Acties:
  • +5Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-05 23:29
Gave theater poster :+

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 14:08
Mijn S3 is nu bijna een jaar oud en sinds vanmorgen maakt de fiets geen geluid meer. De app werkt ook niet meer goed, het lijkt wel alsof de fiets telkens opnieuw met de app verbind. De fiets werkt verder gewoon prima alleen de bel doet het ook niet vanwege het geluidsprobleem. Iemand bekend met dit probleem?

Ik wil eigenlijk geen firmware update doen want dan kan de fiets waarschijnlijk geen 32 meer?

• sloo0683
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14:56
Weet iemand of de handvaten van de S3 hetzelfde zijn als die van de S5? En hetzelfde voor de pedalen?

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:43
ColeJ schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 19:56:
Mijn S3 is nu bijna een jaar oud en sinds vanmorgen maakt de fiets geen geluid meer. De app werkt ook niet meer goed, het lijkt wel alsof de fiets telkens opnieuw met de app verbind. De fiets werkt verder gewoon prima alleen de bel doet het ook niet vanwege het geluidsprobleem. Iemand bekend met dit probleem?

Ik wil eigenlijk geen firmware update doen want dan kan de fiets waarschijnlijk geen 32 meer?
als iets eerst wel werkt en nu opeens niet meer, los je dat niet op met een firmware update.
Er zijn meerdere meldingen geweest van een defecte speaker. zeker als je geen foutmelding hebt verder.
Al geprobeerd om de fiets te resetten met de knop onderop (even 10sec ingedrukt houden)?

[Voor 3% gewijzigd door HBO88 op 05-04-2023 16:39]

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hier een S2 die na 4 jaar opeens compleet de weg kwijt is.
Als je de lader er aan hangt dan lijkt het of de battery helemaal leeg is, 1 knipperend ledje en het laad symbool.
Af en toe gaan alle ledjes aan alsof de battery vol is.
Voor- en achterlicht gaan aan en uit.

Uit het speakertje komen vreemde geluidjes, waaronder duidelijk een soort 'telefoon data geluid'.

Kan er helemaal niets mee. Eerst mogelijke reparatie medio mei... pfffffff.

En toen ik deze fiets kocht dacht ik nog dat het mooie was dat alles met modules werkte. Iets kapot, dan kun je zo de module vervangen.... Dat valt dus zwaar tegen.

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-05 09:20
Gisteren reageerde mijn S5 weer even niet, na de eerst reset nog steeds niet maar ik zag wel een melding via de halorings.

Na de tweede keer een reset werkt het wel weer, heeft iemand een idee wat dit betekend

• zap681
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-05 21:49
Dit heb ik ook dikwijls gehad. Zowel links als rechts op de haloringen 3 ledjes aan. Een 10 sec reset via power button (onder frame) helpt dan.

Ik heb hier geen last meer van. Waarschijnlijk heeft de laatste app update geholpen, mijn fietsfirmware is nog altijd v1.1.10
De auto unlock werkt ook inmiddels. Maar ik heb er nog geen vertrouwen in, morgen kan het weer anders zijn..

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Mijn S3 heeft het inmiddels ook begeven. Fiets is dood en aan de oplader zie ik alleen die doodskop knipperen. Iemand tips?

• jossie67
zap681 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 16:30:
Dit heb ik ook dikwijls gehad. Zowel links als rechts op de haloringen 3 ledjes aan. Een 10 sec reset via power button (onder frame) helpt dan.

Ik heb hier geen last meer van. Waarschijnlijk heeft de laatste app update geholpen, mijn fietsfirmware is nog altijd v1.1.10
De auto unlock werkt ook inmiddels. Maar ik heb er nog geen vertrouwen in, morgen kan het weer anders zijn..
Ik had er al V1.1.10 op zitten, Na dit issue ook niet problemen meer gehad.
Ik heb de vraag ook nog bij VanMoof neer gelegd maar nog steeds geen antwoord.
Als ik meer weet meld ik dat wel even

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-05 12:39

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

HAWK Wizard schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 16:48:
[...]

Misschien kan vM Bright overnemen, dan hebben ze nog meer invloed op de ronkende reviews aldaar: https://www.emerce.nl/nie...kt-koper-techtitel-bright 8)
Werkelijk de meeste waardeloze en onbetrouwbare review (lees product plug) site die er bestaat.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bruzski
Mijn S3 uit sept.2020 staat momenteel op 4300km en gaat nog als de brandweer, het lijkt of de fiets soepeler fietst in de regen, herkend iemand dit? :/

• litebyte

litebyte

Bruzski schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 09:10:
Mijn S3 uit sept.2020 staat momenteel op 4300km en gaat nog als de brandweer, het lijkt of de fiets soepeler fietst in de regen, herkend iemand dit? :/
Ja...en de remmen piepen dan ook niet (op een af en toe overslag in de hoogste versnelling en een harde schakel klak) hier ook (nog) geen grote problemen.

Teveel regen vind m'n bell button niet fijn...en dan gaat de fiets niet aan.

[Voor 13% gewijzigd door litebyte op 07-04-2023 13:43]

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-05 09:07
Ondanks alle toestanden qua levertijd en slechte communicatie :

Afgelopen zaterdag naar vanMoof in amsterdam geweest om te kijken of het voordrager rekje daar wel te krijgen was. Mijn order was geannuleerd namelijk.
Ze hadden dat gewoon liggen, hebben het voor ons erop gezet en ook de kabel bij het voorwiel goed vastgezet.
Prima service en snel geholpen.

• flyingdutchboy
  • Laatst online: 05:12
recensies zijn niet al te goed lees ik. ik werd getriggered door de 700 euro korting op een S3, mogelijk ter compensatie voor een lousy service die je daarna krijgt.
Net weer een proefrit op een Gazelle ultimate C380 gemaakt (met belt en middenmotor) van 4300 euro. Da's een flink verschil met de S3 die nu voor 1800 euro weggaat

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:16
Voor mij was het een no go om bij een probleem gewoon 6 tot 8 weken aan de kant te staan. Nooit weer dus.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:00
flyingdutchboy schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:21:
recensies zijn niet al te goed lees ik. ik werd getriggered door de 700 euro korting op een S3, mogelijk ter compensatie voor een lousy service die je daarna krijgt.
Net weer een proefrit op een Gazelle ultimate C380 gemaakt (met belt en middenmotor) van 4300 euro. Da's een flink verschil met de S3 die nu voor 1800 euro weggaat
Lousy service en onbetrouwbare fiets.

Je maakt wel een vergelijking tussen een goed gebouwde betrouwbare fiets met A componenten en een afgeprijsde overstock fiets die ze waarschijnlijk amper nog aan de straatstenen kwijt raken.

• SilverNL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:34
MaZo schreef op donderdag 6 april 2023 @ 17:18:
Mijn S3 heeft het inmiddels ook begeven. Fiets is dood en aan de oplader zie ik alleen die doodskop knipperen. Iemand tips?
Ik heb hetzelfde gehad. Zijn er bij jou nog wel error codes in de app of op fiets voorbij gekomen? Bij mij nummers 6,17,19 en 20.
Woensdag as gaat mijn fiets ter reparatie langs (eind feb problemen). Wordt 99% zeker vervanging van accu.

• MaZo
  • Niet online
SilverNL schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 08:01:
[...]

Ik heb hetzelfde gehad. Zijn er bij jou nog wel error codes in de app of op fiets voorbij gekomen? Bij mij nummers 6,17,19 en 20.
Woensdag as gaat mijn fiets ter reparatie langs (eind feb problemen). Wordt 99% zeker vervanging van accu.
Nee, heb eerder nooit problemen gehad, maar heb er in 2.5 jaar tijd ook weinig kilometers mee gemaakt. Fiets is dood, zelfs de doodskop verschijnt niet meer als ik hem aan de lader hang. App doet vanzelfsprekend ook niets. Ik woon in Zwitserland en hoop dat ze me gewoon een nieuwe smart cartridge of accu op kunnen sturen (desnoods naar een adres in Nederland), maar ik vrees dat ik hem in Amsterdam langs zal moeten brengen.

[Voor 14% gewijzigd door MaZo op 08-04-2023 10:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-05 09:07
Weet iemand het volgende :

Vriendin heeft een S3 : de fiets locatie in find-my-iphone word niet geupdate. Dus heb ik de fiets verwijderd en opnieuw toe willen voegen. Dat lukt niet. Vervolgens heb ik in de vanmoof app de hele fiets verwijderd en opnieuw toegevoegd.
Als ik nu de fiets wil toevoegen in find-my-iphone zegt de iphone dat het een verloren-object is.
Alsof de fiets niet van haar. Doorklikken lukt niet en eindigt op een niet gevonden pagina bij apple.com

Uiteraard heb ik deze instructie gevonden :
https://support.vanmoof.c...et-apple-find-my-netwerk-

[Voor 15% gewijzigd door kevertje1977 op 09-04-2023 09:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brekers
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 12-05 19:36
Ik ben ook de hoogte van de actie van VanMoof S3. Ik ben toe aan een nieuwe fiets en vind het uiterlijk van de S3 zeer aantrekkelijk. Vanwege de ervaringen van anderen (niet uit mijn directe omgeving) en wat ik hier lees zit ik toch te twijfelen. Zijn er ook mensen met positieve ervaringen of gaat er gegarandeerd iets stuk?

Wat voor fiets is een goed en betrouwbaar alternatief op de S3?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eddy 6 pack
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 30-05 13:50
flyingdutchboy schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:21:
….
Net weer een proefrit op een Gazelle ultimate C380 gemaakt (met belt en middenmotor) van 4300 euro. …
Die heb ik paar jaar geleden ook gekocht na een VM S2. Mooie spec’s maar ik vond de enviolo een drama om te schakelen. Geen vaste verzetten maar telkens gokken en proberen ongeveer op de positie te komen die je fijn vindt.
Na 8 maanden weer verkocht en de S3 gekocht.
Met deze S3 ruim 6K met plezier op gefietst en recent toch verkocht en de Trek FX+ 2 gekocht.
Tot nu toe voor mij de perfecte sportieve hybride fiets/ebike combinatie!

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Channelmaster
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:35
Brekers schreef op zondag 9 april 2023 @ 19:48:
Ik ben ook de hoogte van de actie van VanMoof S3. Ik ben toe aan een nieuwe fiets en vind het uiterlijk van de S3 zeer aantrekkelijk. Vanwege de ervaringen van anderen (niet uit mijn directe omgeving) en wat ik hier lees zit ik toch te twijfelen. Zijn er ook mensen met positieve ervaringen of gaat er gegarandeerd iets stuk?
Op dit moment betaal je 1800 euro voor een nieuwe S3. Daarvoor zou ik ‘m wel weer kopen, gezien wat er verder op de markt is. De afschrijving is dan ook niet hoger vergeleken met een ‘betrouwbare’ fiets van 4000 euro. Accu’s gaan gegarandeerd toch stuk.

Helpt zeker ook wanneer je twee rechter handen hebt. Voor onderhoud en reparatie wil je liever niet van VM of de lokale FM afhankelijk zijn 8)7

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Eddy 6 pack
@Brekers lees mijn laatste 10~20 berichten er maar eens op na.

Kort antwoord: mijn S3 was dik 2 jaar en 6.000 km heel betrouwbaar, defect achterwiel nieuw uit de doos en er is toen door VM na 2(!) dagen al (toen nog wél…) een nieuw wiel geleverd.
En vorig jaar een defecte accu, zelf op de bonnefooi naar VM SC bij Utrecht gegaan en na wat ‘socializen’ direct laten vervangen nadat app contact met VM mij eerst 6 weken wilden laten wachten.

M.i. als goed alternatief, lichter van gewicht(!), waar weinig aan stuk kan gaan en elke FM, of jezelf kan fixen, is voor mij de Trek FX+2 geworden.

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bruzski
Channelmaster schreef op maandag 10 april 2023 @ 11:13:
[...]
Helpt zeker ook wanneer je twee rechter handen hebt. Voor onderhoud en reparatie wil je liever niet van VM of de lokale FM afhankelijk zijn 8)7
Dit klopt zeker !! :/

Ik heb zo'n beetje alles aan mijn S3 vervangen wat mogelijk is, schijven/remklauwen/remleidingen, custom zadel/handvaten/pedalen en volledig uitgevoerd met torx titanium bouten, als ik voor onderhoud of reparatie afhankelijk zou zijn van VM, had ik deze fiets never nooit gekocht, gelukkig heb ik volledige medewerking van VM Amsterdam en hoop spare parts in mijn schuur liggen.

• HansMulder
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-04 13:51
Mijn "gewone" fiets heb ik ingeruild op de E-bike(Vyber want van lokale producent) van mijn vrouw. Ik heb dus geen fiets en wil al jaren eens een E-bike kopen die vervolgens waarschijnlijk ongebruikt in de garage blijft staan. Nu viel mijn oog op de 700 euro korting van van Moof S3, ik ben ook fan van iBood met de adviesprijskortingen dus happen maar. Ik vind het een mooie fiets en herinnerde me de positieve reviews van een jaar of 3 geleden. Dus besteld dan maar. Normaal lees ik alle reviews vooraf voordat ik wat koop.
Nu dus niet! Wat een slechte reviews. Gaat hoe dan ook stuk. Ik wist zeker dat ik alleen maar een fiets met trapsensor en middenmotor ging kopen, niet dus. De twijfel slaat achteraf dus hard toe. Ik ben best wel technisch/handig maar nog meer erg lui. Tja wat nu, annuleren of de gok nemen als hij toch hoofdzakelijk stil staat?

• Brekers
Channelmaster schreef op maandag 10 april 2023 @ 11:13:
[...]

Op dit moment betaal je 1800 euro voor een nieuwe S3. Daarvoor zou ik ‘m wel weer kopen, gezien wat er verder op de markt is. De afschrijving is dan ook niet hoger vergeleken met een ‘betrouwbare’ fiets van 4000 euro. Accu’s gaan gegarandeerd toch stuk.

Bedankt voor je reactie. De prijs doet mij twijfelen, echter zal de fiets dagelijks gebruikt worden naar werk (ook al is het maar 5 min. met de fiets en in het weekend naar een stad verderop).

Ik kan wel iets qua techniek, echter wordt het wel lastig wanneer de VanMoof alleen maar merkspecifieke onderdelen gebruikt. Ik ben bang dat een lokale fietsenmaker hier ook niks mee wil doen?
Eddy 6 pack schreef op maandag 10 april 2023 @ 12:29:
@Brekers lees mijn laatste 10~20 berichten er maar eens op na.

Kort antwoord: mijn S3 was dik 2 jaar en 6.000 km heel betrouwbaar, defect achterwiel nieuw uit de doos en er is toen door VM na 2(!) dagen al (toen nog wél…) een nieuw wiel geleverd.
En vorig jaar een defecte accu, zelf op de bonnefooi naar VM SC bij Utrecht gegaan en na wat ‘socializen’ direct laten vervangen nadat app contact met VM mij eerst 6 weken wilden laten wachten.

M.i. als goed alternatief, lichter van gewicht(!), waar weinig aan stuk kan gaan en elke FM, of jezelf kan fixen, is voor mij de Trek FX+2 geworden.
Bedankt voor jouw reactie. Het kan dus wel.. hoe vaak gebruikte jij de fiets? De Trek FX+2 trekt mij persoonlijk niet qua design. Natuurlijk moet kwaliteit wel boven kwantiteit gaan en vind ik het erg belangrijk dat ook een lokale fietsenmaker ermee uit de voeten kan zonder weken te moeten wachten.

Iemand ervaring met de Bird Bike?

• Eddy 6 pack
@Brekers (@HansMulder lees even mee!) de S3 werd dagelijks/wekelijks gebruikt door zowel mijzelf als m’n dochters. Zoals gezegd, dik 6000 met plezier mee afgelegd.
Ik denk echt, hoe bizar en ridicuul dat feitelijk ook is!!, dat je geluk moet hebben met een S3. 50% kans vind ik laag, maar als je de fiets niet nodig hebt en er niet altijd op moet kunnen vertrouwen, kun je die gok wellicht wagen.

Ik zou het niet meer doen en ben ergens ook wel opgelucht dat ik de S3 verkocht hebt. Naarmate de tijd verstreek, de pechverhalen ook hier op Tweakers toe begonnen te nemen en de service en nazorg vanuit Vanmoof zelf kei- en keihard achteruit begon te hollen en nog steeds abominabel slecht en traag is, kreeg ik steeds meer het gevoel op een tikkende pech-tijdbom te rijden. Mede daarom dus verkocht.

Jammer, maar (een) Vanmoof is tegenwoordig geen schim meer van wat ze 3 jaar geleden waren…

Bird bike geen ervaring mee, maar ome Google wrs. wél!😉

[Voor 3% gewijzigd door Eddy 6 pack op 10-04-2023 16:13]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tommie12
Brekers schreef op maandag 10 april 2023 @ 14:45:
[...]

Bedankt voor je reactie. De prijs doet mij twijfelen, echter zal de fiets dagelijks gebruikt worden naar werk (ook al is het maar 5 min. met de fiets en in het weekend naar een stad verderop).
Het genot van de lage prijs is lang vergeten als de frustratie over de slechte kwaliteit naar boven komt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Channelmaster
Eddy 6 pack schreef op maandag 10 april 2023 @ 16:11:
… kreeg ik steeds meer het gevoel op een tikkende pech-tijdbom te rijden. Mede daarom dus verkocht.
Verstandige beslissing zodra garantie is verlopen. Er zijn teveel unieke VM onderdelen die in ~5 jaar stuk kunnen gaan, van stuurknoppen tot e-shifter en alles ertussenin. De naafmotor is niet VM en dus OK. De SA versnellingsnaaf blijft ook wel heel bij handmatig schakelen.

Zelf heb ik nog even, ben als BMW rijder het gevoel van een tikkende pech-tijdbom wel gewend. Zie het als een uitdaging ;)

• Eddy 6 pack
Channelmaster schreef op maandag 10 april 2023 @ 17:38:
[...]

Verstandige beslissing zodra garantie is verlopen. Er zijn teveel unieke VM onderdelen die in ~5 jaar stuk kunnen gaan, van stuurknoppen tot e-shifter en alles ertussenin. De naafmotor is niet VM en dus OK. De SA versnellingsnaaf blijft ook wel heel bij handmatig schakelen.
Word!
Ik had weliswaar nog een jaar garantie maar toch..
Voelt aan de andere kant ook wel goed dat ik hem met nog een jaar garantie erop heb verkocht. Dan heeft de nieuwe eigenaar nog wat zekerheid mocht er onverhoopt 🤞 tóch nog wat aan gaan mankeren.
[...]
…. ben als BMW rijder het gevoel van een tikkende pech-tijdbom wel gewend.
Oh? Bij BMW’s?? Was me niet bekend. Zou dat eerder bij Franse automerken verwachten…🤔

• Tommie12
Wat je hierboven beschrijft is wat veel Porsches ook overkomt.

De eerste eigenaar heef in principe geld genoeg (of zijn bedrijf) om die auto perfect volgens de voorschriften te onderhouden bij de Porsche dealer aan de prijs die het moet kosten.
Na een jaar of 4 is ofwel de lease afgelopen, of Porsche biedt een nieuwe speciale serie aan, en de auto wordt verkocht.

Na een tijdje moet er onderhoud, of een herstelling, en de tweede eigenaar brengt die naar de Porsche dealer en valt plat achterover van de factuur.
Daarna wordt de auto ofwel verkocht, ofwel onderhouden door een vriend van een vriend die ook wel olie van een Porsche wil aftappen….
En dan gaat het bergaf.

(Vervang Porsche door BMW, Mercedes, …. of VM) Alleen kan je bij die laatste zelfs tegen goed geld geen perfect onderhoud laten doen.

• Brekers
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Dan verwacht en denk ik, dat ik maar niet in het marketing trucje ga trappen. Het is een fantastische fiets om te zien, echter ga ik bij de lokale fietsenboer en in de omgeving kijken naar een Watt Brooklyn, Bird Bike of Tenways CGO600 Pro. Hoogstwaarschijnlijk zijn deze ook nog eens een stuk betrouwbaarder en beter te repareren.

Aan de ene kant trekt zo’n e-bike mij heel erg, echter blijft een stem in mijn hoofd zeggen het gestoord te vinden om een fiets van €2000 aan te schaffen. :F

Wordt vervolgd.

[Voor 9% gewijzigd door Brekers op 10-04-2023 21:43]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:07
Brekers schreef op maandag 10 april 2023 @ 14:45:
[...]

Iemand ervaring met de Bird Bike?
Wij verkopen/verkochten ze. Niet doen. Ze zijn super gevoelig voor vocht.
En ze gaan ook failliet ...

https://techfundingnews.c...ion-to-facing-bankruptcy/

• [911]
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:00
Tommie12 schreef op maandag 10 april 2023 @ 20:30:
Wat je hierboven beschrijft is wat veel Porsches ook overkomt.

De eerste eigenaar heef in principe geld genoeg (of zijn bedrijf) om die auto perfect volgens de voorschriften te onderhouden bij de Porsche dealer aan de prijs die het moet kosten.
Na een jaar of 4 is ofwel de lease afgelopen, of Porsche biedt een nieuwe speciale serie aan, en de auto wordt verkocht.

Na een tijdje moet er onderhoud, of een herstelling, en de tweede eigenaar brengt die naar de Porsche dealer en valt plat achterover van de factuur.
Daarna wordt de auto ofwel verkocht, ofwel onderhouden door een vriend van een vriend die ook wel olie van een Porsche wil aftappen….
En dan gaat het bergaf.

(Vervang Porsche door BMW, Mercedes, …. of VM) Alleen kan je bij die laatste zelfs tegen goed geld geen perfect onderhoud laten doen.
Goed vergelijk met Porsches. Klinkt betrouwbaar maar is het niet altijd helaas. Mijn VanMoof heeft tot nu toe minder onderhoud nodig gehad dan mijn 911'jes _/-\o_ (even wat opbeurends na al het negatieve :) )

De mijne en die van mijn vriendin doen het overigens beiden nog erg goed en zijn er beiden erg tevreden mee.
Bij die van mij heb ik de remblokken en schijven vervangen en dat vind ik wel echt een verbetering. Remt veel fijner maar ook zonder gepiep.

• jossie67
Ik krijg een melding dat er een firmware beschikbaar is.
Zelf heb ik nu 1.1.10, iemand als geupdate en wie weet wat er is verbeterd/veranderd

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
[...]

Zelf heb ik nog even, ben als BMW rijder het gevoel van een tikkende pech-tijdbom wel gewend. Zie het als een uitdaging ;)
Mja, het is goed dat je van de problemen weet en zelf kan afwegen of je het waard vind. Voor de volle prijs had ik ze ook niet gekocht, maar toen er een goede outlet korting was heb ik een S3 en een X3 gehaald. Beide iets van €1500 gekost en allebei met minder dan 50 km op de teller.

Ik ben ook een BMW rijder en rijdt al 10 jaar dezelfde auto. Wat betreft tikkende tijdbom valt dat toch wel mee? Hangt denk ik ook wel vanaf hoe je de onderhoud (nooit echt op bespaard) laat doen en rijstijl ;p.

Mijn nadeel is dat mijn outlet fietsen maar 2 jaar garantie hebben, dus ik ben wel benieuwd hoe goed ze te repareren blijven. Anders is het idd niet heel gek om binnen die tijd te verkopen ;p.

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03:04
Hier inmiddels een 11 maanden oude S3. 3300km op staan en nog 0,0 problemen gehad.

• Brekers
kadooosh schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:35:
[...]

Wij verkopen/verkochten ze. Niet doen. Ze zijn super gevoelig voor vocht.
En ze gaan ook failliet ...

https://techfundingnews.c...ion-to-facing-bankruptcy/
Helder! Bedankt voor de reactie. Dan valt naast de VanMoof S3 ook de Bird Bike af vanwege betrouwbaarheid.

Dan zijn er voor mij nog twee opties over als ik in de nabije toekomst elektrische wil fietsen: Tenways CGO600 Pro en Watt Brooklyn (met name deze tweede heeft een prachtig uiterlijk). Geen idee hoe het met de betrouwbaarheid is van Watt fietsen.

Vandaag op een (groene) Tenways CGO600 Pro proef gereden. Het snelle optrekken trekt mij erg aan, echter merk ik dat ik het vervelend vind om rond 27 km/u tegengehouden te worden door de snelheidsbeperkende maatregelen. Ik heb voor nu besloten om het bij een conventionele fiets te houden (Koga). ;)

• Channelmaster
xileS schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 17:13:
[...]

Ik ben ook een BMW rijder en rijdt al 10 jaar dezelfde auto. Wat betreft tikkende tijdbom valt dat toch wel mee? Hangt denk ik ook wel vanaf hoe je de onderhoud (nooit echt op bespaard) laat doen en rijstijl ;p.
Heb de E81 nu 15 jaar en rijd nog als nieuw. Niet afgeragd en in onderhoud bij een BMW specialist. Maar er is een waslijst wat aan een N43 blok stuk kan gaan: https://bimmerprofs.com/?s=N43

Meeste heb ik ondertussen wel gehad, eigenlijk vervang je de jaarlijkse afschrijving met onderhoudskosten. Deze BMW is dat met z’n uitmuntende wegligging wel waard. Net als VM: Freude wenn es Fahrt! :*)

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:26

sten123

PSN: MisterxBee

Hoe zitten mede tweakers hier met een S5? Ervaringen qua levertijd en de fiets zelf

PSN: MisterxBee

• Erik80
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:37

Erik80

Sinds 1980

Wat wil je precies weten? Levertijden van nu zijn anders dan die van een paar maanden terug (ik heb mijn fiets in september besteld en hij werd in maart geleverd. nu is dat korter en klopt de leverindicatie beter).
Verder fietst de fiets lekker zoals een fiets moet fietsen. Ook is er al heel veel over deze fiets gezegd op internet.

• xileS
  • Niet online
Wat denk ik vooral belangrijk is bij de S5. Is of die betrouwbaarder is dan een S3. Door al die problemen met de S3 is de wachtrij gewoon een paar maanden om je fiets langs te mogen brengen als je een probleem hebt.

• SilverNL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:34
Vandaag mn S3 ter reparatie ingeleverd. Zeiden dat ik hem het weekend alweer kan ophalen & de accu vervangen valt binnen de garantie. Al met al wel een nette service.

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:14
Voor onderhoud (ketting en band vervangen) ook de eshifter los gehad op de S3. Nu zegt de display dat ik in eerste versnelling zit, maar hij trapt absurd zwaar (hoogste versnelling vermoed ik dus). Hoe kan ik dit het beste weer matchen?

3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:56
Krijg al herhaaldelijk mails van VanMoof dat mn fiets checkup nodig heeft (2500 km). Ik wil best fiets langsbrengen bij VanMoof repair center maar ben in juli (Maastricht) of februari 😵 (Eindhoven) aan de beurt.

VanMoof zegt dat ik ook langs lokale dealer kan gaan, maar hoe zit dat dan met kosten? Die zal dat niet voor niks doen.

[Voor 33% gewijzigd door Delirius op 13-04-2023 05:45]

• Bruzski
stevenP schreef op woensdag 12 april 2023 @ 22:45:
Voor onderhoud (ketting en band vervangen) ook de eshifter los gehad op de S3. Nu zegt de display dat ik in eerste versnelling zit, maar hij trapt absurd zwaar (hoogste versnelling vermoed ik dus). Hoe kan ik dit het beste weer matchen?
heb je de eshifter wel gereset, dat moet altijd als je deze loshaald, anders even de filmpjes van VM bekijken. :)

• Bruzski
:/

We probeerden de VanMoof S5 van bijna €3.000 uit - wie mooi wil zijn op deze e-bike, moet financieel pijn lijden

https://www.msn.com/nl-nl...2a7ad58515c4df37204&ei=26

• Tommie12
Delirius schreef op donderdag 13 april 2023 @ 05:43:
Krijg al herhaaldelijk mails van VanMoof dat mn fiets checkup nodig heeft (2500 km). Ik wil best fiets langsbrengen bij VanMoof repair center maar ben in juli (Maastricht) of februari 😵 (Eindhoven) aan de beurt.

[Afbeelding]

VanMoof zegt dat ik ook langs lokale dealer kan gaan, maar hoe zit dat dan met kosten? Die zal dat niet voor niks doen.
Zo'n Van Moof, is dat een vliegtuig of zo?
3-5 dagen onderhoud op een fiets?

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:56
Tommie12 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 08:55:
[...]

Zo'n Van Moof, is dat een vliegtuig of zo?
3-5 dagen onderhoud op een fiets?
Zie dat meer als disclaimer, mijn ervaring is (en geloof me, die berust niet op 1 bezoek) dat je fiets in ochtend brengt en einde van de dag weer op kunt halen.

• [911]
xileS schreef op woensdag 12 april 2023 @ 16:46:
Wat denk ik vooral belangrijk is bij de S5. Is of die betrouwbaarder is dan een S3. Door al die problemen met de S3 is de wachtrij gewoon een paar maanden om je fiets langs te mogen brengen als je een probleem hebt.
Gewoon gebruikmaken van de vrije slots die ze elke dag hebben en je kunt je fiets zo langsbrengen. Heeft een vriend van mij van de week ook gedaan en een paar uur later was ie al weer klaar.

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:10
Erik80 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 13:16:
Wat wil je precies weten? Ook is er al heel veel over deze fiets gezegd op internet.
Ik kan er juist nauwelijks iets over vinden op internet, en sites al bright.nl vind ik uitermate onbetrouwbaar.
Ondanks de giga kritiek op van moof, leek het me altijd zo'n gave fiets. Maar ik wil wel honderd procent zeker zijn dat ik niet een fiets aanschaf met evenveel problemen als de S3. Dat lijkt me een nachtmerrie, voor een fiets notabene. :)

Ïk las al in een recentie dat er problemen waren met de app-connectiviteit van de S5, en dus het slot ook niet goed werkt. Maar een update zou dat moeten verhelpen?

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:48

mphilipp

Romanes eunt domus

Inverted_World schreef op donderdag 13 april 2023 @ 11:28:
[...]
Ik kan er juist nauwelijks iets over vinden op internet, en sites al bright.nl vind ik uitermate onbetrouwbaar.
Ondanks de giga kritiek op van moof, leek het me altijd zo'n gave fiets. Maar ik wil wel honderd procent zeker zijn dat ik niet een fiets aanschaf met evenveel problemen als de S3. Dat lijkt me een nachtmerrie, voor een fiets notabene. :)
Ik zou er alleen een kopen als je in de buurt van een Bike Doctor woont...
Het zijn mooie fietsen, maar ik moet er niet aan denken dat ik alleen in Amsterdam terecht kan voor onderhoud. Nu woon ik in Rotterdam, en er is ongeveer in de buurt een Bike Doctor. Anders zou ik gewoon géén Van Moof kopen. Je hebt kans dat je een goede hebt, maar als dat niet zo is, ben je de sjaak.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• Erik80

Erik80

Sinds 1980

Ok, op Reddit en Facebook (er zijn meerdere vanmoof gebruikersgroepen) wordt er actief over de fietsen gepraat.
Ik heb gisteren weer een SW upgrade gehad en ben helemaal happy. Nog geen echte problemen gehad in de maand dat ik de fiets heb 😉. Ik heb ook het voordeel dat ik zo bij een service hub ben (Eindhoven). Had in het begin een probleem met upgraden, maar ben even langsgegaan en binnen 2 uur kon ik mijn fiets weer ophalen. Naast de upgrade hadden ze de hele fiets nog even nagelopen!
Of er nog ellende komt kan ik moeilijk voorspellen maar nu fietst ie geweldig en prettiger dan de Electrified S die ik hiervoor had (en waar ik ook nooit problemen mee had).

• [911]
Ik had nog enkele foto's gemaakt van de S5 in de donkere kleur. Ik ben toch meer fan van de lichtere kleur.

• Eddy 6 pack
Ik blijf hem er echt wat kleiner uit vinden zien dan de S3. Zag er laatst een in het echt en toen viel me dat ook al op.
Afwerking van met name crank en shifter ziet er wel goed uit!👍🏻

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:34

eisbaer

Kalkhoff 3B excite VanMoof S3

Tommie12 schreef op maandag 10 april 2023 @ 16:51:
[...]

Het genot van de lage prijs is lang vergeten als de frustratie over de slechte kwaliteit naar boven komt.
De verwachting na de hoge prijs wordt extra tenietgedaan als de slechte kwaliteit naar boven komt. Lees op trustpilot de talloze problemen met de voorvork van de “ a merk” gazelle ultimate. Betaal je bijna 4K voor. Bij VM nog nooit problemen mee gehad.

Favorieten: Samsung s20fe 5g- Apps Backup Restore

• xileS
  • Niet online
[911] schreef op donderdag 13 april 2023 @ 10:17:
[...]

Gewoon gebruikmaken van de vrije slots die ze elke dag hebben en je kunt je fiets zo langsbrengen. Heeft een vriend van mij van de week ook gedaan en een paar uur later was ie al weer klaar.
Was dit in Amsterdam (Oost/West)? Gewoon op goed geluk zonder afspraak langs gaan dus, maar als iedereen dat doet houdt het ook al snel op natuurlijk.

• Tommie12
eisbaer schreef op donderdag 13 april 2023 @ 20:35:
[...]
De verwachting na de hoge prijs wordt extra tenietgedaan als de slechte kwaliteit naar boven komt. Lees op trustpilot de talloze problemen met de voorvork van de “ a merk” gazelle ultimate. Betaal je bijna 4K voor. Bij VM nog nooit problemen mee gehad.
Tja, dat is ook een simpel vorkje, en is dan wellocht zowat de enige component waarmee niks fout is.

En een S5 is nu ook al kort bij 3000€.

• [911]
xileS schreef op donderdag 13 april 2023 @ 21:08:
[...]

Was dit in Amsterdam (Oost/West)? Gewoon op goed geluk zonder afspraak langs gaan dus, maar als iedereen dat doet houdt het ook al snel op natuurlijk.
Dit was in Oost. Ze hebben per dag een aantal vrije slots dus hoe vroeger je komt hoe meer kans je maakt.

• ThaJens
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-05 21:38
Als je de Vanmoof website nu bezoekt staat er dat de prijs van de S5 en A5 met 500 euro omhoog gaat per 1 mei. Net nadat de S3 voor 1800 euro de deur uit ging en nu nooit meer terugkomt. 3500 euro is wel erg stevig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tommie12
ThaJens schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 12:28:
Als je de Vanmoof website nu bezoekt staat er dat de prijs van de S5 en A5 met 500 euro omhoog gaat per 1 mei. Net nadat de S3 voor 1800 euro de deur uit ging en nu nooit meer terugkomt. 3500 euro is wel erg stevig.
Dat is de prijs van een goede betrouwbare electrische fiets. De vraag is nu of de S5 wel echt betrouwbaar is.

Ik denk dat ze overschakelen van focus op volume naar focus op winst omdat de geldschieters minder zin hebben om nog eens miljoenen te sponsoren.
Je kan niet "startup" blijven en ooit moet je bedrijf winst gaan maken.

• HBO88
3500 is wel erg fors inderdaad. Ik kijk voor mijn vrouw nu naar de tenways Cgo 800, maar die kost "maar" 1899 euro. En dan heb je ook een mooi geintegreerd scherm (met navigatie) en zelfs een riem.

Dan heb je volgens mij haast betere onderdelen en aanzienlijk goedkoper....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erik80

Erik80

Sinds 1980

Gewoon die Vanmoof kopen man. Fantastische fiets.

Verschil ketting of riem wordt wat mij betreft een beetje te groot gemaakt. Een ketting hoef je ook niet elke 100km te vervangen en een druppeltje olie doet wonderen om hem in conditie te houden (wordt zelfs meegeleverd!)

En met mijn telefoon als display kan ik ook op de fiets perfect een Teams vergadering bijwonen! 😁

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:34

eisbaer

Kalkhoff 3B excite VanMoof S3

Tommie12 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 22:16:
[...]

Tja, dat is ook een simpel vorkje, en is dan wellocht zowat de enige component waarmee niks fout is.

En een S5 is nu ook al kort bij 3000€.
Een simpele voorvork die functioneert is precies wat je nodig hebt. Vandaag mijn S3 uit de winterslaap gehaald en er een uurtje op gefietst. Probleemloos zoals altijd sinds ik hem heb, pakweg 2 jaar.

Favorieten: Samsung s20fe 5g- Apps Backup Restore

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Delirius schreef op donderdag 13 april 2023 @ 05:43:

[Afbeelding]

Klopt. Achterlijk. En als je een support ticket bij ze opent krijg je dit in de bevestigingsemail:

Please note:
For non-technical inquires, this can take up to 5 working days.
For technical inquires it could take up to 20 working days.
Erik80 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 15:20:

Verschil ketting of riem wordt wat mij betreft een beetje te groot gemaakt. Een ketting hoef je ook niet elke 100km te vervangen en een druppeltje olie doet wonderen om hem in conditie te houden (wordt zelfs meegeleverd!)

En met mijn telefoon als display kan ik ook op de fiets perfect een Teams vergadering bijwonen! 😁
Je hebt hem net een maand. Niet te vroeg oordelen, de gebruikerservaringen bewijzen toch echt het tegendeel.

[Voor 43% gewijzigd door MaZo op 16-04-2023 19:44]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Tommie12 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 13:03:
[...]

Dat is de prijs van een goede betrouwbare electrische fiets. De vraag is nu of de S5 wel echt betrouwbaar is.

Ik denk dat ze overschakelen van focus op volume naar focus op winst omdat de geldschieters minder zin hebben om nog eens miljoenen te sponsoren.
Je kan niet "startup" blijven en ooit moet je bedrijf winst gaan maken.
Het bedrijf is allang geen startup meer...zo wordt het wel verkocht door 'brighters' en andere product pluggers op internet om het interessanter te doen maken.
3500,- Euro voor een fiets van een bedrijf waarvan je niet weet of deze nog het einde van het jaar haalt...Je loopt dsu feitelijk dubbel risico.

• litebyte

litebyte

eisbaer schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 21:30:
[...]
Een simpele voorvork die functioneert is precies wat je nodig hebt. Vandaag mijn S3 uit de winterslaap gehaald en er een uurtje op gefietst. Probleemloos zoals altijd sinds ik hem heb, pakweg 2 jaar.
Wij ook, afgelopen week net de 5000 km aangetikt. De schakel'klakken' worden wat luider en treden iets vaker op, eveneens de doorstrap en de motor maakt iets meer geluid.

De rem pads zijn vervangen, er zit nieuwe remvloeistof in en af en toe een bout en moer aangedraaid, en dat is het wel zo'n beetje. Klein onderhoud dat makkelijk zelf is te doen, geen weken wachten dus.

Hoe anders is het bij letterlijk iedereen die wij kennen die een S3/X3 hebben (ook in Japan.) Allemaal al wel eens teruggeweest. allerlei errors, batterij vervanging, het zogenaamde schopslot waar je echt niet tegenaan moet schoppen en de versnellingsmodule.

M.b.t. die winterslaap, een kennis van ons wilde de fiets ook uit de winterslaap halen, maar die laadde niet meer op nadat hij hem uit de schuur haalde, die staat nu nog steeds bij VM. Mogelijk niet bevordelijk om je fiets maanden niet te gebruiken (en niet op te laden.)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Bruzski
Eddy 6 pack schreef op donderdag 13 april 2023 @ 16:40:
Ik blijf hem er echt wat kleiner uit vinden zien dan de S3. Zag er laatst een in het echt en toen viel me dat ook al op.
Afwerking van met name crank en shifter ziet er wel goed uit!👍🏻
Hij is ook lager, ook een totaal andere zithouding vond ik tijdens de testrit, ik hou het lekker bij mijn S3
anyways, vandaag resin brakepads met koelribben :*)

[Voor 67% gewijzigd door Bruzski op 16-04-2023 23:37]

• Eddy 6 pack
Bruzski schreef op zondag 16 april 2023 @ 23:32:
[...]

Hij is ook lager, ook een totaal andere zithouding vond ik tijdens de testrit, ik hou het lekker bij mijn S3
anyways, vandaag resin brakepads met koelribben :*)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit @Bruzski ! Deore is geen top, maar zeker voor een S3 wel goed spul. Sterker nog; het is vermoedelijk met stip het beste onderdeel wat er momenteel op zit!😃

Alle gekheid op een stokje, je blijft upgraden dus er ook nog wel langer op fietsen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:39
Vraagje: is de standaard van de s3 los te verkrijgen? Die van mij (en van mijn collega) begint helemaal af te bladderen en te oxideren. Ik zie em nergens op de vanmoof site staan. Een suggestie voor alternatieven zou eventueel ook welkom zijn.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-05 13:54
Erik80 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 15:20:

Maar is 2x vervangen van een ketting met 8000 km op de teller veel of weinig?? Ik ga het zien hoe de A5 vanmijn vrouw het de komende maanden gaat doen. Als dat qua soft- en hardware beter is koop ik die.

Heb momenteel zoveel problemen met name achter waar de wiel al drie keer vervangen is, slot net voor de 2e keer. De ketting dus ook en ook al 2x de Automatische kettingspanner.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Queenfanmichel schreef op maandag 17 april 2023 @ 15:15:
[...]

Maar is 2x vervangen van een ketting met 8000 km op de teller veel of weinig?? Ik ga het zien hoe de A5 vanmijn vrouw het de komende maanden gaat doen. Als dat qua soft- en hardware beter is koop ik die.

Heb momenteel zoveel problemen met name achter waar de wiel al drie keer vervangen is, slot net voor de 2e keer. De ketting dus ook en ook al 2x de Automatische kettingspanner.
die van ons staat binnenkort te koop...we kjken nu naar een GT Lekker bike: https://lekkerbikes.com/n...ke?variant=40945895112755

Ook 'Hollands', maar met merk-onderdelen waarvan je weet dat ze in ieder geval bij fietsenmakers vervangen kunnen worden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bruzski
PjotrStroganov schreef op maandag 17 april 2023 @ 12:50:
Vraagje: is de standaard van de s3 los te verkrijgen? Die van mij (en van mijn collega) begint helemaal af te bladderen en te oxideren. Ik zie em nergens op de vanmoof site staan. Een suggestie voor alternatieven zou eventueel ook welkom zijn.
Verzoek voor een standaard of bv. een compleet stuur met alle toebehoren kan je via de chat aanvragen, altans zo deed ik het... binnen een week had ik het binnen, moet vanuit het centraal magazijn komen geloof ik.

Mijn complete stuur en achterspatbord.

[Voor 25% gewijzigd door Bruzski op 17-04-2023 20:45]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bruzski
Eddy 6 pack schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:30:
[...]

Ziet er goed uit @Bruzski ! Deore is geen top, maar zeker voor een S3 wel goed spul. Sterker nog; het is vermoedelijk met stip het beste onderdeel wat er momenteel op zit!😃

Alle gekheid op een stokje, je blijft upgraden dus er ook nog wel langer op fietsen?
Zeker weten, ik wil uiteindelijk mijn XT klauwen en ICE schijven weer terug monteren, helaas loopt de 180mm zwevende ICE voorwiel remschijf aan tegen met mijn vork, dit had ik niet voorzien. :/

Ik blijf zeker weten lekker doortuffen op mijn S3.

oude situatie.

Oude knijpertjes, liggen helaas onbenut in de doos met de ICE schijfjes

[Voor 28% gewijzigd door Bruzski op 17-04-2023 20:43]

• [911]
litebyte schreef op zondag 16 april 2023 @ 21:07:
[...]

M.b.t. die winterslaap, een kennis van ons wilde de fiets ook uit de winterslaap halen, maar die laadde niet meer op nadat hij hem uit de schuur haalde, die staat nu nog steeds bij VM. Mogelijk niet bevordelijk om je fiets maanden niet te gebruiken (en niet op te laden.)
Niet alleen je accu is dan leeg maar ook je cardridge. Vaak kan dit alleen door VanMoof worden hersteld of probeer deze stappen nog even als het je overkomt: https://support.vanmoof.c...-niet-uit-de-sluimerstand

Regelmatig even opladen is hierbij aan te raden wanneer je de fiets lang niet gebruik. Wanneer je 'm 12 uur aan de lader hangt is zowel de accu als de cardridge weer volledig opgeladen.

• litebyte

litebyte

Iemand een idee wat voor miezirg kleine boutjes/moerjes schroefjes het voor spatbord van de S3 vastzit? Ik heb van alles gebruikt om vast te zetten...maar geen idee wat voor soort type het is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HBO88
De tenways ago X lijkt ook een mooi alternatief te worden
https://www.tenways.com/p...kn1TSPsUMZL3P1QRoIzZ4acKo

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bruzski
litebyte schreef op maandag 17 april 2023 @ 22:24:
Iemand een idee wat voor miezirg kleine boutjes/moerjes schroefjes het voor spatbord van de S3 vastzit? Ik heb van alles gebruikt om vast te zetten...maar geen idee wat voor soort type het is.
M5 boutjes geloof ik, ik heb zelf rvs gemonteerd

• litebyte

litebyte

Bruzski schreef op maandag 17 april 2023 @ 23:25:
[...]

M5 boutjes geloof ik, ik heb zelf rvs gemonteerd
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dank! En bij de vooras (de stangetjes) Het lijken wel een soort van micro klinknageltjes..met een gaatje

• Erik80

Erik80

Sinds 1980

litebyte schreef op maandag 17 april 2023 @ 16:37:
[...]

die van ons staat binnenkort te koop...we kjken nu naar een GT Lekker bike: https://lekkerbikes.com/n...ke?variant=40945895112755

Ook 'Hollands', maar met merk-onderdelen waarvan je weet dat ze in ieder geval bij fietsenmakers vervangen kunnen worden.
Veloretti ook overwogen? Zelfde onderdelen als die Lekker en top service (geen grap)!

• NexussJR
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-05 20:55
Mijn ervaring met de S5 tot nu toe zijn over het algemeen goed.

Half september de bestelling geplaatst, half maart de fiets ontvangen.

Montage was erg makkelijk, alleen het kabeltje bij het voorwiel monteren was een beetje gepriegel.
Daarna aan de lader en de volgende dag een stuk gefietst. 0 problemen, alles werkte, fietst erg lekker en zeker de boost knop is een soort verslaving.

In de week erna nog 2x een stuk gefietst zonder problemen.

Na 2 weken in bezit in de ochtend aan de lader gehangen, niet het standaard muziekje uit de fiets. Via mijn telefoon kon ik niet verbinden, reset knop deed niks. Enige teken van leven was dat de halo ringen voor enkele seconden knipperde. Telefoon leek voor 1/2 seconde te verbinden maar die verbinding viel meteen weer weg.

Beetje rond gegoogled en het bleek een probleem dat meer mensen hadden. Ik had nog niet de nieuwste firmware geïnstalleerd want dat kan alleen als de fiets een bepaalde lading heeft, telefoon moet 10%+ zijn en nog wat andere dingen. Klassiek geval van: dit doe ik morgen en dit dan totaal vergeten.

Gevolg, lege batterij en een lege aanstuurunit (ben even de officiële naam kwijt). Oplossing: naar een VM winkel gaan waar ze hem even opladen en de nieuwe firmware installeren.

Via de website kon ik pas na 3 weken terecht voor een afspraak, dit vond ik wat lang duren.

Omdat ik er niet op kon fietsen, hij niet in de auto past en ik niet zonder zekerheid naar Amsterdam wilde gaan na het lenen van een auto met fietsdrager eerst de VM chat geprobeerd. Wachtrij ongeveer 1 uur en 20 minuten. Ondertussen ook een DM op twitter verstuurd in de hoop dat dit sneller zou gaan (ongeveer zelfde reactietijd uiteindelijk.)

Via de chat de gebruikelijke troubleshoot, fiets resetten, telefoon resetten, bluetooth uit/aan, bluetooth device vergeten en opnieuw koppelen. Allemaal al geprobeerd zonder effect. De volgende optie was zelf de fiets openen, wat draden checken en weer allemaal terug zetten. Hoewel het PDF bestand wat ze hadden vrij simpel te volgen leek had ik liever dat iemand met verstand dit zelf zou doen, dus doorgevraagd en ik kon gewoon met de fiets lang bij een VM winkel/service hub zonder afspraak.

Zo gezegd, zo gedaan. Rond een uur of 12 de fiets naar Amsterdam gebracht, en om 17:00 het mailtje dat die klaar was.

Tijdens het afhalen gaf de medewerker aan dat dit probleem bekend was en bij hun ook het enige probleem was waar ze tegen aanliepen met de nieuwe fietsen. Ik begrijp dat een VM medewerker niet elk probleem zal benoemen wat ze tegenkomen bij een nieuwe klant dus geen idee hoeveel hier van waar was.

Al met al, los van de wat lange wachttijd voor de chat prima service!

Sindsdien laadt die goed op, fietst die nog steeds perfect en ben ik zeer tevreden!

Enige wat ik merk (maar gelezen dat dit met de tijd afneemt) is een geluid bij het achterwiel als ik de rem ongeveer half indruk. Niet storend voor de rest.

• Eddy 6 pack
NexussJR schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:12:
Goed te horen dat ie goed bevalt en ook goed dat je hier een review plaatst en je ervaring deelt! 👍🏻

• [911]
De volgende optie was zelf de fiets openen, wat draden checken en weer allemaal terug zetten. Hoewel het PDF bestand wat ze hadden vrij simpel te volgen leek had ik liever dat iemand met verstand dit zelf zou doen, dus doorgevraagd en ik kon gewoon met de fiets lang bij een VM winkel/service hub zonder afspraak.
Had het uiteindelijk te maken met het stekkertje bij het voorwiel die naar de cartridge loopt?

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:14
litebyte schreef op maandag 17 april 2023 @ 23:35:
[...]

Dank! En bij de vooras (de stangetjes) Het lijken wel een soort van micro klinknageltjes..met een gaatje
ja dat zijn stelschroeven, ook wel stelbout genoemd; een stukje schroefdraad met inwendig een inbusje (koploos)

3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • +14Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18:24
LOL.. Ik lees je post, het begint met 'goed', en dan lees ik dat je na welgeteld 3 ritjes en een week bezit, je anderhalf uur met support aan de lijn hebt gehangen, door een technische chat hebt geworsteld, en een auto hebt moeten lenen met fietsendrager om een gebrickte fiets naar Amsterdam te brengen :+ :+

Dat is dan 'goed'. VM zal vast tevreden zijn met klanten zoals jij. Het enige wat hier 'goed' was, is de in verhouding relatief snelle en correcte support vanuit VM. Dat heb ik hier al eens anders gelezen.

Onder de streep had je een fiets die vanuit de doos eigenlijk niet werkte want hij was geleverd met de te oude firmware. Waarom zijn we hier zo vergevingsgezind voor? Omdat het software is? Omdat we het intussen al tien jaar gewoon zijn constant elke 3 dagen app-updates te ontvangen?

In dit geval is een DUUR EN MECHANISCH object onlosmakelijk verbonden met die software. Dus als die software kaduuk is, is je fiets kaduuk en omgekeerd. Snelle hulp en een snelle update doen daar niets van af.

Als je tien jaar geleden tegen iemand had gezegd, sorry ik kan niet langskomen, de software op m'n fiets is stuk... :P Ik heb niets tegen software/firmware en allerhande smart toestanden, maar dan moet het wel ultrarobuust werken. Automotive niveau. Niemand verplicht VM om hun fiets met gimmicks te verweven via software, maar dan zorgen ze er ook maar voor dat het prima werkt.

Jij, wij, kunnen waarschijnlijk snel identificeren wat er gaande is, en geduldig mee chatten in een technische chat. En daarna even vloeken en snel transport regelen. Wat met een ouder publiek? Akkoord, die kopen misschien niet een VM, maar het kan, en dan zijn ze totaal onbeholpen...
Sindsdien laadt die goed op, fietst die nog steeds perfect en ben ik zeer tevreden!
6000km later? Of twee ritjes? Tot de volgende firmware brick?

• NexussJR
@[911] Als ik het helemaal goed begrepen heb was de interne computer helemaal leeg.

De oude firmware bleek een probleem te hebben waarbij hij continue wilde verbinden met je telefoon ook al was die niet in de buurt.

Dit verbruikte langzaam aan de batterij tot die helemaal leeg was. Waardoor je er vervolgens niks meer mee kan.

De oplader gaf (voor ik lang geweest ben bij VM) ook nooit een rood lampje. Altijd groen. Volgend de handleiding is die kort even groen, dan rood en pas weer groen als die 100% zit.

@Amos_x Los van het feit dat mijn fiets het niet meer deed, wat natuurlijk heel vervelend is en absoluut niet zou moeten gebeuren binnen zo’n korte tijd, ben ik toch echt tevreden.

De wachtrij voor de chat was ongeveer anderhalf uur. Maar met notificaties aan kon ik gewoon doen wat ik wilde, geen tijd verloren.

Het chat gesprek zelf was absoluut niet technisch. De standaard troubleshoot die ze waarschijnlijk iedereen voorschotelen, toen dat niet hielp de suggestie dat ik zelf interne kabeltjes controleerde (met een duidelijke uitleg via PDF). Dit niet gedaan want ik wist vrij zeker dat dit het probleem niet was.
Daarna meteen de melding dat ik langs kom komen zonder afspraak.

Al met al een gesprek van max 10 minuten.

Wat betreft het leveren van een fiets met verouderde software, ja dit klopt. Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat tijdens het vervoer er een nieuwe update komt, dan zouden ze hem terug moet halen, updaten en opnieuw vervoeren :) Was geen probleem geweest als ik er zelf aan had gedacht de FW te updaten.

Tenzij je inderdaad updates wekelijks/maandelijks gaat doen is dit een probleem waar meer bedrijven/apps/producten last van hebben en niet op een andere manier op te lossen denk ik.

Als laatste nog een reactie op: ‘nog steeds perfect’, ik denk nu zo’n 100km gefietst sinds die gerepareerd is. Als ik uit de door jou gegeven opties mag kiezen ga ik voor de 6000km ;)

We gaan het in ieder geval vanzelf merken!

• [911]
NexussJR schreef op donderdag 20 april 2023 @ 13:47:
@[911]
Dit verbruikte langzaam aan de batterij tot die helemaal leeg was. Waardoor je er vervolgens niks meer mee kan.
Dat probleem lijkt dus nog niet opgelost dat je met de standaard lader de accu van de cartridge weer voldoende op kunt laden. Was er ook een onderdeel bij jou vervangen?

• NexussJR
[911] schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:01:
[...]

Dat probleem lijkt dus nog niet opgelost dat je met de standaard lader de accu van de cartridge weer voldoende op kunt laden. Was er ook een onderdeel bij jou vervangen?
Niets vervangen bij mij voor zover ik weet. Ik heb de fiets 3 a 4 uur aan de lader gehad toen die nergens op reageerde en dat was in ieder geval niet genoeg. Daarna niet meer geladen want ik wist dat ik de volgende dag naar VM winkel ging.

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:52
Nou mijn S3 is na 2200km en ik denk 2,5 jaar kaduuk!

Error 6,17 en 20 na het opladen van de batterij. Iemand nog andere tips dan op de forums te lezen zij ? Transport modus en reset uiteraard geprobeerd.

Ik vind op sommige plekken dat ik 3 jaar garantie heb en op andere plekken 2. Ik heb hem daarnaast ook 2e hands gekocht. Dus ik hoop dat ik nog in het garantietermijn zit, maar kan dit niet vinden. Mijn diefstal verzekering loopt wel nog tot dec 2023.

Daarnaast, is het met dit soort zaken beter om bij VM direct te melden of een certified shop?

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

• xileS
  • Niet online
Terrie schreef op donderdag 20 april 2023 @ 22:56:
Nou mijn S3 is na 2200km en ik denk 2,5 jaar kaduuk!

Error 6,17 en 20 na het opladen van de batterij. Iemand nog andere tips dan op de forums te lezen zij ? Transport modus en reset uiteraard geprobeerd.

Ik vind op sommige plekken dat ik 3 jaar garantie heb en op andere plekken 2. Ik heb hem daarnaast ook 2e hands gekocht. Dus ik hoop dat ik nog in het garantietermijn zit, maar kan dit niet vinden. Mijn diefstal verzekering loopt wel nog tot dec 2023.

Daarnaast, is het met dit soort zaken beter om bij VM direct te melden of een certified shop?
Nieuw 3 jaar garantie en outlet 2 jaar garantie. Ik zou iig snel contact opnemen over hoe en wat. Ik heb namelijk geen idee wat het gaat kosten als het niet meer onder garantie valt.

• [911]
xileS schreef op donderdag 20 april 2023 @ 23:06:
[...]

Nieuw 3 jaar garantie en outlet 2 jaar garantie. Ik zou iig snel contact opnemen over hoe en wat. Ik heb namelijk geen idee wat het gaat kosten als het niet meer onder garantie valt.
Daar kan ik wel iets meer over zeggen, de prijs van vorig jaar juli was 365 euro. 350 voor de batterij en 15 euro voor montage.

• litebyte

litebyte

stevenP schreef op woensdag 19 april 2023 @ 20:59:
[...]

ja dat zijn stelschroeven, ook wel stelbout genoemd; een stukje schroefdraad met inwendig een inbusje (koploos)
[Afbeelding]
Dank! Wel een heeeeel klein inbusje, want wat ik er ook probeer in ye douwen, het past niet.

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-05 14:04
Vraagje. Ik zie dat mijn achterwiel (S3) vol bruine (roest)vlekken zit. Ik ga ervanuit dat dit roestwater is en dat zal dan wel vanaf de ketting komen.

Moet ik nog ergens rekening mee houden als ik een andere ketting ga bestellen?

• HBO88
siemed schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:24:
Vraagje. Ik zie dat mijn achterwiel (S3) vol bruine (roest)vlekken zit. Ik ga ervanuit dat dit roestwater is en dat zal dan wel vanaf de ketting komen.

Moet ik nog ergens rekening mee houden als ik een andere ketting ga bestellen?
je hoeft niet gelijk een nieuwe ketting te bestellen. Gewoon even smeren scheelt ook een hoop.

• milo526
  • Laatst online: 19:14
Wat zijn jullie ervaringen qua check-ups bij certified shops? Hoe lang staat je fiets daar?

Ik heb een S3 en woon in Enschede, helaas dus geen certified shop echt dichtbij. Verder is het een lease fiets waarbij het VanMoof onderhoudscontract inclusief is, het loont dus wel om naar een certified shop te gaan ipv naar de lokale fietsenmaker.
Nu heb ik geen fietsendrager op de auto en wordt dit dus een ritje met de trein, het zou voor mij ontzettend schelen als ik op 1 dag op-en-neer kan naar een certified shop.
De meeste shops geven alleen op de website van VanMoof aan dat zo'n check-up/reparatie 3 tot 5 dagen duurt.
Is dit iets wat die winkels doen om zichzelf in te dekken en ruimte te geven? Of staat je fiets daar echt zo lang?
(Ja ik stel deze vraag natuurlijk ook aan de certified shops zelf, maar ben benieuwd naar "echte" ervaringen, hoe het daadwerkelijk loopt vind ik interessanter dan wat ze op papier zeggen)

Als mijn vorige (niet elektrische) fiets naar de lokale fietsenmaker ging kon ik wachten onder het genot van een kopje koffie en na een halfuurtje/uurtje weer vrolijk door.

[Voor 8% gewijzigd door milo526 op 21-04-2023 13:08]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• [911]
milo526 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:07:
Wat zijn jullie ervaringen qua check-ups bij certified shops? Hoe lang staat je fiets daar?

Ik heb een S3 en woon in Enschede, helaas dus geen certified shop echt dichtbij. Verder is het een lease fiets waarbij het VanMoof onderhoudscontract inclusief is, het loont dus wel om naar een certified shop te gaan ipv naar de lokale fietsenmaker.
Een servicebeurtje kan de lokale fietsenmaker ook uitvoeren. Volgens mij vergoed VanMoof dan de kosten. Even vragen via de chat of dit klopt.

• milo526
  • Laatst online: 19:14
[911] schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:36:
[...]

Een servicebeurtje kan de lokale fietsenmaker ook uitvoeren. Volgens mij vergoed VanMoof dan de kosten. Even vragen via de chat of dit klopt.
VanMoof geeft aan hier inderdaad mogelijkheden voor zijn maar dat ze het liever niet doen omdat ze een hele lading onderdelen heen en weer moeten sturen die mogelijk niet nodig zijn.
Ze geven aan dat ze dan bijvoorbeeld remblokjes en een nieuwe ketting naar de lokale fietsenmaker sturen voor het geval dat ze nodig zijn.
Dit klinkt niet bijzonder efficient maar misschien zie ik dat compleet verkeerd.

Ze gaven nog wel een andere optie; ik kan via PostNL mijn fiets opsturen naar hun service center, daar hoef ik niet voor te betalen, maar ik ben m'n fiets dan wel 3 tot 4 weken kwijt.

Klinkt alsof ik toch maar die kosten van het OV moet gaan slikken, maar ik wist dat dat een risico was toen ik aan een VanMoof buiten de randstad begon.

• Justin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-05 16:38
Erik80 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 11:47:
[...]

Veloretti ook overwogen? Zelfde onderdelen als die Lekker en top service (geen grap)!
Oh echt? Hier de VM echt overwogen maar uiteindelijk hebben we voor volgende week een proefrit ingepland voor zowel de Veloretti als de Lekker omdat een fiets ook gewoon betrouwbaar moet zijn. Mijn vrouw heeft grote voorkeur voor de Veloretti maar ik dacht dat ze juist qua service en kwaliteit een stuk minder waren dan bijv Lekker.

• litebyte

litebyte

Justin schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 19:26:
[...]

Oh echt? Hier de VM echt overwogen maar uiteindelijk hebben we voor volgende week een proefrit ingepland voor zowel de Veloretti als de Lekker omdat een fiets ook gewoon betrouwbaar moet zijn. Mijn vrouw heeft grote voorkeur voor de Veloretti maar ik dacht dat ze juist qua service en kwaliteit een stuk minder waren dan bijv Lekker.
Je hebt betrouwbaarheid qua service, en qua onderdelen...of beide. Als beide niet goed zijn, tja dan hang je (VanMoof voor velen.) Wat ik zo zie maken beide fietsen gebruik van merkonderdelen die al bij heel veel andere (A) merken worden toegepast. Dan blijft er qua betrouwbaarheid naast service nog het frame over....dat is ook net het onderdeel waar je vaak 5 of 10 jaar garantie op krijgt omdat het normaliter niet echt slijtage onderhevig is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• micmulder
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Weet iemand hoe je van de S5 de eshifter kan resetten? Mijne lijkt te hangen in de eerste versnelling. Een reset van de hele fiets met de aan en uitknop lijkt niet te werken.
Pagina: 1 ... 125 126 127 Laatste

Let op:
Let op! Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee