Als je business gebaseerd is op een illegale situatie... duurt nooit lang.MaStar schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:08:
[...]
Maar geen andere fiets haalt zo makkelijk de 32 km/u
Dat is natuurlijk het grootste voordeel aan de van Mooff
Bingo: Error 6, 17, 19, 20
Alarm (geluid) is super zacht en gaat vaak nog af als al van de kicklock is. Reset helpt niet. Even kijken of ik zo nog naar huis ermee kan fietsen.
Als ik online een repair wil boeken, kan ik pas datums vanaf maart en april kiezen
. Kan je bij alle punten terecht zonder afspraak of was dat alleen de hoofdvestiging?
Alarm (geluid) is super zacht en gaat vaak nog af als al van de kicklock is. Reset helpt niet. Even kijken of ik zo nog naar huis ermee kan fietsen.
Als ik online een repair wil boeken, kan ik pas datums vanaf maart en april kiezen

[Voor 33% gewijzigd door xileS op 30-01-2023 20:30]
Als de fiets werkt wel ja!MaStar schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:08:
[...]

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2
Die is niet zelf eruit te halen om bijv. op te laden, maar wel te vervangen. Zelfde idee/implementatie als VM.Amos_x schreef op maandag 30 januari 2023 @ 11:15:
[...]
Vraagje, hebben ze je uitgelegd of de batterij kan vervangen worden over vijf jaar bvb? Of is het gewoon gevalletje fiets weg doen als de batterij faalt.
Wat beter (mooier) geïmplementeerd is, is de range extender van Hyena (= de fabrikant van de motor/accu/aandrijving). Dat is nl. een accu die eruitziet als een bidon en je er ook ongeveer op die manier op klikt.
En daarmee niet zo’n idiote driehoek met klittenband! Wel een beetje prijzig met €500. Maar ik verwacht die niet nodig te hebben bij een fiets die zo licht fietst.
Dat valt mee, met die Trek FX+ 2 zat ik zonder veel moeite ook op die snelheid. Oke, ik ben wel een wielrenner, dus wellicht wat meer getraind…MaStar schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:08:
[...]
Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio
Wat is dan het grote verschil met de van Mooff qua snelheid? En heb je geen plafond op de FX+?Eddy 6 pack schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 09:59:
[...]
Dat valt mee, met die Trek FX+ 2 zat ik zonder veel moeite ook op die snelheid. Oke, ik ben wel een wielrenner, dus wellicht wat meer getraind…
Nee, niet merkbaar. Het voelt alsof de motor is losgekoppeld van de fiets als je hem niet gebruikt, meer als een gewone fiets met derailleur. En bij de S3 lijkt het alsof die zwaarder gaat trappen zodra de ondersteuning stopt, dat je wordt afgeremd of tegen gehouden en meer trapvermogen moet leveren om je snelheid vast te houden of harder te gaan.MaStar schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 12:35:
[...]
Wat is dan het grote verschil met de van Mooff qua snelheid? En heb je geen plafond op de FX+?
Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio
Interessant. Waar heeft dat mee te maken tov bijvoorbeeld een S3? Waar zit het verschil?Eddy 6 pack schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:35:
[...]
Nee, niet merkbaar. Het voelt alsof de motor is losgekoppeld van de fiets als je hem niet gebruikt, meer als een gewone fiets met derailleur. En bij de S3 lijkt het alsof die zwaarder gaat trappen zodra de ondersteuning stopt, dat je wordt afgeremd of tegen gehouden en meer trapvermogen moet leveren om je snelheid vast te houden of harder te gaan.
Geen idee, maar ik vermoed dat de Hyena achterwiel motor een vrijloop heeft waardoor die losgekoppeld of ontkoppeld kan worden van de naaf en de S3 motor altijd met een mechanische weerstand verbonden blijft aan de naaf. Ben je een beetje bekend met hoe een vrijloop naaf werkt? Kan het even niet beter uitleggen?MaStar schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 17:47:
[...]
Interessant. Waar heeft dat mee te maken tov bijvoorbeeld een S3? Waar zit het verschil?
Een deel zal ongetwijfeld in de aandrijving zitten, naafversnelling versus derailleur. Dit verschil is niet specifiek VM, maar is wel logisch als je naar het model kijkt.Eddy 6 pack schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 21:48:
[...]
Geen idee, maar ik vermoed dat de Hyena achterwiel motor een vrijloop heeft waardoor die losgekoppeld of ontkoppeld kan worden van de naaf en de S3 motor altijd met een mechanische weerstand verbonden blijft aan de naaf. Ben je een beetje bekend met hoe een vrijloop naaf werkt? Kan het even niet beter uitleggen?
Er zit tussen een derailleur en een Nexus 8 al snel 10% verschil. VM heeft geen Nexus 8, maar een SA, waarvan de efficiëntie nog minder is. Dan nog een chainglider wat ook wel een procentje of twee snoept en dan scheelt het al snel 30 watt (als het niet meer is) als je zonder ondersteuning rijdt.
Dan nog wat verlies van de voorwielmotor en de banden (ig Apples of zoals Eddy ze had Supermoto's zijn heel erg stugge trage banden).
Het is uiteindelijk een optelsommetje.
Nog wel een tip voor een ieder met een VM, Continental Urban banden zijn relatief nieuw op de markt en hebben een lage rolweerstand, beter dan de appe's en Supermoto's die hier vaak worden gebruikt. Sowieso heeft Schwalbe op dit moment geen goed alternatief of je betaalt je blauw.
Mijn tip: ik zou een afspraak maken bij een "certified workshop" ipv bij VM. Dan raak je in gesprek met een klein bedrijf dat flexibeler is en waar je afspraken mee kan maken. Ik kon mijn VM direct langs brengen (in Haarlem) en had hem na 2 dagen weer gerepareerd terug met nieuwe accu (en nog dezelfde firmwarexileS schreef op maandag 30 januari 2023 @ 17:58:
Kan je bij alle punten terecht zonder afspraak of was dat alleen de hoofdvestiging?

Thanks. Kwam idd ook al op het idee om 1 certified workshop te bellen, maar die gaf al aan dat ik alleen afspraken via vanmoof kan maken. Ik heb nu een afspraak staan bij een andere certified workshop ergens in maartRuimzicht schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:29:
[...]
Mijn tip: ik zou een afspraak maken bij een "certified workshop" ipv bij VM. Dan raak je in gesprek met een klein bedrijf dat flexibeler is en waar je afspraken mee kan maken. Ik kon mijn VM direct langs brengen (in Haarlem) en had hem na 2 dagen weer gerepareerd terug met nieuwe accu (en nog dezelfde firmware).

Ik heb destijds ook de afspraak via de VM website gemaakt. Ik moest (in overleg met de workshop) een andere error code invullen dan de fiets aangaf om deze workshop te kunnen kiezen, dus beetje om het systeem heen gewerkt. Je moet wrs een beetje geluk hebben met een winkel in de buurt.xileS schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:40:
[...]
Thanks. Kwam idd ook al op het idee om 1 certified workshop te bellen, maar die gaf al aan dat ik alleen afspraken via vanmoof kan maken.
[Voor 6% gewijzigd door Ruimzicht op 01-02-2023 14:59]
waar is die firmware opgeslagen in de Cartridge of ergens anders?
Inmiddels bijna 2 weken verder. De eshifter die volgens de medewerker binnen 2 dagen verzonden zou worden is nog altijd niet binnen. Vandaag weer contact gehad met Van Moof, de eshifter is niet op voorraad, maar zodra die er is wordt die verzonden... Dus nog maar wat langer zonder fiets.miicker schreef op zondag 22 januari 2023 @ 16:08:
Nou ik krijg een nieuwe eshifter thuisgestuurd. Ben zeer benieuwd of dit mijn probleem gaat verhelpen, aangezien de fiets ook random andere kuren heeft, als ik de fiets van het slot haal dan gaat het slot er af, kan ik fietsen, maar gaat wel het alarm af, dan moet ik vaak nog een paar keer op de unlock knop drukken, of nog een keer de fiets op slot zetten en er weer af halen om dat op te lossen.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Ik heb inmiddels na het zoveelste grote probleem (afgelopen jaar heeft die 80 dagen stil gestaan door technische problemen) een bike swap aangeboden gekregen. Nu heb ik de voordrager gedemonteerd, en deze ga ik ook niet meer erop zetten.
Deze is gratis af te halen in Arnhem voor de geïnteresseerde.
Ander punt, weet iemand of ik een volledig nieuwe fiets krijg?
Deze is gratis af te halen in Arnhem voor de geïnteresseerde.
No offense, maar je gaat akkoord met het omruilen van jouw fiets met een andere en je weet niet of het een nieuwe is of 2ehands?SAMDERETRIEVER schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:28:
Ik heb mijn “S3 vervanger” sinds vrijdag en moet zeggen dat ie goed bevalt!
De S3 gaat er tóch níet uit, mijn dochters wilden onze stadsbrommer niet kwijt en ikzelf vind het eigenlijk ook wel prima hem erbij te houden voor de vlugge-haast-op-en-neer-naar-de-stad ritjes!
De S3 gaat er tóch níet uit, mijn dochters wilden onze stadsbrommer niet kwijt en ikzelf vind het eigenlijk ook wel prima hem erbij te houden voor de vlugge-haast-op-en-neer-naar-de-stad ritjes!
Is er al een forum voor jouw S3 vervanger?Eddy 6 pack schreef op maandag 6 februari 2023 @ 18:33:
Ik heb mijn “S3 vervanger” sinds vrijdag en moet zeggen dat ie goed bevalt!
Niet dat ik weet en niet kunnen vinden bij Tweakers.Jan Driebeen schreef op maandag 6 februari 2023 @ 20:58:
[...]
Is er al een forum voor jouw S3 vervanger?
Maar dat laatste zal eerder aan mijn zoek skills liggen…
Gister gelukkig de eshifter ontvangen, vandaag geïnstalleerd en error 44 is gelukkig verleden tijdmiicker schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 17:37:
[...]
Inmiddels bijna 2 weken verder. De eshifter die volgens de medewerker binnen 2 dagen verzonden zou worden is nog altijd niet binnen. Vandaag weer contact gehad met Van Moof, de eshifter is niet op voorraad, maar zodra die er is wordt die verzonden... Dus nog maar wat langer zonder fiets.

Nu heb ik alleen het idee dat mijn ketting meer lawaai maakt in de omhuizing, geen idee of het echt zo is, aangezien ik al een tijd niet gefietst had.
Heel normaal is mijn ervaring. De chainglider (de omhuizing) ligt eigenlijk gewoon op de ketting en hoor je in het begin even en moet nog even inslijten en wordt dan stiller.miicker schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:44:
[...]
….
Nu heb ik alleen het idee dat mijn ketting meer lawaai maakt in de omhuizing, geen idee of het echt zo is, aangezien ik al een tijd niet gefietst had.
Iedere keer dat je de chainglider eraf hebt gehaald of iets aan de ketting hebt gedaan moet dat weer opnieuw omdat de ketting en de glider elkaar dan telkens weer nét op een andere plek raken waar ze nog niet op elkaar zijn ingesleten.
Ah oké, thanks. Is het ook normaal dat ik bij achteruit trappen ook dat geluid hoor en dan ook lichte weerstand voel?Eddy 6 pack schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:12:
[...]
Heel normaal is mijn ervaring. De chainglider (de omhuizing) ligt eigenlijk gewoon op de ketting en hoor je in het begin even en moet nog even inslijten en wordt dan stiller.
Iedere keer dat je de chainglider eraf hebt gehaald of iets aan de ketting hebt gedaan moet dat weer opnieuw omdat de ketting en de glider elkaar dan telkens weer nét op een andere plek raken waar ze nog niet op elkaar zijn ingesleten.
Als die ‘weerstand’ niet meer dan een licht gevoel van schaven of een beetje een stroef maar glijdend gevoel is wel. Als je echt wordt tegengehouden en wat kracht moet zetten in de beweging niet.miicker schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 13:11:
[...]
Ah oké, thanks. Is het ook normaal dat ik bij achteruit trappen ook dat geluid hoor en dan ook lichte weerstand voel?
Zou er even mee fietsen en daarna kijken en voelen of het veranderd is.
[Voor 17% gewijzigd door Eddy 6 pack op 11-02-2023 18:13]
Ik heb een probleempje met mijn Electrified S. Ik heb om te testen of de locatiebepaling nog werkt de fiets als gestolen opgegeven in de app. Dit heb ik bij m’n vorige Vanmoof ook een keer gedaan en ik kreeg toen netjes een mailtje van Vanmoof met de link naar de internetpagina waar je de locatie van je fiets kunt zien. Echter ik kreeg de mail deze keer niet. Ik heb na een dag de app weer aangezet en de app ziet dan je fiets en dan is je fiets ook niet meer als gestolen gemarkeerd in de app of in “mijn Vanmoof” op de homepage.
Nu komt het probleem. Na deze test gaat m’n fiets niet meer aan. Je kunt op de knop drukken onder de bovenbuis maar daar reageert ie niet op. Normaal gaat de ledring draaien en gaat ie aan, nu blijft alles donker, ook het voor en achterlicht. Ik heb via de support chat de link gekregen om de locatie te bekijken en nu blijkt dat m’n fiets de locatie blijft doorgeven. De fiets blijft in de trackingmode staan en kan daarom niet meer aan. Ik heb met de technische medewerker Bram van VanMoof gechat hierover, en nu wil hij dat ik de fiets door een bikedoctor laat nakijken. Ik heb echter het idee dat er iets mis is met de server van Vanmoof die de fiets weer uit de trackingmode moet halen, maar daar krijg ik niet echt duidelijk antwoord op. Ik heb overigens ook de reset met de usb kabel gedaan en zelfs de accu van de smartunit even losgesoldeerd voor een volledige reset, echter niks helpt.
Wie heeft hier ervaring mee of heeft een tip voor mij.
Ps. Ik zie in 1 van de oudere berichten dat bikehunters een sms kunnen sturen naar je fiets. Misschien dat ik de tekst “TrackingOff” kan smssen naar m’n fiets. Alleen hoe kom ik aan het telefoonnummer van de datasimkaart?
Update: Ik heb de simkaart in een oude telefoon gedaan en ik ontving meteen een paar sms-jes van telefoonnummer 310000202 (waarschijnlijk de server van vanmoof) met de tekst #14e20da7*TrackingON en als ik de fiets als gevonden meld dan krijg ik geen sms met de tekst trackingOff.
Nog een update: eindelijk met een VanMoof medewerker gechat die er wel verstand heeft. Hij heeft een TrackingOff smsje naar m’n fiets gestuurd en nu is ie weer wakker. Tip: geef je fiets alleen als gestolen op als het echt nodig is want de VanMoof server werkt op dit moment niet lekker en je krijgt dus alleen het bericht die je fiets in “stolen mode” zet en niet het bericht om de fiets weer wakker te maken.
Nu komt het probleem. Na deze test gaat m’n fiets niet meer aan. Je kunt op de knop drukken onder de bovenbuis maar daar reageert ie niet op. Normaal gaat de ledring draaien en gaat ie aan, nu blijft alles donker, ook het voor en achterlicht. Ik heb via de support chat de link gekregen om de locatie te bekijken en nu blijkt dat m’n fiets de locatie blijft doorgeven. De fiets blijft in de trackingmode staan en kan daarom niet meer aan. Ik heb met de technische medewerker Bram van VanMoof gechat hierover, en nu wil hij dat ik de fiets door een bikedoctor laat nakijken. Ik heb echter het idee dat er iets mis is met de server van Vanmoof die de fiets weer uit de trackingmode moet halen, maar daar krijg ik niet echt duidelijk antwoord op. Ik heb overigens ook de reset met de usb kabel gedaan en zelfs de accu van de smartunit even losgesoldeerd voor een volledige reset, echter niks helpt.
Wie heeft hier ervaring mee of heeft een tip voor mij.
Ps. Ik zie in 1 van de oudere berichten dat bikehunters een sms kunnen sturen naar je fiets. Misschien dat ik de tekst “TrackingOff” kan smssen naar m’n fiets. Alleen hoe kom ik aan het telefoonnummer van de datasimkaart?
Update: Ik heb de simkaart in een oude telefoon gedaan en ik ontving meteen een paar sms-jes van telefoonnummer 310000202 (waarschijnlijk de server van vanmoof) met de tekst #14e20da7*TrackingON en als ik de fiets als gevonden meld dan krijg ik geen sms met de tekst trackingOff.
Nog een update: eindelijk met een VanMoof medewerker gechat die er wel verstand heeft. Hij heeft een TrackingOff smsje naar m’n fiets gestuurd en nu is ie weer wakker. Tip: geef je fiets alleen als gestolen op als het echt nodig is want de VanMoof server werkt op dit moment niet lekker en je krijgt dus alleen het bericht die je fiets in “stolen mode” zet en niet het bericht om de fiets weer wakker te maken.
[Voor 23% gewijzigd door woudi op 14-02-2023 10:06]
woudi
Goededag,
Ik wil graag mijn koop van de fiets gaan ontbinden. Inmiddels hierover actief contact met mijn rechtsbijstand. Zijn er meer die deze weg hebben bewandeld? Zelfs een bikeswap levert weer afspraken op die niet nagekomen worden.,
Ik heb overigens nog altijd een gratis voordrager in de aanbieding, wil deze ook verzenden. Zonde om weg te gooien.
Ik wil graag mijn koop van de fiets gaan ontbinden. Inmiddels hierover actief contact met mijn rechtsbijstand. Zijn er meer die deze weg hebben bewandeld? Zelfs een bikeswap levert weer afspraken op die niet nagekomen worden.,
Ik heb overigens nog altijd een gratis voordrager in de aanbieding, wil deze ook verzenden. Zonde om weg te gooien.
[Voor 19% gewijzigd door SAMDERETRIEVER op 14-02-2023 12:47]
PM gestuurd.SAMDERETRIEVER schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:45:
Goededag,
Ook ik heb de handdoek in de ring gegooid. Mijn mooie S3 is verkocht.
Ik heb een Batavus Finez e-go automaat aangeschaft.
Deze is uitgerust met een Enviolo traploze automaat en riem aandrijving. Wow wat fiets dat fijn. Geen mechanisch gehannes meer met schakelen. Zou VanMoof er ook op moeten maken naar mijn mening.
Totaal geen mechanisch geluid meer tijdens het fietsen, geen geratel en geklik meer.
Deed mij wel zeer op de S3 weg te doen maar ik denk dat ik heel snel kan wennen aan de Batavus
Ik ga wel de turbo knop missen denk ik 😉
Deze is uitgerust met een Enviolo traploze automaat en riem aandrijving. Wow wat fiets dat fijn. Geen mechanisch gehannes meer met schakelen. Zou VanMoof er ook op moeten maken naar mijn mening.
Totaal geen mechanisch geluid meer tijdens het fietsen, geen geratel en geklik meer.
Deed mij wel zeer op de S3 weg te doen maar ik denk dat ik heel snel kan wennen aan de Batavus
Ik ga wel de turbo knop missen denk ik 😉
Ik heb een probleem met mijn VanMoof S3. Ik kom niet meer in de back-up ontgrendelingscode modus. Als ik tijdens het opstarten van de fiets in vergrendelde modus zit en ik druk op de linker knop op het stuur dan gaat de bel/toeter af. Iemand een idee hoe dat kan? Dat heeft hij hiervoor nooit gedaan.
Het slot staat er dan op? Dit klinkt als dat je fiets gewoon niet op slot staat.Sunri5e schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 19:01:
Ik heb een probleem met mijn VanMoof S3. Ik kom niet meer in de back-up ontgrendelingscode modus. Als ik tijdens het opstarten van de fiets in vergrendelde modus zit en ik druk op de linker knop op het stuur dan gaat de bel/toeter af. Iemand een idee hoe dat kan? Dat heeft hij hiervoor nooit gedaan.
Hij staat dan wel op slot ja (fysiek dan). Ik denk dat hij zelf denk dat hij niet op slot staat of zo?HBO88 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 19:41:
[...]
Het slot staat er dan op? Dit klinkt als dat je fiets gewoon niet op slot staat.
Precies, want dan werkt de knop als bel. Misschien is het contactje in je schopslot niet helemaal lekker meer.Sunri5e schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 07:34:
[...]
Hij staat dan wel op slot ja (fysiek dan). Ik denk dat hij zelf denk dat hij niet op slot staat of zo?
Kun je daar een beetje mee "rommelen", dus de pin beetje bewegen? wellicht dat hij dan wel weer detecteert dat hij op slot is.
En een reset van de fiets al geprobeerd?
Dan staat hij waarschijnlijk fysiek wel op slot maar digitaal niet.. Probeer hem weer op slot te krijgen door nogmaals tegen de kicklock aan te trappen. Als je hem nu weer probeert te unlocken, til de achterkant op en laat hem weer op de grond vallen voor je het achterwiel draait om het slot te unlocken. Fysiek de knop eruit proberen te trekken wil ook nog wel eens helpen.Sunri5e schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 07:34:
[...]
Hij staat dan wel op slot ja (fysiek dan). Ik denk dat hij zelf denk dat hij niet op slot staat of zo?
Benieuwd wat je ervoor hebt gekregen. Wij zitten te kijken naar een Polder (Mokumono) wel een veel lichtere motor, maar ook een lichtere fiets met een hoog 'less is more' gehalte.Tasz schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:46:
Ook ik heb de handdoek in de ring gegooid. Mijn mooie S3 is verkocht.
cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2
Ik kan je waarschijnlijk met een paar weken meer vertellen. Ik heb vorig jaar een pre-order geplaatst voor de Mokumono Polder en vorige week bericht ontvangen dat die van mij bijna aan de beurt is. Dus het resterende bedrag voldaan en nu wachtende op een telefoontje voor aflevering.litebyte schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 21:20:
[...]
Benieuwd wat je ervoor hebt gekregen. Wij zitten te kijken naar een Polder (Mokumono) wel een veel lichtere motor, maar ook een lichtere fiets met een hoog 'less is more' gehalte.
Tijdens de proefrit merkte ik overigens geen gebrek aan vermogen op heuvel(tje)s en die lekker steile Amsterdamse bruggen. Hoe dat tijdens een flinke storm is moet de praktijk gaan uitwijzen. Maar mijzelf kennende pak ik dan toch de auto

Vanochtend ineens error 17 en 20 op m'n fiets. Resetten hielp niet, en ik zie dat ik voorlopig geen afspraak kan maken voor reparatie. EDIT: Afspraak gepland voor 31 maart in Eindhoven.
Is dit een probleem wat ik eventueel zelf kan oplossen? Of is de accu aan vervanging toe, heb er inmiddels iets meer dan 7000km mee gereden en het is pas de eerste error melding. Dat valt op zich nog niet tegen.
Is dit een probleem wat ik eventueel zelf kan oplossen? Of is de accu aan vervanging toe, heb er inmiddels iets meer dan 7000km mee gereden en het is pas de eerste error melding. Dat valt op zich nog niet tegen.
[Voor 13% gewijzigd door Barryz op 01-03-2023 08:14]
Zou iets met de accu zijn, misschien even vol laden? Als het kan in niet een al te koude omgeving, dus vannacht ergens zonder vorst.Barryz schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 07:21:
Vanochtend ineens error 17 en 20 op m'n fiets. Resetten hielp niet, en ik zie dat ik voorlopig geen afspraak kan maken voor reparatie. EDIT: Afspraak gepland voor 31 maart in Eindhoven.
[quote]oscarwashere schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 21:23:
Uhm....
Niets om je echt ongerust over te maken, ze staan nog niet op deze lijst: https://www.faillissement...erlandse-insolventies/?s=
Uhm....
Niets om je echt ongerust over te maken, ze staan nog niet op deze lijst: https://www.faillissement...erlandse-insolventies/?s=
https://www.vanmoof.com/nl-NL
En vandaag toevallig mijn fiets een paar weken eerder ter reparatie kunnen brengen.
Haha zo ernstig zal het toch niet zijn mag ik hopenChannelmaster schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 21:55:
[quote]oscarwashere schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 21:23:
Uhm....
Ik had hem al volledig opgeladen. Staat in de schuur waar het niet warm is, maar zeker ook niet te koud.oscarwashere schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 19:22:
[...]
Zou iets met de accu zijn, misschien even vol laden? Als het kan in niet een al te koude omgeving, dus vannacht ergens zonder vorst.
Vanochtend deed de fiets helemaal niets meer, volledig dood. Geen connectie, geen reset, helemaal niets. Maandag maar eens contact opnemen, dit kan gewoon niet na pas 2 jaar.
Heb contact gezocht, en kan de fiets morgen al komen brengen in plaats van de 31ste. Scheelt weer.
We gaan het zien wat het probleem is,
[Voor 11% gewijzigd door Barryz op 04-03-2023 12:37]
Ze zijn echt de weg kwijt momenteel.
Ik wacht al 4 weken op een zadel met verwachte verzenddatum van 4 februari!🤣
En de chat(medewerkers) weten en kunnen ook niets. Wat is dit bedrijf afgegleden zeg.
Echt abominabel slecht en 100% klantonvriendelijkheid!
Maarja, de broertjes hebben gefaald maar toch lekker gecashed. Het zal hen dan ook niet meer ene reet intrtesseren.
Het is dat mijn dochters de S3 nog gebruiken anders was ie allang verkocht!
Mijn nieuwe Trek FX+2 bevalt echt 10x beter! Heb er alweer dik 600km mee gefietst, waarvan 70% zonder ondersteuning!
En de chat(medewerkers) weten en kunnen ook niets. Wat is dit bedrijf afgegleden zeg.
Maarja, de broertjes hebben gefaald maar toch lekker gecashed. Het zal hen dan ook niet meer ene reet intrtesseren.
Mijn nieuwe Trek FX+2 bevalt echt 10x beter! Heb er alweer dik 600km mee gefietst, waarvan 70% zonder ondersteuning!
Knap dat je durft toegeven dat VM niet op het goede pad is. Ik denk dat je ze genoeg kansen hebt gegeven.Eddy 6 pack schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 14:01:
Ze zijn echt de weg kwijt momenteel.
Tja, de medaille heeft m.i. altijd 2 zijden….Tommie12 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 14:05:
[...]
Knap dat je durft toegeven dat VM niet op het goede pad is. Ik denk dat je ze genoeg kansen hebt gegeven.
En ze zijn echt continue minder aan het worden, het is/was (helaas) geen tijdelijke dip. Lijkt nu meer af stevenen op een ‘header down the canyon’.
Precies hetzelfde probleem hier. Afgelopen week eerst error codes 17,20 & 6.Barryz schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 12:13:
[...]
Ik had hem al volledig opgeladen. Staat in de schuur waar het niet warm is, maar zeker ook niet te koud.
Vanochtend deed de fiets helemaal niets meer, volledig dood. Geen connectie, geen reset, helemaal niets. Maandag maar eens contact opnemen, dit kan gewoon niet na pas 2 jaar.
Heb contact gezocht, en kan de fiets morgen al komen brengen in plaats van de 31ste. Scheelt weer.
We gaan het zien wat het probleem is,
Eerstvolgende afspraak geboekt op 12 april.
Probeerde vandaag de fiets aan te zetten, helemaal niets. Reset knop doet t niet & via oplader ook helemaal niets. Mijn S3 is ook 2 jaar oud.
Ben benieuwd naar de uitkomt bij jou.
Hi allen,
Heeft iemand ooit meegemaakt dat de bout van het stuur is afgebroken?
Volgens VM ligt het aan het verkeerd monteren van het stuur maar dat vind ik erg kort door de bocht. Ik heb het stuur bij het monteren recht gezet en vervolgens de sleutel vastgedraaid. Laatst merkte ik dat het stuur niet meer recht stond en toen ik het weer wat aan wilde draaien bleek dat de schroef rond bleef draaien en dat de schroef dus gewoon is afgebroken. Echt bizar. Er moet dus een nieuw stuur komen en daar moet ik dus voor betalen volgens VM.
Iemand hier ervaring mee toevallig?
Edit: S3 is pas een paar maanden oud.
Volgens VM ligt het aan het verkeerd monteren van het stuur maar dat vind ik erg kort door de bocht. Ik heb het stuur bij het monteren recht gezet en vervolgens de sleutel vastgedraaid. Laatst merkte ik dat het stuur niet meer recht stond en toen ik het weer wat aan wilde draaien bleek dat de schroef rond bleef draaien en dat de schroef dus gewoon is afgebroken. Echt bizar. Er moet dus een nieuw stuur komen en daar moet ik dus voor betalen volgens VM.
[Voor 3% gewijzigd door modee op 06-03-2023 10:37]
Ja ik afgelopen jaar 2 (outlet) fietsen gekocht waarbij ik de stuur moest monteren. Bij de S3 ging dit prima maar bij de X3 ging het moeizaam en toen brak een schroef af. Naar mijn idee zat alles recht en goed, maar waarschijnlijk zat iets net niet goed waardoor schroef is afgebroken. Ik zal de post even opzoeken.modee schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:34:
Hi allen,
xileS in "Ervaringen met VanMoof S/X/S2/X2/S3/X3/V"
xileS in "Ervaringen met VanMoof S/X/S2/X2/S3/X3/V"
Stuur moest in mijn geval vervangen alsnog vervangen worden, maar ik had al van te voren geklaagd dat ik dat niet terecht vond dat ik dit moest gaan betalen. Uiteindelijk snapten zij mijn punt en mocht het zonder kosten gerepareerd worden. Aangezien ik niet de enige ben waarbij dit gebeurd is, lijkt mij iets in de handleiding toch niet helemaal duidelijk..
Maar goed, onze X3 is gratis gerepareerd met een nieuw stuur, maar ze hebben wel een beetje schade gemaakt bij de handvaten. Deze heb ik maar voor lief genomen.
Als je geluk hebt, hoeft niet eens heel je stuur vervangen te worden en kunnen ze de oude schroef er gewoon uitboren. Bij mij zeiden ze dat dit niet mogelijk was omdat de schroefdraad was beschadigd.
[Voor 29% gewijzigd door xileS op 06-03-2023 11:16]
Thanks voor je reactie. Heb jij toen ook voor een nieuw stuur moeten betalen? Ik heb geen abo bij VM voor reparatie etc.xileS schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:07:
[...]
Ja ik afgelopen jaar 2 (outlet) fietsen gekocht waarbij ik de stuur moest monteren. Bij de S3 ging dit prima maar bij de X3 ging het moeizaam en toen brak een schroef af. Naar mijn idee zat alles recht en goed, maar waarschijnlijk zat iets net niet goed waardoor schroef is afgebroken. Ik zal de post even opzoeken.
T stoort mij gewoon enorm dat ze er automatisch vanuit gaan dat de klant iets fout heeft gedaan.
Nope niks betaald, zie mijn aangepaste reactie hierboven. Ze gingen idd ervan uit dat het mijn fout was, maar ik heb wat gezeurd en ik had de fiets echt nog maar net binnen. En ik had aangegeven dat wellicht de vorige eigenaar het al beschadigd had (want outlet).modee schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:16:
[...]
Thanks voor je reactie. Heb jij toen ook voor ren nieuw stuur moeten betalen? Ik heb geen abo bij VM voor reparatie etc.
T stoort mij gewoon enorm dat ze er automatisch vanuit gaan dat de klant iets fout heeft gedaan.
Ik vraag mij ook af wat VanMoof dan denkt dat jij hier fout had kunnen doen? Volgens mij kan je er niet veel meer mee doen dan gewoon recht zetten en aandraaien?modee schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:16:
[...]
Thanks voor je reactie. Heb jij toen ook voor een nieuw stuur moeten betalen? Ik heb geen abo bij VM voor reparatie etc.
Precies. In mijn geval deed ik ook precies wat in de handleiding stond. Bij S3 ging dit goed, bij de X3 niet. Terwijl ik precies hetzelfde deed.oscarwashere schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:48:
[...]
Ik vraag mij ook af wat VanMoof dan denkt dat jij hier fout had kunnen doen? Volgens mij kan je er niet veel meer mee doen dan gewoon recht zetten en aandraaien?
zeker te veel kracht gebruikt !xileS schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:54:
[...]
Precies. In mijn geval deed ik ook precies wat in de handleiding stond. Bij S3 ging dit goed, bij de X3 niet. Terwijl ik precies hetzelfde deed.
Ja precies ik heb niks bijzonders gedaan en ook geen elektrisch gereedschap gebruikt. Als het zo vaak voorkomt blijkbaar lijkt het mij eerder een designprobleem of slechte kwaliteit schroeven. Schroef is gebroken dus en een deel zit er nog in. Ook nog nooit meegemaakt.oscarwashere schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:48:
[...]
Ik vraag mij ook af wat VanMoof dan denkt dat jij hier fout had kunnen doen? Volgens mij kan je er niet veel meer mee doen dan gewoon recht zetten en aandraaien?
Bij mij ging het een keer ook bijna fout. Schroeven ging niet helemaal lekker. Maar uiteindelijk bleek dat ik de stuur niet goed op de stuurpen had gezet. Er is namelijk een gleuf op de stuurpen via waar je makkelijk kan schroeven. Alleen je moet hier we goed opletten, want je kan je stuur recht hebben ondanks dat de stuurpen niet recht staat als het ware. Zie ook de foto. Maar misschien is dit een ander probleem natuurlijk.modee schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:16:
[...]
Ja precies ik heb niks bijzonders gedaan en ook geen elektrisch gereedschap gebruikt. Als het zo vaak voorkomt blijkbaar lijkt het mij eerder een designprobleem of slechte kwaliteit schroeven. Schroef is gebroken dus en een deel zit er nog in. Ook nog nooit meegemaakt.
Dat zou best kunnen maar dan hadden ze dat ook beter moeten aangeven in de handleiding en dan nog is het vreemd als een bout breekt na 3 maanden paar x per week fietsen.bbtweak schreef op maandag 6 maart 2023 @ 17:45:
[...]
Bij mij ging het een keer ook bijna fout. Schroeven ging niet helemaal lekker. Maar uiteindelijk bleek dat ik de stuur niet goed op de stuurpen had gezet. Er is namelijk een gleuf op de stuurpen via waar je makkelijk kan schroeven. Alleen je moet hier we goed opletten, want je kan je stuur recht hebben ondanks dat de stuurpen niet recht staat als het ware. Zie ook de foto. Maar misschien is dit een ander probleem natuurlijk.
[Afbeelding]
Ik heb een een afgebroken boutje gehad. Aan het begin vast gezet met momentsleutel op 5nm met montagevet op de draad, met succes. Na een jaar losgehaald om de spacers te plaatsen en bij een draaide het kopje meteen los. VanMoof Utrecht heeft dat toen wel gefixt, volgens mij wel iets voor betaald maar vond dat ook weer geen ramp, was 12,50 ofzo, als ik het me goed herinner.modee schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:16:
[...]
Ja precies ik heb niks bijzonders gedaan en ook geen elektrisch gereedschap gebruikt. Als het zo vaak voorkomt blijkbaar lijkt het mij eerder een designprobleem of slechte kwaliteit schroeven. Schroef is gebroken dus en een deel zit er nog in. Ook nog nooit meegemaakt.
Misschien kun je zelf het afgebroken stukje eruit draaien en er een nieuwe weer indraaien. En dan van iets betere kwaliteit!! Heb ik in ieder geval gedaan bij de schroeven van de remklauwen. Die draaien ook in no time dol, gelijk vervangen door RVS exemplaren uit de betere ijzerwinkel!modee schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:16:
[...]
Om het afgebroken stukje eruit te draaien kun je een klein spijkertje met platte kop gebruiken en deze met de kop met secondelijm op een van beide zijden van het draadstukje wat er nog in zit vastlijmen. En eventueel ook even wat kruipolie of WD-40 daarna (anders plakt de lijm misschien niet meer) erop spuiten om het draaien wat soepeler te laten gaan.
Hoef je ook niet terug naar Vanpruts en het geeft 10x beter gevoel het zelf te fixen!
Yes you can!💪🏻
Na weken niet gebruikt te hebben, starte fiets helemaal niet meer op en kon de error codes dus ook niet meer zien.xileS schreef op maandag 30 januari 2023 @ 17:58:
Bingo: Error 6, 17, 19, 20
Als ik online een repair wil boeken, kan ik pas datums vanaf maart en april kiezen. Kan je bij alle punten terecht zonder afspraak of was dat alleen de hoofdvestiging?
Uiteindelijk mijn S3 "eerder" langs kunnen brengen bij een Certified Workshop, maar ik heb een e-mail gekregen dat ze hem daar niet kunnen repareren

Mijn fiets wordt nu verstuurd naar een Service Warehouse en als goed is daar gerepareerd en dan wordt het verzonden naar mijn adres. Ik ben toch benieuwd waarom ze het niet konden repareren. Het zal waarschijnlijk dan niet alleen om een accu probleem gaan.
Ik heb dus precies hetzelfde. Error code 6, 17,19 en 20 en paar dagen daarna doet S3 helemaal niets meer. Mijn reparatie staat in week na Pasen. Heel benieuwd wat dit grapje mij gaat kosten.xileS schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 18:09:
[...]
Na weken niet gebruikt te hebben, starte fiets helemaal niet meer op en kon de error codes dus ook niet meer zien.
Uiteindelijk mijn S3 "eerder" langs kunnen brengen bij een Certified Workshop, maar ik heb een e-mail gekregen dat ze hem daar niet kunnen repareren. Ik dacht dat enkel de accu vervangen moest worden.
Mijn fiets wordt nu verstuurd naar een Service Warehouse en als goed is daar gerepareerd en dan wordt het verzonden naar mijn adres. Ik ben toch benieuwd waarom ze het niet konden repareren. Het zal waarschijnlijk dan niet alleen om een accu probleem gaan.
@xileS , @SilverNL , is de fiets voor jullie een noodzaak/onmisbaar vervoer? Wat doe je dan gedurende weken zonder fiets? Biedt VanMoof een vervangfiets aan?
Ik heb een periode van een fiets gebruik gemaakt voor woon-werk verkeer, en die fiets was gewoon essentieel. Ieder alternatief (OV, wagen) was bijna onbruikbaar toen.
Ik mag er niet aan denken dat ik toen zonder fiets was komen te staan. Gelukkig was het een betrouwbare fiets van een betrouwbare dienst. Indien ik afhankelijk was van een VanMoof, had ik gewoon in een tweede redundante fiets moeten voorzien.
Afspraak na Pasen?
Voor een vrijetijdsfiets misschien nog net aanvaardbaar. Maar voor een forensfiets? 
Ik heb een periode van een fiets gebruik gemaakt voor woon-werk verkeer, en die fiets was gewoon essentieel. Ieder alternatief (OV, wagen) was bijna onbruikbaar toen.
Ik mag er niet aan denken dat ik toen zonder fiets was komen te staan. Gelukkig was het een betrouwbare fiets van een betrouwbare dienst. Indien ik afhankelijk was van een VanMoof, had ik gewoon in een tweede redundante fiets moeten voorzien.
Afspraak na Pasen?

Als het onmisbaar vervoer was, dan had ik het bij mijn oude niet elektrische vanmoof gehouden. Die deed het altijd.
Gelukkig heb ik genoeg mogelijkheden voor vervoer. Regenachtige dagen zoals vandaag pak ik de auto en zo af en toe pak ik de X3 van mijn vrouw.
VanMoof heeft geloof ik maar een beperkt aantal leenfietsen. Vroeger in niet elektrische tijd, kreeg ik die nog mee. Tegenwoordig zijn ze geloof ik zo goed als nooit beschikbaar en afgelopen x bij de certified workshop heb ik niet eens naar gevraagd. Ik ging eigenlijk al vanuit dat het niet mogelijk was.
Gelukkig heb ik genoeg mogelijkheden voor vervoer. Regenachtige dagen zoals vandaag pak ik de auto en zo af en toe pak ik de X3 van mijn vrouw.
VanMoof heeft geloof ik maar een beperkt aantal leenfietsen. Vroeger in niet elektrische tijd, kreeg ik die nog mee. Tegenwoordig zijn ze geloof ik zo goed als nooit beschikbaar en afgelopen x bij de certified workshop heb ik niet eens naar gevraagd. Ik ging eigenlijk al vanuit dat het niet mogelijk was.
[Voor 37% gewijzigd door xileS op 10-03-2023 02:26]
@Amos_x Het is voor mij een luxe object. Heb daarnaast nog een stadsfiets (niet elektrisch). Als het essentieel was geweest voor bijv. Woon-werk, dan had ik wel een uitdaging gehad. Had er dan wrsl 1 geleend bij vrienden/familie of bij de baas aangeklopt voor lease-opties.
Jij wel een afspraak bij een Officiële VanMoof punt gemaakt? Straks krijg jij namelijk hetzelfde probleem dat zo'n Certified Workshop het niet kan maken. Ik ben ook benieuwd of ze niet mijn oplader kwijt raken, want ik werd gebeld of ik die mee kon nemen naar mijn afspraak omdat die van hun allemaal bezet waren ofzo. Aangezien je deze normaal volgens mij nooit moet afgeven.SilverNL schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 21:29:
[...]
Ik heb dus precies hetzelfde. Error code 6, 17,19 en 20 en paar dagen daarna doet S3 helemaal niets meer. Mijn reparatie staat in week na Pasen. Heel benieuwd wat dit grapje mij gaat kosten.
In het algemeen:Amos_x schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 22:23:
@xileS , @SilverNL , is de fiets voor jullie een noodzaak/onmisbaar vervoer? Wat doe je dan gedurende weken zonder fiets?
Een VanMoof is gericht op bezitters die het gebruiken als 'hippe' stadsfiets, dus gebruik voor in de stad...als optie voor OV...dan even Amsterdam als voorbeeld nemend (omdat daar merendeels de auto wel het minst efficient is.)
Met dit in het achterhoofd, moet je als je een VM rijdt altijd een alternatief hebben.
@litebyte Weken zonder fiets, als je 'm nodig hebt, lijkt me geen pretje in elk geval. In de stad kan je inderdaad nog wel met een klassieke fiets uit de voeten. Als je echter een specifiek traject heb, bvb 15km, met een voorkeur voor ondersteund fietsen (bezweet, humeur, betrouwbare tijd, ...) dan ben je echt afhankelijk van een betrouwbare en goed werkende e-bike.
Hoe dan ook, Vanmoof zal binnenkort (of heeft) 40M of zo opgehaald? Wellicht kunnen ze met dat geld het aantal repair centers verhogen en bekwame technicians aannemen
Nee, dat geld zal wel voor de aandeelhouders bedoeld zijn
Hoe dan ook, Vanmoof zal binnenkort (of heeft) 40M of zo opgehaald? Wellicht kunnen ze met dat geld het aantal repair centers verhogen en bekwame technicians aannemen

[Voor 30% gewijzigd door Amos_x op 13-03-2023 08:31]
FTFYAmos_x schreef op maandag 13 maart 2023 @ 08:29:
@litebyte
Nee, dat geld zal wel voor de aandeelhouders schuldeisers, leveranciers en personeel bedoeld zijn
Ze maken verlies, dan kan je geen geld aan aandeelhouders uitdelen...
Zoals Tommy aangeeft, dat zal zijn om waarschijnlijk schuldeisers/achterstallige kosten van te betalen. Als ik 'zo om me heen' vraag (en niet alleen in Nederland) lijkt me de interesse voor de 5 serie stukken en stukken minder, dan dat voor de 3 serie. De terechte kritiek op betrouwbaarheid en slechte levering zal daar absoluut mee te maken hebben. Geen idee hoe ze hun imago gaan repareren...Amos_x schreef op maandag 13 maart 2023 @ 08:29:
@litebyte Weken zonder fiets, als je 'm nodig hebt, lijkt me geen pretje in elk geval. In de stad kan je inderdaad nog wel met een klassieke fiets uit de voeten. Als je echter een specifiek traject heb, bvb 15km, met een voorkeur voor ondersteund fietsen (bezweet, humeur, betrouwbare tijd, ...) dan ben je echt afhankelijk van een betrouwbare en goed werkende e-bike.
ik heb ook geen abbo, ik kreeg toen een compleet stuur met alle toebehoren opgestuurd die ze nog hadden liggen en kreeg een nieuwe achterspatbord tegen een kleine bijbetaling, louter alleen goede ervaringen met VM amsterdam, elke dag met plezier op de fiets naar werkmodee schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:16:
[...]
Thanks voor je reactie. Heb jij toen ook voor een nieuw stuur moeten betalen? Ik heb geen abo bij VM voor reparatie etc.

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | ACC Sim GT Pro ☁ (ICQ 8297373)
Welke vestiging is dat? De vestiging aan de Danzigerbocht doet alleen maar moeilijk in ieder geval. Hij staat daar nu totdat ze hebben uitgezocht of ik er zelf voor moet betalen of dat zij het gratis gaan fixen. Daar zou ik dan een mail over moeten krijgen maar tot nu toe geen reactie.Bruzski schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 00:57:
[...]
ik heb ook geen abbo, ik kreeg toen een compleet stuur met alle toebehoren opgestuurd die ze nog hadden liggen en kreeg een nieuwe achterspatbord tegen een kleine bijbetaling, louter alleen goede ervaringen met VM amsterdam, elke dag met plezier op de fiets naar werk
Ben er wel klaar mee eigenlijk. Als de fiets gefixt is, ga ik die verkopen dus als iemand hier interesse heeft in een 3 maanden oude S3 stuur me een DM 😁
https://vanmoofstores.typeform.com/trade-in-nl
Er is een mogelijkheid om te ruilen voor een S5 of A5 Dark Gray. Max 1.199€ krijg je terug voor je oude fiets zo te lezen.
Er is een mogelijkheid om te ruilen voor een S5 of A5 Dark Gray. Max 1.199€ krijg je terug voor je oude fiets zo te lezen.
Een ronkende S5 review, totdat ‘ie ermee ophield…
https://mtsprout.nl/groei/vanmoof-s5-a5-review
Zo ga ik mijn S3 steeds meer waarderen: Groter frame, functioneel display, handmatig schakelen, US mode, 1000 euro goedkoper en eigenlijk best wel betrouwbaar (klopt op hout en brand kaarsje)
Zo ga ik mijn S3 steeds meer waarderen: Groter frame, functioneel display, handmatig schakelen, US mode, 1000 euro goedkoper en eigenlijk best wel betrouwbaar (klopt op hout en brand kaarsje)
Nou mijn stuur is weer gefixt gelukkig. Uiteindelijk hebben ze de schroef eruit geboord en een nieuwe erin gedaan. Geen nieuw stuur maar hoefde ook niets te betalen.Bruzski schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 00:57:
[...]
ik heb ook geen abbo, ik kreeg toen een compleet stuur met alle toebehoren opgestuurd die ze nog hadden liggen en kreeg een nieuwe achterspatbord tegen een kleine bijbetaling, louter alleen goede ervaringen met VM amsterdam, elke dag met plezier op de fiets naar werk
Dat was bij mij ook een optie wat ze geprobeerd hadden, maar bij mij moesten ze wel de stuur vervangen. Fiets heeft daaraan wat krasjes en schade opgelopen. Verder ook maar niet geklaagd omdat ze niets meer hebben gerekend voor de stuur.modee schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 14:25:
[...]
Nou mijn stuur is weer gefixt gelukkig. Uiteindelijk hebben ze de schroef eruit geboord en een nieuwe erin gedaan. Geen nieuw stuur maar hoefde ook niets te betalen.
S5 & A5 nu via de site in Dark Gray te bestellen.
[Voor 1% gewijzigd door Jan Driebeen op 17-03-2023 18:59. Reden: Typo]
Erg mooi in deze kleur! Zou balen als ik nu al een witte had gehad zeg!Jan Driebeen schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 18:58:
S5 & A5 nu via de site in Dark Gray te bestellen.
Ben al bijna 3 jaar tevreden gebruiker van mijn S3, 1x onder garantie naar service hub geweest, maar goed, mijn S3 staat ook altijd binnen, geen idee wat er gebeurd als ie altijd in de regen buiten staat.......Channelmaster schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 00:16:
Een ronkende S5 review, totdat ‘ie ermee ophield…
Misschien kan vM Bright overnemen, dan hebben ze nog meer invloed op de ronkende reviews aldaar: https://www.emerce.nl/nie...kt-koper-techtitel-bright

Batterij is vervangen, deze was volledig dood. Onder garantie gedaan, dus uiteindelijk heeft het me alleen wat tijd gekost voor het wegbrengen en ophalen.SilverNL schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 23:40:
[...]
Precies hetzelfde probleem hier. Afgelopen week eerst error codes 17,20 & 6.
Eerstvolgende afspraak geboekt op 12 april.
Probeerde vandaag de fiets aan te zetten, helemaal niets. Reset knop doet t niet & via oplader ook helemaal niets. Mijn S3 is ook 2 jaar oud.
Ben benieuwd naar de uitkomt bij jou.
Ik had precies hetzelfde probleem wat jij nu noemt.
Misschien een tip. In eerste instantie had ik een afspraak gemaakt voor de 31ste. Maar na extra contact kon ik toch eerder terecht in Eindhoven.
Al met al prima geholpen, en hij fietst weer goed. Het enige (waar ze ook geen antwoord op kunnen geven) is dat ik het raar blijf vinden dat de batterij na 2 jaar volledig dood was. Aangezien dit probleem hier al vaker is benoemd, is het waarschijnlijk niet het beste wat de markt kan bieden

11 januari een vanmoof X3 besteld.
Die zou uiterlijk 23 februari binnenkomen. Dat werd uiteindelijk 11 maart. Overigens zonder goede updates.
Het slot en de X3 voordrager zouden op 23 feb komen.
Zondag geprobeerd contact te krijgen met van Moof wat overigens sowieso niet meevalt.
Nu krijg ik een email dat de X3 voordrager niet geleverd gaat worden en dat ik mijn geld terug krijg.
Email van Moof :
W have been informed that your order was not shipped yet as the front carrier is, sadly, at the end of its lifecycle and therefore no longer available - apologies about that.
We have now requested the shipment of the Lock Abus and the refund of the Carrier Waitress. You can expect the refund to be visible on your account in a few days.
Additionally, as soon as the Lock order is dispatched, an email with tracking information will be sent to you. For the latest on the delivery, please keep monitoring your MyVanMoof order page.
Last but not least, as we understand you still would like to have your Front Carrier, we would like to recommend you visit one of our stores and see if you have any luck there!
You can check the closest to your surroundings here.
-----
Ik ben niet onder de indruk van hoe dit bedrijf de klant op de hoogte houd.
Die zou uiterlijk 23 februari binnenkomen. Dat werd uiteindelijk 11 maart. Overigens zonder goede updates.
Het slot en de X3 voordrager zouden op 23 feb komen.
Zondag geprobeerd contact te krijgen met van Moof wat overigens sowieso niet meevalt.
Nu krijg ik een email dat de X3 voordrager niet geleverd gaat worden en dat ik mijn geld terug krijg.
Email van Moof :
W have been informed that your order was not shipped yet as the front carrier is, sadly, at the end of its lifecycle and therefore no longer available - apologies about that.
We have now requested the shipment of the Lock Abus and the refund of the Carrier Waitress. You can expect the refund to be visible on your account in a few days.
Additionally, as soon as the Lock order is dispatched, an email with tracking information will be sent to you. For the latest on the delivery, please keep monitoring your MyVanMoof order page.
Last but not least, as we understand you still would like to have your Front Carrier, we would like to recommend you visit one of our stores and see if you have any luck there!
You can check the closest to your surroundings here.
-----
Ik ben niet onder de indruk van hoe dit bedrijf de klant op de hoogte houd.
Ik heb voor mezelf de knoop doorgehakt en ben toch van plan de S3 te koop te zetten.
Wat is nou een reele prijs voor een S3 uit 2021 met find my en 2600 km ‘op de teller’?
Wat is nou een reele prijs voor een S3 uit 2021 met find my en 2600 km ‘op de teller’?
Let op:
Let op! Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
Let op! Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.