Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Domoticz - open source domotica systeem - deel 4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 86 87 88 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Matis
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 05:45

Matis

Rubber Rocket

Zo, mijn RPi draait Buster.
pi@raspberrypi:~/domoticz$ cat /etc/debian_version 
10.3

Domoticz doet het ook weer :)
pi@raspberrypi:~/domoticz$ sudo service domoticz.sh status
● domoticz.service - LSB: Home Automation System
   Loaded: loaded (/etc/init.d/domoticz.sh; generated)
   Active: active (running) since Mon 2020-03-23 20:45:15 CET; 4min 38s ago
     Docs: man:systemd-sysv-generator(8)
  Process: 17419 ExecStart=/etc/init.d/domoticz.sh start (code=exited, status=0/SUCCESS)
    Tasks: 23 (limit: 2200)
   Memory: 22.8M
   CGroup: /system.slice/domoticz.service
           └─17426 /home/pi/domoticz/domoticz -daemon -www 80 -sslwww 443

Mar 23 20:45:15 raspberrypi systemd[1]: Starting LSB: Home Automation System...
Mar 23 20:45:15 raspberrypi domoticz.sh[17419]: 2020-03-23 20:45:15.849  Status: Domoticz V2020.1 (c)2012-2020 GizMoCuz
Mar 23 20:45:15 raspberrypi domoticz.sh[17419]: 2020-03-23 20:45:15.849  Status: Build Hash: 63fa969e4, Date: 2020-03-22 15:16:16
Mar 23 20:45:15 raspberrypi domoticz.sh[17419]: 2020-03-23 20:45:15.849  Status: Startup Path: /home/pi/domoticz/
Mar 23 20:45:15 raspberrypi domoticz.sh[17419]: domoticz: Domoticz is starting up....
Mar 23 20:45:15 raspberrypi domoticz[17425]: Domoticz is starting up....
Mar 23 20:45:15 raspberrypi domoticz[17426]: Domoticz running...
Mar 23 20:45:15 raspberrypi systemd[1]: Started LSB: Home Automation System.

Het was even uitzoeken hoe het ook al weer moest met de SSL certificaten, maar dat werkt ook weer!

Bedankt voor het gestelde vertrouwen in mij :+

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Fransiefrans
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 31-03 17:15
rens-br schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:20:
[...]

Wil je alles op je PI installeren (en draait Domoticz daar ook op?). Ik heb geen ervaring met nginx, maar wel met de Caddy Server. (Zelfde idee, andere software). Voor het installeren staan in deze post wat tips en voor het gebruik met Google Assistant staan in deze post wat tips.
Ik heb alles opnieuw gedaan volgens je handleiding, bedankt daarvoor.

in de laatste stap bij het toevoegen van de service in de google home app dan word ik doorgestuurd naar domoticz.mijndomein.nl en dan krijg ik de volgende melding: 404 Not Found |:(

wat doe ik fout?

• KroontjesPen
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 02-04 17:09

KroontjesPen

♪♪ ♫ Weer terug ♫ ♫ ♪

Het was vanmorgen nog steeds een half werkend uitschakelscript ondanks een herstart van DZ gisteravond.

Nu daar alles op .checkFirst() gezet en kijk ik morgen maar weer verder.

May the Force be with you

• Dylantje2
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 22:53
morgen... Iets vreemd bij een kennis cubiebord geupdate en de laatste domoticz .....
In het apparatenmenu geen device te zien.
Terwijl ze wel allemaal werken.
En er nergens een error oid is?

cookies enz enz al gedaan..

zonneboiler, pelletkachel, 27 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H met LANbox, Domoticz, Grafana, Solarmeters, WPboiler: http://wqd.nl/dP9y, WP: http://wqd.nl/9GVg, Pana H versie thread: https://bit.ly/2Or4Unp

• Edwin Fagnano
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-03 15:57
Edwin Fagnano schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:18:
Ik heb precies hetzelfde probleem. Gebruik een AEOTEC z-wave stick en zie mijn apparaten ook niet meer.
De helft werkt ook niet meer...

Ps. in het apparaten overzicht kun je na de update nu links op een vaag icoontje klikken.
Hierna krijg je een soort filter. Maar ook dat veranderd niets.

Ben benieuwd naar de oplossing? Op het Domoticz forum zag ik 1-2-3 niks?
Inmiddels heb ik de apparatenlijst terug door de cache van Chrome te legen. Bedankt voor de tip hierboven.
Echter doet de helft van mijn apparaten het nog steeds niet. Ik ben bang dat ik alles opnieuw moet gaan pairen.

Hoe is dit bij de andere updaters?

• Edwin Fagnano
Dylantje2 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:30:
morgen... Iets vreemd bij een kennis cubiebord geupdate en de laatste domoticz .....
In het apparatenmenu geen device te zien.
Terwijl ze wel allemaal werken.
En er nergens een error oid is?

cookies enz enz al gedaan..
Had ik ook, even je cache van je browser leegmaken. Dat hielp bij mij.

• Dylantje2
Edwin Fagnano schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:43:
[...]

Had ik ook, even je cache van je browser leegmaken. Dat hielp bij mij.
mmm ik beheer hem van afstand en zie ze dan ook niet?
En mijn cache is vernieuwd

zonneboiler, pelletkachel, 27 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H met LANbox, Domoticz, Grafana, Solarmeters, WPboiler: http://wqd.nl/dP9y, WP: http://wqd.nl/9GVg, Pana H versie thread: https://bit.ly/2Or4Unp

• Edwin Fagnano
Dylantje2 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:09:
[...]

mmm ik beheer hem van afstand en zie ze dan ook niet?
En mijn cache is vernieuwd
Dat heb ik ook. Probeer eens met een andere browser (die je normaal niet gebruikt).

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:14
Fransiefrans schreef op maandag 23 maart 2020 @ 22:31:
Ik heb alles opnieuw gedaan volgens je handleiding, bedankt daarvoor.

in de laatste stap bij het toevoegen van de service in de google home app dan word ik doorgestuurd naar domoticz.mijndomein.nl en dan krijg ik de volgende melding: 404 Not Found |:(

wat doe ik fout?
Welke laatste stap?

En wat werkt er nu wel:
  • Kan je via domoticz.mijndomein.nl, Domoticz bereiken (van buitenaf)?
  • Kan je via ga.mijndomein.nl, Google Assistant bereiken (van buitenaf)?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 21:15

BlaTieBla

Blake Returns

Na een hoop geknutsel (migratie van RasPi2 Jessie -> RasPi4) is mijn domoticz weer redelijk stabiel (gedurende 2 dagen). Meteen een Omnik Converter irritatie aangepast:
Omnik Converter geeft bij geen output een temperatuur van >6000 graden. Dat verkloot de temperatuur stats enorm, omdat; 6000 >> normale bedrijfstemperatuur. Dus in het Omnik script een extra check opgevoerd dat wanneer de temp > 6000 is dat er dan geen temp in de DB wordt weggeschreven. Wat niet veel meer is dan een extra if statement (~regel 100):
Python: OmnikExport.py
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
    if msg.getTemp() < 6000:
        if use_temp:
            get_data = {
             'svalue': msg.getTemp(),
             'type': 'command',
             'param': 'udevice',
             'idx' : domoticz_temp,
             'nvalue': '0'
             }

else:
            get_data = {
             'svalue': msg.getTemp(),
             'type': 'command',
             'param': 'udevice',
             'idx' : domoticz_temp,
             'nvalue': '0'
             }

get_data_encoded = urllib.urlencode(get_data)
        request_object = urllib2.Request(url + '?' + get_data_encoded)
        response = urllib2.urlopen(request_object)

Verder ook meteen maar de bijbehorende records uit de domoticz.db laatste 48 uur temperatuur tabel gehaald (Use at your own risk :) ):
SQL: domoticz.db
1
2
DELETE FROM Temperature
WHERE Temperature > 6000

En nu is het wel een fatsoenlijke grafiek voor de operating temperature van de converter.

foto's - thuis - twitter - leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• GVR
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 00:28
GVR schreef op maandag 23 maart 2020 @ 07:06:
'unable to open database file' in de log. Vandaag maar even kijken of ik dat kan repareren of dat ik naar een backup terug moet.

Version: 2020.1
Build Hash: 63fa969e4

Wellicht heeft het ermee te maken dat ik log2ram gebruik
https://www.domoticz.com/...iewtopic.php?f=69&t=31549
Blijk dat ik een dagelijkse volledige backup heb! zojuist succesvol terug kunnen zetten. Later maar een nieuwe poging om domoticz te upgraden

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
https://tweakers.net/i/2FO0iyQNcoZbd88wC7C3AblKkUI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/smAZkuIN3sxkrv915dYOrV2s.png?f=fotoalbum_large

Ik zie het niet: mijn lamp springt niet aan, terwijl er volgens mij wel aan de voorwaarden wordt voldaan. Ziet iemand wat ik fout doe?

[Voor 39% gewijzigd door pven op 24-03-2020 11:56]

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21:59

DizzyWeb

Ondertiteld

Wat is de daadwerkelijke waarde van die motion sensor? Gaat die niet gewoon op "On" en "Off"?

• pven
  • Niet online
DizzyWeb schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:00:
Wat is de daadwerkelijke waarde van die motion sensor? Gaat die niet gewoon op "On" en "Off"?
Mijn sensor geeft blijkbaar numerieke waarden terug. 8)7 Opgelost, dank!

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

• Fransiefrans
rens-br schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:26:
[...]

Welke laatste stap?

En wat werkt er nu wel:
  • Kan je via domoticz.mijndomein.nl, Domoticz bereiken (van buitenaf)?
  • Kan je via ga.mijndomein.nl, Google Assistant bereiken (van buitenaf)?
laatste stap (wanneer ik mijn nieuwe service ([test] appnaam) wil toevoegen dan linkt deze mij door naar wat een inlogpagina zou moeten zijn: domoticz.mijndomein.nl.

domoticz.mijndomein.nl, Domoticz is te bereiken van buitenaf.

ga.mijndomein.nl, Google Assistant bereiken, nee met ga.mijndomein.nl hebt ik niets gedaan. moet ik hier ook iets mee doen?

bedankt voor je hulp!

• rens-br
Fransiefrans schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:03:
laatste stap (wanneer ik mijn nieuwe service ([test] appnaam)
Link even naar de stap in de guide. Dan hoeven wij niet te zoeken naar waar je precies bent.
wil toevoegen dan linkt deze mij door naar wat een inlogpagina zou moeten zijn: domoticz.mijndomein.nl.
Volgens mij haal je wat dingen door elkaar. Bij het instellen van Google Assistant moet je dus ook je GA naar buiten open stellen en die links opgeven, niet de links naar Domoticz. Dat staat helemaal los van je domoticz domein.

Voor het openstellen van GA naar buiten toen kan je deze post raadplegen: rens-br in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 4"

• De_Bastaard
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 05:27

De_Bastaard

Bastaardicious - FinFleet

Weet iemand hoe ik een soort van automatisch refresh kan zetten op bepaalde devices? Ik heb een power meter (TP-Link HS110) die ik bijv. ook met de hand kan uitschakelen. Als ik dat doe, dan lijkt Domoticz dat niet te refreshen en geeft de 'oude' status weer zoals hij hem kon. Vanzelfsprekend kan ik de switch dan ook niet meer bedienen vanaf Domoticz...

Eigenlijk zoek ik dus een manier om de status van het device op te halen, maar hoe?

• rens-br
De_Bastaard schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:33:
Weet iemand hoe ik een soort van automatisch refresh kan zetten op bepaalde devices? Ik heb een power meter (TP-Link HS110) die ik bijv. ook met de hand kan uitschakelen. Als ik dat doe, dan lijkt Domoticz dat niet te refreshen en geeft de 'oude' status weer zoals hij hem kon. Vanzelfsprekend kan ik de switch dan ook niet meer bedienen vanaf Domoticz...

Eigenlijk zoek ik dus een manier om de status van het device op te halen, maar hoe?
Als ik het goed begrijp zet jij het apparaat gewoon fysiek uit, klopt dat? Dan snap ik dat Domoticz niks refresht, want die kan het apparaat niet meer vinden.

Mijn lampen hebben precies hetzelfde. Als ik die fysiek uitschakel met een knop, dan denkt Domoticz nog steeds dat deze aanstaat.

• De_Bastaard
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 05:27

De_Bastaard

Bastaardicious - FinFleet

rens-br schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:37:
[...]

Als ik het goed begrijp zet jij het apparaat gewoon fysiek uit, klopt dat? Dan snap ik dat Domoticz niks refresht, want die kan het apparaat niet meer vinden.

Mijn lampen hebben precies hetzelfde. Als ik die fysiek uitschakel met een knop, dan denkt Domoticz nog steeds dat deze aanstaat.
Deels correct.

Op de outlet zit een knop om hem "uit" te zetten. Daarmee wordt er géén stroom meer doorgevoerd, maar blijft de outlet wel bereikbaar en gekoppeld aan het netwerk.

Als ik de outlet dus via de knop op het apparaat uitzet dan ziet de TP Link Kasa app dat wel, maar Domoticz niet.

• Fransiefrans
rens-br schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:29:
[...]

Link even naar de stap in de guide. Dan hoeven wij niet te zoeken naar waar je precies bent.

[...]

Volgens mij haal je wat dingen door elkaar. Bij het instellen van Google Assistant moet je dus ook je GA naar buiten open stellen en die links opgeven, niet de links naar Domoticz. Dat staat helemaal los van je domoticz domein.

Voor het openstellen van GA naar buiten toen kan je deze post raadplegen: rens-br in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 4"
voor het naar buiten linken van ga.mijndomein.nl moet ik dan het volgende in de caddyfile zetten?:
Ik heb ga.mijndomein.nl ook in DNS settings van webhoster toegevoegd en gelinkt naar mijn public IP

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
domoticz.mijndomein.nl {
        proxy / https://192.168.1.11:444 {
                insecure_skip_verify
                websocket
                transparent
     }
}

ga.mijndomein.nl {
        proxy / http://192.168.1.74:3030 {
               insecure_skip_verify
               websocket
               transparent
     }
}

met app toevoegen aan google home bedoel ik https://github.com/DewGew...o-your-Google-Home-device en dan stap: Follow the steps to complete setup

[Voor 3% gewijzigd door Fransiefrans op 24-03-2020 13:50]

• rens-br
Fransiefrans schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:49:
[...]

voor het naar buiten linken van ga.mijndomein.nl moet ik dan het volgende in de caddyfile zetten?:
Yes, dat klopt. :)

Tevens moet je in deze stap dan ook ga.mijndomein.nl ingeven als URL's, daar staat nu waarschijnlijk domoticz.mijndomein.nl.
De_Bastaard schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:45:
Deels correct.

Op de outlet zit een knop om hem "uit" te zetten. Daarmee wordt er géén stroom meer doorgevoerd, maar blijft de outlet wel bereikbaar en gekoppeld aan het netwerk.

Als ik de outlet dus via de knop op het apparaat uitzet dan ziet de TP Link Kasa app dat wel, maar Domoticz niet.
Ah op die manier. :) Lijkt mij dat de implementatie dan niet goed is van de plugin.

[Voor 41% gewijzigd door rens-br op 24-03-2020 13:53]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fransiefrans
rens-br schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:50:
[...]

Tevens moet je in deze stap dan ook ga.mijndomein.nl ingeven als URL's, daar staat nu waarschijnlijk domoticz.mijndomein.nl.
Ja dat was ik toevallig net aan het doen O-)

• Fransiefrans
rens-br schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:50:
[...]

alles aan gepast van domoticz. naar ga.
wanneer ik nu naar ga.mijndomein.nl ga zie ik ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR |:(

• Copitano
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 00:34

Copitano

Hoorn NH

GVR schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:21:
[...]

Blijk dat ik een dagelijkse volledige backup heb! zojuist succesvol terug kunnen zetten. Later maar een nieuwe poging om domoticz te upgraden
Heb je al geüpgraded naar Buster?
Had ook problemen met de nieuwe stable van Domoticz zelfs na de upgrade naar Buster ging het niet in een keer goed. Kijk even een pagina terug hoe ik het heb opgelost. Gelukkig had ik vooraf een reserve SD gemaakt van het hele systeem.

[Voor 6% gewijzigd door Copitano op 24-03-2020 19:01]

Elga | Valliant eco TEC plus VHR 30-34/5-5L | Kamstrup 602 |Nodo OTGW | Raspberry Pi 3B+

is tijd van sunset ook een waarde om mee te rekenen?

ik wil dat als ik een knop indruk, er een lamp aangaat, maar alleen als het binnen een half uur donker is/wordt. gaat om nachtlampje voor kinderen, die ik niet aan wil hebben gaan als het nog langer dan een half uur licht blijft.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

fabstar81 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 19:21:
is tijd van sunset ook een waarde om mee te rekenen?

ik wil dat als ik een knop indruk, er een lamp aangaat, maar alleen als het binnen een half uur donker is/wordt. gaat om nachtlampje voor kinderen, die ik niet aan wil hebben gaan als het nog langer dan een half uur licht blijft.
Ik heb een dummy switch gemaakt "IsNogDonker". d.m.v timers gaat deze aan 25 min na zonsondergang en 20 min voor zonsopgang weer uit.
En die gebruik ik weer in een script.
thanks, @jobr. die was ik inderdaad vergeten dat dat ook kan. terwijl ik toch een dummy of 100 heb of zo. haha.

afijn, ik wilde eigenlijk iets zonder dummy doen want ik heb er al zoveel. maar omdat het script waarin ik dat wil maken toch al een blockly is, kan ik net zo goed een dummy aanmaken.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• GVR
Copitano schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 19:01:
[...]

Heb je al geüpgraded naar Buster?
Had ook problemen met de nieuwe stable van Domoticz zelfs na de upgrade naar Buster ging het niet in een keer goed. Kijk even een pagina terug hoe ik het heb opgelost. Gelukkig had ik vooraf een reserve SD gemaakt van het hele systeem.
Ja dat had ik eerst al gedaan, van jessie naar stretch naar buster. Dat ging probleemloos.

Het probleem nu is denk ik dat ik log2ram gebruik en dat dat niet meer werkt icm de laatste domoticz versie

• DaRoot
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 00:35

DaRoot

Some say...

vanavond is mijn Domoticz install soort van gestopt met reageren..
webinterface wel benaderbaar, maar er zouden geen switches en andere hardware meer zijn. SSH naar de Pi toe ging ook prima..
toen een
code:
1
sudo service domoticz status

gedaan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
   Active: active (exited) since Tue 2020-03-24 20:01:44 CET; 1h 7min ago
  Process: 18252 ExecStart=/etc/init.d/domoticz.sh start (code=exited, status=0/
    Tasks: 29 (limit: 2200)
   Memory: 85.5M
           └─18258 /home/pi/domoticz/domoticz -daemon -www 8080 -sslwww 443

Active: active (exited) dus.. wel zonder verdere foutmeldingen eronder.. kan ook geen logbestand vinden met zinnige informatie hierover.
na een
code:
1
sudo service domoticz restart

draaide de boel ook zo weer..
Denk dat het tijd wordt voor wat monitoring. Zabbix agent draait er al op, maar heb daarin de processen nog niet gemonitord. Nu ben ik bang dat als zo'n proces op Active active exited staat, dat de zabbix-agent denkt dat er niets aan de hand is, als ik dat proces laat monitoren.
Gaat dit met monit beter?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Dylantje2
Ik gooi hem er toch nog eens in..
Monit icm Domoticz...

Mijn config.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
# DOMOTICZ
#########################
check process domoticz with pidfile /var/run/domoticz.pid 
start program = "/etc/init.d/domoticz.sh restart" 
stop program = "/etc/init.d/domoticz.sh stop" 
  if failed
url http://192.168.5.70:8080/json.htm?type=command&param=getversion
     and content = '"status" : "OK"'
     for 2 cycles
     then restart
 # if cpu usage > 22% for 8 cycles then restart
  if 4 restarts within 7 cycles then exec "/sbin/reboot"

#check process domoticz with pidfile /var/run/domoticz.pid
 # start program = "/bin/systemctl restart domoticz.service"
#  stop  program = "/bin/systemctl stop domoticz.service"
#     url http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=devices&rid=1
#http://192.168.5.70:8080/json.htm?type=devices&rid=1

#  check process domoticz with pidfile /var/run/domoticz.pid
#  start program = "/etc/init.d/domoticz.sh restart"
#sudo service domoticz.sh restart

#  stop  program = "/etc/init.d/domoticz.sh stop"
#sudo service domoticz.sh stop

# if failed
#     url http://192.168.5.70:8080/json.htm?type=command&param=getversion
 #        and content = '"status" : "OK"'
 #    for 2 cycles
 #    then restart
 # if 5 restarts within 5 cycles then exec "/sbin/reboot"

Wat ik geprobeerd heb staat achter #..
Domoticz wil niet restarten..
Monit wacht totdat hij moet rebooten en dat gebeurd dan weer wel..
Waarom krijgt hij domoticz niet gereboot?
De json geeft wel de ok als ik hem in mijn browser zet

Monit geïnstalleerd als root. dus hij Zou domoticz dan toch moeten rebooten?
Op het forum van monit geven ze aan dat monit draait en de reboot van Domoticz daar weer niet thuis hoort..

Restarten is niet wat er moet gebeuren, er loopt dan meer in desoep.

Edit:

Monit mailt me netjes:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
domoticzxu4@gmail.com
20:45 (31 minuten geleden)
aan domoticzxu4

Does not exist Service domoticz

Date:        Tue, 24 Mar 2020 20:45:08
        Action:      restart
        Host:        odroidn2
        Description: process is not running

Your faithful employee,
Monit

En
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Action done Service domoticz

Date:        Tue, 24 Mar 2020 21:02:25
        Action:      alert
        Description: start action failed

Your faithful employee,
Monit

En
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Execution failed Service domoticz

Date:        Tue, 24 Mar 2020 20:45:40
        Action:      alert
        Description: failed to start (exit status 0) -- '/etc/init.d/domoticz.sh start': Starting domoticz.sh (via systemctl): domoticz.service.

Your faithful employee,
Monit

En dan uiteindelijk:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Timeout Service domoticz

Date:        Tue, 24 Mar 2020 21:13:57
        Action:      exec
        Description: service restarted 7 times within 7 cycles(s) - exec

Your faithful employee,
Monit

Waarna hij reboot

[Voor 25% gewijzigd door Dylantje2 op 24-03-2020 21:19]

de reboot vind ik ook niet wenselijk met monit. er draait een service die ik alleen lokaal kan starten met het toetsenbord. als ik dan niet thuis ben, dan start die service dus niet.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• Vaal
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 02:19

Vaal

Van Binsbergen, lul!

Ik weet ff niet waar ik met deze vraag naar toe moet, hoop dat iemand hier mij kan helpen of de juiste kant op kan wijzen. Ik wil upgraden van een Raspberry 3b+ naar een Rpi4, en daar wil ik uiteraard ook weer Domoticz op draaien (met RFLink). Ook wil ik er een HifiBerry DAC op klussen en dan ook Volumio draaien.

Hier komt mijn probleem, hoe pak ik dit aan? Installeer ik Volumio en daarnaast Domoticz? Heeft iemand ervaring hier mee?

Er zit een haar in m'n glas, op de grond ligt een tapijt van peuken.

• KroontjesPen
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 02-04 17:09

KroontjesPen

♪♪ ♫ Weer terug ♫ ♫ ♪

Vanmorgen was er nog maar 1 tijdstip dat voor inschakelen in aanmerking kwam.
Ook met .checkFirst() werd er niet uitgeschakeld.

Het blijft dus vreemd dat een script niet in zijn geheel wordt afgewerkt.
Nu wachten op zondagmorgen wanneer alles weer ingeschakeld moet worden.

Het .checkFirst() haal ik nu weer even weg. Kan ik het weer wat makkelijker volgen.

May the Force be with you

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• BoschR
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 02-04 15:23
BoschR schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:13:
Oke, ik ben dus ook zojuist erg stom geweest. Ik heb enthousiast op de update knop gedrukt toen ik de nieuwe features zag. Niet gekeken naar alle problemen die er dus zijn.

Ik heb ook een Odroid C2 met DietPi software daarop geïnstalleerd. Als ik nu Domoticz start krijg ik de volgende error:
code:
1
6: version `GLIBC_2.28' not found (required by /home/dietpi/domoticz/domoticz)

Ik ben dus afhankelijk van DietPi. Even het OS updaten zit er niet in voor mij ben ik bang? Ziet iemand hier mogelijkheden die ik nog kan proberen?

Ik draai nu:

[...]
Mochten er nog mensen problemen hebben met de Domoticz update op een aarch64 architectuur. Ik heb gisteren de nieuwe versie Domoticz zelf gecompileerd en alles werkt weer. Eventueel kan ik de executable delen.

PVOutput live - 3060wp

• Granny
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 31-03 19:15
Heb een blog post gemaakt over hoe mijn home-automation systeem thuis in elkaar zit.
Instructie over hoe je gegevens uit je slimme meter kan lezen + hoe je 433 Mhz apparaten kan schakelen

lees mijn blogpost hier

Hopelijk hebben jullie hier iets aan.

If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something.

• vwtune
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 27-03 10:19
Ik draai de volgende versie:
Version: 4.11337
Build Hash: c3a517bff
Compile Date: 2019-09-23 15:39:16
dzVents Version: 2.4.29
Python Version: 3.4.4 (default, Apr 17 2016, 16:02:33) [GCC 5.3.1 20160409]

Dit op een RPI3B geïnstalleerd met Stretch.
Kan ik de laatste stable nu probleemloos installeren? Of moet ik eerst naar Buster?

• GVR
vwtune schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:46:
Ik draai de volgende versie:
Version: 4.11337
Build Hash: c3a517bff
Compile Date: 2019-09-23 15:39:16
dzVents Version: 2.4.29
Python Version: 3.4.4 (default, Apr 17 2016, 16:02:33) [GCC 5.3.1 20160409]

Dit op een RPI3B geïnstalleerd met Jesse.
Kan ik de laatste stable nu probleemloos installeren? Of moet ik eerst naar Buster?
Je moet eerst naar Buster upgraden. Ik ben ook vanuit Jessie naar stretch naar buster gegaan. Weet niet of het ook in 1x kon maar dit ging probleemloos in 2 stappen. Zorg voor een backup!

[Voor 13% gewijzigd door GVR op 25-03-2020 11:48]

• vwtune
GVR schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:47:
[...]

Je moet eerst naar Buster upgraden. Ik ben ook vanuit Jessie naar stretch naar buster gegaan. Weet niet of het ook in 1x kon maar dit ging probleemloos in 2 stappen. Zorg voor een backup!
Hinderlijk, ik had gehoopt dat ie dat ook zelf zou doen dan. De laatste keer dat ik dat zelf probeerde te doen heb ik 4 uur van mijn leven vergooit (ik kreeg Domoticz niet meer werkend)

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

SpiriTNL schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:29:
[...]

Voor Ubuntu 18 gebruikers,
niet updaten
, deze versie werkt niet op Ubuntu 18
glibc 2.29 is er niet voor ubuntu 18

Dit is wel een flinke fuck-up van de makers. Veel te veel gefocust op de pi.
Echt gaar dit, wil op mijn server alleen de LTS draaien, geen enkele indicatie in de readme dat t iets zou slopen. Gelukkig van tevoren een backup gemaakt dus tot 20.04.1 LTS er is dan maar op de oude versie van Domoticz doordraaien...

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• krizzziz
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 20:57
Vaal schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 07:29:
Ik weet ff niet waar ik met deze vraag naar toe moet, hoop dat iemand hier mij kan helpen of de juiste kant op kan wijzen. Ik wil upgraden van een Raspberry 3b+ naar een Rpi4, en daar wil ik uiteraard ook weer Domoticz op draaien (met RFLink). Ook wil ik er een HifiBerry DAC op klussen en dan ook Volumio draaien.

Hier komt mijn probleem, hoe pak ik dit aan? Installeer ik Volumio en daarnaast Domoticz? Heeft iemand ervaring hier mee?
Geen probleem. Gewoon naast elkaar installeren. Gewoon Een guide volgen om Volumio te installeren en een guide volgen om Domoticz te installeren. Heb je beide systemen op 1 pi staan. Ze lopen elkaar niet in de weg.

Als je meer programma’s gaat toevoegen die via web bereikbaar zijn moet je alleen opletten dat je goede poortnummers aan de programma’s koppelt. Maar daar hoef je je nu niet druk over te maken.

ehhhh..HOI

• mbuurman
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 01-04 22:05
Ik sta op het punt om over te stappen van mijn oude Pi 2b naar een nieuwere Pi 3b+.
Als test heb ik alles al opgebouwd op de nieuwe Pi, alleen de Domoticz database heb ik nog niet over.

Nu vraag ik me af of het zinvol is om gewoon opnieuw te beginnen, zodat ik alle oude/test zaken gelijk achter me laat. De DzVents-scripts wil ik natuurlijk wel meenemen, maar alle IDX'en in een nieuwe installatie zijn natuurlijk anders, dus dat wordt een aardig karwei omdat allemaal om te zetten.
Ik heb gister even zitten spelen (lees: rond clicken) met SQL Maestro omdat dat genoemd werd in een ander forum, maar met het ontbreken van SQL-kennis kom ik daar niet zo veel verder mee. Daarmee zou ik eventueel de oude database kunnen aanpassen/samenvoegen met de nieuwe.

Heeft iemand hier ervaring mee en/of heeft iemand andere tips/trucs om dit aan te pakken?

• rens-br
mbuurman schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 13:59:
Ik sta op het punt om over te stappen van mijn oude Pi 2b naar een nieuwere Pi 3b+.
Als test heb ik alles al opgebouwd op de nieuwe Pi, alleen de Domoticz database heb ik nog niet over.

Nu vraag ik me af of het zinvol is om gewoon opnieuw te beginnen, zodat ik alle oude/test zaken gelijk achter me laat.
Wat denk je daarmee op te schieten en is je 'oude' installatie zo'n zootje?

Het klinkt een beetje als heel veel moeite doen voor iets wat niet echt een probleem is.

[Voor 8% gewijzigd door rens-br op 25-03-2020 14:03]

• mbuurman
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 01-04 22:05
rens-br schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:02:
[...]

Wat denk je daarmee op te schieten en is je 'oude' installatie zo'n zootje?

Het klinkt een beetje als heel veel moeite doen voor iets wat niet echt een probleem is.
Onder 'Hardware' staan wat oude plugins en heb hier en daar met wat sensoren gespeeld die wellicht onnodige inhoud geven aan de huidige database.
Tevens draait de nieuwe database al ruim een maand en wil de data van de P1-sensor die ik daarin heb verzameld niet meer kwijt.

Maar als de conclusie is dat het te veel werk is tov de winst die ik ermee denk te halen... dan wordt het gewoon een import :)

• JorisV
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 22:20
Het lukt me niet om domoticz te backuppen. Als ik met
code:
1
curl http://192.168.1.203:8080/backupdatabase.php > /tmp/BACKUPFILE.db

probeer dan wordt er niets gedownload en krijg ik een lege file. Iemand een idee?

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 00:46

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik heb dus de fout gemaakt door mijn Domoticz op de Raspberry Pi te updaten. Ik krijg het met geen mogelijkheid meer online. Zodra ik een backup terug probeer te zetten ben ik al mijn meters kwijt en kan ik weer opnieuw beginnen. Stom genoeg geen backup van de micro-SD gemaakt voor de update. :(

"When you grow up your heart dies"

• BoschR
sjaool schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:34:
Ik heb dus de fout gemaakt door mijn Domoticz op de Raspberry Pi te updaten. Ik krijg het met geen mogelijkheid meer online. Zodra ik een backup terug probeer te zetten ben ik al mijn meters kwijt en kan ik weer opnieuw beginnen. Stom genoeg geen backup van de micro-SD gemaakt voor de update. :(
Die fout hebben er (veel) meer gemaakt. Staan hierboven in het topic en op het Domoticz.com forum redelijk wat oplossingen. Je kan de executable (domoticz file in de root map) vervangen. Zie de post van Lizard als reactie op mijn oorspronkelijke probleem.
JorisV schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:19:
code:
1

probeer dan wordt er niets gedownload en krijg ik een lege file. Iemand een idee?
Ik heb het ook even geprobeerd, gaat hier gewoon prima. Wat gebeurd er als je die url rechtstreeks in je browser aanroept? Wellicht beveiligd met een wachtwoord?

PVOutput live - 3060wp

• sjaool

sjaool

@BoschR Bedankt ik zal er eens naar kijken. Maar het is elke update gedonder. Als het draait ben ik mijn data tot afgelopen november kwijt. Als ik tenminste de database niet terug kan zetten.

• klump4u
  • Registratie: februari 2008
  • Niet online

klump4u

4980wp-Zuid-Limburg,

JorisV schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:19:
code:
1

Komt volgens mij omdat Domoticz dan nog draait, dat geeft een lege file.

3020wp-ZW Live 1960wp-ZZW Live Altantic Explorer 270 Live

• BoschR
sjaool schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:56:
@BoschR Bedankt ik zal er eens naar kijken. Maar het is elke update gedonder. Als het draait ben ik mijn data tot afgelopen november kwijt. Als ik tenminste de database niet terug kan zetten.
Als je alleen de executable vervangt zoals ik zij ben je geen data kwijt. Dit is alleen de gecompileerde source.

PVOutput live - 3060wp

• JorisV
klump4u schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:59:
[...]

Komt volgens mij omdat Domoticz dan nog draait, dat geeft een lege file.
Als ik eerst
code:
1
sudo service domoticz.sh stop

dan krijg ik
code:
1
Failed to connect to 192.168.1.203 port 8080: Connection refused
BoschR schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:37:

Ik heb het ook even geprobeerd, gaat hier gewoon prima. Wat gebeurd er als je die url rechtstreeks in je browser aanroept? Wellicht beveiligd met een wachtwoord?
In de browser kom ik niet verder als
code:
1
Wachten op 192.168.1.203...

• sjaool

sjaool

BoschR schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:07:
[...]

Als je alleen de executable vervangt zoals ik zij ben je geen data kwijt. Dit is alleen de gecompileerde source.
Ik heb de knoop maar doorgehakt en ben begonnen met de upgrade van raspbian. Dat zal er toch ooit van moeten komen. :)

• vwtune
Heeft iemand een deftige tutorial hoe je van strech naar Buster kan?
Ik heb het een maand geleden al een keer geprobeerd via deze site:
https://ehoco.nl/upgrade-...tch-naar-raspbian-buster/
, maar dat is compleet mislukt (3 keer geprobeerd)

[Voor 4% gewijzigd door vwtune op 25-03-2020 15:32]

• Herman1550
  • Registratie: september 2014
  • Niet online
vwtune schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:32:
https://raspberrypi.tilburgs.com/upgrade-stretch-to-buster/

• XanaLuXX
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 00:20
Was ook een slachtoffer van mijn eigen valkuil. Eerst klikken dan lezen waarom het niet meer start
https://www.datenreise.de...update-jessie-to-stretch/

Die loopt nu bij mij en zal dan de link van Herman proberen

In het slechtste geval.... heb vanmorgen een PI4 besteld en begin dan wel opnieuw

• tsjoender
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 20:46
vwtune schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:32:
Dat zijn op zich wel de stappen. Als die niet werken, dan eens goed lezen waarop het faalt. Ik had ook een paar dingen die niet 123 werkten bij de upgrade, maar de foutmeldingen gaven in mijn geval genoeg pointers om de draad weer op ta pakken.

• BoschR
code:
1

[/quote]
En Domoticz draait wel op die dat ip-adres en die poort? Dan weet ik het niet, ik kende het backupdatabase.php uberhaubt niet eens. Bij mij werkte het wel. Je hoeft Domoticz sowieso niet eerst te stoppen.

Maakt dat een backup alle data? Ook InfluxDB?

PVOutput live - 3060wp

• imdos
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 02-04 14:28

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

mbuurman schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:09:
[...]

Onder 'Hardware' staan wat oude plugins en heb hier en daar met wat sensoren gespeeld die wellicht onnodige inhoud geven aan de huidige database.
Tevens draait de nieuwe database al ruim een maand en wil de data van de P1-sensor die ik daarin heb verzameld niet meer kwijt.

Maar als de conclusie is dat het te veel werk is tov de winst die ik ermee denk te halen... dan wordt het gewoon een import :)
Als je echt geen kaas hebt gegeten van SQL / sqlite, dan zou ik er niet aan beginnen.

Maar anders kan het geen kwaad. Let wel op met database dat je niet op live data werkt en eerst test op een testsysteem. Belangrijke tabellen zijn:
  • DeviceStatus ; hierin staan je devices (let wel op; dit is je tabel met verwijzingen naar alles).
  • Hardware
In devicestatus staat [ID] die verwijst in elke table naar DeviceRowID.
Mocht je devices gaan opruimen; ook in [Order] staat een verwijzing naar het volgende vrij beschikbare IDX. Dus zowel ID als Order moeten ongeveer gelijk zijn. Dit ivm de autonummering.

Ik heb bijvoorbeeld hele update queries gebouwd om data te correleren en op het juiste IDX te zetten.
Vergeet verder niet om na het wijzigen van een historische tabel (dat zijn zo'n beetje alle tabellen behalve hardware en devicestatus) je index bij te werken.

Voorbeeldje
code:
1
2
3
4
UPDATE deviceStatus SET ID = 79 where ID = 134;
UPDATE deviceStatus SET "Order" = 132 where id = 137;

reindex TABLE-NAME

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• klump4u
  • Niet online

klump4u

4980wp-Zuid-Limburg,

BoschR schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 16:28:
code:
1

[/quote]
En Domoticz draait wel op die dat ip-adres en die poort? Dan weet ik het niet, ik kende het backupdatabase.php uberhaubt niet eens. Bij mij werkte het wel. Je hoeft Domoticz sowieso niet eerst te stoppen.

Maakt dat een backup alle data? Ook InfluxDB?
Heb je ook die backupfile geopend? Of er data instaat?

• JorisV
klump4u schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 17:10:
[...]

Als ik gewoon de domoticz.db kopieer, kan ik die dan later weer terugzetten? Ik heb een paar scripts, dus ik zal ook die map kopieren.
Ik denk dat ik beter opnieuw kan beginnen met buster en domoticz. Als backuppen al niet meer werkt...

• klump4u
  • Niet online

klump4u

4980wp-Zuid-Limburg,

JorisV schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 17:17:
[...]

Als ik gewoon de domoticz.db kopieer, kan ik die dan later weer terugzetten? Ik heb een paar scripts, dus ik zal ook die map kopieren.
Ik denk dat ik beter opnieuw kan beginnen met buster en domoticz. Als backuppen al niet meer werkt...
Kan, heb ik ook gedaan, Domoticz.db in Domoticz zelf gebackupt naar pc en verschillende python scripts naar pc gekopieerd en daarna bij een nieuwe installatie terug geplaatst, was toch meer werk dan ik dacht ben er de hele zaterdag zoet mee geweest.

• BoschR
klump4u schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 17:10:
[...]

Niet gekeken, maar de file is 17,9MB groot. Dus neem aan dat er wat in staat.

PVOutput live - 3060wp

• sjaool

sjaool

Het heeft even geduurd maar ik heb mijn Domoticz installatie nu op Raspbian Buster draaien. Er moest wel een nieuwe micro-sd aan te pas komen aangezien de oude een I/O fout gaf. Ik heb deze tutorial gebruikt. Het was krap aan een half uurtje werk. :D

De backup terugzetten is nu ook gelukt. Ik moest daarna wel even een reboot doen.

[Voor 41% gewijzigd door sjaool op 25-03-2020 18:33]

Dan ook maar eens goed nieuws: ik draaide al geruime tijd op Buster dus bij mij was de update gewoon 'klik', even tot 100 tellen en daarna gewoon werken.
Wel even de cache van de browser geleegd want de UI reageerde een beetje traag.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform

• niki_lauda
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 22:31

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler

Wiley99 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 19:02:
Dan ook maar eens goed nieuws: ik draaide al geruime tijd op Buster dus bij mij was de update gewoon 'klik', even tot 100 tellen en daarna gewoon werken.
Wel even de cache van de browser geleegd want de UI reageerde een beetje traag.
Over traag gesproken, is jullie ook opgevallen dat de switches sneller reageren. Waar voorheen als ik op een switch drukte in de UI dat dit dik een seconde duurde voordat de schakelaar aanging. Nu reageert de schakelaar bij mij direct. Is dit bij jullie hetzelfde??

• BlaTieBla

BlaTieBla

Blake Returns

niki_lauda schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 19:59:
[...]

Over traag gesproken, is jullie ook opgevallen dat de switches sneller reageren. Waar voorheen als ik op een switch drukte in de UI dat dit dik een seconde duurde voordat de schakelaar aanging. Nu reageert de schakelaar bij mij direct. Is dit bij jullie hetzelfde??
De switches blijven bij mij staan in Safari en Firefox (beide op iOS). De actie wordt wel uitgevoerd, maar de schakelaar blijft in de originele stand staan. Bij een refresh van de pagina staat die weer goed.
Op de desktop browsers werkt het wel goed. Weird (als zo veel in deze update :P )

• j-jk
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 02-04 12:18
Ik ben ook aan het updaten geslagen, welliswaar anders dan de meeste van jullie.
Draai domoticz namelijk vanuit mijn nas op een ubuntu-VM.
deze draaide 16.04 LTS en deze heb ik nu geupgrade naar 18.04.

Tegelijkertijd ook maar eens toegegeven aan dat groene vakje bovenin en domoticz ook laten updaten naar de nieuwste stable.

Dat resulteerde bij mij in dezelfde problemen als de meeste mensen hebben die nog op raspbian buster draaien, namelijk bij het handmatig starten via de terminal kreeg ik 4 maal de melding glibc_x.xx not found.
Dit had ik voor 2.26 2.27 2.28 2.29.
Na veel proberen toch maar door laten upgraden naar de beta via sudo install updatebeta, en waarempel Domoticz starte weer, ware het niet dat mijn Openzwave niet reageerde.
Dus nog verder gestunteld en op den gegeven moment de script map en de database maar gekopieerd en ergens apart gezet (had ik natuurlijk al gelijk moeten doen)
Nogmaals een schone install resulteerde eerst in de situatie dat mijn usb devices niet gevonden werden, wat best onhandig is aangezien het meeste bij mij via de rfxcom gaat en zwave.

Daarna nogmaals geprobeert werkte de rfcom ineens wel. kreeg namelijk een shitload aan errors dat geen van mijn zwave devices te vinden waren.
Maar een simpele reboot heeft dat opgelost.

Nu ben ik er bijna, echter heb ik het idee dat de database structuur verandert is in deze release (2020.1 build 11836) want als ik in gebeurtenissen kijk zie ik wel de aangemaakte blocklyscripts maar wanneer ik die wil openen blijft het editorveld leeg. ook kan ik geen nieuwe aanmaken en of aan en uit zetten.
Daarbij krijg ik ook geen apparaten meer te zien in het apparaten menu onder instellingen.
Hardware daarentegen kan ik weer wel bekijken.

Klinkt dit iemand bekend?

Ik hoef an sich nu niks aan te passen, want heb mijn domotica dusdanig ingesteld dat ik er geen omkijken naar heb, maar als ik in de toekomst iets wil aanpassen of wat nieuws erbij wil toveren dan word dat op deze manier vrij lastig.

Ohja domoticz start nu ook automatisch op tijdens de boot van ubuntu, dit had ik zelf niet ingeschakeld om dubbel starten te voorkomen. en dit deed ik dus voorheen handmatig via de terminal.

Hoop rare dingen dus waar ik de vinger niet helemaal op kan leggen, gezien de hoeveelheid vragen die ik voorbij zie komen ben ik niet de enige met rare shit. Maar hee het is dan ook graties.

thnx allen

• maart84
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 22:21
Ik draaide al op buster maar na de upgrade had ik geen devices meer. Bleek dat het lag aan dat ik een workaround had gebruikt om mijn sd kaart te sparen (met log2ram). Die fix maakte onder andere gebruik van symlinks en dat werkt niet meer in de nieuwe versie. Mijn fix hiervoor was om de hele database gewoon in log2ram te draaien:

1. stop Domoticz met: sudo systemctl stop domoticz
2. wijzig het script: sudo nano /etc/init.d/domoticz.sh
zet een # voor de 2 regels die de links maken (# ln -sf /log/…..)
voeg bovenin deze regel toe:
DAEMON_ARGS=”$DAEMON_ARGS -dbase /var/log/domoticz/domoticz.db”
3. Kopieer je database naar de nieuwe locatie: sudo cp /home/pi/domoticz/domoticz.db /var/log/domoticz/domoticz.db
4 start domoticz weer: sudo systemctl start domoticz
BlaTieBla schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 20:39:
[...]

De switches blijven bij mij staan in Safari en Firefox (beide op iOS). De actie wordt wel uitgevoerd, maar de schakelaar blijft in de originele stand staan. Bij een refresh van de pagina staat die weer goed.
Op de desktop browsers werkt het wel goed. Weird (als zo veel in deze update :P )
Daarvoor de cache van je browsers even leeg maken, dat moet bij domoticz elke keer na een update. Cookies, bestanden, de hele mik.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform

• Copitano

Copitano

Hoorn NH

All,
Ik heb de Buienradar plugin geinstalleerd na een upgrade naar Buster en de nieuwe stable versie. Na wat teruglezen in dit forum ontdekte ik dat er ook een ingebakken versie van Buienradar is en op de een of andere manier bij hardware onbewust ook aan gezet 8)7
Verder nog niets aan de hand de plugin versie doet tot nu toe gewoon zijn werk en alles gaat ook gewoon via influx naar grafana. Sinds de installatie 2 dagen geleden dus nog geen shutdown van domoticz of zo.https://tweakers.net/i/4wox-cpGo5NFMEQBjvqEvr2NRzw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MeRb4ZyWRJZHn5T0E9o0pnqa.jpg?f=fotoalbum_largeWat opvalt is dat sommige sensors van Buienradar in de plugin versie wat trager updaten dan de ingebakken versie. De apparaten van de ingebakken versie staan voorlopig nog even allemaal uit (groene ipv blauwe pijl er achter) om geen problemen te veroorzaken met dubbele namen in grafana. https://tweakers.net/i/HrWgneJ5I_GBh5Of9hkyXqIJ8Tg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9OisWq1KbyDYb7udVzYjWZfA.jpg?f=fotoalbum_largeWat ik mis in de ingebakken versie is de luchtdruk. Die zit er bij de plugin versie wel in. Die is er dus wel gewoon. Aan de andere kant blijft de zonnestraling in de plugin versie aan het eind van de dag hangen op de laatst gemeten waarde > 0 en doet daarna niets meer. De afgelopen twee etmalen op 6 W/m² en 4 W/m².
Nu wil ik eigenlijk de plugin er af gooien om te kijken of de luchtdruk dan ook tevoorschijn wil komen in de ingebakken versie, en die dan verder gebruiken. Voor grafana maakt het niet veel uit, zolang maar het zelfde type sensor en naam gebruikt worden. Ik gebruik in grafana namen in plaats van idx'en.

Ik heb deze instructie gevolgd bij het installeren van de plugin: https://github.com/ffes/domoticz-buienradar
Nu wil ik de plugin er uit mikken, maar hoe doe ik dat?
Waar vind ik de (welke) bestanden die weg kunnen?
En kan ik die rucksichtslos weg mikken?

Elga | Valliant eco TEC plus VHR 30-34/5-5L | Kamstrup 602 |Nodo OTGW | Raspberry Pi 3B+

Copitano schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 00:53:
All,
Ik heb de Buienradar plugin geinstalleerd na een upgrade naar Buster en de nieuwe stable versie. Na wat teruglezen in dit forum ontdekte ik dat er ook een ingebakken versie van Buienradar is en op de een of andere manier bij hardware onbewust ook aan gezet 8)7
Verder nog niets aan de hand de plugin versie doet tot nu toe gewoon zijn werk en alles gaat ook gewoon via influx naar grafana. Sinds de installatie 2 dagen geleden dus nog geen shutdown van domoticz of zo.[Afbeelding]Wat opvalt is dat sommige sensors van Buienradar in de plugin versie wat trager updaten dan de ingebakken versie. De apparaten van de ingebakken versie staan voorlopig nog even allemaal uit (groene ipv blauwe pijl er achter) om geen problemen te veroorzaken met dubbele namen in grafana. [Afbeelding]Wat ik mis in de ingebakken versie is de luchtdruk. Die zit er bij de plugin versie wel in. Die is er dus wel gewoon. Aan de andere kant blijft de zonnestraling in de plugin versie aan het eind van de dag hangen op de laatst gemeten waarde > 0 en doet daarna niets meer. De afgelopen twee etmalen op 6 W/m² en 4 W/m².
Nu wil ik eigenlijk de plugin er af gooien om te kijken of de luchtdruk dan ook tevoorschijn wil komen in de ingebakken versie, en die dan verder gebruiken. Voor grafana maakt het niet veel uit, zolang maar het zelfde type sensor en naam gebruikt worden. Ik gebruik in grafana namen in plaats van idx'en.

Ik heb deze instructie gevolgd bij het installeren van de plugin: https://github.com/ffes/domoticz-buienradar
Het blijven hangen op de laatste waarde kan je relatief eenvoudig oplossen. Aangezien de meeste plug-ins een update pushen met de zelfde tijdsinterval kan je hier gewoon op mee gaan.

Stel de plug-in pusht elke 15 minuten dan maak je gewoon een dzVents script die 31 minuten ná de laatste push de waarde op 0 zet.

Niet ideaal wellicht, maar het werkt wel prima.

Waarom 31 minuten? Als het script een update doet om 16:00:05 dan wordt de volgende update rond 16:15:00 verwacht. Als je hem op 30 minuten houdt dan kan het zijn dat je hem op 0 zet ondanks dat de sensor toch met een update gaat komen.

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

Granny schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:33:
Heb een blog post gemaakt over hoe mijn home-automation systeem thuis in elkaar zit.
Instructie over hoe je gegevens uit je slimme meter kan lezen + hoe je 433 Mhz apparaten kan schakelen

lees mijn blogpost hier

Hopelijk hebben jullie hier iets aan.
Ziet er goed uit en mooi begin voor iemand die ermee aan de slag wil.

Voor Dashticz is trouwens een nieuwe link die recenter is.
https://github.com/Dashticz/dashticz

Ik zou ook het 433 Mhz gedeelte wat verduidelijken aangezien iemand nu denk dat hij dit standaard moet installeren terwijl dit afhangt welke 433Mhz module je gebruikt. Zelf gebruik ik de RFXCom en daar hoef je niets extra's voor te installeren, alleen in Domoticz Hardware de RFXCom toevoegen.

• I-King
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 05:22
Ik kan niet meer inloggen via de gewone Domoticz interface. Zet ik 'm op basic auth, lukt het wel.
Daarnaast kom ik heel vaak op de /Offline/ pagina, ook na het aanpassen van het wachtwoord. Ik kom daar niet meer onderuit, ook al verwijder ik de cookie en zet ik de cache uit voor dit domein.
Open ik 'm in Incognito modus, dan kan ik wel inloggen met Basic Auth en krijg ik geen /Offline/ pagina.

Ik weet even niet waar ik 't moet zoeken. Iemand een idee?

• niki_lauda
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 22:31

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler

Copitano schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 00:53:
All,
Verder nog niets aan de hand de plugin versie doet tot nu toe gewoon zijn werk en alles gaat ook gewoon via influx naar grafana. Sinds de installatie 2 dagen geleden dus nog geen shutdown van domoticz of zo.[Afbeelding]Wat opvalt is dat sommige sensors van Buienradar in de plugin versie wat trager updaten dan de ingebakken versie. De apparaten van de ingebakken versie staan voorlopig nog even allemaal uit (groene ipv blauwe pijl er achter) om geen problemen te veroorzaken met dubbele namen in grafana. [Afbeelding]Wat ik mis in de ingebakken versie is de luchtdruk. Die zit er bij de plugin versie wel in. Die is er dus wel gewoon. Aan de andere kant blijft de zonnestraling in de plugin versie aan het eind van de dag hangen op de laatst gemeten waarde > 0 en doet daarna niets meer. De afgelopen twee etmalen op 6 W/m² en 4 W/m².

Bij mij zit de Luchtdruk in de volgende regel
1373 BuienR 0001 1 TempHumBaro Temp + Humidity + Baro Weather Station 3.8 C, 41 %, 1023.4 hPa

• BlaTieBla

BlaTieBla

Blake Returns

Wiley99 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 23:02:
[...]

Daarvoor de cache van je browsers even leeg maken, dat moet bij domoticz elke keer na een update. Cookies, bestanden, de hele mik.
Dat had ik al gedaan. Dat clearen van de caches e.d. hielp wel bij het terugkrijgen van de devices. De schakelaars reageren wel, maar wordt niet dynamisch/automatisch geupdate.
Dacht dat het alleen in iOS browsers was, maar de regulieren browsers op MacOS hebben hetzelfde gedrag.

• Brutuss
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 21:14
niki_lauda schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:24:
[...]

Bij mij zit de Luchtdruk in de volgende regel
1373 BuienR 0001 1 TempHumBaro Temp + Humidity + Baro Weather Station 3.8 C, 41 %, 1023.4 hPa
Het mindere is inderdaad dat de buienradar plugin welke ingebakken zit diverse metingen in 1 sensor gooien. Terwijl je met de plugin versie kan beslissen deze los te plaatsen in afzonderlijke sensoren.

Dit weerhoud mij er nu nog even van om de plugin versie uit te faseren.

• DaRoot
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 00:35

DaRoot

Some say...

DaRoot schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 21:15:
vanavond is mijn Domoticz install soort van gestopt met reageren..
webinterface wel benaderbaar, maar er zouden geen switches en andere hardware meer zijn. SSH naar de Pi toe ging ook prima..
toen een
code:
1
sudo service domoticz status

gedaan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
   Active: active (exited) since Tue 2020-03-24 20:01:44 CET; 1h 7min ago
  Process: 18252 ExecStart=/etc/init.d/domoticz.sh start (code=exited, status=0/
    Tasks: 29 (limit: 2200)
   Memory: 85.5M
           └─18258 /home/pi/domoticz/domoticz -daemon -www 8080 -sslwww 443

Active: active (exited) dus.. wel zonder verdere foutmeldingen eronder.. kan ook geen logbestand vinden met zinnige informatie hierover.
na een
code:
1
sudo service domoticz restart

draaide de boel ook zo weer..
Denk dat het tijd wordt voor wat monitoring. Zabbix agent draait er al op, maar heb daarin de processen nog niet gemonitord. Nu ben ik bang dat als zo'n proces op Active active exited staat, dat de zabbix-agent denkt dat er niets aan de hand is, als ik dat proces laat monitoren.
Gaat dit met monit beter?
Zojuist hetzeffde weer gehad, dankzij monit wist ik er nu op tijd van.
Is er ergens een logbestand waar ik kan zien waarom ie crashed?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Granny
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 31-03 19:15
MikeOO schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:13:
[...]
Ik zou ook het 433 Mhz gedeelte wat verduidelijken aangezien iemand nu denk dat hij dit standaard moet installeren terwijl dit afhangt welke 433Mhz module je gebruikt. Zelf gebruik ik de RFXCom en daar hoef je niets extra's voor te installeren, alleen in Domoticz Hardware de RFXCom toevoegen.
Bedankt voor de feedback, ik heb mijn post hierop aangepast.

If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something.

• wnwiigrtz
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 02-04 17:19
Voor degene die nog meer problemen hebben met de laatste update (2020.1) in combinatie met Raspbian Stretch, zie de instructies van Papyruse op het Domoticz-forum.

Na de update (release) was ineens alles stuk, domoticz opstarten restulteerde bij mij, na het opstarten, enkel nog maar in de volgende foutmeldingen.

code:
1
2
./domoticz: /lib/arm-linux-gnueabihf/libm.so.6: version `GLIBC_2.27' not found (required by ./domoticz)
,/domoticz: /lib/arm-linux-gnueabihf/libc.so.6: version `GLIBC_2.28' not found (required by ./domoticz)

Via paar simpele commando's alles weer aan de praat gekregen. Draai nog steeds op Stretch, met Domoticz en gaat op dit moment nog allemaal goed, nog geen problemen ervaren. Wel apart dat dit er als release doorheenkomt / zichzelf installeert op een OS waarvan van te voren bekend is dat het niet werkt.
@wnwiigrtz Heb er al een aantal op deze manier gedaan hoor:
http://baddotrobot.com/bl...aspian-stretch-to-buster/
Gaat eigenlijk prima. Na herstart werkt domoticz weer.

Edit: let er op dat je alles waar stretch in staat meepakt.
Zie de resultaten in
code:
1
grep -lnr stretch /etc/apt

Die moet dus leeg zijn (geen resultaten meegeven)

[Voor 39% gewijzigd door AUijtdehaag op 26-03-2020 11:36]

PV Output - Panasonic Hit Kuro/Solar Frontier - 5 kW Mitsubsidie

• Peutpeut
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 22:35
Brutuss schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:06:
[...]

Het mindere is inderdaad dat de buienradar plugin welke ingebakken zit diverse metingen in 1 sensor gooien. Terwijl je met de plugin versie kan beslissen deze los te plaatsen in afzonderlijke sensoren.

Dit weerhoud mij er nu nog even van om de plugin versie uit te faseren.
Daar heb ik ook last van. Ondanks dat toch gekozen voor de ingebakken versie omdat de plugin steeds vast blijft lopen. Ondertussen een script gemaakt in dZvents waarmee bij iedere update alle sensoren uit elkaar worden getrokken. Ook omdat de gecombineerde Temp + Hum + Baro zijn data niet door wil sturen naar InfluxDB.

Bij interesse wil ik het hier wel plaatsen.

• Mozart
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:09
Na het updaten naar versie 2020.1 heb ik last van dit probleem. Hebben anderen dit ook?
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=31815

PSN: PcDCch

• imdos
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 02-04 14:28

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Peutpeut schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:48:
[...]

Daar heb ik ook last van. Ondanks dat toch gekozen voor de ingebakken versie omdat de plugin steeds vast blijft lopen. Ondertussen een script gemaakt in dZvents waarmee bij iedere update alle sensoren uit elkaar worden getrokken. Ook omdat de gecombineerde Temp + Hum + Baro zijn data niet door wil sturen naar InfluxDB.

Ja; sharing is caring :).

Ik maakte nog gebruik van een oude versie (dzVents script) en wil ook (gaan) migreren.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Rgerr
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 22:11
Hoe zit het eigenlijk met de meterstanden als je gaat verhuizen? Momenteel houd ik de meterstand bij middels een P1 kabel, binnenkort ga ik verhuizen, maar wil ik eigenlijk de huidige data niet kwijt raken om te kunnen vergelijken.

Moet ik dan een nieuwe meter aanmaken of schrijf domoticz gewoon over de oude meter heen?

droperator.nl

• Copitano

Copitano

Hoorn NH

Toppe schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:00:
[...]

Het blijven hangen op de laatste waarde kan je relatief eenvoudig oplossen. Aangezien de meeste plug-ins een update pushen met de zelfde tijdsinterval kan je hier gewoon op mee gaan.

Stel de plug-in pusht elke 15 minuten dan maak je gewoon een dzVents script die 31 minuten ná de laatste push de waarde op 0 zet.

Niet ideaal wellicht, maar het werkt wel prima.

Waarom 31 minuten? Als het script een update doet om 16:00:05 dan wordt de volgende update rond 16:15:00 verwacht. Als je hem op 30 minuten houdt dan kan het zijn dat je hem op 0 zet ondanks dat de sensor toch met een update gaat komen.
Kijk, daar kan ik wat mee. Zo’n simpel scriptje gaat mij al wel lukken denk ik👍

• Copitano

Copitano

Hoorn NH

Rgerr schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:42:
Hoe zit het eigenlijk met de meterstanden als je gaat verhuizen? Momenteel houd ik de meterstand bij middels een P1 kabel, binnenkort ga ik verhuizen, maar wil ik eigenlijk de huidige data niet kwijt raken om te kunnen vergelijken.

Moet ik dan een nieuwe meter aanmaken of schrijf domoticz gewoon over de oude meter heen?
Dat lijkt mij niet. Er achteraan zou misschien wel gaan. Ze krijgen toch een nieuwe timestamp?

Nieuwe P1 apparaat onder hardware aanmaken, dan begint hij gewoon netjes weer op de nieuwe standen door te tellen. Oude wel uitschakelen.

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• sweetdude
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 23:10
M.v.Veelen schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:01:
Hebben anderen die Nefiteasy gebruiken de laatste tijd (icm de laatste Beta?) ook zoveel foutmeldingen?

Op zich blijft het wel werken, maar zoveel foutmeldingen stellen me niet bepaald gerust:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
2020-03-14 13:39:21.633 Error: NefitEasy: Invalid response received! (DP)
2020-03-14 13:43:00.034 Error: NefitEasy: Invalid response received! (DP)
2020-03-14 14:03:23.189 Error: NefitEasy: Invalid response received! (DP)
2020-03-14 14:18:04.965 Error: NefitEasy: Invalid response received! (DP)
2020-03-14 14:28:34.052 Error: NefitEasy: Invalid response received! (DP)
2020-03-14 14:41:14.577 Error: NefitEasy: Invalid response received! (DP)
2020-03-14 14:41:30.058 Error: NefitEasy: Invalid response received! (Press)
2020-03-14 15:55:25.280 Error: NefitEasy: Invalid response received! (DP)
2020-03-14 15:58:32.919 Error: NefitEasy: Invalid response received! (DP)
2020-03-14 16:17:56.017 Error: NefitEasy: Invalid response received! (DP)
2020-03-14 16:28:37.441 Error: NefitEasy: Invalid response received! (DP)
2020-03-14 16:39:32.182 Error: NefitEasy: Invalid response received! (DP)
2020-03-14 16:54:15.298 Error: NefitEasy: Invalid response received! (DP)
2020-03-14 16:56:23.480 Error: NefitEasy: Invalid response received! (DP)
2020-03-14 16:56:57.718 Error: NefitEasy: Invalid response received! (Gas)
2020-03-14 17:04:51.508 Error: NefitEasy: Invalid response received (FT)
2020-03-14 17:18:10.788 Error: NefitEasy: Invalid response received! (DP)
2020-03-14 17:18:18.950 Error: NefitEasy: Invalid response received! (Press)
2020-03-14 17:18:19.049 Error: NefitEasy: Invalid response received! (Gas)
2020-03-14 17:24:04.773 Error: NefitEasy: Invalid response received (FT)
2020-03-14 17:35:04.173 Error: NefitEasy: Invalid response received! (DP)
2020-03-14 17:38:55.130 Error: NefitEasy: Invalid response received! (DP)
2020-03-14 17:45:52.593 Error: NefitEasy: Invalid response received! (DP)
2020-03-14 17:49:04.376 Error: NefitEasy: Invalid response received! (DP)
2020-03-14 17:57:55.848 Error: NefitEasy: Invalid response received (FT)
2020-03-14 17:59:46.901 Error: NefitEasy: Invalid response received (FT)
2020-03-14 18:17:02.939 Error: NefitEasy: Invalid response received! (DP)
2020-03-14 18:21:53.657 Error: NefitEasy: Invalid response received! (ODT)
2020-03-14 18:21:53.789 Error: NefitEasy: Invalid response received! (Gas)
2020-03-14 18:22:26.327 Error: NefitEasy: Invalid response received! (DP)
2020-03-14 19:03:23.560 Error: NefitEasy: Invalid response received! (DP)
2020-03-14 19:20:37.937 Error: NefitEasy: Invalid response received! (DP)
2020-03-14 19:23:46.621 Error: NefitEasy: Invalid response received! (DP)
2020-03-14 19:25:02.568 Error: NefitEasy: Invalid response received! (Gas)
2020-03-14 19:26:39.809 Error: NefitEasy: Invalid response received! (DP)
2020-03-14 19:33:49.070 Error: NefitEasy: Invalid response received! (DP)
2020-03-14 19:39:34.082 Error: NefitEasy: Invalid response received! (DP)
2020-03-14 19:49:36.999 Error: NefitEasy: Invalid response received! (DP)
2020-03-14 19:53:08.068 Error: Nefit easy server hardware (3) thread seems to have ended unexpectedly
2020-03-14 19:53:14.993 Error: NefitEasy: Invalid response received (FT)
2020-03-14 19:54:19.048 Error: NefitEasy: Error getting http data!
2020-03-14 19:55:33.112 Error: NefitEasy: Error getting http data!
2020-03-14 19:56:57.166 Error: NefitEasy: Error getting http data!
2020-03-14 19:59:01.230 Error: NefitEasy: Error getting http data!
Ik had na de update van stretch naar buster en de nieuwste Domoticz wel last van de laaste m.b.t. http data. Blijkt dat met Buster wat gewijzigd is (zie ook de installatie pagina https://www.domoticz.com/wiki/NefitEasy:

Change SSL settings (when you use recent Linux distributions)

[Source https://github.com/robertklep/nefit-easy-http-server]

vi /etc/ssl/openssl.cnf

change the following keys to these values:

MinProtocol = None
CipherString = DEFAULT

• pven
  • Niet online
pven schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:55:
[Afbeelding]

Ik zie het niet: mijn lamp springt niet aan, terwijl er volgens mij wel aan de voorwaarden wordt voldaan. Ziet iemand wat ik fout doe?
Ik heb dat block gefixed. Maar ... als mijn lamp nu uitspringt, dan wordt dat blijkbaar als beweging gezien en springt de lamp weer aan. En dat gaat zo dan heel de tijd door. Iemand een idee hoe ik dit kan aanpassen? Ik zat te denken aan bv een paar seconde pauze nadat de lamp uit is gesprongen, maar hoe doe je dat? 8)7

• rens-br
pven schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:31:
Ik heb dat block gefixed. Maar ... als mijn lamp nu uitspringt, dan wordt dat blijkbaar als beweging gezien en springt de lamp weer aan. En dat gaat zo dan heel de tijd door. Iemand een idee hoe ik dit kan aanpassen? Ik zat te denken aan bv een paar seconde pauze nadat de lamp uit is gesprongen, maar hoe doe je dat? 8)7
Ow lol. Dat is wel heel slecht. Maar ik zou sowieso geen blocky gebruiken, maar overstappen op dzvents.

• Brutuss
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 21:14
Peutpeut schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:48:
[...]

Lijkt me dat het ook niet al te moeilijk zou moeten zijn om net als de externe plugin dit intern ook te laten aanpassen zodat men tijdens het instellen van de hardware kan kiezen hoe de appraten aangemaakt moeten worden en dus iedereen zijn voorkeur kan gebruiken.

Ga daar denk ik eens een request van maken op het forum.

[Voor 6% gewijzigd door Brutuss op 26-03-2020 14:57]

• I-King
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 05:22

Backup maken en proberen! Bij mij ging het goed en telde hij netjes door. De meterstanden waren dan ook allemaal hoger in 't nieuwe huis dan 't oude.

• luigi87
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 02-04 13:28
sjaool schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 18:20:
Het heeft even geduurd maar ik heb mijn Domoticz installatie nu op Raspbian Buster draaien. Er moest wel een nieuwe micro-sd aan te pas komen aangezien de oude een I/O fout gaf. Ik heb deze tutorial gebruikt. Het was krap aan een half uurtje werk. :D

De backup terugzetten is nu ook gelukt. Ik moest daarna wel even een reboot doen.
je upgrade naar buster is ook vlekkeloos verlopen?
Ik ben altijd een beetje bang dat dit niet lekker loopt.
ik draai er namelijk ook nog:
Unifi
pihole
zigbee2mqtt
en wat andere dingen op.
XanaLuXX schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:39:
Was ook een slachtoffer van mijn eigen valkuil. Eerst klikken dan lezen waarom het niet meer start
https://www.datenreise.de...update-jessie-to-stretch/

Die loopt nu bij mij en zal dan de link van Herman proberen

In het slechtste geval.... heb vanmorgen een PI4 besteld en begin dan wel opnieuw
hier twijfel ik ook momenteel over.
Als je dan upgrade is het vaak ook handig de hele bende maar op een nieuw stukje hardware te zetten met meer vermogen.

al zijn er tegenwerpingen. zoals deze:

iemand die kan bevestigen dat de de aeonlabs Zwave usb Stick (gen5) goed werkt met de RPI4?

[Voor 7% gewijzigd door luigi87 op 26-03-2020 16:41]

Hier het linkje naar de guide voor presence detection op basis van Tasker + Autolocation op een Android Client, check me V&A voor 2de kans domotica dingetjes

• Lizard
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 03:12
luigi87 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 16:22:
[...]

je upgrade naar buster is ook vlekkeloos verlopen?
Ik ben altijd een beetje bang dat dit niet lekker loopt.
ik draai er namelijk ook nog:
Unifi
pihole
zigbee2mqtt
en wat andere dingen op.

[...]

hier twijfel ik ook momenteel over.
Als je dan upgrade is het vaak ook handig de hele bende maar op een nieuw stukje hardware te zetten met meer vermogen.

al zijn er tegenwerpingen. zoals deze:

iemand die kan bevestigen dat de de aeonlabs Zwave usb Stick (gen5) goed werkt met de RPI4?
Zie https://www.raspberrypi.org/forums/viewtopic.php?t=245031
Lijkt erop dat die niet rechtstreeks op een pi4 draait, alleen als je er een usb2 hub tussen hebt.

Voegt aan de bestaande toe. Je krijgt alleen wel een hele rare piek in de grafieken bij de overgang.
Die in de week, maand en jaar grafiek kun je verwijderen (shift en linker muis knop) de volgende dag. Die in de dag grafiek is na een paar dagen vanzelf weg.

• Robbie T
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 18:57
Voor mijn ledstrip in de keuken gebruik ik dit script

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
return {
    on = {
        devices = {
            310 -- Xiaomi Wireless switch - Keuken
        }
    },

--Voeg logging toe voor dit script  
   logging = {
   level = domoticz.LOG_INFO,
   marker = "Lamp onder keukenkastjes geschakeld"
   },

execute = function(domoticz, device)
        --Declarations
        local Knop          = domoticz.devices(310)     -- Xiaomi Mini Switch
        local IemandThuis   = domoticz.devices(78)      -- Iemand Thuis
        local Vakantie      = domoticz.devices(107)     -- Vakantiemodus

--Function

if Knop.state == 'Click' then
             domoticz.devices(290).switchOn().checkFirst()
             domoticz.log('De lampen zijn ingeschakeld') 
        elseif Vakantie.active or not IemandThuis.active or Knop.state == 'Double Click' then
            domoticz.devices(290).switchOff().checkFirst() --Lamp onder keukenkastjes
            domoticz.log('De lampen zijn uitgeschakeld') 
            end
        end
}

Werkt opzich prima, behalve het stuk dat de lamp uit moet als er niemand thuis is
elseif Vakantie.Active or not IemandThuis.active

Wat mis ik hier?

• rens-br
Robbie T schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 18:55:

Werkt opzich prima, behalve het stuk dat de lamp uit moet als er niemand thuis is
elseif Vakantie.Active or not IemandThuis.active
Kortom. Als je de deur uitloopt moet de lamp uitgaan, klopt dat?

• Robbie T
rens-br schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 18:56:
[...]

Kortom. Als je de deur uitloopt moet de lamp uitgaan, klopt dat?
Correctum! (Of als de vakantie modus actief is).
Als ik de schakelaar "oppas" actief heb moet de lamp niet uit gaan.

• rens-br
Robbie T schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 18:59:
Correctum! (Of als de vakantie modus actief is).
Als ik de schakelaar "oppas" actief heb moet de lamp niet uit gaan.
Dan moet je ook 'Niet Thuis' en 'Vakantie' toevoegen aan de triggers, anders gebeurd er natuurlijk niks.

Zie ook mijn script voor mijn woonkamer lampen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
--*------------------------------------------------------------------------------------*--
--Creator: Rens
--Date: 26-04-2019
--Last update: 26-04-2019
--Changelog: Added vacation switch
--Source: -
--Description: Used to Switch on lights, when it is dark, and switch them off at time based
-- or when nobody is home
--*------------------------------------------------------------------------------------*--

--Declarations
local TVNum             = 47
local IemandThuisNum    = 54
local VakantieNum       = 55

return {
    on = {
        devices = {
            TVNum, -- TV woonkamer
            IemandThuisNum, -- Iemand thuis
            VakantieNum -- Vakantie
        },
        timer = {
            'at 15 minutes before sunset'
        }
    },
        --Declarations
        local LightWoon     = domoticz.devices(305) --Lampen Woonkamer
        local IemandThuis   = domoticz.devices(IemandThuisNum) -- Iemand Thuis
        local Vakantie      = domoticz.devices(VakantieNum) -- Vakantie
        local Weekend       = domoticz.devices(74) -- Weekend
        local TV            = domoticz.devices(TVNum) -- TV woonkamer
        local Time          = require('Time') --Time function
        local CurrentTime   = Time() --Current time

--Function
        if (not Vakantie.active and IemandThuis.active) then
            if ((CurrentTime.matchesRule('between 15 minutes before sunset and 23:14')) and (not TV.active)) then 
                LightWoon.setKelvin(255)
                LightWoon.dimTo(100)
            end
        else -- When nobody home or vacation
            LightWoon.switchOff().checkFirst()
        end
    end
}

• Robbie T
rens-br schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 19:01:
[...]

Dan moet je ook 'Niet Thuis' en 'Vakantie' toevoegen aan de triggers, anders gebeurd er natuurlijk niks.

Zie ook mijn script voor mijn woonkamer lampen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
--Creator: Rens
--Date: 26-04-2019
--Last update: 26-04-2019
--Changelog: Added vacation switch
--Source: -
--Description: Used to Switch on lights, when it is dark, and switch them off at time based
-- or when nobody is home

--Declarations
local TVNum             = 47
local IemandThuisNum    = 54
local VakantieNum       = 55

return {
    on = {
        devices = {
            TVNum, -- TV woonkamer
            IemandThuisNum, -- Iemand thuis
            VakantieNum -- Vakantie
        },
        timer = {
            'at 15 minutes before sunset'
        }
    },
        --Declarations
        local LightWoon     = domoticz.devices(305) --Lampen Woonkamer
        local IemandThuis   = domoticz.devices(IemandThuisNum) -- Iemand Thuis
        local Vakantie      = domoticz.devices(VakantieNum) -- Vakantie
        local Weekend       = domoticz.devices(74) -- Weekend
        local TV            = domoticz.devices(TVNum) -- TV woonkamer
        local Time          = require('Time') --Time function
        local CurrentTime   = Time() --Current time

--Function
        if (not Vakantie.active and IemandThuis.active) then
            if ((CurrentTime.matchesRule('between 15 minutes before sunset and 23:14')) and (not TV.active)) then 
                LightWoon.setKelvin(255)
                LightWoon.dimTo(100)
            end
        else -- When nobody home or vacation
            LightWoon.switchOff().checkFirst()
        end
    end
}
Maar dat heb ik toch? (onder declarations) Daarom snap ik het ook niet

• rens-br
Robbie T schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 19:07:
[...]

Maar dat heb ik toch? (onder declarations) Daarom snap ik het ook niet
Je moet ze ook bij devices toevoegen:

code:
1
2
3
4
5
6
   on = {
        devices = {
            310 -- Xiaomi Wireless switch - Keuken
            HIER DUS
        }
    },
Pagina: 1 ... 86 87 88 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True