Na enkele weken deze thread, en de rest van het internet afgelurkt te hebben toch besloten de S3 te bestellen. Hoewel ik ietwat angstig was voor nare ervaringen, is tot nu toe alles vlekkeloos verlopen. Het design van de fiets en de gimmick ervan was toch mooier dan de angst voor slechte onderdelen en klantenservice gezeur.
Bezorging zou volgens VanMoof pas eind augustus gebeuren, maar toch afgelopen vrijdag al een mail gekregen dat 'ie onderweg was. Netjes bezorgd via Extra@Home volgens 't beloofde tijdvak. Samen met de bezorger ook de trap opgetild, dus dat was prima! De doos lag wel ondersteboven in de wagen van de bezorger, samen met een hoop andere, niet gezekerde, 25KG+ meuk, dus wat verpakking betreft, heeft VanMoof dat goed gedaan, want niets was beschadigd of krom.
Het uitpakken en installeren was in een klein halfuurtje gedaan. Leuk dat je alle gereedschap erbij krijgt samen met een prima handleiding. Het enige wat de handleiding niet vermelde is dat je de bouten bij het stuur wel eerst los moet maken voordat je het stuur recht gaat zetten, deze zaten bij mij goed strak. Ook moet je de draad van de motor maar een plekje geven? Die van mij was door de stijfheid van de kabel nogal moeilijk in te pluggen en vereiste wat buigwerk om niet tegen het wiel aan te lopen. Ook zaten er op de hele fiets overal olievlekken, dus dat was even een doekje erover heen halen. Maar goed, beter genoeg smering dan te weinig 🙃. Die herbruikbare tiewraps zijn ook erg handig en ga ik zeker bewaren. Ik had wel echt constant het gevoel gehad dat het wel makkelijk was iets te slopen bij het installeren. Qua stevigheid kwam het niet écht top over, maar eenmaal in elkaar voelt de fiets zeker stevig en gaat deze zonder problemen door de Haagse hobbelstraatjes hier.
Helaas wel firmware 1.8.1 gekregen uit de doos, dus het wordt maar 32 km/h fietsen. Nog steeds hard zat. App werkt prima, mijn grootste angst was dat het unlocken met de telefoon een hoop gedoe was, zoals in de filmpjes van Bright werd verteld maar ik heb daar totaal geen gedoe mee gehad. Qua gevoeligheid staat de slider in de app op de op 1 na gevoeligste instelling, 1 meter van de fiets vandaan werkt het al niet meer, dus ook dat is geen probleem. Ik heb de S21 Ultra, dus your milage may vary.
Enige minpunt is wel de lak, die is echt ruk. ik had 1 kras op het achterspatbord gekregen, maar lakstift erover en je ziet het niet meer.
Mocht 'ie voor de 1000km uit elkaar donderen, dan lees je dat ook wel. Maar voor de mensen die net als ik heel erg twijfelen wou ik wel mijn positieve ervaring delen!