Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paragon93
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Eddy 6 pack schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 22:02:
[...]

Wat je zegt klopt niet per definitie, bij gelijke druk hebben bredere banden minder weerstand.

Ik rijd zelf nu al 4k met de Schwalbe Supermoto van 50mm. Heeft een motorfiets band profiel, bijna slicks. Supergrip en glad, zeer hoge anti-lek en slijtvast.

Toppertje n.m.m. En zit er ook nog eens mooi uit.
Zien er interessant uit! Gevoelsmatig heeft zo een band met minder/nauwelijks profiel weinig grip als het nat wordt, wat zijn jouw ervaringen hiermee?

Trust me, I'm an engineer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:51

DjVe

Hatsaflats!

Afgelopen week een Astra stationwagon in de zijdeur geraakt (zijn schuld overigens) en mijn linker rem is naar zijn grootjes. VM doet ontzettend lastig met het leveren van een nieuwe remset. Zelfs na het mailen van foto's van de defecte rem, blijven ze moeilijk doen. Voor de duidelijkheid: ik wil er gewoon voor betalen.

Eergisteren was ik het zat en heb ik gewoon een set Shimano MT200 gekocht. De knoppen voor de bel en boost, ga ik in het stuur inbouwen en daarna ben ik af van die knudde remmen van VM.

Als het klaar is post ik een foto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:22

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

warcow schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 22:46:
Het licht van mijn vanmoof s3 2021 ging net aan terwijl hij al een dag ‘locked’ in de gang staat. Weet iemand hoe dit kan? Wat kan ik hier tegen doen?
Die van ons start regelmatig zomaar op... Wake up geluid en dus de lichten aan... Wij hebben verlchting altjjd permanent aan
dus smbt die veichting is dan wel logisch.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 08:11
Ik zit te denken om de dark 2021 s3 te kopen in de outlet, moet ik nog ergens aan denken los van de extra-outlet korting? Die PoM kan er ook nog bij en dat lijkt me ook wel praktisch?

En je hebt een 2020 of 2021 s3 versie, scheelt 100 euro, beide beperkte schade <500 km gereden, en beide dan 2 jaar garantie. Is dan de 2020 de beste optie of zit er in de 2021 versie nog iets bijzonders?

[ Voor 36% gewijzigd door René90 op 08-07-2022 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [911]
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 15:28
René90 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 13:17:
of zit er in de 2021 versie nog iets bijzonders?
Apple FindMy zit er op de 2021 versie wat de belangrijkste wijziging is. Daarnaast is de zichtbaarheid van het Matrix Display aangepast (feller), andere bedalen en spatborden. Verder nog verbeterde interne bedrading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
[911] schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 14:15:
[...]

Apple FindMy zit er op de 2021 versie wat de belangrijkste wijziging is. Daarnaast is de zichtbaarheid van het Matrix Display aangepast (feller), andere bedalen en spatborden. Verder nog verbeterde interne bedrading.
Bedankt voor de toelichting / reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 21:38

Joran

<3 natalee

HBO88 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 14:20:
[...]

De versnelling zit in de naaf van het wiel. Die shifter schakelt enkel tussen de versnellingen.
Dus waarschijnlijk is probleem met een nieuw wiel opgelost
Gisteravond het wiel vervangen (makkelijker dan ik dacht). Het fiets nu weer helemaal soepel, heel fijn.

Het lijkt alleen also de ketting scheef zit en constant de kettingkast raakt. Van het weekend maar eens wat schroefjes los draaien in de hoop het beter te krijgen.

Send me your gameboys

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddy 6 pack
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-05-2024

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Paragon93 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 09:22:
[...]

Zien er interessant uit! Gevoelsmatig heeft zo een band met minder/nauwelijks profiel weinig grip als het nat wordt, wat zijn jouw ervaringen hiermee?
Klopt, dat dacht ik ook maar in de praktijk is ie zeer stabiel. Zeker in een gewone bui of op nat asfalt is de grip erg goed en heb ik nooit glijden of glibberen ervaren. Niet meer of minder dan bijvoorbeeld de 50mm banden van Schwalbe uit de Marathon serie.

En eerlijk gezegd rijd ik 90-95% van de tijd op droog asflat of droge klinker wegen en op droge ondergrond wil je eigenlijk helemaal géén profiel hebben maar zoveel mogelijk rubber-asfalt contact. (Al is die noodzaak bij een fiets minder hoog dan bij een motor of auto, die hebben hogere snelheid en dus meer behoefte aan grip).

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
René90 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 13:17:
Ik zit te denken om de dark 2021 s3 te kopen in de outlet, moet ik nog ergens aan denken los van de extra-outlet korting? Die PoM kan er ook nog bij en dat lijkt me ook wel praktisch?

En je hebt een 2020 of 2021 s3 versie, scheelt 100 euro, beide beperkte schade <500 km gereden, en beide dan 2 jaar garantie. Is dan de 2020 de beste optie of zit er in de 2021 versie nog iets bijzonders?
Ik had de S3 2020 besteld in de outlet, toen ik bestelde was er geen keus voor de 2021 en ik had eerlijk gezegd geen idee dat er meer verschillen was dan behalve de Apply Find My functie. De 2021 versie heeft ook een andere e-shifter ofzo las ik en schijnt net iets beter te fietsen? Geen idee of dit verschil merkbaar groot zou zijn vergeleken met het 2020 model. Mijn fiets is bijna een week geleden ontvangen, maar ik heb er helaas nog steeds niet op kunnen fietsen. Eerst kreeg ik het een paar x niet van het kickslot af, waarschijnlijk puur pech dat die te strak zat ofzo, want nu lijkt het weer normaal te werken. En nu zit ik al een aantal dagen thuis in isolatie door Corona :| . In principe kan ik alsnog een 2021 versie bestellen en deze terug sturen, maar betwijfel of dat de moeite waard is..

Wat betreft POM voor 348 Euro vind ik het persoonlijk niet waard als je de fiets outlet koopt. Ik neem dan het risico dat die gestolen kan worden. Ik parkeer mijn fiets nooit op afgelegen plek en thuis staat het binnen in een fietsenstalling. Ik ga nog wel een extra kettingslot kopen voor iets meer zekerheid. Zijn deze fietsen überhaupt wel populair bij de dieven? Want ze kunnen er zo goed niks mee toch als het gestolen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
xileS schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 20:40:
[...]

Ik had de S3 2020 besteld in de outlet, toen ik bestelde was er geen keus voor de 2021 en ik had eerlijk gezegd geen idee dat er meer verschillen was dan behalve de Apply Find My functie. De 2021 versie heeft ook een andere e-shifter ofzo las ik en schijnt net iets beter te fietsen? Geen idee of dit verschil merkbaar groot zou zijn vergeleken met het 2020 model. Mijn fiets is bijna een week geleden ontvangen, maar ik heb er helaas nog steeds niet op kunnen fietsen. Eerst kreeg ik het een paar x niet van het kickslot af, waarschijnlijk puur pech dat die te strak zat ofzo, want nu lijkt het weer normaal te werken. En nu zit ik al een aantal dagen thuis in isolatie door Corona :| . In principe kan ik alsnog een 2021 versie bestellen en deze terug sturen, maar betwijfel of dat de moeite waard is..

Wat betreft POM voor 348 Euro vind ik het persoonlijk niet waard als je de fiets outlet koopt. Ik neem dan het risico dat die gestolen kan worden. Ik parkeer mijn fiets nooit op afgelegen plek en thuis staat het binnen in een fietsenstalling. Ik ga nog wel een extra kettingslot kopen voor iets meer zekerheid. Zijn deze fietsen überhaupt wel populair bij de dieven? Want ze kunnen er zo goed niks mee toch als het gestolen is?
Ah oké ja ik ga vandaag toch maar naar de outlet in Utrecht en als dat even duur is rijd ik hem gelijk naar huis, scheelt toch weer een paar weken wachten en dan weet ik gelijk dat het goed werkt. PoM vind ik wel wat prettiger, heb het via het fietsplan dus dat levert al wat voordeel op weer. En hier zet ik hem soms wel op plekken waar het wellicht wat gevoeliger is voor diefstal.

Edit; zojuist langs geweest, er stonden nog 2 S3's in dark, die uit 2021 heb ik meegenomen met 240km op de teller. Helaas geen PoM van een vorige eigenaar, ze gaven aan dat ze dit altijd verwijderen aangezien de vorige eigenaar vaak ook een nieuwe fiets / geld retour heeft gehad.

Wel tevreden, Moofer app erop gezet maar wel die nieuwste firmware. Ze gaven aan dat ze dit altijd installeren voor dat ze hem verkopen.

[ Voor 10% gewijzigd door René90 op 09-07-2022 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
René90 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 09:06:
[...]

Ah oké ja ik ga vandaag toch maar naar de outlet in Utrecht en als dat even duur is rijd ik hem gelijk naar huis, scheelt toch weer een paar weken wachten en dan weet ik gelijk dat het goed werkt. PoM vind ik wel wat prettiger, heb het via het fietsplan dus dat levert al wat voordeel op weer. En hier zet ik hem soms wel op plekken waar het wellicht wat gevoeliger is voor diefstal.

Edit; zojuist langs geweest, er stonden nog 2 S3's in dark, die uit 2021 heb ik meegenomen met 240km op de teller. Helaas geen PoM van een vorige eigenaar, ze gaven aan dat ze dit altijd verwijderen aangezien de vorige eigenaar vaak ook een nieuwe fiets / geld retour heeft gehad.

Wel tevreden, Moofer app erop gezet maar wel die nieuwste firmware. Ze gaven aan dat ze dit altijd installeren voor dat ze hem verkopen.
Had je nog het verschil kunnen proberen tussen 2020 en 2021 versie? En de X3's liggen daar denk ik ook niet op voorraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
xileS schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 12:19:
[...]

Had je nog het verschil kunnen proberen tussen 2020 en 2021 versie? En de X3's liggen daar denk ik ook niet op voorraad?
X3 was er niet meer inderdaad. De 2020 wel bekeken, maar het verschil in prijs was er amper, en het fellere display van de 2021 vind ik wel prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
René90 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 12:21:
[...]

X3 was er niet meer inderdaad. De 2020 wel bekeken, maar het verschil in prijs was er amper, en het fellere display van de 2021 vind ik wel prettiger.
Ah ja, als je ter plekke beide kunt zien is dat wel makkelijker. Ik heb vorig week een 2020 model ontvangen en weet niet of het de moeite is om het in te ruilen voor een 2021 model (ik heb geen iPhone). Als ik binnenkort een paar ritjes ermee doe even aanzien of die naar tevredenheid fietst. Een iets fellere display moet mij niet zoveel uitmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 13:34
xileS schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 12:27:
[...]

Ah ja, als je ter plekke beide kunt zien is dat wel makkelijker. Ik heb vorig week een 2020 model ontvangen en weet niet of het de moeite is om het in te ruilen voor een 2021 model (ik heb geen iPhone). Als ik binnenkort een paar ritjes ermee doe even aanzien of die naar tevredenheid fietst. Een iets fellere display moet mij niet zoveel uitmaken.
Als je de 2020 al hebt is het absoluut niet de moeite om een 2021 te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
oscarwashere schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 12:41:
[...]

Als je de 2020 al hebt is het absoluut niet de moeite om een 2021 te overwegen.
Ja als je hem al langer hebt helemaal mee eens, nu alleen een kleine FOMO omdat ik nog "gratis" kan ruilen omdat ik de fiets pas ontvangen heb. Waarschijnlijk ga ik het niet meer ruilen of hij moet heel slecht fietsen. Beetje balen dat ik precies nu covid heb en de fiets niet eens mag testen buiten :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resdogg
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 11-09 16:48
René90 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 12:21:
[...]

Zijn de prijzen gelijk aan webshop en kan je de discount code gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Resdogg schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 15:52:
[...]

Lijkt mij wel, anders had hij het wel online besteld. Ben eerder benieuwd of je nog een extra code kan gebruiken, bv er is nu een gratis POM code. Op de site is deze namelijk niet geldig voor outlet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
Resdogg schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 15:52:
[...]

De prijzen zijn gelijk inderdaad en die Pom code is niet geldig op outlet modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
6 dagen geleden mijn S3 opgeladen tot 100% en nog niet op gefietst. Accu percentage is nu 77%. Fietst staat nog binnen in de woonkamer op kickslot en af en toe zit ik even aan de fiets of app. Gaat er niet iets te veel accu eraf of is dit normaal? Wellicht ook ermee te maken dat mijn mobiel heletijd dichtbij de fiets is momenteel.

1e paar dagen ging er nauwelijks wat van de percentage af in de app. Telkens max 1% ofzo en nu 3x 10% in een keer eraf. Gisteren was het bv nog 87%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schalkkie
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 24-08 12:37
Ik heb sinds een paar dagen last van het feit dat mijn S3 software matig op slot staat. Ik kom daar achter doordat als ik de fiets pak het alarm afgaat. Ik moet hem dan in de app van het slot halen en dan is er niets meer aan de hand. De kicklock gebruik ik nooit ik heb gewoon een ringslot. Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:34
xileS schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 21:08:
6 dagen geleden mijn S3 opgeladen tot 100% en nog niet op gefietst. Accu percentage is nu 77%. Fietst staat nog binnen in de woonkamer op kickslot en af en toe zit ik even aan de fiets of app. Gaat er niet iets te veel accu eraf of is dit normaal? Wellicht ook ermee te maken dat mijn mobiel heletijd dichtbij de fiets is momenteel.

1e paar dagen ging er nauwelijks wat van de percentage af in de app. Telkens max 1% ofzo en nu 3x 10% in een keer eraf. Gisteren was het bv nog 87%.
Misschien is die gehackt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel Moonshine
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:22
xileS schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 21:08:

Een keer goed leegfietsen tot 5 a 8 % helpt om het BMS weer op orde te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 01:44

_serial_

and there was silence

xileS schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 13:04:
[...]

Ja als je hem al langer hebt helemaal mee eens, nu alleen een kleine FOMO omdat ik nog "gratis" kan ruilen omdat ik de fiets pas ontvangen heb. Waarschijnlijk ga ik het niet meer ruilen of hij moet heel slecht fietsen. Beetje balen dat ik precies nu covid heb en de fiets niet eens mag testen buiten :'(.
Niet om het een of ander hoor, maar je blijft toch niet binnen zitten met dit mooie weer als je helemaal niemand kwaad doet met een solo rondje fietsen? Covid of geen Covid.

somewhere there was silence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Axel Moonshine schreef op zondag 10 juli 2022 @ 13:15:
[...]

Een keer goed leegfietsen tot 5 a 8 % helpt om het BMS weer op orde te krijgen.
Dat ga ik idd nog doen. Hoop alleen niet, dat als ik 2 weken niet fiets dat de accu al op 50% staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
_serial_ schreef op zondag 10 juli 2022 @ 14:16:
[...]

Niet om het een of ander hoor, maar je blijft toch niet binnen zitten met dit mooie weer als je helemaal niemand kwaad doet met een solo rondje fietsen? Covid of geen Covid.
Je hebt vast gelijk, maar ik ben daar heel makkelijk in. Als ik rood licht heb, wacht ik even. Ik heb verder ook weinig moeite om een paar dagen t/m een week binnen te blijven. Rondjes fietsen kan ik ook nog steeds als ik geen covid meer heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Resdogg
Net een outlet S3 besteld voor €1319. Dat is toch een mooie prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 09:49
xileS schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:33:
[...]

Dat ga ik idd nog doen. Hoop alleen niet, dat als ik 2 weken niet fiets dat de accu al op 50% staat.
Ben net terug van 2 weken vakantie en had S3 tot volledig opgeladen. Zet hem net aan en in app wordt 100% acculading aangegeven. Vermoed dat ik bij fietstochtje percentage in begin wel iets sneller terugloopt maar leeglopen naar 50% lijkt me onwaarschijnlijk...

[ Voor 9% gewijzigd door Delirius op 11-07-2022 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Resdogg schreef op maandag 11 juli 2022 @ 19:23:
:? De goedkoopste die ik zie zijn €1.649. Uit 2020 medium damage

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
Vandaag voor het eerst echt retour naar werk gegaan en moest nog ergens een tussenstop maken, uiteindelijk 53km gereden op 32kmh en nu was het laatste bolletje aan het knipperen. Best wel wat gebruik gemaakt van die boost knop eigenlijk.

Nu maar eens kijken voor iets van een bagagedrager voor een tas oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Delirius schreef op maandag 11 juli 2022 @ 19:30:
[...]

Ben net terug van 2 weken vakantie en had S3 tot volledig opgeladen. Zet hem net aan en in app wordt 100% acculading aangegeven. Vermoed dat ik bij fietstochtje percentage in begin wel iets sneller terugloopt maar leeglopen naar 50% lijkt me onwaarschijnlijk...
Ik zie ook soms even 100% staan, maar als ik dichterbij de fiets kom met de app zie je weer een lager percentage. Lijkt mij sterk dat die van jou na 2 weken nog steeds op 100% staat, waarschijnlijk toch wel een paar procent eraf? Binnen 1 week bij mij naar 77%, lijkt mij ook wat te veel. Gek genoeg vond de persoon bij de ks dit wel normaal en vergeleek hij dit met een mobiel. Ik denk meer dit bij mij te maken heeft dat ik nog regelmatig even de kickslot enzo heb geprobeerd en vaak in de buurt kom van de fiets met al die smart instellingen nog aan. Als ik de fietsen echt een week niet zou aanraken vind ik 23% accu afname wel veel binnen een week. Hopelijk zal dit in praktijk meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ja, maar dan heb je wel een model, die waarschijnlijk wat meer schade heeft en meer km's gereden heeft. Is ook de goedkoopste wat ik tot nu gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
bombadil schreef op maandag 11 juli 2022 @ 19:30:
[...]

1649*0,8=1319,20

Ik heb alleen geen idee tot wanneer de actie geldig is, zou tot 30/06 zijn, maar is stilzwijgend verlengd.

[ Voor 21% gewijzigd door xileS op 11-07-2022 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resdogg
xileS schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:46:
[...]

Ja, maar dan heb je wel een model, die waarschijnlijk wat meer schade heeft en meer km's gereden heeft. Is ook de goedkoopste wat ik tot nu gezien heb.
Klopt, maar die opgegeven KM's zijn altijd onbetrouwbaar en de schade heb je na 3 maanden gebruik ook wel. Dus dat maakt me eerlijk gezegd echt totaal niet uit. Als het technisch en mechanisch maar goed is, en dat is altijd even afwachten bij VanMoof.

Maar goed met fietsplan kost deze fiets uiteindelijk 1319 - 600 belastingvoordeel = 720 euro en dat kon ik niet laten gaan.

Ik heb overigens ook al een witte S2 en daar gaat m'n vrouw mee rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resdogg
bombadil schreef op maandag 11 juli 2022 @ 19:30:
[...]

Extra korting in outlet (20%). Zie code op website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Resdogg schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:52:
[...]

Klopt, maar die opgegeven KM's zijn altijd onbetrouwbaar en de schade heb je na 3 maanden gebruik ook wel. Dus dat maakt me eerlijk gezegd echt totaal niet uit. Als het technisch en mechanisch maar goed is, en dat is altijd even afwachten bij VanMoof.

Maar goed met fietsplan kost deze fiets uiteindelijk 1319 - 600 belastingvoordeel = 720 euro en dat kon ik niet laten gaan.

Ik heb overigens ook al een witte S2 en daar gaat m'n vrouw mee rijden.
boven de 500 KM vind ik wel best ruim genomen, dus dat kan nog van alles zijn. Ik heb er 1 onder de 500 KM, dit blijkt uiteindelijk 6,2 KM te zijn. Dus dit betreft wel een fiets die echt zo goed als nieuw is, maar ik heb ook bijna 200 euro meer betaald dan jij.

Wat betreft het fietsplan:
https://www.vanmoof.com/shop/outlet_nl_nl/faq
Zijn uw fietsen beschikbaar voor het Fietsplan via Fiscfree?
Helaas komen onze fietsen niet in aanmerking voor een dergelijk plan.
Ik had er ook niet eerder over gehoord over zo'n fietsplan, maar dat lijkt met een nieuwe fiets wel mogelijk te zijn. Of hoe heb jij dit anders geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:54
xileS schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:10:
[...]

Ik had er ook niet eerder over gehoord over zo'n fietsplan, maar dat lijkt met een nieuwe fiets wel mogelijk te zijn. Of hoe heb jij dit anders geregeld?
Je verwijst naar een specifiek fietsplan van fiscfree. Een bedrijf kan gewoon een eigen fietsplan regeling hebben. Je moet een fiets bij een bedrijf kopen en de factuur indienen.

Dat zal hier ook het geval zijn, @Resdogg heeft het over 600 euro belasting voordeel.
Ik heb hem ook via fietsplan van de zaak, maar ik heb maar 400 euro belasting voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-08 10:51
Hebben jullie dit artikel gelezen in de NRC?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ukM-lpCrmRqPjZTIBufGOcTS__M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bwpss17y6bXS9JNpcdYEYpFE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
pushnoi schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 08:46:
[Afbeelding]
Linkje naar het gehele artikel (je kan aantal artikelen lezen zonder paywall): https://www.nrc.nl/nieuws...aatkapitalisme-2-a4136131

Werkelijk belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
oscarwashere schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 08:56:
[...]

Linkje naar het gehele artikel (je kan aantal artikelen lezen zonder paywall): https://www.nrc.nl/nieuws...aatkapitalisme-2-a4136131

Werkelijk belachelijk.
Ik kan er wel om lachen maar tegelijkertijd zie ik het VanMoof bashen steeds groter worden en dat vind ik minder prettig.

"De score van de avond: een metaswap, negen succesvolle schud-sessies en 68 tiewraps. "

En die 68 tiewraps, waar komen die terecht? Zou zomaar eens op straat kunnen zijn en heb je weer plastic op de straat ;)

Voor een elektrische fiets is een VanMoof nog steeds een redelijk goedkoop ding. Er zijn zoveel andere duurdere fietsen maar die zijn niet zo uit het oog springend en hebben een minder 'Oud-zuid' imago.

[ Voor 12% gewijzigd door [911] op 12-07-2022 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:46
Ik wilde mijn VanMoof S3 meenemen op vakantie zodat mijn vriendin mee kan fietsen als ik met de racefiets een rondje maak. Nou wilde ik een spacertje monteren onder het stuur (die meegeleverde rondjes) maar een boutje ging wel erg makkelijk los, is deze in het stuur afgebroken. ;( Uitboren lukt me niet, dremeltje kan er niet bij en VanMoof is niet te bereiken. Denk dat het idee uit t raam kan. ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Channelmaster
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-09 19:55
[911] schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:00:
[...]

Ik kan er wel om lachen maar tegelijkertijd zie ik het VanMoof bashen steeds groter worden en dat vind ik minder prettig.

"De score van de avond: een metaswap, negen succesvolle schud-sessies en 68 tiewraps. "
Ik ben verbaasd dat VM-schudden nu pas populair wordt. Toen ik ‘m kreeg meteen het alarm uitgezet en een ringslot gemonteerd. Nul irritatie en schopslotissues (y)

Kan deze linkse rakkers geen ongelijk geven dat VM niet groen is qua onderdelen en levensduur. Maar persoonlijk toch liever dat ze EV SUV leaserijders gaan lastigvallen. Daar zit het grootkapitaal >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Channelmaster schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:46:
[...]

Ik ben verbaasd dat VM-schudden nu pas populair wordt. Toen ik ‘m kreeg meteen het alarm uitgezet en een ringslot gemonteerd. Nul irritatie en schopslotissues (y)

Kan deze linkse rakkers geen ongelijk geven dat VM niet groen is qua onderdelen en levensduur. Maar persoonlijk toch liever dat ze EV SUV leaserijders gaan lastigvallen. Daar zit het grootkapitaal >:)
Idd, nu gaan ze mensen pesten die gewoon een iets duurdere fiets kopen, en als excuus beweren dat ze tegen de "rijken" zijn. Wat een rare redenering.
Kunnen ze beter gaan plassen tegen grachtenpanden of wat lawaai gaan maken in Wassenaar.

Of is dit het topic van de "ik ben miljonair, en toch wil ik met de fiets rijden omdat mijn chauffeur de Bentley moet wassen".

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-09 20:35
Vanmiddag door VM op Twitter geplaatst:

Pssst, there’s no better time to join the ride.🤫When you order a VanMoof S3 or X3 before July 31, we’ll throw in our 3-year Peace of Mind Theft service valued at €348 for free. Configure your bike, add Peace of Mind Theft, and enter the following code at checkout: RIDESAFE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:11

mphilipp

Romanes eunt domus

pushnoi schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 08:46:
Waarschijnlijk denken ze dat ze met iets heel belangrijks bezig zijn. Bezigheidstherapie. Het gaat niets veranderen, maar zij hebben weer wat om over te praten op hun debatavondjes.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwandoerie
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-08 17:40
Is de aangegeven verwachte verzenddatum vaak ook de daadwerkelijke verzenddatum, of wil het ook wel eens wat vervroegen?

Collega heeft vorige week 5 juli zijn S3 besteld, na het bestellen was zichtbaar dat de te verwachte verzenddatum 27 augustus is.

Tijdens het bestelproces krijg ik nu nog steeds te zien 'Je fiets wordt in augustus 2022 geleverd', maar als vorige week de verzenddatum al op 27 augustus lag, vermoed ik dat de fiets nu pas echt op de laatste dag van augustus of anders pas begin september geleverd wordt.

Zou mij wel tegenhouden als ik er nu nog bijna 2 maanden op moet wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Channelmaster schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:46:
[...]

OK Anton :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Kwandoerie schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 18:02:
Is de aangegeven verwachte verzenddatum vaak ook de daadwerkelijke verzenddatum, of wil het ook wel eens wat vervroegen?

Collega heeft vorige week 5 juli zijn S3 besteld, na het bestellen was zichtbaar dat de te verwachte verzenddatum 27 augustus is.

Tijdens het bestelproces krijg ik nu nog steeds te zien 'Je fiets wordt in augustus 2022 geleverd', maar als vorige week de verzenddatum al op 27 augustus lag, vermoed ik dat de fiets nu pas echt op de laatste dag van augustus of anders pas begin september geleverd wordt.

Zou mij wel tegenhouden als ik er nu nog bijna 2 maanden op moet wachten...
Met de outlet weet ik dat het wel kan vervroegen, die van mij was al volgens mij binnen een week verzonden. best snel nog, als ik rekening moest houden met 4 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik zit nog te kijken voor een extra kettingslot voor wanneer ik denk dat het schopslot niet voldoende is. Ik dacht zelf aan de ABUS Iven Chain 8210 (lengte ben ik nog niet over uit). Als ik de omschrijving mag geloven, zal lakschade beperkt blijven met dit slot.

Of had iemand een toevallig een beter slot als voorstel icm de S3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
xileS schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 18:17:
Ik zit nog te kijken voor een extra kettingslot voor wanneer ik denk dat het schopslot niet voldoende is. Ik dacht zelf aan de ABUS Iven Chain 8210 (lengte ben ik nog niet over uit). Als ik de omschrijving mag geloven, zal lakschade beperkt blijven met dit slot.

Kettingslot krijg je niet netjes mee op de fiets. Betere keuze zou kunnen zijn een ART2 vouwslot, bijvoorbeeld de AXA foldable 1000. Is in gebruik bijna gelijk aan een kettingslot maar wel netjes in houder op de fiets te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
HBO88 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 18:45:
[...]

Kettingslot krijg je niet netjes mee op de fiets. Betere keuze zou kunnen zijn een ART2 vouwslot, bijvoorbeeld de AXA foldable 1000. Is in gebruik bijna gelijk aan een kettingslot maar wel netjes in houder op de fiets te zetten
Niet? Gewoon ouderwets een paar x rondom de zadel toch? Ik heb mijn zadel wel vrij laag staan, wellicht dat die iets hoger moet.

Zo'n houder van de AXA vouwslot moet op de S3 gewoon met klitteband vastgemaakt worden? Als dat zo is, denk ik dat ik die op een duur kwijt ben :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resdogg
Zo, vanmiddag al de verzendbevestiging gekregen. Gaat snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
HBO88 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 04:07:
[...]

Je verwijst naar een specifiek fietsplan van fiscfree. Een bedrijf kan gewoon een eigen fietsplan regeling hebben. Je moet een fiets bij een bedrijf kopen en de factuur indienen.

Dat zal hier ook het geval zijn, @Resdogg heeft het over 600 euro belasting voordeel.
Ik heb hem ook via fietsplan van de zaak, maar ik heb maar 400 euro belasting voordeel.
Inderdaad, hier gewoon via fietsplan ingediend / goed gekeurd via mijn werkgever (outlet fiets ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jan Driebeen schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 17:32:
Vanmiddag door VM op Twitter geplaatst:

Pssst, there’s no better time to join the ride.🤫When you order a VanMoof S3 or X3 before July 31, we’ll throw in our 3-year Peace of Mind Theft service valued at €348 for free. Configure your bike, add Peace of Mind Theft, and enter the following code at checkout: RIDESAFE.
Zouden ze hun orderboek zijn inzakken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _serial_

_serial_

and there was silence

Tommie12 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 21:45:
[...]

De prijs wordt dan praktisch zo hoog als hij was voor de prijsverhoging toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Meer mensen die moeite hebben om de fiets in een rek in de fietsenstalling te krijgen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9NOPQ4CVNhTHhQ_EzpyCPTEF3fw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0wnSmXSpql46Jfxhz48rjt1m.jpg?f=fotoalbum_large

Met mijn oude niet elektrische VanMoof paste het (net) goed. Banden van de S3 lijken net wat dikker. Misschien moet ik het wat harder erin forceren, maar had nog geen zin om krasjes te maken ;p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 22:13
Eddy 6 pack schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 15:48:
[...]

Klopt, dat dacht ik ook maar in de praktijk is ie zeer stabiel. Zeker in een gewone bui of op nat asfalt is de grip erg goed en heb ik nooit glijden of glibberen ervaren. Niet meer of minder dan bijvoorbeeld de 50mm banden van Schwalbe uit de Marathon serie.

En eerlijk gezegd rijd ik 90-95% van de tijd op droog asflat of droge klinker wegen en op droge ondergrond wil je eigenlijk helemaal géén profiel hebben maar zoveel mogelijk rubber-asfalt contact. (Al is die noodzaak bij een fiets minder hoog dan bij een motor of auto, die hebben hogere snelheid en dus meer behoefte aan grip).
heb jij met jou banden ook last van vieze schoenen in de regen, oftewel..veel opspattend water?

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

xileS schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 23:10:
Meer mensen die moeite hebben om de fiets in een rek in de fietsenstalling te krijgen?
[Afbeelding]

Met mijn oude niet elektrische VanMoof paste het (net) goed. Banden van de S3 lijken net wat dikker. Misschien moet ik het wat harder erin forceren, maar had nog geen zin om krasjes te maken ;p.
Ik zet gezien de zwakke lak nooit de fiets in een standaard, hoogstens eraan vast.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

[...]

Denk dat ze nog een hoop op voorraad hebben, door de transport moeilijkheden van afgelopen maanden komt dat nu allemaal binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
[...]

Niet gewoon voorraad eruit om plaats te maken voor S5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
xileS schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 23:10:
[Afbeelding]

Bij de 2 fietsenstallingen waar ik ben geweest paste hij ook het beste onderin, of bij de ander juist alleen bovenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
oscarwashere schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:03:
[...]

Bij de 2 fietsenstallingen waar ik ben geweest paste hij ook het beste onderin, of bij de ander juist alleen bovenin.
Deze fietsenstalling is onderin altijd vol tot nu toe, dus veel keus had ik niet ;(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
René90 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 07:14:
[...]

Niet gewoon voorraad eruit om plaats te maken voor S5?
Tja, paar maand geleden hadden ze geen voorraad, en was het weken/maanden wachten op een fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
xileS schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 18:17:

Ik heb dit slot en het zorgt voor zwarte plekken en de lak wordt er minder mooi van. Ik zou dan eerder voor een Abus Bordo of een AXA foldable 1000 (die hierboven ook wordt aangeraden)
xileS schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 18:54:
[...]

Niet? Gewoon ouderwets een paar x rondom de zadel toch? Ik heb mijn zadel wel vrij laag staan, wellicht dat die iets hoger moet.
Dan nog krijg je echt wel lelijke krassen. Misschien dat het bij een zwarte VM minder zichtbaar is maar bij mijn blauwe is het na 1 keer fietsen al zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
[911] schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 10:33:
[...]

Ik heb dit slot en het zorgt voor zwarte plekken en de lak wordt er minder mooi van. Ik zou dan eerder voor een Abus Bordo of een AXA foldable 1000 (die hierboven ook wordt aangeraden)

[...]

Dan nog krijg je echt wel lelijke krassen. Misschien dat het bij een zwarte VM minder zichtbaar is maar bij mijn blauwe is het na 1 keer fietsen al zichtbaar.
Hmm lijkt mij meer aan kwaliteit van lak te liggen dan aan het slot denk ik. Hopelijk is dit bij de zwarte idd minder opvallend.

Al die vouwsloten spreken mij niet echt aan, denk dat ik koppig genoeg alsnog voor zo'n Abus kettingslot ga en de paar krasjes voor lief neem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delirius
xileS schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:44:
[...]

Ik zie ook soms even 100% staan, maar als ik dichterbij de fiets kom met de app zie je weer een lager percentage. Lijkt mij sterk dat die van jou na 2 weken nog steeds op 100% staat, waarschijnlijk toch wel een paar procent eraf? Binnen 1 week bij mij naar 77%, lijkt mij ook wat te veel. Gek genoeg vond de persoon bij de ks dit wel normaal en vergeleek hij dit met een mobiel. Ik denk meer dit bij mij te maken heeft dat ik nog regelmatig even de kickslot enzo heb geprobeerd en vaak in de buurt kom van de fiets met al die smart instellingen nog aan. Als ik de fietsen echt een week niet zou aanraken vind ik 23% accu afname wel veel binnen een week. Hopelijk zal dit in praktijk meevallen.
Vandaag na 2 weken afwezigheid tochtje gemaakt van 18 km. Volgens app heeft dat 20% accu verbruikt (conform eerdere gelijke ritten) en geeft app totaal accu niveau aan van 78%. Zou dus maar 2% accu zijn verloren in standby van 2 weken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hdVapAj3UtQ-dVBBDNzb470HB4E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LC8q5a0ZfIW1eLDDTOgO4I1t.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Delirius schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:50:
[...]

Vandaag na 2 weken afwezigheid tochtje gemaakt van 18 km. Volgens app heeft dat 20% accu verbruikt (conform eerdere gelijke ritten) en geeft app totaal accu niveau aan van 78%. Zou dus maar 2% accu zijn verloren in standby van 2 weken.

[Afbeelding]
2% is acceptabel, mijn 23% in 6 dagen niet zo :'). Weet wel bijna zeker dat het komt omdat fiets te dichtbij mijn mobiel stond. Ik zag ook constant de vanmoof fiets app actief tussen mijn notificaties op Android. Nu staat de fiets verder weg, hopelijk gaat dat beter.

/edit
jemig 46 km/u, jij gaat wel heel hard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwandoerie
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-08 17:40
_serial_ schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 22:03:
[...]

De prijs wordt dan praktisch zo hoog als hij was voor de prijsverhoging toch?
En als je geen PoM diefstal wilt maar korting op de fiets, dan even proefrit maken op de fiets, krijg je na afloop ('s avonds) een voucher in de mail van €360 korting. (Alleen geldig voor de S3 of X3)

Daarmee kom je ook weer op de 'oude' prijs volgens mij. Afgelopen maand namelijk 2x een proefrit gedaan, beide keren zat de voucher aan het einde van de dag in de mail ;)
Tommie12 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 10:21:
[...]

Tja, paar maand geleden hadden ze geen voorraad, en was het weken/maanden wachten op een fiets.
Met nu bijna 2 maanden wachten tot je fiets geleverd wordt vanaf moment van bestelling moet ik zeggen dat ik de voorraad toch ook niet zo groot vindt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
xileS schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:40:
[...]
Al die vouwsloten spreken mij niet echt aan, denk dat ik koppig genoeg alsnog voor zo'n Abus kettingslot ga en de paar krasjes voor lief neem.
Ik herinner me ineens eentje hier in de straat waar de lak er behoorlijk vanaf is rond het zadel. Ik weet even niet welk slot hij heeft maar zal er eens op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Bruzski schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 23:53:
[...]

heb jij met jou banden ook last van vieze schoenen in de regen, oftewel..veel opspattend water?
Toen ik nog in de happy modus 😃 kon wel ja. Ondanks het spatlapje. Maar dan wel echt in de regen en door natte plekken op het asfalt.
Op lagere snelheden is het minder. Moet eerlijk bekennen dat ik zo min mogelijk in/door regen rijd.

Meestal doe ik m’n benen stijl recht vooruit als ik door een plas regen moet rijden. Is gelijk een beetje buikspier training…😏

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:44
Zijn er mensen die de PoM met de outletcode gecombineerd hebben?

Ik had via de advertenties op internet de PoM voor nieuwe klanten gezien, en heb interesse in een S3 uit de outlet.

Ik twijfel om dat weer om dat apart te kopen, het is nogal een serieus bedrag evengoed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
Rob-T6 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 15:59:

Ik had via de advertenties op internet de PoM voor nieuwe klanten gezien, en heb interesse in een S3 uit de outlet.

Ik twijfel om dat weer om dat apart te kopen, het is nogal een serieus bedrag evengoed.
Je kunt afvragen waarom je perse PoM moet hebben.
Je hebt 3 jaar garantie, dus als onderdelen defect gaan krijg je gewoon nieuw en heb je geen PoM onderhoud nodig. Voor de rest kun je voor een paar tientjes ook een beurt geven bij de fietsenmaker of zelf even nalopen, dus ook daar geen PoM onderhoud nodig.

PoM diefstal is leuk, maar duur. Univé bijv. is stuk goedkoper en accepteert ook kicklock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Rob-T6 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 15:59:

Ze kunnen de POM beter re-badgen naar WOM.

Waste Of Money!

Wat @HBO88 zegt ben ik ‘t volledig mee eens.
En gelijk een ringslot monteren en Univé bellen.
Kicklock gewoon niet gebruiken. Heb je ook geen last van die Vanmoof schuddende pareltjes van de samenleving…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
Univé is ook niet de goedkoopste (als je in Amsterdam woont)

€109,51 per jaar bij een nieuwwaarde van 2.350 euro, postcode Amsterdam
€ 93,57 per jaar bij een nieuwwaarde van 1.600 euro, postcode Amsterdam

€ 56,31 per jaar bij een nieuwwaarde van 2.350 euro, postcode buiten de randstad
€ 48,49 per jaar bij een nieuwwaarde van 1.600 euro, postcode buiten de randstad

[ Voor 11% gewijzigd door [911] op 13-07-2022 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Goedkoopste zal altijd blijven dat je fiets niet gestolen wordt. Hangt er ook een beetje vanaf waar je fiets altijd parkeert of kan parkeren. Zo'n POM service vind ik pas interessant als het gratis is, maar ieder zijn keus om hiervoor te betalen.

Als ik het goed begreep is zo'n gestolen VanMoof zonder codes toch waardeloos? Ik vraag mij überhaupt af welke bandiet zo'n fiets dan nog interessant vind, maarja dieven zijn vaak ook niet de slimste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
xileS schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 18:20:
Goedkoopste zal altijd blijven dat je fiets niet gestolen wordt. Hangt er ook een beetje vanaf waar je fiets altijd parkeert of kan parkeren.
Voordeel van reguliere verzekeringen is wel dat ze ook vaak andere dingen dekken dan diefstal, zoals beschadiging.
Ook in de betere buurten kan je betrokken raken bij een ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
maxnl schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 18:31:
[...]

Voordeel van reguliere verzekeringen is wel dat ze ook vaak andere dingen dekken dan diefstal, zoals beschadiging.
Ook in de betere buurten kan je betrokken raken bij een ongeluk.
Dat is al 1 voordeel meer wat POM volgens mij niet vergoed (beschadigingen). Alleen betwijfel ik wel of de verzekeringen makkelijk uitkeren, naar mijn idee vinden ze altijd iets waar je niet aan voldoet.

Ik doelde eigenlijk meer op dat als ik bv het centrum in ga mijn fiets liever voor een restaurant of cafe ed. zet ipv in een donker steegje en thuis staat die altijd in een fietsenstalling ipv buiten, dat scheelt ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 12:03
xileS schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 18:20:
Goedkoopste zal altijd blijven dat je fiets niet gestolen wordt. Hangt er ook een beetje vanaf waar je fiets altijd parkeert of kan parkeren. Zo'n POM service vind ik pas interessant als het gratis is, maar ieder zijn keus om hiervoor te betalen.

Als ik het goed begreep is zo'n gestolen VanMoof zonder codes toch waardeloos? Ik vraag mij überhaupt af welke bandiet zo'n fiets dan nog interessant vind, maarja dieven zijn vaak ook niet de slimste.
Hoe moeten ze het gratis doen zonder dat je er indirect niet alsnog voor betaalt?

Tegen de tijd dat een dief erachter komt dat ie niks met de fiets kan is het al te laat voor jou. Ze kunnen hem ook altijd in onderdelen nog verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 18:50
xileS schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:31:
[...]

2% is acceptabel, mijn 23% in 6 dagen niet zo :'). Weet wel bijna zeker dat het komt omdat fiets te dichtbij mijn mobiel stond. Ik zag ook constant de vanmoof fiets app actief tussen mijn notificaties op Android. Nu staat de fiets verder weg, hopelijk gaat dat beter.

/edit
Had hetzelfde probleem, maar dan met mijn smartphone. Als die hele avond te dicht bij de fiets lag (let op, fiets in separate garage, en zeker nog paar meter tuin er tussen), dan was de batterij van de telefoon binnen no time op...............zet nu bluetooth uit als ik op die plek zit en batterij van telefoon blijft vol (en die van de fiets blijkbaar ook, daar had ik nog niet zo op gelet).

En heb gelukkig ook nog firmware 1.7.x met bijbehorende vMax :-)

[ Voor 5% gewijzigd door HAWK Wizard op 13-07-2022 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
[...]

/edit
In Zuid-Limburg kun je op sommige plekken best bergafwaarts... 😇

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
warcow schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 21:06:
[...]

Hoe moeten ze het gratis doen zonder dat je er indirect niet alsnog voor betaalt?

Tegen de tijd dat een dief erachter komt dat ie niks met de fiets kan is het al te laat voor jou. Ze kunnen hem ook altijd in onderdelen nog verkopen.
Helemaal gratis bestaat natuurlijk niet, maar als het VanMoof lukt om diefstal van hun nieuwe fietsen super laag te krijgen, dan hoeven ze weinig mensen op pad te sturen om fietsen te zoeken. Volgens mij was dit ook beetje hun missie, met alarm op de fiets enzo. Als dit ooit echt gaat lukken, dan kan het makkelijk "gratis" aangeboden worden als service en als reden om voor een VanMoof te kiezen ipv een Cowboy bv. Ik snap iig dat het nu nog niet gratis is en betwijfel of dat gaat gebeuren, maar dat zou wel goede reclame zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
HAWK Wizard schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 21:29:
[...]

Had hetzelfde probleem, maar dan met mijn smartphone. Als die hele avond te dicht bij de fiets lag (let op, fiets in separate garage, en zeker nog paar meter tuin er tussen), dan was de batterij van de telefoon binnen no time op...............zet nu bluetooth uit als ik op die plek zit en batterij van telefoon blijft vol (en die van de fiets blijkbaar ook, daar had ik nog niet zo op gelet).

En heb gelukkig ook nog firmware 1.7.x met bijbehorende vMax :-)
Zou best kunnen dat mijn telefoon ook harder leeg ging. Daar heb ik weer niet zo op gelet. Bluetooth zou eigenlijk niet zoveel energie hoeven slurpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Delirius schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 23:22:
[...]

In Zuid-Limburg kun je op sommige plekken best bergafwaarts... 😇
Ah ja dat verklaard. Of je reed al stiekem op een VanMoof V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 18:50
xileS schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 00:07:
[...]

Zou best kunnen dat mijn telefoon ook harder leeg ging. Daar heb ik weer niet zo op gelet. Bluetooth zou eigenlijk niet zoveel energie hoeven slurpen.
Normaal niet nee, maar de vM app was continu aan het proberen te connecten, etc (de bekende BT bug dat ie niet gelijk connect, maar blijft proberen..........).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [911]
[...]

/edit
45 km/u hier zonder afdaling. Punt is dat je manueel moet schakelen of de automatische schakelmomenten aan moet passen. Ik heb 'm zo ingesteld dat hij pas bij 40 km/u naar de 4e versnelling overschakelt, zoveel fijner vind ik. (ik gebruik geen Moofer app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheeliemaker
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-08 15:46
Ik vraag me ook af hoeveel VM fietsen worden gestolen. Je hoort er weinig over. Volg eerlijk gezegd de bikehunter kanalen op youtube ook niet echt maar je zou anders wel wat verhalen hier horen. Enige nut van stelen van een VM fiets is de onderdelen. Of je moet het leuk vinden een iets te zware fiets niet elektrisch te rijden maar daar zal de vraag ook beperkt naar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb mijn S3 omgebouwd met een "normaal" stuur en stuurpen en Shimano MT200 remmen. Wat een verschil in remkracht!

Nu zelf even een tijdelijke behuizing gemaakt voor de bel en boost knop, maar er staat een mooie houder met nieuwe knoppen in bestelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _serial_

_serial_

and there was silence

DjVe schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:52:
Ik heb mijn S3 omgebouwd met een "normaal" stuur en stuurpen en Shimano MT200 remmen. Wat een verschil in remkracht!

Nu zelf even een tijdelijke behuizing gemaakt voor de bel en boost knop, maar er staat een mooie houder met nieuwe knoppen in bestelling.
Heb je een plaatje voor de liefhebbers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:11

mphilipp

Romanes eunt domus

Wheeliemaker schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 10:34:
Ik vraag me ook af hoeveel VM fietsen worden gestolen.
Ik ben ook wel benieuwd. Ze zullen best wel gestolen worden. Genoeg lui die nog niet weten dat ze er niets aan hebben. Vooral die gasten die met een busje door de stad rijden op zoek naar losstaande fietsen. Pas later komen ze erachter dat ie nutteloos is, en dan kiepen ze 'm de gracht in.
Misschien dat er ooit een paar bewust zijn gestolen om te kijken of ze er iets mee konden.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
mphilipp schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:12:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd. Ze zullen best wel gestolen worden. Genoeg lui die nog niet weten dat ze er niets aan hebben. Vooral die gasten die met een busje door de stad rijden op zoek naar losstaande fietsen. Pas later komen ze erachter dat ie nutteloos is, en dan kiepen ze 'm de gracht in.
Misschien dat er ooit een paar bewust zijn gestolen om te kijken of ze er iets mee konden.
Dat zou dan op termijn steeds minder moeten worden. Als ze gestolen worden, denk ik niet dat de dief weet dat de fietsen soort van te tracken zijn. Of ze hebben daar wellicht al een handigheidje voor.

Als ze in een busje worden meegenomen, moeten de bike hunters eigenlijk als een speer erbij zijn. Gaat dan denk ik niet om 1 fietsje, maar wellicht een hele bus vol.

Het zou voor vanmoof en de klanten goed uitkomen als ook de dieven weten dat de fietsen "waardeloos" zijn na diefstal. Je ziet steeds meer vanmoofs tegenwoordig, hopelijk neemt de diefstal daarvan al af. Zo ver ik het weet deelt vanmoof hier geen cijfers over.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

_serial_ schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:42:
[...]

Heb je een plaatje voor de liefhebbers?
Zeker:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/1ZtJh3P/IMG20220714202941.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Zf21KgN/IMG20220714202914.jpg

Van het minimalistische van een VM is weinig over, maar het is m'n daily driver voor woon-werk (70-100 km per week), boodschappen en vlotte tochtjes met mini-DjVe voorop, dus de fiets is wat "aangedikt" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel Moonshine
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:22
DjVe schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 20:51:
[...]

Zeker:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Van het minimalistische van een VM is weinig over, maar het is m'n daily driver voor woon-werk (70-100 km per week), boodschappen en vlotte tochtjes met mini-DjVe voorop, dus de fiets is wat "aangedikt" ;)
Boostknop, niet meer nodig? of heb je de bel/aan knop weggelaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Axel Moonshine schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 13:03:
[...]

Boostknop, niet meer nodig? of heb je de bel/aan knop weggelaten?
De bel zit aan de onderkant van de behuizing van de boost knop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:25
Wat een K** bedrijf 3 weken me fiets weg. Ze hebben gewoon niks uitgevoerd in die 3 weken. We mogen niet aan een Special Edition werken We dont have the knowledge. Van mij mag deze topic gesloten worden Van Moof echt een matig bedrijf. Ben zo pist off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
goosche schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 15:08:
Wat een K** bedrijf 3 weken me fiets weg. Ze hebben gewoon niks uitgevoerd in die 3 weken. We mogen niet aan een Special Edition werken We dont have the knowledge. Van mij mag deze topic gesloten worden Van Moof echt een matig bedrijf. Ben zo pist off
Wat bedoel je met special edition?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:25
HBO88 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 16:02:
[...]

Wat bedoel je met special edition?
Afbeeldingslocatie: https://d21buns5ku92am.cloudfront.net/47314/images/201230-Electrified%20S_White_01-de3911-large-1459435446.jpg

Net zelf de ketting en bluetooth gefixt :) Nu de remmen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:39
[911] schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 10:26:
[...]

45 km/u hier zonder afdaling. Punt is dat je manueel moet schakelen of de automatische schakelmomenten aan moet passen. Ik heb 'm zo ingesteld dat hij pas bij 40 km/u naar de 4e versnelling overschakelt, zoveel fijner vind ik. (ik gebruik geen Moofer app)
Huh bij oude firmware remt hij dan niet af? Met de nieuwste en moofer, zou je dan ook iets kunnen doen om het limiet igv iets te omzeilen of zit je er altijd aan vast? Alleen van een heuvel af haalf ik meer dan 32 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscorpio
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-06-2024
Vandaag wederom via de chat met VM mijn probleem over het steeds doortrappen gedeeld van mij S3 uit 2021. Heb nu al een 3e achterwiel en 2e E-shifter erin zitten en problemen doen zich nog steeds voor met het door trappen.

Enkele antwoorden die ik nu kreeg via de chat:

'Dit is normaal gedrag van onze fiets, hier is niet veel aan te doen behalve langs te komen mocht je het te storend vinden'

'Helaas verslijten de interne onderdelen wat sneller waardoor deze problemen er zijn en er is eigenlijk geen definitieve oplossing voor'

Op de vraag over fiets retour of coulance kreeg ik als standaard antwoord:

'Je zit helaas buiten de 14 dagen retour periode dus dat gaat niet meer..'

En als laatste standaard antwoord:

'Het enige wat ik nu voor je kan doen is helpen met een reparatie inplannen of andere vragen beantwoorden'

Ze geven dus nu toe dat hun onderdelen sneller slijten dan normaal en dat ze er niks aan kunnen doen behalve fietsen steeds maar weer te repareren.

Naam van de support medewerker is bij mij bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_

_serial_

and there was silence

iscorpio schreef op zondag 17 juli 2022 @ 11:01:
Vandaag wederom via de chat met VM mijn probleem over het steeds doortrappen gedeeld van mij S3 uit 2021. Heb nu al een 3e achterwiel en 2e E-shifter erin zitten en problemen doen zich nog steeds voor met het door trappen.
Weet je zeker dat je ketting helemaal in orde is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere

'Dit is normaal gedrag van onze fiets, hier is niet veel aan te doen behalve langs te komen mocht je het te storend vinden'

'Helaas verslijten de interne onderdelen wat sneller waardoor deze problemen er zijn en er is eigenlijk geen definitieve oplossing voor'

'Het enige wat ik nu voor je kan doen is helpen met een reparatie inplannen of andere vragen beantwoorden'

Ze geven dus nu toe dat hun onderdelen sneller slijten dan normaal en dat ze er niks aan kunnen doen behalve fietsen steeds maar weer te repareren.

Op welke momenten heb je last van het doortrappen? Bij het optrekken, heuvels, of kracht zetten bijvoorbeeld?

Zo vaak een nieuw wiel of e-shifter is belachelijk, maar ik moet ook eerlijk toegeven dat het bepaalde gewenning vereist om het te voorkomen. Ik voel het al aankomen als de fiets gaat schakelen en zorg dan dat ik iets minder kracht zet, als dat mogelijk is. Het zou niet nodig moeten zijn, maar eenmaal gewend gebeurt het onderbewust en fiets je vrolijk verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88

Probeer eens met de instelling handmatig schakelen.
Ik doe dat al ruim 1,5 jaar zo en heb echt nooit last dat hij doortrapt. Ik geloof dat het ook veel beter is voor de onderdelen, omdat je geen kracht zet tijdens schakelen.
Pagina: 1 ... 115 ... 145 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.