• modee
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-12-2022
Hi,

Ik ben sinds kort ook eigenaar van een S3. Moet m alleen nog in elkaar zetten. Zijn er nog zaken waar ik specifiek op moet letten en welke verzekering kan ik het beste afsluiten?
Hoor graag en alvast dank voor de tips!

• dragonzzzz
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
De A5 net gespot op de grachten.

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:58
modee schreef op donderdag 8 december 2022 @ 13:16:
Hi,

Ik ben sinds kort ook eigenaar van een S3. Moet m alleen nog in elkaar zetten. Zijn er nog zaken waar ik specifiek op moet letten en welke verzekering kan ik het beste afsluiten?
Hoor graag en alvast dank voor de tips!
Welkom bij de club. Voor tips etc.: Lees pagina 1 van dit topic daar staan de linkjes naar diverse tips.

• modee
Dank en dat zal ik zeker doen. Even een korte vraag. Ik heb gisteren uiteindelijk mijn S3 in elkaar gezet (irritant kabeltje 😡) en helemaal opgeladen. Vanochtend was de accu alweer gedaald naar 89%. De fiets heeft de hele nacht binnengestaan. Is dit een normale daling of moet ik dit laten checken door VM?

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:29
modee schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 12:06:
Dank en dat zal ik zeker doen. Even een korte vraag. Ik heb gisteren uiteindelijk mijn S3 in elkaar gezet (irritant kabeltje 😡) en helemaal opgeladen. Vanochtend was de accu alweer gedaald naar 89%. De fiets heeft de hele nacht binnengestaan. Is dit een normale daling of moet ik dit laten checken door VM?
Zet bijv. auto wake up even uit, wellicht dat vannacht je fiets continu aan ging als hij je telefoon ziet.
En dan nog een nachtje proberen. Zou in ieder geval niet zo leeg moeten lopen als de fiets uit staat.

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:54
Venzl schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 14:36:
Ik neig er ook naar om een S3 aan te schaffen, mede nu hij met de € 700 kortingscode schappelijk geprijsd is. Zal hem met name in de weekenden gebruiken en voor korte afstanden.
Echter, ik twijfel vanwege de mixed verhalen die je hoort over de kwaliteit en services. Idealiter neem ik hem zonder onderhoudspakket want in principe ga ik er van uit dat hij degelijk functioneert, maar de verhalen doen dus twijfelen. De S5 vind ik persoonlijk, los van de techniek, niet per direct een verbetering dus hier wil ik niet op afwachten.

Kortom, de S3 doen met de huidige prijs en dan wel met of zonder onderhoudspakket?
Ik heb precies hetzelfde dilemma. Van Mooff S3 interessant, maar zoveel horror verhalen dat ik neig naar een ander model.. Maar toch blijft de S3 het mooist qua looks.

• MaStar
Eddy 6 pack schreef op zondag 27 november 2022 @ 11:56:
[...]

Is het geen optie voor jou om een outlet model te kopen in Utrecht. Dan kan je er eerst op testrijden en gelijk meenemen. Dan weet je wat je koopt en geen ‘verrassing’ bij het uitpakken…
Hoe werkt dit precies? Mag je een outlet model vrijblijvend proberen?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:36

DjVe

Hatsaflats!

Vorige week schoot bij mijn achterrem ineens het remblokje los tussen de schijf en klauw. Resultaat een compleet geblokkeerd achterwiel (geluk dat het mijn achterwiel was). De voorrem had ik al volledig omgezet naar Shimano, maar de achterrem nog geen tijd gehad om de klauw te wisselen en te bleeden.

Sta je dan midden in de polder met alleen wat basis gereedschap. Ik ben uiteindelijk afgesleept (verzekerd met pechhulp). Ben er nu echt helemaal klaar mee: ik ga op zoek naar een andere fiets als daily.

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
xileS schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 22:53:
[...]

Heeft volgens mij geholpen! Verschil lijkt nu een stuk minder, maar rechterrem gaat nog wel iets verder dan de linker. Wel acceptabel zo, dus hoef ik niet onnodig te gaan rommelen met de fiets.
Ik heb er verder niks aan gedaan, maar sinds afgelopen week lijkt rechterrem ineens weer normaal. Wellicht ergens weer een stootje gehad, dat die nu ineens weer normaal is xD.

• Eddy 6 pack
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18:58
MaStar schreef op zondag 11 december 2022 @ 16:30:
[...]

Hoe werkt dit precies? Mag je een outlet model vrijblijvend proberen?
Ik heb ze zien staan bij de Vanmoof service hub in Utrecht. Voor zover ik weet kun je erop test fietsen en als ie je bevalt gelijk meenemen. Dus dan ‘weet’ je wat je koopt!
Of je ook bedenktijd hebt op een outlet fiets weet ik niet.

Als je in de gelegenheid bent zou ik er gewoon heengaan en kijken, testen en evt. kopen.
Volgens mij staan er bij die service hubs ook altijd meer dan op de website staan, maar dat weet ik niet zeker.

Wellicht is het de gok waard!

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

• modee
HBO88 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 12:08:
[...]

Zet bijv. auto wake up even uit, wellicht dat vannacht je fiets continu aan ging als hij je telefoon ziet.
En dan nog een nachtje proberen. Zou in ieder geval niet zo leeg moeten lopen als de fiets uit staat.
Thanks dat heeft inderdaad geholpen 👍🏼

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-01 16:27
Ik heb een raar probleem; dit ook op FB pagina gepost maar daar wisten ze het ook niet. Paar weken geleden kreeg ik error 21 (batterij wordt niet herkend). Na harde reset was dit probleem niet verholpen. Ik sluit dan mijn lader aan; deze blijft groen en op mijn fiets verschijn error21. Ik heb tot 2x toe een afspraak gemaakt bij vanMoof en je raad het al daar deed hij het gewoon (met mijn lader). Ik bedacht me toen waarom werkt het wel bij reparateur en niet bij mij. Enige wat ik me kon voorstellen is dat de fiets tijd binnen heeft gestaan voordat ze eraan gaan werken; dus misschien iets met temperatuur?. Ik heb dit toen thuis getest; eerst een uur binnen laten staan en toen aangesloten en waarempel hij laadde op. Zo laad ik op dit moment de fiets op. ik heb voor volgende week weer afspraak staan en vanmoof support heeft in werkbon gezet om batterij na te kijken. De reparateur had dit probleem nog niet eerder meegemaakt. Paar weken geleden was het zeker geen 0 graden (zoals in handleiding staat dat onder 0 graden fiets niet oplaad)

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 16:25
hopiconjo schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:52:
Ik heb een raar probleem; dit ook op FB pagina gepost maar daar wisten ze het ook niet. Paar weken geleden kreeg ik error 21 (batterij wordt niet herkend). Na harde reset was dit probleem niet verholpen. Ik sluit dan mijn lader aan; deze blijft groen en op mijn fiets verschijn error21. Ik heb tot 2x toe een afspraak gemaakt bij vanMoof en je raad het al daar deed hij het gewoon (met mijn lader). Ik bedacht me toen waarom werkt het wel bij reparateur en niet bij mij. Enige wat ik me kon voorstellen is dat de fiets tijd binnen heeft gestaan voordat ze eraan gaan werken; dus misschien iets met temperatuur?. Ik heb dit toen thuis getest; eerst een uur binnen laten staan en toen aangesloten en waarempel hij laadde op. Zo laad ik op dit moment de fiets op. ik heb voor volgende week weer afspraak staan en vanmoof support heeft in werkbon gezet om batterij na te kijken. De reparateur had dit probleem nog niet eerder meegemaakt. Paar weken geleden was het zeker geen 0 graden (zoals in handleiding staat dat onder 0 graden fiets niet oplaad)
Dit is precies wat ik altijd heb met mijn oude elektrische fiets, bij temperaturen rond het vriespunt en lager, wil de accu niet opladen. Andere elektrische fiets en mijn VM geen probleem, staan allemaal in dezelfde (koude) schuur.

Ik haal dan de accu er maar uit, binnen een uurtje laten liggen en dan opladen.

• dsonnaville
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45
Mijn S5 schakelt niet meer na buiten te hebben gestaan - hebben meer mensen daar last van?

• bbtweak
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 00:55
dsonnaville schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:54:
Mijn S5 schakelt niet meer na buiten te hebben gestaan - hebben meer mensen daar last van?
Ik had vanochtend bij mijn x3 dat de accu geen zin had; waarschijnlijk vanwege de kou. Kon wel van de lock af maar de rest werkte niet; lamp ging niet aan. (Error 17 dacht ik) Na reset werkte alles verder prima.

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 16:25
En ik had geen boost functie vanochtend... denk dat dat ook met de kou te maken heeft. Elektronica en accu's houden niet zo van deze temperaturen... Verder prima fietsen en schakelen hoor op mijn S3, dat heb ik in het verleden ook wel anders meegemaakt. Vaak kon ik niet schakelen, want versnellingen zaten vast, bevroren.

• ShadowStrider1
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:21
rolfio schreef op woensdag 14 december 2022 @ 08:50:
En ik had geen boost functie vanochtend... denk dat dat ook met de kou te maken heeft. Elektronica en accu's houden niet zo van deze temperaturen... Verder prima fietsen en schakelen hoor op mijn S3, dat heb ik in het verleden ook wel anders meegemaakt. Vaak kon ik niet schakelen, want versnellingen zaten vast, bevroren.
Bij mij was de boost ook een stuk minder sterk vandaag, is denk ik inderdaad om de accu te beschermen etc

• Wheeliemaker
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 25-01 15:34

• dennis.87
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-02 17:37
Yes, dat was bij mijn S5 ook het geval vanmiddag nadat hij 2 uur buiten heeft gestaan. Is bij jou dit probleem weer zelf weggegaan of schakelt hij nog steeds niet?

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-02 16:30

Joran

<3 natalee

Ik kwam vanochtend bedrogen uit, S3 heeft niet opgeladen vannacht door de kou. Dan maar de ochtend thuis werken :)

Send me your gameboys

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:33
Joran schreef op donderdag 15 december 2022 @ 09:06:
Ik kwam vanochtend bedrogen uit, S3 heeft niet opgeladen vannacht door de kou. Dan maar de ochtend thuis werken :)
Stiekem helemaal niet erg dat je niet door de kou hoeft te fietsen, toch? :P
Het is inderdaad met deze temperaturen lastig met de accu, ook de e-auto van mijn ouders heeft véél minder bereik. Ik zet mijn fiets (als ik weet dat ik hem nodig heb) een nachtje binnen bij ons in de hal, onder de kapstok. Misschien een idee voor wie daar de ruimte voor heeft.

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-02 16:30

Joran

<3 natalee

oscarwashere schreef op donderdag 15 december 2022 @ 09:27:
[...]

Stiekem helemaal niet erg dat je niet door de kou hoeft te fietsen, toch? :P
Het is inderdaad met deze temperaturen lastig met de accu, ook de e-auto van mijn ouders heeft véél minder bereik. Ik zet mijn fiets (als ik weet dat ik hem nodig heb) een nachtje binnen bij ons in de hal, onder de kapstok. Misschien een idee voor wie daar de ruimte voor heeft.
Ja daar staat mijne nu ook, na een half uur kon hij weer laden zonder error 12 te geven. Ik ga niet vaak naar kantoor, dus ik moet er wel echt even aan gaan denken in de toekomst

Wat ik me afvraag, had een powerbank nu uitgemaakt? Als ik die op mn fiets had gedaan toen ik weg ging kon hij er nog geen gebruik van maken door de kou, denk ik?

[Voor 11% gewijzigd door Joran op 15-12-2022 09:42]

Send me your gameboys

• oscarwashere
Joran schreef op donderdag 15 december 2022 @ 09:28:
[...]

Ja daar staat mijne nu ook, na een half uur kon hij weer laden zonder error 12 te geven. Ik ga niet vaak naar kantoor, dus ik moet er wel echt even aan gaan denken in de toekomst

Wat ik me afvraag, had een powerbank nu uitgemaakt? Als ik die op mn fiets had gedaan toen ik weg ging kon hij er nog geen gebruik van maken door de kou, denk ik?
Ik denk moeizaam, opladen van dit type batterijen is bij vorst lastig.

• dsonnaville
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45
dennis.87 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 21:54:
[...]

Yes, dat was bij mijn S5 ook het geval vanmiddag nadat hij 2 uur buiten heeft gestaan. Is bij jou dit probleem weer zelf weggegaan of schakelt hij nog steeds niet?
Het is wel weer over, maar ik vind het wel kwalijk. Het zal wel vaker gaan vriezen en het kan niet de bedoeling zijn dat je fiets dan niet schakelt.

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-02 00:45
dennis.87 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 21:54:
[...]

Nieuwe S5???

Hoe bevaltie verder?

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-02 22:02

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

rolfio schreef op woensdag 14 december 2022 @ 08:50:
Idd, komt door de kou. Zelfde hier...nauwelijks/geen boost functie en de helft van het display was zichtbaar voor een aantal seconden :)

Het is dan ook geen Hollandse fiets....

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

• litebyte

litebyte

Begint dat schakel gezeik ook al met de nieuwe modellen? Of is het een tiep fout?

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

• Eddy 6 pack
sky_walker schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 19:15:
[...]

Nieuwe S5???

Hoe bevaltie verder?
Ben ook benieuwd!
En daarbij; het is mij nog steeds niet gelukt gebruikers reviews te vinden van de afgelopen 2 weken. Al ben ik mij er terdege van bewust dat dat ook zeer zeker aan mijn internet zoek kwaliteiten kan liggen!

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

• aarzelaar
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:20
Eddy 6 pack schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 17:53:
[...]

Ben ook benieuwd!
En daarbij; het is mij nog steeds niet gelukt gebruikers reviews te vinden van de afgelopen 2 weken. Al ben ik mij er terdege van bewust dat dat ook zeer zeker aan mijn internet zoek kwaliteiten kan liggen!
Ik ben dus ook voor het eerst aan het kijken om een elektrische fiets te kopen om de auto naar werk te vervangen, en erg geïnteresseerd in de S5. Zit ook dagelijks op Reddit/YouTube te zoeken naar reviews, maar er lijkt weinig te staan..

• Eddy 6 pack
aarzelaar schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 20:21:
[...]

Ik ben dus ook voor het eerst aan het kijken om een elektrische fiets te kopen om de auto naar werk te vervangen, en erg geïnteresseerd in de S5. Zit ook dagelijks op Reddit/YouTube te zoeken naar reviews, maar er lijkt weinig te staan..
Merkwaardig niet?
Je zou verwachten dat na alle tamtam, teasers en “grondige” reviews van de bekende pluggers, er nu over de S5 plenty echte gebruikers content zou komen! Maar helemaal niks!
Worden er überhaupt al wel S5’s uitgeleverd? Of zijn de mensen er zo tevree mee dat ze sinds aanschaf er nog steeds mee aan het rondfietsen zijn met een glimlach van oor tot oor, derhalve geen tijd gehad hebbende een review te filmen en schrijven…

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:59
Eddy 6 pack schreef op zondag 18 december 2022 @ 09:47:
[...]

Merkwaardig niet?
Je zou verwachten dat na alle tamtam, teasers en “grondige” reviews van de bekende pluggers, er nu over de S5 plenty echte gebruikers content zou komen! Maar helemaal niks!
Worden er überhaupt al wel S5’s uitgeleverd? Of zijn de mensen er zo tevree mee dat ze sinds aanschaf er nog steeds mee aan het rondfietsen zijn met een glimlach van oor tot oor, derhalve geen tijd gehad hebbende een review te filmen en schrijven…
Die fietsen zitten nog in de doos of staan in de schuur.
Het aantal mensen dat bij -5 nog fietst is niet groot.

• MaStar
Ik overweeg de van Moof S3.

Klopt het dat zowel je garantie vervalt als je niet meer verzekert bent met de Moofer app? :?

Pm mag ook

[Voor 13% gewijzigd door MaStar op 18-12-2022 20:16]

• Tommie12
MaStar schreef op zondag 18 december 2022 @ 20:15:
Ik overweeg de van Moof S3.

Klopt het dat zowel je garantie vervalt als je niet meer verzekert bent met de Moofer app? :?

Pm mag ook
Kans is groot ja….
Het is ook gewoon compleet illegaal.

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Joran schreef op donderdag 15 december 2022 @ 09:28:
[...]

Nee maakt niet uit, de fiets is dan alsnog te koud, dus de powerbank kan de interne accu van de fiets niet bijladen. De fiets rijdt niet op de powerbank zelf.

• MaStar
Venzl schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 14:36:
Ik neig er ook naar om een S3 aan te schaffen, mede nu hij met de € 700 kortingscode schappelijk geprijsd is.
Is deze korting nog ergens beschikbaar :?

500 euro wintersale is ook niet meer beschikbaar. En winter moet nog beginnen ;(

[Voor 13% gewijzigd door MaStar op 19-12-2022 22:01]

• oscarwashere
MaStar schreef op maandag 19 december 2022 @ 22:00:
[...]

Is deze korting nog ergens beschikbaar :?

500 euro wintersale is ook niet meer beschikbaar. En winter moet nog beginnen ;(
SAVE500 staat nog in de banner bovenaan de site?

Je kan anders ook de outlet proberen, heeft ook een stuk kortere levertijden.

• MaxKorlaar
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-01 07:02
Ruimzicht schreef op woensdag 23 november 2022 @ 13:47:
[...]

Het is inderdaad niet verplicht en je kan een verzekering afsluiten maar volgens de voorwaarden van Allianz moet je een slot met ART keurmerk hebben om een gestolen fiets vergoed te krijgen. Dat staat zwart-op-wit in de polisvoorwaarden en die zijn voor een verzekeraar het uitgangspunt.

Tijdens het invullen van de aanvraag kan je inderdaad invullen dat je een digitaal slot hebt, maar ik vermoed (...) dat ze daarmee doelen op een digitaal slot met ART keurmerk (maar dat is niet duidelijk).

Ik heb net als jij ook uitgebreid contact gehad (telefonisch en via chat) over dit onderwerp en mij is verteld dat er zonder ART slot geen dekking is bij diefstal. Vreemd genoeg vertelt Allianz dus geen eenduidig verhaal aan potentiele klanten (maar zoals vaker staat de voordeur bij verzekeraars altijd wagenwijd open - de achterdeur moet je afwachten).

Ik ben het dus niet met je eens en vrees dat jij (en Tweakers die je advies overnemen) je te veilig waant met de VM op uitsluitend het kicklock. Maar om het écht te weten zou ik graag eens een ervaring horen van een Allianz-klant die zijn gestolen fiets vergoed heeft gekregen terwijl die alleen op kicklock stond. Heb ik nog niet kunnen vinden.
Oh, dat is dan mooi duidelijk weer. Ik werd ook gek van alle onduidelijkheid dat ik het na dit maar besloot het erbij te laten. Misschien moet ik maar weer gaan bellen of kijken of ik iets op de mail gezet kan krijgen naar aanleiding van jouw reactie, want deze onduidelijkheid slaat nergens op. Ik heb het ze echt nog even expliciet mij laten vertellen op basis van alle claims die hier gemaakt waren, ze hebben het zelfs nog voor me nagevraagd. Hun uitleg was dat het bij mij geldig is, omdat op mijn persoonlijke polisblad ook expliciet staat dat ik een elektronisch slot heb, en geen ART-slot. Wie weet dat ik dit maar wéér ga navragen als ik ooit weer in Nederland ben, voorlopig wordt de fiets niet gestolen zolang ik er niks mee doe :P

• bbtweak
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 00:55
MaxKorlaar schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 09:38:
[...]

Oh, dat is dan mooi duidelijk weer. Ik werd ook gek van alle onduidelijkheid dat ik het na dit maar besloot het erbij te laten. Misschien moet ik maar weer gaan bellen of kijken of ik iets op de mail gezet kan krijgen naar aanleiding van jouw reactie, want deze onduidelijkheid slaat nergens op. Ik heb het ze echt nog even expliciet mij laten vertellen op basis van alle claims die hier gemaakt waren, ze hebben het zelfs nog voor me nagevraagd. Hun uitleg was dat het bij mij geldig is, omdat op mijn persoonlijke polisblad ook expliciet staat dat ik een elektronisch slot heb, en geen ART-slot. Wie weet dat ik dit maar wéér ga navragen als ik ooit weer in Nederland ben, voorlopig wordt de fiets niet gestolen zolang ik er niks mee doe :P
Zelf heb ik mijn X3 verzekerd bij Univé voor 4,95 per maand. Ze hebben mij aangegeven dat de smartlock ook valt in de dekking. Zie hieronder ook de beperkingen die zij communiceren. Het is maar hoe je dit interpreteert.
Wij vergoeden alleen diefstalschade als u een fietsslot gebruikt met ART 2-sterren goedkeuring. Dit kan ook een smartlock zijn
.
Zijn er dekkingsbeperkingen?

Voor een vergoeding van diefstalschade moet u aantonen dat uw fiets op slot stond. Hiervoor vragen wij u om de fietssleutels op te sturen, of een logfile van uw smartlock.
Is een tweede slot verplicht? Dan kunt u bij diefstal daarvan de aankoopnota overleggen.
Fietsslot met het ART-keurmerk

Wij vergoeden alleen diefstalschade als u een fietsslot gebruikt met ART 2-sterren goedkeuring. Dit kan ook een smartlock zijn. Omdat een smartlock geen sleutels heeft, vragen wij bij diefstal om de logfiles.
Is de verzekerde waarde van uw fiets € 3.500 of hoger dan is een tweede ART 2-sterren slot verplicht.

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-02 17:15
bbtweak schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:45:
Ze hebben mij aangegeven dat de smartlock ook valt in de dekking. Zie hieronder ook de beperkingen die zij communiceren. Het is maar hoe je dit interpreteert.
Ik zie weinig ruimte voor interpretatie: ze vergoeden alleen diefstalschade als je een slot gebruikt met ART 2 sterren keurmerk. Dat mag uiteraard een "smartlock" zijn, mits dat "smartlock" een ART keurmerk heeft (zie bijvoorbeeld deze sloten). Het ingebouwde kicklock van VanMoof heeft dat keurmerk in elk geval NIET. Het argument "ja, maar iemand heeft op de chat gezegd dat het wél verzekerd is!", zou mij niet gerust stellen. Ik wil zéker niet de betweter uithangen, maar vind het belangrijk dat iedereen de juiste afweging maakt. Als je dit draadje doorleest dan zou je kunnen denken dat het kicklock geen probleem is voor Allianz c.s.. In de polis staat iets anders.

Maar: mocht er iemand zijn die diefstalschade vergoed heeft gekregen terwijl alleen het VM kicklock werd gebruikt (en verzekerd was bij een andere partij dan VM), dan ben ik direct overtuigd van het tegendeel. Tot die tijd zou ik uit gaan van de polisvoorwaarden.

• Wheeliemaker
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 25-01 15:34
Wat gelijk een interessant punt triggert: ik hoor maar zeer zelden dat een VM S2/S3/X3 etc gestolen wordt. Op zich logisch want zelfs als je het slot eraf krijgt heb je een zware fiets zonder ondersteuning en zonder versnellingen, waarbij het risico bestaat dat iemand voor je deur staat om hem terug te eisen. Kortom weinig aantrekkelijk.
Ik lees natuurlijk wel eens verhalen van gestolen fietsen (in de FB groepen bijv) maar gevoelsmatig is het zeldzaam.
Mijn POM diefstal loopt voorjaar 2023 af voor mijn S3 en twijfel of ik hem opnieuw verzeker bij een reguliere verzekeraar. Ben juist zo blij met gebruik van alleen het kicklock en dat zit er dan niet meer in als ik het zo lees. Misschien neem ik het risico gewoon en als ze hem dan toch jatten biedt mijn Airtag onder het zadel nog de mogelijkheid hem terug te vinden.

• dragonzzzz
  • Niet online
Even een upgrade gedaan. Wat een verschil met de originele remschijven + blokken! En geen gepiep meer!

Links de oude (originele blokken) en rechts de BBB BBS-48 Discstop blokjes

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:29
dragonzzzz schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 12:09:
Even een upgrade gedaan. Wat een verschil met de originele remschijven + blokken!

[Afbeelding]

Links de oude (originele blokken) en rechts de BBB BBS-48 powerstop blokjes
[Afbeelding]
goede tip van die BBB remblokken, die kende ik nog niet! En volgens de beschrijving zijn ze al opgeschuurd dus hoef je ze niet meer in te remmen. Ik moest nieuwe blokjes kopen dus gelijk paar setjes besteld.
@oscarwashere wellicht deze remblokjes toevoegen aan de startpagina?

• dragonzzzz
  • Niet online
Moet ik wel de juiste naam doorgeven 😅

Blokjes
BBB BBS-48 Discstop
https://www.salden.nl/bbb...hijfremblokken-blauw.html

Schijven
BBB BBS-111 Powerstop
https://www.salden.nl/bbb...top-schijfrem-zilver.html

BBB BBS-112 Powerstop
https://www.salden.nl/bbb...hijfrem-zilver-160mm.html

• oscarwashere
dragonzzzz schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 12:09:
Even een upgrade gedaan. Wat een verschil met de originele remschijven + blokken! En geen gepiep meer!

[Afbeelding]

Links de oude (originele blokken) en rechts de BBB BBS-48 powerstop blokjes
[Afbeelding]
Nice en gefeliciteerd, mooi verjaardagscadeau! *O*
HBO88 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 12:33:
[...]
@oscarwashere wellicht deze remblokjes toevoegen aan de startpagina?
Check

• micmulder
  • Laatst online: 06-02 15:26
Hebben hier al mensen een S5? Hoe zit het bij jullie als je de fiets oppakt als die op slot staat. Maakt de fiets bij jullie snel geluid of alarm? Als ik hem namelijk oppak maakt de fiets nog geen geluid.

• sky_walker
micmulder schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 18:14:
Hebben hier al mensen een S5? Hoe zit het bij jullie als je de fiets oppakt als die op slot staat. Maakt de fiets bij jullie snel geluid of alarm? Als ik hem namelijk oppak maakt de fiets nog geen geluid.
Wellicht is je telefoon nog in de buurt als je de fiets oppakt. probeer eens met bluetooth uit of telefoon verder weg.

• sky_walker
Nou, ik heb mijn S5 bestelling geannuleerd nadat ik 5 voor 12 door VM werd geinformeerd dat mijn levertijd 4 maanden opschuift. Had eind sept besteld, levering in december en nu april.

Ik blijf voorlopig wel op mijn S3 uit 2022 (nog een jaar oud) fietsen, ik heb geen issues, probleemloze S3 gelukkig. Dacht over te gaan op de S5 omdat ik na proefrit wel gecharmeerd was van de krachtsensor, fijnere trapondersteuning en op de lange termijn lijkt de S5 wel beter doordacht qua betrouwbaarheid en onderhoud.

Ik verwacht niet dat de fiets alsnog op tijd zou komen in April, en vond het welletjes. Ga niet bijna EUR 3000 voorfinancieren ..... meer dan 7 maanden.

Wie weet koop ik tzt wel een S5 in de shop, kant en klaar en alle kinderziektes eruit :-)

Ik hoor momenteel dat de Apple Findmy functie nog niet werkt op de S5 die geleverd worden (en op de S3 wel overigens, vreemd) ivm licentie goedkeuring bij Apple, de batterij loopt vrij snel leeg en je kan de regiosetting niet meer aanpassen op de VM app. Schijnt zowieso verdwenen te zijn met de laatste update van de VM app. Dat zal VM wel hebben moeten doen ivm de NL wetgeving qua max snelheid.

Volg met belangstelling de nieuwe ervaringen.
Wens iedereen veel plezier met nieuwe S5/A5. Het is een mooie fiets om te zien in real life.

Groet

• d.castello
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 30-12-2022
Ik neig er naar om de bestelling van de nieuwe VanMoof S5 in gang te zetten. Mijn zwager (fietsenmaker bij Giant) raad mij het merk af. Poeh twijfels…

• Eddy 6 pack
d.castello schreef op donderdag 29 december 2022 @ 16:52:
….(fietsenmaker bij Giant) raad mij het merk af. Poeh twijfels…
Niet om het een of ander maar Giant ebikes kampen ook al jaren met problemen.
Binnen mijn familie zijn er 4 gebruikers van Giant ebikes en allemaal al problemen gehad met accu’s, motor, defecte laders, motorstekker, motorsensor, achterwiel, display, software (meerdere keren) en uitval van alle functies.
En dat zijn allemaal de duurdere modellen van 3+k.

M.a.w. geen een merk is denk ik pechvrij. Maar zo erg als het bij de S3 is, is het denk ik bij geen een ander merk! 🙄

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:50
d.castello schreef op donderdag 29 december 2022 @ 16:52:
Ik neig er naar om de bestelling van de nieuwe VanMoof S5 in gang te zetten. Mijn zwager (fietsenmaker bij Giant) raad mij het merk af. Poeh twijfels…
Ik heb geen idee wat de betrouwbaarheid is van de S5 maar ik hoef verlopig geen Van Moof meer. Mijn ervaring met de X3 is dramatisch, de fiets heeft vaker stil gestaan dan dat er mee gereden is en de service is alles behalve okay. ANWB fiets verzekering is gewoon echt piece of mind, komen binnen 2 uur je langs om je op weg te helpen terwijl de rommel die Van Moof aanbiedt betekent dat als je pech hebt je een afspraak mag maken en 4 á 6 weken later pas geholpen kunt worden.

En als je je fiets inlevert omdat deze niet voldoet aan wat je van een fiets mag verwachten gaan ze nog de gereden kilometers in rekening brengen.

Bedenk je dus goed voordat je erin stapt.

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• d.castello
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 30-12-2022
Miki schreef op donderdag 29 december 2022 @ 17:47:
[...]

Ik heb geen idee wat de betrouwbaarheid is van de S5 maar ik hoef verlopig geen Van Moof meer. Mijn ervaring met de X3 is dramatisch, de fiets heeft vaker stil gestaan dan dat er mee gereden is en de service is alles behalve okay. ANWB fiets verzekering is gewoon echt piece of mind, komen binnen 2 uur je langs om je op weg te helpen terwijl de rommel die Van Moof aanbiedt betekent dat als je pech hebt je een afspraak mag maken en 4 á 6 weken later pas geholpen kunt worden.

En als je je fiets inlevert omdat deze niet voldoet aan wat je van een fiets mag verwachten gaan ze nog de gereden kilometers in rekening brengen.

Bedenk je dus goed voordat je erin stapt.
Ja hier ben ik dus ook echt bang voor. Het blijft een gave e-bike maar onderaan de streep heb ik geen zin in al die problemen. Ik ga kijken naar andere merken…

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Onder het mom van domme vragen bestaan niet, maar begrijp ik het goed dat de ene schijf voor voor is en de ander voor achter? Welk type komt waar?

• oscarwashere
MaZo schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 08:45:
[...]
Onder het mom van domme vragen bestaan niet, maar begrijp ik het goed dat de ene schijf voor voor is en de ander voor achter? Welk type komt waar?
De BBS-112 moet voor, de andere achter. Je ziet het ook vanzelf als je ermee bezig bent, want de originele remschijven van VanMoof zijn ook twee verschillende maten. Kan niet mis gaan.

• MaZo
  • Niet online
oscarwashere schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 09:25:
[...]

De BBS-112 moet voor, de andere achter. Je ziet het ook vanzelf als je ermee bezig bent, want de originele remschijven van VanMoof zijn ook twee verschillende maten. Kan niet mis gaan.
Ah ok, dat wist ik niet. Bij mij zitten nog gewoon de standaard schijven op die, hoewel ze piepen, nooit vervangen zijn.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:37

mphilipp

Romanes eunt domus

Hoe kun je op een S3 de kracht van de rem afstellen, en kan dat überhaupt?
Mijn achterrem doet bijna niets meer. Dat is eigenlijk begonnen nadat ie bije de Doctor is geweest voor een beurt. Het was toen meteen al wat minder dan normaal, maar nam na verloop van tijd nog verder af en nu doet ie bijna niets meer. Ik had geen zin om weer naar de Doctor te gaan, maar ik kan zo snel niets vinden waar ik eea kan afstellen. Of hebben ze iets verkeerd gedaan en is nu de remvloeistof eruit oid? De remhandel heeft totaal geen weerstand meer.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

mphilipp schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 09:36:
Hoe kun je op een S3 de kracht van de rem afstellen, en kan dat überhaupt?
Mijn achterrem doet bijna niets meer. Dat is eigenlijk begonnen nadat ie bije de Doctor is geweest voor een beurt. Het was toen meteen al wat minder dan normaal, maar nam na verloop van tijd nog verder af en nu doet ie bijna niets meer. Ik had geen zin om weer naar de Doctor te gaan, maar ik kan zo snel niets vinden waar ik eea kan afstellen. Of hebben ze iets verkeerd gedaan en is nu de remvloeistof eruit oid? De remhandel heeft totaal geen weerstand meer.
Dat kan niet. Je remmen moeten opnieuw gebleed worden.

• MaStar
d.castello schreef op donderdag 29 december 2022 @ 19:55:
[...]

Ja hier ben ik dus ook echt bang voor. Het blijft een gave e-bike maar onderaan de streep heb ik geen zin in al die problemen. Ik ga kijken naar andere merken…
zie topic waarschuwing onderaan de pagina

[Voor 18% gewijzigd door deepbass909 op 03-01-2023 14:35]

• MaStar
Mensen die een S3 met garanrie via Marktplaats hebben gekocht? Zie soms wel interessante modellen...

• micmulder
Hierbij mijn ervaringen tot nu toe met de nieuwe S5.

Op 23 dec mogen ontvangen. Het in elkaar zetten ging super en was heel duidelijk. Eerste looks, hij ziet er super uit! Eerste ritjes, hij fiets heel stabiel, schakelen gaat super en heel stil, kracht sensor werkt ook top! Eigenlijk naar mijn mening een wereld fiets.

Al viel mij wel gelijk 1 ding op. De alarm sensor werkt niet. Zodra die op slot staat en je pakt hem op en gaat er mee lopen. Er gaat geen alarm af. Dus dit aangeven bij VanMoof. Ze gaven aan dat dit nog komt met een firmware update. Prima er staat ook nog steeds versie 1.0.0 op.

Hierna besloot ik een lange fiets rit te maken en tijdens deze rit viel al een paar keer de elektrische ondersteuning weg. Goed misschien wat kinderziektes?? Maar sinds vorige week vrijdag is de gehele elektrische ondersteuning uitgevallen en werkt niet meer. Direct contact gezocht met VanMoof en ze zeiden ga maar langs bij een servicehub. Dus ik ging direct bij een aangesloten servicehub. Hier kreeg ik te horen dat ze de S5 nog niet kunnen ondersteunen. Te nieuw kreeg ik te horen.?? Hierover wordt ook niks gezegd of getoond op de website van VanMoof.

Nogmaals via de chat maar contact gezocht. Ze zouden een case uitgaan zetten. Hierover zou ik een mail ontvangen. Nou uiteindelijk niks meer gekregen. Onlangs weer via de chat contact gezocht, met de vraag naar de status. Hierop konden ze alleen zeggen dat er een case liep, maar nog opgepakt moet worden. Ze konden mij de caseid niet geven, omdat dit intern is... Ik moest maar vertrouwen dat er iets liep bij ze. Nu zouden ze mij wel op de hoogte gaan houden via de mail. Na het sluiten van de chat heb ik wel een bevestiging ontvangen in de mail van ze. Maar nu nog steeds is er alleen maar radiostilte vanuit hun kant. Geen enkele status update of reacties of überhaupt vragen wat er aan de hand is.

Het stemt mij allemaal nog niet heel positief... Het lijkt wel of het allemaal nog te nieuw is voor de meeste medewerkers en geen idee wat ze er nog mee aan moeten.

• MaltaSoron
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:04
Dank voor het delen, sounds like a mess. Toch (weer) teleurstellend. Hopelijk hebben ze de boel snel op orde.

• xileS
  • Niet online
micmulder schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 08:07:

Op 23 dec mogen ontvangen. Het in elkaar zetten ging super en was heel duidelijk. Eerste looks, hij ziet er super uit! Eerste ritjes, hij fiets heel stabiel, schakelen gaat super en heel stil, kracht sensor werkt ook top! Eigenlijk naar mijn mening een wereld fiets.

Al viel mij wel gelijk 1 ding op. De alarm sensor werkt niet. Zodra die op slot staat en je pakt hem op en gaat er mee lopen. Er gaat geen alarm af. Dus dit aangeven bij VanMoof. Ze gaven aan dat dit nog komt met een firmware update. Prima er staat ook nog steeds versie 1.0.0 op.

Hierna besloot ik een lange fiets rit te maken en tijdens deze rit viel al een paar keer de elektrische ondersteuning weg. Goed misschien wat kinderziektes?? Maar sinds vorige week vrijdag is de gehele elektrische ondersteuning uitgevallen en werkt niet meer. Direct contact gezocht met VanMoof en ze zeiden ga maar langs bij een servicehub. Dus ik ging direct bij een aangesloten servicehub. Hier kreeg ik te horen dat ze de S5 nog niet kunnen ondersteunen. Te nieuw kreeg ik te horen.?? Hierover wordt ook niks gezegd of getoond op de website van VanMoof.

Nogmaals via de chat maar contact gezocht. Ze zouden een case uitgaan zetten. Hierover zou ik een mail ontvangen. Nou uiteindelijk niks meer gekregen. Onlangs weer via de chat contact gezocht, met de vraag naar de status. Hierop konden ze alleen zeggen dat er een case liep, maar nog opgepakt moet worden. Ze konden mij de caseid niet geven, omdat dit intern is... Ik moest maar vertrouwen dat er iets liep bij ze. Nu zouden ze mij wel op de hoogte gaan houden via de mail. Na het sluiten van de chat heb ik wel een bevestiging ontvangen in de mail van ze. Maar nu nog steeds is er alleen maar radiostilte vanuit hun kant. Geen enkele status update of reacties of überhaupt vragen wat er aan de hand is.

Het stemt mij allemaal nog niet heel positief... Het lijkt wel of het allemaal nog te nieuw is voor de meeste medewerkers en geen idee wat ze er nog mee aan moeten.
Dat is best wel slecht. Iedereen hoopte er natuurlijk op dat de kinderziektes verholpen waren met de nieuwe versie.

Welke service hub was dit? Of kan je nog bij geen 1 terecht met de S5?

• micmulder
xileS schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:04:
[...]

Dat is best wel slecht. Iedereen hoopte er natuurlijk op dat de kinderziektes verholpen waren met de nieuwe versie.

Welke service hub was dit? Of kan je nog bij geen 1 terecht met de S5?
Dit was Zwolle. Waarschijnlijk bij de echte servicepunten in Utrecht en Amsterdam etc... Kan het wel? Maar ook hierover staat niks vermeld op hun website

• xileS
  • Niet online
micmulder schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:09:
[...]

Dit was Zwolle. Waarschijnlijk bij de echte servicepunten in Utrecht en Amsterdam etc... Kan het wel? Maar ook hierover staat niks vermeld op hun website
Ja dit zou men toch liever vooraf willen weten.. Als je buiten Amsterdam of Utrecht woont, klinkt de S5 al minder interessant zo te horen.

• Eddy 6 pack
Balen zeg!😓
Het lijkt wel een S3 déjà vu…
Ik had toch ook wel gehoopt dat het dit keer beter zou zijn, zeker na alle ‘ervaringen’ die VM heeft opgedaan de laatste jaren met de S3. En de lange wacht- cq. levertijden van de S5. Enig zelflerend vermogen is VM blijkbaar vreemd. En dat is vreemd! Absurd eigenlijk dat ze het (alweer maanden) zo verkloten!
Of zou de S5 dan toch de illustere betekenis van zijn naam die er vanuit vroeger tijden altijd al aan kleefde waarmaken…🙃

Zouden de aandeelhouders ondertussen al wél weer tevreden zijn vanwege het binnengeharkte S5 kapitaal?

[Voor 11% gewijzigd door Eddy 6 pack op 04-01-2023 11:00]

• Tommie12

Gewoon direct terug met die rommel...
Ze nemen hun klanten toch echt niet serieus, of zijn de VM kopers mensen die onwille van de looks alles, maar dan echt alles voor lief nemen?

• oscarwashere

Vervelend zeg, en ook erg jammer dat het zo gaat. Als je echt rigoreuze actie wil nemen kan je de fiets ook retourneren naar VanMoof (14 dagen bedenktijd, koop ontbinden). Dan heb je alleen (voorlopig) geen fiets. Misschien met dat in het achterhoofd onderneemt Support misschien wel sneller actie voor je.

• micmulder
oscarwashere schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:26:
[...]

Vervelend zeg, en ook erg jammer dat het zo gaat. Als je echt rigoreuze actie wil nemen kan je de fiets ook retourneren naar VanMoof (14 dagen bedenktijd, koop ontbinden). Dan heb je alleen (voorlopig) geen fiets. Misschien met dat in het achterhoofd onderneemt Support misschien wel sneller actie voor je.
Dankje! Daar zit ik ook al mee in mijn achterhoofd... Maar tot nu toe blijft het angstvallig stil vanuit hun kant

• xileS
  • Niet online
Bij stilte zou ik het ook gewoon binnen retour termijn terug sturen. Leuke fiets, maar het moet natuurlijk wel werken.

• sky_walker
micmulder schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:27:
[...]

Dankje! Daar zit ik ook al mee in mijn achterhoofd... Maar tot nu toe blijft het angstvallig stil vanuit hun kant
Wow wat een vervelende ervaring gelijk na ontvangst.

Ik hoor al wat meer berichten over niet werkend alarm, snel leeglopende batterij, niet goed werken van de boostknop en blijven hangen van kick-lock bij de recente vorstperiode.

Wat ben ik blij dat ik december mijn order voor de S5 heb geannuleerd nadat mijn levertijd weer 4 maanden opschoof. Ik had er geen vertrouwen meer in, wacht wel totdat er een betrouwbare levering op gang is gekomen, zonder kinderziektes en dat de support hub ook weet wat ze kunnen en mogen doen .....

toch wel triest. sterkte met vinden oplossing.

Ik trap wel rustig door op mijn S3 zonder issues, knock wood :-)

• Eddy 6 pack
Nu pas een groot artikel in de kranten…🙄

[Voor 21% gewijzigd door Eddy 6 pack op 05-01-2023 11:57]

• Steef09031991
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:07
Een vraag die wellicht moeilijk te beantwoorden valt maar ik betrap mijzelf er toch regelmatig op dat ik zoekende ben naar een nieuwe fiets.
Eerst was ik er zeker van dat ik de nieuwe S5 wilde kopen maar nu afwachtend op reviews en toch wel denkend over het grote geld bedrag voor de fiets heb ik enige twijfels.
Nu ben ik echt wel bereid om geld neer te leggen maar kijkend naar mijn gebruik, ritje rond de stad (Amsterdam) en naar vrienden in het weekend gebruik ik de fiets bar weinig..
Nu is mijn huidige fiets ook een van moof (niet elektrisch) maar onder een lease constructie (25 euro per maand) maar daar wil ik vanaf..
Dus ik kijk nu naar gebruikte S3's, als ik er nu 1 op de kop kan tikken voor 1800 euro met goede garantie en een beetje geluk kwa kwaliteit dan ga ik toch een gelukkig man zijn..
Of moet ik met de vele doem verhalen de hele Van Moof serie aan mij voorbij laten gaan.
Wat denken jullie?

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:50

Herkenbare “service”. Ik zou dat ding zsm teruggeven liefst binnen die 14 dagen termijn omdat ze na dat termijn zich heel kinderachtig opgaan stellen en bijvoorbeeld je additionele aankopen bij de fietsen niet meer standaard willen vergoeden. Ze hebben toen bij ons eerst het mandje, de ketting en de afgesloten POM van 3 jaar niet willen terugnemen totdat we stampei in de winkel gingen maken waar andere klanten bij waren. Vervolgens nog de gereden kilometers in rekening gebracht die ze weer van het volledige aankoopbedrag hadden afgetrokken.

Als het allemaal werkt zijn het fantastische fietsen maar zodra je er ellende mee hebt, heb je echt ellende. Klantenservice is non-existent, dat jij net een nieuwe fiets hebt die het niet doet boeit ze geen ene donder want er zijn nog tig mensen voor je.

Echt koop gewoon bij een FM om de hoek een knappe fiets van een degelijk merk zoals Sparta, Koga of Gazelle. Misschien niet zo hip maar dan weet je zeker dat de problemen een pak minder zullen zijn en als je pech hebt zal hij je snel helpen en je niet afschepen met een chatbox en onderdelen die je zelf mag vervangen met een filmpje. Daarnaast kun je ook een echte POM afsluiten bij de ANWB, een goede fietsverzekering met wegenwacht service. Binnen een uur komt de wegenwacht langs om je weer op weg te helpen.

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• litebyte

litebyte

Tommie12 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:18:
[...]

Gewoon direct terug met die rommel...
Ze nemen hun klanten toch echt niet serieus, of zijn de VM kopers mensen die onwille van de looks alles, maar dan echt alles voor lief nemen?
Als kritisch gebruiker (en hierdoor vaak verguist door merk fetisjisten hier) al eerder aangegeven dat VanMoof dit jaar moet gebruiken om zijn zaken op orde te krijgen, anders is het over en uit dan is dit het laatste jaar. Het aantrekken van een 'fixer' (als ik me goed kan herinneren komt ze van TomTom?) heeft in ieder geval nog geen vruchten afgeworpen.

als bezitter/gebruiker van een S3 samen met mn zoon zijn we relatief tevreden (relatief in relatie tot de stroom aan klachten de we horen van andere gebruikers). Hoevaak we niet worden aangesproken doro mede-VM rijders die een stroom van klachten opnoemen of we horen "die van jou rijdt nog wel..." Het is ook geen oer-hollandse fiets, het is de Taiwanese snow flake onder de E-fietsen die je moet koesteren, onderhouden en niet op moet stampen en trappen (je moet de trappers ronddraaien.)

• litebyte

litebyte

Kranten....media. Een groot deel van artikelen in DPG media zijn inmiddels gesponsorde artikelen verkocht onder het label redactioneel...al dan niet met de term 'premium', feitelijk zijn veel 'journalisten' copyriters in dienst van marktpartijen, maar ook politiek, eigenlijk elke org. die betaald. De journalistieke ziel is allang verkocht bij DPG. Zelf werkzaam in de media org. (gelukkig niet voor een Nederlandse) hoor ik daar wel eens verhalen over.Veel media, is niet meer betrouwbaar en zeker niet meer op basis van feiten, dat is allang voorbij een betaaldse haring- of oliebollentest.

• Tommie12
Steef09031991 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 21:48:
Een vraag die wellicht moeilijk te beantwoorden valt maar ik betrap mijzelf er toch regelmatig op dat ik zoekende ben naar een nieuwe fiets.
Eerst was ik er zeker van dat ik de nieuwe S5 wilde kopen maar nu afwachtend op reviews en toch wel denkend over het grote geld bedrag voor de fiets heb ik enige twijfels.
Nu ben ik echt wel bereid om geld neer te leggen maar kijkend naar mijn gebruik, ritje rond de stad (Amsterdam) en naar vrienden in het weekend gebruik ik de fiets bar weinig..
Nu is mijn huidige fiets ook een van moof (niet elektrisch) maar onder een lease constructie (25 euro per maand) maar daar wil ik vanaf..
Dus ik kijk nu naar gebruikte S3's, als ik er nu 1 op de kop kan tikken voor 1800 euro met goede garantie en een beetje geluk kwa kwaliteit dan ga ik toch een gelukkig man zijn..
Of moet ik met de vele doem verhalen de hele Van Moof serie aan mij voorbij laten gaan.
Wat denken jullie?
Grof gezegd…. Wat wil je? Fietsen waar jij wil, of fietsen naar een Van Moof center?

Kijk, met elk merk kan je eens pech hebben. Ook een Santos kan eens een probleem hebben, maar dan is dat 1 keer, en het probleem wordt opgelost.

Als je leest hoe veel mensen er meerdere problemen hebben op dezelfde fiets, dan moet je echt geen doctor in de statistiek zijn om te beseffen dat er een enorm steuctureel probleem is.

Simpel gerekend. Stel dat 1% van de fietsen een matig probleem heeft, dan is de kans dat je 2 problemen hebt op dezelfde fiets 1 op 10000.
Uit de commentaren hier (bv de S5 hierboven) vind je snel terug dat er behoorlijk wat mensen 2 en meer problemen hebben. Dan kan je niet anders concluderen dat ze op minstens 20-30% van de fietsen een probleem hebben. Dat is op gebied van kwaliteit een absoluut bijzonder slechte prestatie, en een correct bedrijf zou de verkoop dan stoppen, de zaak oplossen en dan verder gaan.

Maar ja… de fiets ziet er kek uit, en Bright vindt hem goed, dus we zullen maar kopen zeker…. 8)7

• Eddy 6 pack
litebyte schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 00:28:
[...]

Kranten....media. Een groot deel van artikelen in DPG media zijn inmiddels gesponsorde artikelen verkocht onder het label redactioneel...al dan niet met de term 'premium', feitelijk zijn veel 'journalisten' copyriters in dienst van marktpartijen, maar ook politiek, eigenlijk elke org. die betaald. De journalistieke ziel is allang verkocht bij DPG. Zelf werkzaam in de media org. (gelukkig niet voor een Nederlandse) hoor ik daar wel eens verhalen over.Veel media, is niet meer betrouwbaar en zeker niet meer op basis van feiten, dat is allang voorbij een betaaldse haring- of oliebollentest.
Je hebt helemaal gelijk en weet ik inmiddels ook al een tijdje. Een hoop mensen zijn helaas nog in de veronderstelling van het tegenovergestelde en kennen de ‘alternatieve’ media niet danwel drukken die gelijk een hoek in waar ook hun onwetendheid (en schaamte?) zit, maar sorry ik ga off topic…

Toch; het feit dat er nu wél (pas) een kritisch artikel staat in mainstream media geeft denk ik wel aan dat het nu allemaal/nog steeds zo uit de klauwen loopt dat het niet meer onder de betaalde mediahoed is te houden!

En dat is niet best vind ik. Want het zijn n.m.m. nog steeds de mooiste fietsen qua uiterlijk en het zou jammer zijn als dat eindigt. Ik had ook echt gehoopt op 110 % werkende S5 waar alle fouten en crap van de S3 uitgehaald zouden zijn.
Maar helaas, nu zijnde supply chain en toeleveranciers weer de bottleneck. Vreemd, zou soft- en firmware dan ook ingekocht worden?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

litebyte schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 00:28:
[...]
Kranten....media. Een groot deel van artikelen in DPG media zijn inmiddels gesponsorde artikelen verkocht onder het label redactioneel...al dan niet met de term 'premium', feitelijk zijn veel 'journalisten' copyriters in dienst van marktpartijen, maar ook politiek, eigenlijk elke org. die betaald.
Echt niet alleen DPG. Met het risico een offtopic discussie te starten, durft ik het wel aan dat het gros van de journalisten verhalen en vooral reviews gewoon overschrijven, dan wel negatieve dingen weglaten of 'sugarcoaten'. En je ziet dat ook onder heel veel YouTubers. Er zijn zóveel techkanalen die spullen 'reviewen' en eigenlijk alleen maar positieve verhalen verspreiden waar ze (waarschijnlijk) voor betaald worden. Er zijn er maar een paar die serieus naar iets kijken en zinvolle info geven. En dat geldt eigenlijk voor alle media zou je kunnen stellen, YouTube, kranten (zowel online- als offline exemplaren), podcasts, noem maar op. Je merkt het pas als je zelf iets over dat onderwerp weet of het product zelf in handen hebt gehad. Dan merk je ineens dat ze zaken weglaten of anders voorstellen.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• oscarwashere
Steef09031991 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 21:48:
Wat denken jullie?
Gewoon doen, voor €1800 heb je echt een goede fiets (grotendeels dan, eerlijk is eerlijk). En anders heb je als Amsterdammer het voordeel dat je de servicepunten in de buurt hebt. Voor de topsnelheid hoef je het alleen niet te doen op de meeste stukken binnen de ring (te smal, te druk), maar dat mag de pret niet drukken.

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:24
Supply chains en toeleveranciers is één ding. Dan heb je gewoon minder fietsen in de verkoop, en dat zal dan vast wel een probleem zijn voor de aandeelhouders en de cijfers. Tenzij er technische issues aanwezig zijn upstream, laten we daar even niet van uitgaan.

Wat ik hier lees, is toch wel voornamelijk een probleem met de support en service centers. Een slecht product kan gebeuren. Een fiets is een simpel object, maar als 'ie met opzet heel erg moeilijk en ingewikkeld gemaakt wordt, moeten ze echt wel bij de les blijven.

Als er dan problemen opduiken, moet er genoeg resource aanwezig zijn in de supportcenters/werkplaatsen om de klanten zo snel mogelijk terug de weg op te helpen. 4 tot 6 weken wachten is gewoon bespottelijk. Vaak is een fiets (vooral in de stad) de enige manier van transport die je hebt. Ik zou bijvoorbeeld zelfs niet meer op het werk kunnen komen.

Om dan nog maar van de kwaliteit van de reparateurs niets te zeggen (gebaseerd op de ervaringen die ik hier lees).

In feite, als je vanmoof rijdt, heb je een goedkope back-up fiets nodig.

Op zich niet erg als je dat allemaal vooraf weet. Net zoals je sommige wagens ook niet als daily kan vertrouwen. Maar bij dat soort wagens ben je vast sneller geholpen bij je favoriete werkplaats dan dat je je vanmoof terug krijgt :p

Ik vraag me wel af waar het naar toe gaat. Ze lijken er maar geen greep op te hebben. Wanneer stopt VC met geld smijten naar de 'tesla onder de fiets'. Hebben ze ooit winst gemaakt? Je ziet dat tech het overal ter wereld erg moeilijk heeft. Er wordt niet zomaar meer geloofd in bomen die tot in de hemel rijken, oneindig potentieel, winst over tien jaar, oneindige funding in de hoop ooit winst te maken, het kortzichtige geloof in de heilige tech als oplossing voor alles is er ook wat uit...

Je ziet dat zelfs tesla niet oneindig doorgroeit en voor het eerst weer eens wat realistischer koers moet volgen.

Heeft vanmoof eigenlijk ooit al winst gemaakt?

Ik denk dat ze zich erg gelukkig mogen rekenen dat de meeste van hun fietsen als mooi-weer fietsjes gebruikt worden. Garage queens die af en toe eens uitgehaald worden om naar de dichtsbijzijnde espresso bar te rijden. Vooral dan in de hipster buurten van Amerika. Het zou me verbazen als de gemiddelde vanmoof meer dan 2000km per jaar haalt. En dan als speeltje ergens achterin een enorme garage verzeild raakt.

In onze contreien is een fiets echt een werkpaardje. Massaal gebruikt, moet er gewoon elke dag staan, weer en wind. Daar hebben ze zich misschien wel op verrekend. Ook al zijn de eigenaars Nederlanders... :+

• Eddy 6 pack
mphilipp schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:42:
[...]

….. En dat geldt eigenlijk voor alle media zou je kunnen stellen, YouTube, kranten (zowel online- als offline exemplaren), podcasts, noem maar op. Je merkt het pas als je zelf iets over dat onderwerp weet of het product zelf in handen hebt gehad. Dan merk je ineens dat ze zaken weglaten of anders voorstellen.
Mee eensch! Vraag me wel af hoe dit fenomeen zich verhoudt tot de reviews hier op Gathering?

• micmulder

Update: Werd vandaag gebeld door VanMoof over mijn defecte S5. Ze hebben van deze case een prio gemaakt(of dit echt zo is, geen idee?). Aankomende woensdag mag ik de fiets bij het servicepunt in Zwolle afleveren en wordt het probleem vanuit hier toch opgelost. Ze gaven aan dat deze aangesloten servicepunten nog geen training hebben gehad voor de S5. Opzich kan ik mij wel vinden in de aangeboden oplossing en ga ik woensdag de fiets inleveren voor de reparatie. Ben heel benieuwd hoe lang ik nu de fiets uiteindelijk kwijt zal zijn en wat het issue is. Mocht het toch nog allemaal te lang duren of er is geen oplossing. Dan heb ik altijd nog de rechtsbijstand met een niet werkend product.

In het gesprek heb ik wel aangeven of er voor de ongemak die ik nu al ondervind een oplossing geboden kan worden. Hier zullen ze volgende week bij mij op terug komen.

Ik zal hier de updates posten, mocht ik weer iets meer weten.

• Eddy 6 pack
Amos_x schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:14:
… Het zou me verbazen als de gemiddelde vanmoof meer dan 2000km per jaar haalt. En dan als speeltje ergens achterin een enorme garage verzeild raakt.

In onze contreien is een fiets echt een werkpaardje. Massaal gebruikt, moet er gewoon elke dag staan, weer en wind. Daar hebben ze zich misschien wel op verrekend. Ook al zijn de eigenaars Nederlanders... :+
Los van wat je als gemiddeld zou kunnen beschouwen kan ik vermelden dat ik nu bijna aan de 6.000 km zit en de fiets nog naar tevredenheid functioneert.
Ook het schakelen gaat nu 99 v/d 100 keer vloeiend. Al moet ik daar wel bij zeggen, zonder mezelf op de borst te kloppen, dat dat geheel aan mijzelf ligt.
De 4e versnelling gebruik ik niet en ik weet en voel inmiddels perfect aan ‘wanneer’ er van 2 —> 3 geschakeld gaat worden zodat ook dat vloeiend gaat.

Dus met die ‘schakelwetenschap’ is het een heerlijke fiets.
Ik heb vorige maand nog bijna een Tenways CGO600 erbij gekocht maar het feit dat die geen US stand (meer) heeft was voor mij de dealbreaker. Dat ding is single speed en fietst echt super lekker en natuurlijk. Veel lekkerder dan een S3, maar helaas niet snel genoeg.
Enige tweaks die er m.i. verder nodig zijn, is reflecterende banden en een goede bagagedrager en spatbord met vaste verlichting monteren en deze aansluiten op de koplamp.
Het batterijlampje wat er nu bij zit heeft de knulligheid van de VM wielreflectoren en kan echt niet.
Maar goed, dit gaat wee OT….

• Eddy 6 pack
micmulder schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 12:47:
[...]

Update: Werd vandaag gebeld door VanMoof over mijn defecte S5. Ze hebben van deze case een prio gemaakt(of dit echt zo is, geen idee?). Aankomende woensdag mag ik de fiets bij het servicepunt in Zwolle afleveren en wordt het probleem vanuit hier toch opgelost. Ze gaven aan dat deze aangesloten servicepunten nog geen training hebben gehad voor de S5. Opzich kan ik mij wel vinden in de aangeboden oplossing en ga ik woensdag de fiets inleveren voor de reparatie. Ben heel benieuwd hoe lang ik nu de fiets uiteindelijk kwijt zal zijn en wat het issue is. Mocht het toch nog allemaal te lang duren of er is geen oplossing. Dan heb ik altijd nog de rechtsbijstand met een niet werkend product.

In het gesprek heb ik wel aangeven of er voor de ongemak die ik nu al ondervind een oplossing geboden kan worden. Hier zullen ze volgende week bij mij op terug komen.

Ik zal hier de updates posten, mocht ik weer iets meer weten.
Klinkt op zich goed en welwillend, echter ga je op deze manier wel over je 14 dagen retourrecht heen…
Misschien dat voorbehoud nog even expliciet benoemen en laten bevestigen door VM-CS?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Wat ik hier lees, is toch wel voornamelijk een probleem met de support en service centers. Een slecht product kan gebeuren. Een fiets is een simpel object, maar als 'ie met opzet heel erg moeilijk en ingewikkeld gemaakt wordt, moeten ze echt wel bij de les blijven.
Er wordt gewoon veel teveel geld gestoken in marketing. Waarschijnlijk (maar ik kan het mis hebben) zijn de oprichters meer marketingmensen dan fietsmensen. En bewust ingewikkeld maken is een beetje een stretch. Zij zouden zelf ook willen dat ze allemaal probleemloos zouden werken, maar helaas.... Ze hebben inderdaad een ingewikkeld product gemaakt, en dan vraag je eigenlijk om problemen. Ik merk bijvoorbeeld dat nu ik een nieuwe telefoon heb, het smart unlock ineens feilloos werkt... Met mijn 'oude' Samsung Note 20 werkte het 9 van de 10 keer niet. Go figure. En ze laten natuurlijk de electronica niet bij de allerduurste toko maken, dus daar zal ook wel eea mis gaan.
Als er dan problemen opduiken, moet er genoeg resource aanwezig zijn in de supportcenters/werkplaatsen om de klanten zo snel mogelijk terug de weg op te helpen. 4 tot 6 weken wachten is gewoon bespottelijk.
Dat zouden ze inderdaad gewoon moeten regelen. Ik heb bv pas een Van Moof gekocht toen in naar Rotterdam verhuisde, waar een Bike Doctor zou zijn. Die kwam pas na een paar maanden, maar soit... :+
In feite, als je vanmoof rijdt, heb je een goedkope back-up fiets nodig.
Dat is ook weer een beetje overdreven. Ik denk dat de meeste Van Moofs gewoon probleemloos rijden. Een klein aantal komt zelfs kapot aan of heeft al snel allerlei (soms fatale) problemen. Ik heb bv weinig echt vervelende problemen gehad. Een keer mijn kicklock die niet meer goed eraf wilde, wat heel erg vervelend was omdat ik in de stromende regen stond :( . Maar verder heeft ie het gewoon altijd goed gedaan. Echter, een aanzienlijk deel heeft last van allerlei grote en kleine problemen, die misschien wel inherent zijn aan al die techniek die erin zit. Het mechanische deel is denk ik wel ok. Wat ik hier oppik, zijn vaak accuproblemen, de computer die in storing springt of de turnoknop die niet meer werkt.
Op zich niet erg als je dat allemaal vooraf weet.
Ik was gewaarschuwd, vandaar pas de aanschaf toen ik dichtbij een doctor ging wonen :+
Ik denk dat ze zich erg gelukkig mogen rekenen dat de meeste van hun fietsen als mooi-weer fietsjes gebruikt worden. Garage queens die af en toe eens uitgehaald worden om naar de dichtsbijzijnde espresso bar te rijden. Vooral dan in de hipster buurten van Amerika. Het zou me verbazen als de gemiddelde vanmoof meer dan 2000km per jaar haalt. En dan als speeltje ergens achterin een enorme garage verzeild raakt.
Ik rij niet zo veel. Ik heb een paar maanden geleden een 500km beurt gehad, na twee jaar bezit. Ik rij niet elke dag naar mijn werk, maar af en toe doe ik er boodschappen mee, rij een rondje door de stad. Geen echt werkpaard. Maar wel fijn om te hebben. Het design spreekt een hoop mensen gewoon aan. Dat is geen misdaad denk ik. Dat espressobar geneuzel hoor ik ook over bepaalde motorfietsen. De standaardgrap over BMW GS rijders is dat ze alleen maar naar Starbucks gaan. Onzin natuurlijk, maar men vindt het leuk om te zeggen.

• Amos_x
@mphilipp Het is natuurlijk hyperbolisch gesteld, ik ken de grapjes ook over BMW GS rijders (Harley, whatever, ...) Beetje in dezelfde lijn.

Ik heb vorig jaar ongeveer 6000km geforensd op een gehuurde Swapfiets. Heel simpele, goedkope fiets. Net genoeg kwaliteit, en geen grammetje meer dan nodig. 500km is een maandje fietsen in dat geval...

Mijn uitspraak over gemiddeldes en garages queens is uiteraard ook nergens op gebaseerd. Onderbuik gevoel. Ik zie vanmoof erg prominente artikels krijgen op sites als theverge en dat soort hippe tech sites. Je kan er dus van uit dat ze gretig gekocht worden door silicon valley types, die ze dan enkel gebruiken om in hun eigen 'gated community' naar de fitness te rijden, want geen fiets-infrastructuur. In een garage waar ook 2 Jeeps, een corvette, een ongebruikte Harley en wat ander speelgoed staan.

Hier in de benelux vast anders, maar erg vaak zie ik vanmoofs ook niet buiten de benelux. Parijs nog wel een paar (mooie shop in hippe buurt), maar verder? Vanmoof evolueert steeds meer naar een merk voor een Amerikaanse/Aziatische markt (singapore, en zo). Veel geld, hoge salarissen, speeltjes, ...

• MaZo
  • Niet online
De geweldige service van VanMoof heeft het nieuws weer gehaald.

Edit: al gepost zie ik. Vreemd dat het artikel in het Parool hetzelfde lijkt als die van de Stentor.

[Voor 20% gewijzigd door MaZo op 06-01-2023 14:01]

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:38
mphilipp schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:17:
[...]

Ze hebben inderdaad een ingewikkeld product gemaakt.
Ehm dit is dus echt een misvatting. VM is/was zo goedkoop omdat het uiterst simpele fietsen zijn met oude goedkope technologie uit het laagste segment De voorwielmotor zonder krachtsensor is hier een goed voorbeeld. Ook het feit dat ze gierend van het lachen zeggen dat je met 1 maat een range van 40cm bediend duidt al op de filosofie bestaat uit simpele meuk bij de koper naar binnen smijten.

Het is heel oude wijn in een designjasje (design wat al decennia hetzelfde is en uit hun oude non ebike line komt).

En betreft het service verhaal. De klant zijn de geldschieters, jullie zijn het product. Ze schrijven al jaren met bloedrode inkt en overleven alleen op de miljoenen die ze bij private investment weten op te halen. Dat verklaart ook waarom jullie problemen niet worden opgelost, het interesseert ze nauwelijks, het gaat om groei naar nieuwe markten en vooral hele mooie glossy's.

Dit is allemaal geen nieuws, het is merkwaardig dat mensen nog het idee hebben dat dit gaat verbeteren

• Tommie12

Er zijn 3 grote problemen.

- betrouwbaarheid van de nieuwe fietsen is een drama, en blijft een drama. Je hebt niet zomaar 2-3 problemen op een nieuwe fiets
- service kan de toevloed van issues niet aan, en dan zit je met wachttijden en slecht opgeleid personeel
- ondanks dit alles maken ze geen winst. Als de geldschieters de kraan dicht draaien gaan ze snel overkop. Ze blijven beloven dat ze volgend jaar betere fietsen gaan leveren en een nieuw model uit brengen waarop ze wel winst kunnen maken.

En dan de reviewers… dat ze betaald worden is onzeker, maar ze krijgen waarschijnlijk voorrang om als eerste de fiets te mogen zien en testen. Dan kunnen ze daar op youtube, insta etc mee uitpakken en daar verdienen ze dan wel aan. Denk je dat ze dan heel kritisch gaan zijn?

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:05
MaZo schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:58:
De geweldige service van VanMoof heeft het nieuws weer gehaald.

Edit: al gepost zie ik. Vreemd dat het artikel in het Parool hetzelfde lijkt als die van de Stentor.
Dank!

Serieus mooie fietsen, maar wat een dom schaap ben je als je tegenwoordig nog n Vanmoof koopt. En dan die quote: “áls hij het doet, fietst een VanMoof geweldig” _O- _O- _O- _O-

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

roffeltjes schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:12:
[...]
Ehm dit is dus echt een misvatting. VM is/was zo goedkoop omdat het uiterst simpele fietsen zijn met oude goedkope technologie uit het laagste segment De voorwielmotor zonder krachtsensor is hier een goed voorbeeld. Ook het feit dat ze gierend van het lachen zeggen dat je met 1 maat een range van 40cm bediend duidt al op de filosofie bestaat uit simpele meuk bij de koper naar binnen smijten.
De onderdelen los van elkaar zijn misschien heel simpel, maar ze hebben eea aan elkaar geknoopt en die computer geeft blijkbaar ook nog wel eens een probleem. Het bedienen via een app wat niet vlekkeloos werkt omdat, zoals bij mij het geval was, de telefoon die de fiets maar niet wil zien (of andersom).
En het electronisch bedienen van een in principe handmatige versnelling was blijkbaar ook een uitdaging.

Een Van Moof is inderdaad geen cutting edge technologie, maar integratie is een vak apart. Daar gaat menig ICT systeem mee de mist in.

Maar het is denk ik overdreven om te zeggen dat je geluk moet hebben om een rijdende Van Moof te treffen. Iemand die tevreden is met een product zal zelfden jubelend een topic op een forum of een Facebook post doen. Volgens mij zijn er genoeg fietsen zonder problemen. Echter, de problemen die er zijn, zijn storend en met een beetje goede wil overbodig. Als ze nu wat meer zouden stoppen in QA/QC. Maar ja...marketing first blijkbaar bij Van Moof.

• roffeltjes
@mphilippMeer dan 10% defect bij levering aldus een van de twee eigenaars van VM. dat is dus voordat er een meter is gereden.

Positief gezien is de kans dus groter dat je fiets rijdend uit de doos komt, maar het zijn percentages welke me doen verbazen dat mensen dit nog steeds aanraden. Er is geen mens die het zou accepteren als je bij de FM 1 op de 10 keer een niet rijdende fiets meekrijgt.

En je hoop voor meer QC is een teken dat je het merk en product niet kent. Namelijk JIJ bent het product wat VM aan de geldschieters etaleert. Hun dozenschuif product is niet van belang, extra service kost ze alleen geld en is dus niet deel van de visie.

Nee dit is niet gechargeerd, dit komt uit hun eigen woorden, jaarverslagen en glossy's. Dat dit hier nog steeds niet wordt onderkent is bijzonder, maar het geeft wel aan hoe goed het concept loopt.

[Voor 36% gewijzigd door roffeltjes op 06-01-2023 16:30]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

roffeltjes schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:27:
En je hoop voor meer QC is een teken dat je het merk en product niet kent. Namelijk JIJ bent het product wat VM aan de geldschieters etaleert. Hun dozenschuif product is niet van belang, extra service kost ze alleen geld en is dus niet deel van de visie.
Ik snap deze opmerking niet goed. Ik geef nota bene aan dat ze meer in QA/QC moeten steken, maar dat ze dat niet doen omdat marketing blijkbaar belangrijker voor ze is. En dan roep jij dat ik ze niet ken en zegt vervolgens hetzelfde. Alleen frommel je ergens iets erin dat ik het product ben, wat nergens op slaat.

• Amos_x
Eddy 6 pack schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 12:51:
[...]

Los van wat je als gemiddeld zou kunnen beschouwen kan ik vermelden dat ik nu bijna aan de 6.000 km zit en de fiets nog naar tevredenheid functioneert.
Ook het schakelen gaat nu 99 v/d 100 keer vloeiend. Al moet ik daar wel bij zeggen, zonder mezelf op de borst te kloppen, dat dat geheel aan mijzelf ligt.
De 4e versnelling gebruik ik niet en ik weet en voel inmiddels perfect aan ‘wanneer’ er van 2 —> 3 geschakeld gaat worden zodat ook dat vloeiend gaat.

Dus met die ‘schakelwetenschap’ is het een heerlijke fiets.
Ik heb vanuit mezelf vrij veel 'gevoel' voor mechaniek. Van jongs af en thuis uit ingelepeld. Ik behandel voertuigen dan ook altijd netjes en met 'sympathie'. 10% onder de enveloppe van wat je aanvoelt dat kan. Met auto's, motoren, fietsen, tools, grasmaaiers... dat zat er altijd in. Ik heb dan meestal ook nauwelijks problemen.

Ik zou het dus vast ook wel goed doen met een vanmoof.

Dus niet 'stampen' op de trappers. Ik ben groot en kan redelijk wat kracht zetten bij het wegrijden. De verleiding om altijd (op een gewone fiets dan) met een te hoge versnelling te vertrekken zit er dan zeker in. Maar ik probeer bijvoorbeeld toch steeds terug te schakelen. Bij een gewone fiets stamp ik ook niet vol door bij het schakelen op derailleur bvb. Kleine dingen, maar het helpt.

Bij een vanmoof zou ik dan ook goed 'luisteren' naar de fiets en 'meerijden' met wat 'ie probeer te doen. Het probleem komt als je op een regenachtige dag, na een lange werkdag, door druk verkeer, niet meer de focus hebt om er mechanisch zorgzaam en vriendelijk mee om te gaan.

Als ik die vanmoofs zie, ben ik er vrij zeker van dat hard stampen en stoempen bij het fietsen waarschijnlijk niet optimaal is.

Verder, en dat is persoonlijk, heb ik een grafhekel aan apps en connected stuff. Bij m'n sonos speakers kan ik het nog net hebben. Maar ik rijd nu een EV met zo'n app en het is huilen met de pet op. Bij fietsen wil ik er zelfs helemaal niet aan. En zeker niet vanop zo'n volatiel snel evoluerend ecosysteem als mobiele OS. Wat als in 2025 vanmoof de app niet meer ontwikkeld voor iOS 16. Fiets kaduuk? Dat is een element die je zelf absoluut niet onder controle hebt.
Ik heb vorige maand nog bijna een Tenways CGO600 erbij gekocht
Ga ik even over bijlezen (y)

• litebyte

litebyte

DCNY schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:28:
[...]

Dank!

Serieus mooie fietsen, maar wat een dom schaap ben je als je tegenwoordig nog n Vanmoof koopt. En dan die quote: “áls hij het doet, fietst een VanMoof geweldig” _O- _O- _O- _O-
Wat mooi of niet mooi is, is subjectief. Het is een simpel ontwerp, met gecombineerde techniek dat je in geen enkele andere electrische fiets vind voor een prijs dat veel vooral jonge fietsers aanspreekt. Als je dan ook nog productpluggers zoals Bright, AD(PG) en meer van dat soort jubelaars inhuurt om zogenaamde reviews te doen dan is het kwestie van tijd voordat je deze fiets *moet hebben* Vooral in steden als Amsterdam waar de fietsen prima aansluiten bij een hip urban imago (lees marketing).

Inmiddels heeft de in te huren 'pers' ze ook al in de steek gelaten...mogelijk heeft een of andere DPG redacteur genoeg van z'n kapotte VM en is een media offensief gestart...parool....VK en allerlei overtiep media komt op dit ogenblik met berichten dat VM kwaliteitsproblemen heeft.

• oscarwashere
Deze discussie over problemen en kwaliteit waait hier regelmatig opnieuw op, elke keer komt het op hetzelfde neer: je hebt pech en alles zit tegen, of je hebt mazzel (of genoeg geduld) en fietst tevreden rond. Niet zo gek dus dat VM veel geld in marketing steekt, zij willen natuurlijk op dat laatste focussen. Mijn advies zou zijn, om het risico acceptabel te maken, de fiets alleen te kopen als je in geval van nood bereid bent om de fiets zelf naar Amsterdam te brengen. Of als je een klein beetje handig bent, dan kom je een heel end met de handige instructiefilmpjes en (gratis) reparatie onderdelen die VM kan opsturen.

Ook de vraag of VM wel winst zou maken komt vaak terug, maar het gaat niet om winst. Het gaat om groei. De kosten worden gedekt door kapitaalinjecties van investeerders, om vervolgens een zo universeel mogelijke fiets aan zo veel mogelijk mensen te verkopen. Dat zie je sinds de S5 terug in het nog verder verlagen van het frame ('for riders 165-210 cm') en het aanbieden van slechts 1 kleur. Bovendien kiest men ervoor om bijna volledig online te verkopen en de samenwerking met lokale dealers servicepunten alleen voor reparaties te gebruiken.

• xileS
  • Niet online
Mijn vrouw (X3) en ik (S3) hebben vooralsnog geen grote problemen en zijn wat dat betreft tevreden. Ikzelf heb er nu bijna 500 km op gefietst. Verder was ik bewust van alle slechte reviews en problemen en heeft de prijs van €1500 per stuk voor een zgan outlet fietsen mij over de streep getrokken. Volle prijs betalen voor een fiets waarover je zoveel problemen leest leek mij het ook niet waard.

• roffeltjes
oscarwashere schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 17:11: Dat zie je sinds de S5 terug in het nog verder verlagen van het frame ('for riders 165-210 cm')
Oscar.

Gemiddelde lengte van een vrouw is 165. Dat is een 28" fiets maatje 50cm diamand.

Een 6 jarig jochie is volgens mij ongeveer 120cm. Wielmaat 20".

Denk jij dat die twee op dezelfde fiets "passen"? Het is geen sloping fiets die je met kunstgrepen lager kan krijgen (en ook dat is beperkt door de lengte, maar toch). We hebben het hier over een simpel diamand frame met een ahead set met minimale instelmogelijkheden. Dit is toch gewoon glashard bedriegen van de gebruiker voor toch een pak centen.

Ik heb het niet zo op bedrijven die willens en wetens klanten bedriegen. Want uiteraard weten de designers dondersgoed hoe je een fiets aanmeet.. maar dat is iets wat het bedrijf niet goed uitkomt, want dan moet je meer aanbieden en ze maken al gierend verlies.

• Tommie12
oscarwashere schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 17:11:

Ook de vraag of VM wel winst zou maken komt vaak terug, maar het gaat niet om winst. Het gaat om groei. De kosten worden gedekt door kapitaalinjecties van investeerders, om vervolgens een zo universeel mogelijke fiets aan zo veel mogelijk mensen te verkopen.
Ooit willen die investeerders wel winst zien hoor….
Groei is goed, maar er moet een uitzicht zijn op winst. Fietsen blijven verkopen onder de kostprijs, of met onvoldoende marge om je bedrijf ooit zelfbedruipend te maken blijft echt niet duren.

En ja, online verkoop is niet verkeerd, maar dan moet je wel zorgen dat je voldoende FM kan motiveren om die service te doen. Ik wil niet met een VM aankomen bij een FM die mijn fiets pas herstelt als allerlaatste.

• litebyte

litebyte

oscarwashere schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 17:11:
Deze discussie over problemen en kwaliteit waait hier regelmatig opnieuw op, elke keer komt het op hetzelfde neer: je hebt pech en alles zit tegen, of je hebt mazzel (of genoeg geduld) en fietst tevreden rond. Niet zo gek dus dat VM veel geld in marketing steekt, zij willen natuurlijk op dat laatste focussen. Mijn advies zou zijn, om het risico acceptabel te maken, de fiets alleen te kopen als je in geval van nood bereid bent om de fiets zelf naar Amsterdam te brengen. Of als je een klein beetje handig bent, dan kom je een heel end met de handige instructiefilmpjes en (gratis) reparatie onderdelen die VM kan opsturen.

Ook de vraag of VM wel winst zou maken komt vaak terug, maar het gaat niet om winst. Het gaat om groei. De kosten worden gedekt door kapitaalinjecties van investeerders, om vervolgens een zo universeel mogelijke fiets aan zo veel mogelijk mensen te verkopen. Dat zie je sinds de S5 terug in het nog verder verlagen van het frame ('for riders 165-210 cm') en het aanbieden van slechts 1 kleur. Bovendien kiest men ervoor om bijna volledig online te verkopen en de samenwerking met lokale dealers servicepunten alleen voor reparaties te gebruiken.
Als ik bij een stoplicht sta en iemand vraagt weer aan mij "is dat nu zo'n VanMoof, hoe fietst dat nou, en zijn er echt zoveel problemen mee?" Dan verwijs ik ze na een korte uitleg over de eigen ervaring niet door naar YT (zoals het kanaal van Bright)of meer van dat soort betaalde product pluggende jubel media die elke vorm van betrouwbaarheid over hun bevindingen allang kwijt zijn maar naar Tweakers of eventueel Reddit.

Dan is de hoeveelhedi negatieve ervaringen op Tweakers nog relateif mild te noemen. Goed om toekomstige kopers constant te wijzen op het feit dat je gewoon geluk moet hebben om een goede fiets zonder problemen te kopen. En dat het een troetelfiets is...het enige 'Nederlandse kwaliteit' aan de S3 fiets is de VOC mentaliteit van de eigenaren.

Als VM het einde van het jaar haalt zou mooi zijn, en het gaat natuurlijk om winst (rendement) HillHouse Investment en Norwest Venture Partners zijn geen charitatieve instellingen 8)7

• Eddy 6 pack
litebyte schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 22:33:
[...]

…...het enige 'Nederlandse kwaliteit' aan de S3 fiets is de VOC mentaliteit van de eigenaren.

….
WORD!

Pagina: 1 ... 122 123 124 Laatste

Let op:
Let op! Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee