Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscorpio
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-06-2024
_serial_ schreef op zondag 17 juli 2022 @ 11:43:
Weet je zeker dat je ketting helemaal in orde is?
Jazeker, want deze is laatste keer nog gecontroleerd door VM in Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscorpio
oscarwashere schreef op zondag 17 juli 2022 @ 12:22:
Op welke momenten heb je last van het doortrappen? Bij het optrekken, heuvels, of kracht zetten bijvoorbeeld?.
Vaak als ik iets meer kracht zet heuvel op, of vanuit stilstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscorpio
HBO88 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 15:33:
[...]

Probeer eens met de instelling handmatig schakelen.
Dan proberen we iets wat VM niet zo bedacht heeft. We werken dan weer om de zwakke schakels heen van de fiets. Mag niet zo zijn dat ze zelf al erkennen dat dit een standaard probleem is van de fiets en dat er dan maar vaker onderdelen vervangen moeten worden.

Ik snap dat de meesten hier fan zijn van VM (ik ook) maar we moeten niet proberen recht te praten wat krom is aan de fiets.

[ Voor 12% gewijzigd door iscorpio op 17-07-2022 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
[...]

Ik doe dat al ruim 1,5 jaar zo en heb echt nooit last dat hij doortrapt. Ik geloof dat het ook veel beter is voor de onderdelen, omdat je geen kracht zet tijdens schakelen.
Normaal gedrag, geen oplossing voor... eigenlijk bizar zulke antwoorden te krijgen over een fiets van meer dan twee ruggen. Mag hopen dat de S5 beter in elkaar zit, al ga ik hier niet van uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:46
iscorpio schreef op zondag 17 juli 2022 @ 15:51:
[...]

Dan proberen we iets wat VM niet zo bedacht heeft. We werken dan weer om de zwakke schakels heen van de fiets. Mag niet zo zijn dat ze zelf al erkennen dat dit een standaard probleem is van de fiets en dat er dan maar vaker onderdelen vervangen moeten worden.

Ik snap dat de meesten hier fan zijn van VM (ik ook) maar we moeten niet proberen recht te praten wat krom is aan de fiets.
Het is maar hoe je het bekijkt. VM heeft iets leuks bedacht wat technisch niet slim is. Dus dat is krom aan de fiets.
Dit type versnellingsnaaf is niet geschikt om onder belasting te schakelen en VM doet dat juist wel. Op je oude omafiets zit dezelfde naaf, daar stop je met trappen en schakel je.
Als je daar tijdens het trappen probeert te schakelen krijg je dezelfde problemen met gekraak en doortrappen. Automatisch kan alleen met bijv. een enviolo naaf.
Kracht zetten tijdens schakelen verkort naar mijn idee de levensduur aanzienlijk van die componenten, getuigt ook wel van de vele reparaties.
Dus handmatig schakelen is de beste (en enige?) oplossing. Maar idd het is niet zoals VM bedacht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscorpio
Probleem in deze is dat het doortrappen meestal niet gebeurt als er automatisch geschakeld wordt maar gewoon tijdens het fietsen in de versnelling als ik iets meer kracht zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:24
iscorpio schreef op zondag 17 juli 2022 @ 15:47:
[...]

Jazeker, want deze is laatste keer nog gecontroleerd door VM in Utrecht.
VM Utrecht zijn prutsers. 3 weken lang lag mijn fiets daar en niks uit gevoerd ze konden niet eens de crank of ketting of remblokjes vervangen van mijn fiets. Maar me fiets beschadigen kunnen ze wel. En ook geen leenfiets. K** I**** zijn het allemaal *deze laatste toevoeging was echt niet nodig*

Check dit dan. Kapot gemaakt met tape vast gemaakt. :( Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vAh_CazZO1iBtMqa8SGKevqIFq0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KTvwsPnSgZmHEC2OAabualJT.jpg?f=fotoalbum_large

Zijn mooie fietsjes maar service en kwaliteit is matig.

[ Voor 6% gewijzigd door deepbass909 op 18-07-2022 00:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-05-2024

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

iscorpio schreef op zondag 17 juli 2022 @ 11:01:
….

Naam van de support medewerker is bij mij bekend.
Die veranderen sneller dan de stand van een klok!

Balen allemaal zeg. En je merkt gewoon dat eenieder met problemen maar aan het lijntje wordt gehouden met scripted BS antwoorden.
Wellicht dat daarom ook de helpdesk pool zo snel wijzigt, de nieuwe medewerkers ‘geloven’ het verhaal zelf nog en kunnen dat daarom met enige overtuiging doorgeven aan de, terecht, gefrustreerde klant. Als je daar vervolgens langer dan een week werkt hoor en lees je zoveel crap en weet je al heel snel beter en zoek je verder naar een ander baantje…

Ik denk dat we nu met z’n allen wel veilig kunnen stellen dat de S3 een technische fail is. Niet goed getest en moedwillig toch doorgedrukt vanwege de investeerders en andere kapitaal verstrekkers.

In 2018 met m’n S2 was het wel anders, én een goede fiets en binnen 10 seconden iemand aan de lijn die verstand van zaken had. En als er dan iets was werd er gelijk adequaat gehandeld. Maar ja, de S2 was niet goed of innovatief genoeg.

Afgelopen donderdag stond er een Veloretti naast me in het fietsenhok. Zag er mooi uit in het echt. Iets minder stealth dan de S3 maar wel chique! De eigenaar was zeer tevreden ermee.
Vooral dat instellen van een cadans en zo altijd zelfde snelheid trappen lijkt mij super. Als die nou ook een happy modus zou krijgen sluit ik niet uit dat ik VM na 5 jaar de rug toekeer bij aanschaf van een volgende ebike. Er vanuit gaande dat de S5 net zo klungelig in elkaar zal steken als de S3.

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscorpio
Vraag mij alleen nog af of het de moeite waard is om er een riem conversie tegen aan te gooien. Kost rond de 400 euro maar weet eerlijk gezegd niet of ik daar wat mee op schiet.

https://www.veercycle.com/products/vanmoof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

iscorpio schreef op maandag 18 juli 2022 @ 11:58:
Vraag mij alleen nog af of het de moeite waard is om er een riem conversie tegen aan te gooien. Kost rond de 400 euro maar weet eerlijk gezegd niet of ik daar wat mee op schiet.
Ik weet niet welk probleem je ermee denkt op te lossen. Mij lijkt het compleet weggegooid geld. Ik zie wel wat in riemaandrijving, maar dan af fabriek en ook in een gesloten kettingkast. Ik heb fietsen gezien met riem die gewoon open en bloot op de fiets zitten. Dat snap ik dan weer niet. Die dingen zijn niet onverwoestbaar. Als er rommel tussen komt, is dat nooit goed voor de levensduur, en een gesloten kettingkast zoals je op de VM hebt met ketting ziet er nog beter uit ook.

Maar ik zie geen enkel voordeel in de conversie, behalve veel geld uitgeven om iets te vervangen wat op zich prima werkt. Juist omdat die ketting ingesloten is, wordt ie nauwelijks vies en is een druppeltje olie zo nu en dan voldoende.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:45
Vandaag ook een S3 2021 in de outlet gekocht. Net ook al meteen de mail dat hij is verzonden ontvangen. Hopelijk in nette staat.. Had ook een nieuwe S3 besteld, maar die kwam pas eind augustus (hoop je dan), duurt mij net te lang.

Vroeg mij nog wel af of de stuurverhoog/toolsetje ook bij outlet modellen zit inbegrepen? Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
6pack15 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:56:
Vandaag ook een S3 2021 in de outlet gekocht. Net ook al meteen de mail dat hij is verzonden ontvangen. Hopelijk in nette staat.. Had ook een nieuwe S3 besteld, maar die kwam pas eind augustus (hoop je dan), duurt mij net te lang.

Vroeg mij nog wel af of de stuurverhoog/toolsetje ook bij outlet modellen zit inbegrepen? Weet iemand dat?
Je krijgt een toolbox daar zit het in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18:47
HBO88 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 19:30:
[...]

Het is maar hoe je het bekijkt. VM heeft iets leuks bedacht wat technisch niet slim is. Dus dat is krom aan de fiets.
Dit type versnellingsnaaf is niet geschikt om onder belasting te schakelen en VM doet dat juist wel. Op je oude omafiets zit dezelfde naaf, daar stop je met trappen en schakel je.
Als je daar tijdens het trappen probeert te schakelen krijg je dezelfde problemen met gekraak en doortrappen. Automatisch kan alleen met bijv. een enviolo naaf.
Kracht zetten tijdens schakelen verkort naar mijn idee de levensduur aanzienlijk van die componenten, getuigt ook wel van de vele reparaties.
Dus handmatig schakelen is de beste (en enige?) oplossing. Maar idd het is niet zoals VM bedacht had.
Helemaal mee eens, ik schakel nu 1000km handmatig en geen probleem. De enige manier waarop deze versnellingsnaaf gebruikt dient te worden. net als bij de normale niet electrische fiets.

Ik vind trouwens dat je niet veel hoeft te schakelen, middels de boost knop kan je best snel weer optrekken in een hoge versnelling als je langzamer rijdt zonder terug te schakelen. En als je tot stilstand komt schakelt de fiets altijd terug naar de 1e versnelling. Ben er heel snel aan gewend. geen enkel probleem!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Justin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 07:46
Een fiets van 2k+ waarbij het schakelmechanisme zo beroerd is (feature) waardoor je met een app handmatig moet schakelen, en dat wordt geaccepteerd. Wereld is gek geworden.

Ik zit nog bij de 1e groep reserveringen van de S5 maar na de reacties te hebben gelezen van VM dat ze het schakelen niet kunnen fixen en het wel prima vinden zo is m’n twijfel wel extra gegroeid.

M’n broer heeft net 4 weken een S3 en de e-shifter is er al mee gestopt. Kan die 2750+ euro wel in wat leukers steken dan. Toch maar weer opnieuw over nadenken komende dagen en mogelijk lekker annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Justin schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 00:02:
Een fiets van 2k+ waarbij het schakelmechanisme zo beroerd is (feature) waardoor je met een app handmatig moet schakelen, en dat wordt geaccepteerd. Wereld is gek geworden.

Ik zit nog bij de 1e groep reserveringen van de S5 maar na de reacties te hebben gelezen van VM dat ze het schakelen niet kunnen fixen en het wel prima vinden zo is m’n twijfel wel extra gegroeid.

M’n broer heeft net 4 weken een S3 en de e-shifter is er al mee gestopt. Kan die 2750+ euro wel in wat leukers steken dan. Toch maar weer opnieuw over nadenken komende dagen en mogelijk lekker annuleren.
Je hebt helemaal gelijk maar inmiddels ook wel een beetje oud nieuws. De eshifter i.c.m. met deze naaf gaat gewoon nooit soepel werken zonder enige vorm van doortrappen zoals bij een Enviolo.
De enige manier waarop het wel kan werken is wanneer je geen tot bijna geen kracht zet op de pedalen en de boostknop gebruikt met wegfietsen.
Verder kun je zelf de schakelmomenten instellen. En als je dan, zoals ik tijd doe, wél kracht zet met optrekken ‘weet’’ en ‘voel’ je na korte tijd al precies wanneer de fiets gaat schakelen en kun je heel even heel iets inhouden en gaat het schakelen 99 v/d 100 keer ook soepel. Kwestie van wennen. En dat moet je willen accepteren en ervoor over hebben. Anders blijf je je ergeren.

Ik heb op mijn racefiets ook een electronisch schakel systeem (Shimano Di2) en ook dat kraakt als de kracht tijdens het wisselen naar een ander tandwiel erop te groot is. Zelfde principe. Iets minder druk op de pedalen en het gaat zonder dat je het merkt.

En toch is dit alles voor mij persoonlijk geen probleem omdat de S3 voor mij meer voordelen heeft dan nadelen. En dan heb ik inderdaad ook wel het voordeel dat de mijne al 4k perfect functioneert!

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:29

Als je de fiets op handmatig schakelen zet dan moet je dat met je telefoon doen?! 8)7
En dit accepteren mensen?
Eddy 6 pack schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 07:15:
[...]

Ik heb op mijn racefiets ook een electronisch schakel systeem (Shimano Di2) en ook dat kraakt als de kracht tijdens het wisselen naar een ander tandwiel erop te groot is. Zelfde principe. Iets minder druk op de pedalen en het gaat zonder dat je het merkt.
Denk dat je aandrijving dan versleten is of je moet hem afstellen. Ik heb dat niet namelijk.
Oke je moet niet op de pedalen gaan staan en dan schakelen.

[ Voor 25% gewijzigd door kadooosh op 19-07-2022 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 07:55

DataCopy

Dum vita est spes est

kadooosh schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 07:24:
[...]

Als je de fiets op handmatig schakelen zet dan moet je dat met je telefoon doen?! 8)7
En dit accepteren mensen?

[...]
Ehm nee... Je stelt handmatig schakelen eenmalig in in de app, daarna gebruik je de knoppen op het stuur om te schakelen.

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
DataCopy schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 07:37:
[...]

Ehm nee... Je stelt handmatig schakelen eenmalig in in de app, daarna gebruik je de knoppen op het stuur om te schakelen.
Ik wou al zeggen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88

Het zit iets anders, je stelt de fiets 1x in en eigenlijk heb je de telefoon nooit meer nodig. App is dus niet nodig voor handmatig schakelen. Het is eigenlijk semi auto schakelen, als je stilstaat gaat hij automatisch naar de 1e versnelling. En dat is dan wel weer fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 07:46
Ah check, ik dacht dat het handmatig schakelen altijd via de app moest. Dan neem ik dat deel terug, maar blijf ik er bij dat ik de oplossing op z'n minst bijzonder vind om dat als fabrikant en leverancier van de fiets als oplossing aan te geven de e-shifter te ontlasten en handmatig te gaan schakelen, en in dezelfde zin ongeveer te zeggen dat het is wat het is. Ik snap dat het oud nieuws is, maar het blijft me verbazen en het geeft mij persoonlijk weinig vertrouwen voor de S5.

Sterker nog, als de e-shifter van de S5 zoveel verbeterd is, dan kun je mij niet wijsmaken dat het niet mogelijk zou zijn om dezelfde e-shifter met backwards compatibility voor de S3 te maken en daarmee dan een permanente fix te kunnen bieden aan de honderden S3's met issues.

Feit dat ze zeggen erkennen dat er serieuze problemen met de e-shifter zijn, sneller slijten etc, en de oplossing is om om dat hele ding heen te werken kan ik met mijn verstand niet bij.

Blijf het doodzonde vinden dat zo'n onwijs tof merk en prachtige fiets kapot wordt gemaakt door dat soort beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

kadooosh schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 07:24

Denk dat je aandrijving dan versleten is of je moet hem afstellen.
Denk het niet.
kadooosh schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 07:24
Oke je moet niet op de pedalen gaan staan en dan schakelen.
Dat dus, maar dat schrijf ik dus ook…

[ Voor 4% gewijzigd door Eddy 6 pack op 19-07-2022 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:02
Justin schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 08:58:
Ah check, ik dacht dat het handmatig schakelen altijd via de app moest. Dan neem ik dat deel terug, maar blijf ik er bij dat ik de oplossing op z'n minst bijzonder vind om dat als fabrikant en leverancier van de fiets als oplossing aan te geven de e-shifter te ontlasten en handmatig te gaan schakelen, en in dezelfde zin ongeveer te zeggen dat het is wat het is. Ik snap dat het oud nieuws is, maar het blijft me verbazen en het geeft mij persoonlijk weinig vertrouwen voor de S5.

Sterker nog, als de e-shifter van de S5 zoveel verbeterd is, dan kun je mij niet wijsmaken dat het niet mogelijk zou zijn om dezelfde e-shifter met backwards compatibility voor de S3 te maken en daarmee dan een permanente fix te kunnen bieden aan de honderden S3's met issues.

Feit dat ze zeggen erkennen dat er serieuze problemen met de e-shifter zijn, sneller slijten etc, en de oplossing is om om dat hele ding heen te werken kan ik met mijn verstand niet bij.

Blijf het doodzonde vinden dat zo'n onwijs tof merk en prachtige fiets kapot wordt gemaakt door dat soort beleid.
Ik denk dat het handmatige schakelen eigenlijk bedoeld was voor mensen die vaak in de heuvels rijden. Je kon in de app al de schakelmomenten bij het automatisch schakelen aanpassen, later kon je ook kiezen tussen 'Vlak' en 'Heuvels'. Het schakelen gaat op basis van snelheid, dus hij zal altijd net te laat zijn. Je wil schakelen om te voorkomen dat je vertraagd, maar hij schakelt pas terug als je langzamer gaat. Voor korte heuvels los je dat op met de boost knop, maar voor meer heuvels is dat niet erg handig. De Moofer app kwam daarom als eerste met handmatig schakelen om zelf altijd te kunnen kiezen wanneer je schakelt, net als met een normale fiets. Dit heeft VanMoof later overgenomen in de echte app. Dat het ook problemen met tik of doortrappen oplost is denk ik bijvangst, maar ook een beetje logisch: bij een normale fiets mag je ook niet trappen of kracht zetten tijdens het schakelen. Als je zelf bewust schakelt weet je precies wanneer en zal je zelf inhouden, in plaats van dat je bij automatisch schakelen dit moet leren aanvoelen.

Ik gebruik nog altijd automatisch schakelen met de instelling 'Vlak'. Meestal voel ik het schakelmoment wel aankomen en houd ik in, dan gaat het goed. Maar soms komt het niet uit om in te houden, of voel ik het niet op tijd aan, dan wil het nog wel eens een tik veroorzaken. Dat zou niet moeten en het geluid klinkt niet fijn, maar tot nu toe heeft het nog niet tot defecten geleid. Uiteindelijk is het helaas nog niet ideaal en zeker niet voor iedereen geschikt; je moet er rekening mee houden en mee willen houden. Niet iedereen heeft dat geduld, of leest graag VanMoof topics. Wat dat betreft is het dus geen goed systeem, maar persoonlijk voor mij geen deal-breaker.

Ik heb ook de S2 gehad en hier was het in mijn ogen nirt echt beter. Deze fiets had slechts 2 versnellingen, dus 1 schakelmoment. Deze kon je makkelijker voelen aankomen om er rekening mee te houden, maar het verschil tussen versnelling 1-2 was groter en de tik harder als het mis ging. Het was wel beter te begrijpen, dus meer universeel voor elke gebruiker. Bovendien had VanMoof toen nog minder klanten en waren de meeste early adaptors van het merk, dus misschien ook meer bereid om ermee om te leren gaan. Dat is nu absoluut anders.

Hoe dan ook, ik mag toch aannemen dat VanMoof van alle klachten heeft geleerd. Het zal serieus het aantal retouren en reparaties hebben gedrukt, laat staan de reputatie op internet. Hopelijk hebben ze iets kunnen bedenken en 'from the ground up' gebouwd dat meer geschikt is voor alle gebruikers.

[ Voor 4% gewijzigd door oscarwashere op 19-07-2022 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

oscarwashere schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:49:
[...]
Hoe dan ook, ik mag toch aannemen dat VanMoof van alle klachten heeft geleerd.
Ik zou er niet op rekenen. Ooit was ik geïntereseerd in een S2 en heb dat toen uit mijn hoofd gezet omdat ik oa in dit topic al die ellende las. Toen kwam de S3 en dacht ik ook dat ze geleerd hadden van alle issues. Die mooie verhalen over hun eigen fabriek enzo, klonk allemaal heel veelbelovend. Gelukkig heb ik gewacht tot ik verhuisd was naar Rotterdam, want ik wilde wel in de buurt zitten van een service center. En dat bleek nodig; gelukkig maar 2x.
Punt is dat mijn vertrouwen redelijk laag is, ook al doet mijn S3 het prima. Ik rij ook niet zo heel veel en van dat schakelen maak ik geen groot probleem. Het is een fijn fietsje die er inderdaad leuk uitziet. Ik ben benieuwd of de S5 dezelfde problemen gaat kennen. Ik heb niet veel hoop eerlijk gezegd, maar wie weet gaat VM ons positief verrassen. Ik heb geen S5 besteld en ben dat ook niet van plan. De S3 voldoet nog prima. Alleen die QA/QC moeten ze onder controle krijgen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Eddy 6 pack schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:10:
[...]

Denk het niet.

[...]

Dat dus, maar dat schrijf ik dus ook…
Maar dat ligt niet aan het elektronisch schakelen, dat heb je bij mechanisch ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 22:13
Gistermiddag ben ik tijdens fietsen hard gevallen met mijn S3, waarschijnlijk een blackout… lang onderzoek in ziekenhuis bleek licht breuk in mijn onderarm, meerdere schaafwonden, veel pijn in ribbenkast en een gehavende S3, de Velo2 is helaas bij de val totalloss geraakt. :-(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3BcD6Ch3LXdP-t9esDt-4QhZm1o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/09Ujz7XRYeRlb2cG6gOqUNcq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4E6Rxx7a6SvIp1SWtKa4gA6mt-o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X8XfVNmjefvJKJIN7TEs3nhH.jpg?f=fotoalbum_large

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
Bruzski schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 14:55:
Gistermiddag ben ik tijdens fietsen hard gevallen met mijn S3, waarschijnlijk een blackout… lang onderzoek in ziekenhuis bleek licht breuk in mijn onderarm, meerdere schaafwonden, veel pijn in ribbenkast en een gehavende S3, de Velo2 is helaas bij de val totalloss geraakt. :-(

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ai, dat is niet fijn. Beterschap! Had je een hoge snelheid toen je ten val kwam? De schade aan je fiets lijkt zo te zien mee te vallen, je hebt zelf behoorlijk de klap opgevangen zo te lezen... nogmaals sterkte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zo, vervelend zeg! Alles goed verder met je?
Fiets is ook vervelend maar weer te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
@oscarwashere Das juist het lastige, ik herinner mij niets van de val, vanwege het wazige verhaal wou het ziekenhuis voor de zekerheid toch een CT van mijn hoofd maken, daar kwam niets negatiefs uit, als ik de laatste gegevens bekijk van mijn velo2 heb ik kennelijk een hele vreemde eindroute genomen. maarja, ik mankeer gelukkig niets mijn hoofd, van beeline krijg ik een nieuwe velo2 en vanmoof stuurt direct vervangende onderdelen op. pfff wat een avontuur :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
Eddy 6 pack schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 18:34:
[...]

Zo, vervelend zeg! Alles goed verder met je?
Fiets is ook vervelend maar weer te repareren.
Fiets komt wel goed.. voel me nu alsof Rico Verhoeven mij onderhanden heeft genomen. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
Bruzski schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 18:38:
@oscarwashere Das juist het lastige, ik herinner mij niets van de val, vanwege het wazige verhaal wou het ziekenhuis voor de zekerheid toch een CT van mijn hoofd maken, daar kwam niets negatiefs uit, als ik de laatste gegevens bekijk van mijn velo2 heb ik kennelijk een hele vreemde eindroute genomen. maarja, ik mankeer gelukkig niets mijn hoofd, van beeline krijg ik een nieuwe velo2 en vanmoof stuurt direct vervangende onderdelen op. pfff wat een avontuur :/
Beterschap! "Een vreemde eindroute genomen", als in dat je niet kan herinneren hoe je gefietst hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:52
Sinds paar weken wil zadelpen niet meer blijven zitten. Niet echt een logica in te ontdekken. Bij tochten van 15km is er niks aan de hand en vervolgens bij tochtje naar supermarkt om de hoek, zakt zadel ineens omlaag.

Vastschroeven helpt dus maar voor bepaalde periode, waarbij die periode niet duidelijk te definiëren is.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:56

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Beterschap man, zo te lezen was het een behoorlijke val :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
HBO88 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 18:42:
[...]

Beterschap! "Een vreemde eindroute genomen", als in dat je niet kan herinneren hoe je gefietst hebt?
Precies :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Bruzski schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 18:38:
Das juist het lastige, ik herinner mij niets van de val, vanwege het wazige verhaal wou het ziekenhuis voor de zekerheid toch een CT van mijn hoofd maken, daar kwam niets negatiefs uit
Dat klinkt best heftig! Ik weet niet of je ook een rijbewijs hebt, maar ik heb wel eens verhalen gehoord van mensen die ook 'zomaar' flauw waren gevallen, die vervolgens een brief van het CBR kregen dat hun rijbewijs was ingetrokken om die reden. Maar jij bent inmiddels zeg maar doorgelicht en er is niets naars gevonden, dus men zal het niet gerapporteerd hebben.
van beeline krijg ik een nieuwe velo2 en vanmoof stuurt direct vervangende onderdelen op
Is dat zomaar uit de goedheid van hun hart of had je een verzekering oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
mphilipp schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 22:00:

[...]

Is dat zomaar uit de goedheid van hun hart of had je een verzekering oid?
Nee gelukkig garantie werk, op de koop toe krijg ik ook nog een nieuwe eschifter omdat mijn 1ste gen shifter tekenen begon te vertonen van dementie en soms vergat te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 01:44

_serial_

and there was silence

Beterschap, zo te horen een aardige klap geweest. Hopelijk kom je er snel weer boven op.
De fiets is maar materiaal, dat komt ook wel weer goed.

somewhere there was silence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:23
Sterkte! Dat moet dan een beste klap zijn geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
Vandaag m'n Outlet S3 2021 mogen ontvangen. Lichte schade, minder dan 500km

Gelukkig was het in lijn met de verwachtingen. Voorrem deed het niet, error 6,17,19 en 20.

Kan dus meteen weer terug. Zag er wel prima uit voor de rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
6pack15 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 15:07:

Gelukkig was het in lijn met de verwachtingen. Voorrem deed het niet, error 6,17,19 en 20.

https://tenor.com/view/spit-take-laugh-lmao-gif-9271200

_O- jammer man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
Jasper 99 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 17:17:
[...]

Huh bij oude firmware remt hij dan niet af? Met de nieuwste en moofer, zou je dan ook iets kunnen doen om het limiet igv iets te omzeilen of zit je er altijd aan vast? Alleen van een heuvel af haalf ik meer dan 32 :(
Hij remt sowieso niet af, je krijgt alleen meer weerstand. Ik heb het idee dat wanneer je een paar kilometer per uur boven de ingestelde snelheid zit het veel zwaarder voelt dan wanneer je er verder boven gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bbtweak
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17:44
Vorige week de outlet x3 binnen. Zitje bevestigd en eindelijk testritje kunnen maken.

Fiets had maar 10 km gereden en kleine krasjes. En testritje verliep helemaal prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hqbqgrmFO_QTdJ1BDt2xN31wK9c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HFJzSUTi3Bem22Rz9lSrNjSz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Zitje zit wel erg hoog vergeleken het zadel. Je kan er nog wel bovenuit kijken 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbtweak
kadooosh schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 21:38:
Zitje zit wel erg hoog vergeleken het zadel. Je kan er nog wel bovenuit kijken 😅
Haha, deze is van mijn vrouw. Maar zadel zit waarschijnlijk nog te laag voor haar. Zij moet m zelf nog testen.

Maar zelfs met deze hoogte was het wel te doen; al ziet het er niet uit ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Ongelofelijk!
Outlet fietsen krijgen dus geen checkup alvorens ze verstuurd worden… wat een prutsers werken daar zeg!
Na zoveel jaar ‘ervaring opdoen’ zouden ze nu toch beter moeten weten? Of ze geven er gewoon echt geen f#ck om en is verkopen het enige dat telt…

Sterkte met de afhandeling!
Wat ga je doen? Laten fixen, geld terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Tja… maar als ze het niet doen zoals bij @6pack15 is het nog best duur <understatement> voor alleen maar ergernis en rompslomp. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _serial_
  • Laatst online: 08-09 01:44

_serial_

and there was silence

Eddy 6 pack schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 09:49:
[...]

Na zoveel jaar ‘ervaring opdoen’ zouden ze nu toch beter moeten weten? Of ze geven er gewoon echt geen f#ck om en is verkopen het enige dat telt…
Als ze zo door blijven gaan, graven ze hun eigen graf snel.
Nog los van dat de S5 eigenlijk maar een zeer matige doorontwikkeling is van de S3

somewhere there was silence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jczuidervaart
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-09 15:00
[...]

Ik doe dat al ruim 1,5 jaar zo en heb echt nooit last dat hij doortrapt. Ik geloof dat het ook veel beter is voor de onderdelen, omdat je geen kracht zet tijdens schakelen.
Even een vraag hierover. Als ik in de app aangeef dat ik handmatig wil schakelen, dan moet ik dat voor iedere rit opnieuw in de app aangeven.
De instelling blijft niet behouden jammer genoeg. Hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ergens in juni t/m vorig week was het goedkoper, toen was de kortingscode voor 20% extra korting bovenop de outletkorting geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online

Mijn S3 2020 outlet bevalt tot nu toe nog prima. Wel hoor ik bij een bepaalde versnelling wat ratelgeluiden, maar ik schakel al snel verder. Dus niet gigantisch last van, maar volgens mij valt dit nog wel te fixen door VanMoof.

Morgen komt een X3 2020 binnen voor mijn vrouwtje, hopelijk is die ook in "orde".

[ Voor 6% gewijzigd door xileS op 21-07-2022 12:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
jczuidervaart schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 10:45:
[...]

Even een vraag hierover. Als ik in de app aangeef dat ik handmatig wil schakelen, dan moet ik dat voor iedere rit opnieuw in de app aangeven.
De instelling blijft niet behouden jammer genoeg. Hebben jullie dat ook?
Firmware 1.8.1? Anders even updaten naar 1.8.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
Nee, ik krijg een beter Outlet model omruil. Als die niet in orde is neem ik ook afscheid van vanmoof als merk haha.

Ga niet een Outlet model direct laten repareren, ben je hem weer zo kwijt en kan je niet meer gratis retourneren.
Eddy 6 pack schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 09:49:
[...]

Ongelofelijk!
Outlet fietsen krijgen dus geen checkup alvorens ze verstuurd worden… wat een prutsers werken daar zeg!

Sterkte met de afhandeling!
Wat ga je doen? Laten fixen, geld terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jczuidervaart
xileS schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 12:17:
[...]

Firmware 1.8.1? Anders even updaten naar 1.8.2
Die is in mijn app nog niet beschikbaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
jczuidervaart schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:28:
[...]

Vreemd ik kreeg op mijn Android toestel gelijk de update te zien toen mijn fiets geleverd werd met 1.8.1. Misschien even app opnieuw installeren of op een andere toestel proberen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oscarwashere
jczuidervaart schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:28:
[...]

Je kan via VM support (chat) vragen of zij de update naar je telefoon pushen. Dan staat hij klaar bij volgende gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jczuidervaart
oscarwashere schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 23:48:
[...]

Je kan via VM support (chat) vragen of zij de update naar je telefoon pushen. Dan staat hij klaar bij volgende gebruik.
Dat heeft gewerkt! Dank je

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
Vervangende Velo 2 is inmiddels binnen, superblij mee, S3 stuur en achterspatbord zijn ook onderweg. :)

Super goede service van Beeline and VM !!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AaE7uzNpJb1mOwodGT_SeRbFrmM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4sO44kxiP9WLbOR9hfaZ6tjr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vRLKhVbuiB1Q3ukoIBNA2I3Vt3M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QctcNTUw7z02wjoFqI21BSqN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:04
mphilipp schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:17:
[...]

Ik weet niet welk probleem je ermee denkt op te lossen. Mij lijkt het compleet weggegooid geld. Ik zie wel wat in riemaandrijving, maar dan af fabriek en ook in een gesloten kettingkast. Ik heb fietsen gezien met riem die gewoon open en bloot op de fiets zitten. Dat snap ik dan weer niet. Die dingen zijn niet onverwoestbaar. Als er rommel tussen komt, is dat nooit goed voor de levensduur, en een gesloten kettingkast zoals je op de VM hebt met ketting ziet er nog beter uit ook.

Maar ik zie geen enkel voordeel in de conversie, behalve veel geld uitgeven om iets te vervangen wat op zich prima werkt. Juist omdat die ketting ingesloten is, wordt ie nauwelijks vies en is een druppeltje olie zo nu en dan voldoende.
Een riem is echt een pak minder zorgen dan een ketting hoor. Er is geen goed reden te bedenken om die riem ook nog eens in een beroerde kettingkast te steken.
Je wast die met een sopje en gaan met de banaan.
De rommel waar jij over spreekt blijft alvast niet kleven in de olie, en is zo weer weg.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Tommie12 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 19:49:
[...]
Een riem is echt een pak minder zorgen dan een ketting hoor.
En hoeveel zorgen heb ik precies met een ketting in een gesloten kettingkast?
Ik snap het voordeel van een riem tov een ketting op zich wel, daar niet van. Maar om zoveel geld te gaan steken in een conversie op een VM? Ik betwijfel het merkbare voordeel ten zeerste. Voor die €400 kun je veel kettingen kopen. En een ingesloten ketting is nagenoeg onderhoudsvrij, op af en toe spannen na dan.

Als je dat dan wilt, zou ik het een stapje hoger brengen en dan meteen een betere fiets kopen met een degelijke middenmotor en een goede versnelling ipv een pleistertje plakken op hetgeen nou net géén probleem is op een S3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

mphilipp schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 01:14:
[...]

Bij 1 - 2 keer per jaar de hele fiets bij een wasbox wassen of met met de hand met een sopje afnemen, en daarna een paar druppels olie op de ketting doen géén zorgen. 0,0!

Als je veel in de regen en pekel rijdt zou ik om de 3-4 maanden dit doen en dan ook even de chain glider eraf halen (is makkelijk te doen) en de ketting reinigen en weer wat olie erop, niet teveel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:04
[...]

Ik snap het voordeel van een riem tov een ketting op zich wel, daar niet van. Maar om zoveel geld te gaan steken in een conversie op een VM? Ik betwijfel het merkbare voordeel ten zeerste. Voor die €400 kun je veel kettingen kopen. En een ingesloten ketting is nagenoeg onderhoudsvrij, op af en toe spannen na dan.

Als je dat dan wilt, zou ik het een stapje hoger brengen en dan meteen een betere fiets kopen met een degelijke middenmotor en een goede versnelling ipv een pleistertje plakken op hetgeen nou net géén probleem is op een S3...
Je hebt een punt hoor.
Alleen heb ik ergens een hekel opgelopen aan kettingkasten. Als je eens een band moet vervangen of een wiel uitnemen krijg ik die rotdingen nooit meer deftig in elkaar.

400€ extra investeren in een VM is erover, dan koop je beter een degelijkere fiets.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
[...]

ik heb zelf 0 problemen met de ketting, wel een goede silicone spray gebruikt, een vriend van mij heeft een veercycle en nu een aantal keer gehad dat zijn broekspijp bleef haken. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iampeter
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-07 22:19
Ik heb sinds 2020 jaar mijn 3de van moof alweer. Zoals velen ging ik voor het design en de innovatie. Op de eerste elektrified S na die technisch nog niet lekker genoeg reed met nummer 2 en 3 electronica/batterij issues gehad die nooit opgelost zijn.

Mijn huidige s2 wou ineens niet meer opladen, en vervolgens geheel dood. Je kan niet meer meteen langs bij VanMoof, dus moest ik 3 weken wachten op een eerste inlever afspraak, en nu vervolgens 10 werkdagen wachten tot de fiets aan de beurt is voor daadwerkelijke reparatie. Als ie dan al meteen gefixed wordt ?! Een leenfiets kan je niet krijgen dus kachel een dikke maand naar werk met mijn oude gewone fiets retour 40km.

Ik ben echt benieuwd of ze de betrouwbaarheid van de s3 en straks s5 voldoende verbeterd krijgen, dat je er echt kan op vertrouwen.

Tuurlijk gaat er is iets stuk maar de frequentie is hoog, en minimaal 5 weken wachten op een fix kan gewoon niet. I.c.m de slechte service die nu gegeven wordt maakt VanMoof toch geen betrouwbare indruk voor je enige woon-werkverkeer verkeersmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
iampeter schreef op maandag 25 juli 2022 @ 09:27:
Ik ben echt benieuwd of ze de betrouwbaarheid van de s3 en straks s5 voldoende verbeterd krijgen, dat je er echt kan op vertrouwen.
Van het weekend sprak ik nog een monteur van VanMoof en hij gaf aan dat de S5 in ieder geval beter te repareren was. Als voorbeeld noemde hij de cartridge. Deze is bij de S5 verdeeld in 3 cartridges. Mocht er 1 kapot gaan hoeft niet gelijk de hele cartridge vervangen te worden. Daarnaast zou dat er nog voor kunnen zorgen dat wanneer er 1 kapot is, je wellicht nog door kunt fietsen in plaats van dat je hele fiets dood is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Eddy 6 pack schreef op zondag 13 juni 2021 @ 18:41:
[...]

Als je bedoelt dat de kop van de schroeven niet tegen de stuurkolom zitten lijkt me dat niet goed.
Ik meen me ook te herinneren dat je ze weer op dezelfde plek moest terugschroeven, dus bovenste boven en de onderste onder.

Hier in ieder geval ter vergelijk een foto van hoe het bij mijn S3 zit.

[Afbeelding]
Ik heb even jouw foto gebruikt als referentie hoe strak de schroeven gedraaid zijn, want tijdens monteren van een X3 is 1 schroef afgebroken :/ . Als ik het vergelijk met jouw foto, dan zit het nog niet eens zo strak.. Ik moet wel zeggen dat de schroeven veel moeizamer erin gingen dan bij mijn S3, wellicht zat iets niet helemaal goed ofzo.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/ZCLpZB7W/IMG-20220724-214026.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/21cWLpfm/IMG-20220724-214215.jpg

Ik hoor als goed is nog later vandaag van VanMoof hoe ze dit willen oplossen. Ik zou zelf niet weten of dit makkelijk zelf op te lossen is? Stuur zit iig recht, dus er kan mee gefietst worden als ik de trappers nog na geleverd krijg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Laatst online: 21:27

eisbaer

Zie signature

Jan Driebeen schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:13:
[...]

Ik heb ook de AXA Foldable 1000 gekocht voor mijn S3
Vandaag een ontvangen. Ik ga hem niet op mijn frame monteren maar in een rugtas meenemen als ik met de s3 naar de stad ga. Waar ik niet zo goed naar gekeken heb is het gewicht. Wat is dat kreng zwaar zeg.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:56
eisbaer schreef op maandag 25 juli 2022 @ 19:19:
[...]
Vandaag een ontvangen. Ik ga hem niet op mijn frame monteren maar in een rugtas meenemen als ik met de s3 naar de stad ga. Waar ik niet zo goed naar gekeken heb is het gewicht. Wat is dat kreng zwaar zeg.
Ik vervoer het slot in een VM fietstas die ik aan de bagagedrager heb gehangen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jjinBNRpN_2mmJh7hHpK2UI-t18=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BumLd2hDQXNklqxmTdZvjwgI.jpg?f=fotoalbum_large

De AXA Foldable 1000 is top, voor zijn gewicht en sterkte het meest flexibele slot dat je kan krijgen denk ik. Andere sloten kunnen alleen in 1 richting buigen/vouwen, of hebben een aparte padlock om de ketting (soort scooterslot). Na verloop van tijd worden de scharnieren ook ietsje minder nieuw en daardoor nog makkelijker op te vouwen om hem inde houder te doen, dat is het enige wat in het begin een beetje klooien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
xileS schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:53:
[...]

Ik heb even jouw foto gebruikt als referentie hoe strak de schroeven gedraaid zijn, want tijdens monteren van een X3 is 1 schroef afgebroken :/ . Als ik het vergelijk met jouw foto, dan zit het nog niet eens zo strak.. Ik moet wel zeggen dat de schroeven veel moeizamer erin gingen dan bij mijn S3, wellicht zat iets niet helemaal goed ofzo.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik hoor als goed is nog later vandaag van VanMoof hoe ze dit willen oplossen. Ik zou zelf niet weten of dit makkelijk zelf op te lossen is? Stuur zit iig recht, dus er kan mee gefietst worden als ik de trappers nog na geleverd krijg..
Volgens de klantenservice valt de gebroken schroef niet onder garantie, want ze denken dat ik teveel druk uitgeoefend heb op de schroef en daardoor gebroken is. En als de schroefdraad beschadigd is denken ze dat een nieuw stuur nodig is, welke niet onder garantie valt.

Ik moet hier nog op reageren, maar als ik kijk hoe strak het stuur geschroefd is. Lijkt deze helemaal niet zo heel strak te zitten vergeleken met mijn S3. Bij mijn S3 had ik hier ook helemaal geen problemen mee, wellicht dat bij dit outlet model sowieso al iets mis was met de schroef of iets anders. Dus ik ben dan niet helemaal mee eens, dat dit niet onder garantie valt.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/q70xY0bt/IMG-20220724-214215.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbtweak
xileS schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:24:
[...]

Volgens de klantenservice valt de gebroken schroef niet onder garantie, want ze denken dat ik teveel druk uitgeoefend heb op de schroef en daardoor gebroken is. En als de schroefdraad beschadigd is denken ze dat een nieuw stuur nodig is, welke niet onder garantie valt.

Ik moet hier nog op reageren, maar als ik kijk hoe strak het stuur geschroefd is. Lijkt deze helemaal niet zo heel strak te zitten vergeleken met mijn S3. Bij mijn S3 had ik hier ook helemaal geen problemen mee, wellicht dat bij dit outlet model sowieso al iets mis was met de schroef of iets anders. Dus ik ben dan niet helemaal mee eens, dat dit niet onder garantie valt.
[Afbeelding]
Laatst bij m’n outlet model was het schroeven ook erg moeilijk en stroef. Maar dat was omdat ik de stuurpen niet recht had staan en dus niet in de gleuven aan het schroeven was. (dom.. ik weet het) Heb je misschien hetzelfde gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
bbtweak schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:26:
[...]

Laatst bij m’n outlet model was het schroeven ook erg moeilijk en stroef. Maar dat was omdat ik de stuurden niet recht had staan en dus niet in de gleuven aan het schroeven was. (dom.. ik weet het). Heb je misschien hetzelfde gedaan?
Geen idee hoe ik dat nu moet nakijken. Stuur staat recht met de voorband en ik heb 2 spacers ertussen geplaatst. Ik neem aan dat die maar op 1 manier erin en vast kan toch? Zonder spacer kreeg ik schroef er ook al moeilijk erin gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
xileS schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:24:
[...]

[Afbeelding]
Moet je wel echt veel druk erop zetten om hem te breken...Denk zelf dat het boutje niet helemaal goed is.

Is notabene een outlet model. Dat ze dit niet ff vervangen onder garantie. |:(

[ Voor 4% gewijzigd door kadooosh op 26-07-2022 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
kadooosh schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:46:
[...]

Moet je wel echt veel druk erop zetten om hem te breken...Denk zelf dat het boutje niet helemaal goed is.

Is notabene een outlet model. Dat ze dit niet ff vervangen onder garantie. |:(
Precies mijn gedachte. Denk dat schroefje wellicht door vorige eigenaar al beetje stuk was. Als heel stuur vervangen moet worden is het misschien een duur grapje, maar ik vraag mij af of ze de gebroken schroef niet met een gereedschap eruit kunnen krijgen. Ik kan het ook gewoon voorlopig zo laten, want stuur staat gewoon recht, alleen verstellen wordt nu waarschijnlijk lastig..

Daarnaast zijn er nog meer onderdelen vergeten bij de fiets, dus deze kan überhaupt nog niet gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
xileS schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 16:00:
[...]

Precies mijn gedachte. Denk dat schroefje wellicht door vorige eigenaar al beetje stuk was. Als heel stuur vervangen moet worden is het misschien een duur grapje, maar ik vraag mij af of ze de gebroken schroef niet met een gereedschap eruit kunnen krijgen. Ik kan het ook gewoon voorlopig zo laten, want stuur staat gewoon recht, alleen verstellen wordt nu waarschijnlijk lastig..

Daarnaast zijn er nog meer onderdelen vergeten bij de fiets, dus deze kan überhaupt nog niet gebruikt worden.
Zou er niet lang mee door fietsen..straks gaat je stuur los tijdens het fietsen.
Bout eruit boren is niet heel moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbtweak
xileS schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:29:
[...]

Geen idee hoe ik dat nu moet nakijken. Stuur staat recht met de voorband en ik heb 2 spacers ertussen geplaatst. Ik neem aan dat die maar op 1 manier erin en vast kan toch? Zonder spacer kreeg ik schroef er ook al moeilijk erin gedraaid.
Dat hoeft dus niet. Bij mij stond de voorband ook recht, maar de stuurpen niet. De stuurpen heeft namelijk twee gleuven waar de schroeven precies in passen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X0kAak7tNPmqsj9KIGSL95PRqrI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/elwWEv1jwZhMCCgVqtcbGM4S.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
kadooosh schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 16:10:
[...]

Zou er niet lang mee door fietsen..straks gaat je stuur los tijdens het fietsen.
Bout eruit boren is niet heel moeilijk.
Thanks voor de waarschuwing, wordt dan idd even met voorzichtigheid fietsen naar een lokale fietsenmaker wellicht of naar een servicepunt van VanMoof zelf, maar dat hebben ze niet aangeboden, dus ik weet niet of ze zulke reparaties doen. Hopelijk kan VanMoof wel alvast een vervangende schroef sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
bbtweak schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 16:21:
[...]

Dat hoeft dus niet. Bij mij stond de voorband ook recht, maar de stuurpen niet. De stuurpen heeft namelijk twee gleuven waar de schroeven precies in passen.

[Afbeelding]
Oh hmm, zit er dus nog een los onderdeel in de stuur dat gedraaid kan worden? Dat was mij idd niet duidelijk en heb ik het waarschijnlijk toch op een verkeerde plek door zitten schroeven 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorrisMaus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 15:29
Heb hetzelfde probleem met dat stuur. Kwam er ook pas achter dat er 2 sleuven in de stuurpen zitten, toen torx-vertanding van de 2e bout verbogen was. De bouten zitten nu ook zo goed vast, dat ik ze er niet meer uit kan krijgen. Uitboren en opnieuw een schroefdraad in draaien is denk ik de enige oplossing.

Ondertussen rijd ik hier al wel een jaartje probleemloos mee rond, maar echt goed stevig vast vind ik dat stuur niet zitten. Hij verdraait een beetje te makkelijk om echt comfortabel mee te fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 21:38

Joran

<3 natalee

Nieuwe maand, nieuwe problemen. Ik fietste net een rondje en bij het optrekken bij het stoplicht flink gekraak in mijn achterwiel.

Via de app het schakelen op handmatig gezet en in de eerste versnelling naar huis geboost. Ik heb een maandje terug er een nieuw achterwiel opgezet, dus de stappen gevolgd en alles (achterwiel, shifter) er even afgehaald en er weer op gezet, alles lijkt normaal.

Ik heb de fiets ondersteboven, draai het voorwiel, trap met de trappers en op het moment dat hij naar de tweede versnelling gaat blokkert het achterwiel en maakt de shifter een heel zielig geluid.

Wat denken jullie ervan?
Hier een filmpje van hoe het mis gaat:

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Joran schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 16:05:
Nieuwe maand, nieuwe problemen. Ik fietste net een rondje en bij het optrekken bij het stoplicht flink gekraak in mijn achterwiel.

Via de app het schakelen op handmatig gezet en in de eerste versnelling naar huis geboost. Ik heb een maandje terug er een nieuw achterwiel opgezet, dus de stappen gevolgd en alles (achterwiel, shifter) er even afgehaald en er weer op gezet, alles lijkt normaal.

Ik heb de fiets ondersteboven, draai het voorwiel, trap met de trappers en op het moment dat hij naar de tweede versnelling gaat blokkert het achterwiel en maakt de shifter een heel zielig geluid.

Wat denken jullie ervan?
Hier een filmpje van hoe het mis gaat:
[YouTube: Shifter van Moof s3 blokkeert achterwiel]
Ik neem aan dat je een reset al hebt geprobeerd, maar je kan nog de e-shifter kort loskoppelen en weer opnieuw aansluiten. Je stelt hem dan namelijk opnieuw in. Relatief eenvoudige handeling, voordat je weer opnieuw de pijn en moeite door moet om hem bij een Bike Doctor te krijgen misschien.

Dit doe je terwijl de fiets uit staat (of eigenlijk, niet op slot, in standby, zonder telefoon in de buurt).

Hier op 0:58 laten ze zien hoe je hem loskoppelt, zonder het wiel te hoeven verwijderen:

En weer vast op 1:31 in deze video:

[ Voor 4% gewijzigd door oscarwashere op 27-07-2022 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonzzzz
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Sinds gister connect mijn X3 niet meer met mijn app (hij was nog maar 10%). Weet iemand hoe ik dit kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
MorrisMaus schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 15:10:
Heb hetzelfde probleem met dat stuur. Kwam er ook pas achter dat er 2 sleuven in de stuurpen zitten, toen torx-vertanding van de 2e bout verbogen was. De bouten zitten nu ook zo goed vast, dat ik ze er niet meer uit kan krijgen. Uitboren en opnieuw een schroefdraad in draaien is denk ik de enige oplossing.

Ondertussen rijd ik hier al wel een jaartje probleemloos mee rond, maar echt goed stevig vast vind ik dat stuur niet zitten. Hij verdraait een beetje te makkelijk om echt comfortabel mee te fietsen.
Inmiddels heb ik een reactie dat ik het onder garantie kan laten fixen bij een VM repair shop. Aangezien jij er al een jaar ermee fietst weet ik niet of ze dit onder garantie gaan fixen, maar je kan het altijd proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
dragonzzzz schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:07:
Sinds gister connect mijn X3 niet meer met mijn app (hij was nog maar 10%). Weet iemand hoe ik dit kan fixen?
Wat heb je al geprobeerd? Fiets opladen, fiets resetten, bluetooth uit/aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlavorTime
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-09 12:01
xileS schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:59:
[...]

Bluetooth pairing verwijderen en opnieuw pairen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonzzzz
  • Niet online
xileS schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:59:
[...]

Fiets is gister opgeladen en is volgens schermpje 90%+. Bluetooth van tel uit/aangezet, tel reboot.
Hoe kan je je fiets resetten? Gevonden op de supportpagina.
Ik ga wel even bluetooth pairing verwijderen proberen.
FlavorTime schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:01:
[...]

Bluetooth pairing verwijderen en opnieuw pairen?
Unpairen kan ik even niet vinden, Samsung Android phone. Maar ik zie mn VanMoof fiets geeneens tussen de paired devices staan :S

[ Voor 39% gewijzigd door dragonzzzz op 28-07-2022 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
dragonzzzz schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:25:
[...]

Unpairen kan ik even niet vinden, Samsung Android phone. Maar ik zie mn VanMoof fiets geeneens tussen de paired devices staan :S
Volgens mij is dat normaal. Ik zie de fiets ook niet tussen mijn bluetooth apparaten staan. Je kan wel je fiets helemaal verwijderen uit je account, maar ik weet niet of dat de bedoeling is. Heb je al contact via de chat opgenomen met VM zelf? Wellicht dat zij nog iets kunnen doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
Mijn vervangende achterspatbord en volledig opgebouwd stuur incl. schakelbuttons/remmerij/handvaten zijn inmiddels ook binnen, helaas nog veel last van mijn schouder... :-(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OJosS-k5vgIz4mCh7MquDo7cl84=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/wxyNv1FPsQSWOXpqzHsaTT2P.gif?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Bruzski op 30-07-2022 03:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonzzzz
  • Niet online
xileS schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:55:
[...]

Volgens mij is dat normaal. Ik zie de fiets ook niet tussen mijn bluetooth apparaten staan. Je kan wel je fiets helemaal verwijderen uit je account, maar ik weet niet of dat de bedoeling is. Heb je al contact via de chat opgenomen met VM zelf? Wellicht dat zij nog iets kunnen doen.
Na restart van mn X3 werkt het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

xileS schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:53:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Zo aan jouw foto te beoordelen moet dat echt wel strakker aangedraaid worden. De opening lijkt veel te wijd en onder zelfs breder dan boven.
Ik heb overigens wel een mini momentsleutel gebruikt die ik al had voor m’n carbon racefiets. Vermits op het juiste NM moment ingesteld kan je de boel nooit kapot of dol draaien.
Maar in jouw geval lijkt het me veroorzaakt door een vorige eigenaar of een van de bike’doctors’/nitwits.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Bruzski schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 15:43:
Mijn vervangende VM onderdelen zijn inmiddels ook binnen, helaas nog veel last van mijn schouder... :-(

[Afbeelding]
Hoe gaat het fysieke herstel verder?
Hopelijk weer snel up & running! 💪🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
Eddy 6 pack schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:50:
[...]

Hoe gaat het fysieke herstel verder?
Hopelijk weer snel up & running! 💪🏻
Nog veel last van mijn rechterschouder, veel dank aan VM en Beeline om mij weer snel up en running te krijgen en dit geheel kostenloos, dat mag ook wel eens verteld worden, via mijn Velo2 die totalloss raakte bij de val kon ik wel de exacte locatie van het ongeluk achterhalen, en dat ik hard over de kop ben gegaan, helaas kan ik mij nog steeds niet herinneren hoe ik ten val ben gekomen.. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 21:38

Joran

<3 natalee

oscarwashere schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 23:55:
[...]

Ik neem aan dat je een reset al hebt geprobeerd, maar je kan nog de e-shifter kort loskoppelen en weer opnieuw aansluiten. Je stelt hem dan namelijk opnieuw in. Relatief eenvoudige handeling, voordat je weer opnieuw de pijn en moeite door moet om hem bij een Bike Doctor te krijgen misschien.

Dit doe je terwijl de fiets uit staat (of eigenlijk, niet op slot, in standby, zonder telefoon in de buurt).

Hier op 0:58 laten ze zien hoe je hem loskoppelt, zonder het wiel te hoeven verwijderen:
[YouTube: VanMoof S3 & X3 | How to remove the rear wheel]
En weer vast op 1:31 in deze video:
[YouTube: VanMoof S3 & X3 | How to attach the rear wheel]
Bedankt voor je reactie, ik heb alles er af gehaald en er precies volgens het fimpje weer op gezet, het probleem lijkt helaas mechanisch. Ik denk dat de versnelling weer kapot is in de naaf.

Ik heb VM dit filmpje ook gestuurd, ik hoop vandaag van ze te horen en dan snel de fiets naar ze toe te brengen.

Send me your gameboys

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Bruzski schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 01:15:
[...]

…helaas kan ik mij nog steeds niet herinneren hoe ik ten val ben gekomen.. :F
Dat is vervelen, maar zal toch uitgezocht moeten worden wat de reden was! Sterkte man!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
Eddy 6 pack schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:43:
[...]

Dat is vervelen, maar zal toch uitgezocht moeten worden wat de reden was! Sterkte man!
Volgens de artsen in ziekenhuis zal ik dit moeten loslaten en niet teveel in blijven hangen, het zal gewoon altijd een raadsel blijven, wellicht een fiets/snor tegenligger of loslopende honden of een stoeprandje, who knows! ik heb gewoon geluk gehad want het had veel erger kunnen aflopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
Stuur, buttons en mijn handvaten inmiddels overgezet, remmerij ontlucht en weer gaan met die banaan. :*)

Achterspatbord doe ik morgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z8F4SaYeMGV9jReWthQtIe2QTKA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qcX6nSTC5gRFW4q9ecZuHLAf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Bruzski op 30-07-2022 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Laatst online: 17-09 10:34
Vrijdag wou ik weer de fiets pakken, weer er 6/17/20. 3e keer in 2 maanden. Meteen de fiets naar vanmoof gebracht om 18.59 daar. Ze zaten al goed aan de vrijmibo maar ze hebben hem alsnog aangenomen.

Gisteren om 0800 al een mail dat hij klaar was. Weer batterij vervangen. En gebeurt het nog een keer dan krijg ik een gehele nieuwe fiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
syntesia schreef op zondag 31 juli 2022 @ 11:28:
Vrijdag wou ik weer de fiets pakken, weer er 6/17/20. 3e keer in 2 maanden. Meteen de fiets naar vanmoof gebracht om 18.59 daar. Ze zaten al goed aan de vrijmibo maar ze hebben hem alsnog aangenomen.

Gisteren om 0800 al een mail dat hij klaar was. Weer batterij vervangen. En gebeurt het nog een keer dan krijg ik een gehele nieuwe fiets.
Mag je ook voor een S5 kiezen :D ? Lijkt mij sterk dat het aan de batterij ligt als die al 2x vervangen is. Gek dat ze geen andere verklaring hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
Zou wat zijn als ik die s5 mag kiezen. Hoop voor ze dat die sowieso minder problemen heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:52
syntesia schreef op zondag 31 juli 2022 @ 11:28:

Waar ben je geweest? Even iets voor mij om te onthouden, want ben ook al 2 batterijen verder....

Woensdag voor 3e achterwiel, na checkup van 1000 km is fiets erger terug gekomen dan dat hij er naartoe werd gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
Delirius schreef op zondag 31 juli 2022 @ 19:04:
[...]

Waar ben je geweest? Even iets voor mij om te onthouden, want ben ook al 2 batterijen verder....

Woensdag voor 3e achterwiel, na checkup van 1000 km is fiets erger terug gekomen dan dat hij er naartoe werd gebracht.
Gewoon bij vanmoof oost Amsterdam.
Pagina: 1 ... 116 ... 145 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.