Acties:
  • +2Henk 'm!

• Eddy 6 pack
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 30-05 13:50
MatMich schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 17:33:
[...]
Ik heb die van mij nu 2 jaar (S3) en fiets nog iedere dag zonder een enkel probleem.
Ik heb er ook 4 gehad (S1, 2 en 3) sinds 2018, in totaal zo’n 15.000 km mee gefietst en met slechts 1 (een S2) problemen. En er zijn er meer hier bij Tweakers, dus je bent niet uniek daarin.
MatMich schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 17:33:
Misschien kunnen mensen hier niet zo goed met hun spullen omgaan. ;)
Beetje simpele stelling. Komt over alsof jij jezelf ziet als de universele koper van een S3 die namens alle kopers mag spreken omdat jij geen problemen hebt ondervonden.

Of begrijp ik je wellicht verkeerd en bedoel je met ‘mensen hier’ dan de ‘mensen’ bij Vanmoof die de fiets in elkaar zetten en defect in de doos doen of de koerier die hem laat vallen en stuk maakt tijdens transport?
Beetje lullig voor de betalende klant die z’n S3 defect uit de doos haalde en direct weer terug moest sturen…

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-05 13:43
litebyte schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 17:49:
[...]

Nee, je hebt net zoals wij hier nog geluk dat de fiets nog zonder (veel) problemen werkt. Het wordt verkocht als een electrische stadsfiets, maar het is eerder de snowflake onder de ebikes, enorm ....gevoelig (van de lak tot de onderdelen. En omdat ze zo 'uniek' zijn ben je overgeleverd aan 1 bedrijf

Het aantal klachten is enorm, dan hebben we het vooral over de 3 serie, nog niet over de (after)services en het gedraai (liegen) over leveringen, reparaties etc.

Het zou mooi zijn als ze met de 4 echt een andere weg inslaan, maar je kunt vanmoof als je eerlijk en oprecht bent niet echt aanraden.
Het aantal klachten mag dan enorm zijn, volgens mij zijn de verkochte aantallen mogelijk nog veel enormer.
Mijn lak vertoont nog geen krasje en bij de meeste fietsen die ik op straat zie ziet het er ook nog best uit.
Kortom "ik weet het niet, maar jij dus ook niet"
Volgens mij ziet iedereen wat hij wil zien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MatMich
Eddy 6 pack schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 20:12:
[...]

knip

[...]

Beetje simpele stelling. Komt over alsof jij jezelf ziet als de universele koper van een S3 die namens alle kopers mag spreken omdat jij geen problemen hebt ondervonden.
Vreemde manier van lezen en interpreteren houd jij er op na.
Ten eerste zeg ik eerst "ik" en niet "wij"
En daarna een ;) om het te relativeren
Over "aannames en stemmingmakerij gesproken"

[Voor 38% gewijzigd door MatMich op 09-05-2023 21:01]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-05 12:39

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Tommie12 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 20:02:
Dat gezever over doelgroepen.
Het is simpel.
Dit is een downgrade van de S3 die even duur verkocht wordt.
Als dit model niet winstgevend én betrouwbaar is voor VM en in grote aantallen verkocht gaat worden, dan is het over and out. Welke financier gaat anders nog eens miljoenen op tafel leggen?

Nu is het echt er op of eronder.
Idd. Dit moet de redding worden van het merk de 'rijdende iphone' ervaring is er helemaal uitgehaald, dat gene waarvoor velen juist een VanMoof kochten. Nu is het net zo'n 'saaie' ebike als andere merken met het VanMoof logo erop en een prijs die helemaal niet goedkoop is. Voor ongeveer het zelfde geld koop je ook een Cortina eblau, Lekker of een Veloretti - met de noodzakelijke onderdelen voor fietsplezier die je wel op honderden plaatsen in Nederland kan laten vervangen/repareren.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eddy 6 pack
MatMich schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 20:55:
[...]

Over stemmingmakerij gesproken.
Not intended! 😘

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bbtweak
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11:40
litebyte schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 22:15:
[...]

Idd. Dit moet de redding worden van het merk de 'rijdende iphone' ervaring is er helemaal uitgehaald, dat gene waarvoor velen juist een VanMoof kochten. Nu is het net zo'n 'saaie' ebike als andere merken met het VanMoof logo erop en een prijs die helemaal niet goedkoop is. Voor ongeveer het zelfde geld koop je ook een Cortina eblau, Lekker of een Veloretti - met de noodzakelijke onderdelen voor fietsplezier die je wel op honderden plaatsen in Nederland kan laten vervangen/repareren.
De belangrijkste features zijn toch nog aanwezig: boost knop, kick lock en strak design. Dus mij inziens is het nog steeds onderscheidend genoeg ten opzichte van de andere merken op dat vlak.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:24
Helaas is het nu mijn beurt, de kicklock van mijn S3 werkt niet meer...

Bij het intrappen van de kicklock reageert de fiets er niet op. De fiets en het scherm blijven aan. Het wiel is wel vergendeld. Alleen via de app kan ik hem met de speciale knop in de linker bovenhoek dan nog van het slot krijgen, want de fiets zelf herkent niet dat hij op slot staat. Hiermee is de fiets nog wel van het slot te krijgen. Na intrappen ziet het er dus uit alsof hij niet op slot staat, zowel op het matrix display als in de app. Ik ervaar dit probleem sinds zaterdag, ik dacht misschien nadat ik door de regen was gefietst, maar het probleem is niet weg. Mijn fiets staat al een poos droog in de berging. Even blazen rondom het slot of rammelen of nog meer aantikken helpt niet...

Bovenstaande naar VanMoof gestuurd, nu afwachten. Even aanzien of ik hier mee kan leven tot die tijd, heb gelukkig nog een kettingslot maar het is wel een risico zo...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MatMich
Al goed, ik was iets te onvriendelijk. :9B .

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 14:08
Mijn S3 is nu ruim een jaar oud en rij nog geheel probleemloos rond. Wel een paar keer een error gehad maar na een simpele reset waren deze verdwenen :) .

• Frostb1te1992
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:40
Mijn S3 wordt binnen een paar maanden 2 jaar en inmiddels 5.000+ km. Laatste keer hebben ze niet mijn boost knop probleem geheel kunnen oplossen, ik moet nu voor de rit het stuur 1x helemaal naar links draaien en dan heb ik wel boost haha. Misschien binnenkort nog maar eens langs brengen om de bekabeling te laten nakijken, verder ontzettend tevreden.

Er zijn natuurlijk ook veel negatieve berichten, maar wat ik zeer positief vind is dat alles makkelijk te fixen is zelf. In het begin heb ik beide banden vervangen door betere exemplaren en ging super makkelijk. Ik wil nu van de elektrische Cortina van mijn partner de achterband vervangen en ik krijg deze gewoon met geen mogelijkheid eruit door de onhandige constructie, schroeven al dol vanuit de fabriek etc.. daar heeft VanMoof toch een streepje voor bij mij.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:56
ColeJ schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 07:49:
Mijn S3 is nu ruim een jaar oud en rij nog geheel probleemloos rond. Wel een paar keer een error gehad maar na een simpele reset waren deze verdwenen :) .
Een fiets die een jaar goed werkt is toch niks bijzonders...
Bovendien, je hebt toch fouten gehad.

Wij hebben 2 fietsen met Bosch middenmotoren thuis staan, en daar heeft nog geen fietsenmaker een minuut naar gekeken, en die zijn elk 3 jaar oud. Nog nooit een error op gezien.

Je verwachtingen liggen wel heel laag.

• ColeJ
Tommie12 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:11:
[...]

Een fiets die een jaar goed werkt is toch niks bijzonders...
Bovendien, je hebt toch fouten gehad.

Wij hebben 2 fietsen met Bosch middenmotoren thuis staan, en daar heeft nog geen fietsenmaker een minuut naar gekeken, en die zijn elk 3 jaar oud. Nog nooit een error op gezien.

Je verwachtingen liggen wel heel laag.
Maar die fietsen met Bosch middenmotoren zullen ook een stuk duurder zijn geweest? Ik verwacht van mijn fiets dat deze probleemloos werkt, en dat doet hij ook. Dat ik de fiets 2 keer heb gereset vind ik nog steeds onder probleemloos vallen.

Daarnaast was het design voor mij de doorslaggevende factor. Ik wilde absoluut geen elektrische fiets met zo'n broodtrommel achterop. VanMoof was toen voor mij de beste keuze, en tevens ook het goedkoopst.

[Voor 13% gewijzigd door ColeJ op 10-05-2023 09:38]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• litebyte

litebyte

ColeJ schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:37:
[...]

Maar die fietsen met Bosch middenmotoren zullen ook een stuk duurder zijn geweest? Ik verwacht van mijn fiets dat deze probleemloos werkt, en dat doet hij ook. Dat ik de fiets 2 keer heb gereset vind ik nog steeds onder probleemloos vallen.

Daarnaast was het design voor mij de doorslaggevende factor. Ik wilde absoluut geen elektrische fiets met zo'n broodtrommel achterop. VanMoof was toen voor mij de beste keuze, en tevens ook het goedkoopst.
Het gaat toch om de 'beloofde' ride the future' ervaring bij VanMoof? Ook al kost de fiets nog geen 500,- Euro, als je er een koopt mag je er och vanuit gaan dat het meest primaire namelijk fietsen gewoon lukt als je hem in elkaar hebt gezet.

Het is een fiets (dan de 3 serie) die niet goed ontworpen is, uit op z'n minst matige onderdelen bestaat met een slechte (after)service. Deze verhalen hoor je ook op straat van mede VanMoof rijders.

Wij hebben ook geen grote problemen met de S3 (op de doortrap en de zo nu en dan software error na) maar hebben gewoon geluk dat we een goede hebben.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

• Tommie12
ColeJ schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:37:
[...]

Ja, duurder dan de S3, goedkoper dan de S5...
En geen broodtrommel achterop.

Maar ga nu niet zeggen dat je een topfiets hebt, die versnellingen achteraan zijn veel te kwetsbaar om te kunnen veronderstellen dat je fiets hebt met een lang leven.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17:19
MatMich schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 17:32:
[...]

Debiel? Jezus man, doe ff normaal
Het is al meermaals aangetoond en bevestigd dat die kerel 20 km rondjes rijd op een fiets, een video in elkaar flanst, en daar vaak ook voor betaald en gesponsord wordt. Dat is niets nieuw.

Als dat de content is die je wil kijken, prima, dat beslis je zelf. Maar ga niet verbaasd doen als mensen hier het niet eens zijn met de omschrijving 'review'. Verre van. En als hij niet zou inzetten op het idee 'review', zou het ook veel minder een probleem zijn.

Noem het dan unboxing of first impressions of zo. Zijn ook genoeg channels op YouTube met dat soort content en dat is ook gewoon prima.

Er hangt gewoon een vies geurtje rond z'n channel, en het voelt ook absoluut niet oprecht. In die zin mag je 'm best een 'debiel' noemen. Misschien iets te hard, maar daar heeft hij dan zelf voor gezorgd.

Als z'n video's zijn ook gewoon pulp. Hij heeft een goed praatje, dat wel, maar alles is nagenoeg copy paste. 8 a 10 minuten om helemaal niets te zeggen, om de ad revenue binnen te krijgen. Wat inderdaad 90% van youtube ook is, dus ja...

De laatste keer dat hij hier aan bod kwam was er ook iemand die 'm heel erg ging verdedigen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ColeJ
Tommie12 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:17:
[...]

Ja, duurder dan de S3, goedkoper dan de S5...
En geen broodtrommel achterop.

Maar ga nu niet zeggen dat je een topfiets hebt, die versnellingen achteraan zijn veel te kwetsbaar om te kunnen veronderstellen dat je fiets hebt met een lang leven.
Je hoort mij zeker niet zeggen dat ik een topfiets heb. Tot op heden ben ik er zeer content mee, dat wel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Derek S.
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Heb vorig jaar 2 maanden op een elektrische Veloretti mogen rondrijden voordat iemand anders hem meer nodig dacht te hebben dan ikzelf en heb geen nieuwe meer gekocht onder het mom van 'het wordt toch maar gestolen'.

Heb wel gekeken naar de S5 toen die uit kwam maar vond (vind) 'em veel te duur. Moet zeggen dat de S4 mij wel aanspreekt als deze eindelijk ook betrouwbaar blijkt te zijn. Vind het anti-diefstal gebeuren bij VanMoof met mijn ervaring namelijk wel een potentieel aankoop argument.

Heb mij ingeschreven voor een donker groene, ik ben benieuwd.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Eddy 6 pack
oscarwashere schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 22:50:
… … Even blazen rondom het slot of rammelen of nog meer aantikken helpt niet...
Je kunt nog proberen om WD-40 in het slotgat te spuiten. Helemaal rondom de chromen knop in de naad rondom.
WD-40 werkt onder andere vocht verdrijvend, wie weet helpt het en blijft het daarna vochtvrij!

Eddy 6 pack is not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with WD-40, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MatMich
Amos_x schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:18:
[...]

Het is al meermaals aangetoond en bevestigd dat die kerel 20 km rondjes rijd op een fiets, een video in elkaar flanst, en daar vaak ook voor betaald en gesponsord wordt. Dat is niets nieuw.

Als dat de content is die je wil kijken, prima, dat beslis je zelf. Maar ga niet verbaasd doen als mensen hier het niet eens zijn met de omschrijving 'review'. Verre van. En als hij niet zou inzetten op het idee 'review', zou het ook veel minder een probleem zijn.

Noem het dan unboxing of first impressions of zo. Zijn ook genoeg channels op YouTube met dat soort content en dat is ook gewoon prima.

Er hangt gewoon een vies geurtje rond z'n channel, en het voelt ook absoluut niet oprecht. In die zin mag je 'm best een 'debiel' noemen. Misschien iets te hard, maar daar heeft hij dan zelf voor gezorgd.

Als z'n video's zijn ook gewoon pulp. Hij heeft een goed praatje, dat wel, maar alles is nagenoeg copy paste. 8 a 10 minuten om helemaal niets te zeggen, om de ad revenue binnen te krijgen. Wat inderdaad 90% van youtube ook is, dus ja...

De laatste keer dat hij hier aan bod kwam was er ook iemand die 'm heel erg ging verdedigen, vraag me af of jij dat toen ook niet was. Persoonlijke kennis?
Een enorm verhaal.
Je maakt mensen gewoon niet uit voor debiel en wat voor criterium jij daar zelf aanhangt raakt kant nog wal.
Zoek anders even de definitie op in de van Dale voor debiel.
En wat dat te maken heeft met heel erg verdedigen ontgaat me ook, net zo goed als de aanname dat het wellicht een persoonlijke kennis is. 8)7

[Voor 9% gewijzigd door MatMich op 10-05-2023 12:54]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Amos_x schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:18:
[...]

De laatste keer dat hij hier aan bod kwam was er ook iemand die 'm heel erg ging verdedigen, vraag me af of jij dat toen ook niet was. Persoonlijke kennis?
Sorry, maar besef ajb dat je mensen kunt kwetsen door iemand zomaar daarvoor uit te maken. Ook je argumenten rechtvaardigen gebruik van dat woord niet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:06
MatMich schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:46:
[...]

Een enorm verhaal.
Je maakt mensen gewoon niet uit voor debiel en wat voor criterium jij daar zelf aanhangt raakt kant nog wal.
En wat dat te maken heeft met heel erg verdedigen ontgaat me ook, net zo goed als de aanname dat het wellicht een persoonlijke kennis is. 8)7
Debiel is wat zwaar aangezet maar de reactie is wel ergens te begrijpen. Mensen die hun vingers verbrand hebben aan een VanMoof waaronder ik zelf zullen tegen deze “review” heel anders aankijken en dat hebben ze toch echt beide (VanMoof en Bright) aan hun zelf te danken.

Nadat ik met mijn S2 smart goede ervaringen heb overgehouden en mijn vrouw had aangeraden om een X3 aan te schaffen heb ik daar echt een hele nare bijsmaak aan overgehouden. Fiets heeft meer stilgestaan dan gereden, dienstverlening abominabel ondanks POM onderhoudscontract en ontbinden van koopovereenkomst verliep ook verre van soepel met het erbij halen van managers. Debiel noemen is niet okay maar David kan lullen wat hij wil een VanMoof komt er bij ons niet meer in.

[Voor 24% gewijzigd door Miki op 10-05-2023 13:23]

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• Amos_x
MatMich schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:46:
[...]

Een enorm verhaal.
*Ik* doe helemaal niets. Dat woord stond er al. Sterk aangezet, maar goed, we zijn ook geen kleuters of zo, als dat al een probleem is...

Over dat laatste heb je gelijk, heb die zin ook weggehaald. Rest blijft staan want die mening mag ik best hebben. Het is een nutteloos 'review' kanaal, en gewoon een product plugger eerste klas. TV-seller niveau. Doet me denken aan die kerel van 'unboxed therapy' maar dan de budget AH huislabel versie daarvan.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Tommie12
MatMich schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 20:49:
[...]

Het aantal klachten mag dan enorm zijn, volgens mij zijn de verkochte aantallen mogelijk nog veel enormer.
Mijn lak vertoont nog geen krasje en bij de meeste fietsen die ik op straat zie ziet het er ook nog best uit.
Kortom "ik weet het niet, maar jij dus ook niet"
Volgens mij ziet iedereen wat hij wil zien.
VM heeft zelf ooit (moeten) toegeven dat zowat 10% van de fietsen een belangrijk probleem had.
Als je ooit in een bedrijf aan kwaliteit gewerkt hebt, dan gaan bij 10% alle bellen af, dat is alarmfase rood.
Dan is het alle hens aan dek om dat op te lossen, eerst tegenover de klant, daarna zorgen dat je geen verdere shit de markt in duwt. (stop the bleeding)
Dat heeft bij VM vééél te lang geduurd, en er waren ook meerdere onderdelen die het voortijdig begaven.

In een automobielbedrijf is het doel (en dat wordt gehaald) op onderdelen om minder dan 10 PPM (parts per million) aan fouten te hebben om zo op de gehele auto de zaak onder controle te houden.

En verder is er nog zo'n weetje: iedere keer je verkochte aantallen x10 gaan, komen er nieuwe problemen aan de oppervlakte. Als je de ambitie hebt om 'honderduizenden' of zelfs miljoenen fietsen op de markt te zetten in een concept met een heel beperkte service organisatie, dan moet je je fietsen testen op levensduur, en die problemen oplossen voor ze de markt op gaan.
Het is 100% duidelijk dat VM dat verzaakt heeft omdat ze snel verkoop moesten laten zien aan hun investeerders... en dat wetende dat ze een organisatie hebben die zoiets niet aan kan.

Wel... dan ga je nat, en vertrouwen komt te voet en gaat weg te paard...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• litebyte

litebyte

HBO88 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 13:18:
[...]

Sorry, maar besef ajb dat je mensen kunt kwetsen door iemand zomaar daarvoor uit te maken. Ook je argumenten rechtvaardigen gebruik van dat woord niet.
Gekwetst voelen is een keuze van jezelf. En je hebt gelijk, die leugenachtige over datum zijnde vals enthousiaste product pluggende RTL4 flapdrol is geen debiel. Diegene die enige waarde hecht aan zn....'reviews' is een debiel.

En door....

Overigens wat ik niet snap is waarom ze zelf niet een soort van universele telefoonhouder in het stuur aanbieden, is toch weer een paar euro verdiensten.

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03:04
Hier ook al een jaar een S3 en 3700km gereden. Zonder ook maar een enkel probleem.

Ken een stuk of 8 mensen die ook probleemloos rijden ermee :) Het kan dus zeker wel.

• Tilburgers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 26-05 10:08

Bovenstaande naar VanMoof gestuurd, nu afwachten. Even aanzien of ik hier mee kan leven tot die tijd, heb gelukkig nog een kettingslot maar het is wel een risico zo...
Houdt ons op de hoogte aub. Hij valt nu toch buiten garantie? Ik ben wel benieuwd of ze nog onderdelen naar klanten op sturen of dat je hem naar een service punt moet brengen.

• bincvburen
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 28-05 10:19
HBO88 schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 18:03:
[...]

Waar lees je dat? ik zie 2 jaar op de site staan.
Het was altijd 3 jaar. Toen ik mijn S3 bestelde stond dat er bij. Het is naar 2 jaar veranderd (ook voor de S3) sinds een half jaar volgens mij, of sinds dat de S5 te koop is.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Eddy 6 pack
-Edwin- schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 23:41:

Ken een stuk of 8 mensen die ook probleemloos rijden ermee :)
Echt? Dat is best bijzonder! Ik kén (persoonlijk) geeneens 8 mensen met een VM of überhaupt een model S3! Laat staan dat ze alle 8 probleemloos zouden rijden.
Ben benieuwd of wij, vaste S3 forum posters, hier dan toevallig de enige zijn met, of die weet hebben van, klachten…

Ik heb 2 goede kennissen die n.a.v. mijn ervaringen en uiteindelijk op mijn aanraden een S3 hebben gekocht. 1 tot nu toe zonder grote problemen, 1 error kerstboom defect uit de doos. Laatste wilde echt graag een S3, was heel enthousiast gemaakt en geworden door mij, maar heeft hem zwaar gefrustreerd geretourneerd en een andere 2x zo dure ebike weer gekocht.
Een geruststellende gedachte.

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:28

Bij het intrappen van de kicklock reageert de fiets er niet op. De fiets en het scherm blijven aan. Het wiel is wel vergendeld. Alleen via de app kan ik hem met de speciale knop in de linker bovenhoek dan nog van het slot krijgen, want de fiets zelf herkent niet dat hij op slot staat. Hiermee is de fiets nog wel van het slot te krijgen. Na intrappen ziet het er dus uit alsof hij niet op slot staat, zowel op het matrix display als in de app. Ik ervaar dit probleem sinds zaterdag, ik dacht misschien nadat ik door de regen was gefietst, maar het probleem is niet weg. Mijn fiets staat al een poos droog in de berging. Even blazen rondom het slot of rammelen of nog meer aantikken helpt niet...

Zelfde probleem heb ik ook gehad met mijn S3 een tijd geleden. Het heeft niets met regen te maken maar met de elektronische aansturing vanuit het slot. De enige oplossing hiervoor is een nieuw kicklock. VanMoof kan deze eenvoudig toesturen inclusief handleiding en tool voor (de)montage. Schijnt helaas vaker voor te komen dit probleem.

[Voor 3% gewijzigd door Dutchy88 op 11-05-2023 11:44]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• oscarwashere
Eddy 6 pack schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 11:07:
[...]

Je kunt nog proberen om WD-40 in het slotgat te spuiten. Helemaal rondom de chromen knop in de naad rondom.
WD-40 werkt onder andere vocht verdrijvend, wie weet helpt het en blijft het daarna vochtvrij!

Eddy 6 pack is not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with WD-40, or any of its subsidiaries or its affiliates.
Dank voor de tip, WonDermiddel-40 heeft helaas niet gewerkt, dus we wachten geduldig verder af...

Acties:
  • +4Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Eddy 6 pack schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:25:
[...]

Echt? Dat is best bijzonder! Ik kén (persoonlijk) geeneens 8 mensen met een VM of überhaupt een model S3! Laat staan dat ze alle 8 probleemloos zouden rijden.
Ben benieuwd of wij, vaste S3 forum posters, hier dan toevallig de enige zijn met, of die weet hebben van, klachten…

Ik heb 2 goede kennissen die n.a.v. mijn ervaringen en uiteindelijk op mijn aanraden een S3 hebben gekocht. 1 tot nu toe zonder grote problemen, 1 error kerstboom defect uit de doos. Laatste wilde echt graag een S3, was heel enthousiast gemaakt en geworden door mij, maar heeft hem zwaar gefrustreerd geretourneerd en een andere 2x zo dure ebike weer gekocht.

[...]

Een geruststellende gedachte.
Al regelmatig gehad dat ik bij het stoplicht werd aangesproken door deze of gene met de mededeling dat het een ongelofelijke k*tfiets is en dat ze nooit meer een VM kopen. Ik vertel altijd wel eerlijk dat ik (wij, wordt hier door meer familieleden gebruikt) er weinig problemen mee hebben, maar de verhalen inmiddels al kennen...

Je moet nu ook wel een hekel aan iemand hebben als je deze fiets (merk) ook gaat aanraden. Het zou VM sieren als ze de 4 serie aan bestaande klanten (zeker die problemen hebben (gehad) tegen heel mooie voorwaarden (inruil) aanbieden..althans als de fiets goed blijkt.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Tommie12
litebyte schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:48:
[...]

Je moet nu ook wel een hekel aan iemand hebben als je deze fiets (merk) ook gaat aanraden. Het zou VM sieren als ze de 4 serie aan bestaande klanten (zeker die problemen hebben (gehad) tegen heel mooie voorwaarden (inruil) aanbieden..althans als de fiets goed blijkt.
Daarvoor hebben ze de centen niet meer.
Ze moeten nu omzet met winst draaien...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eddy 6 pack
...
Je moet nu ook wel een hekel aan iemand hebben als je deze fiets (merk) ook gaat aanraden.
Ik zou het nu ook niet meer zo snel doen, althans niet nadat ik er duidelijk bij vermeld heb dat ie mij weliswaar goed beviel, maar dat de meerderheid van de verhalen negatief zijn. De beide kennissen van mij waren overigens volledig op de hoogte van de verhalen en de 50/50 gok die ze namen met de aankoop.
Het zou VM sieren als ze de 4 serie aan bestaande klanten (zeker die problemen hebben (gehad) tegen heel mooie voorwaarden (inruil) aanbieden..althans als de fiets goed blijkt.
Dát vind ik echt een goed idee! En zou VM ook direct weer een imago boost geven denk ik. Denk zelfs dat een hoop gezworen dat-nóóóit-weer kopers wellicht dan tóch nog weer door de knieën gaan en alsnog voor een VM zouden kiezen om die beleving ook te hebben die ze bij die hand vol anderen hier op Tweakers met een wel functionerende S3, en de 8 kennissen van @-Edwin- 😉 hebben gezien en gehoord!
Want eerlijk is eerlijk, als je eenmaal gezwicht bent/was om er een te kopen blijf je dat ergens diep van binnen toch nog gewoon graag willen. Bij mij meestal wel in ieder geval…
En als ze het doen zijn het gewoon erg fijne en gave fietsen. Een S3 met betrouwbare elektronica, 3 mechanische versnellingen en een krachtsensor zouden hem echt een topper maken.

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-05 23:29
oscarwashere schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 12:47:
[...]

Dank voor de tip, WonDermiddel-40 heeft helaas niet gewerkt, dus we wachten geduldig verder af...
stekker van de kicklock wil ook wel eens losraken, mijne zit nu met een tyrip vast, opsturen doen ze altijd, gewoon ff netjes vragen

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

• oscarwashere
Bruzski schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:21:
[...]

stekker van de kicklock wil ook wel eens losraken, mijne zit nu met een tyrip vast, opsturen doen ze altijd, gewoon ff netjes vragen
Stekker... Waar kan ik die vinden?
Ik ken rond die plek alleen die van de e-shifter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16:21
Nou die heeft ook geen orde op zaken kunnen stellen blijkbaar, was ook wel een dure als ik dat salaris bij booking.com mag geloven.

Of ze verlaat een zinkend schip. wie zal het zeggen. Tijd voor een frisse wind daar. Inzetten op de S4, de S3 problemen oplossen, wellicht inderdaad omruil acties S4 voor S3 eigenaren met problemen en zo de garantiekosten omlaag zien te brengen voor de komende 2 jaar .... S3 serie met problemen moet zo snel mogelijk uit de garantie keten voor VM om kosten te reduceren.

daarnaast dure VM shops sluiten en partnerships aangaan met lokale fietswinkels/bedrijven? zoals Tenways hun fietsen presenteert via winkels van fietsenwinkel.nl. minder hip en trendy maar wel slim vanuit kostentechnisch oogpunt.

[Voor 22% gewijzigd door sky_walker op 12-05-2023 15:39]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999

Daniel

Kapitein NCC-1701
sky_walker schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 15:37:
[...]

Of ze verlaat een zinkend schip. wie zal het zeggen. Tijd voor een frisse wind daar. Inzetten op de S4, de S3 problemen oplossen, wellicht inderdaad omruil acties S4 voor S3 eigenaren met problemen en zo de garantiekosten omlaag zien te brengen voor de komende 2 jaar .... S3 serie met problemen moet zo snel mogelijk uit de garantie keten voor VM om kosten te reduceren.
Ik vermoed dat ze heeft geconcludeerd dat het roer radicaal om moet (bijv. dat die broers moeten oprotten uit de fabriek omdat ze geen verstand hebben van quality control, supply chain management etc) maar dat de heren Carlier daar geen gehoor aan hebben willen geven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tommie12
Daniel schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 15:51:
[...]

Ik vermoed dat ze heeft geconcludeerd dat het roer radicaal om moet (bijv. dat die broers moeten oprotten uit de fabriek omdat ze geen verstand hebben van quality control, supply chain management etc) maar dat de heren Carlier daar geen gehoor aan hebben willen geven.
Tja, van zowat 1500-2000€ verlies per fiets naar winst zal geen makkelijk pad zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Tommie12 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 16:01:
[...]

Tja, van zowat 1500-2000€ verlies per fiets naar winst zal geen makkelijk pad zijn.
Het prijsverschil moet ergens in zitten. Als je op een zelf ontworpen onderdeel een paar euro meer kosten bespaart, maar veel meer risico neemt m.b.t. leveranties/kwaliteit

Je komt heel ver met marketing (lees zaken mooier voorstellen dan ze zijn, of ronduit liegen) al dan niet met duurbetaalde productpluggers (influencers), maar op een gegeven moment is het op. Dat punt was al voor de 5 serie bereikt.

Hoop dat ze worden overgenomen/samenwerking aangaan. Cowboy schijnt het ook niet zo goed te doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tommie12
litebyte schreef op maandag 15 mei 2023 @ 11:15:
[...]

Het prijsverschil moet ergens in zitten. Als je op een zelf ontworpen onderdeel een paar euro meer kosten bespaart, maar veel meer risico neemt m.b.t. leveranties/kwaliteit

Je komt heel ver met marketing (lees zaken mooier voorstellen dan ze zijn, of ronduit liegen) al dan niet met duurbetaalde productpluggers (influencers), maar op een gegeven moment is het op. Dat punt was al voor de 5 serie bereikt.

Hoop dat ze worden overgenomen/samenwerking aangaan. Cowboy schijnt het ook niet zo goed te doen.
De pure productiekosten per fiets zullen wel lager liggen dan de verkoopprijs.
Maar dan komen de andere kosten:
R&D, Marketing, managment, garanties, transport, personeel etc etc.
En die liggen blijkbaar een pak te hoog ten opzichte van de omzet.

Ik vrees gewoon dat die samenwerking er niet snel komt.
Met wat voor een partij zou dat dan moeten zijn?

Een klassieke fietsfabrikant (PON Bike, Cannondale, Giant,... om maar even de grootste te noemen) werken helemaal anders. Daar is de FM een essentieel deel van de keten. Trouwens, die goedkope fietsen ondergraven hun positie met de betere ebikes. Dat past niet in hun verhaal.

Samen gaan met Cowboy..... beide hebben te veel honger naar Cash, en als je verlies maakt en niet zit op een zak geld, kan je niemand overnemen.

Het zal duren tot de investeerders hun zakken toe houden.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• [911]
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:00
Ik kon het niet laten om even een proefrit met een S4 te maken. Ik was wel erg nieuwsgierig naar hoe deze zou fietsen ten opzichte van de S3.

Pluspunten:
- Remmen van de S5
- Rotatiesensor doet ook iets met kracht
- Dikkere banden zorgen voor een stuk meer comfort (velg is van de S5 dus helaas niet zomaar toepasbaar op de S3(?))
- Versnellingen gaan soepel en 2 is meer dan genoeg (bij 25km/h)
- Kleurtjes! Er stond ook een Paarse en die is echt wel fel. Het groen is mooi donker.

Minpunten:
- Geen display (maar gebruik je die ook echt? Ik kijk er vaak op omdat ik het leuk vind maar zonder kan ik net zo goed af)
- Na de trappers even stil te hebben gehouden ontstaat er een klein dood moment wanneer je opnieuw gaat trappen. Dit kan van een paar centimeter zijn tot aan bijna een halve slag. Iets wat ook wel weer went.

De lasnaden zouden iets meer zichtbaar zijn dan bij de S3 maar dat kon ik niet zien. Dit was bewust gedaan omdat daardoor de lasnaden sterker waren. Dit was nodig omdat de S4 gepoedercoat is. Kan er me wel iets in vinden.

Al met al ben ik behoorlijk positief over de S4! Ze hadden het erg veel over de kwaliteit van de S4 in de winkel en dat er minder op zit en er dus minder stuk kan. Als ik nu een nieuwe VanMoof zou kopen zou ik waarschijnlijk voor de S4 gaan. Geel lijkt me wel gaaf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Derek S.
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
[911] schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 15:10:
Ik kon het niet laten om even een proefrit met een S4 te maken. Ik was wel erg nieuwsgierig naar hoe deze zou fietsen ten opzichte van de S3.

Pluspunten:
- Remmen van de S5
- Rotatiesensor doet ook iets met kracht
- Dikkere banden zorgen voor een stuk meer comfort (velg is van de S5 dus helaas niet zomaar toepasbaar op de S3(?))
- Versnellingen gaan soepel en 2 is meer dan genoeg (bij 25km/h)
- Kleurtjes! Er stond ook een Paarse en die is echt wel fel. Het groen is mooi donker.

Minpunten:
- Geen display (maar gebruik je die ook echt? Ik kijk er vaak op omdat ik het leuk vind maar zonder kan ik net zo goed af)
- Na de trappers even stil te hebben gehouden ontstaat er een klein dood moment wanneer je opnieuw gaat trappen. Dit kan van een paar centimeter zijn tot aan bijna een halve slag. Iets wat ook wel weer went.

De lasnaden zouden iets meer zichtbaar zijn dan bij de S3 maar dat kon ik niet zien. Dit was bewust gedaan omdat daardoor de lasnaden sterker waren. Dit was nodig omdat de S4 gepoedercoat is. Kan er me wel iets in vinden.

Al met al ben ik behoorlijk positief over de S4! Ze hadden het erg veel over de kwaliteit van de S4 in de winkel en dat er minder op zit en er dus minder stuk kan. Als ik nu een nieuwe VanMoof zou kopen zou ik waarschijnlijk voor de S4 gaan. Geel lijkt me wel gaaf.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel gaaf dat donkergroen, ben persoonlijk helemaal klaar met al die matte verf die belachelijk snel krassen laat zien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05 11:56
Heel even toch nog gedacht om een S5 te kopen, maar ook deze is niet 100% hufter proof als ik het zo lees her en der. Daarnaast vind ik die prijsverhoging echt niet kunnen.

Ik ben voor iets heel anders gegaan, ik heb zojuist een Brekr Model F besteld. Ergens in Q4 dit jaar wordt hij geleverd, ik ben heel benieuwd!

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • +1Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:27
Daniel schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 13:48:
[..F..

Overigens denk ik dat je wel degelijk een solide ebike kunt bouwen voor tussen t 2000 en 2500 euro verkoopprijs, zolang je het simpel houdt, standaard onderdelen gebruikt en, zoals VM, de middle man uitschakelt.
Tenways lijkt het wel aardig te doen, dus dat kan zeker. Maar ook A merken zouden een eind moeten kunnen komen....

Met 2500 zit je zelfs nu nog in A merk middenmotor territorium, dus je zou zeggen dat een minimalistische fiets makkelijk moet kunnen (snap nog steeds niet waarom Accell dit nooit heeft geprobeerd).

Weghalen van de middle man is echter in de praktijk bijna nooit een succes (Canyon als uitzondering). Een fiets is blijkbaar super lastig goed af te leveren zonder een laatste controle op lokatie. VM heeft zijn neus hierop hard gestoten, maar het is veelzeggend dat behalve Canyon er geen grote spelers zijn die dit succesvol (en blijvend) hebben nagedaan.

[Voor 4% gewijzigd door roffeltjes op 17-05-2023 07:35]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tommie12
roffeltjes schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 07:34:
[...]

Tenways lijkt het wel aardig te doen, dus dat kan zeker. Maar ook A merken zouden een eind moeten kunnen komen....

Met 2500 zit je zelfs nu nog in A merk middenmotor territorium, dus je zou zeggen dat een minimalistische fiets makkelijk moet kunnen (snap nog steeds niet waarom Accell dit nooit heeft geprobeerd).

Weghalen van de middle man is echter in de praktijk bijna nooit een succes (Canyon als uitzondering). Een fiets is blijkbaar super lastig goed af te leveren zonder een laatste controle op lokatie. VM heeft zijn neus hierop hard gestoten, maar het is veelzeggend dat behalve Canyon er geen grote spelers zijn die dit succesvol (en blijvend) hebben nagedaan.
Canyon zit dan ook helemaal niet in het segment van VM te vissen.
Canyon maakt premium en high end fietsen voor mensen die er geen probleem mee hebben om zelf wat onderhoud te doen, en zelf ook dingen te gaan afstellen en in elkaar zetten.
En in geval van problemen heb je nog wat service centers waar je vrij snel terecht kan aan redelijke prijzen. Maar een zadel op hoogte zetten en je versnellingen een beetje bijtunen doe je best zelf.

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ron_Tweaker schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 23:45:
Heel even toch nog gedacht om een S5 te kopen, maar ook deze is niet 100% hufter proof als ik het zo lees her en der. Daarnaast vind ik die prijsverhoging echt niet kunnen.

Ik ben voor iets heel anders gegaan, ik heb zojuist een Brekr Model F besteld. Ergens in Q4 dit jaar wordt hij geleverd, ik ben heel benieuwd!
Appels met peren inderdaad. :)

Hoe is een Brekr meer hufter proof? Zijn tevens bijna even duur, tenzij je geen opties neemt op je Brekr (grotere accu, connectiviteit, etcetera). Maar dan kun je ze al helemaal niet meer vergelijken.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Daniel schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 13:48:
[...]

Ja dat is damned if you do damned if you don't. Je productiekosten gaan omlaag bij hogere aantallen maar daarvoor moet de prijs omlaag en dat gaat weer ten koste van de kwaliteit. Dat is ook de strategie van VM geweest met de S3, en qua aantallen is die ook wel succesvol geweest alleen zijn de kwaliteitsproblemen veel groter gebleken dan verwacht. En nu zit je met een probleem want de investeerders willen zo langzamerhand ook wel wat resultaten gaan zien.

Overigens denk ik dat je wel degelijk een solide ebike kunt bouwen voor tussen de 2000 en 2500 euro verkoopprijs, zolang je het simpel houdt, standaard onderdelen gebruikt en, zoals VM, de middle man uitschakelt.
Dat kan echt makkelijk, een Gazelle met Bosch middenmotor heb je al rond de 2000 euro. En dat is écht een goede fiets

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Eddy 6 pack
[911] schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 15:10:

Minpunten:
- Na de trappers even stil te hebben gehouden ontstaat er een klein dood moment wanneer je opnieuw gaat trappen. Dit kan van een paar centimeter zijn tot aan bijna een halve slag.
Dat klinkt bijna hetzelfde als wat er bij het issue met de doortrappende versnelling van 2 —> 3 bij de S3 werd gezegd…
[b][911] schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 15:10:[/b
Iets wat ook wel weer went.
Dat klinkt exact hetzelfde als wat er bij het issue met de doortrappende versnelling van 2 —> 3 bij de S3 werd gezegd!

Ik weet niet of wat je omschrijft ook hetzelfde is, maar mijn déjà vu gevoel stijgt instant naar 99,99%!
Niet te geloven!?

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
-tom-562 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:37:
[...]

Dat kan echt makkelijk, een Gazelle met Bosch middenmotor heb je al rond de 2000 euro. En dat is écht een goede fiets
Gazelle Paris C7 kost online inderdaad net iets boven de 1900 euro (adviesprijs 2149). Heb je alleen geen schijfremmen, geen geïntegreerde accu (die ook nog eens met 300 Wh niet al te groot is) en de zwakste middenmotor die Bosch levert. Maar goed, je moet ergens beginnen. Een modelletje hoger (Esprit C7 HMS) heeft wel schijfremmen, Shimano Steps middenmotor en een 400 Wh-accu maar dan ga je al naar 2400 euro. Je moet het echt wel heel simpel houden wil je rond de 2k kunnen blijven.

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Daniel schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:17:
[...]

Gazelle Paris C7 kost online inderdaad net iets boven de 1900 euro (adviesprijs 2149). Heb je alleen geen schijfremmen, geen geïntegreerde accu (die ook nog eens met 300 Wh niet al te groot is) en de zwakste middenmotor die Bosch levert. Maar goed, je moet ergens beginnen. Een modelletje hoger (Esprit C7 HMS) heeft wel schijfremmen, Shimano Steps middenmotor en een 400 Wh-accu maar dan ga je al naar 2400 euro. Je moet het echt wel heel simpel houden wil je rond de 2k kunnen blijven.
Toevallig ( :+) staat die Gazelle Paris hier in de garage, ja, er zitten geen schijfremmen op. Maar ze remmen écht hard en heel eerlijk... ik vind ze prettiger remmen dan mijn Simano schijfremmen op mijn Cube Touring EXC (non-elektrisch) ;) (ik was er zelf ook wat 'huiverig' voor, want 'geen schijfrem!11~`!!').
Verder middenmotor > voorwielmotor (zelfs de meest zwakke middenmotor..).
Maar voor iets meer heb je al meer fiets (en bij de meeste fietsenmakers is er echt wel onderhandelingsruimte m.b.t. prijs, kan ik uit ervaring vertellen).
Een goede kwaliteitsfiets hoeft niet de hoofdprijs te kosten

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• MaltaSoron
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:47
Ik wil mijn ervaring van vandaag hier even delen.

Mijn VM S3 had ik twee maanden geleden aangemeld ter reparatie bij locatie Amsterdam Oost, vandaag was het eerste moment dat ik terecht kon.
Reparatie gewenst omdat ik regelmatig te maken krijg met een mix van error meldingen, die na rebooten weg zijn, dus de fiets niet onbruikbaar maken, maar wel irritant zijn. Plus een check up.

Daar vanochtend aangekomen, 6 wachtenden voor me, half uur gewacht. Dat was voorheen niet zo. Bij iemand voor mij bleek dat de fiets al weken klaar stond, maar de eigenaar geen melding had gehad, ellende.

Na intake, blijkt het twee weken te duren voordat ze daadwerkelijk kunnen beginnen met de reparatie, waarna een week reparatie reëel lijkt. In al mijn naïviteit had ik verwacht dat de reparatie hooguit enkele dagen zou duren, zoals ik voorheen van VM gewend was.

De medewerker kwam daarna zelf met het voorstel dat ik mijn -nog steeds werkende- fiets weer mee naar huis nam, maar zij in het systeem wel registreert dat ze de fiets ingenomen hebben. En dat ik de fiets zelf over 3 weken opnieuw kom brengen, want dan zouden ze er toch pas daadwerkelijk mee beginnen.

Kortom, ik heb de fiets weer mee. Breng m over 3 weken opnieuw. En dan maar opnieuw maar de vraag hoe lang een reparatie daadwerkelijk gaat duren. Lachwekkend en om te janken tegelijkertijd.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:48

mphilipp

Romanes eunt domus

MaltaSoron schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:48:
Mijn VM S3 had ik twee maanden geleden aangemeld ter reparatie bij locatie Amsterdam Oost, vandaag was het eerste moment dat ik terecht kon.
[knip]
Na intake, blijkt het twee weken te duren voordat ze daadwerkelijk kunnen beginnen met de reparatie, waarna een week reparatie reëel lijkt.
Wat zijn dat voor een grappenmakers, je oproepen om je fiets te komen inleveren en dan dat ding 2 weken laten staan voordat ze beginnen? Ben ik raar dat ik dat een vreemde gang van zaken vind? Ze moeten mij oproepen als ze klaar staan om eraan te beginnen.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HBO88
  • Nu online
Ik heb mijn boost knop per post ontvangen, dus ik kan hem vervangen. Ondertussen is de oude weer opgedroogd en werkt het weer, dus ik kijk het even aan. Maar de eerste beste bui is het weer een probleem vrees ik.

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
mphilipp schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 17:07:
[...]

Wat zijn dat voor een grappenmakers, je oproepen om je fiets te komen inleveren en dan dat ding 2 weken laten staan voordat ze beginnen? Ben ik raar dat ik dat een vreemde gang van zaken vind? Ze moeten mij oproepen als ze klaar staan om eraan te beginnen.
Eens, daar heb ik ook al vaker iets van gezegd. Ik ben hier na een paar maanden van te voren een afspraak te hebben gemaakt. Kan ik niet gewoon wachten op de relatief eenvoudige reparatie? Of minstens een leenfiets mee? Beide waren nooit mogelijk, maar waarom heb ik dan maanden van te voren een afspraak gemaakt :').

Eigenlijk heb je alleen een afspraak om de fiets te mogen inleveren, die dan weer daar in de wachtrij staat... Voor mij is het best verspilde tijd en geld, want moet dan 2x tijd maken om er heen en terug te reizen. Ik snap heel goed als men kundig genoeg is om bepaalde reparaties zelf te doen.

• Tommie12
Ik wil mijn ervaring van vandaag hier even delen.

Reparatie gewenst omdat ik regelmatig te maken krijg met een mix van error meldingen, die na rebooten weg zijn, dus de fiets niet onbruikbaar maken, maar wel irritant zijn. Plus een check up.

Daar vanochtend aangekomen, 6 wachtenden voor me, half uur gewacht. Dat was voorheen niet zo. Bij iemand voor mij bleek dat de fiets al weken klaar stond, maar de eigenaar geen melding had gehad, ellende.

Na intake, blijkt het twee weken te duren voordat ze daadwerkelijk kunnen beginnen met de reparatie, waarna een week reparatie reëel lijkt. In al mijn naïviteit had ik verwacht dat de reparatie hooguit enkele dagen zou duren, zoals ik voorheen van VM gewend was.

De medewerker kwam daarna zelf met het voorstel dat ik mijn -nog steeds werkende- fiets weer mee naar huis nam, maar zij in het systeem wel registreert dat ze de fiets ingenomen hebben. En dat ik de fiets zelf over 3 weken opnieuw kom brengen, want dan zouden ze er toch pas daadwerkelijk mee beginnen.

Kortom, ik heb de fiets weer mee. Breng m over 3 weken opnieuw. En dan maar opnieuw maar de vraag hoe lang een reparatie daadwerkelijk gaat duren. Lachwekkend en om te janken tegelijkertijd.
A-MA-TEURS

• litebyte

litebyte

HBO88 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 17:25:
Ik heb mijn boost knop per post ontvangen, dus ik kan hem vervangen. Ondertussen is de oude weer opgedroogd en werkt het weer, dus ik kijk het even aan. Maar de eerste beste bui is het weer een probleem vrees ik.
Het is ook geen stadsfiets,. het is een snowflake op wielen. Uitermate gevoelig van binnen en buiten...

Wij hebben het met de belknop, een stevige regenbui of langdurig buiten laten staan in vochtig weer en dan werkt deze niet. Iets van plastic erom heen helpt overigens....dus ipv een zadelhoes een booster- en belknophoesje :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Uit alles blijkt dat VM het niet (meer) aan kan. Van het beantwoorden van productvragen, tot aan het innemen van fietsen voor repratie (feb. 2024 kreeg iemand als datum om zn S5 te laten repareren) tot aan het repereren zelf en het uitleveren van fietsen.

Als je dan als afleiding/redmiddel (al dan niet om weer meer geld binnen te halen) er maar even een nieuw model in gooit. Daar gaan echt weinigen intrappen.

• sky_walker
litebyte schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 13:29:
[...]

Uit alles blijkt dat VM het niet (meer) aan kan. Van het beantwoorden van productvragen, tot aan het innemen van fietsen voor repratie (feb. 2024 kreeg iemand als datum om zn S5 te laten repareren) tot aan het repereren zelf en het uitleveren van fietsen.

Als je dan als afleiding/redmiddel (al dan niet om weer meer geld binnen te halen) er maar even een nieuw model in gooit. Daar gaan echt weinigen intrappen.
Kijk ook eens even op de recente posts op trustpilot voor VM. Het was al niet best maar het regent nu echt 1 sterren review .... mensen die het niet meer trekken,

Zelf fiets ik gelukkig zonder problemen op mijn 2021 S3, maar die staat dan ook altijd binnen, thuis in de garage of op het werk in de stalling; geen stadsfiets inderdaad. het is eigenlijk te gek voor woorden, t is geen goedkope fiets ....

Die dame die vorige week is opgestapt, post nl die geen fietsen meer wil leveren voor VM. Het gaat niet goed volgens mij. Ik hoop dat ze het overleven met de nieuwse S4, en dat de problemen met dat model overkomen worden. op tijd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HBO88
  • Nu online
voorstel dat ik mijn -nog steeds werkende- fiets weer mee naar huis nam, maar zij in het systeem wel registreert dat ze de fiets ingenomen hebben.
Lekker handig dit. Als je nu zegt waar is mijn fiets kunnen ze het niet vinden. Maar in systeem staat dat ze hem hebben ingenomen. Zou je zomaar gratis fiets kunnen opleveren.. >:) gelukkig mag liegen niet...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
HBO88 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 22:47:
[...]

Lekker handig dit. Als je nu zegt waar is mijn fiets kunnen ze het niet vinden. Maar in systeem staat dat ze hem hebben ingenomen. Zou je zomaar gratis fiets kunnen opleveren.. >:) gelukkig ;mag liegen niet...
Het toont aan dat ze op zich nog wel meedenken en creatief worden, ook al is het potentieel in hun eigen nadeel ;)

Apart genoeg doet VM me denken aan wat zich altijd voordoet in Kitchen Nightmares: restaurant zit al in de problemen, keuken raakt overspoeld met bestellingen, koks raken in de stress en gaan fouten maken, mensen krijgen daardoor slecht eten en sturen het terug, paniek wordt nog groter en uiteindelijk wordt het een grote puinzooi die Gordon Ramsay op moet lossen :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaltaSoron
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:47
HBO88 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 22:47:
[...]

Lekker handig dit. Als je nu zegt waar is mijn fiets kunnen ze het niet vinden. Maar in systeem staat dat ze hem hebben ingenomen. Zou je zomaar gratis fiets kunnen opleveren.. >:) gelukkig mag liegen niet...
God ja, zo had ik er nog niet naar gekeken.

Ik ben nog enigszins mild, deze fiets heb ik destijds gratis van ze gekregen (en al het geld van m'n S2 destijds terug gestort gekregen). Dus van deze optie zie ik af :+
Daniel schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 07:19:
[...]

Het toont aan dat ze op zich nog wel meedenken en creatief worden, ook al is het potentieel in hun eigen nadeel ;)

Apart genoeg doet VM me denken aan wat zich altijd voordoet in Kitchen Nightmares: restaurant zit al in de problemen, keuken raakt overspoeld met bestellingen, koks raken in de stress en gaan fouten maken, mensen krijgen daardoor slecht eten en sturen het terug, paniek wordt nog groter en uiteindelijk wordt het een grote puinzooi die Gordon Ramsay op moet lossen :P
Dat ja...

Ik heb ergens ook wel te doen met dat personeel. Ik ben er al vaak geweest, het zijn ook elke keer allemaal andere mensen. Ook een teken.

Surreëel vond ik het deze week, we staan daar met 7 mensen beneden in de hal te wachten op slome shitservice, lopen daarboven de kantoorclerks druk lachend heen en weer, zo te horen allemaal expats. Druk te grappen hele tijd. Werpen af en toe een blik naar de chagrijnige koppen beneden. Zitten waarschijnlijk een nieuwe marketing plan te bekokstoven, terwijl beneden iedereen met die meuk zit te wachten op kutservice.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
MaltaSoron schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 09:18:

Ik heb ergens ook wel te doen met dat personeel. Ik ben er al vaak geweest, het zijn ook elke keer allemaal andere mensen. Ook een teken.
Ik hoef er goddank zelden te komen (moet nu wel nieuwe remblokken dus ik hou m’n hart vast) maar als ik de verhalen van collega’s moet geloven kan je bijna nog beter achter de balie op Schiphol zitten waar net drie Transavia-vluchten naar Griekenland zijn gecanceled. Staan er 20-25 mensen te wachten, en iedereen is boos want fiets is kapot of heeft net twee maanden moeten wachten op reparatie.

Hoop echt voor zowel VM als de bestaande klanten dat de S4 bulletproof is, dat geeft wat lucht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eddy 6 pack
Er zijn een soort van 3D geprinte hoesjes of kapjes te koop die erover heen passen en zo beschermen tegen water.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tommie12
Daniel schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 14:09:
[...]

Ik hoef er goddank zelden te komen (moet nu wel nieuwe remblokken dus ik hou m’n hart vast) maar als ik de verhalen van collega’s moet geloven kan je bijna nog beter achter de balie op Schiphol zitten waar net drie Transavia-vluchten naar Griekenland zijn gecanceled. Staan er 20-25 mensen te wachten, en iedereen is boos want fiets is kapot of heeft net twee maanden moeten wachten op reparatie.

Hoop echt voor zowel VM als de bestaande klanten dat de S4 bulletproof is, dat geeft wat lucht.
Voor remblokken zou ik mezelf die marteling niet aan doen, dat is te makkelijk om zelf te doen. En in tijd zal het ook een pak sneller zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ricom
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:53
Was pas bij de service hub in Rotterdam. Kon wel pas na 2 weken terecht voor mijn lekke achterband, en ja ik weet dat ik dit zelf kan, maar geen tijd of zin om dit te doen. Verder na 3k kilometer ook wel tijd voor een check.
Prima geholpen en snel ook.men vertelde door drukte kan het langer duren.

Al met al tevreden met de service als ik er ben, maar die weken wachttijd slaat nergens op.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Eddy 6 pack
Tommie12 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 16:27:
[...]

Voor remblokken zou ik mezelf die marteling niet aan doen, dat is te makkelijk om zelf te doen. En in tijd zal het ook een pak sneller zijn.
Inderdaad. Remblokken is max. 15 min. werk.
1. Remklauwen even losschroeven (inbus).
2. oude blokjes eruit halen (zitten magnetisch vast).
3. zachte borstel er doorheen halen, stof eruit.
4. Remzuigers aan beide zijden even terug duwen met brede schroevendraaier of oude beitel.
5. Nieuwe remblokken erin ‘klikken’.
6. Klauwen weer monteren:
6.1 bouten van de klauwen bijna, maar nog niet geheel vastdraaien
6.2 wiel ronddraaien, remhendel inknijpen en ingeknijpt houden.
6.3 met ingeknijpte remhendel de bouten helemaal vastdraaien.
6.4 wiel ronddraaien en moet nu geruisloos/schaafvrij ronddraaien.
6.4.1 schaaft het nog, of lopen blokken/schijf aan? Herhaal 6.2 + 6.3

LET OP!! Zolang de remblokjes uit de remklauw zijn, de remhendel NIET inknijpen!!!

Klinkt moeilijk, is easy as pie!
Suck6.

[Voor 3% gewijzigd door Eddy 6 pack op 19-05-2023 16:59]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Veloretti Ace2 is aangekondigd: https://www.veloretti.com/products/ace-two

Bafang middenmotor, belt drive, Enviolo naaf, 540Wh afbeembare accu plus nog wat spul van normale merken, voor 3298. Lijkt me toch echt een zeer pittige concurrent voor de 200 euro duurdere S5.
Tommie12 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 16:27:

Ja ding moet eigenlijk sowieso een servicebeurt maar ik heb geen zin dat ze de firmware updaten. Verder doet ie het gewoon dus ik ga die remblokken wel zelf doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• [911]
Eddy 6 pack schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:02:
[...]

Dat klinkt bijna hetzelfde als wat er bij het issue met de doortrappende versnelling van 2 —> 3 bij de S3 werd gezegd…

[...]

Dat klinkt exact hetzelfde als wat er bij het issue met de doortrappende versnelling van 2 —> 3 bij de S3 werd gezegd!

Ik weet niet of wat je omschrijft ook hetzelfde is, maar mijn déjà vu gevoel stijgt instant naar 99,99%!
Niet te geloven!?
Nee da’s wel iets anders. Dit is echt wanneer je gewoon elke keer tijdens het fietsen even niet trapt, er bij een volgende keer trappen een kort dood moment is. Dit heeft de S3 niet.

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05 11:56
MaZo schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 09:51:
[...]
Appels met peren inderdaad. :)

Hoe is een Brekr meer hufter proof? Zijn tevens bijna even duur, tenzij je geen opties neemt op je Brekr (grotere accu, connectiviteit, etcetera). Maar dan kun je ze al helemaal niet meer vergelijken.
De Breker Model B heeft zich al bewezen, dus ik ga er van uit dat de Model F ook gewoon zonder problemen moet rijden.

Met de S3 had ik vanaf dag 1 al problemen. Je wilt gewoon een fiets die het doet en dat kan VM niet garanderen. Ook al was mijn proefrit vorig jaar met een S5 wel 'enigszins' prima bevallen, je weet gewoonweg niet wanneer je de eerste problemen krijgt.

Voor mijn zorgeloze fietsplezier heb ik nu een Dutch ID en een Urban Arrow, beide zonder problemen... maar uiteraard wel vele malen duurder dan zo'n VM.

Maar toegegeven, ik moet het uiteraard eerst zien wat betreft de Brekr, maar als een merk als Phatfour het ook kan, waarom Brekr dan niet?

Apple | Marantz | B&W

• Axel Moonshine
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-05 23:18
Zijn er meer mensen waarvan de rit registratie afgelopen donderdag (18 mei) niet heeft gewerkt? Zowel bij de X3 van mijn vriendin als bij mijn S3 is er die dag niets vastgelegd.

• xileS
  • Niet online
Axel Moonshine schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 18:19:
Zijn er meer mensen waarvan de rit registratie afgelopen donderdag (18 mei) niet heeft gewerkt? Zowel bij de X3 van mijn vriendin als bij mijn S3 is er die dag niets vastgelegd.
Zonet gekeken en ik zie idd ook geen registratie op 18 mei. Weet vrijwel zeker dat ik donderdag gefietst heb.

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-05 21:28
Axel Moonshine schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 18:19:
Mijn rit registratie heeft al kleine week foutmelding.
Zou dit iets met tracker te maken kunnen hebben die kuren heeft? Op locatie blijft mn fiets namelijk ook op thuisadres staan terwijl ik via op connectie heb en (uiteraard) niet meer thuis ben.

[Voor 12% gewijzigd door Delirius op 21-05-2023 08:48]

• xileS
  • Niet online
De Android VanMoof app slurpt laatste dagen bij mij enorm veel accu. Meer mensen last van?

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-05 23:29
Zoals vaker gezegt, anders even waterdichte coating aanbrengen, ivm vochtvorming schuur staat mijn S3 tegenwoordig buiten.

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

• ThaJens
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-05 21:38
Ik heb mijn boostknop ook laten vervangen bij de servicehub in Rotterdam, nou heb ik andere knoppen gekregen (die ook op de S4/X4 geleverd worden). Deze zijn geheel rond (in plaats van plat in het midden van de knop) en je moet ze verder indrukken om ze te activeren. In mijn ogen minder fijn. Wellicht dat ze wel beter tegen regen bestemd zijn.

[Voor 12% gewijzigd door ThaJens op 25-05-2023 19:27]

• HBO88
  • Nu online
ThaJens schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 19:26:
[...]

Ik heb mijn boostknop ook laten vervangen bij de servicehub in Rotterdam, nou heb ik andere knoppen gekregen (die ook op de S4/X4 geleverd worden). Deze zijn geheel rond (in plaats van plat in het midden van de knop) en je moet ze verder indrukken om ze te activeren. In mijn ogen minder fijn. Wellicht dat ze wel beter tegen regen bestemd zijn.
Ja ik heb ook de hele ronde knop gekregen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:17
What the actual fuck? Ik ben veel gewend van ze, maar wie haalt het in zijn hoofd om klanten hun fiets te laten afgeven als je 22 dagen achterstand hebt in de repair queue? En dat ook zonder enige communicatie.. Dit soort grappen maakt echt dat ik mijn S5 order eigenlijk gewoon moet annuleren - dit komt niet meer goed.

Edit: heb de repair afspraak gemaakt op 18 maart - dus een totale repair lead time van 78 dagen d:)b

[Voor 7% gewijzigd door Clock op 27-05-2023 15:57]

• oscarwashere
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Gisteravond gekeken of ik zelf iets zou kunnen doen aan mijn kicklock. De fiets registreert het niet als ik hem intrap, waardoor de fiets dan aan blijft en het alarm niet aan gaat.

VM zei al dat er weinig te doen was en dat de kans dat het vervangen moet worden groot is. Maar goed ik ben inmiddels aardig handig in het verwijderen van het achterwiel, en het was mooi geweest als ik het zelf kan doen ipv 4 weken wachten op een afspraak.

Helaas is het niet echt zinvol geweest, er is weinig zelf aan te doen. Ik hoopte misschien op schoonmaken, smeren of een kabeltje controleren, maar ik kon niet echt (zwakke) plekken ontdekken waar dit zin zou hebben.

Inmiddels reageert de fiets af en toe wel op het slot, of duurt het even voordat er iets gebeurd. Maar mijn afspraak bij VM Utrecht blijft staan dus...

• Amos_x
oscarwashere schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 15:38:
***members only***

Gisteravond gekeken of ik zelf iets zou kunnen doen aan mijn kicklock. De fiets registreert het niet als ik hem intrap, waardoor de fiets dan aan blijft en het alarm niet aan gaat.

VM zei al dat er weinig te doen was en dat de kans dat het vervangen moet worden groot is. Maar goed ik ben inmiddels aardig handig in het verwijderen van het achterwiel, en het was mooi geweest als ik het zelf kan doen ipv 4 weken wachten op een afspraak.

Helaas is het niet echt zinvol geweest, er is weinig zelf aan te doen. Ik hoopte misschien op schoonmaken, smeren of een kabeltje controleren, maar ik kon niet echt (zwakke) plekken ontdekken waar dit zin zou hebben.

Inmiddels reageert de fiets af en toe wel op het slot, of duurt het even voordat er iets gebeurd. Maar mijn afspraak bij VM Utrecht blijft staan dus...
Hoeveel van je eigen tijd kan je aan VM factureren? Jammer dat het zo moet, en dat je er eigenlijk zelf ook niets aan kan doen (wat wel te verwachten was met dat soort niet-standaard mechanisme)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HBO88
  • Nu online
***members only***

Ze wilden je geen kicklock meer opsturen?

• BertAtHome
  • Laatst online: 30-05 21:13
***members only***

Is die Kick-lock module zelf niet te openen vraag ik me af? Daar moet toch een relatief simpel schakelaartje en een solenoid in zitten die detecteerd of het slot in getrapt is en die de kick-lock pen blokkeerd?

BertAtHome

• oscarwashere
HBO88 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 19:20:
[...]

Ze wilden je geen kicklock meer opsturen?
Helaas wilde dat echt niet lukken, ze hebben "nieuw beleid" en sturen niets meer op. Ook niet na mijn pogingen ze te overtuigen van mijn inmiddels ervaring met het achterwiel... Heb het ook in de winkel zelf geprobeerd, maar ook daar niet. Volgens de chat kon ik daar wel terecht om de anti-theft torx te kopen die je nodig hebt om de kicklock los te halen, maar ook die kreeg ik niet mee. Op werk had ik dat nog wel liggen, dus discussie verder niet aangegaan. Ze gooide het op de diefstalgevoeligheid zeker voor dit onderdeel.
BertAtHome schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 21:50:
[...]

Is die Kick-lock module zelf niet te openen vraag ik me af? Daar moet toch een relatief simpel schakelaartje en een solenoid in zitten die detecteerd of het slot in getrapt is en die de kick-lock pen blokkeerd?
Zo ver wilde (of durfde) ik niet te gaan, daar houden ook wel mijn technische skills op. Zeker als ik het dan nog verpest heb ik natuurlijk wel een probleem. Nu doet de fiets het verder nog wel en krijg ik hem wel mechanisch op slot, wat in theorie voldoende zou moeten zijn.
Amos_x schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 17:42:
[...]

Hoeveel van je eigen tijd kan je aan VM factureren? Jammer dat het zo moet, en dat je er eigenlijk zelf ook niets aan kan doen (wat wel te verwachten was met dat soort niet-standaard mechanisme)
Het is vervelend dat het een VM-specifiek onderdeel is en ik dus afhankelijk van hen ben om het te kunnen krijgen, maar dat wist ik bij aanschaf van de fiets op zich. Nu is het wel extra vervelend dat ze je nu ook nog afhankelijk maken van een afspraak met een Bike Doctor... Zeker nu mijn fiets buiten garantie is (heb hem net iets meer dan 3 jaar nu) ben ik benieuwd wat de meerkosten hiervoor zullen worden. En hij moet ook weer achterop de auto die kant op...

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Tommie12
Toch sterk dat ze die studenten blijven betitelen als Bike Doctor….

Hoe willen ze nu op deze manier het vertrouwen herstellen met een nog stricter beleid, en hersteltermijnen die helemaal nergens op slaan.

Als je dan geen extra personeel meer wil (of kan) betalen, ga dan klanten die jouw werk willen doen niet tegen houden….

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sky_walker
Goedemiddag,

Vandaag weigerde mijn e-shifter te schakelen, fiets blijft in 1e versnelling. zowel handmatig als automatisch. Kan nog wel "in de lucht trappen" en boosten om op snelheid te blijven.
Nog niet eerder probleem gehad met e-shifter maar lijkt nu toch kapot.

Contact opgenomen met VM, voor reparatie, fiets (S3) is 1,5 jaar oud, nog onder garantie, 2000km gereden.
Wat schetst mijn verbazing, ik kan geen reparatie afspraak maken want VM heeft geen e-shifters op voorraad, leveringsproblemen S3/X3 onderdelen. Iemand dit al eens aan de hand gehad ? Gaan ze die levertijd issues ooit nog oplossen bij VM?

Dus ik heb een kapotte fiets, ik kan geen afspraak maken voor reparatie, en er kan ook geen verwachte levertijd opgegeven worden. Dat wordt weer met de auto naar het werk komende maand(en) en niet meer fietsen. Helaas. Geeft me toch wel te denken om na deze reparatie de fiets in goed werkende staat te verkopen voordat de garantie afloopt of erger als VM failliet gaat, en onderdelen niet meer ondersteund worden. Dan heb je niets meer aan je fiets. Ga nog wel weer eens kijken bij LekkerBikes en Tenways, liefst een VM maar moet wel een werkende fiets hebben :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Miki
sky_walker schreef op zondag 28 mei 2023 @ 13:48:
Goedemiddag,

Vandaag weigerde mijn e-shifter te schakelen, fiets blijft in 1e versnelling. zowel handmatig als automatisch. Kan nog wel "in de lucht trappen" en boosten om op snelheid te blijven.

Contact opgenomen met VM, voor reparatie, fiets (S3) is 1,5 jaar oud, nog onder garantie, 2000km gereden.
Wat schetst mijn verbazing, ik kan geen reparatie afspraak maken want VM heeft geen e-shifters op voorraad, leveringsproblemen S3/X3 onderdelen. Iemand dit al eens aan de hand gehad ? Gaan ze die levertijd issues ooit nog oplossen bij VM?

Dus ik heb een kapotte fiets, ik kan geen afspraak maken voor reparatie, en er kan ook geen verwachte levertijd opgegeven worden. Dat wordt weer met de auto naar het werk komende maand(en) en niet meer fietsen. Helaas. Geeft me toch wel te denken om na deze reparatie de fiets in goed werkende staat te verkopen voordat de garantie afloopt of erger als VM failliet gaat, en onderdelen niet meer ondersteund worden. Dan heb je niets meer aan je fiets. Ga nog wel weer eens kijken bij LekkerBikes en Tenways, liefst een VM maar moet wel een werkende fiets hebben :-)

[Afbeelding]
Kortom leuk dat je bij ons een fiets hebt gekocht maar zoek het verder lekker uit je met garantie, ons even niet bellen :/

Beschamend, meer kun je er eigenlijk niet over zeggen. In plaats van dat het beter wordt, wordt het nog slechter en zullen straks een hoop klanten uit de garantie lopen zonder dat ze geholpen kunnen worden want reken er maar op dat ze daar heel toevallig geen moeite zullen hebben met het naleven daarvan. Pruts toko :/

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rjave
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13:26
Vraagje over een defecte speaker op een S3, zonder foutcode en voor de rest werkt alles. Is de speaker eenvoudig zelf te vervangen? (Zonder nieuwe smartunit) Firmware is nog 1.7.6…..😉

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Miki schreef op zondag 28 mei 2023 @ 14:32:
[...]

Kortom leuk dat je bij ons een fiets hebt gekocht maar zoek het verder lekker uit je met garantie, ons even niet bellen :/
Hmmja gebrek aan onderdelen is bijna overal een probleem. Dat ligt niet per definitie aan VM specifiek, als er vandaag iets stuk gaat aan je auto is de kans aanzienlijk dat het niet gerepareerd kan worden omdat het onderdeel in backorder is.

Ondertussen loopt mijn garantie over drie weken af. Als ik slim was geweest had ik een maand geleden nog een onderhoudsbeurt ingeplanned, nu kan dat niet meer binnen de garantie 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Miki
Daniel schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 07:06:
[...]

Hmmja gebrek aan onderdelen is bijna overal een probleem. Dat ligt niet per definitie aan VM specifiek, als er vandaag iets stuk gaat aan je auto is de kans aanzienlijk dat het niet gerepareerd kan worden omdat het onderdeel in backorder is.

Ondertussen loopt mijn garantie over drie weken af. Als ik slim was geweest had ik een maand geleden nog een onderhoudsbeurt ingeplanned, nu kan dat niet meer binnen de garantie 8)7
Dat gebrek aan onderdelen is bij veel fabrikanten echt wel ingelopen dan wel aanzienlijk ingekort tov een jaar geleden. Laatst bij de Citroën dealer de aansturing van mijn airco laten vervangen, dat onderdeel was er met 3 dagen. Onderhoudsbeurt voor mijn Rad Runner fatbike bij Kwik-fit maandag boeken, woensdag terecht kunnen. ze hebben daarbij gewoon originele onderdelen in huis, mijn casette achter moest vervangen worden en dat is ook diezelfde dag nog gebeurd. Niks bike doctors maar echte vaklui die opgeleid zijn en weten wat ze doen.

Bij VanMoof is het niet beter op geworden. De problemen zijn niet van gisteren en ondanks een zware manager aanstellen is er helemaal geen verbetering opgetreden. Erger nog tegenwoordig krijg je de onderdelen niet meer toegezonden en dus ben je helemaal het bokje als je service nodig hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tommie12
Miki schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:23:
[...]

Dat gebrek aan onderdelen is bij veel fabrikanten echt wel ingelopen dan wel aanzienlijk ingekort tov een jaar geleden. Laatst bij de Citroën dealer de aansturing van mijn airco laten vervangen, dat onderdeel was er met 3 dagen. Onderhoudsbeurt voor mijn Rad Runner fatbike bij Kwik-fit maandag boeken, woensdag terecht kunnen. ze hebben daarbij gewoon originele onderdelen in huis, mijn casette achter moest vervangen worden en dat is ook diezelfde dag nog gebeurd. Niks bike doctors maar echte vaklui die opgeleid zijn en weten wat ze doen.

Bij VanMoof is het niet beter op geworden. De problemen zijn niet van gisteren en ondanks een zware manager aanstellen is er helemaal geen verbetering opgetreden. Erger nog tegenwoordig krijg je de onderdelen niet meer toegezonden en dus ben je helemaal het bokje als je service nodig hebt.
Met die termijnen moet je je beginnen af vragen of VM niet geblokkeerd wordt door leveranciers omdat ze de rekeningen niet tijdig betalen. En dan wordt ieder onderdeel dat ze toch ontvangen voorbehouden voor de nieuwbouw van fietsen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• [911]
Is dit een geschikte kit voor het ontluchten van de remmen van een S3? En kan ik deze vaker gebruiken of is dit voor eenmalig?

https://www.bikebudget.nl...shimano-tektro-incl-olie/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• litebyte

litebyte

sky_walker schreef op zondag 28 mei 2023 @ 13:48:
Goedemiddag,

[Afbeelding]
Het enige wat je kan doen is op goed geluk naar een VM store gaan in de hoop dat ze hem nog kunnen repareren?
Daarnaast natuurlijk iedereen vertellen over deze 'ride the future' ervaring van VM.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:26

sten123

PSN: MisterxBee

Iemand enige ervaring met de huidige levertijden van de S5?

PSN: MisterxBee

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-05 21:28
Zijn hier al mensen die zich verdiept hebben in de rechten en plichten die VanMoof heeft bij verstrekken van PieceOfMind pakket?

Allemaal leuk en aardig om wel te cashen maar niet te leveren. Zowel bij items die je zelf kunt vervangen (en waar ze nota bene zelf instructies voor online plaatsen), maar ook bij reparaties/inspecties die maandenlange wachttijden kennen.

Lijkt me - mits dit niet individueel wordt gedaan - toch wel iets dat bijvoorbeeld een consumentenbond of andere instantie minimaal de wenkbrauwen moet doen fronsen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Miki
Delirius schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 19:59:
Zijn hier al mensen die zich verdiept hebben in de rechten en plichten die VanMoof heeft bij verstrekken van PieceOfMind pakket?

Allemaal leuk en aardig om wel te cashen maar niet te leveren. Zowel bij items die je zelf kunt vervangen (en waar ze nota bene zelf instructies voor online plaatsen), maar ook bij reparaties/inspecties die maandenlange wachttijden kennen.

Lijkt me - mits dit niet individueel wordt gedaan - toch wel iets dat bijvoorbeeld een consumentenbond of andere instantie minimaal de wenkbrauwen moet doen fronsen.
De POMO hebben ze behoorlijk goed dicht getimmerd in de algemene voorwaarden. De POMO betreft alleen onderhoud op slijtage onderdelen en niet op onderdelen die vervangen moeten worden vanwege storingen of defecten, deze vallen weer onder de 2 jarige garantie.

Zie ook: https://www.vanmoof.com/nl-NL/terms-and-conditions

Het enige waarop je iets zou kunnen doen is dat zo langzamerhand VanMoof zich niet meer op overmacht kunnen gaan beroepen. De problemen spelen al een flinke tijd als het gaat om wachttijden voor onderhoud en beschikbare onderdelen als de kicklock, de automatische versnelling en andere storingsgevoelige onderdelen. Je mag van een bedrijf uitgaan dat zij binnen een redelijke termijn hun situatie op orde moet kunnen brengen. Het verhaal van tekorten kon je vorig jaar nog opvoeren i.v.m. Covid nevenschade en datzelfde geldt ook voor personeel. Probleem is nu dat na een jaar er niet of nauwelijks enige verbetering zichtbaar is. Aansturen op een zogenaamde wanprestatie lijkt me zodoende wel haalbaar maar ik ben geen jurist. Wellicht dat iemand op dit rijke forum wel is en hier zijn licht over kan laten schijnen.

• SAMDERETRIEVER
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16:54
Miki schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 22:03:
[...]

De POMO hebben ze behoorlijk goed dicht getimmerd in de algemene voorwaarden. De POMO betreft alleen onderhoud op slijtage onderdelen en niet op onderdelen die vervangen moeten worden vanwege storingen of defecten, deze vallen weer onder de 2 jarige garantie.

[Afbeelding]

Zie ook: https://www.vanmoof.com/nl-NL/terms-and-conditions

Het enige waarop je iets zou kunnen doen is dat zo langzamerhand VanMoof zich niet meer op overmacht kunnen gaan beroepen. De problemen spelen al een flinke tijd als het gaat om wachttijden voor onderhoud en beschikbare onderdelen als de kicklock, de automatische versnelling en andere storingsgevoelige onderdelen. Je mag van een bedrijf uitgaan dat zij binnen een redelijke termijn hun situatie op orde moet kunnen brengen. Het verhaal van tekorten kon je vorig jaar nog opvoeren i.v.m. Covid nevenschade en datzelfde geldt ook voor personeel. Probleem is nu dat na een jaar er niet of nauwelijks enige verbetering zichtbaar is. Aansturen op een zogenaamde wanprestatie lijkt me zodoende wel haalbaar maar ik ben geen jurist. Wellicht dat iemand op dit rijke forum wel is en hier zijn licht over kan laten schijnen.
Mijn jurist heeft de koopakte vorige week ontbonden. Was voldoende grond voor. De fiets heeft afgelopen 1,5 jaar meermaals weken stil gestaan. Wachtende op reparatie of vervanging.

• Miki
SAMDERETRIEVER schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:23:
[...]

Mijn jurist heeft de koopakte vorige week ontbonden. Was voldoende grond voor. De fiets heeft afgelopen 1,5 jaar meermaals weken stil gestaan. Wachtende op reparatie of vervanging.
Voor mij speelt de issue niet meer, wij hebben na iets meer dan 8 weken gebruik ook de koop ontbonden nadat de fiets meer stil stond dan gereden had. Dat ging echter niet zonder slag en stoot en doordat wij de fiets of de zaak hadden hadden gekocht konden we niet op consumentenrecht terug vallen.

Anyway goed om te horen dat meerderen zijn die hun koop hebben weten te ontbinden :)

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Clock schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 15:22:
What the actual fuck? Ik ben veel gewend van ze, maar wie haalt het in zijn hoofd om klanten hun fiets te laten afgeven als je 22 dagen achterstand hebt in de repair queue? En dat ook zonder enige communicatie.. Dit soort grappen maakt echt dat ik mijn S5 order eigenlijk gewoon moet annuleren - dit komt niet meer goed.

Edit: heb de repair afspraak gemaakt op 18 maart - dus een totale repair lead time van 78 dagen d:)b

[Afbeelding]
Dit belooft weinig goeds. Ik woon in het buitenland - waar VanMoof niet levert - en rij komende zomer met mijn S3 achterin naar Amsterdam om dat kolereding af te geven ter reparatie (met afspraak). Mag toch hopen dat ik hem een aantal dagen weer terug heb, want veel meer dan een nieuwe accu zal niet nodig zijn.
Pagina: 1 ... 125 126 127 Laatste

Let op:
Let op! Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee