cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2
Mijn S3 werkt gelukkig prima (op het bekende piepende remmen ding na, maar dat beinvloed het fietsen verder niet echt), maar ik heb er Peace of Mind bij afgesloten met het idee dat er in Eindhoven een VanMoof winkel zit en dat ik met deze fiets niet naar een normale fietsenwinkel kan/wil. Het is nu tijd voor een reguliere checkup.
Om redenen die niemand weet (geldgebrek?) sluiten ze eerst de winkel in Eindhoven, om vervolgens niet zelf te communiceren dat ze met Kwitfit in zee gaan (dat moet ik hier lezen en in de media), maar een afspraak maken kan nog niet. Als ik Eindhoven selecteer bij het maken van een afspraak is de dichtbijzijnste locatie Utrecht voor ergens in september...
Dus ik heb betaald voor regulier onderhoud, maar kan dat niet laten uitvoeren. Ondertussen stuurt VanMoof wel geautomatiseerde reminders over dit onderhoud
https://www.rtlnieuws.nl/...4-cowboy-veloretti-ampler
Je linkt een artikel van februariDacuuu schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 14:09:
Gelukkig vind reclame platform Bright de vanmoof nog steeds de allerbeste fiets.![]()
https://www.rtlnieuws.nl/...4-cowboy-veloretti-ampler
Nieuwe orders pauzeren om lopende zaken af te handelen lijkt mij opzich geen gek idee. Maar zeg dat dan op de website. Een 'blijf op de hoogte wanneer het weer kan'-knop is dan prima en begrijpelijk misschien, maar 'ongepland onderhoud' voor 6 dagen niet.
Vooropgesteld dat dit verhaal waar is natuurlijk, nieuwe bestellingen komen achteraan in de rij en je gaat huidige bestellingen niet sneller uitleveren als je nu orders krijgt die toch pas in november de deur uit gaan. Dus wat helpt het om de winkel te sluiten (accessoires die direct geleverd worden ligt anders maar lijkt me een separaat proces). En dit kun je ook oplossen door simpelweg een limiet op het aantal te kopen fietsen te knallen. Dat deden ze met de eerste generaties ook, daar waren er dan 200 van, op is op.
Voor zover de maatregel al zin heeft, is het niet communiceren ervan al helemaal onbegrijpelijk.
Dan was die Kwitfit boodschap nog zo gek nog niet (los van uitvoering) en is dat PR-brein waarschijnlijk al met noorderzon vertrokken waardoor nu een iets minder helder brein tot dit idee is gekomen.Daniel schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:32:
Vraag me inderdaad af welke PR-galaxybrain heeft bedacht dat het beter is je een week lang te verschuilen achter een 'onverwacht onderhoud'-melding ipv gewoon transparant te zijn dat bestellingen tijdelijk niet mogelijk zijn om te voorkomen dat de levertijden nog verder oplopen.
.......
Voor zover de maatregel al zin heeft, is het niet communiceren ervan al helemaal onbegrijpelijk.
Begrijp bedrijven niet zo goed: denken ze nou echt dat consumenten zo dom zijn? Aan de andere kant: ik ben ook met ze in zee gegaan, wetende dat het geen perfect, fout- en onderhoudsvrij product was

:strip_exif()/f/image/4oslvkpzesEGz4OxEm5PVOom.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.bright.nl/nie...etti-cowboy-mokumono.html
Denk dat ook Bright nog wat geld van ze krijgt
Wel…. De geloofwaardigheid van VM en Bright zijn zonet gedaald.DCNY schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 19:33:
[Afbeelding]
https://www.bright.nl/nie...etti-cowboy-mokumono.html
Denk dat ook Bright nog wat geld van ze krijgt
Ik lach me krom, en dan vooral met Bright. Die Amsterdammer die zich gedraagt alsof hij een fiets kent…. Ik denk eerder dat hij het voorwiel amper van een zadel kan onderscheide.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Dit soort 'plugger media' moet je niet serieus nemen en de entertainment waarde is "0"Tommie12 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 20:04:
[...]
Wel…. De geloofwaardigheid van VM en Bright zijn zonet gedaald.
Ik lach me krom, en dan vooral met Bright. Die Amsterdammer die zich gedraagt alsof hij een fiets kent…. Ik denk eerder dat hij het voorwiel amper van een zadel kan onderscheide.
Bright is niet helder, en vooral niet eerlijk, het is niets meer dan een verkoop kanaal...van het niveau "de beste ebikes voor u getest" (dit herhalen we dan elke week/maand, met elke keer andere merken die betalen)
Dat het dan ook nog door een soort van oudere jongere wordt gepresenteerd die mogelijk de puberteit niet goed heeft doorlopen en de "reviews" daardoor nogal hilarisch overkomen maakt het een beetje zielig.
Het beste is om Bright te cancelen
cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2
Als je me een beetje kent, dan weet je dat ik het daar helemaal mee eens ben.litebyte schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 21:04:
[...]
Dit soort 'plugger media' moet je niet serieus nemen en de entertainment waarde is "0"
Bright is niet helder, en vooral niet eerlijk, het is niets meer dan een verkoop kanaal...van het niveau "de beste ebikes voor u getest" (dit herhalen we dan elke week/maand, met elke keer andere merken die betalen)
Dat het dan ook nog door een soort van oudere jongere wordt gepresenteerd die mogelijk de puberteit niet goed heeft doorlopen en de "reviews" daardoor nogal hilarisch overkomen maakt het een beetje zielig.
Het beste is om Bright te cancelen
De enige filmpjes die ik wel bekijk zijn die over de Apple producten. Ze geven wat info, en dan zal ik zelf wel bepalen wat ik nodig hebt, en vooral wat niet.
Van Apple weet ik dat ze dergelijke kerels niet sponsoren.
"There are too many bikes on the road for VanMoof to be bankrupt.", maar het zijn er wel teveel om fatsoenlijk onderhoud aan te bieden.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Het toont ook wel aan hoe belachelijk slecht VanMoof is in zaken als ze denken dat producten verkocht iets te maken heeft met levensvatbaarheid van je bedrijf. Als je heel veel producten op de weg hebt, maar allemaal met een negatieve marge, dan gaat het toch niet goed komen.Maarten_E schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 22:41:
Ook wel typisch in die reactie.
"There are too many bikes on the road for VanMoof to be bankrupt.", maar het zijn er wel teveel om fatsoenlijk onderhoud aan te bieden.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Ik blijf het bijzonder vinden dat mensen een product kopen waar je van tevoren weet dat het product veel klachten heeftgis. schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 19:42:
Ik ben misschien wel een van de allerlaatsten die een bestelling heeft geplaatst (zondagavond 25juni). Ik was een dag later nog even bij de winkel langs gegaan om het model in het echt te zien, en begreep toen ook al dat de website er uit lag. Ze gaven aan dat het systeem niet goed stond ingesteld, waardoor de aangekondigde prijsverhoging van de S4 per dinsdag 27 juni een dag te vroeg was doorgevoerd. Om dit te fixen was de webshop even offline.
Het lijkt me sterk dat dit de echte reden is. Een week geen omzet draaien wil je niet, laat staan wat de aandeelhouders en andere stakeholders daar van vinden. Als er een manier is om geruchten over faillissement de wereld in te helpen, is dit het. En juist die geruchten zorgen dan voor de self-fulfilling prophecy dat straks niemand meer gaat bestellen en daarmee het echte faillissement. Het enige tegenargument is dat ze vorige week een hele boel S4/X4 verkocht hebben, dus eerst even de nieuwe orders tegen houden om te lange levertijden te voorkomen.
Stél dat ze inderdaad failliet gaan, is het dan inderdaad zo dat ik gewoon m’n geld terugkrijg dankzij het betalen met een creditcard? Obv wat ik in de voorwaarden lees krijg ik geld terug als ik kan aantonen dat ze niet kunnen leveren. Ik ben alleen bang voor addertjes onder het gras, dus twijfel of ik misschien toch snel de bestelling moet annuleren.
is de koffie zo goed bij VM dat je er maandelijks naar toe wil? of heb je voor het eerst kennis gemaakt met het internet dat je niet op de hoogte bent van de klachten?
Nou das toevallig, ze lezen mee hier!oscarwashere schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:09:
Tja, als je er zelf vaag over blijft gaat men des te harder speculeren. Dan zijn dit soort berichten van anonieme bron toch wat vreemd, lastig te vertrouwen. VM zou toch zelf ook wel meelezen op internet wat de speculaties zijn, welke zeer schadelijk zijn voor de reputatie.
Nieuwe orders pauzeren om lopende zaken af te handelen lijkt mij opzich geen gek idee. Maar zeg dat dan op de website. Een 'blijf op de hoogte wanneer het weer kan'-knop is dan prima en begrijpelijk misschien, maar 'ongepland onderhoud' voor 6 dagen niet.
:strip_exif()/f/image/3Q0BY8JTLIBzreFhfo7TAMch.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus er is te weinig mankracht op de financiële afdeling om het geld terug te storten maar ze hebben op die dezelfde afdeling wel genoeg mensen om de status te checkenoscarwashere schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 22:48:
Door iemand gepost op Facebook. Tja wat moet ik er verder nog over zeggen...
[Afbeelding]
wat klopt hier niet en is het niet zo dat de klant zelf ook wel kan checken wat de status is het staat wel of niet op je bankrekening
Je kunt je dus nu inschrijven om een bericht te krijgen wanneer ze weer bereikbaar zijn en verder kunnen gaan met limpdicking en frustreren van een fatsoenlijke customer- en aftersalesexperience??
Is dát nu ook al een zoethoudertje geworden?? WTF!! How low (en cheapass) can you go!
Sturen ze nog wel steeds gratis (en écht lekkere!) chocolade op? (Ik vraag dit voor een vriend..)
[ Voor 14% gewijzigd door Eddy 6 pack op 05-07-2023 23:18 ]
Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio
Toevallig had ik het gepost haha, blij dat het verspreidoscarwashere schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 22:48:
[Afbeelding]
Je moet er vooral niet in geloven, en als het dan toch waar blijkt te zijn is het (relatief) mooi meegenomen. eigenaren die inmiddles al 4 maanden wachten omdat hun fiets nog steeds in reparatie is, met iedere keer een andere smoes, dan zijn het de onderdelen, dan is het de drukte...oscarwashere schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 22:48:
[Afbeelding]
Mogelijk dezelfde afdeling die ook de ICT doet...Steenw schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 22:58:
[...]
Dus er is te weinig mankracht op de financiële afdeling om het geld terug te storten maar ze hebben op die dezelfde afdeling wel genoeg mensen om de status te checken
wat klopt hier niet en is het niet zo dat de klant zelf ook wel kan checken wat de status is het staat wel of niet op je bankrekening
Helemaal met je eens, dus ik heb heel heel lang getwijfeld. Ik wil niet meer fietsen met zware tassen op mijn rug. Helaas is vanmoof de enige fiets met een voordrager die aan het frame wordt bevestigd. Ik vind dat het fietsen met een tas op een gewone voordrager zorgt voor waardeloos stuurgedrag, als je de tas er überhaupt al makkelijk en stevig op kan plaatsen. Ik zie bijv. nooit iemand met een swapfiets met tas op de voordrager.Steenw schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 22:45:
[...]
Ik blijf het bijzonder vinden dat mensen een product kopen waar je van tevoren weet dat het product veel klachten heeft
is de koffie zo goed bij VM dat je er maandelijks naar toe wil? of heb je voor het eerst kennis gemaakt met het internet dat je niet op de hoogte bent van de klachten?
Daarnaast krijg ik de indruk dat ze bij de S4 duidelijk veel probleemonderdelen van de S3 hebben verbeterd of weggelaten. Kicklock van de s5, geen display, versnellingsnaaf lijkend op de betrouwbare s2 naaf, verbeterde knoppen die ze nu onder garantie zelfs bij s3 monteren. Of de S4 daarmee echt een robuuste fiets wordt, zal nog moeten blijken.
Verder is de S4 een mooie fiets maar inferieure fiets zonder torque sensor. Ik heb ze het voordeel van de twijfel gegeven, en dankzij de lange levertijden en prijsverhogingen zijn ze tweedehands meestal tegen aanschafprijs te verkopen.
Ik durfde het aan, mijn risico is beperkt door aankoop met een creditcard, en voor eventueel onderhoud woon ik op loopafstand van een vanmoof winkel. Wel fijn als ze niet failliet gaan
Ze kunnen beter zorgen dat de service op orde komt. Weken of zelfs maanden wachten voor alleen al een afspraak is natuurlijk van de zotte, om in veel gevallen daarna ook nog eens weken te wachten tot je je fiets weer hebt.
Vind je dat echt?
Een externe server die meer dan een week plat ligt waardoor je geen betalingen kunt ontvangen en heel je bestelproces op zijn gat ligt? het lijkt me niet dat je daar als VanMoof geen backup plan voor hebt. Daarnaast vraag ik me af welke andere bedrijven dan van hetzelfde server "abonnement" gebruik maken. Ik heb in ieder geval niks gehoord over een of andere grote storing bij een MSP die al een week aan de gang is
No animals were harmed in the making of this comment.
Dat kan toch geen week duren...Comgenie schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 09:32:
Het klinkt dan eerder logisch dat ze eruit zijn gegooit bij hun betalingsverwerker en/of bank. Mogelijk zijn ze deze week alles aan het verhuizen naar een nieuwe partij. Dat zou het verhaal met het uitstellen van terugbetalingen ook verklaren.
Als je hele cashflow daar van af hangt, dan los je dat toch op in 48h ten allerhoogste.
Ik zou in elk geval geen fiets bestellen waarvan je niet met zekerheid weet dat die op voorraad staat.
Sowieso slaat het nergens op een product helemaal te betalen als de leveringstermijn maanden is.
Bij Tesla betaal je een klein voorschot, en het saldo pas als de auto leverklaar is.
Nooit koffie gehad!Steenw schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 22:45:
[...]
is de koffie zo goed bij VM dat je er maandelijks naar toe wil?
Sturen ze gratis chocolade?!Eddy 6 pack schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 23:15:
Sturen ze nog wel steeds gratis (en écht lekkere!) chocolade op? (Ik vraag dit voor een vriend..)
Gisteren heb ik nog contact gehad via de chat rond 17:00 uur. Ik vond al bijzonder dat chat nog open bleef, want herinner mij dat ze altijd om 5 uur gingen sluiten. Als goed is krijg ik vandaag per e-mail een bericht of er nog versnelde mogelijkheden zijn voor een reparatie aan mijn voorwiel. Ze moest het aan de managers vragen ofzo. Ik heb maar gelijk gevraagd of het nu wel mogelijk is om tijdens de reparatie te wachten tot die klaar is (eventueel bij KwikFit), zodat ik niet weer heen en weer moet voor een volgens mij redelijk kleine reparatie. Ik ben benieuwd.
Volgens mij kun je voor een vaste voordrager aan het frame ook terecht bij Lekker, Veloretti en Cortina....losstaande of dit in de buurt komt wat je zoekt qua fiets.gis. schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 23:52:
[...]
Helemaal met je eens, dus ik heb heel heel lang getwijfeld. Ik wil niet meer fietsen met zware tassen op mijn rug. Helaas is vanmoof de enige fiets met een voordrager die aan het frame wordt bevestigd. Ik vind dat het fietsen met een tas op een gewone voordrager zorgt voor waardeloos stuurgedrag, als je de tas er überhaupt al makkelijk en stevig op kan plaatsen. Ik zie bijv. nooit iemand met een swapfiets met tas op de voordrager.
Daarnaast krijg ik de indruk dat ze bij de S4 duidelijk veel probleemonderdelen van de S3 hebben verbeterd of weggelaten. Kicklock van de s5, geen display, versnellingsnaaf lijkend op de betrouwbare s2 naaf, verbeterde knoppen die ze nu onder garantie zelfs bij s3 monteren. Of de S4 daarmee echt een robuuste fiets wordt, zal nog moeten blijken.
De S4 moet de fail safe versie worden, maar deze wordt toch nog helemaal niet geleverd?
Ik zie de S4 al opvallend veel rond rijden in Amsterdam.litebyte schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:47:
[...]
De S4 moet de fail safe versie worden, maar deze wordt toch nog helemaal niet geleverd?
Kijk aan! Dat is dan ook de eerste fiets die echt op tijd op grote schaal wordt uitgeleverd.Mandarijntje schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 12:13:
[...]
Ik zie de S4 al opvallend veel rond rijden in Amsterdam.
Wat heeft dat van doen met de prijs van thee in China?Clock schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:00:
There are simply too many bikes on the road for Van Moof to be bankrupt.
Ze hebben nu echt een communicatie probleem van heb ik jou daaroscarwashere schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 22:48:

Een S3 met wat onderdelenswaps lijkt me inderdaad makkelijker uit de fabriek te krijgen. Bestaande lijnen lopen door, gewoon iets anders op monterenlitebyte schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 12:18:
[...]
Kijk aan! Dat is dan ook de eerste fiets die echt op tijd op grote schaal wordt uitgeleverd.
Heb dat al eerder geopperd, de hele S3 farce (de onze rijdt overigens nog prima...even afkloppen) zou mogelijk zelfs voordeliger op te lossen zijn door bestaande S3 rijders (of waarvan de fiets al maanden in reparatie is) een heel goed aanbod (An offer you can't refuse...) te doen om een 4 te nemen. Dan heb je mogelijk ook een stukje vertrouwen herwonnen...en blijft er mogelijk nog iets over van je 'trouwe' klanten.Amos_x schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:05:
[...]
Een S3 met wat onderdelenswaps lijkt me inderdaad makkelijker uit de fabriek te krijgen. Bestaande lijnen lopen door, gewoon iets anders op monteren
Ik wist niet dat veloretti dit had, heb je een linkje?litebyte schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:47:
[...]
Volgens mij kun je voor een vaste voordrager aan het frame ook terecht bij Lekker, Veloretti en Cortina....losstaande of dit in de buurt komt wat je zoekt qua fiets.
Ik zie alleen een voordrager die steunt op, en meedraait met, het voorwiel.
De koffie is daar best wel goed. Ze hebben een Jura machine met Badeta bonen. Badeta is een koffietent in Amsterdam en ze hebben een eigen branderij. Wel dure bonen overigens.Steenw schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 22:45:
[...]
is de koffie zo goed bij VM dat je er maandelijks naar toe wil?
Niet dat je inhoudelijk op dit antwoord zat te wachten... maar toch ;-)
die zit toch ook bevestigd aan het frame, ipv het stuur, of bedoelde je dat niet?gis. schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:18:
[...]
Ik wist niet dat veloretti dit had, heb je een linkje?
Ik zie alleen een voordrager die steunt op, en meedraait met, het voorwiel.
Goed om te weten zal zeker een bod uitbrengen op de Jura en de resterende koffiebonen als ze binnenkort op de fles zijn[911] schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:18:
[...]
De koffie is daar best wel goed. Ze hebben een Jura machine met Badeta bonen. Badeta is een koffietent in Amsterdam en ze hebben een eigen branderij. Wel dure bonen overigens.
Ik snap alleen niet waarom Jura er geen reclame mee heeft zoiets als Onze Jura`s zijn zo goed dat mensen erbij VM voor terug blijven komen
Damn, jij komt er echt vaak[911] schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:18:
[...]
De koffie is daar best wel goed. Ze hebben een Jura machine met Badeta bonen. Badeta is een koffietent in Amsterdam en ze hebben een eigen branderij. Wel dure bonen overigens.
In hoofdvestiging in Amsterdam kon je in 2018 nog in de showroom je fiets brengen voor onderhoud en daar idd een aardig kopje koffie krijgen tijdens het onderhoud. Maar tegenwoordig mag je je melden naast de showroom en heeft allerminst de allure van de showroom.xileS schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 14:32:
[...]
Damn, jij komt er echt vaak. Krijg er bijna zin in om langs te gaan voor de koffie.
Ik heb overigens mijn werkende VanMoof Smart non-elektrisch uit 2017 nog voor een leuk bedrag kunnen verkopen. Ik vroeg €700 voor en kreeg er €750 door iemand van onder de rivieren. We zijn dus nu volledig VM-loos en dat is wel een lekker gevoel
In 2017 heb ik er ook een fiets gehaald, maar kon toen ook niet wachten voor onderhoud. Wel een leenfiets mee gekregen.Miki schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 14:38:
[...]
In hoofdvestiging in Amsterdam kon je in 2018 nog in de showroom je fiets brengen voor onderhoud en daar idd een aardig kopje koffie krijgen tijdens het onderhoud. Maar tegenwoordig mag je je melden naast de showroom en heeft allerminst de allure van de showroom.
Tegenwoordig mag je naast de showroom niet meer naar binnen, maar moet je de normale entree pakken en dan naar links. Tenminste dit viel mij de laatste keer op omdat ik voor de verkeerde ingang stond.
Ah ik snap wat je bedoelt.litebyte schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:24:
[...]
die zit toch ook bevestigd aan het frame, ipv het stuur, of bedoelde je dat niet?
Wat ik niet fijn vind aan een gewone voordrager is dat deze leunt op het voorwiel. Dus als je er iets op hebt liggen, zorgt het gewicht daarvoor dat je stuur in bochten door wil klappen. Dit merk je vooral op lage snelheid. Op snelheid stuur je minder scherp, dus merk je het minder, maar het beïnvloed wel het stuurgedrag van de fiets. Zeker als de lading, bijv een tas, ook nog een beetje beweegt.
Ik zou het echt top vinden als andere merken (veloretti?) een soortgelijke voordrager maken als die van VanMoof, die net zo mooi integreert in het design. Extra fijn als de fiets dan ook nog gewoon in een fietsenrek past, zoals die smalle houten voordrager die vanmoof maakte.
Vroeger kon je hem inderdaad vaak dezelfde of volgende dag weer verwachten, dat valt nu wel erg tegen. Gelukkig ben ik er niet van afhanjijk en kan ik hem met fietsendrager op weg naar m'n werk afgeven. Alleen waren ze pas 10u open, dus 't werd tijdens de lunch.
Mijn probleem was overigens de kicklock, voor wie dat nog niet had gelezen in m'n eerdere post. Hij doet het wel, maar de elektronica fiets reageert er niet op. Dus de fiets blijft dan aan en het alarm activeert niet. Ook kan je hem niet met de backup code ontgrendelen, maar alleen via de app. Wel gevaarlijk als dat niet werkt, dus vanwege die noodzaak toch gewoon ingeleverd volgens afspraak.
Een vriendin heeft vandaag ook haar gerepareerde fiets kunnen ophalen in Amsterdam. Ze is hem een kleine week kwijt geweest. Verder in orde.
[ Voor 14% gewijzigd door oscarwashere op 06-07-2023 20:58 ]
Ik heb idd een mail gekregen dat ik eerder (vanaf morgen) terecht kan, dus ik ging net even voor zekerheid een testrondje maken. En ja hoor, nu opeens geen irritant getik meer. Lastig om het probleem te laten zien zoxileS schreef op zondag 2 juli 2023 @ 20:19:
[...]
https://streamable.com/ne4y01
Iemand enig idee waar het getik precies vandaan komt? Het lijkt ergens bij de voorwiel te zitten. Vlak na het vervangen van de wiel, maakte het geen geluid meer. Tijdje later hoorde ik getik en toen was het weer weg. En nu is het weer terug.
Als ik een afspraak wil maken, zou ik over 2 maanden terecht kunnen. Kwitfit zo te zien ook niet eerder. Wellicht dat ik eerder terecht kan, mocht dit te maken hebben met vorige reparatie.
Dat snap ik wel. Marketing, imago (=50% van alle marketing) en productassociatie.Steenw schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:35:
[...]
Ik snap alleen niet waarom Jura er geen reclame mee heeft zoiets als Onze Jura`s zijn zo goed dat mensen erbij VM voor terug blijven komen
Dat laatste moet in het kader van de eerste twee altijd positief zijn! En dáár heb je je antwoord!
Je denkt toch niet dat die immer punctuele en van een altijd zuiver en superieure imago voorziene Zwitsers zich willen associëren met een fietsbedrijf uit Amsterdam met dubieuze kwaliteit…
Dat gezegd hebbende, 2 dingen:
1: wij hebben ook een Jura en die moest binnen 2 jaar alweer gerepareerd worden vanwege een lekkage (imago vs. praktijk)
2: ik mis mijn S3 af en toe best wel, werd gister ingehaald door 2 kleuters op zo’n e-fatbike Zündapp-achtig geval. Toen dacht ik dat wanneer ik een S3 zou hebben die gewoon 100% betrouwbaar en functionerend zou zijn en blijven en ook nog de happy modus had, ik heel blij zou zijn en geen andere fiets zou hebben gekocht!
Mocht VM het overleven en ooit tóch nog het pad van kwaliteit weten te vinden en volgen, sluit ik niet uit er weer een aan te schaffen. Mechanische 3 speed, torquesensor, turboknop, US stand + betrouwbaarheid zouden het hem direct doen voor mij!
(De Trek bevalt verder overigens nog prima, 2k erop zitten nu, 70% zonder ondersteuning.)
Even off-topic voor alle koffiejunks hier; de Jura is by far de beste machine die we hebben gehad. Na diverse minder dure deLonghi’s en Siemensen, die allen defect gingen en al snel na aanschaf aan smaak verloren, blijft de Jura constant presteren en smaakt nog steeds als het eerste bakkie. En dat al dik 10.000 bakjes later. En reinigen is ook een eitje, pil erin en programma draaien.
Inderdaad geen S3 kenmerken…
[ Voor 12% gewijzigd door Eddy 6 pack op 07-07-2023 09:56 ]
Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio
Vergeet die US speed maar snel, dat kan een grote fietsbouwer niet maken zonder dat ze grote risico's nemen. Je vliegt dan bv direct van de duitse markt, of je klanten worden target #1.Eddy 6 pack schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:49:
[...]
Mocht VM het overleven en ooit tóch nog het pad van kwaliteit weten te vinden en volgen, sluit ik niet uit er weer een aan te schaffen. Mechanische 3 speed, torquesensor, turboknop, US stand + betrouwbaarheid zouden het hem direct doen voor mij!
Tweede punt: een betrouwbare fiets zoals jij die beschrijft kost dan geen 2000€ maar 3500€ minstens. Misschien wil jij dat betalen, misschien niet. In elk geval het zijn véél minder mensen dan de klanten die ooit een goedkope S3 kochten.
Gevaarlijk in de zin van diefstal? Ik zou altijd de fiets (in Nederland) aan een ketting/ergens aan vast maken.oscarwashere schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 20:56:
Wel gevaarlijk als dat niet werkt, dus vanwege die noodzaak toch gewoon ingeleverd volgens afspraak.
Ik spuit de kicklock eens in de 2 maanden in met WD40, het rare bij onze kicklock is dat de streepjes helemaal niet in lijn staan om de kicklock te kunnen activeren...sowieso zou ik iedere rijder van deze snowflake fiets aanraden om het activeren te doen met een zachte vingerdruk. Een kennis van mij ramde altijd met z'n voet er tegenaan, dat ging wel eens mis///stonden de streepjes niet goed, en dan maar blijven trappen...dat is bij deze fiets geen goed idee.
En de Nederlandse, want het is gewoon illegaal.Tommie12 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:00:
[...]
Vergeet die US speed maar snel, dat kan een grote fietsbouwer niet maken zonder dat ze grote risico's nemen. Je vliegt dan bv direct van de duitse markt, of je klanten worden target #1.
Tweede punt: een betrouwbare fiets zoals jij die beschrijft kost dan geen 2000€ maar 3500€ minstens. Misschien wil jij dat betalen, misschien niet. In elk geval het zijn véél minder mensen dan de klanten die ooit een goedkope S3 kochten.
Overigens een slecht argument om daarvoor alleen maar een VanMoof te willen. Iedere elektrische fiets is prima en makkelijk op te voeren
Vaak bu'j te bang!
Zou best kunnen, maar bij VM is het makkelijk terug en aan te zetten...en zijn er nauwelijks kosten aan verbonden.-tom-562 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:35:
[...]
Iedere elektrische fiets is prima en makkelijk op te voeren
Dan moet je natuurlijk wel een fiets hebben die het doet en aangezien dat die niet heel erg groot is bij VM is het aanzetten natuurlijk ook wel een dingetjelitebyte schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:37:
[...]
Zou best kunnen, maar bij VM is het makkelijk terug en aan te zetten...en zijn er nauwelijks kosten aan verbonden.
Dat wil namelijk niet als je fiets het standaard al niet doet
Nee ik bedoel als de app/verbinding niet werkt kan ik de kick-lock niet ontgrendelen, aangezien de back-up toetscode niet werkt nu. Ik gebruik inderdaad meestal een kettingslot.litebyte schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:35:
[...]
Gevaarlijk in de zin van diefstal? Ik zou altijd de fiets (in Nederland) aan een ketting/ergens aan vast maken.
JaColeJ schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 17:06:
Fiets net weg met mijn S3 en de fiets schakelt niet op. Vaak gereset en ook via de Moofer app geprobeerd om handmatig te schakelen maar werkt niet. Is dit nu de bekende eshifter faal?
Eddy 6 pack schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:49:
1: wij hebben ook een Jura en die moest binnen 2 jaar alweer gerepareerd worden vanwege een lekkage (imago vs. praktijk)
Grote verschil: mocht hem gelijk komen brengen en 5 dagen later was hij gratis gerepareerd, volledig gereinigd en kreeg er een nieuw filter en reinigingsmiddel bij.
Dat zelfs bij een Jura die bewust goedkoper in Duitsland gekocht was. Klasse service, vergelijk dat eens met Van Moof...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Jura verhoudt zich in prijs met Delonghi (en daar kan ik niet over klagen) met een prijsfactor 2-4.hoevenpe schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 17:55:
[...]
offtopic:
Grote verschil: mocht hem gelijk komen brengen en 5 dagen later was hij gratis gerepareerd, volledig gereinigd en kreeg er een nieuw filter en reinigingsmiddel bij.
Dat zelfs bij een Jura die bewust goedkoper in Duitsland gekocht was. Klasse service, vergelijk dat eens met Van Moof...
Als VM zijn fietsen aan 5-7000€ verkocht, dan konden ze die service ook leveren.
Maar iedereen die een VanMoof overweegt, is het zichzelf verplicht van ook eens even met een Tenways een blokje om te rijden.
Erg onder de indruk van wat je krijgt voor 1700-1800 euro! Best ook wel hip en modern, ook een 'ingebouwde' koplamp, dus dat design element uit VanMoof heb je al.
En verder alleen maar voordelen als je het mij vraagt:
- goede service (lees ik het tenways topic)
- kracht/koppelsensor
- eenvoudige bediening, duidelijk, op het stuur (niet op de buis) Minimalistisch, maar bruikbaar en genoeg.
- achterwielaandrijving ipv dat 'vreemde' gesleur aan het voorwiel
- uitneembare batterij. Geen idee waarom je ooit een fiets zou kopen met ingebouwde batterij. Als je in een iets ouder appartement woont is er 80% kans dat je al niet eens kan opladen in de fietsenberging, als die er al is
Enige 'nadeel' is de single speed. Maar daar kom je mee weg door de ondersteuning. Voordeel is dan weer: geen fragiele moeilijke e-shifter toestanden. Simpel, directe aandrijving, kan niets mee mis gaan.
De fiets rijdt ook beter dan ik dacht zonder ondersteuning (ondersteuning: 0). Er valt zeker mee te fietsen, vooral tussen 18-25km/u geen probleen om zonder ondersteuning nog een heel stuk te kunnen rijden.
Wordt verdeeld (en dus ook ondersteund) door echte fietsenmakers. Die kan dus gewoon je aanspreekpunt zijn.
Gezien wat er gaande is bij VM, de complexe fiets, de nauwelijks in te plannen onderhoudsbeurten, moet je echt eens langs bij een tenways verdeler. Ik heb in de verste verte geen enkele link met het merk, of incentive voor een goede review.
Off-topic hier, waarvoor excuses, maar in opzet en scope vist deze fiets duidelijk in dezelfde vijver. En is nog eens goedkoper ook.
Wilde net kijken of ik nog iets kon doen, hij werkt weer perfect zonder iets gedaan te hebben.. vaag.ColeJ schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 17:06:
Fiets net weg met mijn S3 en de fiets schakelt niet op. Vaak gereset en ook via de Moofer app geprobeerd om handmatig te schakelen maar werkt niet. Is dit nu de bekende eshifter faal?
[ Voor 4% gewijzigd door ColeJ op 10-07-2023 18:47 ]
Volgens Techcrunch moeten de pogingen tot een bridge financing (korte termijn financiering tot definitieve overname) uiterlijk deze week geclosed worden.
Objectively, even if VanMoof manages to get over its current issues, it will have missed the all-important summer cycle-sales season. While the company is keeping tight-lipped for now, the market will be looking for a strong statement of some kind about its plans, and its funding, but the headwinds on this ride may well prove to be too strong to continue
[ Voor 63% gewijzigd door Clock op 10-07-2023 19:33 ]
inmiddels al een tijdje gratislitebyte schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:37:
[...]
Zou best kunnen, maar bij VM is het makkelijk terug en aan te zetten...en zijn er nauwelijks kosten aan verbonden.
☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
Iemand dit al geprobeerd?Clock schreef op maandag 10 juli 2023 @ 19:12:
Laten we eerlijk zijn: dit heeft niks te maken met een storing of "focus op uitlevering", maar alles met een urgente cash-squeeze en verwoede pogingen tot herfinanciering / overname. Ik hoop van ganser harte dat het ze lukt overgenomen te worden door een grote speler in de fietsmarkt met een lange termijn focus.
Volgens Techcrunch moeten de pogingen tot een bridge financing (korte termijn financiering tot definitieve overname) uiterlijk deze week geclosed worden.
[...]
VanMoof Encryption Key Exporter
Ja midden in de zomer je sales stoppen (nadat je net een nieuw model op de markt hebt gebracht) doe je niet uit luxe. Ik vermoed dat de cashproblemen zo groot zijn dat ze de garantieverplichtingen in de toekomst op nieuwe verkoop niet kunnen nakomen, zodat je niks kan verkopen tot er nieuwe funding komt - ik vermoed dat VM op de initiele verkoop met het huidige pricepoint niet zo veel (of niet) toelegt, de problemen beginnen vooral erna.Clock schreef op maandag 10 juli 2023 @ 19:12:
Laten we eerlijk zijn: dit heeft niks te maken met een storing of "focus op uitlevering", maar alles met een urgente cash-squeeze en verwoede pogingen tot herfinanciering / overname. Ik hoop van ganser harte dat het ze lukt overgenomen te worden door een grote speler in de fietsmarkt met een lange termijn focus.
Een zeer interessant stuk van Techcrunch vooral dat het het erop lijkt dat er geen leiding isClock schreef op maandag 10 juli 2023 @ 19:12:
[...]
je krijgt dan toch het idee dat de leiding momenteel in handen is van de secretaresse juffrouw Jannie van debiteuren crediteuren
en waarschijnlijk is het IT gebeuren in handen van Jos en Edgar en de serviceafdeling zal waarschijnlijk worden bestiert door Storm
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cyEd4K3IVZsOA3KlShoeYZLh.jpg?f=user_large)
[ Voor 12% gewijzigd door Steenw op 11-07-2023 08:06 ]
Oef, dit is toch wel het meest pijnlijke artikel dat ik over deze saga al heb gelezen. Van een mainstream, betrouwbaar lijkende website, en onderbouwd.Clock schreef op maandag 10 juli 2023 @ 19:12:
[...]
Als inderdaad het top management stilletjes aan hun taken verzaakt, en iedereen daar 'op vakantie' is, dan is het over en uit. Investeerders doen natuurlijk ook due diligence (mag ik hopen, lijkt me wel, die strooien ook niet zomaar met een paar miljoen). Een paar telefoontjes later komt die interne structuur ook naar boven, en dan is het

En inderdaad, als ik nu een 'blinde' consument was, die niet af en toe bijleest op fora, met wat centjes op zak en zin in een hip 'apple'-fietsje, dan ramde ik nu blind op de VanMoof knop. Het mooie weer, de vrije tijd die er voor velen aankomt...
Vergeet niet hoeveel singles met veel geld er zoals rondlopen in Parijs/New York/Amsterdam... Paar duizend euro is echt geen probleem. Nu is wanneer fietsenzaken normaal heel goede zaken doen, dus als je dan de verkoop stil legt...

Ik ga er eigenlijk zelfs van uit dat ze er op dit moment met elke verkochte fiets niet uit komen. Nog los van toekomstige garantieverplichtingen, en dus geld opleggen op elke fiets. Elke verkochte fiets zorgt voor een extra gat in de schuldenberg.
Hier past enkel 1 ding, een grote ontslagronde (jammer voor de medewerkers, vooral in deze periode!), reorganisatie. Ofwel naam verkopen en tent dicht. Een echte fietsenmaker kan dan VanMoofs gaan bouwen en leveren als 'bijzaak' modelletje, voor de modebewuste shopper...
edit: waar ik ook niet bij stilstond en wat in dat artikel staat, is dat het op twitter en reddit ook gonst van de speculatie. Zoals dat hier in dit topic ook gebeurt. Ik dacht een beetje naïef dat we enkel hier extra dramatisch doen over de gang van zaken

[ Voor 10% gewijzigd door Amos_x op 11-07-2023 09:01 ]
Idd, het nieuws wordt niet beter...Amos_x schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 08:55:
[...]
Oef, dit is toch wel het meest pijnlijke artikel dat ik over deze saga al heb gelezen. Van een mainstream, betrouwbaar lijkende website, en onderbouwd.
Als inderdaad het top management stilletjes aan hun taken verzaakt, en iedereen daar 'op vakantie' is, dan is het over en uit. Investeerders doen natuurlijk ook due diligence (mag ik hopen, lijkt me wel, die strooien ook niet zomaar met een paar miljoen). Een paar telefoontjes later komt die interne structuur ook naar boven, en dan is het![]()
En inderdaad, als ik nu een 'blinde' consument was, die niet af en toe bijleest op fora, met wat centjes op zak en zin in een hip 'apple'-fietsje, dan ramde ik nu blind op de VanMoof knop. Het mooie weer, de vrije tijd die er voor velen aankomt...
Vergeet niet hoeveel singles met veel geld er zoals rondlopen in Parijs/New York/Amsterdam... Paar duizend euro is echt geen probleem. Nu is wanneer fietsenzaken normaal heel goede zaken doen, dus als je dan de verkoop stil legt...![]()
Ik ga er eigenlijk zelfs van uit dat ze er op dit moment met elke verkochte fiets niet uit komen. Nog los van toekomstige garantieverplichtingen, en dus geld opleggen op elke fiets. Elke verkochte fiets zorgt voor een extra gat in de schuldenberg.
Hier past enkel 1 ding, een grote ontslagronde (jammer voor de medewerkers, vooral in deze periode!), reorganisatie. Ofwel naam verkopen en tent dicht. Een echte fietsenmaker kan dan VanMoofs gaan bouwen en leveren als 'bijzaak' modelletje, voor de modebewuste shopper...
edit: waar ik ook niet bij stilstond en wat in dat artikel staat, is dat het op twitter en reddit ook gonst van de speculatie. Zoals dat hier in dit topic ook gebeurt. Ik dacht een beetje naïef dat we enkel hier extra dramatisch doen over de gang van zakenZichtbaarheid van een random topic in Nederlandstalig forum is natuurlijk nul. Reddit en twitter is wel iets anders natuurlijk. Deze geruchtenmolen kan wel eens grote proporties aannemen en voor zelfs de meest achteloze consument die snel "VanMoof" intypt in google zichtbaar worden . Dit wordt moeilijk
Lijkt erop dat de kapiteins het schip verlaten voor de matrozen weten dat de romp lek is en de motor uitgevallen is.
Verwijderbare accu, merk onderdelen zoals Bafang motor en display etc etc. Het merk krijgt goede reviews, je kan naar een normale fietsenmaker…kortom goed alternatief.
net op tijdMischaaaaa schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 12:09:
Ik heb zojuist de Vanmoof S3 verkocht voor 1600 euro en daarvoor de Lekker Bikes Amsterdam+ inclusief grote accu en grote voordrager voor 2180 gekocht.
[ Voor 23% gewijzigd door Carfanatic op 11-07-2023 12:46 ]
Verstandige keuze, heb ik ook gedaan vorige maand, en een Amsterdam GT gekocht, zeer tevreden mee.Mischaaaaa schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 12:09:
Ik heb zojuist de Vanmoof S3 verkocht voor 1600 euro en daarvoor de Lekker Bikes Amsterdam+ inclusief grote accu en grote voordrager voor 2180 gekocht.
Verwijderbare accu, merk onderdelen zoals Bafang motor en display etc etc. Het merk krijgt goede reviews, je kan naar een normale fietsenmaker…kortom goed alternatief.
Ik voel de bui al tijdje hangen, had eerder een s5 besteld maar begin dit jaar geannuleerd. Vertrouwde het niet meer. Vanmoof roept dit toch ook wel over zichzelf af zo.
[ Voor 3% gewijzigd door sky_walker op 11-07-2023 12:48 ]
[ Voor 3% gewijzigd door bullseye1977 op 11-07-2023 13:04 ]
Tot nu toe nog geen problemen/reset nodig gehad.
PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+
Nog niet, maar de Moofer app gebruikt deze key ook via VanMoof account server. Zou nu een goede app feature zijn om dat te kunnen exporteren / importeren voor standalone use. Quinten to the rescue?MaZo schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 05:19:
[...]
Iemand dit al geprobeerd?
VanMoof Encryption Key Exporter
In berichtgeving van diverse respectabele media en berichten van gebruikers op fora lees ik dat er veel mis is met zowel de kwaliteit als service van VanMoof. Elke keer opnieuw is er iets mis met een nieuwe fiets die op de markt wordt gebracht. Desondanks lijkt er nog steeds erg veel interesse en vraag te zijn naar hun fietsen. Zelfs met de huidige geruchten over een faillissement, of in elk geval financiële problemen en slecht management, staan mensen te popelen om een VanMoof te bestellen. Zelfs op een platform als Tweakers. Rationeel gezien lukt het mij niet om dat te begrijpen.
Daarom de volgende vraag: waarom wil jij met de huidige stand van zaken een fiets van VanMoof? Zijn er voor jou geen goede alternatieven? Is het vooral vanwege het uiterlijk? Tel je in een deel van Nederland meer mee als je op een hippe van VanMoof fiets? Of zie je wellicht de bovenstaande punten helmaal niet als nadelen?
ook omdat ik net een post zag met software om je key terug te halen.
https://alexander-degreif...al-gear-shift-6ee6d350a27
Domme vraag? Dan moet het voor jou ongetwijfeld erg gemakkelijk zijn om een verstandig antwoord te geven op mijn vraag. Zoals ik schreef is het een oprechte vraag. Trek het je vooral niet persoonlijk aan.HBO88 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 13:10:
domme vraag, stel dat vanmoof omvalt, is er dan een kans dat de fietsen niet meer werken?
ook omdat ik net een post zag met software om je key terug te halen.
(Het gaat in mijn bericht niet enkel over een eventueel faillissement. Er zijn ook veel problemen met kwaliteit en service, lees ik. Wat ik online zie, is dat nieuwe fietsen met gebreken worden geleverd, dat algemene fietsenmakers er niet aan willen sleutelen en dat vervangende onderdelen slecht leverbaar zijn. Dat klinkt in mijn oren niet erg positief, of uitnodigend om bij VanMoof een fiets te kopen. Desondanks is er veel interesse.)
Mooi gedaan, dit heeft hem zeker wat tijd gekost om alle componenten uit te zoekenS1W schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 13:26:
Tip voor wie het helemaal zat is met de e-shifter:
https://alexander-degreif...al-gear-shift-6ee6d350a27
Wel jammer dat er dan blijkbaar geen moeite was genomen om de e-shifter zelf te repareren. De module is custom VM, de actuator is van Aliexpress
Tja, ik had vrij snel de S3 gekocht toen hij beschikbaar kwam. Meer omdat het een strakke fiets is voor net onder de 2k. Toen waren er nog niet zoveel problemen, dat kwam allemaal later. Overigens werd mijn fiets ook defect geleverd, dat begon al goed.Squawk schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 13:39:
[...]
Domme vraag? Dan moet het voor jou ongetwijfeld erg gemakkelijk zijn om een verstandig antwoord te geven op mijn vraag. Zoals ik schreef is het een oprechte vraag. Trek het je vooral niet persoonlijk aan.![]()
(Het gaat in mijn bericht niet enkel over een eventueel faillissement. Er zijn ook veel problemen met kwaliteit en service, lees ik. Wat ik online zie, is dat nieuwe fietsen met gebreken worden geleverd, dat algemene fietsenmakers er niet aan willen sleutelen en dat vervangende onderdelen slecht leverbaar zijn. Dat klinkt in mijn oren niet erg positief, of uitnodigend om bij VanMoof een fiets te kopen. Desondanks is er veel interesse.)
Ik ben direct met de moofer app overgestapt op handmatig schakelen. Ik kan me niet voorstellen dat schakelen onder belasting mechanisch goed is voor die eshifter. En zie daar, heel veel defecte shifters nu.
Ik hou de fiets wel, verder nog geen problemen, maar ik zal geen vanmoof meer kopen hierna.
- Werf 10 tot 20 van de VanMoof bike mechanics die in dat geval zonder baan zitten. Makkelijk te targetten via LinkedIn
- Regel een grote loods ergens aan de rand van de stad van circa 1500 m2 tegen lage kosten
- Gooi een website online met een aftermarket VanMoof repair propositie
- Zet een drievoudige spareparts strategie op. (1) koop resterende spareparts op bij curator, (2) koop onrepareerbare fietsen in en gebruik als parts donor, (3) laat in China reproducties maken van de slijtage onderdelen zoals eshifter en remmen.
- Focus je enkel op de S3 en S5 en bouw bij voldoende volume pas uit naar de andere niche producten
- Hanteer een premium pricing strategie op basis van de vervangingswaarde van een ebike ipv cost-price-plus. Het alternatief is het weggooien van de S3 en een nieuwe kopen, dus je kan flink wat geld vragen voor een repair.
- Speed matters: zorg dat je je naam, site en propositie al hebt staan voor de grote klap zodat je mee kunt liggen bij alle nieuwsaandacht bij een faillisement (cynisch maar krachtig)
Tsja....maar die leveren niet aan Rotterdam...Mischaaaaa schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 12:09:
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik wacht ook op proefkonijnen..misschien wel de laatste firmware....bullseye1977 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 12:49:
Momenteel draai ik op firmware 1.8.2 er is nu beschikbaar 1.9.1 voor de s3. iemand al ervaring en wellicht tips van functionaliteit die niet meer beschikbaar is?
VM verkocht de fiets altijd als zogenaamde stadsfiets....in mijn beleving is dat niet een fiets...waar een oudere jongere werkzaam bij bright af en toe op stapt voor een verkoop ritje. Dat is een fiets die je maanden buiten kan laten staan, die sterke onderdelen en harde lak heeft dat beschermt tegen omwaaien, omgooien, waar je met je voeten op kan trappen (tegen weer en wind)...en niet waar je de pedaaltjes van moet roteren.HBO88 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 13:55:
[...]
Tja, ik had vrij snel de S3 gekocht toen hij beschikbaar kwam. Meer omdat het een strakke fiets is voor net onder de 2k. Toen waren er nog niet zoveel problemen, dat kwam allemaal later. Overigens werd mijn fiets ook defect geleverd, dat begon al goed.
Ik ben direct met de moofer app overgestapt op handmatig schakelen. Ik kan me niet voorstellen dat schakelen onder belasting mechanisch goed is voor die eshifter. En zie daar, heel veel defecte shifters nu.
Ik hou de fiets wel, verder nog geen problemen, maar ik zal geen vanmoof meer kopen hierna.
Losstaande van het ontwerp (smaken verschillen maar ik vind het mooi) is het een uitermate gevoelige sneeuwvlok op wielen, die je bijna moet aaien om hem heel te houden. Met 5000km hebben wij (gebruik door mijn zoon en mijzelf) geen noemenswaardige problemen, maar we hebben wel enorm veel geluk. Als je soms de reacties hoort als je fietst...dan weet je voldoende dat er ex-eigenaren zijn die nog steeds pisnijdig zijn m.b.t. hun VM ervaring.
Wat me vooral frustreerde is het constante gelieg door VM..noem het VOC mentaliteit, maar dit gaat voor andere Nederlandse fabrikanten (merk-verkopers) die zich ook graag willen richten op andere wereldldelen effect hebben. Dan heb je ook nog de toekomstige (durf)investeerders
Fair point. Aan de andere kant: je kunt als bedrijf ook niks fatsoenlijks communiceren in deze fase. Publiekelijk eerlijk zijn over de situatie reduceert je kansen op een succesvolle doorstart en is in niemands belang. En het creëert 100 vragen die je op dit punt in tijd simpelweg niet kunt beantwoorden. Ik snap de urge vanuit consumenten om te weten waar je aan toe bent, maar zakelijk gezien is je mond houden en achter de schermen 24/7 zoeken naar een way-out de beste strategie.litebyte schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 16:21:
[...]
Wat me vooral frustreerde is het constante gelieg door VM..noem het VOC mentaliteit, maar dit gaat voor andere Nederlandse fabrikanten (merk-verkopers) die zich ook graag willen richten op andere wereldldelen effect hebben. Dan heb je ook nog de toekomstige (durf)investeerders
[ Voor 5% gewijzigd door Clock op 11-07-2023 16:32 ]
Lijkt over en uit
Het zou wat anders zijn als het bedrijf floreert, met positieve reacties, met niet een enorme hoop marketing blabla dat eerder kan worden omschreven als liegen. Het beeld dat VM al maanden oproept is dat van onbetrouwbaar, weet zeker dat dit niet alleen naar de eigenaren van hun producten is maar zeker ook voor (toekomstig) investeerders. Een kennis van mij heeft zijn fiets nu al 4 maanden (!) in reparatie, met elke keer een andere smoes waarom het zo lang duurt, de dame van Bookings dot com dat afgelopen jaar wel even verandering zou gaan brengen (na er zelf ook een hoop eigen geld in te hebben gestoken) is na ruim een half jaar alweer stilletjes vertrokken.Clock schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 16:28:
[...]
Fair point. Aan de andere kant: je kunt als bedrijf ook niks fatsoenlijks communiceren in deze fase. Publiekelijk eerlijk zijn over de situatie reduceert je kansen op een succesvolle doorstart en is in niemands belang. En het creëert 100 vragen die je op dit punt in tijd simpelweg niet kunt beantwoorden. Ik snap de urge vanuit consumenten om te weten waar je aan toe bent, maar zakelijk gezien is je mond houden en achter de schermen 24/7 zoeken naar een way-out de beste strategie.
Duidelijkheid scheppen kan op verschillende manieren, dit roept alleen maar meer negatieve vragen op.
Het meest lege 'artikel' is weer van Bright...met een vraagteken in de header weet je gewoon dat het de zoveelste inhoudsloze click bait is, ik link er dan ook niet naar.Johan Bogle schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 16:44:
AD ook met een soortgelijk artikel: https://www.ad.nl/binnenl...ijk-op-het-spel~a81d82c0/
Lijkt over en uit
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof
Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.