kloptlitebyte schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:15:
[...]
Is dat vreemde geluid een laag zoomgeluid voor ongeveer 1 seconde als deze terugschakelt?
Ik hoor altijd een soort 'psssjjjt' uit de E-shifter komen als deze schakelt. Ik hoop toch dat dit gewoon zo hoort 

Hier was het bij het stoppen tot stilstand het geluid van een electrisch accelererende wagen zoals je die in scifi series hoort. Idem bij het unlocken de daarop volgende dag.litebyte schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:15:
[...]
Is dat vreemde geluid een laag zoomgeluid voor ongeveer 1 seconde als deze terugschakelt?
Net voor ik de reset uitvoerde, zag ik nog even een error 20 in het display, maar dat heeft dan weer niks met de eshifter te maken.
[Voor 5% gewijzigd door niko_c op 06-10-2022 18:18]
Exact, een soort van laag zoomend/psssjt geluid.....vroeger hoorde ik een vergelijkbaar geluid ook wel eens uit de trafo van de speelgoed racebaan komen als ik met de draadjes zat te spelen.Nyarlathotep schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 16:27:
Ik hoor altijd een soort 'psssjjjt' uit de E-shifter komen als deze schakelt. Ik hoop toch dat dit gewoon zo hoort

Wij hebben het alleen bij het langzaam fietsen en dan automatsich terugschakelen om te stoppen. Deed de fiets in het begin niet. Schakelen doet onze fiets overigens goed, met af en toe de bekende harde klack en bij heel lang in de hoogste versnelling fietsen slaat hij soms een slag door. .
cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2
Exact. Ik zou daarnaast in de poeslieve stad Amsterdam ook niet met een 1400 Euro kostend toestel op mn stuur willen rondfietsen.Amos_x schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 10:25:
Heb zelf geen vanmoof of cowboy, maar lees in beide topics vaak over de telefoon houders aan het stuur.
Ik zou toch erg voorzichtig zijn met dit soort starre, ongedempte houders op starre minimalistische fietsen icm de delicate lens systemen die tegenwoordig in de erg dure flagships te vinden zijn. (zoals iPhones)
Er zijn officiele berichten vanuit bvb Apple zelf. Als ik zie hoe ongenadig ik op m'n huidige fiets over kasseien stuiter, ben ik blij dat m'n iPhone niet aan het stuur hangt.
Slechte design keuze van VM. Waarom geen cockpit (display) in het middendeel van het stuur? Nu dwing je iemand om de complete 'VM ervaring' te beleven een lelijk dik hoesje aan te schaffen.
[Voor 7% gewijzigd door litebyte op 07-10-2022 10:39]
cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2
Covid modeErik80 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 12:56:
[...]
Iemand die mij de toepassing van een luchtsensor op de S5 kan uitleggen?

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
Wat is je ervaring met de S3 tot nu toe? Anno oktober 2022.MGSneaky schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 17:22:
Mocht 'ie voor de 1000km uit elkaar donderen, dan lees je dat ook wel. Maar voor de mensen die net als ik heel erg twijfelen wou ik wel mijn positieve ervaring delen!
Ruim 15.000 km en 2 jaar en 3 maanden verder. Korte samenvatting van mijn ervaringen met de S3.
Algemene indruk:
Algemene indruk:
- Prima fiets die veel fietsplezier geeft
- Design, prima stadsfiets, vergevingsgezind
- Fietservaring, stuurt heel direct
- Boost knop
- Kicklock icm alarm
- Range (zowel zonder als met extra accu). Terugzetten naar stand 3 levert oneindig fietsen op
- Voorwielaandrijving, er is maar 1 snelheid en dat is max
- Verlichting
- Aanspraak met willekeurige omstanders
- Remmen. Remkracht is prima, maar ze lopen aan/maken geluid bij regen. Ook als de remmen prima zijn uitgelijnd
- Lak, veel slijtage bij contactpunten (fietstassen)
- Erg gevoelig voor fijn zand (remmen)
- Alles trilt los wanneer fiets wordt vervoerd op een fietsenrek (auto)
- Meerdere schroeven draaien door
- Niet geschikt voor heuvelachtig terrein (tot 8% helling). Leuk om een keertje te doen, maar de versnelling heeft het zwaar
- Pedalen vervangen omdat de originele glad worden bij nat weer
- Nieuw zadel voor langere afstanden (tot 140 km) fietsen
- Andere banden (Schwalbe Big Ben Plus). Deze zijn iets smaller, maar hebben een betere lekbescherming en een reflecterende band
- Voorvork vervangen (terugroepactie)
- Voorwiel uitgelijnd (2x)
- Achterband 2x vervangen, voorband 1x
- Remblokken vervangen om de 3000 km
- Fiets crank vervangen na 12.500 km, trapper viel eraf
- Achterwiel vervangen na 13.000 km, doortrappen bij versnelling
- Onderhoudsbeurt 2x, bij 6.500 km en 12.500 km (en dus ook 2x ketting vervangen)
- Accu is nog prima, maar neemt iets af in range (bandenspanning!)
- Schat dat de 25.000 - 30.000 km haalbaar moet zijn zonder al te grote problemen
Kijk uit met die Ampler. Ik heb hem ook gehad. Hij reed echt heerlijk, die torque sensor werkt echt prima en voelt heel natuurlijk. Maar de range was bij lange na niet voldoende. Ze adverteren 60-70 km range, maar ik moest hem 1x per week opladen en kwam in praktijk niet verder dan ca 35 km. Ik heb op advies van Ampler een test gedaan waarbij ik in 1 keer van 100% accu naar 0% accu ben gereden en kwam toen tot iets meer dan 50 km. In de zomer dus, en dan moet de winter met lage temperaturen nog komen.
Ik heb hem dus helaas, met pijn in mijn hart, teruggestuurd.
Ik heb hem dus helaas, met pijn in mijn hart, teruggestuurd.
Derek S. schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:46:
[...]
Tegen die 25kmh 'muur' aan fietsen is inderdaad niet prettig. Hier had de Ace ook last van, vond het soms zelfs gevaarlijk als je iemand nog nét even iets sneller wilde inhalen ging dat domweg niet. Heb ook met een Cowboy een proefrit gemaakt en daar kon je gerust boven de 25 gewoon op eigen kracht met gemak harder. Helaas was voor mij de zithouding te sportief, gewoon niet comfortabel voor dagelijks gebruik.
Ik moet ook toch nog eens bij Ampler gaan kijken. Single speed en wel wat keuze in frames, echter wel een vrij kleine accu.
Moeilijk moeilijk, keuzes...
Hi van moof bezitters,
Ik heb al sinds enige tijd een voordrager op mijn s3 zitten, echter vind ik deze alles behalve praktisch doordat de buizen zo laag zijn. Nu zag ik laatst iemand rijden en die had een fietskrat op zijn voordrager gemaakt. Heeft iemand daar toevallig ervaring mee?
Ik heb al sinds enige tijd een voordrager op mijn s3 zitten, echter vind ik deze alles behalve praktisch doordat de buizen zo laag zijn. Nu zag ik laatst iemand rijden en die had een fietskrat op zijn voordrager gemaakt. Heeft iemand daar toevallig ervaring mee?
Optie 1 met een HEMA kratje:Wimmell schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 13:00:
Hi van moof bezitters,
https://www.facebook.com/...rmalink/4838179999596484/
De maximale belasting van de voordrager is 10kg. Ik heb t ijzeren frame eraf gehaald en bewust voor een kunststof kratje gekozen ivm het gewicht.
Heb 2 gaatjes geboord in de voordrager, en alles vast gemaakt met boutjes en moertjes
(de voorste 2 boutjes en moertjes zijn vastgedraaid in de reeds bestaande gleufjes voor t meegeleverde elastiek).
Stuurspacers ertussen zodat t stuur over t kratje heen draait en voila!
Het kratje is van de Hema, want goedkoop en geen tekst!
30L
Afmetingen krat:
lengte 30cm, breedte 40cm, hoogte 25cm.
Optie 2, ook met een HEMA kratje maar vastgemaakt met tiewraps.
https://www.facebook.com/...rmalink/5109156875832127/
Andere optie kan ook nog zijn op de bagagedrager:
Of een bierkratje in de huidige carrier:
[quote][911] schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 16:10:
[...]
Optie 1 met een HEMA kratje:
[...]
Dankjewel! Hier kan ik zeker wat mee, ik ga eens knutselen binnenkort!
[...]
[...]
Succes en laat het eindresultaat maar eens zienWimmell schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 08:56:
[quote][911] schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 16:10:
[...]
[...]

Bierkratje in de huidige carrier....absolute voorkeur[911] schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 16:10:
[...]
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Optie 2, ook met een HEMA kratje maar vastgemaakt met tiewraps.
https://www.facebook.com/...rmalink/5109156875832127/
[Afbeelding]
Andere optie kan ook nog zijn op de bagagedrager:
[Afbeelding]
Of een bierkratje in de huidige carrier:
[Afbeelding]

Inmiddels bijna twee weken geleden op de VanMoof website een support ding ingevuld, om de laatste update te pushen naar mijn account. Ik zit namelijk nog steeds op versie 1.8.1.
Maar... Geen reactie tot nu toe. Is er een andere mogelijkheid om versie 1.8.2. te krijgen? Ik ben ook bang dat volgende versies niet 'aan zullen komen'. En ik heb last van die manual shift bug...
Maar... Geen reactie tot nu toe. Is er een andere mogelijkheid om versie 1.8.2. te krijgen? Ik ben ook bang dat volgende versies niet 'aan zullen komen'. En ik heb last van die manual shift bug...
Chat?Nyarlathotep schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:47:
Inmiddels bijna twee weken geleden op de VanMoof website een support ding ingevuld, om de laatste update te pushen naar mijn account. Ik zit namelijk nog steeds op versie 1.8.1.
Rem loshalen, blokjes terug 'naar binnen' duwen, en opnieuw kalibreren. VanMoof heeft een YouTube filmpje (vervangen remblokjes) die je even kunt kijken.xileS schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:54:
Een ander dingetje. Merkte opeens dat mijn rechterrem opeens veel verder indrukt dan mijn linkerrem. Dit is denk ik een easy fix?
De chat op de VanMoof site weigert hier dienst; ik krijg een foutmelding. Op zowel mijn Windows pc als MacBook. Adblocker en PiHole uitgeschakeld. Ik vul wel weer het formulier in. Zucht...
https://support.vanmoof.c...kken-van-de-vanmoof-s3-x3Nyarlathotep schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:00:
[...]
Rem loshalen, blokjes terug 'naar binnen' duwen, en opnieuw kalibreren. VanMoof heeft een YouTube filmpje (vervangen remblokjes) die je even kunt kijken.
De chat op de VanMoof site weigert hier dienst; ik krijg een foutmelding. Op zowel mijn Windows pc als MacBook. Adblocker en PiHole uitgeschakeld. Ik vul wel weer het formulier in. Zucht...
deze bedoel je denk ik. fiets heeft 239 km gedaan, denk niet dat de remblokken al vervangen dienen te worden. Merkte het zomaar in 1x op een dag, dacht waarschijnlijk iemand in de fietsenstalling ergens hard tegen aan gestoten ofzo. Alles doet het nog wel, als het mij gaat storen misschien toch even rem loshalen dan..
Vreemd, de chat werkt wel gewoon bij mij in Chrome op Windows. Ook op je mobiel geprobeerd?
Als je remhendel een stoot heeft gehad, bijvoorbeeld na een val, kan er wat zijn met de olie/luchtverhouding in de remkabels. Het kan helpen om even een paar keer tijdens stilstand de rem helemaal in te knijpen, oppompen als het ware.xileS schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:10:
[...]
https://support.vanmoof.c...kken-van-de-vanmoof-s3-x3
deze bedoel je denk ik. fiets heeft 239 km gedaan, denk niet dat de remblokken al vervangen dienen te worden. Merkte het zomaar in 1x op een dag, dacht waarschijnlijk iemand in de fietsenstalling ergens hard tegen aan gestoten ofzo. Alles doet het nog wel, als het mij gaat storen misschien toch even rem loshalen dan..
Vreemd, de chat werkt wel gewoon bij mij in Chrome op Windows. Ook op je mobiel geprobeerd?
Wat is de foutmelding?Nyarlathotep schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:00:
[...]
Rem loshalen, blokjes terug 'naar binnen' duwen, en opnieuw kalibreren. VanMoof heeft een YouTube filmpje (vervangen remblokjes) die je even kunt kijken.
somewhere there was silence
'The chat couldn't be loaded. If you have a content blocker please turn it off. If that doesn't work, get in touch with us via our contact form.'
Inmiddels lijkt het te werken...
Wat is het beste slot voor de Allianz verzekering? Begreep dat er een ART 2 slot vereist is...
Wat wil je? Ik heb deze: https://www.slotenspeciaa...1xQO77DZB2I8aAkQEEALw_wcBdsonnaville schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 09:14:
Wat is het beste slot voor de Allianz verzekering? Begreep dat er een ART 2 slot vereist is...
Is het goedkoopste art2 vouwslot en past mooi in de houder aan het frame
Heeft volgens mij geholpen! Verschil lijkt nu een stuk minder, maar rechterrem gaat nog wel iets verder dan de linker. Wel acceptabel zo, dus hoef ik niet onnodig te gaan rommelen met de fiets.oscarwashere schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:58:
[...]
Als je remhendel een stoot heeft gehad, bijvoorbeeld na een val, kan er wat zijn met de olie/luchtverhouding in de remkabels. Het kan helpen om even een paar keer tijdens stilstand de rem helemaal in te knijpen, oppompen als het ware.
Here you go![911] schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:19:
[...]
Succes en laat het eindresultaat maar eens zien
Korf van de voordrager eraf gehaald en de krat gemonteerd met tiewraps. Afmetingen krat voor de liefhebbers: 40 x 30 x 18.
[Voor 6% gewijzigd door Wimmell op 25-10-2022 10:15]
Dat ziet er heel netjes uit! Soms kan het best handig zijn om er een kratje op te hebben. De fietsenstalling kan nog wel eens een dingetje zijn nu de fiets wat breder is maar dat is het ook al met de voordrager erop.
Krijg net een mailtje dat de levertijd van mijn vanMoof S5 van deze maand, naar MAART 2023 is gegaan in verband met "supply chain issues"...
Heb direct de bestelling geannuleerd, ik ga geen half jaar op een fiets wachten.
Heb direct de bestelling geannuleerd, ik ga geen half jaar op een fiets wachten.
Zeg je nou dat hij eigenlijk deze maand geleverd zou worden? En dan krijg je dit nieuws pas op de vijfentwintigste...?OverSoft schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:12:
Krijg net een mailtje dat de levertijd van mijn vanMoof S5 van deze maand, naar MAART 2023 is gegaan in verband met "supply chain issues"...
Yup, hij stond op levering tussen 1 en 31 oktober in de order status.oscarwashere schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:13:
[...]
Zeg je nou dat hij eigenlijk deze maand geleverd zou worden? En dan krijg je dit nieuws pas op de vijfentwintigste...?
is je goed recht, maar als je nu een batavus oid wilt kopen heb je ook niet binnen een half jaar een fiets.OverSoft schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:12:
mn schoonouders wilden een stella, moeten ook zo lang wachten.
Een grote fietsenwinkel hier vlakbij heeft letterlijk 500+ elektrische fietsen op voorraad staan, waaronder een hoop Batavussen. Dus ik kijk rustig even verder.HBO88 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:33:
[...]
is je goed recht, maar als je nu een batavus oid wilt kopen heb je ook niet binnen een half jaar een fiets.
mn schoonouders wilden een stella, moeten ook zo lang wachten.
Er is van sommige merken voldoende voorraad. De Cortina E-Blau bijvoorbeeld asl je een 'hippe' fiets zoekt misschien een leuk alternatief voor de VanMoof.OverSoft schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:50:
[...]
Een grote fietsenwinkel hier vlakbij heeft letterlijk 500+ elektrische fietsen op voorraad staan, waaronder een hoop Batavussen. Dus ik kijk rustig even verder.
Cowboy's lijken ook snel leverbaar te zijn, wat ook een leuk alternatief is.litebyte schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:12:
[...]
Er is van sommige merken voldoende voorraad. De Cortina E-Blau bijvoorbeeld asl je een 'hippe' fiets zoekt misschien een leuk alternatief voor de VanMoof.
Zeker! Ook leuke fietsen! Als je een beetje in dezelfde prijsklasse wil blijven dan is er niet heel veel keus....duurder natuurlijk wel.OverSoft schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:24:
[...]
Cowboy's lijken ook snel leverbaar te zijn, wat ook een leuk alternatief is.
Is het normaal dat de boost koop niet meer functioneert tussen de 10 en 15% accu? Had ik niet eerder meegemaakt.
Ik heb de fiets standaard op motorondersteuning 3 staan en kwam daardoor toch iets te bezweet aan
.
Ik heb de fiets standaard op motorondersteuning 3 staan en kwam daardoor toch iets te bezweet aan

Klopt, dat heb ik ook.xileS schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:09:
Is het normaal dat de boost koop niet meer functioneert tussen de 10 en 15% accu? Had ik niet eerder meegemaakt.
Van dat S3 zadel krijg je echt een houten kont. Vandaag maar eens een ander zadel er op gezet. Slechts een paar km gereden maar nu al een verademing.
Zadelpen 34mm VanMoof
Zadel Selle royal essenza plus
Je hebt een torx T25 boring (gat in het midden) nodig voor de montage.
Zadelpen 34mm VanMoof
[Voor 3% gewijzigd door eisbaer op 28-10-2022 14:59]
Favorieten: Samsung s20fe 5g- Apps Backup Restore
gaaf, voor het eerst een zadel die er ook strak uitziet op de S3. En het zadel kan zo te zien vrij laag, dat heb ik ook nodig.eisbaer schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 14:48:
Van dat S3 zadel krijg je echt een houten kont. Vandaag maar eens een ander zadel er op gezet. Slechts een paar km gereden maar nu al een verademing.
Zadelpen 34mm VanMoof
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik hoor graag wat de bevindingen zijn na een paar grotere ritten

.
Dat duurt nog wel even tenzij het mooie weer aan houdtHBO88 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 14:58:
[...]
gaaf, voor het eerst een zadel die er ook strak uitziet op de S3. En het zadel kan zo te zien vrij laag, dat heb ik ook nodig.
Ik hoor graag wat de bevindingen zijn na een paar grotere ritten
[Voor 211% gewijzigd door eisbaer op 28-10-2022 15:25]
He dat ziet er goed uit. Ben al lang op zoek naar zo'n oplossing. Ook omdat mijn zadel vrij laag staat. Kun je aangeven wat de laagste hoogte is welke bereikt kan worden, dus bovenkant middenstang tot bovenkant zadel?eisbaer schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 14:48:
Zadelpen 34mm VanMoof
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zijn er al mensen die de S5 uitgeleverd hebben gekregen?
Ik heb 6 april besteld, maar verscheidene keren nu uitgesteld.
Nope, hier staat mijn datum nu op: 23-11-2022 - 29-11-2022dsonnaville schreef op donderdag 3 november 2022 @ 11:18:
Zijn er al mensen die de S5 uitgeleverd hebben gekregen?
Nou...einde verhaal. Ik heb mijn Van Moof leasefiets in mogen leveren en het contract wordt ontbonden. Heb aangegeven dat ik niet langer maandelijks ga betalen voor een product dat telkens kapot gaat en dat waren ze met me eens.
Van Moof heeft me zelfs al een keer een nieuwe fiets gestuurd. Die deed het aanvankelijk prima, maar na 1200km ging de shifter toch stuk en toen begon het circus opnieuw, elke twee weken naar de reparateur.
Wat ik in m'n Van Moof era allemaal heb meegemaakt:
Letterlijk 12-14 keer heen geweest voor een nieuwe e-shifter, op handschakel, op automatisch, voorzichtig doen, het mocht allemaal niet baten. Error 44 was toch wel het grootste probleem. Soms kreeg ik hem terug en op de weg naar huis ging hij zelfs alweer kapot. Het probleem zit hem wellicht ook gewoon ergens in de software. Soms schakel je handmatig, en dan doet ie niks. Dan schakel je nog een keer en dan zit de boel vast en krijg je Error 44.
- Kapotte controls. Error 40. Bij een flinke regenbui komt er teveel vocht in de controls op het stuur en dan gaat het stuk. Pro tip: niet in de regen fietsen met je Van Moof. Kunnen ze niet tegen. Best bizar voor een fiets van een Nederlands merk.
- Error 20. Kortsluiting ergens. Sudden battery shutdown. Waarschijnlijk door vocht ook weer ergens. Alle controls vervangen.
- Mijn eerste fiets kreeg een Error 7. Die staat niet in het lijstje, en de reparateur kende hem ook niet. Fiets werd opgestuurd naar van Moof.
- De motor van de tweede fiets maakte na 500km bij 25km/h ineens zoveel lawaai dat de motor vervangen werd.
- Toen de eerste fiets werd geleverd zat er een slag in het wiel.
- Bij beide fietsen zat er na 800km een scheur in het zadel op dezelfde plek linksachter op.
- Bij de levering van de tweede fiets ontbrak er een trapper.
- Bij gebruik van de Van Moof pick up tas, slijt de verf op de bagagedrager overmatig snel.
- De behuizing van de kettingkast ging na 400km te ruim zitten en maakte dat de ketting teveel lawaai maakte. Uiteindelijk opnieuw gespannen, toen werd het beter.
Ach en ik ben vast nog wat vergeten. Heb het concept "leasefiets" maar achter me gelaten en heb vanmiddag een Cortina E-Silento Pro gekocht. Overigens ben ik blij dat de Van Moof een leasefiets was, want man man man wat een troep. Ik ben ook niet verbaasd dat ze afgelopen jaar 70 miljoen verlies hebben gedraaid. Sorry guys, het smoelt leuk, gadgetgehalte is hoog, maar wat een rommel. Nooit meer Van Moof.
Van Moof heeft me zelfs al een keer een nieuwe fiets gestuurd. Die deed het aanvankelijk prima, maar na 1200km ging de shifter toch stuk en toen begon het circus opnieuw, elke twee weken naar de reparateur.
Wat ik in m'n Van Moof era allemaal heb meegemaakt:
Letterlijk 12-14 keer heen geweest voor een nieuwe e-shifter, op handschakel, op automatisch, voorzichtig doen, het mocht allemaal niet baten. Error 44 was toch wel het grootste probleem. Soms kreeg ik hem terug en op de weg naar huis ging hij zelfs alweer kapot. Het probleem zit hem wellicht ook gewoon ergens in de software. Soms schakel je handmatig, en dan doet ie niks. Dan schakel je nog een keer en dan zit de boel vast en krijg je Error 44.
- Kapotte controls. Error 40. Bij een flinke regenbui komt er teveel vocht in de controls op het stuur en dan gaat het stuk. Pro tip: niet in de regen fietsen met je Van Moof. Kunnen ze niet tegen. Best bizar voor een fiets van een Nederlands merk.
- Error 20. Kortsluiting ergens. Sudden battery shutdown. Waarschijnlijk door vocht ook weer ergens. Alle controls vervangen.
- Mijn eerste fiets kreeg een Error 7. Die staat niet in het lijstje, en de reparateur kende hem ook niet. Fiets werd opgestuurd naar van Moof.
- De motor van de tweede fiets maakte na 500km bij 25km/h ineens zoveel lawaai dat de motor vervangen werd.
- Toen de eerste fiets werd geleverd zat er een slag in het wiel.
- Bij beide fietsen zat er na 800km een scheur in het zadel op dezelfde plek linksachter op.
- Bij de levering van de tweede fiets ontbrak er een trapper.
- Bij gebruik van de Van Moof pick up tas, slijt de verf op de bagagedrager overmatig snel.
- De behuizing van de kettingkast ging na 400km te ruim zitten en maakte dat de ketting teveel lawaai maakte. Uiteindelijk opnieuw gespannen, toen werd het beter.
Ach en ik ben vast nog wat vergeten. Heb het concept "leasefiets" maar achter me gelaten en heb vanmiddag een Cortina E-Silento Pro gekocht. Overigens ben ik blij dat de Van Moof een leasefiets was, want man man man wat een troep. Ik ben ook niet verbaasd dat ze afgelopen jaar 70 miljoen verlies hebben gedraaid. Sorry guys, het smoelt leuk, gadgetgehalte is hoog, maar wat een rommel. Nooit meer Van Moof.
"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -
@MacDokie Was dat een S3 en hoe lang heb je hem uiteindelijk geleased? Gelukkig staat mijn S3 bijna altijd droog in de fietsenstalling, dat scheelt denk ik ook al.
Het was een S3, waarbij ik er dus twee heb gehad in de afgelopen anderhalf jaar. Mijn fiets stond ook altijd wel droog, alleen dat hij soms nat wordt is niet te voorkomen, zeker in Nederland.xileS schreef op zondag 6 november 2022 @ 11:52:
@MacDokie Was dat een S3 en hoe lang heb je hem uiteindelijk geleased? Gelukkig staat mijn S3 bijna altijd droog in de fietsenstalling, dat scheelt denk ik ook al.
Het gekke is, dat de tweede gewoon 1200km prima was. “Het kan dus wel” dacht ik. En ook hier zijn er mensen met weinig problemen. De leasemaatschappij zei dan ook “we hebben duizenden rondrijden zonder problemen, maar als er eenmaal een probleem is, blijven ze komen”.
"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -
Mijn S3 heeft inmiddels 330 km gereden en vooralsnog gelukkig geen problemen waardoor die niet meer te gebruiken is. Ik ben wel een mooi weer fietser (als het regent, pak ik de auto) en gebruik de fiets niet dagelijks.MacDokie schreef op zondag 6 november 2022 @ 12:06:
[...]
Het was een S3, waarbij ik er dus twee heb gehad in de afgelopen anderhalf jaar. Mijn fiets stond ook altijd wel droog, alleen dat hij soms nat wordt is niet te voorkomen, zeker in Nederland.
Het gekke is, dat de tweede gewoon 1200km prima was. “Het kan dus wel” dacht ik. En ook hier zijn er mensen met weinig problemen. De leasemaatschappij zei dan ook “we hebben duizenden rondrijden zonder problemen, maar als er eenmaal een probleem is, blijven ze komen”.
Het is denk ik idd net een beetje pech hebben als je een probleemfiets heb. Als die het doet, fietst die fantastisch. Laten we hopen voor VM dat de S5 minder problemen heeft.
Wat balen om te horen zeg. Je hebt er echt een hoop pech mee gehad en dat is “jammer” (understatement!).MacDokie schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 22:50:
Nou...einde verhaal. ….. Nooit meer Van Moof.
Kan me goed voorstellen dat je er klaar mee bent, de S3 is en blijft een goed bedacht maar slecht ontworpen en belabberd uitgevoerd product. Bijna ongelooflijk dat dat überhaupt nog kán in deze tijd en bij zo’n modern(?) bedrijf denk ik dan.
Werken ze dan bijv. niet agile in kleine iteratieve sprints met test driven development? Dat is echt zo basaal en, wanneer goed uitgevoerd en begeleid, een garantie voor een succesvol product dat pas klaar is voor gebruik door klanten als het getest is, werkt zoals het ontworpen en gebouwd conform de spec’s is.
Maar alles lijkt erop dat de hele Vanmoof organisatie draait om de kekke verhaaltjes en luchtfietserij prietpraat over een in de basis goed idee, namelijk alle mensen in de stad uit de auto krijgen en op de fiets tegen redelijke kosten. Alleen jammer dat die fiets meer defect dan werkend is. Kan gebeuren. Leermoment. Feedback gebruiken om te verbeteren. En verder met een verbeterd product zou je denken… maar nee, we blijven de markt bedienen met kwalitatief uitermate teleurstellende fietsen! Goed idee, belabberde uitvoering en gebrek aan flexibiliteit (en kennis en kunde?) om te leren van fouten en deze direct te verbeteren. Of zou het arrogantie zijn? Of aandeelhoudersbelangen? Gebrek aan realiteitszin? Gebrek aan goed personeel?
Toont alleen maar aan dat de S3 gebreken heeft die in het ontwerp van de hardware al fout zijn en daarom niet adequaat opgelost kunnen worden. Ergo: als S3 rijder heb je geluk of pech, 50/50 kans!
Ik ben benieuwd of de S5 echt zoveel beter zal zijn. Ik hoop het wel, want het blijven mooie fietsen om te zien. Maar of mijn volgende er een wordt?? Er zijn tegenwoordig een stuk meer merken ebikes die er ook uitzien als gewone fietsen, dus daar is Vm allang niet uniek meer in.
Persoonlijk heb ik er op mijn S3 nu 5.400 km opzitten en ben nog best tevreden. Weinig problemen gehad; defecte versnellingsnaaf bij aflevering, ineens ‘dode’ accu (onder garantie vervangen bij Vm in Utrecht) en defecte boostknop die ik zelf heb vervangen na opsturen van een nieuwe onder garantie van Vm. Enige echt balen wat ik vind is de sneaky firmware upgrade die ze hebben gedaan en waarvan ikzelf zo stom ben geweest te installeren voordat ik er eerst even op gegoogled had om erachter te komen dat het enige echte USP van de Vm was verwijderd.
Verder denk ik dat ik, net als jij, ook wel was gestopt met Vm als mijn S3 zoveel problemen had gehad. Enige wat dat nog zou kunnen blokkeren is de mogelijkheid tot het hebben van een US snelheidsinstelling waar Vm v.z.v. ik weet tot op vandaag de dag nog de enige is.
Verder houd ik me er niet zo mee bezig.
Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio
Heb dus nu een Cortinas E-Silento Pro met een Shimano middenmotor gekocht. Moet zeggen dat ik eerst dacht dat de van Moof veel lekkerder reed, maar een middenmotor met kracht voelt echt meer als fietsen. Ik mis de boost knop wel, maar qua snelheid doet het niet onder (deze gaat zelfs harder als de VM door een simpele aanpassing). Als ik het dan vergelijk was de VM meer een electrische scooter dan een fiets. Maar fair enough, ding rijdt gewoon tof. Als ik er niet zoveel issues mee had gehad, was ik er zeker op blijven rijden.Eddy 6 pack schreef op zondag 6 november 2022 @ 13:43:
[...]
...waarvan ikzelf zo stom ben geweest te installeren voordat ik er eerst even op gegoogled had om erachter te komen dat het enige echte USP van de Vm was verwijderd.
Verder denk ik dat ik, net als jij, ook wel was gestopt met Vm als mijn S3 zoveel problemen had gehad. Enige wat dat nog zou kunnen blokkeren is de mogelijkheid tot het hebben van een US snelheidsinstelling waar Vm v.z.v. ik weet tot op vandaag de dag nog de enige is.
Verder houd ik me er niet zo mee bezig.
[Voor 6% gewijzigd door MacDokie op 06-11-2022 16:36]
Het lijkt erop dat de Powerbank voor de S3/X3 stilletjes uit de Accessoire-shop is verdwenen... Ook bij het bestellen van een nieuwe fiets kan hij niet meer worden meebesteld. Via Google kom je alleen nog op pagina's die niet meer bestaan.
[Voor 22% gewijzigd door oscarwashere op 07-11-2022 16:40]
Over smaak valt niet te twisten, maar dit is de uitzondering op de regel en echt een fugly fiets! 🤮dragonzzzz schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:34:
Bye bye![]()
[Afbeelding]
Hoop wel dat ze de parts blijven maken
Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio
Valt zeker over te twisten, ik vind het namelijk een van de gaafste fietsen ooit gemaakt. Heel uniek design en hij fietst ook nog eens fijner dan de S3.Eddy 6 pack schreef op maandag 7 november 2022 @ 19:52:
[...]
Over smaak valt niet te twisten, maar dit is de uitzondering op de regel en echt een fugly fiets! 🤮
[Eddy 6 pack schreef op maandag 7 november 2022 @ 19:52:
[...]
Over smaak valt niet te twisten, maar dit is de uitzondering op de regel en echt een fugly fiets! 🤮
Gelukkig ben ik niet de enige die de X3 mooier vind en dat ie lekkerder fiets dan de S3.[911] schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 15:57:
[...]
Valt zeker over te twisten, ik vind het namelijk een van de gaafste fietsen ooit gemaakt. Heel uniek design en hij fietst ook nog eens fijner dan de S3.

Fugly is niet het goede woord....maar 'bijzonder.'Eddy 6 pack schreef op maandag 7 november 2022 @ 19:52:
[...]
Moet even afkloppen, maar op een aantal vage verbindingserrors en de enkele doortrap na doe de onze het na 4000+ km nog prima.MacDokie schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 22:50:
Ik ben ook niet verbaasd dat ze afgelopen jaar 70 miljoen verlies hebben gedraaid. Sorry guys, het smoelt leuk, gadgetgehalte is hoog, maar wat een rommel. Nooit meer Van Moof.
Het is een hele gevoelige...leuke fiets...de snowflake onder de fietsen.
Tja, en dat domme marketing gevoorbips en benamingen door merkfetisjisten, influencers en product pluggers als: "de iphone op wielen" (LOL) of "de Tesla onder de fietsen" (LOL) moet je doorheen kijken.
6113 km and counting voor mij ook. Nog steeds met een dikke smile elke dag naar mijn werk.
Pas geleden na een kleine crash langs bij VM in Utrecht. Blijft bijzonder dat je een afspraak maakt voor een dag en dat het dan toch 4 dagen duurt voordat je fiets klaar is. Vinden ze overigens zelf ook irritant daar. Wel toevallig een leen S3 beschikbaar.
Mijn remhendel was beschadigd. Hebben ze vervangen. Daarnaast rest van de fiets nagekeken en wat rammels en andere zaken eruit gehaald. Kicklock ook nog preventief vervangen. Kosten: 15€ en mijn fiets is weer top in orde. Mag je niet over klagen. Garantieperiode zit er wel bijna op (juni 2023) dus plan vlak voordat deze afloopt nog wel even een servicebeurt in. Misschien vervangen ze nog eea onder garantie.
Moet nog wel iets verzinnen als Peace of Mind diefstal afloopt. Dat geeft me nu een comfortabel gevoel. Kijken of er een andere goede verzekering is die alleen het kicklock accepteert.
Pas geleden na een kleine crash langs bij VM in Utrecht. Blijft bijzonder dat je een afspraak maakt voor een dag en dat het dan toch 4 dagen duurt voordat je fiets klaar is. Vinden ze overigens zelf ook irritant daar. Wel toevallig een leen S3 beschikbaar.
Mijn remhendel was beschadigd. Hebben ze vervangen. Daarnaast rest van de fiets nagekeken en wat rammels en andere zaken eruit gehaald. Kicklock ook nog preventief vervangen. Kosten: 15€ en mijn fiets is weer top in orde. Mag je niet over klagen. Garantieperiode zit er wel bijna op (juni 2023) dus plan vlak voordat deze afloopt nog wel even een servicebeurt in. Misschien vervangen ze nog eea onder garantie.
Moet nog wel iets verzinnen als Peace of Mind diefstal afloopt. Dat geeft me nu een comfortabel gevoel. Kijken of er een andere goede verzekering is die alleen het kicklock accepteert.
Ongelofelijk dat die van jou het zo goed uithoudt.Wheeliemaker schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:38:
6113 km and counting voor mij ook. Nog steeds met een dikke smile elke dag naar mijn werk.
Nog een kleine update. Voordat ik de S3 in zou leveren bij de leasemij, heb ik hem nog laten repareren op hun verzoek. Alleen toen ik hem ophaalde en aanzetten in de winkel, ging ie direct weer kapot met een error 44

Dubbele lukt ook nog wel, zonder al te grote problemen.Wheeliemaker schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:38:
6113 km and counting voor mij ook.
Ik ga maar weer even wat bijdragen aan de Allianz-kwesties hier: Ik kreeg net een mail over de polis voor het komende jaar, gezien ik een doorlopende fietsverzekering bij Allianz heb lopen sinds 2020. Na de diverse tegenstrijdige berichten in dit topic over of Allianz diefstal wel of niet dekt bij het gebruik van het ingebouwde kicklock bij hun verzekering heb ik ze maar even opgebeld om duidelijkheid te krijgen.
Aan de telefoon heb ik direct gezegd dat ik tegenstrijdige berichten las op internetfora maar dat ik de verzekering wel bewust heb afgesloten omdat een medewerker mij telefonisch toe heeft gezegd dat het ingebouwde kicklock wordt gezien als geldig voor de doorlopende fietsverzekering, mits er is gekozen voor een digitaal slot. Op mijn polisblad staat dan ook:
"U heeft een digitaal slot. Bij diefstal van de fiets moet u alles in het werk stellen om de werking van het slot of de fiets uit te schakelen. Kunt u dit niet overtuigend aan ons overleggen, dan kan dit tot gevolg hebben dat wij u niet of niet volledig vergoeden."
De medewerker heeft even de tijd genomen om na te vragen hoe dit nou exact zit in het geval van de VanMoof, gezien de kicklock geen ART-certificering heeft, laat staan dat er überhaupt veel keuze is in digitale ART-sloten op de markt. Uiteindelijk was de reactie van de medewerker wel dat wat er op mijn polis staat gewoon correct is. Als je een doorlopende fietsverzekering hebt bij Allianz en hebt aangegeven dat je een VanMoof kicklock als digitaal slot hebt, hoef je enkel te kunnen aantonen dat de fiets op slot stond via de logboeken van de VanMoof-applicatie, die VanMoof vermoedelijk nog kan aanleveren op aanvraag ook, zoals ik eerder begreep.
Wat mij betreft is de kwestie nu helder: Je bent gewoon verzekerd bij Allianz met het kicklock, mits je kan aantonen dat het kicklock op slot stond via de app. Ze raden je wel aan om alsnog een extra slot te gebruiken, maar dat is natuurlijk logisch voor een waardevolle fiets – het is echter niet verplicht voor je verzekering.
Aan de telefoon heb ik direct gezegd dat ik tegenstrijdige berichten las op internetfora maar dat ik de verzekering wel bewust heb afgesloten omdat een medewerker mij telefonisch toe heeft gezegd dat het ingebouwde kicklock wordt gezien als geldig voor de doorlopende fietsverzekering, mits er is gekozen voor een digitaal slot. Op mijn polisblad staat dan ook:
"U heeft een digitaal slot. Bij diefstal van de fiets moet u alles in het werk stellen om de werking van het slot of de fiets uit te schakelen. Kunt u dit niet overtuigend aan ons overleggen, dan kan dit tot gevolg hebben dat wij u niet of niet volledig vergoeden."
De medewerker heeft even de tijd genomen om na te vragen hoe dit nou exact zit in het geval van de VanMoof, gezien de kicklock geen ART-certificering heeft, laat staan dat er überhaupt veel keuze is in digitale ART-sloten op de markt. Uiteindelijk was de reactie van de medewerker wel dat wat er op mijn polis staat gewoon correct is. Als je een doorlopende fietsverzekering hebt bij Allianz en hebt aangegeven dat je een VanMoof kicklock als digitaal slot hebt, hoef je enkel te kunnen aantonen dat de fiets op slot stond via de logboeken van de VanMoof-applicatie, die VanMoof vermoedelijk nog kan aanleveren op aanvraag ook, zoals ik eerder begreep.
Wat mij betreft is de kwestie nu helder: Je bent gewoon verzekerd bij Allianz met het kicklock, mits je kan aantonen dat het kicklock op slot stond via de app. Ze raden je wel aan om alsnog een extra slot te gebruiken, maar dat is natuurlijk logisch voor een waardevolle fiets – het is echter niet verplicht voor je verzekering.
En als je in menu op garage klikt rechtsonder en dan je fiets aanklikt zie je nog een hoger kilometrage waarschijnlijk. Dat zijn de werkelijke kilometers. De km's bij de ritten zijn de kilometers waarbij je een verbinding had met je telefoon. Bij mij scheelt dat 20% van de ritten.maxnl schreef op woensdag 16 november 2022 @ 00:34:
[...]
Dubbele lukt ook nog wel, zonder al te grote problemen.
Vreemd genoeg wordt geen 1 rit (goed) bijgehouden bij de ritten op de mobiel van mijn vrouw (bij garage wel). Ik heb het idee dat het aan haar Huawei mobiel ligt, want ik had 1 keer haar fiets geleend en unlocked met mijn mobiel (via fiets delen functie. Toen werkte het wel gewoon.Wheeliemaker schreef op woensdag 16 november 2022 @ 15:20:
[...]
En als je in menu op garage klikt rechtsonder en dan je fiets aanklikt zie je nog een hoger kilometrage waarschijnlijk. Dat zijn de werkelijke kilometers. De km's bij de ritten zijn de kilometers waarbij je een verbinding had met je telefoon. Bij mij scheelt dat 20% van de ritten.
Deze had ik ook op mijn polis staan. Later heb ik 2 sleutelnummers doorgegeven van een ART 3 slot en zie nu dat daardoor deze regel van de polis af is gehaald! Morgen even met ze bellen om het ART 3 slot van de polis af te halenMaxKorlaar schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:47:
Helder. Nu moeten we eigenlijk alleen nog bij VanMoof tussentijds de log opvragen. Als dat alleen bij diefstal zou kunnen, lukt het misschien onder het nom van 'recht op inzage eigen data' van de privacywet.MaxKorlaar schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:47:
Ik ga maar weer even wat bijdragen aan de Allianz-kwesties hier: Ik kreeg net een mail over de polis voor het komende jaar, gezien ik een doorlopende fietsverzekering bij Allianz heb lopen sinds 2020. Na de diverse tegenstrijdige berichten in dit topic over of Allianz diefstal wel of niet dekt bij het gebruik van het ingebouwde kicklock bij hun verzekering heb ik ze maar even opgebeld om duidelijkheid te krijgen.
De laatste tijd valt me op dat ik mijn voorrem heel ver in kan/moet knijpen.
Als ik dan een paar keer goed knijp lijkt het alsof het wat "opgepompt" wordt en gaat het beter.
Dit heb ik eerder nooit gehad, wat zou dit kunnen zijn?
Wellicht is remblokje bijna versleten, maar dan zou je altijd je rem ver in moeten knijpen toch? En als je een lek zou hebben zou het na een paar keer remmen toch ook niet meer op druk moeten komen?
Als ik dan een paar keer goed knijp lijkt het alsof het wat "opgepompt" wordt en gaat het beter.
Wellicht is remblokje bijna versleten, maar dan zou je altijd je rem ver in moeten knijpen toch? En als je een lek zou hebben zou het na een paar keer remmen toch ook niet meer op druk moeten komen?
Ik heb volgens mij hetzelfde.HBO88 schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:44:
De laatste tijd valt me op dat ik mijn voorrem heel ver in kan/moet knijpen.
Dacht dat ik na een paar x goed knijpen het idd beter was, maar is naar mijn idee steeds tijdelijk. Mijn rechter rem knijpt een stuk verder in dan mijn linker. Een klein beetje storend wel, als je OCD hebt. Alleen het belangrijkste, de remmen doen het verder nog wel goed.
Het lijkt mij sterk dat het nu al versleten is, want zo gek veel heb ik ook nog niet gefietst. Mijn fietst staat vaak in een krappe fietsenstalling waar ik de fiets ook moet optillen als geen plekje beneden meer is. Gaat soms net niet of net wel. Als de buren hun fiets eruit trekken, zorgt dat best voor wat getrek en geduw. Ik denk dat iets een grote stoot heeft gekregen en dat daarom mijn rem nu zo is.
Herkenbaar probleem. Je kunt achter de remhandle een beetje stellen, zit een schroefje als je hem een klein beetje intrekt. Echter lost dat niet alles op. In mijn ogen is het toch vaak het remblokje dat is versleten. Vooral met regenachtig weer slijten de blokken hard. Oppompen kan echter bijzonder genoeg toch een oplossing zijn die ook wat langer aan houdt. Heel eenduidig is het dus niet.
Als je een paar keer moet pompen om wel remdruk te krijgen, dan zit er lucht in je systeem. Dan zul je je rem moeten (laten) ontluchten
Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.
ah tnx. Hoe kan er lucht komen in het systeem?-tom-562 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:27:
Als je een paar keer moet pompen om wel remdruk te krijgen, dan zit er lucht in je systeem. Dan zul je je rem moeten (laten) ontluchten
Dan moet je het opnieuw vullen met olie dan, het zogenaamde bleeding ofzo?
Ik ben wel beetje handig, maar dit lijkt me meer voor een fietsenmaker denk ik?
Het is inderdaad niet verplicht en je kan een verzekering afsluiten maar volgens de voorwaarden van Allianz moet je een slot met ART keurmerk hebben om een gestolen fiets vergoed te krijgen. Dat staat zwart-op-wit in de polisvoorwaarden en die zijn voor een verzekeraar het uitgangspunt.MaxKorlaar schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:47:
Tijdens het invullen van de aanvraag kan je inderdaad invullen dat je een digitaal slot hebt, maar ik vermoed (...) dat ze daarmee doelen op een digitaal slot met ART keurmerk (maar dat is niet duidelijk).
Ik heb net als jij ook uitgebreid contact gehad (telefonisch en via chat) over dit onderwerp en mij is verteld dat er zonder ART slot geen dekking is bij diefstal. Vreemd genoeg vertelt Allianz dus geen eenduidig verhaal aan potentiele klanten (maar zoals vaker staat de voordeur bij verzekeraars altijd wagenwijd open - de achterdeur moet je afwachten).
Ik ben het dus niet met je eens en vrees dat jij (en Tweakers die je advies overnemen) je te veilig waant met de VM op uitsluitend het kicklock. Maar om het écht te weten zou ik graag eens een ervaring horen van een Allianz-klant die zijn gestolen fiets vergoed heeft gekregen terwijl die alleen op kicklock stond. Heb ik nog niet kunnen vinden.
Werkt ook op een x3 naar helaas niet ook nog icm accessoire 100 euro kortings code
Ik zat de actie ook in de gaten te houden, ze hadden het over spectaculaire kortingen dus ik dacht als het rond de 1000/1200 euro is, misschien een keer proberen maar 1800 euro kon je hem eerder ook wel voor kopen volgens mij.
Je kan eventueel nog naar een Cowboy 3 kijken, die is voor €1.190 te koop als je een levering in april niet erg vind.wm1234 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:49:
Ik zat de actie ook in de gaten te houden, ze hadden het over spectaculaire kortingen dus ik dacht als het rond de 1000/1200 euro is, misschien een keer proberen maar 1800 euro kon je hem eerder ook wel voor kopen volgens mij.
Goede tip, ware het niet dat ik die al heb gehad en weer heb verkocht.xileS schreef op donderdag 24 november 2022 @ 14:20:
[...]
Je kan eventueel nog naar een Cowboy 3 kijken, die is voor €1.190 te koop als je een levering in april niet erg vind.
Bij de vanMoof twijfel ik nogal over de kwaliteit en ook de techniek van de S3. Iedereen zegt dat de fiets heerlijk fietst, wat ik gelijk geloof maar er zit in de S3 nog geen trapsensor in en het is voorwiel motor die gelijk eraan trekt. De cowboy bijvoorbeeld heeft een trapsensor en dat is een heel natuurlijk gevoel. Afgaande op techniek, vraag ik mij er dan af hoe het kan, dat die zo goed fietst, naast dat ik ook klachten zie over het klappen van versnellingen.
Ik neig er ook naar om een S3 aan te schaffen, mede nu hij met de € 700 kortingscode schappelijk geprijsd is. Zal hem met name in de weekenden gebruiken en voor korte afstanden.
Echter, ik twijfel vanwege de mixed verhalen die je hoort over de kwaliteit en services. Idealiter neem ik hem zonder onderhoudspakket want in principe ga ik er van uit dat hij degelijk functioneert, maar de verhalen doen dus twijfelen. De S5 vind ik persoonlijk, los van de techniek, niet per direct een verbetering dus hier wil ik niet op afwachten.
Kortom, de S3 doen met de huidige prijs en dan wel met of zonder onderhoudspakket?
Echter, ik twijfel vanwege de mixed verhalen die je hoort over de kwaliteit en services. Idealiter neem ik hem zonder onderhoudspakket want in principe ga ik er van uit dat hij degelijk functioneert, maar de verhalen doen dus twijfelen. De S5 vind ik persoonlijk, los van de techniek, niet per direct een verbetering dus hier wil ik niet op afwachten.
Kortom, de S3 doen met de huidige prijs en dan wel met of zonder onderhoudspakket?
Doen! Prima fiets, zeker voor af en toe gebruik. De positieve verhalen lees je meestal niet online.Venzl schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 14:36:
Ik neig er ook naar om een S3 aan te schaffen, mede nu hij met de € 700 kortingscode schappelijk geprijsd is. Zal hem met name in de weekenden gebruiken en voor korte afstanden.
Zelf werkte mijn 1e fiets niet uit de doos(best wel suf) en de tweede fiets had ik veel doortrappers. Toen heb ik een ander achterwiel gekregen en sindsdien rij ik probleemloos rond, bijna 4000km.
Onderhoud heb je amper en dat kan de fietsenmaker om de hoek ook. En als het iets elektrisch is dat defect is, heb je gewoon 2 jaar garantie.
Waar zitten we nu qua firmware voor de x3/s3?
Ik ga binnenkort een afspraak maken voor een servicebeurt en heb al begrepen dat ze de firmware dan ook meenemen (zelfs als je vraagt dat niet te doen).
Ik zit nu nog op 1.7.6. Volgens mij expres nog niet de update gedaan maar ik weet de reden zo niet meer (of had dat ook iets met de snelheid te maken, de party mode vind ik niet zo'n probleem, maar ik heb hem nog wel op de us stand staan)
Ik ga binnenkort een afspraak maken voor een servicebeurt en heb al begrepen dat ze de firmware dan ook meenemen (zelfs als je vraagt dat niet te doen).
Ik zit nu nog op 1.7.6. Volgens mij expres nog niet de update gedaan maar ik weet de reden zo niet meer (of had dat ook iets met de snelheid te maken, de party mode vind ik niet zo'n probleem, maar ik heb hem nog wel op de us stand staan)
| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |
Ik kan je niet vertellen over onderhoudspakket of niet, maar misschien helpt mijn ervaring en die van mijn collega’s:Venzl schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 14:36:
Via mijn werk kan je een vanmoof leasen, dus heel veel collega’s hebben er een voor een zachte prijs.
Van de 10 collega’s die ik ken met een vanmoof, hebben zo’n 3-4 veel problemen gehad met dure delen van de fiets (shifter, firmware zijn de problemen die ik nog kan herinneren). Deze problemen kwamen bij sommigen (herhaaldelijk) al na 500 km, bij anderen na een paar duizend km.
Mijn persoonlijke ervaring: 5000 kilometer gefietst, remmen vervangen en de ketting is ingevet een keer. Shifter is een beetje stroef soms maar werkt goed.
Mijn onderbuikgevoel zegt dat het echt een loterij is of je een goeie fiets krijgt. Krijg je een maandag, dinsdag, woensdag, donderdag of vrijdagochtend model kan je best wel eens de lul zijn
[Voor 6% gewijzigd door two op 26-11-2022 23:12]
Signature
Thanks! Duidelijk verhaal. Wel weer een verhaal waardoor ik weer ga twijfelen. Heb ook het gevoel dat het inderdaad een loterij is, maar persoonlijk vind ik dat het geen loterij zijn mag zijn voor zo'n aanschafprijs. Keuzes...two schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 23:11:
[...]
Ik kan je niet vertellen over onderhoudspakket of niet, maar misschien helpt mijn ervaring en die van mijn collega’s:
Via mijn werk kan je een vanmoof leasen, dus heel veel collega’s hebben er een voor een zachte prijs.
Van de 10 collega’s die ik ken met een vanmoof, hebben zo’n 3-4 veel problemen gehad met dure delen van de fiets (shifter, firmware zijn de problemen die ik nog kan herinneren). Deze problemen kwamen bij sommigen (herhaaldelijk) al na 500 km, bij anderen na een paar duizend km.
Mijn persoonlijke ervaring: 5000 kilometer gefietst, remmen vervangen en de ketting is ingevet een keer. Shifter is een beetje stroef soms maar werkt goed.
Mijn onderbuikgevoel zegt dat het echt een loterij is of je een goeie fiets krijgt. Krijg je een maandag, dinsdag, woensdag, donderdag of vrijdagochtend model kan je best wel eens de lul zijn
Is het geen optie voor jou om een outlet model te kopen in Utrecht. Dan kan je er eerst op testrijden en gelijk meenemen. Dan weet je wat je koopt en geen ‘verrassing’ bij het uitpakken…Venzl schreef op zondag 27 november 2022 @ 09:46:
[...]
Thanks! Duidelijk verhaal. Wel weer een verhaal waardoor ik weer ga twijfelen. Heb ook het gevoel dat het inderdaad een loterij is, maar persoonlijk vind ik dat het geen loterij zijn mag zijn voor zo'n aanschafprijs. Keuzes...
Mijn S3 zit nog steeds op softwareversie 1.8.1
Ondanks meerdere berichtjes aan VanMoof om de nieuwe versie te 'pushen' naar mijn account blijft het maar stil. Is er nog een andere manier om dit voor elkaar te krijgen? Die schakelbug irriteert mij mateloos.
Ook heb ik dat bij het schakelen de fiets regematig doortrapt, met een 'klak' geluid tot gevolg. Erg irritant, en dit kan niet goed zijn. Is dit de E-shifter? Of moet ik dan een ander achterwiel?
Ondanks meerdere berichtjes aan VanMoof om de nieuwe versie te 'pushen' naar mijn account blijft het maar stil. Is er nog een andere manier om dit voor elkaar te krijgen? Die schakelbug irriteert mij mateloos.
Ook heb ik dat bij het schakelen de fiets regematig doortrapt, met een 'klak' geluid tot gevolg. Erg irritant, en dit kan niet goed zijn. Is dit de E-shifter? Of moet ik dan een ander achterwiel?
Niet om t goed te praten, want dat is het niet, maar het is zoals ik het zie een gevolg van het ontwerp. Ze hebben hier nu al een paar keer die shifter vervangen maar het is gewoon een ontwerp fout. Tandjes te fijn of niet fijn genoeg, pakken niet goed na schakelen en moeten 9 van de 10 keer nog even zetten, wat dan vaak gebeurt als je aanzet. Ik heb mezelf maar aangeleerd dan even de turbo knop te gebruiken en zachter te trappen tot ik weet dat deze weer goed in geklikt is. Heel matig, fietst niet fijn vind ik.Nyarlathotep schreef op zondag 27 november 2022 @ 12:05:
Mijn S3 zit nog steeds op softwareversie 1.8.1
of gewoon handmatig schakelen, dan heb je daar helemaal geen last meer van.J-M-T schreef op zondag 27 november 2022 @ 13:12:
[...]
Niet om t goed te praten, want dat is het niet, maar het is zoals ik het zie een gevolg van het ontwerp. Ze hebben hier nu al een paar keer die shifter vervangen maar het is gewoon een ontwerp fout. Tandjes te fijn of niet fijn genoeg, pakken niet goed na schakelen en moeten 9 van de 10 keer nog even zetten, wat dan vaak gebeurt als je aanzet. Ik heb mezelf maar aangeleerd dan even de turbo knop te gebruiken en zachter te trappen tot ik weet dat deze weer goed in geklikt is. Heel matig, fietst niet fijn vind ik.
Vraagje; ik heb vandaag een 2e handse S3 gekocht voor mijn vrouw (ik heb er zelf al een en ben over het algemeen heel tevreden)
De nieuwe heeft nog de "oude" firmware met partymode functionaliteit. Als ik deze aan de app wil koppelen krijg ik de melding dat ik moet updaten,(zonder skip mogelijkheid)
Is er een mogelijkheid om de fiets toch aan de app gekoppeld te krijgen zonder te updaten??
De nieuwe heeft nog de "oude" firmware met partymode functionaliteit. Als ik deze aan de app wil koppelen krijg ik de melding dat ik moet updaten,(zonder skip mogelijkheid)
Is er een mogelijkheid om de fiets toch aan de app gekoppeld te krijgen zonder te updaten??
Polestar 2 launch edition - Apr. '21
App hard afsluiten en daarna opnieuw opstarten was het dacht ik en krijg je de vraag niet meer.NickSsss schreef op zondag 27 november 2022 @ 16:58:
Vraagje; ik heb vandaag een 2e handse S3 gekocht voor mijn vrouw (ik heb er zelf al een en ben over het algemeen heel tevreden)
Fantastisch! Heel erg bedankt! Ga het zo meteen proberen.[911] schreef op zondag 27 november 2022 @ 17:19:
[...]
App hard afsluiten en daarna opnieuw opstarten was het dacht ik en krijg je de vraag niet meer.
Polestar 2 launch edition - Apr. '21
dat is een karakter eigenschap van de fiets....onderdeel van de design filosofie. Die doortrap kan ook voorkomen als je handmatig schakelt, dus dat hoeft niet de oplossing te zijn. ik heb zelf bijv. zo'n dootrap ook wel eens op een lang recht fietspad in zn 4, om de zoveel 100 meter. het is overigens na duizenden kilometers niet erger of minder geworden.[b]Nyarlathotep schreef op zondag 27 november 2022 @ 12:05:[/b
Oude versie van de app via een configurator op je device zetten.NickSsss schreef op zondag 27 november 2022 @ 16:58:
Ik gebruik versie 5.4.1 van de app. Die geeft wel een waarschuwing maar dwingt het niet af.NickSsss schreef op zondag 27 november 2022 @ 16:58:
Gisteren een proefrit gemaakt op een S5. Ik zag daar een bevestiging zitten op de achterzijde met 2 schroefgaten. Kan hier dan een ringslot op worden gezet? De medewerker van VanMoof wist hier niets van....
Er vanuit gaande dat het ongeveer hetzelfde is als bij de S3, dan is groen voor de bagagedrager en rood voor het ringslot inderdaad.Webarcher schreef op maandag 28 november 2022 @ 12:22:
Gisteren een proefrit gemaakt op een S5. Ik zag daar een bevestiging zitten op de achterzijde met 2 schroefgaten. Kan hier dan een ringslot op worden gezet? De medewerker van VanMoof wist hier niets van....
De bagagedrager en voordrager zijn onlangs ook toegevoegd aan de accessoire winkel, daar is die bevestiging ook op te zien trouwens.
[Voor 13% gewijzigd door oscarwashere op 29-11-2022 21:03]
Dat is exemplarisch…..Webarcher schreef op maandag 28 november 2022 @ 12:22:
… De medewerker van VanMoof wist hier niets van....
Hi Medetweakers,
Ik ben sinds kort een VanMoof s3 gebruiker. Super blij mee wat een ervaring zeg! Nooit gedacht dat het zo chill kon zijn haha
Ik heb hem zelf 2e hands gekocht, paar maanden oud dus met bijna volle garantie
Helaas bleek de versienummer hoger dan waarmee ge adverteert is. Ik heb versie 1.8.2.
Had hem expres 2e hands gekocht zodat ik de moover app kon gebruiken voor een trap ondersteuning met een hoge snelheid maar dat is helaas niet het geval
Zie topic-waarschuwing! Verzoeken om de fiets buiten specificaties van de Nederlandse wetgeving te brengen zijn expliciet NIET toegestaan!
Ik ben sinds kort een VanMoof s3 gebruiker. Super blij mee wat een ervaring zeg! Nooit gedacht dat het zo chill kon zijn haha

Helaas bleek de versienummer hoger dan waarmee ge adverteert is. Ik heb versie 1.8.2.
Had hem expres 2e hands gekocht zodat ik de moover app kon gebruiken voor een trap ondersteuning met een hoge snelheid maar dat is helaas niet het geval

Zie topic-waarschuwing! Verzoeken om de fiets buiten specificaties van de Nederlandse wetgeving te brengen zijn expliciet NIET toegestaan!
[Voor 21% gewijzigd door deepbass909 op 02-12-2022 15:51]
Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris
Nee kan niet.ninoxps schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 12:31:
Hi Medetweakers,
Is de fiets versie ook op een manier terug te brengen? Of zijn er andere manieren om aan die US snelheid configuratie te komen?
Als het downgraden van versie zou kunnen, wat voor gevolgen heeft dit voor de garantie of de fiets zelf?
Met de laatste versie firmware kun je toch nog steeds de US snelheid krijgen?? enkel de "happy" mode niet toch?ninoxps schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 12:31:
Of zijn er andere manieren om aan die US snelheid configuratie te komen?
Welkom bij de clubninoxps schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 12:31:
Is de fiets versie ook op een manier terug te brengen? Of zijn er andere manieren om aan die US snelheid configuratie te komen?

De US-stand kan nog, maar we mogen je hier wegens Tweakers-beleid niet vertellen hoe. Het is namelijk een vorm van opvoeren en dat is illegaal.
Zie topic-waarschuwing, die is duidelijk genoeg!
[Voor 89% gewijzigd door deepbass909 op 04-12-2022 02:48]
Na lang wachten eindelijk de S5 binnen, mooi model. Heb het idee dat de kwaliteit echt beter is, in ieder geval van de verf al.
Heeft iemand Find my Network van Apple al werkend? Mij lukt het nog niet.
En hoe zet je dat opstart geluid uit? Nogal storend. Geprobeerd met de Moofer app in te loggen, maar dat lukt me niet. In de normale VanMoof app lukt het mij ook niet.
En hoe zet je dat opstart geluid uit? Nogal storend. Geprobeerd met de Moofer app in te loggen, maar dat lukt me niet. In de normale VanMoof app lukt het mij ook niet.
Nice! Benieuwd naar je ervaringen, hopen dat we niet te veel gladheid krijgen komende dagen voor jouw proefritjes.dsonnaville schreef op donderdag 8 december 2022 @ 08:00:
Na lang wachten eindelijk de S5 binnen, mooi model. Heb het idee dat de kwaliteit echt beter is, in ieder geval van de verf al.
Bij de S3 zit het in de VanMoof app bij Garage > selecteer de fiets > Instellingen > Geluiden (waar je ook de bel kan aanpassen) > Daar vlak onder 'Geluid bij aangaan'.
Let op:
Let op! Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
Let op! Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.