Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Dat je een afspraak kan maken en zij gelijk met de reparatie kunnen beginnen is al een groot vooruitgang. Tot nu toe heb ik alleen maar afspraken gehad om een fiets te mogen brengen, die daar dan weer (dagen) in de wachtrij staat.

Voor iets wat volgens de klantenservice maar 20 minuten kost (voorwiel vervangen), duurde het uiteindelijk ook een paar dagen. Ze hadden geen tijd om het direct te doen bij mijn afspraak.

Als Kwikfit genoeg leenfietsen heeft, dan is dit ook al een groot vooruitgang. Van mij mogen ze er gerust 2 uur over doen i.p.v. 1 uur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:40

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

xileS schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 12:14:
Dat je een afspraak kan maken en zij gelijk met de reparatie kunnen beginnen is al een groot vooruitgang. Tot nu toe heb ik alleen maar afspraken gehad om een fiets te mogen brengen, die daar dan weer (dagen) in de wachtrij staat.

Voor iets wat volgens de klantenservice maar 20 minuten kost (voorwiel vervangen), duurde het uiteindelijk ook een paar dagen. Ze hadden geen tijd om het direct te doen bij mijn afspraak.

Als Kwikfit genoeg leenfietsen heeft, dan is dit ook al een groot vooruitgang. Van mij mogen ze er gerust 2 uur over doen i.p.v. 1 uur.
Ik snap alle verhalen dan niet van VanMoof dat ze vertellen tegen klanten dat ze geen onderdelen hebben en dat daarom reparaties zo lang duren. Dat is dan ook opeens opgelost nu Kwikfit gaat repareren?

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Eddy 6 pack schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:49:

Beter hebben ze maar een hele hoop leenfietsen beschikbaar. Maar, oprecht, ik hoop dat ze het wél klaren en is het geen tijdrek decoy actie van VM in de hoop wat meer tijd te kopen om cash te genereren.
De excuses zijn nu dat ze geen vervangende fietsen genoeg hebben...naast idd dus het verhaal van onderdelen. Waarom zou je een leenfiets beschikbaar stellen die dan mogelijk ook weer problemen vertoont. Het is gewoon een feit, de 3 serie is niet goed ontwikkeld. Ook de 5 lees je vaak al problemen over, vooral electronica.

Dat ze nu mogelijk de 4 als een 'leenfiets' gaan gebruiken voor bezitters van de 3 serie die de fiets in reparatie hebben...

Als advies richting VanMoof: Biedt iedere 3 serie eigenaar met problemen een 4 aan (tegen hele gunstige voorwaarden) dan red je mogelijk nog wat klanten en is er nog iets over van je imago.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
litebyte schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 12:37:
[...]

Ik snap alle verhalen dan niet van VanMoof dat ze vertellen tegen klanten dat ze geen onderdelen hebben en dat daarom reparaties zo lang duren. Dat is dan ook opeens opgelost nu Kwikfit gaat repareren?
Ik had ergens begrepen dat er geen voorraad is van e-shifters, dus als die vervangen moet worden denk ik dat ze die reparatie nog steeds niet kunnen uitvoeren.

Reparaties duren vooral zo lang omdat er teveel fietsen stuk gaan en zij daar niet genoeg mensen voor hadden om te repareren. Je fiets op afspraak moeten brengen voor een simpele reparatie, maar alsnog dagen moeten achterlaten zegt ook al genoeg.

Mijn voorkeur is dan om de fiets paar dagen later te brengen en bv op reparatie kan wachten, maar dat is nooit mogelijk geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

xileS schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 12:45:
[...]

Reparaties duren vooral zo lang omdat er teveel fietsen stuk gaan en zij daar niet genoeg mensen voor hadden om te repareren. Je fiets op afspraak moeten brengen voor een simpele reparatie, maar alsnog dagen moeten achterlaten zegt ook al genoeg.
Precies! En vooral blijven stuk gaan, dat is het probleem (3 serie) Dus je kan nog zoveel Kwikfit locaties er tegenaan gooien, bezitters blijven terugkomen en blijft een kostenpost. en als de fietsen uit garantie zijn zegt 90% van de bezitters ...nooit meer zo'n ***fiets van VM en dat zie je nu ook veel gedeeld worden op de socials, los dan nog van de clickbait media die ook opeens hebben ontdekt dat slechte berichtgevingen over VM meer clicks opleveren (ipv hun gesponsorde VM jubel berichten)

Het is dus geen oplossing voor de problematiek en je raakt je klanten kwijt...na deze 'ride the marketing' ervaring. Doe dus 3-eigenaren een heel goed aanbod voor een 4, bij inlevering van hun 3 (daar kun je dan nog mogelijk gebruik van maken voor onderdelen recycling.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Het zal er van afhangen wat kwikfit allemaal kan aannemen. Als het gaat over reguliere fiets mankementen en andere 'consumables', zoals lekke banden, remblokjes, etc... kan ik er me iets bij voorstellen.

Voor alle complexe electronica verwijzen ze je waarschijnlijk door naar VanMoof centers.

Deze deal lijkt echt kakelvers. Inkt nog nat. Het lijkt me sterk dat ze alle werkkrachten bij kwikfit, in een tiental locaties, al allemaal getraind hebben op VanMoof.

Het kan werken, want als dat soort dingen door een derde partij wordt opgepakt, kan dat de druk verminderen in de VanMoof centers, en kunnen ze zich focussen op electronica en software (en e-shifters). Door de hogere doorstroom kunnen de 'doctors' ook sneller trainen op de complexere problemen. Lijkt me beter dan een werkplaats die steeds weer volgepropt wordt met werk dat elders kan opgepakt worden.

Het lijkt me ook vooral iets wat er doorgeduwd is om zichzelf op de borst te kloppen bij dat langverwachte interview in augustus. Dan kunnen ze naar deze deal wijzen en zeggen dat ze er echt alles aan doen. De carliers zijn beducht moeilijk te pakken te krijgen voor een interview.

In elk geval zal kwikfit zichzelf duur verkocht hebben. Veel fietsenmakers willen echt niet in de buurt komen van VanMoof, omdat ze het als een bedreiging zien voor hun businessmodel. Dus ik vermoed dat er niet veel staan te springen om VanMoof bij te springen. Alle werk zal in regie gebeuren, en de uren zullen vast duur verkocht zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
litebyte schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 12:53:
[...]

Precies! En vooral blijven stuk gaan, dat is het probleem (3 serie) Dus je kan nog zoveel Kwikfit locaties er tegenaan gooien, bezitters blijven terugkomen en blijft een kostenpost. en als de fietsen uit garantie zijn zegt 90% van de bezitters ...nooit meer zo'n ***fiets van VM en dat zie je nu ook veel gedeeld worden op de socials, los dan nog van de clickbait media die ook opeens hebben ontdekt dat slechte berichtgevingen over VM meer clicks opleveren (ipv hun gesponsorde VM jubel berichten)

Het is dus geen oplossing voor de problematiek en je raakt je klanten kwijt...na deze 'ride the marketing' ervaring. Doe dus 3-eigenaren een heel goed aanbod voor een 4, bij inlevering van hun 3 (daar kun je dan nog mogelijk gebruik van maken voor onderdelen recycling.)
Bij mijn S3 moest 1x geloof ik de accu vervangen worden en toen kreeg ik de fiets terug met een slag in de band :F . Wiel daarna uiteindelijk laten vervangen, maar volgens mij zie ik alsnog een kleine slag xD. Onze X3 thuis heeft (nog) geen problemen gehad, maar daar wordt veel minder op gefietst. Of hebben de X3's over het algemeen minder problemen?

Tot nu toe valt het bij mij nog mee, maar ik weet idd niet wanneer het volgende probleem gaat komen.. Wat betreft de S4 is het hopen dat die idd minder problemen gaat opleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

xileS schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:00:
[...]

Bij mijn S3 moest 1x geloof ik de accu vervangen worden en toen kreeg ik de fiets terug met een slag in de band :F . Wiel daarna uiteindelijk laten vervangen, maar volgens mij zie ik alsnog een kleine slag xD. Onze X3 thuis heeft (nog) geen problemen gehad, maar daar wordt veel minder op gefietst. Of hebben de X3's over het algemeen minder problemen?

Tot nu toe valt het bij mij nog mee, maar ik weet idd niet wanneer het volgende probleem gaat komen.. Wat betreft de S4 is het hopen dat die idd minder problemen gaat opleveren.
volgens mij (maar ik volg de verkoopcijfers niet heel nauwkeurig :) ) wordt de X3 veel minder verkocht, zie je dus ook veel minder langskomen in de klachtenstroom. Er zijn aardig wat bezitters die al meer dan 5 keer terug zijn geweest, van accuproblemen tot aan problemen met de versnelling, electronica etc.

De S4 wordt gepresenteerd als fail safe...laten we het voor VM hopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:37
bijvoorbeeld iets eenvoudigs als vervangen van de bel of boostknop. Dan moeten ze bij kwikfit die draden los en weer vast solderen. Ik vraag me af of ze bij kwikfit uberhaupt een soldeerbout hebben...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Amos_x schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 12:59:

In elk geval zal kwikfit zichzelf duur verkocht hebben. Veel fietsenmakers willen echt niet in de buurt komen van VanMoof, omdat ze het als een bedreiging zien voor hun businessmodel. Dus ik vermoed dat er niet veel staan te springen om VanMoof bij te springen. Alle werk zal in regie gebeuren, en de uren zullen vast duur verkocht zijn!
Fietsenmakers die eerder optraden als service partner willen er niets meer mee te maken hebben. Je problematische product doorschuiven naar een 'reparatie partner' gaat de klachten over de fiets/betrouwbaarheid/merk niet oplossen.

Bij de 3 bljif je zitten met doorlopende problematiek want het product is gewoon niet goed (lees slecht), daar gaat Kwikfit of welke andere reparateur dan ook geen verandering in brengen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
litebyte schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:07:
[...]

volgens mij (maar ik volg de verkoopcijfers niet heel nauwkeurig :) ) wordt de X3 veel minder verkocht, zie je dus ook veel minder langskomen in de klachtenstroom. Er zijn aardig wat bezitters die al meer dan 5 keer terug zijn geweest, van accuproblemen tot aan problemen met de versnelling, electronica etc.

De S4 wordt gepresenteerd als fail safe...laten we het voor VM hopen.
hmmm waarom hopen voor VM ,als je een slecht product verkoopt dan hoor je kapot te gaan zo werkt de markt
Als je je blindstaart op groei maar geen oog hebt voor de kwaliteit dan heb je een slechte bedrijfsvoering

En vanzelf sprekend hebben ze pas halverwege augustus een afspraak staan met Radar de kans is groot dat ze dan al gesloten zijn mocht dit niet zo zijn dan zullen ze vast de afspraak verzetten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:58
Het zal er van afhangen wat kwikfit allemaal kan aannemen. Als het gaat over reguliere fiets mankementen en andere 'consumables', zoals lekke banden, remblokjes, etc... kan ik er me iets bij voorstellen.

Voor alle complexe electronica verwijzen ze je waarschijnlijk door naar VanMoof centers.

Deze deal lijkt echt kakelvers. Inkt nog nat. Het lijkt me sterk dat ze alle werkkrachten bij kwikfit, in een tiental locaties, al allemaal getraind hebben op VanMoof.

Het kan werken, want als dat soort dingen door een derde partij wordt opgepakt, kan dat de druk verminderen in de VanMoof centers, en kunnen ze zich focussen op electronica en software (en e-shifters). Door de hogere doorstroom kunnen de 'doctors' ook sneller trainen op de complexere problemen. Lijkt me beter dan een werkplaats die steeds weer volgepropt wordt met werk dat elders kan opgepakt worden.

Het lijkt me ook vooral iets wat er doorgeduwd is om zichzelf op de borst te kloppen bij dat langverwachte interview in augustus. Dan kunnen ze naar deze deal wijzen en zeggen dat ze er echt alles aan doen. De carliers zijn beducht moeilijk te pakken te krijgen voor een interview.

toon volledige bericht
De deal met kwikfit zou 2 problemen moeten oplossen:
- snel een aantal locaties hebben
- beschikbaarheid van personeel voor reparaties

Als VM dan niet volgt met onderdelen.... (en dan bedoel ik niet binnenbanden en remblokken), dan zal het snel stoppen.
Als ze door de leenfietsen zijn omdat klanten weken wachten op een wiel of schakelunit houdt het snel op.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Steenw schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:22:
[...]

hmmm waarom hopen voor VM ,als je een slecht product verkoopt dan hoor je kapot te gaan zo werkt de markt
Als je je blindstaart op groei maar geen oog hebt voor de kwaliteit dan heb je een slechte bedrijfsvoering

En vanzelf sprekend hebben ze pas halverwege augustus een afspraak staan met Radar de kans is groot dat ze dan al gesloten zijn mocht dit niet zo zijn dan zullen ze vast de afspraak verzetten
Nou nee, je hoopt dat een 'sterk merk' leert van haar fouten en zich verbeterd, of wordt overgenomen door een organisatie die dat wel kan. Ik hoop in ieder geval niet op het kapotgaan van VM, Los voor alle eigenaren van fietsen, en tevens de werknemers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steenw
litebyte schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:34:
[...]

Nou nee, je hoopt dat een 'sterk merk' leert van haar fouten en zich verbeterd, of wordt overgenomen door een organisatie die dat wel kan. Ik hoop in ieder geval niet op het kapotgaan van VM, Los voor alle eigenaren van fietsen, en tevens de werknemers.
En hoelang mag een leer proces dan wel niet duren als jij bijvoorbeeld een laptop van Acer, Hp of een ander willig keurig merk hebt met zoveel klachten en slechte service dan stuur je hem terug en vraagt je geld terug of is het meer het gevoel van dit is een echte van Vm zie mij eens fietsen

En wat investeerders betreft die zijn niet gek die pompen hier echt geen geld meer in dit bedrijf is doodziek, die wachten wel tot de boel geklapt is en nemen het design van de fietsen over.en laten er dan nieuwe en goede elektronica voor maken en waarschijnlijk een ander merkje op erop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddy 6 pack
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-05-2024

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Het is allemaal lapwerk. Wanhopige verzinsels van de spindoctor van de 2 gebroeders struisvogel waar ze schijnbaar alleen nog naar luisteren.
Zij moeten anders toch ook al alle shit gezien en gehoord hebben??

Nee, dan gaan we nu Kwikfshit erbij halen. Dát is de oplossing. Afleiden en doormodderen. En als de shit weer te hoog opstapelt komt er ongetwijfeld weer een nieuw spinsel opborrelen!🫣

Het probleem is m.i. maar op één manier op te lossen. Ze moeten er voor zorgen dat ze giga veel werkende reserve onderdelen op voorraad hebben. That’s it. Klant komt binnen met S3 met defect(e) onderde(e)l(en)? —> direct vervangen en weer rijden. Boem!
Volgens mij was de hele gedachte ooit (deels) ook dat de fietsen modulair van opbouw en dus ook snel van reparatie zijn. In de basis een goed concept, maar dan moet de logistieke keten erachter ook meewerken.
Sterker nog, ik meen me te herinneren dat er ooit zelfs door struisvogel & co. gekoketteerd is met het feit dat bijv. de elektra module in de buis modulair was en daarom heel gemakkelijk verwisseld en opgestuurd kon worden voor reparatie/vervanging! Is dus nul komma niks van terecht gekomen. Je kan je nu dan ook afvragen of ze toen al geweten hebben, en er alvast op gezinspeeld hebben, dat die dingen niet voldoende uitontwikkeld waren en snel en stelselmatig zouden falen?

Hoe werkt deze S3 saga eigenlijk in claimland USA? Zijn daar ook zoveel problemen en wordt daar (ruimhartig?) gecompenseerd?
Of hetzelfde zoals bij dieselgate, in de USA riante terugkoop regelingen, hier in EU een lullig SW updatje, gratis ruitenkrabber en een onaangenaam rectaal gevoel…

[ Voor 4% gewijzigd door Eddy 6 pack op 28-06-2023 15:30 ]

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:03
Eddy 6 pack schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:26:
Het is allemaal lapwerk. Wanhopige verzinsels van de spindoctor van de 2 gebroeders struisvogel waar ze schijnbaar alleen nog naar luisteren.

Nee, dan gaan we nu Kwikfshit erbij halen. Dát is de oplossing. Afleiden en doormodderen. En als de shit weer te hoog opstapelt komt er ongetwijfeld weer een nieuw spinsel opborrelen!🫣

Het probleem is m.i. maar op één manier op te lossen. Ze moeten er voor zorgen dat ze giga veel werkende reserve onderdelen op voorraad hebben. That’s it. Klant komt binnen met S3 met defect(e) onderde(e)l(en)? —> direct vervangen en weer rijden. Boem!
Volgens mij was de hele gedachte ooit (deels) ook dat de fietsen modulair van opbouw en dus ook snel van reparatie zijn. In de basis een goed concept, maar dan moet de logistieke keten erachter ook meewerken.
Sterker nog, ik meen me te herinneren dat er ooit zelfs door struisvogel & co. gekoketteerd is met het feit dat bijv. de elektra module in de buis modulair was en daarom heel gemakkelijk verwisseld en opgestuurd kon worden voor reparatie/vervanging! Is dus nul komma niks van terecht gekomen. Je kan je nu dan ook afvragen of ze toen al geweten hebben, en er alvast op gezinspeeld hebben, dat die dingen niet voldoende uitontwikkeld waren en snel en stelselmatig zouden falen?

Hoe werkt deze S3 saga eigenlijk in claimland USA? Zijn daar ook zoveel problemen en wordt daar (ruimhartig?) gecompenseerd?
Of hetzelfde zoals bij dieselgate, in de USA riante terugkoop regelingen, hier in EU een lullig SW updatje, gratis ruitenkrabber en een onaangenaam rectaal gevoel…
toon volledige bericht
Gek genoeg zijn de E-Shifters (volgens mij het onderdeel wat het meest kapot gaat) WEL op voorraad in de US ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammo Tenways
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 06:58
Precies mijn gedachte. Daarom ook niet eerder een interview.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Eddy 6 pack schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:26:

toon volledige bericht
Er zou inderdaad eens heel kritisch naar de leidinggevenden gekeken moeten worden (lees functie elders), het binnenhalen van een (top)manager van Bookings.com heeft nu ook niet echt geholpen, na een half jaar weer weg. Dat geet wel iets aan. Wil niet zeggen (persoonlijke mening) dat het merk dan maar kapot moet gaan. Ondanks het 'gewoon' liegen dat sommigen blijven omschrijven als marketing. Hopelijk dat investeerders dus eisen dat de broertjes de zaak overdragen...dan is het natuurlijk nog wel de vraag of er iemand is die daadwerkelijk lef heeft om het over te nemen.

Ik zie als enige plossing dat 3-rijders een hele mooie optie krijgen om een 4 te nemen, dat de 3 eruit gaat. Maar hopen dan dat dit dan financieel gedekt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Donnie Darko schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:58:
[...]

Gek genoeg zijn de E-Shifters (volgens mij het onderdeel wat het meest kapot gaat) WEL op voorraad in de US ;)
Ja dat is idd frappant, mogelijk hadden ze verwacht daar meer fietsen af te zetten...en dsu meer reserve onderdelen? Het is dezelfde 'kwaliteit' en ligt niet aan montage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Steenw schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:46:
[...]

En hoelang mag een leer proces dan wel niet duren als jij bijvoorbeeld een laptop van Acer, Hp of een ander willig keurig merk hebt met zoveel klachten en slechte service dan stuur je hem terug en vraagt je geld terug of is het meer het gevoel van dit is een echte van Vm zie mij eens fietsen

En wat investeerders betreft die zijn niet gek die pompen hier echt geen geld meer in dit bedrijf is doodziek, die wachten wel tot de boel geklapt is en nemen het design van de fietsen over.en laten er dan nieuwe en goede elektronica voor maken en waarschijnlijk een ander merkje op erop
Als de directie/management ...hardleers is, zou ik zeggen kijk eerst naar andere opties, dan meer op het management vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Je zou eerst eens moeten nagaan wat momenteel de kosten zijn om 1 fiets te maken, en of er winst op zit.
Bij de 3 was er een verlies van ca 2000€ per fiets op de balans. Trek daar de marketing en algemene kosten van af, en je zit waarschijnlijk aan 3000€ kost per fiets.

Zou deze fiets, gesteld dat die betrouwbaar is wel verkopen aan 3500€?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Tommie12 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 18:55:
Je zou eerst eens moeten nagaan wat momenteel de kosten zijn om 1 fiets te maken, en of er winst op zit.
Bij de 3 was er een verlies van ca 2000€ per fiets op de balans. Trek daar de marketing en algemene kosten van af, en je zit waarschijnlijk aan 3000€ kost per fiets.

Zou deze fiets, gesteld dat die betrouwbaar is wel verkopen aan 3500€?
Ik heb destijds die van ons (3 serie, wordt gebruikt door mijn zoon en mijzelf) gekocht voor 2000 Euro. Ze zullen er geen verlies op maken, althans bij aflevering, denk niet dat de afd. financieen dit een goed idee vindt :)
Maar als je later onder garantie 5 keer teurg moet met de fiets dan is het een ander verhaal als de winstmarge al heel erg klein is. Zeker ook nog eens als de winstprognoses gebasseerd zijn op bijv. 200.000 verkochte fietsen p.j.en het zijn er slechts een vierde, waarvan dan ook nog eens een groot deel een of meerdere keren p.j. terugkomen voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:55
Zijn er mensen die de laatste tijd nog een S5 geleverd hebben gekregen?

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
litebyte schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 17:29:
[...]

Ik zie als enige plossing dat 3-rijders een hele mooie optie krijgen om een 4 te nemen, dat de 3 eruit gaat. Maar hopen dan dat dit dan financieel gedekt kan worden.
Dit kan eigenlijk ook wel tellen als statement. "We hebben een super techy fiets gemaakt die het in de echte wereld niet redt, dus hier heb je er een zonder al die zaken"

Van de site van VanMoof:
"Op de prachtige ongecompliceerde S4 & X4, herwin je het pure plezier van het rijden."

Marketing zal altijd wel een invalshoek vinden om er toch iets van te maken :)

Al vraag ik me af wat er nu in feite is afgehaald om de kans op uitval of mankementen te verlagen? Alle storingsgevoelige onderdelen zitten er namelijk nog steeds op? Waaronder:

Automatic 2-speed shifting
Kick Lock
Automatische rider recognition
Boost knop

Allemaal zaken die de fiets kunnen immobiliseren indien er storingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Tommie12 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:31:
[...]

De deal met kwikfit zou 2 problemen moeten oplossen:
- snel een aantal locaties hebben
- beschikbaarheid van personeel voor reparaties

Als VM dan niet volgt met onderdelen.... (en dan bedoel ik niet binnenbanden en remblokken), dan zal het snel stoppen.
Als ze door de leenfietsen zijn omdat klanten weken wachten op een wiel of schakelunit houdt het snel op.
Ik denk dat het al een gigantisch verschil kan maken als net het 'simpele' reguliere fietsonderhoud (dus banden en remblokken bijvoorbeeld) al kan overgenomen worden, waardoor bij VanMoof zelf meer capaciteit vrijkomt voor de meer complexe onderhoudstaken. Batterij met printplaat vervangen, e-shifter afstellen/vervangen, boostknoppen, noem maar op...

Het lijkt me dat, omdat niemand aan een VanMoof wil of kan werken, gebruikers ook voor simpele zaken als een binnenband of remblokken, direct bij VanMoof zelf gaan. Zeker met die Peace of Mind services en onderhoudscontracten.

Dus zelfs al doet Kwikfit enkel dat, kan het al een groot verschil maken. Idealiter doen ze natuurlijk ook de complexe zaken, maar daarvoor moeten ze inderdaad opgeleid worden, en veel onderdelen ter beschikking hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Amos_x schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:00:
[...]

Dit kan eigenlijk ook wel tellen als statement. "We hebben een super techy fiets gemaakt die het in de echte wereld niet redt, dus hier heb je er een zonder al die zaken"

Van de site van VanMoof:
"Op de prachtige ongecompliceerde S4 & X4, herwin je het pure plezier van het rijden."

Marketing zal altijd wel een invalshoek vinden om er toch iets van te maken :)

Al vraag ik me af wat er nu in feite is afgehaald om de kans op uitval of mankementen te verlagen? Alle storingsgevoelige onderdelen zitten er namelijk nog steeds op? Waaronder:

Automatic 2-speed shifting
Kick Lock
Automatische rider recognition
Boost knop

Allemaal zaken die de fiets kunnen immobiliseren indien er storingen zijn.
toon volledige bericht
Wat ik begreep uit de commentaren o.a. op Reddit is de 2-speed shifter veel minder sotringsgevoelig
De Kick lock is de verbeterde die ook op de 5 zit
Nieuw type boostknop (die ook blijft werken na een fikse regenbui) en wat steviger qua constructie
Dat met die rider recognition heb ik niet heel vaak voorbij zien komen

Maar...dat "herwin" zegt het eigenlijk al :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
Amos_x schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:04:
[...]

Ik denk dat het al een gigantisch verschil kan maken als net het 'simpele' reguliere fietsonderhoud (dus banden en remblokken bijvoorbeeld) al kan overgenomen worden, waardoor bij VanMoof zelf meer capaciteit vrijkomt voor de meer complexe onderhoudstaken. Batterij met printplaat vervangen, e-shifter afstellen/vervangen, boostknoppen, noem maar op...

Het lijkt me dat, omdat niemand aan een VanMoof wil of kan werken, gebruikers ook voor simpele zaken als een binnenband of remblokken, direct bij VanMoof zelf gaan. Zeker met die Peace of Mind services en onderhoudscontracten.

Dus zelfs al doet Kwikfit enkel dat, kan het al een groot verschil maken. Idealiter doen ze natuurlijk ook de complexe zaken, maar daarvoor moeten ze inderdaad opgeleid worden, en veel onderdelen ter beschikking hebben.
Maar als de onderdelen niet komen, dan maakt het niks uit of er nu Van Moof of Kwikfit op je overall staat.
En of die VM bike doctors nu echt beter opgeleid zijn als een doorsnee kwikfit medewerker... Ik durf het te betwijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Tommie12 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:52:
[...]

Maar als de onderdelen niet komen, dan maakt het niks uit of er nu Van Moof of Kwikfit op je overall staat.
En of die VM bike doctors nu echt beter opgeleid zijn als een doorsnee kwikfit medewerker... Ik durf het te betwijfelen.
Kan natuurlijk zijn dat het onderdelen verhaal niet ...helemaal waar is, ook gezien het feit dat in Japan en de Vs dit minder/niet speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:28
litebyte schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:21:
[...]

Wat ik begreep uit de commentaren o.a. op Reddit is de 2-speed shifter veel minder sotringsgevoelig
De Kick lock is de verbeterde die ook op de 5 zit
Nieuw type boostknop (die ook blijft werken na een fikse regenbui) en wat steviger qua constructie
Dat met die rider recognition heb ik niet heel vaak voorbij zien komen

Maar...dat "herwin" zegt het eigenlijk al :)
De S2 had ook een e-shifter met twee versnellingen. Die was wel betrouwbaar maar je voelde een harde klik bij de overgang als je te veel kracht zette. Even wennen wanneer de schakel komt en je laat onbewust iets los, dan schakelt het prima. Alleen is het bij 32 km/u wel te snel trappen eigenlijk. Ben benieuwd hoe ze beide zaken dan bij de S4 hebben verholpen eventueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OEbmvqfHTzcFogve4TrMAieWk1U=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ACRQgOocAgsHOjfxdIDy8SQP.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XUTGZXChdMf1PbLwzi2JbQiGDsg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/knoxKRKTbxBYkL7ku43eXR9b.png?f=fotoalbum_tile

Uhm... hier word ik toch wel een beetje zenuwachtig van...

[ Voor 54% gewijzigd door oscarwashere op 29-06-2023 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
oscarwashere schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 22:48:
[Afbeelding][Afbeelding]

Lijkt op het begin van het einde...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

oscarwashere schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 21:03:
[...]

De S2 had ook een e-shifter met twee versnellingen. Die was wel betrouwbaar maar je voelde een harde klik bij de overgang als je te veel kracht zette. Even wennen wanneer de schakel komt en je laat onbewust iets los, dan schakelt het prima. Alleen is het bij 32 km/u wel te snel trappen eigenlijk. Ben benieuwd hoe ze beide zaken dan bij de S4 hebben verholpen eventueel.
De S2 heeft een mechanische Sturmey naaf. Deze schakeld vanzelf op basis van de snelheid. Is niets aan in te stellen en werkt dus ook als de fiets uit is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sten123
  • Laatst online: 12:55
Er worden weer fietsen verstuurd. Diverse meldingen dat S5 en A5 fietsen het magazijn zijn verlaten

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJens
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-05 16:43
[Afbeelding][Afbeelding]

Vele uren verder en het is er nog steeds. De gehele website werkt, inclusief orderhistorie en dergelijke maar alleen nieuwe bestellingen werken niet. Ik geloof echt niet dat het 'unscheduled maintenance' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwandoerie
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-01 12:38
Ik begin het ook steeds enger te vinden om mijn verder goed werkende S3 volgende maand (afspraak al enige tijd geleden ingepland) voor de eerste 1000km onderhoudsbeurt langs te gaan brengen bij VM.... Stel dat die toko dan omvalt, is het ook weer zo'n gedoe voordat je hem uiteindelijk terug hebt.... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Kwandoerie schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 12:39:
Ik begin het ook steeds enger te vinden om mijn verder goed werkende S3 volgende maand (afspraak al enige tijd geleden ingepland) voor de eerste 1000km onderhoudsbeurt langs te gaan brengen bij VM.... Stel dat die toko dan omvalt, is het ook weer zo'n gedoe voordat je hem uiteindelijk terug hebt.... ;w
no offence, maar de onderhoudsbeurt is niets anders dan remblokjes vervangen, ketting smeren en alle schroeven nog eens nalopen. en firmware update doen.
Meer doen ze niet met een standaard onderhoudsbeurt, tenzij je om extra werkzaamheden hebt gevraagd natuurlijk.

Ik zou het risico niet nemen en deze dingen zelf doen, dat is zeer goed te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
DjVe schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 07:58:
[...]

De S2 heeft een mechanische Sturmey naaf. Deze schakeld vanzelf op basis van de snelheid. Is niets aan in te stellen en werkt dus ook als de fiets uit is.
Hier ga ik eens over lezen! Altijd interesse in dingen die puur mechanisch dingen doen (op basis van snelheid, of bijvoorbeeld ook mechanische failsafe's die verder geen input nodig hebben). Benieuwd hoe dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-05-2024

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

DjVe schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 07:58:
[...]

… Is niets aan in te stellen ….
Dat klopt niet helemaal. Is wel te stellen, maar moet je wel wat technische kwaliteiten hebben. Heeft te maken met veerkracht die je kan afstellen in de naaf. Daarmee kun je het schakelmoment naar een hogere snelheid ‘verplaatsen’. Er is ergens een (oud) filmpje van een Engelse FM van meen ik.

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10-05 07:30

Daniel

Kapitein NCC-1701
VM shop is nog steeds dood. Optie 1: ransomware-attack Optie 2: ze zijn op de fles Optie 3: een hugeass IT snafu. Geen van allen leidt tot veel optimisme.
Amos_x schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 13:45:

Hier ga ik eens over lezen! Altijd interesse in dingen die puur mechanisch dingen doen (op basis van snelheid, of bijvoorbeeld ook mechanische failsafe's die verder geen input nodig hebben). Benieuwd hoe dit werkt.
Werkt volgens mij met een vliegwielachtig-systeem op een as die verschuift door de centrifugale kracht als het wiel harder draait en terugvalt als je langzamer gaat. Best ingenieus en foolproof omdat er geen enkele bediening nodig is, alleen je zit met vaste schakelmomenten.

[ Voor 11% gewijzigd door Daniel op 30-06-2023 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Daniel schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 16:20:
VM shop is nog steeds dood. Optie 1: ransomware-attack Optie 2: ze zijn op de fles Optie 3: een hugeass IT snafu. Geen van allen leidt tot veel optimisme.
Mogelijk moeten er eerst wat rekeningen nog betaald worden voordat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
litebyte schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 22:51:
[...]
Mogelijk moeten er eerst wat rekeningen nog betaald worden voordat...
Dag later nog niks veranderd. Totale radiostilte ook, ik vind het vrij zorgelijk inmiddels. Is de shop nog open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Daniel schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 08:49:
[...]

Dag later nog niks veranderd. Totale radiostilte ook, ik vind het vrij zorgelijk inmiddels. Is de shop nog open?
Nee...of je bedoeld de fysieke winkel/showrooms? Als deze dicht zijn dan hoef je niet meer te raden

[ Voor 16% gewijzigd door litebyte op 01-07-2023 10:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:00
Bijzonder inderdaad - webshop nu al meer dan 24 uur dicht. Absoluut plausibel dat het gewoon een complexe IT storing betreft die ieder bedrijf wel eens voor zijn kiezen krijgt. Shit happens en laten we hopen dat dit het is.

Aan de andere kant: order management en backend platform werkt zonder problemen (login, order status, change order, etc). Lijkt daarmee sec het payments gedeelte van de site te raken. Las op Reddit ook van mensen die de afgelopen dagen problemen hadden met payments in de winkel.

Uit eigen ervaring: de payment providers zijn zo risico-avers als maar kan. Als die onvoldoende onderpand hebben om hun exposure te dekken zijn ze de eerste die moeilijk gaan doen. Daarnaast ben je als statutair bestuurder in NL strafbaar als je nieuwe verplichtingen aangaat (i.e. verkoop met direct payment en maanden levertijd) wanneer vaststaat dat die verplichtingen niet meer door het bedrijf kunnen worden nagekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:00
Overigens heb ik mijn refund van de S5 afgelopen week netjes teruggekregen. Wel paar dagen overdue en was een customer service call voor nodig, maar geld netjes overgemaakt nevertheless!

Om maar aan te geven: het staat ze zeker nog niet aan de lippen.

[ Voor 84% gewijzigd door Clock op 01-07-2023 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Clock schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 11:02:

https://fd.nl/bedrijfslev...linjectie-uit-gevarenzone
..nou dat stond het eind afgelopen jaar al....en dat was als ik me goed herinner niet de eerste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
xileS schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:00:
[...]

Bij mijn S3 moest 1x geloof ik de accu vervangen worden en toen kreeg ik de fiets terug met een slag in de band :F . Wiel daarna uiteindelijk laten vervangen, maar volgens mij zie ik alsnog een kleine slag xD.
https://streamable.com/ne4y01

Iemand enig idee waar het getik precies vandaan komt? Het lijkt ergens bij de voorwiel te zitten. Vlak na het vervangen van de wiel, maakte het geen geluid meer. Tijdje later hoorde ik getik en toen was het weer weg. En nu is het weer terug.

Als ik een afspraak wil maken, zou ik over 2 maanden terecht kunnen. Kwitfit zo te zien ook niet eerder :'). Wellicht dat ik eerder terecht kan, mocht dit te maken hebben met vorige reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Clock schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 11:02:
Overigens heb ik mijn refund van de S5 afgelopen week netjes teruggekregen. Wel paar dagen overdue en was een customer service call voor nodig, maar geld netjes overgemaakt nevertheless!

Als ze het alleen betalen als je er naar vraagt….
Dit moet een goed bedrijf spontaan en op tijd af handelen, en ja, dat is ook bij gezonde bedrijven niet vanzelfsprekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaJens
Tommie12 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 21:19:
[...]

Als ze het alleen betalen als je er naar vraagt….
Dit moet een goed bedrijf spontaan en op tijd af handelen, en ja, dat is ook bij gezonde bedrijven niet vanzelfsprekend.
Het kan nog erger. Ik had een outlet S3 besteld. Deze had na 1 dag error 19 (stond 5 kilometer van huis zonder ondersteuning, net als de andere twee keren). Ik woon in Rotterdam dus daar naar de winkel gebracht (waar ik meteen terecht kon). Gerepareerd, dag later weer error 19, weer gerepareerd en dag later weer error 19. Vervolgens hem in de winkel 'geretourneerd' om 3 weken later nog geen geld terug te krijgen, alleen toen ik ging klagen in de livechat. Vervolgens krijg je de 49 euro verzendkosten niet terug, terwijl je daar bij retour gewoon recht op hebt. Een webwinkel mag namelijk alleen verzendkosten houden als je niet alles terugstuurd en/of je gebruiktmaakt van hun retourservice (waar Vanmoof geen geld voor vraagt) en die heb ik niet gebruikt.. Heel gedoe maar heb uiteindelijk die 49 euro toegezegd gekregen maar na ruim een week nog niet ontvangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Laatst online: 12:19
xileS schreef op zondag 2 juli 2023 @ 20:19:
[...]
Iemand enig idee waar het getik precies vandaan komt? Het lijkt ergens bij de voorwiel te zitten. Vlak na het vervangen van de wiel, maakte het geen geluid meer. Tijdje later hoorde ik getik en toen was het weer weg. En nu is het weer terug.
Til het voorwiel op en geef het een zwiep zodat het draait, dan weet je of het het voorwiel is en of het onbelast ook speelt.

- Als er iets is met de remschijven zal hij heel snel stoppen.
- Als de tik uit de naaf komt is er iets met lagers mis. Ik ga er even vanuit dat het cup+conus naven zijn ipv geperste industrie lagers omdat industrielagers vaak wat duurder zijn (cup+conus is niks mis mee en wordt gewoon in prof-fietsen gebruikt).

Dan moet je de vooras demonteren (gelukkig niet lastig, genoeg filmpjes) en mits er niks stuk is gewoon weer in elkaar zetten met nieuw zuurvrij vet (niet te zuinig). Overigens is de kleur van het oude vet ook wel een indicatie. Vies vet betekent dat er iets niet goed gaat...

Oorzaken waar je naar kan kijken:

-- As is veel te los waardoor de lagers niet meer sporen. Op zich met bijstellen te fixen mits er dan al niet wat dingen stuk zijn (lagers en cup/conussen vinden dit niet tof). Overigens moet je een naaf zeer zeker niet TE vast draaien, want dan gaat de boel ook stuk.

Als de naaf niet te los staat is er iets anders.
-- Een kogel in je lager gebroken. Simpel te fixen. Hopen dat je niet teveel schade aan je cup/conussen hebt.
-- As gebroken: as laten vervangen.
-- Conus gebroken; nieuwe conus of als je pech hebt nieuwe as (vaak is de linkerconus onderdeel van de as)
-- Lagerschaal gebroken (gescheurd!), naaf kan is dan normaal gesproken total loss, lagerschalen zijn eigenlijk altijd onderdeel van je naaf, losse schalen zie je bij naven nooit meer (wel bij bepaalde trapas lagers, maar dat wordt wel heel erg de diepte in)

Als je de naaf stelt gebruik je ruim zuurvrij vet, draai je de conussen tot handvast (soepel draaien zonder speling) en draai je daarna met beleid de borgmoer aan (dus niet zo hard draaien tot de conussen toch weer te strak staan). => Overigens zijn naven eigenlijk altijd af fabriek met zuinig vet geleverd, ook bij Shimano :|

Mocht je voornaaf kaduuk zijn zou elke FM je moeten kunnen helpen, dat is een standaard onderdeel. Desnoods alleen je wiel wegbrengen als ze bang zijn voor een VM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
roffeltjes schreef op zondag 2 juli 2023 @ 23:30:
[...]

Til het voorwiel op en geef het een zwiep zodat het draait, dan weet je of het het voorwiel is en of het onbelast ook speelt.
Tijdje terug heb ik de fiets onderste boven gezet en een draai aan de voorwiel gegeven, maar kon het toen niet repliceren zonder erop te fietsen (bedenk me wel net dat ik de fiets niet juist uit had gezet). En gek genoeg was het probleem dezelfde avond ineens weg.
- Als er iets is met de remschijven zal hij heel snel stoppen.
- Als de tik uit de naaf komt is er iets met lagers mis. Ik ga er even vanuit dat het cup+conus naven zijn ipv geperste industrie lagers omdat industrielagers vaak wat duurder zijn (cup+conus is niks mis mee en wordt gewoon in prof-fietsen gebruikt).

Dan moet je de vooras demonteren (gelukkig niet lastig, genoeg filmpjes) en mits er niks stuk is gewoon weer in elkaar zetten met nieuw zuurvrij vet (niet te zuinig). Overigens is de kleur van het oude vet ook wel een indicatie. Vies vet betekent dat er iets niet goed gaat...
YouTube: VanMoof S3 & X3 | How to remove the front wheel
YouTube: VanMoof S3 & X3 | How to attach the front wheel

Deze 2 filmpjes had ik bij vanmoof gevonden over voorwiel losmaken. Dit eerst proberen begrijp ik?
Oorzaken waar je naar kan kijken:

-- As is veel te los waardoor de lagers niet meer sporen. Op zich met bijstellen te fixen mits er dan al niet wat dingen stuk zijn (lagers en cup/conussen vinden dit niet tof). Overigens moet je een naaf zeer zeker niet TE vast draaien, want dan gaat de boel ook stuk.

Als de naaf niet te los staat is er iets anders.
-- Een kogel in je lager gebroken. Simpel te fixen. Hopen dat je niet teveel schade aan je cup/conussen hebt.
-- As gebroken: as laten vervangen.
-- Conus gebroken; nieuwe conus of als je pech hebt nieuwe as (vaak is de linkerconus onderdeel van de as)
-- Lagerschaal gebroken (gescheurd!), naaf kan is dan normaal gesproken total loss, lagerschalen zijn eigenlijk altijd onderdeel van je naaf, losse schalen zie je bij naven nooit meer (wel bij bepaalde trapas lagers, maar dat wordt wel heel erg de diepte in)

Als je de naaf stelt gebruik je ruim zuurvrij vet, draai je de conussen tot handvast (soepel draaien zonder speling) en draai je daarna met beleid de borgmoer aan (dus niet zo hard draaien tot de conussen toch weer te strak staan). => Overigens zijn naven eigenlijk altijd af fabriek met zuinig vet geleverd, ook bij Shimano :|

Mocht je voornaaf kaduuk zijn zou elke FM je moeten kunnen helpen, dat is een standaard onderdeel. Desnoods alleen je wiel wegbrengen als ze bang zijn voor een VM.
toon volledige bericht
Klinkt voor mij toch nog best ingewikkeld en het getik maakt het fietsen niet onveiliger op, maar alleen beetje irritanter denk ik.

Toch vind ik het een beetje toevallig dat het getik uit voorwiel komt, wellicht dat dit te maken kan hebben dat voorwiel pas verwisseld is? Als dat het geval is, dan probeer ik ook eerst nog even contact op te nemen met VM. En anders weet een normale fietsenmaker vast ook wel raadt. Iig super bedankt voor je uitgebreide uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Laatst online: 12:19
xileS schreef op maandag 3 juli 2023 @ 00:06:
[...]
het getik maakt het fietsen niet onveiliger op, maar alleen beetje irritanter denk ik.
Ga ik ook vanuit, maar je moet het wel oplossen want het is zonde als je lagers eraan gaan. Hoewel het lastig beoordelen is klonk het toch wel vrij duidelijk als metaal dat aanliep.

Overigens sluit ik de remschijf nog niet uit, ook al omdat het onder belasting gebeurd. Voorwiel goed vastzetten, rem piston losdraaien, rem ingeknepen houden(touwtje of iemand die even helpt), pistons weer vast draaien en dan rem loslaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Inmiddels is de VM webshop al 4 dagen offline zonder enige verdere toelichting. Erg apart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Kosten besparing. Ze maken paar k verlies per fiets las ik kortgeleden pas :').

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
Daniel schreef op maandag 3 juli 2023 @ 21:03:
Inmiddels is de VM webshop al 4 dagen offline zonder enige verdere toelichting. Erg apart.
Ja dit is echt geen onderhoud meer, hier is echt meer aan de hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:44
Bijzonder verhaal inderdaad, de 'storing' lijkt wereldwijd te zijn.

Lukt het cancellen van orders (en terugkrijgen van geld) nog wel?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Weet iemand toevallig met wat voor reparatietijd ik moet rekenen (in Amsterdam) voor het laten vervangen van een accu en/of smart cartridge voor een S3? Mag toch hopen dat dit binnen een aantal dagen gebeurd is?

[ Voor 3% gewijzigd door MaZo op 04-07-2023 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
MaZo schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 08:29:
Weet iemand toevallig met wat voor reparatietijd ik moet rekenen (in Amsterdam) voor het laten vervangen van een accu en/of smart cartridge voor een S3? Mag toch hopen dat dit binnen een aantal dagen gebeurd is?
Wishfull thinking vrees ik.
Maar je kan proberen bij Kwikfit nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Tommie12 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 08:31:
[...]

Wishfull thinking vrees ik.
Maar je kan proberen bij Kwikfit nu.
M'n afspraak staat al een tijd voor begin augustus en die laat ik staan, want voor die tijd is er geen beschikbaar slot te vinden. Ik woon in het buitenland en kom speciaal naar Nederland om die fiets bij ze te droppen, dus ik hoop dat ik hem binnen een week weer kan ophalen en mee kan nemen.

Heb al geprobeerd de cartridge er uit / in te doen, maar het probleem blijft bestaan (lampje van oplader is groen, maar fiets toont een knipperende doodskop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
MaZo schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 08:44:
[...]
M'n afspraak staat al een tijd voor begin augustus en die laat ik staan, want voor die tijd is er geen beschikbaar slot te vinden. Ik woon in het buitenland en kom speciaal naar Nederland om die fiets bij ze te droppen, dus ik hoop dat ik hem binnen een week weer kan ophalen en mee kan nemen.
VanMoof is toch echt een fiets voor grote metropolen. Amsterdam, Parijs, Berlijn, New York, ... Net omwille van deze reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Amos_x schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 08:59:
[...]

VanMoof is toch echt een fiets voor grote metropolen. Amsterdam, Parijs, Berlijn, New York, ... Net omwille van deze reden.
Ik zou zeggen, meer een fiets voor alleen de grote steden in Nederland. Meer kunnen ze duidelijk niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJens
hoevenpe schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 07:50:
Bijzonder verhaal inderdaad, de 'storing' lijkt wereldwijd te zijn.

Ik kreeg in de livechat te horen dat het financiële departement op vakantie was dus dat terugbetalingen volgende week pas weer plaatsvinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:44
ThaJens schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:06:
Ik kreeg in de livechat te horen dat het financiële departement op vakantie was dus dat terugbetalingen volgende week pas weer plaatsvinden..
Is dit een grap?

We hebben het niet over de kleine zelfstandige maar een wereldspeler, de hele financiële afdeling tegelijk 'op vakantie'...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tommie12
ThaJens schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:06:
[...]

Nog een alarmbel...

De echte reden zal wel de kwartaal of semesterafsluiting zijn. Zowat iedereen die in finance werkt weet dat die de eerste 2 weken na een kwartaaleinde veel werk heeft met de rapportering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Het niet kunnen plaatsen van orders voor een S5 lijkt me ergens logisch? Er is een leveringsachterstand van maanden op dit moment. Wie weet komen de containers met die fiets maar met mondjesmaat binnen, waarom zou je dit item zo ver overboeken dat je er negatief mee in de pers komt? Want dat gebeurt op dit moment massaal.

De klachten in de pers zijn tweeledig en gaan niet alleen over kwaliteit, garantie en reparatie, maar ook over het feit dat veel nieuwe aankopen niet geleverd worden.

Kopers teleurstellen, geld moeten terugboeken, ... dan kan je best even op de pauzeknop duwen zodat instroom en uitstroom terug in balans staan.

Maar dat hadden ze dan best even eerlijk moeten communiceren natuurlijk, ipv gewoon zonder meer de bestellingen uit te zetten. "omwille van de grote vraag kunnen op dit moment geen extra bestellingen geplaatst worden" .... Simpel, eerlijk, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Amos_x schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:14:
Het niet kunnen plaatsen van orders voor een S5 lijkt me ergens logisch? Er is een leveringsachterstand van maanden op dit moment. Wie weet komen de containers met die fiets maar met mondjesmaat binnen, waarom zou je dit item zo ver overboeken dat je er negatief mee in de pers komt? Want dat gebeurt op dit moment massaal. \D

De klachten in de pers zijn tweeledig en gaan niet alleen over kwaliteit, garantie en reparatie, maar ook over het feit dat veel nieuwe aankopen niet geleverd worden.

Kopers teleurstellen, geld moeten terugboeken, ... dan kan je best even op de pauzeknop duwen zodat instroom en uitstroom terug in balans staan.

Maar dat hadden ze dan best even eerlijk moeten communiceren natuurlijk, ipv gewoon zonder meer de bestellingen uit te zetten. "omwille van de grote vraag kunnen op dit moment geen extra bestellingen geplaatst worden" .... Simpel, eerlijk, ...
Dat willen de aandeelhouders niet zien.
Kan bijna niet anders dan dat ze terug op zoek moeten naar miljoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Tommie12 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:15:
[...]

Dat willen de aandeelhouders niet zien.
Kan bijna niet anders dan dat ze terug op zoek moeten naar miljoenen.
Als je nu op de site gaat, staat er een knop "breng me op de hoogte", waarbij je je op een wachtlijst kan plaatsen. Is op zichzelf iets wat een klant wel kan begrijpen. Wachtlijsten zijn een gekend begrip bij items die moeilijk leverbaar zijn.

Dit is naar vorm toch al beter dan een "kapotte" bestelknop die ik hier eerder zag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Dit
[Afbeelding][Afbeelding]

vergeleken met nu dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IoID7Gd5aPtkhwQA3-m2NRrJX_8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/blsSd5SIjWvMPsNAFcSAtnUK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Amos_x op 04-07-2023 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
hoevenpe schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 07:50:
Ik heb een week geleden nog geld teruggekregen van de V-reservering, maar dat was voor ze de boel platlegden.

Ik ga eens kijken of iemand via de chat wat wil zeggen.
Het scenario dat er geen nieuwe bestellingen kunnen plaatsvinden omdat men een achterstand wil wegwerken klinkt plausibel, maar waarom communiceer je dat dan niet? Het duurt nu eigenlijk te lang om van een IT-probleem te spreken, ik kan me eigenlijk geen storing voorstellen die 96+ uur kost om op te lossen.
Een ransomware-attack zou kunnen maar dat zou juist de persoonlijke omgeving platleggen omdat het criminelen te doen is om persoons- en betaalgegevens, en die doet het nog.

Blijft over de optie dat de paymentprovider er de stekker uit heeft getrokken zoals iemand hier suggereerde, of dat er daadwerkelijk geen zekerheid is dat bestellingen die nu gedaan worden ook uitgeleverd kunnen worden, en men geen grotere stapel schuldeisers wil - of een combinatie van die twee factoren. Dat is ook typisch iets dat je niet zou communiceren totdat je niet anders kan.

Volgens de chat:
Unfortunately we have no further information as to when the website will be active again, it could be at any time. The technical problem with the website has nothing to do with company problems, everything is fine :)
Erg apart. Ik heb nog nooit een storing gehad die 100 uur duurde voor het enige verkoopkanaal dat je bedrijf uberhaupt heeft. Is VM IT ook met vakantie?

[ Voor 14% gewijzigd door Daniel op 04-07-2023 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steenw
Daniel schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:37:
[...]

Ik heb een week geleden nog geld teruggekregen van de V-reservering, maar dat was voor ze de boel platlegden.

Ik ga eens kijken of iemand via de chat wat wil zeggen.
Het scenario dat er geen nieuwe bestellingen kunnen plaatsvinden omdat men een achterstand wil wegwerken klinkt plausibel, maar waarom communiceer je dat dan niet? Het duurt nu eigenlijk te lang om van een IT-probleem te spreken, ik kan me eigenlijk geen storing voorstellen die 96+ uur kost om op te lossen.
Een ransomware-attack zou kunnen maar dat zou juist de persoonlijke omgeving platleggen omdat het criminelen te doen is om persoons- en betaalgegevens, en die doet het nog.

Blijft over de optie dat de paymentprovider er de stekker uit heeft getrokken zoals iemand hier suggereerde, of dat er daadwerkelijk geen zekerheid is dat bestellingen die nu gedaan worden ook uitgeleverd kunnen worden, en men geen grotere stapel schuldeisers wil - of een combinatie van die twee factoren. Dat is ook typisch iets dat je niet zou communiceren totdat je niet anders kan.

Volgens de chat:

[...]

Erg apart. Ik heb nog nooit een storing gehad die 100 uur duurde voor het enige verkoopkanaal dat je bedrijf uberhaupt heeft. Is VM IT ook met vakantie?
toon volledige bericht
Ik denk dat je mzzl hebt met het terug krijgen van het geld, de stekker zal er nu wel heel snel uitgetrokken worden zodat Van Moof in zijn geheel op vakantie kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Steenw schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 12:05:
[...]

Ik denk dat je mzzl hebt met het terug krijgen van het geld, de stekker zal er nu wel heel snel uitgetrokken worden zodat Van Moof in zijn geheel op vakantie kan
Ik weet dat ik ook al heel erg mijn twijfels het uitgedrukt, maar je gaat hier net een stap te ver in stelligheid vrees ik.

De signalen zijn niet goed in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Er stond hier ergens een artikel gelinkt, maar kon het niet lezen wegens paywall. Was er niet nog een cash injectie geweest? De ballon is dus weer een beetje opgeblazen, dus zo snel zal het allemaal wel niet gaan. Dan kunnen ze eerst nog even die cash er doorheen jagen.

Dus idd, niet voor morgen. En ook het merk zal vast wel wat waarde hebben, dus in het ergste geval zie ik een doorstart nog wel gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Amos_x schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:19:
Er stond hier ergens een artikel gelinkt, maar kon het niet lezen wegens paywall. Was er niet nog een cash injectie geweest? De ballon is dus weer een beetje opgeblazen, dus zo snel zal het allemaal wel niet gaan. Dan kunnen ze eerst nog even die cash er doorheen jagen.

Dus idd, niet voor morgen. En ook het merk zal vast wel wat waarde hebben, dus in het ergste geval zie ik een doorstart nog wel gebeuren
Dit?
Begin dit jaar dus, een bedrag tussen de 10 en 40 mio.
Maar ze verkopen amper iets momenteel...

nieuws: VanMoof krijgt nieuwe investering na zorgen over voortbestaan van het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:04
Tommie12 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:22:
[...]

Wat is je bron van deze informatie?

[ Voor 46% gewijzigd door reAaa op 04-07-2023 13:37 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
reAaa schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:36:

Gezien het feit dat de winkel al 100 uur offline is, zal het nu niet erg hard gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
reAaa schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:36:
[...]

Shop dicht.
De 3 is einde van zijn carriëre en de 5 wordt niet uitgeleverd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Tommie12 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:22:
[...]

Dit?
Begin dit jaar dus, een bedrag tussen de 10 en 40 mio.

nieuws: VanMoof krijgt nieuwe investering na zorgen over voortbestaan van het...
Nee recenter. gepost hier Dit
https://fd.nl/bedrijfslev...linjectie-uit-gevarenzone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simple mind
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:45
Recenter?? Is toch ook van 22 januari 2023?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Simple mind schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 14:09:
[...]

Recenter?? Is toch ook van 22 januari 2023?
Ja sorry! Je hebt gelijk. Op de iPhone schoof de paywall banner voor het artikel en heb ik het niet opgemerkt. En omdat het hier recent gepost werd, dacht ik dat het ook een recent artikel was.

Recenter gepost door een medetweaker dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJens
hoevenpe schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:09:
[...]

Is dit een grap?

We hebben het niet over de kleine zelfstandige maar een wereldspeler, de hele financiële afdeling tegelijk 'op vakantie'...
Nee, dit werd er echt gezegd. Weet niet zeker of ze het hele departement bedoelde of alleen de persoon die hier verantwoordelijk is. Desalniettemin zorgelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Op andere pagina's, bijvoorbeeld de accessoires-shop, heeft nog dezelfde melding. Ook komt er op elke winkelpagina (ook voor de S4/S5) nog een pop-up op de plek van de live chat met de mededeling dat er 'ongepland onderhoud' is. Inderdaad, hoe langer het duurt hoe onheilspellender...

Donderdag staat een afspraak gepland om defecte kick-lock van m'n S3 na te kijken. Maak mij toch wel een beetje zorgen, 'wat als...'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

oscarwashere schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 16:09:
[...]

Op andere pagina's, bijvoorbeeld de accessoires-shop, heeft nog dezelfde melding. Ook komt er op elke winkelpagina (ook voor de S4/S5) nog een pop-up op de plek van de live chat met de mededeling dat er 'ongepland onderhoud' is. Inderdaad, hoe langer het duurt hoe onheilspellender...

Donderdag staat een afspraak gepland om defecte kick-lock van m'n S3 na te kijken. Maak mij toch wel een beetje zorgen, 'wat als...'
denk dat je misschien al beter even de curator kan bellen...als je het echt zeker wil weten :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gis.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:42
Ik ben misschien wel een van de allerlaatsten die een bestelling heeft geplaatst (zondagavond 25juni). Ik was een dag later nog even bij de winkel langs gegaan om het model in het echt te zien, en begreep toen ook al dat de website er uit lag. Ze gaven aan dat het systeem niet goed stond ingesteld, waardoor de aangekondigde prijsverhoging van de S4 per dinsdag 27 juni een dag te vroeg was doorgevoerd. Om dit te fixen was de webshop even offline.

Het lijkt me sterk dat dit de echte reden is. Een week geen omzet draaien wil je niet, laat staan wat de aandeelhouders en andere stakeholders daar van vinden. Als er een manier is om geruchten over faillissement de wereld in te helpen, is dit het. En juist die geruchten zorgen dan voor de self-fulfilling prophecy dat straks niemand meer gaat bestellen en daarmee het echte faillissement. Het enige tegenargument is dat ze vorige week een hele boel S4/X4 verkocht hebben, dus eerst even de nieuwe orders tegen houden om te lange levertijden te voorkomen.

Stél dat ze inderdaad failliet gaan, is het dan inderdaad zo dat ik gewoon m’n geld terugkrijg dankzij het betalen met een creditcard? Obv wat ik in de voorwaarden lees krijg ik geld terug als ik kan aantonen dat ze niet kunnen leveren. Ik ben alleen bang voor addertjes onder het gras, dus twijfel of ik misschien toch snel de bestelling moet annuleren.

[ Voor 0% gewijzigd door gis. op 04-07-2023 19:43 . Reden: Typefout ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommie12
gis. schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 19:42:
Ik ben misschien wel een van de allerlaatsten die een bestelling heeft geplaatst (zondagavond 25juni). Ik was een dag later nog even bij de winkel langs gegaan om het model in het echt te zien, en begreep toen ook al dat de website er uit lag. Ze gaven aan dat het systeem niet goed stond ingesteld, waardoor de aangekondigde prijsverhoging van de S4 per dinsdag 27 juni een dag te vroeg was doorgevoerd. Om dit te fixen was de webshop even offline.

Het lijkt me sterk dat dit de echte reden is. Een week geen omzet draaien wil je niet, laat staan wat de aandeelhouders en andere stakeholders daar van vinden. Als er een manier is om geruchten over faillissement de wereld in te helpen, is dit het. En juist die geruchten zorgen dan voor de self-fulfilling prophecy dat straks niemand meer gaat bestellen en daarmee het echte faillissement. Het enige tegenargument is dat ze vorige week een hele boel S4/X4 verkocht hebben, dus eerst even de nieuwe orders tegen houden om te lange levertijden te voorkomen.

Stél dat ze inderdaad failliet gaan, is het dan inderdaad zo dat ik gewoon m’n geld terugkrijg dankzij het betalen met een creditcard? Obv wat ik in de voorwaarden lees krijg ik geld terug als ik kan aantonen dat ze niet kunnen leveren. Ik ben alleen bang voor addertjes onder het gras, dus twijfel of ik misschien toch snel de bestelling moet annuleren.
Zeker annuleren.
Als je die fiets geleverd krijgt, en VM valt om, dan valt de server mee om, en heb je dikke kans dat je fiets onbruikbaar wordt, en dan doet je creditcard niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
litebyte schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 19:18:
[...]

denk dat je misschien al beter even de curator kan bellen...als je het echt zeker wil weten :|
:D Dat is misschien weer iets te veel doorgeschoten in de dramatische richting. We weten het gewoon niet, en je kan er van alles in lezen, afhankelijk van wat je er 'wil' in lezen.
Tommie12 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 21:50:
[...]

Zeker annuleren.
Als je die fiets geleverd krijgt, en VM valt om, dan valt de server mee om, en heb je dikke kans dat je fiets onbruikbaar wordt, en dan doet je creditcard niks.
Zelfs al blijft de server staan (*), dan nog heb je veel kans dat je fiets onbruikbaar wordt als alle hardware enkel van VanMoof afkomt en zij geen spares hebben, of niet langer bestaan. Wergwerpfietsen dus, als ooit het bedrijf zou omvallen. Erg jammer, want een fiets hoort robuust te zijn en een lang leven te hebben. Ook elektrisch moet dat mogelijk zijn!

(*) Dit heb ik ook nooit echt begrepen. Als een product op dag x gewoon werkt, met de software zoals het erop staat, waarom zou het dan niet, onveranderd in software en hardware, op dag x+1500 ook niet gewoon op exact dezelfde manier werken? Los van hardware failure? Sensoren, de printplaat en chipjes zal op net dezelfde manier alles uitlezen en aansturen met de software zoals het altijd heeft gedaan. Werkend

Dat bepaalde online cloud componenten er uit gaan, dat kan je verwachten. Maar wie wil er nu cloud stuff op de fiets... :P

[ Voor 6% gewijzigd door Amos_x op 04-07-2023 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
As far as I know is er een verbinding naar de VM-backend noodzakelijk om te fiets met de app van slot te halen; de app haalt daar op welke fietsen je met jouw account mag beheren. Daarna kan alles wel via een lokale BT-verbinding.
De code-unlock werkt volgens mij wel lokaal omdat je die eenmalig in de fiets programmeert en je die vervolgens zonder app kunt invoeren.

Dus als VM de stekker eruit trekt zou er een manier moeten zijn om te kunnen blijven rijden. Los van dat er ook wel een manier moet zijn om alle fietsen los te koppelen van de VM-backend en lokaal te laten beheren.

[ Voor 4% gewijzigd door Daniel op 05-07-2023 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Amos_x schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 22:14:
[...]

:D Dat is misschien weer iets te veel doorgeschoten in de dramatische richting. We weten het gewoon niet, en je kan er van alles in lezen, afhankelijk van wat je er 'wil' in lezen.

[...]
Het lijkt veel op een recent faillsement van een bekende winkelketen/kledingmerk (ik ga geen naam noemen omdat ik er ook nog geld van krijg als leverancier van bep. diensten)
Als er werkelijk ict problemen zijn, dan zou er allang een uitgebreider bericht/excuus staan op de site van VM. Betalingsproblemen of er wordt gewerkt aan iets anders op de achtergrond dat met (veranderende) bedrijfsvoering te maken heeft.

Wat in de knoop zit zijn de leugens (lees marketing) van Van Moof en niet hun kabels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Daniel schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 22:33:
As far as I know is er een verbinding naar de VM-backend noodzakelijk om te fiets met de app van slot te halen; de app haalt daar op welke fietsen je met jouw account mag beheren. Daarna kan alles wel via een lokale BT-verbinding.
De code-unlock werkt volgens mij wel lokaal omdat je die eenmalig in de fiets programmeert.

Dus als VM de stekker eruit trekt zou er een manier moeten zijn om te kunnen blijven rijden. Los van dat er ook wel een manier moet zijn om alle fietsen los te koppelen van de VM-backend en lokaal te laten beheren.
Kan dat ook niet als verplichting worden geeist door eigenaren? Stel dat VM zover is dat er niemand meer in/uit gebouw mag, en alle bezittingen (dus ook de servers) niet meer mogen worden beheerd/in werking zijn vanuit de curator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
litebyte schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 00:00:
[...]
Kan dat ook niet als verplichting worden geeist door eigenaren? Stel dat VM zover is dat er niemand meer in/uit gebouw mag, en alle bezittingen (dus ook de servers) niet meer mogen worden beheerd/in werking zijn vanuit de curator.
Als VM daadwerkelijk failliet gaat heb je als eigenaar niets te eisen. De curator gaat vooral kijken wat het meeste oplevert voor de schuldeisers. Als dat het rijdend houden van de bestaande vloot is zal daar wel geprobeerd worden iets op te lossen, bijvoorbeeld door een deel van de activiteiten door te verkopen aan een ander.

Maar er is zeker een scenario denkbaar waarin het gebruik van je fiets ernstig gehinderd wordt omdat de VM api uit de lucht gaat zonder dat er aanpassingen zijn gedaan aan hoe de app werkt.

Maar goed, laten we eerst maar eens afwachten wat er aan de hand is bij de “IT-afdeling”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Amos_x schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 22:14:
[...]

[...]

Zelfs al blijft de server staan (*), dan nog heb je veel kans dat je fiets onbruikbaar wordt als alle hardware enkel van VanMoof afkomt en zij geen spares hebben, of niet langer bestaan. Wergwerpfietsen dus, als ooit het bedrijf zou omvallen. Erg jammer, want een fiets hoort robuust te zijn en een lang leven te hebben. Ook elektrisch moet dat mogelijk zijn!

(*) Dit heb ik ook nooit echt begrepen. Als een product op dag x gewoon werkt, met de software zoals het erop staat, waarom zou het dan niet, onveranderd in software en hardware, op dag x+1500 ook niet gewoon op exact dezelfde manier werken? Los van hardware failure? Sensoren, de printplaat en chipjes zal op net dezelfde manier alles uitlezen en aansturen met de software zoals het altijd heeft gedaan. Werkend

Dat bepaalde online cloud componenten er uit gaan, dat kan je verwachten. Maar wie wil er nu cloud stuff op de fiets... :P
toon volledige bericht
Bij een telefoon, een computer en bv de navigatie van een auto ben ik overtuigd dat regelmatige updates essentieel zijn.
Maar een fiets...
Mijn Bosch middenmotor deed het goed toen ik die kocht, en ik hoef daar helemaal niks anders mee.
Ik heb de fiets met opzet simpel gehouden (Intuvia), en navigeren doe ik met een Garmin. Als die het opgeeft haal ik een andere. Integratie van navi op de fiets vind ik overkill, en risico's voor de toekomst.
Kijk naar een auto van 10 jaar oud, en of je die navi nog gebruikt. Meestal niet, want die dingen zijn hopeloos achter en heel moeilijk te updated.
Daarom, een fiets met een internetconnectie is niet voor mij. Keep it simple.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Justin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-05 20:01
Er wordt gedaan alsof het een 'storing' is, maar bijzonder genoeg staat er disabled in de url waar je naar geredirect wordt wanneer je op koop klikt bij bijvoorbeeld de s5.

https://www.vanmoof.com/nl-NL/configure/s5-a5/disabled

Je zou verwachten als het echt een storing zou zijn dat de url wat anders zou aangeven. Maar het blijft lekker speculeren gezien VM net zo transparant is als een blok staal.

[ Voor 4% gewijzigd door Justin op 05-07-2023 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Justin schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 08:45:
Er wordt gedaan alsof het een 'storing' is, maar bijzonder genoeg staat er disabled in de url waar je naar geredirect wordt wanneer je op koop klikt bij bijvoorbeeld de s5.

https://www.vanmoof.com/nl-NL/configure/s5-a5/disabled

Je zou verwachten als het echt een storing zou zijn dat de url wat anders zou aangeven. Maar het blijft lekker speculeren gezien VM net zo transparant is als een blok staal.
tja, kan zijn dat de pagina waar je naar toe zou gaan echt "broken" is. Dan is het als websitebeheerder simpel om die knop the disabelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Daniel schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 07:21:
[...]

Als VM daadwerkelijk failliet gaat heb je als eigenaar niets te eisen. De curator gaat vooral kijken wat het meeste oplevert voor de schuldeisers.

Maar er is zeker een scenario denkbaar waarin het gebruik van je fiets ernstig gehinderd wordt omdat de VM api uit de lucht gaat zonder dat er aanpassingen zijn gedaan aan hoe de app werkt.
Als private personen/schuldeisers sta je (in Nederland) helemaal achteraan, bekend feit. Maar dit belemmert de werking van- en mogelijk ook de veiligheid van het product - dat wwereldwijd geleverd is.
Wil niet zeggen dat VM de blijvende werking ervan op zich blijft nemen, maar mogelijk wel dat ze dit (moeten) vrijgeven of de software zo (laten) aanpassen dat de fiets blijft werken

Ik zie (en hoop) dat VM eerder wordt overgenomen. VM is nog steeds een 'sterk merk'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Tommie12 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:54:
[...]

tja, kan zijn dat de pagina waar je naar toe zou gaan echt "broken" is. Dan is het als websitebeheerder simpel om die knop the disabelen.
Een bedrijf dat het nu niet echt goed doet meer dan een week geen product meer kan verkopen...je kan je valse marketing (liegen) nog zo lang volhouden, maar op een gegeven moment gaat het tegen je werken. Dat punt zijn ze allang gepasseerd.

Je moet wel heel naief zijn om werkelijk te geloven dat het een ICT probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

[ Voor 66% gewijzigd door litebyte op 05-07-2023 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
litebyte schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:32:
[...]

Als private personen/schuldeisers sta je (in Nederland) helemaal achteraan, bekend feit. Maar dit belemmert de werking van- en mogelijk ook de veiligheid van het product - dat wwereldwijd geleverd is.
Wil niet zeggen dat VM de blijvende werking ervan op zich blijft nemen, maar mogelijk wel dat ze dit (moeten) vrijgeven of de software zo (laten) aanpassen dat de fiets blijft werken

Ik zie (en hoop) dat VM eerder wordt overgenomen. VM is nog steeds een 'sterk merk'
Ik denk niet dat VM wordt overgenomen het bedrijf is doodziek waar zou je als nieuwe eigenaar moeten beginnen met rommelruimen
VM zal gewoon op de fles gaan en dan zal er een bedrijf komen die graag het design van de fiets wil hebben en geen baat heeft bij alle garantie problemen

Design van de fietsen hergebruiken nieuw merk er op en klaar

en zo sterk is het merk van MF niet meer het staat momenteel bekend als een product met veel problemen en slechte service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
litebyte schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:32:
[...]

Wat hebben ze als "merk".

- reputatie: om zeep
- fietsen zien er goed uit, maar je krijgt ze niet verkocht met een winstmarge
- verkoopsmodel met uitschakeling van de detailhandel werkt niet
- hoge servicekosten

Dus waarom zou je dat overnemen? Wat ga je als overnemer veranderen om snel uit de rode cijfers te geraken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Steenw schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:14:
[...]

Ik denk niet dat VM wordt overgenomen het bedrijf is doodziek waar zou je als nieuwe eigenaar moeten beginnen met rommelruimen
VM zal gewoon op de fles gaan en dan zal er een bedrijf komen die graag het design van de fiets wil hebben en geen baat heeft bij alle garantie problemen

Design van de fietsen hergebruiken nieuw merk er op en klaar

en zo sterk is het merk van MF niet meer het staat momenteel bekend als een product met veel problemen en slechte service
Ik denk (zeker als het wordt overgenomen) het merk - VanMoof- nog het sterkst is...zeker als goed duidelijk kan worden gemaakt door nieuwe eigenaren/nieuw management dat ze een andere weg in gaan slaan, zowel qua service (al dan niet via KwikFit) als ook het gebruik van onderdelen/universele repareerbaarheid.

Het fietsontwerp wordt nu al nagemaakt kijk maar naar Bird, dus daar hoef je het niet voor over te nemen. Maar de naam en ook het concept dat is (daarom stond het ook tussen '....' nog relatief sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Tommie12 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:30:
[...]

Wat hebben ze als "merk".

- reputatie: om zeep
- fietsen zien er goed uit, maar je krijgt ze niet verkocht met een winstmarge
- verkoopsmodel met uitschakeling van de detailhandel werkt niet
- hoge servicekosten

Dus waarom zou je dat overnemen? Wat ga je als overnemer veranderen om snel uit de rode cijfers te geraken?
Snel zal niet gaan lukken.
Ander management (onder druk van de investeerders) is natuurlijk ook mogelijk, en dan moeten ze idd een helehoop repareren - qua imago, qua service, maar vooral ook toekomstige fietsen. Weer een helehoop pluggers zoals Bright inschakelen om het merk op te vijzelen.
Als ze de 'error free' S4 werkelijk kunnen leveren en toekomstige modellen focussen op gebruik van universele merk onderdelen dan zie ik best nog wel een toekomst voor VM,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steenw
litebyte schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:32:
[...]

Ik denk (zeker als het wordt overgenomen) het merk - VanMoof- nog het sterkst is...zeker als goed duidelijk kan worden gemaakt door nieuwe eigenaren/nieuw management dat ze een andere weg in gaan slaan, zowel qua service (al dan niet via KwikFit) als ook het gebruik van onderdelen/universele repareerbaarheid.

Het fietsontwerp wordt nu al nagemaakt kijk maar naar Bird, dus daar hoef je het niet voor over te nemen. Maar de naam en ook het concept dat is (daarom stond het ook tussen '....' nog relatief sterk.
Dus als investeerder de boel overnemen dus ook verder gaan op de zelfde voet gewoon een slecht product met onderdelen die telkens kapot gaan en maar garanties moeten afwikkelen ,ja dan blijf je het druk houden op de verkeerde manier
en waarschijnlijk zijn er contracten met leveranciers die de onderdelen maken met een bepaalde kwaliteit deze neem je waarschijnlijk dan ook over ,plus dan nog eens de voorraad van slechte onderdelen

Ik denk dat een investeerder dan liever een gat in de tuin graaft en daar zijn geld in gooit om te kijken of er een geldboompje gaat groeien dan gaat hij waarschijnlijk eerder geld mee verdienen dan VM overnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
litebyte schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:39:
[...]

Snel zal niet gaan lukken.
Ander management (onder druk van de investeerders) is natuurlijk ook mogelijk, en dan moeten ze idd een helehoop repareren - qua imago, qua service, maar vooral ook toekomstige fietsen. Weer een helehoop pluggers zoals Bright inschakelen om het merk op te vijzelen.
Als ze de 'error free' S4 werkelijk kunnen leveren en toekomstige modellen focussen op gebruik van universele merk onderdelen dan zie ik best nog wel een toekomst voor VM,
en hoeveel geld zal een investeerder er in moeten pompen om alle garanties af te handelen van de slechte onderdelen

een geldboompje planten brengt waarschijnlijk niks op maar het kost een stuk minder dan VM op de rails te krijgen
Pagina: 1 ... 130 ... 143 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.