• roffeltjes
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 08:44
Bruzski schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:12:
[...]
Toevallig heb ik een setje Pirelli E-cycle bandjes bij onze FM opleiding op werk zien liggen, eens morgen kijken of dit 28 inchers zijn, ook wil ik met stikstof vulling gaan experimenten, ik hoor daar goede verhalen over. ;)
Ik ben benieuwd naar de Pirelli's!

• SpeedyP
  • Registratie: november 2021
  • Laatst online: 16-11 18:03
cautje schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:41:
Goedemorgen,
Ik heb wat gedoe met "Find my app""
Mijn fiets zie ik niet meer maar er staan "Objecten gevonden bij jou" wel een vanmoof S3 &X3" laats gezien een minuut geleden en een "Onbekende accessoire"laats gezoen 30 ocktober.
De S3 zal natuurlijk wel mijn fiets zijn, maar hoe krijg ik hem weer terug in de app?
Ik heb de stappen al doorlopen.
Ideeën zijn welkom, Bedankt!

Step 1

Make sure your bike is unlocked and running on the latest firmware.

Step 2

Open the Find My app on your iOS device and tap on the ‘Items’ tab. Tap the ‘Add item’ button and quickly press the power button on the bottom of the top tube twice.

Step 3

You’ll hear a twinkling sound and see an animation on the Matrix Display as the bike connects to the Find My network. You will need to be using an iPhone or with iOS 14.3 or later, iPad with iPadOS 14.3 or later, or a Mac with Big Sur macOS 11.1 or later.
Heb ik ook gehad. Oplossing: op je mobiel uitloggen bij AppleID en opnieuw inloggen.

• Dejagan
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 16:50
Gistermiddag stond dan de postbode voor de deur met mijn vervangende Vanmoof. Verbazend genoeg was deze vooraf in elkaar gezet, na wat beter te kijken was dit duidelijk een retour / gerepareerde defecte zonder het find my logo aan de onderkant van de framebuis. Volgens de app heeft hij wel find my, klopt dat dan ook? Is het zinvol hierover contact op te nemen, want dit is dus een outletmodel o.i.d. ipv een gloednieuwe en daar heb ik wel gewoon voor betaald? Vanmoof app gaf 0.1km gereden aan en de Moofer app 25km op frame en 0.1 in de VM database.

Verder rijdt hij wel echt perfect en ben ik tot nu toe zeer tevreden.

• bakkie1985
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 01-12 20:06
Zojuist even bij VM Amsterdam geweest omdat ik er toevallig in de buurt was. Gelijk even een gewone zadelpen meegenomen voor de S3. Ik werd vriendelijk geholpen!
Gelijk een El-Cheapo zadel gekocht en dat zit wat mij betreft al 20x beter.

• Roo
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online

Roo

He knows, you know

Weet iemand hoe de fiets meldt dat het alarm afgaat? Ik dacht dat het alleen kon via Bluetooth, maar volgens mij meldt mijn fiets zich tegenwoordig zelf ook bij VM. Ik heb nu al twee keer een mail ontvangen met als subject "Het alarm van je fiets is afgegaan" en de tekst in de mail is:
Hi,

Geen paniek – het zou kunnen dat dit een foutje was, maar we raden aan om zo snel mogelijk even te gaan kijken of je fiets nog veilig is. Uit voorzorg hebben we de locatie-tracking al geactiveerd. Zodra je telefoon weer verbinding maakt met je fiets, wordt de locatie-tracking automatisch gedeactiveerd.
En verder nog meer info over acties die je kan ondernemen. Op zich heel mooi mailtje, maar dat moet de fiets dan zelf via een online verbinding ergens melden lijkt me. Is dat wellicht iets nieuws in de nieuwe generatie S3? Op mijn vorige (1gen) S3 zat dit volgens mij niet (nooit mail gehad), heb nu een hele nieuwe.

Thank God for the Internet

• HBO88
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 09:40
Roo schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:47:
Weet iemand hoe de fiets meldt dat het alarm afgaat? Ik dacht dat het alleen kon via Bluetooth, maar volgens mij meldt mijn fiets zich tegenwoordig zelf ook bij VM. Ik heb nu al twee keer een mail ontvangen met als subject "Het alarm van je fiets is afgegaan" en de tekst in de mail is:

[...]

En verder nog meer info over acties die je kan ondernemen. Op zich heel mooi mailtje, maar dat moet de fiets dan zelf via een online verbinding ergens melden lijkt me. Is dat wellicht iets nieuws in de nieuwe generatie S3? Op mijn vorige (1gen) S3 zat dit volgens mij niet (nooit mail gehad), heb nu een hele nieuwe.
Ik heb een S3 van de vorige generatie, maar ik kreeg toevallig vorige week ook die mail.
Volgens mij heeft VM wel eens uitgelegd dat ze op afstand gewoon data kunnen uitlezen dmv die sim kaart.

• cwtim
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 13:54
cautje schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:41:
Goedemorgen,
Ik heb wat gedoe met "Find my app""
Mijn fiets zie ik niet meer maar er staan "Objecten gevonden bij jou" wel een vanmoof S3 &X3" laats gezien een minuut geleden en een "Onbekende accessoire"laats gezoen 30 ocktober.
De S3 zal natuurlijk wel mijn fiets zijn, maar hoe krijg ik hem weer terug in de app?
Ik heb de stappen al doorlopen.
Ideeën zijn welkom, Bedankt!

Step 1

Make sure your bike is unlocked and running on the latest firmware.

Step 2

Open the Find My app on your iOS device and tap on the ‘Items’ tab. Tap the ‘Add item’ button and quickly press the power button on the bottom of the top tube twice.

Step 3

You’ll hear a twinkling sound and see an animation on the Matrix Display as the bike connects to the Find My network. You will need to be using an iPhone or with iOS 14.3 or later, iPad with iPadOS 14.3 or later, or a Mac with Big Sur macOS 11.1 or later.
AppleID uitloggen en weer inloggen.

Als dat niet werkt, verwijder de AirTag uit je gekoppelde AirTags. Unlock de fiets druk dan vijf of zes keer achter elkaar op de reset knop op de fiets. De AirTag zal dan gereset worden en je kan m weer opnieuw toevoegen zoals beschreven.

Kwam niet meer tegen of het vijf of zes keer drukken is, stond ergens op Reddit.

• cautje
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 14:51
Top,

Dat ga ik proberen.

AppleID uitloggen en weer inloggen Op de iPhone zelf? Dat kan niet dacht ik. Alleen wachtwoord wijzigen. Of zie ik iets over het hoofd?

Bedankt!

• SpeedyP
  • Registratie: november 2021
  • Laatst online: 16-11 18:03
cautje schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:02:
Top,

Dat ga ik proberen.

AppleID uitloggen en weer inloggen Op de iPhone zelf? Dat kan niet dacht ik. Alleen wachtwoord wijzigen. Of zie ik iets over het hoofd?

Bedankt!
Instellingen, klik op je naam ( iCloud,AppleID) helemaal onderaan uitloggen.

• litebyte
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 01-12 19:44

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

roffeltjes schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:56:
[...]

Ja. FWIW ik rij op moderne Schwalbe en Continental banden echt nooit meer lek. Ik heb de laatste 6 jaar in en rond Amsterdam geen lek gehad. Mijn vrouw ééntje (spijkertje). Allebei 45k+ kilometers en dat was grotendeels met hele frele Schwalbe Marathon Supreme's. Continental een zelfde laken een pak, nog nooit lek gehad met een Continental top contact winter2. Sterker nog, op mijn Racefietsen rij ik ook al 15 jaar met Continental GP3000 en ik kan me maar twee lekken herinneren, ondanks dat ik toch wel wat kilometers heb gemaakt.

Je kan glas soms gewoon niet vermijden (je ziet het te laat), maar blijkbaar zijn ze dusdanig goed dat het bijna alles tegenhoudt. Je hebt ook wel echt onplatbare banden met nog meer brekerlagen, maar dat beinvloed de soepelheid van de band teveel en komen er bij mij gewoon niet in.

Hier wat info van de fabrikanten, hun eigen claims over lekbestendigheid vind ik dus heel goed kloppen (je kan uiteraard pech hebben).

https://www.schwalbe.com/en/tour-reader/super-moto

Ik zou ook naar de Allmotion kijken, die is aanzienlijk soepeler/lichter en zal dus meer comfort geven en misschien iets lichter rollen (dus meer actieradius). Maar rolweerstand is vanaf 20kmpu pinda's tov luchtweerstand, dus verwacht ook geen wonderen. (Ja, die is ook haast niet lek te krijgen)

https://www.schwalbe.com/en/tour-reader/marathon-almotion

Als je belachelijk veel grip wil op elke ondergrond inclusief ijs:

https://www.continental-t...p-contact-winter2-premium
Dank Roffeltjes! genoeg (anti-lek) opties dus! :)

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D500, D800, D850, - lenses nikkor 14-24/2.8, 24-70/2.8, 35-70/2.8, 70-200/2.8, 85/1.8, 50/1.8, 35/1.4, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2 - flash SB800]

• bakkie1985
Iemand de afgelopen tijd nog een bestelde powerbank ontvangen?
Ik heb mijne begin okt besteld zal volgens Vanmoof op 10-11 verstuurd worden echter is de cancelknop nogsteeds actief.

• Joephh
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 16-11 22:32
Tips hoe te voorkomen dat je lader gestolen wordt in een gemeenschappelijke fietsenstalling?

• Eddy 6 pack
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 01-12 22:03
Joephh schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:15:
Tips hoe te voorkomen dat je lader gestolen wordt in een gemeenschappelijke fietsenstalling?
Voor tijdens vakanties heb ik aan de lader een kabel vastgemaakt met een stevige slangklem eromheen en daar weer tape overheen gedaan. Niet geheel diefstalproof maar ook niet 1, 2, 3 mee te gritsen! (Behalve het stroomkabeltje dan…)
Dan moet het schorriemorrie toch eerst de tape verwijderen en een sleuteltje 10 of schroevendraaier bij zich hebben.

V70 T6 AWD Polestar C70 T5 Dynaudio

• hansvanhengel
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 19-11 11:27
Sinds afgelopen weekend ben ik ook een blije bezitter van de VanMoof. Tot nog toe natuurlijk erg blij hiermee, maar er zijn toch een paar vraagjes die ik heb.

1. Zijn er nog meer mensen die de fiets voor dagelijks gebruik (woon-werk) gebruiken? Ik zal mijn fiets elke dag voor het woon-werk verkeer gebruiken en hij zal dus snel rond 500+ km per maand gaan lopen. Hebben mensen ervaring met hoe de fiets zich houd onder zulk "zwaar" gebruik?

2. Hoe gaan mensen om met het opladen van de fiets op het werk. Ik moet zeggen dat het een prachtige fiets is, maar het niet los kunnen halen van de accu is toch wel lastig af en toe. Ik kan mijn fiets praktisch alleen thuis laden.

3. Hoe is de ervaring met de powerbank als eventuele laad oplossing? Het voelt als een hele dure oplossing voor een probleem dat weinig elektrische fietsen hebben.

• cautje
Wellicht een lader bijkopen via marktplaats?

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 16:07
hansvanhengel schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:53:
Sinds afgelopen weekend ben ik ook een blije bezitter van de VanMoof. Tot nog toe natuurlijk erg blij hiermee, maar er zijn toch een paar vraagjes die ik heb.

1. Zijn er nog meer mensen die de fiets voor dagelijks gebruik (woon-werk) gebruiken? Ik zal mijn fiets elke dag voor het woon-werk verkeer gebruiken en hij zal dus snel rond 500+ km per maand gaan lopen. Hebben mensen ervaring met hoe de fiets zich houd onder zulk "zwaar" gebruik?

2. Hoe gaan mensen om met het opladen van de fiets op het werk. Ik moet zeggen dat het een prachtige fiets is, maar het niet los kunnen halen van de accu is toch wel lastig af en toe. Ik kan mijn fiets praktisch alleen thuis laden.

3. Hoe is de ervaring met de powerbank als eventuele laad oplossing? Het voelt als een hele dure oplossing voor een probleem dat weinig elektrische fietsen hebben.
Je rit naar het werk is dus ca 15km per dag. Dat kan je toch makkelijk met thuis laden?
Laden onderweg is overrated. Ten eerste zijn er toch maar weinig mensen die 70Km overschrijden per dag.
Ten tweede, de meeste laders zijn traag. Op een uurtje heb je meestal maar 20% bijgeladen. Dus een fietstoch van een dag met een lunch er bij levert je hooguit 20% extra capaciteit op.

• hansvanhengel
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 19-11 11:27
Tommie12 schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:15:
[...]

Je rit naar het werk is dus ca 15km per dag. Dat kan je toch makkelijk met thuis laden?
Laden onderweg is overrated. Ten eerste zijn er toch maar weinig mensen die 70Km overschrijden per dag.
Ten tweede, de meeste laders zijn traag. Op een uurtje heb je meestal maar 20% bijgeladen. Dus een fietstoch van een dag met een lunch er bij levert je hooguit 20% extra capaciteit op.
Nee, dat is 30km per dag. Dus ik kan inderdaad prima thuis laden, ervan uitgaand dat ik dit inderdaad makkelijk haal, zelfs constant in stand 4. Ik vind het idee alleen wel heel fijn om op kantoor te kunnen laden, just in case.

• Tommie12
hansvanhengel schreef op maandag 8 november 2021 @ 17:04:
[...]

Nee, dat is 30km per dag. Dus ik kan inderdaad prima thuis laden, ervan uitgaand dat ik dit inderdaad makkelijk haal, zelfs constant in stand 4. Ik vind het idee alleen wel heel fijn om op kantoor te kunnen laden, just in case.
Range anxiety is voor beginners....
Gewoon elke avond aan de kabel thuis, anders zal je aan je werkgever een overdekte plek binnen moeten vragen met een stopcontact en een lader bijkopen. (of iedere keer mee nemen, maar dat raak je beu)

• iscorpio
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 01-12 21:45
Tommie12 schreef op maandag 8 november 2021 @ 17:26:
Range anxiety is voor beginners....
Gewoon elke avond aan de kabel thuis, anders zal je aan je werkgever een overdekte plek binnen moeten vragen met een stopcontact en een lader bijkopen. (of iedere keer mee nemen, maar dat raak je beu)
Ook hier voor ‘just in case’ een tweede lader via Marktplaats gekocht.

Baas heeft overdekte fietsenstalling met stroom. Check
Ik word het meenemen van een extra lader niet zat, de fietstas waar de lader in zit wordt het niet zat en de VM al helemaal niet. Check.

:)

• Bruzski
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 30-11 23:06
iscorpio schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:00:
[...]

Ook hier voor ‘just in case’ een tweede lader via Marktplaats gekocht.

Baas heeft overdekte fietsenstalling met stroom. Check
Ik word het meenemen van een extra lader niet zat, de fietstas waar de lader in zit wordt het niet zat en de VM al helemaal niet. Check.

:)
Wij hebben op werk voldoende laadpunten in de stalling, maar zelf laad mijn fiets daar nooit op, doe ik thuis wel, ik heb niettemin voor de zekerheid wel een zwaardere lader laten maken voor het snelle opladen. :)

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator ☁ (ICQ 8297373)

• Smartbikers
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 07:26
Bruzski schreef op woensdag 10 november 2021 @ 01:15:
[...]

Wij hebben op werk voldoende laadpunten in de stalling, maar zelf laad mijn fiets daar nooit op, doe ik thuis wel, ik heb niettemin voor de zekerheid wel een zwaardere lader laten maken voor het snelle opladen. :)
Een zwaardere lader laten maken ? Wat bedoel je hiermee ?

• HBO88
Bruzski schreef op woensdag 10 november 2021 @ 01:15:
[...]

ben beniewd naar de specs van de lader en waar je die hebt laten maken

• bakkie1985
Viel mij vandaag eigenlijk pas op dat er rondom de cijfers op het matrixdisplay ineens een soort schaduw langs naast en onder de cijfers is gekomen. Was dit vanaf het begin al of is het iets van de laatste update?

• Bruzski
Kom ik zojuist thuis. :(

[Voor 21% gewijzigd door Bruzski op 10-11-2021 21:10]

• Eddy 6 pack
Da fakk!
Afgebroken? Of moer losgelopen?

• Bruzski
Eddy 6 pack schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:28:
[...]

Da fakk!
Afgebroken? Of moer losgelopen?
Imbusbout was weg, zeker losgetrild :/

Gelukkig nog spare parts rondliggen, pfff

• Tommie12
@Bruzski
Ik zou het wel rapporteren. Dat is een mogelijk veiligheidsprobleem.
Bout zat niet op correcte spanning of de constructie is te zwak.
Dit hoort niet.

• Bruzski
Tommie12 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 23:04:
@Bruzski
Ik zou het wel rapporteren. Dat is een mogelijk veiligheidsprobleem.
Bout zat niet op correcte spanning of de constructie is te zwak.
Dit hoort niet.
Ik heb VM een mail gestuurd, ik verwacht een positieve reactie, ik heb immers al een aantal keer een tegemoetkoming ontvangen in het verleden, krom spatbord, los achterlichtje en een niet mooi geplaatst voorbandje, kortom prima service. :)

• DjVe
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 12:44

DjVe

Hatsaflats!

Bruzski schreef op woensdag 10 november 2021 @ 21:05:
[...]

Imbusbout was weg, zeker losgetrild :/

Gelukkig nog spare parts rondliggen, pfff
[Afbeelding]
Heb ik ook gehad. De bout op de crank had een zeer minimale hoeveelheid locktite op de schroefdraad. Ik heb er zelf wat aangebracht en nu zit het wel goed.

• MatMich
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 14:56
topic doorgelezen op google gezocht maar ik vind geen oplossing.
De app (Samsung S20) heeft geconnect met de s3 (1.7.2) maar ik krijg het niet meer voor elkaar
Telefoon aan en uit
BT aan en uit
Dichtbij staan
Fiets resetten
vliegtuigstand
Alle rechten voor de app.
Fiets gereset.
Maar helaas het wil gewoonweg niet (meer) verbinden
Hij probeert wel te connecten maar faalt uiteindelijk steeds weer.
Ik word hier hoorndol van.
Wat doe ik fout?

• Jan Driebeen
  • Laatst online: 01-12 20:56
Even off-topic, Ik ben nog steeds heel blij met mijn S3, maar wat vinden jullie van deze e-bike?

• Bruzski
Jan Driebeen schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:26:
Even off-topic, Ik ben nog steeds heel blij met mijn S3, maar wat vinden jullie van deze e-bike?
Mooi dingetje, wel prijzig :/

Die van Harley-Davidson is ook best oke! :*)

[Voor 39% gewijzigd door Bruzski op 11-11-2021 22:09]

• mark1541
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 16:26
Ik overweeg ook een s3 te kopen maar wat is het bouwpakket

Moet je de hele fiets in elkaar zetten of valt het mee ?

• Wheeliemaker
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 14:02
mark1541 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:27:

Voorwiel bevestigen, stroomkabel erin. Stuur recht, Pedalen erop schroeven. That's it. 30" werk.

• HBO88
mark1541 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:27:

of je koopt er 1 uit de outlet, vaak zijn die nog helemaal nieuw. Daar hoef je enkel stuur recht te zetten

• mark1541
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 16:26
Wheeliemaker schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:29:
[...]

Voorwiel bevestigen, stroomkabel erin. Stuur recht, Pedalen erop schroeven. That's it. 30" werk.
Ooh piece of cake dan !

Wel twijfel ik aan het feit als er wat mis is met de fiets je niet voor onderhoud naar de gewone fietsenwinkel kan gaan …

• Wheeliemaker
mark1541 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:38:
[...]

Ooh piece of cake dan !

Wel twijfel ik aan het feit als er wat mis is met de fiets je niet voor onderhoud naar de gewone fietsenwinkel kan gaan …
Wel een nadeel, maar hier kun je vinden waar zeker support wordt geleverd:
https://www.vanmoof.com/nl-NL/stores
En een goedwillende andere fietsenmaker kan veel natuurlijk wel oplossen maar daar moet je vaak wel even naar zoeken.

• MatMich
Ik begrijp nu dat je met de officiële app van VM nu ook tijdens het rijden kan schakelen.
Bij mij mij werkt dat soms. (Nogal buggy)
Dus ik ga stilstaan en denk dan te gaan terugschakelen van bv 4 naar 3 naar 2 of 1 en zelfs 0.
Maar ik begrijp nu dat dat over ondersteuningsniveaus gaat.
Kortom ik ben het eigenlijk een beetje kwijt.
Erger nog je kunt hier eigenlijk nergens een goede uitleg over vinden.
Het lijkt erop dat de cijfers bij stilstand dus niet over versnellingen gaan.
Dat schijnen 4 puntjes op het display te zijn.
Is er ienand die mij dit kan uitleggen of een link sturen waar ik er iets over kan lezen?

• Eddy 6 pack
DjVe schreef op donderdag 11 november 2021 @ 06:00:
[...]

Heb ik ook gehad. De bout op de crank had een zeer minimale hoeveelheid locktite op de schroefdraad. Ik heb er zelf wat aangebracht en nu zit het wel goed.
Ik had ze voor de zekerheid ook even gecheckt.
Zaten niet los, maar konden wel iets strakker.
Weet iemand de hoeveelheid nm waarmee het vast moet? Wil dan ook gelijk een likje Shimano montagepasta op de schroefdraad doen.

• Tilburgers
  • Laatst online: 29-11 23:42
MatMich schreef op zondag 14 november 2021 @ 18:57:
Ik begrijp nu dat je met de officiële app van VM nu ook tijdens het rijden kan schakelen.
Bij mij mij werkt dat soms. (Nogal buggy)
Dus ik ga stilstaan en denk dan te gaan terugschakelen van bv 4 naar 3 naar 2 of 1 en zelfs 0.
Maar ik begrijp nu dat dat over ondersteuningsniveaus gaat.
Kortom ik ben het eigenlijk een beetje kwijt.
Erger nog je kunt hier eigenlijk nergens een goede uitleg over vinden.
Het lijkt erop dat de cijfers bij stilstand dus niet over versnellingen gaan.
Dat schijnen 4 puntjes op het display te zijn.
Is er ienand die mij dit kan uitleggen of een link sturen waar ik er iets over kan lezen?
Er vanuit gaande dat je de optie hebt ingesteld in de app het volgende;

Wanneer je rijdend je ondersteunings stand wilt wijzigen: stop met trappen en houd boostknop ingedrukt, de fiets doorloopt nu de ondersteunings standen, wanneer je bij de juiste ondersteunings stand bent laat je de knop weer los en kun je weer verder trappen.

Wanneer je op wilt schakelen: druk tijdens het trappen kort 2x achter elkaar de boostknop in, hij schakelt dan 1 versnelling omhoog.
Wanneer je omlaag wilt schakelen: druk tijdens het trappen de belknop in en houd deze ingedrukt, druk daarna 2x kort op de boostknop, hij schakelt nu 1 versnelling omlaag. Laat de belknop weer los.

Ook handig om te weten: wanneer je tot stilstand komt met de fiets, hij automatisch terugschakelt naar de 1e versnelling.

[Voor 0% gewijzigd door Tilburgers op 14-11-2021 22:19. Reden: komma's geplaatst]

• MatMich
Tilburgers schreef op zondag 14 november 2021 @ 22:17:
[...]

Er vanuit gaande dat je de optie hebt ingesteld in de app het volgende;

Wanneer je rijdend je ondersteunings stand wilt wijzigen: stop met trappen en houd boostknop ingedrukt, de fiets doorloopt nu de ondersteunings standen, wanneer je bij de juiste ondersteunings stand bent laat je de knop weer los en kun je weer verder trappen.

Wanneer je op wilt schakelen: druk tijdens het trappen kort 2x achter elkaar de boostknop in, hij schakelt dan 1 versnelling omhoog.
Wanneer je omlaag wilt schakelen: druk tijdens het trappen de belknop in en houd deze ingedrukt, druk daarna 2x kort op de boostknop, hij schakelt nu 1 versnelling omlaag. Laat de belknop weer los.

Ook handig om te weten: wanneer je tot stilstand komt met de fiets, hij automatisch terugschakelt naar de 1e versnelling.
Dankjewel en hoe zie (of hoor) ik hoe de ondersteuningsstand verandert?
Zijn dat die 4 puntjes op het display? Of zijn dat de versnellingen? Maar die zie ik dus niet tijdens het rijden.
Kortom ik snap nog steeds niet hoe ik wat waar kan zien.

• moppentappers
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 15:33
Ik heb nu zo'n vanmoof Veer belt, erg blij mee maar het lijkt wel alsof wanneer je vanuit stilstand gaat rijden het veel zwaarder gaat. Iemand anders die de aandrijfriem ook heeft geplaatst en hetzelfde heeft of juist niet?

• Tilburgers
MatMich schreef op zondag 14 november 2021 @ 22:31:
[...]

Dankjewel en hoe zie (of hoor) ik hoe de ondersteuningsstand verandert?
Zijn dat die 4 puntjes op het display? Of zijn dat de versnellingen? Maar die zie ik dus niet tijdens het rijden.
Kortom ik snap nog steeds niet hoe ik wat waar kan zien.
Ondersteuningsstand zijn de cijfers 0 t/m 4, en puntjes van links naar rechts zijn de versnellingen (4x).

• MatMich
Tilburgers schreef op zondag 14 november 2021 @ 23:16:
[...]

Ondersteuningsstand zijn de cijfers 0 t/m 4, en puntjes van links naar rechts zijn de versnellingen (4x).
Thx duidelijk. Alleen hoe kun je dan zien in welke ondersteuningsstand je rijdt?
Want ik zie tijdens het rijden niets op het display (ook niet tijdens het veranderen) behalve de snelheid en de accu, en dus naar ik begrijp ook wel de versnelling (puntjes)

• Tilburgers
MatMich schreef op zondag 14 november 2021 @ 23:24:
[...]

Thx duidelijk. Alleen hoe kun je dan zien in welke ondersteuningsstand je rijdt?
Want ik zie tijdens het rijden niets op het display (ook niet tijdens het veranderen) behalve de snelheid en de accu, en dus naar ik begrijp ook wel de versnelling (puntjes)
Tijdens het veranderen van ondersteunings stand is deze kortstondig te zien op de plek waar normaal de snelheid wordt aangegeven, dit verdwijnt idd weer vrij snel. Je kunt tijdens het fietsen dus niet zien in welke stand je rijdt.

• MatMich
Tilburgers schreef op zondag 14 november 2021 @ 23:53:
[...]

Tijdens het veranderen van ondersteunings stand is deze kortstondig te zien op de plek waar normaal de snelheid wordt aangegeven, dit verdwijnt idd weer vrij snel. Je kunt tijdens het fietsen dus niet zien in welke stand je rijdt.
ok thx
was me nog niet opgevallen maar ga het morgen meteen proberen en laat het dan weten.

• Eddy 6 pack
Ik zag dat de levertijd van de S3 nu binnen 7 dagen is! Wat zou er zijn?
Is de klad eruit, is er voorraad opgebouwd?
En hoe staat het met de CS? Is dat ook verbeterd? Iemand ervaring mee laatste tijd?
Ik bedoel, als dat allemaal verbeterd is, mag dat hier ook wel gemeld worden vind ik.

• Tommie12
Eddy 6 pack schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:31:
Ik zag dat de levertijd van de S3 nu binnen 7 dagen is! Wat zou er zijn?
Is de klad eruit, is er voorraad opgebouwd?
En hoe staat het met de CS? Is dat ook verbeterd? Iemand ervaring mee laatste tijd?
Ik bedoel, als dat allemaal verbeterd is, mag dat hier ook wel gemeld worden vind ik.
Zouden er een paar volle containers ontscheept zijn?

• Eddy 6 pack
Tommie12 schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:55:
[...]

Zouden er een paar volle containers ontscheept zijn?
Of meer concurrentie..🤭

• MatMich
Tilburgers schreef op zondag 14 november 2021 @ 23:53:
[...]

Dank voor deze hulp.
Het zal ongetwijfeld wel ergens te vinden geweest zijn maar ik kon het niet vinden en vind het heel erg vriendelijk van je dat je me hebt geholpen.
Dat is 1 ;)
Ik vind dit dus briljant, door deze functie is de fiets voor mij persoonlijk helemaal top.
Dit vind ik veel nuttiger dan handmatig schakelen.
Sterker nog door het wisselen van ondesteuningsstanden zie ik daar voor mijzelf het nut niet meer van in.
Ik wil graag enkele malen per week min of meer recreatief fietsen (30km) en dat is nu helemaal top.
Sterker nog ik heb vandaag ook een kilometer of 10 helemaal zonder ondersteuning (0) gefietst en als het dan een beetje zwaar wordt werkt ook in deze stand de boosterknop gewoon.
Overigens fietst zonder ondersteuning een beetje raar, alsof hij wat tegenhoudt.
Maar als ik dan naar mijn snelheid kijk rijd ik gewoon een kilometertje of 20 met naar mijn idee uiteindelijk dezelfde trapweerstand als op mijn oude gewone fiets.
Dus nogmaals, voor mij helemaal de fiets die ik zocht, briljant apparaat _/-\o_

• Wheeliemaker
https://www.vanmoof.com/blog/en/new-vanmoof-app-features
Nieuwe update. Met redelijk veel bombarie aangekondigd, maar in praktijk verandert er niet zoveel. Bike sharing is wel aardig. Rides niet heel zinvol. Schakelen en ondersteuning wisselen zat er natuurlijk al in.
Overigens heb ik wel de update een tijdje geleden gehad, maar is deze nog niet "soft" naar me uitgerold.

• bakkie1985
Ik heb op het moment gedoe met de levering van een powerbank.
4 oktober besteld, verwachte verzending 10 november.
op 9 november navraag gedaan via de chat of er wel voorraad was want zelfs de cancel knop was nog aanwezig. Jahoor! genoeg voorraad dit gaan gewoon lukken.
12 november niks verander in mijn account en orderstatus, nogmaals via de chat gevraagd hoe of wat. Deze snapte het niet want voldoende voorraad in warehouse, ze zou de order ''flaggen'' waardoor hij met prio verzonden zou worden.
Inmiddels is het 16 november en heb ik via de facebook chat maar weer eens nagevraagd hoe het nou kan dat deze niet verzonden word.

Iemand ook deze ervaring op dit moment met de powerbank?

• bello2185
  • Registratie: augustus 2009

bello2185

(=゚ω゚)ノ

Ik heb via de fietsregeling van mijn werkgever net een nieuwe S3 ontvangen, na montage werkte deze als een tierelier...voor de eerste 5 ritjes. :'(

Toen ik laatst even naar de stad wilde fietsen hoorde ik een harde klak toen ik op de pedalen stapte om weg te fietsen vanaf huis, daarna bleef de fiets vastzitten in lage versnellingen. De motor blijft wel werken zolang je enige rotaties maakt met de pedalen maar het gevolg is dat je in het luchtledige aan het trappen bent op hoge snelheden.

Onderweg naar de stad heb ik de fiets toen enkele keren herstart, gelocked, unlocked, ondersteuningsniveau veranderd, regio veranderd, handmatige schakelen aan/uit gezet, schakelmoment van plat naar heuvelachtig gezet en weer terug. Uiteindelijk na al dit gepiel werkte de hogere versnellingen weer normaal. Maar vanochtend toen ik wegfietste meteen hetzelfde probleem.

Heb ondertussen bij VanMoof support een nieuwe rear hub aangevraagd aangezien een reparatie afspraak pas begin december kon. Hopen dat dit het fixt.

Heeft iemand in de tussentijd nog tips die ik kan proberen om de versnellingen werkend te krijgen?

(=´∀`)人(´∀`=) 500px | Flickr

• bakkie1985
bello2185 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:46:
Ik heb via de fietsregeling van mijn werkgever net een nieuwe S3 ontvangen, na montage werkte deze als een tierelier...voor de eerste 5 ritjes. :'(

Toen ik laatst even naar de stad wilde fietsen hoorde ik een harde klak toen ik op de pedalen stapte om weg te fietsen vanaf huis, daarna bleef de fiets vastzitten in lage versnellingen. De motor blijft wel werken zolang je enige rotaties maakt met de pedalen maar het gevolg is dat je in het luchtledige aan het trappen bent op hoge snelheden.

Onderweg naar de stad heb ik de fiets toen enkele keren herstart, gelocked, unlocked, ondersteuningsniveau veranderd, regio veranderd, handmatige schakelen aan/uit gezet, schakelmoment van plat naar heuvelachtig gezet en weer terug. Uiteindelijk na al dit gepiel werkte de hogere versnellingen weer normaal. Maar vanochtend toen ik wegfietste meteen hetzelfde probleem.

Heb ondertussen bij VanMoof support een nieuwe rear hub aangevraagd aangezien een reparatie afspraak pas begin december kon. Hopen dat dit het fixt.

Heeft iemand in de tussentijd nog tips die ik kan proberen om de versnellingen werkend te krijgen?
Als je in de gelegheid bent gewoon naar een Vanmoof brandstore gaan en de fiets neerknallen (beetje bozig doen zal helpen). Naar schijnt dat deze dan meteen in behandeling wordt genomen.

• HBO88

sinds kort kun je ook de fiets in shipping mode zetten, zou ook problemen moeten verhelpen. Maar ik weet niet wat het verschil is met een "gewone" reset.
Het is de System restart optie in de app (staat bij de Help topics)

• MorrisMaus
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 12:01

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Een oplossing vergt wat knutselwerk, maar bij werkte het best goed:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/68706778

Uiteindelijk heb ik de fiets voor reparatie naar Utrecht gebracht. Daar hebben ze het achterwiel (was inmiddels het 3e wiel) en de e-shifter vervangen en een firmware gegeven.

Ik heb nu zo'n 100 km hiermee gefietst en de issue lijkt te zijn verholpen. Wel merk ik dat inmiddels het kraken van de versnellingen weer is begonnen :/

• bello2185
  • Registratie: augustus 2009

bello2185

(=゚ω゚)ノ

bakkie1985 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:49:
[...]

Als je in de gelegheid bent gewoon naar een Vanmoof brandstore gaan en de fiets neerknallen (beetje bozig doen zal helpen). Naar schijnt dat deze dan meteen in behandeling wordt genomen.
HBO88 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:17:
[...]

sinds kort kun je ook de fiets in shipping mode zetten, zou ook problemen moeten verhelpen. Maar ik weet niet wat het verschil is met een "gewone" reset.
Het is de System restart optie in de app (staat bij de Help topics)
MorrisMaus schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:56:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Een oplossing vergt wat knutselwerk, maar bij werkte het best goed:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/68706778

Uiteindelijk heb ik de fiets voor reparatie naar Utrecht gebracht. Daar hebben ze het achterwiel (was inmiddels het 3e wiel) en de e-shifter vervangen en een firmware gegeven.

Ik heb nu zo'n 100 km hiermee gefietst en de issue lijkt te zijn verholpen. Wel merk ik dat inmiddels het kraken van de versnellingen weer is begonnen :/
Dank voor de tips! Ik zal dit is even gaan proberen.

(=´∀`)人(´∀`=) 500px | Flickr

• bakkie1985
bakkie1985 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:45:
Ik heb op het moment gedoe met de levering van een powerbank.
4 oktober besteld, verwachte verzending 10 november.
op 9 november navraag gedaan via de chat of er wel voorraad was want zelfs de cancel knop was nog aanwezig. Jahoor! genoeg voorraad dit gaan gewoon lukken.
12 november niks verander in mijn account en orderstatus, nogmaals via de chat gevraagd hoe of wat. Deze snapte het niet want voldoende voorraad in warehouse, ze zou de order ''flaggen'' waardoor hij met prio verzonden zou worden.
Inmiddels is het 16 november en heb ik via de facebook chat maar weer eens nagevraagd hoe het nou kan dat deze niet verzonden word.

Iemand ook deze ervaring op dit moment met de powerbank?
Het wordt nu lachwekkend (triest):

Er is inmiddels een kortingscode uitgebracht per mail van 15% mbt powerbanks, tevens geven ze in die mail aan dat ze binnen een week geleverd worden. Ik wacht al 6 weken en krijg onderstaand antwoord

Hi Bart,

Bedankt voor je bericht. Ik snap je helemaal. Lijkt mij ook erg frustrerend.

Ik ben erachter gekomen waarom jouw bestelling vertraagd is. Wij mogen maar een maximum aantal powerbanks per dag verzenden vanwege bepaalde regulaties op het verzenden van batterijen. Er zijn in principe genoeg powerbanks om uit te leveren (in stock), alleen het proces wordt vertraagd door deze regulaties.

Helaas is er nog geen shippingdate vermeld en wacht ik nog op antwoord van een andere afdeling. Ik snap dat dit niet het nieuws is wat je wil horen en ik vind het ook echt heel vervelend voor je.

Ik zal even navragen of wij jou ergens tegemoet kunnen komen. Ik kom zo snel mogelijk weer bij je terug.

Groet,
Sara ^ VanMoof team💛

• Tommie12
@bakkie1985
Dat is de wetgeving op ADR (gevaarlijke goederen) die ze dwars zit.

Maar blijkbaar hebben ze last om first in-first out te beheersen op hun orderboek.

[Voor 34% gewijzigd door Tommie12 op 17-11-2021 10:56]

• TakeItToTheMax
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 01-12 20:51
Moet je echt je gps aanhebben, naast je bluetooth om je (Android) telefoon met de fiets te verbinden via de VanMoof app?

Ik heb gezocht op internet en daar zie ik niets staan over gps, alleen als je de ritten wilt bijhouden is het nodig. Maar zelf krijg ik mijn fiets niet verbonden met alleen bluetooth aan, doe ik even mijn gps aan dan is er wel gelijk verbinding. Zet ik daarna mijn gps weer uit, dan blijft hij verbonden.

• bakkie1985
Tommie12 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 10:21:
@bakkie1985
Dat is de wetgeving op ADR (gevaarlijke goederen) die ze dwars zit.

Maar blijkbaar hebben ze last om first in-first out te beheersen op hun orderboek.
Ja zeker, wel jammer want is wel planbaar. Je kunt de verzenddatum dan keurig vantevoren inregelen.
De actie met voucher POWERBANK klopt, je krijg 15% korting op dit moment (tmt 16-12-2021) de binnen een week in huis praten ze verder niet over.
Ik heb 15% korting op mijn rekening gestort gekregen, dat is dan wel weer netjes. Nu afwachten wanneer de powerbank binnenkomt, max een week vertraging t.o.v de 10-11 die in mn account staat.

• MatMich
Ik ben vandaag een beetje wezen stoeien met smart speed.
Ik moet zeggen dat ik er niet zo enthousiast over ben.
Ik merk wel dat de vermogensopbouw vloeiend is maar ik vind de ondersteuning eerlijk gezegd continue te sterk.
Ik vind het prettiger om een ondersteuningsstand te kiezen en dan op het eind daarvan het gevoel te hebben dat ik toch nog kan fietsen met enige weerstand.
Bij smart speed ga je bij enige weerstand dus altijd direct sneller.
Het zou eventueel wel prettig zijn als je het zou kunnen begrenzen door alsnog een max. stand, 1 t/m 4 te kunnen kiezen maar dat kan dus niet en ga je bij harder trappen altijd naar max. van stand 4.
Verder is de bluetooth connectie ronduit beroerd.
Bij de officiële app heb ik redelijk snel verbinding maar bij Moofer moet ik eigenlijk altijd mijn telefoon opnieuw opstarten.
*knip* zie topic waarschuwing *knip*
Overigens is mij dat best wel dat eenmalige tientje waard.

[Voor 8% gewijzigd door deepbass909 op 19-11-2021 09:19]

• WasBak
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Begin november mijn S3 ontvangen, en tot gisteren eigenlijk super tevreden. Gisteren ontving ik de frontcarrier, gemonteerd zonder problemen(volgens mij). In de avond na het sporten, direct verschillende errors. 44,20,14,21 het hield maar niet op. De batterij was opeens ook vrij leeg, terwijl ik toch echt met minimaal 70% bij de sportschool aankwam.

Aan de lader gehangen, terwijl er nog steeds een error 21 op stond. Vanmorgen even gaan kijken, fiets helemaal opgeladen en nu niks. Ik heb zonder problemen even een rondje gereden....

En nu? Gewoon maar afwachten of toch maar Van Moof support contacten?

• Eddy 6 pack
Niet om het een of ander, maar is het ook niet weer eens tijd voor update van ‘die andere’ app?
Navigatie, muziek afspelen, wat er al niet meer is geopperd…?

• rolfio
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 17:59
Inmiddels heb ik een proefrit gemaakt hier in Groningen en ik vond het super fietsen! Ook in de hoogste ondersteuningsstand kun je toch met een gangetje van 18 km fietsen, dat is bij mijn eigen fiets anders. Schakelen ging goed, paar keer een klak naar het hoogste verzet.

Helaas vond ik het een te sportieve zit, te ver voorover ondanks de opvulringen. Ook kon ik niet echt met losse handen fietsen. Dat lijkt misschien gek, maar dat doe ik vaak op de mijne, lekker relaxed, handjes in de zak.

• bakkie1985
Eddy 6 pack schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:15:
Niet om het een of ander, maar is het ook niet weer eens tijd voor update van ‘die andere’ app?
Navigatie, muziek afspelen, wat er al niet meer is geopperd…?
Die komt eraan! Toevallig kon jeje vandaag inschrijven om de beta 3.0 te testen. Quinten zoekt zelf de mensen uit die zich hebben opgegeven.

Vandaag ineens de powerbank binnen, plug and play dat moet gezegd zijn.
Ik heb hem nu lekker op de lader liggen, ben benieuwd!

• Tilburgers
rolfio schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:40:
Inmiddels heb ik een proefrit gemaakt hier in Groningen en ik vond het super fietsen! Ook in de hoogste ondersteuningsstand kun je toch met een gangetje van 18 km fietsen, dat is bij mijn eigen fiets anders. Schakelen ging goed, paar keer een klak naar het hoogste verzet.

Helaas vond ik het een te sportieve zit, te ver voorover ondanks de opvulringen. Ook kon ik niet echt met losse handen fietsen. Dat lijkt misschien gek, maar dat doe ik vaak op de mijne, lekker relaxed, handjes in de zak.
Dat is niet echt veilig he? LOL, dit is ook de reden dat ik mijn fiets had teruggestuurd nadat ze mijn voorvork hadden vervangen ivm terugroep aktie (kon daarvoor zonder problemen met losse handen fietsen). Vind het af en toe ook lekker om even rechtop te zitten tijdens fietsen.
Gisteren fiets teruggekregen, is nog niet honderd % maar kan nu weer zonder handen fietsen (moet echter nog iets tegenleunen).

• HBO88
rolfio schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:40:
Ook kon ik niet echt met losse handen fietsen. Dat lijkt misschien gek, maar dat doe ik vaak op de mijne, lekker relaxed, handjes in de zak.
Ik vind dat je juist heel makkelijk zonder handen kan fietsen. Ik doe het ook regelmatig, of ik ga rechterop zitten en hou het stuur met een paar vingers losjes vast met 1 hand

• Tilburgers
HBO88 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 21:43:
[...]

Ik vind dat je juist heel makkelijk zonder handen kan fietsen. Ik doe het ook regelmatig, of ik ga rechterop zitten en hou het stuur met een paar vingers losjes vast met 1 hand
Blijkt dus erg te verschillen per fiets. Ik kon vroeger ook zonder problemen zonder handen fietsen. Echter na vervangen voorvork trok fiets enorm naar links. teruggestuurd en nu wel beter maar nog niet 100%.

• rolfio
Blijkbaar zit er verschil tussen de fietsen onderling. Die ik gisteren mee had was niet meer geheel nieuw. De fiets had al de nodige ervaring...

• TakeItToTheMax
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 01-12 20:51
TakeItToTheMax schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:59:
Moet je echt je gps aanhebben, naast je bluetooth om je (Android) telefoon met de fiets te verbinden via de VanMoof app?

Ik heb gezocht op internet en daar zie ik niets staan over gps, alleen als je de ritten wilt bijhouden is het nodig. Maar zelf krijg ik mijn fiets niet verbonden met alleen bluetooth aan, doe ik even mijn gps aan dan is er wel gelijk verbinding. Zet ik daarna mijn gps weer uit, dan blijft hij verbonden.
Weet iemand het antwoord op mijn vraag?

• oscarwashere
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 13:13
TakeItToTheMax schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:38:
[...]

Zou niet nodig moeten zijn, de GPS wordt alleen gebruikt om de (laatste) locatie van de fiets op de kaart weer te geven. Maar dit is niets noodzakelijks denk ik.

• Bruzski
Eddy 6 pack schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:31:
Vraag ik mij ook af. :/

Het lijkt erop dat mijn S3 met de dag soepeler wordt, hier en daar af en toe een misschakel, voor de rest prima. :)

• Bruzski
TakeItToTheMax schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:38:
[...]

Ik zou het niet weten, ik laat mijn telefoon vaak thuis liggen, ritten worden dan lokaal opgeslagen en syncen automatisch zodra je je telefoon weer in de buurt van je fiets heb.

• Bruzski
Tilburgers schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 10:36:
[...]

Blijkt dus erg te verschillen per fiets. Ik kon vroeger ook zonder problemen zonder handen fietsen. Echter na vervangen voorvork trok fiets enorm naar links. teruggestuurd en nu wel beter maar nog niet 100%.
Inderdaad vreemd, de fiets zou gewoon loeistrak rechtuit moeten fietsen, zelfs zonder handen en op je trappers staan. :/

• Smartbikers
  • Laatst online: 07:26
Ik heb mijn fiets terug na onderhoud.
Ik merkte dat hij weer lekkerder fietst. Enige wat ze wel doen is je regiosetting aanpassen dus dat moet je zelf wel weer even omzetten als je wilt.

De totale kosten kwamen uit op 0 euro voor deze eerste keer. Wat hebben ze gedaan?
Remmen schoongemaakt, piepte als een gek.
Remmen weer op druk gezet, verliezen namelijk snel druk.
slag uit voorwiel halen.
ketting gesmeerd
kleine lak imperfecties weggehaald.
pedalen vaster gezet
wielbouten vaster gezet.

Zeker die laatste twee, leken/lijken toch wat losser te trillen. Ik heb jaren als monteur gewerkt en kan me niet voorstellen dat ik die slapjes aandraai.

• cautje
Goedemorgen,
Ik had al vanaf het begin last van doortrappen en niet of niet goed schakelen.
Hiervoor had ik een nieuwe eshifter gegregen.
Dit heeft niet geholpen.
Nu heb ik een compleet nieuw achterwiel gekregen, dit heb ik gemonteerd en nu fiets die perfect.
Schakeld strak en weinig tot geen gekraak.

Wel lijkt het of de fiets iets zwaarder trapt, maar dat is lastig te bepalen.

Ik ben weer blij!

• rolfio
Uiteindelijk toch maar de knoop doorgehakt en een VM S3 besteld... nu nog even geduld totdat fiets binnen is.

• Wheeliemaker
Mijn fiets ( S3 uit medio 2020) had ook een bezoekje aan vanMoof nodig:
- Versnelling 2 -> 3 ging niet goed, kwam, leek het, terug in de 1 terecht
- trappers draaiden mee als ik mijn voeten van de trappers had. Vrij irritant bij lopen met fiets in de hand want dan gaat de motor aan
- remmen kon ik soms (geen idee waarom dat fluctueerde) heel ver intrekken.

Bezoekje gepland aan VM in Utrecht. Kon na een week ongeveer terecht. Hele fiets nagelopen, ketting vervangen, versnellingshub vervangen onder garantie (dus niet de e-shifter), remblokken vervangen, remmen bijgevuld. Kortom een goede onderhoudsbeurt gehad. Mocht ook wel na 3300 km's. Moest wel betalen voor remblokken en ketting (€69), maar kan ik mee leven. Heb geen Peace of Mind dus dan moet je af en toe wat kosten voor lief nemen. Iets minder dat ze me voor een voldongen feit plaatste ("hebben ze u niet gebeld dan?"), maar al met al toch tevreden. Rijdt weer als een trein.
Kreeg trouwens ook keurig een S2 mee als leenfiets. Moet je wel om vragen trouwens. Aardig fietsje maar S3 heeft wel veel meer power.

• rolfio
rolfio schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:07:
Uiteindelijk toch maar de knoop doorgehakt en een VM S3 besteld... nu nog even geduld totdat fiets binnen is.
En krijg net mail dat mijn fiets onderdelen verzonden zijn :)

[Voor 4% gewijzigd door rolfio op 22-11-2021 12:31]

• WasBak
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
cautje schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:05:
Goedemorgen,
Ik had al vanaf het begin last van doortrappen en niet of niet goed schakelen.
Hiervoor had ik een nieuwe eshifter gegregen.
Dit heeft niet geholpen.
Nu heb ik een compleet nieuw achterwiel gekregen, dit heb ik gemonteerd en nu fiets die perfect.
Schakeld strak en weinig tot geen gekraak.

Wel lijkt het of de fiets iets zwaarder trapt, maar dat is lastig te bepalen.

Ik ben weer blij!
Mag de shifter dan helemaal niet doortrappen? Ik heb namelijk als ik net wegrijd wel een doortrap als ik te snel wil fietsen.

• cautje
@WasBak
Dat had ik ook wel eens maar nu niet meer.
Ook dat ik geen tractie had alleen wat gekraak of dat je eerrt een slag moest trappen voordat die pakt.
Dat lijkt nu voorbij te zijn.
Ik denk niet dat dat aan de eshifter ligt maar iets in de achternaaf van het schakel mechanisme.
Na vervanging van het achterwiel werkt hij echt goed en ik had deze problemen al vanaf het begin.

• bakkie1985
Lees net dat je nu een S3 kan bestellen en binnen 24 uur kan afhalen, voorraad zat!

• rolfio
Vandaag mijn S3, na bijna week wachten, binnen gekomen! Ziet er allemaal goed uit voor zover ik heb kunnen zien. Vanwege het weer nog niet buiten geweest, klein proefritje in huis gemaakt :)

• Tilburgers
rolfio schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 16:48:
Vandaag mijn S3, na bijna week wachten, binnen gekomen! Ziet er allemaal goed uit voor zover ik heb kunnen zien. Vanwege het weer nog niet buiten geweest, klein proefritje in huis gemaakt :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gefeliciteerd hoor! Heb je zo'n groot huis dan? Al in de 4e versnelling geraakt ;) ?
Tis idd niet echt een fijne periode om je fiets te ontvangen wat betreft het weer :/

• rolfio
In deze doorzonwoning lukt dat net niet 😊

• n3b
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 29-11 15:55
rolfio schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 16:48:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier hetzelfde, hopelijk kunnen we morgen een paar uur rijden zonder regen 8)

• rolfio
Inmiddels klein stukje kunnen rijden want het was even droog.... Rijdt super! Schakelt goed, zeker als je via de turbo knop optrekt ;) Overigens verslavend die knop...

Wat ik wel vreemd vond dat de (weinige) km's niet via de app te vinden zijn. Iemand van jullie daar idee over hoe dat kan?

• Axel Moonshine
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 01-12 22:33
rolfio schreef op zondag 28 november 2021 @ 12:21:
Inmiddels klein stukje kunnen rijden want het was even droog.... Rijdt super! Schakelt goed, zeker als je via de turbo knop optrekt ;) Overigens verslavend die knop...

Wat ik wel vreemd vond dat de (weinige) km's niet via de app te vinden zijn. Iemand van jullie daar idee over hoe dat kan?
Heb je "track my rides" wel aangezet?

• Worsteneter
  • Registratie: september 2010
rolfio schreef op zondag 28 november 2021 @ 12:21:

Het tracken is sowieso vrij brak, hij mist best vaak ritten. Bij rides staat bij mij zo'n 800km, totaal aantal km's is ondertussen bijna 1100. Je kan de échte kilometerteller dus vinden onder 'my bike', onder distance. Waarschijnlijk staan daar jouw weinige kilometers wel.

• rolfio
Inmiddels zie ik, na een half uur of zo, wel 1 rit verschijnen met een afstand die niet helemaal klopt. Maar de totale afstand zie ik wel staan bij my bike inderdaad.

• Axel Moonshine
Worsteneter schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:13:
[...]

Het tracken is sowieso vrij brak, hij mist best vaak ritten. Bij rides staat bij mij zo'n 800km, totaal aantal km's is ondertussen bijna 1100. Je kan de échte kilometerteller dus vinden onder 'my bike', onder distance. Waarschijnlijk staan daar jouw weinige kilometers wel.
Sinds de app update is het totaal aantal km's niet meer zichtbaar op die plek, en moet je voor het totaal aantal km's inderdaad naar "my bike". Er is pas 1 dag geweest dat mijn ritje niet zichtbaar is geworden, maar dit was toen bij meerdere personen het geval. Deze rit is toen ook niet zichtbaar geworden in de totaal km's bij "my bike". Ik hou alle ritjes bij in een excel sheet. Bij mij is het verschil tussen "my rides" en "my bike" 2,3 km.

• Axel Moonshine
rolfio schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:51:
Inmiddels zie ik, na een half uur of zo, wel 1 rit verschijnen met een afstand die niet helemaal klopt. Maar de totale afstand zie ik wel staan bij my bike inderdaad.
Soms staan de ritjes er binnen 5 minuten, maar ook vaak nog niet volledig, soms duurt het een paar uur voordat alles compleet is.

• n3b
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 29-11 15:55
Vandaag is de regen eindelijk gestopt."kleine testrit" van 20 km gemaakt. (op niv 4) :+

Erg blij mee, maar ik denk dat 1 van de remblokken aan de voorkant "schuurt".
Hij maakt soms een klein acuut geluidje. Weet niet zeker of het vanzelf weggaat of dat ik iets moet doen.

• rolfio
n3b schreef op zondag 28 november 2021 @ 16:45:
Vandaag is de regen eindelijk gestopt."kleine testrit" van 20 km gemaakt. (op niv 4) :+

Erg blij mee, maar ik denk dat 1 van de remblokken aan de voorkant "schuurt".
Hij maakt soms een klein acuut geluidje. Weet niet zeker of het vanzelf weggaat of dat ik iets moet doen.

[Afbeelding]
Ik weet niet hoelang je de fiets hebt, of hoeveel km er is gereden met je fiets, maar de remmen moeten wat inslijten, dat kan tot 250 km duren. Paar keer stevig remmen versnelt het proces.

• rolfio
Heeft iemand trouwens ooit error 12 gezien? Ik had die toen de fiets flink koud was en wou opladen in de schuur. Hij laadde niet op. Na een uur in de woonkamer ging het wel goed. Opladen ging prima en foutcode weg.

• litebyte
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 01-12 19:44

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

rolfio schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:11:
Heeft iemand trouwens ooit error 12 gezien? Ik had die toen de fiets flink koud was en wou opladen in de schuur. Hij laadde niet op. Na een uur in de woonkamer ging het wel goed. Opladen ging prima en foutcode weg.
(ik ken die van de kou nog niet mbt opladen, wel het tegenovergestelde bij een collega van mij in het buitenland (hitte) met een X3

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D500, D800, D850, - lenses nikkor 14-24/2.8, 24-70/2.8, 35-70/2.8, 70-200/2.8, 85/1.8, 50/1.8, 35/1.4, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2 - flash SB800]

• HBO88
rolfio schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:11:
Ja een jaar geleden ook een keer gezien, laadde toen ook niet op. Was te koud in de schuur. Ik heb hem toen gewoon aan de lader gelaten en de volgende ochtend was hij wel vol.

Nu het kouder wordt kan het schelen om direct na een stuk fietsen te laden, de fiets (accu) is dan niet zo koud.
Misschien komt het ook omdat de lader zelf erg koud was, dat weet ik niet.

• rolfio
Ja een jaar geleden ook een keer gezien, laadde toen ook niet op. Was te koud in de schuur. Ik heb hem toen gewoon aan de lader gelaten en de volgende ochtend was hij wel vol.

Nu het kouder wordt kan het schelen om direct na een stuk fietsen te laden, de fiets (accu) is dan niet zo koud.
Misschien komt het ook omdat de lader zelf erg koud was, dat weet ik niet.
Ah, ok bedankt. Ik kon deze code ook eigenlijk nergens terugvinden, dus vandaar...

• bbtweak
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 12:04
litebyte schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:27:
[...]

(ik ken die van de kou nog niet mbt opladen, wel het tegenovergestelde bij een collega van mij in het buitenland (hitte) met een X3
Ik heb hier gisteren ook last van gehad. Niet bij het opladen, maar bij het fietsen nadat deze een aantal dagen in de schuur stond. Ik had geen ondersteuning meer. Na een korte afstand uit en aan gezet; toen geen last meer van.
Pagina: 1 ... 101 102 103 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee