Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:54
@Bruzski hoe monteer je deze? en zit montage er al bij?
ziet er goed uit, misschien toch mijn velo 1 verkopen. En nieuwe versie is 30 euro goedkoper..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:57
Ik heb een tijdje geleden er ook een mount opgezet voor mijn telefoon. Mijn gedachten: Geen apart hoesje waar de houder mee wordt verbonden en zo minimalistisch mogelijk wanneer deze niet wordt gebruikt. En de telefoon moet in portret gebuikt kunnen worden.

https://nl.aliexpress.com...2112000021128320089%21sea

Het is deze geworden met wat aanpassingen. ter inspiratie :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kFLRga6huXRA27xDA551K1Lff2o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KNpTIDTPea3IbztOuP5CQ2io.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/esPeoN5R32JffgVjnrHbRqP3y1o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pjegpbduZAhXitFawpuTAUCq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6m2E4Pdio4-K6e7TL-QUU3CjySs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TyRJgDnsPoEOPv4yfk68c8O5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 62% gewijzigd door bullseye1977 op 15-06-2022 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:11

mphilipp

Romanes eunt domus

bullseye1977 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:41:
Ik heb een tijdje geleden er ook een mount opgezet voor mijn telefoon. Mijn gedachten: Geen apart hoesje waar de houder mee wordt verbonden en zo minimalistisch mogelijk wanneer deze niet wordt gebruikt. En de telefoon moet in portret gebuikt kunnen worden.
Is dat niet een rip-off van een mount die (volgens mij) via Kickstarter liep? Ik kan mij zo'n ding herinneren.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:57
mphilipp schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 16:17:
[...]

Is dat niet een rip-off van een mount die (volgens mij) via Kickstarter liep? Ik kan mij zo'n ding herinneren.
Inderdaad origineel is van LOOPmount maar ook niet orgineel op BOL te vinden

https://www.bol.com/nl/nl...SdETyYp0JS7saAvoxEALw_wcB

[ Voor 44% gewijzigd door bullseye1977 op 15-06-2022 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bruzski schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:05:
Ik deel even de eerste ervaring van de Beeline Velo2 die ik via kickstarter heb ontvangen.
Die Beeline werkt zo te zien met een eigen navigatie app. Je moet dus altijd via die app werken. Dus als je een route hebt uit Komoot bv moet je die eerst exporteren naar GPX en dan importeren in de Beeline app?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 22:13
HBO88 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:10:
@Bruzski hoe monteer je deze? en zit montage er al bij?
ziet er goed uit, misschien toch mijn velo 1 verkopen. En nieuwe versie is 30 euro goedkoper..
Er zitten meerdere dikke elastiekjes bij om de Vele2 in midden van je stuurstang te monteren of links of rechts op je stuur te monteren.

Simpelweg eenvoudig, de bevestiging voelt ook heel solide aan

[ Voor 8% gewijzigd door Bruzski op 15-06-2022 17:39 ]

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
mphilipp schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 16:26:
[...]

Die Beeline werkt zo te zien met een eigen navigatie app. Je moet dus altijd via die app werken. Dus als je een route hebt uit Komoot bv moet je die eerst exporteren naar GPX en dan importeren in de Beeline app?
Beeline werkt inderdaad met een eigen app, ik heb geen ervaring met GPX dus kan dit niet beantwoorden, wel connect deze direct met Strava als je wenst, dit proces kan je echter gewoon overslaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ZSlXna0UIKi_VyF-PvPOXdT480=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kRQ7R2fR44lY4JXZi2yvdUJq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0bT7fVWCrPzzoqJzZ1Fe3qenag8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A6AOv5PcSl8T7cxQ6j1ZJvot.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door Bruzski op 15-06-2022 17:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 17:25

eisbaer

Zie signature

bullseye1977 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 16:19:
[...]

https://www.bol.com/nl/nl...SdETyYp0JS7saAvoxEALw_wcB
De loopmount bij bol.com is zo te zien de oude. Ik heb beide loopmounts. Oude kan alleen landscape, nieuwe kun je ook in portrait stand draaien.

Loopmount twist original
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U7YvYSL-4XR5ur4ArPuTxAl5pDs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5eBJXuBCWxiFYZdwcUGkrzLL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CPTRrrIqJMJDqy7Csdow09jDlxs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Va9yLtKMFGoKvw88EtX3jmDf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VhFKBwmq4pElXS5cYVPwfXGfPZA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XvnB1UGoFn3XkF5EpN1tgCmc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qa2wfXpMuPbeL2gFuwlZ_7WqJ9E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zzAatvI3y2fmab66pqXOvmzw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door eisbaer op 15-06-2022 19:08 ]

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HBO88
mphilipp schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 16:26:
[...]

Idd. Gpx kun je eenvoudig importeren. Maar de app van beeline maakt gebruik van kaarten van Google.

Zelf gebruik ik hem vooral voor die gpx, bijv een route uitstippelen met de fietsknooppunt app en dan inlezen in de beeline. Werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
eisbaer schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 18:37:
[...]
De loopmount bij bol.com is zo te zien de oude. Ik heb beide loopmounts. Oude kan alleen landscape, nieuwe kun je ook in portrait stand draaien.

Loopmount twist original
Past die originele Loop Mount ook alleen om het stuur zelf of ook om de stuurpen in het midden? Of is die laatste te dik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

bullseye1977 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 16:19:
[...]
Ik lees in de comments op Ali dat het ding zelf van aluminium is, maar de schroeven niet. Als dat RVS schroeven zijn, gaat dat niet goed komen.
Ik hoop ook dat die Chinees het klem mechanisme robuust heeft gemaakt. Niet dat ie straks na een half jaar je dure iPhone op straat laat kletteren als je er nét lekker de sokken in hebt....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eisbaer
  • Laatst online: 15-09 17:25

eisbaer

Zie signature

Ruimzicht schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 10:20:
[...]

Past die originele Loop Mount ook alleen om het stuur zelf of ook om de stuurpen in het midden? Of is die laatste te dik?
Die laatste is te dik.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 13:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6pSk_YKgeZT-XyPLYDX9rOzNQXM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oufpWGdK9OAxP5rnN4McyZu2.jpg?f=fotoalbum_large

Geen slechte deal, maar de 40% is wel wat misleidend misschien. Outlet fietsen zijn al afgeprijsd op basis van de conditie, daar komt nu iets bij maar geen 40%. In feite ziet het er zo uit, bij een voorbeeld van een 2021 model met <500km en small damage:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/quWh8sT9E-qSBypXT3ZDXyeRzUA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GSbYSYhk6nuqpZCptruF6TW7.jpg?f=fotoalbum_large

Op een nieuwe fiets kan je op dit moment ook €300 korting krijgen door je te abonneren op de nieuwsbrief. Hiervan blijft dan €2048 over.

[ Voor 53% gewijzigd door oscarwashere op 16-06-2022 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:33
Bartske schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 09:11:
Hmm na 3200 km is mijn e shifter stuk gegaan denk ik. Hij zit vast in dezelfde versnelling. Aangemeld en ze gaan een nieuwe opsturen. Hopen dat het vervangen een beetje goed zelf te doen is.
Gister vervangen, de oude shifter was niet helemaal kapot maar deed het soms wel/soms niet. Beetje irritant dus maar vervangen. Best wel goed te doen met de filmpjes die je erbij gelinkt krijgt. Kreeg alleen 1 van de wielmoeren niet los, met die anti theft nut is het ook lastig om veel kracht te zetten. Uiteindelijk bood een hamer de oplossing.

Hij schakelt weer prima nu, ben benieuwd of je met een recente eshifter ook minder last hebt van dat 'doortrappen'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-09 20:35
Gisteren firmware 1.8.2 geïnstalleerd en vandaag, jawel, tijdens het rijden kan ik weer schakelen tussen stand 1 tm 4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 18:50
Jan Driebeen schreef op zondag 19 juni 2022 @ 18:25:
Gisteren firmware 1.8.2 geïnstalleerd en vandaag, jawel, tijdens het rijden kan ik weer schakelen tussen stand 1 tm 4.
Fijn, de vraag is natuurlijk of alle Moofer functionaliteit nu ook weer werkt (net als bij v1.7.6)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 12:03
Heb mij voor die 1622 ook laten overtuigen toch weer een s3 outlet model te halen. Dit keer met beperkte schade, hopelijk nu dus wat minder erg dan de vorige die ik retour had gestuurd.

Qua verzekering twijfel ik sterk tussen de peace of mind van vanmoof zelf of Allianz. Verschil is 175 (Allianz) vs 350 euro (vanmoof) waarbij Allianz ook schade dekt. Het voordeel bij vanmoof is echter dat de kicklock voldoende is. Dat vind ik wel een groot voordeel.

Wat zouden jullie doen / wat doen jullie? Jammer dat vanmoof er zoveel voor vraagt terwijl het voor hun zelfs nog goedkoper is om aan te bieden.

[ Voor 11% gewijzigd door warcow op 20-06-2022 15:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HBO88
ik zou voor allianz gaan. Dan koop je een art2 kettingslot/vouwslot erbij en ben je er ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
@warcow naar mijn weten dekt Allianz ook gewoon het schopslot. Ik heb ook Allianz en gebruik geen extra slot, toen ik de verzekering afsloot heb ik er op gelet dat dit niet nodig was, wellicht dat dit nu anders is.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:49
miicker schreef op maandag 20 juni 2022 @ 20:33:
@warcow naar mijn weten dekt Allianz ook gewoon het schopslot. Ik heb ook Allianz en gebruik geen extra slot, toen ik de verzekering afsloot heb ik er op gelet dat dit niet nodig was, wellicht dat dit nu anders is.
Dekken ze zeker niet! Lees hun voorwaarden maar, bovendien heb ik het laatst gevraagd via hun chat/mail.

Ik ben dan ook voor POM gegaan, het voordeel van even met de kicklock een winkel in kunnen gaan is ongeëvenaard wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Nu online
HAWK Wizard schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:38:
[...]
Fijn, de vraag is natuurlijk of alle Moofer functionaliteit nu ook weer werkt (net als bij v1.7.6)?
De vraag stellen is hem beantwoorden O-)
miicker schreef op maandag 20 juni 2022 @ 20:33:
@warcow naar mijn weten dekt Allianz ook gewoon het schopslot.
Als je alleen het schopslot gebruikt heb je bij Allianz inderdaad GEEN dekking bij diefstal. Gebruik je een ART-goedgekeurd slot op de juiste manier, dan ben je bij Allianz wel drie jaar lang verzekerd tegen nieuwwaarde. Met de POM van VanMoof heb je slechts recht op een vergelijkbare (?) fiets (als de bike hunters hem niet kunnen vinden) en krijg je dus geen nieuwe. Dat gaf voor mij de doorslag om voor Allianz te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:46
Net bericht van VM dat de S5 pas tussen 1 en 30 sept geleverd wordt ipv juli. Wat een verrassing 😏

Nog even geduld dus maar. Zat bij de eerste bestellers dus benieuwd naar de levertijden voor latere bestellers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Wordt de update ook gepusht als je de “verkeerde” regio instellingen hebt staan in de app? Ik heb namelijk ook graag dat de settings worden onthouden zoals in 1.8.2 is gefixt. Nu staat het licht veel te gevoelig afgesteld iedere keer en kan ik tijdens het rijden niet de ondersteuning veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Weet iemand of een Decathlon bagagedrager (https://www.decathlon.nl/...402094?mc=8402094&c=ZWART) te monteren is op een X3?

Ben aan het overwegen een X3 te halen als vervanger van mijn Cowboy (waarvan de torque sensor voor de tweede keer in 1 jaar tijd kapot is gegaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 21:38

Joran

<3 natalee

Ik heb sinds een paar weken een S3, nu zo'n 120KM op de teller. Hij fietst echt heerlijk ... als hij werkt.
Ik begin helaas wat problemen met de versnellingen te krijgen. Na wat gekraak eerder in de lage versnellingen leek alles weer goed.

Nu lijkt het fout te zijn in de hoogste versnelling, als hij hier terecht komt klikt de shifter hoorbaar en voelbaar constant door.

Weten jullie iets dat ik hier zelf aan kan doen voordat ik contact opneem met van moof (of weg breng)?

Als ik de hulp invoer op de van Moof site komt het uit op 'replace rear wheel', zit de shifter daar aan vast?

[ Voor 10% gewijzigd door Joran op 22-06-2022 13:11 ]

Send me your gameboys

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-05-2024

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Joran schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 12:54:

Als ik de hulp invoer op de van Moof site komt het uit op 'replace rear wheel', zit de shifter daar aan vast?
De eshifiter zit inderdaad op de naaf van het achterwiel. Dmv tandwielen zijn ze met elkaar verbonden, de eshifter geeft als het ware input aan het achterwiel.

Ik zou het zelf vervangen als ik jou was, lijkt mij de snelste manier. Of je moet naar een servicepunt gaan en hopen dat je erop kan wachten.

Vervangen is in ieder geval niet moeilijk.
Kijk anders maar eens naar de instructie filmpjes op de VM site.

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joran

Joran

<3 natalee

Eddy 6 pack schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 13:48:
[...]

Vervangen is in ieder geval niet moeilijk.
Kijk anders maar eens naar de instructie filmpjes op de VM site.
Bedankt! Gedaan en dat achterwiel maar aangevraagd, nu hopen op snelle levering

Send me your gameboys

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:10
warcow schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:48:
Heb mij voor die 1622 ook laten overtuigen toch weer een s3 outlet model te halen. Dit keer met beperkte schade, hopelijk nu dus wat minder erg dan de vorige die ik retour had gestuurd.

Qua verzekering twijfel ik sterk tussen de peace of mind van vanmoof zelf of Allianz. Verschil is 175 (Allianz) vs 350 euro (vanmoof) waarbij Allianz ook schade dekt. Het voordeel bij vanmoof is echter dat de kicklock voldoende is. Dat vind ik wel een groot voordeel.

Wat zouden jullie doen / wat doen jullie? Jammer dat vanmoof er zoveel voor vraagt terwijl het voor hun zelfs nog goedkoper is om aan te bieden.
Check bij ontvangst even of POM al niet toevallig geactiveerd is op je outlet fiets. Bleek bij mij het geval net als 3 jaar onderhoud. Gevalletje mazzel hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Zojuist de X3 gekocht met EUR 360 korting en via een bedrijf, dus BTW er ook nog vanaf. Schoon EUR 1.640 na BTW aftrek. Peace of Mind doe ik er later nog bij, inclusief accessoires.

Ik stap over van de Cowboy V2, welke ik sinds september 2019 in mijn bezit heb. Ik heb waarschijnlijk heel wat pech, want het volgende is mij gebeurd:
  • 2x kapotte riem
  • 2x kapotte torque sensor
  • 30x lekke band (inmiddels banden vervangen door Schwalbe, geen probleem meer)
  • Batterij snel leeg (maar dit is niet Cowboy specifiek)
In ieder geval werd het voor mij tijd voor een nieuwe (9.000 km), aangezien ik nu bijna elke dag naar werk fiets in Amsterdam, waar ik in mijn huis de beschikking heb over een lift, toch voor de X3 gegaan in het babyblauw. Vind dat zelf een heel mooi model en ben niet helemaal overtuigd van de A5. Plus omdat ik toch in de stad rijd, maakt me zo'n rotatiesensor of torquesensor niet veel uit. Daarnaast is een belt aandrijving dus leuk, maar niet als die door midden snapt (wat me dus al 2x is gebeurd).

Al met al blij met m'n aankoop, helaas wachten tot oktober 2022 maar genoeg tijd om later PoM erbij te nemen (hallo kickslot, doei ANWB) en een voor- en achterrek.

Mijn Cowboy is nu unlocked via BT om hoge snelheden te halen (hoogste wat ik heb gehaald is 39 km/u) maar dat haal ik zelden. Meestal is het tussen de 25/30 km/u en dan is het weer tijd voor stoplichten. Dus dat een X3 via Moofer 32 km/u gaat is helemaal prima voor mij.

Tips zijn welkom!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:33
Wel echt zonde dat je na 9K km al aan een nieuwe fiets toe bent. Hoop voor je dat je met een vanmoof minder pech hebt, wel interessant dat je nu voor een merk kiest waar veel gelijksoortige problemen van bekend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atmamont
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-02 17:19
Heeft iemand ervaring met op het frame gemonteerde kinderzitjes?
Ik heb dit alleen nodig voor af en toe lange 10+km ritjes. Ik kan niet een typishe zitje gebruik want mijn kind wegt meer dan 20kg

Ih heb een paar stukjes gevonden:
Zitje https://fietsgoedkoper.nl...iets-met-oversized-stang/
VanMoof adapter https://fietsgoedkoper.nl...hikt-voor-model-1-2-en-5/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Kwam net deze review tegen.
Los van wat onjuistheden, (accu in bovenbuis, 18” wielen) zei hij wél iets interessants.
De eerste testfiets gaf na een paar dagen errors en geen trapondersteuning meer, maar na even bellen! met Vanmoof werd er snel een nieuwe geleverd!!

Dus er kan nog wél gebeld worden èn er zijn kennelijk ook genoeg fietsen in voorraad om direct te swappen!
E.e.a. zal vermoed ik wel afhangen met wie VM ‘zaken doet’…. Wij, early adaptors en diehard fans wier cash VM heeft gebracht waar ze nu zijn, moeten het doen met een lullig chatbotje, of een chat met iemand uit de dagelijks wisselende VM medewerkers chatpool.

Kleine kanttekening, het zou nog kunnen zijn dat ze outlet exemplaren hebben geleverd die snel leverbaar waren? Maar dat lijkt me niet logisch voor een bedrijf dat veel waarde hecht aan imago en uiterlijk en minder aan kwaliteit.

Maar dát geeft weer te denken, zouden ze dan de eerste opgestuurde fiets niet 3x hebben nagelopen alvorens te versturen? Of is dat wel gebeurd, maar is dit dan weer een bewijs van de dubieuze kwaliteit van de gebruikte onderdelen en dat een S3 blijkbaar willekeurig plotsklaps in een keer uit kan vallen? Of zegt het iets over de kennis & kunde van de Bike doctors? Of heeft VM de S3 al opgegeven en kunnen ze zich dit gedrag gewoon permitteren en gaan ze vol voor de S5?

Eerlijk is eerlijk, ik ben nog steeds zeer content met mijn S3, die fietst als een tierelier en nog steeds zonder problemen. Enige minpunt nu is dat ikzelf zo dom ben geweest de fiets te updaten naar 1.8.1 (kom eens met die Firmware rollback optie @quintenadema !!) En ik was ook fan van de S1 & S2, maar voordat ik een volgende S aanschaf wacht ik wel eerst geruime tijd de gebruikers ervaringen af. Met alle ellende van de S3, zelfs nu nog na zoveel tijd en aantallen, is mijn enthousiasme knop wel wat meer van hart naar hersenen verschoven…

Verder ben ik benieuwd hoe het gebruikers op de S5 gaat bevallen dat er geen display meer is en dat je je mobiel erop moet/kan klemmen. Lijkt me sowieso niet lekker voor de onderdelen in je mobiel (al is dat wellicht geen issue omdat de fiets er tóch eerder mee ophoudt) en met regen of in de winter lijkt het me ook een dingetje.

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Ik mag aannemen dat de video al eerder is opgenomen en de publicatiedatum op YouTube niet klopt. Het zou vreemd zijn als VanMoof een fiets verstrekt om te reviewen, welke eigenlijk al uitgefaseerd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

oscarwashere schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 15:41:
Ik mag aannemen dat de video al eerder is opgenomen en de publicatiedatum op YouTube niet klopt. Het zou vreemd zijn als VanMoof een fiets verstrekt om te reviewen, welke eigenlijk al uitgefaseerd gaat worden.
Het trekt views voor zijn kanaal en impressie (geen review), VanMoof is nog steeds hot. Poweri Unlimited in een ver (heel ver) verleden kende ik dat als een game magazine, maar dar zal wel niet het zelfde zijn.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
JDFS schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 15:02:
Zojuist de X3 gekocht met EUR 360 korting en via een bedrijf, dus BTW er ook nog vanaf. Schoon EUR 1.640 na BTW aftrek. Peace of Mind doe ik er later nog bij, inclusief accessoires.

Ik stap over van de Cowboy V2, welke ik sinds september 2019 in mijn bezit heb. Ik heb waarschijnlijk heel wat pech, want het volgende is mij gebeurd:
  • 2x kapotte riem
  • 2x kapotte torque sensor
  • 30x lekke band (inmiddels banden vervangen door Schwalbe, geen probleem meer)
  • Batterij snel leeg (maar dit is niet Cowboy specifiek)
In ieder geval werd het voor mij tijd voor een nieuwe (9.000 km), aangezien ik nu bijna elke dag naar werk fiets in Amsterdam, waar ik in mijn huis de beschikking heb over een lift, toch voor de X3 gegaan in het babyblauw. Vind dat zelf een heel mooi model en ben niet helemaal overtuigd van de A5. Plus omdat ik toch in de stad rijd, maakt me zo'n rotatiesensor of torquesensor niet veel uit. Daarnaast is een belt aandrijving dus leuk, maar niet als die door midden snapt (wat me dus al 2x is gebeurd).

Al met al blij met m'n aankoop, helaas wachten tot oktober 2022 maar genoeg tijd om later PoM erbij te nemen (hallo kickslot, doei ANWB) en een voor- en achterrek.

Mijn Cowboy is nu unlocked via BT om hoge snelheden te halen (hoogste wat ik heb gehaald is 39 km/u) maar dat haal ik zelden. Meestal is het tussen de 25/30 km/u en dan is het weer tijd voor stoplichten. Dus dat een X3 via Moofer 32 km/u gaat is helemaal prima voor mij.

Tips zijn welkom!
Als je hem zakelijk koopt, moet je toch bijtelling betaling? Had ik namelijk ook aan gedacht, maar heb toch pas privé via de outlet besteld voor 1519. Voor die prijs kon ik het niet laten. Alleen wel 4 weken levertijd, behalve als je het zelf kan ophalen in Utrecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
Eddy 6 pack schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:56:
Kwam net deze review tegen.
Los van wat onjuistheden, (accu in bovenbuis, 18” wielen) zei hij wél iets interessants.
De eerste testfiets gaf na een paar dagen errors en geen trapondersteuning meer, maar na even bellen! met Vanmoof werd er snel een nieuwe geleverd!!

Dus er kan nog wél gebeld worden èn er zijn kennelijk ook genoeg fietsen in voorraad om direct te swappen!
E.e.a. zal vermoed ik wel afhangen met wie VM ‘zaken doet’…. Wij, early adaptors en diehard fans wier cash VM heeft gebracht waar ze nu zijn, moeten het doen met een lullig chatbotje, of een chat met iemand uit de dagelijks wisselende VM medewerkers chatpool.

Kleine kanttekening, het zou nog kunnen zijn dat ze outlet exemplaren hebben geleverd die snel leverbaar waren? Maar dat lijkt me niet logisch voor een bedrijf dat veel waarde hecht aan imago en uiterlijk en minder aan kwaliteit.

Maar dát geeft weer te denken, zouden ze dan de eerste opgestuurde fiets niet 3x hebben nagelopen alvorens te versturen? Of is dat wel gebeurd, maar is dit dan weer een bewijs van de dubieuze kwaliteit van de gebruikte onderdelen en dat een S3 blijkbaar willekeurig plotsklaps in een keer uit kan vallen? Of zegt het iets over de kennis & kunde van de Bike doctors? Of heeft VM de S3 al opgegeven en kunnen ze zich dit gedrag gewoon permitteren en gaan ze vol voor de S5?

Eerlijk is eerlijk, ik ben nog steeds zeer content met mijn S3, die fietst als een tierelier en nog steeds zonder problemen. Enige minpunt nu is dat ikzelf zo dom ben geweest de fiets te updaten naar 1.8.1 (kom eens met die Firmware rollback optie @quintenadema !!) En ik was ook fan van de S1 & S2, maar voordat ik een volgende S aanschaf wacht ik wel eerst geruime tijd de gebruikers ervaringen af. Met alle ellende van de S3, zelfs nu nog na zoveel tijd en aantallen, is mijn enthousiasme knop wel wat meer van hart naar hersenen verschoven…

Verder ben ik benieuwd hoe het gebruikers op de S5 gaat bevallen dat er geen display meer is en dat je je mobiel erop moet/kan klemmen. Lijkt me sowieso niet lekker voor de onderdelen in je mobiel (al is dat wellicht geen issue omdat de fiets er tóch eerder mee ophoudt) en met regen of in de winter lijkt het me ook een dingetje.
Power Unlimited is gewoon een game magazine die ik vaak kocht samen met het blad computer idee, dat zij nu een fiets gaan reviewen slaat compleet nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
xileS schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 10:36:
Als je hem zakelijk koopt, moet je toch bijtelling betaling?
Ja, 7%
Had ik namelijk ook aan gedacht, maar heb toch pas privé via de outlet besteld voor 1519.
Mocht je je bedenken.
Als je een eenmanszaak hebt, is het geen eis dat je bedrijfsnaam op de factuur staat om kosten te mogen aftrekken.
Een factuur met je eigen naam voldoet ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
maxnl schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 13:44:
[...]

Ja, 7%

[...]

Mocht je je bedenken.
Als je een eenmanszaak hebt, is het geen eis dat je bedrijfsnaam op de factuur staat om kosten te mogen aftrekken.
Een factuur met je eigen naam voldoet ook.
Ja 7% over de nieuwwaarde terwijl ik een outlet model koop. En wat administratie erbij, leek mij de moeite/voordeel niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niko_c
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 27-08 13:41
Als Belgsische VanMoof gebruiker, vorige week in de ochtend mijn S3 light voor het 1000km onderhoud naar Eindhoven gebracht. Ook heb ik daar melding gemaakt van het defecte kicklock, de olie spuitende achterste remklauw en de doortrappende e-shifter. In de namiddag telefoon gekregen met de vraag of ze de ketting tegen een kotstprijs van 35€ mochten vervangen omdat die slijtage vertoonde en of ik vaak sneller dan 25km/u reed. Met een niet nader genoemde app staat die S3 inderdaad niet-Europees ingesteld ;-) Zou men dan in de V.S. ontzettend veel kettingen moet vervangen? ;-)
Dag nadien telefoontje ontvangen dat die klaar was, maar dat ik hem mocht komen ophalen wanneer het mij paste. Prima en correcte service dus van VanMoof Eindhoven en de fiets rijdt weer net als nieuw (kicklock, remklauw, e-shifter en ketting werden vervangen)! Een heel goede ervaring wat mij betreft.

[ Voor 3% gewijzigd door niko_c op 28-06-2022 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
niko_c schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:46:
Als Belgsische VanMoof gebruiker, vorige week in de ochtend mijn S3 light voor het 1000km onderhoud naar Eindhoven gebracht. Ook heb ik daar melding gemaakt van het defecte kicklock, de olie spuitende achterste remklauw en de doortrappende e-shifter. In de namiddag telefoon gekregen met de vraag of ze de ketting tegen een kotstprijs van 35€ mochten vervangen omdat die slijtage vertoonde en of ik vaak sneller dan 25km/u reed. Met een niet nader genoemde app staat die S3 inderdaad niet-Europees ingesteld ;-) Zou men dan in de V.S. ontzettend veel kettingen moet vervangen? ;-)
Dag nadien telefoontje ontvangen dat die klaar was, maar dat ik hem mocht komen ophalen wanneer het mij paste. Prima en correcte service dus van VanMoof Eindhoven en de fiets rijdt weer net als nieuw (kicklock, remklauw, e-shifter en ketting werden vervangen)! Een heel goede ervaring wat mij betreft.
Had je de fiets voor de beurt weer terug gezet naar 25 km/u? Of hoeft dat niet en doen ze er verder niet zo moeilijk over?
Ik zit even te denken of ik de regio instellingen moet resetten voordat ik het naar de winkel breng voor de 1000km beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbtweak
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16-09 09:19
-Edwin- schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:43:
[...]

Had je de fiets voor de beurt weer terug gezet naar 25 km/u? Of hoeft dat niet en doen ze er verder niet zo moeilijk over?
Ik zit even te denken of ik de regio instellingen moet resetten voordat ik het naar de winkel breng voor de 1000km beurt.
Nee doen ze niet moeilijk over; althans niet toen ik ‘m bracht voor een onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niko_c
-Edwin- schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:43:
[...]

Ik had even een regio reset gedaan om moeilijkheden te vermijden. Eindhoven is niet bij de deur 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Laatst online: 30-07 14:36
Een vraag.

Ik heb een discussie op Facebook met iemand die anderen “waarschuwt” op een vanMoof niet naar een bepaalde zaak te brengen als je nog steeds de laatste update gedaan heb.

De persoon zit nog op een fw waarmee via de Moofer app de 37km/u modus aanwezig is.

Het blijkt dat bij bv een servicebeurt de fiets bij de servicepunt ge-update wordt. Ook al wil je dit niet.

Ik ben van mening dat een bedrijf dit mag doen als de nieuwe fw ervoor zorgt dat oa iets onwettigst verwijderd wordt.

Uiteraard is de persoon hier niet mee eens.

De Moofer app kan nu nog tot 32 km/u (wat best hard is in een drukke stad) en is volgens de NL wet illegaal.

Maar is wat het servicepunt van VanMoof legaal, dus mogen zij de update installeren ondanks dat de eigenaar dit niet wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Het is niet een kwestie van of het wel of niet mag, het mag niet. Als je een iPhone met jailbreak inlevert bij Apple zullen ze dat ook verhelpen. Sterker nog, je garantie zou vervallen dus Apple zou hem mogen weigeren. VanMoof zou daar geen vrienden mee maken, maar ik denk dat het te naïef is om van hen te eisen dat ze van jouw fiets z'n (niet meer legale) firmware afblijven. Ook al was het (voorheen) een functie die vanmoof zelf had ingebouwd, of in ieder geval bewust niet verwijderde. US/EU is een andere discussie, maar als VanMoof het echt zou willen zij al lang iedereen verplicht op EU hadden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Nu online
niko_c schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:46:
Prima en correcte service dus van VanMoof Eindhoven en de fiets rijdt weer net als nieuw (kicklock, remklauw, e-shifter en ketting werden vervangen)! Een heel goede ervaring wat mij betreft.
Hebben ze de firmware geupdate? Of gebruikte je al de laatste versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 15:28
Ruimzicht schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:29:
[...]

Mijn vriendin is van de week langs geweest voor het vervangen van de accu en er heeft geen fw update plaatsgevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niko_c
Ruimzicht schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:29:
[...]

De fiets zat al op de laatste versie, dus geen update gebeurd. Via de je weet wel wat app na ontvangst van de herstelde fiets zonder problemen terug omgeschakeld naar een hogere ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Nu online
[911] schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:04:
[...]
Mijn vriendin is van de week langs geweest voor het vervangen van de accu en er heeft geen fw update plaatsgevonden.
Ik heb inderdaad dezelfde ervaring de vervanging van mijn accu onlangs, maar ik was bij een "gecertificeerde" reparateur, niet bij VM zelf. Vroeg me af of het policy was bij VM, maar dat lijkt dus mee te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Hebben jullie ook dat er af en toe ritten niet worden opgeslagen in de van Moof app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
-Edwin- schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 03:28:
Hebben jullie ook dat er af en toe ritten niet worden opgeslagen in de van Moof app?
Ik zit toevallig net te kijken in de app, en daar staat dat mijn laatste rit op 25 mei was. Dit klopt zeker weten niet. Ben niet via bluetooth met de fiets verbonden, maar het lijkt mij dat dit weinig uit maakt.

[ Voor 12% gewijzigd door MaZo op 01-07-2022 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheeliemaker
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-08 15:46
Ben af en toe ook wel eens een ritje kwijt. Het zijn maar statistieken en de totale milage op de fiets klopt wel altijd. Deze kun je vinden onder kopje "garage". Je moet wel via BT verbonden zijn om de ritten op te slaan, @MaZo. Anders kunnen de ritten hun weg naar het grote internet en daarmee de VM app niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wheeliemaker schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:22:
Ben af en toe ook wel eens een ritje kwijt. Het zijn maar statistieken en de totale milage op de fiets klopt wel altijd. Deze kun je vinden onder kopje "garage". Je moet wel via BT verbonden zijn om de ritten op te slaan, @MaZo. Anders kunnen de ritten hun weg naar het grote internet en daarmee de VM app niet vinden.
Als ik fiets ben ik altijd verbonden. Ik bedoelde dat ik dat niet was toen ik de app vanmorgen opende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Mijn vanmoof outlet s3 2021 kwam vandaag binnen en deze ziet er een stuk beter uit dan de vorige. Een paar kleine beschadigingen maar niks in vergelijking tot de vorige.

Bij registreren in de vanmoof app wordt ik verplicht te updaten, hier is zeker geen weg omheen? 32 is op zich goed genoeg maar voor de keren dat ik naar mijn werk fiets (38 km afstand) was iets sneller wel fijn geweest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R7xXmw37lCrnENjnh4ZOnHSfswU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZDuwGscro1k7QcUnVv2e5E64.png?f=fotoalbum_large

Edit : nu ge-update naar versie 1.8.2.

[ Voor 41% gewijzigd door warcow op 01-07-2022 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
warcow schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:14:
Bij registreren in de vanmoof app wordt ik verplicht te updaten, hier is zeker geen weg omheen?

Edit : nu ge-update naar versie 1.8.2.
Tijdens het updaten de VanMoof app hard afsluiten was volgens mij hoe je dit kon voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Net 2 fiets winkels en een gamma bij langs maar nergens is de axa defender ringslot nog met zo’n opklapbare sleutel. :(

Stom is dat het slot op veel plekken waaronder de gamma en de website van AXA zelf nog wel wordt weergegeven met opklapbare sleutel erbij.

[ Voor 36% gewijzigd door warcow op 01-07-2022 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_
  • Laatst online: 08-09 01:44

_serial_

and there was silence

warcow schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 16:52:
Net 2 fiets winkels en een gamma bij langs maar nergens is de axa defender ringslot nog met zo’n opklapbare sleutel. :(

Stom is dat het slot op veel plekken waaronder de gamma en de website van AXA zelf nog wel wordt weergegeven met opklapbare sleutel erbij.
Even zoeken op artikel 5783, dan zijn er diversen winkels die ze online verkopen.

https://tweewielershopalm...t-zwart-klapsleutel-5783/
https://www.bol.com/nl/nl...f-zwart/9200000017122025/

somewhere there was silence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Wat een ellende bij Allianz. 4 keer geprobeerd via mijn mobiel de verzekering af te sluiten, loopt steeds vast (ook desktop modus en 4g vs wifi). En daar kom je dan achter nadat je alles steeds hebt ingevuld. Laptop met andere browser exact hetzelfde probleem.

Webchat willen ze je wel helpen, type je een heel bericht komt er een automatisch bericht dat er niemand aanwezig is en dat je moet bellen of wachten. Ik bellen, kom ik een heel keuze menu door waar ik ongeacht de keuzes steeds krijg te horen dat ze gesloten zijn.

Wat een k*t bedrijf, ik twijfel nu alsnog POM bij van moof af te sluiten. (wat volgens mij nog kan binnen 2 weken na ontvangen van de fiets)

Edit: Net nog even geprobeerd met automatisch incasso ipv ideal. Dan komt ie wel een scherm verder maar die laadt niet in (https://ap.allianz-assist...gle-application/thank-you). Nu moet ik dus maar gokken of ik verzekerd ben of niet.
Edit2: Net ineens vele mails waarin ze bevestigen dat ik de verzekering heb aangevraagd en of ik nog even wil betalen. 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door warcow op 02-07-2022 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsred
  • Laatst online: 12-09 14:28
larsred schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 14:56:
Mijn laatste post in deze thread is op de dag af precies 2 jaar geleden, maar man man man wat is in mijn ogen VanMoof waanzinnig afgegleden. Recent zoveel problemen gehad met mijn S2 uit feb 2019 dat ik nu serieus overweeg weer lekker over te stappen op een normale fiets.

Het begon in november met een compleet circus van error codes en een constant uitvallende motor, boostknoppen die het beide aan het begeven waren. Pas een maand later langs kunnen komen om voor een check-up en een budget afgesproken van 125 euro. Dan hoor je 2 weken helemaal niks en log in je op My VanMoof en is de huidige prijs van de reparatie 479 euro. Uiteindelijk via twitter een medewerker te pakken gekregen en de volgende dag krijg ik telefonisch te horen dat de accu vervangen is en of ik akkoord ga met de prijs. Ik weet overigens niet of dit bij mede S2 eigenaren al gedaan is, maar vervangen bij 10.000 km vonden ze laat. Ik ben hiermee akkoord gegaan en moest een week later uiteindelijk 400 euro afrekenen.

Helaas ben ik een maand geleden weggegleden over een tramrails hierbij heb ik een flinke klap gemaakt op het stuur. Weer een afspraak gemaakt en afgelopen donderdag langsgebracht, hierbij constateerde de medewerker dat de headset vervangen moest worden en heeft hij via de prijslijst een budget van 60 euro vastgesteld. Ik kreeg wel voor het eerst een leenfiets (S3), maar hierbij krijg je dan weer geen oplader, ik heb natuurlijk alleen een S2 oplader... Helaas vandaag alweer bijna een week verder en ik log weer in om te kijken of hij al bijna klaar is. Staat de huidige rekening al op 959 euro. Via de live chat te horen gekregen dat mijn frame total loss verklaard is.

Ondertussen heb ik voor de tweede keer helaas weer zelf actie moeten ondernemen om erachter te komen waarom mijn budget 4x en 16x overschreden is zonder dat ik enige communicatie en overleg krijg vanuit VanMoof, dit is toch geen werkwijze? Zelf ben ik heel benieuwd wat ze hopelijk deze week zelf nog laten weten over de huidige reparatie.
Afgelopen donderdag, na exact 9 weken niks gehoord te hebben, weet ik waarom de reparatie zo lang duurt. Na 5 weken opladers lenen van vrienden met een s3 ben ik toch maar langs de locatie in oost gegaan om oplader te lenen. Deze kreeg ik zonder problemen mee. Hij kon mij toen helaas niks zeggen over de status van mijn fiets omdat deze bij de locatie in west staat.
Prima ik heb een leenfiets en nu met oplader dus ik wacht wel af of ik ooit nog wat van mijn fiets hoor. Was het niet dat donderdag de leenfiets het begeven heeft, nadat ik er al 1100 km op gereden heb en de totale teller nu op 1400 km staat is errorcode e17 tevoorschijn gekomen. In de hoogste versnelling ben ik dan maar langs de locatie in oost gereden en gevraagd of dit opgelost kan worden. Hier kon de medewerker opeens de status van mijn fiets zien en kwam na een kwartier overleg met zijn collega terug om te vertellen dat mijn s2 nooit meer terugkomt. VanMoof heeft mijn fiets total loss verklaard, maar ipv te bellen of mailen hebben ze zelf besloten om hem maar gelijk te retourneren. Ik kreeg inderdaad een maand geleden op mijn oude email een automatische bericht dat mijn fiets retour is gegaan.
Uit "coulance" bieden ze nu een tegoed van 1000 euro aan om daarmee een nieuwe fiets te kopen. Of ik kan het geld van de reparatie in januari contant terugkrijgen. Kan dit zomaar? en zo ja is dit dan een goede deal?
Na wat doorvragen is er wel in 20 minuten een nieuwe accu in de leenfiets gezet, dus die functioneert weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _serial_

_serial_

and there was silence

larsred schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 16:46:
[...]

Uit "coulance" bieden ze nu een tegoed van 1000 euro aan om daarmee een nieuwe fiets te kopen. Of ik kan het geld van de reparatie in januari contant terugkrijgen. Kan dit zomaar? en zo ja is dit dan een goede deal?
Na wat doorvragen is er wel in 20 minuten een nieuwe accu in de leenfiets gezet, dus die functioneert weer.
Hoeveel schat je zelf dat je S2 nog waard was gezien de schade die je er aan had?
1000 euro vind ik persoonlijk beetje karig, zeker omdat je al 400 euro aan een nieuwe accu besteed had.

1000 + geld terug van de reparatie zou ik denk ik meer in de richting van redelijk vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
larsred schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 16:46:
[...]

Afgelopen donderdag, na exact 9 weken niks gehoord te hebben, weet ik waarom de reparatie zo lang duurt. Na 5 weken opladers lenen van vrienden met een s3 ben ik toch maar langs de locatie in oost gegaan om oplader te lenen. Deze kreeg ik zonder problemen mee. Hij kon mij toen helaas niks zeggen over de status van mijn fiets omdat deze bij de locatie in west staat.
Prima ik heb een leenfiets en nu met oplader dus ik wacht wel af of ik ooit nog wat van mijn fiets hoor. Was het niet dat donderdag de leenfiets het begeven heeft, nadat ik er al 1100 km op gereden heb en de totale teller nu op 1400 km staat is errorcode e17 tevoorschijn gekomen. In de hoogste versnelling ben ik dan maar langs de locatie in oost gereden en gevraagd of dit opgelost kan worden. Hier kon de medewerker opeens de status van mijn fiets zien en kwam na een kwartier overleg met zijn collega terug om te vertellen dat mijn s2 nooit meer terugkomt. VanMoof heeft mijn fiets total loss verklaard, maar ipv te bellen of mailen hebben ze zelf besloten om hem maar gelijk te retourneren. Ik kreeg inderdaad een maand geleden op mijn oude email een automatische bericht dat mijn fiets retour is gegaan.
Die 1000 euro coulance is maar 600 euro, want je hebt net voor 400 reparatie gedaan. Je wordt dus gedwongen om voor 2000 euro een nieuwe fiets bij hen te kopen...
Wettelijk gezien mag dit volgens mij ook niet, zonder toestemming van jou je fiets afvoeren, ook al was hij behoorlijk defect.
Ik zou hier zelf niet mee akkoord gaan en gezien de gang van zaken zou ik minimaal kiezen voor die 400 euro retour en lekker bij een andere zaak kijken voor een nieuwe fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Outlet fiets pas binnen, maar krijg hem niet ontgrendeld van de slot. Tijdens aftellen gewoon naar voren en achter bewegen toch? Werkt namelijk niet :'(. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Anders morgen even support vragen.
/edit
Na vele pogingen gelukt, geen idee hoe precies. Naar mijn idee zat de standaard in de weg, omdat trappers max naar achteren zaten tegen standaard aan.
Geleverd met firmware 1.8.1 en vraagt mij al te updaten. Moofer werkt dan niet had ik begrepen, maar denk beter wachten nog met de update?

[ Voor 19% gewijzigd door xileS op 04-07-2022 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

-Edwin- schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 03:28:
Ja

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
xileS schreef op zondag 3 juli 2022 @ 22:15:
Outlet fiets pas binnen, maar krijg hem niet ontgrendeld van de slot. Tijdens aftellen gewoon naar voren en achter bewegen toch? Werkt namelijk niet :'(. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Anders morgen even support vragen.
Klopt inderdaad, een metertje naar voren zou meer dan voldoende moeten zijn.
Geleverd met firmware 1.8.1 en vraagt mij al te updaten. Moofer werkt dan niet had ik begrepen, maar denk beter wachten nog met de update?
Laatste firmware is 1.8.2. Daarin zit alleen een fix van het ongewild resetten van de motor assistent levels. Werkt gewoon met de Moofer app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
[911] schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:03:
[...]

Klopt inderdaad, een metertje naar voren zou meer dan voldoende moeten zijn.
Fiets kon dus geen meter naar voren of naar achteren. Zat goed vast, heeft mij hele avond veel pogingen gekost :')
[...]

Laatste firmware is 1.8.2. Daarin zit alleen een fix van het ongewild resetten van de motor assistent levels. Werkt gewoon met de Moofer app.
Ik las zoiets idd. Ik begreep dat 1.8.1 niet werkt met de Moofer app, maar 1.8.2 weer wel 8)7? Geen nadelen om toch de update te naar 1.8.2 te doen dus?

/edit
By updating from 1.8.1 to 1.8.2 you won’t loose any features. It’s only fixing the power-Level bug from the 1.8.1.

Maar alsnog geen 37 km, dus ik kan zo te lezen gewoon updaten naar 1.8.2, want moet toch al wachten totdat het mogelijk is om te downgraden (mocht ik dat willen).

[ Voor 18% gewijzigd door xileS op 04-07-2022 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Net 38 km naar werk gefietst, hij was niet echt vol opgeladen maar gelukkig nog net gered. Qua snelheid was iets sneller wel fijn geweest maar ik snap dat het momenteel wat lastig is.

Is er ook een (third party) lichtere oplader die makkelijk is mee te nemen? Zou graag een lader hebben die wat minder weegt en langzaam laadt voor op het werk. Hoeft in 7 uur tijd maar 60 % te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
warcow schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:05:
Is er ook een (third party) lichtere oplader die makkelijk is mee te nemen? Zou graag een lader hebben die wat minder weegt en langzaam laadt voor op het werk. Hoeft in 7 uur tijd maar 60 % te laden.
De S5 schijnt standaard met een lichtere 2A lader geleverd te worden.
Misschien dat die ook op de S3 gaat passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbtweak

[...]

Hoelang duurde het tot de fiets werd geleverd? Vorige week een outet x3 besteld. Verwachte leverdatum is nu nog 26 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowStrider1
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16-09 23:43
bbtweak schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:21:
[...]

Hoelang duurde het tot de fiets werd geleverd? Vorige week een outet x3 besteld. Verwachte leverdatum is nu nog 26 juli.
Een outlet S3 gekocht, 22 juni besteld en 1 juli bezorgd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
bbtweak schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:21:
[...]

Hier 23 juni besteld en 28 juni verzonden met PostNL @home en kon het 2 dagen later laten bezorgen. Dus uiteindelijk veel sneller dan de aangegeven levertijd van 4 weken.

Je hebt wel geluk gehad met de X3, die was maar heel even in de outlet. Ik ben zelf nog ervoor naar Utrecht gereden, daar hadden ze hem ook niet meer. Ik zoek nog een X3 Light voor mijn vrouwtje. Ze twijfelde destijds toen ik het voor haar wou bestellen, maar na haar proefrit wilt ze er ook 1, maar is die niet meer te koop :F . Dus ben al dagen aan het refreshen op de outlet site. Ik begreep dat X3 zeldzamer zijn, omdat die minder worden gemaakt. Gelukkig werkt de kortingscode nog wel, die zou namelijk eerst tot 30 juni werken (blijkbaar stilzwijgend verlengd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbtweak
xileS schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:20:
[...]

Hier 23 juni besteld en 28 juni verzonden met PostNL @home en kon het 2 dagen later laten bezorgen. Dus uiteindelijk veel sneller dan de aangegeven levertijd van 4 weken.

Je hebt wel geluk gehad met de X3, die was maar heel even in de outlet. Ik ben zelf nog ervoor naar Utrecht gereden, daar hadden ze hem ook niet meer. Ik zoek nog een X3 Light voor mijn vrouwtje. Ze twijfelde destijds toen ik het voor haar wou bestellen, maar na haar proefrit wilt ze er ook 1, maar is die niet meer te koop :F . Dus ben al dagen aan het refreshen op de outlet site. Ik begreep dat X3 zeldzamer zijn, omdat die minder worden gemaakt. Gelukkig werkt de kortingscode nog wel, die zou namelijk eerst tot 30 juni werken (blijkbaar stilzwijgend verlengd).
Ja ik heb ook zeker al een maand zitten wachten. Heel vroeg eentje gezien; maar kon mijn referral korting niet toepassen vanwege een issue. Daarna zeker een maand blijven kijken op de website. Vorig weekend stonden er opeens een stuk of 5 x3, maar allemaal niet te bestellen. Kreeg ze niet in mijn winkelmand. Vorige week gelukkig toch gelukt.

Dus aanhouder wint; geef niet op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
bbtweak schreef op maandag 4 juli 2022 @ 17:33:
[...]

Ja ik heb ook zeker al een maand zitten wachten. Heel vroeg eentje gezien; maar kon mijn referral korting niet toepassen vanwege een issue. Daarna zeker een maand blijven kijken op de website. Vorig weekend stonden er opeens een stuk of 5 x3, maar allemaal niet te bestellen. Kreeg ze niet in mijn winkelmand. Vorige week gelukkig toch gelukt.

Dus aanhouder wint; geef niet op. ;)
Ik kon 2 weken terug wel bestellen, maar vrouwtje die het nog niet zeker wist dus..

Maar referral korting op outlet fietsen? Werkt dat? Voor mijzelf heb ik gebruik gemaakt van de 20% extra outlet korting. 1519 betaald voor een fiets die zo goed als nieuw is. 6,2 km gereden zag ik gisteren. wel een 2020 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbtweak
xileS schreef op maandag 4 juli 2022 @ 17:35:
[...]

Ik kon 2 weken terug wel bestellen, maar vrouwtje die het nog niet zeker wist dus..

Maar referral korting op outlet fietsen? Werkt dat? Voor mijzelf heb ik gebruik gemaakt van de 20% extra outlet korting. 1519 betaald voor een fiets die zo goed als nieuw is. 6,2 km gereden zag ik gisteren. wel een 2020 versie.
Nee referral korting is helaas niet te combineren met outlet korting. Dus niet optimaal, maar zo ben ik wel het goedkoopst uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online

/edit
Na vele pogingen gelukt, geen idee hoe precies. Naar mijn idee zat de standaard in de weg, omdat trappers max naar achteren zaten tegen standaard aan.
Te vroeg gejuicht, krijg weer niet van slot. Wou net een testritje maken :')

/edit
Inmiddels weer los gekregen met veel moeite. Volgens de klantenservice kan het een defect van de kicklock zijn. Ze bieden aan om 1 op te sturen, welke ik zelf zou kunnen vervangen.

Het kan ook zijn dat er wellicht niks aan de hand is en kreeg de volgende truuc mee:
'bounce trick'
"Try first to start the countdown, and bounce the bike on its rear wheel (during the countdown) and while putting a fair amount of force on the bike, roll the bike forward and/or backward (or both ways). You will be rolling the bike to spin the rear wheel, so ensure the ground is not slippery so that the wheel has enough traction to rotate and put pressure on the lock pin and unlock the bike."
Dit zou vaak de oplossing zijn. Alleen wel toevallig dat ik het al 2x heb meegemaakt zonder er nog op gefietst te kunnen hebben.

[ Voor 42% gewijzigd door xileS op 05-07-2022 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
bbtweak schreef op maandag 4 juli 2022 @ 18:10:
[...]

Nee referral korting is helaas niet te combineren met outlet korting. Dus niet optimaal, maar zo ben ik wel het goedkoopst uit.
Leek mij ook niet dat referall korting zou werken op outlet, maar ik weet niet wat je anders bedoelde. Voordeligst momenteel is naar mijn weten gewoon de extra outlet korting op de outlet fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbtweak
xileS schreef op maandag 4 juli 2022 @ 18:38:
[...]

Leek mij ook niet dat referall korting zou werken op outlet, maar ik weet niet wat je anders bedoelde. Voordeligst momenteel is naar mijn weten gewoon de extra outlet korting op de outlet fietsen.
Ik bedoelde referral credit. Ik had nog best wat referral credit en die omgezet in een voucher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostb1te1992
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:13
Inmiddels terug van vakantie en nog steeds problemen met mijn boost knop na reparatie (toen deed ie het 1 dag). Ik heb dus (globaal) onder de 18 graden dat ie het niet doet en boven de 18 graden wel, snap er echt niks van... vervelende is dat ik weer de fiets in de auto moet vouwen naar een service punt binnenkort. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
bbtweak schreef op maandag 4 juli 2022 @ 19:00:
[...]

Ik bedoelde referral credit. Ik had nog best wat referral credit en die omgezet in een voucher.
De credits werken wel on de outlet, maar niet met een eventuele andere kortingscode op de website. Als je die hebt kan je het nog in de fysieke outlet in Utrecht proberen. Er staat namelijk nergens dat je credits niet mag combineren met codes, maar de webshop heeft nu eenmaal slechts 1 invoer veld voor codes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-08 10:51
Frostb1te1992 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 07:52:
Inmiddels terug van vakantie en nog steeds problemen met mijn boost knop na reparatie (toen deed ie het 1 dag). Ik heb dus (globaal) onder de 18 graden dat ie het niet doet en boven de 18 graden wel, snap er echt niks van... vervelende is dat ik weer de fiets in de auto moet vouwen naar een service punt binnenkort. :/
Deze had ik ook, maar dan de bel / unlock button. 2 x vervangen, uiteindelijk terug naar Amsterdam gestuurd met dit als resultaat.... en jawel -- alles voor 1 kapotte knop =)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6VVPigF7k3PWQmuJS5z2dcbntE4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AsZuc2wknhMy7c4zHtTAimin.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostb1te1992
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:13
pushnoi schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 14:14:
[...]

Deze had ik ook, maar dan de bel / unlock button. 2 x vervangen, uiteindelijk terug naar Amsterdam gestuurd met dit als resultaat.... en jawel -- alles voor 1 kapotte knop =)

[Afbeelding]
Jeetje 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perryvdbosch
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16-09 16:24
[...]

[Afbeelding]
Ik neem aan dat die factuur meer voor de vorm is, want je hebt toch garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwandoerie
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-08 17:40
[...]

[Afbeelding]
Valt dit allemaal onder de 3 jaar garantie, of omdat je PoM onderhoud hebt?

Meteen even een algemene vraag;
Zit nu nog in twijfel, als ik de fiets ga aanschaffen, of ik PoM onderhoud daarbij afneem. Lees dat veel mensen geen tot weinig kosten hebben omdat het onder de garantie zou vallen, maar misschien iemand die het tegendeel heeft ervaren en juist wel (veel) kosten heeft gemaakt bij service aan de fiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-08 10:51
perryvdbosch schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 14:42:
[...]

Ik neem aan dat die factuur meer voor de vorm is, want je hebt toch garantie?
Kwandoerie schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 15:22:
[...]

Valt dit allemaal onder de 3 jaar garantie, of omdat je PoM onderhoud hebt?
Ja, zoals je kunt zien staan er ook negatieve bedragen ivm warranty -- die gehele invoice viel onder warranty. Ik vond het gewoon bizar dat men dit allemaal heeft vervangen omdat 1 enkele button het niet deed :+
Kwandoerie schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 15:22:
[...]

Meteen even een algemene vraag;
Zit nu nog in twijfel, als ik de fiets ga aanschaffen, of ik PoM onderhoud daarbij afneem. Lees dat veel mensen geen tot weinig kosten hebben omdat het onder de garantie zou vallen, maar misschien iemand die het tegendeel heeft ervaren en juist wel (veel) kosten heeft gemaakt bij service aan de fiets?
Ik heb verder al eens een beurt laten doen, remmerij e.d. Dat was wel voor mijn eigen rekening omdat ik die PoM niet afgenomen had. Kwam op 144 euro meen ik me te herinneren. Na dus een goeie anderhalve jaar oid verder. Geen idee wat PoM extra kost, maar zo kun je iig een vergelijking maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbtweak
Onlangs dus x3 outlet besteld (voor mijn vrouw). Maar twijfel ook of ik de PoM diefstal moet nemen. Ik begreep dat sommige outlet fietsen al een PoM hebben. Kan ik dat pas zien als ik de fiets heb en deze heb gekoppeld aan de app?

Ik kan namelijk tot datum verzending nog PoM bijbestellen. Maar zou zonde zijn ok het af te sluiten als het achteraf onnodig bleek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_

_serial_

and there was silence

[...]

[Afbeelding]
Komt gelukkig wel op 0 uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 13:11
Iemand al ervaring met dunnere smallere banden? Na 4400km heb ik recent 2x lek gereden en zie dat de buitenbanden op meerdere plekken kleine sneetjes hebben. Ik neig zelf naar bijvoorbeeld 43 terug te stappen om de rolweerstand te verminderen - en daarmee bereik te vergroten. Ook is zo'n Veer belt wel erg aantrekkelijk want wat er aan weerstand in die kettingkast zit is ook absurd..

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
stevenP schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:56:
Iemand al ervaring met dunnere banden? Na 4400km heb ik recent 2x lek gereden en zie dat de buitenbanden op meerdere plekken kleine sneetjes hebben. Ik neig zelf naar bijvoorbeeld 43 terug te stappen om de rolweerstand te verminderen - en daarmee bereik te vergroten.
Heb er Schwalbe Marathon E-Plus 47-622 onder zitten.
Comfort is wel iets minder geworden, maar sindsdien niet meer lek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheeliemaker
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-08 15:46
Ik heb juist het gevoel dat die ketting heel soepel loopt. Ik snap wel dat VM blijft kiezen voor de ketting, goedkoop en relatief onderhoudsvrij imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Iemand toevallig idee tot wanneer de extra outlet korting geldig is? Ik dacht namelijk eerst tot 30/06.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

stevenP schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:56:
Iemand al ervaring met dunnere smallere banden? Na 4400km heb ik recent 2x lek gereden en zie dat de buitenbanden op meerdere plekken kleine sneetjes hebben. Ik neig zelf naar bijvoorbeeld 43 terug te stappen om de rolweerstand te verminderen - en daarmee bereik te vergroten. Ook is zo'n Veer belt wel erg aantrekkelijk want wat er aan weerstand in die kettingkast zit is ook absurd..
Wat je zegt klopt niet per definitie, bij gelijke druk hebben bredere banden minder weerstand.

Ik rijd zelf nu al 4k met de Schwalbe Supermoto van 50mm. Heeft een motorfiets band profiel, bijna slicks. Supergrip en glad, zeer hoge anti-lek en slijtvast.

Toppertje n.m.m. En zit er ook nog eens mooi uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Eddy 6 pack op 06-07-2022 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 13:11
Eddy 6 pack schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 22:02:
[...]

Wat je zegt klopt niet per definitie, bij gelijke druk hebben bredere banden minder weerstand.

Ik rijd zelf nu al 4k met de Schwalbe Supermoto van 50mm. Heeft een motorfiets band profiel, bijna slicks. Supergrip en glad, zeer hoge anti-lek en slijtvast.

Toppertje n.m.m. En zit er ook nog eens mooi uit.
Ja natuurlijk, als je omlaag gaat in je bandmaat ga je vrijwel standaard in je druk omhoog. Mijn fixie zit 1.5 - 2 bar meer in dan die 50mm big ben's onder de S3. want 23mm op 4bar is inderdaad om te janken :X

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran

Joran

<3 natalee

Mijn tweede en vierde versnelling op mijn s3 (~200km pas) zijn inmiddels onbruikbaar door getik, gekraak en overslaan. Gelukkig in te stellen dat deze bijna niet worden gebruikt.

Vandaag is er een nieuw wiel binnen gekomen, maar ik moet gewoon de oude shifter overzetten. Klinkt dit logisch? Ik dacht dat het aan de shifter zou liggen.

Send me your gameboys

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
Joran schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:03:
Mijn tweede en vierde versnelling op mijn s3 (~200km pas) zijn inmiddels onbruikbaar door getik, gekraak en overslaan. Gelukkig in te stellen dat deze bijna niet worden gebruikt.

Vandaag is er een nieuw wiel binnen gekomen, maar ik moet gewoon de oude shifter overzetten. Klinkt dit logisch? Ik dacht dat het aan de shifter zou liggen.
De versnelling zit in de naaf van het wiel. Die shifter schakelt enkel tussen de versnellingen.
Dus waarschijnlijk is probleem met een nieuw wiel opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran

Joran

<3 natalee

HBO88 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 14:20:
[...]

De versnelling zit in de naaf van het wiel. Die shifter schakelt enkel tussen de versnellingen.
Weer wat geleerd! Bedankt voor je reactie

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
HBO88 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 14:20:
[...]

Dat was bij mij wel het geval. Na vervanging van de e-shifter (die perfect werkte maar VM constateerde dat deze een beetje versleten was) had ik ineens een tikkend geluid ergens van de achteras. Na vervanging van het achterwiel was dit probleem verholpen. Ze gaven aan dat vaak wanneer de e-shifter wordt vervangen, het achterwiel dan ook moet worden vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
Op de Facebook pagina van VanMoof gebruikers Nederland kwam ik onderstaande nog tegen. Dit gaat over de Univé fietsverzekering.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uqalhysIrK91Wy88o2puCfGBIso=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ER17kVSKI9dAYzM0uTNAqmCm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
[911] schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 15:44:
Op de Facebook pagina van VanMoof gebruikers Nederland kwam ik onderstaande nog tegen. Dit gaat over de Univé fietsverzekering.

[Afbeelding]
Nu zou Allianz dit nog over moeten nemen... of iedereen een verzekering bij Unive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:51

Stefan©

Toet toet

[911] schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 15:44:

[Afbeelding]
Dit is alleen met PoM toch het geval? Dan heeft een extra verzekering geen zin toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Het licht van mijn vanmoof s3 2021 ging net aan terwijl hij al een dag ‘locked’ in de gang staat. Weet iemand hoe dit kan? Wat kan ik hier tegen doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
Stefan© schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 20:53:
[...]

Dit is alleen met PoM toch het geval? Dan heeft een extra verzekering geen zin toch?
Nee ook zonder PoM heb je gewoon de beschikking over de tracking link bij diefstal. Enige verschil is dat je hem dan zelf moet opsporen ipv dat de bike hunters dat voor jou doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
warcow schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 22:46:
Het licht van mijn vanmoof s3 2021 ging net aan terwijl hij al een dag ‘locked’ in de gang staat. Weet iemand hoe dit kan? Wat kan ik hier tegen doen?
Staat auto wake up misschien aan? Die anders uitzetten
Pagina: 1 ... 114 ... 145 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.