• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:22
micmulder schreef op zondag 23 april 2023 @ 10:25:
Weet iemand hoe je van de S5 de eshifter kan resetten? Mijne lijkt te hangen in de eerste versnelling. Een reset van de hele fiets met de aan en uitknop lijkt niet te werken.
Oei…. Begint het al?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• micmulder
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:46
Ik heb meer het vermoeden dat dit door de laatste update helaas komt. Na de update had ik hier direct last van

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:16
litebyte schreef op maandag 17 april 2023 @ 16:37:
[...]
die van ons staat binnenkort te koop...we kjken nu naar een GT Lekker bike: https://lekkerbikes.com/n...ke?variant=40945895112755
Krijg je geen spijt van! Topfiets.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:16
Erik80 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 11:47:
[...]
Veloretti ook overwogen? Zelfde onderdelen als die Lekker en top service (geen grap)!
Als toevoeging: LekkerBikes heeft keuze uit verschillende frame-maten voor de GT (Veloretti niet) en de Veloretti heeft een automatische versnelling, waar de Lekker een handmatige traploze bediening heeft.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Joost Meijer
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 27-05 21:23
Justin schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 19:26:
[...]

Oh echt? Hier de VM echt overwogen maar uiteindelijk hebben we voor volgende week een proefrit ingepland voor zowel de Veloretti als de Lekker omdat een fiets ook gewoon betrouwbaar moet zijn. Mijn vrouw heeft grote voorkeur voor de Veloretti maar ik dacht dat ze juist qua service en kwaliteit een stuk minder waren dan bijv Lekker.
Ik zou ook zeker de Comate overwegen. Weliswaar een nieuwkomer, maar wel een merk met goede specs en verrassend fijne rijervaring en momenteel een zeer interessante introductieprijs…

Zie hier de ervaringen tot nu toe: Comate CT Elite & CT Cruiser

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:46
eisbaer schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:05:
.
[...]

Dat duurt nog wel even tenzij het mooie weer aan houdt
Kun je je ervaringen met het zadel al delen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• falex
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-05 14:12

ben benieuwd..

Canon 700d | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM | Tamron AF 70-300mm f/4.0-5.6 Di LD Macro | Samyang 14mm f/2.8 ED AS IF UMC | Samyang 24mm f/1.4 ED AS UMC

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:59
Op Facebook gingen geruchten over een S4: een tussenstap gebaseerd op het S3 frame met enkele nieuwe features van de S5. Als het waar zou zijn blijft het voor mij een mysterie waarom ze dit zouden doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-05 22:46

sten123

PSN: MisterxBee

De Vanmoof V (Speedbike)?

PSN: MisterxBee

Acties:
  • 0Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 00:12

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

sten123 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 13:08:
[...]

De Vanmoof V (Speedbike)?
Nee....er staat iets nieuws :) Dus iets dat nog niet bekend is...en omdat je er al 'snel' op kan rijden zal het idd gerelateerd zijn aan iets dat al in productie is.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik zou denken aan een relatief voordelig geprijsde v2 van de S3 (~2500). Gezien het vrij dramatische kwaliteitsimago op dit moment lijkt de S5 me tegen de huidige prijs van 3498 zo goed als onverkoopbaar (de S2 liep ook niet voor 3200 euro, daarom was de S3 in eerste instantie ook weer 2k.

Een S3-based fiets waar dan hopelijk de structurele problemen verholpen zijn kan het imago opkrikken, en het vastgelopen service-apparaat ontlasten. Desnoods verzin je een voordelig trade-in programma voor huidige S3-eigenaren om de fietsen die je permanent hoofdpijn geven van de weg te krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tommie12
Daniel schreef op maandag 1 mei 2023 @ 20:22:
Ik zou denken aan een relatief voordelig geprijsde v2 van de S3 (~2500). Gezien het vrij dramatische kwaliteitsimago op dit moment lijkt de S5 me tegen de huidige prijs van 3498 zo goed als onverkoopbaar (de S2 liep ook niet voor 3200 euro, daarom was de S3 in eerste instantie ook weer 2k.

Een S3-based fiets waar dan hopelijk de structurele problemen verholpen zijn kan het imago opkrikken, en het vastgelopen service-apparaat ontlasten. Desnoods verzin je een voordelig trade-in programma voor huidige S3-eigenaren om de fietsen die je permanent hoofdpijn geven van de weg te krijgen.
En wat moeten ze dan doen met al die teruggekochte "oude" S3 fietsen?
Trade in kost ook een pak geld...

Maar de markt heeft duidelijk gesproken:

S3 aan ca 2000€: verkoopt verkocht goed, maar VM maakt er verlies aan ondanks het feit dat die fiets uit de goedkoopste onderdelen bestaat en nogal onbetrouwbaar is.

S5 aan 3000€+ : betrouwbaarheid ongekend, maar verkoopt amper, en waarschijnlijk slagen ze dan ook niet in het doel om er winst mee te make omdat de aantallen te klein blijven.

Lastige situatie...

[Voor 21% gewijzigd door Tommie12 op 02-05-2023 11:01]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daniel
  • Nu online

Daniel

Kapitein NCC-1701
Tommie12 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 10:58:
S3 aan ca 2000€: verkoopt verkocht goed, maar VM maakt er verlies aan ondanks het feit dat die fiets uit de goedkoopste onderdelen bestaat en nogal onbetrouwbaar is.
Ik denk dat je op een S3 prima winst zou kunnen maken ware het niet dat de servicekosten totaal uit de hand zijn gelopen omdat er zo veel problemen mee zijn. Ik ken mensen die na meerdere reparaties en twee nieuwe fietsen uiteindelijk al hun geld teruggekregen hebben. Dat zijn klanten waar VM duizenden euro's op toelegt. Daar moet je geen gewoonte van maken.
Lastige situatie...
Het is een interessante case study voor studenten bedrijfskunde wat je op dit moment aan zou moeten met het merk. Doel was groeien in volume via een agressieve prijsstrategie om zo winstgevend te worden, maar dat is tot nu toe mislukt omdat de fietsen te veel problemen hebben. Duurdere fietsen zoals de S5 hebben een hogere kwaliteit, maar in het 3k+ segment zijn inmiddels ook prima alternatieven te vinden en daardoor prijs je jezelf uit de markt. Dat kan gecompenseerd worden als de merkwaarde/imago erg hoog is (het Louis Vuitton-model) maar dat wordt door de slechte reputatie van de S3 (zowel technisch als qua sociaal imago) steeds lastiger zolang je niet laat zien dat het beter gaat. De customer experience is soms zo matig dat mensen worden weggejaagd, niet alleen door het overbelaste service-apparaat maar ook door de beslissing om oudere modellen niet meer te repareren.

Je moet iets verzinnen om je bestaande klanten aan boord te houden want dat zijn de mensen met de kortste route naar een nieuwe aankoop. Het steeds introduceren van nieuwe modellen voor meer geld met dezelfde of nieuwe problemen is dat in ieder geval niet. Het is alleen de vraag of ze er nog het geld en de tijd voor hebben. Ik zie het om die reden ook vrij somber in op de lange termijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tommie12
Daniel schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 12:41:
[...]

Ik denk dat je op een S3 prima winst zou kunnen maken ware het niet dat de servicekosten totaal uit de hand zijn gelopen omdat er zo veel problemen mee zijn. Ik ken mensen die na meerdere reparaties en twee nieuwe fietsen uiteindelijk al hun geld teruggekregen hebben. Dat zijn klanten waar VM duizenden euro's op toelegt. Daar moet je geen gewoonte van maken.

[...]

Het is een interessante case study voor studenten bedrijfskunde wat je op dit moment aan zou moeten met het merk. Doel was groeien in volume via een agressieve prijsstrategie om zo winstgevend te worden, maar dat is tot nu toe mislukt omdat de fietsen te veel problemen hebben. Duurdere fietsen zoals de S5 hebben een hogere kwaliteit, maar in het 3k+ segment zijn inmiddels ook prima alternatieven te vinden en daardoor prijs je jezelf uit de markt. Dat kan gecompenseerd worden als de merkwaarde/imago erg hoog is (het Louis Vuitton-model) maar dat wordt door de slechte reputatie van de S3 (zowel technisch als qua sociaal imago) steeds lastiger zolang je niet laat zien dat het beter gaat. De customer experience is soms zo matig dat mensen worden weggejaagd, niet alleen door het overbelaste service-apparaat maar ook door de beslissing om oudere modellen niet meer te repareren.

Je moet iets verzinnen om je bestaande klanten aan boord te houden want dat zijn de mensen met de kortste route naar een nieuwe aankoop. Het steeds introduceren van nieuwe modellen voor meer geld met dezelfde of nieuwe problemen is dat in ieder geval niet. Het is alleen de vraag of ze er nog het geld en de tijd voor hebben. Ik zie het om die reden ook vrij somber in op de lange termijn.
Tja, daar zullen wel een paar MBA's hun proefschrift aan gespendeerd hebben.
Waar het mank loopt is volgens mij ... je kan voor een verkoopprijs van ca 2000€ volgens mij geen betrouwbare en robuuste ebike bouwen.
En wil je wel een betrouwbare ebike maken waarop je service kan geven, dan kom je uit op 3500€ en dan zit je op te boksen tegen de "klassieke" bouwers, en je verkoopt veel kleinere aantallen.

Vergeet niet dat een fiets waarvoor je als consument 3500€ betaalt aan bv Gazelle voor ten allerhoogste 1800€ de fabriek uit rolt, want daartussen zit nog steeds een invoerder/distributeur en een fietshandel die elk zowat 20-30% marge nodig hebben om rendabel te zijn.
Misschien kan VM dat met iets minder marge omdat er normaal een stap tussenuit valt, maar vooraleer ze de volumes hebben en de kostprijzen onder controle sta je weer maanden en x duizend fietsen verder.

Je ziet dat Cowboy ook zijn tanden stuk bijt op hun businessmodel, en die zouden iets minder problemen hebben met kwaliteit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eddy 6 pack
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 25-05 09:19
Bijzondere strategie.
Problemen en lange wachttijden die je al niet op kunt lossen in je huidige portfolio aanpakken en wegwerken door nóg een extra model fiets te lanceren??
Of negeren ze alle sores en hopen ze dat iedereen die nu nog wacht het maar opgeeft en z’n fiets in de hoek gooit om een S3,5 te kopen?

Dit wordt interessant!

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daniel
  • Nu online

Daniel

Kapitein NCC-1701
Tommie12 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:50:
[...]

Tja, daar zullen wel een paar MBA's hun proefschrift aan gespendeerd hebben.
Waar het mank loopt is volgens mij ... je kan voor een verkoopprijs van ca 2000€ volgens mij geen betrouwbare en robuuste ebike bouwen.
En wil je wel een betrouwbare ebike maken waarop je service kan geven, dan kom je uit op 3500€ en dan zit je op te boksen tegen de "klassieke" bouwers, en je verkoopt veel kleinere aantallen.
Ja dat is damned if you do damned if you don't. Je productiekosten gaan omlaag bij hogere aantallen maar daarvoor moet de prijs omlaag en dat gaat weer ten koste van de kwaliteit. Dat is ook de strategie van VM geweest met de S3, en qua aantallen is die ook wel succesvol geweest alleen zijn de kwaliteitsproblemen veel groter gebleken dan verwacht. En nu zit je met een probleem want de investeerders willen zo langzamerhand ook wel wat resultaten gaan zien.

Overigens denk ik dat je wel degelijk een solide ebike kunt bouwen voor tussen de 2000 en 2500 euro verkoopprijs, zolang je het simpel houdt, standaard onderdelen gebruikt en, zoals VM, de middle man uitschakelt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tommie12
Daniel schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 13:48:
[...]

Ja dat is damned if you do damned if you don't. Je productiekosten gaan omlaag bij hogere aantallen maar daarvoor moet de prijs omlaag en dat gaat weer ten koste van de kwaliteit. Dat is ook de strategie van VM geweest met de S3, en qua aantallen is die ook wel succesvol geweest alleen zijn de kwaliteitsproblemen veel groter gebleken dan verwacht. En nu zit je met een probleem want de investeerders willen zo langzamerhand ook wel wat resultaten gaan zien.

Overigens denk ik dat je wel degelijk een solide ebike kunt bouwen voor tussen de 2000 en 2500 euro verkoopprijs, zolang je het simpel houdt, standaard onderdelen gebruikt en, zoals VM, de middle man uitschakelt.
Ik twijfel aan je laatste standpunt.

Een S3 werd verkocht voor 2000€. Met transport, distributie etc moet je dan de fiets kunnen bouwen af fabriek voor ca 1200€, en dan wordt het wel krap, zeker als je er eigen electronica in wil steken.
Feit is, ze hebben er duizenden van verkocht, en hadden ongeveer even veel verlies als omzet...
Om dan break-even te draaien hadden ze de prijs moeten verdubbelen... En dan verkoop je niks meer.

De kwaliteitsproblemen alleen gaan niet dat enorme verlies alleen kunnen verantwoorden, er is meer aan de hand.
In elk geval, ik investeer niet mee... Dit loopt niet goed af.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:44
I rij nu al zo lang als ik me kan herinneren met de S3 die bij het terug schakelen blijft hangen in de hogere versnelling. Een klein beetje druk op de trappers zorgt ervoor dat ie terug klakt. De shifter is twee keer vervangen en het achterwiel 1 keer (door mezelf).

Wat kan de reden zijn hiervoor? Ik vermoedde dat ik iets te strak had aangedraaid, maar kort geleden heb ik alles een keer los gehaald en hetzelfde probleem blijft bestaan.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tommie12
PjotrStroganov schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 17:18:
I rij nu al zo lang als ik me kan herinneren met de S3 die bij het terug schakelen blijft hangen in de hogere versnelling. Een klein beetje druk op de trappers zorgt ervoor dat ie terug klakt. De shifter is twee keer vervangen en het achterwiel 1 keer (door mezelf).

Wat kan de reden zijn hiervoor? Ik vermoedde dat ik iets te strak had aangedraaid, maar kort geleden heb ik alles een keer los gehaald en hetzelfde probleem blijft bestaan.
Heel het topic staat vol met problemen met dat achterwiel...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
MaZo schreef op donderdag 6 april 2023 @ 17:18:
Mijn S3 heeft het inmiddels ook begeven. Fiets is dood en aan de oplader zie ik alleen die doodskop knipperen. Iemand tips?
Op 7 april een support ticket geopend en ik wacht nog steeds op enige reactie van VanMoof. Zijn die kneuzen tegenwoordig niet meer telefonisch te bereiken?

[Voor 9% gewijzigd door MaZo op 03-05-2023 18:18]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Eddy 6 pack
PjotrStroganov schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 17:18:

Je kan nog proberen die dubbele moer die op het achternaafafstelplaatje (sorry kan het niet anders omschrijven) tussen het frame en de achternaaf zit iets minder strak te draaien en dan met name de eerste die direct op het plaatje zit. Die handvast draaien en dan met de 2e moer fixeren (waarbij je de eerste weer fixeert en tegenhoudt met de steeksleutel anders draait ie toch weer iets strakker mee.)
Dat afstelplaatje dient om de speling van de naaf tov de as eruit te halen. Zit ie te los dan beweegt/tordeert het achterwiel in de achterbrug. Kun je testen door de fiets met één hand bij een handvat vast te pakken en dan te doen alsof je gaat slingeren met je stuur, snel links/rechts waarbij je de fiets stil laat staan. Dan ‘klappert’ het wiel als het ware iets in het frame.

Als dat zo is moet je beide moeren eraf draaien en het plaatje met lichte kracht strakker zetten tot ie vast zit en dan 1/4 slag terug draaien anders zit ie te strak. En dat zit ie dan dus ook als je de moer er alsnog te strak opdraait.

Heel verhaal, hoop dat het duidelijk is. Kan het je niet laten zien met foto’s omdat ik geen S3 meer heb. Alleen een foto van de Sturmey site.

Anders even een goede FM vragen en dan de speling melden op de achteras. Dan weet ie zeker wat er moet gebeuren!

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:44
Eddy 6 pack schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 19:19:
[...]

Je kan nog proberen die dubbele moer die op het achternaafafstelplaatje (sorry kan het niet anders omschrijven) tussen het frame en de achternaaf zit iets minder strak te draaien en dan met name de eerste die direct op het plaatje zit. Die handvast draaien en dan met de 2e moer fixeren (waarbij je de eerste weer fixeert en tegenhoudt met de steeksleutel anders draait ie toch weer iets strakker mee.)
Dat afstelplaatje dient om de speling van de naaf tov de as eruit te halen. Zit ie te los dan beweegt/tordeert het achterwiel in de achterbrug. Kun je testen door de fiets met één hand bij een handvat vast te pakken en dan te doen alsof je gaat slingeren met je stuur, snel links/rechts waarbij je de fiets stil laat staan. Dan ‘klappert’ het wiel als het ware iets in het frame.

Als dat zo is moet je beide moeren eraf draaien en het plaatje met lichte kracht strakker zetten tot ie vast zit en dan 1/4 slag terug draaien anders zit ie te strak. En dat zit ie dan dus ook als je de moer er alsnog te strak opdraait.

Heel verhaal, hoop dat het duidelijk is. Kan het je niet laten zien met foto’s omdat ik geen S3 meer heb. Alleen een foto van de Sturmey site.

[Afbeelding]

Anders even een goede FM vragen en dan de speling melden op de achteras. Dan weet ie zeker wat er moet gebeuren!
Ik zal er dit weekend weer eens mee bezig. Dank!

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SilverNL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:53
Oef… S3 net kleine maand terug van accu reparatie. Herkent nu mijn telefoon niet meer, lijkt alsof bluetooth in fiets het niet doet. Kan fiets alleen via handmatig code unlock gebruiken.
Heb daarnaast al 2x gehad dat fiets tijdens het fietsen zomaar op slot ging & het alarm afgaat. Moet dan van fiets afstappen en handmatig code unlocken. Kicklock is dan niet ingedrukt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HBO88
Flinke regenbui vannacht en nu error 41.
Geprobeerd te drogen met een föhn maar helpt niet.
Fiets staat altijd binnen en nu op vakantie een keer buiten en na 1 regenbui problemen... Fiets is net over de 2 jaar.

Weet iemand of ze nog een knop opsturen?
Heb geen mogelijkheid en zin om daarvoor naar Amsterdam te gaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bincvburen
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10:19
HBO88 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 17:51:
Flinke regenbui vannacht en nu error 41.
Geprobeerd te drogen met een föhn maar helpt niet.
Fiets staat altijd binnen en nu op vakantie een keer buiten en na 1 regenbui problemen... Fiets is net over de 2 jaar.

Weet iemand of ze nog een knop opsturen?
Heb geen mogelijkheid en zin om daarvoor naar Amsterdam te gaan.
Goed om te weten is dat je 3 jaar fabrieksgarantie hebt. Dus mocht het probleem zich voordoen, kan je hem zeker opsturen of langs gaan.

[Voor 7% gewijzigd door bincvburen op 06-05-2023 00:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaltaSoron
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:28

Acties:
  • +2Henk 'm!

• HBO88
Dat is die gast van bright toch? Zou best kunnen

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Eddy 6 pack
HBO88 schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 13:00:
[...]

Dat is die gast VM-plugger van bright toch? Zou best kunnen
Of een achterzijde look-a-like…

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaltaSoron
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:28
Het was hem ja, komende week vast een video van hem hierover te zien op Bright.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HBO88
bincvburen schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 00:00:
[...]

Goed om te weten is dat je 3 jaar fabrieksgarantie hebt. Dus mocht het probleem zich voordoen, kan je hem zeker opsturen of langs gaan.
Waar lees je dat? ik zie 2 jaar op de site staan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
HBO88 schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 18:03:
[...]

Waar lees je dat? ik zie 2 jaar op de site staan.
Twee jaar inderdaad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16:41
Tommie12 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:50:
[...]

Vergeet niet dat een fiets waarvoor je als consument 3500€ betaalt aan bv Gazelle voor ten allerhoogste 1800€ de fabriek uit rolt, want daartussen zit nog steeds een invoerder/distributeur en een fietshandel die elk zowat 20-30% marge nodig hebben om rendabel te zijn.
Ik meen begrepen te hebben dat retail bij dit soort producten nauwelijks nog marge heeft. Moto's, fietsen, zelfs auto's. Als het bij fietsen 50-100 euro per fiets is bij de fietsenmaker is het veel ("zou" het veel zijn, opnieuw, wat ik tussen de regels door lees). Bij auto's idem.

Ook game-consoles, apple producten, noem maar op. Er zijn gewoon veel te veel retailers, en die zijn allemaal low-budget dozenschuivers geworden. De producten zijn overal ook te koop, en ook via internet, dus welke marge kan je nog vragen als retailer?

Ik vermoed dat er uitzonderingen zijn voor de absolute topmerken zoals R&M en zo. Ik zou wel eens van een ex-retailer wat inzichtelijke data willen zien.

Vroeger kon je dan nog rekenen op opties en vooral service en nazorg, vooral bij mechanische producten zoals fietsen en auto's. En dan dik de uren doorrekenen alsof je een doktersopleiding genoten hebt, maar dat is een andere discussie.

Dit laatste is ook een 'probleem' bij EV's, want die moeten mechanisch veel minder vaak op onderhoud. Elektronisch is een andere nachtmerrie, maar daar kan de gemiddelde mechanicien dan weer weinig mee.

Net zoals een gemiddelde fietsenmaker ook niets kan betekenen voor errors en software gerelateerde problemen bij een vanmoof
Daniel schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 13:48:

Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat er geen Vanmoof Lite model is. Eentje die enkel op design/ontwerp de klant trekt, en verder niet app-connected is. Vanmoof is er van overtuigd dat het sci-fi app-connected nonsens hun USP is. Omdat ze helemaal in hun silicon valley bubble zitten.

Vraag de gemiddelde fietser/vanmoof gebruiker waarom ze vanmoof rijden, en ik vermoed of verwacht dat het merendeel het ontwerp naar voren schuift. Minimalistisch, modern, strak, doet het altijd goed.

Toen Vanmoof nog mechanisch was, en geen e-bike, was hun hele USP de 'niet steelbare lampjes', hip ingebouwd in de doorlopende bovenste framebuis. Niet 'nieuw', wel uniek, slim en leuk gevonden. Dat was het.

Dat is nog steeds hun kenmerkende design.

Ik zou als eerste bij Vanmoof staan voor een no-nonsense e-bike. Met het Vanmoof design, en verder om het even welke goedkope chinese OEM naafaandrijving die je over vijf jaar gemakkelijk nog zelf kan vervangen, ZONDER die hele app-connected storingsgevoelige kicklock rommel. Vraag er 2500k voor. Ik zou bijna nog meer betalen voor een fiets ZONDER app, dan eentje met, omdat je gewoon een robuuster product koopt.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:49
Amos_x schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 21:19:
[...]

Ik meen begrepen te hebben dat retail bij dit soort producten nauwelijks nog marge heeft. Moto's, fietsen, zelfs auto's. Als het bij fietsen 50-100 euro per fiets is bij de fietsenmaker is het veel ("zou" het veel zijn, opnieuw, wat ik tussen de regels door lees). Bij auto's idem.
Weet niet waar je dit vandaan hebt naar de marge op a-merk fietsen zit tussen de 20-30%. Een ebike verkopen van 2500 levert dus zo 500eu op.
50-100 zou geen zaak overeind blijven staan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tommie12
Amos_x schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 21:19:
[...]

Dat is wat ze ons graag wijs maken.
Met minder dan 20% marge blijft een zaak niet overeind.
Bij autos zit de gemiddelde marge rond de 14% (mix particulieren en bedrijfsautos). Dat heb ik zelf gezien in de balansen.
Met minder kunnen ze die grote paleizen en verkopers in maatpak toch niet blijven betalen.

Een normale fietsenwinkel pakt 30% op een fiets, en dan geven ze je een eerste nazicht en een fietstasje van 20-40€ er bij.
Dozenschuivers zitten misschien iets lager, maar voor 50-100€ kanje zelfs geen fiets ‘schuiven’.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Volgens mij was het altijd 3 jaar op nieuwe fietsen en 2 jaar op outlet. Waarschijnlijk hebben ze dit pas veranderd en maakt het uit wanneer je het aangeschaft hebt:

https://www.vanmoof.com/nl-NL/terms-conditions-previous

Dus ik denk dat @HBO88 gewoon aanspraak kan maken op zijn garantie.

[Voor 8% gewijzigd door xileS op 07-05-2023 08:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
xileS schreef op zondag 7 mei 2023 @ 08:51:
[...]

Volgens mij was het altijd 3 jaar op nieuwe fietsen en 2 jaar op outlet. Waarschijnlijk hebben ze dit pas veranderd en maakt het uit wanneer je het aangeschaft hebt:

Da's mooi, want mijn S3 van november 2020 is nu na slechts 380 km gestorven. Dank voor de tip! :)

Als ik via MyVanMoof een reparatie wil boeken, en ik daarbij aangeef geen maintenance package te hebben, is de enige andere optie dat ik een quote verlang. Echter heb ik dus nog garantie. Hoe werkt dit als ik mijn fiets naar een certified workshop breng? Moet ik de kosten voorschieten?

[Voor 22% gewijzigd door MaZo op 07-05-2023 11:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HBO88
xileS schreef op zondag 7 mei 2023 @ 08:51:
[...]

Nou, ik heb het door zitten lezen maar kom nergens 3 jaar tegen. ik zie overal 2 jaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
HBO88 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 13:32:
[...]

Nou, ik heb het door zitten lezen maar kom nergens 3 jaar tegen. ik zie overal 2 jaar.
CTRL + F > S3

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HBO88
EDIT: nog een keer contact gezocht en toen wel geholpen.... het kan dus wel.

Wat een Waardeloze service van Vanmoof!
Gisteren via de chat contact gezocht. Ik kreeg snel iemand te spreken.
Uitgelegd dat ik na een regenbui error 41 heb en dat de boostknop blijft hangen. Die moet dus vervangen worden.
Gezegd dat ik niet in staat ben om de fiets langs te brengen, en of ze dan dat knopje willen opsturen. Dan kan ik die zelf eenvoudig monteren.

Vanmoof: "Vervelend om te horen. Helaas sturen we geen buttons op naar klanten".
Ik: "hoe gaan we dit dan oplossen, ik geef net aan dat ik niet langs kan komen".
Vanmoof: " sorry, u moet een service afspraak maken, misschien kan iemand u brengen".
Ik: "sorry, maar een knopje is defect wat via een envelop verstuurd kan worden. En nu zou ik een auto moeten gaan huren om mijn fiets langs te brengen voor een simpele reparatie, die vervolgens pas ook op zn vroegst over 2 maanden ingepland kan worden??"
Vanmoof: "Ja helaas wel, sorry"
Ik: "Nou lekkere service dan, dit schiet toch niet op zo? Ik begreep dat andere mensen wel onderdelen toegestuur krijgen, hoe kan dat dan?
Vanmoof: "ik snap wat je zegt, maar we zijn gestopt met het versturen van onderdelen. Het spijt me, ik kan hier verder niets aan veranderen".

Dit slaat toch werkelijk nergens op? Ik heb ook gezegd dat ik best de verzendkosten wil betalen. wat een flutbedrijf dit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HBO88
Pff excuus, ik zat te kijken bij aankopen tot april 2020, daar staat het niet. Maar ik heb mijn fiets later gekocht kom ik achter :) Dus inderdaad 3 jaar

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16:41
HBO88 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 13:42:

Dit slaat toch werkelijk nergens op? Ik heb ook gezegd dat ik best de verzendkosten wil betalen. wat een flutbedrijf dit.
Ergens te begrijpen. Als jij je reparatie verprutst, wie ga je het dan aanrekenen? Ben je eerlijk genoeg om jezelf verantwoordelijk te houden, of ga je alsnog vloeken op Vanmoof en overal negatieve reviews achter laten?

Dus... willen ze dit soort dingen in eigen beheer doen om de verantwoordelijkheid er van op te nemen.

Wie weet komt er wel meer bij kijken dan een simpele swap die een gebruiker zelf kan uitvoeren (firmware?). Ik weet het niet.

Ik praat ook niets goed van vanmoof of zo. Het is hun eigen schuld door complexe, fragiele, waarschijnlijk nauwelijks extern gedocumenteerde, custom elektronica te bouwen op een fiets waar niemand iets mee kan.

Geen idee waarom iemand vrijwillig zou instappen in een smart fiets experiment als je de fiets daardwerkelijk iedere dag betrouwbaar nodig hebt. Een vanmoof is een zondagsfietsje voor wie weinig fietst en effectief 2 maand zonder fiets kan voor als het trendy hippe ding op reparatie moet.

Ik heb me het hier eerder ook afgevraagd hoe gebruikers hier in staan. Op een bepaald moment was een fiets de enige manier om op betrouwbare manier op het werk te raken waar ik toen werkte. Geen fiets = groot probleem. Daarom gewoon een 'fiets as a service' genomen (swapfiets) met gegarandeerd aanbod en reparaties. Toen compleet ondenkbaar om meer dan een paar dagen zonder fiets te zitten.

Bonuspunten trouwens als je als vanmoof fietsers ook nog in een grote stad woont wegens gemak van lokale service.

Voor alle andere usecases: KISS, Keep it simple ...

[Voor 14% gewijzigd door Amos_x op 07-05-2023 14:03]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HBO88
Amos_x schreef op zondag 7 mei 2023 @ 14:00:
[...]

Ergens te begrijpen. Als jij je reparatie verprutst, wie ga je het dan aanrekenen? Ben je eerlijk genoeg om jezelf verantwoordelijk te houden, of ga je alsnog vloeken op Vanmoof en overal negatieve reviews achter laten?

Dus... willen ze dit soort dingen in eigen beheer doen om de verantwoordelijkheid er van op te nemen.

Wie weet komt er wel meer bij kijken dan een simpele swap die een gebruiker zelf kan uitvoeren (firmware?). Ik weet het niet.

Ik praat ook niets goed van vanmoof of zo. Het is hun eigen schuld door complexe, fragiele, waarschijnlijk nauwelijks extern gedocumenteerde, custom elektronica te bouwen op een fiets waar niemand iets mee kan.

Geen idee waarom iemand vrijwillig zou instappen in een smart fiets experiment als je de fiets daardwerkelijk iedere dag betrouwbaar nodig hebt. Een vanmoof is een zondagsfietsje voor wie weinig fietst en effectief 2 maand zonder fiets kan voor als het trendy hippe ding op reparatie moet.

Ik heb me het hier eerder ook afgevraagd hoe gebruikers hier in staan. Op een bepaald moment was een fiets de enige manier om op betrouwbare manier op het werk te raken waar ik toen werkte. Geen fiets = groot probleem. Daarom gewoon een 'fiets as a service' genomen (swapfiets) met gegarandeerd aanbod en reparaties. Toen compleet ondenkbaar om meer dan een paar dagen zonder fiets te zitten.

Bonuspunten trouwens als je als vanmoof fietsers ook nog in een grote stad woont wegens gemak van lokale service.

Voor alle andere usecases: KISS, Keep it simple ...
Nou, Vanmoof heeft zelfs een beschrijving gemaakt hoe je dit moet doen. Dus dan lijkt het me logisch dat dit zelf gedaan kan worden. Link https://www.pedelecforum....ent-procedure-pdf.367608/
Daarnaast, ik heb problemen gehad met doortrappen, ik kreeg gewoon een nieuw achterwiel opgestuurd. Vervang hem zelf maar. En als je daar niet prettig bij voelt moet je een afspraak maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HBO88
Maar goed, ik zal er nog een mail achter sturen. Maar als ze echt niet willen, heb ik de knopjes zelf gevonden. Lang leve Google lens...
kost 5 euro bij RS online. https://nl.rs-online.com/web/p/push-button-switches/7346704
Wellicht is deze link handig voor andere mensen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:37
Problemen overdrijven is ook een kunst.
Desnoods huur je een OV fiets.
Ja, dat kost 5 EUR per dag. Maar vergeleken met wat de gemiddelde automobilist aan kosten heeft is dat niets.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eddy 6 pack
MaZo schreef op zondag 7 mei 2023 @ 09:56:
[...]
…mijn S3 van november 2020 is nu na slechts 380 km gestorven…
De accu zal uitgedroogd zijn vermoed ik…😬

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HBO88
Gisteren via de chat contact gezocht. Ik kreeg snel iemand te spreken.
Uitgelegd dat ik na een regenbui error 41 heb en dat de boostknop blijft hangen. Die moet dus vervangen worden.
Gezegd dat ik niet in staat ben om de fiets langs te brengen, en of ze dan dat knopje willen opsturen. Dan kan ik die zelf eenvoudig monteren.

Vanmoof: "Vervelend om te horen. Helaas sturen we geen buttons op naar klanten".
Ik: "hoe gaan we dit dan oplossen, ik geef net aan dat ik niet langs kan komen".
Vanmoof: " sorry, u moet een service afspraak maken, misschien kan iemand u brengen".
Ik: "sorry, maar een knopje is defect wat via een envelop verstuurd kan worden. En nu zou ik een auto moeten gaan huren om mijn fiets langs te brengen voor een simpele reparatie, die vervolgens pas ook op zn vroegst over 2 maanden ingepland kan worden??"
Vanmoof: "Ja helaas wel, sorry"
Ik: "Nou lekkere service dan, dit schiet toch niet op zo? Ik begreep dat andere mensen wel onderdelen toegestuur krijgen, hoe kan dat dan?
Vanmoof: "ik snap wat je zegt, maar we zijn gestopt met het versturen van onderdelen. Het spijt me, ik kan hier verder niets aan veranderen".

Ok, vandaag een 2e keer contact gezocht via de chat, met zelfde verhaal. Wat blijkt: "Ok, I can send you a new button, can I help you with someting else?"
Dus... service is afhankelijk van wie je treft bij de chat... 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
HBO88 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 14:20:
[...]

Ok, vandaag een 2e keer contact gezocht via de chat, met zelfde verhaal. Wat blijkt: "Ok, I can send you a new button, can I help you with someting else?"
Dus... service is afhankelijk van wie je treft bij de chat... 8)7
Ik wou net zeggen, probeer eens per mail of iemand anders per chat ;p.

Is er bij jou in de buurt geen 1 (certified) VM shop? Ik weet alleen niet of alle fietsenmakers ook reparatie aan boost knop doen.

Ik zelf zou niet eens beginnen aan zulke reparaties, want heb niet eens een soldeerbout. Zelfs voor het vervangen van wiel heb ik mijn fiets naar zo'n punt gebracht, want had geen tools om buitenband krasvrij van velg te halen en weer erop te zetten. En heb geen zin in gepruts. Het zal vast niet zo moeilijk zijn, maar ik ben geen fietsenmaker. Wel jammer dat ze nooit een leenfiets hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Vanmoof: "ik snap wat je zegt, maar we zijn gestopt met het versturen van onderdelen.

…. wat een flutbedrijf dit.
Was ook mijn laatste ervaring. En dan zelfs voor een besteld en betaald onderdeel. Ik had een zadel besteld en betaald en die zou binnen 2 weken geleverd worden. De ‘orderstatus’ gaf aan dat ie onderweg was. Dit was begin februari. 3 chats gehad met de meest exotisch genaamde CS mensen met 3 bijbehorende beloften dat het nu toch écht geleverd zou worden!

Half april heb ik de order maar geannuleerd en geld terug ontvangen, binnen 2 weken dát dan weer wel! (Zal ongetwijfeld een geautomatiseerd proces zijn!).

Dus @HBO88 troost je maar met de gedachte dat door deze irritante en incompetentie uitstralende reactie van VanNoob, jou een hoop ergernis, weken nutteloos wachten en een uiteindelijke, 100% zekere onvermijdelijke teleurstelling bespaard is gebleven!
Cru, maar helaas de VanNoob werkelijkheid!

Hoe anders was het ooit (ES tijd) en had het kunnen zijn als ze geleerd hadden van de eerste maanden na de S3 lancering, ervan geleerd hadden en zich aangepast hadden!
Maar helaas, kapitaal vergaren en struisvogelen was her devies.
Om nu met een schijnbaar ‘nieuw’ S3,5 model te koketteren! Waarom? Is het om een nieuwe mistlaag over alle bestaande ellende te draperen en door te sukkelen zonder bestaande klanten te helpen?
Hoe zou de S3,5 uiteindelijk gaan heten? El Salvador? 🤣

Irritant, vervelend en stuitend. Maar ik blijf het volgen!
Sterkte y’all!💪🏻

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eddy 6 pack
xileS schreef op zondag 7 mei 2023 @ 14:23:
[...]

Ik zelf zou niet eens beginnen aan zulke reparaties, want heb niet eens een soldeerbout. …
Kan zonder solderen hoor. Zit met stekkertjes vast.
Ik heb zelf de boostknop vervangen en is goed te doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Eddy 6 pack schreef op zondag 7 mei 2023 @ 14:14:
[...]

De accu zal uitgedroogd zijn vermoed ik…😬
Ja, te lang (paar weken) stil gestaan. Maar dan mag het nog steeds niet gebeuren voor dat geld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eddy 6 pack
MaZo schreef op zondag 7 mei 2023 @ 14:48:
[...]
Ja, te lang (paar weken) stil gestaan. Maar dan mag het nog steeds niet gebeuren voor dat geld.
Nee, zeker niet!
Was ook een beetje cynisch bedoeld. Als in, dat je er in 2 jaar niet veel mee gefietst hebt…😉

Mijn tip zou zijn om onaangekondigd naar een servicehub te gaan en daar even chitchatten met de monteurs en vervolgens tussen neus en lippen vragen of ze even de accu willen swappen.
Heb ik ook zo gedaan en het is echt een klusje van niks voor hen.
Mijn ervaring is dat je je niet direct moet laten afwimpelen met dat ze het druk hebben of dat je een afspraak moet hebben. Beetje kletsen enzo en je wat flexibel opstellen dat je er wel even op kan en wilt wachten.
Ik heb de indruk dat de technici allemaal wel van goede wil zijn en het ook oprecht vervelend vinden voor alle klanten met pech en je als het even kan dan ook graag willen en zullen helpen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Eddy 6 pack schreef op zondag 7 mei 2023 @ 15:24:
[...]

Nee, zeker niet!
Was ook een beetje cynisch bedoeld. Als in, dat je er in 2 jaar niet veel mee gefietst hebt…😉

Mijn tip zou zijn om onaangekondigd naar een servicehub te gaan en daar even chitchatten met de monteurs en vervolgens tussen neus en lippen vragen of ze even de accu willen swappen.
Mijn ervaring is dat je je niet direct moet laten afwimpelen met dat ze het druk hebben of dat je een afspraak moet hebben. Beetje kletsen enzo en je wat flexibel opstellen dat je er wel even op kan en wilt wachten.
Ik heb de indruk dat de technici allemaal wel van goede wil zijn en het ook oprecht vervelend vinden voor alle klanten met pech en je als het even kan dan ook graag willen en zullen helpen!
Dank! Zou mooi zijn als dat zou kunnen, aangezien ik in Zwitserland woon en dus of naar Amsterdam moet rijden met de fiets achterin de auto, of iets minder ver naar een certified workshop in Strasbourg of Karlsruhe. Maar ik geef de voorkeur aan Amsterdam i.v.m. familiebezoek.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• [911]
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-05 22:40
[...]

Ik heb het net gevraagd op de chat en dit is hun reactie. Ergens wel te begrijpen dus.

In consultation with our Bike Doctors, we believe it is in our riders’ best interest to have these bikes brought to us, for full diagnostics and professional repair. We have seen over time that bikes that have self-service repairs for these issues experience repeated problems and spend longer off the road than bikes that come into us. In addition, we are often unable to recover defective parts from riders, leaving us unable to refurbish these parts and make them available for others.

We understand that this may be disappointing for our riders with technical skills who have performed these repairs successfully in the past. For these riders, we will continue to assess for future products and parts how we can continue to facilitate this on as wide a scale as possible.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
[911] schreef op zondag 7 mei 2023 @ 15:34:
[...]

Ik heb het net gevraagd op de chat en dit is hun reactie. Ergens wel te begrijpen dus.

In consultation with our Bike Doctors, we believe it is in our riders’ best interest to have these bikes brought to us, for full diagnostics and professional repair. We have seen over time that bikes that have self-service repairs for these issues experience repeated problems and spend longer off the road than bikes that come into us. In addition, we are often unable to recover defective parts from riders, leaving us unable to refurbish these parts and make them available for others.

We understand that this may be disappointing for our riders with technical skills who have performed these repairs successfully in the past. For these riders, we will continue to assess for future products and parts how we can continue to facilitate this on as wide a scale as possible.
Is zeker te begrijpen, maar het vervelende is alleen dat je maanden moet wachten op een reparatie en niet voor alle problemen bij elke fietsenmaker terecht kan. M.a.w. is zoals vaker gezegd een VanMoof niet aan te raden als je een betrouwbare fiets zoekt en/of niet vlakbij een service hub woont. Voor de rest fietst die heerlijk als die het doet. Ik heb het "geluk" dat we er 2 thuis hebben, dus ik heb de andere kunnen gebruiken toen die van mij defect was :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• oscarwashere
Ik denk dat het weinig met VanMoof te maken heeft, dit probleem speelt in het algemeen voor producten welke bestaan uit niet-universele onderdelen. Je bent dan afhankelijk van de fabrikant. Als zij deze niet willen of kunnen leveren, of dat nou 'beleid' is, schaarste of geen voorraad hebben is. Zo ben ik een dop van van mijn Ikea stoelpoot kwijt. De dop heeft een soort driehoekige vorm waardoor de scheve stoelpoot (dat is het design) toch recht op de grond komt. Andere doppen kunnen dus niet, Ikea heeft ze niet voor mij, dus helaas: scheve stoel of geïmproviseerde oplossing.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
MaZo schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 18:17:
[...]
Op 7 april een support ticket geopend en ik wacht nog steeds op enige reactie van VanMoof. Zijn die kneuzen tegenwoordig niet meer telefonisch te bereiken?
Mijn ticket is na herhaaldelijk opvolgen eindelijk beantwoord door VanMoof, echter met een nietszeggende email. Wat me vooral boos maakt is het volgende onderaan de mail:
Mocht je nog vragen hebben, klik dan op onze website of neem contact op met ons support team. Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren.
M.a.w. we hebben je ticket gesloten. Mocht je verder nog hulp nodig hebben, open dan maar lekker weer een nieuw support ticket (en wacht weken op een reactie). Wtf!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-05 23:51
Vreemd, ik heb meestal contact gehad met ene Michael van VM NL die heeft mij top geholpen met mijn stuur opsturen, ik mocht hem zelf direct mailen! reparatie kosten netjes op mijn rekeningnummer gestort, de beide buttons heb ik derhalve dus nog voldoende, tevens overzetten van voucher bedragen naar een ander email adres ging ook toppie, fiets blijft bovengemiddeld top presteren, geen vloeiende middenmotor maar ach, je kan niet alles hebben, stoomboot bel blijft hilarisch!! >:)

[Voor 4% gewijzigd door Bruzski op 08-05-2023 16:09]

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bruzski
Eddy 6 pack schreef op zondag 7 mei 2023 @ 15:24:
[...]

Nee, zeker niet!

Ik ben vaker ook onaangekondigt langsgereden en kreeg zo een nieuw achterwiel mee met duidelijke instructies hoe deze seamless en geluidsvrij te monteren.. ik zal wel de uitzondering op de regel zijn.

Intussen tuf ik weer 3 jaartjes rond zonder issues, afkloppen! :/

[Voor 3% gewijzigd door Bruzski op 08-05-2023 16:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daniel
  • Nu online

Daniel

Kapitein NCC-1701
Nog ff over deze foto trouwens. Als dit de X3.5 is zie ik ook echt nauwelijks verschil met de X3...anders dan de kleur (als je googlet naar VanMoof is de tagline ook 'Klaar om in kleur door de stad te rijden?') en de afwijkende motoraansluiting op de voorvork.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oscarwashere
Daniel schreef op maandag 8 mei 2023 @ 16:35:
[...]

Nog ff over deze foto trouwens. Als dit de X3.5 is zie ik ook echt nauwelijks verschil met de X3...anders dan de kleur (als je googlet naar VanMoof is de tagline ook 'Klaar om in kleur door de stad te rijden?') en de afwijkende motoraansluiting op de voorvork.
Dat is denk ik ook het idee. Het lijkt mij een slimme zet om naast de dure 5-serie (€3500) ook een goedkoper 'basis' model te hebben. Met de laatste prijzen van de 3-serie rond de €2700 zou de 3.5 daar misschien nog tussen passen. Maar goed, morgen weten we het.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eddy 6 pack
Bruzski schreef op maandag 8 mei 2023 @ 16:14:
[...]

.... ik zal wel de uitzondering op de regel zijn.…
Nee. Ben je denk ik niet.
Is mijn ervaring ook, vorig jaar met de S3 accu en vroegâh ook al bij de winkel in Amsterdam toen ik nog een Electrified S had.

Maar de boodschap is dus wel: ga erheen, doe een beetje quasi amicaal en hele grote kans dat je direct geholpen wordt!
Maarja, dan moet je natuurlijk wel in de gelegenheid zijn en de mogelijkheid hebben er heen te gaan…

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MichaelX
  • Laatst online: 12-05 16:22

Ik laat dit even hier

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-05 18:44
MichaelX schreef op maandag 8 mei 2023 @ 17:50:
[Foto's]....

Ik laat dit even hier
En wat is de context?
- spontaan afgebroken?
- aanrijding?
- frustratie vanwege lange wachttijd voor reparatie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daniel
  • Nu online

Daniel

Kapitein NCC-1701
Jezus. Dat had nog niet best af kunnen lopen. Was dit niet ook waar die terugroepactie voor was?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MichaelX
  • Laatst online: 12-05 16:22
Delirius schreef op maandag 8 mei 2023 @ 18:02:
[...]

En wat is de context?
- spontaan afgebroken?
- aanrijding?
- frustratie vanwege lange wachttijd voor reparatie?
Spontaan afgebroken, overigens sinds de S1 (2017) een bekend probleem. Er is een terugroep actie geweest maar daar viel dit exemplaar buiten. Er zijn verschillende gevallen in Nederland bekend. Ook buiten NL heeft dit meermaals kunnen gebeuren.

Ook is er in Amerika en meneer ernstig gewond geraakt (coma) door dit zelfde gebeuren. Verhaal zelf even opzoeken op Facebook of Google.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maxnl
MichaelX schreef op maandag 8 mei 2023 @ 19:04:
Ook is er in Amerika en meneer ernstig gewond geraakt (coma) door dit zelfde gebeuren. Verhaal zelf even opzoeken op Facebook of Google.
Heb begrepen dat die in het ziekenhuis kunstmatig in coma is gebracht.
Vraag me wel af of ze dat in de VS niet sneller doen, dan in Nederland zou gebeuren na een fietsongeluk.

En was dat niet vanwege het achterspatbord dat niet goed vast zat, en tegen het wiel kwam, i.p.v. de voorfork?

[Voor 12% gewijzigd door maxnl op 08-05-2023 20:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13:48
MichaelX schreef op maandag 8 mei 2023 @ 19:04:
[...]

Spontaan afgebroken, overigens sinds de S1 (2017) een bekend probleem. Er is een terugroep actie geweest maar daar viel dit exemplaar buiten. Er zijn verschillende gevallen in Nederland bekend. Ook buiten NL heeft dit meermaals kunnen gebeuren.

tjemig. dit zou toch uberhaupt met geen enkele fiets mogen gebeuren. Als dit kan gebeuren met een fiets dan is het einde zoek......Mag gewoon niet gebeuren. Kan me niet herinneren dat dit bij welke andere fietsfabrikant gebeurd is. al is je fiets 20 jaar oud ....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sky_walker
maxnl schreef op maandag 8 mei 2023 @ 20:10:
[...]

Heb begrepen dat die in het ziekenhuis kunstmatig in coma is gebracht.
Vraag me wel af of ze dat in de VS niet sneller doen, dan in Nederland zou gebeuren na een fietsongeluk.

En was dat niet vanwege het achterspatbord dat niet goed vast zat, en tegen het wiel kwam, i.p.v. de voorfork?
Correct, was achterspatbord dat klem kwam te zitten in wiel:

https://nypost.com/2020/1...coma-after-crash-lawsuit/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bruzski
Afbreken van de stuurbuis is helaas een bekende issue, er is geloof ik een slechte batch S3’s in omloop met kromme voorvorken en stuurbuizen die spontaan breken.. zeer spijtig en levengevaarlijk!! :-(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bruzski
Eddy 6 pack schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 16:30:
[...]

Of een achterzijde look-a-like…
Dat is inderdaad David, neemt vaak de pont achter Amsterdam Centraal :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iscorpio
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-05 17:07
VanMoof onthult goedkopere e-bikes S4 en X4

https://www.rtlnieuws.nl/...edkopere-e-bikes-s4-en-x4

[Voor 58% gewijzigd door iscorpio op 09-05-2023 10:19]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tommie12
Dan zal de lovende review op YT wel snel volgen, ze zullen de primeur wel gekregen hebben onder voorwaarden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oscarwashere
Mooie kleuren! Inderdaad waren de geruchten juist; nieuwe kleuren, e-shifter van de S2, frame van de S3, geen matrix-display en halo-ringen, iets kleinere accucapaciteit.

(Zou RTL te vroeg zijn? Ik zie op de site van VM nog niets.)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daniel
  • Nu online

Daniel

Kapitein NCC-1701
oscarwashere schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:28:
Mooie kleuren! Inderdaad waren de geruchten juist; nieuwe kleuren, e-shifter van de S2, frame van de S3, geen matrix-display en halo-ringen, iets kleinere accucapaciteit.

Geen e-shifter die continue kapot gaat, maar gewoon weer de mechanische 2-versnellingsnaaf van de S en S2. Verder lijken de remmen op die van de S5 en hebben ze volgens mij ook vrijwel dezelfde accu.

Wel dat ze hiermee meteen de bodem onder de S5 uit slaan want 1300 euro extra voor een paar lampjes en een extra versnelling gaat natuurlijk niemand doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sky_walker
oscarwashere schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:28:

https://www.vanmoof.com/news/nl-NL/t/all

Acties:
  • +1Henk 'm!

• maxnl
sky_walker schreef op maandag 8 mei 2023 @ 23:05:
tjemig. dit zou toch uberhaupt met geen enkele fiets mogen gebeuren. Als dit kan gebeuren met een fiets dan is het einde zoek......Mag gewoon niet gebeuren. Kan me niet herinneren dat dit bij welke andere fietsfabrikant gebeurd is. al is je fiets 20 jaar oud ....
Heb in mijn middelbare school tijd ook een (nieuwe) normale Batavus Traffic fiets gehad waarbij die afgebroken is.
Was destijds eerst bang dat mijn ouders zouden denken dat ik er rare dingen mee gedaan had, maar fietsenmaker zei meteen dat het duidelijk een fabricagefout was, en fiets is toen compleet vervangen.
Komt dus wel vaker voor.

===
Daniel schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 11:39:
Verder lijken de remmen op die van de S5 en hebben ze volgens mij ook vrijwel dezelfde accu.
Vraag me af of die remmen en remhendels dan ook op de S3 passen, en of je die bij VM kan kopen?

(Weet dat je er zelf andere remmen op kan zetten, maar heb liever wel officiele remhendels met boost/bel knop)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daniel
  • Nu online

Daniel

Kapitein NCC-1701
Review van The Verge: https://www.theverge.com/...4-review-price-specs-date

Press pack: https://d21buns5ku92am.cl...%20deck%202023-6d8bbc.pdf

[Voor 43% gewijzigd door Daniel op 09-05-2023 12:34]

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Tommie12
I’d suggesting waiting a tick if you’re tempted to buy. Let the early adopters test VanMoof’s claims of improved reliability and service — you’ve got better things to do with your time.
_/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Daniel schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 11:39:
[...]

Geen e-shifter die continue kapot gaat, maar gewoon weer de mechanische 2-versnellingsnaaf van de S en S2. Verder lijken de remmen op die van de S5 en hebben ze volgens mij ook vrijwel dezelfde accu.

Wel dat ze hiermee meteen de bodem onder de S5 uit slaan want 1300 euro extra voor een paar lampjes en een extra versnelling gaat natuurlijk niemand doen.
De S5 loopt niet (verkoop bedoel ik dan)

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • +6Henk 'm!

• litebyte

litebyte

We kunnen elke (domme) vergelijking en clickbait superlatieven...zoals de 'iphone op wielen' of 'VanMoof is de Tesla op fietsgebied' gelukkig nu achterwege laten...nu is het wachten op de jubel'reviews' van o.a. die plugger-bejaarde van Bright.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:25

mphilipp

Romanes eunt domus

Tommie12 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 13:20:
[...]
I’d suggesting waiting a tick if you’re tempted to buy. Let the early adopters test VanMoof’s claims of improved reliability and service — you’ve got better things to do with your time.
_/-\o_ _/-\o_
Mooie opmerking inderdaad.
En dan die kreet in de press pack: volledig opnieuw ontwikkeld. Dat is marketingpraat voor: likje verf en wat ouwe rommel van nóg oudere fietsen erop schroeven, de nieuwlichterij eraf halen, want die gaat alleen maar kapot. En dan heb je een nieuw product. Prachtig hoe dat werkt in een marketingbrein.

Voorlopig doet mijn S3 het nog prima, dus ik blijf gewoon rijden en als ik een gele wil, koop ik wel een paar bussen Motip.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Een meesterzet van marketingmachine VanMoof. In plaats van je high-tech fietsen echt verbeteren sloop je gewoon functionaliteit eruit zodat je een meer basic fiets overhoudt met oudere onderdelen erin. Vervolgens verpak je dat als 'super vette splinternieuw ontwikkelde fiets' :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• litebyte

litebyte

stin00 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 14:45:
Een meesterzet van marketingmachine VanMoof. In plaats van je high-tech fietsen echt verbeteren sloop je gewoon functionaliteit eruit zodat je een meer basic fiets overhoudt met oudere onderdelen erin. Vervolgens verpak je dat als 'super vette splinternieuw ontwikkelde fiets' :D
Ik zie de fiets nog wel een succes worden en dat hoop ik ook voor VanMoof. Dit is zo'n beetje de laatste kans om het tij te keren.

Maken ze nu gebruik van een andere telefoonhouder?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• [911]
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-05 22:40
mphilipp schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 14:43:
[...]

Mooie opmerking inderdaad.
En dan die kreet in de press pack: volledig opnieuw ontwikkeld. Dat is marketingpraat voor: likje verf en wat ouwe rommel van nóg oudere fietsen erop schroeven, de nieuwlichterij eraf halen, want die gaat alleen maar kapot. En dan heb je een nieuw product. Prachtig hoe dat werkt in een marketingbrein.
Dat is in zekere zin wat Renault ook doet met Dacia en niet zonder succes. Ik denk dat de belangrijkste onderdelen die kapot konden gaan eraf zijn gehaald of vervangen voor stabielere onderdelen. Ik zou het best een kans geven.
litebyte schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 14:51:
[...]
Maken ze nu gebruik van een andere telefoonhouder?
Klopt, en die ziet er wel wat breekbaarder uit. Voordeel is wel dat je geen speciaal hoesje nodig lijkt te hebben?

[Voor 17% gewijzigd door [911] op 09-05-2023 14:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daniel
  • Nu online

Daniel

Kapitein NCC-1701
Het is natuurlijk best wel tergend maar dit is denk ik wel wat ze moeten doen, zowel qua prijspunt als qua product. Doorgaan op de koers met overengineered fietsen met veel te kwetsbare techniek tegen veel te hoge prijzen is ook kansloos. Dat ze een positieve spin proberen te geven aan dat ze hun hand overspeeld hebben, tsja, da's marketing. Zou elk bedrijf doen.

De vraag is meer of ie daadwerkelijk beter is en feitelijk geven ze de S5 nu al op, deze lijkt me onverkoopbaar op het huidige prijspunt.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 26-05 15:00
nu is het wachten op de jubel'reviews' van o.a. die plugger-bejaarde van Bright.
Dat is die debiel die het zadel altijd zo laag heeft?

Acties:
  • +6Henk 'm!

• litebyte

litebyte

ColeJ schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:13:
[...]

Gebruikt ie wel een zadel? ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:25

mphilipp

Romanes eunt domus

[911] schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 14:55:
[...]
Dat is in zekere zin wat Renault ook doet met Dacia en niet zonder succes. Ik denk dat de belangrijkste onderdelen die kapot konden gaan eraf zijn gehaald of vervangen voor stabielere onderdelen. Ik zou het best een kans geven.
Alleen doen ze bij Renault niet alsof ze het ei van Columbus hebben uitgevonden. Dacia is gewoon een goedkoop submerk (dat gek genoeg in Rusland als Renault rond rijdt). Het is een marketingtruuk. Er is niets nieuws aan die S4.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Eddy 6 pack
Humor!
Er wordt in dit propaganda stuk gesproken over dat ze hun ebikes oa. “betrouwbaarder dan ooit” hebben gemaakt!? WTF?
Ik weet niet hoor, maar volgens mij is het woord ‘betrouwbaar’ linken aan een VM ebike een contradictio interminis van epische proporties!!

Maar laat ik positief blijven en hopen dat het ze dit keer wel lukt, alleen ga ik dat niet meer early adapten!
De praktijk zal het wel weer uitwijzen! Ben benieuwd of de ‘review’ van die techkabouter weer het bekende VM jubelfeestje wordt met een paar lullige verbeterpuntjes voor het veinzen van de onpartijdigheid…

[Voor 10% gewijzigd door Eddy 6 pack op 09-05-2023 16:17]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bruzski
Eddy 6 pack schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:13:
[...]

Humor!
Er wordt in dit propaganda stuk gesproken over dat ze hun ebikes oa. “betrouwbaarder dan ooit” hebben gemaakt!? WTF?
Ik weet niet hoor, maar volgens mij is het woord ‘betrouwbaar’ linken aan een VM ebike een contradictio interminis van epische proporties!!

Maar laat ik positief blijven en hopen dat het ze dit keer wel lukt, alleen ga ik dat niet meer early adapten!
De praktijk zal het wel weer uitwijzen! Ben benieuwd of de ‘review’ van die techkabouter weer het bekende VM jubelfeestje wordt met een paar lullige verbeterpuntjes voor het veinzen van de onpartijdigheid…
Wat een aanfluiting die S4, innovatie mijn reet, lijkt wel kopie wat Apple met zijn macbook deed, hdmi en sd kaart slot terug plaatsen. :F

Acties:
  • +4Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-05 10:24
litebyte schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 14:17:
We kunnen elke (domme) vergelijking en clickbait superlatieven...zoals de 'iphone op wielen' of 'VanMoof is de Tesla op fietsgebied' gelukkig nu achterwege laten...nu is het wachten op de jubel'reviews' van o.a. die plugger-bejaarde van Bright.
Vriendelijk is anders.
Ik vind hem nl wel ok.
Je mag hier blijkbaar iedereen beledigen behalve “Tweakers”

Acties:
  • +4Henk 'm!

• MatMich
ColeJ schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:13:
[...]

Debiel? Jezus man, doe ff normaal

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MatMich
Eddy 6 pack schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:13:
[...]

Humor!

Ik heb die van mij nu 2 jaar (S3) en fiets nog iedere dag zonder een enkel probleem.
Misschien kunnen mensen hier niet zo goed met hun spullen omgaan. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dr frasier
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:22
Ik heb mijn S3 nu, 2 1/2 jaar, ik ga er voorzichtig mee om, gebruik m iedere dag, maar hij is ondertussen al wel 12x bij de bike doctors geweest, 3 X servicebeurt, de overige keren wegens defecten. Gelukkig zitten ze in mn woonplaats Rotterdam.
Maar ik moet zeggen dat de S4 wel goed klinkt, ik ga binnenkort een testrit maken, wel zal ik de extra boost missen gok ik...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tommie12
dr frasier schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 17:37:
Ik heb mijn S3 nu, 2 1/2 jaar, ik ga er voorzichtig mee om, gebruik m iedere dag, maar hij is ondertussen al wel 12x bij de bike doctors geweest, 3 X servicebeurt, de overige keren wegens defecten. Gelukkig zitten ze in mn woonplaats Rotterdam.
Maar ik moet zeggen dat de S4 wel goed klinkt, ik ga binnenkort een testrit maken, wel zal ik de extra boost missen gok ik...
En na die ervaring wil jij opnieuw een VM?

Trouwens, een fiets van 2,5j oud is toch nog behoorlijk nieuw, waarom zou je die vervangen als die nog goed werkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dr frasier
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:22
Testrit, ik ga mn niet kopen, sorry voor t misverstand.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• litebyte

litebyte

MatMich schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 17:33:
[...]

Ik heb die van mij nu 2 jaar (S3) en fiets nog iedere dag zonder een enkel probleem.
Misschien kunnen mensen hier niet zo goed met hun spullen omgaan. ;)
Nee, je hebt net zoals wij hier nog geluk dat de fiets nog zonder (veel) problemen werkt. Het wordt verkocht als een electrische stadsfiets, maar het is eerder de snowflake onder de ebikes, enorm ....gevoelig (van de lak tot de onderdelen. En omdat ze zo 'uniek' zijn ben je overgeleverd aan 1 bedrijf

Het aantal klachten is enorm, dan hebben we het vooral over de 3 serie, nog niet over de (after)services en het gedraai (liegen) over leveringen, reparaties etc.

Het zou mooi zijn als ze met de 4 echt een andere weg inslaan, maar je kunt vanmoof als je eerlijk en oprecht bent niet echt aanraden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Svenimal
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:55
litebyte schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 14:17:
En daar is ie dan: YouTube: VanMoof S4 & X4: goedkoper én beter?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bruzski

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Tommie12
Dat gezever over doelgroepen.
Het is simpel.
Dit is een downgrade van de S3 die even duur verkocht wordt.
Als dit model niet winstgevend én betrouwbaar is voor VM en in grote aantallen verkocht gaat worden, dan is het over and out. Welke financier gaat anders nog eens miljoenen op tafel leggen?

Nu is het echt er op of eronder.
Pagina: 1 ... 125 126 127 Laatste

Let op:
Let op! Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee