Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-05 14:23
Kreeg vandaag onderstaande mail. Signaal van verdere aftakeling? Staat wel dat er vervanging komt maar dat moeten we nog maar zien.

Wel knap dat je in 1 mail aangeeft store te gaan vervangen om vervolgens ook aan te geven continu te gaan groeien 🤔

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fCD2OBChvle_Z5PACdFMVOc4uW0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wR5vVeTVNPGfgl6pIjh53dQS.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Delirius op 02-06-2023 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:02

DataCopy

Dum vita est spes est

Delirius schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:11:
Kreeg vandaag onderstaande mail. Signaal van verdere aftakeling? Staat wel dat er vervanging komt maar dat moeten we nog maar zien.

Wel knap dat je in 1 mail aangeeft store te gaan vervangen om vervolgens ook aan te geven continu te gaan groeien 🤔

[Afbeelding]
Inderdaad, kreeg de mail ook. Ben ook benieuwd of ze het waar kunnen maken dat ze 'alle reparaties' kunnen gaan uitvoeren of dat ik dadelijk alsnog naar 020 kan als er iets is :/

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-05 14:35
Delirius schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:11:

[Afbeelding]
Dat zijn aannames natuurlijk, het kan ook net zo goed dat de huurovereenkomst niet verlengd kon worden en ze opzoek moesten naar een nieuwe locatie. Om maar iets te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:32
oscarwashere schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 16:55:
[...]

Dat zijn aannames natuurlijk, het kan ook net zo goed dat de huurovereenkomst niet verlengd kon worden en ze opzoek moesten naar een nieuwe locatie. Om maar iets te noemen.
Zo heel lang zaten ze nog niet in het pand waar ze nu zitten, wat een groter pand op Strijp-S is dan de winkel/werkplaats die ze eerst hadden in dezelfde wijk.

Ik wilde eerder deze week een afspraak inplannen voor m'n "peace of mind" service en de eerst mogelijke datum was 3 februari 2024 8)7 . Jammer en zonde dat ze dicht gaan, hopelijk vinden ze een goed servicepunt in Eindhoven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-05 14:23
oscarwashere schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 16:55:
[...]

Ik kan het inderdaad niet met feiten onderbouwen, maar waarom dit bericht nu sturen? Als het toch naadloos in elkaar over gaat lopen, dan kun je ook bericht de wereld in slingeren dat vestiging A dicht gaat maar vestiging B de boel over neemt. Heb namelijk ook geen bericht gezien met boodschap "we keep expanding" toen ze een 2e certified workshop hebben geopend in Maastricht.

Op deze manier wordt bij mij de suggestie gewekt dat ze achteraf kunnen zeggen "we hebben het geprobeerd maar helaas door omstandigheden toch geen nieuwe vestiging kunnen vinden. Rij maar naar de Randstad voor reparaties".

En ja, ik ben enigszins biased omtrent berichtgeving en beloftes door VanMoof :P

[ Voor 7% gewijzigd door Delirius op 02-06-2023 18:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tammo Tenways
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 21:22
Er is geen gerenommeerde fietsenzaak meer te vinden die nog Vanmoof servicepunt wil zijn. Het levert enkel gezeik op en ze mogen niks zelf bepalen. Sprak onlangs een medewerker van een ex-servicepunt. Je weet niet wat je hoort. Dit gaat niet meer goedkomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-05 15:16
Tammo Tenways schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 19:05:
Er is geen gerenommeerde fietsenzaak meer te vinden die nog Vanmoof servicepunt wil zijn. Het levert enkel gezeik op en ze mogen niks zelf bepalen. Sprak onlangs een medewerker van een ex-servicepunt. Je weet niet wat je hoort. Dit gaat niet meer goedkomen.
Wij(grote FM) waren in gesprek met van moof om het te worden maar de vergoedingen die ze aanboden waren veelste laag. Zo blij dat het niet door ging sowieso...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:32
Dit bevestigt de conclusie dat het business model van VM niet werkt.

Nieuwe fietsen: nee, dan hebben we de FM niet nodig. Wij versturen zelf die dozen wel, en de klant mag zelf de afmontage doen.

Hetstellingen en onderhoud: we bloven peace of mind, en richten een paar servicepunten op, maar die kunnenniet volgen. En dan proberen we de gewone FM te lokken met een aalmoes, maar leveren amper onderdelen zodat die hun reputatie in gevaar komt.

Hebben die marketingmannen hun MBA bij een pak frosties gekregen of zo?
Of hebben die nu echt gedacht dat de fietsers alles slikken als de fiets er maar wat kek uit ziet….

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:19
Mooie fiets, maar snap serieus niet waarom men dit blijft kopen. Met verbazing weer t artikel van Boos zitten lezen. Hoe n plaat voor je kop kun je hebben.

Standaard reacties van VanMoof-fanboys: “als ie t doet is t een fijne fiets”

Triest dat je dit moet (en kunt) zeggen.

“Waarom volg je dit topic dan, beste DCNY”? Goede vraag! Ik begon mijn reactie al met: “mooie fiets”. Stiekem hoop ik namelijk hier ooit te lezen dat de problemen verholpen zijn, en dat de service (want n fiets kan altijd een keertje kapot) verbeterd is. Dan bestel ik er direct eentje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
Omdat VanMoof de fietsen van de grond af aan heeft ontwikkeld, maakt het zo goed als alle onderdelen zelf. Daarom zijn deze ook enkel bij VanMoof te bestellen, en kunnen fietsenmakers enkel aan de slag met gereedschap dat speciaal voor deze fietsen is gemaakt.
Hebben ze het dan enkel over het bitje voor de anti-diefstal moer van de wielen, die elke klant heeft?
Of is er nog meer "speciaal gereedschap" nodig?

Als je met je auto naar de garage moet voor een bandenwissel, en slotbouten hebt, wordt ook van je verwacht dat je zelf de sleutel meeneemt. Lijkt me niet het grootste probleem.
Dat van de onderdelen wel. Maar vraag me af of die fietsenmakers wel alle onderdelen voor andere merken e-bikes op voorraad hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door maxnl op 03-06-2023 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-05 16:40
stevenP schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:12:
[...]

echt ontluchten kan bijna niet, alleen bleedpumpen. Een flesje olie is al voldoende, al die accesoires passen niet op VM remgrepen omdat ze besloten hebben geen bleedplug toe te voegen.

dus:
1) zet je remgreep horizontaal (of je voorwiel op een bok / aan een haak).
2) schroef de deksel van het "bakje" bovenop de remgreep. Er zit een membraam onder, die kan je er zo af pakken.
3) vul het tot de rand (er mag wat overheen) met remvloeistof
4) 200x knijpen in je handgreep, je zal langzaam bubbeltjes zien in het reservoir. je voelt (als het goed is) langzaam je handgreep ook steeds stugger / minder ver gaan
5) als je geen lucht meer ziet, doe 2 & 1 in omgekeerde volgorde. Even de boel schoonmaken met een ontvetter en je kan weer lekker door :>

//edit: filmpje op Youtube gevonden
Top, dank je wel! Ga het gauw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
DCNY schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 11:57:
Mooie fiets, maar snap serieus niet waarom men dit blijft kopen. Met verbazing weer t artikel van Boos zitten lezen. Hoe n plaat voor je kop kun je hebben.

“Waarom volg je dit topic dan, beste DCNY”? Goede vraag! Ik begon mijn reactie al met: “mooie fiets”. Stiekem hoop ik namelijk hier ooit te lezen dat de problemen verholpen zijn, en dat de service (want n fiets kan altijd een keertje kapot) verbeterd is. Dan bestel ik er direct eentje!
Ik heb het gekocht met de outlet korting destijds voor 1500, 6 km op de teller. Dit leek mij een prima prijs om het te proberen. Voor de nieuwprijs had ik het idd ook niet gekocht met de bekende problemen. Tot nu toe best tevreden als die het doet (1x accu moeten laten vervangen).

Hopelijk wordt de SX4 een verbetering en gaat VM niet failliet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:19
DCNY schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 11:57:

[…]

[…]
3 reacties later
xileS schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 18:30:
[...]

…… Tot nu toe best tevreden als die het doet ……
Zie je! Ze zeggen t altijd! Hoedan _O-

[ Voor 39% gewijzigd door DCNY op 03-06-2023 19:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
DCNY schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 19:30:
[...]

3 reacties later

[...]

Zie je! Ze zeggen t altijd! Hoedan _O-
Omdat het klopt xD. Geen idee tot wanneer die het doet ;p. Daarom heb ik gekozen om geen volle prijs voor te betalen. 1500 en 2 jaar garantie leek mij prima. Was mij de gok waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
maxnl schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 12:15:
[...]

[...]

Dat van de onderdelen wel. Maar vraag me af of die fietsenmakers wel alle onderdelen voor andere merken e-bikes op voorraad hebben.
Als je met een fiets met Bosch motor gaat naar een FM die ook een merk verkoopt met Bosch motoren, dan kan hij zeker een diagnose stellen, een batterij uitlezen en vervangen, etc.
Remblokjes en een binnenband zijn niet zo spannend natuurlijk, maar als je nadien de versnellingen niet afgesteld krijgt…
Een defecte lamp, een remhendel, dat is allemaal niet zo eenvoudig. Maar blijkbaar wil VM ook de prijzen en de tijden vastleggen en die lijken nogal laag te zijn.

Als jij FM was, zou je dan wel VM herstellen, als je weet dat ze je niks gunnen bij de verkoop? Ik zou de tijd spenderen aan Gazelle, Velo de Ville en Stevens fietsen verkopen, en daar dan klantenservice op verlenen.
Als je mama een goede fiets verkoopt en die goed onderhoudt, dan komt nadien papa, de kindjes, de vrienden etc ook bij jou langs.
Aan een VM verdient een FM niks, en hij kan van een flutontwerp geen robuuste fiets maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
xileS schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 20:10:
[...]

Omdat het klopt xD. Geen idee tot wanneer die het doet ;p. Daarom heb ik gekozen om geen volle prijs voor te betalen. 1500 en 2 jaar garantie leek mij prima. Was mij de gok waard.
Nog altijd als die garantie in de praktijk betekent dan je weken… of maanden op een herstelling moet wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Tommie12 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 11:45:
[...]

Nog altijd als die garantie in de praktijk betekent dan je weken… of maanden op een herstelling moet wachten?
Heb volgens mij idd ook een paar maanden moeten wachten voor een reparatie (vervanging van accu als goed is). En daarna kwam die per pakketbezorging terug, met een slag in de wiel :'). Leuk is idd anders, maar het is daarna wel weer onder garantie gerepareerd en bij aanschaf had ik al rekening gehouden met de problemen. In de tussentijd heb ik de VM van mijn vrouwtje gepakt of gewoon de auto. Als enige vervoersmiddel zal ik het iig niet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Tommie12 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 22:12:
Als je met een fiets met Bosch motor gaat naar een FM die ook een merk verkoopt met Bosch motoren, dan kan hij zeker een diagnose stellen, een batterij uitlezen en vervangen, etc.
Maar heeft die ook elk type Bosch accu in voorraad?

De elektrische componenten van Vanmoof komen verder ook gewoon van Bafang: https://bafang-e.cn/en/service/ebike-brands/
Dus hoewel ze een eigen app en wellicht aangepast controller ontwerp hebben, vraag ik me af in hoeverre het stellen van een diagnose wezelijk anders is dan bij andere fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
maxnl schreef op zondag 4 juni 2023 @ 13:16:
[...]

Maar heeft die ook elk type Bosch accu in voorraad?

De elektrische componenten van Vanmoof komen verder ook gewoon van Bafang: https://bafang-e.cn/en/service/ebike-brands/
Dus hoewel ze een eigen app en wellicht aangepast controller ontwerp hebben, vraag ik me af in hoeverre het stellen van een diagnose wezelijk anders is dan bij andere fietsen.
Nee, niet altijd op voorraad, maar Bosch levert wel sneller dan VM.

De rest… geen idee. Maar er is meer dan de motor… kicklock die blokkeert, boosterknop met water, achternaaf die doortrapt. Allemaal specifiek VM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
xileS schreef op zondag 4 juni 2023 @ 12:06:
In de tussentijd heb ik de VM van mijn vrouwtje gepakt of gewoon de auto. Als enige vervoersmiddel zal ik het iig niet kopen.
Conclusie, als je VM wil rijden, kan je er beter 2 kopen. :+ Dan heb je de mogelijkheid om er 1 af en toe eens lang buiten dienst te houden voor garantie of onderhoud. Ik lees inderdaad met verbazing mee in dit topic. Ik heb ooit intensief met de fiets woon-werk trajecten gefietst (geen andere optie) en ik mag er niet aan denken dat de fiets het ooit niet zou hebben gedaan (muv platte band of andere gemakkelijk te repareren pech)
maxnl schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 12:15:

Hebben ze het dan enkel over het bitje voor de anti-diefstal moer van de wielen, die elke klant heeft?
Of is er nog meer "speciaal gereedschap" nodig?

Als je met je auto naar de garage moet voor een bandenwissel, en slotbouten hebt, wordt ook van je verwacht dat je zelf de sleutel meeneemt. Lijkt me niet het grootste probleem.
Klopt, maar eigenlijk mag dit zelfs geen vraag zijn, toch niet voor een fiets :X :X Een fiets bestaat in z'n huidige vorm al hoelang, 150 jaar? En is steeds compleet modulair geweest. Je kon nagenoeg alles op alles bevestigen en aanpassen. Zolang je frame in orde was, kon je de fiets eeuwig op de weg houden.

Voor auto's kan ik me nog wel iets voorstellen wat betreft specifiek gereedschap en onderdelen, maar voor een fiets?

Natuurlijk zal een glad tech bedrijf wel manieren vinden om alles aan het concept fiets 'proprietary' te maken, tot de stuurstangen en zadelstangen aan toe, maar dan moet je wel in staat zijn om al die proprietary spares en zut uit te leveren aan je klanten en fietsenmakers! En ga je best ook niet failliet.

En het gaat natuurlijk niet enkel over de motor, zoals hieronder gesteld. Die kicklock, die versnellingen, alles is proprietary. En wat niet proprietary is (dat goedkope chinese trommelmotortje in je voornaaf van 150 euro max.) zal wel op een gesloten manier aangestuurd worden. Zodat je alsnog, na het niet te vermijden bankroet van VM, dat ding niet zelf nog op de baan kan houden door een ander ali express motortje te monteren.
Tommie12 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 13:18:
[...]

Nee, niet altijd op voorraad, maar Bosch levert wel sneller dan VM.

De rest… geen idee. Maar er is meer dan de motor… kicklock die blokkeert, boosterknop met water, achternaaf die doortrapt. Allemaal specifiek VM.
Lol? Tja, zo zie je maar dat het wel een dingetje is om fysieke, mechanische producten op de markt te brengen. Wel iets anders dan apps en andere niet-materiële silicon valley 'tech'. Hier komen ze zichzelf toch hard tegen. Dat krijg je als een hoopje hipsters alle 'good practice' en normen uit de automotive overboord gooien en mechaniek de markt op gooien zoals je dat met apps ook doet (half afgewerkt, niet getest)

Ik vraag me trouwens af wat er veranderd is. Alle media kon maar niet genoeg krijgen van het futuristische VM, het lievelingetje van de reguliere pers. En nu opeens zie je dieper gravende journalistiek die wel tot op het bot gaat en VM niet spaart. Geen schroom meer om tegen de schenen te schoppen van Nederlands coolste start-up? Honeymoon voorbij? Kunnen ze de groeiende onvrede van de kopers echt niet meer negeren?

Als dit de US was, kan ik me nog wel een class-action lawsuit voorstellen...

Nu npo en recent ook nog artikels uit de DPG media groep. :o :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-05 07:02

Daniel

Kapitein NCC-1701
Amos_x schreef op maandag 5 juni 2023 @ 08:58:
[...]
Voor auto's kan ik me nog wel iets voorstellen wat betreft specifiek gereedschap en onderdelen, maar voor een fiets?
Op zich is er met specifieke onderdelen natuurlijk niet direct iets mis. Apple heeft er zo ongeveer een sport van gemaakt apparaten zo onrepareerbaar mogelijk te maken met aan elkaar gelijmde onderdelen en unieke soorten schroeven. Pas relatief recent zijn er reparatiekits verkrijgbaar (uiteraard alleen bij Apple zelf te verkrijgen) en de software geeft waarschuwingen als er met niet erkende onderdelen reparaties worden uitgevoerd.

Of je daar een voorbeeld aan moet nemen is weer een andere vraag.

Het probleem bij VM is op zich niet elke specifieke keuze die ze maken, maar de opeenstapeling ervan. Producten te snel op de markt brengen zonder kwaliteitscontrole in combinatie met een support-netwerk dat niet berekend is op zo'n hoog percentage uitval in combinatie met specifieke onderdelen/tools waardoor het ook niet snel op te schalen is in combinatie met de druk op cashflow die weer dwingt om producten te snel op te markt te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-05 15:26
Heb nog een openstaande order voor een S5 maar ik twijfel wel om het door te laten gaan.
Order is ook al 2x vertraagd "vanwege transport" naar magazijn.

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
Daniel schreef op maandag 5 juni 2023 @ 12:52:
[...]

Op zich is er met specifieke onderdelen natuurlijk niet direct iets mis. Apple heeft er zo ongeveer een sport van gemaakt apparaten zo onrepareerbaar mogelijk te maken met aan elkaar gelijmde onderdelen en unieke soorten schroeven. Pas relatief recent zijn er reparatiekits verkrijgbaar (uiteraard alleen bij Apple zelf te verkrijgen) en de software geeft waarschuwingen als er met niet erkende onderdelen reparaties worden uitgevoerd.

Of je daar een voorbeeld aan moet nemen is weer een andere vraag.
Klopt, en daar kan je inderdaad veel van vinden (het is niet netjes uiteraard).

Maar in het voorbeeld van iPhone bijvoorbeeld, ook al is het laakbaar, is de context anders. Ik heb nooit een iPhone laten repareren. Als die gestolen wordt/kapot gaat, kan je letterlijk een uur later met een nieuw exemplaar de deur uitlopen als je een nieuwe koopt. Er is geen tekort, er zijn overal iPhones en er zijn overal verkooppunten. Een uur later sta je volledig operationeel terug klaar, met een cloud backup en nieuwe frisse hardware. Zelfs voor reparatie ben je in een apple store hooguit een namiddagje kwijt na afspraak. (batterij vervangen bijvoorbeeld)

Dus ja, Apple is al even zo goed super proprietary en dicht gelijmd, en je kan zelf bijna niets. Maar als je dat allemaal accepteert, kan je er wel mee leven.

Dat is nog wel iets anders dan een compleet, complex en duur mechanisch object (de fiets), zo onlosmakelijk verweven met software, apps en eigen hardware, dat bij de minste fout of probleem het hele ding gewoon geparkeerd staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
[...]

Conclusie, als je VM wil rijden, kan je er beter 2 kopen. :+ Dan heb je de mogelijkheid om er 1 af en toe eens lang buiten dienst te houden voor garantie of onderhoud. Ik lees inderdaad met verbazing mee in dit topic. Ik heb ooit intensief met de fiets woon-werk trajecten gefietst (geen andere optie) en ik mag er niet aan denken dat de fiets het ooit niet zou hebben gedaan (muv platte band of andere gemakkelijk te repareren pech)
Eigenlijk te zot voor woorden, maar idd ik heb er 2 gehaald (1 voor mijn vrouw) voor ongeveer de prijs van 1.

Ik pak normaal gesproken nooit de fiets naar bv werk, want ik kwam dan altijd bezweet aan. Dit is voor mij wel een uitkomst om vaker de auto te laten staan. Sowieso geen S3 nemen, als je een betrouwbare fiets zoekt. Ik hoop echt dat dit beter wordt met de X/S4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-05 11:47
xileS schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:24:
[...]

Eigenlijk te zot voor woorden, maar idd ik heb er 2 gehaald (1 voor mijn vrouw) voor ongeveer de prijs van 1.

Ik pak normaal gesproken nooit de fiets naar bv werk, want ik kwam dan altijd bezweet aan. Dit is voor mij wel een uitkomst om vaker de auto te laten staan. Sowieso geen S3 nemen, als je een betrouwbare fiets zoekt. Ik hoop echt dat dit beter wordt met de X/S4
te zot!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Tommie12 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 13:18:
Maar goed, andere merken hebben andere specifieke problemen.
Dan verloopt de bediening niet via twee knopjes die voor een paar euro vervangen kunnen worden, maar via een al-dan-niet afneembaar display dat ook stuk kan...

Overigens wordt bij de eerste de beste pagina over Bosch problemen ook genoemd dat "slechts" 2% van de exemplaren doortrapt, en je de motor maar beter niet met water kan reinigen...
Een fiets bestaat in z'n huidige vorm al hoelang, 150 jaar? En is steeds compleet modulair geweest. Je kon nagenoeg alles op alles bevestigen en aanpassen. Zolang je frame in orde was, kon je de fiets eeuwig op de weg houden.
Maar dat is bij e-bikes nooit het geval geweest.

En andere merken maken je het ook lastig om zelf onderdelen te vervangen.
Denk aan accu's die aan de fiets of het display ge'paired moeten worden, iets wat je niet altijd makkelijk zelf kan doen.
Daar hoor je de fietsenmakers echter niet over, die vinden het best dat de klant bij hen langs moet...
Natuurlijk zal een glad tech bedrijf wel manieren vinden om alles aan het concept fiets 'proprietary' te maken, tot de stuurstangen en zadelstangen aan toe, maar dan moet je wel in staat zijn om al die proprietary spares en zut uit te leveren aan je klanten en fietsenmakers!
Weet niet of je Vanmoof als zo'n tech bedrijf moet zien. Ze hebben vroeger ook gewone fietsen verkocht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
maxnl schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:43:
[...]

Dan verloopt de bediening niet via twee knopjes die voor een paar euro vervangen kunnen worden, maar via een al-dan-niet afneembaar display dat ook stuk kan...

Overigens wordt bij de eerste de beste pagina over Bosch problemen ook genoemd dat "slechts" 2% van de exemplaren doortrapt, en je de motor maar beter niet met water kan reinigen...
Het gaat hier over diverse problemen van Bosch tussen 2012 en 2016....
Die zijn echt opgelost hoor. En met water reinigen mag ondertussen ook wel.

Als Bosch procentueel even veel problemen had als VM, dan zou je wel wat meer klachten op het web kunnen lezen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:58
maxnl schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:43:
[...]

[...]

Maar dat is bij e-bikes nooit het geval geweest.

En andere merken maken je het ook lastig om zelf onderdelen te vervangen.
Denk aan accu's die aan de fiets of het display ge'paired moeten worden, iets wat je niet altijd makkelijk zelf kan doen.
Daar hoor je de fietsenmakers echter niet over, die vinden het best dat de klant bij hen langs moet...

[...]

Weet niet of je Vanmoof als zo'n tech bedrijf moet zien. Ze hebben vroeger ook gewone fietsen verkocht...
Whataboutism much :?

Het gaat niet zozeer om de problemen of productiefouten maar wat er uiteindelijk meegedaan wordt. Bij Bosch speelt dit probleem al lang niet meer en zijn voldoende acties geweest richting FM’s om de problemen goed op te lossen inclusief verlengde garantie aanbieden. Bij VanMoof is er werkelijk niets gebeurd en zijn de storingsgevoelige onderdelen niet verbeterd. Een verlengde garantietermijn aanbieden zou het minste kunnen zijn wat VanMoof kan aanbieden maar daar is waarschijnlijk het geld niet voor en zullen er weinig investeerders daar trek in hebben om in te investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Tommie12 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 14:34:
Het gaat hier over diverse problemen van Bosch tussen 2012 en 2016....
Vier jaar lang dus.
Als Bosch procentueel even veel problemen had als VM, dan zou je wel wat meer klachten op het web kunnen lezen...
Lastig te zeggen of die er wel of niet zijn.
Kans bestaat dat de gewone consument de motorfabrikant niet noemt als deze klaagt dat zijn eBike van fietsenmerk X het weer eens niet doet.
Miki schreef op maandag 5 juni 2023 @ 14:58:
Bij Bosch speelt dit probleem al lang niet meer en zijn voldoende acties geweest richting FM’s om de problemen goed op te lossen inclusief verlengde garantie aanbieden. Bij VanMoof is er werkelijk niets gebeurd en zijn de storingsgevoelige onderdelen niet verbeterd.
Ook Vanmoof heeft onderdelen verbeterd.
Zo hebben ze bij iedereen die langs kwam wegens de voorfork recall ook meteen de e-shifter vervangen voor het laatste model en een gratis servicebeurt gegeven.
De voorfork was uiteraard een veiligheids dingetje, maar de laatste twee hadden ze ook niet kunnen doen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tommie12
maxnl schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:26:
[...]

Vier jaar lang dus.

[...]
Nee, er zijn een paar kleine dingen geweest die telkens maar in 1-2 jaar geduurd hebben.
Vergeet niet dat dit de absolute beginperiode was voor de middenmotor. PAs toen zijn de aantallen wat gestegen.

Maar eerlijk, ga je nu echt de betrouwbaarheid van VM vergelijken met Bosch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:58
maxnl schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:26:
[...]

Vier jaar lang dus.

[...]

Lastig te zeggen of die er wel of niet zijn.
Kans bestaat dat de gewone consument de motorfabrikant niet noemt als deze klaagt dat zijn eBike van fietsenmerk X het weer eens niet doet.

[...]

Ook Vanmoof heeft onderdelen verbeterd.
Zo hebben ze bij iedereen die langs kwam wegens de voorfork recall ook meteen de e-shifter vervangen voor het laatste model en een gratis servicebeurt gegeven.
De voorfork was uiteraard een veiligheids dingetje, maar de laatste twee hadden ze ook niet kunnen doen...
Maar wat is je punt nu? Je kunt namelijk wel naar andere merken wijzen en eea bagatelliseren met hoe goed de service van VM wel niet is in jouw ogen maar de problemen zijn er nog steeds en stapelen alleen maar op ipv dat die afnemen in tegenstelling tot andere fabrikanten die daadwerkelijk de problemen verhelpen en extra service bieden.

[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 05-06-2023 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Amos_x schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:17:
[...]

Klopt, en daar kan je inderdaad veel van vinden (het is niet netjes uiteraard).

Maar in het voorbeeld van iPhone bijvoorbeeld, ook al is het laakbaar, is de context anders. Ik heb nooit een iPhone laten repareren. Als die gestolen wordt/kapot gaat, kan je letterlijk een uur later met een nieuw exemplaar de deur uitlopen als je een nieuwe koopt. Er is geen tekort, er zijn overal iPhones en er zijn overal verkooppunten. Een uur later sta je volledig operationeel terug klaar, met een cloud backup en nieuwe frisse hardware. Zelfs voor reparatie ben je in een apple store hooguit een namiddagje kwijt na afspraak. (batterij vervangen bijvoorbeeld)

Dus ja, Apple is al even zo goed super proprietary en dicht gelijmd, en je kan zelf bijna niets. Maar als je dat allemaal accepteert, kan je er wel mee leven.
Klopt niet, er zijn genoeg aanbieders die je een batterij of display kunnen vervangen op een Apple device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Tommie12 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:04:
[...]

Klopt niet, er zijn genoeg aanbieders die je een batterij of display kunnen vervangen op een Apple device.
Weet ik wel. "Apple store of onafhankelijke repair shop" had ik kunnen schrijven. Ik bedoel maar, je hebt worst case de kans om gewoon onmiddellijk zonder wachttijd een compleet nieuw device te kopen in duizenden locaties. Dus niet ergens vast komen te staan zonder je toestellen/fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoduke51
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 27-06-2024
Weet iemand of een s3 voorwiel op een s2 past. Mijn s2 voorwiel zit een grote slag in. Ik kan nergens nieuw wiel vinden (mega slechte support). Kan alleen s3 wielen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
holoduke51 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 16:43:
Weet iemand of een s3 voorwiel op een s2 past. Mijn s2 voorwiel zit een grote slag in. Ik kan nergens nieuw wiel vinden (mega slechte support). Kan alleen s3 wielen vinden.
Fysiek past het (zelfde maat) maar de motoraansluiting is anders voor zover ik weet. Vraag me ook af of de controller van de S2 om kan gaan met een S3 motor, hoewel die volgens mij wel hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoduke51
Daniel schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 17:12:
[...]

Fysiek past het (zelfde maat) maar de motoraansluiting is anders voor zover ik weet. Vraag me ook af of de controller van de S2 om kan gaan met een S3 motor, hoewel die volgens mij wel hetzelfde zijn.
Thanks. Dan ga ik zelf maar een 28 inch velg kopen. Weet iemand de lengte van de spaken?
Ik weet niet precies wat juiste method is om te meten. Ik kom uit op ongeveer 24.5cm zonder schroefdraad en 25.5cm met.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
holoduke51 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 18:36:
[...]

Thanks. Dan ga ik zelf maar een 28 inch velg kopen. Weet iemand de lengte van de spaken?
Ik weet niet precies wat juiste method is om te meten. Ik kom uit op ongeveer 24.5cm zonder schroefdraad en 25.5cm met.
Vergeet niet dat de motor in het voorwiel zit. Dat zou voor mij te veel risico zijn. Bovendien raak je hierdoor je garantie kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoduke51
oscarwashere schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 23:05:
[...]

Vergeet niet dat de motor in het voorwiel zit. Dat zou voor mij te veel risico zijn. Bovendien raak je hierdoor je garantie kwijt.
De fiets is al zon 4 jaar oud. Van Moof zegt dat ze geen voorwiel hebben voor een s2. Dus wat moet ik doen? Enige manier is een nieuwe velg (28 inch 24x30) en spaken 25.6cm.
Kennelijk als je fiets 4 jaar oud is kan je geen reparaties meer uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
holoduke51 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 13:37:
[...]

De fiets is al zon 4 jaar oud. Van Moof zegt dat ze geen voorwiel hebben voor een s2. Dus wat moet ik doen? Enige manier is een nieuwe velg (28 inch 24x30) en spaken 25.6cm.
Gewoon nieuwe velg (laten) steken als je dat nog de moeite vindt.

Ik zou het zelf niet proberen, een wiel spaken is iets wat je echt moet leren, en je hebt goed gereedschap nodig om het mooi recht te krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amos_x
holoduke51 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 13:37:
[...]

En hier begint het dus al. Een voertuig van 4 jaar kan je dus niet meer met onderdelen vanuit de fabrikant op de weg houden. Niet garantie, neen, netjes betalen voor een vervangstuk en laten monteren.

En je kan enkel bij Vanmoof een compatibel voorwiel kopen. Omdat anders de aansluiting of software aansturing niet meer werkt. Een voorwielmotor van het type die in elke goedkope deelfiets zit in London, Brussel of Amsterdam.

Voor wagens is de verplichting dat de fabrikant 7 jaar in spares moet voorzien. En vaak kan je nog veel langer officiële spares aanschaffen.

Maar omdat het ‘maar een fiets’ is, halen we de schouders op en vinden we het normaal (niet jij, voel je niet aangesproken), maar de media, andere gebruikers, VanMoof zelf.

Alsof een fiets het langer dan vier jaar zomaar moet doen, het idee! Onmogelijk /sarcasme

Voor het geld kan je beter nog een elektrische fiets uit decathlon kopen. Ze gaan vast even vaak stuk maar je kan in elke decathlon reparaties laten uitvoeren. Ze zien er alleen bij lange niet zo hipster uit! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
holoduke51 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 16:43:
Staat er een typenummer op de motor?

Hoewel daar tegenwoordig "S3 en een nummer" staat, dacht ik dat bij oudere VM modellen daar gewoon het Bafang modelnummer stond.
Een standaard Bafang motor met wiel is wel eenvoudig los te vinden als je bereid bent te betalen.
https://ebikesets.nl/bafa...-schijfrem-v-brake-205rpm

Geen idee hoe dat zich verhoud tot de kosten die een fietsenmaker rekent voor het steken van een nieuwe velg.
Amos_x schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 13:45:
En hier begint het dus al. Een voertuig van 4 jaar kan je dus niet meer met onderdelen vanuit de fabrikant op de weg houden. Niet garantie, neen, netjes betalen voor een vervangstuk en laten monteren.
Maar als je kijkt naar wat onderdelen van andere fietsen kosten (of wat de fietsenmakers durven te rekenen voor de arbeid om die te vervangen), dan kan je ook bijna beter een nieuwe kopen als er iets stuk gaat...
https://forum.fietsersbon...-overleden-na-6-jaar/6075

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
Heeft iemand de laatste dagen/weken nog wel een S5 geleverd gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarraraGT
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16-05 07:49
sten123 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 14:09:
Heeft iemand de laatste dagen/weken nog wel een S5 geleverd gekregen.
In de diverse Facebook pagina’s zie ik ze nog wel binnen komen. Voor de “normale” S5 zitten ze rond november met bestellingen verwerken. S4 en andere kleuren S5 worden nog niet geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubaan
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:49
Ik heb ondertussen de S4 besteld. Verwachte leverdatum is 26 juli-26 augustus, gaat om de donkergroene kleur.

Peugeot E208 GT --- 6400 WP Z —

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
maxnl schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 14:07:
[...]

Maar als je kijkt naar wat onderdelen van andere fietsen kosten (of wat de fietsenmakers durven te rekenen voor de arbeid om die te vervangen), dan kan je ook bijna beter een nieuwe kopen als er iets stuk gaat...
https://forum.fietsersbon...-overleden-na-6-jaar/6075
Je haalt verschillende zaken door elkaar. Ik heb het nergens over kost. Dat een reparatie iets kost, vind ik niet abnormaal. De prijs van 980 euro vind ik eigenlijk ook niet verbazend. Wel erg duur (!), klopt, maar aangezien fietsenmakers zich tegenwoordig het salaris van een chirurg uitkeren, verwacht ik dat je bosch 700 euro betaalt, en de FM 300.

Maar opnieuw, dat is het punt niet. Die gazelle is volledig modulair. Daar lepel je de vorige motor uit en de nieuwe er in.

Dus het punt is dat het KAN, niet dat het duur is.

Ook is jouw voorbeeld 6 jaar en geen 4, ook wel een verschil.

Dat gezegd zijnde verwacht ik wel dat er ook bij bosch een kentering komt. In vele industrieën wordt repareerbaar als een marketing item gezien. Daar scoor je goede groene puntjes mee. Ze zullen het liever niet doen, maar ze bewegen wel allemaal die richting uit.

Nu verander je de tooling van een mechanisch ontwerp als een e-bike motor die toch op een tiental jaar moet afschrijven, niet van vandaag op morgen (toch een stuk minder vlot dan de tooling voor een laptop of telefoon, die elk jaar wel vernieuwd wordt), maar ik vermoed dat de volgende lijnen en modellen van bosch het zullen toelaten om gemakkelijker een lager of zo te vervangen.

En bij bafang kan je alle onderdelen los kopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxnl
Amos_x schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 15:18:
Je haalt verschillende zaken door elkaar. Ik heb het nergens over kost. Dat een reparatie iets kost, vind ik niet abnormaal. De prijs van 980 euro vind ik eigenlijk ook niet verbazend. Wel erg duur (!), klopt, maar aangezien fietsenmakers zich tegenwoordig het salaris van een chirurg uitkeren, verwacht ik dat je bosch 700 euro betaalt, en de FM 300.
En dat was nadat de Bosch fietser 1000 km eerder al 200 EUR betaald had voor het vervangen van de tandwieltjes van de motor.
Dus 1.180 EUR aan motorproblemen.
Dus het punt is dat het KAN, niet dat het duur is.
Vind dat kost juist wel een belangrijk dingetje is m.b.t. repareerbaarheid.

Als het alles mag kosten: de dagwaarde van een S2 is 1.000 EUR op marktplaats.
Heb je meteen naast het wiel ook alle andere reserve onderdelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Axel Moonshine schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 18:19:
Zijn er meer mensen waarvan de rit registratie afgelopen donderdag (18 mei) niet heeft gewerkt? Zowel bij de X3 van mijn vriendin als bij mijn S3 is er die dag niets vastgelegd.
Nu geen registratie van gisteren dinsdag (6 juni).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarraraGT
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16-05 07:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Unh3E-xPQjNr8mCaPmiKZClTt80=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tNXMrCiNKnOnxM5jDumtxCMn.png?f=fotoalbum_large

31 december besteld. Voor de tweede keer uitgesteld.

Lijkt mij een mooie fiets, maar ik wil niet de zomer mij voorbij laten gaan zonder fiets. Welke alternatieven zijn er op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
CarraraGT schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 20:01:
[Afbeelding]

Lijkt mij een mooie fiets, maar ik wil niet de zomer mij voorbij laten gaan zonder fiets. Welke alternatieven zijn er op dit moment?
Als je open staat voor een S3 outlet model, die zijn vaak snel geleverd: https://www.vanmoof.com/shop/outlet_nl_nl/bikes

Alleen geen voorraad momenteel zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
CarraraGT schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 20:01:
[Afbeelding]

Zelfde als jou!
Maar vanaf begin maart al onderweg naar Magazijn.
Zouden er dan wellicht toch containers staan in NL waar nu verder niks mee gedaan mag worden?

Ik wacht het nog af tot de volgende verzenddatum het zou toch nog wat eerder kunnen zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tammo Tenways
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 21:22
Die recente vijf-sterren reviews op Trustpilot zijn lachwekkend. Gaan nooit over de fiets zelf.
https://nl.trustpilot.com....vanmoof.com?sort=recency

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:30

Nikeo

Jawelles

Maar dit komt toch niet meer goed? Het Stockholm syndroom waar een aantal in vastzitten houdt ook niet eeuwig stand. Zo kun je toch geen bedrijf runnen op de medium en lange termijn. Ik vind het dapper dat mensen nog steeds een fiets durven bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18-05 11:06
Nikeo schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 06:37:
Maar dit komt toch niet meer goed? Het Stockholm syndroom waar een aantal in vastzitten houdt ook niet eeuwig stand. Zo kun je toch geen bedrijf runnen op de medium en lange termijn. Ik vind het dapper dat mensen nog steeds een fiets durven bestellen.
Haha, zit iemand van de marketing afdeling allemaal niets zeggende one liners in te voeren met 5 sterren review :-) Om de score op te krikken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Tammo Tenways schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 21:29:
Die recente vijf-sterren reviews op Trustpilot zijn lachwekkend. Gaan nooit over de fiets zelf.
Iemand die tevreden is over de service vind ik ongeloofwaardiger als iemand die tevreden is over de fiets zelf. Zolang je geen service nodig hebt is de fiets prima. Als er iets kapot is, dat is waar het totaal onaanvaardbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Daniel schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 07:45:
[...]

Iemand die tevreden is over de service vind ik ongeloofwaardiger als iemand die tevreden is over de fiets zelf. Zolang je geen service nodig hebt is de fiets prima. Als er iets kapot is, dat is waar het totaal onaanvaardbaar wordt.
Maar .... als je die fiets een beetje gebruikt, dan heb je vroeg of laat toch problemen...

En na een jaar of 4 is het gedaan, want geen wisselstukken meer...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
Lol... Nu pas even aan het doornemen, wat een drama! :D

Alle reviews in de laatste maanden ofwel 1 ster (bijna allemaal) ofwel 5 sterren (hier en daar eentje)

En dan iemand die opmerkt dat VM op trustpilot vaker en uitgebreider reageert dan in hun eigen support chats :+ En inderdaad, massa's wollige, nietszeggende, vage reacties van VM die users steeds doorverwijzen naar facebook of instagram.

Ben ik de enige die het niet professioneel vind ogen om FB en instagram te pluggen om ongeruste klanten naar door te verwijzen voor hulp en support? FB heb ik in jaren niet meer aangeraakt. Ik zou het maar matig waarderen om via zo'n trash platform een bedrijf te moeten bereiken. Raad dan minstens de chat op je eigen website aan denk ik dan. VM heeft waarschijnlijk dik betaald voor hun flashy website, gebruik 'm dan.

FB en IG zijn voor onzin en shitposts, wat doe je daar als bedrijf? En nee, ik ben geen boomer. Maar als ik via zo'n platform naar support moet zoeken, stel ik mij aan de andere kant een hippe stagiaire in een sofa vanuit een hippe co-working space voor, met een spice pumpkin latte in de hand. Van het soort dat denkt dat er effectief 'gewerkt' is als hun duimen de hele dag dik in de weer zijn geweest. Cliché, maar ik heb wel zo'n spaces van binnenuit gezien en het voelt als kleuterscholen voor volwassenen.

Hoe moet het zijn om voor dit bedrijf te werken trouwens? Als serieuze werknemer ga je je dit erg ter harte nemen, die klanten willen helpen en intern op muren botsen. Waardoor je volledig in burn-out gaat. In het andere geval ben je volledig apathisch, rijd je even mee op de golf en vertrek je daarna ergens anders.

Wel apart om deze implosie als buitenstaander allemaal te kunnen volgen. Het kan nog alle richtingen uit, maar omwille van de fragiliteit en complexiteit van hun product, die het in de echte wereld moet waarmaken (hard gebruik, stampen op de trappers, weer, wind en regen, ...) verwacht ik er weinig van.

Ik zou bijna ergens een 2dehands VM kopen en ombouwen naar een bafang fietsje als project :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Amos_x schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 09:40:
[...]

Ik zou bijna ergens een 2dehands VM kopen en ombouwen naar een bafang fietsje als project :D
Daar kan straks heel veel vraag naar zijn als VM echt omvalt. Nieuwe gat in de markt straks wellicht :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
xileS schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 09:46:
[...]

Daar kan straks heel veel vraag naar zijn als VM echt omvalt. Nieuwe gat in de markt straks wellicht :P ?
retrofitters! Snel even www.vmretrofitter.com registreren ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik zie het ook wel somber in inmiddels. De continuïteit is afhankelijk van of de investeerders nog meer kapitaal willen bijstorten, want winstgevend wordt het voorlopig niet. Het verlies over 2021 en 2022 samen wordt geschat op zo'n 150 miljoen (waarmee de ~160 miljoen die bij investeerders werd opgehaald inmiddels min of meer verbrand zou zijn), en er zouden in januari dit jaar wederom tientallen miljoenen zijn bijgestort (exacte bedrag is onbekend). Als de verliezen dit jaar ongeveer hetzelfde zijn als voorgaande jaren is dat geld inmiddels ook wel zo ongeveer op.

Op de S4 zal gezien de prijsstelling nauwelijks verdiend worden, de S5 zit wel marge op maar is te duur om hoge volumes te draaien en de garantiekosten van het S3-debacle zijn astronomisch (was in 2021 al 8 miljoen en dat zal sindsdien alleen maar meer geworden zijn. Pas deze maand lopen de eerste geleverde S3’s uit garantie). Die V zal vermoed ik nooit op de markt komen omdat ze het geld niet hebben voor de ontwikkeling ervan (ik heb mijn reservering ook maar gecanceled want hell no, benieuwd of ik die 20 euro ooit terugzie :D)

Als de investeerders er de brui aan geven volgens het principe 'don't throw good money after bad money' is het gewoon klaar. Toen het nog een kleinere club had je nog angel investors, die eigen obligatie-handel, het geld dat de vrienden Carlier zelf achter de hand hadden en dergelijke maar nu gaat het om tientallen miljoenen per keer. Dat komt van venture capital clubs die van de ene op de andere dag de kraan dicht kunnen draaien als ze liever nu verlies nemen dan nog meer geld in een afglijdende fietsenfabrikant te stoppen.

[ Voor 4% gewijzigd door Daniel op 08-06-2023 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:52
jammer dat ze ook geen onderdelen meer op willen sturen. Anders had je kunnen zeggen dat je een error code had, en ze sturen vervangend onderdeel. Heb je toch een reserve klaar liggen... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:54

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Nikeo schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 06:37:
Dapper of dom...er zit best een risico aan dat je nooit je fiets krijgt en je geld weg is. Als je nog steeds het verhaal verteld dat je onderdeeltekorten hebt en daardoor vertraging na vertraging hebt, terwijl het volgens de lokale fietsenmaker die ook VM fietsen serviced niet meer speelt.

Misschien hebben ze wel betalingsproblemen

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

En dan dat onzettend goedkope valse begrip en medeleven..."wat ontzettend vervelend...wat ontzettend jammer...we begrijpen, we leven mee....blablablabla, maanden lang. Het is echt een trend aan het worden in Nederland...van politici tot hippe fietsenmerken met een te hoog VOC gehalte. Inhoudsloze incompetentie

Als ze het werkelijk vervelend vinden en begrijpen dan waren er maatregelen genomen, hadden ze op een andere manier tegemoetkomingen gedaan, misschien een algemeen persbericht of media campagne en gewoon eerlijk toegeven dat het op dit moment een puinhoop is, netjes verpakt in wat mea culpa marketing termen

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
litebyte schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 12:51:
[...]

Als ze het werkelijk vervelend vinden en begrijpen dan waren er maatregelen genomen, hadden ze op een andere manier tegemoetkomingen gedaan, misschien een algemeen persbericht of media campagne en gewoon eerlijk toegeven dat het op dit moment een puinhoop is, netjes verpakt in wat mea culpa marketing termen
Die aandeelhouders en geldschieters lezen trustpilot niet, die wil je wat onwetend houden, anders komen de volgende miljoenen niet.

Ik denk ook dat het financieel allemaal heel krap aan het worden is, dan doe je niet aan te veel marketing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterve
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-05 10:54
Na veel horrorverhalen gelezen te hebben en toch geen problemen te hebben heb ik helaas na 5 jaar ook pech.

Ik heb een Electrified S van 2017.
Ongeveer 5 jaar oud.

Enkele weken geleden is de automatische versnelling (SRAM Automatix) stuk gegaan.
De pedalen blijven meetrappen, freewheelen werkt niet meer.

Geen probleem, Vanmoof ging (tegen betaling) een nieuw achterwiel opsturen.

Nu een maand later is dit wiel er nog steeds niet, en heb ik de fiets dus niet kunnen gebruiken.

Ik dacht de fiets nog eens op te laden, controleren, en de fiets start niet meer op.
De batterij laadt nog wel op (zie ik op de smartplug), en zelfs na de resetprocedure van de cartridge (met een powerbank opladen) gebeurt er niets.
Ik vrees dat de tweede batterij in de cartridge het begeven heeft.

Iemand een tip hoe ik de batterij kan controleren of vervangen? Of zelfs jumpstarten?
Ik zie dat alles zeer goed verstopt zit in het frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Tommie12 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 13:02:
[...]

Die aandeelhouders en geldschieters lezen trustpilot niet, die wil je wat onwetend houden, anders komen de volgende miljoenen niet.

Ik denk ook dat het financieel allemaal heel krap aan het worden is, dan doe je niet aan te veel marketing...
Beleggers via pakketten, mogelijk, Maar een of ander 'durf'fonds zal zich toch wel goed inlezen (dan ook in de interne stukken) wil het investeren, vooral blijven investeren. Een bekende naam aantrekken (vanuit Bookings.com) helpt alleen als ze ook daadwerkelijk iets voor elkaar krijgt...ze is overigens na minder dan een jaar alweer weg (mogelijk haar geld dat ze er zelf instak ook....)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eddy 6 pack
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-05-2024

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Nikeo schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 06:37: Ik vind het dapper dat mensen nog steeds een fiets durven bestellen.
Ik denk dat VM het daar momenteel van moet hebben om cashflow te genereren. Ene gat dichten met het andere.
Soort pyramidespel businessmodel…

Ik mis mijn S3 af en toe best wel, maar als ik de verhalen en ontwikkelingen bij VM de laatste tijd zie ben ik ergens blij dat ik hem verkocht heb. (Huidige eigenaar fietst er trouwens nog steeds met volle tevredenheid op!)

Verder wil ik hier gelijk ook nog maar even melden dat de S3 vervanger, de Trek FX+ 2, mij uitermate goed bevalt! Dik 1600 km erop gefietst waarvan ruim 1400 zonder ondersteuning, ding fietst superlicht!

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sky_walker
Eddy 6 pack schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 13:38:
[...]

Ik denk dat VM het daar momenteel van moet hebben om cashflow te genereren. Ene gat dichten met het andere.

Ik mis mijn S3 af en toe best wel, maar als ik de verhalen en ontwikkelingen bij VM de laatste tijd zie ben ik ergens blij dat ik hem verkocht heb. (Huidige eigenaar fietst er trouwens nog steeds met volle tevredenheid op!)

Verder wil ik hier gelijk ook nog maar even melden dat de S3 vervanger, de Trek FX+ 2, mij uitermate goed bevalt! Dik 1600 km erop gefietst waarvan ruim 1400 zonder ondersteuning, ding fietst superlicht!
Ik heb vandaag opnieuwe de Amsterdam GT van Lekkerbikes geprobeerd; Zelfde reden als jou, ik denk erover om mijn goed werkende S3 te verkopen nu deze nog courant is. Amsterdam GT ook een zeer complete e-bike met goede componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 08:19
Daniel schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 10:09:
Ik zie het ook wel somber in inmiddels. De continuïteit is afhankelijk van of de investeerders nog meer kapitaal willen bijstorten, want winstgevend wordt het voorlopig niet. Het verlies over 2021 en 2022 samen wordt geschat op zo'n 150 miljoen (waarmee de ~160 miljoen die bij investeerders werd opgehaald inmiddels min of meer verbrand zou zijn),
Het verbranden is in hoofdzaak marketing. Want daar drijft VM op. En gok zelf dat ze een marketing budget hebben van 40 % van de bedragen die je leest.
Dat kun je redelijk lang volhouden.

Om bij VM te werken, daar is niks mis mee, intern is het een prima bedrijf ( kan ik uit betrouwbare bron meedelen) .

Inmiddels is de concurrentie wel moordend, en ook die moeten vol op het marketing orgel, dus ook daar is het peentjes zweten of A de boel heel blijft, en B of men t überhaupt overleefd.
Want of het heel blijft weet je pas als er grote getallen de deur uit gaan.

VM kan best wel ploppen, de venture capital ( flitskapitaal ) markt is op zit moment slecht, en bij banken hoef je helemaal niet meer aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

DIKKEHENK schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 07:55:
[...]

Het verbranden is in hoofdzaak marketing. Want daar drijft VM op. En gok zelf dat ze een marketing budget hebben van 40 % van de bedragen die je leest.

Inmiddels is de concurrentie wel moordend
Marketing is een heel ruim component, (after)service is ook deels marketing. Het deel promotion en advertising dat ook marketing is kun je heel lang volhouden, maar kan ook tegen je gaan werken. Ze zijn bij VM al over dat kantelpunt heen. Het werkt nu al tegen ze dat merk je o. a. uit de reacties op de introductie van de S4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
DIKKEHENK schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 07:55:
[...]

Om bij VM te werken, daar is niks mis mee, intern is het een prima bedrijf ( kan ik uit betrouwbare bron meedelen) .

Inmiddels is de concurrentie wel moordend, en ook die moeten vol op het marketing orgel, dus ook daar is het peentjes zweten of A de boel heel blijft, en B of men t überhaupt overleefd.
Want of het heel blijft weet je pas als er grote getallen de deur uit gaan.

VM kan best wel ploppen, de venture capital ( flitskapitaal ) markt is op zit moment slecht, en bij banken hoef je helemaal niet meer aan te komen.
Een jaar geleden moesten ze publiceren dat ze ca 1500€ verlies boekten per verkochte fiets. Je kan onmogelijk zo veel geld alleen aan reclame uit geven.
Ze hebben zeker onder de kostprijs verkocht om volume te krijgen, en hoopten dan waarschijnlijk om de kosten te kunnen drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 08:19
Tommie12 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 12:54:
[...]

Een jaar geleden moesten ze publiceren dat ze ca 1500€ verlies boekten per verkochte fiets. Je kan onmogelijk zo veel geld alleen aan reclame uit geven.
Ze hebben zeker onder de kostprijs verkocht om volume te krijgen, en hoopten dan waarschijnlijk om de kosten te kunnen drukken.
kan, maar dan kijk je wat er in komt, en uitgaat. 1500 op een verkochte fiets zijn dus de kosten. Neem aan dat dat niet de maakprijs is van de fiets, maar t totale plaatje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
DIKKEHENK schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 13:31:
[...]

kan, maar dan kijk je wat er in komt, en uitgaat. 1500 op een verkochte fiets zijn dus de kosten. Neem aan dat dat niet de maakprijs is van de fiets, maar t totale plaatje.
Nee, 1500€ was het verlies per fiets.
Als je fietsen verkoopt voor 2000€ die alles samen 3500€ kosten, dan krijg je die cijfers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
Eddy 6 pack schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 13:38:
[...]

Inderdaad, zeker een fiets die ik af en toe in de gaten houd. Deze en de tenways G600 pro. Ook al ben ik op dit moment niet per se op zoek, maar af en toe kijk ik eens rond in de markt uit interesse.

FX+2 en G600 pro zijn beide erg gelijkaardig. Lichte e-bikes voor dagelijks gebruik, die in de eerste plaats ‘fiets’ zijn, met ondersteuning. Dus ook nog te fietsen zonder ondersteuning. Ipv een loei zware tank die enkel met ondersteuning nog min of meer als fiets aanvoelt. Een traditionele e-bike is vaak een fiets waar standje 1 eigenlijk dient om het extra gewicht te compenseren.

Voordeel van de FX zijn de versnellingen, wat de fiets toch wat breder inzetbaar maakt. De tenways is dan weer erg goedkoop , 1700 euro. Maar slechts 1 versnelling.

Verder zijn beiden ongeveer even zwaar (of licht voor een e-bike, ongeveer 18kg?), verkrijgbaar in 4 frame maten (itt VanMoof) en lijken me verder wel robuust zonder al te veel franjes en ‘features’. Voor 2500 euro weet ik wel wat ik zou kiezen tussen een VanMoof en die trek. Trek dus. Die trek wil ik binnenkort wel eens testrijden, ik ga even een dealer zoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door Amos_x op 11-06-2023 18:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sky_walker
Amos_x schreef op zondag 11 juni 2023 @ 18:09:
[...]

Inderdaad, zeker een fiets die ik af en toe in de gaten houd. Deze en de tenways G600 pro. Ook al ben ik op dit moment niet per se op zoek, maar af en toe kijk ik eens rond in de markt uit interesse.

FX+2 en G600 pro zijn beide erg gelijkaardig. Lichte e-bikes voor dagelijks gebruik, die in de eerste plaats ‘fiets’ zijn, met ondersteuning. Dus ook nog te fietsen zonder ondersteuning. Ipv een loei zware tank die enkel met ondersteuning nog min of meer als fiets aanvoelt. Een traditionele e-bike is vaak een fiets waar standje 1 eigenlijk dient om het extra gewicht te compenseren.

Voordeel van de FX zijn de versnellingen, wat de fiets toch wat breder inzetbaar maakt. De tenways is dan weer erg goedkoop , 1700 euro. Maar slechts 1 versnelling.

Verder zijn beiden ongeveer even zwaar (of licht voor een e-bike, ongeveer 18kg?), verkrijgbaar in 4 frame maten (itt VanMoof) en lijken me verder wel robuust zonder al te veel franjes en ‘features’. Voor 2500 euro weet ik wel wat ik zou kiezen tussen een VanMoof en die trek. Trek dus. Die trek wil ik binnenkort wel eens testrijden, ik ga even een dealer zoeken.
Waar zou je een proeftrit kunnen maken op de FX+ 2 in region rotterdam?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [911]
stevenP schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:12:
[...]

echt ontluchten kan bijna niet, alleen bleedpumpen. Een flesje olie is al voldoende, al die accesoires passen niet op VM remgrepen omdat ze besloten hebben geen bleedplug toe te voegen.

dus:
1) zet je remgreep horizontaal (of je voorwiel op een bok / aan een haak).
2) schroef de deksel van het "bakje" bovenop de remgreep. Er zit een membraam onder, die kan je er zo af pakken.
3) vul het tot de rand (er mag wat overheen) met remvloeistof
4) 200x knijpen in je handgreep, je zal langzaam bubbeltjes zien in het reservoir. je voelt (als het goed is) langzaam je handgreep ook steeds stugger / minder ver gaan
5) als je geen lucht meer ziet, doe 2 & 1 in omgekeerde volgorde. Even de boel schoonmaken met een ontvetter en je kan weer lekker door :>

//edit: filmpje op Youtube gevonden
Er blijkt toch een bleed plug op een S3 te zitten. Ik heb de interne handleiding van VanMoof gevonden. Inmiddels heb ik de minerale vloeistof besteld en binnen en ga het wel eerst op jouw manier proberen. Het stuur kun je er dus ook vanaf halen om je stuur recht te zetten.

Ik heb 'm hier geüpload. Het geeft alleen niet aan welk type nipple erop moet.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Daarnaast heb ik hier nog een handleiding van VanMoof om je bell button te vervangen:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

@oscarwashere, misschien even toevoegen aan de openingspost?

[ Voor 3% gewijzigd door [911] op 11-06-2023 21:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

[911] schreef op zondag 11 juni 2023 @ 21:06:
[...]

Er blijkt toch een bleed plug op een S3 te zitten. Ik heb de interne handleiding van VanMoof gevonden. Inmiddels heb ik de minerale vloeistof besteld en binnen en ga het wel eerst op jouw manier proberen. Het stuur kun je er dus ook vanaf halen om je stuur recht te zetten.
YouTube: 油圧式ブレーキの調整(VanMoof) adjust the hydraulic brake

M.b.t. bijvullen remvloeistof

Ik heb het op bovenstaande manier gedaan, mogelijk dat mijn Japans beter is dan dat van jullie :P maar het wijst zich allemaal vanzelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-05 08:04
Heb mijn S5 order geannuleerd na een tweede vertraging (4 wk) en een reparatie leadtime van 78 dagen bij mijn huidige S3. Heb er weinig vertrouwen in dat dit goedkomt maar gun bovenal een bedrijf met zulke ondermaatse communicatie en bedrijfvoering mijn geld niet.

De POM op de S3 loopt nog tot sept 2023, wordt daarna natuurlijk een dure hobby. Dus toch maar eens kijken naar de alternatieven. Veloretti is prima qua fiets maar ziet er echt beduidend minder uit. Cowboy moet ik nog even in het echt zien. Zitten er nog nieuwe releases in de pijplijn die het wachten waard zijn?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eddy 6 pack
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-05-2024

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

@Amos_x & @sky_walker leuk dat jullie ook geïnteresseerd zijn en de Trek is zeker een fijne fiets. Hoewel die ook enigszins te gebruiken is door alleen te ‘freewheelen’ zoals bij een S3, is het vooral een (hybride)sportfiets. En vooral voor het type fietser dat het lekker vindt om heerlijk zelf, maar dan wel erg licht te trappen vanwege de derailleur en het lage gewicht.
Ik rijd met gemak 23/24 zonder ondersteuning en dan vaak in de 4e versnelling met een wat hogere cadans.
En grote voordeel vind ik dus met name dat ik zelf weer ‘wat doe’ maar daarbij niet moe wordt of zwaar moet trappen. En als het dan een keer bult op of wind tegen is lekker even de ondersteuning aan. En die voelt ook nog eens heel prettig en natuurlijk, want op het achterwiel. Net als bij kettingaandrijving.

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patvs120
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-05 12:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_vEocO4XlsKWUEiF29c_smg5lLc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p0bixJXvTA2dxiiTOgs9Glet.jpg?f=fotoalbum_large

Lol, Bright?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Als zelfs zij al van hun geloof vallen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tommie12
Daniel schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 01:13:
[...]

Als zelfs zij al van hun geloof vallen…
Lees.... Van Moof is de sponsoring aan Bright vergeten te betalen.

Als je alle puzzelstukjes bij elkaar legt, dan ga ik niet heel verwonderd zijn als de zaak klapt binnen niet al te lange tijd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Hahahaha, dit is toch gewoon grappig, eigenlijk staat er: "We pluggen VanMoof niet meer..."
Wie weet wat VanMoof betaalde om door zo'n hippe bejaarde met een teenager complex hun producten te laten pluggen

Elke week weer "de beste ebikes voor jouw getest..." bestaande uit een selectie van 4 producenten die de betreffende week betalen. Door dit soort gesponsorde reclame poep is de betrouwbaarheid van DPG rap aan het afnemen.

[ Voor 5% gewijzigd door litebyte op 13-06-2023 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
litebyte schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:47:
[...]
Elke week weer "de beste ebikes voor jouw getest..." bestaande uit een selectie van 4 producenten die de betreffende week betalen. Door dit soort gesponsorde reclame poep is de betrouwbaarheid van DPG rap aan het afnemen.
Bright is niet van DPG en ook nooit geweest. Het was van RTL maar is onlangs verkocht aan PXR, de uitgever van o.a. Voetbal International.
Ik denk overigens dat er nooit betaald is voor die 'reviews', zo werkt het toch echt niet bij media. Een VM valt qua concept/positionering gewoon midden in de Bright-doelgroep én het is een Nederlands product dus logisch dat ze daar veel aandacht aan besteden en uit alle macht het een goed product willen vinden. En VM zal ongetwijfeld met liefde primeurs aan Bright gunnen.

Vergeet ook niet, als je voor het eerst wegrijdt op een - werkende - VM, dan ben je ook verkocht. De kans dat dat de opmaat is voor een nogal suboptiomale ownership experience merk je dan nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Daniel schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 12:13:
[...]

Ik denk overigens dat er nooit betaald is voor die 'reviews', zo werkt het toch echt niet bij media. Een VM valt qua concept/positionering gewoon midden in de Bright-doelgroep én het is een Nederlands product dus logisch dat ze daar veel aandacht aan besteden en uit alle macht het een goed product willen vinden. En VM zal ongetwijfeld met liefde primeurs aan Bright gunnen.
Excuses, Ik dacht dat Bright onderdeel was van DPG i.v.m. vergelijkbare ...stijl van 'reviews'

Het werkt helaas wel zo in de media, alleen wordt er vaak niet in geld betaald. Zelf werkzaam in de media krijgen collega's van mij regelmatig uitnodigingen tijdens zogenaamde product events. Soms compleet verzorgde weekenden in het buitenland. Bij gadgets en andere zaken wordt het product voor reviews gratis geleverd, er zijn dan vaak wel voorwaarden dat het niet verkocht mag worden, of niet verkocht mag worden binnen de periode dat het product nog in het assortiment is. Het is een vorm van beinvloeding dat je ook kan zien als betalen in natura als je producten mag behouden.

Het punt is vaak dat jubel impressies (vooral bij Bright) worden verkocht als reviews. Daarnaast biedt DPG (dus niet Bright) de mogelijkheid om als content creator complete artikelen te schrijven, en dit te verpakken als nieuws of reviews.
Apache en Follow the Money hebben hier eerder mooie artikelen aan gewijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maxnl
Ik denk overigens dat er nooit betaald is voor die 'reviews'
Maar wel voor andere diensten?

Denk ook aan de constructies die organisaties als de consumentenbond gebruiken.
Ja, de tests zijn onafhankelijk, maar wil een fabrikant vervolgens in eigen reclame vermelden dat ze beste koop zijn geworden, dan moet er wel even 70k aan licentiekosten worden afgetikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-05 10:12
Mijn E-shifter is wederom naar de knoppen, geen E-shifters op voorraad behalve in de US echt top dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
[...]

Denk je nu echt dat die media die fietsen gaan aankopen (want dan pas is het helemaal neutraal)?
De belangrijkste influencers kunnen geld vragen om uberhaupt een review te doen. Anderen krijgen de fiets een paar dagen in leen en moeten die terugbrengen.

Dat heb ik van een fietsfabrikant die zijn fiets wou getest zien door Bright. Het kwam neer op het leveren van een fiets, en het betalen van de kosten voor het maken van de film.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Amos_x
Door jou post heb ik actief naar bright.nl gesurft om het artikel te kunnen lezen om te zien wat ze nu effectief te zeggen hebben. Straks koud douchen... :+

Lol
"objectief gezien vonden we de e-bikes van VanMoof altijd het aanraden waard"

Fragiel ogend, ultra proprietary design kan je als goede techneut snel identificeren (custom stuff, moeilijk te repareren, geen standaard onderdelen). Dat maakt de fiets niet slecht, maar dat is wel degelijk informatie die je (neutraal) kan aanbrengen. Daarvoor hoef je echt geen zes maand rond te rijden. Daar zullen ze waarschijnlijk niet nog maar naar gehint hebben...

Ook dateren de reparatieperikelen en lange wachttijden echt niet van de laatste 2 maand. Dat speelt al jaren...

[ Voor 37% gewijzigd door Amos_x op 13-06-2023 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheeliemaker
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02 14:40
Even een update van mijn kant. Mijn fiets heeft inmiddels 8200 km op de teller. Doet het nog goed, maar dacht weet je de garantieperiode loopt af (fiets is uit juli '20) dus ik breng hem even weg voor een goede onderhoudsbeurt naar vanmoof. Tijdig plannen dus (wachttijd 1 maand). Ze hebben tegenwoordig onderhoudpakketten, met het medium pakket 100€. Best schappelijk als je mij vraagt. Fiets dus weg gebracht, en keurig een S3 leenfiets meegekregen (naar VanMoof Utrecht). Werd nog even grappend gezegd: niet opvoeren he!? Niet gedaan maar hij stond uit zichzelf al op standje US dus opvoeren was niet nodig ;).
Op zich bijzonder dat ze pas 4 dagen later met de reparatie starten (donderdag gebracht, vandaag gestart). Kreeg net een telefoontje uit Amsterdam dat ze een losse connector in een socket hadden gevonden. Zal keurig onder garantie worden vervangen. Wachttijd zal alleen wel 3 a 4 weken duren! Er werd niks over de leenfiets gezegd dus ik blijf vrolijk daarop rondfietsen, dus voor mij geen probleem. Moraal vh verhaal: het kan verstandig zijn de fiets even langs te brengen voor afloop van de garantieperiode.
Nu maar hopen dat VM kmomende weken blijft draaien... zodat ik mijn fiets wel terug krijg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patvs120
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-05 12:18
Amos_x schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 16:35:
[...]

Door jou post heb ik actief naar bright.nl gesurft om het artikel te kunnen lezen om te zien wat ze nu effectief te zeggen hebben. Straks koud douchen... :+

Lol
"objectief gezien vonden we de e-bikes van VanMoof altijd het aanraden waard"

Fragiel ogend, ultra proprietary design kan je als goede techneut snel identificeren (custom stuff, moeilijk te repareren, geen standaard onderdelen). Dat maakt de fiets niet slecht, maar dat is wel degelijk informatie die je (neutraal) kan aanbrengen. Daarvoor hoef je echt geen zes maand rond te rijden. Daar zullen ze waarschijnlijk niet nog maar naar gehint hebben...

Ook dateren de reparatieperikelen en lange wachttijden echt niet van de laatste 2 maand. Dat speelt al jaren...
Bright lijkt opeens wakker geworden van het BNN BOOS artikel waar ze ook naar verwijzen. BOOS toch weer een keer nuttig :)
Wheeliemaker schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 18:03:
Werd nog even grappend gezegd: niet opvoeren he!? Niet gedaan maar hij stond uit zichzelf al op standje US dus opvoeren was niet nodig ;).
Altijd bijzonder gevonden dat ze alle proefritfietsen op de US stand zetten. Je zou verwachten dat iemand ze daar een keer op aanspreekt.

[ Voor 16% gewijzigd door Patvs120 op 13-06-2023 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
Patvs120 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 20:02:
[...]
Altijd bijzonder gevonden dat ze alle proefritfietsen op de US stand zetten. Je zou verwachten dat iemand ze daar een keer op aanspreekt.
Dat heb ik niet ervaren bij de proefrit op de S4 en S5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:09
litebyte schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:40:
[...]

YouTube: 油圧式ブレーキの調整(VanMoof) adjust the hydraulic brake

M.b.t. bijvullen remvloeistof

Ik heb het op bovenstaande manier gedaan, mogelijk dat mijn Japans beter is dan dat van jullie :P maar het wijst zich allemaal vanzelf.
wat een gedoe, zoals ik al vaker gezegt heb, gewoon reverse bleeding toepassen en niets geen ontluchten nodig.. ;)

ook citroen hydroliek olie gebruiken, spotgoedkoop
https://www.winparts.nl/f...gPLtr_Hx3dyxoCfXoQAvD_BwE

[ Voor 24% gewijzigd door Bruzski op 14-06-2023 00:10 ]

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:09
even wat anders, heeft iemand al update 1.9.1 ontvangen??

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Wheeliemaker schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 18:03:
Even een update van mijn kant. Mijn fiets heeft inmiddels 8200 km op de teller. Doet het nog goed, maar dacht weet je de garantieperiode loopt af (fiets is uit juli '20) dus ik breng hem even weg voor een goede onderhoudsbeurt naar vanmoof. Tijdig plannen dus (wachttijd 1 maand). Ze hebben tegenwoordig onderhoudpakketten, met het medium pakket 100€. Best schappelijk als je mij vraagt. Fiets dus weg gebracht, en keurig een S3 leenfiets meegekregen (naar VanMoof Utrecht). Werd nog even grappend gezegd: niet opvoeren he!? Niet gedaan maar hij stond uit zichzelf al op standje US dus opvoeren was niet nodig ;).
Op zich bijzonder dat ze pas 4 dagen later met de reparatie starten (donderdag gebracht, vandaag gestart). Kreeg net een telefoontje uit Amsterdam dat ze een losse connector in een socket hadden gevonden. Zal keurig onder garantie worden vervangen. Wachttijd zal alleen wel 3 a 4 weken duren! Er werd niks over de leenfiets gezegd dus ik blijf vrolijk daarop rondfietsen, dus voor mij geen probleem. Moraal vh verhaal: het kan verstandig zijn de fiets even langs te brengen voor afloop van de garantieperiode.
Nu maar hopen dat VM kmomende weken blijft draaien... zodat ik mijn fiets wel terug krijg.
Wie weet is je leensfiets van iemand anders....die nu wacht totdat hij/zij deze terugkrijgt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheeliemaker
litebyte schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 00:48:
[...]

Wie weet is je leensfiets van iemand anders....die nu wacht totdat hij/zij deze terugkrijgt :9
Haha ja idd. Moet zeggen de remmen zijn wel slecht bij deze. Zijn misschien de remblokken ook niet leverbaar??

Ik weet niet of het aan de originele schijven ligt maar dat is toch wel een van de beste upgrades die je een S3 kunt geven: nieuwe schijven met gaten erin. Stil en remmen perfect. Zat gisteravond op 30 cm na tegen een auto aan. Met mijn eigen fiets was dat een stuk verder geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik vind bijzonder dat je een leenfiets mee hebt gekregen. Dat is mij de afgelopen jaren nooit gelukt. Laatste keer was in 2017, toen ze nog niet elektrische fietsen verkochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheeliemaker
Van de 3x dat ik de fiets heb weg gebracht was er 2x een leenfiets beschikbaar. Misschien geluk gehad. Deze keer gaven ze wel aan dat het de laatste was die beschikbaar was.
Pagina: 1 ... 128 ... 143 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.