof s3. (Los van paar x reparatie), nu heb ik oppeens een heel apart probleem wat vanmoof nog nooit eerder heeft gezien. Het frame waar het stuur aan gemonteerd zit lijkt wel uit te breken. Hierbij een foto. Heeft iemand dit al eerder gezien? Zoja hoe werd het bij hun gefixt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S_Yve3qQ1jpdZy7olhWN61LaAmo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kXpCPU3oe682pQB02WJnUN9m.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tlil
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-03-2022
PS: Het kom niet van een val of iets dergelijks wat bovendien ook niet zou kunnen sinds de plek uitpuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epipremnun
  • Laatst online: 22-09-2022
Hi all, na het lezen van jullie positive ervaringen met outlet modellen ben ik vandaag voor een 2020 X3 gegaan met flinke korting (ter info, middelgrote hoeveelheid schade en >500km). Heel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoow
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 19:37
Hoi! Via mijn werk (fietsenplan) overweeg ik een VM S3 aan te schaffen. Echter schrok ik best wel van de toch wel erg slechte google reviews van het bedrijf. Er wordt geschreven over slechte service en fietsen die vrij snel defect zijn.

Nu zegt google reviews ook niet alles, maar ben erg benieuwd naar de ervaringen hier op Tweakers. Mocht het echt zo slecht gesteld zijn dan overweeg ik mijn aankoop 'even' uit te stellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HBO88
  • Nu online
Bartoow schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:12:
Hoi! Via mijn werk (fietsenplan) overweeg ik een VM S3 aan te schaffen. Echter schrok ik best wel van de toch wel erg slechte google reviews van het bedrijf. Er wordt geschreven over slechte service en fietsen die vrij snel defect zijn.

Nu zegt google reviews ook niet alles, maar ben erg benieuwd naar de ervaringen hier op Tweakers. Mocht het echt zo slecht gesteld zijn dan overweeg ik mijn aankoop 'even' uit te stellen.
Vooral de mensen die problemen hebben plaatsen vaak reviews. Op dit forum en op Facebook zijn er genoeg mensen die zeer tevreden over hun fiets, ik fiets er al 2000km probleemloos op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 13:25
Wheeliemaker schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:36:
Anderen deze ook gehad (IOS app VanMoof)?
[Afbeelding]
Is mij niet helemaal duidelijk wat er nu wijzigt. Iemand anders wel?
Hiermee verander je de instellingen van de regio. Dus van US naar EU wat betekend dat de ondersteuning tot 25 KM/h gaat. In US heb je ondersteuning tot 32 KM/h en dat wil je. Dus afwijzen en melding negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 13:25
epipremnun schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:14:
Hi all, na het lezen van jullie positive ervaringen met outlet modellen ben ik vandaag voor een 2020 X3 gegaan met flinke korting (ter info, middelgrote hoeveelheid schade en >500km). Heel benieuwd :)
Ik en mijn zoon hebben er beide één uit de outlet en zijn erg tevreden. Onze fietsen zijn alleen wel uit 2021 en hebben beide minimale schade. Op beide fietsen is ook niet meer dan 150 km op gefietst.
Er is op Facebook een groep aangemaakt waar heel veel ervaringen en tips worden uitgewisseld. Ik zou daar even lid van worden want je kan daar met je vragen terecht. Soms erg handig!
Veel plezier alvast van je fiets!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delirius
0Burner0 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 23:09:
Ik zag deze telefoonhouder voor op de fiets:

[Afbeelding]

Maar ik vond ruim 60 euro voor een houder wel erg duur.
Daarom uploade ik de afbeelding bij alie en vond ik deze!!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bevalt tot nu toe goed (2 dagen in gebruik).

Hier te bestellen:

https://nl.aliexpress.com...269583.0.0.34697c141tY6oL
Nice, dank voor tip! Hoe houdt telefoon zich in houder op minder effen ondergrond en/of hobbels in weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:12
Tlil schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:21:
Hey iedereen,

Ik had jaartje geleden hier ook al gepost, ben inmiddels zeer tevreden met mijn vanmoof s3. (Los van paar x reparatie), nu heb ik oppeens een heel apart probleem wat vanmoof nog nooit eerder heeft gezien. Het frame waar het stuur aan gemonteerd zit lijkt wel uit te breken. Hierbij een foto. Heeft iemand dit al eerder gezien? Zoja hoe werd het bij hun gefixt
[Afbeelding]
Oeps...
Dit frame heeft toch een stevige duw gehad. Het lijkt opgestuikt alsof je stuur links een dikke duw heeft gekregen, en je frame wat geplooid is.

Je zal het niet graag horen, maar ik beschouw dit frame als "total loss".

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
Delirius schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:52:
[...]

Nice, dank voor tip! Hoe houdt telefoon zich in houder op minder effen ondergrond en/of hobbels in weg?
Op normaal wegdek (klinkers etc), stoepje op stoepje af, gaat het allemaal goed bij mij. Het enigste nadeel wat ik ondervind is dat hij niet makkelijk in de houder te zetten is. Daar heb ik twee handen voor nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delirius
0Burner0 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:30:
[...]

Op normaal wegdek (klinkers etc), stoepje op stoepje af, gaat het allemaal goed bij mij. Het enigste nadeel wat ik ondervind is dat hij niet makkelijk in de houder te zetten is. Daar heb ik twee handen voor nodig.
Dat zie ik voor nu maar even als voordeel want daarmee zou je mogen veronderstellen dat toestel er ook niet snel uit valt :P

Heb hem ook eens besteld, voor dit bedrag durf ik wel te gokken t.o.v. originele versie van mount.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iscorpio
Delirius schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:39:
Heb hem ook eens besteld, voor dit bedrag durf ik wel te gokken t.o.v. originele versie van mount.
Hieronder link van originele mount die nu ook draaibaar is. Krijg deze binnenkort binnen.

https://www.indiegogo.com...1112022update&utm_term=#/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hedset
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 07-03 16:19
Vanwege continue doortrappen in 4e versnelling een vervangend wiel toegestuurd gekregen van VanMoof.
Tijdens het uitpakken hiervan viel mij eigenlijk meteen op dat er een remschijf van een S2 opzat en het wiel er vrij gebruikt uitzag.
Contact opgenomen met VanMoof met foto van dit wiel erbij, echter verzekerden ze mij dat het echt een S3 wiel zou zijn.
Nu heb ik voordat ik hem ga omwisselen toch nog even goed naar mijn S3 gekeken en het wiel, vooral het deel waar de hub inzit, ziet er toch echt anders uit, zie foto’s.
Mijn vraag, wat vinden jullie hiervan?

Vervangende wiel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MqsymLsC4i8s56CCg9OciObqzGo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y4WaLxCrlZOrKzi8gwap3WmH.jpg?f=fotoalbum_large

Huidige wiel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HIiAqY_OAAPEi395dCk9wMKSi4s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fQXQrs15v2PU2JQPN9dn2lTK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janwees
  • Laatst online: 10-02-2022
Ik heb net een S3 2021 gekocht in de outlet store. Ik vraag mij af of ik een extra slot nodig heb of dat het schopslot goed genoeg is. Ik woon in Amsterdam en wil mijn fiets verzekeren bij Allianz. Thanks alvast:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:31
HAWK Wizard schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 16:27:
[...]

Heb ook de nieuwste fw (1.7.1.) en Android app (5.12.0) en ben vooral heel blij met het onderweg van ondersteunings niveau kunnen wisselen, werkt echt top. En heel handig als je stukje met "gewone" fietser mee fietst (dan level 1 of 2) en later weer "normaal" (is bij mij level 3, vind ik vooral binnen de bebouwde kom fijner dan level 4) en als je echt lang stuk door moet sjezen op level 4 (buiten de bebouwde kom).

Dat handmatig schakelen vind ik niet echt handig (in de auto vind ik het stuk plezieriger 8) ), heb het ook in de Moofer app tijdje geprobeerd, maar is vooral in de stad niet handig, je bent drukker met schakelen bezig dan met fietsen. De automaat werkt prima, zeker als je zelf de gear changes naar wens hebt ingesteld (de default setting is voor mij niet heel plezierig).

Bijna(!) geen reden meer de Moofer app te gebruiken, maar dat deed ik toch al nauwelijks meer omdat ie zelden via BT verbinding maakt (heel soms wel). De "gewone" vM app doet dit tegenwoordig vlekkeloos gelukkig! BTW, Moofer app geeft aan dat fw 1.7.1. (mogelijk) niet compatible/getest is, en zal mogelijk te maken hebben met de manual power level support?

O ja, dat fellere display is ook echt een verbetering, stuk beter leesbaar op een zonnige dag! 8)
Iemand hier al ervaring met de Moofer v3.0.0 app? Heb zelf nog v2.3.0, maar gebruik het zelden (zie hierboven waarom). Wel eenmalig wat extra features van mijn S3 dmv Moofer ontsloten, maar verder dus vooral de vM app in gebruik.

Als de BT verbinding nu wel goed werkt, zou dat reden zijn te upgraden, maar zag in de screenshots dat de unlimited optie nu vervangen is door 37 km/h? (alleen voor op eigen/off-road terrein uiteraard!). Is dat puur marketing, of ook echt een (iets lagere) limiet in die (off road) modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentitel
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Janwees schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 13:06:
Ik heb net een S3 2021 gekocht in de outlet store. Ik vraag mij af of ik een extra slot nodig heb of dat het schopslot goed genoeg is. Ik woon in Amsterdam en wil mijn fiets verzekeren bij Allianz. Thanks alvast:)
Ik woon zelf in Breda en gebruik een extra slot. Daarnaast ben ik ook verzekerd bij Allianz. Hoewel de fiets met het schopslot goed op slot staat en herrie maakt bij beweging, kan deze alsnog makkelijk worden opgepakt. Ik heb zelf geen zin in gedoe met aangifte doen, wachten op een nieuwe fiets etc. dat ik altijd gebruik maak van een extra slot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sentitel
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
HAWK Wizard schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 13:20:
[...]

Iemand hier al ervaring met de Moofer v3.0.0 app? Heb zelf nog v2.3.0, maar gebruik het zelden (zie hierboven waarom). Wel eenmalig wat extra features van mijn S3 dmv Moofer ontsloten, maar verder dus vooral de vM app in gebruik.

Als de BT verbinding nu wel goed werkt, zou dat reden zijn te upgraden, maar zag in de screenshots dat de unlimited optie nu vervangen is door 37 km/h? (alleen voor op eigen/off-road terrein uiteraard!). Is dat puur marketing, of ook echt een (iets lagere) limiet in die (off road) modus?
Ik gebruik de v3.0.0 app. Hoewel BT soms wel eens wegvalt, als ik de app lange tijd niet geopend heb op iOS, werkt het verder zonder problemen. De app activeert alleen functies die de fiets vanuit VanMoof in zich heeft. Het feit dat er 37 staat i.p.v. het wolkje is enkel uiterlijk van de app. De functie op de fiets blijft exact gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traxxion
  • Laatst online: 18:51
Sentitel schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 13:35:
[...]

Ik gebruik de v3.0.0 app. Hoewel BT soms wel eens wegvalt, als ik de app lange tijd niet geopend heb op iOS, werkt het verder zonder problemen. De app activeert alleen functies die de fiets vanuit VanMoof in zich heeft. Het feit dat er 37 staat i.p.v. het wolkje is enkel uiterlijk van de app. De functie op de fiets blijft exact gelijk :)
Werkt de snelheidsmeter van Moofer op het dashboard wel? Bij mij namelijk niet. Geen heel groot probleem aangezien het ook op het frame staat, maar wel gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
hedset schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 12:30:
Vanwege continue doortrappen in 4e versnelling een vervangend wiel toegestuurd gekregen van VanMoof.
Tijdens het uitpakken hiervan viel mij eigenlijk meteen op dat er een remschijf van een S2 opzat en het wiel er vrij gebruikt uitzag.
Contact opgenomen met VanMoof met foto van dit wiel erbij, echter verzekerden ze mij dat het echt een S3 wiel zou zijn.
Nu heb ik voordat ik hem ga omwisselen toch nog even goed naar mijn S3 gekeken en het wiel, vooral het deel waar de hub inzit, ziet er toch echt anders uit, zie foto’s.

Vervangende wiel:

[Afbeelding]

Huidige wiel:

[Afbeelding]
Aan de remschijf te zien zou ik dat inderdaad ook zeggen. Verder zie ik op de foto weinig ander verschil. Het is wel erg belangrijk want de S2 had slechts twee versnellingen, de S3 vier. Die zitten alleen op de e-shifter dus daar zie je het ook niet aan op het wiel denk ik...

Het deel op de as waar de kicklock tegen aan moet komen (die hobbels tegen de remschijf aan) lijkt ook wel anders. Ik kan het slecht zien op de foto, maar wellicht kan je dit zelf vergelijken.

[ Voor 6% gewijzigd door oscarwashere op 16-01-2022 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hedset
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 07-03 16:19
oscarwashere schreef op zondag 16 januari 2022 @ 11:40:
[...]

Aan de remschijf te zien zou ik dat inderdaad ook zeggen. Verder zie ik op de foto weinig ander verschil. Het is wel erg belangrijk want de S2 had slechts twee versnellingen, de S3 vier. Die zitten alleen op de e-shifter dus daar zie je het ook niet aan op het wiel denk ik...

Het deel op de as waar de kicklock tegen aan moet komen (die hobbels tegen de remschijf aan) lijkt ook wel anders. Ik kan het slecht zien op de foto, maar wellicht kan je dit zelf vergelijken.
Inmiddels weer contact gehad met VanMoof. Is inderdaad een wiel voor de S2. Ze gaan weer een nieuwe opsturen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macheld
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:37
Na een proefit op een s3, ben ik toch voor een outlet s3 gegaan (gevallen). Mooie fiets en fietste erg fijn en ziet er goed uit. nog even wachten tot ie bezorgd wordt.
En of ie stuk gaat zien we dan wel weer. :-)

[ Voor 11% gewijzigd door macheld op 16-01-2022 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:16
Als ik op mijn voorrem druk (beetje stevig), dan kantelt de bovenkant van de voorwiel naar links en loopt tegen de voorvork aan en wordt de fiets erg onstabiel. Als ik een loslaat kantelt de wiel naar zijn normale positie. Weet iemand waar dit aan ligt? De bouten lijken goed aangedraaid.

[ Voor 3% gewijzigd door heval op 16-01-2022 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwfchris
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:06
Ik ben gisteren voor het eerst bij de VM Servicehub in Utrecht geweest, maar ik ben met een behoorlijk negatieve ervaring teruggekomen.

Ik had een afspraak gepland voor de eerste onderhoudsbeurt en dus mijn fiets ingeleverd.

Bij inlevering delen ze echter mede dat ze geen leenfietsen hebben. Sta je dan ergens op een industrieterrein in the middle of nowhere. Pak maar een bus zei de <sarcasme aan> uiterst vriendelijke </sarcasme uit> dame. Uiteindelijk 50 minuten naar huis gelopen.

Ik heb nog geklaagd via de chat maar ook daar geen enkel begrip. Gevalletje pech gehad

Ik snap niet dat ze geen leenfietsen hebben. Later las ik in de FAQ dat deze beperkt beschikbaar zijn. Tijdens het maken van je afspraak lees je hier echter niets over en ze hadden natuurlijk ook tijdens het maken van de afspraak de simpele vraag kunnen stellen of je een leenfiets nodig hebt, zodat je niet voor onaangename verrassingen komt te staan.

Er stonden overigens wel meer dan genoeg fietsen voor testritten, kennelijk is verkoop belangrijker dan tevreden klant. Elke fietsenmaker heeft toch leenfietsen beschikbaar?

Ik heb het volledige ‘piece of mind’ pakket, maar de service was ver te zoeken. Hopelijk gaan ze wel alle mankementen aan mijn fiets goed repareren (Error 19, piepende remmen, etc.)

Hebben meer mensen deze ervaring met de servicehub?

[ Voor 0% gewijzigd door jwfchris op 16-01-2022 19:03 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• milo526
  • Laatst online: 19:06
Een goede maand geleden ben ik ook mijn VanMoof avontuur begonnen.
De fiets was relatief snel binnen, grofweg 2 weken.

Ik keek ontzettend uit naar m'n nieuwe fiets en was dus heel vrolijk toen ik de doos naar binnen kon slepen.
Dit vrolijkheid was niet van lange duur, na installatie bleek de fiets met geen mogelijkheid op te willen starten.
De oplader deed niks... een reset mocht niet baten.
Ik had van te voren de verhalen gehoord over fietsen die kapot aankwamen en de after-sales support die wel wat beter kon.
Met de staat van mijn fiets was ik niet al te hoopvol...
Ik had de fiets zo'n 4 uur aan de oplader gehad en nog steeds geen teken van leven.

Later die dag ben ik maar gaan chatten met VM, de support medewerkster adviseerde mij om de fiets de hele nacht aan de oplader te hangen, ik had hier niet veel vertrouwen in maar dacht het toch maar te proberen.
Die nacht aan de oplader had hetzelfde effect als die eerste paar uur aan de oplader, exact geen effect.

De volgende ochtend direct maar weer contact opgenomen met VM en nu gaven ze me een andere handleiding, wacht 10 minuten, reset, laat aan de oplader voor 15 minuten, reset, draai 3 rondjes, aanbid de VanMoof goden en reset daarna nog een keer voor de goede orde. Maar nee, dit circus haalde ook niks uit.
Mijn moed begon me in m'n schoenen te zinken.
Toen besloot ik ook maar de lease maatschappij in te lichten, want mijn fiets kwam via een lease bedrijf.
De medewerker van het lease bedrijf zuchtte al toen ik begon over een nieuw geleverde VanMoof (goed teken...).
Het lease bedrijf zou er rekening mee houden met het ingaan van mijn contract en ook even contact opnemen met VM om het door te geven.

Later deze dag (dus 1 dag na levering) kwamen mijn accessoires binnen, aangezien ik in een flat op een verdieping woon was de powerbank noodzakelijk voor mij.
En eigenwijs als ik ben besloot ik maar te proberen of die powerbank wel gebruikt kon worden om op te laden.
De wonderen waren de wereld nog niet uit! De powerbank werkte wel om de fiets op te laden (nee de oplader werkte echt nog steeds niet 8)7 )
De fiets heb ik toen maar een nachtje aan de powerbank gelegd om op te laden.

En de volgende ochtend startte mijn fiets op! Hij was opgeladen en alles leek te werken _/-\o_

Eindelijk kon ik mijn VanMoof gaan gebruiken.

Haha had je gedacht! :X :X :X
Ik kon met geen mogelijkheid mijn app verbinden, mijn fiets werd niet gevonden door de app.
Terwijl ik nog maar een keer m'n fiets een reset gaf werd ik zowaar gebeld door een "senior support medewerker" van VanMoof. Die zag dat ik de dagen ervoor meerdere keren contact had opgenomen en wou even weten hoe het er mee stond. Ik weet niet of die ligt aan mijn lease contract of niet maar dit was fijne support.
Deze medewerker kon ik vertellen dat mijn fiets dus was opgeladen en aan sprong, maar gaf aan ook niet te weten waarom mijn app niet kon verbinden.
Uiteindelijk nog meerder apparaten geprobeerd, simkaart van de fiets gereset, ander account gekoppeld, nieuwe koppelcode aangevraagd en weet ik wat nog niet meer. Niks heeft geholpen.
De support medewerker heeft de telefoon neergelegd en zou mij een shipping label opsturen om de fiets te retourneren.
Eigenwijs als ik ben probeerde ik nog een laatste maal de fiets te resetten en alles werkte precies zoals het moest werken.
De retournering is geannuleerd, ik kon lekker fietsen.
Wat een gedoe was dat, maar nu drie weken later bleek het het allemaal wel waard te zijn.
Wat fietst die fiets heerlijk!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Nu online
heval schreef op zondag 16 januari 2022 @ 18:35:
Als ik op mijn voorrem druk (beetje stevig), dan kantelt de bovenkant van de voorwiel naar links en loopt tegen de voorvork aan en wordt de fiets erg onstabiel. Als ik een loslaat kantelt de wiel naar zijn normale positie. Weet iemand waar dit aan ligt? De bouten lijken goed aangedraaid.
Lijkt toch dat wiel niet goed zit. Of het zit niet goed vast gedraaid of de as van het wiel zit niet ver genoeg in de uitsparing van de voorvork.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wheeliemaker
HAWK Wizard schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 13:20:
[...]

Iemand hier al ervaring met de Moofer v3.0.0 app?
Heb meegedaan met de pilot voor moofer (IOS). Het ziet er mooi uit en werkt in principe goed, maar de ALLERbelangrijkste functionaliteit voor mij is de BT verbinding en die is op de VanMoof app zelf veel beter (hoewel niet perfect) dan Moofer. Voor mij de reden om hem niet te gebruiken.
Weet je zeker dat er geen speling op het stuur als geheel zit? Op te lossen door stuur los te halen (voorzichtig met de turbo en beldraadjes!!) en de bout die daaronder zit aan te draaien. Dit euvel heb ik vaker gehad (zelfs na voorvorkwissel bij VM).
jwfchris schreef op zondag 16 januari 2022 @ 19:02:
Ik exact hetzelfde. Til er niet zo zwaar aan. Zit wmb in de categorie jong bedrijf die dit soort processen nog niet hebben geperfectioneerd. Wel irritant. Bus zit wel om de hoek, dus is voor mij een prima alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Wheeliemaker schreef op zondag 16 januari 2022 @ 20:47:
Heb meegedaan met de pilot voor moofer (IOS). Het ziet er mooi uit en werkt in principe goed, maar de ALLERbelangrijkste functionaliteit voor mij is de BT verbinding en die is op de VanMoof app zelf veel beter (hoewel niet perfect) dan Moofer. Voor mij de reden om hem niet te gebruiken.
Thx, begrijp dat die BT connectie op iOS dus ook (nog steeds) een issue is, dacht dat alleen Android hier nog veel last van had..... Balen dat dit in v3.0.0. nog steeds niet opgelost is, is toch wel randvoorwaarde om uberhaupt er mee te kunnen werken. De originele vM app had die in eerdere versies ook, maar is al jaartje of zo redelijk goed opgelost, ook voor mij reden om al even Moofer niet meer te gebruiken. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheeliemaker
Op IOS gaat het 9 vd 10 keer goed met de BT verbinding en std app. Voor mij acceptabel. Je moet wel de app op de achtergrond aan hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Wheeliemaker schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:54:
Op IOS gaat het 9 vd 10 keer goed met de BT verbinding en std app. Voor mij acceptabel. Je moet wel de app op de achtergrond aan hebben staan.
Bij Android nu ook 9 van de 10 keer goed met de originele vM app. Met de Moofer app 2 van de 10 of zo.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
  • Nu online
HAWK Wizard schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:06:
[...]

Bij Android nu ook 9 van de 10 keer goed met de originele vM app. Met de Moofer app 2 van de 10 of zo.....
klopt, hier hetzelfde. Valt mij wel vaak op dat wanneer ik mijn telefoon heb opgeladen (niet dat hij uitgevallen is, maar nadat wel de accubesparing is aangegaan) dat ik dan altijd BT even uit en aan moet zetten en de vM app even moet openen. Dan maakt de fiets bijna altijd probleemloos verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retep2124
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:07
De afgelopen welen wat mails ontvangen vanuit VanMoof dat er een prijsverhoging aan zit te komen. Weet iemand daar meer van? Aan welk bedrag moeten we dan denken?

Het voelt nu een beetje als push gedrag om twijfelaars over de streep te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treces
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:00
Zojuist Allianz gesproken. Zij verzekeren alleen sloten met een (minimaal) ART2 goedkeuring. En zo ver ik weet heeft VanMoof dat niet. Wellicht goed om dat aan te passen in de originele post (daar wordt gesuggereerd dat Allianz het schopslot verzekerd mits aangetoond kan worden dat deze op slot staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amokjeeh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 08:09
Ik heb net mijn outlet S3 binnen. Het is een S3 light 2021 maar de fiets kwam gewoon in de originele doos en moet nog in elkaar gezet worden. Iemand een idee wat er dan precies outlet aan is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Nu online
amokjeeh schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:55:
Ik heb net mijn outlet S3 binnen. Het is een S3 light 2021 maar de fiets kwam gewoon in de originele doos en moet nog in elkaar gezet worden. Iemand een idee wat er dan precies outlet aan is? ;)
Dit heb ik eerder voorbij zien komen, soms krijg je gewoon een gloednieuwe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amokjeeh
Retep2124 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:03:
De afgelopen welen wat mails ontvangen vanuit VanMoof dat er een prijsverhoging aan zit te komen. Weet iemand daar meer van? Aan welk bedrag moeten we dan denken?

Het voelt nu een beetje als push gedrag om twijfelaars over de streep te trekken.
Ik zie dat een outlet 2021 light nu €1978 is, dat was twee weken geleden €1868 (en nog 10% korting waardoor ik 1700 betaalde)

Dus als je dat even doorrekent en je normaal 15% korting krijgt op een outlet in de hoogste categorie en in de outlet de prijzen al zijn verhoogd dan zou ik rekening houden met een nieuwe prijs van €2325

[ Voor 17% gewijzigd door amokjeeh op 17-01-2022 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Nu online
Treces schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:41:
Zojuist Allianz gesproken. Zij verzekeren alleen sloten met een (minimaal) ART2 goedkeuring. En zo ver ik weet heeft VanMoof dat niet. Wellicht goed om dat aan te passen in de originele post (daar wordt gesuggereerd dat Allianz het schopslot verzekerd mits aangetoond kan worden dat deze op slot staat).
Vind dit een vreemde reactie van Allianz, want als je bij de vraag heeft de fiets een ART goedgekeurd slot "nee" invult, krijg je de vraag of het een digitaal slot is. Daarna is de verzekering gewoon af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amokjeeh
HBO88 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:07:
[...]

Dit heb ik eerder voorbij zien komen, soms krijg je gewoon een gloednieuwe...
Nou ja mazzeltje!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:20
Tlil schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:21:
nu heb ik oppeens een heel apart probleem wat vanmoof nog nooit eerder heeft gezien.
[Afbeelding]
Nou, nog nooit gezien... bij de Outlet FAQ's laten ze een aantal voorbeelden zien van "medium damages" en daar staat een foto tussen die wel erg lijkt op jouw probleem:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DSmYwqbIrdMa53EaXAYS-sAFOP8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wKC3iL8P3uVVUq2ZYpmGP72X.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edegroot1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 17:14
Er zijn toch al veel mensen (waaronder ik) die van Allianz te horen hebben gekregen dat het schopslot wel degelijk voldoende is. Bij afsluiten van de verzekering de optie Digitaal Slot selecteren en je bent ok.
Het zou ook kunnen zijn dat Allianz het telefoonscript voor hun callcentre moet bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Heb zowel op mail als via support als op polis melding dat e-lock van vM geaccepteerd wordt als dekking.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wheeliemaker
jwfchris schreef op zondag 16 januari 2022 @ 19:02:
Ik ben gisteren voor het eerst bij de VM Servicehub in Utrecht geweest, maar ik ben met een behoorlijk negatieve ervaring teruggekomen.

Ik had een afspraak gepland voor de eerste onderhoudsbeurt en dus mijn fiets ingeleverd.

Bij inlevering delen ze echter mede dat ze geen leenfietsen hebben. Sta je dan ergens op een industrieterrein in the middle of nowhere. Pak maar een bus zei de <sarcasme aan> uiterst vriendelijke </sarcasme uit> dame. Uiteindelijk 50 minuten naar huis gelopen.

Ik heb nog geklaagd via de chat maar ook daar geen enkel begrip. Gevalletje pech gehad

Ik snap niet dat ze geen leenfietsen hebben. Later las ik in de FAQ dat deze beperkt beschikbaar zijn. Tijdens het maken van je afspraak lees je hier echter niets over en ze hadden natuurlijk ook tijdens het maken van de afspraak de simpele vraag kunnen stellen of je een leenfiets nodig hebt, zodat je niet voor onaangename verrassingen komt te staan.

Er stonden overigens wel meer dan genoeg fietsen voor testritten, kennelijk is verkoop belangrijker dan tevreden klant. Elke fietsenmaker heeft toch leenfietsen beschikbaar?

Ik heb het volledige ‘piece of mind’ pakket, maar de service was ver te zoeken. Hopelijk gaan ze wel alle mankementen aan mijn fiets goed repareren (Error 19, piepende remmen, etc.)

Je kunt solliciteren om het proces te verbeteren ;)
https://www.linkedin.com/...-6888797115590479872-FAT1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tilburgers
milo526 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 19:51:
Een goede maand geleden ben ik ook mijn VanMoof avontuur begonnen.
De fiets was relatief snel binnen, grofweg 2 weken.

Ik keek ontzettend uit naar m'n nieuwe fiets en was dus heel vrolijk toen ik de doos naar binnen kon slepen.
Dit vrolijkheid was niet van lange duur, na installatie bleek de fiets met geen mogelijkheid op te willen starten.
De oplader deed niks... een reset mocht niet baten.
Ik had van te voren de verhalen gehoord over fietsen die kapot aankwamen en de after-sales support die wel wat beter kon.
Met de staat van mijn fiets was ik niet al te hoopvol...
Ik had de fiets zo'n 4 uur aan de oplader gehad en nog steeds geen teken van leven.

Later die dag ben ik maar gaan chatten met VM, de support medewerkster adviseerde mij om de fiets de hele nacht aan de oplader te hangen, ik had hier niet veel vertrouwen in maar dacht het toch maar te proberen.
Die nacht aan de oplader had hetzelfde effect als die eerste paar uur aan de oplader, exact geen effect.

De volgende ochtend direct maar weer contact opgenomen met VM en nu gaven ze me een andere handleiding, wacht 10 minuten, reset, laat aan de oplader voor 15 minuten, reset, draai 3 rondjes, aanbid de VanMoof goden en reset daarna nog een keer voor de goede orde. Maar nee, dit circus haalde ook niks uit.
Mijn moed begon me in m'n schoenen te zinken.
Toen besloot ik ook maar de lease maatschappij in te lichten, want mijn fiets kwam via een lease bedrijf.
De medewerker van het lease bedrijf zuchtte al toen ik begon over een nieuw geleverde VanMoof (goed teken...).
Het lease bedrijf zou er rekening mee houden met het ingaan van mijn contract en ook even contact opnemen met VM om het door te geven.

Later deze dag (dus 1 dag na levering) kwamen mijn accessoires binnen, aangezien ik in een flat op een verdieping woon was de powerbank noodzakelijk voor mij.
En eigenwijs als ik ben besloot ik maar te proberen of die powerbank wel gebruikt kon worden om op te laden.
De wonderen waren de wereld nog niet uit! De powerbank werkte wel om de fiets op te laden (nee de oplader werkte echt nog steeds niet 8)7 )
De fiets heb ik toen maar een nachtje aan de powerbank gelegd om op te laden.

En de volgende ochtend startte mijn fiets op! Hij was opgeladen en alles leek te werken _/-\o_

Eindelijk kon ik mijn VanMoof gaan gebruiken.

Haha had je gedacht! :X :X :X
Ik kon met geen mogelijkheid mijn app verbinden, mijn fiets werd niet gevonden door de app.
Terwijl ik nog maar een keer m'n fiets een reset gaf werd ik zowaar gebeld door een "senior support medewerker" van VanMoof. Die zag dat ik de dagen ervoor meerdere keren contact had opgenomen en wou even weten hoe het er mee stond. Ik weet niet of die ligt aan mijn lease contract of niet maar dit was fijne support.
Deze medewerker kon ik vertellen dat mijn fiets dus was opgeladen en aan sprong, maar gaf aan ook niet te weten waarom mijn app niet kon verbinden.
Uiteindelijk nog meerder apparaten geprobeerd, simkaart van de fiets gereset, ander account gekoppeld, nieuwe koppelcode aangevraagd en weet ik wat nog niet meer. Niks heeft geholpen.
De support medewerker heeft de telefoon neergelegd en zou mij een shipping label opsturen om de fiets te retourneren.
Eigenwijs als ik ben probeerde ik nog een laatste maal de fiets te resetten en alles werkte precies zoals het moest werken.
De retournering is geannuleerd, ik kon lekker fietsen.
Wat een gedoe was dat, maar nu drie weken later bleek het het allemaal wel waard te zijn.
Wat fietst die fiets heerlijk!.
Wat een gedoe, maar eind goed al goed zullen we maar zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwfchris
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:06
Hahaha. Ik heb ze wel de tip doorgegeven tijdens maken van de afspraak vraag of klant leenfiets nodig heeft en check gelijk beschikbaarheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-05-2024

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

hedset schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 12:30:

Vervangende wiel:

[Afbeelding]

Huidige wiel:

[Afbeelding]
Zijn de geperforeerde S2 schijven 1 op 1 uit te wisselen met die van de S3? Is het piepen ook gelijk opgelost vermoed ik.

Korte update:
Nu 3.162 km gefietst en nog steeds zeer tevreden. En zolang dat zo blijft ga ik geen eerste beurt of onderhoud laten doen! Af en toe ketting even schoonmaken en inspuiten met wit lithium spuitvet (smeert perfect en is niet plakkend) is alles wat ik doe. Gebruik dat ook op m’n racefiets en gravelbike en zelfs een rit door modder en plassen krijgt de ketting niet zanderig of modderig! En natuurlijk de fiets zelf af en toe inschuimen en daarna met standaard druk, zonder handle inknijpen, afspuiten in de autowasbox. Wielen, banden en cranck/onderkant cranck en standaard doe ik wél met volle druk. (Let op: ook niet direct en/of met volle druk spuiten op de eshifter of onderkant stang!)

Nieuwste Moofer app werkt top! Heb het idee dat de power in hoge stand langer constant blijft, fiets rijdt nu gemakkelijker en langer harder heb ik het idee.
4e versnelling gebruik ik nooit meer. Die heb ik op inschakelen bij achtendertig gezet. Drie/vierendertig in 3e versnelling is ideaal. Hogere cadans, minder druk op je knieën maar ook de ketting en naaf.

Enige wens is veel harder belgeluid. Een 130db DING-DONG! Ouderen, ge-oordopte jongeren en zo’n beetje iedere andere willekeurige fietser met rijwind in de oren horen je nu echt niet!

[ Voor 7% gewijzigd door Eddy 6 pack op 19-01-2022 12:37 ]

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perryvdbosch
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-01 22:39
Ik zit ondertussen ook op zo'n 3300 kilometer en wil binnenkort toch wel een beurt laten uitvoeren.
Heeft iemand een idee wat de kosten ongeveer zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbtweak
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10:11
perryvdbosch schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:45:
Ik zit ondertussen ook op zo'n 3300 kilometer en wil binnenkort toch wel een beurt laten uitvoeren.
Ik had het een keer opgevraagd via de chat. En als ik het me goed herinner, zou het niet meer dan 50/75 euro zijn. (Exclusief eventuele fixes buiten garantie. Ik zou het anders nog even bij ze dubbelchecken.

Uiteindelijk had ik niet eens hoeven betalen; ondanks dat ik geen PoM Maintenance heb. Ze vonden het prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perryvdbosch
bbtweak schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:21:
[...]

Ik had het een keer opgevraagd via de chat. En als ik het me goed herinner, zou het niet meer dan 50/75 euro zijn. (Exclusief eventuele fixes buiten garantie. Ik zou het anders nog even bij ze dubbelchecken.

Uiteindelijk had ik niet eens hoeven betalen; ondanks dat ik geen PoM Maintenance heb. Ze vonden het prima zo.
Bedankt voor de feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janwees
  • Laatst online: 10-02-2022
amokjeeh schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:08:
[...]

Ik zie dat een outlet 2021 light nu €1978 is, dat was twee weken geleden €1868 (en nog 10% korting waardoor ik 1700 betaalde)

Dus als je dat even doorrekent en je normaal 15% korting krijgt op een outlet in de hoogste categorie en in de outlet de prijzen al zijn verhoogd dan zou ik rekening houden met een nieuwe prijs van €2325
Volgens de klantenservice is dit niet juist. De klantenservice geeft aan dat binnen de categorieën ook nog sub-categorieën zijn. Het gaat dus niet alleen om het model, de schade en het aantal KM. Binnen die categorie wordt ook nog een letter gegeven. Die zie je alleen niet als consument. Zie hieronder reactie klantenservice:

Even within <500 km and small damages there can be a difference.
4 minutes ago
We've ranged them from A to D and the D models (25%) are out of stock right now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Eddy 6 pack schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:27:
[...]

Nieuwste Moofer app werkt top!
Wat is de nieuwste versie? ik lees hier en daar 3.0 maar is dat Apple? mijn android versie zegt 2.3.0 en er zijn geen updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Wij bezitten een S2 en een S3. De S2 is de tweede fiets (1x vervangen onder garantie) en de S3 is vierde fiets (afgeleverde fiets was DOA, tweede fiets begaf na 200km de motor het en de derde fiets had na 5000km zoveel storingen dat die ook omgewisseld is). Tot zover mijn ervaringen dus met (de kwaliteit van) VanMoof :P

Nu hebben onze fietsen i.v.m. vakantie een paar weken stilgestaan. De S3 kon ik zo weer aanzetten, maar de S2 krijg ik met geen mogelijkheid meer aan. Resetten doet het wel (geeft geluidje lock), maar het matrix scherm gaat niet aan. Soms lijkt het alsof de fiets in een soort gekke loop komt (constant lock geluid). Heb meerdere resets uitgevoerd en zelfs de catridge er al uitgehaald en opnieuw ingezet.

Iemand anders (met een S2) ook dit probleem gehad? En die een mogelijke oplossing weet? Of zal het waarschijnlijk uitdraaien op de derde S2? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaltaSoron
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:27
Power cable erin geplugd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-8GeHoPe4yYzxRTwaW5_v7kRIl8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6MXfsMur5F22FubSAHQasVei.jpg?f=fotoalbum_large
Al veel kopieën gezien maar deze doen werkelijk geen moeite om er nog iets origineels van te maken.

https://www.fietsenwinkel.nl/bird-bike-a-frame-2022-heren

[ Voor 5% gewijzigd door ZiSE op 20-01-2022 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-08 09:33
perryvdbosch schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:45:
Heb afgelopen jaar een eerste check laten doen. Ging er ook vanuit dat er kosten aan verbonden waren, heb namelijk geen VM Peace of Mind abonnementen. Was echter gratis "service".
Misschien geldt dat voor alle eerste check ups?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amokjeeh
Janwees schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:00:
[...]

Volgens de klantenservice is dit niet juist. De klantenservice geeft aan dat binnen de categorieën ook nog sub-categorieën zijn. Het gaat dus niet alleen om het model, de schade en het aantal KM. Binnen die categorie wordt ook nog een letter gegeven. Die zie je alleen niet als consument. Zie hieronder reactie klantenservice:

Even within <500 km and small damages there can be a difference.
4 minutes ago
We've ranged them from A to D and the D models (25%) are out of stock right now.
Interessant, ik had een sticker op de doos met outlet A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:21
Kan je je voorwiel met de hand zijdelings op en neer bewegen? Dan zit er of forse speling in, of de vooras is gebroken. In ieder geval niet mee doorfietsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perryvdbosch
Barryz schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:03:
[...]

Heb afgelopen jaar een eerste check laten doen. Ging er ook vanuit dat er kosten aan verbonden waren, heb namelijk geen VM Peace of Mind abonnementen. Was echter gratis "service".
Misschien geldt dat voor alle eerste check ups?
Ben zéér benieuwd, zal mijn bevindingen delen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:16
roffeltjes schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:33:
[...]

Kan je je voorwiel met de hand zijdelings op en neer bewegen? Dan zit er of forse speling in, of de vooras is gebroken. In ieder geval niet mee doorfietsen!
Met de hand lukt niet, alleen als ik rem. Naar service point gebracht volgens mij hebben ze gewoon bouten goed aangedraaid. Ik had dat zelf ook gedaan, maar gebeurde het weer bij hard remmen. Lijkt nu opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelman87
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-06-2024
Sta op het punt om een S3 aan te schaffen voor woon-werkverkeer (Zaandam <> Amsterdam centrum). Ik ga nu vaak met de auto, als het weer het toelaat met mijn Cortina transportfiets. Qua bereikbaarheid, parkeren en huidige benzinekosten gaat me dit echter steeds meer tegenstaan. Met een vlotte e-bike kan ik in een klein half uurtje op het werk zijn, ben ik lekker buiten, beweeg ik nog een soort van en houd ik een hoop geld in mijn zak.

De VanMoof blijft bovenaan het lijstje staan, qua looks, functionaliteiten en prijs (helemaal i.c.m. een fietsplan van €1500 en het mogen schrijven van kilometervergoeding ondanks dat je op de fiets komt). De Cowboy vind ik op de één of andere manier lelijk, de Veloretti komt al meer in de buurt. Qua specs wellicht zelfs interessanter, qua looks redelijk gelijk, prijstechnisch iets minder interessant. Ik heb alleen geen idee of je die laatste ook op een modus kunt zetten zodat hij... *ahum*, harder kan. Dat is ook meteen vraag 1.

Ik moet op redelijk onchristelijke tijden naar/van werk en rijd voor een behoorlijk deel op die tijdstippen nagenoeg verlaten fietspaden door een industriegebied. Voor mij is de hogere snelheid dus echt een pré, ook omdat ik over moet met de pont en daardoor vaak een vrij strakke timewindow heb om op het werk te komen of de pont naar huis te halen.

Ik lees uiteraard de negatieve verhalen hier, maar toch ook wel dat VanMoof best genereus is met het zoeken naar oplossingen. Daar tegenover staan ook talloze verhalen van mensen waarbij de fiets hartstikke goed bevalt en positieve reviews (ook internationaal).

Vraag 2 is of mensen die de fiets hebben gebruik maken van de Peace of Mind service. Ik twijfel of dit voor mij interessant is. Ik doe het onderhoud van mijn MTB en racefiets nagenoeg 100% zelf of met behulp van een bijzonder handige vriend, dus moet dit voor de VanMoof voor het grootste deel ook wel lukken. Als er echt iets is waar ik niet uit kom, kan ik alsnog naar VanMoof, het servicepunt in Amsterdam is voor mij prima bereisbaar. Ik vraag me af in hoeverre hier kosten aan zijn verbonden en of ik de 3 jaar onderhoud voor €250 er wel uit haal. Qua diefstal... Ik ga de fiets nagenoeg alleen voor woon-werkverkeer gebruiken. Voor het stappen, uitrukken naar de brandweer, boodschappen doen e.d. houd ik mijn Cortina'tje. Thuis staat hij op slot in een goed afsluitbare schuur met inbraakpreventie, die weer in een tuin staat waarvan de poortdeur met 2 sloten op slot zit, naast mijn veel duurdere MTB. Op het werk staat hij in een inpandige, verwarmde en afgesloten fietskelder. Daarnaast verwacht ik niet dat mijn fiets heel snel uit een politiebureau gestolen zal worden... :+
Ik vraag me dus af of ik heel veel gebruik ga maken van een service die me €600 extra kost.

Benieuwd naar jullie ervaringen.
Pagina: 1 ... 104 ... 145 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.