Mijn 5 cent is ondertussen om niet voor een outlet model te gaan. Zeker als ik hierboven lees dat de accu’s en het ook nog wel eens af laten weten en je met een outlet model minder garantie (ook) daarop krijgt.Hollanda schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 20:09:
Mijn 2018 S2 staat al enige tijd ter reparatie in A'dam-west. Het defecte onderdeel wordt gratis aangeboden, arbeid niet. Wordt nu gebeld dat het defecte onderdeel pas in november beschikbaar is.
VM biedt een nieuwe S3 aan tegen bijbetaling van €1200. Of een 2021 outlet <500 km tegen bijbetaling van €1000. Is dat een goede deal?
De S2 heeft <2.000 km gereden.
Lijkt mij een prima deal en een mooie upgrade naar een nieuwe S3. Die outlet-variant zou ik laten staan, daarmee weet je pas of het een goede deal is als je hem (een tijdje) in bezit hebt.Hollanda schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 20:09:
VM biedt een nieuwe S3 aan tegen bijbetaling van €1200. Of een 2021 outlet <500 km tegen bijbetaling van €1000. Is dat een goede deal?
Vergeet de arbeidskosten niet, die komen er ook nog bij.Justin schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 20:24:
[...]
Een nieuwe S3 kost momenteel nog €2348, dus je krijgt €1148 restwaarde voor een defecte 2018 S2.
Is het onderdeel niet ergens tweedehands te vinden van de S2? Misschien ook nog een optie?
Ik kan je geen ongelijk geven!warcow schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:55:
[...]
Ik heb net een retour ingediend voor mijn s3 2021. Ze boden mij aan een zadel op te sturen maar dan nog hoef ik hem niet. Er is duidelijk heel ruw met de fiets omgegaan en dan vertrouw ik niet dat de rest allemaal nog wel goed is. (De foto’s die ik deelde waren maar een paar van de vele beschadigingen)
Laat het er eerst maar bij en misschien koop ik over een jaar of zo wel een elektrische fiets.
En zelf een outlet halen is geen optie?
Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio
Die ‘mooie’ upgrade naar een S3 wordt hier vaker genoemd, maar ik vind de S2 achteraf gezien een betere en fijnere fiets dan de S3 als ik eerlijk ben.Ruimzicht schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:55:
[...]
Lijkt mij een prima deal en een mooie upgrade naar een nieuwe S3. Die outlet-variant zou ik laten staan, daarmee weet je pas of het een goede deal is als je hem (een tijdje) in bezit hebt.
Enige ‘voordeel’ zouden de 4 automatische versnellingen zijn, ofschoon die perfect werken op mijn S3, rijdt ik nu bijna altijd in z’n 3 en vond de 2 versnellingen van de S2 eigenlijk perfect met precies goede verhoudingen voor een Vanmoof.
De 1e versnelling van de S3 is veel te licht en de 4 veel te zwaar. Ik ga nu bij 10km/u naar 2 en bij 20 naar 3 en blijf daar in. 4 staat op 34 ofzo.
En zeker icm de boostknop was de S2 met z’n 2 versnellingen naaf perfect en bovenal ook degelijker én zonder de ‘vernuftige’ e-shifter die bij zovelen zoveel ellende veroorzaakt.
Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio
Ja en nee. Ik vond vooral de lak van de S2 mooier (wel krasgevoeliger), maar de motor van de S3 is veel krachtiger (makkelijker om bij mindere omstandigheden topsnelheid te rijden). De vier versnellingen zijn ook wel fijner, als de e-shifter het tenminste goed doet. Maar als je moet kiezen... En voor die €1000 bijbetalen... Tja...Eddy 6 pack schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:39:
[...]
Die ‘mooie’ upgrade naar een S3 wordt hier vaker genoemd, maar ik vind de S2 achteraf gezien een betere en fijnere fiets dan de S3 als ik eerlijk ben.
Enige ‘voordeel’ zouden de 4 automatische versnellingen zijn, ofschoon die perfect werken op mijn S3, rijdt ik nu bijna altijd in z’n 3 en vond de 2 versnellingen van de S2 eigenlijk perfect met precies goede verhoudingen voor een Vanmoof.
De 1e versnelling van de S3 is veel te licht en de 4 veel te zwaar. Ik ga nu bij 10km/u naar 2 en bij 20 naar 3 en blijf daar in. 4 staat op 34 ofzo.
En zeker icm de boostknop was de S2 met z’n 2 versnellingen naaf perfect en bovenal ook degelijker én zonder de ‘vernuftige’ e-shifter die bij zovelen zoveel ellende veroorzaakt.
Ik heb nooit een S2 gehad maar is deze echt zoveel beter een S3Eddy 6 pack schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:39:
[...]
Die ‘mooie’ upgrade naar een S3 wordt hier vaker genoemd, maar ik vind de S2 achteraf gezien een betere en fijnere fiets dan de S3 als ik eerlijk ben.
☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
Beter weet ik niet, ik vond hem degelijker, simpeler en daardoor makkelijker zelf te servicen.Bruzski schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 17:30:
[...]
Ik heb nooit een S2 gehad maar is deze echt zoveel beter een S3
De naaf was robuuster, remmen waren mechanisch, maar dat vind ik geen verschil hebben met hydraulisch en de kabels waren iets meer zichtbaar.
Geen eshifter, achterwiel eruit was veel makkelijker (niet dat ik dat veel deed overigens…) maar net ff allemaal wat simpeler en naar mijn mening daardoor dus niet persé ook minder fietsend dan de S3. Integendeel…
Motor was gelijk volgens mij want de S2 had ook een happy 😊 modus!
[ Voor 5% gewijzigd door Eddy 6 pack op 04-05-2022 17:52 ]
Wie hadden er nu de BBB schijven geplaatst? Ik heb wel nieuwe organische remblokjes geplaatst maar het remmen hoor je vrij goed. Geen gepiep maar hard schurend geluid. Overigens enkel voor, achter hoor je de rem vrijwel niet.
Is het beter met die BBB schijven?
Zou de nieuwe remschijven van de S5 ook in de webshop komen? Wellicht passen die ook op de S3
Zou de nieuwe remschijven van de S5 ook in de webshop komen? Wellicht passen die ook op de S3
Haha, nou opzich, dat zou een goede zet zijn! De piepende remmen zijn zonder twijfel m'n grootste ergenis tijdens het fietsen.HBO88 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 20:12:Zou de nieuwe remschijven van de S5 ook in de webshop komen? Wellicht passen die ook op de S3
Ik had een achterdrager bij Vanmoof besteld. Zat toen al een lange leverdatum aan. Daarna nog een e-mail dat de bagagedrager nóg later kwam. Ik heb vervolgens een achterdrager op Marktplaats gekocht.
Ik kon de bestelling bij Vanmoof niet meer cancelen (was nog niet verzonden). Ik contact opnemen met de support. Afgesproken dat ik het pakket zou weigeren bij de deur.. Nougoed, op de dag van de bezorging vond de UPS-bezorger dat ik niet thuis was (Was ik wel). Pakket ging door naar een pakketpunt.
ik moest nog een ander pakketje ophalen. Ik gister naar dat pakketpunt. Aldaar is mijn Vanmoof-pakket op de "Retour-kar" neergelegd toen ik aangaf het pakket "te weigeren"... Ik krijg zojuist bericht dat UPS morgen een pakketje van Vanmoof komt thuisbezorgen.
Was ik al bang voor.. Er is geen nieuw label geplakt op het pakketpunt, maar ze verzekerde me "dat het zou goedkomen". Ik vind het wel vermakelijk, maar het is natuurlijk zonde van ieders tijd
Ik kon de bestelling bij Vanmoof niet meer cancelen (was nog niet verzonden). Ik contact opnemen met de support. Afgesproken dat ik het pakket zou weigeren bij de deur.. Nougoed, op de dag van de bezorging vond de UPS-bezorger dat ik niet thuis was (Was ik wel). Pakket ging door naar een pakketpunt.
ik moest nog een ander pakketje ophalen. Ik gister naar dat pakketpunt. Aldaar is mijn Vanmoof-pakket op de "Retour-kar" neergelegd toen ik aangaf het pakket "te weigeren"... Ik krijg zojuist bericht dat UPS morgen een pakketje van Vanmoof komt thuisbezorgen.

Was ik al bang voor.. Er is geen nieuw label geplakt op het pakketpunt, maar ze verzekerde me "dat het zou goedkomen". Ik vind het wel vermakelijk, maar het is natuurlijk zonde van ieders tijd
[ Voor 13% gewijzigd door d4v1d op 04-05-2022 21:41 ]
Interessante column van Peter de Waard in de Volkskrant over de uitdagingen binnen het bedrijf en de rol vd nieuwe CEO.
Hoeveel tijd krijgt VanMoof om winstgevend te worden?
Elektrische fietsenfabrikant VanMoof – populair bij de ene Nederlander, gehaat bij de ander – zit in de sores. In 2021 werd op een omzet van 90 miljoen euro een verlies van 70 miljoen euro geleden, zo meldde Het Financieele Dagblad onlangs.
Het bedrijf heeft last van groeistuipen. Sinds 2017 vertienvoudigde de omzet en het personeelsbestand. Maar tegelijkertijd lopen de wachttijden op en openbaren zich steeds vaker technische mankementen. Vorig jaar waren er liefst 30 duizend klachten. Van weigerende fietsbellen en spontaan loeiende diefstalbeveiligingen tot fietsen waarvan het niet lukt het slot met de smartphone te openen. En dat laatste is extra lastig als het traditionele sleuteltje er niet meer is. Ongeveer 10 procent van de verkochte fietsen moest worden teruggenomen.
VanMoof – opgericht door de broers Ties en Taco Carlier – pretendeert alle onderdelen van de fiets zelf te ontwikkelen. Maar die onderdelen moeten wel in Azië worden gemaakt, met name in Taiwan. En als ze dan in dozen arriveren, mankeert er nogal eens wat aan door productiefouten. Soms deugt er iets niet aan de software. Soms is de hardware niet helemaal honderd procent, net een millimeter te groot of te klein. Maar de gevolgen zijn groot. Als het eerste uitgepakte onderdeel niet helemaal past, geldt dat meestal voor de hele zending. En het duurt maanden voordat het hele proces van retourzenden tot de ontvangst van nieuwe onderdelen is voltooid. Zeker bij de logistieke problemen in het zeevervoer van nu. Het is de keerzijde van de mondialisering dat die onderdelen nu net niet meer hier kunnen worden gemaakt en hersteld. VanMoof heeft ook onvoldoende fietsreparateurs om zelf de mankementen te herstellen. Voor dat beroep zijn er even weinig kandidaten als voor krantenbezorgers en zonnepaneleninstallateurs.
VanMoof is in een gevecht gewikkeld met de tijd. De omzet moet naar 500 miljoen euro om break-even te draaien. Dat is een vervijfvoudiging. En dat moet snel, om twee redenen. Concurrenten die in het yuppensegment van VanMoof en graantje willen meepikken, liggen op de loer. Net als bij Netflix is het leuk als je alleen bent op de markt, maar wordt het anders als de hele goegemeente onder je duiven gaat schieten. VanMoof heeft daarom tegen een lagere prijs een nieuwe reeks modellen op de markt gebracht, waaronder de S5 en A5 met allerlei extra’s. Later dit jaar komt de nieuwe VanMoof V op de weg, een soort Max Verstappen-fiets die snelheden van zo’n 50 kilometer per uur kan halen. Een tweede reden is dat de e-bike gedoemd is een melkkoe te worden van de overheid. De roep om maatregelen tegen de overlast door het e-bikegebruik zal leiden tot fiscale ingrepen.
Met Gillian Tans, die bij Booking.com binnenliep als operationeel directeur, heeft VanMoof een crisismanager aangetrokken. De broers Carlier blijven zelf aan alle touwtjes trekken, maar zij moet de interne organisatie op orde brengen: het terugbrengen van de wachttijden en het verhelpen van de mankementen.
Zij moet een heel ongeduldig iemand zijn.
Hoeveel tijd krijgt VanMoof om winstgevend te worden?
Elektrische fietsenfabrikant VanMoof – populair bij de ene Nederlander, gehaat bij de ander – zit in de sores. In 2021 werd op een omzet van 90 miljoen euro een verlies van 70 miljoen euro geleden, zo meldde Het Financieele Dagblad onlangs.
Het bedrijf heeft last van groeistuipen. Sinds 2017 vertienvoudigde de omzet en het personeelsbestand. Maar tegelijkertijd lopen de wachttijden op en openbaren zich steeds vaker technische mankementen. Vorig jaar waren er liefst 30 duizend klachten. Van weigerende fietsbellen en spontaan loeiende diefstalbeveiligingen tot fietsen waarvan het niet lukt het slot met de smartphone te openen. En dat laatste is extra lastig als het traditionele sleuteltje er niet meer is. Ongeveer 10 procent van de verkochte fietsen moest worden teruggenomen.
VanMoof – opgericht door de broers Ties en Taco Carlier – pretendeert alle onderdelen van de fiets zelf te ontwikkelen. Maar die onderdelen moeten wel in Azië worden gemaakt, met name in Taiwan. En als ze dan in dozen arriveren, mankeert er nogal eens wat aan door productiefouten. Soms deugt er iets niet aan de software. Soms is de hardware niet helemaal honderd procent, net een millimeter te groot of te klein. Maar de gevolgen zijn groot. Als het eerste uitgepakte onderdeel niet helemaal past, geldt dat meestal voor de hele zending. En het duurt maanden voordat het hele proces van retourzenden tot de ontvangst van nieuwe onderdelen is voltooid. Zeker bij de logistieke problemen in het zeevervoer van nu. Het is de keerzijde van de mondialisering dat die onderdelen nu net niet meer hier kunnen worden gemaakt en hersteld. VanMoof heeft ook onvoldoende fietsreparateurs om zelf de mankementen te herstellen. Voor dat beroep zijn er even weinig kandidaten als voor krantenbezorgers en zonnepaneleninstallateurs.
VanMoof is in een gevecht gewikkeld met de tijd. De omzet moet naar 500 miljoen euro om break-even te draaien. Dat is een vervijfvoudiging. En dat moet snel, om twee redenen. Concurrenten die in het yuppensegment van VanMoof en graantje willen meepikken, liggen op de loer. Net als bij Netflix is het leuk als je alleen bent op de markt, maar wordt het anders als de hele goegemeente onder je duiven gaat schieten. VanMoof heeft daarom tegen een lagere prijs een nieuwe reeks modellen op de markt gebracht, waaronder de S5 en A5 met allerlei extra’s. Later dit jaar komt de nieuwe VanMoof V op de weg, een soort Max Verstappen-fiets die snelheden van zo’n 50 kilometer per uur kan halen. Een tweede reden is dat de e-bike gedoemd is een melkkoe te worden van de overheid. De roep om maatregelen tegen de overlast door het e-bikegebruik zal leiden tot fiscale ingrepen.
Met Gillian Tans, die bij Booking.com binnenliep als operationeel directeur, heeft VanMoof een crisismanager aangetrokken. De broers Carlier blijven zelf aan alle touwtjes trekken, maar zij moet de interne organisatie op orde brengen: het terugbrengen van de wachttijden en het verhelpen van de mankementen.
Zij moet een heel ongeduldig iemand zijn.
4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD
Knappe prestatie om op een omzet van 90 miljoen 70 miljoen verlies te lijden!
Ik ben benieuwd naar de fiscale maatregelen die van de e-bike 'een melkkoe' gaan maken.
Wegenbelasting en nummerplaat? Stroom om op te laden extra belasten?
Ik ben benieuwd naar de fiscale maatregelen die van de e-bike 'een melkkoe' gaan maken.
Wegenbelasting en nummerplaat? Stroom om op te laden extra belasten?
Dit is klinkklare onzin.peacelord schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 23:45:
Een tweede reden is dat de e-bike gedoemd is een melkkoe te worden van de overheid. De roep om maatregelen tegen de overlast door het e-bikegebruik zal leiden tot fiscale ingrepen.
De eerste vraag is: welke overlast?
Iedereen met meer dan 2 hersencellen moet toch erkennen dat de ebike één van de manieren is om mensen uit auto's te krijgen.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Enig idee hoeveel accijns en belasting de overheid misloopt als we inderdaad de auto massaal inruilen voor de ebike? Vele miljarden per jaar, linksom of rechtsom zal dat tzt gecorrigeerd worden...Tommie12 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 08:58:
Dit is klinkklare onzin.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Al eens gedacht hoe ze dan fietsen wel willen belasten?hoevenpe schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:00:
[...]
Enig idee hoeveel accijns en belasting de overheid misloopt als we inderdaad de auto massaal inruilen voor de ebike? Vele miljarden per jaar, linksom of rechtsom zal dat tzt gecorrigeerd worden...
Je betaalt al 21% BTW. Wat gaan ze doen? Tolrijden op het fietspad? Jaarlijkse taksplaat van 100€?
Vergeet het, gaat niet gebeuren, daar krijg je in B en zeker niet in NL een draagvlak voor.
De overheid wil meer fietsen.
Ik begin zo langzamerhand mijn geduld te verliezen hier:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QwGOuLrMUj6Fhs8HRt5bFxeR.jpg?f=user_large)
Nieuwe cartridge toegestuurd gekregen maar de verkeerde geleverd. Ipv van een X3 een S3 gekregen
Edit: VanMoof biedt mij een voucher van €25 voor compensatie. Nieuwe fiets van nog geen 3 weken oud inclusief piece of mind onderhoud service afgesloten en dan al 3 weken niet kunnen gebruiken. Stelletje huil struiken zijn het ook…
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QwGOuLrMUj6Fhs8HRt5bFxeR.jpg?f=user_large)
Nieuwe cartridge toegestuurd gekregen maar de verkeerde geleverd. Ipv van een X3 een S3 gekregen

Edit: VanMoof biedt mij een voucher van €25 voor compensatie. Nieuwe fiets van nog geen 3 weken oud inclusief piece of mind onderhoud service afgesloten en dan al 3 weken niet kunnen gebruiken. Stelletje huil struiken zijn het ook…
[ Voor 24% gewijzigd door Miki op 05-05-2022 12:42 ]
Even een snelle grove analyse over deze cijfers en wat aannames.peacelord schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 23:45:
- Op een omzet van 90 miljoen euro een verlies van 70 miljoen euro geleden, zo meldde Het Financieele Dagblad onlangs.
- Vorig jaar waren er liefst 30 duizend klachten
- Ongeveer 10 procent van de verkochte fietsen moest worden teruggenomen.
Stel dat de gemiddelde klant 2.400 euro uitgeeft inclusief accessoires. Bij een omzet van 90 miljoen zijn dat 37.500 fietsen.
Omzet is sinds 2017 is vertienvoudigd en fietsen hebben 3 jaar garantie. Dan zou ik even grofweg zeggen dat er zo'n 55.000 fietsen nog onder garantie vallen? (waarschijnlijk wel wat minder)
Dan zouden dat 30.000 klachten zijn op 55.000 fietsen wat toch een bizar hoog aantal is!
Als 10 procent van de fietsen moeten worden teruggenomen zijn dat er dan grofweg zo'n 5.500.
Ik heb nooit op een S2 gefietst dus maar ik neem het direct van je aan. De upgrade zie ik vooral in het feit dat je een e-bike van 4 jaar oud inruilt voor een nieuwe: als ik de verhalen hier lees is een VanMoof na 4 jaar technisch wel afgeschreven.Eddy 6 pack schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:39:
[...]
Zelf ben ik nog wel benieuwd naar de wijze waarop ze de imagoschade denken te gaan herstellen. Ik ben op zoek naar een vlotte elektrische fiets maar zal de komende tijd met een boog om dit merk heen bewegen. Als dat niet adequaat gemanaged wordt slepen ze deze perikelen, lang nadat ze zijn opgelost, nog jaren met zich mee.
4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD
Het zou moeten beginnen met eerst je bestaande klanten fatsoenlijk te compenseren. Geef ze een fikse korting op een nieuwe fiets waarvan de kwaliteit wel op orde is. En als je dan een piece of mind service aanbiedt zorg dan dat het daadwerkelijk dat is en dat bijvoorbeeld een monteur (bike docter) aan huis komt om je fiets in orde te maken.peacelord schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 12:33:
Zelf ben ik nog wel benieuwd naar de wijze waarop ze de imagoschade denken te gaan herstellen. Ik ben op zoek naar een vlotte elektrische fiets maar zal de komende tijd met een boog om dit merk heen bewegen. Als dat niet adequaat gemanaged wordt slepen ze deze perikelen, nog lang nadat ze zijn opgelost, met zich mee.
Imago bouw je op door mond op mond reclame. Niet door mooie marketing praatjes.
Die explosieve groei moet gefinancierd worden, daarin zijn ze niet uniek.Benefit schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 08:57:
Knappe prestatie om op een omzet van 90 miljoen 70 miljoen verlies te lijden!
De overheid wil ook meer elektrische auto's. Maar die zijn fiscaal veel minder aantrekkelijk dan 6-7 jaar geleden. Uiteindelijk heeft de overheid namelijk ook gewoon geld nodig.Tommie12 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:04:
[...]
Vergeet het, gaat niet gebeuren, daar krijg je in B en zeker niet in NL een draagvlak voor.
De overheid wil meer fietsen.
Ik help je hopen dat ze de e-bikes met rust laten

Eerst en vooral moet je zorgen dat de nieuwe fietsen foutloos zijn.Miki schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 12:47:
[...]
Het zou moeten beginnen met eerst je bestaande klanten fatsoenlijk te compenseren. Geef ze een fikse korting op een nieuwe fiets waarvan de kwaliteit wel op orde is. En als je dan een piece of mind service aanbiedt zorg dan dat het daadwerkelijk dat is en dat bijvoorbeeld een monteur (bike docter) aan huis komt om je fiets in orde te maken.
Imago bouw je op door mond op mond reclame. Niet door mooie marketing praatjes.
Foutquote van 10% moet naar 0,1% of zo.
Mensen compenseren of slechte fietsen vervangen door even slechte fietsen brengt je niet echt vooruit.
En dan moeten ze de servicebelofte waar maken. Nu zijn die allemaal bezig met afhandelen van klachten en brandjes blussen.
Nope, niet als je al 90 mio omzet draait met 70 mio verlies.Ruimzicht schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 12:54:
[...]
Die explosieve groei moet gefinancierd worden, daarin zijn ze niet uniek.
Het betekent gewoon dat je per fiets van 2500€ bovenop de kost van de materialen nog eens ca 1500€ kosten aan het maken bent.
Als ze moeten vertienvoudigen om break-even te draaien, dan is dat een heel oncomfortabele situatie.
400.000 fietsen gaan bouwen EN verkopen is enorm.
Ter vergelijking: Accell groep verkocht 1mio fietsen in 80 landen en had daarvoor 3100 personeelsleden in dienst.
De omzet was 1300 miljoen... (en de winst ca 60 mio)
Ze hebben daarvoor ook 10 merken en ik weet niet hoe veel modellen in hun programma.
Dus om met 2-3 modellen en 1 merk, zonder ondersteuning van lokale fietsenmakers ineens bijna even veel te gaan verkopen als de hele Accell group....
Hoge ambities...
Maar dat is toch precies wat ik zegTommie12 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 14:05:
[...]
Eerst en vooral moet je zorgen dat de nieuwe fietsen foutloos zijn.
Foutquote van 10% moet naar 0,1% of zo.
Mensen compenseren of slechte fietsen vervangen door even slechte fietsen brengt je niet echt vooruit.
En dan moeten ze de servicebelofte waar maken. Nu zijn die allemaal bezig met afhandelen van klachten en brandjes blussen.
In mijn ogen zitten ze op een berg aan informatie over onderdelen die storingsgevoelig zijn. Als ze die onderdelen nu eens gaan voorzien van de nodige incrementele verbeteringen dan zal de kwaliteit ook fors op vooruit gaan. Je kunt binnen een serie ook nieuwe versies uitbrengen v.b. S3.1, S3.2 en de fietsen die terugkomen voor reparatie ook voorzien van de verbeterde onderdelen als daar aanleiding voor is.
Hebben ze dan al een robuuste shifter?Miki schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 14:15:
[...]
Maar dat is toch precies wat ik zegKorting geven op een fiets waarvan de kwaliteit wel op orde is?
In mijn ogen zitten ze op een berg aan informatie over onderdelen die storingsgevoelig zijn. Als ze die onderdelen nu eens gaan voorzien van de nodige incrementele verbeteringen dan zal de kwaliteit ook fors op vooruit gaan. Je kunt binnen een serie ook nieuwe versies uitbrengen v.b. S3.1, S3.2 en de fietsen die terugkomen voor reparatie ook voorzien van de verbeterde onderdelen als daar aanleiding voor is.
Nou misschien is dat dus het eerste storingsgevoelige onderdeel wat ze in incrementeel zouden kunnen verbeteren om de problemen te verhelpen

Ik krijg bijna het gevoel of ik met de chatbot van VanMoof aan het chatten ben…
Jawel, het is waarschijnlijk zelfs de enige verklaring. Je stapelt in je betoog de ene (verkeerde?) aanname op de andere en ik kan je berekeningen nauwelijks herleiden. Maar goed, ik stap uit deze discussie (want behoorlijk off-topic).Tommie12 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 14:15:
[...]
Nope, niet als je al 90 mio omzet draait met 70 mio verlies.
Wat een VMTFU is dat weer! Balen voor je zeg. Kun je niet eisen dat je zelf naar een store komt en met een volledig juist werkend exemplaar weer weggaat?Miki schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:53:
[Afbeelding]
Zit me te bedenken, ergens ook raar dat er nog nooit iemand ergens in een programma of vlog is geweest die alle ellende eens filmt en openbaart. Enige wat we wél zien zijn de gesponsorde nep filmpjes van Bright met over enthousiast, quasi kritisch gezwets met de diepgang van een advertentietekst.
Ze zouden een van die piassen eens zo’n defecte fiets die nieuw uit de doos komt moeten geven, dan zakt het enthousiasme wel, kunnen ze ook gelijk de snelheid, effectiviteit en bereikbaarheid van de klantenservice en adequaatheid en snelheid van de probleemoplossing ‘reviewen’! Maar helaas…
Maar toch, als je het geluk (welk %?) hebt dat je S/X2/3 functioneert zoals beoogd, vind ik het nog steeds zeer begerenswaardige fietsen tegen een (wel steeds minder wordende) scherpe prijs. Daar moet ik toch ook eerlijk in zijn. En dat zal ook wel een van de redenen zijn dat ze zo door kunnen falen en investeerders blijven trekken.
Ook vraag ik me af hoe slim de mensen, inclusief de 2 broertjes, daar nu werkelijk zijn? Wat denken ze en wat willen ze? Goede fietsen maken of alleen zoveel en zo snel mogelijk geld verdienen?
Als het de eerste optie is zou ik als ik daar in de dagelijkse leiding zat geen fiets meer uitleveren totdat de betrouwbaarheid >99% was. Zeker na al dat gedonder en terechte boze klanten sinds de S/X3.
Vroeger, jáááááren geleden tijdens de NIMA opleidingen heb ik al geleerd dat imago 50% van je bestaansrecht, streven en kosten is. Image is everything is ook zo’n bekende slogan….
Schijnbaar heeft Vanmoof 2 imago’s. Een goede bij investeerders, betaalde reviewers, niet gebruikers en alle medewerkers (inclusief weer de 2 broertjes) en een slecht imago bij > 50?60?70? procent van de mensen die er daadwerkelijk ook één hebben aangeschaft.
Vreemde situatie….
Kameraad van mij is bezig met de aanschaf van een gebruikte S3 en heb hem volledig ingelicht en help hem met zoeken en kiezen. Want nogmaals, ALS ie het doet is het een superfijne fiets! (En nou help ik zelf ook weer mee de schizofreenheid van het dubieuze imago in stand te houden…🤢
Kassa Belbus: Fietsenmerk Van Moof krijgt eerste hulp bij klantenserviceEddy 6 pack schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 18:34:
[...]
Zit me te bedenken, ergens ook raar dat er nog nooit iemand ergens in een programma of vlog is geweest die alle ellende eens filmt en openbaart. [...]
https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/571372
In programma's Kassa of Radar wil je niet graag zitten, maar ze komen er redelijk goed vanaf. Gemiddelde potentiële klant zal dit ook niet kijken, maar goed het is wat haha. Misschien heeft iemand een leuke casus voor BOOS van Tim Hofman
[ Voor 23% gewijzigd door oscarwashere op 05-05-2022 19:03 ]
Heb inmiddels een ‘nieuwe’ fiets van VanMoof gekregen. Tussen haakjes omdat hij werd geleverd in een S2 doos met het voorwiel al gemonteerd. Verder lijkt die nieuw en geeft de app aan dat er 1km mee gereden is. Remmen zowaar goed afgesteld.
Zit er aan te denken om toch een ringslot zoals @Eddy 6 pack heeft op de fiets te monteren. Welke maat past goed op de S3?
(Blijft belachelijk dat een ringslot veiliger wordt geacht dan een kettingslot (ook art2/3) door het voorwiel en niet aan de echte wereld vastgemaakt.)
Zit er aan te denken om toch een ringslot zoals @Eddy 6 pack heeft op de fiets te monteren. Welke maat past goed op de S3?
(Blijft belachelijk dat een ringslot veiliger wordt geacht dan een kettingslot (ook art2/3) door het voorwiel en niet aan de echte wereld vastgemaakt.)
Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)
@Ferruginous Hwk Ik heb de Axa defender met klapsleutel. En dan vooral om die klapsleutel, mooi compact en sleutel buigt niet meer om in je broekzak.
Let er dus goed op dat wanneer je de klapsleutel wilt je de juiste besteld en geleverd krijgt! Sommige webshops adverteren met een foto met klapsleutel en leveren er dan een zonder weet ik uit ervaring! Beste is dus zelf ophalen bij de bouwmarkt.
Deze: (Nu met 20% korting!
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7TgiBqeBYMLeWdqHNJOhwlOy.webp?f=user_large)
Het kicklock vind ik sowieso al een vinding van niks en zou er dan ook niet op vertrouwen dat het mijn S3 goed beschermt, laat staan dat je bij diefstal ook eerst met die fantastische klantenservice van VM in conclaaf moet om data te krijgen…. Kan me geen slechter scenario bedenken! 2 sleuteltjes overhandigen is dan een stuk makkelijker!
Let er dus goed op dat wanneer je de klapsleutel wilt je de juiste besteld en geleverd krijgt! Sommige webshops adverteren met een foto met klapsleutel en leveren er dan een zonder weet ik uit ervaring! Beste is dus zelf ophalen bij de bouwmarkt.
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7TgiBqeBYMLeWdqHNJOhwlOy.webp?f=user_large)
Het kicklock vind ik sowieso al een vinding van niks en zou er dan ook niet op vertrouwen dat het mijn S3 goed beschermt, laat staan dat je bij diefstal ook eerst met die fantastische klantenservice van VM in conclaaf moet om data te krijgen…. Kan me geen slechter scenario bedenken! 2 sleuteltjes overhandigen is dan een stuk makkelijker!
[ Voor 31% gewijzigd door Eddy 6 pack op 06-05-2022 09:17 ]
Thanks voor het delen. Ja ben het met je eens dat de status van dat schopslot zo zo is en baal ervan dat mijn ART3-kettingslot blijkbaar als minder veilig wordt beschouwd als mijn fiets nergens aan vast staat dan een eenvoudig (ART2) ringslot.Eddy 6 pack schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 09:12:
@Ferruginous Hwk Ik heb de Axa defender met klapsleutel. En dan vooral om die klapsleutel, mooi compact en sleutel buigt niet meer om in je broekzak.
[Afbeelding]
Dus deze past gewoon goed? Geen afwijkende maten i.v.m. de brede banden / spatbord?
:strip_exif()/f/image/TG0sHZjuiDJWnGOaxGnowqrq.jpg?f=fotoalbum_large)
Geen dank!Ferruginous Hwk schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 11:05:
[...]
Thanks voor het delen. Ja ben het met je eens dat de status van dat schopslot zo zo is en baal ervan dat mijn ART3-kettingslot blijkbaar als minder veilig wordt beschouwd als mijn fiets nergens aan vast staat dan een eenvoudig (ART2) ringslot.
Dus deze past gewoon goed? Geen afwijkende maten i.v.m. de brede banden / spatbord?
[Afbeelding]
V.a.b. de maat, ik weet eigenlijk niet welke ik heb.
Is er gewoon een van de bouwmarkt en dat zal dan wel de standaard maat zijn.
Voordeel van het ringslot is dat er ook een gat inzit voor een ketting of kabel. Dus je kunt de fiets er ook mee ergens aan vast maken. 2 in 1 = (beetje) win-win! 😉
[ Voor 9% gewijzigd door Eddy 6 pack op 06-05-2022 11:24 ]
Die is inderdaad handig. Ik heb overigens een keer geprobeerd zo'n klapsleutel na te bestellen (bij Axa) vanwege defect klapmechaniek, maar dat kan niet. Axa levert uitsluitend de "normale" variant na.Eddy 6 pack schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 09:12:
En dan vooral om die klapsleutel, mooi compact en sleutel buigt niet meer om in je broekzak.
Dan zou je dat nog bij Jutkey kunnen proberen. Die leveren sleutels voor alle merken.Ruimzicht schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:06:
[...]
Die is inderdaad handig. Ik heb overigens een keer geprobeerd zo'n klapsleutel na te bestellen (bij Axa) vanwege defect klapmechaniek, maar dat kan niet. Axa levert uitsluitend de "normale" variant na.
Ik zou iig geen Axa ringslot nemen. Omdat Axa zo veel voorkomt, hebben de dieven standaard een ''Poolse loper' op zak die specifiek op Axa sloten past.Ferruginous Hwk schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 11:05:
[...]
Thanks voor het delen. Ja ben het met je eens dat de status van dat schopslot zo zo is en baal ervan dat mijn ART3-kettingslot blijkbaar als minder veilig wordt beschouwd als mijn fiets nergens aan vast staat dan een eenvoudig (ART2) ringslot.
[Afbeelding]
Is niet zo zeer een ontwerpzwaktepunt van Axa maar omdat Axa`s zoveel voorkomen hebben de dieven zich kunnen specialiseren.
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Grinnik...dan moet je echt een hekel hebben aan het merk om de moeite te nemen om dit soort 'creatieve baldadigheid' te ontwerpen/drukken
cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2
Als goedmaker voor de FU mix met de cartridges hebben we nu een excuusbriefje gekregen met een dikke plak chocola, de betreffende toegezegde voucher van €25 is helaas nergens te bekennen. Via UPS app kan ik zien dat er een nieuwe cartridge aankomende maandag geleverd zal worden... to be continued.
Heb je in ieder geval toch wat. Die chocolade is verdraaid lekker weet ik. Caramel zeezout dacht ik met een Vanmoof fiets erop.Miki schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:08:
Als goedmaker voor de FU mix met de cartridges hebben we nu een excuusbriefje gekregen met een dikke plak chocola, de betreffende toegezegde voucher van €25 is helaas nergens te bekennen. Via UPS app kan ik zien dat er een nieuwe cartridge aankomende maandag geleverd zal worden... to be continued.
https://www.ah.be/product...MOKkY8PZBprBoCbnYQAvD_BwEEddy 6 pack schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 16:20:
[...]
Heb je in ieder geval toch wat. Die chocolade is verdraaid lekker weet ik. Caramel zeezout dacht ik met een Vanmoof fiets erop.
2,59€
Ze doen inderdaad moeite.

Ik zou die reep terugsturen en vragen naar een goede fiets, geen goede chocolade...
[ Voor 8% gewijzigd door Tommie12 op 06-05-2022 16:29 ]
Ik vindt het Kicklock in combinatie met het alarm een prima toevoeging. Alleen:Het kicklock vind ik sowieso al een vinding van niks en zou er dan ook niet op vertrouwen dat het mijn S3 goed beschermt, laat staan dat je bij diefstal ook eerst met die fantastische klantenservice van VM in conclaaf moet om data te krijgen…. Kan me geen slechter scenario bedenken! 2 sleuteltjes overhandigen is dan een stuk makkelijker!
Je moet het niet alleen gebruiken, maar in combinatie met een goed kettingslot waarmee je hem ergens aan vast kan zetten
Je moet er niet tegenaan trappen maar rustig indrukken met je hand. Zeker als de kicklock niet goed is uitgelijnd (zoals bij een fiets van een kennis van me)
Overigens de kicklock op onze fiets is enorm gevoelig...een fikse regenbui liet deze vanmiddag constant afgaan.
cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2
Heb je daar een bron van? Zover ik weet is dit verhaal al een paar jaar geleden achterhaald. Bovendien lijkt me dat Axa zich zo'n situatie niet kan permitteren als marktleider.bombadil schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:28:
[...]
Ik zou iig geen Axa ringslot nemen. Omdat Axa zo veel voorkomt, hebben de dieven standaard een ''Poolse loper' op zak die specifiek op Axa sloten past.
Is niet zo zeer een ontwerpzwaktepunt van Axa maar omdat Axa`s zoveel voorkomen hebben de dieven zich kunnen specialiseren.
Heb je al gegoogled? Hit 2 en 4:Ruimzicht schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:00:
[...]
Heb je daar een bron van? Zover ik weet is dit verhaal al een paar jaar geleden achterhaald. Bovendien lijkt me dat Axa zich zo'n situatie niet kan permitteren als marktleider.
Tig jaar terug hadden ze idd al een heel groot probleem met sloten vervangen en al, 2016 alweer / nog steeds en vorig jaar weer. Maar een Axa Defender is denk ik het meest voorkomende slot, dus daarop ga je je specialiseren als dief. Wat gaat Axa doen dan; dieven een briefje sturen? Specialiseren is geen technisch probleem? Dus je krijgt een wedloop zoals wij als Tweakers al kennen van windows Hackers vs Beveiliging.
https://www.dumpert.nl/item/100001054_0c76345f
Of je koopt er zelf een nepsleutel om te testen:
https://beldam.eu/index.p...ct/product&product_id=449
[ Voor 30% gewijzigd door bombadil op 09-05-2022 14:07 ]
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Je zou op YouTube eens naar het kanaal van de Lockpicking Lawyer moeten kijken.Ruimzicht schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:00:
[...]
Heb je daar een bron van? Zover ik weet is dit verhaal al een paar jaar geleden achterhaald. Bovendien lijkt me dat Axa zich zo'n situatie niet kan permitteren als marktleider.
De fysieke beveiligingswereld heeft - zeker op het gebied van consumentenbeveiliging - de laatste 100 jaar erg weinig stappen gezet en elke exploit proberen te verhullen voor het grote publiek.
Dat van de Axa Defender wist ik nog niet.. Pff wel erg laaghangend fruit zo'n "Polen-sleutel" met zoveel fietsen die er gebruik van maken.
Deze video van hem beschrijft goed hoe die wereld werkt en denkt (fysieke beveiligingswereld)
YouTube: Keynote - LockPickingLawyer
[ Voor 10% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 09-05-2022 14:08 ]
En weer een update, vandaag een nieuwe passende cartridge ontvangen en zojuist geïnstalleerd en de fiets werkt weer als vanouds. Het kan dus wel iets sneller als je er helemaal klaar mee bentMiki schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:53:
[Afbeelding]

Bijzondere ervaring het installeren van de cartridge, met name dat op basis van je account al duidelijk is dat er een cartridge wissel aangekondigd in het systeem staat. Installatie was al met al prima te doen.
De genoemde app valt onder het verbod van opvoeren en is dus niet toegestaan is.
Ah wel… nu hopen dat de fiets wat langer heel blijft
[ Voor 9% gewijzigd door deepbass909 op 10-05-2022 00:49 ]
Mijn nieuwe fiets is alweer stuk… e-shifter denk ik.. De fiets schakelde wel volgens de ledjes maar bleef toch echt in zijn versnelling hangen bij harder rijden / afremmen.
Heb hem in ieder geval weer aangemeld. Gelukkig zit er een servicepunt hier in de stad (niet vanmoof zelf). Een aantal dingen mogen ze dus niet (zoals werken met accu’s) maar ga er vanuit dat een e-shifter wel tot de reparatiemogelijkheden hoort.
Heb hem in ieder geval weer aangemeld. Gelukkig zit er een servicepunt hier in de stad (niet vanmoof zelf). Een aantal dingen mogen ze dus niet (zoals werken met accu’s) maar ga er vanuit dat een e-shifter wel tot de reparatiemogelijkheden hoort.
[ Voor 44% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 09-05-2022 19:27 ]
Wist ik niet. Bizar eigenlijk, zeker als je naar de eisen van verzekeraars kijkt.
Nee dank je, ik heb andere hobby'sOf je koopt er zelf een nepsleutel om te testen:
https://beldam.eu/index.p...ct/product&product_id=449
Grappig dat er nu ineens niet gemodereerd wordt.Miki schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:34:
[...]
En weer een update, vandaag een nieuwe passende cartridge ontvangen en zojuist geïnstalleerd en de fiets werkt weer als vanouds. Het kan dus wel iets sneller als je er helemaal klaar mee bent
Bijzondere ervaring het installeren van de cartridge, met name dat op basis van je account al duidelijk is dat er een cartridge wissel aangekondigd in het systeem staat. Installatie was al met al prima te doen.
*knip*

Ten eerste een nutteloze reactie, ten tweede we zitten niet 24/7 in ieder topic te scannen.
[ Voor 20% gewijzigd door deepbass909 op 10-05-2022 00:51 ]
De nuttelozen van de nacht.MatMich schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 00:26:
[...]
Grappig dat er nu ineens niet gemodereerd wordt.(sorry als ik slapende honden wakker maak)
[mbr]Ten eerste een nutteloze reactie, ten tweede we zitten niet 24/7 in ieder topic te scannen.[/]
YouTube: De nuttelozen van de nacht - Jacques Brel (with English subtitles)
Na verschillende vruchtloze pogingen via de chat een fiets firmware downgrade te krijgen heb ik ze toch maar eens proberen te bellen.
<spoileralert:> Ben geen stap verder uiteraard!
Wel leuk om even te melden dat je dan dus een voicemail melding krijgt van een Nederlandse jongen die probeert om accentloos Amerikaans te praten en dat dan zó vreemd en relaxed en laidback mogelijk probeert te doen, dat ie bijna niet te verstaan en begrijpen is. Echt hilarisch!
Zelfs dáár gaan ze blijkbaar nog liever voor imago dan duidelijkheid!🤣
Maar goed, iemand nog een tip voor een downgrade? Via Quinten, maker van de app waarvan de naam niet genoemd mag worden, kom ik ook niet verder.
Wel leuk om even te melden dat je dan dus een voicemail melding krijgt van een Nederlandse jongen die probeert om accentloos Amerikaans te praten en dat dan zó vreemd en relaxed en laidback mogelijk probeert te doen, dat ie bijna niet te verstaan en begrijpen is. Echt hilarisch!
Maar goed, iemand nog een tip voor een downgrade? Via Quinten, maker van de app waarvan de naam niet genoemd mag worden, kom ik ook niet verder.
[ Voor 12% gewijzigd door Eddy 6 pack op 10-05-2022 10:05 ]
Je mag de naam vd app toch wel noemen? de app lijkt mij niet verboden en zaken als smartspeed/smartrange zijn natuurlijk wel handig.Eddy 6 pack schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:02:
Na verschillende vruchtloze pogingen via de chat een fiets firmware downgrade te krijgen heb ik ze toch maar eens proberen te bellen.
Ik heb sinds de laatste firmware dat m'n instelling voor motorondersteuningsniveau tijdens het rijden steeds gereset wordt bij het ontgrendelen van m'n S3. Moet het dan handmatig weer inschakelen waarna het bij de volgende keer van slot halen weer uit staat.
De overige instellingen (zoals geluid tijdens opstarten etc) worden niet gereset.
Dit was bij de vorige firmware nog niet zo? meerdere met dit probleem en is er een oplossing bekend?
firmware S3 1.8.1 (staat wel op standje US)
officiele vanmoof app firmware 22.0 (android)
De overige instellingen (zoals geluid tijdens opstarten etc) worden niet gereset.
Dit was bij de vorige firmware nog niet zo? meerdere met dit probleem en is er een oplossing bekend?
[ Voor 8% gewijzigd door RF1000 op 10-05-2022 14:53 ]
Ben echt wel klaar met vanmoof. Sturen ze mij eerst een outlet model dat ranzig is en behoorlijk beschadigd (deuken, krassen, scheur in het zadel, etc) en dan falen ze nu compleet met het ophalen van de fiets. Heel gedoe om een afspraak te maken en nu blijken ze mij geen pickup label te hebben gestuurd waardoor UPS het pakket zojuist niet kon ophalen.
Had nog wel willen overwegen later een nieuwer model te kopen maar gezien er nu al niks goed gaat begin ik er niet meer aan.
Had nog wel willen overwegen later een nieuwer model te kopen maar gezien er nu al niks goed gaat begin ik er niet meer aan.
Wat de apps betreft
Handmatig schakelen en ondersteuningsniveau, beide tijdens het rijden in de vanMoof app.
Handmatig ontgrendelen met code.
Ding dong
Wolkje in Moofer-app.
Apps allebei uitloggen en nooit meer gebruiken is wat ik doe.
En dan vind ik het een topfiets!
Uiteraard is dit persoonlijk.
Handmatig schakelen en ondersteuningsniveau, beide tijdens het rijden in de vanMoof app.
Handmatig ontgrendelen met code.
Ding dong
Wolkje in Moofer-app.
Apps allebei uitloggen en nooit meer gebruiken is wat ik doe.
En dan vind ik het een topfiets!
Uiteraard is dit persoonlijk.
Je moet idd geluk hebben. Heb nieuwe S3 nu 4,5 maand;warcow schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:07:
Ben echt wel klaar met vanmoof. Sturen ze mij eerst een outlet model dat ranzig is en behoorlijk beschadigd (deuken, krassen, scheur in het zadel, etc) en dan falen ze nu compleet met het ophalen van de fiets. Heel gedoe om een afspraak te maken en nu blijken ze mij geen pickup label te hebben gestuurd waardoor UPS het pakket zojuist niet kon ophalen.
- na 2,5 maand batterij errors --> batterij vervangen
- na 4 maanden dermate issues met versnellingen --> nieuw achterwiel
- sinds gisteren ineens bij stoplicht wil ik wegfietsen maar word bedolven onder error codes. Weer batterij naar de bliksem en dient vervangen te worden
Wil eigenlijk gewoon fiets inleveren en geld terug want hier heb ik helemaal geen trek meer in. Bewust gekozen voor VanMoof en bekend met mogelijk hoger onderhoud/reparatie van onderdelen maar dit is wel heel gortig. Daarnaast vertoont VanMoof support flexibiliteit van loden deur en beloven ze dingen die ze niet waar (kunnen) maken. Enige compliment gaat naar service hub Eindhoven maar als je die complimenten moet geven, is dat al indicatief voor kwaliteit fiets.
Top ding als hij werkt, alleen voelt dat soms beetje als loterij.
Ben benieuwd of iemand al eens succesvol fiets in heeft geleverd en geld terug heeft ontvangen?
Eén keer gedaan bij m’n eerste S2 die achternaaf problemen kreeg.Delirius schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 19:53:
[...]
Ben benieuwd of iemand al eens succesvol fiets in heeft geleverd en geld terug heeft ontvangen?
Was al buiten de bedenktijd maar na paar keer bellen en boos maken kon ik hem brengen naar de store in Amsterdam en werd geld binnen 2 weken teruggestort.
Toen, in de beginperiode van de S2, waren ze nog niet ‘zo groot’ als nu en kreeg je bij ieder telefoontje gewoon een medewerker aan de lijn.
Daarna had ik voorgenomen en mezelf bezworen noooooit meer zo’n k#tfiets te kopen en heb toen een Gazelle ebike aangechaft!
Maargoed, Gazelle weer verpatst, 2e hands S2 gekocht met 250km. op de teller, S2 na tijdje met plezier rondfietsen via MP weer verkocht en sinds begin vorig jaar een tevreden en blije S3 rijder met een nog steeds (3.800km) perfect functionerende fiets. Eerlijk is eerlijk, kan er niet over klagen!
Alleen jammer dus dat ik in een vlaag van onachtzaamheid de fiets firmware update heb gedaan…😖
[ Voor 4% gewijzigd door Eddy 6 pack op 10-05-2022 21:08 ]
Vreemd, bij mij kwam PostNL Extra@Home het ophalen. Zij namen het label mee (en de fiets), dat ging prima.warcow schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:07:
Alleen vervolgens moest ik natuurlijk zelf (na weekje afwachten) vragen of de juiste fiets al onderweg was, met als reactie 'oja ik zie dat je fiets is opgehaald, we zullen het [nu pas] verder doorzetten'. De volgende werkdag zag ik inderdaad staan dat de bestelling er opnieuwin stond, met geschatte verzenddatum 5 dagen later. Dat is vrijdag, dus ben benieuwd!
IK heb hetzelfde probleem na de update naar 1.8.1. Lees het overal. Ik hoop dat ze het snel fixen.RF1000 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:53:
Ik heb sinds de laatste firmware dat m'n instelling voor motorondersteuningsniveau tijdens het rijden steeds gereset wordt bij het ontgrendelen van m'n S3. Moet het dan handmatig weer inschakelen waarna het bij de volgende keer van slot halen weer uit staat.
BertAtHome
Iemand een idee wat error code 48 is? Heb dit nu al twee dagen achter elkaar maar de fiets functioneert verder goed.
Ze hebben voor de 2e poging het nu ook via PostNL gedaan, die komen morgen langs. Hoewel er veel verkeerd gaat doet de service medewerker wel haar best, dat scheelt.oscarwashere schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 22:52:
[...]
Vreemd, bij mij kwam PostNL Extra@Home het ophalen. Zij namen het label mee (en de fiets), dat ging prima.
Alleen vervolgens moest ik natuurlijk zelf (na weekje afwachten) vragen of de juiste fiets al onderweg was, met als reactie 'oja ik zie dat je fiets is opgehaald, we zullen het [nu pas] verder doorzetten'. De volgende werkdag zag ik inderdaad staan dat de bestelling er opnieuwin stond, met geschatte verzenddatum 5 dagen later. Dat is vrijdag, dus ben benieuwd!
Bij deze!bbtweak schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 17:34:
[...]
Kan je een foto delen als deze is geïnstalleerd? En kan je ook eerste ervaringen delen straks?
Ik denk er namelijk ook over na om een voor zitje te plaatsen.
- Van Moof X3
- Thule Yepp Maxi Child Seat
- Thule Yepp Mini Child Seat
Oordeel zitjes: Werkt prima en is relatief eenvoudig te installeren. Er is echter 1 groot nadeel. De X3 heeft geen stevige standaard. Deze zal ik dus nog moeten laten maken door een fietsenmaker. Met een kind (laat staan 2) is het met de normale standaard niet te doen.
Oordeel X3: Erg fijne ebike. Wel even uitvogelen hoe e.e.a. werkt, maar nu gewend en dan een genot om mee te rijden.
:strip_exif()/f/image/BfYkvwGrohyIUtB0dTA3VfLX.jpg?f=fotoalbum_large)
|- Rotterdam -|
Thanks voor het delen! Wil zelf ook de mini gaan plaatsen, maar was inderdaad benieuwd of de standaard het kan hebben; maar niet dus. Daar ook even iets voor verzinnen dus.npolm schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:40:
[...]
Bij deze!
- Van Moof X3
Oordeel zitjes: Werkt prima en is relatief eenvoudig te installeren. Er is echter 1 groot nadeel. De X3 heeft geen stevige standaard. Deze zal ik dus nog moeten laten maken door een fietsenmaker. Met een kind (laat staan 2) is het met de normale standaard niet te doen.
Oordeel X3: Erg fijne ebike. Wel even uitvogelen hoe e.e.a. werkt, maar nu gewend en dan een genot om mee te rijden.
[Afbeelding]
Thanks voor je foto + feedback. Ik ga binnenkort ook de Yepp Nexxt Mini installeren en daarom al eerder gekeken naar een dubbele standaard. Alleen heeft de VanMoof weer een speciale manier om de standaard te monteren (moer niet van boven maar van beneden). En daarnaast is de X3 best laag waardoor je een korte dubbele standaard moet hebben. Ik had een gekocht, maar deze is net te hoog waardoor de X3 gaat zweven. Zie quote:npolm schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:40:
[...]
Bij deze!
- Van Moof X3
[Afbeelding]
Mocht iemand nog ideeën hebben, dan hoor ik het graagdragonzzzz schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 17:16:
[...]
Is er naast Burnyl nog iemand anders die een dubbele standaard op een S3 of X3 heeft gemonteerd? Ik heb sindskort een X3 en wil een kinderzitje erop monteren. Maar lees op dit forum wel dat er word geadviseerd om een dubbele standaard te nemen.
Gister deze ontvangen:
https://www.internet-bike...telbaar-24-29-inch-zwart/
Maar hij is ongeveer 4-5 CM te hoog dus denk dat of de voor/achterwiel heel hoog over de grond zweven.
[Afbeelding]
Contact gehad met VM support en ze geven aan dat error code 48 een motor issue is. Heb stappen doorgekregen om uit te voeren. Mocht dit niet helpen moet de fiets terug voor onderhoud.iscorpio schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 07:21:
Iemand een idee wat error code 48 is? Heb dit nu al twee dagen achter elkaar maar de fiets functioneert verder goed.
Net onderstaande stappen uitgevoerd en vanmiddag als ik naar huis fiets maar even kijken of het geholpen heeft.
1. Reset the bike
2. Update firmware
3. System restart from the app
:strip_exif()/f/image/I1q4Mro5kzmWrAVFt0QRst5Q.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb het probleem ook nog steeds, ook met de nieuwe softwareBertAtHome schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 06:53:
[...]
IK heb hetzelfde probleem na de update naar 1.8.1. Lees het overal. Ik hoop dat ze het snel fixen.
:strip_exif()/f/image/bIQdM1apDhNeIifX6pzUbGH7.jpg?f=fotoalbum_large)
☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
Ik zit inmiddels op de 3500 km, alleen mijn turbo knop heeft kuren. Gisterochtend deed ie het de halve weg niet en de halve weg wel. Toen de terugweg weer wel en nu vanochtend weer heel de weg niet...
Zou dit vuil kunnen zijn en lost contactspray dit misschien op?
Knopjes zijn fragiel en er kan vocht tussen komen (in mijn geval) Ik had problemen met de knopkes tijdens een flinke regenbui afgelopen jaar.Frostb1te1992 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 07:51:
Ik zit inmiddels op de 3500 km, alleen mijn turbo knop heeft kuren. Gisterochtend deed ie het de halve weg niet en de halve weg wel. Toen de terugweg weer wel en nu vanochtend weer heel de weg niet...
Iemand een idee waarom de kilometers totaal gefietst in de Vanmoof app niet worden bijgewerkt? Ik draai Android op een Google Pixel 6. App mag in de achtergrond draaien en batterij-optimalisatie staat uit. GPS locatie is altijd toegestaan.
In de Moofer app zie je dat de fiets het zelf wel telt. Maar na meerdere lange ritten met de Vanmoof-app zelf blijft het daar op 933KM staan.
Als ik dit aan Vanmoof Support ga vragen willen ze natuurlijk dat ik de firmware update. Maar is er nog een andere optie?
Reset van de fiets en een herinstallatie van de App (incl wissen cache/storage) heeft niet geholpen tot dusver.
In de Moofer app zie je dat de fiets het zelf wel telt. Maar na meerdere lange ritten met de Vanmoof-app zelf blijft het daar op 933KM staan.
Als ik dit aan Vanmoof Support ga vragen willen ze natuurlijk dat ik de firmware update. Maar is er nog een andere optie?
Reset van de fiets en een herinstallatie van de App (incl wissen cache/storage) heeft niet geholpen tot dusver.
/f/image/G9kutNxCHJeYRLZIjI294WlW.png?f=fotoalbum_large)
Volgens mij was het oorspronkelijk @Eddy 6 pack . Ik heb ze afgelopen week erop gezet. En het is echt een verademing! Heb het gevoel dat hij beter remt maar vooral het ontbreken van allerlei gepiep is een groot verschil. Je hoort nu de banden piepen bij een noodstop ipv dat je remmen dit overstemmen. Vervanging was een uurtje werk (vooral achterwiel iets complexer). Mbv de youtube video's goed te doen. Gelijk remblokjes voor ook vervangen. Achter waren nog goed en werken nu ook prima icm de nieuwe schijven.HBO88 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 20:12:
Wie hadden er nu de BBB schijven geplaatst? Ik heb wel nieuwe organische remblokjes geplaatst maar het remmen hoor je vrij goed. Geen gepiep maar hard schurend geluid. Overigens enkel voor, achter hoor je de rem vrijwel niet.
Al met al kan ik het iedereen aanraden.
Dit was Eddy zijn post:
Eddy 6 pack in "Ervaringen met VanMoof S/X/S2/X2/S3/X3/V"
De remblokjes kun je evt gelijk erbij bestellen ipv via de webshop waar Eddy naar verwijst:
https://www.vaneycksport.com/nl/bbb-discstop-bbs-48.html
Klopt was ik, maar de oorspronkelijke post was van iemand anders met ook een ander merk schijven volgens mij. Maar dat zal niet veel verschil maken. Mij bevallen de BBB’s ook goed, ik had na installatie nog wel af en toe gepiep bij de voorrem ondanks dat ik ook gelijk nieuwe blokjes had gemonteerd. Na opnieuw nieuwe blokjes gemonteerd te hebben van een ander merk (merk weet ik niet meer, de verpakking zag eruit als NOS onderuit een lade bij de FM), is het nu piepvrij.Wheeliemaker schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:04:
[...]
Volgens mij was het oorspronkelijk @Eddy 6 pack . Ik heb ze afgelopen week erop gezet. En het is echt een verademing! Heb het gevoel dat hij beter remt maar vooral het ontbreken van allerlei gepiep is een groot verschil. Je hoort nu de banden piepen bij een noodstop ipv dat je remmen dit overstemmen. Vervanging was een uurtje werk (vooral achterwiel iets complexer). Mbv de youtube video's goed te doen. Gelijk remblokjes voor ook vervangen. Achter waren nog goed en werken nu ook prima icm de nieuwe schijven.
Al met al kan ik het iedereen aanraden.
Dit was Eddy zijn post:
Eddy 6 pack in "Ervaringen met VanMoof S/X/S2/X2/S3/X3/V"
De remblokjes kun je evt gelijk erbij bestellen ipv via de webshop waar Eddy naar verwijst:
https://www.vaneycksport.com/nl/bbb-discstop-bbs-48.html
Goed plan. Ben benieuwd of ze jou ook gaan bevallen!HBO88 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:24:
bedankt voor de reacties! ga dan toch de bbb schijven kopen
Vraag me nu eigenlijk ook af wat voor schijven er op de S4 zullen zitten? Hopelijk niet weer die crap van de S3!
Je bedoelt de S5? Daar zitten nieuwe schijven op welke geperforeerd zijn. vandaar mijn opmerking of ze misschien ook op de S3 passenEddy 6 pack schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:26:
[...]
Vraag me nu eigenlijk ook af wat voor schijven er op de S4 zullen zitten? Hopelijk niet weer die crap van de S3!
Klopt inderdaad. De geperforeerde schijven zouden namelijk minder snel piepen dan de dichte wist een medewerker van VanMoof mij te vertellen. Echter is mijn ervaring het omgekeerde. Mijn S2 met geperforeerde schijven piept veel harder dan mijn S3 met dichte schijven. Ik vind het remgeluid zeer acceptabel.HBO88 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:13:
[...]
Je bedoelt de S5? Daar zitten nieuwe schijven op welke geperforeerd zijn. vandaar mijn opmerking of ze misschien ook op de S3 passen
Heb mijn nieuwe S3 weer terug van de fietsenmaker. Resultaat... nieuw achterwiel en nieuwe e-shifter.
Oorzaak volgens de FM: VanMoof is een prima fiets maar wordt in elkaar gezet door studenten waardoor sommige zaken gewoon te strak worden aangedraaid waardoor de naaf stuk gaat (mijn vertaling).
Hopelijk gaat die nu weer een stuk langer mee.
Oorzaak volgens de FM: VanMoof is een prima fiets maar wordt in elkaar gezet door studenten waardoor sommige zaken gewoon te strak worden aangedraaid waardoor de naaf stuk gaat (mijn vertaling).
Hopelijk gaat die nu weer een stuk langer mee.
Heeft er iemand ervaring met het vervoeren van (grotere) kinderen achterop een VanMoof? Ik overweeg een S5 en ik zie dat VanMoof zelf de Thule Maxi met zadelbuisbevestiging adviseert, maar die gaat maar tot 22kg. Ik moet regelmatig 12km op en neer en dat is voor een kind van basisschoolleeftijd net te ver om zelf te fietsen, maar prima te doen met een elektrische fiets.
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
ik heb een urban iki, maar die gaat ook tot 22kg met zadelbuisbevestiging. Nu voelt die bevestiging wel heel degelijk. Maar ik kan me wel voorstellen dat wanneer je over een hobbel fietst, er veel meer kracht op komt natuurlijk, dus mischien niet heel slim om het zwaarder te belasten.dawuss schreef op maandag 16 mei 2022 @ 16:26:
Heeft er iemand ervaring met het vervoeren van (grotere) kinderen achterop een VanMoof? Ik overweeg een S5 en ik zie dat VanMoof zelf de Thule Maxi met zadelbuisbevestiging adviseert, maar die gaat maar tot 22kg. Ik moet regelmatig 12km op en neer en dat is voor een kind van basisschoolleeftijd net te ver om zelf te fietsen, maar prima te doen met een elektrische fiets.
Inderdaad S5 bedoel ik!HBO88 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:13:
[...]
Je bedoelt de S5? Daar zitten nieuwe schijven op welke geperforeerd zijn. vandaar mijn opmerking of ze misschien ook op de S3 passen
Tiepvaudje…
Ja die Thule / Yepp heb ik nu en die veert nu al best wel (met 21kg), dus daar zou ik niet heel veel meer in doen.HBO88 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 16:53:
[...]
ik heb een urban iki, maar die gaat ook tot 22kg met zadelbuisbevestiging. Nu voelt die bevestiging wel heel degelijk. Maar ik kan me wel voorstellen dat wanneer je over een hobbel fietst, er veel meer kracht op komt natuurlijk, dus mischien niet heel slim om het zwaarder te belasten.
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Ik had het zelfde, voor ongeveer 2 maanden terug. Via VM een nieuwe besteld, was garantie. Heb op de lader kleine 2 weken moeten wachtenTasz schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:57:
Hier nu na bijna een jaar ook problemen. Lader is dood, lampje gaat niet branden 😞
Geldt vast niet op de outlet modellen?Jan Driebeen schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 17:17:
Tijdelijk Gratis Powerbank voor S3/X3
[Afbeelding]
Ik zou zeggen probeer het.. Wellicht rekent die de korting op de PowerBank door.
2 weken!? 🤯😭BikerGLE schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 18:50:
[...]
Ik had het zelfde, voor ongeveer 2 maanden terug. Via VM een nieuwe besteld, was garantie. Heb op de lader kleine 2 weken moeten wachten
Absurd!
Beetje wijsheid achteraf, maar mede daarom bestel ik altijd gelijk een tweede oplader. Zodra er een defect aan optreedt of als ie zoekraakt, is de S3 (en overigens elke ebike) praktisch onbruikbaar.
Voor een outlet S3/X3:Ferruginous Hwk schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 19:54:
[...]
Ik zou zeggen probeer het.. Wellicht rekent die de korting op de PowerBank door.
"This credit voucher is not available in this country."
Voor een nieuwe S3/X3:
Werkt ook voor Nederland
Keep in mind that the power bank would be delivered by November only.
I've just placed an order for S3+Powerbank
I've just placed an order for S3+Powerbank
Batterij voor m'n S3 vandaag vervangen. Kreeg de vraag mee hoe het kwam dat batterij niet meer functioneert. In mijn geval viel batterij in 1 keer uit toen ik bij verkeerslicht weg wou fietsen. Daarna error 20, 17 en 6.
Ogenschijnlijk meer soortgelijke meldingen en men heeft nu in onderzoek of dit door laatste firmware komt.
Zoethoudertje of plausibel verhaal?
Ogenschijnlijk meer soortgelijke meldingen en men heeft nu in onderzoek of dit door laatste firmware komt.
En weer een update, vrouwlief belt me net op in paniek dat ze de kinderen niet op tijd kan ophalen want haar X3 geeft weer error 54 aan. Potver… die cartridge is amper 2 weken geleden vervangenMiki schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:34:
[...]
En weer een update, vandaag een nieuwe passende cartridge ontvangen en zojuist geïnstalleerd en de fiets werkt weer als vanouds. Het kan dus wel iets sneller als je er helemaal klaar mee bent
[mbr]De genoemde app valt onder het verbod van opvoeren en is dus niet toegestaan is.[/]
Ik ben onderweg naar huis om de fiets in de auto te slingeren en met frisse tegenzin naar de zaak in Amsterdam te gaan. Na 3x fuckups is het wel klaar
Je kan de simkaart en slot schoonblazen en terugplaatsen in de cartridge, dat lost het probleem op. Sinds de laatste update zou je bij Error 57 gewoon moeten kunnen fietsen, ik weet niet of dat bij 54 ook is. Je hebt wel een anti theft torx nodig om de cartridge eruit te halen.Miki schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 14:30:
[...]
En weer een update, vrouwlief belt me net op in paniek dat ze de kinderen niet op tijd kan ophalen want haar X3 geeft weer error 54 aan. Potver… die cartridge is amper 2 weken geleden vervangen![]()
![]()
Ik ben onderweg naar huis om de fiets in de auto te slingeren en met frisse tegenzin naar de zaak in Amsterdam te gaan. Na 3x fuckups is het wel klaar
Net terug van de VanMoof zaak en gelukkig beter geholpen dan die waardeloze chat helpdesk van ze.Miki schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 14:30:
[...]
En weer een update, vrouwlief belt me net op in paniek dat ze de kinderen niet op tijd kan ophalen want haar X3 geeft weer error 54 aan. Potver… die cartridge is amper 2 weken geleden vervangen![]()
![]()
Morgen kan de fiets weer opgehaald worden en wordt deze ook nog eens extra nagelopen. Het voelt dan meteen dubbel omdat via de chat niets extra kan en maar een afspraak gemaakt moest worden waar je 3 weken kan wachten. Terwijl er nu dus wel prioriteit wordt gegeven als ook al een notitie is aangemaakt dat bij een eerst volgende storing we de fiets retour zullen sturen met daarbij geld teruggave. Dat aanbod werd overigens nu ook al gedaan. Ze voelen dus wel aan dat ze het verprutst hebben…
Jammer, erg jammer want de fiets is als hij het doet erg fijn en voldoet geheel aan de wensen van mijn vrouw kwa rijgedrag en frame maat.
Interessante oplossing maar daarbij vraag ik me af hoe het dan kan dat een 9 dagen oude cartridge schoongeblazen zou moeten worden.Frostb1te1992 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 15:15:
[...]
Je kan de simkaart en slot schoonblazen en terugplaatsen in de cartridge, dat lost het probleem op. Sinds de laatste update zou je bij Error 57 gewoon moeten kunnen fietsen, ik weet niet of dat bij 54 ook is. Je hebt wel een anti theft torx nodig om de cartridge eruit te halen.
Het lijkt er eerder op dat er iets goed mis gaat met de ontgrendeling van de fiets want dat is het moment waarop het plaats vindt.
[ Voor 21% gewijzigd door Miki op 18-05-2022 16:33 ]
Sinds de firmware update problemen met de motor (error 48). Kan pas begin juni terecht voor onderhoud (bij mij in de buurt).Delirius schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 13:56: Ogenschijnlijk meer soortgelijke meldingen en men heeft nu in onderzoek of dit door laatste firmware komt.
Een gratis powerbank aanbieden en dan bijna een half jaar erop moeten wachten
Heb sinds deze week mijn vanmoof bagage drager binnen gekregen (voor de s3). Iemand tips voor bagagedragers snelbinders?
[ Voor 8% gewijzigd door Maikjuh op 18-05-2022 22:18 ]
MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"
wat bedoel je precies? gewoon monteren en snelbinders erbij monterenMaikjuh schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 21:50:
Heb sinds deze week mijn vanmoof bagage drager binnen gekregen (voor de s3). Iemand tips voor bagagedragers?
Oeps… bedoelde snelbinders haha. Het zijn maar van die twee uitstekende staafjes niet een “normaal” bevestiging systeem van een gewone fiets.HBO88 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 22:05:
[...]
wat bedoel je precies? gewoon monteren en snelbinders erbij monteren
MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"
Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof
Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof
Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.