• r_255
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:49
@Schalkkie
Same here.... vandaag ontvangen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5rOpWoflk2Ybmb93Xh3OmfO6U_U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/t53HOMDlE2m4kVje6lpDAfD6.jpg?f=user_large

Ging ook de fout in met de dubbele moer, zag die stift streep staan denk daar blijf ik vanaf.

De spacer en andere e shifter parts zaten los in een zakje.... dus ik denk je moet
de verwijderde gewoon hergebruiken, net als je anti diefstal moeren. Niet dus, de extra moer op het wiel is om je shifter vast te zetten. 8)7

[ Voor 37% gewijzigd door r_255 op 11-08-2022 23:40 ]

Ik snap computers, het is alleen jammer dat ze mij niet helemaal begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyC
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 10-06 00:19
xileS schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:53:
Wellicht aan te raden om bij onderhoud bij VM de fiets in EU stand te zetten?
Maakt niet uit, alle ritten data wordt geregistreerd (ook als je de app niet gebruikt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-07 21:59
Kan ik de factuur van mijn zelf gekochte geperforeerde remschijven bij VanMoof indienen nu? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• [911]
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:39
r_255 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 17:58:
Verder nog even de val schade weg gewerkt met de wonder spuitbus van de action ( mat zwarte velgen lak )
Als je VanMoof tijdens een bezoekje vraagt om het bij te spuiten willen ze dat ook wel voor je doen. Zij gebruiken de mat zwarte spray van Motip. Deze dus: https://www.bestel-verf.n...lye-zwart-spuitbus-500-ml

Fijn al die jaloerse mensen. Ik kwam deze net tegen op straat. Al die haat artikelen in de media vergoelijken dit soort gedrag. Van de week kreeg ik ook al van een mevrouw de reactie, 'zeker weer zo'n VanMoof hè? Oh ja, ook nog een elektrische' :r Ze bekritiseerde mijn parkeren naast het fietsenrek terwijl ze zelf haar fiets aan de andere kant er ook naast plaatst |:(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TCQjNPsxZbjTCgTTc5oduFGJI5M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a4Bg2bY81gulTCoTtYvb7J9A.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door [911] op 17-08-2022 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-07 10:44

Nyarlathotep

Crawling Chaos

maxnl schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 13:05:
[...]

Waarom niet binnen garantie?
Batterij zou 800 oplaadcycli mee moeten gaan volgens de voorwaarden, en lijkt me stug dat je daar al aan zit.
De fiets heb ik gekregen, zonder bon. Vandaar dat ik gewoon moet betalen. Ik zelf al de zadelpen moeten vervangen omdat deze niet op zijn plek bleef.
Ik wil eigenlijk weer een gewone fiets, en deze verkopen (eventueel na vervangen accu). Vandaar mijn vraag...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 14:29:
[...]

De fiets heb ik gekregen, zonder bon. Vandaar dat ik gewoon moet betalen. Ik zelf al de zadelpen moeten vervangen omdat deze niet op zijn plek bleef.
Ik wil eigenlijk weer een gewone fiets, en deze verkopen (eventueel na vervangen accu). Vandaar mijn vraag...
Als je de fiets gekregen hebt, moet je naar mijn weten ook gewoon garantie krijgen. Je hebt toch een eigendomsbewijs van VanMoof en zij kunnen de productiedatum zien. Als dat nog geen 2 jaar geleden is, heb jij naar mijn weten gewoon garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
EasyC schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 00:53:
[...]

Maakt niet uit, alle ritten data wordt geregistreerd (ook als je de app niet gebruikt).
Hmm, data hoe hard je gaat bedoel je? Ik kan toch ook prima op eigen kracht 33 fietsen? Of zien ze een log wanneer je naar EU en VS switcht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-07 16:58
foutje.. ;w

[ Voor 200% gewijzigd door Bruzski op 15-08-2022 00:46 ]

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [911]
Je kunt de S5/A5 nu proefrijden. Deze week is al volledig volgeboekt. Vanaf dinsdag is de S5 pas te bereiden, de A5 één dag eerder. Heeft iemand 'm al geboekt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zL4EkHi2kWjhRJq8LGAh1kAoBdg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/s32YfHzyeE5U4qrmy0gZg2Vu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XdI4tYL4u8ncsxJEdC7DuHEB9pY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G6BbJ9cdqXVipoAIzN9hZuSG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
Ik zie dat je nu ook testritten kan doen bij bepaalde fietsenwinkels die met VanMoof samenwerken, nice! Hierdoor zijn er in totaal 17 locaties waar je kan testen.

https://www.vanmoof.com/en-NL/test-rides

Tip voor wie in Amsterdam wil proefrijden en met de auto komt: kies de (nieuwe) locatie in Amsterdam-West, daar kan je vrij parkeren.

[ Voor 24% gewijzigd door oscarwashere op 15-08-2022 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
Helaas, in de beide Maastricht locaties alleen maar de S3 en X3, nog niet de S5 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
mattrob schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:10:
Helaas, in de beide Maastricht locaties alleen maar de S3 en X3, nog niet de S5 ...
Zelfs de service hub in Eindhoven heeft alleen nog maar een S3/X3. Denk dat ze de S5/A5 alleen nog maar in Amsterdam hebben. Ik ga eens een testrit boeken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MGSneaky
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 24-03-2023
Na enkele weken deze thread, en de rest van het internet afgelurkt te hebben toch besloten de S3 te bestellen. Hoewel ik ietwat angstig was voor nare ervaringen, is tot nu toe alles vlekkeloos verlopen. Het design van de fiets en de gimmick ervan was toch mooier dan de angst voor slechte onderdelen en klantenservice gezeur.

Bezorging zou volgens VanMoof pas eind augustus gebeuren, maar toch afgelopen vrijdag al een mail gekregen dat 'ie onderweg was. Netjes bezorgd via Extra@Home volgens 't beloofde tijdvak. Samen met de bezorger ook de trap opgetild, dus dat was prima! De doos lag wel ondersteboven in de wagen van de bezorger, samen met een hoop andere, niet gezekerde, 25KG+ meuk, dus wat verpakking betreft, heeft VanMoof dat goed gedaan, want niets was beschadigd of krom.

Het uitpakken en installeren was in een klein halfuurtje gedaan. Leuk dat je alle gereedschap erbij krijgt samen met een prima handleiding. Het enige wat de handleiding niet vermelde is dat je de bouten bij het stuur wel eerst los moet maken voordat je het stuur recht gaat zetten, deze zaten bij mij goed strak. Ook moet je de draad van de motor maar een plekje geven? Die van mij was door de stijfheid van de kabel nogal moeilijk in te pluggen en vereiste wat buigwerk om niet tegen het wiel aan te lopen. Ook zaten er op de hele fiets overal olievlekken, dus dat was even een doekje erover heen halen. Maar goed, beter genoeg smering dan te weinig 🙃. Die herbruikbare tiewraps zijn ook erg handig en ga ik zeker bewaren. Ik had wel echt constant het gevoel gehad dat het wel makkelijk was iets te slopen bij het installeren. Qua stevigheid kwam het niet écht top over, maar eenmaal in elkaar voelt de fiets zeker stevig en gaat deze zonder problemen door de Haagse hobbelstraatjes hier.

Helaas wel firmware 1.8.1 gekregen uit de doos, dus het wordt maar 32 km/h fietsen. Nog steeds hard zat. App werkt prima, mijn grootste angst was dat het unlocken met de telefoon een hoop gedoe was, zoals in de filmpjes van Bright werd verteld maar ik heb daar totaal geen gedoe mee gehad. Qua gevoeligheid staat de slider in de app op de op 1 na gevoeligste instelling,  1 meter van de fiets vandaan werkt het al niet meer, dus ook dat is geen probleem. Ik heb de S21 Ultra, dus your milage may vary.

Enige minpunt is wel de lak, die is echt ruk. ik had 1 kras op het achterspatbord gekregen, maar lakstift erover en je ziet het niet meer.

Mocht 'ie voor de 1000km uit elkaar donderen, dan lees je dat ook wel. Maar voor de mensen die net als ik heel erg twijfelen wou ik wel mijn positieve ervaring delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:25
Zou dit ook te bestellen zijn voor de vanmoof? Je e-bike kan 50 procent sneller..
https://nlscomponents.com/collections/speedi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
HBO88 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 18:43:
Zou dit ook te bestellen zijn voor de vanmoof? Je e-bike kan 50 procent sneller..
https://nlscomponents.com/collections/speedi
Voor zover ik weet werkt een VanMoof niet met het magneet principe.

Best een duur dingetje voor een plastic omhulsel en een tandwieltje met een magneet erin. De techniek erachter is wel weer leuk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• oscarwashere
De eerste 'echte' foto's van de S5 en A5 zijn gepost op Facebook, door een select groepje Moofers die de fiets al mochten uitproberen.

Echt hun mening geven doen ze beperkt, met hier en daar 'is nog niet het eindproduct' opmerkingen. Zo zouden de lasnaden nog met de hand zijn gemaakt, terwijl dit straks door een robot zal worden gedaan, aldus een tester. Het schakelen daarentegen zou wel vlekkeloos moeten gaan dit keer, zonder gerammel of gehaper. Verder zou het in de testversie van de bijbehorende VanMoof App met het bekende trucje niet meer mogelijk zijn de regio waarin je rijdt aan te passen.

Voor degene zonder Facebook, hier hun foto's:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2MZxaiIrHRSLDVvZcQ2lUmtZvwQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vv4hAslDpRhpnlTUCojSdNu5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wYjFDPOXQoxsZ2MKmWoy4_gURQ0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sRE7MjGpttjKu0iIxMWN3XWK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qukO2OE7MHjA9dM-mo1vEPeGbHo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TetN3o2jaOhI7WE568O211yB.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hymoCDz_S5yfOmKC1Egxda35ZWg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c2tfOD99YpKNHLl8hjaFWcxv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YtO1z-qo9dSZrqFM5xMXvRVSNBk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MnqhnFKR1XZWiDFC6ggWRjIV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eNIUoghmKxrv86urRAn9cQrur_M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w55PCg3dJIUhNc5aQWFK5aVQ.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H45zwO3xnHtlVEmApyjeigrL3X8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nd61VB8cq41mLSxyQXWEvkHn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HufWmE-GRQrW3PxxbUvsWJ9SSdQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q4P1CKnwnRBl1w27fPlxEZHV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FJETGaHYBRotGDwr1EQjwKvwydU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XRMbPxvOJNWrzgz4C0n6mKRv.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Channelmaster
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-07 23:53
oscarwashere schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 00:01:
De eerste 'echte' foto's van de S5 en A5 zijn gepost op Facebook, door een select groepje Moofers die de fiets al mochten uitproberen.
De S5 is op veel punten een achteruitgang: Kleiner frame (elke cm telt voor mij), geen display, geen donkere kleur en lijkt nog gehandicapt te zijn ook.

Ik hou mijn S3 als geliefd collectorsitem 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:03

Echt hun mening geven doen ze beperkt, met hier en daar 'is nog niet het eindproduct' opmerkingen. Zo zouden de lasnaden nog met de hand zijn gemaakt, terwijl dit straks door een robot zal worden gedaan, aldus een tester. Het schakelen daarentegen zou wel vlekkeloos moeten gaan dit keer, zonder gerammel of gehaper. Verder zou het in de testversie van de bijbehorende VanMoof App met het bekende trucje niet meer mogelijk zijn de regio waarin je rijdt aan te passen.

Voor degene zonder Facebook, hier hun foto's:
Bedankt voor het delen van de foto’s, heb inderdaad geen FB.

De S5 is op een aantal punten een vooruitgang: Kleiner frame vind ik fijn en de kleur spreekt mij ook aan, is weer eens wat anders.

Maar zolang mijn S3 (2021) mij niet in de steek laat blijf ik deze met plezier rijden,

Verder net de iOS update (22.4)van VM geïnstalleerd. Bied nu Portrait/landscape mogelijkheid of was dat al zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epipremnun
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-09-2022
Ik bracht mijn (6 maanden oude) Outlet X3 afgelopen vrijdag naar de Houthavens met error 6, 17 en 20 (accu-issues) en er werd beloofd dat hij de volgende dag weer klaar zou zijn. Ik heb daarna 3x moeten chasen via customer support, kreeg gister nog een bevestiging dat de reparaties waren gedaan & hij enkel nog door quality check moest. Vandaag, na nog een keer chatten en vragen, kwam de vernietigende mail:

We regret to have to inform you that during the repair we have discovered structural frame damage on your bike. Unfortunately the damages found on your frame impair the structural integrity of your bike, which makes the bike no longer save to ride or store. Regrettably this makes your bike unrepairable.

Tikkie sprakeloos, even broeden op de juiste reactie. Ik krijg geen uitleg en enkel het aanbod van 20% korting op een nieuwe fiets of €250,- 'recycle' waarde op wat er over is van mijn fiets. Iemand ervaringen, tips, where to even begin? Slim dat je ze niet meer kunt bellen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:56

Snow_King

Konijn is stoer!

Mijn S3 uit sep 2021 met 800km op de teller geeft sinds vanmorgen err 6, 17 en 21.

Dat wordt een ritje naar Eindhoven, want dit gaat een reboot niet meer oplossen.

Ik dacht dat ik wellicht de dans zou ontspringen, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
epipremnun schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 19:28:
Ik bracht mijn (6 maanden oude) Outlet X3 afgelopen vrijdag naar de Houthavens met error 6, 17 en 20 (accu-issues) en er werd beloofd dat hij de volgende dag weer klaar zou zijn. Ik heb daarna 3x moeten chasen via customer support, kreeg gister nog een bevestiging dat de reparaties waren gedaan & hij enkel nog door quality check moest. Vandaag, na nog een keer chatten en vragen, kwam de vernietigende mail:

We regret to have to inform you that during the repair we have discovered structural frame damage on your bike. Unfortunately the damages found on your frame impair the structural integrity of your bike, which makes the bike no longer save to ride or store. Regrettably this makes your bike unrepairable.

Tikkie sprakeloos, even broeden op de juiste reactie. Ik krijg geen uitleg en enkel het aanbod van 20% korting op een nieuwe fiets of €250,- 'recycle' waarde op wat er over is van mijn fiets. Iemand ervaringen, tips, where to even begin? Slim dat je ze niet meer kunt bellen.....
Weet jij iets van de schade af? Zo niet, zal ik vragen of ze zeker weten dat het niet bij hun is gebeurd, aangezien je de fiets al tijdje kwijt bent en al gerepareerd zou zijn. Ik zal het iig niet gelijk accepteren, zonder verdere bewijs of uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

epipremnun schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 19:28:

Je hebt 2 jaar garantie, ook op een outletfiets. Dat betekent simpelweg gratis een nieuwe fiets.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
xileS schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 19:43:
Weet jij iets van de schade af? Zo niet, zal ik vragen of ze zeker weten dat het niet bij hun is gebeurd,
Zou me eerder afvragen of die schade er niet al zat bij de koop van de fiets.
Volgens een eerdere post ging het om een outletfiets met "middelgrote schade".
Die ook al 500+ km gereden had, dus het zullen wel geen krasjes van het transport zijn geweest.

[ Voor 11% gewijzigd door maxnl op 16-08-2022 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
maxnl schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 19:49:
[...]

Zou me eerder afvragen of die schade er niet al zat bij de koop van de fiets.
Volgens een eerdere post ging het om een outletfiets met "middelgrote schade".
Die ook al 500+ km gereden had, dus het zullen wel geen krasjes van het transport zijn geweest.
Ook nog mogelijk idd. Vind het iets te simpel gedacht dat het gelijk schuld is van consument. Stel gewoon de juiste vragen en geef aan dat je er niet mee eens bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epipremnun
Klopt - maar er zat weinig (uiterlijke) schade op de fiets toen ik hem binnen kreeg.

Ik heb op 1 juli een val gemaakt door vol te remmen toen ik werd afgesneden. Daardoor zaten er wat krassen op m’n stuur, maar de fiets heeft het tot afgelopen donderdag goed gedaan - toen begon tijdens het laden ineens het alarm te piepen, minuten lang, en daarna errors 6, 17 en 20. Gelijk ingeleverd en nu pas terugkoppeling en dan dit bericht, het voelde al niet goed nadat er vrijdag was gezegd dat het een easy fix zou zijn en ik vervolgens niks hoorde.. Die lullige schaafplekken op het stuur zijn natuurlijk mijn grootste vijand op het moment.

Ik heb echt met veel plezier gebruik gemaakt van de fiets, maar als ik word gedwongen een nieuwe te kopen met deze oplossing (20% korting en levering in december?) betwijfel ik of ik nog wil Moofen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-06 13:50

_serial_

and there was silence

epipremnun schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 20:57:

Ik heb echt met veel plezier gebruik gemaakt van de fiets, maar als ik word gedwongen een nieuwe te kopen met deze oplossing (20% korting en levering in december?) betwijfel ik of ik nog wil Moofen..
Las ik het nu goed, krijg je alleen 20% korting op een nieuwe fiets of 250EUR aangeboden voor je fiets?
Of krijg je een nieuwe fiets en daar 20% korting op? Het komt mij nu beetje verwarrend over.

somewhere there was silence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epipremnun
_serial_ schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 21:05:
[...]

Las ik het nu goed, krijg je alleen 20% korting op een nieuwe fiets of 250EUR aangeboden voor je fiets?
Of krijg je een nieuwe fiets en daar 20% korting op? Het komt mij nu beetje verwarrend over.
Komt-ie:

We can offer you a discount voucher of 20% on a new S3 or X3. With this, we will not charge you for any expenses made and will go ahead and recycle your damaged bike.

If you decide against purchasing a new bike, we can offer you a buy out for the parts of the bike that can be reused. In this case, this will only be Smart Cartridge. We are not allowed to reuse moving parts or batteries from a bike that has been severely damaged by an external force. Therefore, the rest of the bike will have to be recycled. Deducting the costs of processing your request and recycling your bike responsibly, we can pay you 250 Euro in exchange for the bike.

En de eerstvolgende leverdata van X3’s zijn in november/december 👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_

_serial_

and there was silence

epipremnun schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 21:08:
[...]

Komt-ie:

We can offer you a discount voucher of 20% on a new S3 or X3. With this, we will not charge you for any expenses made and will go ahead and recycle your damaged bike.

If you decide against purchasing a new bike, we can offer you a buy out for the parts of the bike that can be reused. In this case, this will only be Smart Cartridge. We are not allowed to reuse moving parts or batteries from a bike that has been severely damaged by an external force. Therefore, the rest of the bike will have to be recycled. Deducting the costs of processing your request and recycling your bike responsibly, we can pay you 250 Euro in exchange for the bike.

Dank je voor de uitleg. Nu is het duidelijk.

Lijkt mij inderdaad niet dat je daar mee akkoord moet gaan. Je mag van een fiets best verwachten dat ze bij een gewone val niet onherstelbaar beschadigd raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
en waarom dan geen 20% korting op de S5? VInd dit maar een hele slechte deal. En idd, laat ze maar bewijzen, met foto's, wat er precies mis mee is.

Je levert je fiets in voor reparatie en je krijgt hem helemaal niet meer terug. Mag dat wel?
Als hij niet te maken is, of je kiest er voor om niet te laten maken, dan moet je gewoon de defecte fiets terugkrijgen. DIt is omgekeerde wereld.
Als mijn auto niet meer door de APK heen komt, mag ik hem gewoon terug.

[ Voor 7% gewijzigd door HBO88 op 16-08-2022 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epipremnun
HBO88 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 21:15:
en waarom dan geen 20% korting op de S5? VInd dit maar een hele slechte deal. En idd, laat ze maar bewijzen, met foto's, wat er precies mis mee is.

Je levert je fiets in voor reparatie en je krijgt hem helemaal niet meer terug. Mag dat wel?
Als hij niet te maken is, of je kiest er voor om niet te laten maken, dan moet je gewoon de defecte fiets terugkrijgen. DIt is omgekeerde wereld.
Als mijn auto niet meer door de APK heen komt, mag ik hem gewoon terug.
Foto’s hangen onderaan de mail - ik voeg ze hier toe.

En ik mag de fiets terug, maar dan moet ik eerst een waiver tekenen waardoor VM niet meer aansprakelijk is voor “all consequences that could result from riding or storing your bike”.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GlOJQZqtFemI-piQLPk6ot1bEgk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cdgKXPKr1GJnA85wI7TKlQpV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikjuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-07 09:37
Een klein krasje ….? Heel raar verhaal van VM

MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_

_serial_

and there was silence

epipremnun schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 21:43:
[...]
Foto’s hangen onderaan de mail - ik voeg ze hier toe.
Lijkt wel een breuk op de lasnaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:51

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

_serial_ schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 22:03:
[...]

Lijkt wel een breuk op de lasnaad.
Een compleet gat...

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

[911] schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 12:25:
[...]

Als je VanMoof tijdens een bezoekje vraagt om het bij te spuiten willen ze dat ook wel voor je doen. Zij gebruiken een zwarte spray van Motip. Deze dus: https://www.bestel-verf.n...lye-zwart-spuitbus-500-ml

Fijn al die jaloerse mensen. Ik kwam deze net tegen op straat. Al die haat artikelen in de media vergoelijken dit soort gedrag. Van de week kreeg ik ook al van een mevrouw de reactie, 'zeker weer zo'n VanMoof hè? Oh ja, ook nog een elektrische' :r Ze bekritiseerde mijn parkeren naast het fietsenrek terwijl ze zelf haar fiets aan de andere kant er ook naast plaatst |:(

[Afbeelding]
Wat een ongelofelijk sneu voorbips land is Nederland aan het worden. Maar eens een artikeltje aan gaan wijden. Ik hoorde via via dat er nu dus ook al een cancel culture is tegen electrische fietsen...dit is dus het bewijs dat er een groep collectief gek aan het worden is.

M.b.t. de spuitbus welke versie...semi gloss lijkt me zo het beste?

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-05-2024

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

epipremnun schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 21:08:
[...]

Komt-ie:

Is het nou dan omdat je de schade zelf hebt veroorzaakt er geen garantie is vanuit VM?
Ben je niet verzekerd tegen diefstal en schade? Bij Univé krijg ik 3 jaar lang tot maximaal de aanschafwaarde vergoed bij diefstal, vandalisme of eigen beschadigingen.
Kijk eens in je polisvoorwaarden!

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

….
Zal wel niet een ad random gekozen groepje zijn, of kritische S3 gebruikers!

Ik vind het gedeelte bij de crank er heel rommelig en niet als een mooi aansluitend geheel eruit zien. Of lijkt dat alleen zo op de foto?

En het laadpunt lijkt bovenop de achterbrug te zitten en wordt afgedicht met een rubber dopje. Tenzij ik dit verkeerd heb, is de eerste designFU al gevonden…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T1suAyf8XOOjV-4vbH4qQJKnZvo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tq3zhaggNcz49aLvtguveYX3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Eddy 6 pack op 17-08-2022 10:32 ]

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAMDERETRIEVER
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-10-2023
Mijn vanmoof S3 is compleet dood, na ongeveer 3,500 kilometers gaat deze niet meer aan. Nu net een jaar oud. Er komt een doos aan om deze te verzenden naar het reparatie centrum maar dit gaat weer twee weken duren.

Mijn problemen met de Van Moof (service) afgelopen jaar:

Drie maanden wachten op een terugbetaling (pas ontvangen na een ingebrekestelling per post te versturen)
Kickslot kapot (zelf vervangen)
Cartride kapot (zelf vervangen), weken op dit onderdeel moeten wachten.

Ik begin toch wel echt spijt te krijgen van mijn aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
litebyte schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 00:58:
[...]

Wat een ongelofelijk sneu voorbips land is Nederland aan het worden. Maar eens een artikeltje aan gaan wijden. Ik hoorde via via dat er nu dus ook al een cancel culture is tegen electrische fietsen...dit is dus het bewijs dat er een groep collectief gek aan het worden is.

M.b.t. de spuitbus welke versie...semi gloss lijkt me zo het beste?
Ik vond het ook al behoorlijk bizar dit te zien.

Het is de matte versie. Ik zal mijn post even aanpassen. Deze wordt gebruikt voor het stuur, de remmen en overige zwarte delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

[911] schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:25:
[...]

Ik vond het ook al behoorlijk bizar dit te zien.

Het is de matte versie. Ik zal mijn post even aanpassen. Deze wordt gebruikt voor het stuur, de remmen en overige zwarte delen.
Ah, okay. Wij hebben wat lak schade, niet door vallen of stoten....maar door het kettingslot (in een stoffen hoes... 8)7 ) schijnt de lak niet tegen te kunnen....dit is op het frame, weet je ook welke verf/kleur ze gebruiken voor het frame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_255
  • Laatst online: 20:49
goed(koop) alternatief voor de motip mat zwart is :
https://www.action.com/nl-nl/p/cc-velgen-spuitverf/

Droogt ook nog eens waar je bij staat.

@epipremnun
Heel zuur dit, zelf de parts op marktplaats knallen lijkt me dan een betere optie.

Weet iemand trouwens de gebruikte wand diktes van het frame ?
Als ik op de buis van het matrix frame zachtjes tik klinkt het als heeeel dun. Zo dun dat je denkt, nee dat kan toch niet....

Ook jammer dat het 5 frame nog weer kleiner is geworden of ben ik de enige die met zijn maatje 43 in de bocht het voorwiel raakt ? Wat dat betreft is pedaal hoogte van een S3 nou ook niet om over naar huis te schrijven.

[ Voor 63% gewijzigd door r_255 op 17-08-2022 12:13 ]

Ik snap computers, het is alleen jammer dat ze mij niet helemaal begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Eddy 6 pack schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:30:
[...]

Zal wel niet een ad random gekozen groepje zijn, of kritische S3 gebruikers!

Ik vind het gedeelte bij de crank er heel rommelig en niet als een mooi aansluitend geheel eruit zien. Of lijkt dat alleen zo op de foto?

En het laadpunt lijkt bovenop de achterbrug te zitten en wordt afgedicht met een rubber dopje. Tenzij ik dit verkeerd heb, is de eerste designFU al gevonden…

[Afbeelding]
Zal mij sterk verbazen of de 5 serie ook zo goed gaat verkopen als de 3 - en goed is relatief, want VM schijnt veel hogere verkoopcijfers te hebben verwacht van de 3 serie. Nu komen ze overigens nog met een limited edition van de 3.Al zie ik de a5 in Jpaan wel goed doen (mede omdat dit 'unieke' model frame al decennia standaard is in Japan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [911]
litebyte schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:57:
[...]
Ah, okay. Wij hebben wat lak schade, niet door vallen of stoten....maar door het kettingslot (in een stoffen hoes... 8)7 ) schijnt de lak niet tegen te kunnen....dit is op het frame, weet je ook welke verf/kleur ze gebruiken voor het frame?
Die weet ik helaas niet. Misschien even via de chat van VanMoof vragen? Als je het weet hoor ik het graag.
xileS schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:40:
[...]
Al die vouwsloten spreken mij niet echt aan, denk dat ik koppig genoeg alsnog voor zo'n Abus kettingslot ga en de paar krasjes voor lief neem.
@xileS, hierboven heb je dus een antwoord op je vraag. Misschien kan @litebyte een foto maken?
r_255 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:59:
Weet iemand trouwens de gebruikte wand diktes van het frame ?
Als ik op de buis van het matrix frame zachtjes tik klinkt het als heeeel dun. Zo dun dat je denkt, nee dat kan toch niet....
Even de voor- of achterlamp eraf halen, dan kun je het zo opmeten.

Mocht je het niet exact hoeven te weten dan voldoet onderstaande afbeelding misschien ook wel ;)

YouTube: VanMoof S3 | How to install the front carrier
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TH2caHfzIqcKdPdZ6nwCVCTSUvw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hcDpVvwDtYq6H6bf4eUgkqUx.png?f=fotoalbum_large
r_255 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:59:
Ook jammer dat het 5 frame nog weer kleiner is geworden of ben ik de enige die met zijn maatje 43 in de bocht het voorwiel raakt ? Wat dat betreft is pedaal hoogte van een S3 nou ook niet om over naar huis te schrijven.
Het voorwiel raak ik nooit met m'n voeten. Wel heb ik dat de trapper inderdaad wat laag staat en je gemakkelijk de stoep raakt.

[ Voor 11% gewijzigd door [911] op 17-08-2022 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
[911] schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 12:44:
[...]

@xileS, hierboven heb je dus een antwoord op je vraag. Misschien kan @litebyte een foto maken?
Haha. Ik heb al een Abus kettingslot in gebruik, tot nu toe nog niks opvallend gezien. Maar ik ga wel altijd voor de zekerheid voorzichtig met de slot om als die tegen de fiets aan komt.
Mijn vrouw heeft een kettingslot van Axa/Cortina gehaald voor haar X3, stof daarvan lijkt wel zachter. Ik denk dat die minder snel gaat krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:07

mphilipp

Romanes eunt domus

litebyte schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 00:58:
[...]
Ik zou mij er niet druk over maken. Slecht voor je hart. We leven in een vrij land, dus iedereen kan overal commentaar op hebben. Live with it, het gaat toch niet weg.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

_serial_ schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 21:12:
[...]
Lijkt mij inderdaad niet dat je daar mee akkoord moet gaan. Je mag van een fiets best verwachten dat ze bij een gewone val niet onherstelbaar beschadigd raakt.
Definiëer 'gewone val'. Ik wist niet dat er categorieën waren.

Voor wat garantie betreft heb je normaal gebruik etc. Maar zodra je praat over ongevallen, kun je toch niet verwachten van een bedrijf dat ze je alles gaan vergoeden? De fiets was een Outlet model, dus al tweedehands. Daar krijg je een ongeval mee en vervolgens doet ie het niet meer. Is dat de schuld van Van Moof of van de klant? Geen van beide eigenlijk, want ik ga er niet vanuit dat iemand expres een ongeluk maakt. Maar het is ook niet de schuld van VM dat de fiets nu blijkbaar total loss is. Of hun aanbod redelijk is durf ik niet te zeggen, maar de schade is niet door VM veroorzaakt natuurlijk. Tenminste, daar moet je vanuit gaan.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

mphilipp schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:46:
[...]

Ik zou mij er niet druk over maken. Slecht voor je hart. We leven in een vrij land, dus iedereen kan overal commentaar op hebben. Live with it, het gaat toch niet weg.
Ik schrijf het van me af, dat heeft meer nut. :) Dat je idioten hebt die om een statement te willen maken iemand anders zijn bezit vernielen, dat zal altijd blijven. Dat het meer en meer geaccepteerd wordt in NL 'jammer dan had je je fiets daar maar niet neer moeten zetten' is een treurige ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

xileS schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 12:58:
[...]

Haha. Ik heb al een Abus kettingslot in gebruik, tot nu toe nog niks opvallend gezien. Maar ik ga wel altijd voor de zekerheid voorzichtig met de slot om als die tegen de fiets aan komt.
Mijn vrouw heeft een kettingslot van Axa/Cortina gehaald voor haar X3, stof daarvan lijkt wel zachter. Ik denk dat die minder snel gaat krassen.
Het slot is een Axa ART in een stoffen hoes, die zit rondom de zadelpen hangt aan de voorzijde tegen het frame,. niet het plastic slotomhulsel maar hoes zelf. Dat schuurt af en toe en veroorzaakt krassen, Dat is bij m'n sparta transport fiets nooit gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

litebyte schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 17:34:
[...]
Dat het meer en meer geaccepteerd wordt in NL 'jammer dan had je je fiets daar maar niet neer moeten zetten' is een treurige ontwikkeling.
Dat is ook een beetje onzin naar mijn idee. Ik weet niet wie dat allemaal zegt, maar het is zeer zeker geen meerderheid. Het is gewoon een teken dat het veel te goed gaat met een land (of met de wereld, maar dat is twijfelachtig op dit moment). Mensen hebben teveel tijd om over onzinnige dingen na te denken. Het zal er wel aan liggen waar je woont oid, want ik heb echt nog nooit een negatief commentaar gehad op mijn S3. Ik heb gelezen dat er een stel mafklappers zijn die het hebben van een elektrieke fiets vervelend vinden en dat VM niet duurzaam genoeg is. Nou ja, dat is hun goed recht. Ik heb een motorfiets met een 1.6L 6 cilinder motor eronder. Daar zullen ze ook wel wat van vinden. No fucks are given...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

mphilipp schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 17:42:
[...]

Dat is ook een beetje onzin naar mijn idee. Ik weet niet wie dat allemaal zegt, maar het is zeer zeker geen meerderheid. Het is gewoon een teken dat het veel te goed gaat met een land (of met de wereld, maar dat is twijfelachtig op dit moment). Mensen hebben teveel tijd om over onzinnige dingen na te denken. Het zal er wel aan liggen waar je woont oid, want ik heb echt nog nooit een negatief commentaar gehad op mijn S3. Ik heb gelezen dat er een stel mafklappers zijn die het hebben van een elektrieke fiets vervelend vinden en dat VM niet duurzaam genoeg is. Nou ja, dat is hun goed recht. Ik heb een motorfiets met een 1.6L 6 cilinder motor eronder. Daar zullen ze ook wel wat van vinden. No fucks are given...
mphilipp schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 17:42:
[...]

Ik geef nergens aan dat het om een meerderheid gaat, ik geef aan dat het meer en meer geaccepteerd/normaal gevonden wordt, mede door een toename. Het is verandering van normen en waarden. Toen bij de buren van ons in Nederland de goed op slot staande bakfiets van 4000,- Euro werd gejat en de politie geeft aan dat je zo'n fiets ook 's avonds niet op straat moet laten staan, dan geeft dat wat aan. En eigenlijk iets heel treurigs, wat nog teuriger is dat velen er in Nederland niet meer van opkijken

En het heeft niets te maken met hoe goed het met ons gaat, er zijn tal van landen waar het ook goed gaat en waar de toename van dit soort gedrag/reacties hierop nog steeds als idioot worden gezien. zoals onze buren zeiden: je beseft het pas zelf goed als je het zelf overkomt hoe de achteruitgang gaat.

Ik laat het hierbij - dit soort discussies horen op andere plekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

litebyte schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 18:37:
Toen bij de buren van ons in Nederland de goed op slot staande bakfiets van 4000,- Euro werd gejat en de politie geeft aan dat je zo'n fiets ook 's avonds niet op straat moet laten staan, dan geeft dat wat aan.
Hmmm...dan heb je een hele rare agent denk ik. Nog steeds niet een 'normale' opmerking, ook niet/zeker niet van een agent.

Maar goed...laat maar ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Eddy 6 pack schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:30:
[...]
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit voor aansluiten van toekomstige accessoires zou zijn, zoals wellicht een externe batterij (powerbank).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1BckLCUt1SDmK9tSI9cwY2cxl5I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JDXmWxNzLc3Tr3Y3FFfx2WJ0.webp?f=fotoalbum_large

Alhoewel op de productpagina een elektriciteit-icoontje te zien is op het klepje, kan dit ook nog oplader beteken. Of alsnog de powerbank... Wie zal het zeggen. Onder het stuur zit ook nog een aansluiting waarvan we de functie nog niet kennen. Vermoedelijk voor het opladen van je telefoon welke je bovenop het stuur kan monteren d.m.v. de geïntegreerde houder..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hOuLIiEPD0U8H6mbh7hdFBA1Xgw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/w7FabUGPkFUoQw8r9mibKt6j.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_

_serial_

and there was silence

mphilipp schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:04:
[...]

Definiëer 'gewone val'. Ik wist niet dat er categorieën waren.

Voor wat garantie betreft heb je normaal gebruik etc. Maar zodra je praat over ongevallen, kun je toch niet verwachten van een bedrijf dat ze je alles gaan vergoeden? De fiets was een Outlet model, dus al tweedehands. Daar krijg je een ongeval mee en vervolgens doet ie het niet meer. Is dat de schuld van Van Moof of van de klant? Geen van beide eigenlijk, want ik ga er niet vanuit dat iemand expres een ongeluk maakt. Maar het is ook niet de schuld van VM dat de fiets nu blijkbaar total loss is. Of hun aanbod redelijk is durf ik niet te zeggen, maar de schade is niet door VM veroorzaakt natuurlijk. Tenminste, daar moet je vanuit gaan.
Niet mee eens, een fiets van 2K+ (outlet doet er wat mij betreft niet toe, er zit gewoon garantie op) kan door een val wat mij betreft niet zomaar tot een waarde van 250 gereduceerd worden.

Als er een aanrijding aan vooraf ging waardoor het frame helemaal scheef en krom is, dan zou er zelfs nog meer waarde over moeten blijven dan 250 euro.

Misschien verschillende we daar van mening, dat is prima, maar ik vind het aanbod van VM bijzonder teleurstellend, en dan is de onderbouwing van VM ook nog eens matig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

_serial_ schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 23:13:
[...]
Niet mee eens, een fiets van 2K+ (outlet doet er wat mij betreft niet toe, er zit gewoon garantie op) kan door een val wat mij betreft niet zomaar tot een waarde van 250 gereduceerd worden.
Ik zou er ook aardig ziek van zijn, maar ik heb nog nooit gehoord van een bedrijf dat mij geld geeft voor een product dat ik zelf om zeep geholpen heb. Dat het een ongeval betreft waar ik niets aan kan doen, is hun zaak niet. Het is eerder iets voor de verzekering om je schadeloos te stellen.

Bedenk de volgende scenario's:
Je neefje gooit een glas cola over je nieuwe Apple laptop. Laptop stuk. Gaat Mediamarkt of Apple jou geld geven voor je kapotte laptop?
Je koopt een tweedehands auto. Die rij je na een jaartje in de prak. Krijg je nou nog geld van de dealer?

Ik wil niet naar doen ofzo, maar heel strikt genomen doet VM helemaal niets fout. Je hebt een ongeluk met je fiets die vervolgens stuk is. Je laat 'm repareren en zij constateren een krom frame oid. Einde fiets. En nu moeten ZIJ gaan betalen? Probeer de verzekering eens. Meer kans.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:56
mphilipp schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 23:41:
[...]

Ik zou er ook aardig ziek van zijn, maar ik heb nog nooit gehoord van een bedrijf dat mij geld geeft voor een product dat ik zelf om zeep geholpen heb. Dat het een ongeval betreft waar ik niets aan kan doen, is hun zaak niet. Het is eerder iets voor de verzekering om je schadeloos te stellen.

Bedenk de volgende scenario's:
Je neefje gooit een glas cola over je nieuwe Apple laptop. Laptop stuk. Gaat Mediamarkt of Apple jou geld geven voor je kapotte laptop?
Je koopt een tweedehands auto. Die rij je na een jaartje in de prak. Krijg je nou nog geld van de dealer?
Misschien niet van je dealer, maar er is nog zoiets als waarde van het wrak, en ofwel neem je dan afstand van de auto, ofwel betaalt de verzekering de geschatte waarde minus de wrakwaarde.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• [911]
_serial_ schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 23:13:
[...]
Misschien verschillende we daar van mening, dat is prima, maar ik vind het aanbod van VM bijzonder teleurstellend, en dan is de onderbouwing van VM ook nog eens matig.
Je zou eens moeten weten wat een schadebedrijf voor een tweedehands schadeauto geeft. Net zo'n teleurstellend bod, zo niet teleurstellender. Zelf alle onderdelen verkopen levert echt meer geld op maar kost je ook de nodige tijd.

Misschien kun je nog ergens een tweedehands frame opsprokkelen en alles overzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strietboy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-06 13:56
Ik zit in dubio (al een tijdje) om een a5 te bestellen. Gaan hem niet veel gebruiken meer voor in wijk en soms supermarkt ofzo.
Kan wel overal codes vinden voor 100 korting op accessoires en begreep dat dat ook moest werken voor bestellen van een a5 of s5. Echter kan ik nog geen bagagedrager vinden voor de a5 of mand voor voorop. Enig idee wanneer die beschikbaar komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
strietboy schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:35:
Ik zit in dubio (al een tijdje) om een a5 te bestellen. Gaan hem niet veel gebruiken meer voor in wijk en soms supermarkt ofzo.
Kan wel overal codes vinden voor 100 korting op accessoires en begreep dat dat ook moest werken voor bestellen van een a5 of s5. Echter kan ik nog geen bagagedrager vinden voor de a5 of mand voor voorop. Enig idee wanneer die beschikbaar komen?
Helaas is dat nog niet echt bekend, ze zeggen alleen 'binnenkort'. Je kan de €100 korting op dit moment dus eigenlijk alleen gebruiken voor universele accessoires (zoals een kettingslot) of de Peace of Mind dekking.

Leverdatum staat nu op oktober (als je nu besteld), dus wie weet is er tegen die tijd meer bekend. Alleen dan heb je weinig meer aan die code; dat werkt alleen bij bestellen van fiets + extra's tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-07 18:56
Krijg de s5 ook een andere kleur? Want wit is zo standaard beetje saai ook. Btw net mijn S1tje special editie verkocht. En eens kijken wat de prijzen gaan doen van de s3 bij 1450 euro direct buy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
goosche schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 16:26:
Krijg de s5 ook een andere kleur? Want wit is zo standaard beetje saai ook. Btw net mijn S1tje special editie verkocht. En eens kijken wat de prijzen gaan doen van de s3 bij 1450 euro direct buy :)
Je kan de outlet in de gaten houden. Als ze weer met een extra outlet korting (20% extra) komen dat zit je al snel op die bedrag. Ik had dus toen ook een insta buy gedaan, alleen de X3 voor mijn vrouwtje was iets zeldzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
xileS schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 16:44:
[...]

Je kan de outlet in de gaten houden. Als ze weer met een extra outlet korting (20% extra) komen dat zit je al snel op die bedrag. Ik had dus toen ook een insta buy gedaan, alleen de X3 voor mijn vrouwtje was iets zeldzamer.
Op marktplaats zijn ze zo duur bijna nieuw prijs. Ik begrijp dat niet jullie/jij wel? Een S5 in red en gold wil ik wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
goosche schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 17:10:
[...]

Op marktplaats zijn ze zo duur bijna nieuw prijs. Ik begrijp dat niet jullie/jij wel? Een S5 in red en gold wil ik wel hebben.
Op Marktplaats had ik niet eens gekeken, maar zie daar zelfs de lege vanmoof dozen te koop staan 8)7. Ik koop liever bij de outlet bij vanmoof zelf inclusief 2 jaar garantie

https://www.vanmoof.com/shop/outlet_nl_nl/bikes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
xileS schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 17:18:
[...]

Op Marktplaats had ik niet eens gekeken, maar zie daar zelfs de lege vanmoof dozen te koop staan 8)7. Ik koop liever bij de outlet bij vanmoof zelf inclusief 2 jaar garantie

https://www.vanmoof.com/shop/outlet_nl_nl/bikes
Klopt mijn doos voor 35 euro verkocht :9 Gekke lui daar wahhaha S3 1450 direct buy. Laat VM maar eens met die discounts op de nieuwe S3 komen :*) in plaats van een S3 Limited-Edition die 200 euro duurder is. Paar jaar terug verkochten ze de S2 voor 1600 euro. Heeft de s2 eigenlijk een Limited-Edition kan niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
goosche schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 17:52:
[...]

Klopt mijn doos voor 35 euro verkocht :9 Gekke lui daar wahhaha S3 1450 direct buy. Laat VM maar eens met die discounts op de nieuwe S3 komen :*) in plaats van een S3 Limited-Edition die 200 euro duurder is. Paar jaar terug verkochten ze de S2 voor 1600 euro. Heeft de s2 eigenlijk een Limited-Edition kan niks vinden.
Wtf 35 voor een kartonnen doos? But waarom? Ik heb mij S3 doos keurig in stukjes gesneden en bij oud karton gegooid. De X3 outlet doos ligt nog a thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
goosche schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 17:10:
[...]

Dat komt omdat de prijzen van de fiets nogal vaak wisselde de afgelopen weken, in de outlet maar ook nieuw. Ik houd ook een log bij in de topicstarter, maar er waren ook kortingen. Beide hadden kortingsacties of tijdelijke afprijzingen. Als mensen nog vouchers hadden van de referrals konden ze tijdens acties een fiets kopen en na de actie voor iets rond die huidige prijs daarna proberen te verkopen.

En ook andersom, mensen die hem voor duurder hebben gekocht dan hij nu is.

Tot slot spelen levertijden nog mee. Garantie is overdraagbaar, ook zonder factuur, want de fiets staat op je account. Als je hem verkoopt zet je hem over op een ander account. Dus via marktplaats kan je sneller rijden, zonder levertijd en alsnog met garantie.

[ Voor 3% gewijzigd door oscarwashere op 19-08-2022 20:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goosche

Weer een nieuwe accu

[ Voor 7% gewijzigd door goosche op 19-08-2022 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_

_serial_

and there was silence

Sja, ik vind het nog steeds jammer dat ze met de S5/X5 de "display" hebben weggelaten, nog steeds geen uitneembare accu hebben, niets meeverend hebben, en de houding mij eigenlijk iets te sportief is.

Eigenlijk is de S5 / X5 maar een matige upgrade, dit hadden ze beter kunnen doen.

Maargoed, ieder zijn voorkeuren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

_serial_ schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 02:43:
[...]

Sja, ik vind het nog steeds jammer dat ze met de S5/X5 de "display" hebben weggelaten, nog steeds geen uitneembare accu hebben, niets meeverend hebben, en de houding mij eigenlijk iets te sportief is.

Eigenlijk is de S5 / X5 maar een matige upgrade, dit hadden ze beter kunnen doen.

Maargoed, ieder zijn voorkeuren.
Misschien is het nog een pre-productie exemplaar, maar ik vind e.e.a. er goedkoop en slecht afgewerkt uitzien. De nieuwe knoppen lijken van heel goedkoop plastic gemaakt. Dat oplaadpunt op de achterbrug kan maar beter goed waterdicht zijn gemaakt, want ziet er zo uit als een mooi afvoerputje van regen.
Als ik de de standaard zie, ziet dat er zeer fragiel uit, ben benieuwd hoe stevig die nog is na langere tijd in een uitklappen en er ook belasting op is geweest als ie er dan nog niet afgeknapt is.
Lasnaden zijn ook niet mooi.
Persoonlijk vind ik het lelijkste nog het uiterlijk met een mobiel erop. Dan ziet de heel stuursituatie eruit als de ebikes van een paar jaar geleden toen die nog van die uitstekende displays hadden. En die hebben dat inmiddels ook al afgezworen! Giant bijvoorbeeld heeft de display inmiddels al geintegreerd in de stuurpen, zodat die niet eens meer opvalt.

Voor mij zeker geen reden om de S3 te verlaten. Sterker nog, de S3 ziet er veel beter uit! Ik vermoed dat een goed werkende S3 weleens een gewild object kan worden binnen 1 a 2 jaar….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strietboy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-06 13:56
Niemand die iets heeft vernomen wat de telefoonhouder kost bijvoorbeeld?

Wil op zich wel bestellen, maar vind het zonde als ik de code dan nergens aan uit kan geven en eer ik de fiets een keer heb is de bagagedrager en telefoonhouder er vast wel en moet ik die weer los
bestellen.
oscarwashere schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:40:
[...]

Helaas is dat nog niet echt bekend, ze zeggen alleen 'binnenkort'. Je kan de €100 korting op dit moment dus eigenlijk alleen gebruiken voor universele accessoires (zoals een kettingslot) of de Peace of Mind dekking.

Leverdatum staat nu op oktober (als je nu besteld), dus wie weet is er tegen die tijd meer bekend. Alleen dan heb je weinig meer aan die code; dat werkt alleen bij bestellen van fiets + extra's tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
strietboy schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 12:52:
Niemand die iets heeft vernomen wat de telefoonhouder kost bijvoorbeeld?

Wil op zich wel bestellen, maar vind het zonde als ik de code dan nergens aan uit kan geven en eer ik de fiets een keer heb is de bagagedrager en telefoonhouder er vast wel en moet ik die weer los
bestellen.

[...]
Ik denk dat de houder inbegrepen of vast gemonteerd is. Je hebt dan nog een telefoonhoesje van SP Connect nodig welke erop past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
S3 S5 naast elkaar.

Deze fiets is dezelfde prijs.

Is toch veel mooier check die lasnaden <3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schalkkie
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22:53
Ik heb vorige week een nieuw achterwiel geplaatst ivm het doortrappen in de versnellingen. In eerste instantie leek dat dus de oplossing maar vandaag tijdens een fietstocht weer hetzelfde probleem. Nu maar een afspraak gemaakt in Asd voor reparatie. Ik heb echter wel besloten om na deze reparatie de fiets te verkopen op Marktplaats en afscheid te nemen van Van Moof. Het is een mooie fiets maar het blijft een avontuur of het allemaal goed werkt. Ik ga op zoek naar een ebike die betrouwbaarder is. Dus ik zal waarschijnlijk uitkomen op een traditioneel merk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Laatst online: 21:08
Om ook maar even een goed geluid te laten horen. Mijn fiets is terug van de 1000km beurt. Allemaal binnen een paar uur geregeld terwijl ik in de stad aan het shoppen was, fiets ook helemaal mooi gepoetst en schoongemaakt teruggekregen. Helemaal geen klachten overigens tijdens het fietsen na de beurt.

Mag ook eens gezegd worden, gewoon hele puike service gekregen in de winkel voor een e-bike van een laag-gemiddeld bedrag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

-Edwin- schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 01:41:
Om ook maar even een goed geluid te laten horen. Mijn fiets is terug van de 1000km beurt. Allemaal binnen een paar uur geregeld terwijl ik in de stad aan het shoppen was, fiets ook helemaal mooi gepoetst en schoongemaakt teruggekregen. Helemaal geen klachten overigens tijdens het fietsen na de beurt.

Mag ook eens gezegd worden, gewoon hele puike service gekregen in de winkel voor een e-bike van een laag-gemiddeld bedrag!
Goed te horen en idd goed dat ook dit hier gemeld wordt!👍🏻
Voor mij geldt overigens hetzelfde. Heb er nu 4.5+ km’s op staan en nooit problemen. Ik ben er sinds aanschaf ook nog nooit mee terug geweest voor onderhoud of iets dergelijks en ga ik ook nooit doen als het niet strikt noodzakelijk of nodig is!

Dus ook ik ben nog steeds enthousiast over mijn S3 en vindt het nog steeds een betaalbare ebike met veel waar voor je geld en een mooi uiterlijk, zonder zichtbare accu, motor of display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Naast de lasnaden, vind ik zo op de video te zien ook de voorvork niet echt mooi strak. Een beetje een Frankenstein situatie met 2 van die knullige extra erop gelaste uiteinden. Hadden ze toch beter in die vorm kunnen hydrovormen in plaats van 2 delen aan elkaar te lassen?

En dan als laatste, gedram van mij, het houdertje voor de linker remkabel. Een plastic dopje dat haaks op de buis staat en uitsteekt. Kon dat echt niet anders?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sIVJLgXwHHbTgMlFZ6DhODfUgC8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YWVWysvV2N4TwNRSS6WrzKgm.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PvIS3ismuf6_wLAFBJcUGl9Bnmo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0O7bVF2osCC2mAuSMopyZKjq.png?f=fotoalbum_large

Wel kennelijk heel erg veel tijd gestoken in het ‘verbeteren’ van het aan- en uitgaan van de lampjes, maar een mooie voorvork maken, of kabels wat mooier wegwerken, of een display integreren is er niet bij.
Dit gimmick gedrag doet vrezen dat het robuust en ook daadwerkelijk werkend maken en houden van de techniek waarschijnlijk op de 2e plaats heeft gestaan…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goosche
Eddy 6 pack schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 10:47:
[...]

Naast de lasnaden, vind ik zo op de video te zien ook de voorvork niet echt mooi strak. Een beetje een Frankenstein situatie met 2 van die knullige extra erop gelaste uiteinden. Hadden ze toch beter in die vorm kunnen hydrovormen in plaats van 2 delen aan elkaar te lassen?

En dan als laatste, gedram van mij, het houdertje voor de linker remkabel. Een plastic dopje dat haaks op de buis staat en uitsteekt. Kon dat echt niet anders?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wel kennelijk heel erg veel tijd gestoken in het ‘verbeteren’ van het aan- en uitgaan van de lampjes, maar een mooie voorvork maken, of kabels wat mooier wegwerken, of een display integreren is er niet bij.
Dit gimmick gedrag doet vrezen dat het robuust en ook daadwerkelijk werkend maken en houden van de techniek waarschijnlijk op de 2e plaats heeft gestaan…
Maar deze komt ook nog. Ben echt benieuwd hoe deze gaat worden met dual motor. Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/rosdtv43mbe81.jpg?width=9228&format=pjpg&auto=webp&s=3cbbba375c915bd689705b2c04d2062d47c97db8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

goosche schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 12:46:
[...]

Maar deze komt ook nog. Ben echt benieuwd hoe deze gaat worden met dual motor. [Afbeelding]
Inderdaad. En die vind ik er ook echt gaaf uitzien. Lekker compact, ‘dik’ en stoer.
Maar ben bang dat je daar alleen op mag met een blauwe plaat erop, helmplicht en tussen de auto’s op de weg moet rijden. En vooral dat laatste, met 50% van de automobilisten die met hun mobiel in de hand aan het appen of bellen zijn, is niet iets wat ik snel zou doen. Ook al is de fiets nog zo gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Channelmaster
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-07 23:53
Eddy 6 pack schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 10:47:
[...]
Zo te zien heeft de S5 nog steeds dezelfde SA X-RF4 naaf. Benieuwd wanneer de eerste klachten over automatisch schakelen hier binnenkomen.

Zou niet vertrouwen op statements van VM en reviewers dat het nu toch echt goed werkt. Tenzij ze met een verhaal komen over een torquesensor op de trapas die voorkomt dat er onder kracht wordt geschakeld _/-\o_

Edit: De S5 heeft een torquesensor! https://urbanbike.news/en...sensor-a5-low-step-frame/

[ Voor 8% gewijzigd door Channelmaster op 23-08-2022 16:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oscarwashere
Eddy 6 pack schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:34:
[...]

Inderdaad. En die vind ik er ook echt gaaf uitzien. Lekker compact, ‘dik’ en stoer.
Maar ben bang dat je daar alleen op mag met een blauwe plaat erop, helmplicht en tussen de auto’s op de weg moet rijden. En vooral dat laatste, met 50% van de automobilisten die met hun mobiel in de hand aan het appen of bellen zijn, is niet iets wat ik snel zou doen. Ook al is de fiets nog zo gaaf.
Volgens mij krijgen speed pedelecs een geel kenteken, daarmee moeten ze binnen de bebouwde kom overal op de autoweg. In sommige steden is dat nu ook met een blauw kenteken. Buiten de bebouwde kom mag je wel op het fietspad, dat is denk is sowieso waar deze fiets het meest geschikt voor is. 45 km/u moet je op drukke plekken echt niet willen, niet tussen de auto's, niet tussen de fietsers. Je bent geen scooter; niemand hoort je aankomen of verwacht dat je zo snel komt aanrijden als ze je wel zien.

Daarentegen uitermate geschikt om door de weilanden van het ene naar het andere dorp te rijden, op mooie fietspaden langs N-wegen bijvoorbeeld. Het lijkt mij vooral handig als je in een omliggend dorp/stad woont naast een grote stad waar je heen moet, maar anders in de file of drukke trein zou staan. Bijvoorbeeld Zaandam>Amsterdam, Breukelen>Utrecht, Leiden>Den Haag, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAMDERETRIEVER
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-10-2023
Heeft iemand recent zijn fiets opgestuurd ter reparatie? Ben erg benieuwd hoe lang dit ongeveer zal duren voor ik deze terug hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaltaSoron
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-07 10:41
Vandaag proefritje op de S5 gemaakt.
Ik reed eerdere en S2 en nu een S3.

Fietsondersteuning is top, erg vloeiend en natuurlijk, echt een verbetering. Samen met de nieuwe es-shifter, zit daar de grote meerwaarde t.o.v. S2/3.
De in het stuur gezette displays vind ik geen noemenswaardige verbetering, het is wel sowieso veiliger.
Veel onderdelen lijken gelijk aan de S3, allover was het verschil veel kleiner dat in had verwacht.

Volgens de verkoper is de actieradius met intensief boost-gebruik verhoogd van 60km naar 90 km. Wat veel meer is dan ik dacht. (mits het waar is :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
MaltaSoron schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:38:
Volgens de verkoper is de actieradius met intensief boost-gebruik verhoogd van 60km naar 90 km. Wat veel meer is dan ik dacht. (mits het waar is :))
Terwijl de accu capacitieit verlaagd is van 504 Wh naar 487 Wh?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-07 16:19
goosche schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 12:46:
[...]

Maar deze komt ook nog. Ben echt benieuwd hoe deze gaat worden met dual motor. [Afbeelding]
Ingetekend via een uitnodiging/code op deze vriend. Eerst maar eens kijken wanneer die t levenslicht ziet, dat zou eind dit jaar zijn.

Kan niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
xileS schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 12:58:
[...]

@[911]
Merkte vandaag na fiets iets langer niet gebruikt te hebben, dan mijn ketting beetje klem zat onder de zadel (wellicht zadel toch nog iets hoger doen), nadat ik slot tijdje om de zadel heb gelaten. Er zijn idd wat krasjes daardoor gekomen. Ook even gecheckt bij de X3 met de Axa/Cortina slot. Hierbij de foto's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vhv7MYvJvZAfuTtLkrGOSW5qPUQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fUk1UtiG9vnVMv6kWu1muBWP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q1dPUAuMBHLSXxagAlbQM02N6MQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o74j8pPbu26TLlmksqnAnJtS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U279T0u6oAn7EDRBVbQwp_oJYY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rxYIXGijswhHONKbIHRJnMLU.jpg?f=fotoalbum_large

Krassen bij de X3 met de AXA/Cortina slot zijn (nu nog) wel minder opvallend. Structuur van de Abus slot is ook totaal anders en is amper textiel te noemen, opzich wel logisch dat die meer krast. Jammer van de krasjes, maar lig hier gelukkig niet wakker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
De Abus heb ik ook en die krast inderdaad. Ik heb nu een Axa foldable zoals vaker in het topic benoemd. Ook een pluspunt is dat de plek rondom je zadel vrij blijft en het slot zo niet telkens langs je benen schaaft.
Zeker met een korte broek is de Abus na wat langer in gebruik te hebben gehad niet ideaal. Het plastic omhulsel gaat slijtageplekken tonen en daardoor heb je allemaal kleine uitstekende plastic puntjes. Erg irritant want die prikken, zelfs door je spijkerbroek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:56
Grrrr, sinds paar dagen trap ik soms 5-10 seconden in luchtledige. Als ik fiets dan tot ongeveer 18-19 km afrem, "pakt" de versnelling weer en wordt ook weer momentum gecreëerd.

E-shifter of naaf (en dus achterwiel) issue? 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Delirius schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 19:28:
Grrrr, sinds paar dagen trap ik soms 5-10 seconden in luchtledige. Als ik fiets dan tot ongeveer 18-19 km afrem, "pakt" de versnelling weer en wordt ook weer momentum gecreëerd.

E-shifter of naaf (en dus achterwiel) issue? 🤔
Dat ligt aan de naaf. Nieuw achterwiel monteren en probleem is over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:56
HBO88 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 21:38:
[...]

Dat ligt aan de naaf. Nieuw achterwiel monteren en probleem is over
Thanks @HBO88 , dan maar (weer) eens nieuw achterwiel. Heb het kwartet aan achterwielen dan vol sinds december.

Tegen principe in, maar toch eens handmatig schakelen gaan overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Delirius schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 21:42:
[...]

Thanks @HBO88 , dan maar (weer) eens nieuw achterwiel. Heb het kwartet aan achterwielen dan vol sinds december.

Tegen principe in, maar toch eens handmatig schakelen gaan overwegen.
Tja, ik schakel al 1.5 jaar handmatig en echt helemaal nooit meer doortrappen of gekraak gehad. Mijn gevoel zegt dat dat automatisch schakelen toch niet zo goed is voor de levensduur van je naaf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• [911]
Delirius schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 19:28:
Dat is een nieuwe feature van VanMoof waarbij ze je op willekeurige momenten een moment van bezinning willen geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
[911] schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:49:
De Abus heb ik ook en die krast inderdaad. Ik heb nu een Axa foldable zoals vaker in het topic benoemd. Ook een pluspunt is dat de plek rondom je zadel vrij blijft en het slot zo niet telkens langs je benen schaaft.
Zeker met een korte broek is de Abus na wat langer in gebruik te hebben gehad niet ideaal. Het plastic omhulsel gaat slijtageplekken tonen en daardoor heb je allemaal kleine uitstekende plastic puntjes. Erg irritant want die prikken, zelfs door je spijkerbroek.
Ik snap wat je bedoelt en had daarom expres de kortste (85 cm) variant van het slot genomen, zodat die niet onnodig veel ruimte rond de zadel inneemt. Vandaag heb ik heerlijk een korte broek aan en dus ook geen last van het slot. Ook niet van de krassen, want slot zit over de krassen heen :+ .

• litebyte

litebyte

[911] schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:49:
Hij krast op VanMoof fietsen, niet op bijvoorbeeld een Sparta Pickup :) Lak is niet echt geweldig van de X3/S3.
Zou zelf een coating aanbrengen nut hebben?

• litebyte

litebyte

HBO88 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 08:43:
[...]

Tja, ik schakel al 1.5 jaar handmatig en echt helemaal nooit meer doortrappen of gekraak gehad. Mijn gevoel zegt dat dat automatisch schakelen toch niet zo goed is voor de levensduur van je naaf.
Mijn gevoel zegt dat het handmatig schakelen toch niet zo goed voor de fragiele knopjes is

• HBO88
litebyte schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 17:46:
[...]

Mijn gevoel zegt dat het handmatig schakelen toch niet zo goed voor de fragiele knopjes is
Haha ja daar moet ik ook wel eens aan denken. Dat knopje wordt nu aanzienlijk meer gebruikt

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:25
Ik wil toch naar een fietstas op mijn S3, dus wordt tijd voor een bagagedrager. Ervaringen met een generiek model op de S3, of moet ik (uiteraard) weer het custom deel hebben? En zoja, iemand die recent besteld / leverbaarheid? Onlineshop zegt niks over voorraad..

@[911] welke foldable heb je precies? Ik heb nu een Uslot van Kryptonite maar die houder blijft maar rammelen. Al met 3D printjes geprobeerd het beter op te lossen maar blijft gehannes, tijd voor iets vasters..

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• HBO88
stevenP schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:27:
Ik wil toch naar een fietstas op mijn S3, dus wordt tijd voor een bagagedrager. Ervaringen met een generiek model op de S3, of moet ik (uiteraard) weer het custom deel hebben? En zoja, iemand die recent besteld / leverbaarheid? Onlineshop zegt niks over voorraad..

@[911] welke foldable heb je precies? Ik heb nu een Uslot van Kryptonite maar die houder blijft maar rammelen. Al met 3D printjes geprobeerd het beter op te lossen maar blijft gehannes, tijd voor iets vasters..
Ik heb de VM bagagedrager en deze fietstas/rugtas https://www.bol.com/nl/nl...er_confirmation2008093611 Ben er erg tevreden over!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
USB-C aansluiting S5
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VgJOqhgfopA5wWA_roBqlbD_x2U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mxpfUkV7ncneu6fKQsVT0zak.jpg?f=user_large

torqsensor S5
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IIbxcUsQKb2qoTwJzNuC3jwpScw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SvuFGYUgff6gIL4tPf1Mk0kQ.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
VanMoof S5 First Test Ride in Amsterdam - Boost, VanMoof App, Motor and Brake Noise

YouTube: VanMoof S5 First Test Ride in Amsterdam - Boost, VanMoof App, Motor ...

[ Voor 14% gewijzigd door Bruzski op 26-08-2022 19:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [911]
stevenP schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:27:
Deze heb ik, de foldable 1000 https://www.axasecurity.c...00595SB/axa-foldable-1000. Je hebt ook nog de 600 en 800 maar die hebben geen ART2 certificering (zijn wel wat lichter al vind ik deze niet zo zwaar t.o.v. mijn Abus Iven 8210)

Dit slot rammelt niet bij mij maar kan wel iets links en rechts bewegen wanneer gemonteerd op de fiets. Ik denk dat wanneer je dit wilt voorkomen je goed een rubber stripje tussen de klittenband bevestiging op het frame kunt plaatsen.

Het slot is in het begin wel even wennen met opvouwen en het vastmaken gaat wat strakker maar wil zeker niet terug naar de Abus.

[ Voor 8% gewijzigd door [911] op 26-08-2022 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
[911] schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:39:
[...]

Deze heb ik, de foldable 1000 https://www.axasecurity.c...00595SB/axa-foldable-1000. Je hebt ook nog de 600 en 800 maar die hebben geen ART2 certificering (zijn wel wat lichter al vind ik deze niet zo zwaar t.o.v. mijn Abus Iven 8210)

Dit slot rammelt niet bij mij maar kan wel iets links en rechts bewegen wanneer gemonteerd op de fiets. Ik denk dat wanneer je dit wilt voorkomen je goed een rubber stripje tussen de klittenband bevestiging op het frame kunt plaatsen.

Het slot is in het begin wel even wennen met opvouwen en het vastmaken gaat wat strakker maar wil zeker niet terug naar de Abus.
Ik heb deze ook, bevalt erg goed. Even wennen met opvouwen inderdaad, is in het begin nog wat stijfjes. Maar heeft de flexibiliteit van een kettingslot met de stevigheid en gemak van een vouwslot. Ik heb de houder extra vastgezet met tiwraps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:03
[911] schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:39:
[...]

Ik heb deze ook, ik berg deze na gebruik op in mijn VanMoof fietstas i.p.v. de bijgeleverde houder. Ben er ook blij mee.
Pagina: 1 ... 118 ... 144 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.