Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-05-2024

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

roffeltjes schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 17:51:
…Want uiteraard weten de designers dondersgoed hoe je een fiets aanmeet.. …
Nou nou, geef ze niet teveel credit! Op die bewering zou ik geen geld durven inzetten…

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimondeG
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 06-06 21:11
micmulder schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 12:47:
[...]

Update: Werd vandaag gebeld door VanMoof over mijn defecte S5. Ze hebben van deze case een prio gemaakt(of dit echt zo is, geen idee?). Aankomende woensdag mag ik de fiets bij het servicepunt in Zwolle afleveren en wordt het probleem vanuit hier toch opgelost. Ze gaven aan dat deze aangesloten servicepunten nog geen training hebben gehad voor de S5. Opzich kan ik mij wel vinden in de aangeboden oplossing en ga ik woensdag de fiets inleveren voor de reparatie. Ben heel benieuwd hoe lang ik nu de fiets uiteindelijk kwijt zal zijn en wat het issue is. Mocht het toch nog allemaal te lang duren of er is geen oplossing. Dan heb ik altijd nog de rechtsbijstand met een niet werkend product.

In het gesprek heb ik wel aangeven of er voor de ongemak die ik nu al ondervind een oplossing geboden kan worden. Hier zullen ze volgende week bij mij op terug komen.

Ik zal hier de updates posten, mocht ik weer iets meer weten.
Hier hetzelfde probleem met de S5, alarm gaat niet af als fiets gelocked staat. Kan schudden of verplaatsen, maar er gebeurd niks. Ik hoor graag hoe het bij jou opgelost wordt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbtweak
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12:09
SimondeG schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:11:
[...]

Hier hetzelfde probleem met de S5, alarm gaat niet af als fiets gelocked staat? Kan schudden of verplaatsen, maar er gebeurd niks. Ik hoor graag hoe het bij jou opgelost wordt…
Kan het zijn omdat deze nog verbonden is met je telefoon en je in de buurt bent. Ik merk dat in ieder geval met mijn X3; dat het alarm dan minder snel afgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimondeG
bbtweak schreef op maandag 9 januari 2023 @ 12:16:
[...]

Kan het zijn omdat deze nog verbonden is met je telefoon en je in de buurt bent. Ik merk dat in ieder geval met mijn X3; dat het alarm dan minder snel afgaat.
Geen idee, dat is ook wat ikzelf vermoedde en aan support vroeg. Support gaf aan dat alarm gewoon af zou moeten gaan, maar ik heb al aantal keer met support contact gehad en men lijkt niet zo goed op de hoogte te zijn van dit soort zaken. Ik zal eens testen wanneer ik zelf ver van fiets vandaan ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-06 12:28

Flappiewappie

Hier nog meer

Zijn er meer mensen met speling in de voorvork van hun S3?

Ik voel duidelijk als ik boost een tikje in de voorvork, en bij remmen met de voorrem ook. Op dit moment niet erg maar probleem van deze speling is dat het meer gaat worden...

Hier staat wat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-06 20:18
Flappiewappie schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:53:
Zijn er meer mensen met speling in de voorvork van hun S3?

Ik voel duidelijk als ik boost een tikje in de voorvork, en bij remmen met de voorrem ook. Op dit moment niet erg maar probleem van deze speling is dat het meer gaat worden...
Oei, dat zou misschien dit kunnen zijn:
https://support.vanmoof.c...vanmoof-s3-voorvork-check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-06 12:28

Flappiewappie

Hier nog meer

Dank voor het attenderen, mijn frame nummer heeft echter geen match met dit issue.

Het is dan ook meer gewoon als je de boostknop indrukt een tik in het stuur, en als je op je voorrem-remt dan voel je dat de stuurpin wat speling heeft. Met het idee dat het sowieso niet minder werd toen ik alles wat aandraaide, had ik het gevoel dat het gewoon speling is in het huis waar de voorvork in het frame zit. Geen idee hoe kwetsbaar dat is.

Hier staat wat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:26
Flappiewappie schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:15:
[...]

Dank voor het attenderen, mijn frame nummer heeft echter geen match met dit issue.

Het is dan ook meer gewoon als je de boostknop indrukt een tik in het stuur, en als je op je voorrem-remt dan voel je dat de stuurpin wat speling heeft. Met het idee dat het sowieso niet minder werd toen ik alles wat aandraaide, had ik het gevoel dat het gewoon speling is in het huis waar de voorvork in het frame zit. Geen idee hoe kwetsbaar dat is.
Ik denk aan twee dingen:

1. Speling op het balhoofd.

Je hebt een zogeheten (threadless) A-headset, als je googled vind je wel filmpjes/uitleg hoe je dit bijstelt. Het ziet er bij jouw fiets allemaal net even anders uit, maar het is een tweestaps raket:

- Zet de preload goed via de starnut. Ik vermoed dat bij je VM je stuurpen eraf moet halen waarna je bij de starnut kan. Zachtjesjes aandraaien zodat er geen speling is (niet knalhard, dan heb je putjes in je lagerschalen!) en dan de stuurpen er weer strak op schuiven en aandraaien op het juiste moment.

Let op! de starnut is voor de preload, niet voor de borging. De borging gebeurt via je je stuurpen, die moet dus strak op je vorksteel worden geschoven. Met strak bedoel ik de pen helemaal aandrukken tot aan het lager, waarna je de twee(meestal zijn het er twee) bouten aandraait volgens het opgegeven moment.

Hier alvast een linkje waar het in wordt uitgelegd. nogmaals, ook al ziet het er bij je VM anders uit is het principe hetzelfde.

https://www.parktool.com/...service#article-section-8

2. Speling op de as van je voorwiel In dat geval met twee conus sleutels de cones van je voorwiel aandraaien (nogmaals, niet superstrak!),

https://www.parktool.com/...ustment#article-section-7

Simpele manieren om uit te vinden wat het is:
1. Pak je wiel en beweeg het zijdelings heen en weer. Voel je speling dan is het de hub.
2. Sta naast je fiets, druk de voorrem in en beweeg de fiets van voor naar achter. Als er speling op je balhoofd zit voel je dit en normaal gesproken kan je dit ook zien (je ziet hem bewegen tussen frame en voorvork)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micmulder
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:37
SimondeG schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:11:
[...]

Hier hetzelfde probleem met de S5, alarm gaat niet af als fiets gelocked staat. Kan schudden of verplaatsen, maar er gebeurd niks. Ik hoor graag hoe het bij jou opgelost wordt…
Hier komt een firmware update voor. Wanneer konden ze nog niet aangeven. Werkt de fiets voor de rest naar behoren bij je? Hoeveel kms heb je er al op gereden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheeliemaker
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02 14:40
[...]

Makkelijk zelf op te lossen door de moer in het midden van het stuur aan te draaien:
- stuur loshalen met de 2 inbussen
- stuur naar boven trekken (let op dat je de kabeltjes in de stoorkolom niet beschadigd. Goed daarom om met zijn 2-en te doen zodat iemand even je stuur vast kan houden)
- Moer aandraaien die eronder zit
- Stuur weer terug. Om zeker te weten dat de kabels niet klem komen te zitten bij het terugplaatsen moet je via het rubbere dopje aan onderkant van het stuur de kabels even terugtrekken. Bijv een ijzerdraadje of koperen stroom draad een haakje van maken en daarmee de kabeltjes terughalen. Daarna stuur terugzetten, 2 inbussen aandraaien en weg is de speling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimondeG
micmulder schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:51:
[...]

Hier komt een firmware update voor. Wanneer konden ze nog niet aangeven. Werkt de fiets voor de rest naar behoren bij je? Hoeveel kms heb je er al op gereden?
Wat is je bron voor de firmware update voor het alarm probleem? Er is op Reddit namelijk iemand met een S5 bij wie het alarm het wel gewoon doet, heeft dat ook op camera gezet. Kan me niet zo goed voorstellen dat een firmware update het probleem kan verhelpen als het alarm het bij anderen wel doet, maar het zou fijn zijn als dat wel zo zou zijn. Geen zin om naar Amsterdam te gaan met dit probleem.

Voor de rest wel tevreden met de S5. Ik heb pas 30 km met de fiets gereden, dus nog niet erg veel. De fiets rijdt wel erg lekker, al kan ik niet vergelijken met de s3. De accu gaat wel redelijk snel leeg tijdens stilstand (wat ook met firmware update verbeterd zou moeten worden) en is regelmatig voortgekomen dat de touch unlock (unlocken met telefoon in de zak en knop op stuur indrukken) het niet doet. De app moet dan geforceerd gesloten en geopend worden om de fiets alsnog te unlocken, is ook niet helemaal top dus.

Al met al erg prettige fiets in gebruik, maar er zijn nog wel wat kleine mankementen die verholpen moeten worden. Ik baal er nog het meest van dat m’n alarm het niet doet :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micmulder
SimondeG schreef op maandag 9 januari 2023 @ 17:55:
[...]

Wat is je bron voor de firmware update voor het alarm probleem? Er is op Reddit namelijk iemand met een S5 bij wie het alarm het wel gewoon doet, heeft dat ook op camera gezet. Kan me niet zo goed voorstellen dat een firmware update het probleem kan verhelpen als het alarm het bij anderen wel doet, maar het zou fijn zijn als dat wel zo zou zijn. Geen zin om naar Amsterdam te gaan met dit probleem.

Voor de rest wel tevreden met de S5. Ik heb pas 30 km met de fiets gereden, dus nog niet erg veel. De fiets rijdt wel erg lekker, al kan ik niet vergelijken met de s3. De accu gaat wel redelijk snel leeg tijdens stilstand (wat ook met firmware update verbeterd zou moeten worden) en is regelmatig voortgekomen dat de touch unlock (unlocken met telefoon in de zak en knop op stuur indrukken) het niet doet. De app moet dan geforceerd gesloten en geopend worden om de fiets alsnog te unlocken, is ook niet helemaal top dus.

Al met al erg prettige fiets in gebruik, maar er zijn nog wel wat kleine mankementen die verholpen moeten worden. Ik baal er nog het meest van dat m’n alarm het niet doet :( .
Oh dat is dan wel vreemd dat het bij anderen al wel werkt! Maar mijn bron is iemand vanuit VanMoof waarbij ik het issue heb voorgelegd.

De kleine dingetjes die jij ervaart had ik ook. Alleen doet de mijne nu helemaal niks meer qua elektrische ondersteuning. Daar kan ik woensdag voor langs bij het servicepunt in Zwolle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimondeG
micmulder schreef op maandag 9 januari 2023 @ 18:12:
[...]

Oh dat is dan wel vreemd dat het bij anderen al wel werkt! Maar mijn bron is iemand vanuit VanMoof waarbij ik het issue heb voorgelegd.

De kleine dingetjes die jij ervaart had ik ook. Alleen doet de mijne nu helemaal niks meer qua elektrische ondersteuning. Daar kan ik woensdag voor langs bij het servicepunt in Zwolle.
Balen zeg, had na alle verhalen over de s3 gehoopt om een smetteloze s5. Succes met de reparatie!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-06 10:56
[...]
In aanvulling op bovengenoemde tips, hier de link naar de instructie (met video) van VanMoof - als dat het daadwerkelijke probleem is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• micmulder
micmulder schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 12:47:
[...]

Update: Werd vandaag gebeld door VanMoof over mijn defecte S5. Ze hebben van deze case een prio gemaakt(of dit echt zo is, geen idee?). Aankomende woensdag mag ik de fiets bij het servicepunt in Zwolle afleveren en wordt het probleem vanuit hier toch opgelost. Ze gaven aan dat deze aangesloten servicepunten nog geen training hebben gehad voor de S5. Opzich kan ik mij wel vinden in de aangeboden oplossing en ga ik woensdag de fiets inleveren voor de reparatie. Ben heel benieuwd hoe lang ik nu de fiets uiteindelijk kwijt zal zijn en wat het issue is. Mocht het toch nog allemaal te lang duren of er is geen oplossing. Dan heb ik altijd nog de rechtsbijstand met een niet werkend product.

In het gesprek heb ik wel aangeven of er voor de ongemak die ik nu al ondervind een oplossing geboden kan worden. Hier zullen ze volgende week bij mij op terug komen.

Ik zal hier de updates posten, mocht ik weer iets meer weten.
Update: Vandaag mijn S5 met de elektrische ondersteunings probleem weg gebracht naar het servicepunt in Zwolle. Ze hebben mijn fiets redelijk vlot nagekeken en het issue gevonden. Het bleek dat de kabel die verbonden is met de voorwiel motor los was geraakt in het midden gedeelte van het frame. Waardoor dit kwam of kan gebeuren is mij een raadsel? Misschien door het bevestigen van het voorwiel en te hard getrokken aan de kabel? Of door trillingen?

Gisteren was ik toevallig nog gebeld door VanMoof en de persoon die ik sprak, gaf het bovenstaande al aan dat waarschijnlijk dit het issue is. En dat ze meer gevallen hiervan hebben gehad.

Mijn fiets doet het weer en het was tot nu toe een klein en onschuldig probleem. Alleen de vraag blijft waarom dit is gekomen en of die weer is in de toekomst los kan raken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-06 18:32
@Eddy 6 pack

hoe bevalt jou S3 tot nu toe?
hier nog steeds een ontzettend tevreden S3 rijder :)

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Kreeg net een e-mail van VanMoof met het aanbood mijn S3 om te ruilen voor een S5 of A5. Uiteraard tegen bijbetaling. Iemand hier al een inruilaanbod ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-06 16:46
MaZo schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 18:23:
Kreeg net een e-mail van VanMoof met het aanbood mijn S3 om te ruilen voor een S5 of A5. Uiteraard tegen bijbetaling. Iemand hier al een inruilaanbod ontvangen?
Nee? Hoeveel vragen ze om bij te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
HBO88 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 18:30:
[...]

Nee? Hoeveel vragen ze om bij te betalen?
Heb de vragenlijst zelf nog niet ingevuld (ben ook niet geïnteresseerd in een ruil). Dit is nodig om een aanbod te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimondeG
micmulder schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 13:39:
[...]

Update: Vandaag mijn S5 met de elektrische ondersteunings probleem weg gebracht naar het servicepunt in Zwolle. Ze hebben mijn fiets redelijk vlot nagekeken en het issue gevonden. Het bleek dat de kabel die verbonden is met de voorwiel motor los was geraakt in het midden gedeelte van het frame. Waardoor dit kwam of kan gebeuren is mij een raadsel? Misschien door het bevestigen van het voorwiel en te hard getrokken aan de kabel? Of door trillingen?

Gisteren was ik toevallig nog gebeld door VanMoof en de persoon die ik sprak, gaf het bovenstaande al aan dat waarschijnlijk dit het issue is. En dat ze meer gevallen hiervan hebben gehad.

Mijn fiets doet het weer en het was tot nu toe een klein en onschuldig probleem. Alleen de vraag blijft waarom dit is gekomen en of die weer is in de toekomst los kan raken?
Fijn dat het is opgelost. Is ook nog naar het alarm probleem gekeken? Jouw alarm deed het toch ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Bruzski schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 17:42:
@Eddy 6 pack

hoe bevalt jou S3 tot nu toe?
hier nog steeds een ontzettend tevreden S3 rijder :)
Hier ook nog zeer tevreden! (Knock on wood!).

Maarrrr, heb op de Tenways CGO600 gefietst en die reed echt super lekker. 1 versnelling, achterwiel motor, krachtsensor en riem. Echt een fijne fiets, alleen jammer dat ie maar 25 gaat…

Zou een goede vervanger kunnen zijn!

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

MaZo schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 18:23:
Ja ook gehad, was al begonnen met invullen. Nieuwsgierig naar waarde, maar aanvraag afgebroken. Ik wil hierna denk ik geen VM meer.
Single speed met achterwielmotor en riemaandrijving zijn nu mijn prio’s.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ssJTsqcEAecElmtFwMggfqWG8CQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lDCpFLmfo043csB3Hyui0FHJ.jpg?f=fotoalbum_large

Ergens wel bijzonder deze actie, klanten wachten al maanden op hun bestelling, geleverde fietsen zijn nog niet uitontwikkeld en nu gaan ze pro-actief pushen/proppen… 🫣

[ Voor 37% gewijzigd door Eddy 6 pack op 11-01-2023 20:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-06 14:55

Joran

<3 natalee

1200 euro korting zou alsnog 1600 euro bijleggen zijn. Denk dat mijn s3 tweedehands meer oplevert dan dit

Send me your gameboys

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-06 20:09
Joran schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:57:
1200 euro korting zou alsnog 1600 euro bijleggen zijn. Denk dat mijn s3 tweedehands meer oplevert dan dit
S5 kost kaal al 3000 euro, met wat accessoires en POM zit je al snel op 3400, dat zijn toch geen prijzen meer voor een fiets met kinderziektes? Ik blijf lekker op mijn S3 rijden, ben daar nog steeds zeer tevreden over (knock on wood).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micmulder
SimondeG schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 19:48:
[...]

Fijn dat het is opgelost. Is ook nog naar het alarm probleem gekeken? Jouw alarm deed het toch ook niet?
Nee daar is niet naar gekeken. Omdat ze toen in de mail hebben aangegeven dat het met een firmware update gaat komen. Dus dat wacht ik nog maar even af. Firmware versie van de fiets is ook 1.0.0.

Heb jij het alarm issue nog aangekaart bij VanMoof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
MaZo schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 19:30:
[...]
Heb de vragenlijst zelf nog niet ingevuld (ben ook niet geïnteresseerd in een ruil).
Wat willen ze allemaal weten?

Ben wel nieuwsgierig wat ze voor mijn fiets met bijna 13k kilometers zouden geven.
Maar geen e-mail ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

maxnl schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 10:58:
[...]

…..
Even uit m’n hoofd:
Voor-/achternaam
Emailadres
Framenummer
Of je de fiets bij VM hebt gekocht
Km stand
Beschadigingen
Of er momenteel issues met de fiets
3 foto’s (links, rechts en midden bovenaf) uploaden

En daarna een disclaimer en verbintenis blabla, toen ben ik afgehaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-06 17:23
Voor degene die rond rijden met schakelproblemen en liever niet manueel schakelen, ik heb zelf goede ervaringen met het fietsen met mijn eigen schakelsetting. Ik heb 'm een paar km/h boven de heuvelachtige setting gezet. Daardoor oefen je een stuk minder druk uit op de pedalen en gaat het veel soepeler. Je trapt immers veel sneller rond voordat er automatisch opgeschakeld wordt.

De 4e versnelling komt er bij mij pas in boven de 40km/h en gebruik die dus zelden. Heeft iemand eenzelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb de schakelinstelling gewoon op de standaard "Vlak" staan op de US mode, maar zo te horen is het misschien verstandiger om preventief op een andere setting te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

[911] schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:08:
…. Heeft iemand eenzelfde ervaring?
Op vlak terrein:
15 km/u 1 —> 2
20 km/u 2 —> 3
38 km/u 3 —> 4 (gebruik ik dus niet meer).

Bij heuvels ed. handmatig en gebruik ik alleen 1 & 2.
Hogere cadans (sneller trappen) vind ik lekkerder fietsen, minder vermoeiend, minder belasting op de knieën en lager batterijverbruik (gevoelsmatig..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
maxnl schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 10:58:
[...]

Ben wel nieuwsgierig wat ze voor mijn fiets met bijna 13k kilometers zouden geven.
Maar geen e-mail ontvangen.
Dit is het formulier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef09031991
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
Iemand die zijn S3 wil weg doen^^ graag PM bij interesse in dit aanbod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SimondeG
micmulder schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 06:45:
[...]

Nee daar is niet naar gekeken. Omdat ze toen in de mail hebben aangegeven dat het met een firmware update gaat komen. Dus dat wacht ik nog maar even af. Firmware versie van de fiets is ook 1.0.0.

Heb jij het alarm issue nog aangekaart bij VanMoof?
Ja, alarm issue aangekaart. Ik ben daarover gebeld. Mogelijk dat firmware update oplossing biedt als de gevoeligheid van de sensor kan worden aangepast. Kans bestaat ook dat er ander probleem is, want zelfs als ik nu heel erg lang en hard schudt gaat het als niet af. Support ticket staat nog open dus men komt er nog bij mij op terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
Aantal kilometers lijkt voor het inruil bedrag niet uit te maken.
(of zou dat juist positief zijn, als het gelukt is om er veel kilometers mee te doen, is het in ieder geval geen maandagmorgen exemplaar. ;) )
Kilometers gereden: Meer dan 2000km
Cosmetische conditie: Weinig tot geen schade
Functionality: Volledig functioneel
Inruilschatting: €1.199

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:46

mphilipp

Romanes eunt domus

Eddy 6 pack schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:06:
Ergens wel bijzonder deze actie, klanten wachten al maanden op hun bestelling, geleverde fietsen zijn nog niet uitontwikkeld en nu gaan ze pro-actief pushen/proppen… 🫣
Je weet tog....Van Moof is een marktetingbedrijf, dus dit is heel logisch. De verkopen vallen blijkbaar tegen. Ik denk dat iedereen inmiddels de kat uit de boom kijkt gezien de ervaringen met de S3. En die waren ook al niet veel beter dan met de S2 Electric, dus VM lijkt geen lerende organisatie.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

mphilipp schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:17:
[...]

Je weet tog....Van Moof is een marktetingbedrijf, dus dit is heel logisch. De verkopen vallen blijkbaar tegen. Ik denk dat iedereen inmiddels de kat uit de boom kijkt gezien de ervaringen met de S3. En die waren ook al niet veel beter dan met de S2 Electric, dus VM lijkt geen lerende organisatie.
Mee eens, maar op zich geen slechte actie om bestaande 3 rijders een bod te doen. Het zou alleen net zijn, om diegene die grote problemen met hun model 3 hebben (gehad) een aanzienelijk beter bod te doen.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

litebyte schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 13:00:
[...]
Mee eens, maar op zich geen slechte actie om bestaande 3 rijders een bod te doen. Het zou alleen net zijn, om diegene die grote problemen met hun model 3 hebben (gehad) een aanzienelijk beter bod te doen.
Geen slechte actie? Ze kunnen hun geld beter uitgeven aan het verbeteren van het productieproces en/of het ontwerp ipv een product dat nog niet goed functioneert te verkopen.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
“De laatste S3 & X3's zijn beschikbaar zolang de voorraad strekt. Koop nu om € 500 te besparen met code SAVE500”

Voor wie nog een S3 of X3 wil aanschaffen…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
Eddy 6 pack schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:03:
[...]

Hier ook nog zeer tevreden! (Knock on wood!).

Maarrrr, heb op de Tenways CGO600 gefietst en die reed echt super lekker. 1 versnelling, achterwiel motor, krachtsensor en riem. Echt een fijne fiets, alleen jammer dat ie maar 25 gaat…

Zou een goede vervanger kunnen zijn!
deze is ook niet verkeerd
https://lekkerbikes.com/n...zW9Q4671iw1UaAn6BEALw_wcB

of anders de nieuwe mokumo polder :)
https://mokumono.com/mokumono-polder/

[ Voor 6% gewijzigd door Bruzski op 13-01-2023 18:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
Jan Driebeen schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 21:05:
[...]

S5 kost kaal al 3000 euro, met wat accessoires en POM zit je al snel op 3400, dat zijn toch geen prijzen meer voor een fiets met kinderziektes? Ik blijf lekker op mijn S3 rijden, ben daar nog steeds zeer tevreden over (knock on wood).
Ik vond de S5 helemaal niet lekker zitten, de zithouding lijkt wel korter te zijn tov het stuur, ik blijf voorlopig bij mijn S3, rijdt nog prima :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bincvburen
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10-06 16:16
dragonzzzz schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 12:09:
Even een upgrade gedaan. Wat een verschil met de originele remschijven + blokken! En geen gepiep meer!
Je hebt me geïnspireerd: ik heb ze direct besteld en erop gezet en er piept of kraakt niks meer. Fantastisch met die gaatjes erin! Achterwiel was een beetje gepriegel, maar met de video op YouTube van VanMoof ging het allemaal prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Jan Driebeen schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 13:43:
“De laatste S3 & X3's zijn beschikbaar zolang de voorraad strekt. Koop nu om € 500 te besparen met code SAVE500”

Voor wie nog een S3 of X3 wil aanschaffen…
Het eerste wat ik dacht toen ik dit op hun Twitter las was… refurbished?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
MaZo schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:58:
De geweldige service van VanMoof heeft het nieuws weer gehaald.

Edit: al gepost zie ik. Vreemd dat het artikel in het Parool hetzelfde lijkt als die van de Stentor.
Nog meer “reclame” voor VanMoof in het Parool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Nu online

litebyte

MaZo schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 10:09:
[...]
Nog meer “reclame” voor VanMoof in het Parool.
Ze zijn wel de 'dpg' schade van een aantal weken geleden aan het downplayen...zo stond r recent in de dpg..."Niet alleen VM electrische fietsen hebben problemen" en wat jubel verhalen van gebruikers. Zoals ik eerder schreef mogelijk had een van de redacteuren daarvoor zo genoeg van z'n defecte VM en was er een gecoordineerde anti-VM campagne :) Diverse dpg 'waarheidsmedia' schreven de fiets de grond in, Youp van 't Hek deed ook nog even z'n column plasje over de fiets.

Nu zal VM of de geldschieters achter VM wel geklaagd hebben en vindt er een herstel campagne plaats. DPG-Parool probeert inmiddels het imago van 'onafhankelijk' een beetje hoog te houden.

Het geeft de triestheid van de huidige 'betrouwbare' media in Nederland weer. Dit soort gecoordineerdheid gebeurt niet alleen met fietsen maar ook mbt politieke onderwerpen zoals vuurwerk veel journalisten zijn tegenwoordig (in)direct copyrighters van machtige (martk)partijen.

[ Voor 9% gewijzigd door litebyte op 14-01-2023 12:57 ]

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte
  • Nu online

litebyte

Mokumono zit ik ook naar te kijken, misschien na verkoop van de S3. Het is overigens ook geen Chinees-Taiwanese fiets zoals VM, maar een vrijwel geheel in NEUderland gemaakte fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulio030
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 01-03 09:21
Ik heb het forum doorgespit maar kan het antwoord niet vinden, ik heb een S3 (en een A5 in bestelling) maar wil de kabel tussen de oplader en mijn fiets verlengen. Ik heb 2 kabels besteld, dc plug m - dc plug v van 5,5x2,1mm en 5,5x2,5mm maar die passen beide niet. Kan nergens vinden wie, en via welk bedrijf de juiste kabel te leveren is. De S3 staat buiten en kom er via de brievenbus niet bij 🥲 met de kabel als de adapter zelf binnen blijft (droog enzo). Ben zeer benieuwd wie me kan helpen. Dank alvast

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• oscarwashere
Het is nu zelfs Geenstijl opgevallen dat het Parool lekker bezig is:

Parool opent nieuw front tegen VanMoof
https://www.geenstijl.nl/5168744/kies-je-strijd/

Fijn dat wij VanMoofers nu ook ons eigen zondebok kunnen hebben: het Parool. Ha-ha!

[ Voor 20% gewijzigd door oscarwashere op 15-01-2023 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Nu online

litebyte

oscarwashere schreef op zondag 15 januari 2023 @ 12:38:
Het is nu zelfs Geenstijl opgevallen dat het Parool lekker bezig is:

Parool opent nieuw front tegen VanMoof
https://www.geenstijl.nl/5168744/kies-je-strijd/

Fijn dat wij VanMoofers nu ook ons eigen zondebok kunnen hebben: het Parool. Ha-ha!
:*)

...oh dear, werkelijk het afval van de dpg media (ook wel bekend als het AD) heeft zich inmiddels ook in de 'discussie' geworpen met de bekende clickbait kop; "Dit is waarom...." (premium.. _/-\o_ )

https://www.ad.nl/binnenl...k-heb-meer-geld~a4d20c96/

Het wachten is nu op nu.nl....

[ Voor 33% gewijzigd door litebyte op 15-01-2023 18:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
litebyte schreef op zondag 15 januari 2023 @ 17:17:
[...]

:*)

...oh dear, werkelijk het afval van de dpg media (ook wel bekend als het AD) heeft zich inmiddels ook in de 'discussie' geworpen met de bekende clickbait kop; "Dit is waarom...." (premium.. _/-\o_ )

https://www.ad.nl/binnenl...k-heb-meer-geld~a4d20c96/

Het wachten is nu op nu.nl....
Het is ook exact hetzelfde artikel, lekker makkelijk.
https://www.parool.nl/ams...%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Paulio030 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 15:04:
Ik heb het forum doorgespit maar kan het antwoord niet vinden, ik heb een S3 (en een A5 in bestelling) maar wil de kabel tussen de oplader en mijn fiets verlengen. Ik heb 2 kabels besteld, dc plug m - dc plug v van 5,5x2,1mm en 5,5x2,5mm maar die passen beide niet. Kan nergens vinden wie, en via welk bedrijf de juiste kabel te leveren is. De S3 staat buiten en kom er via de brievenbus niet bij 🥲 met de kabel als de adapter zelf binnen blijft (droog enzo). Ben zeer benieuwd wie me kan helpen. Dank alvast
Heb het even met schuifmaat opgemeten, het is 6,0 x 4,4mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EasyC
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 10-06 00:19
Ik ben wel klaar met de S3. Met VanMoof als geheel trouwens.
Die S3 van mij zit inmiddels een gewone bel op want het geluid doet het al maanden niet meer. Ik zit nog op 1.7.6 en heb geen zin in de update als ik 'm naar VanMoof breng.

Liever zou ik 'm verkopen. Komt niet echt warm aanbevolen ;-) maar wellicht heeft iemand er belangstelling voor. PM me maar!

[quote]Bruzski schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 17:56:
[...]

Deze heb ik ook op het oog - maar dan eerder de Amsterdam GT - met Enviolo, Bafang motor, aandrijfriem etc. Wel ietsjes duurder dan de de S3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-06 17:23
EasyC schreef op maandag 16 januari 2023 @ 15:18:
Ik zit nog op 1.7.6 en heb geen zin in de update als ik 'm naar VanMoof breng.
Een tijd terug ben ik met twee fietsen meermaals langsgegaan en nooit is ie geupdate naar een laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Die S3 van mij zit inmiddels een gewone bel op want het geluid doet het al maanden niet meer. Ik zit nog op 1.7.6 en heb geen zin in de update als ik 'm naar VanMoof breng.

Liever zou ik 'm verkopen. Komt niet echt warm aanbevolen ;-) maar wellicht heeft iemand er belangstelling voor. PM me maar!

[quote]Bruzski schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 17:56:
[...]

Deze heb ik ook op het oog - maar dan eerder de Amsterdam GT - met Enviolo, Bafang motor, aandrijfriem etc. Wel ietsjes duurder dan de de S3.
Mooie strakke fiets, zeker ook een alternatief voor de Tenways CGO600.
Alleen die remkabels vind ik bij beiden oerlelijk en zijn in een fietsenstalling binnen no-time aan flarden gerukt vrees ik…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Voor het eerst dat ik de fiets heb, heb ik een probleem. Daarnet, na redelijk lang stil te hebben gestaan, ineens error 44. De hulp zegt niet veel meer dan 'controleer de eshifter kabel' (zonder uitleg welke kabel dat überhaupt is) en dan staat er dat ik de fiets aan en uit moet zetten. Uiteraard zonder succes.

Is er een kans dat de firmware update dit gaat oplossen? Want nu heb ik nog de 'verboden' stand, die wil ik niet kwijt.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
miicker schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 15:00:
Voor het eerst dat ik de fiets heb, heb ik een probleem. Daarnet, na redelijk lang stil te hebben gestaan, ineens error 44. De hulp zegt niet veel meer dan 'controleer de eshifter kabel' (zonder uitleg welke kabel dat überhaupt is) en dan staat er dat ik de fiets aan en uit moet zetten. Uiteraard zonder succes.

Is er een kans dat de firmware update dit gaat oplossen? Want nu heb ik nog de 'verboden' stand, die wil ik niet kwijt.
al geprobeerd de fiets te resetten? knopje lang ingedrukt houden. Dan raak je die stand ook niet kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
HBO88 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 15:50:
[...]

al geprobeerd de fiets te resetten? knopje lang ingedrukt houden. Dan raak je die stand ook niet kwijt.
Nee nog niet, ga ik straks proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-06 21:43
miicker schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 15:00:
.... De hulp zegt niet veel meer dan 'controleer de eshifter kabel' (zonder uitleg welke kabel dat überhaupt is)....
Heb je kabel connectie al gecontroleerd? Zie deze video (start bij uitleg hoe kabel te checken)

Sta nu zelf bij repair punt, ook vanwege error 44. Nieuwe eshifter lost het hopelijk op

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Maar dan ben jij het probleem en niet Van Moof. Je hebt de kans om 'm te laten repareren, maar dat wil je niet. Dan kun je VM niet meer verantwoordelijk houden natuurlijk.

Ik snap wel waarom je dat doet, maar of dat kleine beetje sneller fietsen nou het waard is om je dagelijks kapot te ergeren aan dat ding...ik zou 'm gewoon laten fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyC
mphilipp schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 17:09:
[...]

Maar dan ben jij het probleem en niet Van Moof. Je hebt de kans om 'm te laten repareren, maar dat wil je niet. Dan kun je VM niet meer verantwoordelijk houden natuurlijk.

Ik snap wel waarom je dat doet, maar of dat kleine beetje sneller fietsen nou het waard is om je dagelijks kapot te ergeren aan dat ding...ik zou 'm gewoon laten fixen.
Geen geluid vind ik niet zo’n probleem hoor. Bel heb ik nu, rest van geluiden zijn vooral irritant na een tijdje…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
EasyC schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 19:40:
[...]

Geen geluid vind ik niet zo’n probleem hoor. Bel heb ik nu, rest van geluiden zijn vooral irritant na een tijdje…
Welke geluiden vind je irritant na een tijdje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

EasyC schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 19:40:
[...]
Waarom klaag je er dan over? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EasyC
Jan Driebeen schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 20:11:
[...]

Welke geluiden vind je irritant na een tijdje?
Ik heb het aan/uit geluid al heel snel uitgezet. Het alarm wordt op den duur ook vrij vervelend met op slot zetten enzo. Die alternatieve bel geluiden zijn één keer leuk, maar niemand reageert er op.
mphilipp schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 20:16:
[...]
Waarom klaag je er dan over? :+
Wat denk je zelf? Een fiets die zó onbetrouwbaar is zat ik niet op te wachten.
Al vaak naar VanMoof geweest, ding weer achterin de auto, wachten...
Heb de S3 mede voor de snelheid gekocht. Woon-werk verkeer gaat via een fietssnelweg en die snelheid scheelt elke dag in tijd. Als 'ie het doet.

En of de duvel er mee speelt: die K* fiets laadt sinds gisteravond niet meer op. Was net in onderhandeling over verkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
Gaat weer lekker in fietsland :/

Stella Fietsen in grote nood
https://www.welingelichte...ietsen-in-grote-nood.html

Nu op zoek o.a nieuw geld, waar heb ik dit eerder gehoord :+

[ Voor 17% gewijzigd door Bruzski op 18-01-2023 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
Bijzonder issue: bij het op slot zetten dmv kicklock hoor je geluid van afsluiten maar daarna ook meteen korte klik alsof telefoon contact maakt. Als ik fiets dan van slot haal door met bluetooth te verbinden, schiet kicklock netjes van slot maar valt fiefs meteen uit en blijft alarm af gaan. Moet hem dan met unlock code via knop op stuur alsnog van slot halen. Lijkt wel of het software matig ergens blijft "hangen".

Nieuw kicklock gekregen bij service hub en dat leek te werken maar helaas, dat mocht maar dag duren. Merk ook dat connectie met telefoon laatste week aanzienlijk slechter is geworden. Verder niks gewijzigd qua soft- of hardware. App opnieuw installeren lost ook niks op.

Wordt batterij numero zoveel of iemand nog andere suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Delirius schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 21:35:
Bijzonder issue: bij…

Nieuw kicklock gekregen bij service hub en dat leek te werken maar helaas, dat mocht maar dag duren. Merk ook dat connectie met telefoon laatste week aanzienlijk slechter is geworden. Verder niks gewijzigd qua soft- of hardware. App opnieuw installeren lost ook niks op.

Misschien een poging wagen met een andere mobiel? Dan kan je uitsluiten dat het aan de Bluetooth van je eigen mobiel ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Delirius schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 21:35:
Bijzonder issue: bij het op slot zetten dmv kicklock hoor je geluid van afsluiten maar daarna ook meteen korte klik alsof telefoon contact maakt. Als ik fiets dan van slot haal door met bluetooth te verbinden, schiet kicklock netjes van slot maar valt fiefs meteen uit en blijft alarm af gaan. Moet hem dan met unlock code via knop op stuur alsnog van slot halen. Lijkt wel of het software matig ergens blijft "hangen".

Misschien een stomme vraag, maar rol je de fiets wel van zijn plek na het ontgrendelen van de kicklock? Anders schiet hij inderdaad vanzelf weer op slot na 5 seconden. Je kan de fiets dus wel ontgrendelen met de telefoon, maar je moet hem daarna altijd nog het wiel draaien wil hij echt van het slot gaan.

Kan ook zijn dat dit erg logisch voor je klinkt en je dit al deed hoor, maar hoe ik het begrijp reageert het slot alsof hij niet 'helemaal' is ontgrendeld en daardoor weer vergrendeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
oscarwashere schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 13:33:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar rol je de fiets wel van zijn plek na het ontgrendelen van de kicklock? Anders schiet hij inderdaad vanzelf weer op slot na 5 seconden. Je kan de fiets dus wel ontgrendelen met de telefoon, maar je moet hem daarna altijd nog het wiel draaien wil hij echt van het slot gaan.

Kan ook zijn dat dit erg logisch voor je klinkt en je dit al deed hoor, maar hoe ik het begrijp reageert het slot alsof hij niet 'helemaal' is ontgrendeld en daardoor weer vergrendeld.
Snap je vraag en het slot springt daadwerkelijk open en ook op display komt unlock bevestiging. Alleen daarna valt fiets soort van uit. Kan dan ook gewoon weglopen met fiets zonder blokkade op achterwiel maar alarm gaat alsnog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delirius
Jan Driebeen schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:01:
[...]

Misschien een poging wagen met een andere mobiel? Dan kan je uitsluiten dat het aan de Bluetooth van je eigen mobiel ligt.
Dat is een goeie, die ga ik eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-06 15:46
Iemand die weet hoe het zit met reparaties als je een Vanmoof aanschaft via het abonnement plan? Stel de fiets is 2 a 3 weken weg?

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roo
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Roo

He knows, you know

Ik heb een S3 vanaf het begin (pre-order), op mijn eerste fiets ruim 8500km gefietst. Tijdens een onderhoudsbeurt van VM is de fiets na 2 jaar kapot gegaan. Paar maanden (!) op een leenfiets gereden, daarna een hele nieuwe S3 gekregen. Ook deze weer altijd keurig in onderhoud gehad (want ik heb PoM Maintenance), laatste beurt was begin december. Ook op deze fiets staat zo rond de 8000km op de teller trouwens.

Een week later viel de motor uit (errors 19, 20 en 44). Zucht. Maand(!) moeten wachten op een afspraak (Utrecht) maar goed. Vorige week is de fiets gerepareerd (nieuwe controller, nieuwe accu), opgehaald en na 5 km weer hetzelfde probleem. Direct terug gebracht, fiets wordt nu met prio helemaal nagekeken. Gisteren de fiets weer opgehaald (bekabeling vervangen, ketting vervangen), ik rij naar huis en na ong. 15km weer stuk! Errors 17, 19, 20, 22 en 44 in willekeurige volgorde.

Vandaag dus weer langs geweest in Utrecht, mijn teleurstelling was duidelijk. De fiets gaat niet meer gerepareerd worden, ik word maandag gebeld door een manager met een aanbod... ben dus heel benieuwd of ze een nieuwe S3 aanbieden of een gebruikt model.

Maar ik aarzel ook nog of ik zal onderhandelen over een nieuwe S5 tegen bijbetaling. Ik lees een issue met het alarm, dat zal wel opgelost worden. Ben op zich wel klaar met de S3. Maar ja. Wat zouden jullie doen? Wat zou een acceptabele meerprijs zijn voor een S5 als vervanging voor mijn S3 (nog net onder garantie)?

Thank God for the Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10:29
De oplader van mijn S3 is gisteren gestolen in de fietsenstalling. Dat is flink balen. Zeker nu ik zie dat deze opladers €110 kosten bij VM op de website.

Mijn buurman heeft een S2 oplader die ik kan gebruiken en hij vertelde dat ik ook bij Amazon of Bol.com een universele lader kan kopen voor ca €25. Ik ben wat huiverig om de stekker van de S2 lader in mijn S3 fiets te proberen.

Weet iemand hier of ik mijn S3 ook met een S2 lader of met een andere universele lader kan voorzien van nieuwe electronen?

[ Voor 10% gewijzigd door TeslaNerd op 22-01-2023 11:34 ]

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HR 36/30 met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulio030
Ik heb een S3 waar ik met veel plezier op rij, deze deel ik ook met mijn 2 zoon’s via de Vanmoof app. Nu heb ik de Moofer app gekocht zodat ik de snelheid aan kan passen (32 is wel fijn 😊). Kunnen mijn kinderen dan de Vanmoof app blijven gebruiken? Moeten die ook de Moofer gaan gebruiken? Wat is werkbaar en handig? Dank alvast voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Nou ik krijg een nieuwe eshifter thuisgestuurd. Ben zeer benieuwd of dit mijn probleem gaat verhelpen, aangezien de fiets ook random andere kuren heeft, als ik de fiets van het slot haal dan gaat het slot er af, kan ik fietsen, maar gaat wel het alarm af, dan moet ik vaak nog een paar keer op de unlock knop drukken, of nog een keer de fiets op slot zetten en er weer af halen om dat op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-06 09:49
Paulio030 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 12:58:
Ik heb een S3 waar ik met veel plezier op rij, deze deel ik ook met mijn 2 zoon’s via de Vanmoof app. Nu heb ik de Moofer app gekocht zodat ik de snelheid aan kan passen (32 is wel fijn 😊). Kunnen mijn kinderen dan de Vanmoof app blijven gebruiken? Moeten die ook de Moofer gaan gebruiken? Wat is werkbaar en handig? Dank alvast voor de hulp
Per device kun je op 1 app tegelijk ingelogd zijn, dus Moofer op de 1 en vM app op de ander is geen issue, dat is precies zoals ik het nu doe (Moofer op de tablet, alleen voor tweaking, vM op smartphone voor "normaal gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulio030
HAWK Wizard schreef op zondag 22 januari 2023 @ 19:07:
[...]

Per device kun je op 1 app tegelijk ingelogd zijn, dus Moofer op de 1 en vM app op de ander is geen issue, dat is precies zoals ik het nu doe (Moofer op de tablet, alleen voor tweaking, vM op smartphone voor "normaal gebruik).
Super, heel erg bedankt voor je reactie! Denk dat ik hetzelfde ga doen. Moofer op de iPad en de vM op de iPhones van de gebruikers. Fijne avond nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:59
De teller van mijn S3 staat nu op zo'n 6000km in de app, maar mijn gevoel is dat ik al een stukkie verder ben. In ieder geval ben ik toe aan een nieuw setje remmen (ik heb al eerder voor andere schijven, blokjes en olie gezorgd maar deze schijven roesten..). Welke basisschijf van BBB/Shimano/#bekendmerk kan ik het beste pakken voor achter? Ik heb spijt van mijn Amazon-aankoop.

Ook heeft mijn ketting het zwaar te verduren (gehad) met commutes door de regen en toen 2 weken stilstand rond de kerst. Uberhaupt is de kettingkast een flink schraap-festijn dus ik denk er aan deze volledig te vervangen of te verwijderen. Ik heb nog geen goede aftermarket-oplossingen gezien (behalve een Veer, maar 400+€ vind ik wel weer flink). Wat doen jullie hieraan? :-)

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:21
Bruzski schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 13:46:
Gaat weer lekker in fietsland :/

Stella Fietsen in grote nood
https://www.welingelichte...ietsen-in-grote-nood.html

Nu op zoek o.a nieuw geld, waar heb ik dit eerder gehoord :+
Zie hier: https://fd.nl/bedrijfslev...-gevarenzone-xva3ca2d6BdT

Aandeelhouders moeten bijstorten om de continuïteit te garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:51

DjVe

Hatsaflats!

stevenP schreef op zondag 22 januari 2023 @ 21:48:
De teller van mijn S3 staat nu op zo'n 6000km in de app, maar mijn gevoel is dat ik al een stukkie verder ben. In ieder geval ben ik toe aan een nieuw setje remmen (ik heb al eerder voor andere schijven, blokjes en olie gezorgd maar deze schijven roesten..). Welke basisschijf van BBB/Shimano/#bekendmerk kan ik het beste pakken voor achter? Ik heb spijt van mijn Amazon-aankoop.

Ook heeft mijn ketting het zwaar te verduren (gehad) met commutes door de regen en toen 2 weken stilstand rond de kerst. Uberhaupt is de kettingkast een flink schraap-festijn dus ik denk er aan deze volledig te vervangen of te verwijderen. Ik heb nog geen goede aftermarket-oplossingen gezien (behalve een Veer, maar 400+€ vind ik wel weer flink). Wat doen jullie hieraan? :-)
Schijf voor: https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp
Schijf achter: https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp
Ketting (wel kettingpons voor nodig) https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp
Remmen (zijn 1 op 1 over te zetten met bestaande leidingen en olijfjes): https://amzn.eu/d/6w8I01d

Je moet alleen wel even bleeden na het vervangen, maar dat is makkelijk. De fiets remt dan echt veel beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

wibblemoo schreef op zondag 22 januari 2023 @ 23:36:
[...]

Zie hier: https://fd.nl/bedrijfslev...-gevarenzone-xva3ca2d6BdT

Aandeelhouders moeten bijstorten om de continuïteit te garanderen.
Als ze na faillissement maar wel onderdelen en service blijven verlenen. Of van mijn part over worden genomen door een partij die wél weet hoe je fietsen maakt en bijv. eerst even iets goed test en niet z’n early adaptors als gebruikerstesters inzet. Kun je misschien nog wel één keer flikken ook, mits het daarna dan ook goed is en blijft…

De potentie (mooi uitziende fiets (oké, subjectief) en interessante features zijn aanwezig. En ik weer bijna wel zeker dat wanneer de S3 zonder al die kinderziekten zou zijn en VM dat als, voor ons weliswaar frustrerend, leerproces had gebruikt én de S5 hiervan verschoond was gebleven en een goede start had gehad, VM daar nu wel winst mee had kunnen maken en dat dát effect ook weer positief zou afstralen en meer klanten zou werven. (Sorry voor de lange zin!)
Maar nee, ze blijven f#ckup na f#ckup afleveren. Ook wel knap eigenlijk!😵

Maarja, als als als…

[ Voor 9% gewijzigd door Eddy 6 pack op 23-01-2023 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:59
DjVe schreef op maandag 23 januari 2023 @ 07:05:
[...]

Schijf voor: https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp
Schijf achter: https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp
Ketting (wel kettingpons voor nodig) https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp
Remmen (zijn 1 op 1 over te zetten met bestaande leidingen en olijfjes): https://amzn.eu/d/6w8I01d

Je moet alleen wel even bleeden na het vervangen, maar dat is makkelijk. De fiets remt dan echt veel beter.
Ketting is uiteraard geen probleem, inderdaad een degelijke singlespeed ketting en go. Het ging mij vooral om de kettingkast / bescherming :)

Die Shimano oplossing vind ik wel interessant! Ik zie in het topic dat jij het gehele stuur vervangen hebt, dat gaat mij wat ver, maar zijn er ergens foto's van deze oplossing? En, lukt dan ook om achter ook naar 160mm te krijgen met een raiser? Want dan kan ik namelijk ook reguliere shimano/sram schijven gebruiken.

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Laatst online: 12:42
Eddy 6 pack schreef op maandag 23 januari 2023 @ 10:25:
[...]

Als ze na faillissement maar wel onderdelen en service blijven verlenen. Of van mijn part over worden genomen door een partij die wél weet hoe je fietsen maakt en bijv. eerst even iets goed test en niet z’n early adaptors als gebruikerstesters inzet. Kun je misschien nog wel één keer flikken ook, mits het daarna dan ook goed is en blijft…

De potentie (mooi uitziende fiets (oké, subjectief) en interessante features zijn aanwezig. En ik weer bijna wel zeker dat wanneer de S3 zonder al die kinderziekten zou zijn en VM dat als, voor ons weliswaar frustrerend, leerproces had gebruikt én de S5 hiervan verschoond was gebleven en een goede start had gehad, VM daar nu wel winst mee had kunnen maken en dat dát effect ook weer positief zou afstralen en meer klanten zou werven. (Sorry voor de lange zin!)
Maar nee, ze blijven f#ckup na f#ckup afleveren. Ook wel knap eigenlijk!😵

Maarja, als als als…
Als er een faillissement komt weet je nooit of er nog een partij de cloud in de lucht kan houden en onderdelen leveren... Het ene is zinloos als het andere niet door gaat.

Als ik de reviews op trustpilot lees, dan zijn er nogal wat mensen die hun S5/A5 al betaald hebben en nu maanden wachten. Dat is een bijkomende alarmbel, zeker als ze dan nog in cashproblemen komen. Klinkt eerlijk gezegd niet zo goed.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bruzski
stevenP schreef op maandag 23 januari 2023 @ 10:37:
[...]

Ketting is uiteraard geen probleem, inderdaad een degelijke singlespeed ketting en go. Het ging mij vooral om de kettingkast / bescherming :)

Die Shimano oplossing vind ik wel interessant! Ik zie in het topic dat jij het gehele stuur vervangen hebt, dat gaat mij wat ver, maar zijn er ergens foto's van deze oplossing? En, lukt dan ook om achter ook naar 160mm te krijgen met een raiser? Want dan kan ik namelijk ook reguliere shimano/sram schijven gebruiken.
ik heb het ooit twee jaar geleden zo gedaan! ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Zh2aJHzNTCuz26x-QJWCRBXTMk=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/Fj4dUC5H1nX5QCQL4bDeH6M2.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VbmaNeTjs0mS4o7bsaqOdHpcpJE=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/NkpdRbJ35NVrVxJeH7seIIYj.gif?f=fotoalbum_large

mijn oude xt setup
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/soBMyJ_vjZ_2YDkpj-8YE6NGseI=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/x6lNvml5bAwouEcFCqTVVA5B.webp?f=fotoalbum_large

custom handvaatjes
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hFZwTF0V3cOo72Bjes6_x0D4rBY=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/M2ZFcyZ3RJy72Y2SyUEVbx1n.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HdSqBqE0yYduhuHcOzXU09cHB9E=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/jkGBgIPO17MXYEgI3gmOluF9.gif?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Bruzski op 23-01-2023 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:32
Not

[ Voor 99% gewijzigd door peacelord op 23-01-2023 20:02 . Reden: Reeds bekend ]

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Iedereen heeft het artikel op de frontpage wel gezien. En anders wel op andere nieuwssites. En dat is precies het probleem. Een dergelijk bericht heeft enorm veel bereik en wordt natuurlijk ook gretig gecopy-pastet.

Standaard paragraafje uit reuters of ander persagentschap snel kopiëren, voor de clicks.

Ik geef ze nog een jaar en dan is dit verhaaltje over en uit. En dan heb ik het niet over de eindeloze discussies ivm de werkelijke kwaliteit of gebrek daaraan, en wat daar allemaal van aan is.

Zuiver markt wetmatigheden.

Wie nu op zoek is naar een hippe e-bike en vanmoof intypt om rustig wat op te zoeken over het merk, zal nu zonder uitzondering op deze recente artikelen stuiten. Die denkt wel twee keer na alvorens een fiets te kopen van een merk dat bijna failliet is. Sowieso zal dit ook afstralen op de medewerkers in alle 'experience shops' in alle grote steden (NY, Berlijn, Parijs, ...). Die kiezen ook snel voor een andere job. En dan heb je enkel nog een depressief clubje over.

Het kan snel gaan.

En de periode van het goedkope eindeloze durfkapitaal is ook wel voorbij. Die VC bedrijven weten vaak niet meer wat ze aan moeten met hun miljarden durfkapitaal, maar het zijn ook geen idioten natuurlijk. 14 jaar en nog steeds geen winst. Net als uber en die scooter bedrijfjes ook nooit winst hebben gemaakt. Die scooter bedrijfjes vallen ook nog wel om (bird, lime, ...) voor zover ze dat al niet gedaan hebben. Uber krijgt vast nog wel wat kansen, want eenmaal ze door een bottleneck heen zijn en de enige overblijvers, kunnen ze vast wel cashen zoals amazon dat doet. Maar niemand gaat die moeite doen en blijven pompen in een klein fietsbedrijfje met hippe onbetrouwbare fietsen die al 14 jaar geen cent winst heeft laten zien. De kans om als marktleider uit deze periode te komen is nihil. Er zijn letterlijk honderden e-bike merken.

[ Voor 3% gewijzigd door Amos_x op 23-01-2023 23:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tommie12
Idd, met prijzen rond de 2000€ waren ze meestal ook de goedkoopste, zeker in vergelijking met een degelijke middenmotor fiets.
Maar nu aan 2500€+ heb je de budgetkopers niet meer mee.

De grootste alarmbel vind ik dat mensen die een 5 besteld en betaald hebben hun fiets na maanden niet geleverd krijgen. Dat is bedrog. Ze weten donders goed wanneer die fietsen aan komen, en als je een beetje fatsoen hebt, dan ga je geen geld ontvangen voor je weet dat je binnen 1-2 weken kan leveren.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Adieu S3!

De kogel is door de kerk, ik heb een andere e-bike gekocht en de Vanmoof gaat zeer wrs. weg en in de verkoop.
Ik was al een tijdje aan het rondkijken naar een e bike die ook zonder ondersteuning lekker fietst. Dan kom je bijna automatisch uit bij een, qua gewicht, lichte fiets. Dat was er lange tijd niet echt, de Tenways CGO600 komt in de buurt, maar heeft geen versnellingen. En dat is met ondersteuning aan geen probleem, maar zonder ondersteuning vind ik dat toch niet lekker fietsen.
Aangezien ik fanatiek wielrenner en gravelbiker ben wilde ik een derailleur met wijd bereik cassette. De FM die ook de Tenways verkoopt attendeerde mij op de Trek FX+ 2. Een hybride fiets, licht, verborgen accu, achterwiel motor en derailleur. Na even proeffietsen was ik overtuigd. Ik was begonnen met de ondersteuning compleet uitgeschakeld en dat fietste al zó licht, ongelooflijk. Net een gewone fiets met derailleur. Totaal geen weerstand of zwaar gevoel.

Er zit een kleine (250w) accu in en ik dacht dat dat een nadeel zou zijn, maar hij fietst gewoon al zo licht en soepel zonder ondersteuning dat ik de accu denk ik alleen nodig heb bij vermoeidheid, heuvel op of als ik lui ben.
De ondersteuning is overigens fijn, een achterwiel motor geeft een lekker gevoel en de krachtsensor laat het ook heel natuurlijk voelen. Leuk maar voor mij was het fietsen zonder de ondersteuning bij deze fiets direct doorslaggevend.

Dus, de S3 gaat eruit. Beetje mixed feelings erbij. Ben/was er heel tevreden mee de afgelopen 2 jaar. Betrouwbaar en snel, maar ik maak toch weer de stap (soort van) terug naar een fiets met fysieke, maar lichte, inspanning en ook met de mogelijkheid toch ondersteuning te krijgen. De tijd zal leren of het de juiste keuze is geweest…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• litebyte
  • Nu online

litebyte

Amos_x schreef op maandag 23 januari 2023 @ 23:37:

Standaard paragraafje uit reuters of ander persagentschap snel kopiëren, voor de clicks.

Zuiver markt wetmatigheden.
Ze hebben de afgelopen 3 jaar (betaald) gebruik kunnen maken van allerlei waardeloze productplug sites en media zoals DPG, Bright en influencers op youtube die de fietsen ondanks bekende problemen omhoog bleven prijzen. Maar als je jaar na jaar slecht blijft presteren op service en kwaliteit dan houdt ook dat een keer op.

Nog steeds regelmatig op straat opmerkingen over hoe mooi de fiets is (S3) maar altijd eerlijk uitgelegd dat het een snowflake is onder de ebikes (uitermate gevoelig) en dat het een leuke fiets is, maar geen goede en dat je geluk moet hebben om een exemplaar te krijgen dat niet te lijden heeft onder allerlei soorten klachten die dan niet worden opgelost.

De hoop is voor alle betrokkenen en fiets eigenaren dat ze (onder druk van investeerders) gaan zoeken naar samenwerking of overname.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
litebyte schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 01:16:
[...]

Ze hebben de afgelopen 3 jaar (betaald) gebruik kunnen maken van allerlei waardeloze productplug sites en media zoals DPG, Bright en influencers op youtube die de fietsen ondanks bekende problemen omhoog bleven prijzen. Maar als je jaar na jaar slecht blijft presteren op service en kwaliteit dan houdt ook dat een keer op.

Nog steeds regelmatig op straat opmerkingen over hoe mooi de fiets is (S3) maar altijd eerlijk uitgelegd dat het een snowflake is onder de ebikes (uitermate gevoelig) en dat het een leuke fiets is, maar geen goede en dat je geluk moet hebben om een exemplaar te krijgen dat niet te lijden heeft onder allerlei soorten klachten die dan niet worden opgelost.

De hoop is voor alle betrokkenen en fiets eigenaren dat ze (onder druk van investeerders) gaan zoeken naar samenwerking of overname.
Ze zitten in een sandwich situatie:

Klanten willen snel een betrouwbare fiets geleverd krijgen die goedkoop is en waar je service voor krijgt. Dat kost geld, en levert op korte termijn niks op.

Investeerders willen snelle groei zien, en liefst een dikke kostenbesparing.

Die 2 dingen zijn niet met elkaar te verzoenen, zeker zo lang ze elke paar maanden met de bedelhand terug naar de investeerders moeten om het verlies aan te zuiveren.

Ik heb het al eerder geschreven, maar voor mij is er een grote alarmbel. Ze verkopen de 5 al, incasseren het geld, maar weten niet wanneer ze die uitleveren. Dat is enorm gevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07:05
TeslaNerd schreef op zondag 22 januari 2023 @ 11:32:
De oplader van mijn S3 is gisteren gestolen in de fietsenstalling. Dat is flink balen. Zeker nu ik zie dat deze opladers €110 kosten bij VM op de website.

Mijn buurman heeft een S2 oplader die ik kan gebruiken en hij vertelde dat ik ook bij Amazon of Bol.com een universele lader kan kopen voor ca €25. Ik ben wat huiverig om de stekker van de S2 lader in mijn S3 fiets te proberen.

Weet iemand hier of ik mijn S3 ook met een S2 lader of met een andere universele lader kan voorzien van nieuwe electronen?
Nee de S2 heeft (handig vanMoof) een ander formaat stekker op de fiets Een universele voor specifiek S3 moet wel kunnen werken denk ik ( bol en Amazon hebben geld terug regeling 30 dgn dus kan het altijd proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06 13:44
Tommie12 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 09:15:
[...]

Ik heb het al eerder geschreven, maar voor mij is er een grote alarmbel. Ze verkopen de 5 al, incasseren het geld, maar weten niet wanneer ze die uitleveren. Dat is enorm gevaarlijk.
Vraagje, dien je het gehele bedrag vooraf te betalen als je een S5 nu koopt ?
Want dat lijkt me inderdaad nogal risicovol, zeker gezien de diverse perikelen van andere Ebike boeren in de problemen.

Verder ben ik wel benieuwd wat het marketing budget is van VanMoof. Want ze adverteren constant op letterlijk alle socmed, en elke keer met (foto)modellen en geen kinderachtig houtje touwtje PR spul.
Vermoeden bestaat namelijk dat daar hun grootste kostenpost zit, groter dan bv R&D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09-06 20:27
DIKKEHENK schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:43:
[...]

Vraagje, dien je het gehele bedrag vooraf te betalen als je een S5 nu koopt ?
Want dat lijkt me inderdaad nogal risicovol, zeker gezien de diverse perikelen van andere Ebike boeren in de problemen.

Verder ben ik wel benieuwd wat het marketing budget is van VanMoof. Want ze adverteren constant op letterlijk alle socmed, en elke keer met (foto)modellen en geen kinderachtig houtje touwtje PR spul.
Vermoeden bestaat namelijk dat daar hun grootste kostenpost zit, groter dan bv R&D.
dat is wel duidelijk ja, dat er weinig naar R&D gaat (of naar service) 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Beste is waarschijnlijk dat ze wel failliet gaan en dat dan een partij met loefde voor fietsen iov liefde voor geld en marketing de boel overneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06 13:44
Johan Bogle schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:46:
[...]
dat is wel duidelijk ja, dat er weinig naar R&D gaat (of naar service) 😂
Nou, ik ben wel bekend met wat 'influencer' handel op oa socmed, dus pietje huppeldepup koopt ali rommel in voor 3 euro, shipping 3 euro, socmed marketing 20 euro, en verkoopt het voor 50.
Dus als men hier maar geld blijft pompen in sec de PR, en je product heeft zoveel mankementen, dan stopt het toch echt een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
DIKKEHENK schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:53:
[...]

Nou, ik ben wel bekend met wat 'influencer' handel op oa socmed, dus pietje huppeldepup koopt ali rommel in voor 3 euro, shipping 3 euro, socmed marketing 20 euro, en verkoopt het voor 50.
Dus als men hier maar geld blijft pompen in sec de PR, en je product heeft zoveel mankementen, dan stopt het toch echt een keer.
Wat nu dus ook gebeurt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Johan Bogle schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:49:
Beste is waarschijnlijk dat ze wel failliet gaan en dat dan een partij met loefde voor fietsen iov liefde voor geld en marketing de boel overneemt.
Die partij moet ook geld verdienen... en dus aantallen verkopen.

En dus moeten ze geld aan marketing spenderen...

Of hoop jij dat de wilde weldoener die bedrijf over neemt die geld pompt en blijft pompen om slechte fietsen tegen een te lage prijs op de markt te zetten en er dan een perfecte service aan vast te hangen?
Een nieuwe betrouwbaar design maken zal makkelijk 2-3 jaar duren, en ondertussen moeten die ingenieurs etc ook betaald worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Eddy 6 pack schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:34:
Adieu S3!

de Tenways CGO600 komt in de buurt, maar heeft geen versnellingen.
Ik vind de tenways ook erg interessant. Ik ga regelmatig eens op de site kijken. Het is inderdaad opnieuw een 'internetfietsje', maar je hebt op zijn minst de keuze tussen twee frame maten. Dat lost toch meteen 1 van de grootste problemen op met dit soort one-siz- fits-all hippe fietsen. Dus dat alleen al is erg in het voordeel van tenways. Verder is de prijs ook eerlijk (niet opgeblazen vanwege te veel marketing), en ziet de package er OK uit. Ze hebben het zich ook niet te moeilijk gemaakt door te hard te willen gaan met de app en allerhande nutteloze features. Goed idee, voor een fiets die weer, wind en misbruik moet overleven.
Aangezien ik fanatiek wielrenner en gravelbiker ben wilde ik een derailleur met wijd bereik cassette. De FM die ook de Tenways verkoopt attendeerde mij op de Trek FX+ 2. Een hybride fiets, licht, verborgen accu, achterwiel motor en derailleur.
Goede vondst. Mijn andere fietsen zijn trek (MTB en FX3 dacht ik). Ik had dus geen idee dat de FX serie tegenwoordig ook als e-bike beschikbaar was. Ik vind persoonlijk de FX serie van trek de perfecte hybride fiets, dus zeker interessant om eens uit te zoeken hoe het zit met de e-bike varianten.

Een e-bike die er uit ziet als een gewone fiets spreekt me toch altijd aan. Het is en blijft gewoon cool, wat denk ik de belangrijkste driver is van het soort e-bike zoals Vanmoof, cowboy, veloretti, etc... Ook al weet ik dat er dan vaak een compromis aan verbonden is.

Vraagje, hebben ze je uitgelegd of de batterij kan vervangen worden over vijf jaar bvb? Of is het gewoon gevalletje fiets weg doen als de batterij faalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johan Bogle
Eddy 6 pack schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:34:
De FM die ook de Tenways verkoopt attendeerde mij op de Trek FX+ 2. Een hybride fiets, licht, verborgen accu, achterwiel motor en derailleur. Na even proeffietsen was ik overtuigd. Ik was begonnen met de ondersteuning compleet uitgeschakeld en dat fietste al zó licht, ongelooflijk. Net een gewone fiets met derailleur. Totaal geen weerstand of zwaar gevoel.

Er zit een kleine (250w) accu in en ik dacht dat dat een nadeel zou zijn, maar hij fietst gewoon al zo licht en soepel zonder ondersteuning dat ik de accu denk ik alleen nodig heb bij vermoeidheid, heuvel op of als ik lui ben.
De ondersteuning is overigens fijn, een achterwiel motor geeft een lekker gevoel en de krachtsensor laat het ook heel natuurlijk voelen. Leuk maar voor mij was het fietsen zonder de ondersteuning bij deze fiets direct doorslaggevend.
Mooie fiets die FX 2+ 👍 Zal ook eens een proefrit in proberen te plannen binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Tommie12 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 11:12:
[...]

Die partij moet ook geld verdienen... en dus aantallen verkopen.

En dus moeten ze geld aan marketing spenderen...
Mwah. Partijen als Gazelle doen dat toch een heel pak beter. Betrouwbare goede fietsen en verdienen goed geld (zonder extreme marketing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Johan Bogle schreef op maandag 30 januari 2023 @ 11:38:
[...]
Mwah. Partijen als Gazelle doen dat toch een heel pak beter. Betrouwbare goede fietsen en verdienen goed geld (zonder extreme marketing)
Heel ander business model hé.
Die gunnen marge aan de FM, en die verkoopt de fietsen. (en ze leveren service)
VM gunt die FM niks, geven het dan uit aan M. Zuckerberg, maar die wil natuurlijk geen bandjes pompen of wielen vervangen...

Als je de kostprijs van een VM en een Gazelle zou vergelijken bij de uitgang van de fabriek, dan zal het verschil niet zo gek groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-05 09:55
litebyte schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 22:33:
[...]

Als ik bij een stoplicht sta en iemand vraagt weer aan mij "is dat nu zo'n VanMoof, hoe fietst dat nou, en zijn er echt zoveel problemen mee?" Dan verwijs ik ze na een korte uitleg over de eigen ervaring niet door naar YT (zoals het kanaal van Bright)of meer van dat soort betaalde product pluggende jubel media die elke vorm van betrouwbaarheid over hun bevindingen allang kwijt zijn maar naar Tweakers of eventueel Reddit.

Dan is de hoeveelhedi negatieve ervaringen op Tweakers nog relateif mild te noemen. Goed om toekomstige kopers constant te wijzen op het feit dat je gewoon geluk moet hebben om een goede fiets zonder problemen te kopen. En dat het een troetelfiets is...het enige 'Nederlandse kwaliteit' aan de S3 fiets is de VOC mentaliteit van de eigenaren.

Als VM het einde van het jaar haalt zou mooi zijn, en het gaat natuurlijk om winst (rendement) HillHouse Investment en Norwest Venture Partners zijn geen charitatieve instellingen 8)7
Maar geen andere fiets haalt zo makkelijk de 32 km/u ;)
Dat is natuurlijk het grootste voordeel aan de van Mooff
Pagina: 1 ... 123 ... 144 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.