Dank voor delen van je indrukken. Weet je zeker dat de fiets actief afremt bij >25 km/u, of voelt dat zo omdat de ondersteuning ineens compleet wegvalt? Met andere woorden, stel je rijdt bergafwaarts, wat dan?
Ik reed in amsterdam, dus heuvel af heb ik niet mee gemaakt.
Maar je voelt die push in je rug richting 25, zeker met boost ingedrukt. Echter, voel je tegen einde van die 25 dat je niet meer geduwd word maar meer aan een touwtje voor uit gaat op zelfde snelheid. Dus ik ging harder trappen, maar ik ging niet harder en voelde de motor mij steeds minder kracht geven.
Vandaar dat ik zeg voelde aan als of ik vast zat aan een touwtje.
Dank voor delen van je indrukken. Weet je zeker dat de fiets actief afremt bij >25 km/u, of voelt dat zo omdat de ondersteuning ineens compleet wegvalt? Met andere woorden, stel je rijdt bergafwaarts, wat dan?
Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze actief op de motor afremmen. Op het verkeerde moment kan het remmen van je voorwiel gevaarlijke gevolgen hebben. Daarnaast zou het moeten betekenen dat de batterij dit vermogen met dezelfde hoeveelheid zou kunnen regenereren (en dus pieken van een paar honderd watt teruggevoerd aan moet kunnen).
Ik reed in amsterdam, dus heuvel af heb ik niet mee gemaakt.
Maar je voelt die push in je rug richting 25, zeker met boost ingedrukt. Echter, voel je tegen einde van die 25 dat je niet meer geduwd word maar meer aan een touwtje voor uit gaat op zelfde snelheid. Dus ik ging harder trappen, maar ik ging niet harder en voelde de motor mij steeds minder kracht geven.
Vandaar dat ik zeg voelde aan als of ik vast zat aan een touwtje.
Ik heb de testrit een paar weken geleden gehad en ik had hier helemaal geen last van. In Amsterdam fietste ik geregeld 29km/h, ook in ondersteuningsstand 2 en 3, zonder dat ik het gevoel had tegengehouden te worden. Ik ken dit gevoel wel bij wat oudere modellen e-bikes waar ik op gefietst heb dus een voorstelling kan ik ervan maken.
Ik heb de testrit een paar weken geleden gehad en ik had hier helemaal geen last van. In Amsterdam fietste ik geregeld 29km/h, ook in ondersteuningsstand 2 en 3, zonder dat ik het gevoel had tegengehouden te worden. Ik ken dit gevoel wel bij wat oudere modellen e-bikes waar ik op gefietst heb dus een voorstelling kan ik ervan maken.
Afgelopen vrijdag ook een proefrit gemaakt met de S5, nadat ik een maandje terug een S3 geprobeerd had.
Bij zowel de S3 als S5 trap ik makkelijk naar de 30km/h (Gemeten door even flitsmeister aan te zetten, gps-snelheid dus). Zo makkelijk dat ik me zelfs afvraag of ze een soort demo-stand hebben die nog iets van ondersteuning levert boven de 25. Dezelfde dag nog de Ace geprobeerd en daar had ik dat niet. Kostte me zelfs meer moeite om boven de 25 uit te komen, dus daar ervaar ik die e-bike wall waar men t wel eens over heeft wel. Trouwens, ik ervaar dit ook bij de Gazelle Miss Grace van mijn vrouw. Bij beide, Ace en Grace, ook een lichte afwijking van 1 a 2 km/h tov gps.
Bij de S3 proefrit klaagde een tweede rijder ook over die wall, dus hebben we meteen de fietsen geruild; allebei hetzelfde gevoel als bij de eerste fiets.
Ik denk dus dat het heel persoonlijk is hoe je de fietsen ervaart rond de 25km/h. Ik hoop in ieder geval dat als ik mijn fiets geleverd krijg (ben bijna zover om de S5 te bestellen), ik dezelfde fijne fietsbeleving heb als tijdens de proefritten.
[Voor 8% gewijzigd door CriMsoN81 op 11-09-2022 17:12]
Ik mag dan hopen dat de service- en kwaliteitsniveau dan ook evenredig omhoog gaat maar dat zal wel niet.
Mijn inziens is deze prijsverhoging er puur om de verliezen van de afgelopen jaren te stelpen.
Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW | MacBook Pro 13" 2017 | MacBook Air 13" 2017 I iPad 2018 | iPhone 12 | TV 2021 4K | AirPods Pro gen2
Ik zet vast een in op +150 per 1/4/2022 voor de S5/X5
Oef, vind mijn S3 prima voor z’n < 2 kEuro met gratis ringslot en bagagedrager. Nu zou ik afgehaakt hebben, dan toch liever een nieuwe sportfiets met lage afschrijving
Misschien willen ze nog wel een tandje sneller ten onder gaan?
31/7/2021 S3 X3 naar 2198
8/3/2022 S3 X3 naar 2348
9/8/2022 S3 X3 naar 2498
Introductieprijs S5 X5 - 2498
1/10/2022 S5 X5 naar 2998
Bij de S2 zijn er ook behoorlijke prijsschommelingen geweest. Zie prijshistorie in de topicstarter.
Naast marketing en 'een roep om nu te kopen', lijkt het toch ook wel een kwestie van vraag en aanbod. Daarnaast mogen klanten die al vooruit durven te bestellen ook best beloond worden met een early bird prijs.
8/3/2022 S3 X3 naar 2348
9/8/2022 S3 X3 naar 2498
Ik denk dat je je deze introductieprijs van de s5 niet perse als een echte prijs moet zien maar meer als een korting op de 'echte' adviesprijs. Kunnen ze natuurlijk ook lekker gebruiken voor marketing.
"A tale is never so good that ale won't make it better."
Vind de aangekondigde prijsverhoging echt niet kunnen. Het is onzeker hoe het kwaliteitsniveau van de fiets zal zijn daarnaast kan men geen garanties geven wanneer de fiets nou echt daadwerkelijk afgeleverd gaat worden.
Levering zou ik nu nog niet het ergste vinden. Ik heb het idee dat dat wel ergens dit jaar zou zijn. Kwaliteit vind ik wat meer een issue gezien het verleden. Gek genoeg heb ik hier ook best een beetje vertrouwen in maar ik kijk het nog graag even aan.
[911] schreef op woensdag 14 september 2022 @ 08:28:
Levering zou ik nu nog niet het ergste vinden. Ik heb het idee dat dat wel ergens dit jaar zou zijn. Kwaliteit vind ik wat meer een issue gezien het verleden. Gek genoeg heb ik hier ook best een beetje vertrouwen in maar ik kijk het nog graag even aan.
En al zou kwaliteit een dingetje dan zou dat met een goede service verlening kunnen worden opgelost. Een bike dokter langssturen binnen 48h om je weer op weg te helpen a la ANWB. Mijn ervaring met POM was dramatisch ondanks dat je wel even up-front een flink bedrag overmaakt om vervolgens geen piece of mind te krijgen. Extreme wachttijden en zelf onderdelen vervangen.
Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW | MacBook Pro 13" 2017 | MacBook Air 13" 2017 I iPad 2018 | iPhone 12 | TV 2021 4K | AirPods Pro gen2
Daar zit wel wat in eigenlijk. Pease of mind is voor mij niet alleen dát het gefixt wordt maar ook dat je je niet zorgen hoeft te maken of je de komende 2 weken nog wel kunt fietsen.
Mijn vriendin heeft over haar X3 mandje een spinner gespannen. Tijdens het fietsen spong deze los en kwam in haar wiel. Gelukkig liep het allemaal goed af maar ik vind het reden om een betere oplossing te bedenken.
Zo eentje dus:
Nu heb ik twee dingen waar ik graag jullie mening over hoor.
1: bevestiging stuurzijde
Met een RVS draadklem zou ik het elastiek willen bevestigen (persklem zou ook kunnen). De beide haak uiteinden knip ik eraf en maak ik dan vast aan de draadklem. Draadklem zou ik het liefst bevestigen aan het frame van het mandje maar denk dat ik niet een draadklem kan vinden in deze dikte dus waarschijnlijk wordt het vastmaken met een lus.
2: voorkant
En wat te doen aan de andere kant van het mandje? Ik kan 'm daarom laten lussen maar dan is het wat lastiger om er iets onder te doen. Het S3 mandje heeft daar een soort van haakje. Dit zou ik het liefst ook op de X3 mand zetten maar hoe?
Ik heb ook de nieuwe versie van het achterwiel binnen gekregen na klachten over de shifter (en al een keer een nieuwe eshifter gekregen eerder). Zelf geinstalleerd en hij fietst weer prima! Hopelijk blijft het nu wat langer dan 1 jaar.
Heb overigens geen peace of mind, valt allemaal onder garantie denk ik, dus ik weet eigenlijk niet waar je die peace of mind voor nodig zou hebben. Behalve de servicebeurten dan, maar je moet er wel veel hebben wil je dat 'eruit' halen.
"A tale is never so good that ale won't make it better."
[911] schreef op donderdag 15 september 2022 @ 10:00:
Mijn vriendin heeft over haar X3 mandje een spinner gespannen. Tijdens het fietsen spong deze los en kwam in haar wiel. Gelukkig liep het allemaal goed af maar ik vind het reden om een betere oplossing te bedenken.
...
Is het niet makkelijker om de huidige haakjes te vervangen door simpele karabijnhaken? Deze kan je wel snel inhaken, maar zullen niet zo makkelijk los gaan.
Is het niet makkelijker om de huidige haakjes te vervangen door simpele karabijnhaken? Deze kan je wel snel inhaken, maar zullen niet zo makkelijk los gaan.
Je kan de haken van de spinner ook vastzetten met simpele tiewraps.
Als je per haak er 2 kruislings over elkaar heen trekt gaat het nergens heen, beschadigd niet en snel weer te verwijderen. Dan zitten ze gewoon altijd gefixeerd em kun je de bagage eronder vast klemmen.
Tenzij je ze telkens weer los en vast wilt haken, dan dan tiewraps niet zo handig…
[Voor 14% gewijzigd door Eddy 6 pack op 15-09-2022 16:13]
Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio
8/3/2022 S3 X3 naar 2348
9/8/2022 S3 X3 naar 2498
Je ziet overigens nog maar heel weinig jubel items van Bright en andere ' product plug' youtube kanalen en zogenaamde influencers. Mogelijk kost het gewoon teveel? Als ze de 5 serie goed onder de aandacht willen gaan brengen moeten allerlei aandachtscampagnes nu toch wel starten.
En daarnaast gezien de erg lage interesse bij veel huidige S2/S3 bezitters (klanten binding) voor de 5 is er aardig wat werk te doen -
Je ziet overigens nog maar heel weinig jubel items van Bright en andere ' product plug' youtube kanalen en zogenaamde influencers. Mogelijk kost het gewoon teveel? Als ze de 5 serie goed onder de aandacht willen gaan brengen moeten allerlei aandachtscampagnes nu toch wel starten.
En daarnaast gezien de erg lage interesse bij veel huidige S2/S3 bezitters (klanten binding) voor de 5 is er aardig wat werk te doen -
Tel er maar bij dat de hete tijden op de fietsmarkt over zijn.
Waar je een half jaar geleden nergens voorraad vond, en de levertijden enorm lang waren is dat nu weg.
Gewone fietshandelaars zijn hun bestellingen voor 2023 en 2024 trouwens al aan het reduceren. Het zal moeilijker worden, dat staat vast.
Tel er maar bij dat de hete tijden op de fietsmarkt over zijn.
Ik begreep dat dit per merk veel verschilt, enigszins logisch ook natuurlijk. Een Nederlandse collega van mij heeft net een nieuwe Trek besteld, die was direct leverbaar. Echter de Gazelle die hij eerst wilde dus niet, en bij de dealer konden ze niet eens vertellen hoelang het zou duren.
Als je als VM zoveel mogelijk in-house produceert en/of afspraken hebt met vaste afnemers om hierdoor kosten te kunnen drukken, dan heb je een probleem als je daar afhankelijk van bent en zij kunnen niet leveren.
Daarnaast is er terecht veel kritiek op de (after)service en kwaliteit van VM. Als je de S5 goed in de markt wil zetten en als je vooral je 'trouwe' klantenkring/ merk fetisjisten wil behouden, zal je ze ook op een of andere manier tgemoet moeten komen voor de 5 serie. Zij zijn tenslotte het voornaamste uithangbord
@Eddy 6 pack
Wat is jou mening over de S5, een verbetering tov de S3 ? ik krijg overigens telkens leuke reacties van mede S3'ers op straat over de aanpassingen die ik aan mijn fiets heb gedaan, zelfs van VM..
ik twijfel of ik mijn S3 wel moet wegdoen, ik rij nog elke dag met een dikke smile naar mijn werk.
☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | ACC Sim GT Pro ☁ (ICQ 8297373)
Ik had in Juni een x3 besteld. Zou oorspronkelijk in oktober geleverd worden maar het is nu verplaatst naar januari. 7 maanden wachten voor een fiets is bizar.
Bruzski schreef op zondag 18 september 2022 @ 18:09:
@Eddy 6 pack
Wat is jou mening over de S5, een verbetering tov de S3 ? ik krijg overigens telkens leuke reacties van mede S3'ers op straat over de aanpassingen die ik aan mijn fiets heb gedaan, zelfs van VM..
ik twijfel of ik mijn S3 wel moet wegdoen, ik rij nog elke dag met een dikke smile naar mijn werk.
Bruzski schreef op zondag 18 september 2022 @ 18:09:
@Eddy 6 pack
@Bruzski Ik voel me vereerd dat jij mijn mening wil horen en die van belang vindt. (zouden mijn collega's ook eens wat vaker moeten doen!!
Ik zou de S3 nog maar even houden als ik jou was, doe ik ook voorlopig. Misschien worden de goed werkende exemplaren, zoals die van jou en mij, straks wel zeer gezochte Vanmoofs... ;-)
Eerst maar eens de kat uit de boom kijken hoe de S5 zijn vuurdoop heeft. Of die nu echt goed uitontwikkeld is of een voortzetting van de alom bekende Vanmoof traditie S3 style is!
En mocht ik de S5 ooit willen, dan zal ik dat denk ik doen zonder de S3 eerst te verkopen. Dat zal wrs. toch niet gebeuren, want dan willen mijn dochters hem hebben.
De S5 vind ik niet heel bijzonder. Qua uiterlijk vind ik hem veel op de S3 lijken en daarmee lijkt VM een veilige keuze gemaakt te hebben. Ik moet wel zeggen dat ik 'm nog niet in het echt heb gezien, maar zo op de plaatjes vind ik het qua uiterlijk niet zodanig anders of mooier dat ik de S3 ineens niet meer mooi vindt. De lasnaden lijken er zelf wel lelijker uit te zien. En de voorvork vind ik lelijk met die gelaste stukken.
Ook het ontbreken van de een display en de lader zichtbaar achterop vind ik echt minpunten. En helemaal als je een mobiel erop gaat klikken, dan heb je gelijk een ebike uiterlijk en juist dat de S3 dat niet heeft vind/vond ik een echt USP van VM.
En ja, ook ik krijg nog steeds complimenten of vragen van mensen wat voor fiets het is. 2 weken geleden nog toen ik bij de supermarkt wegfietste en de S3 aandeed en hij zijn opstart geluidje maakte, viel dat op bij een dame op leeftijd. Eerst keek ze heel onderzoekend en toen ze in de gaten had dat ik dat haar zag doen, vroeg ze gelijk wat dat geluid was. Toen ik uitlegde dat ik de fiets aandeed vroeg ze hoogst verbaasd: "maar dat is toch geen ebike??". Ik gaf natuurlijk aan dat dat wél zo was, waarop ze gelijk vroeg waar dan de accu, motor en display waren. Enfin, haar e.e.a. verteld en laten zien en ze was echt laaiend enthousiast! Een demonstratie van de digitale bel maakte haar helemaal enthousiast en verbaasd! :-) Ze zei gelijk dat zo'n fiets ook iets voor haar kleinzoon zou zijn en vroeg welk merk het was... Een Vanwat? vroeg ze? Nooit van gehoord. Waar je die dan kan kopen? Oh, op internet, ja dat deed ze niet. Heb haar nog wel verteld dat er nu ook meerdere fysieke winkels zijn.
Ook toen ik laatst bij Vanmoof in Utrecht was voor de wissel van de defecte accu, vonden de medewerkers het gaaf dat ik alle logo's ingekleurd had met Tippex, dikkere en zachtere handvatten, geventileerde schijven, Supermoto banden met reflectie en een extra achterlicht met reflector in de bagagedrager had. Het viel hun gelijk allemaal op en vonden het mooi. Dat was wel leuk om te horen inderdaad.
Al met al ben ik ook nog echt heel tevreden met de S3 en ik besef dat dat voor 90% bepaald wordt omdat hij het altijd doet zonder enige storingen, op de defecte accu laatst en een defecte naaf/achterwiel bij aflevering na.
Voorlopig geen S5 voor mij!
Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio
Is het vervangen van de remschrijven naar geventileerde remschrijven een makkelijk klusje? Zie het hier vaker voorbij komen en lijkt me een mooie upgrade van wat de vanmoof heeft
Onlangs had VM met de app mogelijk gemaakt om te handmatig te wisselen van de ondersteuningsmodi door de boostknop ingedrukt te houden terwijl je niet doortrapt. Dit werkte goed tot vandaag. Turbo knop werkt prima maar ik kan tijdens rijden niet meer van ondersteuning wisselen. Tijdens stilstaan kan dat wel weer. Iemand een idee hoe dit te fixen?
Op een of andere manier is in de app de setting terug gezet en moest ik dus handmatig weer aanzetten.
[Voor 14% gewijzigd door heval op 18-09-2022 21:21]
ShadowStrider1 schreef op zondag 18 september 2022 @ 20:37:
Is het vervangen van de remschrijven naar geventileerde remschrijven een makkelijk klusje? Zie het hier vaker voorbij komen en lijkt me een mooie upgrade van wat de vanmoof heeft
Absoluut, de remschijven zitten vast met maar vier boutjes. Je moet er alleen wel bij kunnen. Het moeilijkste is dan ook om het achterwiel verwijderen (zie video vanmoof op YouTube). De rest is erg simpel. Voorwiel heb je er zo uit, motorkabel kan blijven zitten.
Trouwens echt de moeite waard, eindelijk van het geschreeuw af (wel even inremmen). Velen hier hebben het inderdaad al gedaan.
Absoluut, de remschijven zitten vast met maar vier boutjes. Je moet er alleen wel bij kunnen. Het moeilijkste is dan ook om het achterwiel verwijderen (zie video vanmoof op YouTube). De rest is erg simpel. Voorwiel heb je er zo uit, motorkabel kan blijven zitten.
Trouwens echt de moeite waard, eindelijk van het geschreeuw af (wel even inremmen). Velen hier hebben het inderdaad al gedaan.
Aha, dan is het vast de moeite waard. Ben die piepende remmen een beetje zat Welke remschrijven zou jij adviseren?
[Voor 3% gewijzigd door ShadowStrider1 op 18-09-2022 21:29]
heval schreef op zondag 18 september 2022 @ 21:19: Onlangs had VM met de app mogelijk gemaakt om te handmatig te wisselen van de ondersteuningsmodi door de boostknop ingedrukt te houden terwijl je niet doortrapt. Dit werkte goed tot vandaag. Turbo knop werkt prima maar ik kan tijdens rijden niet meer van ondersteuning wisselen. Tijdens stilstaan kan dat wel weer. Iemand een idee hoe dit te fixen?
Op een of andere manier is in de app de setting terug gezet en moest ik dus handmatig weer aanzetten.
Welke firmware versie heb je? Er was laatst een versie waarbij deze instelling elke keer gereset werd bij uitzetten van de fiets. De laatste update 1.8.2 lost dit op.
Aha, dan is het vast de moeite waard. Ben die piepende remmen een beetje zat Welke remschrijven zou jij adviseren?
Ik heb zelf remschijven van BBB, op aanbevelen van anderen hier maar ook vanwege de prijs. Ik heb mij verder niet echt verdiept in andere merken en eventuele prestatie verschillen, maar deze bevallen prima.
Zie deze post met linkjes, aanbieding zal wel verlopen zijn inmiddels gok ik.
[Voor 14% gewijzigd door oscarwashere op 19-09-2022 10:18]
Ik heb gisteren alleen voor een Shimano RT-66 erin gezet en dat was erg eenvoudig. De voorwiel motor kun je gewoon laten zitten en zou ik er niet af halen. Hier de VanMoof video:https://www.youtube.com/watch?v=opYEO-5hEkI
Bij het erin zitten van de remschijf de boutjes kruislings aandraaien en niet volledig vast zetten. Op het laatst draai je de remschijf met de klok mee en draai je de overige boutjes kruislings vast (dit om tegen te gaan dat de remschijf niet ineens verschiet wanneer je hard remt).
Bij remschijven moet je rekening houden met dat je een:
- 6 gaats remschijf pakt (geen center lock)
- voor pak je een 160mm
- achter een 140mm (groter kan wel maar dan moet je met adapters werken)
- en hou rekening met de remblokjes die je nu hebt. De Shimano RT-56 is bijvoorbeeld alleen geschikt voor resin remblokjes (zachtere blokjes). De duurdere kunnen meestal met alle overweg. Ik had op mijn S3 metalen remblokjes zitten. Ik vermoed jij ook?
Inmiddels een aantal keer error 38 gekregen, welke volgens vanmoof en zelfs moofer niet zou moeten bestaan. Ik merkte verder niets aan de fiets, en na een stukje fietsen ging die vanzelf ook weg, dus ik gaf er geen aandacht verder aan.
Merkte wel dat na een nacht stilstaan en/of opladen dat de fiets niet meer aan ging? Dan moet ik 'm resetten, en dan is het weer zoals het hoort. Alarm reageert dan ook totaal niet.
Fiets zelf doet het prima, maar inmiddels doet nu de boost knop het niet meer. 50% van de fietservaring is bij het stoplicht die knop inrammen en ik gebruik 'm religeus Is ook echt de knop, want het begon met de boost die constant aan/uit ging. Bij stilstand het ondersteuningsniveau aanpassen gaat ook heel willekeurig(en nu helemaal niet meer).
Nu maar het support avontuur meemaken en hopen dat het geen kutervaring gaat worden.
EDIT: Schijn niet de enige te zijn '
MGSneaky schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 17:22:
Na enkele weken deze thread, en de rest van het internet afgelurkt te hebben toch besloten de S3 te bestellen. Hoewel ik ietwat angstig was voor nare ervaringen, is tot nu toe alles vlekkeloos verlopen. Het design van de fiets en de gimmick ervan was toch mooier dan de angst voor slechte onderdelen en klantenservice gezeur.
Bezorging zou volgens VanMoof pas eind augustus gebeuren, maar toch afgelopen vrijdag al een mail gekregen dat 'ie onderweg was. Netjes bezorgd via Extra@Home volgens 't beloofde tijdvak. Samen met de bezorger ook de trap opgetild, dus dat was prima! De doos lag wel ondersteboven in de wagen van de bezorger, samen met een hoop andere, niet gezekerde, 25KG+ meuk, dus wat verpakking betreft, heeft VanMoof dat goed gedaan, want niets was beschadigd of krom.
Het uitpakken en installeren was in een klein halfuurtje gedaan. Leuk dat je alle gereedschap erbij krijgt samen met een prima handleiding. Het enige wat de handleiding niet vermelde is dat je de bouten bij het stuur wel eerst los moet maken voordat je het stuur recht gaat zetten, deze zaten bij mij goed strak. Ook moet je de draad van de motor maar een plekje geven? Die van mij was door de stijfheid van de kabel nogal moeilijk in te pluggen en vereiste wat buigwerk om niet tegen het wiel aan te lopen. Ook zaten er op de hele fiets overal olievlekken, dus dat was even een doekje erover heen halen. Maar goed, beter genoeg smering dan te weinig 🙃. Die herbruikbare tiewraps zijn ook erg handig en ga ik zeker bewaren. Ik had wel echt constant het gevoel gehad dat het wel makkelijk was iets te slopen bij het installeren. Qua stevigheid kwam het niet écht top over, maar eenmaal in elkaar voelt de fiets zeker stevig en gaat deze zonder problemen door de Haagse hobbelstraatjes hier.
Helaas wel firmware 1.8.1 gekregen uit de doos, dus het wordt maar 32 km/h fietsen. Nog steeds hard zat. App werkt prima, mijn grootste angst was dat het unlocken met de telefoon een hoop gedoe was, zoals in de filmpjes van Bright werd verteld maar ik heb daar totaal geen gedoe mee gehad. Qua gevoeligheid staat de slider in de app op de op 1 na gevoeligste instelling, 1 meter van de fiets vandaan werkt het al niet meer, dus ook dat is geen probleem. Ik heb de S21 Ultra, dus your milage may vary.
Enige minpunt is wel de lak, die is echt ruk. ik had 1 kras op het achterspatbord gekregen, maar lakstift erover en je ziet het niet meer.
Mocht 'ie voor de 1000km uit elkaar donderen, dan lees je dat ook wel. Maar voor de mensen die net als ik heel erg twijfelen wou ik wel mijn positieve ervaring delen!
[Voor 5% gewijzigd door MGSneaky op 19-09-2022 11:57. Reden: plaatje]
Welke firmware versie heb je? Er was laatst een versie waarbij deze instelling elke keer gereset werd bij uitzetten van de fiets. De laatste update 1.8.2 lost dit op.
Ik heb dat probleem dus ook met mijn S3. Deze heeft firmware versie 1.8.1 maar ik zie geen update?
Ik zet de Motor Assistance op 3, en na verloop van tijd staat ie weer op 4. Hoe los ik dit nu op?
Ik heb dat probleem dus ook met mijn S3. Deze heeft firmware versie 1.8.1 maar ik zie geen update?
Ik zet de Motor Assistance op 3, en na verloop van tijd staat ie weer op 4. Hoe los ik dit nu op?
Als de update niet automatisch verschijnt in jouw app (ff checken of je WiFi hebt, fiets verbonden en ontgrendeld is, app even de tijd geven, en alle andere logische dingen) kan je contact opnemen met VanMoof. Zij kunnen de update handmatig 'klaarzetten' in jouw app.
Onze excuses voor het ongemak. We hadden wat technische problemen met de VanMoof app. Gelukkig zijn deze opgelost en kun je gewoon weer gebruik maken van de app. Wij adviseren je om altijd op de nieuwste software versie te zitten van de app. 💛
[Voor 22% gewijzigd door [911] op 20-09-2022 10:23]
Onze excuses voor het ongemak. We hadden wat technische problemen met de VanMoof app. Gelukkig zijn deze opgelost en kun je gewoon weer gebruik maken van de app. Wij adviseren je om altijd op de nieuwste software versie te zitten van de app. 💛
alles werkt weer prima zie ik, dank.
Hmmm, ik heb iets met de S3 en weet niet of het een storing of issue is. Herkent iemand het volgende; de boostknop werkt anders dan voorheen. Eerder, bij indrukken, werkte hij meteen.
Nu zit er eerst een korte vertraging in waarbij er niets gebeurt, om daarna eerst een keer of 3 á 4 pulserend (aan/uit/aan/uit/…) wat te doen en daarna weer normaal te werken en aan één stuk te versnellen.
Wat kan het zijn? De knop zelf is het denk ik niet omdat ie met bijvoorbeeld ondersteuningsniveau wisselen wel gewoon en direct reageert en keurig constant door de standen heen gaat.
Verder fietst het normaal en worden gewoon de snelheden bereikt.
[Voor 3% gewijzigd door Eddy 6 pack op 21-09-2022 08:47]
Eddy 6 pack schreef op woensdag 21 september 2022 @ 08:46:
Hmmm, ik heb iets met de S3 en weet niet of het een storing of issue is. Herkent iemand het volgende; de boostknop werkt anders dan voorheen. Eerder, bij indrukken, werkte hij meteen.
Nu zit er eerst een korte vertraging in waarbij er niets gebeurt, om daarna eerst een keer of 3 á 4 pulserend (aan/uit/aan/uit/…) wat te doen en daarna weer normaal te werken en aan één stuk te versnellen.
Wat kan het zijn? De knop zelf is het denk ik niet omdat ie met bijvoorbeeld ondersteuningsniveau wisselen wel gewoon en direct reageert en keurig constant door de standen heen gaat.
Ik had ook zoiets vanochtend. Ik wilde snel optrekken met de boost knop, maar ging vervolgens van stand 4 naar 0. Ik dacht dat ik wellicht te snel boost had gedrukt zonder te trappen. Maar dit is me niet eerder overkomen.
Dus kan het niet direct bevestigen, maar voelde in ieder geval niet goed
Ik heb sinds vorige week dat mijn fiets geen verbinding meer maakt met mijn telefoon (iOS 16), heb de fiets vanochtend gereset en maakt nu wel weer verbinding maar touch unlock werkt niet en ook het updaten van de firmware, werkt niet. Zijn er meer mensen met dit issue of weet iemand dit te verhelpen?
ik had ook zoiets in het verleden, de magneetjes van de trapsensor raken namelijk soms vervuild, dit dien je zo nu en dan even te reiningen, bij mij had het toen direct effect.
Iemand enig idee of er iets fout is met deze combinatie of dat ik nog iets kan proberen? Heb al het wiel meerdere keren opnieuw vast gedraaid, remschijf goed strak kruislings vast gemaakt en de caliper uitgelijnd
[Voor 12% gewijzigd door ShadowStrider1 op 21-09-2022 18:47]
Iemand enig idee of er iets fout is met deze combinatie of dat ik nog iets kan proberen? Heb al het wiel meerdere keren opnieuw vast gedraaid, remschijf goed strak kruislings vast gemaakt en de caliper uitgelijnd
Het geluid is alleen bij het remmen zo te horen?
Zo ja, kwestie van "inremmen". Paar keer tot volle snelheid fietsen en dan tot stilstand remmen. Niet per se hard/snel/noodstop remmen, maar gewoon paar keer goed remmen. Of pompend remmen (dus knijpen, los, knijpen, los).
Zo ja, kwestie van "inremmen". Paar keer tot volle snelheid fietsen en dan tot stilstand remmen. Niet per se hard/snel/noodstop remmen, maar gewoon paar keer goed remmen. Of pompend remmen (dus knijpen, los, knijpen, los).
Inderdaad alleen bij het remmen, heb al een paar keer wat harder geremd maar geluid word er niet beter op, Welke gebruik jij toevallig als je het weet?
[Voor 4% gewijzigd door ShadowStrider1 op 21-09-2022 21:05]
Inderdaad alleen bij het remmen, heb al een paar keer wat harder geremd maar geluid word er niet beter op, Welke gebruik jij toevallig als je het weet?
Wat je ook nog kunt doen is remmen licht ingedrukt houden en met de turboknop in fietsen. Dit is ook het advies die een VanMoof monteur gaf.
Heb je de remblokjes ook al eens licht opgeschuurd?
Bruzski schreef op woensdag 21 september 2022 @ 14:26:
ik had ook zoiets in het verleden, de magneetjes van de trapsensor raken namelijk soms vervuild, dit dien je zo nu en dan even te reiningen, bij mij had het toen direct effect.
Goeie tip!
Hoe doe je dat?
Eddy 6 pack schreef op woensdag 21 september 2022 @ 08:46:
Woensdag heb ik mijn S3 naar groningen gebracht om de error 44 te laten fixen. Los van die error vertelde de monteur me dat na langer gebruik de kabels die van de knoppen naar de computer lopen bij het balhoofd kunnen gaan slijten. Misschien dat dit bij jouw het geval is?
De error 44 van mij blijkt in mijn geval niet de shifter te zijn, maar een kabelbreuk of iets dergelijks. De S3 wordt dus opgestuurd naar VM.
Woensdag heb ik mijn S3 naar groningen gebracht om de error 44 te laten fixen. Los van die error vertelde de monteur me dat na langer gebruik de kabels die van de knoppen naar de computer lopen bij het balhoofd kunnen gaan slijten. Misschien dat dit bij jouw het geval is?
De error 44 van mij blijkt in mijn geval niet de shifter te zijn, maar een kabelbreuk of iets dergelijks. De S3 wordt dus opgestuurd naar VM.
Dank voor de tip. Neem ‘m mee nadat ik de mogelijke oplossing van Bruski heb gecheckt.
Dat had ik zo snel even niet gelezen. Dan is opschuren niet nodig. Wel zou je met de turbo knop ingedrukt houdende 'm een beetje in kunnen slijpen.
Toch andere remblokjes besteld die organisch zijn. Super hoge piep is een stuk minder maar toch hoor ik het nog een beetje. Wel blij dat het wat beter is
Afgelopen week was ik bij VM service hub in Rotterdam in verband met service beurt van mijn S3.
Ook is de accu vervangen onder garantie want er was een defect.
Heel netjes geholpen door VM Rotterdam en ik heb ook een proefrit gemaakt op de een nieuwe S5.
Kon het toch niet laten nu ik daar toch was 🙂
Kort mijn bevindingen van een half uur ritje door Rotterdam en rondje Kralingse plas.
Looks en afmetingen:
Persoonlijk vind ik de S5 er zeer geslaagd uit zien. Stoer dik frame, iets kleinere wielen en de grijze lak komt er in real life heel goed uit in contrast met zwarte wielen/spatborden en stuur.
De lasnaden storen mij niet. Past wel bij de stoere industriële look.
Ik ben zelf 184cm en de fiets past mij goed.
Interface:
De telefoon op het stuur is even wennen.
Wellicht wel handig als je ook navigatie wilt combineren, maar ik denk zelf voor de korte ritjes niet nodig.
Ik hoef niet te weten op elk moment hoe snel ik fiets.
Instellen van ondersteuning kan je makkelijk wisselen met 2e knop aan het stuur en zie je aan de hand van de halo ring welke stand 0/1/2/3/4
Boost knop werkt zelfde als op S3.
Je kan ook handmatig schakelen instellen als je wilt.
Rijervaring:
Dat is toch wel grootste verschil met de S3, vind ik zelf.
De krachtsensor geeft mij echt een meer natuurlijke fietservaring.
Het gekozen ondersteuningsniveau bepaalt niet - zoals bij de S3 - bij welke snelheid de motor afkapt, maar blijft bij elke stand ondersteuning geven totdat je de maximale snelheid hebt bereikt.
Uiteraard bij stand 4 meer koppel dan bij stand 1.
Maar ik kon in elke stand makkelijk de maximale snelheid halen.
Ook is het nu eenvoudig om onafhankelijk van de gekozen ondersteuningsstand op elke willekeurige snelheid te fietsen, door de kracht op de pedalen aan te passen.
Dit is handig als je met andere mensen samen fietst.
Ik kon makkelijk harder fietsen dan de maximale snelheid (26-27km/uur), zonder dat ik een ‘muur’ voelde.
Dit lijkt makkelijker te gaan dan de S3.
De boost functie werkt nog steeds fijn, en hiermee kan je makkelijk 30 km/uur bereiken als je meetrapt.
Als je de boost knop weer loslaat zakt de ondersteuning terug tot 26-27.
De remmen voelen OK aan; nu remschijven met gaatjes.
Wel zijn de bedieningshendels aan het stuur wat kleiner en voelen wat ieler aan tov S3.
De standaard voelt ietwat gammel aan, en het is wat lastig om uit te klappen omdat hij onder het frame weggewerkt zit.
Ketting loopt soepel, in vrijloop hoor je een ouderwetse ratel in de achternaaf, wat ik zelf wel prettig vind, mensen horen je ook aankomen.
De 3 traps automaat werkte prima. Schakelen voelt robuust, geen vreemde geluiden.
3 versnellingen voldoen m.i. prima voor een E-bike, zeker met boost functie.
Bij het service punt vertelden ze me dat ze veel ervaring hebben met de S3, niet een heel gemakkelijke fiets voor reparaties/onderhoud voor hunzelf.
Ze zien de S5 echt als verbetering op gebied van betrouwbaarheid en
onderhoud omdat VM beter nagedacht heeft hierover voor de S5. Aldus VM Rotterdam.
Zelf ben ik tevreden over mijn S3, die is pas half jaar oud, 1200km op de teller en enkel een nieuwe batterij, verder geen issues.
Nog 2.5 jaar garantie dus dat geeft de burger ook moed als er nog wat defect gaat komende jaren.
Maar ….. nu ik op de S5 gereden heb ben ik wel aan het denken,
Zeker gezien de prijsverhoging van 500 euro eind van de maand.
Kan ook mijn S3 verkopen, nieuwstaat, net service beurt gehad, en de stap nemen voor het (lange) wachten op een S5 tegen introductieprijs 🙂
sky_walker schreef op zondag 25 september 2022 @ 18:24:
De boost functie werkt nog steeds fijn, en hiermee kan je makkelijk 30 km/uur bereiken als je meetrapt.
Misschien is dit gewijzigd in tussentijd want ik had het idee dat wanneer ik 26-27 fietste, ik de boost knop niets meer deed. Bij de S3 is dit wel het geval.
Afgelopen week was ik bij VM service hub in Rotterdam in verband met service beurt van mijn S3.
Ook is de accu vervangen onder garantie want er was een defect.
Heel netjes geholpen door VM Rotterdam en ik heb ook een proefrit gemaakt op de een nieuwe S5.
Kon het toch niet laten nu ik daar toch was 🙂
Kort mijn bevindingen van een half uur ritje door Rotterdam en rondje Kralingse plas.
Looks en afmetingen:
Persoonlijk vind ik de S5 er zeer geslaagd uit zien. Stoer dik frame, iets kleinere wielen en de grijze lak komt er in real life heel goed uit in contrast met zwarte wielen/spatborden en stuur.
De lasnaden storen mij niet. Past wel bij de stoere industriële look.
Ik ben zelf 184cm en de fiets past mij goed.
Interface:
De telefoon op het stuur is even wennen.
Wellicht wel handig als je ook navigatie wilt combineren, maar ik denk zelf voor de korte ritjes niet nodig.
Ik hoef niet te weten op elk moment hoe snel ik fiets.
Instellen van ondersteuning kan je makkelijk wisselen met 2e knop aan het stuur en zie je aan de hand van de halo ring welke stand 0/1/2/3/4
Boost knop werkt zelfde als op S3.
Je kan ook handmatig schakelen instellen als je wilt.
Rijervaring:
Dat is toch wel grootste verschil met de S3, vind ik zelf.
De krachtsensor geeft mij echt een meer natuurlijke fietservaring.
Het gekozen ondersteuningsniveau bepaalt niet - zoals bij de S3 - bij welke snelheid de motor afkapt, maar blijft bij elke stand ondersteuning geven totdat je de maximale snelheid hebt bereikt.
Uiteraard bij stand 4 meer koppel dan bij stand 1.
Maar ik kon in elke stand makkelijk de maximale snelheid halen.
Ook is het nu eenvoudig om onafhankelijk van de gekozen ondersteuningsstand op elke willekeurige snelheid te fietsen, door de kracht op de pedalen aan te passen.
Dit is handig als je met andere mensen samen fietst.
Ik kon makkelijk harder fietsen dan de maximale snelheid (26-27km/uur), zonder dat ik een ‘muur’ voelde.
Dit lijkt makkelijker te gaan dan de S3.
De remmen voelen OK aan; nu remschijven met gaatjes.
Wel zijn de bedieningshendels aan het stuur wat kleiner en voelen wat ieler aan tov S3.
De standaard voelt ietwat gammel aan, en het is wat lastig om uit te klappen omdat hij onder het frame weggewerkt zit.
Ketting loopt soepel, in vrijloop hoor je een ouderwetse ratel in de achternaaf, wat ik zelf wel prettig vind, mensen horen je ook aankomen.
De 3 traps automaat werkte prima. Schakelen voelt robuust, geen vreemde geluiden.
3 versnellingen voldoen m.i. prima voor een E-bike, zeker met boost functie.
Bij het service punt vertelden ze me dat ze veel ervaring hebben met de S3, niet een heel gemakkelijke fiets voor reparaties/onderhoud voor hunzelf.
Ze zien de S5 echt als verbetering op gebied van betrouwbaarheid en
onderhoud omdat VM beter nagedacht heeft hierover voor de S5. Aldus VM Rotterdam.
Zelf ben ik tevreden over mijn S3, die is pas half jaar oud, 1200km op de teller en enkel een nieuwe batterij, verder geen issues.
Nog 2.5 jaar garantie dus dat geeft de burger ook moed als er nog wat defect gaat komende jaren.
Maar ….. nu ik op de S5 gereden heb ben ik wel aan het denken,
Zeker gezien de prijsverhoging van 500 euro eind van de maand.
Kan ook mijn S3 verkopen, nieuwstaat, net service beurt gehad, en de stap nemen voor het (lange) wachten op een S5 tegen introductieprijs 🙂
Die lasnaden zijn foeilelijk en een grote achteruitgang t.o.v. de S3. Ook die hoogglans lak doet het 'm echt niet. Waar zijn ze mee bezig bij VanMoof? Een duurdere fiets die er goedkoop uit ziet. Jammer...
Die lasnaden zijn foeilelijk en een grote achteruitgang t.o.v. de S3. Ook die hoogglans lak doet het 'm echt niet. Waar zijn ze mee bezig bij VanMoof? Een duurdere fiets die er goedkoop uit ziet. Jammer...
De lasnaden worden beter bij de productieversie is mij gezegd en de kleur ziet er best wel chique uit in het echt. Echt wel mooier dan op de foto's.
De lasnaden worden beter bij de productieversie is mij gezegd en de kleur ziet er best wel chique uit in het echt. Echt wel mooier dan op de foto's.
Die belofte deden ze, als ik me het goed herinner, ook bij de de introductie van de S3 toen iedereen zich verbaasde en ergerde aan het kraken en doortrappen van de e shifter en achternaaf…
Misschien is dit gewijzigd in tussentijd want ik had het idee dat wanneer ik 26-27 fietste, ik de boost knop niets meer deed. Bij de S3 is dit wel het geval.
Laten we eerst maar eens afwachten of de fiets daadwerkelijk geproduceerd gaat worden, er schijnt namelijk nog geen productie te zijn. Daarnaast heeft VM in het verleden vaker aangegeven dat zaken in de uiteindelijke productieversies beter of anders zouden zijn, dat was niet het geval.
M.b.t. de lak, zelf hoop ik op een veel sterkere en betere lakking dat het huidige. Lak kwaliteit nu is om te huilen en dat is extra goed zichtbaar op de 'zwarte' fietsen.
Ik heb zelf nog geen problemen met de lak...
Een aantal posts terug zag ik een winkel waar je 'wraps' kon kopen om je gehele S3 / X3 te voorzien van een andere kleur of motief. Maar ik denk dat dat binnen niet al te lange tijd dat ook gaat slijten en je van die mooie luchtbellen gaat zien...
Ik zit op 1.7.6 en ik ben niet van plan te updaten omdat ik las dat de lol eraf is vanaf 1.8. Dus voorlopig blijf ik op deze versie hangen. Of heb jij andere ervaring?
Het valt mij op dat alle S3's links voor een doorzichtig stickertje net voor het voorlicht hebben. Heeft dat een functie ofzo? Die had ik er bij mij gelijk afgehaald namelijk xD.
xileS schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:28:
Het valt mij op dat alle S3's links voor een doorzichtig stickertje net voor het voorlicht hebben. Heeft dat een functie ofzo? Die had ik er bij mij gelijk afgehaald namelijk xD.
Ik vroeg het mij ook al af. Ik denk ter bescherming van de lak voor de handremkabel die erlangs loopt.
Nou, dat was mij niet duidelijk. Dacht eerst dat alleen mijn (outlet) fiets dat had, maar nu zie ik dat alle fietsen dat hebben.
Over de krassen van de remkabel, maak ik mij het minst zorgen. Gek dat ze daar aan gedacht hebben. Ze hadden wel de hele fiets mogen bestickeren, of gewoon een betere lak gebruiken!
Nou, dat was mij niet duidelijk. Dacht eerst dat alleen mijn (outlet) fiets dat had, maar nu zie ik dat alle fietsen dat hebben.
Over de krassen van de remkabel, maak ik mij het minst zorgen. Gek dat ze daar aan gedacht hebben. Ze hadden wel de hele fiets mogen bestickeren, of gewoon een betere lak gebruiken!
Terwijl 'we' er allemaal om lachen is het eigenlijk te idioot voor woorden.
Ik heb nog nooit een fiets gehad waar met stcikertjes wordt voorkomen om lakschade op te lopen door een plastic kabeltje dat schuurt.
...vraag me af wat er gebeurt als je het stickertje verwijdert
Nyarlathotep schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:45:
Ik heb zelf nog geen problemen met de lak...
Een aantal posts terug zag ik een winkel waar je 'wraps' kon kopen om je gehele S3 / X3 te voorzien van een andere kleur of motief. Maar ik denk dat dat binnen niet al te lange tijd dat ook gaat slijten en je van die mooie luchtbellen gaat zien...
Alles wat niet gladder is als de lak zelf schuurt....schuurt dus de lak weg. Het plastic remkabeltje, de plastic kabelhoes van je slot etc etc.
De snowflake onder de electrische fietsen, van binnen en buiten uitermate gevoelig, maar best een leuke fiets.
Ook ik heb de remschijven vervangen door de wat fraaiere BBB exemplaren
Nu heb ik zojuist de remblokjes voor ook vervangen door Cyclotec Kevlar blokjes. Echter: Ze blijven 'aanlopen'. Ik heb keurig de instructies van VanMoof gevolgd. En ze ook weer los gehaald. Het lijkt er op dat ze net niet lekker passen? Wanneer ik de schroevendraaier gebruik om ze naar achteren te drukken, steken ze toch een klein beetje uit.
Iemand tips hoe dit toch te fixen?
Nu heb ik zojuist de remblokjes voor ook vervangen door Cyclotec Kevlar blokjes. Echter: Ze blijven 'aanlopen'. Ik heb keurig de instructies van VanMoof gevolgd. En ze ook weer los gehaald. Het lijkt er op dat ze net niet lekker passen? Wanneer ik de schroevendraaier gebruik om ze naar achteren te drukken, steken ze toch een klein beetje uit.
Iemand tips hoe dit toch te fixen?
Ooit een tip gekregen van iemand die bij vanmoof werkt: Geef het wiel een harde draai en rem volledig, houd de rem ingedrukt en schroef volledig vast
Ooit een tip gekregen van iemand die bij vanmoof werkt: Geef het wiel een harde draai en rem volledig, houd de rem ingedrukt en schroef volledig vast
Dát is een methode inderdaad of toch de remblokjes verder uit elkaar en meer naar binnen duwen. Een schroevendraaier is vrij smal en kan net te weinig druk uitoefenen.
Probeer iets breders of een wig.
Er zijn ook speciale tools voor. Deze hebben een brede platte ‘kop’ en staat ook iets onder een hoek, waardoor je meer en beter druk kunt zetten. Als je zelf iets gelijkend weet te vinden moet je ze verder naar binnen kunnen drukken.
[Voor 6% gewijzigd door Eddy 6 pack op 30-09-2022 09:08]
Heb zelf geen vanmoof of cowboy, maar lees in beide topics vaak over de telefoon houders aan het stuur.
Ik zou toch erg voorzichtig zijn met dit soort starre, ongedempte houders op starre minimalistische fietsen icm de delicate lens systemen die tegenwoordig in de erg dure flagships te vinden zijn. (zoals iPhones)
We hadden namelijk nog een feature van de fiets niet bekend gemaakt: de luchtsensor. Deze meet de luchtkwaliteit en emissies in je stad, terwijl je rijdt. En het beste?
Je fiets zal alleen maar beter en beter worden. "Elk onderdeel in de fiets wordt bijgewerkt als een database," legt Job uit. "Dus we kunnen de onderdelen van het stuur en alle elektronica updaten. Dat betekent dat we in de toekomst nog meer features kunnen ontwikkelen. Denk aan navigatie, richtingaanwijzers... dat soort dingen."
Iemand die mij de toepassing van een luchtsensor op de S5 kan uitleggen?
Iemand die mij de toepassing van een luchtsensor op de S5 kan uitleggen?
Wat een BS! Die belofte hebben ze in het verleden vaker gedaan. En de enige ‘upgrade’ die ze hebben gedaan was het verwijderen van de happy modus! 😆 Wat een prutsers, blijkbaar geloven zij zichzelf nog wél!
De VanMoof V is een jaar uitgesteld. Die planning moet wel flink zijn misgelopen. Degene met een preorder hebben wel een 500 euro kortingscode gehad om een S5 te bestellen maar die heeft ook nog een flinke levertijd.
Gisteren een vreemd electronisch geluid uit de e-shifter en vandaag hangt die vast in dezelfde versnelling. Via vanmoof.com melding gemaakt en een nieuwe e-shifter wordt opgestuurd. Iemand ervaring met het zelf vervangen en tips heeft om valkuilen te vermijden?
Fiets (s3 nieuw van 2021) is dit jaar op 1200km bij Vanmoof Eindhoven op onderhoud geweest en daar werd de shifter kosteloos vervangen omdat ik had aangegeven dat die vaak even ‘doortrapte’ na het schakelen. Nu na amper 400km begeeft de nieuwe het al. Lijkt mij een loterij of je al dan niet een goed vervangstuk krijgt…
niko_c schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:58:
Gisteren een vreemd electronisch geluid uit de e-shifter en vandaag hangt die vast in dezelfde versnelling. Via vanmoof.com melding gemaakt en een nieuwe e-shifter wordt opgestuurd. Iemand ervaring met het zelf vervangen en tips heeft om valkuilen te vermijden?
Fiets (s3 nieuw van 2021) is dit jaar op 1200km bij Vanmoof Eindhoven op onderhoud geweest en daar werd de shifter kosteloos vervangen omdat ik had aangegeven dat die vaak even ‘doortrapte’ na het schakelen. Nu na amper 400km begeeft de nieuwe het al. Lijkt mij een loterij of je al dan niet een goed vervangstuk krijgt…
Vervangen is vrij simpel, zoals je op hun YouTube kanaal kan zien.
Misschien moet ik ook maar eens een nieuwe vragen. Bij mij trapt ie ook vaak een klein beetje door. Niet heel hinderlijk. Maar hij hoort dus totaal niet door te trappen?
Vervangen is vrij simpel, zoals je op hun YouTube kanaal kan zien.
Misschien moet ik ook maar eens een nieuwe vragen. Bij mij trapt ie ook vaak een klein beetje door. Niet heel hinderlijk. Maar hij hoort dus totaal niet door te trappen?
Net een reset gedaan en nu doet die het weer, maar ga ‘em toch maar vervangen.
Eerder Russisch roulette als je net op de pedalen staat en dan ineens doortrapt en vervolgens het risico loopt je kroonjuwelen ongepland en onvrijwillig kennis te laten maken met de matrix display…
Eerder Russisch roulette als je net op de pedalen staat en dan ineens doortrapt en vervolgens het risico loopt je kroonjuwelen ongepland en onvrijwillig kennis te laten maken met de matrix display…
🤣
Uit ervaring met men oude fiets met 3 versnellingen zet ik nooit kracht bij het schakelen, scheelt een hoop beschadigde kroonjuwelen 😉
🤣
Uit ervaring met men oude fiets met 3 versnellingen zet ik nooit kracht bij het schakelen, scheelt een hoop beschadigde kroonjuwelen 😉
gewoon handmatig schakelen instellen en dan geen enkel probleem meer.
Nooit meer e-shifter kapot.
je houdt even in als je schakelt met 2x korte druk rechts op de knop en weer trappen maar.
zo werkt toch ook elke non-ebike, oude vertrouwde hollandse fiets??
helemaal geen automatische versnellingsbak nodig.
en als je tot stilstand komt gaat de VM s3 altijd terug naar 1e versnelling. dus....
🤣
dit schakelfenomeen is gewoon "By Design" en hoort er helaas bij, VM heeft gewoon gekozen voor een oud beproeft naaf systeem van Sturmey Archer, de oude fietsen van Gazelle hadden dit schakel systeem waarvan het stomme rot kettingkje vaak brak, al 30 jaar geleden op hun fietsen, ik zou persoonlijk zelf nooit gekozen hebben dit systeem te automatiseren, zal vast met een kostenkwestie afweging te maken hebben..
Inmiddels heb ik zelf al de boostknop vervangen en alles werkt weer oké!
Maar ben ook nog wel benieuwd naar de reiniging van die sensor.
ik moet nog even een goede foto schieten, echter.. of deze schroefjes inderdaad de trap sensor triggeren is mij niet 100% zeker, bij mij heeft het schoonmaken hiervan geholpen, ik ervaar geen enkele dip of hapering.
[Voor 4% gewijzigd door Bruzski op 05-10-2022 20:42]
ik moet nog even een goede foto schieten, echter.. of deze schroefjes inderdaad de trap sensor triggeren is mij niet 100% zeker, bij mij heeft het schoonmaken hiervan geholpen, ik ervaar geen enkele dip of hapering.
Ben benieuwd!
Regelmatig schoonmaken van draaiende en bewegende delen kan nooit kwaad en is sowieso altijd verstandig en doe ik ook regelmatig met m’n racefietsen.
De boostknop vervangen was trouwens niet moeilijk, zit gelukkig met een stekkertje vast aan de kabel van de fiets. Lastigste was nog het handvat (niet de originele, die had ik al direct na aanschaf vervangen door ESI grips extra chuncky eraf schuiven. Ging lastig maar met brute kracht kom je een heel eind.
Met aanbrengen even wat desinfecterende handgel als glijmiddel gebruiken en zit er zo weer op.
niko_c schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:58:
Is dat vreemde geluid een laag zoomgeluid voor ongeveer 1 seconde als deze terugschakelt?
Let op: Let op! Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd. Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Functioneel en analytisch
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie.
Meer details
janee
Relevantere advertenties
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht.
Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Ingesloten content van derden
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden.
Meer details