• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Nu online
Bintzak schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:35:
[...]

4. Accu met meer capaciteit.
700 Wh is niet echt veel op een speed pedelec. Ik denk dat je daarmee ca 50-60km haalt op hoge snelheid.

• HBO88
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 03-12 17:20
Tommie12 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 17:07:
[...]

700 Wh is niet echt veel op een speed pedelec. Ik denk dat je daarmee ca 50-60km haalt op hoge snelheid.
inderdaad. 2 motoren met totaal vermogen van 1kW en een 700Wh accu.
Je kunt dus niet eens 1 uur vol vermogen draaien en op hoge snelheid is de ondersteuning van zelf meetrappen relatief weinig. Ik vraag me af of je al de 50km haalt.

• Amos_x
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 23:50
Ging net zeggen, daar haal je de 50-60km NIET mee.

Van wat ik zowat in m'n hoofd heb van grootte-ordes qua range bij s-pedelecs is 50-60km iets wat je nauwelijks al haalt bij een stromer met 900Wh batterij, afhankelijk van hoe groot en zwaar je bent.

Ik wil wel eens een berekening zien van het extra wattage dat nodig is om 60km/u te gaan tov 45 km/u als volwassene die wat in de wind zit. Kan me inbeelden dat dit helemaal onredelijk wordt.

Met die 700 Wh batterij haal je met een beetje geluk 30km aan volle snelheid. Is mijn verwachting. De normale VM's met hun relatief kleine batterij in de buis in het kader zijn ook geen km vreters.

Korte forens ritjes zijn de design scope, zal bij deze ook wel zo zijn.

Wel weer een mooi gelikt product waar je een mooie gelikte slide van kan maken om nog enkele bootladingen durfkapitaal aan te trekken. Mooi gespeeld toch wel weer. :Y) }:O

• Taro
  • Registratie: september 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Op verzoek van TS de VanMoof V aan de topictitel toegevoegd en "Electrified" verwijderd. Eventuele feedback graag in het feedback topic.

• johnsmith
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 22:06
Kijk hier maar eens.
http://www.kreuzotter.de/deutsch/speed.htm

Als ik kies voor "Hollandrad" dan levert het dit op:

1000w = 46 km/u.
Stel je trapt er 200 zelf bij: 49 km/u
Voor 45 km/u 950w
voor 60 km/u 2150w. oftewel, dan moet je wel profrenner zijn om dat te halen..

Ik gok ook op 30-35 km met 1 acculading, als je 1000w gebruikt.

3455wp, Panasonic MDC05f3e5 L/W WP

• roffeltjes
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 00:32
Amos_x schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 21:30:
Ik wil wel eens een berekening zien van het extra wattage dat nodig is om 60km/u te gaan tov 45 km/u als volwassene die wat in de wind zit. Kan me inbeelden dat dit helemaal onredelijk wordt.
Allereerst, op de site staat een veel realistischer 50kmpu, dus we moeten Carliers wooorden met een kruiwagen marketing zout nemen. Maar ik heb wat nummers ingevoerd:

http://www.hembrow.eu/personal/kreuzotter/espeed.htm

MTB (zithouding klopt redelijk)
72kg fietser (licht manneke)
30kg fiets
Wide high pressure slick

Geen wind:
650 watt: 45 kmpu
1500 watt: 60kmpu
(Rechtop positie 45kmpu, 850watt)
(Rechtop positie 60kmpu, 2000watt)

Wind 10kmpu (windkracht 3)
1000 watt: 46kmpu
2000 watt: 60kmpu
(Rechtop positie 45kmpu, 1250watt)
(Rechtop positie 60kmpu, 2600watt)

Nu zijn dat schattingen en is nominaal vermogen niet zo simpel te vertalen naar max vermogen, maar 60kmpu bij windstil weer ben je in een halfuurtje door die accu heen. Bij windkracht 3 heb je ongeveer 20 minuten lol :+

• PjotrStroganov
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23:01
Ik heb zelf nog geen hinder ondervonden van de voorwiel motor icm met een gladde weg. Een collega van mij wist me wel te vertellen dat de S3 als een trein door de sneeuw heentrekt met de boost knop. Hij noemt z’n fiets sindsdien Snowpiercer. :P

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

• Frostb1te1992
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 00:01
Volgens mij is dit al eens eerder benoemd in dit topic, maar ik ben wel benieuwd op welke kilometerstand jullie zitten met de S3 :) en of het allemaal nog goed gaat natuurlijk, ook voor de mensen die nog twijfelen om de fiets aan te schaffen.

Ik zit inmiddels sinds 23 juli (afleverdatum) op 1370 kilometer.
Bijzonderheden: op 100 kilometer een lekke band en op 150 kilometer Error 57 (opgelost door de simkaart schoon te maken).

Onderhoud: ik heb zelf nu 2x alle bouten gecontroleerd en aangedraaid en 1x olie op de ketting gedaan.

• Eddy 6 pack
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 03-12 09:28
PjotrStroganov schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 23:41:
Ik heb zelf nog geen hinder ondervonden van de voorwiel motor icm met een gladde weg. Een collega van mij wist me wel te vertellen dat de S3 als een trein door de sneeuw heentrekt met de boost knop. Hij noemt z’n fiets sindsdien Snowpiercer. :P
Dat kan ik beamen en heb dat ook al eens gepost hier. In de sneeuw is het makkelijk rijden met de boost aan. Inderdaad een soort sleurend gevoel waardoor het voorwiel dus niet weg kan glijden in overstuur.
2 wiel aandrijving noem ik het.

V70 T6 AWD Polestar C70 T5 Dynaudio

• Wheeliemaker
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 02-12 14:02
@Frostb1te1992 2.889km sinds juni '20. Geen klachten. Voorvork met terugroepactie vervangen icm e-shifter. Blijft wmb een superfiets voor mijn dagelijkse 10km heen en 10km terug.

• Bruzski
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 30-11 23:06
Eddy 6 pack schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:13:
[...]

Dat kan ik beamen en heb dat ook al eens gepost hier. In de sneeuw is het makkelijk rijden met de boost aan. Inderdaad een soort sleurend gevoel waardoor het voorwiel dus niet weg kan glijden in overstuur.
2 wiel aandrijving noem ik het.
amen :)

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator ☁ (ICQ 8297373)

• litebyte
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 01:55

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Frostb1te1992 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 07:59:
Volgens mij is dit al eens eerder benoemd in dit topic, maar ik ben wel benieuwd op welke kilometerstand jullie zitten met de S3 :) en of het allemaal nog goed gaat natuurlijk, ook voor de mensen die nog twijfelen om de fiets aan te schaffen.

Bijzonderheden: op 100 kilometer een lekke band en op 150 kilometer Error 57 (opgelost door de simkaart schoon te maken).

Onderhoud: ik heb zelf nu 2x alle bouten gecontroleerd en aangedraaid en 1x olie op de ketting gedaan.
Ik (of beter wij) zitten op ruim 1400 (eind juli 2021)
Problemen:
- af en toe een error (diverse nummers) een reset doet wonderen
- Regelmatig dat ik de telefoon moet herstarten (alleen bij de Google Pixel) om de fiets aan te kunnen zetten
- Enkele keer registreert de fiets geen afstand
- Enkele keer harde *klak* bij het opschakelen

Voor de rest fietst de fiets prima, maar we gaan er dan ook heel goed (lees voorzichtig) mee om.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D500, D800, D850, - lenses nikkor 14-24/2.8, 24-70/2.8, 35-70/2.8, 70-200/2.8, 85/1.8, 50/1.8, 35/1.4, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2 - flash SB800]

• bakkie1985
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 06:19

1400 kilometer. Eerste fiets was dood 2.0 bij openen van de doos.
Nieuwe opgestuurd gekregen en niks, nul, nada aan problemen. Alleen het kickslot dingetje gehad waarbij je een ringetje moet verwijderen.
Inmiddels ook de powerbank besteld. Ik had met deze gewacht omdat ik eerst een goed gevoel bij de fiets wilde hebben na het lezen van alle ellende :9

• Smartbikers
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 02-12 07:26

Afleverdatum juli , km stand 500 en los van de e shifter die gelijk vervangen is omdat al tijdens de eerste rit het niet werkte heb ik geen andere problemen ondervonden. Dat mag ook wel aangezien dit mijn 3e fiets is.

• bakkie1985
Ik wil een simpel achterzitje aanschaffen voor mijn zoon. Wie heeft er welk zitje en kan zijn ervaringen delen?

• HBO88
bakkie1985 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 19:19:
Ik wil een simpel achterzitje aanschaffen voor mijn zoon. Wie heeft er welk zitje en kan zijn ervaringen delen?
Ik heb zelf de Thule nexxt maxi, bevalt zeer goed.
Maar ik had bijna de Urban Iki gekocht, zag er ook goed uit maar is stuk goedkoper. Alleen omdat ik een voorzitje van Thule had wilde m'n vrouw geen 2 verschillende merken...

• Wheeliemaker
Mijn achterrem kan ik steeds verder inknijpen. Ik had hier gelezen dat je als je je rem in knijpt er een inbusschroefje tevoorschijn komt waarmee je hem weer strakker kun stellen. Ik heb dit geprobeerd maar kan er eigenlijk weinig aan stellen. Weet iemand hoe dit werkt? Wat zou nog meer dit probleem kunnen veroorzaken? Remblokjes die op zijn na bijna 3k? Remvloeistof die op eoa manier weglekt?

• oscarwashere
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22:13
Wheeliemaker schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 22:27:
Mijn achterrem kan ik steeds verder inknijpen. Ik had hier gelezen dat je als je je rem in knijpt er een inbusschroefje tevoorschijn komt waarmee je hem weer strakker kun stellen. Ik heb dit geprobeerd maar kan er eigenlijk weinig aan stellen. Weet iemand hoe dit werkt? Wat zou nog meer dit probleem kunnen veroorzaken? Remblokjes die op zijn na bijna 3k? Remvloeistof die op eoa manier weglekt?
Toen ik mijn remkracht volledig kwijt was een paar weken terug, scheen hij "vacuüm" te zijn getrokken. Dit zou kunnen gebeuren als de hendel lang ingedrukt is (bijv. door andere fiets, muur, etc.), of de fiets valt op zijn rem. Toen ik mijn fiets inleverde kon de medewerker binnen een paar minuten het probleem oplossen, alleen hij liep wel even naar achter dus ik heb het niet gezien. Hij legde het wel uit, als ik het mij goed herinner:

Je kan dan lucht weer toevoegen aan de leiding, door een schroef los te draaien, herhaaldelijk in de rem te knijpen (pompen) en dan weer vast te draaien. Ik weet alleen niet meer welke schroef, maar wellicht kan iemand anders mijn uitleg nog aanvullen.

• Tommie12
  • Nu online
oscarwashere schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 22:43:
[...]

Toen ik mijn remkracht volledig kwijt was een paar weken terug, scheen hij "vacuüm" te zijn getrokken. Dit zou kunnen gebeuren als de hendel lang ingedrukt is (bijv. door andere fiets, muur, etc.), of de fiets valt op zijn rem. Toen ik mijn fiets inleverde kon de medewerker binnen een paar minuten het probleem oplossen, alleen hij liep wel even naar achter dus ik heb het niet gezien. Hij legde het wel uit, als ik het mij goed herinner:

Je kan dan lucht weer toevoegen aan de leiding, door een schroef los te draaien, herhaaldelijk in de rem te knijpen (pompen) en dan weer vast te draaien. Ik weet alleen niet meer welke schroef, maar wellicht kan iemand anders mijn uitleg nog aanvullen.
Dit moet je toch maar eens nakijken, maar ik wil toch liever geen lucht in mijn remmen.

• Eddy 6 pack
Volgens mij is dit al eens eerder benoemd in dit topic, maar ik ben wel benieuwd op welke kilometerstand jullie zitten met de S3 :) en of het allemaal nog goed gaat natuurlijk, …

And still going strong!
Bij aflevering een achterwiel met kapotte naaf (nieuwe opgestuurd gekregen en daarna top met af en toe een knakje!) en 1x een error xx melding tijdens een mislukte sw update, verholpen met een keer de cartridge eruit/erin doen.

Ben nog steeds een tevreden S3’er!

[Voor 15% gewijzigd door Eddy 6 pack op 21-10-2021 07:26]

• bakkie1985
HBO88 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:34:
[...]

Ik heb zelf de Thule nexxt maxi, bevalt zeer goed.
Maar ik had bijna de Urban Iki gekocht, zag er ook goed uit maar is stuk goedkoper. Alleen omdat ik een voorzitje van Thule had wilde m'n vrouw geen 2 verschillende merken...
Dank voor je reactie! De bagagedrager is te smal voor de Urban Iki, want deze zou ik graag willen.
De Thule is me iets te groot voor af en toe een rondje met mijn zoon.
Iemand ervaring met de Iki?

• Dejagan
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22:55
Vandaag mijn S3 ontvangen, helaas kreeg ik direct bij inpluggen van de lader geen reactie, ik heb nu een flikkerend doodshoofdje en een groene lader maar verder doet de fiets niets. Ziet er naar uit dat hij dood is aangekomen, bike doctors in mijn buurt hebben pas begin december tijd volgens de planner op de website van Vanmoof. Iemand een idee of ze ook aan omruilen doen omdat het een DOA fiets is, lijkt me sneller?

Verder staat hij nu in de kicklock die ik er niet meer af kan krijgen, al met al dus nog geen geweldige ervaring.

• bakkie1985
Dejagan schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 17:25:
Vandaag mijn S3 ontvangen, helaas kreeg ik direct bij inpluggen van de lader geen reactie, ik heb nu een flikkerend doodshoofdje en een groene lader maar verder doet de fiets niets. Ziet er naar uit dat hij dood is aangekomen, bike doctors in mijn buurt hebben pas begin december tijd volgens de planner op de website van Vanmoof. Iemand een idee of ze ook aan omruilen doen omdat het een DOA fiets is, lijkt me sneller?

Verder staat hij nu in de kicklock die ik er niet meer af kan krijgen, al met al dus nog geen geweldige ervaring.
Waarschijnlijk is de batterij te leeg geraakt tijdens opslag of transport, paar uren aan de lader laten en hij wordt wellicht wakker. Ik had het met mij eerste ook. Helaas bleek die ook nog een defecte printplaat te hebben maar het accu-verhaal te leeg komt vaker voor.

• Dejagan
bakkie1985 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 17:35:
[...]

Waarschijnlijk is de batterij te leeg geraakt tijdens opslag of transport, paar uren aan de lader laten en hij wordt wellicht wakker. Ik had het met mij eerste ook. Helaas bleek die ook nog een defecte printplaat te hebben maar het accu-verhaal te leeg komt vaker voor.
Ah, soort van geruststellend dat dat kan helpen. Hopelijk na een nachtje aan de lader dan! :)

• HBO88
bakkie1985 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 16:34:
[...]

Dank voor je reactie! De bagagedrager is te smal voor de Urban Iki, want deze zou ik graag willen.
De Thule is me iets te groot voor af en toe een rondje met mijn zoon.
Iemand ervaring met de Iki?
Klopt, zoizo is de bagagedrager niet geschikt voor een kinderzitje. Voor de Iki gebruik je dan deze beugel: https://www.urbaniki.com/...-framebevestiging-beugel/

Ik heb deze beugel overigens ook, hier zit mijn Thule stoel op :)
Je kunt heel eenvoudig die beugel eruit klikken, het enige wat je dan nog ziet is dat montageblok op je frame.

• bakkie1985
HBO88 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:42:
[...]

Klopt, zoizo is de bagagedrager niet geschikt voor een kinderzitje. Voor de Iki gebruik je dan deze beugel: https://www.urbaniki.com/...-framebevestiging-beugel/

Je kunt heel eenvoudig die beugel eruit klikken, het enige wat je dan nog ziet is dat montageblok op je frame.
Dankje! Hier wist ik niet van. Past deze icm de powerbank want deze verwacht ik eerdaags binnen te krijgen?

• HBO88
bakkie1985 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:44:
[...]

Dankje! Hier wist ik niet van. Past deze icm de powerbank want deze verwacht ik eerdaags binnen te krijgen?
Goede vraag, ik weet niet hoe hoog die powerbank komt. Als je hem geïnstalleerd hebt en de maat doorgeeft kan ik het eens meten. Overigens kun je dat montageblok wel hoger op de stang monteren, maar dan komt het kinderzitje ook hoger te zitten natuurlijk. Zo zit het bij mij:

• bakkie1985
HBO88 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:53:
[...]

Goede vraag, ik weet niet hoe hoog die powerbank komt. Als je hem geïnstalleerd hebt en de maat doorgeeft kan ik het eens meten. Overigens kun je dat montageblok wel hoger op de stang monteren, maar dan komt het kinderzitje ook hoger te zitten natuurlijk. Zo zit het bij mij: [Afbeelding]
Ziet er netjes uit zo, ga eens even op de site kijken _/-\o_

Is er iemand die de hoogte van de powerbank eens kan meten en hier doorgeven?

[Voor 5% gewijzigd door bakkie1985 op 22-10-2021 20:03]

• Axel Moonshine
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 01-12 22:33
Dejagan schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 17:25:

Als het lampje groen is dan is hij niet aan het laden. Een knipperend doodshoofd krijg je toch alleen als hij op alarm staat?.
Heb je al de reset button geprobeerd?
En heel soms gaat een fiets ook laden als je de lader aan de 230 zijde eens los haalt en weer inplugd terwijl de stekker in de fiets zit.

• Dejagan
Axel Moonshine schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 21:38:
[...]

Als het lampje groen is dan is hij niet aan het laden. Een knipperend doodshoofd krijg je toch alleen als hij op alarm staat?.
Heb je al de reset button geprobeerd?
En heel soms gaat een fiets ook laden als je de lader aan de 230 zijde eens los haalt en weer inplugd terwijl de stekker in de fiets zit.
Ja bizar he, hij flikkert meer dan dat hij knippert, dat is dan met de adapter er aan. Zodra ik de adapter los haal gebeurt er niets meer op het scherm.

Kicklock zit voor het extra gemak natuurlijk ook vergrendeld en krijg ik dus no way los.

• Eddy 6 pack
Dejagan schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:01:
[...]

Ja bizar he, hij flikkert meer dan dat hij knippert, dat is dan met de adapter er aan. Zodra ik de adapter los haal gebeurt er niets meer op het scherm.

Kicklock zit voor het extra gemak natuurlijk ook vergrendeld en krijg ik dus no way los.
Echt balen voor je en k#t dat ze ‘zogenaamd’ geen tijd hebben… En een slechte ervaring (zoals velen helaas) met een Vanmoof ebike…
Niet wat je wilt met een nieuwe fiets.

De tip hierboven al geprobeerd? Fiets ingeplugd laten, stekker van de lader eruit tot lampje dooft en dan weer erin?

2e tip is de cartridge er even helemaal uithalen, kwartiertje wachten en weer erin.

3e tip, fiets op de drager, naar een Vanmoof winkel gaan en je verhaal doen. Dat je potver-D weken hebt gewacht op je nieuwe fiets en ie al gelijk defect is!
En dan een beetje luid praten, liefst met zoveel mogelijk klanten in de winkel, en een beetje stampij maken indien nodig!
Werkt 99 v/d 100 keer heel goed. Of je moet net een hork voor je hebben met een baksteen op de plek waar bij ieder mens met een beetje empatisch vermogen in onderhavige situatie, zijn hart heeft zitten!

4e tip/brainwave @ alle DOA Vm’ers: verzamel een groepje lotgenoten (en die zijn er gelukkig maar toch echt ook heel helaas) en ga gezamenlijk naar een winkel met bikedoctor (de winkel met reparatiemogelijkheid mogen ze inmiddels wel een bike hospitaal noemen!) en start een boze mannen (nog geen Vanmoofsters hier gezien) flashmob en eis directe reparatie of een nieuwe, werkende fiets!

• Tommie12
  • Nu online
Dejagan schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:01:
[...]

Gewoon direct terug, refund, en een nieuwe bestellen. (Als je nog vertrouwen hebt)

• Bruzski

• oscarwashere
Best een mooi frame, maar die voordrager maakt hem denk ik toch exclusief voor Thuisbezorgd personeel :O

• Wheeliemaker
oscarwashere schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 22:43:
[...]

Trucje gevonden met dank aan je tips. Je knijpt je rem in. Dan komt er een imbus schroefje tevoorschijn. Die draai je helemaal los, totdat hij eruit is. Vervolgens knijp je een paar keer in je rem en voel je hem “harder” worden. Als hij goed is, knijp je nog 1x je rem in en draai je het schroefje terug. Vraag me niet waarom het werkt, maar het werkt.

• bakkie1985
HBO88 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:42:
[...]

Ik heb deze aangeschaft in combinatie met de Urban Iki. Helaas kan de voetensteun welke het geheel geschikt maakt tot 35 kilo niet gemonteerd worden op de schuine buis omdat de bevestiging voor ronde buizen is en de Vanmoof S3 ovaal.
Ik ga proberen een oplossing te maken en hier te posten.

• HBO88
bakkie1985 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:38:
[...]

Ik heb deze aangeschaft in combinatie met de Urban Iki. Helaas kan de voetensteun welke het geheel geschikt maakt tot 35 kilo niet gemonteerd worden op de schuine buis omdat de bevestiging voor ronde buizen is en de Vanmoof S3 ovaal.
Ik ga proberen een oplossing te maken en hier te posten.
Wat bedoel je precies met de voetensteun?
Het montageblok van de beugel heb ik met een stukje rubber tegen evt krassen gewoon gemonteerd. Volgens mij klopt het wel dat die buis iets ovaal is en de achterkant van dat plaatje van de beugel dus niet netjes de ronding volgt, maar het zit zo vast als een huis.

[Voor 10% gewijzigd door HBO88 op 25-10-2021 15:29]

• bakkie1985
HBO88 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:26:
[...]

Wat bedoel je precies met de voetensteun?
Het montageblok van de beugel heb ik met een stukje rubber tegen evt krassen gewoon gemonteerd. Volgens mij klopt het wel dat die buis iets ovaal is en de achterkant van dat plaatje van de beugel dus niet netjes de ronding volgt, maar het zit zo vast als een huis.
Ja dat klopt hoor! Echter bij de Urban Iki is er nog een diagonaalbuis toegevoegd, deze zit onder het ‘zitje’. En zorgt voor extra draagkracht en voetensteuntjes zie: https://www.mantel.com/ur...UB3PF43mBTuRoCYZAQAvD_BwE

• Bruzski
ik zit hier op 1095,3km, na een vervanging van het achterwiel rijdt de fiets als een malle, af en toe ff wat modderresten verwijderen, kortom lekker fietsje.. :>

die stoplicht sprintjes vervelen nooit! >:)

[Voor 4% gewijzigd door Bruzski op 25-10-2021 22:02]

• bakkie1985
bakkie1985 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 17:11:
[...]

Ja dat klopt hoor! Echter bij de Urban Iki is er nog een diagonaalbuis toegevoegd, deze zit onder het ‘zitje’. En zorgt voor extra draagkracht en voetensteuntjes zie: https://www.mantel.com/ur...UB3PF43mBTuRoCYZAQAvD_BwE
Zojuist contact gehad met Urbaniki, ze hebben al een grotere klem omdat er kennelijk vaak vragen naar zijn. Morgen heb ik deze kosteloos in huis

• Joosie200
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Na 825km maar eens een maintenance checkup laten uitvoeren. Ditmaal bij de certified workshop in Zwolle: Steppenbelt. Kosten 37 euro. Wat is er gerepareerd: voorwiel zat los, is vastgezet. Kick lock vervangen, het mechanisme was niet juist geassembleerd. Achterrem liep aan.

Voor een outlet fiets vind ik het verbazendwekkend dat ze in die staat een S3 richting de klant sturen. Dat de achterrem aanliep merkte ik en de kicklock werkte minimaal. Daarom had ik ook een afspraak ingepland. Maar met los voorwiel rondfietsen is vragen om problemen. Kun je een mooie smak mee maken als ie tijdens het fietsen los komt van het frame.

• maxnl
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 01:51
Joosie200 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:35:
Maar met los voorwiel rondfietsen is vragen om problemen.
Eh, normaal gesproken monteer je het voorwiel toch zelf?
Of worden outlet fietsen wel volledig gemonteerd geleverd?

• Joosie200
  • Niet online
maxnl schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:26:
[...]

Eh, normaal gesproken monteer je het voorwiel toch zelf?
Of worden outlet fietsen wel volledig gemonteerd geleverd?
Worden gemonteerd verzonden: alleen de trappers moet je monteren en het stuur recht zetten.

• bakkie1985
Een los voorwiel is wel iets wat in de dagelijkse controle voorkomt neem ik aan? net zoals je bandenspanning?
Een los voorwiel zou je direct moeten voelen bij het remmen.

• iscorpio
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 01-12 21:45
Joosie200 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:34:
[...]
Worden gemonteerd verzonden: alleen de trappers moet je monteren en het stuur recht zetten.
Bij mij in de doos zat het voorwiel er los bij en moest ik zelf nog monteren. Is net iets meer dan een maand geleden.

• roffeltjes
bakkie1985 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:55:
Hoeft niet.

Als de locknut links (de zijde van de schijf) wel vast zit en rechts niet hoef je dat niet direct te merken als je niet vol op de rem pompt. Dat het in geval een wat bruuskere ren-actie levensgevaarlijk is moge duidelijk zijn.

Leer jezelf aan om altijd als de FM aan je fiets heeft gewerkt ook echt even te checken of het klopt. Of het nou remmen, wielen of versnellingen zijn. Wiel lateraal controleren op speling, rem goed hard inknijpen terwijl je er naast staat en even 50 meter door alle versnellingen heen gaan.

Dat doe ik ook bij mijn (heel betrouwbare!) fietsenmaker... het is en blijft mensenwerk. Ik heb nog nooit een loszittend wiel of kapotte rem meegekregen, maar ik ben wel een paar keer direct omgekeerd vanwege de versnellingen.

• Joosie200
  • Niet online
bakkie1985 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:55:
Een los voorwiel is wel iets wat in de dagelijkse controle voorkomt neem ik aan? net zoals je bandenspanning?
Kennelijk zat het nog niet los genoeg dat ik het direct merkte tijdens het fietsen. En nee, ik loop enkel bandenspanning bij langs. Voorheen bij mijn oude fietsen of de verlichting het nog doet. Aanlopende remmen merk ik wel, maar dat betrof de achterrem. Voorrem gebruik ik niet of nauwelijks.

• stin00
  • Registratie: mei 2013
  • Niet online
iscorpio schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:21:
[...]
Bij mij in de doos zat het voorwiel er los bij en moest ik zelf nog monteren. Is net iets meer dan een maand geleden.
Bij een outlet S3? Dan ben je de eerste geloof ik, die worden normaal gesproken allemaal gemonteerd verzonden (muv trappers).

• iscorpio
stin00 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:37:
[...]
Bij een outlet S3? Dan ben je de eerste geloof ik, die worden normaal gesproken allemaal gemonteerd verzonden (muv trappers).
Voor een bestelde fiets nieuw uit de doos.

• miicker
  • Niet online
Vraagje, ik erger me behoorlijk aan de piepende remmen. Ik heb dit topic doorgenomen en ik wil van BBB de BBS-111 en de BBS-112 aanschaffen om dit te verhelpen.

Waar kan ik ergens vinden hoe ik (nieuwe) remschijven monteer? Als ik dan toch de wielen er af heb zit ik erover te denken om de banden te vervangen voor goede anti-lek banden met reflectoren. Iemand een goede tip daarvoor? En is het dan ook aan te raden de binnenbanden te vervangen? Of zijn die gewoon prima?

En als ik dan toch bezig ben, zijn er dan nog extra tweaks/zaken die ik zou moeten vervangen bij m'n S3?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• HBO88
miicker schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 22:05:
Vraagje, ik erger me behoorlijk aan de piepende remmen. Ik heb dit topic doorgenomen en ik wil van BBB de BBS-111 en de BBS-112 aanschaffen om dit te verhelpen.

Waar kan ik ergens vinden hoe ik (nieuwe) remschijven monteer? Als ik dan toch de wielen er af heb zit ik erover te denken om de banden te vervangen voor goede anti-lek banden met reflectoren. Iemand een goede tip daarvoor? En is het dan ook aan te raden de binnenbanden te vervangen? Of zijn die gewoon prima?

En als ik dan toch bezig ben, zijn er dan nog extra tweaks/zaken die ik zou moeten vervangen bij m'n S3?
Jazeker, zoek eens in dit forum naar 'supermoto' een post van @Eddy 6 pack staan paar foto's bij, echt super gave banden van schwalbe. Als ik een lekke band krijg ga ik ze er ook onder zetten.
De binnenband hoef je denk ik niet te vervangen.
Remschijven monteren is fluitje van een cent, gewoon de (Torx dacht ik)schroeven waarmee de huidige remschijf vastzit losdraaien en de nieuwe erop.
Heb je een bagagedrager achter? Ik heb er nog snelbinders op gezet. In diezelfde post over die supermoto ook nog een foto van extra achterlicht op de drager

• vito2
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 03-12 14:09
Ik heb sinds een paar dagen mijn s3 ontvangen. Gelijk een error 57, dat was irritant. Ik woon in Amsterdam en een bezoekje aan de store was voldoende om het snel op te lossen (20 minuten en vriendelijk geholpen). Ik sprak een andere eigenaar die die lelijke oranje spaakreflectors had gemonteerd. Hij vertelde te zijn aangehouden door de poootie ivm de ontbrekende reflectie. Ik heb nu deze op mijn spaken gezet:https://www.amazon.nl/vel...c=1&ref_=pd_bap_m_rp_1_sc

De anwb claimt dat er een gedoogbeleid geldt van justitie en politie.

ACER 5720g

• oscarwashere
vito2 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 07:55:
Ik heb sinds een paar dagen mijn s3 ontvangen. Gelijk een error 57, dat was irritant. Ik woon in Amsterdam en een bezoekje aan de store was voldoende om het snel op te lossen (20 minuten en vriendelijk geholpen). Ik sprak een andere eigenaar die die lelijke oranje spaakreflectors had gemonteerd. Hij vertelde te zijn aangehouden door de poootie ivm de ontbrekende reflectie. Ik heb nu deze op mijn spaken gezet:https://www.amazon.nl/vel...c=1&ref_=pd_bap_m_rp_1_sc
[Afbeelding]
Zie topicstarter. Wat je nu hebt is inderdaad - eigenlijk - ook niet toegestaan. Bovendien gaat het, zeker nu het langer donker is, ook om jouw eigen veiligheid en dus zichtbaarheid.

• HBO88
vito2 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 07:55:
[Afbeelding]
monteer je ook nog de rode reflector onder je zadel? die is volgens mij ook verplicht. ik heb het wel gedaan, die reflector valt bijna niet op.

• vito2
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 03-12 14:09
Ik heb die achter-reflector nog niet gemonteerd, hij kan alleen aan de zadelpen toch? Ik zie daar qua veiligheid/zichtbaarheid geen groot voordeel in. Ik heb wel een extra lampje aan mijn rugzak omdat mijn jas soms voor mijn achterlicht (en dan dus ook voor de reflector als ik die erop zet).
Mocht ik ooit aangehouden worden da ga ik het gesprek wel aan met de politie. Ik heb de spaakreflectoren ook gemonteerd omwille van de zichtbaarheid niet omdat het verplicht is (en ik ben nu beter zichtbaar ben dan met die oranje dingen uit de vanmoof-toolbox). Het boetebedrag is te overzien dus mocht er een agent naar de letter van de wet gaan handelen ipv de bedoeling dan is het maar zo.

ACER 5720g

• bincvburen
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 02-11 12:40
Hallo Tweakers!

Ik ben Binc en ik houd mijn PWS over het slimme huis. Misschien heb je thuis wel een aantal slimme apparaten zoals een Google Home, slimme lampen of een slimme stofzuiger. Ik zou graag willen onderzoeken hoeveel mensen bekend zijn met deze term en hoeveel mensen thuis ook echt smart devices hebben.

Als je dit niet thuis hebt, maakt dat ook niet uit, je kunt mij dan alsnog helpen door de enquete in te vullen of hem door te sturen naar vrienden of familie. Onze doelgroep is heel variërend, want slimme apparaten zijn voor iedereen bedoelt. Je zou mij enorm helpen om deze enquete in te vullen!

*Ik kon geen betere plek vinden om dit te delen. Sorry voor dit off-topic onderwerp
*weg*

Enorm bedankt alvast!

Groetjes,
Binc van Buren

Enquêtes mogen alleen na expliciete toestemming, zie ook Het algemeen beleid #verbodenspam. Dat is in dit geval niet gebeurd, dus heb ik de link verwijderd.

[Voor 15% gewijzigd door deepbass909 op 28-10-2021 13:00]

• Barryz
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 28-10 13:44
Heeft er iemand een grote en/of kleine fietstas van VM? Wil er eentje gaan aanschaffen, voornamelijk voor kleine boodschappen en voor werk (broodtrommel, fruit etc.)
Vraag me alleen af hoe klein de kleine fietstas is. Op de foto lijkt er niet veel in te kunnen, maar die grote fietstas ziet er meteen zo lomp groot uit :). Iemand ervaring hiermee?
Ga langzaam richting de 3000km alweer zag ik in iets meer dan 7 maanden. Enige tot nu toe eigenlijk een kapotte achterband (kan altijd gebeuren) en het doortrappen (nieuw achterwiel eindelijk binnen). Na het bezoek aan de plaatselijke fietsenmaker is het doortrappen een stuk minder geworden, dus hou het nieuwe wiel nog even op reserve.
Eigenlijk het enige wat me nog stoort zijn de schijfremmen die blijven piepen, wordt het volgende project denk ik.
Die nieuwe VM is trouwens verdomd gaaf, maar het zal me benieuwen of hij daadwerkelijk op de Nederlandse markt komt. We gaan het in de gaten houden, heb me in ieder geval op de wachtlijst laten plaatsen :).
O ja, nu ik er aan denk nog 1 ding. Het display op het frame verspringt wel eens qua helderheid. Is dit normaal?

• miicker
  • Niet online
HBO88 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 07:45:
[...]

Jazeker, zoek eens in dit forum naar 'supermoto' een post van @Eddy 6 pack staan paar foto's bij, echt super gave banden van schwalbe. Als ik een lekke band krijg ga ik ze er ook onder zetten.
De binnenband hoef je denk ik niet te vervangen.
Remschijven monteren is fluitje van een cent, gewoon de (Torx dacht ik)schroeven waarmee de huidige remschijf vastzit losdraaien en de nieuwe erop.
Heb je een bagagedrager achter? Ik heb er nog snelbinders op gezet. In diezelfde post over die supermoto ook nog een foto van extra achterlicht op de drager
Klopt het dat dat deze banden zijn (inclusief maat)?
https://www.internet-bike...raceguard-28-x-20-50-622/

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• DjVe
  • Laatst online: 08:37

DjVe

Hatsaflats!

miicker schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 22:05:

Andere (semi) organische remblokken monteren lost het probleem al op. Andere schijven heb ik (nog) niet gedaan.

De banden die er nu op zitten zijn echt niet extreem slecht (hebben prima grip en ze in redelijk lekbestendig). "Echte" anti-lekbanden zijn ook niet een heilige graal. Doe jezelf een lol en rij deze banden eerst op en hang er dan desnoods betere banden op ;)

Nog wel een tip aan iedereen: Muc-Off Bike protect spray werkt waanzinnig goed op de lak van de S3 (zowel frame als de zwarte onderdelen). Gewoon op een doek smeren en over je schone fiets halen. Hij ziet er daarna weer uit als nieuw (en wordt minder snel vies)

• BikerGLE
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 21:37
Barryz schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:56:
Heeft er iemand een grote en/of kleine fietstas van VM? Wil er eentje gaan aanschaffen, voornamelijk voor kleine boodschappen en voor werk (broodtrommel, fruit etc.)
Vraag me alleen af hoe klein de kleine fietstas is. Op de foto lijkt er niet veel in te kunnen, maar die grote fietstas ziet er meteen zo lomp groot uit :). Iemand ervaring hiermee?
Ga langzaam richting de 3000km alweer zag ik in iets meer dan 7 maanden. Enige tot nu toe eigenlijk een kapotte achterband (kan altijd gebeuren) en het doortrappen (nieuw achterwiel eindelijk binnen). Na het bezoek aan de plaatselijke fietsenmaker is het doortrappen een stuk minder geworden, dus hou het nieuwe wiel nog even op reserve.
Eigenlijk het enige wat me nog stoort zijn de schijfremmen die blijven piepen, wordt het volgende project denk ik.
Die nieuwe VM is trouwens verdomd gaaf, maar het zal me benieuwen of hij daadwerkelijk op de Nederlandse markt komt. We gaan het in de gaten houden, heb me in ieder geval op de wachtlijst laten plaatsen :).
O ja, nu ik er aan denk nog 1 ding. Het display op het frame verspringt wel eens qua helderheid. Is dit normaal?
Ik heb de kleine VM fietstas en gebruik hem dagelijks voor het werk. De grote is prima, een groot vak voor je lunch spullen en nog 2 kleine vakjes, eentje met een rits. Past perfect op de bagagedrager.

• Dejagan
Mijn DOA S3 is retour naar VanMoof en er is nu een order aangemaakt voor een frisse, hopelijk wel goed werkende. Ben benieuwd, leverdatum is 7 November dus hopelijk nog wat eerder!

Nieuwe doos opgestuurd gekregen (voor een S2 weliswaar, maar dat was alleen maar makkelijker) en retourlabel en ophalen door UPS. Dus wat dat betreft wel in positieve zin wat verrast.

• sonnypiek
  • Registratie: juni 2021
  • Laatst online: 01-12 15:31
Misschien een rare vraag. Maar is iedereen inmiddels ‘veilig’ over naar fw1.7.2?
Zag in t begin wat negatieve berichten voorbij komen dus heb even gewacht, maar ben in principe wel voorstander van de laatste update installeren.

Omdat je er toch vanuit gaat dat het dan beter werkt dan daarvoor…

• Eddy 6 pack
Dat zijn ze inderdaad.
Fijn bandje, rolt lekker en ziet er gaaf uit.
Nu bijna 3000 km er mee gereden en ogen nog als nieuw.

• Jochemd13
  • Laatst online: 02-12 22:41
sonnypiek schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 19:36:
Misschien een rare vraag. Maar is iedereen inmiddels ‘veilig’ over naar fw1.7.2?
Zag in t begin wat negatieve berichten voorbij komen dus heb even gewacht, maar ben in principe wel voorstander van de laatste update installeren.

Omdat je er toch vanuit gaat dat het dan beter werkt dan daarvoor…
Update al een tijdje binnen, en nog geen problemen mee gehad.

Iets anders, waar ik helaas wel (nog steeds) last van heb, is dat bij het schakelen de fiets geregeld een stuk doortrapt. Het gaat elke keer om een kwartslag, maar dit was wel de reden dat ik 2 maanden terug een nieuwe fiets kreeg, maar mijn nieuwe heeft hetzelfde probleem :|
Vaak gebeurd het ook net nadat hij op de 4e versnelling zit, dat hij na een tijdje fietsen hij weer even een stuk doorschiet, waarna hij wel gewoon probleemloos trapt.

Herkent iemand dit probleem?

• Frostb1te1992
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 00:01
Jochemd13 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:47:
[...]

Iets anders, waar ik helaas wel (nog steeds) last van heb, is dat bij het schakelen de fiets geregeld een stuk doortrapt. Het gaat elke keer om een kwartslag, maar dit was wel de reden dat ik 2 maanden terug een nieuwe fiets kreeg, maar mijn nieuwe heeft hetzelfde probleem :|
Vaak gebeurd het ook net nadat hij op de 4e versnelling zit, dat hij na een tijdje fietsen hij weer even een stuk doorschiet, waarna hij wel gewoon probleemloos trapt.

Heb exact hetzelfde inderdaad, vooral van 3 naar 4 is dit bekend (op de VM site staat hier ook een artikel over dat de 'klak' normaal is bij de e-shifter van 3 naar 4). Ik neem het maar voor lief en meestal door turbo-en tot z'n 4 en dan blijft het stabiel. :P

• HBO88
[...]

Als je handmatig schakelen gebruikt, heb je echt nooit meer last van doortrappen! Ik raad aan om het zeker eens te proberen, je kunt het makkelijk omzetten in de VM app.

• RF1000
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 03-12 18:59
Trapt bij mij door gedurende het fietsen dus niet tijdens een schakelmoment. Iedere 1 a 2 km een slippertje. Net of ie intern van een tandwieltje slipt en dan weer oppakt. Gebeurd zowel in 3 als in 4.

De eshifter is al vervangen en de lokale VM specialist heeft de naaf opnieuw afgesteld maar beide boden geen soelaas. Zojuist via de chat een nieuw wiel geregeld.

Nog andere met dit door-trap probleem?

• mphilipp
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 23:22
Wat is eigenlijk de juiste bandenspanning voor zo'n S3? Ik pomp ze meestal lekker hard op, maar is er een 'juiste' spanning?

Поехали! - Mijn Spacenerd Tweakblog

• Tommie12
  • Nu online
mphilipp schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:07:
Wat is eigenlijk de juiste bandenspanning voor zo'n S3? Ik pomp ze meestal lekker hard op, maar is er een 'juiste' spanning?
https://info.silca.cc/silca-professional-pressure-calculator

• mphilipp
Jeetje, wat een verhaal...moet ik de banden nog gaan meten ook... :+
Bedankt, ik ga er maar eens met een meetlat heen dan.

• Tommie12
  • Nu online
mphilipp schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:21:
[...]

Jeetje, wat een verhaal...moet ik de banden nog gaan meten ook... :+
Bedankt, ik ga er maar eens met een meetlat heen dan.
Vul de breedte in die er op staat... het gaat er om wat in de buurt te zitten.

• BikerGLE
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 21:37
[...]

Is bij mijn S3 ook het geval, maar alleen in de 4de versnelling, is meer een tik dan kwartslag doortrappen. Fiets meestel weg uit stilstand met de turboknop. ;)

[Voor 3% gewijzigd door BikerGLE op 29-10-2021 18:03]

• eisbaer
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 22:59

eisbaer

VanMoof S3

Dat staat op de zijkant van je band. Als je de maximale spanning kiest dan heb je de minste weerstand en het minimale comfort. Kies je de laagst toegestane spanning dan heb je meer weerstand maar ook meer comfort. Op mijn tracking fiets waarbij ik snelheid wil en op asfalt rijd zit 6.5 bar. Het maximum voor die band. Bij mijn S3 zit er, uit mijn hoofd, 2.5 bar in. Maximaal comfort.

Favorieten: Samsung s20fe 5g- Apps Backup Restore

• mphilipp
eisbaer schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 19:50:
[...]
Op mijn tracking fiets waarbij ik snelheid wil en op asfalt rijd zit 6.5 bar. Het maximum voor die band. Bij mijn S3 zit er, uit mijn hoofd, 2.5 bar in. Maximaal comfort.
Maar dat hangt dus ook van je eigen gewicht af. Als ik er 2.5bar in douw, kom ik bij elk hobbeltje op de velg... :+

Die calculator (hoewel volgens mij afgestemd op racefietsen) houdt rekening met het totale gewicht.

• Jan Driebeen
  • Laatst online: 08:24
Dit staat er in de handleiding van de S3:

• mphilipp
Jan Driebeen schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 21:26:
[...]
Dit staat er in de handleiding van de S3:
[Afbeelding]
Haha...gewoon overheen gelezen. Ok, 2.5-5bar is een hele brede range, maar dan zit er niet ver naast met 4.5 ongeveer.

• eisbaer
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 22:59

eisbaer

VanMoof S3

mphilipp schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 21:00:
[...]

Maar dat hangt dus ook van je eigen gewicht af. Als ik er 2.5bar in douw, kom ik bij elk hobbeltje op de velg... :+

Die calculator (hoewel volgens mij afgestemd op racefietsen) houdt rekening met het totale gewicht.
De bandenfabrikant geeft op de zijkant aan wat het bereik van de band is. Wat je zelf een optimale bandenspanning vindt zit daar tussen.

Voor mij is op een ebike de juiste bandenspanning, die spanning waarbij ik binnen de marge van de band zit, maximaal comfort heb (en niet op de velg kom). Dat gaat waarschijnlijk ten koste van de levensduur maar dat heb ik er graag voor over. Voor een ander kan de juiste bandenspanning die spanning zijn waarbij maximale levensduur en efficiëntie wordt bereikt.

En ja, gewicht zal zeker zijn invloed hebben. Ik zit op zo’n 80kg :)

Favorieten: Samsung s20fe 5g- Apps Backup Restore

• Eddy 6 pack
Ik heb er achter 4.5 en voor 4 bar in.
Hard = sneller = minder comfort = persoonlijke keuze.
Ik vind dat het prettigst op voornamelijk asfalt.

1.95 meter/105 kg.

• roffeltjes
Dat is toch echt heel discutabel. Ik denlk dat je hier het gevoel "Hard=meer roadbuzz=sneller"verward met echt "sneller'". Real world tests verwijzen dat namelijk keer op keer naar de prullenbak. Hier bijvoorbeeld Jan Heine:

https://www.renehersecycl...-tire-pressure-is-faster/

Bike radar ("What feels fast might not be fast")

https://www.bikeradar.com.../road-bike-tyre-pressure/

Nog een Real world test:

https://pdodds.w3.uvm.edu/writings/2018-04-05tire-pressure/

Ik heb jaren geleden op een racefiets zelf ook getest met een powermeter en hartslagmeter en heb toen dramatisch minder druk genomen, toaal geen verschil in de wedstrijden, maar wel veel meer comfort ;)

Nu gebruik jij een hele zware en vrij stugge band (de Supermoto*), dus jij zal sowieso minder profijt hebben van een lagere druk, maar ik zou toch eens wat experimenteren met een barretje minder.

*50% zwaarder dan de zeer soepele Allmotion, 80% zwaarder dan de G-One speed (Ik heb zelf ook de Super Moto's, ik spreek ook uit ervaring, niet vanuit specs).

[Voor 45% gewijzigd door roffeltjes op 30-10-2021 13:05]

• Tommie12
  • Nu online
Eddy 6 pack schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 12:20:
Ik heb er achter 4.5 en voor 4 bar in.
Hard = sneller = minder comfort = persoonlijke keuze.
Ik vind dat het prettigst op voornamelijk asfalt.

1.95 meter/105 kg.
Er zijn grenzen aan de logica van harder is sneller. Vanaf een zekere druk (afhankelijk van de breedte) krijg je gewoon te veer trillingen, en word je minder efficient.
Zeker bij een heel brede band is een druk van 5 bar gewoon stuiterig.

• mphilipp
Tommie12 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 16:05:
[...]
Er zijn grenzen aan de logica van harder is sneller. Vanaf een zekere druk (afhankelijk van de breedte) krijg je gewoon te veer trillingen, en word je minder efficient.
Of het bij een fiets ook op gaat weet ik niet, maar bij een motorfiets (veel zwaarder, hogere snelheden) zijn zachtere banden weer een nadeel omdat ie dan gaat zwabberen. Dus een bepaalde druk moet je wel hebben en bij sommige banden is een beetje harder juist weer goed omdat ze kunnen cuppen. Maar dat is specifiek voor zware motoren. Een fietsband zie ik niet zo snel cuppen :+
Maar iets tè zacht zal ook niet fijn zijn. Wel comfortabel, maar niet koersvast. Echter, dat geldt voor alles waar ; tè' voor staat natuurlijk.

• Eddy 6 pack
Dan voelt het iig wel sneller… 😬
En sowieso strakker en stabieler!

• Tommie12
  • Nu online
Eddy 6 pack schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 00:50:
Je moet natuurlijk niet op 1,5 bar gaan rijden, maar proberen kost je niks.

Ik begon op mijn ebike ook op de max druk (5 bar). Trapt vrij licht, maar stuiterde, en een beetje gravel werd een drama.
Dat was met de eerste banden die ik had, een heel stroeve band met dikke antilek van 47 mm.
Dan ben ik overgegaan op de Almotion van Schwalbe, in 50 mm, en ook op 5 bar. Die reed een pak lichter, beter offroad, maar toch stuiterig, en hard.

Na het lezen van dat artikel toch eens geprobeerd op 3 bar voor en achter.
Ik merk geen verschil in weerstand, en het comfort is zo veel beter dat ik makkelijk lang en hard kan trappen, mijn billen zijn me dankbaar.
Bij die druk is de fiets niet zwabberig, maar gedraagt zich zo veel beter op een gravel of bospad. Lagere drukken geven een wat onzeker stuurgevoel.
Bij 3 bar met die dikke banden zie ik ook geen risico op een snakebite, maar elke put of hobbel wordt maar half zo sterk doorgegeven, en ik rij zonder verende zadelpen.

• sonnypiek
  • Registratie: juni 2021
  • Laatst online: 01-12 15:31
RF1000 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:50:
Trapt bij mij door gedurende het fietsen dus niet tijdens een schakelmoment. Iedere 1 a 2 km een slippertje. Net of ie intern van een tandwieltje slipt en dan weer oppakt. Gebeurd zowel in 3 als in 4.

De eshifter is al vervangen en de lokale VM specialist heeft de naaf opnieuw afgesteld maar beide boden geen soelaas. Zojuist via de chat een nieuw wiel geregeld.

Nog andere met dit door-trap probleem?
dit heb ik ook idd!
de ene keer wat vaker als de andere keer.
Lijkt ook na verloop van tijd ontstaan, kan me niet herinneren dat dit in het begin ook al zo was...

• iscorpio
Vandaag nieuwe update van de VanMoof app (iOS). Benieuwd wat de nieuwe veranderingen zullen zijn.

• Bruzski
Eddy 6 pack schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 00:50:
Ik heb juist mijn banden met wat minder bar uitgevoerd, nog steeds prima snelheden, bij snelle bochten blijft alles beter plakken, ook heb ik met mijn betere remmen menig ongeluk bij rontondes afslaand verkeer voorkomen, sommige gasten...pfff :(

• Eddy 6 pack
De ‘angst’ voor te zachte banden komt bij mij van het wielrennen. Met mijn fysiek en 28mm bandjes op hoge aero carbon velgen wil je echt niet met te lage bandenspanning rijden, geloof me! Niet vanwege het zwabberen in de bochten en niet vanwege mogelijke beschadiging van de v€lg€n!

• Tommie12
  • Nu online
Eddy 6 pack schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:48:
De ‘angst’ voor te zachte banden komt bij mij van het wielrennen. Met mijn fysiek en 28mm bandjes op hoge aero carbon velgen wil je echt niet met te lage bandenspanning rijden, geloof me! Niet vanwege het zwabberen in de bochten en niet vanwege mogelijke beschadiging van de v€lg€n!
Tja, vroeger reden ze met 23 mm, 28mm is al dik 0% breder, en geloof me die rijden nu ook op lagere drukken dan 9 bar.

Maar met 43 of 47mm kan je echt wel een pak lager gaan. Ik geloofde het ook niet, maar het rijdt een pak beter op 3 bar dan op 5 bar.

• Bruzski
Nieuw filmpje, ben inmiddels ook lid van de Reevo FB groep
YouTube: Reevo: Drivetrain, Throttle, Pedal Assist and More | Beno

• Eddy 6 pack
Tommie12 schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:38:
[...]
…geloof me die rijden nu ook op lagere drukken dan 9 bar…
Klopt, sterker nog, daar mág ‘maar’ max 8 bar in.
(De 18mm van vroeger zette ik op 11bar!)
De 28mm heb ik voor op 6.5 en achter op 7 bar.

Zal de Schwalbe Supermoto’s op de VM eens op 3.5 zetten!

[Voor 8% gewijzigd door Eddy 6 pack op 02-11-2021 09:40]

• cautje
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 03-12 17:19
Goedemorgen,
Ik heb wat gedoe met "Find my app""
Mijn fiets zie ik niet meer maar er staan "Objecten gevonden bij jou" wel een vanmoof S3 &X3" laats gezien een minuut geleden en een "Onbekende accessoire"laats gezoen 30 ocktober.
De S3 zal natuurlijk wel mijn fiets zijn, maar hoe krijg ik hem weer terug in de app?
Ik heb de stappen al doorlopen.
Ideeën zijn welkom, Bedankt!

Step 1

Make sure your bike is unlocked and running on the latest firmware.

Step 2

Open the Find My app on your iOS device and tap on the ‘Items’ tab. Tap the ‘Add item’ button and quickly press the power button on the bottom of the top tube twice.

Step 3

You’ll hear a twinkling sound and see an animation on the Matrix Display as the bike connects to the Find My network. You will need to be using an iPhone or with iOS 14.3 or later, iPad with iPadOS 14.3 or later, or a Mac with Big Sur macOS 11.1 or later.

• roffeltjes
mphilipp schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 21:47:
[...]
Maar iets tè zacht zal ook niet fijn zijn. Wel comfortabel, maar niet koersvast. Echter, dat geldt voor alles waar ; tè' voor staat natuurlijk.
Klopt absoluut. Als de band te zacht is gaat hij rollen, of krijg je een zijwand collaps. Hoe breder de band, hoe kritischer dat wordt.

Neemt niet weg dat 4.5 bar in een 50mm band dusdanig veel is dat je zowel qua snelheid als comfort erop acteruit gaat.

• roffeltjes
Eddy 6 pack schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:39:
[...]
Voelde wel "lekker"... ach, we wisten niet beter.

Mijn oude wedstrijdfiets heeft nog steeds 23mm, op zich ook geen ramp.

[Voor 14% gewijzigd door roffeltjes op 02-11-2021 10:02]

• litebyte
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 01:55

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Eddy 6 pack schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 22:57:
[...]

Dat zijn ze inderdaad.
Fijn bandje, rolt lekker en ziet er gaaf uit.
Nu bijna 3000 km er mee gereden en ogen nog als nieuw.
Zijn ze ook anti-lek?

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D500, D800, D850, - lenses nikkor 14-24/2.8, 24-70/2.8, 35-70/2.8, 70-200/2.8, 85/1.8, 50/1.8, 35/1.4, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2 - flash SB800]

• roffeltjes
Ja. FWIW ik rij op moderne Schwalbe en Continental banden echt nooit meer lek. Ik heb de laatste 6 jaar in en rond Amsterdam geen lek gehad. Mijn vrouw ééntje (spijkertje). Allebei 45k+ kilometers en dat was grotendeels met hele frele Schwalbe Marathon Supreme's. Continental een zelfde laken een pak, nog nooit lek gehad met een Continental top contact winter2. Sterker nog, op mijn Racefietsen rij ik ook al 15 jaar met Continental GP3000 en ik kan me maar twee lekken herinneren, ondanks dat ik toch wel wat kilometers heb gemaakt.

Je kan glas soms gewoon niet vermijden (je ziet het te laat), maar blijkbaar zijn ze dusdanig goed dat het bijna alles tegenhoudt. Je hebt ook wel echt onplatbare banden met nog meer brekerlagen, maar dat beinvloed de soepelheid van de band teveel en komen er bij mij gewoon niet in.

Hier wat info van de fabrikanten, hun eigen claims over lekbestendigheid vind ik dus heel goed kloppen (je kan uiteraard pech hebben).

https://www.schwalbe.com/en/tour-reader/super-moto

Ik zou ook naar de Allmotion kijken, die is aanzienlijk soepeler/lichter en zal dus meer comfort geven en misschien iets lichter rollen (dus meer actieradius). Maar rolweerstand is vanaf 20kmpu pinda's tov luchtweerstand, dus verwacht ook geen wonderen. (Ja, die is ook haast niet lek te krijgen)

https://www.schwalbe.com/en/tour-reader/marathon-almotion

Als je belachelijk veel grip wil op elke ondergrond inclusief ijs:

https://www.continental-t...p-contact-winter2-premium

[Voor 24% gewijzigd door roffeltjes op 02-11-2021 14:11]

• Tommie12
  • Nu online
Die Almotion vind ik ook een hele dikke aanrader!

• Bruzski
Eddy 6 pack schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:39:
[...]

Klopt, sterker nog, daar mág ‘maar’ max 8 bar in.
De 28mm heb ik voor op 6.5 en achter op 7 bar.

Zal de Schwalbe Supermoto’s op de VM eens op 3.5 zetten!
Hoe verhouden die supermotos zich met hoge snelheden bruggetjes af en in de bochten, ook vraag ik me af, pakken ze veel water op :?

• Eddy 6 pack
Bruzski schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 17:58:
[...]

Hoe verhouden die supermotos zich met hoge snelheden bruggetjes af en in de bochten, ook vraag ik me af, pakken ze veel water op :?
Met deze bandjes ligt de VM echt als een blok op de weg. Kan aan het motorfiets profiel liggen? Want ze zien er in ieder geval uit als smallere en grotere motorbanden. Inclusief de dikkere ‘laag’ aan de zijkanten.

Ze lijken bijvoorbeeld erg op deze Michelin motorbanden.

Hoeveel water ze oppakken weet ik niet? Eigenlijk nooit gemerkt of dat veel of weinig is? Misschien een goed teken!

• roffeltjes
Bruzski schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 17:58:
[...]
Korte versie: Continental Top Contact Winter 2 is voor de maanden met de R echt met kop en schouder boven de concurentie, zeker voor 28". Pirelli E-cycle-wtd schijnt ook goed te zijn.

https://www.speedpedelecr....php?f=8&t=1744&start=320

Op het Stromer forum zijn ze niet zo heel erg dol op de Super Moto en zweren ze zowel bij de 50 mm winterbanden van Pirelli en Conti, als de 57mm e-bike band van Pirelli. Nu gaat dat natuurlijk wel wat harder, maar het is wel in lijn met wat ik zou verwachten, want met de Continental Winter Contact 2 heb je echt een belachelijke hoeveelheid grip. Ik denk dat de Supermoto toch grip gaat verliezen in een snelle bocht bij nat weer.

Ik rij nu ook op 62mm Super Moto en ik ben wel iets minder enthousiast dan Eddy over het bochtengevoel. Ik vind ze vrij weinig gevoel hebben in de bocht en door het wat dikke hoekige profiel is hij als je je fiets echt een bocht indrukt niet helemaal consistent. Ik heb veel liever een ronde band zoals een Allmotion of een Continental. De nieuwe Pirelli's zien er ook heel mooi rond uit.

Vooral niet denken dat ik de Super moto's slecht vind, ze rijden heel comfy en ik ga ervan uit dat je nooit lek zal rijden, maar het is wel de moeite waard om ook naar alternatieven te kijken. Zo denk ik er over om op een andere fiets Pirelli Winterbanden te monteren, die schijnen net zo goed te zijn als de Conti's (die vallen voor die fiets namelijk net te ruim).

@Eddy 6 pack compound speelt een flinke rol bij dit soort dingen, misschien nog meer dan grip (contact patch is erg klein) Super Moto heeft een Black Chili compound die erg rap is, maar die niet direct bekend staat om grip.

[Voor 7% gewijzigd door roffeltjes op 02-11-2021 20:12]

• Bruzski
roffeltjes schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:09:
[...]

Korte versie: Continental Top Contact Winter 2 is voor de maanden met de R echt met kop en schouder boven de concurentie, zeker voor 28". Pirelli E-cycle-wtd schijnt ook goed te zijn.
Toevallig heb ik een setje Pirelli E-cycle bandjes bij onze FM opleiding op werk zien liggen, eens morgen kijken of dit 28 inchers zijn, ook wil ik met stikstof vulling gaan experimenten, ik hoor daar goede verhalen over. ;)

@Eddy 6 pack
ik wil niet als een fanboy overkomen, en het is wellicht mijn eigen ervaring maar allejezus wat rijdt die S3 heerlijk man!! vanmiddag na werk op weg naar huis door regen en enzo...bruggetjes op en neer, niets geen ploeteren, zo langs de files... >:)

Pagina: 1 ... 101 102 103 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee