Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-04 12:33
Wederom een error 44 op de S3.

Laten we wel wezen, firmware upgrade heeft in dit geval nog nooit voor iemand gewerkt toch?

Edit: geupdate en heeft idd niet gewerkt. Ik kom er achter dat ik nu niet via de chat een nieuwe shifter hoef te bestellen. Dit kon meteen in de ‘hulp’ pagina.

[ Voor 55% gewijzigd door PjotrStroganov op 29-08-2022 17:02 ]

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-07-2024
Hmm ik heb de s3 nu een week of vier en heb een probleem. Tijdens het fietsen hoor je een soort piepend / krakend geluid, alleen als de ondersteuning aan staat hoor je het. Als je stopt met trappen stopt het geluid wat me doet vermoeden dat het in de voorwielmotor zit?

Ik heb een afspraak bij een lokale fietsenmaker die ook op de lijst bij vanmoof stond. Is dat handig of verwijzen die bij problemen al snel door naar een service hub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr frasier
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09-2024
René90 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 18:42:
Hmm ik heb de s3 nu een week of vier en heb een probleem. Tijdens het fietsen hoor je een soort piepend / krakend geluid, alleen als de ondersteuning aan staat hoor je het. Als je stopt met trappen stopt het geluid wat me doet vermoeden dat het in de voorwielmotor zit?

Ik heb een afspraak bij een lokale fietsenmaker die ook op de lijst bij vanmoof stond. Is dat handig of verwijzen die bij problemen al snel door naar een service hub?
Ik had een jaar geleden een luide tik in t voorwiel en ben direct naar t servicepunt hier in Rotterdam gegaan. M'n motor was overleden en kreeg binnen een paar uur m'n fiets terug met een nieuw wiel.
De bikedokters hier in Rotterdam weten ook al wie ik ben, de man met de aparte fietshelm :P ...
Ik mag over anderhalve week er weer heen, allebei foutcodes op t display, dus t zal wel m'n 3e cartridge worden, gok ik.
Het zal denk nu het 5e bezoek worden...
Oa dus nieuwe cartridge, nieuwe motor, nieuwe accu, meerdere remblokjes ;) en ga zo maar door.
Ben erg blij met de POM service die ik heb, tot volgende jaar september.... Begin huiverig te worden voor de periode daarna, maar goed....
Als de fiets rijdt is t heerlijk!

[ Voor 13% gewijzigd door dr frasier op 29-08-2022 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-07-2024
dr frasier schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 18:50:
[...]

Ik had een jaar geleden een luide tik in t voorwiel en ben direct naar t servicepunt hier in Rotterdam gegaan. M'n motor was overleden en kreeg binnen een paar uur m'n fiets terug met een nieuw wiel.
De bikedokters hier in Rotterdam weten ook al wie ik ben, de man met de aparte fietshelm :P ...
Ik mag over anderhalve week er weer heen, allebei foutcodes op t display, dus t zal wel m'n 3e cartridge worden, gok ik.
Het zal denk nu het 5e bezoek worden...
Oa dus nieuwe cartridge, nieuwe motor, nieuwe accu, meerdere remblokjes ;) en ga zo maar door.
Ben erg blij met de POM service die ik heb, tot volgende jaar september.... Begin huiverig te worden voor de periode daarna, maar goed....
Als de fiets rijdt is t heerlijk!
Ja ik heb alleen diefstal Pom maar dit gaat gewoon onder garantie neem ik aan...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr frasier
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09-2024
René90 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 19:44:
[...]

Ja ik heb alleen diefstal Pom maar dit gaat gewoon onder garantie neem ik aan...?
Ik durf t niet te zeggen maar zou denken van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-04 11:21
dr frasier schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 19:48:
[...]

Ik durf t niet te zeggen maar zou denken van wel.
Op de remblokjes na zijn het normaalgesproken garantie gevallen. Remblokjes zijn bij mij kosteloos vervangen nadat er tijdens onderhoud door VanMoof olie op was gekomen :F

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik heb de VanMoof S3 nu ruim een jaar. Ik gebruik hem niet heel veel (in totaal zo'n 800km gefietst). Als ik nu opnieuw een E-bike zou moeten aanschaffen zou ik denk ik geen VanMoof kopen. Met name omdat het gewoon zeer onprettig is om met andere mensen (met of zonder ebike) te fietsen.

Alleen wanneer je de fiets normaal hebt ingesteld (EU) en je 25 fietst en andere fietsen ook 25 is het fijn fietsen, want dan kun je zelf wat bij trappen om de accu te ontzien. Fietsen de anderen waarmee je samen fietst echter bijv. 22 á 23 km per uur, dan is het verschrikkelijk. Je moet elke paar slagen stoppen met trappen omdat de fiets je naar 25 km/h wil brengen. Je hoeft amper te trappen en daardoor gaat de batterij ook nog eens in een enorm tempo leeg.

Wanneer je denkt: "dan pas ik mijn trapondersteuning aan", dan kom je van een koude kermis thuis. Dan zet ik de trapondersteuning op stand 3, dat betekend niet dat je zelf iets harder moet werken, nee dat betekend dat je nog altijd bizar veel ondersteuning krijgt, maar dan vanaf 20km/h krijg je 0,0 ondersteuning als je harder wil.

Afgelopen weekend 60 km gefietst. De accu van de fiets van mijn vrouw is in theorie minder goed dan de mijne, bij haar was 1 van de 6 streepjes verdwenen nadat we terug waren, ik had 1 knipperend bolletje over (van de 21 geloof ik). Ik kwam op 2% batterij thuis. Dit terwijl ik een groot deel op ondersteuning niveau 3 heb gefietst. Nu is mijn vrouw wel een stuk lichter dan ik, maar dan nog was het een bizar verschil, wat volgens mij volledig te danken is aan bovenstaande problematiek.

Dan de andere dingen: het trapslot is echt super fijn. Het unlocken van de fiets is ook fijn, als het werkt, wat ongeveer 50% van de tijd is. De helft van de tijd moet ik mijn telefoon pakken, de VanMoof app gedwongen afsluiten en dan weer starten voordat hij verbinding wil maken en ik mijn fiets met 1 druk op het stuur kan unlocken. M.a.w. het werkt voor geen meter en vaak voer ik maar de 3 cijferige code in op de fiets. Dat betekend dan automatisch dat de VanMoof app niet goed verbonden is en dat mijn ritstatistieken ook niet worden bijgehouden in de app (wat ik weer jammer vind).

Ik heb ook geprobeerd om in de Moofer app "Smart Speed" aan te zetten, ook dit werkt voor geen meter naar mijn idee. Als je een tijd 20 km/h fietst dan bedenkt de Moofer app ineens dat je waarschijnlijk naar niveau 4 wil, en dan krijg je weer ondersteuning tot 25km/h. Ga je dan inhouden dan gaat die weer terug. In de praktijk leverde het me alleen maar frustratie op.

Misschien dat iemand nog tips heeft voor deze problemen, dat zou mooi zijn.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:55
miicker schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:09:
Alleen wanneer je de fiets normaal hebt ingesteld (EU) en je 25 fietst en andere fietsen ook 25 is het fijn fietsen, want dan kun je zelf wat bij trappen om de accu te ontzien. Fietsen de anderen waarmee je samen fietst echter bijv. 22 á 23 km per uur, dan is het verschrikkelijk. Je moet elke paar slagen stoppen met trappen omdat de fiets je naar 25 km/h wil brengen. Je hoeft amper te trappen en daardoor gaat de batterij ook nog eens in een enorm tempo leeg.
Dat zal je altijd houden als je met twee verschillende elektrische fiets(motor)en naast elkaar fietst, weinig aan te doen behalve beiden nèt de juiste snelheid vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Dan de andere dingen: het trapslot is echt super fijn. Het unlocken van de fiets is ook fijn, als het werkt, wat ongeveer 50% van de tijd is. De helft van de tijd moet ik mijn telefoon pakken, de VanMoof app gedwongen afsluiten en dan weer starten voordat hij verbinding wil maken en ik mijn fiets met 1 druk op het stuur kan unlocken. M.a.w. het werkt voor geen meter en vaak voer ik maar de 3 cijferige code in op de fiets. Dat betekend dan automatisch dat de VanMoof app niet goed verbonden is en dat mijn ritstatistieken ook niet worden bijgehouden in de app (wat ik weer jammer vind).
Bij mij werkt het vooral goed als ik het ook echt vaker in de week gebruik. De fiets staat bij ons in het pad richting de voordeur. De eerste paar dagen nadat ik een keer (verbonden) heb gefietst gaat de fiets keurig 'aan' als ik langs loop.

Als ik elke keer langs loop en niet ga fietsen, geeft hij het op een gegeven moment op en gaat hij niet meer aan als ik langsloop. Ik denk dat ofwel de app ofwel de fiets, of beide, wegens batterij besparing niet meer automatisch blijft zoeken naar verbinding.

Kwestie van weer eens de app openen gelukkig, dan begint de cirkel weer opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jczuidervaart
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-04 17:56
Weet iemand ook of er een filmpje is hoe ik de kettingkast kan vervangen?
Ik moet volgens mij de trapas verwijderen, maar ik moet enorm veel kracht zetten om hem los te krijgen.
Even zeker weten of ik de goede dingen doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
jczuidervaart schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:28:
Weet iemand ook of er een filmpje is hoe ik de kettingkast kan vervangen?
Ik moet volgens mij de trapas verwijderen, maar ik moet enorm veel kracht zetten om hem los te krijgen.
Even zeker weten of ik de goede dingen doe.
Heb het nog niet gezien, je kan het eens aan VanMoof vragen. Een geschreven instructie of met foto's in hun FAQ kan ook al genoeg zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
oscarwashere schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:15:
[...]

Dat zal je altijd houden als je met twee verschillende elektrische fiets(motor)en naast elkaar fietst, weinig aan te doen behalve beiden nèt de juiste snelheid vinden.
Nou nee hoor, ik heb vaak genoeg op verschillende e-bikes gefietst. Het probleem met VanMoof is gewoon dat het trapondersteuningsniveau altijd hetzelfde is. Je krijgt altijd een bak met ondersteuning totdat je een bepaalde snelheid bereikt. Bij veel andere merken krijg je gewoon altijd ondersteuning tot 25 km/h, maar afhankelijk van hoe hoog de stand staat moet je zelf harder of minder hard werken. Dat zorgt ervoor dat je veel natuurlijker ervoor kan kiezen om snelheden onder de 25km/h te fietsen.

Zolang ik alleen fiets is het een hele fijne fiets, maar ik wil nu juist wat vaker met anderen gaan fietsen en dan is het echt een verschrikkelijke fiets.

Overigens, mijn fiets maakt vrijwel elke keer de eerste keer direct connectie met mijn telefoon, het is juist wanneer ik een tripje maak waarbij ik meerdere keren van de fiets af ga en terug kom (winkel in, winkel uit bijv.) dat hij stopt met verbinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Wanneer je denkt: "dan pas ik mijn trapondersteuning aan", dan kom je van een koude kermis thuis. Dan zet ik de trapondersteuning op stand 3, dat betekend niet dat je zelf iets harder moet werken, nee dat betekend dat je nog altijd bizar veel ondersteuning krijgt, maar dan vanaf 20km/h krijg je 0,0 ondersteuning als je harder wil.
Ik had vandaag mijn trapondersteuning op stand 3 en regio setting op VS, dan krijg ik blijkbaar ondersteuning t/m 25 km/h. Tijdens het fietsen zonder boost, zat ik geloof ik tussen 22 en 26 km/h. Misschien is dat nog het proberen waard?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
miicker schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:17:
[...]

Nou nee hoor, ik heb vaak genoeg op verschillende e-bikes gefietst. Het probleem met VanMoof is gewoon dat het trapondersteuningsniveau altijd hetzelfde is. Je krijgt altijd een bak met ondersteuning totdat je een bepaalde snelheid bereikt. Bij veel andere merken krijg je gewoon altijd ondersteuning tot 25 km/h, maar afhankelijk van hoe hoog de stand staat moet je zelf harder of minder hard werken. Dat zorgt ervoor dat je veel natuurlijker ervoor kan kiezen om snelheden onder de 25km/h te fietsen.

Zolang ik alleen fiets is het een hele fijne fiets, maar ik wil nu juist wat vaker met anderen gaan fietsen en dan is het echt een verschrikkelijke fiets.

Overigens, mijn fiets maakt vrijwel elke keer de eerste keer direct connectie met mijn telefoon, het is juist wanneer ik een tripje maak waarbij ik meerdere keren van de fiets af ga en terug kom (winkel in, winkel uit bijv.) dat hij stopt met verbinden.
Ja, VanMoof heeft gekozen voor alleen een rotatiesensor en geen krachtsensor.. dat fietst gewoon helemaal kut. Als je die wilt moet je de S5 kopen :+ Dan kan je wel fatsoenlijk naast anderen fietsen en doseren in kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:07
Ik heb de VanMoof S3 nu ruim een jaar. Ik gebruik hem niet heel veel (in totaal zo'n 800km gefietst). Als ik nu opnieuw een E-bike zou moeten aanschaffen zou ik denk ik geen VanMoof kopen. Met name omdat het gewoon zeer onprettig is om met andere mensen (met of zonder ebike) te fietsen.

Afgelopen weekend 60 km gefietst. De accu van de fiets van mijn vrouw is in theorie minder goed dan de mijne, bij haar was 1 van de 6 streepjes verdwenen nadat we terug waren, ik had 1 knipperend bolletje over (van de 21 geloof ik). Ik kwam op 2% batterij thuis. Dit terwijl ik een groot deel op ondersteuning niveau 3 heb gefietst. Nu is mijn vrouw wel een stuk lichter dan ik, maar dan nog was het een bizar verschil, wat volgens mij volledig te danken is aan bovenstaande problematiek.

Ik heb ook geprobeerd om in de Moofer app "Smart Speed" aan te zetten, ook dit werkt voor geen meter naar mijn idee. Als je een tijd 20 km/h fietst dan bedenkt de Moofer app ineens dat je waarschijnlijk naar niveau 4 wil, en dan krijg je weer ondersteuning tot 25km/h. Ga je dan inhouden dan gaat die weer terug. In de praktijk leverde het me alleen maar frustratie op.

Misschien dat iemand nog tips heeft voor deze problemen, dat zou mooi zijn.
Zo werk een rotatiesensor nou eenmaal, volgende keer dan toch beter over dat onderwerp inlezen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
miicker schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:17:
[...]Nou nee hoor, ik heb vaak genoeg op verschillende e-bikes gefietst.[...]
Verschillende e-bikes...
...met dezelfde Bosch middenmotor toevallig? 😉

Naja zonder dollen, inderdaad wat men hierboven al zegt maakt het wel lastiger. Maar vergeet niet dat afstellen ook andersom kan werken. We hebben in het voorjaar rondjes op Texel gefietst, 2 mensen op een VanMoof en 2 op een gehuurde Stella. Eenmaal op elkaar afgestemd ging dat prima. Wij op stand 3, zij ook 1 stand lager. Je hebt geen haast tenslotte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-05-2024

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Ik heb de VanMoof S3 nu ruim een ….
Heel herkenbaar en 100% mee eens.
S3 is een leuke fiets voor als je alleen snel ergens heen moet. Alles of niets ondersteuning is dan perfect.
Kicklock en app gebruik ik nooit.
Moofer app gebruikte ik wel maar, is op de US stand na ook totaal overbodig. En die Quinten laat ook niets meer van zich horen.

Mijn S3 doet het al dik 4.5k probleemloos, maar ik hoop dat er nog eens een fabrikant of startup bij komt die dezelfde ideeën heeft als VM en ze dan ook goed uitvoert, waar VM duidelijk in faalt.

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
oscarwashere schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:40:
[...]

Helaas is dat nog niet echt bekend, ze zeggen alleen 'binnenkort'. Je kan de €100 korting op dit moment dus eigenlijk alleen gebruiken voor universele accessoires (zoals een kettingslot) of de Peace of Mind dekking.

Leverdatum staat nu op oktober (als je nu besteld), dus wie weet is er tegen die tijd meer bekend. Alleen dan heb je weinig meer aan die code; dat werkt alleen bij bestellen van fiets + extra's tegelijk.
Dit klopt. Gister upgrade gedaan van m’n X3 bestelling naar A5 incl PoM en onderhoud. Ik heb de 100 korting gebruikt van een vriend en dat gold alleen op PoM en niet op de fiets zelf.

Overigens gister een testrit gemaakt en fietst heel wat fijner dan een X3, meer in lijn met m’n Cowboy V2 maar dan nog plus een boost button. De halo rings vond ik zelf wel fijn omdat je niet meer zo ver naar beneden hoeft te kijken. En een gauge ipv 2 cijfers… hoe vaak boeit het nou daadwerkelijk hoe hard je gaat? In mijn drie jaar met een Cowboy mij in ieder geval niet; hard zat.

Standaard irritant, maar die wordt nog gewijzigd voor zover ik begreep.

Kleur is in het echt stukken mooier dan op foto’s. Jammer dat ze geen baby blauw meer hebben.

Lasnaden niet op gelet en kan ik ook vrij weinig mee :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:42

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

stin00 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 21:27:
[...]

Ja, VanMoof heeft gekozen voor alleen een rotatiesensor en geen krachtsensor.. dat fietst gewoon helemaal kut. Als je die wilt moet je de S5 kopen :+ Dan kan je wel fatsoenlijk naast anderen fietsen en doseren in kracht.
Of het helemaal voorbips is, ligt aan de persoon. Ik ken iemand die om medische redenen weinig kracht in een van zijn benen heeft en voor hem is de VM een prima fiets.

Ik leg geinteresseerden vaak uit: je fiets niet op een VanMoof, je draait de trappers rond met je benen.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
@litebyte dit dus, bij de 5-serie eindelijk fatsoenlijke torque sensor. Na 3 jaar Cowboy kan ik vertellen; dat is heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

JDFS schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 17:31:
@litebyte dit dus, bij de 5-serie eindelijk fatsoenlijke torque sensor. Na 3 jaar Cowboy kan ik vertellen; dat is heerlijk!
Je blijft met de voorwielmotor zitten, volgens mij is de auto-versnelling vergelijkbaar. En daar gaan zo'n driekwart van de klachten over bij de S3/X3. Ik raad iig alle geinteresseerden aan om maar even een half jaartje te wachten en kijken wat de ervaringen zijn.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

• [911]
litebyte schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 22:48:
[...]

Je blijft met de voorwielmotor zitten, volgens mij is de auto-versnelling vergelijkbaar. En daar gaan zo'n driekwart van de klachten over bij de S3/X3. Ik raad iig alle geinteresseerden aan om maar even een half jaartje te wachten en kijken wat de ervaringen zijn.
Ik ga morgen proefrijden en ben wel benieuwd wat ik ervan ga vinden. Ik ben best een fan van mijn S3 en weet nog niet zeker of ik wel over wil stappen naar een S5.

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Helaas helaas, ik heb sinds vanochtend ook (serieuze?) elektronische problemen.

Error 6, 17, 19, 20 en 21.
Duiden schijnbaar allemaal op accu vervangen.
Firmware update en tig lange resets hebben niet geholpen.😫

Afspraak gemaakt in Utrecht voor morgen in te leveren, maar kan niet op dat tijdstip dus wil vanmiddag gaan en proberen voor mekaar te krijgen dat ze de accu direct even swappen. Schijnt niet veel werk te zijn en ze schijnen ook wel vaker ad-hoc mensen te helpen die spontaan langs komen.

Fingers crossed.

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

• xileS
  • Niet online
Hoe krijgen jullie zo snel een afspraak gemaakt trouwens? Ik had ergens begin vorige week via mijn VanMoof account een afspraak proberen in te plannen, maar kreeg geen keuze voor een datum. Ik kon alleen aangeven wat er aan de hand was en kon foto/video uploaden. Week later krijg ik een reactie per mail met weer de vraag wat er aan de hand is en dat ik een afspraak moet maken via mijn VanMoof account. Ik zit dus vast in een loop :/ .

• [911]
Eddy 6 pack schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:52:
Schijnt niet veel werk te zijn en ze schijnen ook wel vaker ad-hoc mensen te helpen die spontaan langs komen.
Klopt 100% en hoe eerder je op de dag komt, hoe groter de kans dat er nog plekken te vergeven zijn.
xileS schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:56:
Hoe krijgen jullie zo snel een afspraak gemaakt trouwens?
Soms heb je het geluk dat er net een plekje uitvalt anders kan de wachttijd inderdaad best een beetje oplopen.

• xileS
  • Niet online
[911] schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:06:
[...]

Klopt 100% en hoe eerder je op de dag komt, hoe groter de kans dat er nog plekken te vergeven zijn.

[...]

Soms heb je het geluk dat er net een plekje uitvalt anders kan de wachttijd inderdaad best een beetje oplopen.
Maar een afspraak maken gaat wel altijd via mailcontact? Heb namelijk geen keuzelijst gehad dat ik een datum kan kiezen.

• [911]
Of via de chat en dan is het wat sneller schakelen.

• oscarwashere
xileS schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:56:
Hoe krijgen jullie zo snel een afspraak gemaakt trouwens? Ik had ergens begin vorige week via mijn VanMoof account een afspraak proberen in te plannen, maar kreeg geen keuze voor een datum. Ik kon alleen aangeven wat er aan de hand was en kon foto/video uploaden. Week later krijg ik een reactie per mail met weer de vraag wat er aan de hand is en dat ik een afspraak moet maken via mijn VanMoof account. Ik zit dus vast in een loop :/ .
Wellicht is het ook nog afhankelijk van het probleem, of het soort werkzaamheden dat er moet gebeuren.

• xileS
  • Niet online
Het is eindelijk gelukt. Ik moest idd net een andere optie in het menu kiezen, zodat ik een afspraak kon inplannen. Voor niks een week moeten wachten op een reactie dus 8)7 .

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-04 19:24
xileS schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:13:
Het is eindelijk gelukt. Ik moest idd net een andere optie in het menu kiezen, zodat ik een afspraak kon inplannen. Voor niks een week moeten wachten op een reactie dus 8)7 .
Loop ook altijd zo door de menu opties heen dat ik uit kom bij ofwel afspraak plannen ofwel zelf onderdeel ontvangen. Nu ook bezig met nieuw achterwiel en optie gekozen om nieuw achterwiel te ontvangen. Echter, nu komt ineens iemand op de mail met de "tip" om fiets te resetten en schroeven aan te draaien. Wellicht omdat in systeem vlaggetje "aan" gaat dat dit mijn 3e achterwiel zou worden en daarnaast al 2 reparaties i.v.m. versnelling issues? Eerste keer achterwiel vervangen (via zelfde aanvraag proces) verliep namelijk vlekkeloos.

Nu maar afwachten hoe men reageert op mijn mail dat ik gewoon nieuw wiel wil. Liefst betere kwaliteit materiaal uiteraard maar goed, dat terzijde :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [911]
Delirius schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:36:
[...]
Liefst betere kwaliteit materiaal uiteraard maar goed, dat terzijde :9
Je krijgt in ieder geval een achterwiel met de remschijf van de S5. Of er inwendig ook iets gewijzigd is weet ik niet.
Schalkkie in "Ervaringen met VanMoof S/X/S2/X2/S3/X3/V"

• Delirius
[911] schreef op donderdag 1 september 2022 @ 16:19:
[...]

Je krijgt in ieder geval een achterwiel met de remschijf van de S5. Of er inwendig ook iets gewijzigd is weet ik niet.
Schalkkie in "Ervaringen met VanMoof S/X/S2/X2/S3/X3/V"
Is dat zo? Hmm, kijken in hoeverre dat verschilt met eigen gemonteerde BBB schijven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

En het probleem is alweer gefixt!
Ik was er iets na tweeën en kwart voor drie zat ik alweer in de auto terug.

Nadat ik via de app een afspraak voor morgenochtend 10:00 had ingepland bij Vanmoof zelf in Utrecht (Savannahweg) ben ik er vanmiddag heen gereden in de hoop dat ik ze om kon praten het gelijk te doen.

In eerste instantie kon het niet vanwege drukte en dat er al vele spoedklussen waren en het piekperiode was.
Maargoed, ik wordt nogal eens verweten een doordrammer te zijn, dus toch paar keer proberen en aangegeven dat ik 80km. enkele reis heb gereden (wat ook echt waar is) etc.
Toen kwam er een collega van de medewerker vanachter de afscheiden van de werkplaats aanlopen en vroeg wat er was. Ondertussen was de eerste medewerker voor mij aan het kijken of hij een nieuwe accu naar mijn huis kon laten sturen, want dat was volgens hem ook mogelijk tegenwoordig en anders wat de eerst mogelijk afspraak mogelijkheid was. Toen gaf ik aan dat ik voor morgen er al een had, maar niet kon op die tijd (wat ook waar was). En toen ineens, omdat ik al een afspraak had gemaakt om de fiets morgen in te leveren leek de eerste medewerker ineens wat soepeler te worden en gaf de tweede aan dat als het alleen de accu was hij dat wel even snel kon doen zodat ik de fiets gelijk weer mee kon nemen!
En zo geschiedde!

Dus TOP service van Vanmoof Utrecht wat mij betreft! En lekkere koffie gehad toen ze hoorden dat ik een uur had gereden daarheen.
De oude accu was defect en zat een storing in waardoor hij niet meer kon ontladen en daarom in defect modus ging o.i.d.
Gelijk even een setje achterremblokjes gekocht en ik ben weer klaar (hopelijk!) voorlopig.

Bij deze dus de tip van mij er gewoon ook heen te gaan op de bonnefooi, al dan niet met een al gemaakte afspraak achter de hand, beetje babbelen en met een beetje geluk maken ze hem direct. Althans, als de reparatie niet al te omvangrijk is.
Ohja, alles moest in het Engels, dus als dat niet je ding is, moet je iemand meenemen of hopen dat er ook NL sprekende collega aanwezig is.

In de mijn Vanmoof zie ik de faktuur al staan, accu 350 euro vervangen onder garantie. Dus dat scheelt weer een hoop duiten!

Wat nog even "leuk" is om te vermelden, is dat ik 2 service hubs had gebeld met de vraag of ze de accu konden swappen. Nou, die waren niet al te enthousiast kan ik je vertellen. Ik moest dit sowieso via de app doen en kon niet zo langs komen. En een hub gaf aan dat ik dan half november(!) aan de beurt ben! WTF!!
Zij deden nog maar 1 VM fiets per dag en gingen er absoluut niet meer doen. Op mijn vraag waarom gaf hij aan dat ze niet teveel Vanmoof werk wilden aannemen om daar niet te afhankelijk van te worden. Snap dat niet helemaal, maar goed. Ook gaf hij aan dat het mooie en gave fietsen waren, als ze het deden. Maar zij zien uiteraard alleen de defecte exemplaren en uit zijn ondertoon en cynisme kon ik opmaken dat hij niet echt een fan was van (de kwaliteit) van de VM's. Dát kan ik me dan wel weer voorstellen.

Anyhow's, ik heb nu na 4600 km. mijn eerste defect gehad, jammer maar toch nog snel opgelost en heeft me alleen 16 liter euro 95 gekost. En ik heb mooi weer een nieuwe accu in de fiets. N.m.m toch het onderdeel dat het wrs. op termijn het eerst zal begeven of aftakelen.

Nogmaals thumbs up voor Vanmoof Utrecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delirius
Eddy 6 pack schreef op donderdag 1 september 2022 @ 16:40:
Blabla.....

Ondertussen was de eerste medewerker voor mij aan het kijken of hij een nieuwe accu naar mijn huis kon laten sturen, want dat was volgens hem ook mogelijk tegenwoordig en anders wat de eerst mogelijk afspraak mogelijkheid was.

.....blabla
Zou me verbazen als je de accu thuis kunt ontvangen als de certified workshop het zelf niet eens mogen doen. Ben daar zelf voor naar ServiceHub moeten gaan (reisje Eindhoven i.p.v. workshop in Maastricht).

Maar goed, mocht dit wel kunnen, dan ligt tegenargument wel klaar, mocht ik ooit nog nieuwe accu nodig hebben.

• jvk024
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 30-04 07:58
Eddy 6 pack schreef op donderdag 1 september 2022 @ 16:40:
En het probleem is alweer gefixt!
Ik was er iets na tweeën en kwart voor drie zat ik alweer in de auto terug.

Nadat ik via de app een afspraak voor morgenochtend 10:00 had ingepland bij Vanmoof zelf in Utrecht (Savannahweg) ben ik er vanmiddag heen gereden in de hoop dat ik ze om kon praten het gelijk te doen.

In eerste instantie kon het niet vanwege drukte en dat er al vele spoedklussen waren en het piekperiode was.
Maargoed, ik wordt nogal eens verweten een doordrammer te zijn, dus toch paar keer proberen en aangegeven dat ik 80km. enkele reis heb gereden (wat ook echt waar is) etc.
Toen kwam er een collega van de medewerker vanachter de afscheiden van de werkplaats aanlopen en vroeg wat er was. Ondertussen was de eerste medewerker voor mij aan het kijken of hij een nieuwe accu naar mijn huis kon laten sturen, want dat was volgens hem ook mogelijk tegenwoordig en anders wat de eerst mogelijk afspraak mogelijkheid was. Toen gaf ik aan dat ik voor morgen er al een had, maar niet kon op die tijd (wat ook waar was). En toen ineens, omdat ik al een afspraak had gemaakt om de fiets morgen in te leveren leek de eerste medewerker ineens wat soepeler te worden en gaf de tweede aan dat als het alleen de accu was hij dat wel even snel kon doen zodat ik de fiets gelijk weer mee kon nemen!
En zo geschiedde!

Dus TOP service van Vanmoof Utrecht wat mij betreft! En lekkere koffie gehad toen ze hoorden dat ik een uur had gereden daarheen.
De oude accu was defect en zat een storing in waardoor hij niet meer kon ontladen en daarom in defect modus ging o.i.d.
Gelijk even een setje achterremblokjes gekocht en ik ben weer klaar (hopelijk!) voorlopig.

Bij deze dus de tip van mij er gewoon ook heen te gaan op de bonnefooi, al dan niet met een al gemaakte afspraak achter de hand, beetje babbelen en met een beetje geluk maken ze hem direct. Althans, als de reparatie niet al te omvangrijk is.
Ohja, alles moest in het Engels, dus als dat niet je ding is, moet je iemand meenemen of hopen dat er ook NL sprekende collega aanwezig is.

In de mijn Vanmoof zie ik de faktuur al staan, accu 350 euro vervangen onder garantie. Dus dat scheelt weer een hoop duiten!

Wat nog even "leuk" is om te vermelden, is dat ik 2 service hubs had gebeld met de vraag of ze de accu konden swappen. Nou, die waren niet al te enthousiast kan ik je vertellen. Ik moest dit sowieso via de app doen en kon niet zo langs komen. En een hub gaf aan dat ik dan half november(!) aan de beurt ben! WTF!!
Zij deden nog maar 1 VM fiets per dag en gingen er absoluut niet meer doen. Op mijn vraag waarom gaf hij aan dat ze niet teveel Vanmoof werk wilden aannemen om daar niet te afhankelijk van te worden. Snap dat niet helemaal, maar goed. Ook gaf hij aan dat het mooie en gave fietsen waren, als ze het deden. Maar zij zien uiteraard alleen de defecte exemplaren en uit zijn ondertoon en cynisme kon ik opmaken dat hij niet echt een fan was van (de kwaliteit) van de VM's. Dát kan ik me dan wel weer voorstellen.

Anyhow's, ik heb nu na 4600 km. mijn eerste defect gehad, jammer maar toch nog snel opgelost en heeft me alleen 16 liter euro 95 gekost. En ik heb mooi weer een nieuwe accu in de fiets. N.m.m toch het onderdeel dat het wrs. op termijn het eerst zal begeven of aftakelen.

Nogmaals thumbs up voor Vanmoof Utrecht.
Is dit niet eigenlijk gewoon ordinair voordringen? De mensen die wel een afspraak hebben moeten langer wachten omdat jij meteen geholpen wil worden. Of zie ik dat nou verkeerd? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

jvk024 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 21:25:
[...]

Is dit niet eigenlijk gewoon ordinair voordringen? De mensen die wel een afspraak hebben moeten langer wachten omdat jij meteen geholpen wil worden. Of zie ik dat nou verkeerd? 8)7
Zo had ik het nog niet bekeken. Dus wellicht zo op te vatten. Maar had niet het idee dat ze daar nou het vuur uit de sloffen liepen. Er waren genoeg medewerkers aanwezig en niet allemaal druk met iets bezig.
Als het écht niet had gepast hadden ze het denk ik ook niet gedaan.

Daar komt bij dat ik vind dat ik als trouwe, al sinds 2018 Vanmoof Electrified S modellen rijdende ambassadeur ook wel beetje gematst mag worden. 😬

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:28
Zelfs een botsing met een VM haalt tegenwoordig de krant

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:57
Waarom willen ze een smart cardridge of wiel wel opsturen, maar een accu niet? Weet iemand gedachte hierachter?
De accu vervangen is volgens mij eenvoudiger dan je eshifter of wiel vervangen..

• Delirius
HBO88 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 22:09:
Waarom willen ze een smart cardridge of wiel wel opsturen, maar een accu niet? Weet iemand gedachte hierachter?
De accu vervangen is volgens mij eenvoudiger dan je eshifter of wiel vervangen..
Ik kreeg te horen dat alleen Servicehub accu mag vervangen vanwege feit dat het met lithium werken is gebonden aan strenge(re) eisen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Jan Driebeen schreef op donderdag 1 september 2022 @ 22:03:
Best heftig verhaal zo te lezen.
Vanmoof “volledig verwoest”! 😲 Moet een harde klapper zijn geweest…
Hopelijk zijn beide slachtoffers snel weer opgeknapt. 🙏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:38

mphilipp

Romanes eunt domus

Geen sappige foto's van de vernietigde fiets? Jammer... :+

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• epipremnun
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-09-2022
epipremnun schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 19:28:
Ik bracht mijn (6 maanden oude) Outlet X3 afgelopen vrijdag naar de Houthavens met error 6, 17 en 20 (accu-issues) en er werd beloofd dat hij de volgende dag weer klaar zou zijn. Ik heb daarna 3x moeten chasen via customer support, kreeg gister nog een bevestiging dat de reparaties waren gedaan & hij enkel nog door quality check moest. Vandaag, na nog een keer chatten en vragen, kwam de vernietigende mail:

We regret to have to inform you that during the repair we have discovered structural frame damage on your bike. Unfortunately the damages found on your frame impair the structural integrity of your bike, which makes the bike no longer save to ride or store. Regrettably this makes your bike unrepairable.

Tikkie sprakeloos, even broeden op de juiste reactie. Ik krijg geen uitleg en enkel het aanbod van 20% korting op een nieuwe fiets of €250,- 'recycle' waarde op wat er over is van mijn fiets. Iemand ervaringen, tips, where to even begin? Slim dat je ze niet meer kunt bellen.....
Voor hen die het zich nog herinneren - ik ben al een paar weken heen en weer aan het bellen en mailen met VM over deze 'oplossing' voor mijn onherstelbare fiets. Zelf uiteraard ook even wat onderzoek gedaan en oude foto's opgezocht van net na aankoop, waar uit bleek dat de schade op het frame onder het stuur (die zij op foto in de eerste mail meesturen als bewijs) al aanwezig was toen ik de fiets kocht. Ik heb hen hierop gewezen + het feit dat de fiets al 2x eerder bij de Hub is geweest voor reparatie en kwaliteitscontrole en dat dit toen niet is geflagged - 2 dagen later kreeg ik een mail waarin ze aangeven dat er sprake was van miscommunicatie en dat ze me zsm een nieuwe fiets opsturen. Ik ben uiteraard blij/opgelucht, maar vooral ook heel erg verbaasd :+

De X3 is overigens ook niet leverbaar en er zijn geen outlet modellen beschikbaar, dus ik wacht nu alweer 2 dagen op een mail mbt hoe ze dit aan willen vliegen.

To be continued 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
epipremnun schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:06:
[...]

Voor hen die het zich nog herinneren - ik ben al een paar weken heen en weer aan het bellen en mailen met VM over deze 'oplossing' voor mijn onherstelbare fiets. Zelf uiteraard ook even wat onderzoek gedaan en oude foto's opgezocht van net na aankoop, waar uit bleek dat de schade op het frame onder het stuur (die zij op foto in de eerste mail meesturen als bewijs) al aanwezig was toen ik de fiets kocht. Ik heb hen hierop gewezen + het feit dat de fiets al 2x eerder bij de Hub is geweest voor reparatie en kwaliteitscontrole en dat dit toen niet is geflagged - 2 dagen later kreeg ik een mail waarin ze aangeven dat er sprake was van miscommunicatie en dat ze me zsm een nieuwe fiets opsturen. Ik ben uiteraard blij/opgelucht, maar vooral ook heel erg verbaasd :+

De X3 is overigens ook niet leverbaar en er zijn geen outlet modellen beschikbaar, dus ik wacht nu alweer 2 dagen op een mail mbt hoe ze dit aan willen vliegen.

To be continued 8)7
Netjes, heb jij even geluk dat je nog oude foto's had waarop de schade al aanwezig was.

Ik heb ook 2 outletfietsen. Het probleem is alleen dat je aan de buitenkant niks bijzonders ziet bij een outlet fiets met beperkte schade. Jij had dus een fiets met grotere schade besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epipremnun
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-09-2022
xileS schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:14:
[...]

Netjes, heb jij even geluk dat je nog oude foto's had waarop de schade al aanwezig was.

Ik heb ook 2 outletfietsen. Het probleem is alleen dat je aan de buitenkant niks bijzonders ziet bij een outlet fiets met beperkte schade. Jij had dus een fiets met grotere schade besteld?
Yes, al heb ik de foto's niet eens meegestuurd - die had ik nog achter de hand voor als ze me weer terug in m'n hok zouden proberen te duwen.

Ik had in januari een X3 uit 2020 besteld met middelgrote hoeveelheid schade en >500km.

In de mail staat 'Er is blijkbaar verkeerd gecommuniceerd en wat blijkt, de schade komt eigenlijk door een fabrieksfout. Door gebruik is dit alleen maar verder gaan scheuren en ik denk dat iemand het pas had geconstateerd bij de laatste reparatie."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
epipremnun schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:18:
[...]

Yes, al heb ik de foto's niet eens meegestuurd - die had ik nog achter de hand voor als ze me weer terug in m'n hok zouden proberen te duwen.

Ik had in januari een X3 uit 2020 besteld met middelgrote hoeveelheid schade en >500km.

In de mail staat 'Er is blijkbaar verkeerd gecommuniceerd en wat blijkt, de schade komt eigenlijk door een fabrieksfout. Door gebruik is dit alleen maar verder gaan scheuren en ik denk dat iemand het pas had geconstateerd bij de laatste reparatie."
Nou gelukkig iig dat jij niet meer opdraait voor de kosten. Bij outlet fietsen met meer dan 500 km en meer dan alleen wat beperkte schade, was ik al bang voor wat onzichtbare schades, dus ik was voorzichtig voor beperkt schade en <500 km gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

krant?...een DPG derivaat. . :) Toch weer even VanMoof genoemd...Overigens krijgen VM's in Adam steeds meer een negatief imago omdat ze vaak (veel) harder rijden dan 25. Kan ook de reden zijn om dit eens even lekker te benadrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

litebyte schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 02:06:
[...]

…omdat ze vaak (veel) harder rijden dan 25..
Wat?? Kunnen ze harder dan 25?? Vertel!! 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
litebyte schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 02:06:
[...]

krant?...een DPG derivaat. . :) Toch weer even VanMoof genoemd...Overigens krijgen VM's in Adam steeds meer een negatief imago omdat ze vaak (veel) harder rijden dan 25. Kan ook de reden zijn om dit eens even lekker te benadrukken.
Viel mij ook op, ook met al die stickers overal met "Doe iedwreen een plezier, gooi een VM in de rivier":
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/1caryc960ua91.jpg?auto=webp&s=4444b9743bd4f4860d513fb64889db0c7ee2714b

[ Voor 1% gewijzigd door JDFS op 03-09-2022 19:09 . Reden: Iedereen ipv Amsterdam, hoewel dat voor mij als Amsterdammer soms hetzelfde is :+ ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Eddy 6 pack schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 09:28:
[...]

Wat?? Kunnen ze harder dan 25?? Vertel!! 😉
Beter van niet want dat mag niet... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

JDFS schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 09:30:
[...]

Viel mij ook op, ook met al die stickers overal met "Doe Amsterdam een plezier, gooi een VM in de rivier":
[Afbeelding]
LOL... hoe afgunst tot idiote hoogtes kan stijgen, dit kan alleen in NL :)
Mogelijk een politieke actie in samenwerking met het Parool. Iemand van D66 wil max 25 km/u voor fietsers en alle ebikes een kenteken in Adam. Verwacht dus de komende weken tal van berichten over te snel rijdende (VM) ebikes in de DPG pers en berichten op socials

[ Voor 5% gewijzigd door litebyte op 03-09-2022 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
litebyte schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 10:58:
[...]

LOL... hoe afgunst tot idiote hoogtes kan stijgen, dit kan alleen in NL :)
Mogelijk een politieke actie in samenwerking met het Parool. Iemand van D66 wil max 25 km/u voor fietsers en alle ebikes een kenteken in Adam. Verwacht dus de komende weken tal van berichten over te snel rijdende (VM) ebikes in de DPG pers en berichten op socials
Snap persoonlijk de hetze tegen VanMoof in bijzonder niet zo. Van wat ik gelezen heb, is het ze te doen om soort van klassenstrijd, elite stokpaardje en yuppen gedrag wat men tegen wil gaan. Over dat yuppen aspect kun je van mening verschillen maar de gemiddelde electrische fiets is even duur zo niet nog duurder dan een VanMoof. Of omdat je de VanMoof zo lekker aan t gillen krijgt pakken ze die?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomuitrotterdam
  • Laatst online: 31-03 16:27
Delirius schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 12:45:
[...]

Snap persoonlijk de hetze tegen VanMoof in bijzonder niet zo. Van wat ik gelezen heb, is het ze te doen om soort van klassenstrijd, elite stokpaardje en yuppen gedrag wat men tegen wil gaan. Over dat yuppen aspect kun je van mening verschillen maar de gemiddelde electrische fiets is even duur zo niet nog duurder dan een VanMoof. Of omdat je de VanMoof zo lekker aan t gillen krijgt pakken ze die?
Herkenbaarheid in combi met de Moofer snelheden, wellicht extra gevoed door frustratie van beperking bromscooters?
Persoonlijk niets tegen vanMoof (behalve dat kwaliteit en service voor mij wat hoger mag) maar krijg wel idee dat gemiddelde snelheid hoger ligt dan de andere e-bikes. [ook in segment stad-ebike]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 16:19

_serial_

and there was silence

tomuitrotterdam schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 12:54:
[...]

Herkenbaarheid in combi met de Moofer snelheden, wellicht extra gevoed door frustratie van beperking bromscooters?
Persoonlijk niets tegen vanMoof (behalve dat kwaliteit en service voor mij wat hoger mag) maar krijg wel idee dat gemiddelde snelheid hoger ligt dan de andere e-bikes. [ook in segment stad-ebike]
Amsterdam heeft sowieso boter op z'n hoofd om zo vaak af te wijken van landelijk beleid, dat maakt het er niet duidelijker op, verhoogd het draagvlak niet, en zeker niet makkelijker te handhaven.

somewhere there was silence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

tomuitrotterdam schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 12:54:
[...]

Ik moet regelmatig in amsterdam zijn en de kritiek dat 'VM snotjochies' met bijna 40 over de fietspaden racen is wel waar. Het feit is dat 'scooter jongeren' en andere ebikes dat natuurlijk ook doen, maar idd daar is de herkenbaarheid natuurlijk anders

Als kritisch S3 gebruiker leg ik iedereen en alles (en vooral ook in het buitenland) uit dat je geluk moet hebben met een S3/X3. Wij hebben zelf dat geluk en hebben nauwelijks problemen, met uitzondering van de sporadische doortrap en verbindings error. Kwaliteit is op veel vlakken om te huilen. Lak, onderdelen, vervangbaarheid etc.tot nu toe altijd keurig en snel contact met VM.

Het is vooral een leuke maar gevoelige fiets...de snowflake onder de electrische fietsen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Vandaag eens in A'dam West de S5 proefgereden.

Sceptisch dat ik was, gezien mijn ervaringen met de S3, reed ik de eerste meters weg. Wat mij direct opviel was de toch iets fijnere zit. Ik zat toch iets meer rechtop en het zadel is wat zachter, dat was fijn. Ik moest bij de S3 toch wel de 2 spacers gebruiken aan de voorzijde om een betere zit op de fiets te krijgen.

Weer een paar meters verder; ook de krachtsensor was een verademing ten opzichte van de rotatiesensor, het was veel natuurlijker fietsen en zoals ook veel gelezen, kan je met de nieuwere VanMoof dus beter fietsen naast iemand zonder e-bike. Je gaat ook veel beter door de 3 versnellingen, er was geen "klak" aanwezig... je voelt hem wel schakelen dat wel, ben intussen een Enviolo Trekking Automatic gewend, dus dat is het neusje van de zalm... uiteraard niet te vergelijken met de naaf van de A5/S5. Het was op de demofiets wel goed merkbaar dat wanneer je van stilstand optrekt dat de naaf wel even moest denken en dat hij pas laat opschakelde, ondertussen zat je wel wat meer omwentelingen te maken met de trappers... even een pauze in de omwentelingen en vervolgens weer doortrappen zorgde ervoor dat de fiets weer een tandje hoger ging qua versnellingen. Mogelijk is dit nog wel met een software-update te verhelpen.

De boostknop was een oud vertrouwde functionaliteit en het wisselen van de ondersteuningsmodi ging ook prima met de knop onder de boostknop.

Eenmaal terug bij VanMoof keek ik nog even goed naar de fiets. Voor zover ik het kon zien vind ik de bouwkwaliteit en de gebruikte onderdelen wel iets beter ten opzichte van de S3. Ik zag al wel wat schaafschade bij de fietsstandaard, iets wat bij een A-grade fiets misschien minder vaak voorkomt maar voor de rest was het een prima demo-fiets.

Wat mij overigens ook opviel zijn de krachtige remmen, dat was ook zeer fijn.

Of ik hem ga bestellen? Hmm, ik weet het nog niet. Ik zie wel dat de levertijd is aangepast, nu bestellen is november rijden. Maar ik begrijp dat de eerste fietsen nog steeds niet geleverd zijn terwijl VanMoof bij de introductie van de fiets liet weten dat de eerste lichting in juli geleverd zou worden. Iets wat mij tegenhoud in het direct bestellen van de fiets het vertrouwen is daarvoor nog niet voldoende aanwezig.

En dan nog even iets over de kicklock; ik was blij dat ik hem onderweg niet had uitgetest... want via de app was hij niet te unlocken. Gek genoeg was de app ook niet verbonden met de fiets, iets wat de medewerker die de fiets uitdeelde niet goed had gecontroleerd. De kicklock kon met een toetsencombinatie wel bediend worden.

Wat zijn jullie meningen tot nu toe?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J5Uj2NMmYLEnaqj5wuJXLEFSuX8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cPLY6Oh1hlQZRqVn4zROQ4Cr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Ron_Tweaker op 03-09-2022 19:17 ]

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
Ron_Tweaker schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 19:06:
Wat mij overigens ook opviel zijn de krachtige remmen, dat was ook zeer fijn.
Zou fijn zijn als ze die dan ook als upgrade voor de S3 uit zouden brengen...
(Maar gok dat er een andere connector aan de remhendels met geintegreerde knoppen zit :|)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Mooie bondige review @Ron_Tweaker !
Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscorpio
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-06-2024
Vandaag de S3 achter gelaten bij VM aan de Mauritskade voor een 2500km beurt. Heb aangegeven dat ik al rij met een derde achterwiel omdat ik blijf doortrappen. Men geeft daar ook zelf aan dat de naaf een bekende zwakke schakel is op de fiets. Ook geeft men aan dat de fiets eigenlijk niet gebouwd is voor langere ritten woon-werk verkeer waarbij men af en toe wat ‘krachtiger’ doortrapt. Hierdoor gaat de naaf dus steeds stuk.

Blij dat men zelf zo open is bij VM over de slechte kwaliteit maar het probleem oplossen kunnen ze nog niet. Heb gevraagd om een achterwiel van een S5 maar die kunnen ze niet omwisselen omdat de S5 3 versnellingen heeft en de S3 er 4 heeft.

Ben bang dat er wederom een nieuwe naaf (achterwiel) in komt en dat ik binnen een paar honderd kilometer hetzelfde probleem weer heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowStrider1
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:56
S5 en A5 testritten zijn nu ook beschikbaar bij de Rotterdam service hub!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ACh91kiI4RZy9ScWqigLbMVhj3Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7Zggcjw0q8snnUiOqITw2Mo7.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door ShadowStrider1 op 04-09-2022 16:11 . Reden: Afspraak nu wel gelukt! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
iscorpio schreef op zondag 4 september 2022 @ 11:58:
Vandaag de S3 achter gelaten bij VM aan de Mauritskade voor een 2500km beurt. Heb aangegeven dat ik al rij met een derde achterwiel omdat ik blijf doortrappen. Men geeft daar ook zelf aan dat de naaf een bekende zwakke schakel is op de fiets. Ook geeft men aan dat de fiets eigenlijk niet gebouwd is voor langere ritten woon-werk verkeer waarbij men af en toe wat ‘krachtiger’ doortrapt. Hierdoor gaat de naaf dus steeds stuk.
Hoe lang zijn die ritten dan wel niet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U-jCTgfxUhdp9TkNFhZrg6ac3Jg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2JsKhTO6czrJTNRH6M95UCEV.png?f=user_large

Heb nog steeds mijn originele achterwiel...
(Wel is mijn gemiddelde snelheid niet zo hoog. Teveel stoplichten hier)

[ Voor 4% gewijzigd door maxnl op 04-09-2022 16:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• [911]
Ook ik heb dit weekend een proefrit gemaakt.

Als eerste over de prijs. Deze is nu 2.500 euro. De VanMoof medewerker gaf aan dat deze prijs omhoog gaat met enkele honderden euro's. Hij wist nog niet wanneer maar dat kon zijn binnen nu en een paar maanden. Hij had het over 3.000 euro wat de fiets dan zou moeten kosten. Dat zou ik toch wel wat fors vinden. Ook gaf hij aan dat de eerste batch van fietsen een update moeten hebben, daarom worden die wat later uitgeleverd ten opzichte van degene die iets later hadden besteld :X De productieversie wijkt af van de testfietsen. Er zullen nog kleine verbeteringen op doorgevoerd worden. De lasnaden zullen beter zijn weggewerkt.

De S5 en de A5 fietsen beiden fijn. Door de iets kleinere banden op zowel de S en A zijn ze beiden wat meer wendbaar. De A heeft zelfs kleinere banden dan de X gaf de verkoper aan.

De krachtsensor vond ik best aardig maar nog niet eens zo'n heel grote verbetering. Wanneer je in het begin ook maar iets trapt, komt in stand 4 de ondersteuning er vol in. Vond ik net even wat minder prettig. Ik denk dat wanneer je er meer aan gewend bent het wel een upgrade is.

De remmen waren wel écht een verbetering. Tussen de A en S was er wel een verschilletje in afstelling maar wat was dat fijn om zo goed te remmen! Zoveel directer ook. Ik vraag me af of ik dat op mijn S3 ga halen met alleen andere remschijven en eventueel blokjes? Of dien ik dan ook het hydraulische mechanisme te vervangen? Remmen piepten ook niet.

De kettingkast was mooi afgewerkt en voelde ook een stuk steviger. Daarnaast maakte de ketting in de kettingkast bijna geen geluid. Het rubbertje voor de oplaadkabel was bij mijn fiets al bijna kapot (zie foto's) en bij een andere fiets er volledig vanaf. Volgens de VanMoof medewerker was dat doordat de VanMoof medewerkers er zelf iets ruwer mee omgingen. Ik dacht vooral, dit gaat een heel zwak onderdeel worden het voelde erg zwak aan. Ik hoop vooral dat het slechts de torx schroef losdraaien is om het rubbertje te vervangen en niet dat je nog veel meer moet ondernemen.

Zelf had ik graag manueel willen schakelen maar dat was nog niet mogelijk. De knoppen vond ik niet zo fijn om in te drukken. Ze voelden wat stug aan. Wellicht doordat er iets van een rubberen afdichting in de knoppen zit?

Nog wat kleine punten:
- De ringen op het stuur vond ik maar zozo.
- De kleur van de fiets is wel echt mooi. Het is een beetje krijtgrijs met een (parelmoer?)glans erover.
- Er waren slechts 3 onderdelen die gelijk waren aan de S3. Hij noemde er 1 maar die ben ik alweer kwijt ;)
- Fiets was stiller, minder geluid van accu/aandrijving/ketting/remmen _/-\o_
- App was nog niet volledig aangepast aan de A5/S5 dus daar had je niks aan.
- USB C aansluiting en telefoonhouder waren oké maar zou ik niet gauw gebruiken verwacht ik.
- Standaard op een fiets slecht afgesteld. Bij inklappen kwam deze hard tegen het frame.
- Stuurverhogingsring was nu ook in een halve ring verkrijgbaar (dus half zo hoog)

Langsgaan zonder proefrit afspraak is ook wel redelijk mogelijk had ik door. Een vriend van mij ging mee zonder afspraak en kreeg ook een fiets. Mocht je dus onderhoud hebben en een proefrit willen maken zonder afspraak zou ik het zeker even proberen.

Conclusie: ik kijk het nog even aan. Ik was niet direct overtuigd maar ik kan me zo voorstellen dat anderen dit wel hadden. Ik bekijk het ook vanuit het perspectief dat ik een S3 heb. Mocht ik geen S3 hebben zou ik waarschijnlijk wel de S5 hebben besteld. Mijn conclusie is mede gebaseerd op dat er nog geen front carrier bestelbaar is en ik best wel een fan ben van mijn S3.

Reden voor mij om een S5 te bestellen zouden zijn:
- Nieuwe fiets
- Krachtsensor (al was ik nog niet helemaal overtuigd)
- Knoppen voor handmatig schakelen
- Nieuwe versnellingen
- Remmen die véél krachtiger zijn
- Kleinere wielen en daardoor wendbaarder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ZO821qqVqJ9lU-lByZ7HrscrUA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fWXUKAHX8bYRAl80Sqlnj3Bt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b2X26Z8p0mQhI5gY3BcgfnubCJM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vZu3OHrpeL10FDTRFrAV2jkS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xrrAnpTRXdJX-EJ20WE4A7K6Lsg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d8GD7W8PzLNF4UGN7R5Wk6DB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9gdUo5PRCKmn0XWME1yeADXOEO8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Eo2t88JZp2Q5Mt3V3Cs7x95k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IW3vZHuweonyfhZS8cuTlAlNMrs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pVoNjhmO3hySeRruLUwGZr1w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J8pXJ0GMsfJA3-KaZSZ2do_Mhuk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j7mU2CY4q5nu67KLrUUgGZty.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iupVSEFMjOJ8reSPadmAJ1pOlcc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QHLR2zdzHH8RlujBN9jYHzKS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-2KsqTLGvVXnAjwtjAFmO0aGZN0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e1mNr0Z29S6FokzKgPRpGis9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZQxkfx2Rb3q9Sc6fMKW_Kqw8IdE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bjALK9QA5L9sFg9f2EJ4Gh2T.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LEmrAzbV3z9VFBpdNGZPzQmE8jU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Og9keghVDYavF0WvqVFBkBQm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2gIBkXKBfwLI2C1chvqIslqSMH4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fzcJFGKqsMTHj42x1YYL06cv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kUY_Y--ybpgb_VxzLzkcg7QNf5Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mbIunGphqn4emHB5d0wQ0Cnz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Goede review👍🏻 Dank!

Ik sla ‘m ook over.
Kan er nou niet echt iets heel innovatiefs of nieuws aan ontdekken, of zie ik dat verkeerd en mis ik iets?
Dat afdekrubbertje ziet er idd slap uit en zo op de foto’s te zien niet snel te vervangen. Lijkt in achter de opening in het frame te zitten?
Hopelijk is het wel waterdicht. Ziet er zonder rubber erop uit als een regenwater afvoerputje! ⚡️ 🤯

Vanmoof zelf sprak volgens mij zelfs over een revolutionaire nieuwe manier van fietsen of gelijksoortige mambo jambo van iets in die geest. En dan komen ze met dit!

Een goede S3 is denk ik nog steeds de beste VM tot nu toe. Ik hem m’n S3 sinds aanschaf al in gebruik als een 3 speed door de 4e versnelling pas boven 35 in te laten schakelen. 32/33 in de 3 vind ik een prettige cadans. En 3 versnellingen is meer dan zat, dus dát vind ik wel goed aan de S5.
Een S3 met andere schijven remt trouwens ook al goed vind ik. En zeker niet minder dan de Shimano Ultegra remschijven, klauwen en blokken die op mijn racefiets zitten. En dat is een behoorlijk prijzig systeem waar honderdduizenden wielrenners wereldwijd mee rondrijden.

[ Voor 13% gewijzigd door Eddy 6 pack op 05-09-2022 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
Eddy 6 pack schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:24:
Ik sla ‘m ook over.
Kan er nou niet echt iets heel innovatiefs of nieuws aan ontdekken, of zie ik dat verkeerd en mis ik iets?
Dat mis ik ook een beetje. Denk dat de overgang van de S2 naar S3 wat meer voeten in de aarde had. Ik denk dat als je nu een nieuwe fiets zou moeten kopen je wel voor een S5 zou moeten gaan maar ben je tevreden over de S3 dan zou ik het lekker even afwachten. Ik zit er nog mee dat ik een fiets zakelijk kan aanschaffen wat een stuk voordeliger is. Dat zou voor mij dan weer de hoofdreden zijn om te switchen.
Dat afdekrubbertje ziet er idd slap uit en zo op de foto’s te zien niet snel te vervangen. Lijkt in achter de opening in het frame te zitten?
Ik hoop het echt voor ze van wel. Maar wat ik dan niet snap, is er dan niemand die bij VanMoof eens even een 200 keer dat rubbertje openhaalt en dan op een wat minder nette manier? Dit soort kwaliteitscontrole ontbreekt volgens mij echt. Net als bij de S3, wanneer goed getest met flink wat kracht op de versnellingen had je toch elke keer die versnelling kapot gemaakt? Dus was ie niet productierijp. Soms als ik bij VanMoof ben dan jeukt het echt om ze te helpen. Er zijn zoveel dingen die misgaan en ik gun het ze zo om de boel op orde te hebben.
Vanmoof zelf sprak volgens mij zelfs over een revolutionaire nieuwe manier van fietsen of gelijksoortige mambo jambo van iets in die geest. En dan komen ze met dit!
Met slechts 3 onderdelen die hetzelfde zijn gebleven is het ook echt een hele nieuwe fiets maar de revolutie blijft uit.
Ik hem m’n S3 sinds aanschaf al in gebruik als een 3 speed door de 4e versnelling pas boven 35 in te laten schakelen. 32/33 in de 3 vind ik een prettige cadans. En 3 versnellingen is meer dan zat, dus dát vind ik wel goed aan de S5.
Hier hetzelfde. De 4e versnelling gaat er pas in als ik 'm echt nodig heb en voluit aan het trappen ben (42km/h). Daarvoor vind ik het veel fijner om wat actiever in z'n 3 te trappen.

Een S3 met andere schijven remt trouwens ook al goed vind ik. En zeker niet minder dan de Shimano Ultegra remschijven, klauwen en blokken die op mijn racefiets zitten. En dat is een behoorlijk prijzig systeem waar honderdduizenden wielrenners wereldwijd mee rondrijden.
[/quote]
Da's goed om te horen!

Ik wilde deze schijven kopen:
https://www.mantel.com/sh...gn=Shimano%20Deore%20RT56

En dan met de standaard VanMoof blokjes, deze Elvedes (ik ga er even vanuit dat ik deze er nu onder heb zitten?):
https://www.vanmoof.com/shop/nl_nl/brakepad-disc-set-of-2

Er moeten in ieder geval resin (hars) remblokken onder bij deze schijven. Lijkt me een goed set zo?

[ Voor 8% gewijzigd door [911] op 05-09-2022 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

[911] schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:43:
[...]

… Maar wat ik dan niet snap, is er dan niemand die bij VanMoof eens even een 200 keer dat rubbertje openhaalt en dan op een wat minder nette manier? Dit soort kwaliteitscontrole ontbreekt volgens mij echt.
Dát dus. Ik snap dat ook al jaren niet! Hoe kun je zo werken?? Ongelooflijk.
En dat is geeneens een gevalletje kwaliteitscontrole maar eerder een slecht idee gevolgd door een slechte uitvoering (al hoeft dat strikt genomen niet zo te zijn indien het letterlijk zonder te vragen 100 % gemaakt is volgens de spec’s!😬 zou wel een beetje naïef en weinig meedenkend vermogen zijn van het (scrum?)team..).
Maar ook al is de uitvoering dan volgens plan maar nog steeds slecht, dan zou het testtraject dit toch gelijk bloot hebben moeten leggen??
Vooral die achternaaf en eshifter, die moeten toch direct door de mand zijn gevallen bij het testen van de eerste prototypen. En dan kan het maar 2 oorzaken hebben, designfout of inferieur materiaal gebruik.

M.i. is dit alles maar te verklaren door 2 dingen:
1) de broertjes hebben een idee en willen het zo en zo hebben en verder is er geen discussie mogelijk en heeft de rest van de mensen het maar zo uit te voeren.
2) het personeelsverloop bij de ontwikkel-, bouw- en testteams is net zo groot als bij de helpdesk waardoor iedereen telkens dezelfde fouten blijft maken en er via feedback niet van leert omdat ze dan alweer ergens anders werken.

En wat jij zegt @[911] ik heb ook al eens gedacht dat wanneer ik daar als business- of productowner een fiets mede moest ontwikkelen waren al die belabberde onderdelen er nooit opgekomen. Onmogelijk dat de naaf en eshifter getest en goed bevonden zijn!
Tenzij, en dat wordt dan toch nog punt 3) ze wel getest en geconstateerd hebben dat er veel fout is, maar er onder druk van aandeelhouders, kapitaalstromen, imago, etc. willens en wetens is doorgegaan in de hoop dat het mee zal vallen, de mensen dat wel voor lief zullen nemen en anders wel achteraf gerepareerd zal worden. De fiets is dan immers toch al verkocht…

Ik hoop dat de S5 niet zo’n belabberde start en uitvoering heeft als de S3 want dat zou echt blijk geven van incompetentie en het ontbreken van lerend vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
[911] schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:43:
Dit soort kwaliteitscontrole ontbreekt volgens mij echt.
Hoe de kwaliteitscontrole daar werkt zijn ze wel eerlijk over :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Iets wat mij ook weerhoud om de fiets direct te bestellen is, naast mijn negatieve ervaringen met de S3, dat je direct het volle bedrag moet neerleggen om de fiets met enige hoop in november te kunnen ontvangen. Vroeger met de S3 kon je een klein deel aanbetalen en pas later bij levering van de fiets, het restant voldoen. Misschien wacht ik wel op de eerste batch en de eerste ervaringen om pas, als ik mij heb kunnen overtuigen, pas medio volgend jaar met de S5 of A5 te kunnen rijden.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04:55
Eddy 6 pack schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:52:
Helaas helaas, ik heb sinds vanochtend ook (serieuze?) elektronische problemen.

Error 6, 17, 19, 20 en 21.
Duiden schijnbaar allemaal op accu vervangen.
Firmware update en tig lange resets hebben niet geholpen.😫

Afspraak gemaakt in Utrecht voor morgen in te leveren, maar kan niet op dat tijdstip dus wil vanmiddag gaan en proberen voor mekaar te krijgen dat ze de accu direct even swappen. Schijnt niet veel werk te zijn en ze schijnen ook wel vaker ad-hoc mensen te helpen die spontaan langs komen.

Fingers crossed.
Hey Eddie,

Precies zelfde probleem vandaag.
Na 6 maanden en 1200km, en geen enkel probleem gehad.
Valt me toch tegen na zo,n korte periode.

Ik ga ook maar eens een afspraak maken,

Met vriendelijke groet
Skywalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

sky_walker schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:33:
[...]

Hey Eddie,

Precies zelfde probleem vandaag.
Na 6 maanden en 1200km, en geen enkel probleem gehad.
Valt me toch tegen na zo,n korte periode.

Ik ga ook maar eens een afspraak maken,

Met vriendelijke groet
Skywalker
Dat is apart. Misschien waren jouw en mijn accu uit een en dezelfde batch accu’s met een defect? Ik heb de fiets nu 1,5 jaar en 4.600 km.
Ik heb geen reden gehoord anders dan dat ze zeiden dat de accu niet meer kon ontladen. Ik weet niet precies wat dat betekent maar kan me voorstellen dat er bedoeld wordt dat ie dan geen stroom meer kan afgeven aan de motor en cartridge etc.?

Het valt me nu wel op, of ik moet het me niet goed herinneren, dat de bliksemschicht sneller knippert tijdens het opladen. Met de oude accu knipperde die volgens mij een stuk langzamer. Misschien is de accu of het accu management wel aangepast gedurende de tijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Dit is toch geen review? Dit is een impressie....
Een VM review, als sceptisch S3 bezitter is alles dat van Bright/AD en meer van dat plugger media komt allang niet meer te vertrouwen,

Ik kijk eerder uit naar de reviews van toekomstig bezitters die minimaal 6 maanden met grote regelmaat op de 5 serie rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [911]
litebyte schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:38:
[...]
Ik kijk eerder uit naar de reviews van toekomstig bezitters die minimaal 6 maanden met grote regelmaat op de 5 serie rijden.
Aangezien dat nu nog niet kan is dit het beste wat je kunt krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-04 16:48
litebyte schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:38:
[...]

Dit is toch geen review? Dit is een impressie....
Een VM review, als sceptisch S3 bezitter is alles dat van Bright/AD en meer van dat plugger media komt allang niet meer te vertrouwen,

Bij Bright hoorde ik juist voor het eerst van alle problemen met de s3. Daarom ben ik mij gaan inlezen en heb daardoor voor vriendin nog niet een vm gekocht. Had gehoopt dat a5 veel beter zou zijn, maar ben nog lang niet overtuigd.
Donderdag testride samen met gf.
(Hebben nu de super 73 zx, en tja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Pon.Bike heeft Veloretti gekocht

https://automotive-online...rug-uit-olie-en-gassector

Pon Bike is een van de grootste fabrikanten ter wereld, met merken zoals Gazelle, Cannondale, Union en Urban Arrow. Het is onderdeel van Pon Holding, een van de grootste bedrijven van ons land, met bijvoorbeeld automerken als Audi, Volkswagen en Seat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ferruginous Hwk schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 11:05:
[...]

Thanks voor het delen. Ja ben het met je eens dat de status van dat schopslot zo zo is en baal ervan dat mijn ART3-kettingslot blijkbaar als minder veilig wordt beschouwd als mijn fiets nergens aan vast staat dan een eenvoudig (ART2) ringslot.

Dus deze past gewoon goed? Geen afwijkende maten i.v.m. de brede banden / spatbord?

[Afbeelding]
Een hele tijd terug heb jij dit geplaatst. Ik wil ook een ART2 ringslot monteren. Ben jij er nog uitgekomen welke maat past op de VanMoof S3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Even over de S5, lees net dat de EU fietsen een andere firmware heeft dan in US

Het is dus niet meer mogelijk om je fiets om te zetten naar 32!

Aandachtspunt voor wie een S5 overweegt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

HBO88 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 22:51:
Even over de S5, lees net dat de EU fietsen een andere firmware heeft dan in US

Het is dus niet meer mogelijk om je fiets om te zetten naar 32!

Aandachtspunt voor wie een S5 overweegt...
Als dat waar is, is de enige reden om ooit over te stappen naar de S5 ook weg. Beetje op zo’n ‘innovatieve’ fiets ingehaald worden door een bejaarde op een Qwic die 29 kn/u loopt! NOT!!

Dit kan Quinten dan ook niet meer omzeilen met z’n Moofer app. Want ondanks herhaalde beloftes dat hij dat nu ook zou gaan proberen te fixen voor de happy modus, hoor je niets meer van hem!

Op zich niet erg, maakt een S3 alleen maar gewilder, maw een goede investering. (Mits die het ook goed doet!😆)

Eigenlijk vond ik de S2 met z’n 2 versnellingen qua aandrijving de beste iteratie.
Een S3 ziet er wat mooier afgewerkt uit qua stuur, kabels en heeft fijnere remmen. Een S3 met S2 wiel erin, zou dat passen en kunnen? Degelijkere naaf en geen last meer van de e-shi(f)tter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
Eddy 6 pack schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:14:
[...]

Als dat waar is, is de enige reden om ooit over te stappen naar de S5 ook weg. Beetje op zo’n ‘innovatieve’ fiets ingehaald worden door een bejaarde op een Qwic die 29 kn/u loopt! NOT!!

Dit kan Quinten dan ook niet meer omzeilen met z’n Moofer app. Want ondanks herhaalde beloftes dat hij dat nu ook zou gaan proberen te fixen voor de happy modus, hoor je niets meer van hem!

Op zich niet erg, maakt een S3 alleen maar gewilder, maw een goede investering. (Mits die het ook goed doet!😆)

Eigenlijk vond ik de S2 met z’n 2 versnellingen qua aandrijving de beste iteratie.
Een S3 ziet er wat mooier afgewerkt uit qua stuur, kabels en heeft fijnere remmen. Een S3 met S2 wiel erin, zou dat passen en kunnen? Degelijkere naaf en geen last meer van de e-shi(f)tter!
Quinten gaf aan dat hij de US firmware er wel op zou kunnen zetten, maar dan ben je dus direct je garantie kwijt.
Opzich slim bedacht door VM om het zo te doen, maar idd voor veel mensen was dit een pre om die fiets te kopen.

Ik hou het ook lekker bij de S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Daar mijn vorige fiets (Ace) gestolen is geweest ben ik op zoek naar een andere fiets. Heb gisteren met de S5 een proefritje gemaakt, op zich niet ontevreden alleen voelde het schakelen soms wat onverwacht. Welliswaar geen 'klak' meer zoals de S3.

Weet iemand toevallig of het ook mogelijk is om bijvoorbeeld de versnelling 'vast' te zetten in bijvoorbeeld zijn 3e met de S5? Zou het niet erg vinden eigenlijk mocht het een soort single speed worden zoals de Cowboy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Derek S. schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:03:
Daar mijn vorige fiets (Ace) gestolen is geweest ben ik op zoek naar een andere fiets. Heb gisteren met de S5 een proefritje gemaakt, op zich niet ontevreden alleen voelde het schakelen soms wat onverwacht. Welliswaar geen 'klak' meer zoals de S3.

Weet iemand toevallig of het ook mogelijk is om bijvoorbeeld de versnelling 'vast' te zetten in bijvoorbeeld zijn 3e met de S5? Zou het niet erg vinden eigenlijk mocht het een soort single speed worden zoals de Cowboy.
Dat denk ik wel, al is het een soort work around. In de vanmoof app kan je namelijk, bij de S3 althans, zelf je schakelmomenten instellen. Dat wil zeggen, bij welke snelheid schakelt de fiets op of juist neer. Als je dat zo instelt dat het altijd op versnelling drie uitkomt, ben je er denk ik. Wellicht kan iemand het voor je testen.

Je kan ook handmatig schakelen op de S3, nu ook zonder Moofer app gewoon in de officiële. Of dat op de S5 straks ook kan weet ik niet, maar dan werkt bovenstaande misschien wel. Alleen als je handmatig schakelen kiest, schakelt de fiets bij stilstand altijd automatisch terug naar 1.

[ Voor 13% gewijzigd door oscarwashere op 07-09-2022 11:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

sikkwittet schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:04:
[...]

Bij Bright hoorde ik juist voor het eerst van alle problemen met de s3. \
Dan heb je je pas heel laat georienteerd waarschijnlijk. Bright kwam met de S3 update pas schoorvoetend met een berichtje dat niet iedereen tevreden is... Hun 'jubelreviews' getuigen daarnaast niet echt van diepgang. Maar dat is ook niet het doel van het programma, het doel is producten te pluggen en dat te doen middels zogenaamde 'reviews.' En als je dat in je achterhoofd houdt en anderen er op attendeert is er niets mis mee.

Genoeg over Bright.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Ik zou je echt sterk aanraxden om eerst even de echte bezitter/gebruikers reviews van de 5 serie af te wachten de komende maanden. Dus ergens voorjaar '23 bestellen.

Anders voor de S3 gaan, daarvan weet je wat je ervan kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
miicker schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 22:02:
[...]

Een hele tijd terug heb jij dit geplaatst. Ik wil ook een ART2 ringslot monteren. Ben jij er nog uitgekomen welke maat past op de VanMoof S3?
Nee, helaas. Ik ben er nog niet aan toegekomen. Ik weet wel dat ik geen Axa slot wil want die is echt onveilig (zoals uit het filmpje over de "Polen-sleutel" bleek.
De sloten van Abus lijken een stuk beter maar heb nog geen nader onderzoek gedaan.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ferruginous Hwk schreef op woensdag 7 september 2022 @ 13:27:
[...]

Nee, helaas. Ik ben er nog niet aan toegekomen. Ik weet wel dat ik geen Axa slot wil want die is echt onveilig (zoals uit het filmpje over de "Polen-sleutel" bleek.
De sloten van Abus lijken een stuk beter maar heb nog geen nader onderzoek gedaan.
Oké thanks. Veiligheid maakt me persoonlijk niet uit, ik heb gewoon geen zin in gezeur met de verzekering bij diefstal :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
oscarwashere schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:23:
[...]

Dat denk ik wel, al is het een soort work around. In de vanmoof app kan je namelijk, bij de S3 althans, zelf je schakelmomenten instellen. Dat wil zeggen, bij welke snelheid schakelt de fiets op of juist neer. Als je dat zo instelt dat het altijd op versnelling drie uitkomt, ben je er denk ik. Wellicht kan iemand het voor je testen.

Je kan ook handmatig schakelen op de S3, nu ook zonder Moofer app gewoon in de officiële. Of dat op de S5 straks ook kan weet ik niet, maar dan werkt bovenstaande misschien wel. Alleen als je handmatig schakelen kiest, schakelt de fiets bij stilstand altijd automatisch terug naar 1.
Kijk, dat zou een oplossing kunnen zijn inderdaad. Soms verraste het schakelmoment mij een beetje tijdens de testrit wat ik enigzins hinderlijk vond. Leek ook alsof zolang je aan het 'boosten' was hij niet schakelde.
litebyte schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:51:
[...]

Ik zou je echt sterk aanraxden om eerst even de echte bezitter/gebruikers reviews van de 5 serie af te wachten de komende maanden. Dus ergens voorjaar '23 bestellen.

Anders voor de S3 gaan, daarvan weet je wat je ervan kan verwachten.
Misschien ben ik naïef maar mijn gedachte gang is dat de S5 wel beter zal zijn dan de S3. Ik neem immers aan dat zij ook wel weten dat de S3 niet de meest betrouwbare fiets was. In ieder geval is er enige erkenning wat betreft de e-shifter omdat die volledig anders is op de S5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Waarom koop je niet opnieuw een Ace? Ben je daar niet tevreden over?

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Eddy 6 pack schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:14:
[...]

Ik zag dat hij wel actief is op de VanMoof Gebruikers pagina op FB.

Enfin, als de Moofer app niet wordt bijgewerkt zodat de A5/S5 in ieder geval de US stand aan kan, dan weet ik niet of de fiets echt goed verkocht gaat worden.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
Ron_Tweaker schreef op woensdag 7 september 2022 @ 17:24:
[...]

Waarom koop je niet opnieuw een Ace? Ben je daar niet tevreden over?
Was er wel tevreden over hoor, maar nadat deze al vrij snel gestolen werd wil ik nu liever een fiets met wat meer afschrikkingsvermogen.

Was zelfs eigenlijk van plan via het werk iets te leasen maar het aanbod sprak mij niet echt aan. Ik woon in de stad en gebruik de fiets dus ook hoofdzakelijk voor dagelijkse boodschappen, korte tripjes, om dan iedere keer zo'n fietscomputer van het stuur te moeten halen en dan weer ergens zien te laten zag ik niet zitten. Daar heeft zo'n beetje iedere 'klassieke' e-bike last van.

Ben er overigens nog niet uit hoor. In een ideale wereld zou ik een VanMoof onder de 20kg willen zodat ik hem zonder problemen op het dak van de auto kan zetten. Een trekhaak heb ik niet maar zou wel graag het ding mee op vakanties willen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
Schalkkie schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 20:09:
Vandaag nieuw achterwiel geplaatst ivm heftig doortrappen. Alles doet het weer goed ik heb wel een achterwiel met een andere remschijf[Afbeelding]
Nieuw achterwiel ontvangen en ook hier een S5-remschijf. Op naaf van wiel zelf staat ook geen S3 meer dus of VM heeft nieuwe wielen voor S3 of de S5 wielen zijn backwards compatible.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1w_mmAUVRNRZi01G-RUacyKGXek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DB2eOEol2l8t4l3vqEi5tCuY.jpg?f=fotoalbum_large

Uit esthetisch oogpunt toch maar mn BBB schijf terug geplaatst, anders 2 verschillende remschijven

Wel benieuwd of binnenwerk dan is verbeterd.
@Schalkkie merk jij al verschil?

[ Voor 27% gewijzigd door Delirius op 07-09-2022 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Delirius schreef op woensdag 7 september 2022 @ 17:47:
[...]

Nieuw achterwiel ontvangen en ook hier een S5-remschijf. Op naaf van wiel zelf staat ook geen S3 meer dus of VM heeft nieuwe wielen voor S3 of de S5 wielen zijn backwards compatible.

[Afbeelding]

Uit esthetisch oogpunt toch maar mn BBB schijf terug geplaatst, anders 2 verschillende remschijven

Wel benieuwd of binnenwerk dan is verbeterd.
@Schalkkie merk jij al verschil?
Als dat een S5 wiel is, dan moet ie toch ook (maar) 3 versnellingen hebben en merk je dat toch?
Ik wist trouwens niet eens dat het model fiets op de naaf stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
Eddy 6 pack schreef op woensdag 7 september 2022 @ 20:37:
[...]

Als dat een S5 wiel is, dan moet ie toch ook (maar) 3 versnellingen hebben en merk je dat toch?
Ik wist trouwens niet eens dat het model fiets op de naaf stond?
Goed punt, had ik me nog niet gerealiseerd. Heb proefrit gemaakt en niet bewust bijgehouden maar qua versnellingen volgens mij wel 4 stuks. Morgen nog eens op letten.

Op oude achterwiel stond - net als op voorwiel overigens - bij mij alleen "S3".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

[b]Derek S. in "Ervaringen met VanMoof S/X/S2/X2/S3/X3/V"Derek S. schreef op woensdag 7 september 2022 @i.Stijn

[...]
Misschien ben ik naïef maar mijn gedachte gang is dat de S5 wel beter zal zijn dan de S3. Ik neem immers aan dat zij ook wel weten dat de S3 niet de meest betrouwbare fiets was. In ieder geval is er enige erkenning wat betreft de e-shifter omdat die volledig anders is op de S5.
Je kan de gok wagen. Hebben wij met de s3 ook gedaan, en even afkloppen, die van ons fietst prima en nauwelijks problemen. De helpdesk/chat werkte in ons geval ook prima. Maar er zijn dus ook heel veel andere verhalen en ervaringen.

Volgens mij is het schakelmechanisme (dus niet de bediening) op de 5 serie het zelfde tcoh?

• ThaJens
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-04 22:02
litebyte schreef op woensdag 7 september 2022 @ 22:34:
[...]

Je kan de gok wagen. Hebben wij met de s3 ook gedaan, en even afkloppen, die van ons fietst prima en nauwelijks problemen. De helpdesk/chat werkte in ons geval ook prima. Maar er zijn dus ook heel veel andere verhalen en ervaringen.

Volgens mij is het schakelmechanisme (dus niet de bediening) op de 5 serie het zelfde tcoh?
Zover ik weet heeft de S5 drie versnellingen in laatst van de vier van de S3.

• [911]
ThaJens schreef op donderdag 8 september 2022 @ 08:34:
[...]

Klopt.

• litebyte

litebyte

ThaJens schreef op donderdag 8 september 2022 @ 08:34:
[...]

Dank.
Nog een 'downgrade' ten opzichte van de 3 serie...zwaarder....langer opladen....minder batterij...'noodzaak' om een quad lock houder te gebruiken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delirius
litebyte schreef op donderdag 8 september 2022 @ 14:18:
[...]

Dank.
Nog een 'downgrade' ten opzichte van de 3 serie...zwaarder....langer opladen....minder batterij...'noodzaak' om een quad lock houder te gebruiken
Die downgrade in versnellingen zou je ook weer als pluspunt kunnen beschouwen: minder schakelmomenten en dus minder slijtage/kans op gedoe.

En dan zet ik nu mijn VanMoof marketing petje weer af ;)

• litebyte

litebyte

Delirius schreef op donderdag 8 september 2022 @ 15:27:
[...]

Die downgrade in versnellingen zou je ook weer als pluspunt kunnen beschouwen: minder schakelmomenten en dus minder slijtage/kans op gedoe.

En dan zet ik nu mijn VanMoof marketing petje weer af ;)
Ah...vroeger noemden ze dat ook wel 'less is more' :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-04 16:48
Zojuist met vriendin bij vm in amsterdam testje gedaan.

S5 is leuk...maar erg zwaar.rijd opzich lekker, boost is een fijn iets om mee te spelen. Zadel vonden we beiden verschrikkelijk. Persoonlijk heb ik ook haat naar de handvaten, maar dat komt doordat ik slechte ervaring met vm heb toen ze nog niet electrisch waren.

Echter de begrenzing op 25km vind ik maar niks. Verkoper zei, 3th party apps gebruiken voor harder te gaan.

De A5 daarintegen. Die vonden beiden echt top. Ding is lekker wendbaar, en ik met 185cm kon er even chill op rijden als 20 cm kleinere vriendin.

Bij beiden merk je dat je niet veel sneller kan dan 25 km. Ookal trap je als een idioot harder, de motor gaat dan actief afremmen.
Dat afremmen voel je echt gelijk. Dus je gaat van stilstand, met boost lekker snel naar de 25km. Deze 10 sec voelen echt goddelijk, dus je trapt enthousiast mee. Echter, dan word je actief geremd en blijf je steken rond de 25 km en thats that.
De lampjes kon ik in felle daglicht moeilijk aflezen...dus tja
En het telefoonhoesje om hem te bevestigen was echt ultra dun en flimsy. Ik zelf heb een otterbox case...en dat is voor een reden.

Prijs gaat inderdaad binnenkort minimaal 500 euro omhoog, en inderdaad pas leverbaar vanaf november. Men wist niet wanneer in november, kon ook december of later zijn.

• Derek S.
  • Niet online
sikkwittet schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:33:
Zojuist met vriendin bij vm in amsterdam testje gedaan.

S5 is leuk...maar erg zwaar.rijd opzich lekker, boost is een fijn iets om mee te spelen. Zadel vonden we beiden verschrikkelijk. Persoonlijk heb ik ook haat naar de handvaten, maar dat komt doordat ik slechte ervaring met vm heb toen ze nog niet electrisch waren.

Echter de begrenzing op 25km vind ik maar niks. Verkoper zei, 3th party apps gebruiken voor harder te gaan.

De A5 daarintegen. Die vonden beiden echt top. Ding is lekker wendbaar, en ik met 185cm kon er even chill op rijden als 20 cm kleinere vriendin.

Bij beiden merk je dat je niet veel sneller kan dan 25 km. Ookal trap je als een idioot harder, de motor gaat dan actief afremmen.
Dat afremmen voel je echt gelijk. Dus je gaat van stilstand, met boost lekker snel naar de 25km. Deze 10 sec voelen echt goddelijk, dus je trapt enthousiast mee. Echter, dan word je actief geremd en blijf je steken rond de 25 km en thats that.
De lampjes kon ik in felle daglicht moeilijk aflezen...dus tja
En het telefoonhoesje om hem te bevestigen was echt ultra dun en flimsy. Ik zelf heb een otterbox case...en dat is voor een reden.

Prijs gaat inderdaad binnenkort minimaal 500 euro omhoog, en inderdaad pas leverbaar vanaf november. Men wist niet wanneer in november, kon ook december of later zijn.
Tegen die 25kmh 'muur' aan fietsen is inderdaad niet prettig. Hier had de Ace ook last van, vond het soms zelfs gevaarlijk als je iemand nog nét even iets sneller wilde inhalen ging dat domweg niet. Heb ook met een Cowboy een proefrit gemaakt en daar kon je gerust boven de 25 gewoon op eigen kracht met gemak harder. Helaas was voor mij de zithouding te sportief, gewoon niet comfortabel voor dagelijks gebruik.

Ik moet ook toch nog eens bij Ampler gaan kijken. Single speed en wel wat keuze in frames, echter wel een vrij kleine accu.

Moeilijk moeilijk, keuzes...

• [911]
Derek S. schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:46:
[...]

Tegen die 25kmh 'muur' aan fietsen is inderdaad niet prettig. Hier had de Ace ook last van, vond het soms zelfs gevaarlijk als je iemand nog nét even iets sneller wilde inhalen ging dat domweg niet.
En bij de A5/S5 werkt de turboknop ook niet meer bij 25km/h zodat je ook niet die even kunt gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
sikkwittet schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:33:
Dank voor delen van je indrukken. Weet je zeker dat de fiets actief afremt bij >25 km/u, of voelt dat zo omdat de ondersteuning ineens compleet wegvalt? Met andere woorden, stel je rijdt bergafwaarts, wat dan?

• xileS
  • Niet online
Dat is wel een verandering tegenover de S3 dan. Ik kan op eigen kracht boven de 25 komen, maar kom dan ook erg bezweet aan. Iig wel mogelijk.
Pagina: 1 ... 119 ... 143 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.