Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:03
Vorige week een flinke rit gemaakt met de S3 van mijn vriendin en die was nog maar op 20% bij terugkomst.
Er zit een powerbank bij, alleen was die nog helemaal vol dus ik neem aan dat die niet gebruikt wordt tijdens het fietsen en alleen kan laden als ie stil staat?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:36
Bruzski schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 00:01:
[...]

wat een gedoe, zoals ik al vaker gezegt heb, gewoon reverse bleeding toepassen en niets geen ontluchten nodig.. ;)

ook citroen hydroliek olie gebruiken, spotgoedkoop
https://www.winparts.nl/f...gPLtr_Hx3dyxoCfXoQAvD_BwE
Ik heb het geprobeerd zoals in het Japanse filmpje maar het is mij niet gelukt.
Voor en achter remmen niet beter. Er kwam geen enkel belletje naar boven zetten. Wel heb je wanneer je de rem inknijpt dat er elke keer heel iets van de olie omhoog komt vanwege iets wat samenknijpt in de rem.

Brake fluid had ik niet en heb de brake disk en brake pads schoongemaakt met azijn (was een goed alternatief net als 50% alcohol volgens een website). Daarna lichtjes opgeschuurd met korrel 240. Ook dit heeft geen effect gehad.

De rem blijft sponzig aanvoelen. Zou ik iets verkeerd hebben gedaan bij het brake bleeden? De remhendel komt niet tegen het handvat aan en blijft er nog best een stukje vanaf.

En welke nipple had jij voor de brede bleed kit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:10

DjVe

Hatsaflats!

Uberprutser schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:27:
Vorige week een flinke rit gemaakt met de S3 van mijn vriendin en die was nog maar op 20% bij terugkomst.
Er zit een powerbank bij, alleen was die nog helemaal vol dus ik neem aan dat die niet gebruikt wordt tijdens het fietsen en alleen kan laden als ie stil staat?
Nee, hij kan prima laden als je fietst, maar je moet hem wel handmatig activeren door op het knopje te drukken. Anders doet die dus niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:31
Bruzski schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 00:04:
even wat anders, heeft iemand al update 1.9.1 ontvangen??
Nope, zit nog op 1.8.2 fiets firmware. Moet 1.9.1 binnenkort verschijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
Jan Driebeen schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 20:26:
[...]

Nope, zit nog op 1.8.2 fiets firmware. Moet 1.9.1 binnenkort verschijnen?
Ik kan er niks over vinden. Zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04 13:52
HAWK Wizard schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:50:
[...]
Heb zowel op mail als via support als op polis melding dat e-lock van vM geaccepteerd wordt als dekking.
Mijn 3-jaars verzekering van de S3 loopt bijna af en kreeg een net verlengingsvoorstel van Allianz voor nog eens 2 jaar.

Zojuist de (Verlengde) Polis ontvangen en ook daar staat (nogmaals) de bevestiging van de dekking dat het digitale slot geaccepteerd wordt als dekking, met verder nog de volgende opmerking:

"U heeft een digitaal slot. Bij diefstal van de fiets moet u alles in het werk stellen om de werking van het slot of
de fiets uit te schakelen. Kunt u dit niet overtuigend aan ons overleggen, dan kan dit tot gevolg hebben dat
wij u niet of niet volledig vergoeden."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

HAWK Wizard schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 15:22:
[...]

Mijn 3-jaars verzekering van de S3 loopt bijna af en kreeg een net verlengingsvoorstel van Allianz voor nog eens 2 jaar.

Zojuist de (Verlengde) Polis ontvangen en ook daar staat (nogmaals) de bevestiging van de dekking dat het digitale slot geaccepteerd wordt als dekking, met verder nog de volgende opmerking:

"U heeft een digitaal slot. Bij diefstal van de fiets moet u alles in het werk stellen om de werking van het slot of
de fiets uit te schakelen. Kunt u dit niet overtuigend aan ons overleggen, dan kan dit tot gevolg hebben dat
wij u niet of niet volledig vergoeden."
Ik adviseer al m'n buitenlandse vrienden en kennissen: altijd je fiets ergens aan vast zetten in Nederland. Je weet wat een gemiddelde junk doet met je fiets...die drukt hem zo hard mogelijk over de grond om te kijken of hij het slot toch niet kan forceren, lukt dat niet dat gooit ie hem ergens neer. Dus de kans dat hij eschadigd (en dat betekent bij VM maanden kwijt als hij ook niet meer werkt) is dan deels afgedekt.

Dan heb ik het nog niet over onze vooral oost-EUropese medeburgers die de fiets in het busje zetten en ergens in Polen of verder kijken om deze nog wel open te krijgen.

Losstaande de mogelijke willlekeur van de verzekering om uit te betalen (lees jij moet overtuigen....)

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:54
Zit net te kijken naar de veloretti ace 2, maar dat is ook een gave fiets. Naar mijn mening een betere deal dan een s5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Ook het tv-programma Radar heeft recent aandacht besteed aan de stortvloed aan klachten over VanMoof. Het onderstaande filmpje is vanochtend door AVROTROS op YouTube geplaatst:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBangVampa
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:17
Squawk schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 11:12:
Ook het tv-programma Radar heeft recent aandacht besteed aan de stortvloed aan klachten over VanMoof. Het onderstaande filmpje is vanochtend door AVROTROS op YouTube geplaatst:

[Video: Klachten over service VanMoof houden aan]
Jammer dat ze in het fragment ook drie maal een Cowboy fiets in beeld nemen (eerste keer al na 22 sec nota bene bij de woorden VANMOOF)...

Zelf heb ik geen VanMoof, maar ben wel de gelukkige eigenaar van 2 Cowboys die, wat mij betreft, qua service toch een heel stuk beter scoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04 13:52
litebyte schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 17:17:
[...]Ik adviseer al m'n buitenlandse vrienden en kennissen: altijd je fiets ergens aan vast zetten in Nederland. Je weet wat een gemiddelde junk doet met je fiets...die drukt hem zo hard mogelijk over de grond om te kijken of hij het slot toch niet kan forceren, lukt dat niet dat gooit ie hem ergens neer. Dus de kans dat hij eschadigd (en dat betekent bij VM maanden kwijt als hij ook niet meer werkt) is dan deels afgedekt.

Dan heb ik het nog niet over onze vooral oost-EUropese medeburgers die de fiets in het busje zetten en ergens in Polen of verder kijken om deze nog wel open te krijgen.

Losstaande de mogelijke willlekeur van de verzekering om uit te betalen (lees jij moet overtuigen....)
Gebruik ook vrijwel altijd nog een Axa ART2 slot, zeker in stadscentra, etc, precies om de reden die jij zegt. Maar wel goed om te weten dat als je (af en toe of altijd) alleen de e-lock gebruikt, Allianz iig dekking geeft. Die bewijslast kan vrij eenvoudig als de app verbonden is/was op het moment dat je de e-lock activeert (dan komt het in de log files te staan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-05 21:59
Squawk schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 11:12:

[Video: Klachten over service VanMoof houden aan]
VanMoof heeft ook gereageerd met de welbekende (overigens door meer bedrijven dan alleen VanMoof) gebezigde termen die feitelijk niks oplossen, alleen met beloftes richting toekomst. Dus over 5 maanden hebben we bijna verdubbeling van service punten. Klinkt als paard achter wagen want met betere kwaliteit onderdelen zouden die niet eens nodig hoeven zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:37

S1W

Potverdikkie m'n e-shifter (weer) eens stuk én m'n kicklock ook. Ik heb de kikclock maar eens opengemaakt en hij doet het mechanisch prima. Ik denk dat de microswitch die lock-unlock moet registreren doorgeven kapot is. Heeft iemand toevallig het type van die microswitch, dan ga ik er een andere op solderen. En vwbt de e-shifter, zijn daar nog tips voor zelfreparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarraraGT
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:35
HBO88 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 09:43:
Zit net te kijken naar de veloretti ace 2, maar dat is ook een gave fiets. Naar mijn mening een betere deal dan een s5
Wat zie jij precies allemaal als de pros and cons tussen de twee? Ik ben zelf namelijk aan het twijfelen om mijn S5 te annuleren en “over te stappen”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Channelmaster
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-05 08:55
S1W schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 15:00:
Potverdikkie m'n e-shifter (weer) eens stuk én m'n kicklock ook. Ik heb de kikclock maar eens opengemaakt en hij doet het mechanisch prima. Ik denk dat de microswitch die lock-unlock moet registreren doorgeven kapot is. Heeft iemand toevallig het type van die microswitch, dan ga ik er een andere op solderen. En vwbt de e-shifter, zijn daar nog tips voor zelfreparatie?
Helaas (gelukig) nog geen tips van mijn kant, maar je doet precies wat ik ook zou doen (y)

Dit is een mooi forum om kennis over module / board level repair te delen, want dat gaan we nodig hebben…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
CarraraGT schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 16:03:
[...]

Wat zie jij precies allemaal als de pros and cons tussen de twee? Ik ben zelf namelijk aan het twijfelen om mijn S5 te annuleren en “over te stappen”
Pro:
Vooral dat de gebruikte componenten standaard zijn en dus bij een normale fietsenmaker te onderhouden/repareren.
Betere kwaliteit onderdelen, denk aan de gates riem, traploze enviolo versnelling, Shimano remmen.
Ook beter qua service nagedacht, de boostknop vervangen is lastig op de vanmoof, op de veloretti de knop vervangen lijkt stuk eenvoudiger.
Veloretti heeft veel minder klachten dan momenteel Vanmoof.
Middenmotor (al is de voorwielmotor met krachtsensor ook meer dan prima op de vanmoof)
Uitneembare accu

Con:
Geen boostknop en max 25km/uur. Weet niet of er een ombouw kitje is voor de bafang.

Verder qua looks zien ze er beiden zeer goed uit. En veloretti is net iets goedkoper.

Zelf zou ik nu zeker voor de veloretti gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S1W

S1W

Channelmaster schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 16:26:
[...]

Helaas (gelukig) nog geen tips van mijn kant, maar je doet precies wat ik ook zou doen (y)

Dit is een mooi forum om kennis over module / board level repair te delen, want dat gaan we nodig hebben…
Ik zal wat foto's maken als ik die switch er af heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarraraGT
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:35
HBO88 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 16:34:
[...]

Pro:
Vooral dat de gebruikte componenten standaard zijn en dus bij een normale fietsenmaker te onderhouden/repareren.
Betere kwaliteit onderdelen, denk aan de gates riem, traploze enviolo versnelling, Shimano remmen.
Ook beter qua service nagedacht, de boostknop vervangen is lastig op de vanmoof, op de veloretti de knop vervangen lijkt stuk eenvoudiger.
Veloretti heeft veel minder klachten dan momenteel Vanmoof.
Middenmotor (al is de voorwielmotor met krachtsensor ook meer dan prima op de vanmoof)
Uitneembare accu

Con:
Geen boostknop en max 25km/uur. Weet niet of er een ombouw kitje is voor de bafang.

Verder qua looks zien ze er beiden zeer goed uit. En veloretti is net iets goedkoper.

Zelf zou ik nu zeker voor de veloretti gaan.
Heel erg bedankt voor het uitgebreide uitschrijven! Je hebt mij wel goed aan het nadenken gezet.

Ik zag al wel dat je voor Veloretti methodes hebt om de snelheidsbegrenzing hoger te leggen. Maar daar gaan we het op dit forum natuurlijk niet over hebben :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:52
CarraraGT schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 20:59:
[...]

Heel erg bedankt voor het uitgebreide uitschrijven! Je hebt mij wel goed aan het nadenken gezet.

Ik zag al wel dat je voor Veloretti methodes hebt om de snelheidsbegrenzing hoger te leggen. Maar daar gaan we het op dit forum natuurlijk niet over hebben :)
Ik zal mezelf maar weer herhalen.

Hou er rekening mee dat direct-to-consumer in fietsenland eigenlijk nooit lukt. In tegenstelling tot de ronkende woorden is het knippen van de middle man alleen maar duurder. Fietsen moeten worden nagelopen voor uitlevering anders gaan ze heel snel stuk. Als je dan terug moet vallen op service zie je dat de bedrijfjes veel te klein zijn en niet kunnen opschalen omdat de kosten niet dekkend zijn (immers het zijn prijsstunters). Elke cent aan ondersteuning snijdt in de cijfers die toch al neon-rood zijn omdat ze gokken op het aantrekken van investeerders door mooie groeicijfers

Ook Veloretti heeft aflevering en support issues. Het is niet zo dramatisch als VM doordat ze een beter onderdelen pakket selecteren ipv het ultra-low budget pakket van VM, maar je stapt toch in iets wat een zelfde soort issues heeft (en ervaring leert ook dat het niet gezegd is dat dat ook wel zal bijtrekken, ondanks de overname door PON).

Als je in deze categorie kijkt is Tenways IMHO een minder riskante keuze, die hebben in ieder geval een dealernetwerk. Ook is de fiets aanzienlijk simpeler door het ontbreken van een versnellingsnaaf (dat kan prima in Nederland).

[ Voor 4% gewijzigd door roffeltjes op 17-06-2023 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Nu online

litebyte

roffeltjes schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 09:23:
[...]

Als je in deze categorie kijkt is Tenways IMHO een minder riskante keuze, die hebben in ieder geval een dealernetwerk. Ook is de fiets aanzienlijk simpeler door het ontbreken van een versnellingsnaaf (dat kan prima in Nederland).
Honbike ziet (zag) er ook veelbeleovend uit, maar ook hier redelijk wat klachten over.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• S1W

S1W

S1W schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 17:14:
[...]

Ik zal wat foto's maken als ik die switch er af heb.
Goed, kicklock er af en wat geprobeerd. De switch is inderdaad kapot. Je kan dit testen door via de app te ontgrendelen en dan binnen 5 seconde de pootjes door te verbinden. De fiets registreert dan een unlock. Haal je de spanning er af dan gaat de fiets op slot. Het desbetreffende switchje kost 1 euro:

https://www.amazon.com/Sw...ler-TIAIHUA/dp/B07Q8B6VLM

Alleen nog even een nld webshop vinden die hem heeft. Verder zie foto's.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r-9PQksgnpeWGdkR4QJeV5vEois=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jxqWwdsGtqfJcdFXUzwcSy0q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PiJqUAY2n0COLu1MNfKRkD7tOEQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3iXglUB4dgDbJPwINmGVEZCq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h3BC_kcIEqW7MjWg5nIx8pMzChw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ykbF3AXuYxlazwdJ0UJ72amN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23:33
roffeltjes schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 09:23:
[...]

Ik zal mezelf maar weer herhalen.

Hou er rekening mee dat direct-to-consumer in fietsenland eigenlijk nooit lukt. In tegenstelling tot de ronkende woorden is het knippen van de middle man alleen maar duurder. Fietsen moeten worden nagelopen voor uitlevering anders gaan ze heel snel stuk. Als je dan terug moet vallen op service zie je dat de bedrijfjes veel te klein zijn en niet kunnen opschalen omdat de kosten niet dekkend zijn (immers het zijn prijsstunters). Elke cent aan ondersteuning snijdt in de cijfers die toch al neon-rood zijn omdat ze gokken op het aantrekken van investeerders door mooie groeicijfers

Ook Veloretti heeft aflevering en support issues. Het is niet zo dramatisch als VM doordat ze een beter onderdelen pakket selecteren ipv het ultra-low budget pakket van VM, maar je stapt toch in iets wat een zelfde soort issues heeft (en ervaring leert ook dat het niet gezegd is dat dat ook wel zal bijtrekken, ondanks de overname door PON).

Kijk eens naar Amsterdam GT van LekkerBikes als vergelijk. Qua specs veel overeenkomsten met Veloretti Ace, foolproof ontwerp, traploze onderhoudsvrije Enviolo naaf, maar handbediend ipv electronisch, Gates riem, Bafang M420, 85Nm tov 65Nm van de M200 in de Veloretti, geen App, geen GPS of andere foefjes, lichter dan de Veloretti, en je kan naar elke fietsenmaker in het land voor onderhoud/reparatie. Amsterdams ontwerp, in zwarte of blauw, mooie voordragers etc. Niet zo strak als een VM of Veloretti en minder gadget gehalte wellicht, maar betrouwbaarheid ++

Ik heb mijn S3 verkocht en deze Amsterdam GT in blauw besteld, komt volgende week :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ek078mNjuiNuvVcaZKCqdNI5JSA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p9cCRouz1ygJM1q31d7Y9hfi.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door sky_walker op 17-06-2023 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricom
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:13
sky_walker schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 13:58:
[...]

Kijk eens naar Amsterdam GT van LekkerBikes als vergelijk. Qua specs veel overeenkomsten met Veloretti Ace, foolproof ontwerp, traploze onderhoudsvrije Enviolo naaf, maar handbediend ipv electronisch, Gates riem, Bafang M420, 85Nm tov 65Nm van de M200 in de Veloretti, geen App, geen GPS of andere foefjes, lichter dan de Veloretti, en je kan naar elke fietsenmaker in het land voor onderhoud/reparatie. Amsterdams ontwerp, in zwarte of blauw, mooie voordragers etc. Niet zo strak als een VM of Veloretti en minder gadget gehalte wellicht, maar betrouwbaarheid ++

Ik heb mijn S3 verkocht en deze Amsterdam GT in blauw besteld, komt volgende week :)

[Afbeelding]
Ik denk er ook over om mijn s3 te verkopen, mag ik vragen hoeveel je ervoor kreeg en via welk kanaal? Persoonlijk ben ik allergisch voor marktplaats.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
[...]

Niet zo strak als een VM of Veloretti en minder gadget gehalte wellicht, maar betrouwbaarheid ++

[Afbeelding]
Erg mooie fiets! Toch? Vind 'm zeker zeer netjes. Dat 'strakke' bij fietsen heb ik altijd al wat overroepen gevonden. In essentie (en ja, sterke deconstructie) heb je het over een frame, twee wielen, stuur en zadel.

En daarop kan je vanalles 'integreren' (kabels in het frame routen, elegante zadel en stuurpennen die met niets compatibel zijn, behalve de fiets waar ze op zitten, enz...) Maar voor al die zaken heb je nadelen en compromissen.

Dan heb je dus een spectrum waar je van compleet proprietary naar compleet modulair kan, en dan kan ieder voor zich daar de juiste keuze in maken.

Jouw fiets heeft ook de kabels binnen in het frame, dus ook best netjes. Riem is ook steeds netjes en strak ogend, weinig 'mechaniek' daar. Wat zou je er nog meer aan willen doen?

Er lijkt ook een soort van bovengrens te zijn op het concept 'strak' bij fietsen. Veel extra moeite voor weinig design impact lijkt het wel. Ik heb wel altijd een voorliefde gehad voor de in het frame ingebouwde/verwerkte lampjes van een VanMoof. Geniaal idee vond ik dat, onbegrijpelijk dat niet meer merken dat doen. Nooit meer schade of diefstal aan je lampjes, en ultra cleane look.

Erg goed gevonden toen, geen idee of ze de eerste waren, en of dat design gepatenteerd is. Toen VanMoof met hun eerste mechanische fietsen kwam met dit ontwerp vond ik het geweldig. En ergens is later ineens het idee gegroeid om de tesla onder fietsen te maken. Vreemde evolutie. Ik blijf er bij, een mechanische VanMoof zonder poespas voor 800 euro zou erg goed verkopen aan de fitte hipsters.

Let wel, ik heb niets tegen een mooie fiets! Integendeel, een fiets mag best mooi zijn. Als ik kan kiezen tussen een mooie fiets, en meer standaard ogende fiets voor dezelfde prijs, of zelfs licht duurder, zal ik steeds voor de mooiere fiets kiezen, uiteraard. Spreekt vanzelf.

Lang verhaal, eigenlijk bedoel ik gewoon dat die Amsterdam GT best een mooie fiets is. De vanmoof kan dan in de woonkamer aan de muur, zoals miljonairs hun Lamborghini in de woonkamer parkeren :+

[ Voor 21% gewijzigd door Amos_x op 17-06-2023 23:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HBO88
CarraraGT schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 20:59:
[...]

Kijk dan ook eens bij de tenways cgo 800. Ook een mooie en goede fiets die aanzienlijk goedkoper is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
HBO88 schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 16:12:
[...]

Kijk dan ook eens bij de tenways cgo 800. Ook een mooie en goede fiets die aanzienlijk goedkoper is!
En de G600 pro, om een beetje in de vibe te blijven van minimalistisch hip stadsfietsje. Ook vrij goedkoop te noemen, en verwisselbare batterij. 18 kg totaalgewicht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sky_walker
ricom schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 15:45:
[...]

Ik denk er ook over om mijn s3 te verkopen, mag ik vragen hoeveel je ervoor kreeg en via welk kanaal? Persoonlijk ben ik allergisch voor marktplaats.
S3 uit feb 2022, met 2000km.
verkocht voor EUR 1750 via marktplaats.
Aan nette familie in Bussum.
Er is ook een facebook groep VanMoof marketplace.

grt skywalker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:25
sky_walker schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 18:19:
[...]

S3 uit feb 2022, met 2000km.
verkocht voor EUR 1750 via marktplaats.
Aan nette familie in Bussum.
Er is ook een facebook groep VanMoof marketplace.

grt skywalker.
Als die negative berichten wat beter gekend geraken bij het grote publiek zullen de prijzen wel wat zakken.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sky_walker
Tommie12 schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 18:29:
[...]

Als die negative berichten wat beter gekend geraken bij het grote publiek zullen de prijzen wel wat zakken.
weg = weg dacht ik maar :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Nu online

litebyte

[...]

[Afbeelding]
Het stuur van de Lekkerbike is wel heel breed, of lijkt dat maar zo?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:56
Ook bij Radar krijgen ze weinig respons en na lang zeuren hebben ze eindelijk toegezegd gekregen dat in augustus (!) iemand voor de camera gaat reageren: YouTube: Klachten over service VanMoof houden aan

Dit gaat klappen binnenkort, ik zou er niet graag een bestelling van een paar duizend euro uit hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
litebyte schreef op zondag 18 juni 2023 @ 00:07:
[...]

litebyte schreef op zondag 18 juni 2023 @ 00:07:
[...]

Dat lijkt zo door perspectief op die foto. Het is een normaal NL type "moustache" stuur iets achterover gebogen, type/merk weet ik even zo niet,.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Mijn blauwe S3, uit 2020 met slechts 380 km op de teller, gaat ook in de verkoop zodra VanMoof de fiets weer werkend krijgt in augustus. Ik neem aan met een nieuwe accu.

Die Amsterdam GT ziet er goed uit. Ik woon buiten de EU dus ga liever voor een fiets waarvoor de onderdelen niet uit eigen huis komen en ik voor reparatie niet helemaal naar Nederland hoef te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
MaZo schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:27:
Mijn blauwe S3, uit 2020 met slechts 380 km op de teller, gaat ook in de verkoop zodra VanMoof de fiets weer werkend krijgt in augustus. Ik neem aan met een nieuwe accu.

Die Amsterdam GT ziet er goed uit. Ik woon buiten de EU dus ga liever voor een fiets waarvoor de onderdelen niet uit eigen huis komen en ik voor reparatie niet helemaal naar Nederland hoef te rijden.
een nieuwe accu na 380 km?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
HBO88 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:37:
[...]

een nieuwe accu na 380 km?
Ja, heeft denk ik te lang stil gestaan (binnen, in de kelder). Mag natuurlijk niet gebeuren dat de boel daardoor kapot gaat.

De lader geeft wel het groene lampje, maar de fiets toont een knipperende doodskop.

[ Voor 10% gewijzigd door MaZo op 19-06-2023 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Nu online

litebyte

MaZo schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:51:
[...]
Ja, heeft denk ik te lang stil gestaan (binnen, in de kelder). Mag natuurlijk niet gebeuren dat de boel daardoor kapot gaat.

De lader geeft wel het groene lampje, maar de fiets toont een knipperende doodskop.
volgens mij hebben we dit al eerder voorbij zien komen...een 'dode fiets' door lege accu, en moet er iets gereset worden..is de batterij zelf nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
litebyte schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 00:01:
[...]

volgens mij hebben we dit al eerder voorbij zien komen...een 'dode fiets' door lege accu, en moet er iets gereset worden..is de batterij zelf nog prima.
Ik kon hier alleen iets vinden over cartridge er uithalen en na 15 minuten er weer terug in doen, maar dit helpt helaas niet. Hij reageert nergens meer op.

[ Voor 23% gewijzigd door MaZo op 20-06-2023 05:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [911]
litebyte schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 17:17:
[...]

Ik adviseer al m'n buitenlandse vrienden en kennissen: altijd je fiets ergens aan vast zetten in Nederland. Je weet wat een gemiddelde junk doet met je fiets...die drukt hem zo hard mogelijk over de grond om te kijken of hij het slot toch niet kan forceren, lukt dat niet dat gooit ie hem ergens neer. Dus de kans dat hij eschadigd (en dat betekent bij VM maanden kwijt als hij ook niet meer werkt) is dan deels afgedekt.

Een tip van een junk die ik ergens in een YouTube filmpje ooit zag. Zorg ervoor dat het ringslot tussen de twee spaken zit waar ook de nipple van de band zit. Mocht een junk het op de manier open willen krijgen zoals jij aangeeft dan zit ie meteen met een lege band. Aangezien ze daar geen zin in hebben laten ze liever die fietsen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vWPAMJDvx6hK_yffRWUxrRkafnA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CNUNE6Qu4gSZraVnqSboJfpV.jpg?f=fotoalbum_large

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
MaZo schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 05:46:
[...]
Ik kon hier alleen iets vinden over cartridge er uithalen en na 15 minuten er weer terug in doen, maar dit helpt helaas niet. Hij reageert nergens meer op.
dit fenomeen heet diep ontlading dit hebben alle ebikes en soms ook laptops, let erop dat dit niet te vaak gebeurd anders is het over met de batterij.. soms komt de ebike na 1 a 2 dagen aan de lader weer plotseling tot leven.

https://elektrischefietsenkiezen.nl/accu-diepontlading

[ Voor 5% gewijzigd door Bruzski op 20-06-2023 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Weet iemand bij hoeveel kilometer je je banden moet vervangen.

[ Voor 27% gewijzigd door Bruzski op 20-06-2023 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Bruzski schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 19:07:
[...]

dit fenomeen heet diep ontlading dit hebben alle ebikes en soms ook laptops, let erop dat dit niet te vaak gebeurd anders is het over met de batterij.. soms komt de ebike na 1 a 2 dagen aan de lader weer plotseling tot leven.

https://elektrischefietsenkiezen.nl/accu-diepontlading
Een extra reden om bij voorkeur, indien mogelijk binnen de wensen (design) voor een fiets te kiezen met uitneembare batterij. Worst case is de maximum schade de prijs voor een nieuwe batterij als je echt onvoorzichtig bent geweest. Leergeld, maar je hoeft niet terug naar een service center om de batterij te vervangen. Tenzij zo'n diepontlading ook andere elektronica mee het graf kan intrekken. Lijkt me sterk...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommie12
Bruzski schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 20:26:
Weet iemand bij hoeveel kilometer je je banden moet vervangen.
Als het profiel weg is, of ze barstjes beginnen te vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
Bruzski schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 19:07:
Dacht ook ergens gelezen te hebben dat als de Vanmoof oplader hem niet meer wil opladen wegens te laag voltage, de powerbank accessoire dat nog wel wil doen.
Dus mocht je iemand kennen die deze heeft, zou je dat nog kunnnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaltaSoron
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:31
Ik kreeg een firmware-update binnen voor mijn S3, 1.9.1.
Installatie was zo gepiept.

Daarna kwam deel 2 van de update, 1.9.3.
Maar deze update wil de fiets niet pakken, ook niet na resetten van fiets, opnieuw installeren van de vanmoof app en het rebooten van mijn telefoon. Het downloaden gaat prima, maar in de tweede stap maakt de fiets een ellendig geluid en daarna gebeurt er niets meer.

Iemand tips hoe firmware 1.9.3. succesvol te installeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
MaltaSoron schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 12:48:

Afspraak maken in een VM servicepunt, dan heb je die update in November of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik zit nog op 1.8.2. Welke veranderingen zijn er in de nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Nu online

litebyte

Amos_x schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 21:05:
[...]

Een extra reden om bij voorkeur, indien mogelijk binnen de wensen (design) voor een fiets te kiezen met uitneembare batterij. Worst case is de maximum schade de prijs voor een nieuwe batterij als je echt onvoorzichtig bent geweest. Leergeld, maar je hoeft niet terug naar een service center om de batterij te vervangen. Tenzij zo'n diepontlading ook andere elektronica mee het graf kan intrekken. Lijkt me sterk...
Ik moet voor m'n werk vanaf September 2 mnd. weg en dan laat ik de accu net als eerder gewoon aangesloten zitten. Tegenwoordig zit er beveiliging op vrijwel alle accu's en laders tegen overlading. Dat kun je ook makkelijk checken, de oplader voelt koud aan als deze klaar is/niet aan het laden is terwijl deze nog wel aangesloten zit aan de fiets

Wat je ook kan doen is een tijdschakelaar er tussen zetten, laadt de fiets elke dag een bepaalde korte tijd op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
litebyte schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 15:19:
[...]

Ik moet voor m'n werk vanaf September 2 mnd. weg en dan laat ik de accu net als eerder gewoon aangesloten zitten. Tegenwoordig zit er beveiliging op vrijwel alle accu's en laders tegen overlading. Dat kun je ook makkelijk checken, de oplader voelt koud aan als deze klaar is/niet aan het laden is terwijl deze nog wel aangesloten zit aan de fiets

Wat je ook kan doen is een tijdschakelaar er tussen zetten, laadt de fiets elke dag een bepaalde korte tijd op.
Is je fiets in shipping mode zetten niet makkelijker? volgens mij verbruikt die dan ook veel minder accu en moet die 2 maanden dan wel redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Nu online

litebyte

xileS schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 15:54:
[...]

Is je fiets in shipping mode zetten niet makkelijker? volgens mij verbruikt die dan ook veel minder accu en moet die 2 maanden dan wel redden.
Ik ga bij VanMoof het risico niet nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
litebyte schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 19:04:
[...]

Ik ga bij VanMoof het risico niet nemen :)
Zijn er gevallen bekend dat die niet meer uit shipping mode komt? Om een elektrische fiets continue aan stroom te laten, terwijl niemand thuis, klinkt voor mij ook niet heel veilig. Dan idd wel minstens een timer of smart adapter tussen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Nu online

litebyte

[quote]xileS schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 19:13:
[...]
Zijn er gevallen bekend dat die niet meer uit shipping mode komt?
Geen idee mbt shipping mode. Mbt risico geldt dat niet ook voor al die andere opladers, voedingen en electrische apparaten in het algemeen die constant aangesloten zijn?

Er zijn wel vele tientallen gevallen bekend dat als je alleen bij VanMoof terecht kunt voor reparatie, het maanden gaat duren voordat je je fiets terug hebt. Een kennis van mij is zijn fiets nu sinds april kwijt, nog steeds in reparatie. hij verwacht de fiets ook niet meer terug want iedere keer is het een ander excuus.
Zelf denk ik dat dat ze heel veel gevallen van defecte S/X3's een excuus aanbod voor een S4 gaan doen, simpelweg omdat ze niet voldoende 3 serie onderdelen meer hebben.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tommie12
Je ziet aan zo veel signalen dat alles mis gaat.

- herstellingen die weken duren…. Dit zijn fietsen hé, geen kernreactoren
- fietsen zijn maanden geleden besteld (en ten dele? betaald), maar worden niet uitgeleverd
- onderdelen worden niet meer opgestuurd
- personeel wisselt continu
- S4 aangekondigd…. Maar geen leveringen
- zeer stroef in geval van problemen
- er worden servicepunten gesloten… ze beloven wel om er nieuwe te openen… maar die zien we niet
- zeer vage uitleg (we werken er aan…) over de recente problemen. Eigenlijk moet je dit interpreteren als: ga weg, we hebben geen antwoord op dit moment.
- Bright wordt zelfs kritisch. _/-\o_

Al deze tekenen zie je vooral bij bedrijven die aan het omvallen zijn, en ik denk ook dat deze toko het einde van het jaar niet gaat halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Zou mij ook niet verbazen, maar jammer is het wel. Hadden ze beter een klein Nederlands bedrijfje moeten blijven. Met mijn oude niet elektrische VanMoof had ik nooit problemen, maar daar kon eigenlijk ook bijna niks aan stuk ;p.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:08
Heb 15 dagen geleden mijn S5 order geannuleerd en policy is om binnen 14 dagen de terugboeking te ontvangen. Nu dus 1 dag overdue - wordt interessant om te zien hoe ze deze (direct cashflow gerelateerde) zaken handlen.

Kan me niet aan de indruk onttrekken dat de druk op cash immens is en ze in survival mode zijn gegaan. Sluiten van hubs, vertragen van reparatie tempo, prijsverhoging van S5, nieuwe S4 met aggressief up-front payment pricing scheme, geen self-repair onderdelen meer uitsturen, rekenen van shipping costs voor repairs, etc.

De markt is gedraaid en goedkoop VC-geld is opgedroogd - zicht op short-term profitability is essentieel voor ophalen nieuw geld. Maar de marges op de S3 zijn flinterdun geweest (want: growth at all cost) en de after-sales kosten zijn hoger dan ooit (want: more + older bikes). De S5 is niet de gehoopte reddingsboei want te hoog geprijst voor mass-volumes, te lang vertraagd en te veel QA-issues.

Ondertussen is de NPS en consumenten vertrouwen door al het gedoe naar een dieptepunt gedaald en raakt dat direct aan je topline sales waardoor je cashprobleem nog groter wordt. Nu een kwestie van door de dieptepunt heen vechten, zoeken naar strategische partners met diepe zakken en zorgen dat die S4 zsm de betrouwbare massa-knaller wordt die het moet zijn.

Edit: support geeft aan dat "something went wrong in processing the refund and process has been re-triggered manually". Lees: even vooraan het payments bakje gezet. Keep you posted.

[ Voor 6% gewijzigd door Clock op 22-06-2023 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
In augustus is er een gesprek toegezegd met NOS (kan een andere outlet zijn)

Benieuwd of het een open en eerlijk gesprek wordt, of nietszeggende corporate speak, ingedramd door de mediatrainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 07:55

DataCopy

Dum vita est spes est

Inmiddels gelukt? Volgens mij zit ik in dezelfde deadlock ..

Edit: inmiddels heeft het zichzelf alweer rechtgetrokken.

[ Voor 11% gewijzigd door DataCopy op 22-06-2023 18:21 . Reden: Update ]

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:49
Heeft iemand toevallig een screenshot gemaakt van de change log, met wat er überhaupt nieuw is in deze updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

oscarwashere schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 16:19:
Heeft iemand toevallig een screenshot gemaakt van de change log, met wat er überhaupt nieuw is in deze updates?
Nee helaas geen screenshot gemaakt, maar ik herinner me in ieder geval (en kan dat ook bevestigen) dat je nu ook de boost knop kunt gebruiken om te unlocken _O-

Waarom dat in een update in twee delen moet...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sky_walker
Zo. de S3 verkocht en de nieuwe Lekkerbikes Amsterdam GT binnen.

Vanmiddag uitgepakt en in elkaar gezet. 20 minuten werk.
Ziet er allemaal zeer stevig en robuust uit.

Met goede componenten:
- gates riem
- enviolo traploze naaf
- bafang M420 middenmotor, 85Nm, met krachtsensor
- uitneembare 630Wh accu
- tektro hydraulische schijfremmen
- zoom verstelbare stuurpen en stuur
- litemove SE-150 voorlicht
- liteskin zadelpen met Led verlichting
- VP 565 aluminium pedalen
- WTB Riddler 45Cx700 banden
- Abus ringslot
- zadel ben ik nog niet achter.

Dus voor onderhoud en reparatie (na 2 jaar garantie) gewoon naar de fietsenmaker in dorp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HWtJQdj_SQnTyYfksAO2UBuMnpo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZJB15stAt93TIxhmlut8DLss.jpg?f=fotoalbum_large

We gaan lekker fietsen :-)

Ik blijf VM wel volgen hier.
Hoop dat ze het overleven. Ze hebben wel de E-bike wereld veranderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
xileS schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 23:10:
Zou mij ook niet verbazen, maar jammer is het wel. Hadden ze beter een klein Nederlands bedrijfje moeten blijven. Met mijn oude niet elektrische VanMoof had ik nooit problemen, maar daar kon eigenlijk ook bijna niks aan stuk ;p.
Ik weet niet of het zo jammer is.
Ze hebben een business model geprobeerd waarbij de productie zo goedkoop mogelijk gedaan werd in het verre oosten, waarschijnlijk was China nog te duur en werd het Pakistan of Thailand. En zelfs met die kosten maakten ze meer dan 1000€ verlies per fiets.
En dan de tussenhandel er uit, maar ze vergaten dat die wel werken voor je bedrijf als je ze wat marge gunt.

Ondertussen hebben een pak klanten te veel uitgegeven voor een slechte fiets, hebben aandeelhouders een pak geld verloren, en hebben andere fietsfabrikanten en verkopers omzet en winst gemist….

Zo goed is die balans niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04 14:15
sky_walker schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 18:45:
Zo. de S3 verkocht en de nieuwe Lekkerbikes Amsterdam GT binnen.
Blijf vooral posten als dit model kuren gaat vertonen, denk ik dan maar..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kf3JzYbN16FpXSgrRj5mESTcQGQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/khAZkdbF0tfGmgAbLJFCM8de.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Bruzski op 22-06-2023 23:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
@Eddy 6 pack
Weet jij of de banden makkelijk te vervangen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Van de VanMoof website :)

Tips om je fiets voor een langere periode te stallen

Stal je fiets niet te lang als deze 100% geladen is.

Je fiets een paar weken laten staan? We raden aan om ‘m ongeveer tussen de 40 tot 60% opgeladen te houden.

Je fiets een paar maanden laten staan? We raden aan om ‘m ongeveer voor 80% opgeladen te houden.

Gaat je fiets niet aan nadat deze een tijdje heeft stilgestaan?

Om te voorkomen dat de accu volledig leegloopt, gaat je fiets in de verzendmodus als deze een tijdje niet wordt gebruikt. Dit betekent dat je fiets mogelijk niet (automatisch) aangaat zoals normaal. Als je fiets niet aangaat, volg dan de onderstaande stappen:

Sluit je fiets aan op de oplader en laad ‘m ongeveer twee uur op

Zet je fiets aan met een snelle reset door de power button 2 seconden ingedrukt te houden

Zet je fiets aan van je e-bikes functies actief, terwijl andere worden uitgeschakeld.

Dit is wat er gebeurt als je accu kritieke energieniveaus bereikt:

Minder dan 5%: Je fiets deactiveert de ondersteuningsmotor, maar houdt je lichten, schakelen, display en geluiden actief.

Minder dan 3%: Je fiets deactiveert nu ook de lichten en het display. Je elektronisch schakelen gaat alleen tot de 2e versnelling.

[ Voor 6% gewijzigd door Bruzski op 22-06-2023 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Bruzski schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 22:17:
Van de VanMoof website :)

Tips om je fiets voor een langere periode te stallen

Stal je fiets niet te lang als deze 100% geladen is.

Je fiets een paar weken laten staan? We raden aan om ‘m ongeveer tussen de 40 tot 60% opgeladen te houden.

Je fiets een paar maanden laten staan? We raden aan om ‘m ongeveer voor 80% opgeladen te houden.

Gaat je fiets niet aan nadat deze een tijdje heeft stilgestaan?

Om te voorkomen dat de accu volledig leegloopt, gaat je fiets in de verzendmodus als deze een tijdje niet wordt gebruikt. Dit betekent dat je fiets mogelijk niet (automatisch) aangaat zoals normaal. Als je fiets niet aangaat, volg dan de onderstaande stappen:

Sluit je fiets aan op de oplader en laad ‘m ongeveer twee uur op

Zet je fiets aan met een snelle reset door de power button 2 seconden ingedrukt te houden

Zet je fiets aan van je e-bikes functies actief, terwijl andere worden uitgeschakeld.

Dit is wat er gebeurt als je accu kritieke energieniveaus bereikt:

Minder dan 5%: Je fiets deactiveert de ondersteuningsmotor, maar houdt je lichten, schakelen, display en geluiden actief.

Minder dan 3%: Je fiets deactiveert nu ook de lichten en het display. Je elektronisch schakelen gaat alleen tot de 2e versnelling.
Ze missen de optie "gaat je fiets helemaal niet meer aan?" want geen van bovenstaande helpt bij mijn S3, die toch echt dood is na te lang stil te hebben gestaan. Het enige dat ik nog ga proberen voor mijn afspraak ter reparatie is de cartridge er uit/in doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte
  • Nu online

litebyte

DIKKEHENK schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 20:55:
[...]

Blijf vooral posten als dit model kuren gaat vertonen, denk ik dan maar..
Ik kijk zelf naar de Veloretti Ace 2, qua opties toch een 'spannendere' fiets dan de Lekker, al zijn de onderdelen deels vergelijkbaar.
https://www.veloretti.com/nl/products/ace-two

Oh, en als toevoeging...ik heb de Lekker fiets nu in levende lijve gezien, vind het stuur wel heel breed past niet echt bij de rest van het ontwerp...bij de Ace 2 is die weer smal...dus tja.

[ Voor 20% gewijzigd door litebyte op 23-06-2023 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
litebyte schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 15:47:
[...]

Ik kijk zelf naar de Veloretti Ace 2, qua opties toch een 'spannendere' fiets dan de Lekker, al zijn de onderdelen deels vergelijkbaar.

Oh, en als toevoeging...ik heb de Lekker fiets nu in levende lijve gezien, vind het stuur wel heel breed past niet echt bij de rest van het ontwerp...bij de Ace 2 is die weer smal...dus tja.
Zeker ook een strakke fiets de Ace 2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Channelmaster
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-05 08:55
sky_walker schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 18:37:
[...]

Zeker ook een strakke fiets de Ace 2.
Vanuit mijn persoonlijke smaak zijn de Lekker en Ace 2 toch teveel een elektrische fiets: Vrij lomp bejaardenframe met middenmoter. Trek FX+ 2 heeft dan weer een BMX kleuterframe. No offence ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
litebyte schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 15:47:
[...]

Wat ik me dan meteen afvraag, zo'n 'lekker' fiets, neem aan dat zo'n ding gewoon in china gemaakt wordt, en dan hier onder wat voor naam dan ook verkocht?
Want de website is ongeveer 98 % marketing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
DIKKEHENK schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 19:57:
[...]

Wat ik me dan meteen afvraag, zo'n 'lekker' fiets, neem aan dat zo'n ding gewoon in china gemaakt wordt, en dan hier onder wat voor naam dan ook verkocht?
Net zoals vanmoof dus ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte
  • Nu online

litebyte

Inderdaad, het is een beetje hoe je dat vermarkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sky_walker
litebyte schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 22:07:
[...]

Inderdaad, het is een beetje hoe je dat vermarkt.
Verschil is gebruik van standaard fiets industrie componenten bij Lekkerbikes, dus elke fietsenmaker kan service verlenen, en de fietsen worden in Amsterdam in de winkel afgemonteerd en gecheckt voordat ze naar de klant verstuurd worden. En als je ze belt nemen ze de telefoon op 8)7

Daarnaast weinig electronics, geen gps, geen alarm, geen kickbockser, geen app. Keep it stupid simple Kiss

Minder sexy natuurlijk, maar ja betrouwbaarheid is ook wat waard. Fiets moet gewoon werken.

[ Voor 28% gewijzigd door sky_walker op 23-06-2023 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte
  • Nu online

litebyte

DIKKEHENK schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 19:57:
[...]

Volgens mij maakt alleen Mokumono nog haar frames echt zelf in Nedeland, en daar gebruiken ze een speciale lastechniek voor die ook in de autoindustrie wordt gebruikt.

Marketing....in elkaar gezet in Nederland....maar vrijwel alle onderdelen uit China/Taiwan..tal van merken in Nederland.
of
Nishiki - EU fiets maar 'verkocht' als zogenaamd met Japanse roots. Volledig gemaakt door gevangenen voor relatief niets
Dan heb je Lekker en Veloretti....prima onderdelen, maar het frame zal ongetwijfeld ook komen uit Taiwan of India.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sky_walker
litebyte schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 22:16:
[...]

Volgens mij maakt alleen Mokumono nog haar frames echt zelf in Nedeland, en daar gebruiken ze een speciale lastechniek voor die ook in de autoindustrie wordt gebruikt.

Marketing....in elkaar gezet in Nederland....maar vrijwel alle onderdelen uit China/Taiwan..tal van merken in Nederland.
of
Nishiki - EU fiets maar 'verkocht' als zogenaamd met Japanse roots. Volledig gemaakt door gevangenen voor relatief niets
Dan heb je Lekker en Veloretti....prima onderdelen, maar het frame zal ongetwijfeld ook komen uit Taiwan of India.
Bij lekkerbikes wordt het aluminium frame geproduceerd in China. De fietsen zelf worden geassembleerd in Europa. Meeste gerenommeerde fietsen makers zullen frames uit verre oosten betrekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-05 08:44
Morgen een proefritje op een A5, maar als ik alle verhalen hier lees, en op allerlei blogs, dan lijkt het echt zwaar onverstandig om een Van Moof te kopen toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• litebyte
  • Nu online

litebyte

Impstoker schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 22:36:
Morgen een proefritje op een A5, maar als ik alle verhalen hier lees, en op allerlei blogs, dan lijkt het echt zwaar onverstandig om een Van Moof te kopen toch?
De toekomst van VM is nogal onzeker. als je weet dat eigenaren hun fiets al drie maanden 'kwijt' zijn voor een reparatie...dan kan elk oprecht persoon je deze niet aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Nu online

litebyte

sky_walker schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 22:23:
[...]

Bij lekkerbikes wordt het aluminium frame geproduceerd in China. De fietsen zelf worden geassembleerd in Europa. Meeste gerenommeerde fietsen makers zullen frames uit verre oosten betrekken.
Ja, en met name uit Taiwan, ook Santos (Nederlands topmerk) betrekt zijn frames uit Taiwan als ik me niet vergis. Volgens mij worden er ook Lekker fietsen in Ausrtralie in elkaar gezet, omdat het zich daar ook profileert als Australisch merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
sky_walker schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 22:23:
[...]

Ja, dat vermoeden bestond reeds..En dat verklaart ook waarom je nu zoveel merken op ziet duiken, wat vooral marketing is, met een 'ergens' geassembleerd model.
Service en onderhoud is dan toch de key factor, en dan lijkt het me bij dit soort marketing merken toch lastig?

Zou dan dus zelf eerder voor iets gaan waarvan je weet dat er reparatie/service in de buurt zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Channelmaster schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 19:36:
[...]

Vanuit mijn persoonlijke smaak zijn de Lekker en Ace 2 toch teveel een elektrische fiets: Vrij lomp bejaardenframe met middenmoter. Trek FX+ 2 heeft dan weer een BMX kleuterframe. No offence ;)
Echte heh >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
Ik kreeg een firmware-update binnen voor mijn S3, 1.9.1.
Installatie was zo gepiept.

Daarna kwam deel 2 van de update, 1.9.3.
Maar deze update wil de fiets niet pakken, ook niet na resetten van fiets, opnieuw installeren van de vanmoof app en het rebooten van mijn telefoon. Het downloaden gaat prima, maar in de tweede stap maakt de fiets een ellendig geluid en daarna gebeurt er niets meer.

Had ik ook, gewoon een systeem reset vanuit de app, daarna ging het goed.
Wat me verder opvalt met firmware 1.9.3 dat het schakelsysteem sneller terugschakelt en de motor vrijwel direct stopt met "power delivery" zodra je stopt met trappen.

Vanochtend samen weer een heerlijk rondje duinen gefietst, (Alkmaar-Groet-Hargen aan zee) :)

[ Voor 16% gewijzigd door Bruzski op 24-06-2023 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10-05 07:30

Daniel

Kapitein NCC-1701
Clock schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 00:05:
Heb 15 dagen geleden mijn S5 order geannuleerd en policy is om binnen 14 dagen de terugboeking te ontvangen. Nu dus 1 dag overdue - wordt interessant om te zien hoe ze deze (direct cashflow gerelateerde) zaken handlen.
Hier hetzelfde. Reservering voor de V (van Vaporware, het zou mij verbazen als die ooit komt, je hoort VM er niet meer over) op de 8e gecanceled, terugbetaling in 14 dagen, dat was eergisteren op z’n laatst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sky_walker
Daniel schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 19:54:
[...]

Hier hetzelfde. Reservering voor de V (van Vaporware, het zou mij verbazen als die ooit komt, je hoort VM er niet meer over) op de 8e gecanceled, terugbetaling in 14 dagen, dat was eergisteren op z’n laatst.
Ik heb mijn S5 eerder gecancelled, begin van het jaar. En ik had mijn geld binnen een week terug. teken aan de wand .....cash is king. ze zullen wel zo veel mogelijk op hun cash blijven zitten nu. ;w

[ Voor 7% gewijzigd door sky_walker op 24-06-2023 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-05-2024

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Bruzski schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 21:57:
@Eddy 6 pack
Weet jij of de banden makkelijk te vervangen zijn?
Ja hoor, net zo makkelijk als bij een ‘gewone’ fiets.
Als je 3 bandenlichters gebruikt moet je hem er makkelijk afkrijgen.
Tip voor het monteren van nieuwe banden mocht je het laatste stuk moeilijk op de velg krijgen is om de randen eerst in te smeren met siliconenspray/vet of met zo’n deurrubber stick voor de auto.
In ieder geval NOOIT de bandenlichters gebruiken om het laatste stukje erop te wippen! Kans is dan groot dat je de binnenband beschadigd.

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Impstoker schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 22:36:
….. dan lijkt het echt zwaar onverstandig om een Van Moof te kopen toch?
De vraag stellen is hem beantwoorden in dit geval! Helaas zou ik eraan toe willen voegen…

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
Vandaag weer met mijn S3 ruim 40km naar strand en weer terug, pfff wat een warme dag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B3axyf7jmdMF32njomlJcaEYGik=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HSkXQZxD7tLVDXht81DztZrH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4dMZPfACjMgwdBA78yg_dH6J2xs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WhsxUvUunvMkASA5aggOygYf.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 12% gewijzigd door Bruzski op 26-06-2023 00:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
Eddy 6 pack schreef op zondag 25 juni 2023 @ 21:19:
[...]

Ja hoor, net zo makkelijk als bij een ‘gewone’ fiets.
Als je 3 bandenlichters gebruikt moet je hem er makkelijk afkrijgen.
Tip voor het monteren van nieuwe banden mocht je het laatste stuk moeilijk op de velg krijgen is om de randen eerst in te smeren met siliconenspray/vet of met zo’n deurrubber stick voor de auto.
In ieder geval NOOIT de bandenlichters gebruiken om het laatste stukje erop te wippen! Kans is dan groot dat je de binnenband beschadigd.
dank u :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wheeliemaker
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02 14:40
Wheeliemaker schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 18:03:
Even een update van mijn kant. Mijn fiets heeft inmiddels 8200 km op de teller. Doet het nog goed, maar dacht weet je de garantieperiode loopt af (fiets is uit juli '20) dus ik breng hem even weg voor een goede onderhoudsbeurt naar vanmoof. Tijdig plannen dus (wachttijd 1 maand). Ze hebben tegenwoordig onderhoudpakketten, met het medium pakket 100€. Best schappelijk als je mij vraagt. Fiets dus weg gebracht, en keurig een S3 leenfiets meegekregen (naar VanMoof Utrecht). Werd nog even grappend gezegd: niet opvoeren he!? Niet gedaan maar hij stond uit zichzelf al op standje US dus opvoeren was niet nodig ;).
Op zich bijzonder dat ze pas 4 dagen later met de reparatie starten (donderdag gebracht, vandaag gestart). Kreeg net een telefoontje uit Amsterdam dat ze een losse connector in een socket hadden gevonden. Zal keurig onder garantie worden vervangen. Wachttijd zal alleen wel 3 a 4 weken duren! Er werd niks over de leenfiets gezegd dus ik blijf vrolijk daarop rondfietsen, dus voor mij geen probleem. Moraal vh verhaal: het kan verstandig zijn de fiets even langs te brengen voor afloop van de garantieperiode.
Nu maar hopen dat VM kmomende weken blijft draaien... zodat ik mijn fiets wel terug krijg.
Vorige week, sneller dan verwacht seintje gehad dat mijn fiets klaar was. Grote beurt gehad, remmen gecheckt/vernieuwd, nieuwe ketting, nieuwe chaintensioner onder garantie en dus dat probleem in de frame socket opgelost onder garantie. Kosten €163. Al met al tevreden met de geboden service.
Mijn garantie en POM diefstal zit er nu op, dus fingers crossed dat hij nog vele kilometers als daily ride zal blijven rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Wheeliemaker schreef op maandag 26 juni 2023 @ 13:24:
[...]

Vorige week, sneller dan verwacht seintje gehad dat mijn fiets klaar was. Grote beurt gehad, remmen gecheckt/vernieuwd, nieuwe ketting, nieuwe chaintensioner onder garantie en dus dat probleem in de frame socket opgelost onder garantie. Kosten €163. Al met al tevreden met de geboden service.
Mijn garantie en POM diefstal zit er nu op, dus fingers crossed dat hij nog vele kilometers als daily ride zal blijven rijden.
Dus die 163€ was voor een ketting en een paar remblokjes?

Kostprijs van een ketting is ca 20€, en remblokjes 2x 10€.
En blijkbaar nog eens ruim 2 uur werk....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xFeverr
  • Laatst online: 17:57
Amos_x schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 00:12:
In augustus is er een gesprek toegezegd met NOS (kan een andere outlet zijn)
Dat is bij Radar, van AVROTROS.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wheeliemaker
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02 14:40
Nee @Tommie12 die €163 is voor een grote beurt waar ze alles hebben nagekeken, gesmeerd en aangedraaid. Als je je racefiets wegbrengt kost een grote beurt ook geld. Je betaalt tegenwoordig voor een medium check (Ride Smooth genaamd) €100. Hier zit vervanging van brake pads bij inbegrepen. De rest van het bedrag is voor onderdelen. Ik vind het persoonlijk vrij gezond dat ze een redelijk bedrag vragen ik heb tenslotte ook bewust geen POM onderhoud genomen bij aanschaf van de fiets. Zie details ->Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q9zC1FfS1FVkMGIJ2s2tvX7THYM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bX3c42VCkNlEYyRBUdBS7ARA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Wheeliemaker schreef op maandag 26 juni 2023 @ 13:48:
…..die €163 is voor een grote beurt waar ze alles hebben nagekeken, gesmeerd en aangedraaid. …..
Kun je naar mijn mening inderdaad niks van zeggen. Zeker niet na 8200 km.
Onderhoud is nou eenmaal behoud en ALTIJD nodig, ook al denken veel betwetende, pseudo ‘kenners’ vaak van niet.
En ook weer een jaar garantie op de vernieuwde onderdelen!

Goed bezig @Wheeliemaker !
Ik ben benieuwd hoelang jij er op blijft rijden en hoe ver je uiteindelijk komt. Ik denk dat een goed functionerende en onderhouden S3 ook heel oud moet kunnen worden. Die van mij was ook een prima voorbeeld daarvan, alleen durfde z’n baasje het zelf niet aan….🫣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Ik denk, ik verzet mijn afspraak van begin augustus bij een van de service hubs even naar een weekje vroeger. Mooi niet dus, het eerstvolgende vrije slot is midden augustus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-05 21:59
Amsterdam en omgeving krijgt wat lucht...

Edit: dus niet alleen Amsterdam, verkeerd gelezen: https://www.automotive-on...rvicepartner/?gdpr=accept

[ Voor 30% gewijzigd door Delirius op 27-06-2023 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:39

mphilipp

Romanes eunt domus

sky_walker schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 22:11:
Daarnaast weinig electronics, geen gps, geen alarm, geen kickbockser, geen app. Keep it stupid simple Kiss
Ja, maar dat soort fietsen hadden we al 100 jaar. Het leuke van Van Moof was nou juist dat je een mooie designfiets had met allerlei high-tech snufjes.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
mphilipp schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 17:10:
[...]

Ja, maar dat soort fietsen hadden we al 100 jaar. Het leuke van Van Moof was nou juist dat je een mooie designfiets had met allerlei high-tech snufjes.
Alleen dachten die broertjes dat ze die voor 2000€ konden verkopen, en als ze er genoeg van verkochten dat ze nog winst konden maken.

Dat is voorlopig helemaal anders uitgedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Nu online

litebyte

KwikFit gaat met VM samenwerken voor repraties. Dit schijnt al in Amsterdam al te gebeuren, heeft iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:49
Ziet er op hun site wel netjes uit en ook een verbetering ten opzichte van wat VM nu zelf te bieden heeft (elk merk, e-bike en normale fiets, 'altijd binnen 1u klaar', gratis vervangend vervoer indien niet binnen 1u klaar).

Alleen vooralsnog alleen vestigingen in Amsterdam, Den Haag, Utrecht, Eindhoven, Tilburg, Groningen, Nijmegen, Amersfoort en Gouda. Of nouja, 'alleen', het is natuurlijk een behoorlijke uitbreiding voor VanMoof-locaties.

Even doorklikken voor een afspraak om de voorband te vervangen > 8 vestigingen in Amsterdam, waarvan maar 1 gekozen kan worden > eerste mogelijkheid al 5 juli (7 dagen). Lijkt mij netjes, zeker t.o.v. VM zelf. Vergeleken met andere fietsenmakers is het ook wel makkelijk dat je hier online een afspraak kan maken via een modern portaal, in plaats van meestal toch nog telefonisch. Dan kan je wat makkelijker kijken waar wanneer handig is en de prijzen vooraf zien.

[ Voor 3% gewijzigd door oscarwashere op 27-06-2023 23:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

oscarwashere schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 23:41:

Alleen vooralsnog alleen vestigingen in Amsterdam, Den Haag, Utrecht, Eindhoven, Tilburg, Groningen, Nijmegen, Amersfoort en Gouda. Of nouja, 'alleen', het is natuurlijk een behoorlijke uitbreiding voor VanMoof-locaties.
Hmmm volgens mij zijn deze nog niet (allemaal) te boeken via de vanmoof app. Ik zie bijvoorbeeld Tilburg helemaal niet als ik een service afspraak probeer te maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Nu maar hopen dat de Kwikfit medewerkers het ook echt kunnen repareren. Afspraak inplannen en de klant binnenhalen is één ding (en commercieel gezien gunstig). De klant tevreden én met een gerepareerde Vanmoof weer laten vertrekken, binnen 1 uur!!, is een tweede..
En ben ik de enige die dat merkwaardig vindt?
Als Vanmoof het zelf niet lukt vanwege schaarste, defecte onderdelen, personeel, noem het maar op, waarom (en vooral HOE DAN?) zou Kwikfit het wel kunnen??

Niet lullig bedoelt, maar hun reputatie als betrouwbare en kundige reparateur van auto’s is al discutabel, laat staan dat ze dat ineens hebben van een elektrotechnisch gedrocht, zoals je een defecte S3 denk ik gerust mag noemen.

Beter hebben ze maar een hele hoop leenfietsen beschikbaar. Maar, oprecht, ik hoop dat ze het wél klaren en is het geen tijdrek decoy actie van VM in de hoop wat meer tijd te kopen om cash te genereren.

[ Voor 17% gewijzigd door Eddy 6 pack op 28-06-2023 11:53 ]

Pagina: 1 ... 129 ... 143 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.