Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
litebyte schreef op zondag 17 april 2022 @ 12:11:
[...]

Prima ik kan me er wel in vinden, vandaar ook mijn mening over valselijke product plug sites als Bright, en valselijke leugenachtige artikelen in het AD en andere 'dpg-achtigen' (met elke maand 10 andere fietsen) 'de beste ebikes' voor u getest...Het is een vorm van oplichting
Jammer je volhardt in je gebash en snapt gewoon domweg niet wat ik zeg en blert je mening en laster ongefilterd en ongefundeerd in het openbaar.
Zoiets heet een "hardhead"
Gevalletje "laat maar en prettig leven verder"
doei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:40

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

MatMich schreef op zondag 17 april 2022 @ 13:35:
[...]

doei!
Dank u, u ook, nog een fijne paaszondag.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

iscorpio schreef op zondag 17 april 2022 @ 12:27:
Natuurlijk kunnen er kinderziektes zijn, maar de fietsen gaan gewoon veel te vaak kapot. Volgens de broers is dat niet erg: die ervaringen kan VanMoof gebruiken om de fiets te verbeteren. Zo werken softwaremakers immers ook, redeneren zij. Maar een fiets is anders: daar wil een gebruiker gewoon op kunnen rekenen.

En daar gaat het dus ook fout voor de broers. De markt verkeerd inschatten, een fiets is geen software pakket maar een stuk hardware waar de gebruiker zonder problemen gebruik van wil maken.

Ook ik rij voor 90% tevreden rond op de fiets maar die andere 10% zijn toch ergernissen en die blijven wel aanwezig. Net mijn S3 na een 1000 kilometer beurt opgehaald en de ketting maakt nu ineens lawaai terwijl dat hiervoor niet zo was. Volgens mij zijn de monteurs nog niet ‘voldoende’ opgeleid……..

Bang dat de volgende fiets geen VM wordt.
Ze verkopen vooral ook een marketing/imago format. Vele tienduizenden ontevreden klanten zou je al tegemoet kunnen komen met gewoon eens eerlijk 'sorry' te zeggen en toe te geven dat service en kwalteit/slechte ontwerpkeuzes iets zijn waar hard aan wordt gewerkt en dat je dit kenbaar maakt in je volgende productlijn (5 serie). Je komt je huidige gebruikers ook tegemoet door een inruil/goed kortingsprogramma op te zetten (dat is als de nieuwe serie ook werkelijk verbeterd is op die punten waar veel klachten over zijn)

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan2020
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-11-2022
MatMich schreef op zondag 17 april 2022 @ 11:48:
[...]

En hoe weet jij dat allemaal?
Aanames (verkooppresentatie’s) veronderstellingen (zogenaamde reviewer), beledigingen (leugenachtig) regelrechte onwaarheden ( de versnelling vd S4 werd ook in de eerste review al aan de orde gesteld)
Kom op nou, ik vind dit soort beweringen nogal “ongemakkelijk” en kan me hier 100% niet! in vinden.
Nogmaals, als je het niet hard kan maken dien je je terughoudender op te stellen want dit is eigenlijk gewoon ordinaire laster.
Lol je bent wel erg goedgelovig als je denkt dat die reviewkanalen als bright enz niet grote sommen geld ontvangen van de makers om lovende en verbloemende reviews af te leveren, al ligt de werkelijkheid anders. Daar gaat een weldenkend mens dan ook nooit op af, maar alleen op échte ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Daan2020 schreef op zondag 17 april 2022 @ 13:57:
[...]

Lol je bent wel erg goedgelovig als je denkt dat die reviewkanalen als bright enz niet grote sommen geld ontvangen van de makers om lovende en verbloemende reviews af te leveren, al ligt de werkelijkheid anders. Daar gaat een weldenkend mens dan ook nooit op af, maar alleen op échte ervaringen.
Of er grote sommen geld bij komen kijken durf ik niet te zeggen maar er is wel een belang bij Bright om primeurtjes te mogen blijven maken voor wat voor Tech-bedrijf dan ook. Dat maakt hun kanaal relevant voor hun klanten (de kijkers). Zo krijgt Bright ook al vroeg nieuwe Apple producten ter 'review' zodat ze al video's klaar hebben kunnen staan op Launchdag en dat willen de kijkers natuurlijk. Dat heeft Bright wel weer voor op bijvoorbeeld Tweakers die dus een totaal andere review moet gaan geven om relevant te blijven.
Het is er Bright dus aan gelegen om niet te kritisch te zijn over de producten die ze vroeg mogen uitproberen.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan2020
Ferruginous Hwk schreef op zondag 17 april 2022 @ 14:08:
[...]

Of er grote sommen geld bij komen kijken durf ik niet te zeggen maar er is wel een belang bij Bright om primeurtjes te mogen blijven maken voor wat voor Tech-bedrijf dan ook. Dat maakt hun kanaal relevant voor hun klanten (de kijkers). Zo krijgt Bright ook al vroeg nieuwe Apple producten ter 'review' zodat ze al video's klaar hebben kunnen staan op Launchdag en dat willen de kijkers natuurlijk. Dat heeft Bright wel weer voor op bijvoorbeeld Tweakers die dus een totaal andere review moet gaan geven om relevant te blijven.
Het is er Bright dus aan gelegen om niet te kritisch te zijn over de producten die ze vroeg mogen uitproberen.
Ja hoe de constructie ook in elkaar zit, ze zijn niet serieus te nemen en fungeren gewoon als verkapte reclame voor het product. Bij een objectieve review neem je alles uitvoerig onder de loep en wijd je evenzeer uit over het negatieve als het positieve. Dat is bij die lui ver te zoeken. Van Moof de hemel in prijzen in je nieuwste review terwijl men hier en op trustpilot steen en been klaagt over allerlei problemen met de fiets wordt onderhand wel een beetje komisch. En totaal niet doorzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Daan2020 schreef op zondag 17 april 2022 @ 13:57:
[...]

Het gaat niet over goedgelovig.
Het gaat over bashen en laster zonder enig bewijs
Overigens: "grote" sommen geld? haha wie is hier nu goedgelovig? en trouwens ook weer geen bewijs.
Begint een aardig wappie topic te worden zolangzamerhand

[ Voor 16% gewijzigd door MatMich op 17-04-2022 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatMich
[...]

Maar dat is hij vaak echt wel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08:05
Vandaag een mooie 70 km gefietst om ergens op bezoek te gaan; het waren mijn eerste twee lange tochten, maar die zijn helemaal vlekkeloos verlopen. Normaal fiets ik alleen ritjes van 5 km door de stad.

Ik heb tussendoor op kunnen laden gelukkig, want ik denk niet dat ik het anders gered.

Zo blij met deze fiets, want op mijn oude stadsfiets had ik dit nooit gedaan. 8)

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:04
De 4 weken oude X3 van mijn vrouw leek er vandaag de brui er aan te hebben gegeven. Error 54 die helaas met de voorgeschreven stappen van de support pagina niet opgelost kregen en daarnaast ook nog 2x gereset via de app wat ook geen oplossing bood. Uiteindelijk maar een nieuwe cartridge aangevraagd binnen de app.

Halfuurtje later de fiets gemaakt om deze in de schuur te zetten, weg error 54.. wtf :/

Verder is mijn vrouw er heel tevreden mee maar dit was wel even een domper toen we besloten om even een tochtje te maken op de fiets. Hopelijk blijft de fout nu weg en was het iets van een glitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:29
Hier al mensen die een workaround hebben voor het probleem van de 1.8.1 firmware en de moofer app? Firmware terugzetten of andere workarounds?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Nero22 schreef op zondag 17 april 2022 @ 16:12:
Vandaag een mooie 70 km gefietst om ergens op bezoek te gaan; het waren mijn eerste twee lange tochten, maar die zijn helemaal vlekkeloos verlopen.
..het aangeven dat een 'hele' 70km fietsen vlekkeloos is verlopen is eigenlijk best raar of niet?

Zelf heb ik er vandaag zo'n 30km op zitten en voor het eerst een mede gebruiker gesproken die gebruik maakte van zo'n powerbank. Die vond het waardeloos dat deze dus eventueel niet op de 5 serie gebruikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
litebyte schreef op zondag 17 april 2022 @ 22:27:
[...]

..het aangeven dat een 'hele' 70km fietsen vlekkeloos is verlopen is eigenlijk best raar of niet?

Zelf heb ik er vandaag zo'n 30km op zitten en voor het eerst een mede gebruiker gesproken die gebruik maakte van zo'n powerbank. Die vond het waardeloos dat deze dus eventueel niet op de 5 serie gebruikt kan worden.
Het voelt een beetje alsof het een uitzondering zou zijn in deze topic, en/maar ik ben het met je eens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan2020
MatMich schreef op zondag 17 april 2022 @ 15:40:
[...]

Het gaat niet over goedgelovig.
Het gaat over bashen en laster zonder enig bewijs
Overigens: "grote" sommen geld? haha wie is hier nu goedgelovig? en trouwens ook weer geen bewijs.
Begint een aardig wappie topic te worden zolangzamerhand
Lol bashen en laster zijn wel je favo termen he. En hoezo geen bewijs, het bewijs zit hem in het dagelijkse gezeik met de fiets met errorcode's enz. Hoor je Bright anders ook nooit over. Ja nee, ze zijn helemaal onpartijdig hoor. En ook nog voor een appel en een ei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Laatst online: 00:12
Bright kijk ik alleen om een product die net nieuw is te bekijken op video. Afgaan op koopadvies van Bright is hetzelfde als aan een medewerker van de Mediamarkt vragen welke tv te kopen, die vervolgens naar de tv loopt waar Mediamarkt het meeste aan verdiend..

Jammer dat VM nog steeds veel problemen kent, zelf op een Cowboy gefietst die probleemloos was maar waar de zithouding verre van optimaal is. Ben benieuwd of de S5 minder problemen zal hebben maar heb er een hard hoofd in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
schumi1986 schreef op maandag 18 april 2022 @ 10:11:
Jammer dat VM nog steeds veel problemen kent, zelf op een Cowboy gefietst die probleemloos was maar waar de zithouding verre van optimaal is. Ben benieuwd of de S5 minder problemen zal hebben maar heb er een hard hoofd in.
Ik vind de Ampler Axel er wel erg interessant uitzien. Helaas (nog) geen off-road-stand en de range is ook wat beperkt als je bijvoorbeeld een dagje op pad wil. Laadt blijkbaar wel snel op maar niet overal waar je naartoe gaat kun je laden.

Ik ga deze fiets in ieder geval wel in de gaten houden en ben ook wel benieuwd of Bright daar nog een 'review' voor gaat maken.

Wil even wegblijven van de gehele discussie omtrent Bright want daarover zijn er in dit topic best wel wat emoties te vinden. Ze bespreken iig de fiets en het is 1 van de ervaringen waar je mogelijk je besluit op zult gaan nemen.

[ Voor 14% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 18-04-2022 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Daan2020 schreef op maandag 18 april 2022 @ 08:58:
[...]

Lol bashen en laster zijn wel je favo termen he. En hoezo geen bewijs, het bewijs zit hem in het dagelijkse gezeik met de fiets met errorcode's enz. Hoor je Bright anders ook nooit over. Ja nee, ze zijn helemaal onpartijdig hoor. En ook nog voor een appel en een ei.
Een lesje over bewijs kan jij dus wel gebruiken.
Je argument zal het goed doen in een lasterzaak bij de rechter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan2020
MatMich schreef op maandag 18 april 2022 @ 10:41:
[...]

Een lesje over bewijs kan jij dus wel gebruiken.
Lol je moet niet zoveel tv kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
MatMich schreef op maandag 18 april 2022 @ 10:41:
Ben benieuwd of Radar die dan ook gaat krijgen, nu die vanavond een item hebben over de verkooptechnieken die door RTL's partners gebruikt worden om advertorials aan ondernemers te slijten.

https://www.higherlevel.n...ikreclame-bij-rtl-en-sbs/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Zo krijgt Bright ook al vroeg nieuwe Apple producten ter 'review' zodat ze al video's klaar hebben kunnen staan op Launchdag en dat willen de kijkers natuurlijk. Dat heeft Bright wel weer voor op bijvoorbeeld Tweakers die dus een totaal andere review moet gaan geven om relevant te blijven.
Dat is maar ten dele waar. Zodra jij groot genoeg bent, kan een bedrijf niet meer om jou heen. Marques Brownlee bijvoorbeeld, kan best kritisch zijn. Als Apple hem ineens gaat boyotten, hebben ZIJ een probleem en niet Mr.Brownlee. Maar er zijn idd genoeg gekocht reviews, en als je een klein beetje kritisch bent en goed oplet, haal je die er wel tussenuit. Je moet gewoon meerdere reviews bekijken, dan merk je zo wie de andere napraat en bepaalde zaken niet noemt.

De hele truuk is gewoon een beetje geduldig zijn en afwachten tot er praktijkervaringen zijn. Ik was zelf zo 'dom' om te denken dat VM had geleerd van de problemen met de S2 electified, en de S3 helemaal top zou zijn. Maar helaas. Daarom heb ik in principe niet zoveel goede hoop vooraf voor de S5. Maar wie weet. Ik ben niet in de markt voor een nieuwe fiets, dus ik heb helemaal geen haast. Maar als ik wel in de markt was, zou ik zeker wel even wachten tot de eerste fietsen zijn uitgeleverd, want ik ga ze nu op voorhand niet weer het voordeel van de twijfel geven. Dat hebben ze nu wel verpest. Wie weet is de S5 helemaal in orde, maar ik vrees het ergste. Verwacht dezelfde problemen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4v1d
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 16:02
Ik heb al even in het topic gezocht op 'Pannier' maar kon het niet vinden. Ik kan ook geen goede foto vinden online.

Is de grote pannier bag gewoon één vak, of zijn er verschillende vakjes in de tas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:58
d4v1d schreef op maandag 18 april 2022 @ 14:57:
Ik heb al even in het topic gezocht op 'Pannier' maar kon het niet vinden. Ik kan ook geen goede foto vinden online.

Is de grote pannier bag gewoon één vak, of zijn er verschillende vakjes in de tas?
één vak met een soort hangend laptopvak erin, waar je evt wat documentjes in zou kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatMich
Daan2020 schreef op maandag 18 april 2022 @ 13:09:
[...]

Lol je moet niet zoveel tv kijken.
Ah gelukkig, weer een aanname ;) zonder bewijs.
Ik kijk nl nauwelijks of niet TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
maxnl schreef op maandag 18 april 2022 @ 13:29:
[...]

Ben benieuwd of Radar die dan ook gaat krijgen, nu die vanavond een item hebben over de verkooptechnieken die door RTL's partners gebruikt worden om advertorials aan ondernemers te slijten.

https://www.higherlevel.n...ikreclame-bij-rtl-en-sbs/
Ik denk dat Radar zijn argumenten een stuk beter onderbouwd dan degene waarop ik reageer.
Maar hoe dan ook, jullie ego's tuimelen over elkaar heen om mij onderuit te halen en daarbij zit blijkbaar hier een moderator handenwrijvend te wachten op mijn verbale misstap om zijn belangrijke taak te vervullen dus zeg ik: prettige avond en met een beetje mazzel ben ik nu van jullie af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Miki schreef op zondag 17 april 2022 @ 16:33:
De 4 weken oude X3 van mijn vrouw leek er vandaag de brui er aan te hebben gegeven. Error 54 die helaas met de voorgeschreven stappen van de support pagina niet opgelost kregen en daarnaast ook nog 2x gereset via de app wat ook geen oplossing bood. Uiteindelijk maar een nieuwe cartridge aangevraagd binnen de app.

Halfuurtje later de fiets gemaakt om deze in de schuur te zetten, weg error 54.. wtf :/

Verder is mijn vrouw er heel tevreden mee maar dit was wel even een domper toen we besloten om even een tochtje te maken op de fiets. Hopelijk blijft de fout nu weg en was het iets van een glitch.
Helaas vanochtend weer error 54, wat een ongelofelijke domper is dit zeg. Fiets is nog geen 4 weken oud en nu al onbruikbaar voor het doel waarvoor deze gekocht is.

Eerste mogelijkheid voor een fysieke afspraak is 11 mei dus maar gekozen om een nieuwe cartridge te verzenden. Dit komt echt amateuristisch over…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:15
Miki schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:20:
[...]
Eerste mogelijkheid voor een fysieke afspraak is 11 mei dus maar gekozen om een nieuwe cartridge te verzenden. Dit komt echt amateuristisch over…
Hier dus ook dit probleem! Ook nieuwe cartridge besteld, ik denk dat dit gezeik door die FW update komt, ook instellingen die niet opgeslagen worden e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Dejagan schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:28:
[...]

Hier dus ook dit probleem! Ook nieuwe cartridge besteld, ik denk dat dit gezeik door die FW update komt, ook instellingen die niet opgeslagen worden e.d.
Het wrange is, dat het probleem zich al voordeed voor die firmware en na de firmware update zoals de supportpagina voorschrijft om het probleem te verhelpen dus geen oplossing biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Laatst online: 15-09 16:14
Dejagan schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:28:
[...]

Maar wat bedoel je daar precies mee? Je had het over motor instellingen die niet bewaard worden. bijv. onderstuenings stand 4 en die instelling houd hij niet vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Miki schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:38:
[...]

Het wrange is, dat het probleem zich al voordeed voor die firmware en na de firmware update zoals de supportpagina voorschrijft om het probleem te verhelpen dus geen oplossing biedt.
wat voor instellingen werden niet vastgehouden dan? Ik zit heb nog niet de laatste FW, maar ik heb nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
HBO88 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:08:
[...]

wat voor instellingen werden niet vastgehouden dan? Ik zit heb nog niet de laatste FW, maar ik heb nergens last van.
Geen probleem met de instellingen hier, gewoon error 54 voor en na de firmware update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tasz
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-08 00:06
HBO88 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:07:
[...]

Maar wat bedoel je daar precies mee? Je had het over motor instellingen die niet bewaard worden. bijv. onderstuenings stand 4 en die instelling houd hij niet vast?
Hij gaat na de laatste FW update standaard elke keer terug op stand 4 terug.

En het vinkje voor motor stand verstellen tijdens rijden moet je elke keer opnieuw activeren. 👇🏻

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MnE2fVBAWS3XjdMexkxkxaIXYNY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gfoy7kSVOVtX4NAckCVSa1as.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 22:13
MatMich schreef op zondag 17 april 2022 @ 13:35:
[...]

Jammer je volhardt in je gebash en snapt gewoon domweg niet wat ik zeg en blert je mening en laster ongefilterd en ongefundeerd in het openbaar.
Zoiets heet een "hardhead"
doei!
Hij kan gewoon niet uitstaan dat sommige mensen wellicht toch een klein beetje tevreden zijn met de fiets? Of misschien wordt hij wel betaald door te bashen? Ik zal maar niet vermelden dat ik Canon fotoapparatuur heb, zal ie vast ook iets negatiefs over zeggen. :+

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Tasz schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:32:
[...]

En het vinkje voor motor stand verstellen tijdens rijden moet je elke keer opnieuw activeren. 👇🏻

[Afbeelding]
Bij de vorige update onthield mijn S3 ook de motorstand tijdens rijden niet, niet zo'n groot probleem vind ik, ben benieuwd hoe de S5 zich houdt tussen al dat geweld van verschillende Ebikes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Zojuist mijn art2 vouwslot gemonteerd, de goedkoopste die ik kon vinden. Het past strak onder mijn urban iki frame bevestiging van het kinderzitje.

Ga nu sleutelnummers doorgeven en met een boze mail dat ik het jammer vind dat ik niet door Allianz zelf op de hoogte ben gesteld dat mijn verzekering niet klopte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
HBO88 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 19:27:
Zojuist mijn art2 vouwslot gemonteerd, de goedkoopste die ik kon vinden. Het past strak onder mijn urban iki frame bevestiging van het kinderzitje.

Ga nu sleutelnummers doorgeven en met een boze mail dat ik het jammer vind dat ik niet door Allianz zelf op de hoogte ben gesteld dat mijn verzekering niet klopte.
Vergeet niet dat je fiets ook via zo'n slot aan een onverplaatsbaar object in de echte wereld vastgemaakt moet worden ander wordt alsnog niet uitgekeerd.
Ik zit er aan te denken om een ART2 ringslot aan mijn fiets te monteren daar geldt die eis niet voor. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Ferruginous Hwk schreef op woensdag 20 april 2022 @ 22:32:
[...]

Vergeet niet dat je fiets ook via zo'n slot aan een onverplaatsbaar object in de echte wereld vastgemaakt moet worden ander wordt alsnog niet uitgekeerd.
Ik zit er aan te denken om een ART2 ringslot aan mijn fiets te monteren daar geldt die eis niet voor. |:(
Daar heb je gelijk in, maar hoe is te bewijzen dat dat wel (of niet) gebeurd is? Als hij gestolen is en ik verklaar dat hij met slot ergens aan vast stond...
Of dat netjes is is een andere vraag, maar daar kom je wel mee weg denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
HBO88 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 02:26:
[...]

Daar heb je gelijk in, maar hoe is te bewijzen dat dat wel (of niet) gebeurd is? Als hij gestolen is en ik verklaar dat hij met slot ergens aan vast stond...
De kans is reeel dat dan een doorgeknipt/gezaagd vouw-, kettingslot op de plaats delict is achtergebleven. Het ontbreken van een dergelijk kapotgemaakt slot zou vraagtekens kunnen oproepen bij de verzekeraar.

Worstel daar zelf ook wel mee hoor omdat ik vaak mijn kettingslot door het voorwiel aan mijn frame vastmaak in combinatie met het schopslot. Toch vindt de verzekeraar dat blijkbaar minder veilig dan alleen een ringslot door het achterwiel. Ik snap hun redenatie op dat vlak niet echt.

Wellicht omdat je bij (de meeste) ringsloten, door het kunnen overleggen van sleutels wel met zekerheid iets kunt roepen over of de fiets daadwerkelijk op slot zat en met ketting- /vouwsloten niet bedenk ik mij zojuist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Ferruginous Hwk schreef op donderdag 21 april 2022 @ 07:32:
[...]

Wellicht omdat je bij (de meeste) ringsloten, door het kunnen overleggen van sleutels wel met zekerheid iets kunt roepen over of de fiets daadwerkelijk op slot zat en met ketting- /vouwsloten niet bedenk ik mij zojuist?
Ik snap je, maar vind het zelf ook vaag. Niet te hopen dat ik de verzekering ooit nodig heb iig.
Ik koos bewust voor vouwslot zodat je nog wat meer vrijheid hebt met op slot zetten.

[ Voor 22% gewijzigd door HBO88 op 21-04-2022 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokkalokka
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-09-2024
In de outlet staat een S3 gemiddelde schade en >500km voor best een aardige prijs. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 11:54
HBO88 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 02:26:
[...]

Dat is inderdaad niet eenvoudig te bewijzen, maar dan doe je in feite wel valse aangifte en dat is strafbaar (voor de wet, niet voor de verzekeraar). Die afweging kan je prima zelf maken uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mokkalokka schreef op donderdag 21 april 2022 @ 12:10:
In de outlet staat een S3 gemiddelde schade en >500km voor best een aardige prijs. Iemand ervaring hiermee?
Vraag je eens af waarom iemand een vrijwel nieuwe fiets met amper 500 km terug stuurt?
En vraag je dan of of je de miserie van iemand anders betalend wil overnemen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 15:28
Meerderen. Als je een beetje zoekt door het topic kom je wel antwoorden tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:01
Wat is gemiddelde schade, niet veel maar ook niet weinig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-05-2024

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Proefrijden en bevalt ie kopen!
Als het goed is, is die nagekeken en 100% functionerend. Dit i.t.t. een nieuwe in doos die net de Vanmoof kwaliteits tombola heeft verlaten.

Waag je graag een gokje? Nieuwe bestellen!

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruimzicht
Om ook rekening mee te houden: de garantie op de outlet fietsen is 2 jaar ipv 3 jaar dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:46
Ik heb deze week de kans gehad om testritten te doen op een Cowboy C4 en VanMoof S3. Waar ik eerst dacht dat mijn voorkeur naar de Cowboy uit zou gaan, ben ik toch meer gecharmeerd van de vanmoof. Dit komt denk ik doordat ik regelmatig de (goedkope) e-bike van mijn vriendin leen, en daarom wat meer gewend ben aan de rechtere zit en rotatiesensor van de VanMoof, waardoor ik voor mijn gevoel meer ondersteuning ervaar op de vanmoof tov de Cowboy. Dit lijkt mij fijner voor alledaags gebruik.

Nu zei de medewerker in de winkel mij dat de levertijd van de S5 voor een klant die deze 2 weken geleden had besteld, maar liefst september/oktober was. Dat vind ik toch te laat voor een fiets die ik binnenkort wil kunnen rijden. Maar, gezien alle negatieve ervaringen hier, maar ook op Reddit, ben ik toch echt huiverig om voor de S3 te gaan. Het was in de service center ook een in- en uitlopen van mensen die problemen hadden. Mensen met een oudere versie uit 2017 werden zelfs verteld hun fiets maar in een doos op te moeten sturen naar Amsterdam, of de fiets er zelf heen te moeten brengen.

Dit was niet echt goede reclame. En ik wil nu niet €2400,- uitgeven aan een fiets waarmee ik elke maand naar de service center moet. Tijdens de half uur durende testrit baarde de shifter mij zorgen met het geklak iedere keer. Die problemen, hoe representatief zijn die. Fietsen er voor iedere klacht hier 100 VanMoofs probleemloos rond? Of is het echt een drama?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:01
-Edwin- schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:55:
Ik heb deze week de kans gehad om testritten te doen op een Cowboy C4 en VanMoof S3. Waar ik eerst dacht dat mijn voorkeur naar de Cowboy uit zou gaan, ben ik toch meer gecharmeerd van de vanmoof. Dit komt denk ik doordat ik regelmatig de (goedkope) e-bike van mijn vriendin leen, en daarom wat meer gewend ben aan de rechtere zit en rotatiesensor van de VanMoof, waardoor ik voor mijn gevoel meer ondersteuning ervaar op de vanmoof tov de Cowboy. Dit lijkt mij fijner voor alledaags gebruik.

Nu zei de medewerker in de winkel mij dat de levertijd van de S5 voor een klant die deze 2 weken geleden had besteld, maar liefst september/oktober was. Dat vind ik toch te laat voor een fiets die ik binnenkort wil kunnen rijden. Maar, gezien alle negatieve ervaringen hier, maar ook op Reddit, ben ik toch echt huiverig om voor de S3 te gaan. Het was in de service center ook een in- en uitlopen van mensen die problemen hadden. Mensen met een oudere versie uit 2017 werden zelfs verteld hun fiets maar in een doos op te moeten sturen naar Amsterdam, of de fiets er zelf heen te moeten brengen.

Dit was niet echt goede reclame. En ik wil nu niet €2400,- uitgeven aan een fiets waarmee ik elke maand naar de service center moet. Tijdens de half uur durende testrit baarde de shifter mij zorgen met het geklak iedere keer. Die problemen, hoe representatief zijn die. Fietsen er voor iedere klacht hier 100 VanMoofs probleemloos rond? Of is het echt een drama?
Lees het topic zou ik zeggen, genoeg klachten te vinden. Je kan 'geluk' hebben met een goed model (zoals ik) maar er zijn genoeg mensen met problemen, en de klantenservice is niet echt goed.

Wat betreft de rotatiesensor, dat is fijn als je vooral hard wil gaan in je eentje. Als je van plan bent met mensen mee te fietsen is dat niet zo super fijn, dan is een krachtsensor veel beter en natuurlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Bartske schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 12:06:
[...]

Lees het topic zou ik zeggen, genoeg klachten te vinden. Je kan 'geluk' hebben met een goed model (zoals ik) maar er zijn genoeg mensen met problemen, en de klantenservice is niet echt goed.

Wat betreft de rotatiesensor, dat is fijn als je vooral hard wil gaan in je eentje. Als je van plan bent met mensen mee te fietsen is dat niet zo super fijn, dan is een krachtsensor veel beter en natuurlijker.
Dat van die sensoren heb ik inderdaad precies ook zo ervaren. Dus dat is ook een stukje persoonlijke voorkeur denk ik.

Ik vind het dus lastig om alleen op de ervaringen hier af te gaan. In een willekeurig topic over een bepaalde smartphone lees je ook alleen maar problemen, desondanks weet je dat er per klacht ook 100den tevreden gebruikers zijn. Ik wilde vooral exploreren of dat voor deze e-bike ook zo is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl

Nu zei de medewerker in de winkel mij dat de levertijd van de S5 voor een klant die deze 2 weken geleden had besteld, maar liefst september/oktober was.
Houd er verder wel rekening mee dat ze bij de S5 ook overstappen naar een krachtsensor.
Indien een rotatiesensor je voorkeur heeft, dan is de keuze tussen S3 en S5 snel gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
Die problemen, hoe representatief zijn die. Fietsen er voor iedere klacht hier 100 VanMoofs probleemloos rond?
Terechte vraag denk ik. De eigenaren die problemen ervaren hoor je natuurlijk vooral hier, waarmee ik de problemen niet wil bagatelliseren - die zijn voor VanMoof als bedrijf structureel. Ik heb ook op de Cowboy en VM gereden en had dezelfde ervaring als jij. Uiteindelijk de S3 besteld en er al veel plezier van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
maxnl schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 12:24:
[...]

Houd er verder wel rekening mee dat ze bij de S5 ook overstappen naar een krachtsensor.
Indien een rotatiesensor je voorkeur heeft, dan is de keuze tussen S3 en S5 snel gemaakt...
Is mij bekend inderdaad! Vooral de rechtopstaande zit speelt overigens ook mee.
Ruimzicht schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:34:
[...]

Terechte vraag denk ik. De eigenaren die problemen ervaren hoor je natuurlijk vooral hier, waarmee ik de problemen niet wil bagatelliseren - die zijn voor VanMoof als bedrijf structureel. Ik heb ook op de Cowboy en VM gereden en had dezelfde ervaring als jij. Uiteindelijk de S3 besteld en er al veel plezier van gehad.
Goed om te horen. Voordeel voor mij is dat ik relatief dichtbij een van Moof repair center woon. Maar goed, daar wil je ook weer niet elke maand zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Nu zei de medewerker in de winkel mij dat de levertijd van de S5 voor een klant die deze 2 weken geleden had besteld, maar liefst september/oktober was. Dat vind ik toch te laat voor een fiets die ik binnenkort wil kunnen rijden. Maar, gezien alle negatieve ervaringen hier, maar ook op Reddit, ben ik toch echt huiverig om voor de S3 te gaan.
Met de S3 moet je geluk hebben, heb je dat dan heb je een leuke fiets. Daarnaast is het een fiets die zorg en aandacht verdient - eerder een knuffelfiets, zeker geen stadsfiets.

Nog maar afwachten of de S5 ook gen vergelijkbare problemen kent als de S3 en inherent hieraan, of de service om deze problemen op te lossen dan verbetert is. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:22

kaanmijo

Picobello B.V.

Mocht iemand nog een pre-order code voor de S5 willen, ik gebruik de mijne niet :)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
De klantenservice is niet denderend al is er gelukkig wel een oplossing in de maak voor de 3 weken oude X3 met error 54. Er is zowaar een nieuwe cartridge aangevraagd door een supportmedewerker waarbij we de uitgebreide instructies al voor hebben ontvangen via de mail. Ik vraag me alleen af wanneer we de cartridge mogen verwachten, aangevraagd is nog niet verzonden namelijk ;)

Ik had op z'n minst wat meer service verwacht in bijvoorbeeld het aanbieden van een leenfiets of e.d. maar daar krijgen we maar geen reactie op via e-mail of chat behalve dat ze het zo vervelend vinden. Voor een fiets van nog geen maand oud verwacht je toch wel wat meer service en medeleven.

Nou ja, vingers gekruist dan maar in de hoop dat het blijft bij een nieuwe cartridge... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Miki schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 16:30:
De klantenservice is niet denderend al is er gelukkig wel een oplossing in de maak voor de 3 weken oude X3 met error 54. Er is zowaar een nieuwe cartridge aangevraagd door een supportmedewerker waarbij we de uitgebreide instructies al voor hebben ontvangen via de mail. Ik vraag me alleen af wanneer we de cartridge mogen verwachten, aangevraagd is nog niet verzonden namelijk ;)

Ik had op z'n minst wat meer service verwacht in bijvoorbeeld het aanbieden van een leenfiets of e.d. maar daar krijgen we maar geen reactie op via e-mail of chat behalve dat ze het zo vervelend vinden. Voor een fiets van nog geen maand oud verwacht je toch wel wat meer service en medeleven.

Nou ja, vingers gekruist dan maar in de hoop dat het blijft bij een nieuwe cartridge... :X
Ik probeer ze al een week een lege doos naar mij op te laten sturen. Dat lukt ze nog niet.
Als ze er iets in moeten stoppen zal het vast langer duren. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
-Edwin- schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 12:10:
[...]
Ik vind het dus lastig om alleen op de ervaringen hier af te gaan. In een willekeurig topic over een bepaalde smartphone lees je ook alleen maar problemen, desondanks weet je dat er per klacht ook 100den tevreden gebruikers zijn. Ik wilde vooral exploreren of dat voor deze e-bike ook zo is ;)
VanMoof heeft zelf in een recent artikel aangegeven dat 10% van de geleverde fietsen in het eerste jaar voor reparatie terug moet naar de winkel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb er ervaring mee. Mijn S3 kwam met 570km op de teller. Krasje op het frame her en der. Bleek later het wiel nooit goed vast te hebben gezeten. Remblokjes waren binnen 1000 km versleten en vervangen.

De e-shifter klikt wel door van 2 naar 3e versnelling maar is nog niet vervangen. Over de e-shifter is genoeg geschreven. Kicklock bleef nog weleens vast zitten nadat je de S3 ging unlocken maar die is na de laatste beurt los gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Als jullie chatten met VanMoof krijgen jullie dan wel een transcript van het chat-gesprek via de e-mail?
Ik lig niet. Dacht dat het aan mij ligt maar kan mij voorstellen dat VanMoof (wederom) hierover niet helemaal de waarheid spreekt en je helemaal nooit een transcript ontvangt van ze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 15:31
Bartske schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 12:06:
[...]Wat betreft de rotatiesensor, dat is fijn als je vooral hard wil gaan in je eentje. Als je van plan bent met mensen mee te fietsen is dat niet zo super fijn, dan is een krachtsensor veel beter en natuurlijker.
Wat betreft dat "meefietsen": zelf gebruik ik daar meestal de lagere snelheidsmodi voor, dus bv mode 1, 2 of 3 (ipv 4). Zeker in mode 1, kun je prima, vrij natuurlijk, met een "gewone" fiets meefietsen. Sinds je deze setting gewoon tijdens het fietsen met de rechter stuurbutton kan instellen, gebruik ik dat ook steeds meer merk ik (vroeger kon dat alleen via de app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 15:31
Ferruginous Hwk schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 13:48:
Als jullie chatten met VanMoof krijgen jullie dan wel een transcript van het chat-gesprek via de e-mail?
Ik lig niet. Dacht dat het aan mij ligt maar kan mij voorstellen dat VanMoof (wederom) hierover niet helemaal de waarheid spreekt en je helemaal nooit een transcript ontvangt van ze.
Kun je die chat niet makkelijk zelf exporteren/printPDFen voordat je het chat window sluit? Doe ik meestal als ik een customer care chat heb gehad met welk bedrijf dan ook.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nero22
HAWK Wizard schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 19:33:
[...]

Wat betreft dat "meefietsen": zelf gebruik ik daar meestal de lagere snelheidsmodi voor, dus bv mode 1, 2 of 3 (ipv 4). Zeker in mode 1, kun je prima, vrij natuurlijk, met een "gewone" fiets meefietsen. Sinds je deze setting gewoon tijdens het fietsen met de rechter stuurbutton kan instellen, gebruik ik dat ook steeds meer merk ik (vroeger kon dat alleen via de app).
Doe ik hier ook. En dan op een winderig fietspad de vriendin meesleuren met de Boost. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

kaanmijo schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 14:48:
Mocht iemand nog een pre-order code voor de S5 willen, ik gebruik de mijne niet :)

***members only***
Werkelijk benieuwd hoeveel S5 fietsen inmiddels in bestelling staan. Omdat ze vanuit VM nog niet hebben aangegeven dat het storm loopt zal het mogelijk tegenvallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
@Eddy 6 pack
Hoi Eddy, ik stuur je een pm over nuttige software aanpassingen op de S3, helaas mag ik deze hier niet delen. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Bruzski op 25-04-2022 20:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 19:32
Tasz schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:32:
[...]

[Afbeelding]
Er is een update verschenen van de app die er voor zorgt dat de instelling wordt onthouden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
Jan Driebeen schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:47:
[...]

Er is een update verschenen van de app die er voor zorgt dat de instelling wordt onthouden
Dank, vond het hoogst irritant dat de instellingen telkens vergeten werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Is het al veilig om te updaten naar de laatste firmware? Of verlies ik dan bepaalde instellingen (die ik hier niet zal noemen) die ik in de Moofer app gemaakt heb?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tasz
Jan Driebeen schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:47:
[...]

Heb de app geüpdate naar de laatste versie. 22.1 beta-1.

Helaas worden de instellingen nog steeds niet onthouden 😞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Miki schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 16:30:

Het valt me nog enigszins mee, nieuwe cartridge is inmiddels onderweg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscorpio
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-06-2024
Tasz schreef op woensdag 27 april 2022 @ 10:57:
Heb de app geüpdate naar de laatste versie. 22.1 beta-1.

Helaas worden de instellingen nog steeds niet onthouden 😞
Waar haal je de beta versie vandaan? Hier onthoud de laatste iOS versie (22.01) ook nog steeds niet alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tasz
iscorpio schreef op woensdag 27 april 2022 @ 17:37:
[...]

Waar haal je de beta versie vandaan? Hier onthoud de laatste iOS versie (22.01) ook nog steeds niet alles.
Ik heb een Android. In de de Google play store kan je aanmelden voor het Beta programma. Vervolgens kan je de beta installeren.

Geen idee hoe dat bij Apple werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruimzicht
miicker schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 20:08:
Is het al veilig om te updaten naar de laatste firmware? Of verlies ik dan bepaalde instellingen (die ik hier niet zal noemen) die ik in de Moofer app gemaakt heb?
In firmware 1.8.1 heeft VanMoof bepaalde verborgen (test)instellingsmogelijkheden helemaal verwijderd. Dat gaan ze waarschijnlijk nooit terug draaien. Ik ervaar geen problemen met 1.7.6 dus die blijf ik gebruiken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
litebyte schreef op zondag 24 april 2022 @ 18:02:
[...]

Werkelijk benieuwd hoeveel S5 fietsen inmiddels in bestelling staan. Omdat ze vanuit VM nog niet hebben aangegeven dat het storm loopt zal het mogelijk tegenvallen.
Ik heb inmiddels al 3 of 4 mails ontvangen met daarin m’n pre-order code, dus lijkt me inderdaad zo’n vaart niet te lopen. Denk dat men eerst even de kat uit de boom kijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ruimzicht schreef op donderdag 28 april 2022 @ 12:51:
[...]

In firmware 1.8.1 heeft VanMoof bepaalde verborgen (test)instellingsmogelijkheden helemaal verwijderd. Dat gaan ze waarschijnlijk nooit terug draaien. Ik ervaar geen problemen met 1.7.6 dus die blijf ik gebruiken O-)
Thanks. Ik draai nog 1.7.2, daar blijf ik dus voorlopig lekker bij.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

MaZo schreef op donderdag 28 april 2022 @ 12:55:
[...]
Ik heb inmiddels al 3 of 4 mails ontvangen met daarin m’n pre-order code, dus lijkt me inderdaad zo’n vaart niet te lopen. Denk dat men eerst even de kat uit de boom kijkt.
Zelf ook al menig mail ontvangen met een code. Wat ik zo lees is het vooral ook de maar 1 kleur die er beschikbaar is naast de levertijd. Niet de beste tijd om een fiets pas te gaan uitleveren na de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Channelmaster
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:53
MaZo schreef op donderdag 28 april 2022 @ 12:55:
[...]
Klopt, als tevreden S3 klant ben ik nu uitgeschreven |:( Mocht iemand nog een code nodig hebben…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4v1d
Toen ik vanmiddag mijn S3 2021 uit de berging pakte, en ook toen ik zojuist m'n fiets weer weg zette, kwam de rader in beeld en een muzikaal deuntje uit de speakers.

Na wat zoeken blijkt dit de Apple Find My functie te zijn. https://support.vanmoof.c...he-apple-find-my-network-

Ik heb geen Find My geactiveerd of uberhaubt een iPhone in gebruik. Ik zet de fiets in de berging, laat deze los, en de radar komt in beeld. In de gangen van de berging is amper tot geen mobiel bereik.

Iemand enig idee waarom dit zich voordoet? En hoe ga ik het tegen? Volgens mij is mijn S3 bezeten :D

Edit: S3 zit nog op firmware 1.7.6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
d4v1d schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 22:29:
Toen ik vanmiddag mijn S3 2021 uit de berging pakte, en ook toen ik zojuist m'n fiets weer weg zette, kwam de rader in beeld en een muzikaal deuntje uit de speakers.

Na wat zoeken blijkt dit de Apple Find My functie te zijn. https://support.vanmoof.c...he-apple-find-my-network-

Ik heb geen Find My geactiveerd of uberhaubt een iPhone in gebruik. Ik zet de fiets in de berging, laat deze los, en de radar komt in beeld. In de gangen van de berging is amper tot geen mobiel bereik.

Iemand enig idee waarom dit zich voordoet? En hoe ga ik het tegen? Volgens mij is mijn S3 bezeten :D

Edit: S3 zit nog op firmware 1.7.6.
Per ongeluk het knopje aan de onderkant ingedrukt waardoor dit werd getriggerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 10:51
Net een outlet model s3 2021 binnen, gemiddelde schade en minder dan 500 km. Voor een fiets met minder dan 500 km noem ik dit geen gemiddelde schade meer. Heb contact opgenomen via de mail maar denk dat deze terug gaat. Best een teleurstelling. Had hem nog niet eens helemaal uitgepakt maar zie nu al meer schade dan ik wil zien.

Zit zelfs een scheur in het zadel en volgens mij is het niet compleet. (Zit iig geen stekker bij voor de oplader)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uA5XPYO93m2mKm2eWOyMMRuHY40=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BpnWNuB4DkffSCkhc0Saaa4r.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ml6xXj3wyotY21U_GKOuOj9y8WA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X2lF9aVzVD3H8TTtLn5WEYkv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y3DBBaJeYYWL23NHnHagJRF1zbY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2g4SMkVM9byHdw7tNUK5PFuK.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nXgi2NU-rI3ZOAz_wEdyu1sldcs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z2RAxzN7w87601B6NqU1Ymdo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h1SN2qtkLIwYZyTjuI8pVKtgpTo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZtwhUa5QZfGEfJ6p1wixgxpT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j2HY5S_yKK8YMQx11PVS0sLvPTc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WrG4jpNkPyq7jmqUZLXF6RkZ.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nero22
Die ziet er beroerd uit ja. :X

Hoe komen die fietsen in de outlet terecht? Lijkt wel of deze gejat en voor een joyride gebruikt is. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iscorpio
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-06-2024
Verbaast mij dat ze zo’n ‘outlet’ fiets met droge ogen durven te verkopen. Terug sturen is de enige goede optie. Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Tlil schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:48:
Ik heb net mijn fiets teruggestuurd en krijg een andere, iemand ervaring met hoelang dit duurt?
En? Heb je hem al? Mijn fiets is vanochtend (eindelijk) opgehaald door PostNL omdat het blijkbaar heel moeilijk is voor VanMoof om een lege doos naar mij op te sturen.

Na het ophalen via de Chat de volgende stap in het swap-proces gezet (want kon blijkbaar niet eerder volgens VanMoof). Nog geen order binnengekregen (of in account) want dat mocht alleen door de swap-afdeling maar de chat zei dat die daar op de lijst stond.

Vertrouwen in die club is wel echt op een all-time low momenteel dus hopelijk heb jij een goede ervaring.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
warcow schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 13:48:
Net een outlet model s3 2021 binnen, gemiddelde schade en minder dan 500 km. Voor een fiets met minder dan 500 km noem ik dit geen gemiddelde schade meer. Heb contact opgenomen via de mail maar denk dat deze terug gaat. Best een teleurstelling. Had hem nog niet eens helemaal uitgepakt maar zie nu al meer schade dan ik wil zien.

Zit zelfs een scheur in het zadel en volgens mij is het niet compleet. (Zit iig geen stekker bij voor de oplader)
Dit is echt wel erg hoor.. Gemiddelde schade. Die fiets heeft gewoon een ongeval gehad en is over het asfalt heen geschoven.
Dit laat weer eens zien dat VanMoof de Rockstar is van de fietsindustrie en geen zak geeft om hun klanten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Wat een wrak! En wat een schertsvertoning van VM. Lijkt wel of ze compleet de weg kwijt zijn en alleen op het nieuwe model inzetten en al ‘het oude’ ineens niet meer telt!
En die S5 gaat niet zo snel als ze willen vermoed ik.
Na de zoveelste mail met ‘nu toch echt de laatste mogelijkheid’ tot met voorrang kopen kreeg ik een tweede mail met de vraag wat ik van die mail vond.
Nou, dat heb ik ze even verteld. Niet dat ik verwacht dat er überhaupt ook maar medewerker naar zal kijken, maar het gaf mij wél voldoening! (Kort samengevat en vrij vertaald heb ik ze aangegeven dat ze eerst maar eens de S3 moet maken zoals ooit beoogd (als je dat al kan stellen!) voordat ze weer met wat nieuws komen en het hele circus van DOA’s zich ongetwijfeld weer gaat herhalen.

Heb helaas nog geen reactie daarop gehad…

[ Voor 8% gewijzigd door Eddy 6 pack op 30-04-2022 21:03 ]

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4v1d
Ferruginous Hwk schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 09:05:
[...]

Per ongeluk het knopje aan de onderkant ingedrukt waardoor dit werd getriggerd?
Nee, maar daarmee kreeg ik 'm wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:39
Bij mij gaat het ook lekker met m'n outlet bestelling, ik heb een Dark besteld maar kreeg een Light... Al had ik hem willen houden was dat lastig geweest, want het framenummer op de fiets wijkt af van het nummer op het activitie-papiertje waarmee de fiets op je account gezet kan worden. Dat papiertje mocht ik houden, dus kennelijk staat de voor mij bedoelde fiets wel nog ergens?

Ik had de fiets niet uit de doos gehaald, want hij zit anders verpakt dan nieuwe fietsen dus je schuift hem er niet eenvoudig uit. Moest wel het frame nummer dus bekijken, viel meteen op dat men (in ieder geval aan de onderzijde) geen moeite had gedaan hem even schoon te maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wtQ7LTofnSmUW0v7Qh-hQOwMJlM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nHdsgtUNmQuGAwfSPybl3aUj.jpg?f=fotoalbum_large

De chat verliep erg stroef, ik moest de meest simpele info echt uit de medewerker trekken. Dat had veel pro actiever gemogen, of op z'n minst duidelijk en volledig. Maandag komt PostNL hem weer ophalen, de juiste fiets is uiteraard nog niet onderweg in de tussentijd. Ik ben erg benieuwd of deze straks vanzelf komt, of dat ik er achteraan moet.

[ Voor 31% gewijzigd door oscarwashere op 30-04-2022 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere

Ik snap dat het een teleurstelling is, maar eerlijk gezegd vind ik de schade wel meevallen. Natuurlijk staat het niet in verhouding met slechts 500 km, maar dat staat los van mekaar. Alleen het beschadigde zadel vind ik niet acceptabel en die donkere vlekken. De krasjes mag je wel een beetje verwachten. Soortgelijke voorbeeldfoto's staan er ook bij.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mokkalokka
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-09-2024
Een beschadigd zadel is inderdaad onacceptabel. Ik heb zelf ook een vm met wat meer schade/krassen maar ga mijn vm wrappen of nouja het is een sticker set van Martee. Wat wel een leuk verhaal is dat ik op Martee website allemaal bijzonder kleuren zag maar nergens mat zwart dus hun gemaild of ze ook mat zwarte wrap hadden. Ik kreeg binnen 10 minuten reactie dat ze dit gingen toevoegen op hun website. Binnen een uur kreeg ik een link en ook nog eens een kortingscode! Zo kan klantenservice dus ook 😁🙌 Dit is de wrap in ieder geval:
https://martee.co/en/prod...ect-kit-for-vanmoof-s2-s3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oscarwashere
De VanMoof S5 en A5 zijn nu ook zonder uitnodingscode (early access code) te bestellen voor €2.498. Dat is (nog) dezelfde prijs als met early access code.

'The sooner you order, the sooner you ride', maar momenteel met 'Estimated delivery' S5 en A5 tussen half september en half oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

oscarwashere schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 19:41:
[...]

Ik snap dat het een teleurstelling is, maar eerlijk gezegd vind ik de schade wel meevallen. Natuurlijk staat het niet in verhouding met slechts 500 km, maar dat staat los van mekaar. Alleen het beschadigde zadel vind ik niet acceptabel en die donkere vlekken. De krasjes mag je wel een beetje verwachten. Soortgelijke voorbeeldfoto's staan er ook bij.
Als ik het goed begrepen heb kan je de outlet modellen toch ook ophalen en eerst bekijken en testen?
Dan weet je gelijk wát je koopt, zowel qua techniek als uiterlijk. Zou ik in ieder geval wel doen en er desnoods een halve dag ervoor uit trekken. Zeker gezien alle verhalen die hier voorbij komen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 10:51
Eddy 6 pack schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:04:
[...]

Als ik het goed begrepen heb kan je de outlet modellen toch ook ophalen en eerst bekijken en testen?
Dan weet je gelijk wát je koopt, zowel qua techniek als uiterlijk. Zou ik in ieder geval wel doen en er desnoods een halve dag ervoor uit trekken. Zeker gezien alle verhalen die hier voorbij komen…
Ik heb net een retour ingediend voor mijn s3 2021. Ze boden mij aan een zadel op te sturen maar dan nog hoef ik hem niet. Er is duidelijk heel ruw met de fiets omgegaan en dan vertrouw ik niet dat de rest allemaal nog wel goed is. (De foto’s die ik deelde waren maar een paar van de vele beschadigingen)

Laat het er eerst maar bij en misschien koop ik over een jaar of zo wel een elektrische fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsred
  • Laatst online: 12-09 14:28
Mijn laatste post in deze thread is op de dag af precies 2 jaar geleden, maar man man man wat is in mijn ogen VanMoof waanzinnig afgegleden. Recent zoveel problemen gehad met mijn S2 uit feb 2019 dat ik nu serieus overweeg weer lekker over te stappen op een normale fiets.

Het begon in november met een compleet circus van error codes en een constant uitvallende motor, boostknoppen die het beide aan het begeven waren. Pas een maand later langs kunnen komen om voor een check-up en een budget afgesproken van 125 euro. Dan hoor je 2 weken helemaal niks en log in je op My VanMoof en is de huidige prijs van de reparatie 479 euro. Uiteindelijk via twitter een medewerker te pakken gekregen en de volgende dag krijg ik telefonisch te horen dat de accu vervangen is en of ik akkoord ga met de prijs. Ik weet overigens niet of dit bij mede S2 eigenaren al gedaan is, maar vervangen bij 10.000 km vonden ze laat. Ik ben hiermee akkoord gegaan en moest een week later uiteindelijk 400 euro afrekenen.

Helaas ben ik een maand geleden weggegleden over een tramrails hierbij heb ik een flinke klap gemaakt op het stuur. Weer een afspraak gemaakt en afgelopen donderdag langsgebracht, hierbij constateerde de medewerker dat de headset vervangen moest worden en heeft hij via de prijslijst een budget van 60 euro vastgesteld. Ik kreeg wel voor het eerst een leenfiets (S3), maar hierbij krijg je dan weer geen oplader, ik heb natuurlijk alleen een S2 oplader... Helaas vandaag alweer bijna een week verder en ik log weer in om te kijken of hij al bijna klaar is. Staat de huidige rekening al op 959 euro. Via de live chat te horen gekregen dat mijn frame total loss verklaard is.

Ondertussen heb ik voor de tweede keer helaas weer zelf actie moeten ondernemen om erachter te komen waarom mijn budget 4x en 16x overschreden is zonder dat ik enige communicatie en overleg krijg vanuit VanMoof, dit is toch geen werkwijze? Zelf ben ik heel benieuwd wat ze hopelijk deze week zelf nog laten weten over de huidige reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
larsred schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 14:56:
Mijn laatste post in deze thread is op de dag af precies 2 jaar geleden, maar man man man wat is in mijn ogen VanMoof waanzinnig afgegleden. Recent zoveel problemen gehad met mijn S2 uit feb 2019 dat ik nu serieus overweeg weer lekker over te stappen op een normale fiets.

Het begon in november met een compleet circus van error codes en een constant uitvallende motor, boostknoppen die het beide aan het begeven waren. Pas een maand later langs kunnen komen om voor een check-up en een budget afgesproken van 125 euro. Dan hoor je 2 weken helemaal niks en log in je op My VanMoof en is de huidige prijs van de reparatie 479 euro. Uiteindelijk via twitter een medewerker te pakken gekregen en de volgende dag krijg ik telefonisch te horen dat de accu vervangen is en of ik akkoord ga met de prijs. Ik weet overigens niet of dit bij mede S2 eigenaren al gedaan is, maar vervangen bij 10.000 km vonden ze laat.
Herstelling na een ongeval is altijd een discussiemoment. Als er echt een nieuw frame in moet, dan is 950€ niet abnormaal...

Wat me meer stoort is dat een batterij maar een levensduur zou hebben van 10.000km.
Dat is erg vroeg.
Laten we uit gaan van 70km bereik per (complete) laadcyclus, dan spreken we over 140 cycli. Dat is zwak, heel zwak, en onder de nederlandse wet ('normaal te verwachten levensduur') zou ik dit niet aanvaarden.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bruzski
Voormalig CEO Booking.com aan het roer bij fietsenmaker VanMoof

https://www.nu.nl/economi...fietsenmaker-vanmoof.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oscarwashere
Bruzski schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 17:59:
Voormalig CEO Booking.com aan het roer bij fietsenmaker VanMoof

https://www.nu.nl/economi...fietsenmaker-vanmoof.html
Dat is al best snel na het nieuws uit het FD over de groeipijn en dus dat ze naar nieuw leiderschap opzoek zijn.

En altijd leuk de reacties bij Nu.nl, erg mooie opmerkingen. Zoals iemand die zegt: "Heb nog nooit een elektrische fiets van VanMoof gezien. (...) Voor de rest een kwalitatief matige fiets (...)". Logisch.

[ Voor 7% gewijzigd door oscarwashere op 03-05-2022 19:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
oscarwashere schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 19:31:
[...]

Dat is al best snel na het nieuws uit het FD over de groeipijn en dus dat ze naar nieuw leiderschap opzoek zijn.

En altijd leuk de reacties bij Nu.nl, erg mooie opmerkingen. Zoals iemand die zegt: "Heb nog nooit een elektrische fiets van VanMoof gezien. (...) Voor de rest een kwalitatief matige fiets (...)". Logisch.
Uit ervaring weet ik dat dit soort trajecten zich vaak al even buiten de ogen en oren van de medewerkers en de pers plaatsvinden. Het duurt natuurlijk wel even voordat alle details uitgewerkt en geregeld zijn. Due diligence, afspraken over de koers e.d. met de aandeelhouders, arbeidsvoorwaarden, e.a.

Hopelijk nemen ze ook een nieuwe COO aan die wat aan de kwaliteit kan doen. Je kunt je bedrijf immers maar een beperkt aantal keer redden met een nieuw model fiets waarmee alle voorgaande problemen tot het verleden horen aankondigen. Uiteindelijk geloven de grootste optimisten je zelfs dan niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Tommie12 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 15:19:
[Wat me meer stoort is dat een batterij maar een levensduur zou hebben van 10.000km.
Dat is erg vroeg.
Laten we uit gaan van 70km bereik per (complete) laadcyclus, dan spreken we over 140 cycli. Dat is zwak, heel zwak, en onder de nederlandse wet ('normaal te verwachten levensduur') zou ik dit niet aanvaarden.
Inderdaad.
Tegenwoordig (sinds introductie S3) vermelden ze in de algemene voorwaarden 800 cycli.
Daar zou je dan dus 50.000 km mee moeten kunnen rijden.

https://www.vanmoof.com/nl-NL/terms-conditions-previous
Garantie
VanMoof garandeert dat elk nieuw VanMoof S3/X3-fietsframe drie (3) jaar* na de leveringsdatum gedekt is tegen fabricage- en materiaalfouten. Op alle originele onderdelen rust een garantie voor een periode van drie (3) jaar* vanaf de leveringsdatum.

[...]

De ingebouwde accu van de fiets wordt getest en zou meer dan 800 oplaadcycli moeten maken voordat de capaciteit terugvalt naar minder dan 70% van zijn oorspronkelijke totale capaciteit tijdens de garantieperiode zoals beschreven in artikel 13.1 van deze Voorwaarden.

* Voor oudere modellen en outlet-verkopen is een andere garantietermijn van toepassing onverlet de andere algemene voorwaarden van artikel 13. Deze andere garantietermijn wordt vermeld tijdens het afrekenproces van je aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-08 16:15
Mijn 2018 S2 staat al enige tijd ter reparatie in A'dam-west. Het defecte onderdeel wordt gratis aangeboden, arbeid niet. Wordt nu gebeld dat het defecte onderdeel pas in november beschikbaar is.

VM biedt een nieuwe S3 aan tegen bijbetaling van €1200. Of een 2021 outlet <500 km tegen bijbetaling van €1000. Is dat een goede deal?

De S2 heeft <2.000 km gereden.

[ Voor 4% gewijzigd door Hollanda op 03-05-2022 20:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Justin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:52
Hollanda schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 20:09:
Mijn 2018 S2 staat al enige tijd ter reparatie in A'dam-west. Het defecte onderdeel wordt gratis aangeboden, arbeid niet. Wordt nu gebeld dat het defecte onderdeel pas in november beschikbaar is.

VM biedt een nieuwe S3 aan tegen bijbetaling van €1200. Of een 2021 outlet <500 km tegen bijbetaling van €1000. Is dat een goede deal?

Een nieuwe S3 kost momenteel nog €2348, dus je krijgt €1148 restwaarde voor een defecte 2018 S2.

Ik vind het een prima deal, maar is maar net hoe je er naar kijkt. Was je tevreden met je S2 en wil je misschien eigenlijk uberhaupt geen S3 dan is €1200 een hoop geld. Ik kijk zelf eerder naar dat je voor €1200 euro een mooie upgrade kunt maken.

Of het een goeie deal is kun je eigenlijk alleen zelf bepalen. Sommige mensen sparen een jaar om €1200 uit te kunnen geven, anderen houden het per maand over. Maakt ongetwijfeld uit voor het gevoel hoe je hier naar kijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere

Tja, lastig. Is er nog een tussenoplossing als je de S2 wenst te behouden? Want anders zit je minstens tot november zonder fiets.

De S2 had op zijn hoogste punt een hogere nieuwwaarde dan de huidige prijs van de S3 (zie topic start voor prijshistorie). Hangt er natuurlijk erg vanaf waarvoor je hem destijds hebt gekocht. 2000 km is helemaal niet veel, wat dat betreft moet hij nog lang mee kunnen.

Derde vraag is natuurlijk wat de reparatiekosten zouden worden. Als je dat nog niet weet zou ik om een indicatie vragen, helpt ook weer bij het kiezen.

Ik vind €1000 bijleggen voor een outlet fiets, zo zonder verdere info, wel aan de hoge kant. De outlet fietsen zijn 1800-2000 euro. Dat zou betekenen dat je krap duizend euro voor de S2 krijgt. Anderzijds, hij is wel vier jaar oud en VM zal hem niet meer kunnen verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online

Is wel heel persoonlijk natuurlijk. Hoe acceptabel vind je het dat je pas in het najaar weer van je fiets kunt genieten?

Persoonlijk vind ik de zomermaanden gouden tijden voor de fiets. Lekker overal naartoe, terrasjes pakken e.d. Ik zou persoonlijk de nieuwe S3 nemen. Die 200 euro die je bespaart op een outlet-fiets vind ik het verschil in prijs niet waard. Mocht er een krasje op zitten zou ik mezelf kapot ergeren dat ik niet voor de nieuwe ben gegaan. (En de fiets is niet voor niets retour gestuurd natuurlijk)

Pagina: 1 ... 111 ... 145 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.