Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:39

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

bbtweak schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:00:
[...]

Ik heb hier gisteren ook last van gehad. Niet bij het opladen, maar bij het fietsen nadat deze een aantal dagen in de schuur stond. Ik had geen ondersteuning meer. Na een korte afstand uit en aan gezet; toen geen last meer van.
Dus kan het mogelijk een beveiliging zijn om de batterij te sparen? Weet alleen dat je de fiets in (extreme) kou niet 'leeg' lange tijd moet laten staan, dit vindt de batterij niet leuk.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny M
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22-01-2023
bakkie1985 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:04:
Lees net dat je nu een S3 kan bestellen en binnen 24 uur kan afhalen, voorraad zat!
Is dit nog steeds het geval? Ben benieuwd waar je dit hebt gelezen?

gr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:49
rolfio schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:11:
Heeft iemand trouwens ooit error 12 gezien? Ik had die toen de fiets flink koud was en wou opladen in de schuur. Hij laadde niet op. Na een uur in de woonkamer ging het wel goed. Opladen ging prima en foutcode weg.
Even reageren op mezelf ;)

Ondertussen nog eens goed in de app gekeken en daar vond ik een lijst met foutcodes, erg handig:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8HJPjHnTL-AzwzGmaGUArbRjcuU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zYsL3f96qxHZRN1NnzbgKf1e.png?f=fotoalbum_large

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 40000km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Zojuist 1.7.6 firmware update geïnstalleerd.
Lukt alleen als je je bike op eu settings hebt.
Nog niet op gefietst dus nog geen ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zit te denken om een Outlet fiets aan te schaffen. Zie er enkele staan met meer dan 500km, is dat aan te raden? Je mag er toch vanuit gaan dat alles netjes gecontroleerd is? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:21
Dennischo schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:32:
Zit te denken om een Outlet fiets aan te schaffen. Zie er enkele staan met meer dan 500km, is dat aan te raden? Je mag er toch vanuit gaan dat alles netjes gecontroleerd is? :)
Yes, goede ervaring mee. Zelf 1 meegenomen bij VanMoof punt in Utrecht, stonden er indertijd een stuk of 7 om uit te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
MatMich schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 00:35:
Nog niet op gefietst dus nog geen ervaringen.
Is er ook ergens een changelog beschikbaar voor deze versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolfio
Inmiddels even een chat gestart met VM. Dit was het antwoord op de vraag over de veranderingen in 1.7.6:

This firmware update includes:
Mainware 1.7.6
Bleware 2.4.1
Motorware 0.22
Shifterware 2.37
Batteryware 1.14

What's new in this firmware update:
improved interaction for Back Up unlock code
optimised power management at lower battery levels
fix for possible boost issues after power level change
fix for Error 16
various small bug fixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jptweakers
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-11-2022
Ik geeft het op

Na het twee jaar geprobeerd te hebben met Vanmoof, jajaja ik ben een geduldig mannetje ben ik er nu klaar mee.

Korte samenvatting.

- 4 verschillende Vanmoofs ,
- S2 welke is opgevolgd door S3 (na 14 maanden door Vanmoof gewisseld omdat S2 niet repareerbaar was,
- en tweemaal een X2
- 20 keer met storing aan een van de fietsen naar reparatie gegaan in Amsterdam
- Code 27 en 29 meestvoorkomende fout op X2
- Twee fietsen kwamen met storing uit doos en konder direct ter reparatie aangeboiden worden
- Error 27 en 29 op biede X2's 3 keer gerepareerd met nieuwe accu en/of computer
- Bij laatste reparatie van code 27 /29 werd aangegeven dat als dit niet de oplossing was de fiets zou worden omgeruild. Dit was net voor de zomer
- Garantie van 2 jaar vier weken geleden afgelopen bij deze X2
- Met weer een storing aan laadpoort deze X2 weer laten repareren
- Door VM gemeld dat reparatie die toen werd uitgevoerd de laatste was onder garantie
- Garantie was 2 jaar
- En nu de wederom de error 27 en 29 ...
- Gevraagd om passende oplossing want deze fiets gaat niet meer werken
- Helaas zegt VM , je hebt pech.
- Maar omdat je zoveel klachten hebt gehad krijg je een voucher van 75 euro

Wat denken jullie hiervan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-05-2024

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

jptweakers schreef op woensdag 1 december 2021 @ 19:28:
Ik geeft het op

…..

Ik vind dat je:
a. enorm veel geduld en rust hebt (respect!)
b. wel erg veel problemen hebt gehad om dit simpelweg af te kunnen doen als ‘maandagochtend-productie pech’.
c. vanmoof jouw gewoon moet voorzien van een goed werkende fiets.
d. hoop en geduld moet bewaren als je echt toch nog een goed werkende S3 wilt, want ze bestaan écht, heus! (schrale troost, i know…).

Sterkte&succes!

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Ik geeft het op

Na het twee jaar geprobeerd te hebben met Vanmoof, jajaja ik ben een geduldig mannetje ben ik er nu klaar mee.

Dat het niet over de S3 en X3 gaat dus voor mij niet zo relevant.
Alhoewel ik hiermee natuurlijk niet jouw ergernis wil ontkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:51
Ik geeft het op

Korte samenvatting.

Erg vervelend, ik zou het denk ik ook opgeven. Garantie houdt misschien wel op na 2 jaar maar je hebt altijd nog je recht als consument waar je je op kunt beroepen. Met je historie kun je denk ik zonder al te veel moeite aantonen dat je een non conform product ontvangen hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iscorpio
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-06-2024
MatMich schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 00:35:
Updaten gaat ook prima als deze op VS setting staat. Update net uitgevoerd en daarna staat hij nog steeds op VS. Geen probleem dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
iscorpio schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:39:
[...]

Updaten gaat ook prima als deze op VS setting staat. Update net uitgevoerd en daarna staat hij nog steeds op VS. Geen probleem dus :)
Des te beter.
Bij mij lukte het pas de derde keer nadat ik de EU-settings had teruggezet, maar dat kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn geweest.
Merk overigens geen verschil op de fiets na de update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14:18
Ik geeft het op

Korte samenvatting.

- S2 welke is opgevolgd door S3 (na 14 maanden door Vanmoof gewisseld omdat S2 niet repareerbaar was,
- en tweemaal een X2
- Twee fietsen kwamen met storing uit doos en konder direct ter reparatie aangeboiden worden
- Error 27 en 29 op biede X2's 3 keer gerepareerd met nieuwe accu en/of computer
- Bij laatste reparatie van code 27 /29 werd aangegeven dat als dit niet de oplossing was de fiets zou worden omgeruild. Dit was net voor de zomer
- Door VM gemeld dat reparatie die toen werd uitgevoerd de laatste was onder garantie
- Garantie was 2 jaar

Ik denk dat als je een keer naar kassa belt dat je misschien niet je geld krijgt maar wel een nieuwe fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:37
Ik geeft het op

Korte samenvatting.

- en tweemaal een X2
- Garantie was 2 jaar

Ik zou antwoorden (aangetekend schrijven) dat dit een grap moet zijn. Het kan niet acceptabel zijn dat een fiets na 2 jaar niet meer bruikbaar is.

Eventueel zou ik zelfs je rechtsbijstand inschakelen, want dit kan je niet aanvaarden.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaltaSoron
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-06 19:50
Echt onacceptabel inderdaad. Schakel Kassa of consumentenbond in ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EchtePietjePuk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-05 19:15
Bruzski schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:45:
[...]

Je kan ze hier vinden! ;)
https://www.decathlon.nl/...0-mm-h500e/_/R-p-X8523796
https://www.decathlon.nl/...l-tilt-500-e/_/R-p-199657

ik heb overigens mijn Strex zadel op een VM zadelpen geplaatst, past ook perfect. :)

[Afbeelding]
Hoe heb je dat gedaan dan? De VanMoof zadelpen heeft een uitsteeksel voor het speciale zadel. Hoe zet je daar het Strex zadel op? Foto’s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:45
EchtePietjePuk schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:29:
[...]

Hoe heb je dat gedaan dan? De VanMoof zadelpen heeft een uitsteeksel voor het speciale zadel. Hoe zet je daar het Strex zadel op? Foto’s?
VM verkoopt ook een pen voor andere zadels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Ik geeft het op

Korte samenvatting.

- en tweemaal een X2
- Garantie was 2 jaar

1750 Euro is een goede oplossing. Het aanschaf bedrag destijds en daarnaast dat je er vanuit mag gaan dat een fiets op hoofdonderdelen ook na 2 jaar (bezit....niet omruil/probleemperiode) het moet doen is voor een recther niet zo'n moeilijke uitspraak in Nederland. De electronica is een essentieell onderdeel van deze fietsen,

Ik zou in zo'n geval (zeker gezien het geklooi) ze in een aangetekende brief een voorstel doen van 1750,- Euro en anders juridische stappen.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artfuldodger
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01 19:35
Ik geeft het op

Korte samenvatting.

Ik begrijp je volledig en heb me er ook bij neergelegd. Als de S3 het doet is het een geweldige fiets, maar het is gewoon kwalitatief ondermaats en teveel issues. Ik denk dat ik ‘m over anderhalf jaar verkoop, want ik vertrouw het niet om hier buiten de garantie mee door te gaan rijden.

Hieronder mijn vervang/repair schema ;)

1 Augustus 2020: levering vanmoof S3
14 aug 2020: e-shifter en rear wheel vervangen
5 juni 2021: led-display, brakes repair/vervangen
24 juni 2021: boost button kapot. Vervangen
30 aug 2021: boost button opnieuw kapot. Vervangen. front fork replacement (recall)
3 december 2021; e-shifter wederom kapot.

In dit tempo heeft VanMoof de complete fiets zo’n drie keer helemaal vervangen tot aan het einde van de garantie.

1200km op de teller

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

artfuldodger schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 17:42:
[...]

…maar het is gewoon kwalitatief ondermaats en teveel issues…
Vind ik een beetje te kort door de bocht.
Er zijn inderdaad issues, maar ik ben wel benieuwd wat het relatieve percentage is. Er zijn er een hoop verkocht.
Daarnaast vind ik dat men hier wel eens vergeet dat het een ebike is van slechts €2.000. €2.000 is een hoop geld maar voor een ebike vind ik dat meevallen, zeker tov de bekende niet budget merken.
Het is gewoon eigenlijk een budget ebike met navenante kwaliteit. Alle waar naar z’n geld.
De bekende merken zijn al snel 1-1,5k duurder. En geloof me, die kennen ook issues met onderdelen, brakke sw updates en laadproblemen. Alleen zitten die gebruikers meestal niet op fora zoals ons.

Verder kan ik in ieder geval melden dat ik nu op 3.033 km zit en geen issues sinds nieuwe achterwiel direct bij aanschaf. Dus eigenlijk al 3.000 km zonder problemen.
En nee, ik rijd er niet voorzichtig mee en vaak in de ‘lange afstanden ik heb haast’ modus.
En vooral die tweakbaarheid vind ik voor mij al de enige reden om een Vanmoof te kopen. En voor dit geld vind ik de kwaliteit indruk verder normaal.
Maar dat een fiets defect uit de doos komt is natuurlijk nog steeds absurd.
Zelfs voor een fiets van €100 is dat al niet normaal.

[ Voor 15% gewijzigd door Eddy 6 pack op 04-12-2021 21:04 ]

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

[quote]Eddy 6 pack schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:58:
[...]
Er zijn inderdaad issues, maar ik ben wel benieuwd wat het relatieve percentage is. Er zijn er een hoop verkocht.
Als de eigenaren in een interview zelf een percentage aangeven van 12% met problemen (problemen dat je dus niet kan fietsen) is dat heel erg veel.
Daarnaast vind ik dat men hier wel eens vergeet dat het een ebike is van slechts €2.000. €2.000 is een hoop geld maar voor een ebike vind ik dat meevallen, zeker tov de bekende niet budget merken.
Ook al kost deze maar 1000,- Euro, of nog minder. Je levert een product waarvan je mag verwachten dat deze het minimaal 2-5 jaar volhoudt. Het gaat dan om essentiele onderdelen en functionaliteit ....FIETSEN.
Het gaat niet om de kwaliteit/levensduur van de remschijven, trappers of andere makkelijk vervangbare onderdelen.
Het is gewoon eigenlijk een budget ebike met navenante kwaliteit. Alle waar naar z’n geld.
De bekende merken zijn al snel 1-1,5k duurder. En geloof me, die kennen ook issues met onderdelen, brakke sw updates en laadproblemen. Alleen zitten die gebruikers meestal niet op fora zoals ons.
Daar gaat het niet om. Dat zal een rechter ook zo beoordelen.
Verder kan ik in ieder geval melden dat ik nu op 3.033 km zit en geen issues sinds nieuwe achterwiel direct bij aanschaf. Dus eigenlijk al 3.000 km zonder problemen.
En ik zit inmiddels op de ruim 1700km. Maar daar gaat het niet om wat u en ik ervaren. Het gaat om die anderen duizenden fietsers die er (vaak) problemen mee hebben.
Maar dat een fiets defect uit de doos komt is natuurlijk nog steeds absurd.
Zelfs voor een fiets van €100 is dat al niet normaal.
Exact.

We hebben het hier over de 'snowflake' onder de electrische fietsen. Een leuke kekke urban fiets vol met snufjes die bij andere merken veelal als opties worden geleverd. Geen Hollandse stamp (tegen de wind in) gooi en smijt fiets die je buiten kan laten staan (de buitenkant is al net zo gevoelig als de binnenkant - zowel qua roestvorming als lakkwaliteit) Hij kan niet tegen kou, noch tegen hitte (boven de 33 kan je opladen vergeten)

Een fiets die bovenal door allerlei media de hemel in wordt gepraat als een Amsterdams merk (maar compleet uit Taiwan komt) van het Parool tot aan de productpluggers van Bright, Engadget en meer van dat soort waardeloze 'review' ****

Als dit merk niet 2 evenzo vlotte 'Amsterdamse' eigenaren (zelfs dat is alleen maar imago, ze komen uit de achterhoek) hadden gehad die zich steeds middels 'gekochte' interviews onder de aandacht kunnen blijven (voor de zoveelste kapitaal injectie) dan was het allang failliet...als het zoveelste waardeloze fietsenmerk uit 'China'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-06 18:32
Eddy 6 pack schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:58:
[...]

En vooral die tweakbaarheid vind ik voor mij al de enige reden om een Vanmoof te kopen. En voor dit geld vind ik de kwaliteit indruk verder normaal.
Inderdaad, de tweakbaarheid heeft het voor mij gedaan, andere remmen, pedalen, andere zadel, titanium pro-bolt boutjes, alu ventieldoppen, wakeup front lights blijft een gaaf gezicht , en ja, wil je een betrouwbare fiets? Koop dan een Batavus ofzo ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Bruzski op 05-12-2021 00:46 ]

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Bruzski schreef op zondag 5 december 2021 @ 00:44:
[...]

Inderdaad, de tweakbaarheid heeft het voor mij gedaan, andere remmen, pedalen, andere zadel, titanium pro-bolt boutjes, alu ventieldoppen, wakeup front lights blijft een gaaf gezicht , en ja, wil je een betrouwbare fiets? Koop dan een Batavus ofzo ;)
De Tweakbaarheid heeft het voor je gedaan?! 8)7 ...Tweak voor verschillende eigenaren hier even wat errors weg...tjongejongejonge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

litebyte schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 21:42:
[quote]Eddy 6 pack schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:58:
[...]

[...]

Als de eigenaren in een interview zelf een percentage aangeven van 12% met problemen (problemen dat je dus niet kan fietsen) is dat heel erg veel.

[...]

Ook al kost deze maar 1000,- Euro, of nog minder. Je levert een product waarvan je mag verwachten dat deze het minimaal 2-5 jaar volhoudt. Het gaat dan om essentiele onderdelen en functionaliteit ....FIETSEN.
Het gaat niet om de kwaliteit/levensduur van de remschijven, trappers of andere makkelijk vervangbare onderdelen.

[...]

Daar gaat het niet om. Dat zal een rechter ook zo beoordelen.

[...]

En ik zit inmiddels op de ruim 1700km. Maar daar gaat het niet om wat u en ik ervaren. Het gaat om die anderen duizenden fietsers die er (vaak) problemen mee hebben.

[...]

Exact.

We hebben het hier over de 'snowflake' onder de electrische fietsen. Een leuke kekke urban fiets vol met snufjes die bij andere merken veelal als opties worden geleverd. Geen Hollandse stamp (tegen de wind in) gooi en smijt fiets die je buiten kan laten staan (de buitenkant is al net zo gevoelig als de binnenkant - zowel qua roestvorming als lakkwaliteit) Hij kan niet tegen kou, noch tegen hitte (boven de 33 kan je opladen vergeten)

Een fiets die bovenal door allerlei media de hemel in wordt gepraat als een Amsterdams merk (maar compleet uit Taiwan komt) van het Parool tot aan de productpluggers van Bright, Engadget en meer van dat soort waardeloze 'review' ****

Als dit merk niet 2 evenzo vlotte 'Amsterdamse' eigenaren (zelfs dat is alleen maar imago, ze komen uit de achterhoek) hadden gehad die zich steeds middels 'gekochte' interviews onder de aandacht kunnen blijven (voor de zoveelste kapitaal injectie) dan was het allang failliet...als het zoveelste waardeloze fietsenmerk uit 'China'
Pffff wat een verhaal, maar gast: RELAX.

Als jij verwacht voor 2k een topfiets te kopen, daar waar gerenommeerde merken 50-100% meer vragen voor een op technologisch vlak, mindere fiets moet jij je een paar dingen afvragen.
1. moet ik wat aan verwachtingen management doen, wanneer heb je voor het laatst een nieuwe fiets gekocht die vanaf aanschaf tot inruil gelijk perfect functioneerde?
2. zijn de gerenommeerde merken wellicht gewook slimmer zo dat ze ‘blind’ meer kunnen vragen voor dezelfde kwaliteit maar mindere spec’s en geen ‘last’ hebben van gebruikers forums.
3. ben ik realistisch of bevooroordeeld en zwaar gefrustreerd door een persoonlijke negatieve ervaring, aangevuld met gevonden andere negatieve ervaringen (nogmaals; in welke verhouding tot de positieve?)
4. wat heeft de geboorteplaats van de oprichters te maken met de kwaliteit en wat ze al niet zwetsen op welke nutteloze social media of vlogs dan ook?
5. waarom gaat het NIET om wat wij ervaren?? Ik geef hier MIJN mening en niet die van anderen.
6. acceptatie van niet negatieve ervaringen (of gaat het daar ook niet om? En wil je alleen de negatieve horen?)

Onthoud: wat jij en ik zien en ervaren is niet de waarheid, slechts een perceptie…

Ik denk en vind dat ik wel verstand heb van fietsen, de gebruikte onderdelen en wat je er van mag en kan verwachten, aan de ene kant omdat ik duizenden km’s per jaar afleg op een racefiets waarvan alleen de achtervelg al meer kost dan een S3 (en ook die is bij lange na niet foutloos en perfect!) en aan de andere kant er ook een Giant ebike van 4k in ons gezin wordt gebruikt die echt niet beter presteert dan se S3, hoewel die niet defect werd afgeleverd door de FM!😉

En 2-5 jaar fietsen voor €1000 kan heus wel en is ook een reële verwachting, maar als je een fiets koopt met die vol zit met tech die niemand verder aanbiedt en volop in ontwikkeling is moet je je verwachtingen, als al dan niet bewuste early adaptor, wellicht bijstellen.

Ik ben tot nu toe iig erg tevreden en rijd er vrolijk op rond, zeker voor deze aanschafprijs en het feit dat je er altijd wel weer de helft voor terugkrijgt op Marktplaats na 2-3 jaar. Is mij iig al 2x gelukt bij de S1 en de S2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

[quote]Eddy 6 pack schreef op zondag 5 december 2021 @ 01:15:
[...]
Pffff wat een verhaal, maar gast: RELAX.
Lees het nog eens.
Onthoud: wat jij en ik zien en ervaren is niet de waarheid, slechts een perceptie…
Exact, kijk naar wat de duizenden eigenaren ervaren wel met problemen.
Ik denk en vind dat ik wel verstand heb van fietsen, de gebruikte onderdelen en wat je er van mag en kan verwachten,
Ik denk dat anderen dat ook vinden - en vinden dat als je een fiets van 2000,- Euro koopt mag verwachten dat hij rijdt als je hem uit de doos haalt....en niet dat je na 3 fietsen nog geen goed exemplaar hebt, geeft wat aan, begrijpt u dat?
Ik ben tot nu toe iig erg tevreden en rijd er vrolijk op rond,
Ja, wij hier ook, maar duizenden anderen niet. Dus geef een eerlijk verhaal. Wil je een fiets van 2000,- waar je de zekerheid van wil hebben dat deze (uit de doos) fietst er gewoon niet is en kijk verder (voor meer of minder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Eddy 6 pack schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:58:
[...]

Dat een ander product duurder is, maakt het product waar je het over hebt nog geen budget product. Een Volkswagen is ook geen budget product tov een Audi.

Je mag gewoon verwachten dat als je iets koopt. Zeker met een waarde van 2K gewoon goed werkt. Dat het minder lang meegaat zullen mensen misschien sneller accepteren.

Maar iets bagatelliseren omdat iets anders 2x(zoiets noem je later) slaat natuurlijk kant nog wal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Nogmaals, goed lezen. Ik praat niets goed, probeer alleen te relativeren en wat perspectief te geven.

Al die duizenden heb je ook echt geteld? En gesproken of geloof je ze op hun witte toetsenbord toetsen?

Heb zelf ook 2 S2’s gehad met problemen en defecte delen. Was ik ook boos over, maar is uiteindelijk altijd opgelost door Vanmoof. Soms lang in de wacht en soms even er fysiek heengaan. Ja dat kostte me een halve dag en wat brandstof maar mijn probleem was daarna wel gelijk opgelost. En scheelde mij dus weken boos blijven en gefrustreerde berichten en wat al niet plaatsen.

Maar ik snap dat het wellicht eng is voor sommigen, iemand in levende lijve te benaderen, je gerief te uiten en daarom liever verschoond te blijven van elke vorm van directe persoonlijke communicatie.
Dan is alles op internet gooien wel makkelijker. Heb je ook gelijk ‘duizenden’ gelijkgestemden, win-win….

Dus nogmaals ik ben het ermee eens dat het te gek voor woorden is dat sommigen schijnbaar meerdere malen achtereen een defecte fiets ontvangen. (Hoe groot is die kans eigenlijk, bijna niet te geloven. Zeker tov van alle wél werkende fietsen die zijn geleverd..)

Ze zijn gewoon te hard en te snel gegroeid en dat is hun keuze en zullen ze vast een reden voor hebben, maar gelijkertijd ook hun verantwoordelijkheid dat goed op te lossen en daar knelt het schijnbaar en dat is jammer. Zeker als je 3x achtereen een DOA ontvangt.
Maar ik was met de 2e al direct zelf teruggegaan om een werkende op te halen…

[ Voor 4% gewijzigd door Eddy 6 pack op 05-12-2021 11:06 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:37
@Eddy 6 pack
Als je het ontwerp en de uitvoering van een VM kritisch bekijkt, dan zie je gewoon dat je geluk moet hebben om het lang te laten werken.
Die shifter achteraan is gewoon prutswerk, totaal niet robuust.
De remmen zijn echt de goedkoopste spullen die je maar kan vinden in fietsland.

Als je honderden fietsen uitlevert met kromme wielen, dan zegt dat iets over jezelf als bedrijf.

En dan geld vragen voor een piece of mind, maar geen servicepunten uitrollen in het hele land is simpelweg bedrog. Dan moet je maar mensen in busjes laten rondrijden om je fouten te herstellen.
Als je in Amsterdam woont, dan kan ik nog snappen dat je dit koopt, maar zit je ergens ver weg van een servicepunt, dan koop je beter een saaiere fiets bij je lokale fietsenmaker. Tenminste als fietsen belangrijker is dan dat het er goed uit ziet.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• artfuldodger
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01 19:35
Tommie12 schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:10:

Als je in Amsterdam woont, dan kan ik nog snappen dat je dit koopt, maar zit je ergens ver weg van een servicepunt, dan koop je beter een saaiere fiets bij je lokale fietsenmaker. Tenminste als fietsen belangrijker is dan dat het er goed uit ziet.
Dat ben ik met je eens. Ik woon binnen 25km van een servicepunt en kan ‘m redelijk eenvoudig achterop de fietsen drager langs brengen. Als ik elke keer die doos had moeten gebruiken om ‘m te versturen dan had ik al eerder de handdoek in de ring gegooid. Woon je niet in de buurt dan zou ik -met alle issues- deze fiets m’n vrienden niet aanraden. Als ie het doet is het heerlijk fietsen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

[quote]Tommie12 schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:10:
@Eddy 6 pack
Als je het ontwerp en de uitvoering van een VM kritisch bekijkt, dan zie je gewoon dat je geluk moet hebben om het lang te laten werken.
Exact, dat is wat ik bedoel. Je kan er bij een VM niet vanuit gaan dat je een fiets koopt die het meest basale wat een fiets moet doen ook doet, namelijk fietsen En dan gaat het er niet om of die fiets nu 500, 1000, of 2000 kost of deze electrisch is of niet.

Dat staat los ervan dat het een leuke fiets is als je geluk hebt een exemplaarr te hebben die het wel (uit de doos) doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
litebyte schreef op zondag 5 december 2021 @ 01:11:
[...]

De Tweakbaarheid heeft het voor je gedaan?! 8)7 ...Tweak voor verschillende eigenaren hier even wat errors weg...tjongejongejonge.
Gossie, ben je op je tenen getrapt? doe is ff normaal man, ik bagataliseer de zaken toch niet?? ik gaf alleen aan wat voor mij de reden was om de fiets te kopen,

[ Voor 6% gewijzigd door Bruzski op 07-12-2021 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:28
Is het al meer mensen opgevallen dat het doortrapprobleem (bij constante snelheid zonder te schakelen) in 3 is opgelost sinds de laatste firmware (1.7.6)?

Vorige week een nieuw wiel gekregen maar ik dacht gister voor het verwisselen; ik rij nog even een testrondje. Hij trapt nu ineens niet meer door.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCMP
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 28-11-2023
Hoi allemaal,
Weet iemand of t voorwielmotor borstelloos is?
Heb op het net gezocht maar kan er niks over vinden.
Gr Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny M
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22-01-2023
MCMP schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:29:
Hoi allemaal,
Weet iemand of t voorwielmotor borstelloos is?
Heb op het net gezocht maar kan er niks over vinden.
Gr Marcel
Kan het niet met 100% zekerheid zeggen, maar de motor stekker heeft 3 polen. In de meeste gevallen is dat voor een brushless motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

RF1000 schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:04:
Is het al meer mensen opgevallen dat het doortrapprobleem (bij constante snelheid zonder te schakelen) in 3 is opgelost sinds de laatste firmware (1.7.6)?
Doortrapprobleem, tijdens het fietsen (dus niet het schakelen) nooit last van gehad. Schakelen kan soms een harde "clack" geven. Dit is meer dan sinds dat we de fiets net hadden.ik betwijfel of firmware/software het schakelmoment zelf kan verzachten, dat zou dan op basis van draaimoment en mogelijk ook op basis van een traprotatie sensor...en die heeft de fiets niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCMP
Volgens mij zit in de trapas een rotatie sensor. Dus het zo zou maar eens kunnen dat dit toch invloed heeft met de laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:56
litebyte schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:54:
[...]

Doortrapprobleem, tijdens het fietsen (dus niet het schakelen) nooit last van gehad. Schakelen kan soms een harde "clack" geven. Dit is meer dan sinds dat we de fiets net hadden.ik betwijfel of firmware/software het schakelmoment zelf kan verzachten, dat zou dan op basis van draaimoment en mogelijk ook op basis van een traprotatie sensor...en die heeft de fiets niet.
De fiets heeft enkel een traprotatie sensor (de motor gaat pas aan als je de trappers rond draait). Het is jammer dat hij geen krachtsensor heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gothamsprincess
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-05 16:30
Gisteren na het uitgebreid doorspitten van het topic dan toch de VanMoof X3 besteld. Een nieuwe fiets was eigenlijk wel nodig en ik ben erg benieuwd naar dit model :D

Zelf heb ik geen ervaring met elektrische fietsen, haalde gewoon m'n Batavus uit de schuur. Ik zal hier wat updates plaatsen zodra ik met m'n X3 rond rijd, heb nog niet veel gelezen over deze versie op internet eigenlijk maar volgensmij is het gewoon een kleinere S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

HBO88 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:05:
[...]

De fiets heeft enkel een traprotatie sensor (de motor gaat pas aan als je de trappers rond draait). Het is jammer dat hij geen krachtsensor heeft.
Sorry, dat bedoelde ik ook. Trapkracht wordt dus niet gemeten (alleen de omwentelingen van de trapper.) Daarom kan je ook fietsen (op een vanmoof) vrijwel zonder te trappen, Als je trappers draait wordt de motor in werking gesteld, losstaande van de trapkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

gothamsprincess schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:14:
Gisteren na het uitgebreid doorspitten van het topic dan toch de VanMoof X3 besteld. Een nieuwe fiets was eigenlijk wel nodig en ik ben erg benieuwd naar dit model :D

Zelf heb ik geen ervaring met elektrische fietsen, haalde gewoon m'n Batavus uit de schuur. Ik zal hier wat updates plaatsen zodra ik met m'n X3 rond rijd, heb nog niet veel gelezen over deze versie op internet eigenlijk maar volgensmij is het gewoon een kleinere S3
Twee collega's in het buitenland rjiden op een x3 (ivm ook hun lengte) de fiets is net zo leuk en kampt met net zulke problemen als de S3. Wielmaat is kleiner en het is een X frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holladi-jo
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08-12-2021
Ik hoor geruchten dat je bij de laatste Firmware en App update de optie verliest om de originele US-stand wel/niet te resettten. Kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCMP
Ik heb de firmware fiets en update app beide geïnstalleerd.
Gaat nog steeds tot 37km p uur.
Heeft bij mij geen invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
Holladi-jo schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:37:
Ik hoor geruchten dat je bij de laatste Firmware en App update de optie verliest om de originele US-stand wel/niet te resettten. Kan iemand dat bevestigen?
Die mogelijkheid is er al langer geleden uit gehaald door VM. Met die andere app werkt die mogelijkheid nog steeds wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holladi-jo
Nee hoor, ik heb een van de fietsen met 1e generatie app. Hierbij heb je nog de keuze om te resetten van us naar eu. Eenmaal resetten naar eu dan kan je niet meer terug (tenzij de andere app). Iemand had eerder gesuggereerd dat de resetkeuze verdwenen was met de nieuwe update. Maar ben gerustgesteld. Thx. Zit inmiddels op 6000km zonder problemen en wil dat graag zo houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolfio
Iemand ervaring met een grotere spatlap aan de voorzijde? En dan niet die van VM zelf, want die is niet leverbaar. Merk dat mijn witte sneakers niet meer zo wit zijn na een ritje :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel Moonshine
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-06 23:25
Holladi-jo schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 23:45:
Nee hoor, ik heb een van de fietsen met 1e generatie app. Hierbij heb je nog de keuze om te resetten van us naar eu. Eenmaal resetten naar eu dan kan je niet meer terug (tenzij de andere app). Iemand had eerder gesuggereerd dat de resetkeuze verdwenen was met de nieuwe update. Maar ben gerustgesteld. Thx. Zit inmiddels op 6000km zonder problemen en wil dat graag zo houden.
Ik had de app in android op niet updaten staan tot twee of drie firmware's update van de fiets geleden, toen liep de app vast, helaas moest ik toen de app updaten. Geen 30plus km per uur meer voor mij :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holladi-jo
Ai, das balen. Ik heb tot op heden alle firmware en appupdates gevolg tot deze ronde. Tot op heden heb ik nog altijd het knopje reset angstvallig vermeden. Ik ga nog ff niet updaten. Zijn er nog meer Tweakers met 2020 fietsen met ervaringen over de laatste update. Ondanks de "andere app" houd ik het liefst mn Moofapp zoals hij ooit was bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheeliemaker
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02 14:40
Zijn genoeg manieren om met originele app die limiet te omzeilen alleen die mogen hier niet worden gedeeld. Google is your friend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
rolfio schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:52:
Iemand ervaring met een grotere spatlap aan de voorzijde? En dan niet die van VM zelf, want die is niet leverbaar. Merk dat mijn witte sneakers niet meer zo wit zijn na een ritje :/
Klopt, zelfs zonder regen met alleen een nat fietspad zitten mijn witte adidas classics onder de zwarte troep, spikkels enzo.. spatlap en spatbord zijn niet zo geweldig vrees ik.. :-(

maak of kraak? ;)
De e-bikes van Kosynier halen inspiratie uit de vroege 20ste eeuw
https://kosynier.eu/extreme-retro-ebike-kosynier-boardtrack/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-06 18:47
Bruzski schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:40:
[...]

maak of kraak? ;)
Wat mij betreft kraak, ik vind het er niet uitzien…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolfio
maak of kraak? ;)
Ik vrees dat er dan helemaal niets over blijft van mijn witte sneakers :*)

Maarre, kraak wat mij betreft... Dit klassieke hoort bij een motor uit de vroege 20ste eeuw en moet daar ook blijven... 10Kw is overigens wel lekker en ietsje meer dan onze 0,5Kw 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:14

charrel

Cortisol4life..

rolfio schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:52:
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/41Du-e5z5oL._AC_.jpg
Ik gebruik deze op mijn ebike ( geen van moof ), houdt minimaal 95% meer tegen. Schoenen komen een stuk schoner aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
charrel schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:59:
[...]

[Afbeelding]
Ik gebruik deze op mijn ebike ( geen van moof ), houdt minimaal 95% meer tegen. Schoenen komen een stuk schoner aan ;)
Die had ik al gezien, maar die vind ik te groot. Toch bedankt voor het meedenken. VM heeft zelf ook een grotere spatlap in hun assortiment, maar helaas niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:14

charrel

Cortisol4life..

rolfio schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:30:
[...]

Die had ik al gezien, maar die vind ik te groot. Toch bedankt voor het meedenken. VM heeft zelf ook een grotere spatlap in hun assortiment, maar helaas niet leverbaar.
Deze is er in verschillende maten, ik had laatst bij bikester gekeken maar volgens mij zijn er wel iets van 8 modellen. Het is toch alleen voor de winter in principe, hoe groter hoe meer het opvangt. Ik heb de versie van 4-5,5cm en die is wel lang maar niet zo breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyP
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13-06 18:53
Wellicht zijn regenschoenen een optie?
https://agu.com/bike-boot..._11173781489_108903289825

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
Nee, die vind ik lelijk. Ik wil me niet "omkleden" om te fietsen. Ook als het niet regent, worden mijn schoenen snel vies. De fiets overigens ook. Vandaar de zoektocht naar een spatlap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Of in de winter geen witte maar zwarte sneakers dragen 8)7 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolfio
Jan Driebeen schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:13:
[...]

Pracht idee _/-\o_

Of rubberen laarzen ;)

ik zoek ff verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

rolfio schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:18:
[...]

Pracht idee _/-\o_

Of rubberen laarzen ;)

ik zoek ff verder...
Of je sneakers eerst even behandelen met dit spul. Vanaf 3:20, werkt best goed!😮

[ Voor 5% gewijzigd door Eddy 6 pack op 11-12-2021 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Jan Driebeen schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:13:
[...]

Of helemaal geen sneakers maar 'normale' schoenen :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gothamsprincess
gothamsprincess schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:14:

Update: De fiets is nu al binnen, dat was echt snel :) Na werk gaat 'ie uit de doos en ik hoop vanavond een eerste rondje te kunnen fietsen haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

gothamsprincess schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:57:
[...]

Update: De fiets is nu al binnen, dat was echt snel :) Na werk gaat 'ie uit de doos en ik hoop vanavond een eerste rondje te kunnen fietsen haha
En??
Fun or Fail??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gothamsprincess
Fun *O*

Boven verwachting, wat een fijn ding! Ik heb er nu één keer op gefietst dus ik kan er nog niet veel over zeggen vind ik (daarom wachtte ik stiekem ook met het plaatsen van mijn eerste oordeel :P), maar de eerste indruk is goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-06 21:43
Knoop doorgehakt en ga volgende week geassembleerde S3 ophalen. Wou eigenlijk deze week nog maar kreeg tip mee dat vanaf zaterdag €200 korting op fiets komt. Nu is er nog actie van €200 op POM maar ik heb liever korting op fiets.

Kan het zo 1-2-3 hier niet terugvinden maar ik kom deze tegen als reflector voor op banden. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:37
Delirius schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:43:
Knoop doorgehakt en ga volgende week geassembleerde S3 ophalen. Wou eigenlijk deze week nog maar kreeg tip mee dat vanaf zaterdag €200 korting op fiets komt. Nu is er nog actie van €200 op POM maar ik heb liever korting op fiets.

Kan het zo 1-2-3 hier niet terugvinden maar ik kom deze tegen als reflector voor op banden. Iemand ervaring mee?
200 euro korting morgen? Ik heb er net een besteld.... :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88

Persoonlijk geen ervaring mee maar ik zou het niet doen. Dat is gewoon stuk rechte tape, dat krijg je dus nooit heel mooi met de ronding van je wiel mee geplakt.
Ik heb zelf deze en bevalt erg goed: https://www.amazon.nl/Bio...r+labs%2Caps%2C100&sr=8-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-06 16:21
Die tape heb ik ook, is top spul! Redelijk gemakkelijk aan te brengen (tip: als je de fiets binnen hebt, doe dit dan bij het voorwiel voordat je hem wiel monteert dan is het nog gemakkelijker). Zoals hierboven benoemd is je wiel inderdaad rond, maar de 'kromming' is ruim/groot genoeg om het netjes te kunnen opplakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikerGLE
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12-01 12:27

TIP bestel er ook een montage hulpstukje bij. Zo kun je de sticker gemakkelijk en telkens op de zelfde plek op de velg plakken d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Iemand deze al besteld? Jacquemus.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-06 21:43
BikerGLE schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 08:03:
[...]

TIP bestel er ook een montage hulpstukje bij. Zo kun je de sticker gemakkelijk en telkens op de zelfde plek op de velg plakken d:)b
Dank voor tips en suggesties. Even in het kader van de "domme vraag": aanbrengen op de band of op de velg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Delirius schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:09:
[...]

Dank voor tips en suggesties. Even in het kader van de "domme vraag": aanbrengen op de band of op de velg?
Velg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Ik heb deze 'pink panther' nog niet gezien in Amsterdam... _/-\o_
Denk dat je in bepaalde wijken van grote steden er als man beter ook niet op kan rijden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
litebyte schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 13:13:
Ik heb deze 'pink panther' nog niet gezien in Amsterdam... _/-\o_
Denk dat je in bepaalde wijken van grote steden er als man beter ook niet op kan rijden...
Kans dat die gestolen wordt is waarschijnlijk ook een stuk kleiner. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
mooi ding! :+

ik doe het liever zo. ;)
YouTube: EEN CUSTOM VANMOOF S3 WRAPPEN | Wrap My Bike

[ Voor 23% gewijzigd door Bruzski op 18-12-2021 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-06 16:51

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik word gek van het zadel op mijn S3... Elke keer als ik deze hoger zet zakt ie weer in op het eerste fietsritje.
Bij thuiskomst merk ik dan dat die bout los zit, terwijl ik die heel strak aandraai.
Beetje een goedkoop mechanisme ook... Hoe los ik dit op?
Sowieso ga ik binnenkort eens shoppen voor een ander zadel want dit is duidelijk een onderdeel waar op beknibbeld is. Het is ook net alsof ik er langzaam vanaf glijdt.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-06 16:21
Nyarlathotep schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:54:
Ik word gek van het zadel op mijn S3... Elke keer als ik deze hoger zet zakt ie weer in op het eerste fietsritje.
Bij thuiskomst merk ik dan dat die bout los zit, terwijl ik die heel strak aandraai.
Sowieso ga ik binnenkort eens shoppen voor een ander zadel want dit is duidelijk een onderdeel waar op beknibbeld is. Het is ook net alsof ik er langzaam vanaf glijdt.
De schroef heeft een soort veermechanisme erin, waardoor strak aandraaien gek aanvoelt en je hem ook kapot draait als je hem te strak doet. Als je hem niet goed kan krijgen zou ik VM even om hulp vragen. Wat het comfort betreft zou je kunnen proberen het zadel naar voren of achteren te verplaatsen, hij kan namelijk ook horizontaal versteld worden als je de juiste schroef los maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:58
BikerGLE schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 08:03:
[...]

Toevallig een link? Kon het niet vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscorpio
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-06-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Nyarlathotep schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:54:
Is denk ik een slecht exemplaar.
Het mechanisme is best stevig is mijn ervaring.
Mijn dochters gebruiken de S3 ook en dus moet het zadel met regelmaat versteld worden en heb nog geen enkele speling of gevoel van zwakker worden ontdekt!

Heb je niet toevallig per ongeluk iets van vet of WD40 oid aan de zadelpen zitten waardoor ie glijdt?
Wat je nog kan doen is de zadelpen even goed ontvetten met remmen reiniger, de binnenkant van de buis ook (even met een buisje met doek erom gewikkeld erin en eruit bewegen) en dan nog eens vastdraaien.

Als er dan nog beweging inzit zou ik een nieuwe bout en klem vragen bij de CS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikerGLE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
HBO88 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:17:
[...]

Persoonlijk geen ervaring mee maar ik zou het niet doen. Dat is gewoon stuk rechte tape, dat krijg je dus nooit heel mooi met de ronding van je wiel mee geplakt.
Ik heb zelf deze en bevalt erg goed: https://www.amazon.nl/Bio...r+labs%2Caps%2C100&sr=8-2
Zien er cool uit. Hoeveel van die sticker setjes a 14 stickers heb jij gebruikt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HBO88
Jan Driebeen schreef op zondag 19 december 2021 @ 20:43:
[...]

Zien er cool uit. Hoeveel van die sticker setjes a 14 stickers heb jij gebruikt?
1 setje, 3 stickers per kant per velg.
Als je rijdt ziet het door de draaisnelheid er gewoon uit als een reflecterende streep over de hele velg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:58
Dank! hoe werkt dit dan? ik lees in review dat er ook geen handleiding erbij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
heval schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:52:
[...]

Dank! hoe werkt dit dan? ik lees in review dat er ook geen handleiding erbij zit.
Check deze video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikerGLE
heval schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:52:
[...]

Ik heb ook even moeten zoeken, maar op YouTube vindt je een filmpje over hoe je hem moet gebruiken. Doordat de velg een afgeronde zijde heeft heb ik hem tegen de overgang band-velg gehouden. Stukje tape geplakt en daarna met de vinger aangedrukt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AY4BYulHJ4VZ46wR3nOFzjPW_48=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oeRc1KfpNJ4u6WdunIafVLtp.jpg?f=user_large

YouTube: Hoe breng ik wielstriping aan op mijn scooter velg?

[ Voor 26% gewijzigd door BikerGLE op 20-12-2021 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Waarom niet even een bandje met reflectie erop leggen?
Is nog geen 15 minuten werk voor beide banden!
Naast het voordeel van 10x betere reflectie (die tape werkt in de praktijk écht nauwelijks helaas, heb het ook op m’n eerste ES geplakt) heb je dan ook het voordeel van nooit meer lek als je er een beetje goed Schwalbe bandje opplakt (ook uit ervaring, al ruim 4 jaar en dik 16.000 km. geen lek gehad!).
Waarom je eigen veiligheid te grabbel gooien met die tape? Op een foto met flits of onder een directe hoek met zaklamp ziet het er redelijk uit, maar in de praktijk onder beweeglijke omstandigheden kansloos en praktisch onzichtbaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 15:07
Nou het gaat hier over ervaringen he. Inmiddels 2000km gereden. Heb nog nooit zo'n wanproduct meegemaakt. Het is een regelrechte schande dat dit een Nederlandse fiets is, wat zou moeten staan voor kwaliteit en duurzaamheid.

Hij gaat vandaag voor de 4de keer naar een servicepunt, waar voor in totaal de 6e keer (!!) een nieuwe e-shifter wordt vervangen. Er zit speling op de achteras. Er zit roest op elementen. De lak is zo dun dat er inmiddels dikke krassen op zitten door stalling en andere fietsen. Oh en er er zit al vanaf dag 1 een slag in het voorwiel.

Lees je dit topic om je te orienteren; laat hem staan, je krijgt er spijt van.

[ Voor 4% gewijzigd door MacDokie op 21-12-2021 10:12 ]

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Laatst online: 12:23
MacDokie schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:07:
Nou het gaat hier over ervaringen he. Inmiddels 2000km gereden. Heb nog nooit zo'n wanproduct meegemaakt. Het is een regelrechte schande dat dit een Nederlandse fiets is, wat zou moeten staan voor kwaliteit en duurzaamheid.

Hij gaat vandaag voor de 4de keer naar een servicepunt, waar voor in totaal de 6e keer (!!) een nieuwe e-shifter wordt vervangen. Er zit speling op de achteras. Er zit roest op elementen. De lak is zo dun dat er inmiddels dikke krassen op zitten door stalling en andere fietsen. Oh en er er zit al vanaf dag 1 een slag in het voorwiel.

Lees je dit topic om je te orienteren; laat hem staan, je krijgt er spijt van.
of niet... 1750 kilometer zonder enige error of probleem kan ook. blijft lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
.

[ Voor 6% gewijzigd door bombadil op 21-12-2021 19:23 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Zo te zien voor iedereen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3xuRyvy1jL0JUq9BR1CqPwh_4_Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cHSxTum2TmZib1GxPZvEN9mn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 15:07
bakkie1985 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:21:
[...]

of niet... 1750 kilometer zonder enige error of probleem kan ook. blijft lastig.
Inderdaad lastig…een fabrikant die er een soort loterij van maakt of de producten het gaan volhouden en storingsvrij blijven 8)7

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Ik heb afgelopen vrijdag een van Moof besteld. Helaas voor de kortingscode actie. Ik heb geen idee of ze daar nog wat mee kunnen doen? Daarnaast heb ik na de bestelling geen bevestiging per mail gehad. Heel vraag. Echter kreeg ik net ook nog een smsje van PostNL dat ik in mijn mailbox moest kijken om een leveringsafspaak in te planning. Echter zit er helemaal geen mail in mijn mailbox. Vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Sunri5e schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:07:
Ik heb afgelopen vrijdag een van Moof besteld. Helaas voor de kortingscode actie. Ik heb geen idee of ze daar nog wat mee kunnen doen? Daarnaast heb ik na de bestelling geen bevestiging per mail gehad. Heel vraag. Echter kreeg ik net ook nog een smsje van PostNL dat ik in mijn mailbox moest kijken om een leveringsafspaak in te planning. Echter zit er helemaal geen mail in mijn mailbox. Vreemd!
Zeker even contact opnemen met de klantenservice! gaat toch om een hoop geld.

Als ze je geen geld willen teruggeven, zou ik de huidige bestelling annuleren en opnieuw bestellen, nadeel is dat je dan wel even nog een keer 2000 euro beschikbaar moet hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
HBO88 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:10:
[...]

Zeker even contact opnemen met de klantenservice! gaat toch om een hoop geld.

Als ze je geen geld willen teruggeven, zou ik de huidige bestelling annuleren en opnieuw bestellen, nadeel is dat je dan wel even nog een keer 2000 euro beschikbaar moet hebben..
Ze willen alleen een kortingscode geven op accessoires. Laat ik er die nou al bij besteld hebben..... Dan maar retour en een nieuwe bestellen als ze het zo willen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-06 22:23
Hmm dat is jammer, mijn werk biedt pas een fietsenplan aan vanaf 1 januari :? ik wil daarop wachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
0Burner0 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:33:
[...]

Hmm dat is jammer, mijn werk biedt pas een fietsenplan aan vanaf 1 januari :? ik wil daarop wachten
Zou even aan personeelszaken vragen hoe dat zit. Als je nu besteld heb je je fiets pas na 1 januari verwacht ik.

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-06 21:37
Yearly recap binnen op de mail. 1372 km gereden dit jaar (heb hem vanaf augustus). Ook zonder serieuze errors nog (paar keer error van een koude batterij die na een reboot verholpen was). Daarmee al in de top 12% van Nederland. Dat betekend dat mensen of veel errors hebben en niet zoveel kunnen fietsen, of hem gewoon niet zoveel gebruiken. Ben wel benieuwd naar de statistieken hoeveel mensen gemiddeld rijden in een jaar met zo'n ebike.

• MatMich
Bartske schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:38:
Yearly recap binnen op de mail. 1372 km gereden dit jaar (heb hem vanaf augustus). Ook zonder serieuze errors nog (paar keer error van een koude batterij die na een reboot verholpen was). Daarmee al in de top 12% van Nederland. Dat betekend dat mensen of veel errors hebben en niet zoveel kunnen fietsen, of hem gewoon niet zoveel gebruiken. Ben wel benieuwd naar de statistieken hoeveel mensen gemiddeld rijden in een jaar met zo'n ebike.
Leuk mailtje maar klopt niets van.
Ritten zonder telefoon (die ik meestal maak) of zonder ondersteuning wat ik ook wel doe, aangezien dit net zo goed kan als op een “gewone” fiets, worden niet meegeteld.
Overigens zit ik nog in de top met 2% longest ride 46km 8)7 en 70% met aantal km’s.
Dat is dan volgens vanMoof 127 km.
Haha dat rijd ik letterlijk per week.
Pagina: 1 ... 103 ... 144 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.