Als je het topic doorzoekt op snelbinders komen er een aantal producten voorbij. Op pagina twee staat een post van mijzelf waar je ook kan zien hoe ik deze heb bevestigd.Maikjuh schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 22:19:
[...]
Oeps… bedoelde snelbinders haha. Het zijn maar van die twee uitstekende staafjes niet een “normaal” bevestiging systeem van een gewone fiets.
Ik heb die haakjes niet gebruikt, dat blijft anders toch niet goed zitten denk ik. Ik heb deze snelbinders gekocht: https://www.mantel.com/xl...dwfdwx6uPvxUaAtMBEALw_wcBMaikjuh schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 22:19:
[...]
Oeps… bedoelde snelbinders haha. Het zijn maar van die twee uitstekende staafjes niet een “normaal” bevestiging systeem van een gewone fiets.
Je doet het clipje achter de bagagedrager en schroeft het dus vast met dezelfde bout waarmee je de bagagedrager vastzet. En voor het mooie heb ik dat clipje nog even zwart gespoten
:strip_exif()/f/image/HQvx2wDyorGS7C3gPb90HLRP.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 24% gewijzigd door HBO88 op 18-05-2022 22:50 ]
Ik heb deze. Zijn van Koga en n.m.m. mooi minimalistisch en met het haakje aan het staafje van de bagagedrager te haken. Wel even vastzetten met tyraps!Maikjuh schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 22:19:
[...]
/f/image/xhLsR25bnZ180nBno8awYygm.png?f=fotoalbum_large)
Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio
Dankjulliewel voor de suggesties!
MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"
Diezelfde gebruik ik ook op mijn S3, zitten er al 2 jaar probleemloos op.Eddy 6 pack schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 07:29:
[...]
Ik heb deze. Zijn van Koga en n.m.m. mooi minimalistisch en met het haakje aan het staafje van de bagagedrager te haken. We even vastzetten met tyraps!
[Afbeelding]
Erro 57 is een software probleem (opgelost) error 54 hardwareFrostb1te1992 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 15:15:
[...]
Je kan de simkaart en slot schoonblazen en terugplaatsen in de cartridge, dat lost het probleem op. Sinds de laatste update zou je bij Error 57 gewoon moeten kunnen fietsen, ik weet niet of dat bij 54 ook is. Je hebt wel een anti theft torx nodig om de cartridge eruit te halen.
cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2
Heb ze ook gekocht toen op aangeven van @Eddy 6 pack . Wel zonder tie-rips want ook dan blijven ze imho goed genoeg zitten.HAWK Wizard schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 20:59:
[...]
Diezelfde gebruik ik ook op mijn S3, zitten er al 2 jaar probleemloos op.
Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)
Okay, risky! Als ze los schieten op het moment dat je ze net uitrekt…Ferruginous Hwk schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:12:
[...]
Heb ze ook gekocht toen op aangeven van @Eddy 6 pack . Wel zonder tie-rips want ook dan blijven ze imho goed genoeg zitten.
Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio
Ligt vast aan mijn zoek kwaliteiten, maar ik kan geen video vinden hoe de remschijven te vervangen. De pads zijn video's over te vinden maar schijven zelf niet. Zonder video/omschrijving durf ik de stap (nog) niet aan...Wheeliemaker schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:04:
[...]
...Vervanging was een uurtje werk (vooral achterwiel iets complexer). Mbv de youtube video's goed te doen. Gelijk remblokjes voor ook vervangen. Achter waren nog goed en werken nu ook prima icm de nieuwe schijven.
Al met al kan ik het iedereen aanraden...
Daar hoef je eigenlijk ook geen video voor te hebben, zo eenvoudig is hetDelirius schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 17:43:
[...]
Ligt vast aan mijn zoek kwaliteiten, maar ik kan geen video vinden hoe de remschijven te vervangen. De pads zijn video's over te vinden maar schijven zelf niet. Zonder video/omschrijving durf ik de stap (nog) niet aan...
Als je het wiel los hebt, hoef je enkel maar 6 torx schroeven los te schroeven en je hebt de remschijf los. Het meeste werk is nog het wiel loshalen. Voor hoeft de motorkabel niet los, gewoon de wielmoeren los, wiel eruit tillen en iets ervoor zetten. Motorkabel is lang genoeg (wel dat afdekkapje motorkabel dan loshalen) achter moet het wiel er wel helemaal uit zoals je kunt zien op de videos. Als je daar het wiel los hebt, is het ook daar kwestie van schroeven losdraaien en schijf verwisselen. Er valt verder niets uit elkaar ofzo als je dat doet

[ Voor 24% gewijzigd door HBO88 op 20-05-2022 18:31 ]
Top, dank voor deze toelichting!! Helpt me enorm verder. Was blijkbaar te moeilijk aan het denken.HBO88 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 18:26:
[...]
Daar hoef je eigenlijk ook geen video voor te hebben, zo eenvoudig is het![]()
Als je het wiel los hebt, hoef je enkel maar 6 torx schroeven los te schroeven en je hebt de remschijf los. Het meeste werk is nog het wiel loshalen. Voor hoeft de motorkabel niet los, gewoon de wielmoeren los, wiel eruit tillen en iets ervoor zetten. Motorkabel is lang genoeg (wel dat afdekkapje motorkabel dan loshalen) achter moet het wiel er wel helemaal uit zoals je kunt zien op de videos. Als je daar het wiel los hebt, is het ook daar kwestie van schroeven losdraaien en schijf verwisselen. Er valt verder niets uit elkaar ofzo als je dat doet
[Afbeelding]
Ga ik de BBB schijven ook bestellen en aan de slag. Achterwiel heb ik zelf reeds vervangen dus de meest ingewikkelde stappen ken ik al.
Het afdekkapje van de motorkabel hoeft geeneens los!Delirius schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 18:49:
[...]
Top, dank voor deze toelichting!! Helpt me enorm verder. Was blijkbaar te moeilijk aan het denken.
Ga ik de BBB schijven ook bestellen en aan de slag. Achterwiel heb ik zelf reeds vervangen dus de meest ingewikkelde stappen ken ik al.
Makkie!
Voor wie ook zijn remschijven wil vervangen, Futurumshop geeft t/m 25 mei 20% op alles van BBB bij besteding van €50. Die €50 hoef je niet volledig aan BBB-producten te besteden; ik heb er sokken bij besteld om aan de minimale besteding te komen.
Ik ga dan nu ook eindelijk mijn piepende remmen verhelpen, dus heb
Ik ga dan nu ook eindelijk mijn piepende remmen verhelpen, dus heb
- Voor de achterrem BBB CYCLING REMSCHIJF ROTOR POWERSTOP BBS-111 (€21,95 €17,56)
- Voor de voorrem BBB CYCLING REMSCHIJF ROTOR POWERSTOP BBS-112 (€23,95 €19,16)
- Voor mijn voeten ASICS 3PPK PED HARDLOOPSOKKEN 3 PACK WIT (€6,95)
[ Voor 3% gewijzigd door oscarwashere op 22-05-2022 00:08 ]
Voor de twijfelaars: tot 29 mei €360,- korting op een nieuwe S3/X3 met code MAY15EU.
Precies. Toevoeging: je kunt de torx die de schijven op zijn plaats houden al losdraaien terwijl je wiel er nog in zit (vooral bij voorwiel handig). Daarnaast zou ik ook gelijk de remblokjes vervangen als dat al even geleden gedaan is. Wel weer netjes uitlijnen bij het vastzetten van de remklauwen (rem ingedrukt houden bij het vastdraaien van de twee inbusschroeven).HBO88 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 18:26:
[...]
Daar hoef je eigenlijk ook geen video voor te hebben, zo eenvoudig is het![]()
[Afbeelding]
Hele nette prijs!! Zou er zeker blokjes bij bestellen om die 50€ compleet te maken.oscarwashere schreef op zondag 22 mei 2022 @ 00:06:
Voor wie ook zijn remschijven wil vervangen, Futurumshop geeft t/m 25 mei 20% op alles van BBB bij besteding van €50. Die €50 hoef je niet volledig aan BBB-producten te besteden; ik heb er sokken bij besteld om aan de minimale besteding te komen.
Ik ga dan nu ook eindelijk mijn piepende remmen verhelpen, dus heb(= €52,85 €43,67) besteld!
- Voor de achterrem BBB CYCLING REMSCHIJF ROTOR POWERSTOP BBS-111 (€21,95 €17,56)
- Voor de voorrem BBB CYCLING REMSCHIJF ROTOR POWERSTOP BBS-112 (€23,95 €19,16)
- Voor mijn voeten ASICS 3PPK PED HARDLOOPSOKKEN 3 PACK WIT (€6,95)
Ik wilde inderdaad ook gelijk remblokjes bij bestellen maar ik kon bij Futurumshop geen passende blokjes vinden. Ze waren allemaal meer rechthoekig, in plaats van rond/ovaal zoals die van VanMoof en degene die hier eerder zijn getipt.Wheeliemaker schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:54:
[...]
Hele nette prijs!! Zou er zeker blokjes bij bestellen om die 50€ compleet te maken.
De BBB DISCSTOP BBS-48 waren mooi geweest om de BBB-set compleet te maken (toen ik nog niet wist dat je ook andere merken mocht gebruiken om tot de €50 te komen), maar ik had Futurumshop een bericht gestuurd en deze leveren zij niet. Een alternatief kon men ook niet bieden op mijn verzoek.
Thanks voor de headsup. Was al aan het wachten tot de X3 in de outlet zou komen. Maar met deze korting hoef ik in principe niet meer te wachten. In combinatie met nog wat referralpunten; toch een mooie korting.Ruimzicht schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:20:
Voor de twijfelaars: tot 29 mei €360,- korting op een nieuwe S3/X3 met code MAY15EU.
Het lijkt erop dat ze de x3 en s3 voorraden willen wegwerken met de komst van de s5 en a5.
Voordat je de referral punten 'verziveld' en omzet in een tegoedbon: het is niet mogelijk om deze tegoedbon te combineren met andere kortingscodes bij het online bestellen. Misschien lukt het je wel in een fysieke winkel of via de chat, maar dat zou ik eerst checken.bbtweak schreef op maandag 23 mei 2022 @ 13:45:
[...]
In combinatie met nog wat referralpunten; toch een mooie korting.
Het gaat lekker, vanmiddag weer error 54, binnen een week dus weer panne na reparatie. Fiets wordt nu as we speak weer ingenomen voor reparatie, nu is de belofte om de fiets nog vandaag te repareren.Miki schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 16:31:
[...]
Net terug van de VanMoof zaak en gelukkig beter geholpen dan die waardeloze chat helpdesk van ze.
Morgen kan de fiets weer opgehaald worden en wordt deze ook nog eens extra nagelopen. Het voelt dan meteen dubbel omdat via de chat niets extra kan en maar een afspraak gemaakt moest worden waar je 3 weken kan wachten. Terwijl er nu dus wel prioriteit wordt gegeven als ook al een notitie is aangemaakt dat bij een eerst volgende storing we de fiets retour zullen sturen met daarbij geld teruggave. Dat aanbod werd overigens nu ook al gedaan. Ze voelen dus wel aan dat ze het verprutst hebben…
Jammer, erg jammer want de fiets is als hij het doet erg fijn en voldoet geheel aan de wensen van mijn vrouw kwa rijgedrag en frame maat.
[...]
Interessante oplossing maar daarbij vraag ik me af hoe het dan kan dat een 9 dagen oude cartridge schoongeblazen zou moeten worden.
Het lijkt er eerder op dat er iets goed mis gaat met de ontgrendeling van de fiets want dat is het moment waarop het plaats vindt.
De belofte van het geld terug krijgen geld volgens de vriendelijke medewerker alleen voor de fiets alle accessoires en de piece mind service worden niet vergoed. Daar gaan we het nog wel een keer over hebben, eerst maar eens zien wat ze nu gaan fixen. VanMoof doet er in ieder geval alles aan om zijn klanten weg te jagen in plaats van te omarmen en problemen definitief te verhelpen.
Nog even gecheckt via chat, maar helaas niet mogelijk. Te vroeg gejuicht.oscarwashere schreef op maandag 23 mei 2022 @ 13:55:
[...]
Voordat je de referral punten 'verziveld' en omzet in een tegoedbon: het is niet mogelijk om deze tegoedbon te combineren met andere kortingscodes bij het online bestellen. Misschien lukt het je wel in een fysieke winkel of via de chat, maar dat zou ik eerst checken.
Niet te snel opgeven: ik had destijds een kortingscode voor de VM, maar heb via de chat ook de PowerBank geregeld, die toen als actie gratis bij een nieuwe S3 werd geleverd. Waarschijnlijk moet je de juiste persoon treffen.bbtweak schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:49:
[...]
Nog even gecheckt via chat, maar helaas niet mogelijk. Te vroeg gejuicht.
Goed, we zijn aanbeland bij cartridge nummer 3 in amper 2 maanden tijd. Ik durf er inmiddels geen verwachtingen meer aan te koppelen. Ik ben benieuwd hoe lang we het nu gaan uithoudenMiki schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:16:
[...]
Het gaat lekker, vanmiddag weer error 54, binnen een week dus weer panne na reparatie. Fiets wordt nu as we speak weer ingenomen voor reparatie, nu is de belofte om de fiets nog vandaag te repareren.
De belofte van het geld terug krijgen geld volgens de vriendelijke medewerker alleen voor de fiets alle accessoires en de piece mind service worden niet vergoed. Daar gaan we het nog wel een keer over hebben, eerst maar eens zien wat ze nu gaan fixen. VanMoof doet er in ieder geval alles aan om zijn klanten weg te jagen in plaats van te omarmen en problemen definitief te verhelpen.

De vraag is dan of het alleen aan de cartridge ligt. Het is toch echt wel superkut zo op deze manier.Miki schreef op maandag 23 mei 2022 @ 18:41:
[...]
Goed, we zijn aanbeland bij cartridge nummer 3 in amper 2 maanden tijd. Ik durf er inmiddels geen verwachtingen meer aan te koppelen. Ik ben benieuwd hoe lang we het nu gaan uithouden
Ik denk zelf ook dat het probleem ergens anders zit waarbij ik het elektronisch slot als vermoedelijke boosdoener verdenk. De keren dat het is gebeurd kwamen altijd toen de fiets van het slot werd gehaald en deze ontwaakte om vervolgens in error 54 te belanden. Mij lijkt de ontgrendelingsmechaniek iets verkeerd of niet te registreren.Ferruginous Hwk schreef op maandag 23 mei 2022 @ 19:41:
[...]
De vraag is dan of het alleen aan de cartridge ligt. Het is toch echt wel superkut zo op deze manier.
Wat ook nog kan is dat er gewoon een brakke batch X3 cartridges momenteel in omloop is. Klinkt wat onwaarschijnlijker maar ik kijk daar tegenwoordig ook niet van op gezien de druk om met spoed achterstanden weg te werken.
Helaas kun je met de jeugdige doch vriendelijke medewerkers niet even inhoudelijk sparren. Die lopen alleen het script af wat ze op hun schermpje zien staan en verzekeren dat deze keer een ervaren fiets dokter er naar gekeken heeft.
Overigens moet ik wel zeggen dat ze de urgentie nu ook wel voelen en steeds sneller je probleem oplossen. Van maak maar een afspraak naar morgen klaar naar binnen 2uur klaar zoals vandaag gebeurde.
Daar zouden ze ook in gaan investeren, een betere (snellere) klachtenafhandeling. Het probleem is niet de hoeveelheid klachten, het probleem is de reden hiervoo en dat zijn ontwerpfouten/gebruikte materialen/te snel op de markt gezet. De terugkomende problematiek bij duizenden gebruikers geeft iets aan. Benieuwd hoe het gaat worden met de 5 serie.Miki schreef op maandag 23 mei 2022 @ 19:57:
[...]
Overigens moet ik wel zeggen dat ze de urgentie nu ook wel voelen en steeds sneller je probleem oplossen. Van maak maar een afspraak naar morgen klaar naar binnen 2uur klaar zoals vandaag gebeurde.
[ Voor 3% gewijzigd door litebyte op 24-05-2022 15:24 ]
cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2
De gebruikte oplos-scripts kloppen volgens mij ook niet helemaal. Zelf had ik bij mijn 2e nieuwe fiets binnen een week een schakelprobleem. Volgens het keuze-menu van VanMoof zou het aan de e-shifter liggen. Het VanMoof Servicepunt (niet zijnde VanMoof zelf) had een andere mening. Die hebben er meteen een andere naaf (achterwiel) in gezet. Zij zien dat ze vaak vanuit de fabriek veel te strak zijn aangedraaid en zichzelf daardoor kapot draaien.Miki schreef op maandag 23 mei 2022 @ 19:57:
[...]
Ik denk zelf ook dat het probleem ergens anders zit waarbij ik het elektronisch slot als vermoedelijke boosdoener verdenk. De keren dat het is gebeurd kwamen altijd toen de fiets van het slot werd gehaald en deze ontwaakte om vervolgens in error 54 te belanden. Mij lijkt de ontgrendelingsmechaniek iets verkeerd of niet te registreren.
Wat ook nog kan is dat er gewoon een brakke batch X3 cartridges momenteel in omloop is. Klinkt wat onwaarschijnlijker maar ik kijk daar tegenwoordig ook niet van op gezien de druk om met spoed achterstanden weg te werken.
Helaas kun je met de jeugdige doch vriendelijke medewerkers niet even inhoudelijk sparren. Die lopen alleen het script af wat ze op hun schermpje zien staan en verzekeren dat deze keer een ervaren fiets dokter er naar gekeken heeft.
Bedoel je daarmee het ‘vergrendelende hoekijzertje’ (weet even geen betere omschrijving) of de 2 moeren waarmee je het ‘hoekijzertje’ vastzet (eerste moer handvast draaien, gefixeerd houden en dan met de buitenste moer vastdraaien)?Ferruginous Hwk schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 15:32:
[...]
Zij zien dat ze vaak vanuit de fabriek veel te strak zijn aangedraaid en zichzelf daardoor kapot draaien.
Ik heb werkelijk geen idee (want heb iets anders gestudeerd.Eddy 6 pack schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 17:27:
[...]
Bedoel je daarmee het ‘vergrendelende hoekijzertje’ (weet even geen betere omschrijving) of de 2 moeren waarmee je het ‘hoekijzertje’ vastzet (eerste moer handvast draaien, gefixeerd houden en dan mey de buitenste moer vastdraaien)?
Ik denk dan eerder aan de moeren die achter de e-Shifter/tandwiel zitten en de feitelijke naaf vastzetten. Die zou logischer zijn.
Maar goed, verder geen verstand van.. Ik laat het niet voor niets door de fietsenmaker doen. (los van het feit dat ik dat werk ook niet heel leuk vind om te doen.
Net een S3 besteld vanwege de mei korting. Zat al een tijdje te kijken en toch maar overstag gegaan. Wat me nu alweer tegenvalt is dat er op de website staat: geleverd binnen 7 dagen. Nu blijkt dat de verwachte verzend datum over 7 dagen is en dat verzending 1-5 werkdagen duurt.
Zet dan niet neer: binnen 7 dagen geleverd...
Ik hoop van niet natuurlijk, maar als je je hier al druk om maakt, dan ga je nog zware tijden tegemoet...
Ik denk dat je hem binnen 7 dagen binnen hebt hoor.ColeJ schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:31:
Net een S3 besteld vanwege de mei korting. Zat al een tijdje te kijken en toch maar overstag gegaan. Wat me nu alweer tegenvalt is dat er op de website staat: geleverd binnen 7 dagen. Nu blijkt dat de verwachte verzend datum over 7 dagen is en dat verzending 1-5 werkdagen duurt.
Bij iemand die hem vorige week bestelde stond hetzelfde, 6 dagen later hij de fiets in huis.
Maar kan nu ook iets langer duren ivm hemelvaart natuurlijk… geen idee of ze bij vanmoof dan gewoon werken
Zit in dubio om een x3 te bestellen. Kan je daarnaast ook nog de 100 euro op accessoires toepassen en het accupack
vast niet he.
Ik zit met deze korting nu toch ook aan de S3 te denken (het werk dus wel
). Aangezien ik relatief dichtbij een vanmoof service hub woon, kan ik daar wel heen bij problemen.
Kan je bij de meeste error codes nog wel zonder ondersteuning fietsen?
En dan nog een vraag: Is het aan te raden om Peace of Mind Onderhoud mee aan te schaffen? Of zijn de standaard onderhoudsbeurten ook door andere reparateurs uit te voeren? Zelf zal ik het niet snel doen namelijk.
En dan nog een vraag: Is het aan te raden om Peace of Mind Onderhoud mee aan te schaffen? Of zijn de standaard onderhoudsbeurten ook door andere reparateurs uit te voeren? Zelf zal ik het niet snel doen namelijk.
Kijk maar eens eerst goed wat ze beloven in die Peace of Mind, trek daar 50% van af, en beoordeel dan of je dat wil betalen.-Edwin- schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 15:53:
Ik zit met deze korting nu toch ook aan de S3 te denken (het werk dus wel). Aangezien ik relatief dichtbij een vanmoof service hub woon, kan ik daar wel heen bij problemen.
Dat je de fiets nog overweegt vind ik moedig.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Ik heb gisteren mijn nieuwe BBB remschijven gemonteerd. Veel beter dan de conference league kijken (boeiuh). Inderdaad is het niet erg moeilijk, zeker niet als je al eens het achterwiel hebt gedemomteerd, dat is eigenlijk het lastigste deel. Dat had ik zelf al eens gedaan om de e-shifter en later het complete achterwiel (ivm de naaf) te vervangen. Met de hulpvideos is dat prima te doen. Meteen mooie kans om alles even te poetsen en de ketting te smeren. Alles bij mekaar ben ik daarmee zo'n 90 minuten + blessuretijd mee bezig geweest.
De eerste paar kilometers heb ik heerlijk geruisloos geremd! Wat een verschil. Hopelijk blijft dat zo. Nu m'n vriendin nog overtuigen, want anders heb ik er nog last van als we samen fietsen
De eerste paar kilometers heb ik heerlijk geruisloos geremd! Wat een verschil. Hopelijk blijft dat zo. Nu m'n vriendin nog overtuigen, want anders heb ik er nog last van als we samen fietsen
[ Voor 11% gewijzigd door oscarwashere op 26-05-2022 17:16 ]
Ik gebruik het piepen van de rem vaak als een soort van fietsbel, werkt prima, klein beetje de remmen inknijpen en ze gan opzij.oscarwashere schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 17:14:
Ik heb gisteren mijn nieuwe BBB remschijven gemonteerd. Veel beter dan de conference league kijken (boeiuh). Inderdaad is het niet erg moeilijk, zeker niet als je al eens het achterwiel hebt gedemomteerd, dat is eigenlijk het lastigste deel. Dat had ik zelf al eens gedaan om de e-shifter en later het complete achterwiel (ivm de naaf) te vervangen. Met de hulpvideos is dat prima te doen. Meteen mooie kans om alles even te poetsen en de ketting te smeren. Alles bij mekaar ben ik daarmee zo'n 90 minuten + blessuretijd mee bezig geweest.
Je kan vrijwel altijd zonder ondersteuning fietsen maar dat is op een VanMoof loeizwaar omdat de motor tegenwerkt en je natuurlijk geen versnellingen hebt met de meeste error codes...muv de laagste.-Edwin- schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 15:53:
Ik zit met deze korting nu toch ook aan de S3 te denken (het werk dus wel). Aangezien ik relatief dichtbij een vanmoof service hub woon, kan ik daar wel heen bij problemen.
De feature is gelijk ook het probleem van de hele fiets - de electrische versnelling en hoe dit geimplenteerd is, voor de 3 serie dan.
Mijn ervaring is juist dat (in ieder geval met error 6, 17 en 20) het fietsen alleen maar in standje "hamster rent in wieltje" kan.... Verre van loeizwaar duslitebyte schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 18:13:
[...]
Je kan vrijwel altijd zonder ondersteuning fietsen maar dat is op een VanMoof loeizwaar omdat de motor tegenwerkt en je natuurlijk geen versnellingen hebt met de meeste error codes...muv de laagste.
Volgens mij is dit niet waar.litebyte schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 18:13:
[...]
Je kan vrijwel altijd zonder ondersteuning fietsen maar dat is op een VanMoof loeizwaar omdat de motor tegenwerkt en je natuurlijk geen versnellingen hebt met de meeste error codes...muv de laagste.
De feature is gelijk ook het probleem van de hele fiets - de electrische versnelling en hoe dit geimplenteerd is, voor de 3 serie dan.
Zonder ondersteuning, standje 0, loopt hij gewoon vrij.
Dat kun je bv merken bij heuvel af, je gaat dan gewoon net zo hard als een gewone stadsfiets.
Ik fiets heel vaak zonder ondersteuning en dat gaat meer dan prima.
De motor is dan gewoon uit!.
Hier hetzelfde, de motor houdt niet tegen. Ik fiets ook regelmatig zonder ondersteuning en dat gaat prima.
Althans, de motor houdt niet tegen als je vooruit rijd. Achteruit merk ik goed dat hij wel tegen houdt, als ik bijv de fiets uit een stalling achteruit rij
Althans, de motor houdt niet tegen als je vooruit rijd. Achteruit merk ik goed dat hij wel tegen houdt, als ik bijv de fiets uit een stalling achteruit rij
Bij ons is het in ieder geval uitermate zwaar trappen zonder ondersteuning.HBO88 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 08:04:
Hier hetzelfde, de motor houdt niet tegen. Ik fiets ook regelmatig zonder ondersteuning en dat gaat prima.
Je bent niet meer gewend zonder ondersteuning.litebyte schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 18:34:
[...]
Bij ons is het in ieder geval uitermate zwaar trappen zonder ondersteuning.
Het gaat bij mij om een stukje van ongeveer 800 meter fietsen tot de metro als ik bij een error naar de service hub, maar dit lijkt dus goed of kwaad mogelijk te zijn 
Het wordt dan toch de S3! Ik ga straks in de winkel kijken of ze voorraad hebben, en anders online.
Het wordt dan toch de S3! Ik ga straks in de winkel kijken of ze voorraad hebben, en anders online.
Is er al iemand die een firmware downgrade heeft kunnen doen?
Heeft iemand de file van een oudere firmware bv 1.7.6.
Ik ben geen held met man in the middle attacks, maar het zou toch mogelijk moeten zijn om de iphone app via dns om te leiden naar een locale server en dan een insert doen met een oudere firmware?
Heeft iemand de file van een oudere firmware bv 1.7.6.
Ik ben geen held met man in the middle attacks, maar het zou toch mogelijk moeten zijn om de iphone app via dns om te leiden naar een locale server en dan een insert doen met een oudere firmware?
Dat is ook deels zo maar de voorwielmotor geeft bij onze fiets weerstand.
Dat is vreemd want zoals iemand anders ook al aangaf had hij het probleem ook niet en is dat dus niet de bedoeling dus als jij het hebt over een S3 is hij simpelweg niet goed of gewoon kapot.litebyte schreef op zondag 29 mei 2022 @ 13:25:
[...]
Dat is ook deels zo maar de voorwielmotor geeft bij onze fiets weerstand.
Het lijkt me niet logisch dat het bij de ene fiets niet is en bij de ander wel.
M.u.v. wat opgeloste errors en het bekende af en toe doorslaan van de versnneling (2-3) fietst deze prima electrischMatMich schreef op zondag 29 mei 2022 @ 18:52:
[...]
Dat is vreemd want zoals iemand anders ook al aangaf had hij het probleem ook niet en is dat dus niet de bedoeling dus als jij het hebt over een S3 is hij simpelweg niet goed of gewoon kapot.
Het lijkt me niet logisch dat het bij de ene fiets niet is en bij de ander wel.
Ook als we boven de ondersteuning meetrappen om sneller te gaan trapt hij erg zwaar. Hoor je de motor ook aanlopen.
@litebyte Als je de fiets even optilt en een draai geeft aan het voorwiel, stopt hij dan vrij snel?
Bij mij namelijk niet, hij loopt gewoon vrij.
Misschien overbodige vraag, maar het is niet dat de schijfrem aanloopt ofzo?
Ik heb een S3 uit 2020
Bij mij namelijk niet, hij loopt gewoon vrij.
Misschien overbodige vraag, maar het is niet dat de schijfrem aanloopt ofzo?
Ik heb een S3 uit 2020
Boven de ondersteuning zwaar trappen lijkt me nogal wiedes.litebyte schreef op zondag 29 mei 2022 @ 19:35:
[...]
M.u.v. wat opgeloste errors en het bekende af en toe doorslaan van de versnneling (2-3) fietst deze prima electrisch
Ook als we boven de ondersteuning meetrappen om sneller te gaan trapt hij erg zwaar. Hoor je de motor ook aanlopen.
De discussie ging over dat de fiets zonder ondersteuning, standje 0, prima fietst en er werkt dan echt niets tegen.
En anders kun je ook de fiets nog even optillen en aan het voorwiel draaien.
Hij hoort dan gewoon vrij telopen zonder weerstand.
En dat is dus ook het gedrag als je zonder ondersteuning fietst.
Inmiddels nog steeds hetzelfde euvel, soms boost ie en soms boost ie heel de tijd in schokken.. maar 90% van de tijd niet. Is er ook een mogelijkheid de boost knop te testen als de fiets stil staat bijvoorbeeld? Hoort er iets op het scherm te komen als ik deze indruk want er komt niets? Dan kan ik 100% zeker vaststellen dat het de knop is.Frostb1te1992 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 07:51:
Ik zit inmiddels op de 3500 km, alleen mijn turbo knop heeft kuren. Gisterochtend deed ie het de halve weg niet en de halve weg wel. Toen de terugweg weer wel en nu vanochtend weer heel de weg niet...
Zou dit vuil kunnen zijn en lost contactspray dit misschien op?
Edit: Heb maar een reparatie geboekt, kunnen ze ook gelijk naar de shifter en remmen kijken.
[ Voor 6% gewijzigd door Frostb1te1992 op 31-05-2022 09:21 ]
Is dit een fiets van de eerste lichting? Ik had dit bij mijn bel knop. Het blijkt dat vooral de knoppen van vooral de eerste lichting fietsen niet waterdicht waren... Je kunt bij de lokale serviceclub (mocht die in je buurt zitten) altijd even checken of ze wat kunnen doen. Die kunnen checken of de input ok is.Frostb1te1992 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 07:44:
[...]
Inmiddels nog steeds hetzelfde euvel, soms boost ie en soms boost ie heel de tijd in schokken.. maar 90% van de tijd niet. Is er ook een mogelijkheid de boost knop te testen als de fiets stil staat bijvoorbeeld? Hoort er iets op het scherm te komen als ik deze indruk want er komt niets? Dan kan ik 100% zeker vaststellen dat het de knop is.
Overigens is de mijne inmiddels 2x vervangen -- de 1e keer heeft deze een volledige week gewerkt. Bij de 2e keer kreeg men het niet voorelkaar, is de fiets teruggestuurd naar Amsterdam, waarna de knop, socket en -jawel- de volledige accu vervangen is. Was de fiets wel even kwijt helaas, maar nu doet de boel het weer prima.
De fiets is van augustus 2021 dus ik vermoed dat dit wel de nieuwe knoppen zijn. Verder staat ie altijd binnen, ook overdekt bij mijn werk. Het zou ook nog de motor kunnen zijn in theorie maar dat mogen ze bij de service hub uitzoeken.pushnoi schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:22:
[...]
Is dit een fiets van de eerste lichting? Ik had dit bij mijn bel knop. Het blijkt dat vooral de knoppen van vooral de eerste lichting fietsen niet waterdicht waren... Je kunt bij de lokale serviceclub (mocht die in je buurt zitten) altijd even checken of ze wat kunnen doen. Die kunnen checken of de input ok is.
Overigens is de mijne inmiddels 2x vervangen -- de 1e keer heeft deze een volledige week gewerkt. Bij de 2e keer kreeg men het niet voorelkaar, is de fiets teruggestuurd naar Amsterdam, waarna de knop, socket en -jawel- de volledige accu vervangen is. Was de fiets wel even kwijt helaas, maar nu doet de boel het weer prima.
Jazeker, als je stil staat en je houd de boost knop ingedrukt, loop je door de verschillende ondersteuningsstanden. Dat is dan ook te zien op het scherm.Frostb1te1992 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 07:44:
[...]
Inmiddels nog steeds hetzelfde euvel, soms boost ie en soms boost ie heel de tijd in schokken.. maar 90% van de tijd niet. Is er ook een mogelijkheid de boost knop te testen als de fiets stil staat bijvoorbeeld? Hoort er iets op het scherm te komen als ik deze indruk want er komt niets? Dan kan ik 100% zeker vaststellen dat het de knop is.
Dit klinkt gewoon als een defecte knop idd.
Bedankt voor de informatie!HBO88 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:02:
[...]
Jazeker, als je stil staat en je houd de boost knop ingedrukt, loop je door de verschillende ondersteuningsstanden. Dat is dan ook te zien op het scherm.
Dit klinkt gewoon als een defecte knop idd.
De mijne staat ook altijd binnen... zegt blijkbaar niet zoveel bij die club =)Frostb1te1992 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:41:
[...]
De fiets is van augustus 2021 dus ik vermoed dat dit wel de nieuwe knoppen zijn. Verder staat ie altijd binnen, ook overdekt bij mijn werk. Het zou ook nog de motor kunnen zijn in theorie maar dat mogen ze bij de service hub uitzoeken.
Kan op een of andere manier de instellingen alweer worden behouden. Nu moet ik iedere keer als mijn fiets uit de verbinding is de ondersteuning en de verandering van ondersteuning tijdens het rijden instellen terwijl voorheen dat gewoon bleef staan op de laatste instellingen. Ik weet dat dat tijdens een update is verdwenen maar is er alweer een update geweest die dat hersteld heeft?
Ik ben sinds zondag ook een tevreden S3 eigenaar! Hopelijk voor lange duur
. Ik had de laatste zwarte exemplaar in de store in Rotterdam.
Overigens kan het bericht in de OP dat Allianz alleen de kicklock verzekert eruit. Zowel via chat als mail geven ze duidelijk aan dat als het elektrische Van Moof slot niet ART2 gecertificeerd is, je een wél gecertificeerd ander mechanisch slot moet gebruiken.
Overigens kan het bericht in de OP dat Allianz alleen de kicklock verzekert eruit. Zowel via chat als mail geven ze duidelijk aan dat als het elektrische Van Moof slot niet ART2 gecertificeerd is, je een wél gecertificeerd ander mechanisch slot moet gebruiken.
Ja, alleen jammer dat ze mensen niet actief zelf benaderen dat ze niet verzekerd zijn. Heb nog een bevestiging gevraagd via mail en ook gezegd dat het jammer is dat ik zelf actie moet ondernemen, maar nul reactie gehad. De klantenservice heb ik dus niet hoog staan.-Edwin- schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:12:
Ik ben sinds zondag ook een tevreden S3 eigenaar! Hopelijk voor lange duur. Ik had de laatste zwarte exemplaar in de store in Rotterdam.
Op zich staat heel duidelijk in hun voorwaarden maar ook op de site dat je toch echt een ART** gecertificeerd slot moet hebben. Ik heb het dan ook niet met de verwachting dat alleen de kicklock verzekerd werd afgesloten, maar het had wel een mooie bonus geweest.HBO88 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 22:40:
[...]
Ja, alleen jammer dat ze mensen niet actief zelf benaderen dat ze niet verzekerd zijn. Heb nog een bevestiging gevraagd via mail en ook gezegd dat het jammer is dat ik zelf actie moet ondernemen, maar nul reactie gehad. De klantenservice heb ik dus niet hoog staan.
Ja nu staat het er. Toen ik afsloot had ik via chat en mail een bevestiging dat kicklock geen probleem was. Bij het afsluiten krijg je (nog steeds) de vraag heb je een art slot, als je dan nee kiest komt de optie heeft u een digitaal slot. Dus alles ok denk je dan.-Edwin- schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 22:46:
[...]
Op zich staat heel duidelijk in hun voorwaarden maar ook op de site dat je toch echt een ART** gecertificeerd slot moet hebben. Ik heb het dan ook niet met de verwachting dat alleen de kicklock verzekerd werd afgesloten, maar het had wel een mooie bonus geweest.
Later hoorde ik dat het digitale slot niet goed genoeg is, en na zels navragen zeggen ze dat ik niet verzekerd ben tegen diefstal!
Als jij 'zwart op wit' hebt dat de kicklock ook is toegestaan en ze hebben je niet geïnformeerd dat dit is gewijzigd, dan ben je gewoon verzekerd. Je kan tenslotte niet wekelijks even de voorwaarden gaan nalezen.HBO88 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 23:12:
[...]
Ja nu staat het er. Toen ik afsloot had ik via chat en mail een bevestiging dat kicklock geen probleem was. Bij het afsluiten krijg je (nog steeds) de vraag heb je een art slot, als je dan nee kiest komt de optie heeft u een digitaal slot. Dus alles ok denk je dan.
Later hoorde ik dat het digitale slot niet goed genoeg is, en na zels navragen zeggen ze dat ik niet verzekerd ben tegen diefstal!
Dat kicklock is een veredelde alarm activatie knop. Niet meer, niet minder. Leuk bedachte gadget, onbruikbaar in de praktijk! Ik begrijp wel waarom het niet geaccepteerd wordt. Met een beetje geweld duw je er zó doorheen.
Of dachten jullie dat Vanmoof het kicklock uitgebreid getest heeft? Net als al die andere continue en nog steeds falende ‘smart’ onderdelen op de S3??🤣
En toch, mijn fiets heeft er nu bijna 4k opzitten en nog steeds perfect functionerend sinds de achterwiel wissel op dag 1 na.
Koop maar gewoon een ringslot, werkt perfect. En inderdaad, het is absurd dat het moet omdat het kicklock niet afdoende is, maar ik denk dat wanneer onverhoopt je fiets gejat is, je het ‘nadeel’ van een ringslot snel niet meer als zodanig ervaart…
Of dachten jullie dat Vanmoof het kicklock uitgebreid getest heeft? Net als al die andere continue en nog steeds falende ‘smart’ onderdelen op de S3??🤣
En toch, mijn fiets heeft er nu bijna 4k opzitten en nog steeds perfect functionerend sinds de achterwiel wissel op dag 1 na.
Koop maar gewoon een ringslot, werkt perfect. En inderdaad, het is absurd dat het moet omdat het kicklock niet afdoende is, maar ik denk dat wanneer onverhoopt je fiets gejat is, je het ‘nadeel’ van een ringslot snel niet meer als zodanig ervaart…
[ Voor 25% gewijzigd door Eddy 6 pack op 03-06-2022 09:10 ]
Mwa kickslot icm onbruikbaarheid van de fiets als elektrische fiets bij diefstal en icm diefstal POM, zorgt er bij mij voor dat ik met veel vertrouwen mijn fiets alleen op het kickslot zet. Hartje Utrecht, bij de sportclub, op het werk. Tot nu toe geen probleem. Zie ook veel andere S3 alleen op kicklock staan. Geen gesleep met sloten en sleutels. Wmb perfect (tot hij een keer weg is natuurlijk..)
Zonder ondersteuning fietst het inderdaad zwaarder dan met mijn niet elektrische fietsen.litebyte schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 18:34:
[...]
Bij ons is het in ieder geval uitermate zwaar trappen zonder ondersteuning.
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Mijn aandeel: Mat zwarte velgen lak van de action Werkt hier prima op de stuur, rem handels, standaard, velgen, trapperstel en spatborden.
Heb een 2e hands s2 gekocht en daar zaten nogal wat beschadigingen op. Even dun waaieren en je ziet het opdrogen waar je bij staat.
Lak van het frame ben ik nog niet uit, de ral kleur uit de topic start lijkt wel zwart op het frame en lijkt eerder op de kleur van de spatborden. Heb nu een flesje van motip nr 954608 wat er meer op lijkt alleen is dat weer metalic.
Heb nog even de poets/polish machine er over heen gehaald en wat een ander gezicht.
Heb een 2e hands s2 gekocht en daar zaten nogal wat beschadigingen op. Even dun waaieren en je ziet het opdrogen waar je bij staat.
Lak van het frame ben ik nog niet uit, de ral kleur uit de topic start lijkt wel zwart op het frame en lijkt eerder op de kleur van de spatborden. Heb nu een flesje van motip nr 954608 wat er meer op lijkt alleen is dat weer metalic.
Heb nog even de poets/polish machine er over heen gehaald en wat een ander gezicht.
Ik snap computers, het is alleen jammer dat ze mij niet helemaal begrijpen.
Deze ochtend bij het remmen plots alle remdruk achteraan weg, levensgevaarlijk! De olie kwam vantussen de remklauw gesputterd. Kicklock is ondertussen ook defect en dat na 980km. Gelukkig kan men s3 op 6 juli op zijn eerste ‘onderhoud’.
Weer iemand hoe ik mijn S3 van het kickslot krijg, terwijl de batterij leeg is?
Fiets staat op het station en het is nogal een stuk naar huis om de achterkant op te tillen
Fiets staat op het station en het is nogal een stuk naar huis om de achterkant op te tillen
Stukken zwaarder, en ons fietsvoorwiel loopt op geen enkele manier aan. Verschil is wel anders dan met een fiets met een achterwiel motor, dat heb ik al wel gemerkt.eisbaer schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 00:43:
[...]
Zonder ondersteuning fietst het inderdaad zwaarder dan met mijn niet elektrische fietsen.
Het lakwerk op de s3 is iig waardeloos. De stoffen hoes van het slot wat om het frame hangt geeft al talloze kleine krasjes. Benieuwd of dat bij de S5 verbeterd is.r_255 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 09:11:
Mijn aandeel: Mat zwarte velgen lak van de action Werkt hier prima op de stuur, rem handels, standaard, velgen, trapperstel en spatborden.
Hmm na 3200 km is mijn e shifter stuk gegaan denk ik. Hij zit vast in dezelfde versnelling. Aangemeld en ze gaan een nieuwe opsturen. Hopen dat het vervangen een beetje goed zelf te doen is.
@litebyte
Ik heb inmiddels ook een nwe s3, maar ik had het initieel over de s2 dat is hoog glans lak. Denk ook dat de vermelde ral kleur beter op het s3 frame kleurt dan de s2 die is is grijsblauw en dan komt ral 7016/7021 voor een s2 beter in de buurt.
Wellicht doet een waaier met de action spuitbus ook wonderen voor het s3 frame, zodra ik een kras heb laat ik het even weten. Ik zie niet veel kleur verschil tussen het frame en de spatborden van de s3 hooguit wat verschil in textuur.
Ik heb inmiddels ook een nwe s3, maar ik had het initieel over de s2 dat is hoog glans lak. Denk ook dat de vermelde ral kleur beter op het s3 frame kleurt dan de s2 die is is grijsblauw en dan komt ral 7016/7021 voor een s2 beter in de buurt.
Wellicht doet een waaier met de action spuitbus ook wonderen voor het s3 frame, zodra ik een kras heb laat ik het even weten. Ik zie niet veel kleur verschil tussen het frame en de spatborden van de s3 hooguit wat verschil in textuur.
Ik snap computers, het is alleen jammer dat ze mij niet helemaal begrijpen.
Update: al meer dan 2 jaar de s3.
Vorige week helaas weer (3e keer) door de versnelling getrapt. Kortom geen 4e versnelling maar kon nog wel fietsen. Naar de VM dealer in Groningen gebracht en daar binnen 1 dag een nieuw achterwiel geplaatst. onder garantie (3 jaar). Dus mijn fiets gaat weer als de brandweer. NU hopen dat ik een goed exemplaar heb gekregen.
Vorige week helaas weer (3e keer) door de versnelling getrapt. Kortom geen 4e versnelling maar kon nog wel fietsen. Naar de VM dealer in Groningen gebracht en daar binnen 1 dag een nieuw achterwiel geplaatst. onder garantie (3 jaar). Dus mijn fiets gaat weer als de brandweer. NU hopen dat ik een goed exemplaar heb gekregen.
groeten GJ
Laatste dagen lukt het unlocken vaak alleen nog maar via code. App zegt "verbonden" maar zowel via knop op stuur als via app wil fiets niet van kicklock. Slechts in 1 op 5 gevallen lukt het wel. Ritten worden in 90% van de gevallen maar vastgelegd en was - tot dus kleine week geleden - geen enkel probleem.
App opnieuw ingesteld, fiets gereset en ook opnieuw in app gekoppeld maar niets helpt.
Iemand suggestie?
App opnieuw ingesteld, fiets gereset en ook opnieuw in app gekoppeld maar niets helpt.
Iemand suggestie?
[ Voor 15% gewijzigd door Delirius op 07-06-2022 20:20 . Reden: toevoeging omissie rit registratie ]
Opnieuw pairen (bluetooth) al geprobeerd?Delirius schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:10:
Laatste dagen lukt het unlocken vaak alleen nog maar via code. App zegt "verbonden" maar zowel via knop op stuur als via app wil fiets niet van kicklock. Slechts in 1 op 5 gevallen lukt het wel.
Iemand suggestie?
Moet zeggen dat de instructie video's en omschrijvingen dermate duidelijk zijn dat het mij - met de meest linkse handen - prima is gelukt om achterwiel te vervangen. Kan me niet voorstellen dat het jou dan niet zou lukken met die e-shifterBartske schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 09:11:
....Hopen dat het vervangen een beetje goed zelf te doen is.
Heeft iemand hier een oplossing voor?perryvdbosch schreef op maandag 6 juni 2022 @ 18:43:
Weer iemand hoe ik mijn S3 van het kickslot krijg, terwijl de batterij leeg is?
Adapter meenemen en vragen of je ergens de fiets een paar minuten van stroom mag voorzien?
Of een PowerBank lenen van een mede-VanMoofer?
Net terug van de Brandstore in Amsterdam. De X3 van mijn vrouw was weer in storing vandaag. Dit keer error 57. Na 3x een nieuwe cartridge en 4 reparaties waren we er wel klaar mee.
Met veel gedoe hebben we omdat we de fiets 4 maanden hebben gebruikt en toch nog 750km hebben gereden moeten inleveren op het aankoop bedrag. Een kleine €300 afgeschreven maar wel echt piece of mind er voor terug met het inleveren van de fiets. De vraag of de fiets het vandaag wel of niet gaat doen hoeven we gelukkig niet meer te stellen.
Ik wens iedereen veel fiets plezier hier maar bedenk je goed als je een nieuwe S3 of X3 zou willen aanschaffen
Met veel gedoe hebben we omdat we de fiets 4 maanden hebben gebruikt en toch nog 750km hebben gereden moeten inleveren op het aankoop bedrag. Een kleine €300 afgeschreven maar wel echt piece of mind er voor terug met het inleveren van de fiets. De vraag of de fiets het vandaag wel of niet gaat doen hoeven we gelukkig niet meer te stellen.
Ik wens iedereen veel fiets plezier hier maar bedenk je goed als je een nieuwe S3 of X3 zou willen aanschaffen
Balen en jammer voor je vrouw.Miki schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:38:
Net terug van de Brandstore in Amsterdam. De X3 van mijn vrouw was weer in storing vandaag. Dit keer error 57. Na 3x een nieuwe cartridge en 4 reparaties waren we er wel klaar mee.
Wel goed dat je het hier meldt! Het blijft belangrijk dat potentiële kopers hier eerlijke verhalen vinden. Helaas voor jou is jouw bijdrage aan de eerlijke verhalen een negatieve…😞
Verder blijf ik het echt absurd vinden dat ze heden ten dage nog steeds geen foutloze S3/X3 modellen kunnen leveren. Het stadium van kinderziektes mogen we nu toch wel als allang voorbij beschouwen lijkt me!
(Dáár zouden die piassen van Bright eens aandacht aan moeten besteden!)
Enfin, dan blijft er m.i. maar één conclusie over en dat is dat het technische concept van de cartridge en het schakelmechanisme niet goed zijn en/of betrouwbaar te krijgen zijn!
Ben dan ook benieuwd hoe het nieuwe model het gaat doen. Als daar 1 op 1 dezelfde meuk wordt opgeschroefd gaat deze gekte gewoon door vermoed ik.
Ergens wel jammer, want het blijven nog steeds de mooiste fietsen qua uiterlijk vind ik. En áls ze het wel goed doen zoals de mijne is het gewoon echt een fijne, snelle en degelijke fiets. Enige wat ik wel minder vindt is de accuduur. 55-60 km op EU stand 4 is wel de max.
Gelukkig rijdt ik 99,99% v/d ritten minder dan 20km, dus staat ie altijd op de 🇺🇸 stand. Maar als je een ebike met lange range zoekt is er wel range anxiety… (tenzij je het niet erg vindt om met zo’n fugly accupack rond te rijden.)
Wordt bij jullie de instelling voor het veranderen van de motorondersteuning tijdens het rijden ook niet onthouden? Na een rit schakelt deze functie zichzelf telkens weer uit in de app… Fiets heeft de laatste update.
[ Voor 7% gewijzigd door -Edwin- op 12-06-2022 00:24 ]
Yep, hier ook last van. In Eindhoven store kreeg ik te horen dat dit - en andere bugs/storingen - bekend is en met update worden verholpen.-Edwin- schreef op zondag 12 juni 2022 @ 00:24:
Wordt bij jullie de instelling voor het veranderen van de motorondersteuning tijdens het rijden ook niet onthouden? Na een rit schakelt deze functie zichzelf telkens weer uit in de app… Fiets heeft de laatste update.
Hamvraag blijft wanneer die update komt....
Ik had de fiets weggebracht in Rotterdam, netjes geholpen en binnen 12 uur was de fiets klaar.
Ik weer terug maar bij de testrit schakelde de fiets niet en de boost knopte werkte ook nog steeds niet, fiets weer terug naar binnen en blijkbaar was de shifter verkeerd gemonteerd. De boost knop is toen vervangen terplekke en daarna werkte alles. E-shifter, hub en boost knop zijn gratis vervangen.
Van het weekend 50 km gefietst en je merkt dat de nieuwe e-shifter veel soepeler is dan het 2021 model dus dat is positief. Nu deze ochtend naar mijn werk en weer geen boost.... snap er niets van, op de terugweg maar even weer resetten maar ze zeiden al bij de winkel dat het ook een kabelbreuk dieper in het frame kan zijn, dan moet heel de kabelboom vervangen worden.

Het blijft toch prutsen en proberen hé.Frostb1te1992 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 08:00:
[...]
Ik had de fiets weggebracht in Rotterdam, netjes geholpen en binnen 12 uur was de fiets klaar.
Ik weer terug maar bij de testrit schakelde de fiets niet en de boost knopte werkte ook nog steeds niet, fiets weer terug naar binnen en blijkbaar was de shifter verkeerd gemonteerd. De boost knop is toen vervangen terplekke en daarna werkte alles. E-shifter, hub en boost knop zijn gratis vervangen.
Van het weekend 50 km gefietst en je merkt dat de nieuwe e-shifter veel soepeler is dan het 2021 model dus dat is positief. Nu deze ochtend naar mijn werk en weer geen boost.... snap er niets van, op de terugweg maar even weer resetten maar ze zeiden al bij de winkel dat het ook een kabelbreuk dieper in het frame kan zijn, dan moet heel de kabelboom vervangen worden.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Dit weekend helaas de eerste foutmelding(en): Error 6, 17, 19 én 20. Allemaal gerelateerd aan accuproblemen en na een korte chat geleerd dat die reparatie (vervanging accu) alleen door de Bike Doctors kan worden uitgevoerd. Afspraak gemaakt en kon helaas pas 21 juni terecht. Vanmorgen toch nog even gebeld met een geautoriseerde service partner in Haarlem en dat was een goed idee: vandaag gebracht en morgen klaar
Nu maar hopen dat er geen nieuwe firmware wordt geïnstalleerd.
Nu maar hopen dat er geen nieuwe firmware wordt geïnstalleerd.
@Ruimzicht:
Ik zou ze een mailtje sturen met de uitdrukkelijke wens om de firmware niet te updaten. Dan staat het lig zwart op wit en kun je ze achteraf vragen evt te downgraden. Tip van Quinten van de Moofer app.
Ik zou ze een mailtje sturen met de uitdrukkelijke wens om de firmware niet te updaten. Dan staat het lig zwart op wit en kun je ze achteraf vragen evt te downgraden. Tip van Quinten van de Moofer app.
Uiteraard in de aanvraag gezet én bij het afgeven besproken. Ze vonden het geen probleem maar konden het niet garanderen, omdat het soms de enige manier is om de error-codes te wissen na plaatsen nieuwe accu. Ze weten er van in elk geval.EasyC schreef op maandag 13 juni 2022 @ 14:49:
@Ruimzicht:
Ik was altijd in veronderstelling dat totaal aantal kilometers bij Mijn Ritten lager lag ivm verbindingsissues of iets dergelijks. Echter, ik zie dat daar juist 20 km meer staat geregistreerd dan bij Garage.
Garage zou toch juist nauwkeuriger moeten zijn? Nu heeft fiets wel grotere dingen om je druk over te maken 😄 maar toch....
Garage zou toch juist nauwkeuriger moeten zijn? Nu heeft fiets wel grotere dingen om je druk over te maken 😄 maar toch....
![]() | ![]() |
Bijzonder ja. Mijn aanname was hetzelfde. Zou mij niet verbazen als je ritten km's nog gecorrigeerd worden. Garage km's worden volgens mij gewoon direct aan het wiel gemeten. Bij mij wordt regelmatig een ritje vergeten in de ritten km's, dus die is veel lager. 4730 vs 3902
Ik ben research aan het doen naar dit merk omdat de fietsen er wel heel cool uitzien en heel populair zijn als ik naar de medefietsers op straat kijk. Zo te zien zijn er wel extreem veel technische problemen zijn bij deze fietsen. Op zich niet heel verbazend, elektrische fietsen voelden voor mij altijd als foutgevoelige producten. Wat mij wel verbaast is dat mensen deze fietsen alsnog blijven kopen.
Waar ligt dat aan? Zijn vanmoofs nou echt zo goed dat al die technische problemen het allemaal waard zijn? Of is er simpelweg geen ander merk die kan concurreren met vanmoof? Of is het een 'luide minderheid' die negatieve reviews achterlaat op het internet, terwijl de rest nergens last van heeft?
Waar ligt dat aan? Zijn vanmoofs nou echt zo goed dat al die technische problemen het allemaal waard zijn? Of is er simpelweg geen ander merk die kan concurreren met vanmoof? Of is het een 'luide minderheid' die negatieve reviews achterlaat op het internet, terwijl de rest nergens last van heeft?
In mijn ogen breng je teveel kleuring aan in je vragen als je zogenaamd research aan het doen bentSpoider schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:20:
Ik ben research aan het doen naar dit merk omdat de fietsen er wel heel cool uitzien en heel populair zijn als ik naar de medefietsers op straat kijk. Zo te zien zijn er wel extreem veel technische problemen zijn bij deze fietsen. Op zich niet heel verbazend, elektrische fietsen voelden voor mij altijd als foutgevoelige producten. Wat mij wel verbaast is dat mensen deze fietsen alsnog blijven kopen.
Het zijn heerlijke fietsen om op te rijden met bijzondere features zoals elektrisch schakelen, boost knop en elektronische vergrendelen. Maar als je net de verkeerde fiets te pakken hebt die langs Q&C geglipt is op maandagmorgen dan zijn het ondingen. Mijn persoonlijke ervaring is dramatisch en ik ken nog twee kennissen waarvan de één al probleemloos 3000km erop heeft zitten en de ander ook allerlei vage storingen heeft. Het is ook geen geheim dat met het aantrekken van een nieuw directielid er speciaal aandacht is voor de hoge mate van garantie gevallen en klachten.
Deze zul je vast wel gevonden hebben of niet?
https://fd.nl/bedrijfslev...pelen-zich-op-bij-vanmoof
En anders deze: https://nieuwsfiets.nu/20...ip-naar-haperend-vanmoof/
[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 14-06-2022 14:48 ]
Excuus, het is niet mijn bedoeling om biased over te komen, en het woord 'research' is overduidelijk heel losjes gebruikt in mijn commentMiki schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:41:
[...]
In mijn ogen breng je teveel kleuring aan in je vragen als je zogenaamd research aan het doen bent
Het zijn heerlijke fietsen om op te rijden met bijzondere features zoals elektrisch schakelen, boost knop en elektronische vergrendelen. Maar als je net de verkeerde fiets te pakken hebt die langs Q&C geglipt is op maandagmorgen dan zijn het ondingen. Mijn persoonlijke ervaring is dramatisch en ik ken nog twee kennissen waarvan de één al probleemloos 3000km erop heeft zitten en de ander ook allerlei vage storingen heeft. Het is ook geen geheim dat met het aantrekken van een nieuw directielid er speciaal aandacht is voor de hoge mate van garantie gevallen en klachten.
Deze zul je vast wel gevonden hebben of niet?
https://fd.nl/bedrijfslev...pelen-zich-op-bij-vanmoof
Ik merk inderdaad dat de fiets op papier geweldig lijkt, daarom ben ik zo geinteresseerd in dit merk. Bedankt voor de interessante links, ik zal ze doorlezen
Mijn S3 fiets is na 2 jaar nog helemaal tiptop, zo nu en dan een misschakeling of een glitch maar niets spannends, geregeld leuke reacties op straat over mijn afwijkende remklauwen en zadel, super!
mijn Velo 2 is ook eindelijk onderweg, kan niet wachten.. ik zal spoedig mijn ervaringen delen.
mijn Velo 2 is ook eindelijk onderweg, kan niet wachten.. ik zal spoedig mijn ervaringen delen.
☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
Het artikel in de link gelezen te hebben, zou ik voor willen stellen dat de ‘eigenzinnige’ broertjes even een tussenlanding op aarde maken. Daar aangekomen zou het ze sieren eens zelf, al dan niet als undercover boss, allebei random S3/X3 aan te schaffen, uit te pakken, in elkaar te zetten en dan eens zelf ervaren hoe de klant- en productervaring zich vanaf dat moment gaat ontwikkelen…Miki schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:41:
[...]
….
Kunnen ze saampjes met elkaar constateren hoe het ook compleet FUBAR kan gaan.
[ Voor 6% gewijzigd door Eddy 6 pack op 14-06-2022 18:28 ]
Ben benieuwd hoe die bevalt! Ik heb de 1 gehad en weer verkocht. Te traag en te vaak net niet de goede richting bij een splitsing of rotonde.
Wel jammer, was een mooi en compact dingetje. Enigr wat er verder aan ontbrak was een aan/uit knop!
Heb daarna een goedkoop androïde mobieltje gekocht met Route.nl erop en dat werkt ook prima met een garmin mount.
Ik deel even de eerste ervaring van de Beeline Velo2 die ik via kickstarter heb ontvangen.
Nadat ik vanochtend mijn werk bestemming als favoriet had ingevoerd navigeert de Velo2 super vloeiend met geen enkele hapering, totaalplaatje van het geheel voelt heel volwassen aan, een direct respons van de hardware en reroutes herberekenen gaat supervlot, voorlopig geen enkele negatieve onwikkelingen te melden.
vertrek
:strip_exif()/f/image/VXzYxTXTndWpzCExAjNY5Lwi.jpg?f=fotoalbum_large)
aankomst
Nadat ik vanochtend mijn werk bestemming als favoriet had ingevoerd navigeert de Velo2 super vloeiend met geen enkele hapering, totaalplaatje van het geheel voelt heel volwassen aan, een direct respons van de hardware en reroutes herberekenen gaat supervlot, voorlopig geen enkele negatieve onwikkelingen te melden.
vertrek
:strip_exif()/f/image/VXzYxTXTndWpzCExAjNY5Lwi.jpg?f=fotoalbum_large)
aankomst
:strip_exif()/f/image/U9Q6YdhZD8fQjlBlXgQTQBtJ.jpg?f=fotoalbum_large)
☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof
Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof
Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.