Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r_255
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09 13:46
Vandaag na krap 2 maanden met mijn s3 naar vanmoof voor de 1e 1000km beurt. Vriendelijk verzoek om de firmware niet te updaten. Was geen optie, dat was verplicht zeiden ze. Blijf dan maar van mijn fiets af en ik ben weer verder gegaan. ipv Peace of mind voel ik me aardig in de bek gescheten voor dat geld.

Oh en pas op, ik ben 10 dagen geleden de bocht uit gegleden, fiets gleed zo onder mijn kont vandaan.
Na een 1400 KM dacht ik dat ik wel een beetje de limieten van de fiets kon, maar deze zag ik niet aankomen. 2 dikke knieën en de nodige schaafwonden aan de fiets en mezelf.

Bij nazien ging ik niet eens zo heel hard door de bocht maar het zal de hoek en de gladheid van de regen na een lange periode van droogte geweest zijn. Want ik stuurde alleen in en daar ging ik.

Gelukkig niets gebroken, beterschap @Bruzski

Ik snap computers, het is alleen jammer dat ze mij niet helemaal begrijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik lees veel dat men hun firmware niet wil updaten, vanwege de max ondersteuning. Maakt verschil tussen 37 en 32 zoveel uit? Ik vind 32 echt best snel gaan (voor in de stad) en voel me soms een beetje asociaal snel als ik iedereen inhaal :> . Het moet natuurlijk ook wel veilig blijven. Op zo'n fiets kan je onverwachts echt hard vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
xileS schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:59:
Ik vind 32 echt best snel gaan (voor in de stad)
Maar goed, niet iedereen gebruikt de max. ondersteuning constant.
Heb standaard snelheid op maar 27 (ondersteuningsniveau 3) maar vind het wel fijn als boost knop maximaal gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:58
r_255 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:28:
Vandaag na krap 2 maanden met mijn s3 naar vanmoof voor de 1e 1000km beurt. Vriendelijk verzoek om de firmware niet te updaten. Was geen optie, dat was verplicht zeiden ze. Blijf dan maar van mijn fiets af en ik ben weer verder gegaan. ipv Peace of mind voel ik me aardig in de bek gescheten voor dat geld.

Oh en pas op, ik ben 10 dagen geleden de bocht uit gegleden, fiets gleed zo onder mijn kont vandaan.
Na een 1400 KM dacht ik dat ik wel een beetje de limieten van de fiets kon, maar deze zag ik niet aankomen. 2 dikke knieën en de nodige schaafwonden aan de fiets en mezelf.

Bij nazien ging ik niet eens zo heel hard door de bocht maar het zal de hoek en de gladheid van de regen na een lange periode van droogte geweest zijn. Want ik stuurde alleen in en daar ging ik.

Gelukkig niets gebroken, beterschap @Bruzski
Je snapt best wel waarom ze dat doen.
Wat ze toen verkochten was illegaal, en ze zijn wettelijk verplicht dat te corrigeren.

Ik zou de eerste (amsterdamse) advokaat willen zien die aan 30 km/h op zijn bek gaat, en er zijn hobby van maakt om VM eens dik te vervolgen. Dan zijn de rapen gaar vrees ik.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 22:13
Is er een terugroep actie gaande van eshifters die ik gemist heb? :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LVsPiK1dXKnY77oZOAOEBKq0cbs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VMnIL9DQAUgaQvzcFoDdWzH4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Bruzski op 01-08-2022 14:56 ]

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 18:50
maxnl schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:28:
[...]
Maar goed, niet iedereen gebruikt de max. ondersteuning constant.
Heb standaard snelheid op maar 27 (ondersteuningsniveau 3) maar vind het wel fijn als boost knop maximaal gaat...
Precies dit, rij ook standaard op niveau 3 (dan fiets je zelf ook nog enigszins en scheelt vrij veel batterij en dus range!) en als het echt even hard moet, de boost knop gebruiken. Let op, haal met v1.7.x dan vrij makkelijk 38-39 en als je echt je best doet 40 kmh, maar dat hou je niet echt lang vol. Cruisen op 35-36 is prima mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxnl
Bruzski schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:53:
Of je die destijds gemist hebt weet ik niet, maar ze hebben eerder wel bij de voorfork recall gelijk e-shifters vervangen:
You’re getting a full safety and service upgrade

While we replace your front fork, we’ll take this opportunity to give your bike an overall maintenance checkup. If your bike is running on an older E-shifter version, we’ll replace it with the newest model. Needless to say this upgrade is on us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:43
VanMoof verhoogd prijzen S3 en X3 vanaf 9 augustus met €150 naar €2498. De S5 en X5 hebben dezelfde prijs.

https://www.vanmoof.com/b...nmoof-s3-x3-from-august-9

Volgens VanMoof om inflatie en stijgende kosten te dekken. Volgens mij om bestellingen van de 3 te ontmoedigen en zo meer 5 te verkopen. Deze generatie zal inmiddels al in productie zijn. De afgelopen weken zagen we namelijk al dat de levertijd van de 3 opliep, terwijl ze eerder nog binnen enkele dagen na bestelling werden geleverd. Regelmatig werden er ook uitverkopen gehouden, zowel op nieuwe als outlet fietsen.

[ Voor 3% gewijzigd door oscarwashere op 01-08-2022 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_255
@Tommie12

Deze aso haalt 46km als topsnelheid op zijn wielrenfiets ;O)
Op mijn gemotoriseerde van moof mag ik niet harder dan 25. Nee ook niet op eigenkracht want zo 2 a 3 km boven je begrensing wordt je afgeremd tot.

Per dag zou me die firmware update een uur extra reistijd opleveren tov het aankoop moment ( 2 maanden geleden ) is dat dan reeel ?

Verder zeg ik verkeer is anticiperen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
r_255 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 17:07:
Op mijn gemotoriseerde van moof mag ik niet harder dan 25. Nee ook niet op eigenkracht want zo 2 a 3 km boven je begrensing wordt je afgeremd tot.
Is dat zo? Ik had max motoraandrijving op 25 staan en ik ging harder dan 30 op eigen kracht. Kwam wel bezweet aan, maar goed :P . Met de nieuwste update is 32 ook nog mogelijk he, als je in de US fietst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
r_255 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 17:07:
@Tommie12

Deze aso haalt 46km als topsnelheid op zijn wielrenfiets ;O)

Per dag zou me die firmware update een uur extra reistijd opleveren tov het aankoop moment ( 2 maanden geleden ) is dat dan reeel ?

Verder zeg ik verkeer is anticiperen!
De wet is de wet, en verder wijs ik op de opmerkingen hieronder. Case closed.
Ook VM dient zich aan de wet te houden. In Duitsland werden er al boetes uit geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-09 10:34
scheelt toch 5 km.

En vanmoof heeft toch niks verkeerd gedaan qua wet.
ze hebben het al gecaped in europa en via die moofer kan je naar een hogere snelheid, wat buiten vanmoof om gaat toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Bruzski schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:53:
Of je die destijds gemist hebt weet ik niet, maar ze hebben eerder wel bij de voorfork recall gelijk e-shifters vervangen:
You’re getting a full safety and service upgrade

While we replace your front fork, we’ll take this opportunity to give your bike an overall maintenance checkup. If your bike is running on an older E-shifter version, we’ll replace it with the newest model. Needless to say this upgrade is on us.
:/

[ Voor 64% gewijzigd door Bruzski op 01-08-2022 19:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
Gelijk rvs boutjes, ringetjes en nieuwe eshifter gemonteerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7sCedgCL-dEyp9xUzXFbFiB65Eo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yyndPYuhb4YyxTdHgyk2QGSE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dTPbU860fA9-zubJ5NHO0FmGN0Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FoM6DoaeHUj0pdgGQdlLFJpZ.jpg?f=fotoalbum_large

als nieuw
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nEDvC9p3FiOGiB1YfwFK7Xbi9E0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yscztb80MTSF4aKLaDdTkoKt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CMSnht96JVdN9VjLMoGVFsrCsFM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9d2q16ZfouKDrsJWQUY6gs4s.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Bruzski op 01-08-2022 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
syntesia schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 17:33:
scheelt toch 5 km.

En vanmoof heeft toch niks verkeerd gedaan qua wet.
ze hebben het al gecaped in europa en via die moofer kan je naar een hogere snelheid, wat buiten vanmoof om gaat toch.
Dan ben ik toch benieuwd. In welk land mag de trapondersteuning op 37 km/h?

VM doet volgens mij ook niks verkeerds om bij een onderhoud de firmware te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_255
@xileS Hoe hard je maximaal mag is nergens bepaalt. Tot welke snelheid de motor mag ondersteunen en dat is hier in Nederland 25Km als ik het goed zeg. Je mag dus 37Km/u rijden in nederland zolang die 12Km extra maar door je eigen spierkracht wordt opgewekt.

@Tommie12
Schijnbaar ben je zo gefixeerd op het argument dat het enkel om snelheid gaat. Geen enkele VanMoof rijder zou blij moeten zijn met een gedwongen firmware update bij een service beurt.

Ondanks de nieuwe firmware updates kan je nog steeds boven de wettelijk gestelde 25km/u ondersteunend fietsen. Dus hoezo gaat het om maximale snelheid of wet is wet? Verder heb ik genoeg ervaring om te weten dat een nieuwe firmware niet altijd een verbetering is.

Ik had verder duidelijk aangegeven bij het maken van de afspraak ( 2 weken geleden ) dat ik geen firmware update wilde. Dan laten ze me 24km fietsen door de regen om te vertellen dat je het verplicht bent? Ik had overigens een afspraak voor een onderhoudsbeurt. Onderhoud betekend: " Het in stand houden van iets zonder de functionaliteit aan te passen" Dus praat jij het gedrag van de firma vanMoof maar goed.

Als vanMoof me geen onderhoud wil geven als ik mijn firmware niet laat updaten moeten ze mijn geld voor het onderhouds contract maar terug storten, Dan is de case closed!

@Bruzski Lekker bezig! ZGAN. Ik heb het achter spatbord gemonteerd met het wiel er op. Band ff helemaal leeg laten lopen en dat ging net. Wat wil je trouwens zeggen met die stars and stripes zo in de achtergrond ;o) l Morgen hier maar ff met de spuitbus aan de gang om mijn schade aan de linker rem handle weg te werken. Dan nog een nieuw zadel en een setje pedalen. Het plaatje op mn handrem met vanmoof er op is ook grof beschadigd en is helaas niet los verkrijgbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommie12
@r_255

Laat ons een kat een kat noemen hé.

Zowat alle fabrikanten nemen maatregelen om omzeilingen van de snelheidslimiet tegen te gaan. VM staat het oogluikend toe (hoe moeilijk kan het zijn om die Moofer app dicht te zetten). Probeer hetzelfde maar eens met een Bosch motor.
We weten allemaal dat VM zich op of over de rand van de wet begeeft, en in Duitsland al tegen de lamp gelopen is.
Het lijkt deel van hun strategie te zijn, en dat vind ik alvast niet netjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [911]
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 22:23
Delirius schreef op zondag 31 juli 2022 @ 19:04:
[...]
na checkup van 1000 km is fiets erger terug gekomen dan dat hij er naartoe werd gebracht.
Dit had ik helaas ook. Bijna een foutloze fiets ingeleverd. Ze zagen dat de versnelling niet goed was (ik merkte nog niks) en die hebben ze vervangen. Vanaf toen begon de ellende en ben ik meermaals terug geweest.
r_255 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:28:
Ik ben de afgelopen tijd flink wat keren bij VanMoof (Oost) geweest met de fiets van mijn vriendin en mijzelf en nooit is de firmware geupdate. Ik denk dat ze niet zo snel de firmware update uitvoeren maar dit wel moeten zeggen van hogerop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
[911] schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:13:
[...]

Ik ben de afgelopen tijd flink wat keren bij VanMoof (Oost) geweest met de fiets van mijn vriendin en mijzelf en nooit is de firmware geupdate. Ik denk dat ze niet zo snel de firmware update uitvoeren maar dit wel moeten zeggen van hogerop.
Klinkt best logisch en ik denk idd dat ze niet standaard een firmware upgrade uitvoeren, als je voor een probleem komt die er niks mee te maken heeft. Als je al hoort dat fietsen erger terug komen dan ze gebracht worden, dan betwijfel ik al hoe goed ze alles checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
xileS schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:21:
[...]
Als je al hoort dat fietsen erger terug komen dan ze gebracht worden, dan betwijfel ik al hoe goed ze alles checken.
Dit is dus ook echt het probleem van VanMoof. Na reparatie maken ze sporadisch een testrit. Bij 2 reparaties was na 10 meter fietsen al duidelijk dat er een nieuw probleem was opgetreden en dat vind ik best wel kwalijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_255
@Tommie12

Been there, alleen vind ik een Vanmoof net even degelijker/veiliger met schijfremmen en de brede banden dan de gemiddelde bosch midden motor fiets. ( dan kom ik van een gazelle ).

Ik ben inmiddels 53jaar en hoef echt niet plankgas door de stad. Stop netjes voor het zebrapad en rood stoplicht in Amsterdam, geef netjes richting aan bij het afslaan. Ik minder zelfs vaart voor dieren omdat je niet altijd weet wat ze gaan doen of hoe ze op je reageren. En ja die 8 km rechte weg langs het kanaal heeft niemand last van mijn snelheid. Plezier er eerder de heren wielrenner mee door ze mee te nemen uit de wind. Oh en het is voor mij op deze manier de moeite waard om uit het ov / auto te blijven.

Dus een kat blijft een kat! Alleen niet als je hem naar vanMoof brengt voor onderhoud, dan krijg je een poesje terug ;o) Ik ben verder eerlijk en open over mijn verhaal.

Firmware bepaalt namelijk dat je fiets een fiets is en ook een fiets blijft met de functionaliteit zoals je hem koopt. Gedwongen firmware updates kunnen daar zo maar iets aan veranderen. Een eshifter die nu wordt terug geroepen zou je ook kunnen beperken tot 1 versnelling in de firmware. Wat is acceptabel en waar ligt dan de grens?

[911]
Wellicht is dat het verhaal, ik wil eigenlijk van mijn peace of mind af.

En zo hoort het natuurlijk verder ook, als een fiets naar behoren werkt kan je met een firmware update eerder problemen verwachten dan dat hij nog beter dan goed gaat werken. Ik snap ook totaal niet waar de winst is voor VM met dit soort verhaaltjes. Het geeft verder een negatief gevoel bij iets waar ik eerst toch redelijk enthousiast over was.

Bedankt voor de tip, mocht ik ooit nog een beurt of reparatie bij ze laten doen dan fiets ik eerst wel een rondje om voor ik aan mijn reis terug begin. Wel heel erg slecht hoor jouw ervaring! Dit soort dingen zeggen me dat ik beter af ben zonder peace of mind en misschien wel afscheid neem van mijn s3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
r_255 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 11:06:
@Tommie12

Been there, alleen vind ik een Vanmoof net even degelijker/veiliger met schijfremmen en de brede banden dan de gemiddelde bosch midden motor fiets. ( dan kom ik van een gazelle ).
Ik denk dat jij op een heel oude Gazelle gereden hebt.
Neem een recente fiets met Bosch Performance line, 47-55mm banden en Shimano schijfremmen, en het gevoel zal toch wat anders zijn.
Een VM veiliger... geen idee waar dat dan moet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
Er staat een VanMoof bij BCA te koop. Bizar wat mensen nog voor deze oude fiets geven.

Temeer als je dit erbij ziet staan:

Remarks: Dit kavel is niet getest op elektrische onderdelen zoals de accu, lader, trapondersteuning en het display. Wegens veiligheidsvoorschriften is de accu en/of display losgekoppeld.

Daarnaast heeft ie een platte voorband.

Prijs staat nu op zo’n €1.200 inclusief de veilingkosten.

https://www.bva-auctions.com/en/auction/lot/65604/19443732

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Bruzski schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:11:
[...]

[...]

:/
Waar zie je dit staan? Ik woon in het buitenland en zou graag een nieuwe e-shifter hebben, wellicht dat ik kan regelen dat ze me er een opsturen naar mijn ouders in Nederland zonder dat ik langs hoef te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
MaZo schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:09:
[...]
Waar zie je dit staan? Ik woon in het buitenland en zou graag een nieuwe e-shifter hebben, wellicht dat ik kan regelen dat ze me er een opsturen naar mijn ouders in Nederland zonder dat ik langs hoef te komen.
Als het een recall is dan zou je niet naar VM hoeven te gaan en kunnen ze er ook eentje voor je opsturen. Ik kan zo snel niks vinden over een recall.

Edit: ik zie later dat je de voorvork bedoelde, dat haal ik niet uit bovenstaand bericht ;)

[ Voor 9% gewijzigd door [911] op 02-08-2022 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Citeerde uit de e-mail die vorig jaar naar klanten is verstuurd met een voorvork uit een probleembatch.

Staat overigens ook op de site: https://support.vanmoof.c...vanmoof-s3-voorvork-check
Terwijl we je voorvork vervangen, maken we gelijk van de gelegenheid gebruik om je fiets een algemene onderhoudsbeurt te geven. Als je fiets nog een oudere E-shifterversie heeft, vervangen we deze door het nieuwste model.
Kan daar ook op framenummer checken of er een recall open staat.

[ Voor 29% gewijzigd door maxnl op 02-08-2022 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
maxnl schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:15:
[...]

Citeerde uit de e-mail die vorig jaar naar klanten is verstuurd met een voorvork uit een probleembatch.

Staat overigens ook op de site: https://support.vanmoof.c...vanmoof-s3-voorvork-check

[...]

Ah, dank. Voor die voorvork had ik zojuist al mijn framenummer ingevuld, en kreeg de melding dat dit niet op mijn fiets van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_255
@Tommie12

Prijskaartje ?

HeavyDutyNL C7 HMB is niet het nieuwste model, maar wordt ook nu nog steeds verkocht. Hydraulische remmen die ruk werken. Bosch Activeline. Dus zeker geen oude rammelbak. Kost nu nog 2400,- Op prijs dus een mooie vergelijking.

VanMoof voelt veel stijfer en directer. Ik omschrijf mijn ervaring een beetje als het verschil tussen een sport auto en een transport busje.

Je heb verder gelijk dat het wellicht niet veiliger is dan een gazelle. Puur vanwege het feit dat veiligheid toch van veel meer dingen afhankelijk is dan alleen het model fiets. Het is dus puur een gevoel van veiligheid.

[ Voor 27% gewijzigd door r_255 op 02-08-2022 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
r_255 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:22:
@Tommie12

Prijskaartje ?

HeavyDutyNL C7 HMB is niet het nieuwste model, maar wordt ook nu nog steeds verkocht. Hydraulische remmen die ruk werken. Bosch Activeline. Dus zeker geen oude rammelbak. Kost nu nog 2400,- Op prijs dus een mooie vergelijking.

VanMoof voelt veel stijfer en directer. Ik omschrijf mijn ervaring een beetje als het verschil tussen een sport auto en een transport busje.

Je heb verder gelijk dat het wellicht niet veiliger is dan een gazelle. Puur vanwege het feit dat veiligheid toch van veel meer dingen afhankelijk is dan alleen het model fiets. Het is dus puur een gevoel van veiligheid.
Die HeavyDuty heeft velgremmen. Ik spreek over een goede ebike met schijfremmen, en ja die zijn duurder, (maar zullen vrijwel zeker langer mee gaan)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
r_255 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:22:
Hydraulische remmen die ruk werken.
Dit gaf mij ook geen veilig gevoel dus heb deze toen indertijd vervangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2L2Un6QAS-VFQhy5Hl_VjTl9KxY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wVJ8K6oAMYRyziA2Anvgwqjz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mFCrPwzrXtb3OGmugz4-bf3uz7c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WX2u2XxqHik2jJSCJzAHmKpc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Vanochtend met de nieuwe eshifter op pad geweest, eerste indruk is dat deze wat subtieler van versnelling wisselt en niet van die harde klak geluiden veroorzaakt tijdens schakelen.

Of het toeval is weet ik niet maar na vervangen van de eshifter valt mij op dat ik minder snel op snelheid kom zonder gebruik te maken van de boost knop, alsof de trapsensor vervuild is, dit heb ik al eens vaker gehad maar dit kon ik altijd simpel oplossen dmv de reset knop te gebruiken. :/

[ Voor 14% gewijzigd door Bruzski op 02-08-2022 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:53
Bruzski schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 18:03:
Vanochtend met de nieuwe eshifter op pad geweest, eerste indruk is dat deze wat subtieler van versnelling wisselt en niet van die harde klak geluiden veroorzaakt tijdens schakelen.

Of het toeval is weet ik niet maar na vervangen van de eshifter valt mij op dat ik minder snel op snelheid kom zonder gebruik te maken van de boost knop, alsof de trapsensor vervuild is, dit heb ik al eens vaker gehad maar dit kon ik altijd simpel oplossen dmv de reset knop te gebruiken. :/
Exact dit ervaar ik ook nadat er vd week een nieuwe eshifter is geplaatst!
Niet aan gedacht en niet over gehad ook maar software is daarbij niet geupdate.

Reparatie uitgevoerd in Haarlem bij de lokale vanmoof/gewone fietsen reparateur.
Afspraak via vanmoof site gemaakt.

Edit: daarnaast ook nog vergeten een screenshot van mn oude vertrouwde schakelmomenten te maken :'(
Iemand tips voor de juiste momenten? Lijkt op dit moment een compleet andere fiets.

[ Voor 9% gewijzigd door sonnypiek op 02-08-2022 20:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
Ik zag net een post van VanMoof op Instagram (vooral 2e foto) voorbijkomen van de S5. Mijn oog viel op het formaat van de fiets. Er was al bekend dat het frame voor 'meer rijders' (lees: Amerikanen) toegankelijk zou zijn, omdat hij kleiner is, maar ben het toch eens op gaan zoeken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vLjD1Vl5CPVEOyTrUKyPBL-UzFo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uFxLng64nz7ECKnnd71SklYS.png?f=fotoalbum_large

Het nieuwe S5-frame is maar 4,2 centimeter lager dan het frame van de S3. Hier naast mekaar op een pagina van VanMoof, het gaat om pijl nummer 1:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/byjp9PiSKhSP_eRD3v1cwbeWnRI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MyECVZ6BfWSgRAJ982bFRIZG.png?f=fotoalbum_large

VanMoof geeft zelf ook aan welke lengte haar klanten het beste kunnen hebben. De S3 is 'aanbevolen voor rijders van 170-210 cm', de S5 is voor 165-210cm.

edit:
Oeps... Lekker scherp ben ik... ;) gaat om 42 mm, niet cm. Bericht aangepast, stuk minder ernstig. Alhoewel, een goede opschepper weet hoe veel verschil 42mm kan maken. :9

[ Voor 39% gewijzigd door oscarwashere op 03-08-2022 00:02 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:40
oscarwashere schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 21:03:
Ik zag net een post van VanMoof op Instagram (vooral 2e foto) voorbijkomen van de S5. Mijn oog viel op het formaat van de fiets. Er was al bekend dat het frame voor 'meer rijders' (lees: Amerikanen) toegankelijk zou zijn, omdat hij kleiner is, maar ben het toch eens op gaan zoeken.
[Afbeelding]

Het nieuwe S5-frame is maar liefst 42(!) centimeter lager dan het frame van de S3. Hier naast mekaar op een pagina van VanMoof, het gaat om pijl nummer 1:
[Afbeelding]

42 centimeter... ter vergelijking, dit is ook 42 centimeter:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

VanMoof geeft zelf ook aan welke lengte haar klanten het beste kunnen hebben. De S3 is 'aanbevolen voor rijders van 170-210 cm', de S5 is voor 165-210cm.
Het verschil is toch 42 millimeter, dus 4,2 centimeter?

Als je altijd zo rekent, dan kan je ook aardig opscheppen over je bungelsmurf tegenover vrouwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
oscarwashere schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 21:03:
[Afbeelding]

Het nieuwe S5-frame is maar liefst 42(!) centimeter lager dan het frame van de S3. Hier naast mekaar op een pagina van VanMoof, het gaat om pijl nummer 1:
[Afbeelding]

42 centimeter... ter vergelijking, dit is ook 42 centimeter:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Lekker weekend gehad? :9B

Ik ook geloof ik, liep net langs mijn fiets in de stalling en het viel mijn op dat de kick slot er niet op zat. Wist toch echt zeker dat ik kickslot erop had getrapt.. En kettingslot had ik ook niet erop. Dus men kon er zo mee weg fietsen.

Kan denk ik niet dat die uit zichzelf van de kickslot is gegaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
Oeps, lekker scherp ben ik... 8)7

Tijd voor weekend denk ik. Post aangepast, ernst valt dus mee. Gelukkig maar.

[ Voor 11% gewijzigd door oscarwashere op 03-08-2022 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
xileS schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 23:07:
[...]
Kan denk ik niet dat die uit zichzelf van de kickslot is gegaan?
Dat gaat helaas niet. Ik denk dat je 'm gewoon bent vergeten. Het systeem werkt namelijk met een schijf met daarin een stuk of 4 a 5 uitsparingen. Wanneer je het wiel beweegt, drukt deze uitsparing het kickslot naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
[911] schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:47:
[...]

Dat gaat helaas niet. Ik denk dat je 'm gewoon bent vergeten. Het systeem werkt namelijk met een schijf met daarin een stuk of 4 a 5 uitsparingen. Wanneer je het wiel beweegt, drukt deze uitsparing het kickslot naar buiten.
Er leken sinds levering al wat mankementen te zijn aan mijn kickslot. Ik kreeg hem eerst (bijna) onmogelijk los, maar daar heb ik gelukkig momenteel geen last van.

Wellicht heb ik het kickslot net niet diep genoeg ingedrukt afgelopen x of hij is eruit gegaan, door het klungelen om de fiets op een hoog fietsrek te krijgen. Automatisch van het slot leek mij idd ook sterk, maar ik zal toch wat beter op moeten letten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Touch Unlock werkt na een paar x testen ook niet helemaal betrouwbaar. Schuifje heb ik helemaal naar links (Dichtbij), maar merk dat hij soms alsnog te unlocken is als fiets 10 meter verder staat. En bij sommige test dan is die weer niet te unlocken. Iig niet echt de meest veilige optie als je de fiets ergens voor de deur parkeert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
sonnypiek schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 19:11:
[...]

Exact dit ervaar ik ook nadat er vd week een nieuwe eshifter is geplaatst!
Er zat veel prut aan de achterzijde van crankstel en de voorblad moertjes te zien op onderstaande foto, ik heb dit inmiddels met een zachte borstel en perslucht gereinigd, wellicht een oplossing maar de fiets komt weer direct op snelheid zodra ik trap, ik vraag me af of de moertjes ook een extra functie dienen door bv. signaal door te geven aan de trapsensor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EY4R139ixaDyX-ZX6BTw-3ujt0g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fvEuC5sYgJ8E0WC0MOBHtELy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 19:52
xileS schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 13:05:
Touch Unlock werkt na een paar x testen ook niet helemaal betrouwbaar. Schuifje heb ik helemaal naar links (Dichtbij), maar merk dat hij soms alsnog te unlocken is als fiets 10 meter verder staat. En bij sommige test dan is die weer niet te unlocken. Iig niet echt de meest veilige optie als je de fiets ergens voor de deur parkeert.
Heb je auto wake-up aan staan? Had ik eerst namelijk ook maar na uitzetten van die optie werkt touch unlock perfect bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
Mijn indruk na twee dagen rondrijden met de nieuwe eshifter is behoorlijk postief, ik had niet echt enorme klachten met mijn 1ste gen e-shifter behalve dat deze soms in de 4de versnelling bleef hangen bij het afremmen/stoppen bij een overweg of verkeerslicht en wegfietsen erg lastig ging, de nieuwe e-shifter schakel direct terug naar de 1ste versnelling, erg fijn.. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:20

DjVe

Hatsaflats!

Na de upgrade naar een ander stuur en remmen, nu ook de knoppen kunnen vervangen voor iets robuusters.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/qrF5rrn/IMG20220802204736.jpg

Voordeel: de boost knop blijft ingedrukt bij activeren, dus ik kan nu met een knop schakelen tussen standje 4 en 5. Erg handig als ik vanuit de bebouwde kom het platteland op scheur.

Ik dacht nu voorlopig klaar te zijn, breekt net de rails van m'n Brooks zadel :/ }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 21:24
DjVe schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 20:56:
Na de upgrade naar een ander stuur en remmen, nu ook de knoppen kunnen vervangen voor iets robuusters.

[Afbeelding]

Voordeel: de boost knop blijft ingedrukt bij activeren, dus ik kan nu met een knop schakelen tussen standje 4 en 5. Erg handig als ik vanuit de bebouwde kom het platteland op scheur.

Ik dacht nu voorlopig klaar te zijn, breekt net de rails van m'n Brooks zadel :/ }:|
waar heb jij die gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Hier

Als je even zoekt op 22mm button bike, dan kom je ook alternatieven tegen, maar die hebben bijna allemaal dezelfde budget knoppen als standaard op de fiets zitten (zijn naar mijn idee niet echt geschikt in een nat klimaat).

overigens is het niet plug and play. De connectoren van de knoppen zitten vlakbij het balhoofd. Ik heb de connectoren van de orginele knoppen doorgeknipt en weer gesoleerd op de nieuwe kabels (met kripkousjes). Prima te doen overigens, maar dan moet je wel een soldeerbout hebben ;)

De nieuwe remmen, stuur, handvaten en de knoppen hebben de fiets wel echt omgetoverd tot een fijne daily. Ik rij sowieso met een extra accu-pack als range extender en kan nu op een volle lading prima 60km fietsen op hoge snelheid. Beetje speedpedelec-light zeg maar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derek S.
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Of ik zie spoken of ik heb zojuist een S5 voorbij zien komen in Rotterdam. Dacht dat ze nog niet geleverd waren?

Edit: denk dat het inderdaad spoken waren, of gewoon een Electrified S2 in het wit.

[ Voor 27% gewijzigd door Derek S. op 04-08-2022 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Delirius schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 17:04:
[...]

Heb je auto wake-up aan staan? Had ik eerst namelijk ook maar na uitzetten van die optie werkt touch unlock perfect bij mij.
Die had ik idd aan staan. Het leek mij niet vanzelfsprekend dat deze functie invloed zou hebben op touch unlock, maar ik heb het ook maar even uitgezet en binnenkort eens testen of touch unlock daardoor betrouwbaarder werkt.

Waarvoor is Auto Wake Up eigenlijk handig? Als je fiets gaat unlocken, start je fiets toch sowieso al. Veel eerder hoeft die niet te starten. Enige wat ik mij kan bedenken is dat men het wellicht handig vind dat de fiets licht gaat geven als je aan komt lopen. Alleen moet de functie wel werken, het is mij namelijk nog niet opgevallen dat die eerder licht is gaan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
xileS schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 16:28:
[...]

Die had ik idd aan staan. Het leek mij niet vanzelfsprekend dat deze functie invloed zou hebben op touch unlock, maar ik heb het ook maar even uitgezet en binnenkort eens testen of touch unlock daardoor betrouwbaarder werkt.

Waarvoor is Auto Wake Up eigenlijk handig? Als je fiets gaat unlocken, start je fiets toch sowieso al. Veel eerder hoeft die niet te starten. Enige wat ik mij kan bedenken is dat men het wellicht handig vind dat de fiets licht gaat geven als je aan komt lopen. Alleen moet de functie wel werken, het is mij namelijk nog niet opgevallen dat die eerder licht is gaan geven.
De precieze functionaliteit achter auto wake up ben ik ook nog niet achter, behalve dan wat jij schetst: licht gaat aan als ik aan kom lopen.

Echter, issue was juist dat fiets aanging terwijl ik helemaal niet wou dat fiets aan gaat. Sta bijvoorbeeld in de winkel met fiets voor etalage geparkeerd. Ben dan wel in buurt van fiets (auto wake) maar niet dicht genoeg voor unlock (slider naar links). In mijn geval sprong fiets dan ook van slot en zou je er zo weg mee kunnen. Niet handig dus vandaar dat auto wake uit heb gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Delirius schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 17:56:
[...]

De precieze functionaliteit achter auto wake up ben ik ook nog niet achter, behalve dan wat jij schetst: licht gaat aan als ik aan kom lopen.

Echter, issue was juist dat fiets aanging terwijl ik helemaal niet wou dat fiets aan gaat. Sta bijvoorbeeld in de winkel met fiets voor etalage geparkeerd. Ben dan wel in buurt van fiets (auto wake) maar niet dicht genoeg voor unlock (slider naar links). In mijn geval sprong fiets dan ook van slot en zou je er zo weg mee kunnen. Niet handig dus vandaar dat auto wake uit heb gezet.
Er is een verschil tussen wanneer je licht aangaat (auto wake up) en wanneer je dichtbij genoeg bent voor Touch Unlock volgens mij. Ik heb de slider zo dat je dichtst bij de fiets moet zijn om te ontgrendelen, als m'n telefoon in de binnenzak van m'n jas zit moet ik voorover buigen om hem dichtbij genoeg te houden. Soms zelfs als mijn broekzak te ver weg is, moet ik mijzelf even omdraaien of dichtbij de voorkant gaan staan. In mijn ervaring dus best gevoelig en werkt het goed, maar ik heb het uiteraard zelden kunnen testen als ik verder weg sta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
oscarwashere schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 22:50:
[...]

Er is een verschil tussen wanneer je licht aangaat (auto wake up) en wanneer je dichtbij genoeg bent voor Touch Unlock volgens mij. Ik heb de slider zo dat je dichtst bij de fiets moet zijn om te ontgrendelen, als m'n telefoon in de binnenzak van m'n jas zit moet ik voorover buigen om hem dichtbij genoeg te houden. Soms zelfs als mijn broekzak te ver weg is, moet ik mijzelf even omdraaien of dichtbij de voorkant gaan staan. In mijn ervaring dus best gevoelig en werkt het goed, maar ik heb het uiteraard zelden kunnen testen als ik verder weg sta.
Het zal vast per telefoon verschillen, maar ik heb mijn Android phone een paar x als test binnen gelaten met touch unlock slider meest links. Een aantal x kon ik wel unlocken en een aantal x niet. Op plekken waar ik dichtbij fiets blijf en langs loop, toch niet zo'n heel betrouwbare functie wellicht. Kettingslot geeft gelukkig wat meer zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Op het moment heb ik 10% accu over en verwacht morgenochtend 10/11% nodig te hebben.
https://support.vanmoof.c...iken-als-de-accu-leeg-is-

Zo te zien kan ik wel verder fietsen. Maar gaat de ondersteuning al vanaf 5% uit en onder de 3% werkt alleen de 2e versnelling nog. Met dit in gedachte zet ik morgenochtend de motorondersteuning gelijk wat lager om accu te besparen.

In de 2e versnelling fietsen is dat beetje vergelijkbaar met een normale fiets zonder versnellingen? Of zal dat een stuk zwaarder fietsen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-09 12:50
xileS schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 00:56:
Op het moment heb ik 10% accu over en verwacht morgenochtend 10/11% nodig te hebben.
https://support.vanmoof.c...iken-als-de-accu-leeg-is-

Zo te zien kan ik wel verder fietsen. Maar gaat de ondersteuning al vanaf 5% uit en onder de 3% werkt alleen de 2e versnelling nog. Met dit in gedachte zet ik morgenochtend de motorondersteuning gelijk wat lager om accu te besparen.

In de 2e versnelling fietsen is dat beetje vergelijkbaar met een normale fiets zonder versnellingen? Of zal dat een stuk zwaarder fietsen zijn?
Gewoon de ondersteuning uitzetten. Fiets zelf op vakantie nu zonder ondersteuning in 2e of 3e versnelling, dat fietst echt niet zwaarder dan een gewone fiets, ook al beweren sommige van wel.
Van de week samen met m'n vrouw (heeft nog geen e-bike) 15 km gefietst zonder ondersteuning. Geen enkel probleem.
De boostknop blijft wel werken als ondersteuning uit staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [911]
HBO88 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:48:
[...]
dat fietst echt niet zwaarder dan een gewone fiets, ook al beweren sommige van wel.
Eenmaal op gang dan ben ik het met je eens maar ik vind 'm toch wel wat zwaarder wegfietsen bij het stoplicht bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
[911] schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:49:
[...]

Eenmaal op gang dan ben ik het met je eens maar ik vind 'm toch wel wat zwaarder wegfietsen bij het stoplicht bijvoorbeeld.
Dan biedt boost-knop uitkomst. Even dat duwtje in de rug en daarna weer op eigen kracht O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
Delirius schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:48:
[...]

Dan biedt boost-knop uitkomst. Even dat duwtje in de rug en daarna weer op eigen kracht O-)
Niet te lang indrukken hoor, anders valt het zo tegen als je hem weer loslaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasz
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:16
DjVe schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 20:56:

[Afbeelding]

Pas op, dit is niet goed voor accu
Het continue indrukken van de boostknop vraagt veel van de accu, gebruik deze daarom bewust.
Bron:
https://support.vanmoof.c...e-vertellen-over-de-accu-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
HBO88 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:48:
[...]

Gewoon de ondersteuning uitzetten. Fiets zelf op vakantie nu zonder ondersteuning in 2e of 3e versnelling, dat fietst echt niet zwaarder dan een gewone fiets, ook al beweren sommige van wel.
Van de week samen met m'n vrouw (heeft nog geen e-bike) 15 km gefietst zonder ondersteuning. Geen enkel probleem.
De boostknop blijft wel werken als ondersteuning uit staat.
Heb op uiteindelijk op stand 2 gezet en heb het daarmee gered en best nog vaak kunnen boosten (maar gaat stuk minder hard dan op stand 4) en laatste paar minuten weer op 4 gezet om te kijken wat er gebeurd. Geëindigd op 5% en vind het idd wel minder fijn fietsen dan een normale fiets. Vanaf 3% kan je niet meer eens schakelen, dus denk dat je dan al helemaal niet meer op snelheid kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
De ritten op de outlet X3 van mijn vrouw worden in haar app niet goed bijgehouden. Toen ik gisteren keek, zag ik in de app dat het steeds maar ritten van 2 minuten waren. Terwijl er veel langer op is gefietst.

Is dit een probleem met haar telefoon of kan dit ook een defect met de fiets zijn? Haar km stand (garage > info > afstand) lijkt wel bijgewerkt te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Het kost natuurlijk veel vermogen om op ondersteuning-niveau 5 te rijden, maar ik kan me niet voorstellen dat dit ergens schade kan veroorzaken. Het is een officiële feature (met bestaande Bafang hardware) waar VM ook garantie op geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorrisV
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19-03-2023
De VanMoof S5/A5 zouden geleverd worden sinds juli 2022. Ik heb mijn S5 besteld en deze zal in oktober geleverd worden heeft de site aangegeven. Nu heb ik er ook een extra vouwslot bij besteld maar deze schijnt pas in november geleverd te worden. Ik hou er rekening mee dat de fiets ook pas dan geleverd wordt (of natuurlijk nog later). Mijn vraag is, en ik kan niets verder op internet vinden, of de S5/A5 al geleverd is bij leden van het forum. Zijn er gebruikers die al op deze fiets kunnen fietsen? En als dat zo is, merken jullie dat de problemen met de S3 verholpen zijn of zijn jullie al tegen problemen gelopen?

[ Voor 3% gewijzigd door MorrisV op 07-08-2022 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
MorrisV schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 22:09:
De VanMoof S5/A5 zouden geleverd worden sinds juli 2022. Ik heb mijn S5 besteld en deze zal in oktober geleverd worden heeft de site aangegeven. Nu heb ik er ook een extra vouwslot bij besteld maar deze schijnt pas in november geleverd te worden. Ik hou er rekening mee dat de fiets ook pas dan geleverd wordt (of natuurlijk nog later). Mijn vraag is, en ik kan niets verder op internet vinden, of de S5/A5 al geleverd is bij leden van het forum. Zijn er gebruikers die al op deze fiets kunnen fietsen? En als dat zo is, merken jullie dat de problemen met de S3 verholpen zijn of zijn jullie al tegen problemen gelopen?
Ze zijn nog niet begonnen met leveren, juli was inderdaad het originele plan maar voor iedereen is het uitgesteld. Zelfs de winkels hebben nog geen fietsen voor testritten.

------
VanMoof lanceert op 18 augustus de limited edition S3 met Aluminum frame:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g5EZc-xtkdQd133AUk24FBoX-XY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2nzOz6h8rlttPT16EZzztALI.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door oscarwashere op 15-08-2022 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorrisV
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19-03-2023
oscarwashere schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 19:05:
[...]

Ze zijn nog niet begonnen met leveren, juli was inderdaad het originele plan maar voor iedereen is het uitgesteld. Zelfs de winkels hebben nog geen fietsen voor testritten.
Ahhh daar was ik al bang voor. Dat zullen we dan rustig af moeten wachten. Het past helaas wel bij het merk om beloftes niet waar te maken. Bedankt voor de opheldering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schalkkie
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 24-08 12:37
Mijn S3 trapt op dit ogenblik door in alle versnellingen. Ik ben over gegaan op handmatig schakelen naar dat bied geen verbetering. Als ik een beetje kracht zet dan trapt de fiets door. Iemand hier ervaring mee? Ben ik toe aan een nieuw achterwiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscorpio
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-06-2024
Schalkkie schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 20:03:
Mijn S3 trapt op dit ogenblik door in alle versnellingen. Ik ben over gegaan op handmatig schakelen naar dat bied geen verbetering. Als ik een beetje kracht zet dan trapt de fiets door. Iemand hier ervaring mee? Ben ik toe aan een nieuw achterwiel?
Heb ik hier constant last van en ben al toe aan mijn 3e achterwiel. De naaf is de zwakke schakel en VM heeft al toe gegeven dat ze hier niks aan kunnen doen behalve steeds het achterwiel vervangen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 18:50
maxnl schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:15:
[...]

[...]

Dat was idd de officiele melding. Die mail heb ik ook ontvangen, maar eenmaal bij vM aangekomen werd wel de voorvork vervangen, plus 2 nieuwe stuur buttons, maar niet de e0shifter. Nog uitgebreid over gereclameerd, maar nee, werd alleen gedaan als er problemen mee waren. Ihkv don't fix it untul it ain't broke, daar maar bij gelaten. Shifter doet het al 2 jaar prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schalkkie
iscorpio schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:02:
[...]

Heb ik hier constant last van en ben al toe aan mijn 3e achterwiel. De naaf is de zwakke schakel en VM heeft al toe gegeven dat ze hier niks aan kunnen doen behalve steeds het achterwiel vervangen........
Oké ik hoop dat mij dat niet gaat gebeuren, ondertussen een nieuw achterwiel aangevraagd. Maar kijken hoelang dat goed gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscorpio
Schalkkie schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:18:
Oké ik hoop dat mij dat niet gaat gebeuren, ondertussen een nieuw achterwiel aangevraagd. Maar kijken hoelang dat goed gaat
Net een afspraak gemaakt voor een 2500 km beurt (VM Mauritskade, Amsterdam). Wederom melding gemaakt van het doortrappen (slipping in gears) en kijken wat ze er deze keer aan gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiberbleiswijk
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-09 23:06
Dom dom dom… je vanmoof naar de dealer brengen blijkt nu.

Expliciet aangegeven “check, slag uit wiel en zeker geen sorftware update” en….. toch doen.
“Maar u heeft US toch nog?

Er zit een reden achter kan niet anders.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
Fiberbleiswijk schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:01:
Dom dom dom… je vanmoof naar de dealer brengen blijkt nu.
Welke ben je geweest? Oost of west?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wheeliemaker
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-08 15:46
https://www.vanmoof.com/nl-NL/s3-limited-edition

Geen idee wat dit nou is.. Ze zullen toch niet een heel nieuw frame hebben ontwikkeld zo op het einde van de levenscyclus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:53
ziet er qua kleur wel gaaf uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Wheeliemaker schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:39:
Ze zullen toch niet een heel nieuw frame hebben ontwikkeld zo op het einde van de levenscyclus.
Gewoon hetzelfde frame maar dan niet gespoten?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Eddy 6 pack
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-05-2024

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Wheeliemaker schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:39:
https://www.vanmoof.com/nl-NL/s3-limited-edition

Geen idee wat dit nou is.. Ze zullen toch niet een heel nieuw frame hebben ontwikkeld zo op het einde van de levenscyclus.
Oude meuk in een oud, ongeverfd jasje! Meer is het niet.

En dan durven ze er ook nog “ de vreugde van het rijden op een fiets ligt in zijn eenvoud” bij te zetten!!
En juist dát basale, het fietsen is bij vele onmogelijk gebleken door incompetente ontwerpkeuzes en inferieure onderdelen.
Maar ach, alles voor het imago en de aandeelhoudertjes…
Ik begin steeds meer te twijfelen aan het verstand en de realiteitszin van de oprichters!
Of zouden wij hier met alle klachten en shit echt maar 0.01% van alle gebruikers vertegenwoordigen en rijdt de rest probleemloos en blij rond??

[ Voor 15% gewijzigd door Eddy 6 pack op 10-08-2022 12:08 ]

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Oude voorraad van frames die nog op moet? O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iscorpio
maxnl schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:52:
En dan wel 200 euro meer vragen 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 01:44

_serial_

and there was silence

maxnl schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:52:
[...]

Kan de verf er ook niet afvallen.

somewhere there was silence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 13:01

mphilipp

Romanes eunt domus

iscorpio schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 14:14:
[...]
En dan wel 200 euro meer vragen 😂
Is toch 'premium' :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Laatst online: 23:23
Eddy 6 pack schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 12:06:
[...]

Oude meuk in een oud, ongeverfd jasje! Meer is het niet.

En dan durven ze er ook nog “ de vreugde van het rijden op een fiets ligt in zijn eenvoud” bij te zetten!!
En juist dát basale, het fietsen is bij vele onmogelijk gebleken door incompetente ontwerpkeuzes en inferieure onderdelen.
Maar ach, alles voor het imago en de aandeelhoudertjes…
Ik begin steeds meer te twijfelen aan het verstand en de realiteitszin van de oprichters!
Of zouden wij hier met alle klachten en shit echt maar 0.01% van alle gebruikers vertegenwoordigen en rijdt de rest probleemloos en blij rond??
Ik rij probleemloos rond!

Hoe lang is men de fiets overigens kwijt voor de 1000km beurt? Is dit allemaal binnen 1 dag geregeld? Of ben je je fiets even kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

-Edwin- schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 19:00:
[...]

Hoe lang is men de fiets overigens kwijt voor de 1000km beurt? Is dit allemaal binnen 1 dag geregeld? Of ben je je fiets even kwijt?
Prijs jezelf gelukkig Edwin!
Ik rijd ook al 4k probleemloos rond, maar dat is eerder uitzondering dan gewoonte!

Ik zou als ik jou was geen beurt laten doen bij die prutsers van Vanmoof. Tenzij je accu, eshifter of cartridge problemen hebt. Alle mechanische dingen kan je zelf of de FM op de hoek. Is werkelijk waar de meest simpele techniek.

Just my 2 cents…

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 21:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IGL-J9_AhaeyGl74Ariw-lGHt6U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k22rg9O23cC9cODfHmXnMfIG.jpg?f=fotoalbum_large
Deze foto van de VM V op de VM website ziet er redelijk echt uit of is dit ook nog een artitst impression?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Jan Driebeen schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 21:45:
[Afbeelding]
Deze foto van de VM V op de VM website ziet er redelijk echt uit of is dit ook nog een artitst impression?
Dat is overduidelijk een render, dus een digitaal ontwerp gemaakt door het slicke marketing team van VM :+

• niko_c
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 27-08 13:41
-Edwin- schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 19:00:
[...]

Ik heb mijn S3 light in Eindhoven 's morgens binenngebracht voor het 1000km onderhoud, e-shifter vervanging en nieuwe achterste remklauwen wegens een olielek. 's Middags telefoon gekregen met de vraag of ze de ketting ook mochten vervangen en de fiets was in de namiddag rond een uur of 4 klaar. Alle problemen netjes verholpen. Hier op het forum lees je wel dat het niveau van service aardig kan verschillen tussen de service hubs. Als 'Vanmoof Belg' heb ik dus geluk dat Eindhoven de meest nabije hub is waar ze ook onderdelen vervangen (hub Brussel doet dat namelijk niet).

• [911]
Mocht je een service beurt laten uitvoeren geef er dan ook vooral bij aan dat je geen onderdelen vervangen wilt hebben. De mijne werkte ook perfect maar de problemen begonnen na het vervangen van de e-shifter. Gelukkig is dat probleem nu verholpen maar moest er wel een paar keer voor terug.

• Tommie12
niko_c schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 07:36:
[...]

Ik heb mijn S3 light in Eindhoven 's morgens binenngebracht voor het 1000km onderhoud, e-shifter vervanging en nieuwe achterste remklauwen wegens een olielek. 's Middags telefoon gekregen met de vraag of ze de ketting ook mochten vervangen en de fiets was in de namiddag rond een uur of 4 klaar. Alle problemen netjes verholpen. Hier op het forum lees je wel dat het niveau van service aardig kan verschillen tussen de service hubs. Als 'Vanmoof Belg' heb ik dus geluk dat Eindhoven de meest nabije hub is waar ze ook onderdelen vervangen (hub Brussel doet dat namelijk niet).
Een ketting die versleten is na 1000km? En dan nog in die kettingkast?
Bizar dat dat nodig was.

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-09 12:50
Het is wel een ketting glijder he, dat schuurt. Op een gegeven moment moet je dan die ketting vervangen :+

• Tommie12
HBO88 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:14:
Het is wel een ketting glijder he, dat schuurt. Op een gegeven moment moet je dan die ketting vervangen :+
Ach, zelfs de meest kritische wielertoeristen doen wel 2000km met een ketting.

Na ja, als je maar 1000km doet in 3 jaar, en ze staat stijf van de roest... dan mag er een nieuwe op natuurlijk.
Maar dat is hier niet het geval denk ik.
Denk gewoon dat VM wat extra € wou vangen voor het onderhoud.

• niko_c
Tommie12 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:36:
[...]

Een ketting die versleten is na 1000km? En dan nog in die kettingkast?
Bizar dat dat nodig was.
De service hub contacteerde mij om te melden dat de ketting al aardige sleetsporen vertoonde en of ik geregeld sneller van 25km/u reed. Via een bepaalde app staat die inderdaad in VS modus. Ik vond het ook vreemd want dan zouden de kettingen in de VS ook extreem snel slijten of misschien gebruiken ze voor ginds een ander type. Nu kon ik er nog ‘even’ mee verder, maar hoe lang precies konden ze niet zeggen. Dus preventief laten vervangen. Antwerpen-Eindhoven is geen extreme afstand, maar ook weer niet bij de deur.

• xileS
  • Niet online
Wellicht aan te raden om bij onderhoud bij VM de fiets in EU stand te zetten?

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:13

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Weet iemand hier wat het vervangen van de S3 accu buiten garantie kost? Mijn fiets staat al weken stil met allerlei accugerelateerde foutmeldingen. Ik wil de accu laten vervangen en dit ding zo snel mogelijk verkopen... Als ik de kosten weet dan weet ik ook wat ik voor de fiets kan vragen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• maxnl
Nyarlathotep schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:57:
Weet iemand hier wat het vervangen van de S3 accu buiten garantie kost?
Waarom niet binnen garantie?
Batterij zou 800 oplaadcycli mee moeten gaan volgens de voorwaarden, en lijkt me stug dat je daar al aan zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

HBO88 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:14:
Wuhahah! Cynisch bedoeld neem ik aan!

Het is BS tot in de 3e macht dat die ketting al bij 1K versleten zou zijn. Unmöglich!!
En zeker bij een S3 waarbij het juist zaak is zo min mogelijk kracht op de pedalen en dus ook de ketting uit te oefenen aangezien de oerdegelijke Hollandse techniek die Vanroof heeft toegepast anders direct aan gort draait!

Ik durf te stellen dat wanneer je altijd normale kracht, dus zonder boostknop gebruik om soepel weg te komen, uit zou oefenen op de pedalen, de eshitter en de naaf het eerder begeven dan de ketting. Zeker eerder dan de 1K gehaald wordt!

[ Voor 3% gewijzigd door Eddy 6 pack op 11-08-2022 13:54 ]

• niko_c
xileS schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:53:
Wellicht aan te raden om bij onderhoud bij VM de fiets in EU stand te zetten?
Heb ik inderdaad ook gedaan en na het onderhoud direct terug weer VS mode :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niko_c
Eddy 6 pack schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 13:52:
[...]

Het is BS tot in de 3e macht dat die ketting al bij 1K versleten zou zijn. Unmöglich!!
En zeker bij een S3 waarbij het juist zaak is zo min mogelijk kracht op de pedalen en dus ook de ketting uit te oefenen aangezien de oerdegelijke Hollandse techniek die Vanroof heeft toegepast anders direct aan gort draait!

Ik durf te stellen dat wanneer je altijd normale kracht, dus zonder boostknop gebruik om soepel weg te komen, uit zou oefenen op de pedalen, de eshitter en de naaf het eerder begeven dan de ketting. Zeker eerder dan de 1K gehaald wordt!
Die sleet leek mij ook vreemd, maar ik was ondertussen terug in Antwerpen, dus kon het zelf niet vaststellen. De pragmaticus in mezelf haalde even de bovenhand. De ketting vervangen was met de huidige brandstofprijzen goedkoper dan even een heen-en-weertje Eindhoven ;)

• xileS
  • Niet online
niko_c schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 14:37:
[...]

Heb ik inderdaad ook gedaan en na het onderhoud direct terug weer VS mode :-)
Moet eigenlijk niet nodig zijn, maar dan is er 1 reden minder om geen garantie te geven.

Ik begrijp dan niet helemaal waarom de ketting niet onder garantie is vervangen als die zo snel al versleten is. Met andere fietsen gebeurt dit toch ook niet zo snel?

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18:55
.

[ Voor 99% gewijzigd door Johan Bogle op 11-08-2022 14:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommie12
Eddy 6 pack schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 13:52:
[...]

Met een middenmotor en een getunede motor kan de ketting sneller slijten, maar bij VM zit de motor op de vooras, dus je verwacht zeker minder slijtage... Ze wouden gewoon een ketting verkopen en een uurtje werk.

• niko_c
xileS schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 14:41:
[...]

Moet eigenlijk niet nodig zijn, maar dan is er 1 reden minder om geen garantie te geven.

Ik begrijp dan niet helemaal waarom de ketting niet onder garantie is vervangen als die zo snel al versleten is. Met andere fietsen gebeurt dit toch ook niet zo snel?
Ik had de fiets terug in EU mode gezet, maar ik denk dat ze in een service hub via logs wel kunnen achterhalen dat die steeds in VS regio staat. Vandaar waarschijnlijk ook de vraag ‘Rijdt u vaak sneller dan 25 km/u’ 🤣 Ik had wel een binnenpretje 😉 En 35€ vond ik geen deal killer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r_255
Na de discussie met VanMoof over verplichte firmware updates en mijn weigering daarvan( tenzij het functioneel iets bijdraagt voor mijn fiets) toch ook een positieve ervaring:

Zal je net zien dat 3 dagen later je e-shifter er uitklapt of het is de naaf op het achterwiel. Toch nog even contact met support over hoe dat zit nu dan als ik geen onderhoud door VanMoof wil laten doen. Moest even een filmpje maken van het euvel ( bleef in de 1e versnelling hangen ) en kreeg al vrij snel een nieuw achterwiel en eshifter. Vandaag meteen geplaatst en het is weer gaan. Vanaf contact support, op dinsdag en donderdag weer de weg op. Dus dat vind ik nog heel netjes. E-shifter plaatsen in makkelijker dan het lijkt net als het achterwiel vervangen. De binnen en buiten band vervangen zag ik niet aan komen omdat je in het filmpjes steets een kant en klaar wiel ziet.

Moest vooral lachen om de opmerking: Normaal adviseer ik om de firmware te updaten, maar dat zal ik gezien de laatste mail met VM maar niet doen. Dikke knip oog er bij.
Zo kan het dus ook.

Verder nog even de val schade weg gewerkt met de wonder spuitbus van de action ( mat zwarte velgen lak )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n5OKv_IajNo-hm6-JlRvjCj_YUw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/diDSdgAY4firgoPfPy4DIfqj.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pptKRouQ3GB4EBTOHAt4vyyWKI0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MeALjQFH3eDQGPA0wjBz0p30.jpg?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door r_255 op 11-08-2022 18:06 ]

• Schalkkie
Vandaag nieuw achterwiel geplaatst ivm heftig doortrappen. Alles doet het weer goed ik heb wel een achterwiel met een andere remschijfAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h4pNoEqhWxsMU17d5kYG8D1r_FA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O7mn1HbpkwFWrnRtJhSxLPpB.jpg?f=fotoalbum_large

• oscarwashere
Schalkkie schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 20:09:
Vandaag nieuw achterwiel geplaatst ivm heftig doortrappen. Alles doet het weer goed ik heb wel een achterwiel met een andere remschijf[Afbeelding]
Dat is de remschijf van de S5 zo te zien, bijzonder...

Zou het wiel dan ook S5 zijn, of hebben ze de remschijf nog apart gemonteerd in Amsterdam? Lijkt mij waarschijnlijker dat men zo compleet mogelijke reserve onderdelen vanuit Taipei verstuurd.

Of zou het een nieuw initiatief zijn, gezien de klachten over piepende remmen?
Pagina: 1 ... 117 ... 145 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.