Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Domoticz - open source domotica systeem - deel 4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 61 ... 75 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Gizz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:36

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Toppe schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 15:18:
[...]

Hartstikke leuk, alleen €100+ voor een CO2 sensor vindt ik niet meer voor de leuk. Een sensor zoals de MH-Z19 wordt momenteel veel gebruikt omdat deze prima werkend te krijgen zijn.
Ik wilde je de MH-Z19 aanraden, maar je doet het zelf al :)
Erg tevreden met de sensor, heb er nu drie (huiskamer/keuken, slaapkamer, kantoor) en ze werken perfect. Neem als je kan de versie met een kabeltje, scheelt je weer solderen aan één kant.

In juli heb ik ze hier besteld en een paar weken terug hier een extra exemplaar. Ik kan geen verschil ontdekken en ze doen het gewoon allemaal goed.

Het echt goedkoper vinden dan €15 wordt lastig denk ik, maar dat geld is het meer dan waard voor iets dat zoveel invloed kan hebben op je gezondheid (of energierekening als je nu preventief meer dan nodig ventileert).

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• maxtrash
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:44
Zou de JQ-200 wat zijn (https://www.aliexpress.co...1602_8,searchweb201603_53)

weinig over te vinden op internet. Het heeft een app dus dan zou je denken dat het uitleesbaar moet zijn
Gizz schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 17:35:
[...]

Ik wilde je de MH-Z19 aanraden, maar je doet het zelf al :)
Erg tevreden met de sensor, heb er nu drie (huiskamer/keuken, slaapkamer, kantoor) en ze werken perfect. Neem als je kan de versie met een kabeltje, scheelt je weer solderen aan één kant.

In juli heb ik ze hier besteld en een paar weken terug hier een extra exemplaar. Ik kan geen verschil ontdekken en ze doen het gewoon allemaal goed.

Het echt goedkoper vinden dan €15 wordt lastig denk ik, maar dat geld is het meer dan waard voor iets dat zoveel invloed kan hebben op je gezondheid (of energierekening als je nu preventief meer dan nodig ventileert).
Heb je deze op een ESP? en draai je daarop Tasmota of ESP easy?

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Toppe Ik gebruik ESPeasy op meerdere Wemos D1 mini's (dus ESP8266).

Werkt perfect en ondersteuning voor deze sensor zit standaard ingebakken in ESPeasy. Even 4 draadjes aansluiten, ESPeasy flashen, bij de configuratie de MH-Z19 kiezen, de twee gebruikte pinnen aangeven, Domoticz aangeven als doel en je bent klaar. Als je het vaker gedaan hebt (zoals ik afgelopen weekend weer toen ik de derde sensor toe ging voegen) is het softwaredeel binnen 5 minuten geregeld.

Ik heb toevallig afgelopen een doosje gemaakt waar de Wemos D1 mini en de MH-Z19 samen netjes in kunnen. Niet een perfect doosje, het is mijn eerste 3d-ontwerp ooit, maar mocht je hem op een 3d-printer willen uitprinten dan kun je het model hier downloaden.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Gizz schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 21:19:

Werkt perfect en ondersteuning voor deze sensor zit standaard ingebakken in ESPeasy. Even 4 draadjes aansluiten, ESPeasy flashen, bij de configuratie de MH-Z19 kiezen, de twee gebruikte pinnen aangeven, Domoticz aangeven als doel en je bent klaar. Als je het vaker gedaan hebt (zoals ik afgelopen weekend weer toen ik de derde sensor toe ging voegen) is het softwaredeel binnen 5 minuten geregeld.

Ik heb toevallig afgelopen een doosje gemaakt waar de Wemos D1 mini en de MH-Z19 samen netjes in kunnen. Niet een perfect doosje, het is mijn eerste 3d-ontwerp ooit, maar mocht je hem op een 3d-printer willen uitprinten dan kun je het model hier downloaden.
Top! Laat de ESP waarop hij komt nu al ESPEasy hebben draaien :+

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• bartbh
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
Gizz schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 21:19:

Blijft deze altijd goed werken? Ik heb de MHZ19 al een jaar ofzo in de woonkamer en af en toe schiet deze naar de 10.000ppm en blijft daar op hangen. En kalibreer je deze soms op nieuw met MHZCALIBRATEZERO?

je link naar thingiverse.com werkt nu niet

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

bartbh schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 22:10:
[...]
Blijft deze altijd goed werken? Ik heb de MHZ19 al een jaar ofzo in de woonkamer en af en toe schiet deze naar de 10.000ppm en blijft daar op hangen. En kalibreer je deze soms op nieuw met MHZCALIBRATEZERO?
Tot nu toe werkt het goed. Mijn oudste sensoren staan nu een half jaar aan. Ik doe niks speciaals qua calibratie. De eerste 24 uur laat ik wel elke sensor bij een open raam liggen in een kamer waar niemand is, om een soort nulmeting te doen.

Verder laat ik gewoon de automatische calibratie van de sensor zelf het werk doen. Ze liggen / hangen allemaal in een kamer waarin de lucht continu ververst wordt en waar elke dag uren en uren geen personen zijn. Volgens mij pakt hij bij de automatische calibratie gewoon de laagste waarde in die 24 uur als nulpunt (400 - 430 ppm). Dat werkt prima omdat het in elke kamer elke dag uren voorkomt dat de waarde gelijk is aan buitenshuis, simpelweg omdat er niemand aanwezig is.
je link naar thingiverse.com werkt nu niet
Dank, gefixt :)

Tromp.et schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:15:
Ik lees dat er verschillende soorten sensoren worden gebruikt voor het meten van de temperatuur. Zelf maak ik gebruik van de Xiaomi Temperature sensor. Hij doet wat hij moet doen, maar ik merk dat hij niet nauwkeurig genoeg is om te gebruiken als thermostaat. Het duurt te lang voor hij reageert, bijvoorbeeld pas vanaf een halve graad, en soms zelfs meer. Het verschil tussen 20,0 en 20,5 is voor mij een te groot verschil. Ik wil graag 20,2 bijvoorbeeld ook zien.
Wat is dan een goed alternatief? Een op Tasmota gebaseerde sensor gekoppeld via wifi, zoals bijvoorbeeld hier beschreven? Geeft dit vaker een update van de temperatuur en ook nauwkeuriger? Of zouden jullie voor een andere oplossing gaan?
Gebruik zelf Xiaomi Aqara tempsensoren en deze laten in Domoticz dit wel zien. Wel inderdaad om de 5 minuten maar dat is uiteraard om de batterij te besparen. Ook een Cresta sensor doet het om de 5 min dus denk dat dit wel een beetje standaard is.
https://tweakers.net/ext/f/lZF4sHsvQ5C68RT790kHPqDl/full.png

Je kunt er zelf ook een maken met bv Wemos D1 mini en tempsensor icm Tasmota of ESPeasy.

Maar ook deze zie ik per 5 min gaan terwijl die laatste zelf constant de temp weergeeft. Dus vermoed dat Domoticz hier zelf een rol in heeft.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 01:10
Robbie T schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 16:24:
[...]

Inmiddels is dit het resultaat

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
--*------------------------------------------------------------------------------------*--
--Creator: Rob
--Date: 03-12-2019
--Last update: xx-xx-xxxx
--Changelog:
--Source: -
--Description: Used to Switch off lights in the living room when time is after 22.00 hour and someone is home
--*------------------------------------------------------------------------------------*--

return {
    on = {
        devices = {
            92, -- Xiaomi mini switch
        },

execute = function(domoticz, device)
        --Declarations
        local Time          = require('Time') --Time function
        local CurrentTime   = Time() --Current time
        local Knop          = domoticz.devices(92) -- Xiaomi Mini Switch

--Function
        if (CurrentTime.matchesRule('at 15:00-17:00')) then 
            if Knop.state == 'Double Click' then 
            domoticz.devices(163).switchOff().checkFirst()                --Lampen boven eettafel
            domoticz.devices(153).switchOff().afterSec(10).checkFirst()   --Lampen boven bank
            domoticz.devices(51).switchOff().afterSec(15).checkFirst()    --Lamp naast televisie
            domoticz.devices(141).switchOff().afterSec(20).checkFirst()   --Lamp boven dressoir
            domoticz.log('De lampen zijn uitgeschakeld')
       end
    end
end
}
}

maar nog steeds geen resultaat.
@SonOfSam thanks! aangepast
Ik zou echt niet weten wat er nu nog mis kan zijn. Gaat hij wel in een van de if statements?

• bartbh
  • Niet online
MikeOO schreef op woensdag 4 december 2019 @ 07:53:
[...]

Gebruik zelf Xiaomi Aqara tempsensoren en deze laten in Domoticz dit wel zien. Wel inderdaad om de 5 minuten maar dat is uiteraard om de batterij te besparen. Ook een Cresta sensor doet het om de 5 min dus denk dat dit wel een beetje standaard is.
[Afbeelding]

Je kunt er zelf ook een maken met bv Wemos D1 mini en tempsensor icm Tasmota of ESPeasy.

Maar ook deze zie ik per 5 min gaan terwijl die laatste zelf constant de temp weergeeft. Dus vermoed dat Domoticz hier zelf een rol in heeft.
De 5 min interval is Domoticz. De Aqara stuurt veel vaker een temperatuur uit, gebaseerd op verandering. Dus een constante temperatuur van 19 graden wordt minder gerapporteerd dan een wisselende temperatuur tussen 18 en 20 graden.

• Robbie T
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 24-01 11:18
rens-br schreef op woensdag 4 december 2019 @ 08:03:
[...]

Ik zou echt niet weten wat er nu nog mis kan zijn. Gaat hij wel in een van de if statements?
Nou heel wat gezoek en debugging verder maar het werkt! Vraag me niet hoe maar een aantal id's waren niet juist en er miste nog een end. Daarnaast werden mijn devices niet afgesloten.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
--Creator: Rob
--Date: 03-12-2019
--Last update: xx-xx-xxxx
--Changelog:
--Source: -
--Description: Used to Switch off lights in the living room when time is after 22.00 hour.

return {
    on = {
        devices = {
            92 -- Xiaomi mini switch
        }
    },

--Voeg logging toe voor dit script  
   logging = {
   level = domoticz.LOG_INFO,
   marker = "Lampen uit na 22:00"
   },

execute = function(domoticz, device)
        --Declarations
        local Time          = require('Time')       --Time function
        local CurrentTime   = Time()                --Current time
        local Knop          = domoticz.devices(92)  -- Xiaomi Mini Switch

--Function
        if (CurrentTime.matchesRule('at 22:00-06:00')) then 
            if Knop.state == 'Double Click' then 
            domoticz.devices(188).switchOff().checkFirst()                --Lampen boven eettafel
            domoticz.devices(185).switchOff().afterSec(10).checkFirst()   --Lampen boven bank
            domoticz.devices(51).switchOff().afterSec(15).checkFirst()    --Lamp naast televisie
            domoticz.devices(179).switchOff().afterSec(20).checkFirst()   --Lamp boven dressoir
            domoticz.log('De lampen zijn uitgeschakeld')
       end
end
end
}

• imdos
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 25-01 11:11

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Dylantje2 schreef op zondag 1 december 2019 @ 17:19:
[...]
Wat ik ook doe
De monit optie zet domoticz in een loop van afsluiten opstarten
Oke; dan gaat er in de eerste conditie al iets fout. Dat is eigenlijk deze:

code:
1
check process domoticz with pidfile /var/run/domoticz.pid

waar zet domoticz zijn pid file neer in jouw gevasl? Ooit al eens naar gekeken?

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• imdos
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 25-01 11:11

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Toppe schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 15:18:
[...]
Er hangen nog gewone CO2 meters die hun werk prima doen, alleen ik wil daar niet aan gaan 'klote' om ze ook digitaal uit te lezen. Daarvoor wil ik gewoon een losse sensor en aangezien er al een ESP naast de ketel hangt is het een logische stap om daar een sensor op toe te voegen.
Zijn die ook met 220V voeding en koppelbaar? Die heb ik dus wel. Ik heb ze zelf slim gemaakt.

Ik heb daarop gewoon een basic sonoff (met Tasmota) gezet met een PC817 op de input GPIO14. Daarvoor een regeltje met rules gemaakt. Werkte prima in test opstelling.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Toppe schreef op woensdag 4 december 2019 @ 07:22:
@Gizz Zojuist de sensor besteld. Met een beetje geluk voor kerst nog binnen ;)
Mocht je de MH-Z19 met het kabeltje besteld hebben: daarvan is de pinout slecht vindbaar online. Hierbij alvast de oplossing :P

Zwart = ground
Rood = 5 volt
Groen = TX GPIO in ESPeasy
Blauw = RX GPIO in ESPeasy

Alle andere draden van het kabeltje zijn niet nodig, die heb ik zelf afgeknipt om ruimte te besparen.

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:54
vwtune schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 14:13:
[...]

Als je kan wachten dan zou ik het boardje kopen via de officiele verkoper op ali: https://lolin.aliexpress.com/store/1331105 en dan dit bordje: https://nl.aliexpress.com...productList_2559240.pic_2

https://github.com/arends...-BH1750-Luminosity-Sensor

voor een temp/hum sensor kan je gaan voor: https://nl.aliexpress.com...8f-4dee-a47d-23046b186aea

hier een lijst met alle sensoren welke standaard zonder al te veel moeite in Tasmota worden ondersteund:
https://github.com/arends...ta/wiki/Supported-Sensors

Wemos D1 mini kan je gewoon via de usb van je laptop flashen, heb je geen ftdi voor nodig. Flashen kan je met Arduino, ESPeasy of NodeMCU Flasher.

WIFI ligt denk ik aan vele factoren, over het algemeen heb ik niets te klagen wbt het ontvangst.

Je kan zeker meerdere sensoren aansluiten, welke sensoren ligt er een beetje aan of je de 'standaard' Tasmota neemt of de 'sensor' versie, niet alle sensoren worden ondersteunt met de standaard Tasmota versie. De BH1750 wordt wel ondersteunt met de standaard overigens. Ook moet je met een weerstand werken als je met meerdere sensoren op 1 SDA/ SCL aansluiting zit.
De DHT11 is niet zo precies, de DHT22 is dan beter.Zelf maak ik gebruik van een si7021, ook een fijn bordje.

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

imdos schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:13:
[...]

Zijn die ook met 220V voeding en koppelbaar? Die heb ik dus wel. Ik heb ze zelf slim gemaakt.

Ik heb daarop gewoon een basic sonoff (met Tasmota) gezet met een PC817 op de input GPIO14. Daarvoor een regeltje met rules gemaakt. Werkte prima in test opstelling.
Nee, zijn gewoon modelletjes op batterij. Wil liefst op 220V maar ik vindt de prijzen daarvan zo achterlijk. Aan veiligheid mag je eigenlijk geen prijskaartje hangen... Daarom dat ik wil kijken naar deze oplossing en als dat werkt dan prima.
Gizz schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:14:
[...]

Mocht je de versie met het kabeltje besteld hebben: daarvan is de pinout slecht vindbaar online. Hierbij alvast de oplossing :P

Zwart = ground
Rood = 5 volt
Groen = TX GPIO in ESPeasy
Blauw = RX GPIO in ESPeasy

Alle andere draden van het kabeltje zijn niet nodig, die heb ik zelf afgeknipt om ruimte te besparen.
Dank. Heb hem even als bookmark gezet!

• Tromp.et
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 20:46
bartbh schreef op woensdag 4 december 2019 @ 08:11:
[...]
De 5 min interval is Domoticz. De Aqara stuurt veel vaker een temperatuur uit, gebaseerd op verandering. Dus een constante temperatuur van 19 graden wordt minder gerapporteerd dan een wisselende temperatuur tussen 18 en 20 graden.
Das wel interessant, want bij mij gebeurt dat dus absoluut niet. Er kan rustig meer dan een uur tussen zitten voordat er weer een nieuw signaal wordt geregistreerd.
Ik zie nu dat er 'vierkante' sensoren worden verkocht van Xiaomi. Ik heb nog de 'ronde' versie. Zou daar een verschil tussen kunnen zitten? Welke gebruik jij?

• DjAntoon
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 20:28
@Tromp.et Ik heb ook de ronde, en ik zie toch minstens elke 10 minuten een update in domoticz.

• bartbh
  • Niet online
Ik gebruik de ronde sensoren. Als ik 'm vastpak zie ik snel de temperatuurmeldingen binnenkomen.

• bartbh
  • Niet online
Dat is precies wat ik zeg (of in ieder geval bedoelde :) ). De interval van de grafieken in Domoticz is altijd 5 min.

Dus ook als een sensor geen informatie heeft gestuurd gedurende een uur, zie je een 5min interval in de grafiek. Althans, dat heb ik. Ook als er vaker dan 5min een waarde wordt verstuurd, zie je in Domoticz slechts een 5 min interval.

Dat is bijvoorbeeld bij het uitlezen van de slimme meter ook het geval. Deze geeft elke 10(?) seconden een output, echter in de grafieken in Domoticz zie je dit slecht per 5 min.
bartbh schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:01:
Dat is precies wat ik zeg (of in ieder geval bedoelde :) ). De interval van de grafieken in Domoticz is altijd 5 min.

Dus ook als een sensor geen informatie heeft gestuurd gedurende een uur, zie je een 5min interval in de grafiek. Althans, dat heb ik. Ook als er vaker dan 5min een waarde wordt verstuurd, zie je in Domoticz slechts een 5 min interval.

Dat is bijvoorbeeld bij het uitlezen van de slimme meter ook het geval. Deze geeft elke 10(?) seconden een output, echter in de grafieken in Domoticz zie je dit slecht per 5 min.
Ik heb ook nog sensoren via een ESP, en die geven wel netjes elke 10 seconde de data door, of deze nou gewijzigd is of niet. Domoticz doet er inderdaad verder niets mee behalve dat de "Last Seen" tijd gewoon actueel is (en blijft). De Xiaomi sensoren zullen dit inderdaad niet doen vanwege batterij besparing.

De sensoren rapporteren natuurlijk wel aan de gateway maar niet direct aan de app. Hierdoor kan het in de app 20.0 graden zijn terwijl Domoticz netjes 20.5 aangeeft. Als je de sensor echt in de app opent (en hij gaat initialiseren) dan komt bij mij pas de actuele temperatuur in beeld.

Ik weet ook niet helemaal hoe de plugin werkt:

Xiaomi -> Domoticz
Domoticz <-> Xiaomi

Bij de laatste optie zou het opzich logisch zijn dat de "Last seen" tijd niet veranderd, tenslotte wil je niet onnodige records (AWS: Ik rapporteer elke 10 sec, 29x onnodig per 5 minuten dus) in je database opslaan, Domoticz doet daar namelijk helemaal niets mee maar belast wel onnodig je CPU, geheugen en je SD kaart...

• bartbh
  • Niet online
Volgens mij veranderd niet alleen de last seen, maar ook de daadwerkelijk waarde. Dus de gerapporteerde waarde komt ook wel in Domoticz, alleen slechts per 5 min in de log/grafieken.

De buitentemperatuur staat bij mij op 4.7 (15:22) als ik op de 'tegel' kijk. Kijk ik echter in de grafiek/log van de sensor, dan staat daar maximaal 15:20 en 4.5 graden.

• nassan
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 17:08
Sinds gisteravond werkt mijn domoticz niet meer.

Ik draai de laatste stable versie op een Pi 3+ met een usb SSD schijf eraan waar domoticz op staat.
Het heeft de afgelopen 6 maanden zonder problemen gedraaid tot gisteren.
Heb de Raspberry gereboot, domoticz.sh service gerestart en geprobeerd te booten met enkel de SSD schijf eraan zonder andere hardware. Maar krijg steeds hetzelfde resultaat:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
2019-12-03 22:44:01.189  [763e5e30] Status: Domoticz V4.10717 (c)2012-2019 GizMoCuz
2019-12-03 22:44:01.218  [763e5e30] Status: Build Hash: b38b49e5, Date: 2019-05-09 13:04:08
2019-12-03 22:44:01.219  [763e5e30] Status: Startup Path: /home/pi/domoticz/
2019-12-03 22:44:01.661  [763e5e30] Error: Domoticz(pid:602, tid:602('domoticz')) received fatal signal 6 (Aborted)
2019-12-03 22:44:01.661  [763e5e30] Error: siginfo address=0x25a, address=0xffffffff
2019-12-03 22:44:07.939  [763e5e30] Error: Thread 1 (Thread 0x763e5e30 (LWP 602)):
2019-12-03 22:44:07.939  [763e5e30] Error: #0  0x76ee851c in __waitpid (pid=604, stat_loc=0x7eaf9fb8, options=0) at ../sysdeps/unix/sysv/linux/waitpid.c:29
2019-12-03 22:44:07.939  [763e5e30] Error: #1  0x002d8840 in dumpstack_gdb(bool) ()
2019-12-03 22:44:07.939  [763e5e30] Error: #2  0x002d8e2c in signal_handler(int, siginfo_t*, void*) ()
2019-12-03 22:44:07.939  [763e5e30] Error: #3  <signal handler called>
2019-12-03 22:44:07.939  [763e5e30] Error: #4  __GI_raise (sig=sig@entry=6) at ../sysdeps/unix/sysv/linux/raise.c:51
2019-12-03 22:44:07.939  [763e5e30] Error: #5  0x76c91824 in __GI_abort () at abort.c:89
2019-12-03 22:44:07.939  [763e5e30] Error: #6  0x00a1ad7c in __gnu_cxx::__verbose_terminate_handler() ()
2019-12-03 22:44:07.939  [763e5e30] Error: #7  0x0097b45c in __cxxabiv1::__terminate(void (*)()) ()
2019-12-03 22:44:07.939  [763e5e30] Error: #8  0x0097b4d0 in std::terminate() ()
2019-12-03 22:44:07.939  [763e5e30] Error: #9  0x001f5fbc in main ()

Iemand enig idee wat ik kan proberen?

• Lizard
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online
zie je misschien nog iets speciaals als je domoticz handmatig start, dus niet via de service?
Toppe schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:23:
[...]

Ik weet ook niet helemaal hoe de plugin werkt:

Xiaomi -> Domoticz
Domoticz <-> Xiaomi
Een sensor stuurt een meetwaarde naar de gateway en de gateway stuurt een UDP Multicast pakket het netwerk op en deze wordt opgevangen door de plugin in domoticz.
Initiatief komt dus bij de sensor vandaan.

De MHZ19 Co2 sensor is ook veel besproken in het Co2 topic. Auto base calibration moet je volgens mij juist niet gebruiken. Zie dat topic (zelfde sub forum).

• Dacuuu
jobr schreef op woensdag 4 december 2019 @ 19:55:
[...]
De MHZ19 Co2 sensor is ook veel besproken in het Co2 topic. Auto base calibration moet je volgens mij juist niet gebruiken. Zie dat topic (zelfde sub forum).
Mijn. Hz19B is onderweg, ik ga hem waarschijlijk aan een espeasy bordje hangen. Weet jij toevallig waar Nettie calibration optie uitzet?

• nassan
Lizard schreef op woensdag 4 december 2019 @ 19:47:
zie je misschien nog iets speciaals als je domoticz handmatig start, dus niet via de service?
Dit krijg ik in putty te zien als ik het commando /home/pi/domoticz/domoticz geef:

Ik zie die web 443 error nu voor het eerst. Heb dit uitgeschakeld in domoticz.sh maar heb dan hetzelfde probleem

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
pi@domoticz:~ $ /home/pi/domoticz/domoticz
2019-12-04 20:00:07.320  Status: Domoticz V4.11547 (c)2012-2019 GizMoCuz
2019-12-04 20:00:07.321  Status: Build Hash: db289ac25, Date: 2019-12-03 15:16:4                                                        5
2019-12-04 20:00:07.322  Status: Startup Path: /home/pi/domoticz/
2019-12-04 20:00:07.369  Sunrise: 08:20:00 SunSet: 16:32:00
2019-12-04 20:00:07.369  Day length: 08:12:00 Sun at south: 12:26:00
2019-12-04 20:00:07.370  Civil twilight start: 07:41:00 Civil twilight end: 17:1                                                        1:00
2019-12-04 20:00:07.370  Nautical twilight start: 06:60:00 Nautical twilight end                                                        : 17:52:00
2019-12-04 20:00:07.370  Astronomical twilight start: 06:20:00 Astronomical twil                                                        ight end: 18:32:00
2019-12-04 20:00:07.496  Status: PluginSystem: Started, Python version '3.5.3'.
2019-12-04 20:00:07.506  Active notification Subsystems: kodi, telegram (2/13)
2019-12-04 20:00:07.508  Status: WebServer(HTTP) started on address: :: with por                                                        t 8080
2019-12-04 20:00:07.511  Error: [web:443] missing SSL certificate chain file ./s                                                        erver_cert.pem!
2019-12-04 20:00:07.512  Error: [web:443] missing SSL certificate file ./server_                                                        cert.pem!
2019-12-04 20:00:07.512  Error: [web:443] missing SSL private key file ./server_                                                        cert.pem!
2019-12-04 20:00:07.512  Error: [web:443] missing SSL DH parameters file ./serve                                                        r_cert.pem!
2019-12-04 20:00:07.514  Error: [web:443] missing SSL certificate chain file ./s                                                        erver_cert.pem!
2019-12-04 20:00:07.514  Error: [web:443] missing SSL certificate file ./server_                                                        cert.pem!
2019-12-04 20:00:07.514  Error: [web:443] missing SSL private key file ./server_                                                        cert.pem!
2019-12-04 20:00:07.515  Error: [web:443] missing SSL DH parameters file ./serve                                                        r_cert.pem!
2019-12-04 20:00:07.516  Error: [web:443] missing SSL certificate chain file ./s                                                        erver_cert.pem!
2019-12-04 20:00:07.516  Error: [web:443] missing SSL certificate file ./server_                                                        cert.pem!
2019-12-04 20:00:07.516  Error: [web:443] missing SSL private key file ./server_                                                        cert.pem!
2019-12-04 20:00:07.516  Error: [web:443] missing SSL DH parameters file ./serve                                                        r_cert.pem!
2019-12-04 20:00:07.517  Error: WebServer(SSL) startup failed on address 0.0.0.0                                                         with port: 443: bind: Permission denied
2019-12-04 20:00:07.517  Error: WebServer(SSL) check privileges for opening port                                                        s below 1024
2019-12-04 20:00:07.519  Starting shared server on: :::6144
2019-12-04 20:00:07.520  Status: TCPServer: shared server started...
2019-12-04 20:00:07.520  Status: RxQueue: queue worker started...
2019-12-04 20:00:09.521  Status: XiaomiGateway (ID=3): Delaying worker startup..                                                        
terminate called after throwing an instance of 'Json::LogicError'
  what():  in Json::Value::resolveReference(key, end): requires objectValue
2019-12-04 20:00:14.640  Error: Domoticz(pid:1681, tid:1690('MainWorker')) recei                                                        ved fatal signal 6 (Aborted)
2019-12-04 20:00:14.641  Error: siginfo address=0x691, address=0xffffffff
2019-12-04 20:00:14.726  Error: RFLink: Error opening serial port!
2019-12-04 20:00:14.873  Status: PluginSystem: Entering work loop.
2019-12-04 20:00:14.942  Status: RFLink: serial retrying in 30 seconds...
2019-12-04 20:00:15.142  Status: (LG) Entering work loop.
2019-12-04 20:00:15.143  Status: (LG) Initialized version 0.7, author 'Chris Ghe                                                        en @GameDevHobby'
2019-12-04 20:00:15.355  Status: (iDetect) Entering work loop.
2019-12-04 20:00:15.356  Status: (iDetect) Initialized version 0.7.7, author 'ES                                                        Cape'
OpenSSH_7.4p1 Raspbian-10+deb9u7, OpenSSL 1.0.2t  10 Sep 2019
2019-12-04 20:00:15.388  (iDetect) Using password instead of ssh public key auth                                                        entication for 192.168.1.1 (less secure!)
2019-12-04 20:00:15.527  Status: MySensors: Using serial port: /dev/ttyUSB1
2019-12-04 20:00:15.527  Error: MySensors: Error opening serial port!
Warning: Permanently added '192.168.1.1' (ECDSA) to the list of known hosts.
2019-12-04 20:00:15.715  (iDetect) Using password instead of ssh public key auth                                                        entication for 192.168.1.1 (less secure!)
2019-12-04 20:00:17.880  Status: MySensors: retrying in 30 seconds...
2019-12-04 20:00:17.882  (iDetect) Using password instead of ssh public key auth                                                        entication for 192.168.1.1 (less secure!)
2019-12-04 20:00:17.939  Error: Thread 10 (Thread 0x71afd440 (LWP 1690)):
2019-12-04 20:00:17.939  Error: #0  0x76ea251c in __waitpid (pid=1702, stat_loc=                                                        0x71af7be8, options=0) at ../sysdeps/unix/sysv/linux/waitpid.c:29
2019-12-04 20:00:17.939  Error: #1  0x00309a6c in dumpstack_gdb(bool) ()
2019-12-04 20:00:17.940  Error: #2  0x0030a060 in signal_handler(int, siginfo_t*                                                        , void*) ()
2019-12-04 20:00:17.940  Error: #3  <signal handler called>
2019-12-04 20:00:17.940  Error: #4  __GI_raise (sig=sig@entry=6) at ../sysdeps/u                                                        nix/sysv/linux/raise.c:51
2019-12-04 20:00:17.940  Error: #5  0x76cb0824 in __GI_abort () at abort.c:89
2019-12-04 20:00:17.940  Error: #6  0x00aff4e4 in __gnu_cxx::__verbose_terminate                                                        _handler() ()
2019-12-04 20:00:17.940  Error: #7  0x00a5fbd0 in __cxxabiv1::__terminate(void (                                                        *)()) ()
2019-12-04 20:00:17.940  Error: #8  0x00a5fc44 in std::terminate() ()
2019-12-04 20:00:17.940  Error: #9  0x00a6aa88 in __cxa_throw ()
2019-12-04 20:00:17.940  Error: #10 0x0071cc6c in Json::throwLogicError(std::__c                                                        xx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&)                                                         ()
2019-12-04 20:00:17.940  Error: #11 0x00724e6c in Json::Value::resolveReference(                                                        char const*, char const*) ()
2019-12-04 20:00:17.940  Error: #12 0x003b93d0 in http::server::CWebServer::GetJ                                                        SonDevices(Json::Value&, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>                                                        , std::allocator<char> > const&, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_trai                                                        ts<char>, std::allocator<char> > const&, std::__cxx11::basic_string<char, std::c                                                        har_traits<char>, std::allocator<char> > const&, std::__cxx11::basic_string<char                                                        , std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, std::__cxx11::basic_str                                                        ing<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, std::__cxx11::b                                                        asic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, bool, b                                                        ool, bool, long, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::a                                                        llocator<char> > const&, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>                                                        , std::allocator<char> > const&) ()
2019-12-04 20:00:17.940  Error: #13 0x203a2764 in ?? ()
Aborted

Dacuuu schreef op woensdag 4 december 2019 @ 20:15:
[...]

Mijn. Hz19B is onderweg, ik ga hem waarschijlijk aan een espeasy bordje hangen. Weet jij toevallig waar Nettie calibration optie uitzet?
In ESPEasy is dat een optie je kiest bij device config.

• Dacuuu
jobr schreef op woensdag 4 december 2019 @ 20:16:
[...]

In ESPEasy is dat een optie je kiest bij device config.
Top, ik heb een hele tijd geleden ESPeasy gebruikt, nu ben ik voornamelijk over op Tasmota.
ESPeasy staat al heel lang op current stable version: R120 https://www.letscontrolit.com/wiki/index.php?title=ESPEasy

Gebruik jij die ook, of een andere?

Dacuuu schreef op woensdag 4 december 2019 @ 20:27:
[...]

Top, ik heb een hele tijd geleden ESPeasy gebruikt, nu ben ik voornamelijk over op Tasmota.
ESPeasy staat al heel lang op current stable version: R120 https://www.letscontrolit.com/wiki/index.php?title=ESPEasy

Gebruik jij die ook, of een andere?
Nee, die is wel heel oud. Ik gebruik meerdere versie, Ik zou gewoon de meest recente pakken. https://github.com/letscontrolit/ESPEasy/releases

• Dylantje2
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 01:07

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

imdos schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:02:
[...]

Oke; dan gaat er in de eerste conditie al iets fout. Dat is eigenlijk deze:

code:
1
check process domoticz with pidfile /var/run/domoticz.pid

waar zet domoticz zijn pid file neer in jouw gevasl? Ooit al eens naar gekeken?
uhm ik niet weten wat een pidfile is....
maar hij staat er wel:28020 staat erin..

Edit:

code:
1
2
3
4
## Set the location of the Monit lock file which stores the process id of the
## running Monit instance. By default this file is stored in $HOME/.monit.pid
#
 set pidfile /var/run/monit.pid

Deze kan ik niet vinden

Dylantje2 wijzigde deze reactie 04-12-2019 21:09 (22%)

zonneboiler, pelletkachel, 27 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H met LANbox, Domoticz, Grafana, Solarmeters, WPboiler: http://wqd.nl/dP9y, WP: http://wqd.nl/9GVg, Pana H versie thread: https://bit.ly/2Or4Unp

• Dacuuu
jobr schreef op woensdag 4 december 2019 @ 20:29:
[...]

Nee, die is wel heel oud. Ik gebruik meerdere versie, Ik zou gewoon de meest recente pakken. https://github.com/letscontrolit/ESPEasy/releases
Ik zie het, in de zip zit een mapje "bin" met daar in alle versies. Wat een versies zeg..Ik denk ESP_Easy_mega-20191130_normal_ESP8266_1M.bin te pakken voor mijn NodeMCU bordje..

Dacuuu schreef op woensdag 4 december 2019 @ 20:34:
[...]

Ik zie het, in de zip zit een mapje "bin" met daar in alle versies. Wat een versies zeg..Ik denk ESP_Easy_mega-20191130_normal_ESP8266_1M.bin te pakken voor mijn NodeMCU bordje..
Lee ook even de readme. daar staat dacht ik wat de versie betekenen.
Nodemcu kun je ook de 4M versie gebruiken. 1M is vooral voor bijv Sonoff.

• Lizard
  • Nu online
nassan schreef op woensdag 4 december 2019 @ 20:16:
[...]

Dit krijg ik in putty te zien als ik het commando /home/pi/domoticz/domoticz geef:

Ik zie die web 443 error nu voor het eerst. Heb dit uitgeschakeld in domoticz.sh maar heb dan hetzelfde probleem

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
2019-12-04 20:00:07.320  Status: Domoticz V4.11547 (c)2012-2019 GizMoCuz
2019-12-04 20:00:07.321  Status: Build Hash: db289ac25, Date: 2019-12-03 15:16:4                                                        5
2019-12-04 20:00:07.322  Status: Startup Path: /home/pi/domoticz/
2019-12-04 20:00:07.369  Sunrise: 08:20:00 SunSet: 16:32:00
2019-12-04 20:00:07.369  Day length: 08:12:00 Sun at south: 12:26:00
2019-12-04 20:00:07.370  Civil twilight start: 07:41:00 Civil twilight end: 17:1                                                        1:00
2019-12-04 20:00:07.370  Nautical twilight start: 06:60:00 Nautical twilight end                                                        : 17:52:00
2019-12-04 20:00:07.370  Astronomical twilight start: 06:20:00 Astronomical twil                                                        ight end: 18:32:00
2019-12-04 20:00:07.496  Status: PluginSystem: Started, Python version '3.5.3'.
2019-12-04 20:00:07.506  Active notification Subsystems: kodi, telegram (2/13)
2019-12-04 20:00:07.508  Status: WebServer(HTTP) started on address: :: with por                                                        t 8080
2019-12-04 20:00:07.511  Error: [web:443] missing SSL certificate chain file ./s                                                        erver_cert.pem!
2019-12-04 20:00:07.512  Error: [web:443] missing SSL certificate file ./server_                                                        cert.pem!
2019-12-04 20:00:07.512  Error: [web:443] missing SSL private key file ./server_                                                        cert.pem!
2019-12-04 20:00:07.512  Error: [web:443] missing SSL DH parameters file ./serve                                                        r_cert.pem!
2019-12-04 20:00:07.514  Error: [web:443] missing SSL certificate chain file ./s                                                        erver_cert.pem!
2019-12-04 20:00:07.514  Error: [web:443] missing SSL certificate file ./server_                                                        cert.pem!
2019-12-04 20:00:07.514  Error: [web:443] missing SSL private key file ./server_                                                        cert.pem!
2019-12-04 20:00:07.515  Error: [web:443] missing SSL DH parameters file ./serve                                                        r_cert.pem!
2019-12-04 20:00:07.516  Error: [web:443] missing SSL certificate chain file ./s                                                        erver_cert.pem!
2019-12-04 20:00:07.516  Error: [web:443] missing SSL certificate file ./server_                                                        cert.pem!
2019-12-04 20:00:07.516  Error: [web:443] missing SSL private key file ./server_                                                        cert.pem!
2019-12-04 20:00:07.516  Error: [web:443] missing SSL DH parameters file ./serve                                                        r_cert.pem!
2019-12-04 20:00:07.517  Error: WebServer(SSL) startup failed on address 0.0.0.0                                                         with port: 443: bind: Permission denied
2019-12-04 20:00:07.517  Error: WebServer(SSL) check privileges for opening port                                                        s below 1024
2019-12-04 20:00:07.519  Starting shared server on: :::6144
2019-12-04 20:00:07.520  Status: TCPServer: shared server started...
2019-12-04 20:00:07.520  Status: RxQueue: queue worker started...
2019-12-04 20:00:09.521  Status: XiaomiGateway (ID=3): Delaying worker startup..                                                        
2019-12-04 20:00:14.640  Error: Domoticz(pid:1681, tid:1690('MainWorker')) recei                                                        ved fatal signal 6 (Aborted)
2019-12-04 20:00:14.641  Error: siginfo address=0x691, address=0xffffffff
2019-12-04 20:00:14.726  Error: RFLink: Error opening serial port!
2019-12-04 20:00:14.873  Status: PluginSystem: Entering work loop.
2019-12-04 20:00:14.942  Status: RFLink: serial retrying in 30 seconds...
2019-12-04 20:00:15.142  Status: (LG) Entering work loop.
2019-12-04 20:00:15.143  Status: (LG) Initialized version 0.7, author 'Chris Ghe                                                        en @GameDevHobby'
2019-12-04 20:00:15.355  Status: (iDetect) Entering work loop.
2019-12-04 20:00:15.356  Status: (iDetect) Initialized version 0.7.7, author 'ES                                                        Cape'
2019-12-04 20:00:15.388  (iDetect) Using password instead of ssh public key auth                                                        entication for 192.168.1.1 (less secure!)
2019-12-04 20:00:15.527  Status: MySensors: Using serial port: /dev/ttyUSB1
2019-12-04 20:00:15.527  Error: MySensors: Error opening serial port!
Warning: Permanently added '192.168.1.1' (ECDSA) to the list of known hosts.
2019-12-04 20:00:15.715  (iDetect) Using password instead of ssh public key auth                                                        entication for 192.168.1.1 (less secure!)
2019-12-04 20:00:17.880  Status: MySensors: retrying in 30 seconds...
2019-12-04 20:00:17.882  (iDetect) Using password instead of ssh public key auth                                                        entication for 192.168.1.1 (less secure!)
2019-12-04 20:00:17.939  Error: Thread 10 (Thread 0x71afd440 (LWP 1690)):
2019-12-04 20:00:17.939  Error: #0  0x76ea251c in __waitpid (pid=1702, stat_loc=                                                        0x71af7be8, options=0) at ../sysdeps/unix/sysv/linux/waitpid.c:29
2019-12-04 20:00:17.939  Error: #1  0x00309a6c in dumpstack_gdb(bool) ()
2019-12-04 20:00:17.940  Error: #2  0x0030a060 in signal_handler(int, siginfo_t*                                                        , void*) ()
2019-12-04 20:00:17.940  Error: #3  <signal handler called>
2019-12-04 20:00:17.940  Error: #4  __GI_raise (sig=sig@entry=6) at ../sysdeps/u                                                        nix/sysv/linux/raise.c:51
2019-12-04 20:00:17.940  Error: #5  0x76cb0824 in __GI_abort () at abort.c:89
2019-12-04 20:00:17.940  Error: #6  0x00aff4e4 in __gnu_cxx::__verbose_terminate                                                        _handler() ()
2019-12-04 20:00:17.940  Error: #7  0x00a5fbd0 in __cxxabiv1::__terminate(void (                                                        *)()) ()
2019-12-04 20:00:17.940  Error: #8  0x00a5fc44 in std::terminate() ()
2019-12-04 20:00:17.940  Error: #9  0x00a6aa88 in __cxa_throw ()
2019-12-04 20:00:17.940  Error: #10 0x0071cc6c in Json::throwLogicError(std::__c                                                        xx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&)                                                         ()
2019-12-04 20:00:17.940  Error: #11 0x00724e6c in Json::Value::resolveReference(                                                        char const*, char const*) ()
2019-12-04 20:00:17.940  Error: #12 0x003b93d0 in http::server::CWebServer::GetJ                                                        SonDevices(Json::Value&, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>                                                        , std::allocator<char> > const&, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_trai                                                        ts<char>, std::allocator<char> > const&, std::__cxx11::basic_string<char, std::c                                                        har_traits<char>, std::allocator<char> > const&, std::__cxx11::basic_string<char                                                        , std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, std::__cxx11::basic_str                                                        ing<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, std::__cxx11::b                                                        asic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, bool, b                                                        ool, bool, long, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::a                                                        llocator<char> > const&, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>                                                        , std::allocator<char> > const&) ()
2019-12-04 20:00:17.940  Error: #13 0x203a2764 in ?? ()
Aborted

Die 443 errors kan je negeren, dat wordt normaal door het startscript geregeld, maar omdat je de binary nu rechtstreeks start wordt dat nu niet uitgevoerd.
Het probleem lijkt te zitten in je XiaomiGateway.(regel 30)
Dat zie je dan later vanaf regel 50 terugkomen.

• Dacuuu
jobr schreef op woensdag 4 december 2019 @ 20:36:
[...]

Lee ook even de readme. daar staat dacht ik wat de versie betekenen.
Nodemcu kun je ook de 4M versie gebruiken. 1M is vooral voor bijv Sonoff.
Inderdaad. RTFM. :o Ga er wel uit komen zodra de CO2 sensor binnen is.

• nassan
Lizard schreef op woensdag 4 december 2019 @ 20:36:
[...]

Die 443 errors kan je negeren, dat wordt normaal door het startscript geregeld, maar omdat je de binary nu rechtstreeks start wordt dat nu niet uitgevoerd.
Het probleem lijkt te zitten in je XiaomiGateway.(regel 30)
Dat zie je dan later vanaf regel 50 terugkomen.
Ik heb de XiaomiGateway uitgeschakeld in de database met een sql editor en krijg nu het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
2019-12-04 20:47:29.348  Status: Domoticz V4.11547 (c)2012-2019 GizMoCuz
2019-12-04 20:47:29.348  Status: Build Hash: db289ac25, Date: 2019-12-03 15:16:45
2019-12-04 20:47:29.348  Status: Startup Path: /home/pi/domoticz/
2019-12-04 20:47:29.401  Sunrise: 08:20:00 SunSet: 16:32:00
2019-12-04 20:47:29.401  Day length: 08:12:00 Sun at south: 12:26:00
2019-12-04 20:47:29.401  Civil twilight start: 07:41:00 Civil twilight end: 17:11:00
2019-12-04 20:47:29.401  Nautical twilight start: 06:60:00 Nautical twilight end: 17:52:00
2019-12-04 20:47:29.401  Astronomical twilight start: 06:20:00 Astronomical twilight end: 18:32:00
2019-12-04 20:47:29.540  Status: PluginSystem: Started, Python version '3.5.3'.
2019-12-04 20:47:29.548  Active notification Subsystems: kodi, telegram (2/13)
2019-12-04 20:47:29.550  Status: WebServer(HTTP) started on address: :: with port 8080
2019-12-04 20:47:29.553  Error: [web:443] missing SSL certificate chain file ./server_cert.pem!
2019-12-04 20:47:29.553  Error: [web:443] missing SSL certificate file ./server_cert.pem!
2019-12-04 20:47:29.553  Error: [web:443] missing SSL private key file ./server_cert.pem!
2019-12-04 20:47:29.553  Error: [web:443] missing SSL DH parameters file ./server_cert.pem!
2019-12-04 20:47:29.555  Error: [web:443] missing SSL certificate chain file ./server_cert.pem!
2019-12-04 20:47:29.555  Error: [web:443] missing SSL certificate file ./server_cert.pem!
2019-12-04 20:47:29.555  Error: [web:443] missing SSL private key file ./server_cert.pem!
2019-12-04 20:47:29.555  Error: [web:443] missing SSL DH parameters file ./server_cert.pem!
2019-12-04 20:47:29.556  Error: [web:443] missing SSL certificate chain file ./server_cert.pem!
2019-12-04 20:47:29.556  Error: [web:443] missing SSL certificate file ./server_cert.pem!
2019-12-04 20:47:29.556  Error: [web:443] missing SSL private key file ./server_cert.pem!
2019-12-04 20:47:29.556  Error: [web:443] missing SSL DH parameters file ./server_cert.pem!
2019-12-04 20:47:29.557  Error: WebServer(SSL) startup failed on address 0.0.0.0 with port: 443: bind: Permission denied
2019-12-04 20:47:29.557  Error: WebServer(SSL) check privileges for opening ports below 1024
2019-12-04 20:47:29.558  Starting shared server on: :::6144
2019-12-04 20:47:29.559  Status: TCPServer: shared server started...
2019-12-04 20:47:29.560  Status: RxQueue: queue worker started...
2019-12-04 20:47:31.560  Status: NefitEasy: Worker started...
2019-12-04 20:47:31.562  Status: OnkyoAVTCP: connected to: 192.168.1.99:60128
2019-12-04 20:47:31.562  OnkyoAVTCP: Send NRIQSTN
2019-12-04 20:47:31.567  Status: P1 Smart Meter: Using serial port: /dev/ttyUSB0
2019-12-04 20:47:31.567  Status: MySensors: Worker started...
2019-12-04 20:47:31.568  Error: P1 Smart Meter: Error opening serial port!
2019-12-04 20:47:31.569  Status: SolarEdgeAPI Worker started...
2019-12-04 20:47:31.569  Status: (LG) Started.
2019-12-04 20:47:31.569  Status: (iDetect) Started.
2019-12-04 20:47:31.570  Status: EventSystem: reset all events...
2019-12-04 20:47:31.572  Status: EventSystem: reset all device statuses...
2019-12-04 20:47:31.666  Error: Domoticz(pid:1078, tid:1087('MainWorker')) received fatal signal 6 (Aborted)
2019-12-04 20:47:31.666  Error: siginfo address=0x436, address=0xffffffff
2019-12-04 20:47:31.769  Error: RFLink: Error opening serial port!
2019-12-04 20:47:31.794  OnkyoAVTCP: Send SLIQSTN
2019-12-04 20:47:31.794  OnkyoAVTCP: Send PWRQSTN
2019-12-04 20:47:31.795  OnkyoAVTCP: Send MVLQSTN
2019-12-04 20:47:31.795  OnkyoAVTCP: Send SLZQSTN
2019-12-04 20:47:31.795  OnkyoAVTCP: Send ZPWQSTN
2019-12-04 20:47:31.795  OnkyoAVTCP: Send ZVLQSTN
2019-12-04 20:47:31.795  OnkyoAVTCP: Send HDOQSTN
2019-12-04 20:47:31.904  Status: PluginSystem: Entering work loop.
2019-12-04 20:47:31.943  OnkyoAVTCP: Packet received: 6 HDO01
2019-12-04 20:47:31.970  Status: RFLink: serial retrying in 30 seconds...
2019-12-04 20:47:32.032  OnkyoAVTCP: Packet received: 6 MVL08
2019-12-04 20:47:32.117  OnkyoAVTCP: Packet received: 6 PWR01
2019-12-04 20:47:32.183  Status: (LG) Entering work loop.
2019-12-04 20:47:32.184  Status: (LG) Initialized version 0.7, author 'Chris Gheen @GameDevHobby'
2019-12-04 20:47:32.221  OnkyoAVTCP: Packet received: 6 SLI23
2019-12-04 20:47:32.339  OnkyoAVTCP: Packet received: 6 SLZ10
2019-12-04 20:47:32.397  Status: (iDetect) Entering work loop.
2019-12-04 20:47:32.398  Status: (iDetect) Initialized version 0.7.7, author 'ESCape'
2019-12-04 20:47:32.430  (iDetect) Using password instead of ssh public key authentication for 192.168.1.1 (less secure!)
2019-12-04 20:47:32.433  OnkyoAVTCP: Packet received: 6 ZPW00
2019-12-04 20:47:32.533  OnkyoAVTCP: Packet received: 7 ZVLN/A
2019-12-04 20:47:32.568  Status: MySensors: Using serial port: /dev/ttyUSB1
2019-12-04 20:47:32.568  Error: MySensors: Error opening serial port!
2019-12-04 20:47:34.794  Status: MySensors: retrying in 30 seconds...
2019-12-04 20:47:34.796  (iDetect) Using password instead of ssh public key authentication for 192.168.1.1 (less secure!)
2019-12-04 20:47:34.855  Error: Thread 10 (Thread 0x718ff440 (LWP 1087)):
2019-12-04 20:47:34.855  Error: #0  0x76e8851c in __waitpid (pid=1097, stat_loc=0x718f9be8, options=0) at ../sysdeps/unix/sysv/linux/waitpid.c:29
2019-12-04 20:47:34.855  Error: #1  0x00309a6c in dumpstack_gdb(bool) ()
2019-12-04 20:47:34.855  Error: #2  0x0030a060 in signal_handler(int, siginfo_t*, void*) ()
2019-12-04 20:47:34.855  Error: #3  <signal handler called>
2019-12-04 20:47:34.855  Error: #4  __GI_raise (sig=sig@entry=6) at ../sysdeps/unix/sysv/linux/raise.c:51
2019-12-04 20:47:34.855  Error: #5  0x76c96824 in __GI_abort () at abort.c:89
2019-12-04 20:47:34.855  Error: #6  0x00aff4e4 in __gnu_cxx::__verbose_terminate_handler() ()
2019-12-04 20:47:34.855  Error: #7  0x00a5fbd0 in __cxxabiv1::__terminate(void (*)()) ()
2019-12-04 20:47:34.855  Error: #8  0x00a5fc44 in std::terminate() ()
2019-12-04 20:47:34.855  Error: #9  0x00a6aa88 in __cxa_throw ()
2019-12-04 20:47:34.855  Error: #10 0x0071cc6c in Json::throwLogicError(std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&) ()
2019-12-04 20:47:34.855  Error: #11 0x00724e6c in Json::Value::resolveReference(char const*, char const*) ()
2019-12-04 20:47:34.855  Error: #12 0x003b93d0 in http::server::CWebServer::GetJSonDevices(Json::Value&, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, bool, bool, bool, long, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&) ()
2019-12-04 20:47:34.855  Error: #13 0x203a2764 in ?? ()
Aborted

• Lizard
  • Nu online
nassan schreef op woensdag 4 december 2019 @ 20:51:
[...]

Ik heb de XiaomiGateway uitgeschakeld in de database met een sql editor en krijg nu het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
2019-12-04 20:47:29.348  Status: Domoticz V4.11547 (c)2012-2019 GizMoCuz
2019-12-04 20:47:29.348  Status: Build Hash: db289ac25, Date: 2019-12-03 15:16:45
2019-12-04 20:47:29.348  Status: Startup Path: /home/pi/domoticz/
2019-12-04 20:47:29.401  Sunrise: 08:20:00 SunSet: 16:32:00
2019-12-04 20:47:29.401  Day length: 08:12:00 Sun at south: 12:26:00
2019-12-04 20:47:29.401  Civil twilight start: 07:41:00 Civil twilight end: 17:11:00
2019-12-04 20:47:29.401  Nautical twilight start: 06:60:00 Nautical twilight end: 17:52:00
2019-12-04 20:47:29.401  Astronomical twilight start: 06:20:00 Astronomical twilight end: 18:32:00
2019-12-04 20:47:29.540  Status: PluginSystem: Started, Python version '3.5.3'.
2019-12-04 20:47:29.548  Active notification Subsystems: kodi, telegram (2/13)
2019-12-04 20:47:29.550  Status: WebServer(HTTP) started on address: :: with port 8080
2019-12-04 20:47:29.553  Error: [web:443] missing SSL certificate chain file ./server_cert.pem!
2019-12-04 20:47:29.553  Error: [web:443] missing SSL certificate file ./server_cert.pem!
2019-12-04 20:47:29.553  Error: [web:443] missing SSL private key file ./server_cert.pem!
2019-12-04 20:47:29.553  Error: [web:443] missing SSL DH parameters file ./server_cert.pem!
2019-12-04 20:47:29.555  Error: [web:443] missing SSL certificate chain file ./server_cert.pem!
2019-12-04 20:47:29.555  Error: [web:443] missing SSL certificate file ./server_cert.pem!
2019-12-04 20:47:29.555  Error: [web:443] missing SSL private key file ./server_cert.pem!
2019-12-04 20:47:29.555  Error: [web:443] missing SSL DH parameters file ./server_cert.pem!
2019-12-04 20:47:29.556  Error: [web:443] missing SSL certificate chain file ./server_cert.pem!
2019-12-04 20:47:29.556  Error: [web:443] missing SSL certificate file ./server_cert.pem!
2019-12-04 20:47:29.556  Error: [web:443] missing SSL private key file ./server_cert.pem!
2019-12-04 20:47:29.556  Error: [web:443] missing SSL DH parameters file ./server_cert.pem!
2019-12-04 20:47:29.557  Error: WebServer(SSL) startup failed on address 0.0.0.0 with port: 443: bind: Permission denied
2019-12-04 20:47:29.557  Error: WebServer(SSL) check privileges for opening ports below 1024
2019-12-04 20:47:29.558  Starting shared server on: :::6144
2019-12-04 20:47:29.559  Status: TCPServer: shared server started...
2019-12-04 20:47:29.560  Status: RxQueue: queue worker started...
2019-12-04 20:47:31.560  Status: NefitEasy: Worker started...
2019-12-04 20:47:31.562  Status: OnkyoAVTCP: connected to: 192.168.1.99:60128
2019-12-04 20:47:31.562  OnkyoAVTCP: Send NRIQSTN
2019-12-04 20:47:31.567  Status: P1 Smart Meter: Using serial port: /dev/ttyUSB0
2019-12-04 20:47:31.567  Status: MySensors: Worker started...
2019-12-04 20:47:31.568  Error: P1 Smart Meter: Error opening serial port!
2019-12-04 20:47:31.569  Status: SolarEdgeAPI Worker started...
2019-12-04 20:47:31.569  Status: (LG) Started.
2019-12-04 20:47:31.569  Status: (iDetect) Started.
2019-12-04 20:47:31.570  Status: EventSystem: reset all events...
2019-12-04 20:47:31.572  Status: EventSystem: reset all device statuses...
2019-12-04 20:47:31.666  Error: Domoticz(pid:1078, tid:1087('MainWorker')) received fatal signal 6 (Aborted)
2019-12-04 20:47:31.666  Error: siginfo address=0x436, address=0xffffffff
2019-12-04 20:47:31.769  Error: RFLink: Error opening serial port!
2019-12-04 20:47:31.794  OnkyoAVTCP: Send SLIQSTN
2019-12-04 20:47:31.794  OnkyoAVTCP: Send PWRQSTN
2019-12-04 20:47:31.795  OnkyoAVTCP: Send MVLQSTN
2019-12-04 20:47:31.795  OnkyoAVTCP: Send SLZQSTN
2019-12-04 20:47:31.795  OnkyoAVTCP: Send ZPWQSTN
2019-12-04 20:47:31.795  OnkyoAVTCP: Send ZVLQSTN
2019-12-04 20:47:31.795  OnkyoAVTCP: Send HDOQSTN
2019-12-04 20:47:31.904  Status: PluginSystem: Entering work loop.
2019-12-04 20:47:31.943  OnkyoAVTCP: Packet received: 6 HDO01
2019-12-04 20:47:31.970  Status: RFLink: serial retrying in 30 seconds...
2019-12-04 20:47:32.032  OnkyoAVTCP: Packet received: 6 MVL08
2019-12-04 20:47:32.117  OnkyoAVTCP: Packet received: 6 PWR01
2019-12-04 20:47:32.183  Status: (LG) Entering work loop.
2019-12-04 20:47:32.184  Status: (LG) Initialized version 0.7, author 'Chris Gheen @GameDevHobby'
2019-12-04 20:47:32.221  OnkyoAVTCP: Packet received: 6 SLI23
2019-12-04 20:47:32.339  OnkyoAVTCP: Packet received: 6 SLZ10
2019-12-04 20:47:32.397  Status: (iDetect) Entering work loop.
2019-12-04 20:47:32.398  Status: (iDetect) Initialized version 0.7.7, author 'ESCape'
2019-12-04 20:47:32.430  (iDetect) Using password instead of ssh public key authentication for 192.168.1.1 (less secure!)
2019-12-04 20:47:32.433  OnkyoAVTCP: Packet received: 6 ZPW00
2019-12-04 20:47:32.533  OnkyoAVTCP: Packet received: 7 ZVLN/A
2019-12-04 20:47:32.568  Status: MySensors: Using serial port: /dev/ttyUSB1
2019-12-04 20:47:32.568  Error: MySensors: Error opening serial port!
2019-12-04 20:47:34.794  Status: MySensors: retrying in 30 seconds...
2019-12-04 20:47:34.796  (iDetect) Using password instead of ssh public key authentication for 192.168.1.1 (less secure!)
2019-12-04 20:47:34.855  Error: Thread 10 (Thread 0x718ff440 (LWP 1087)):
2019-12-04 20:47:34.855  Error: #0  0x76e8851c in __waitpid (pid=1097, stat_loc=0x718f9be8, options=0) at ../sysdeps/unix/sysv/linux/waitpid.c:29
2019-12-04 20:47:34.855  Error: #1  0x00309a6c in dumpstack_gdb(bool) ()
2019-12-04 20:47:34.855  Error: #2  0x0030a060 in signal_handler(int, siginfo_t*, void*) ()
2019-12-04 20:47:34.855  Error: #3  <signal handler called>
2019-12-04 20:47:34.855  Error: #4  __GI_raise (sig=sig@entry=6) at ../sysdeps/unix/sysv/linux/raise.c:51
2019-12-04 20:47:34.855  Error: #5  0x76c96824 in __GI_abort () at abort.c:89
2019-12-04 20:47:34.855  Error: #6  0x00aff4e4 in __gnu_cxx::__verbose_terminate_handler() ()
2019-12-04 20:47:34.855  Error: #7  0x00a5fbd0 in __cxxabiv1::__terminate(void (*)()) ()
2019-12-04 20:47:34.855  Error: #8  0x00a5fc44 in std::terminate() ()
2019-12-04 20:47:34.855  Error: #9  0x00a6aa88 in __cxa_throw ()
2019-12-04 20:47:34.855  Error: #10 0x0071cc6c in Json::throwLogicError(std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&) ()
2019-12-04 20:47:34.855  Error: #11 0x00724e6c in Json::Value::resolveReference(char const*, char const*) ()
2019-12-04 20:47:34.855  Error: #12 0x003b93d0 in http::server::CWebServer::GetJSonDevices(Json::Value&, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, bool, bool, bool, long, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&) ()
2019-12-04 20:47:34.855  Error: #13 0x203a2764 in ?? ()
Aborted

Hmmm, vreemd, lijkt dan toch niet de xiaomi te zijn.
Enige wat me nu opvalt is dat je rflink en p1 meter niet willen openen. En je gebruikt de standaard usb poorten.
Dat zou ik aanpassen via https://www.domoticz.com/wiki/PersistentUSBDevices

Verder wordt het wel lastig om zo te troubleshooten, misschien een issue openen op https://github.com/domoticz/domoticz/issues

• nassan
Lizard schreef op woensdag 4 december 2019 @ 21:04:
[...]

Hmmm, vreemd, lijkt dan toch niet de xiaomi te zijn.
Enige wat me nu opvalt is dat je rflink en p1 meter niet willen openen. En je gebruikt de standaard usb poorten.
Dat zou ik aanpassen via https://www.domoticz.com/wiki/PersistentUSBDevices

Verder wordt het wel lastig om zo te troubleshooten, misschien een issue openen op https://github.com/domoticz/domoticz/issues
Ja ik heb tijdelijk even alle hardware uitgetrokken om die uit te sluiten vandaar dat die niet worden gevonden.
Toewijzen van de usb apparaten aan de poorten moet ik inderdaad nog doen.

Ik ga denk ik gewoon domoticz opnieuw installeren en de bestanden en database terugzetten.
Bedankt voor het meedenken

• peterpijpelink
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 24-01 19:54
Vraag, weet iemand of de HUE slimme schakelaar werkt met domoticz? Als ik met versie V4.10726 probeer zie ik de schakelaar niet. In de app werkt uiteraard goed, maar wel vermeld als een lamp...

http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019

@rens-br is het jou gelukt om bij Caddy een redirect er in te zetten van HTTP naar HTTPS? Ik moet nu overal eerst https:// intypen voordat ik het subdomein kan gebruiken. Bloed irritant eigelijk.

Op internet verschillende opties gelezen maar allemaal zonder resultaat :(

• Wiley99
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 24-01 20:06
Toppe schreef op donderdag 5 december 2019 @ 07:10:
@rens-br is het jou gelukt om bij Caddy een redirect er in te zetten van HTTP naar HTTPS? Ik moet nu overal eerst https:// intypen voordat ik het subdomein kan gebruiken. Bloed irritant eigelijk.

Op internet verschillende opties gelezen maar allemaal zonder resultaat :(
Hou je poort 80 ook open op je router of sluit je die weer, zoals ik? Volgens mij is dat de oorzaak bij mij, namelijk, gesloten 80. Ik vind het niet zo erg, word ik niet zo snel gevonden op poort 80.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform

Wiley99 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 08:33:
[...]

Hou je poort 80 ook open op je router of sluit je die weer, zoals ik? Volgens mij is dat de oorzaak bij mij, namelijk, gesloten 80. Ik vind het niet zo erg, word ik niet zo snel gevonden op poort 80.
Bad Request
This combination of host and port requires TLS.

• rens-br
Toppe schreef op donderdag 5 december 2019 @ 07:10:
Dat is behoorlijk irritant, maar nee dat probleem heb ik niet. Wanneer ik gewoon domoticz.domein.nl intyp redirect hij dat naar https. Hoe ziet je caddyfile eruit?

rens-br wijzigde deze reactie 05-12-2019 09:01 (3%)

@Wiley99 @rens-br oke lol. Blijkbaar stond poort 80 naar 8443 doorgestuurd, nu naar poort 80 en probleem opgelost!

Nu nog kijken waarom ik niet hoef ik te loggen in Domoticz als dit wel aanstaat.

Ik wil hier nog even naar kijken: https://caddyserver.com/v1/docs/basicauth

Dan laat je het inloggen over aan Caddy, vertrouw ik toch iets meer dan Domoticz :)

• rens-br
Toppe schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:04:
@Wiley99 @rens-br oke lol. Blijkbaar stond poort 80 naar 8443 doorgestuurd, nu naar poort 80 en probleem opgelost!
Ah, dat verklaard het. :P
Nu nog kijken waarom ik niet hoef ik te loggen in Domoticz als dit wel aanstaat.
Oei dat is wel gevaarlijk / onhandig. Heb je je proxy IP ingesteld onder Proxy Server in Domoticz?
k wil hier nog even naar kijken: https://caddyserver.com/v1/docs/basicauth

Dan laat je het inloggen over aan Caddy, vertrouw ik toch iets meer dan Domoticz :)
Dat kan wel interessant zijn, echter huiver ik wel een beetje bij het volgende:
Note that basic auth is not secure over plain HTTP.
rens-br schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:08:
[...]

Ah, dat verklaard het. :P

[...]

Oei dat is wel gevaarlijk / onhandig. Heb je je proxy IP ingesteld onder Proxy Server in Domoticz?

[...]

Dat kan wel interessant zijn, echter huiver ik wel een beetje bij het volgende:

[...]
Dat laatste is altijd zo? Daarom is HTTPS toch uitgevonden?

• rens-br
Toppe schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:34:
Dat laatste is altijd zo? Daarom is HTTPS toch uitgevonden?
Zo kan je het inderdaad ook lezen. Kan je een guide / ervaringen posten als je het werkend hebt?

• Robbie T
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 24-01 11:18
MdO82 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 16:41:
[...]

Werkt het overigens met elke LG tv die WebOS heeft ?
Ik ben ook aan het klooien met onze LG 49UM7100, maar moet nog even verder zoeken ;)

Hij wordt nog niet wakker in Domoticz.
Ik heb op de tv inmiddels wel Mobile TV ingeschakeld staan, maar weet niet of dat voldoende is

Als iemand nog tips heeft zoek ik ondertussen verder ;)

EDIT: Gevonden.
Stond niet in de readme, maar in de plugin.py staat er een regel <plugin key="lgtv" name="LG TV (with Kodi remote).
Je moet dus ook nog nieuwe hardware toevoegen als "LG TV (with Kodi remote)" en het ip-adres uiteraard opgeven.
Daarna worden er 2 nieuwe devices toegevoegd.
Ik begrijp dat jij het inmiddels voor elkaar hebt?
Welke webOS version draait je tv?
rens-br schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:23:
[...]

Zo kan je het inderdaad ook lezen. Kan je een guide / ervaringen posten als je het werkend hebt?
Uiteraard. Eventueel zou het ook ingezet kunnen worden als eerste beveiligingslaag... daarnaast vraag ik me af hoeveel mensen Domoticz daadwerkelijk op HTTPS hebben draaien met de daarbij horende certificaten...

Blijkbaar kan je het alleen inzetten om bestanden (en mappen) te beveiligen, geen redirects.

En het inloggen: ik heb 192.168.1.* en 127.0.0.* als wildcards, zal daar even beter op onderzoek voor moeten, ergens heb ik beide adressen namelijk bewust er in gezet en Caddy doet zich natuurlijk voor als localhost :)

Toppe wijzigde deze reactie 05-12-2019 11:52 (27%)

• prutsger
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22-01 13:54
Toppe schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:45:
[...]

Uiteraard. Eventueel zou het ook ingezet kunnen worden als eerste beveiligingslaag... daarnaast vraag ik me af hoeveel mensen Domoticz daadwerkelijk op HTTPS hebben draaien met de daarbij horende certificaten...
Dat hangt er helemaal vanaf: wil je hem 'van buiten' ook kunnen benaderen (zoals ik), dan wil je echt wel je verbinding versleutelen met https. Voor +/- 20 euro per jaar heb je een domeinnaam en met Lets' Encrypt is het niet moeilijk om er een geldig certificaat op te zetten. Geen ideen of dat met caddy op een pi makkelijk kan, ik doe het met Apache (als proxy voor Domoticz) op een normale server.

Zolang je hem alleen op je interne netwerk wilt gebruiken zou dat niet allemaal aanhalen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• rens-br
Toppe schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:45:
daarnaast vraag ik me af hoeveel mensen Domoticz daadwerkelijk op HTTPS hebben draaien met de daarbij horende certificaten...[/s]
prutsger schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:58:
Dat hangt er helemaal vanaf: wil je hem 'van buiten' ook kunnen benaderen (zoals ik), dan wil je echt wel je verbinding versleutelen met https. Voor +/- 20 euro per jaar heb je een domeinnaam en met Lets' Encrypt is het niet moeilijk om er een geldig certificaat op te zetten. Geen ideen of dat met caddy op een pi makkelijk kan, ik doe het met Apache (als proxy voor Domoticz) op een normale server.
Caddy handelt het certificaat aanvragen voor je af. Dus bij het activeren vraagt hij een certificaat aan bij Letsencrypt en verlengd deze ook automatisch.
En het inloggen: ik heb 192.168.1.* en 127.0.0.* als wildcards, zal daar even beter op onderzoek voor moeten, ergens heb ik beide adressen namelijk bewust er in gezet en Caddy doet zich natuurlijk voor als localhost :)
Daar gaat het dus 'mis'. Je kan deze dus weghalen, maar dat is niet practisch vanwege je apparatuur. Domoticz heeft daar echter zelf een oplossing voor. Je moet het IP van de proxy vermelden bij de optie. 'REMOTEPROXYIPS:'

Zie ook: rens-br in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 4" en hieronder:

Domoticz weet dan dat verkeer daar vanaf van je remote proxy komt en zal dan een login weergeven.

rens-br wijzigde deze reactie 05-12-2019 12:09 (3%)

rens-br schreef op donderdag 5 december 2019 @ 12:07:
[...]

[...]

Caddy handelt het certificaat aanvragen voor je af. Dus bij het activeren vraagt hij een certificaat aan bij Letsencrypt en verlengd deze ook automatisch.

[...]

Daar gaat het dus 'mis'. Je kan deze dus weghalen, maar dat is niet practisch vanwege je apparatuur. Domoticz heeft daar echter zelf een oplossing voor. Je moet het IP van de proxy vermelden bij de optie. 'REMOTEPROXYIPS:'

Zie ook: rens-br in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 4" en hieronder:
[Afbeelding]

Domoticz weet dan dat verkeer daar vanaf van je remote proxy komt en zal dan een login weergeven.
Hmmm inderdaad. Heb daar helemaal overheen gelezen met de installatie van Caddy. Nu werkt het inderdaad zoals het zou moeten, lokaal zonder login en extern met login!

• bartbh
  • Niet online
legioen12 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 21:28:
[...]

Bedankt het flashen is gelukt

Choose Activate, MQTT Enable, fill in a Web Admin password
Save, reboot
After reboot goto console en give in:
SetOption17 1 – This enables decimal colors
SetOption59 1 – This enables sending of tele//STATE on POWER and light related commands

Go to Configuration \ MQTT and configure your MQTT Server settings

Ik denk dat hiermee het onderstaande scherm mee wordt bedoeld.
MQTT parameters
[Afbeelding]

Wat moet ik invullen bij Host?
Ik heb Home Assistant Thuis draaien
Moet ik bij host het Ip adres van Home Assistant invullen?

En klopt het dat de afstandsbediening niet meer werkt na de flash?
Zijn er hier nog meer mensen die de LSC filament lamp gebruiken i.c.m. tasmota en domoticz? Ik zag dat @MikeOO in ieder geval ook wat LSC spul heeft.

Ik heb namelijk de lamp geflasht met Tasmota en werkend in Domoticz.Via de tasmota webinterface werkt het ww/cw en helderheid selectie prima. In- en uitschakelen in Domoticz werkt ook prima. Echter kan ik de kleur (koudwit / warmwit) alleen wijzigen door de kleur rood of groen te kiezen. Kies ik in de wit-selector een kleur wit en/of helderheid, dan gaat de lamp uit.

Ik heb even gesnifft in de mqtt output en de r/g/b/ en ww worden door domoticz apart gepubliceerd. Echter pakt Tasmota niet de ww over (wel r en g).

Voor tasmota heb ik de volgende template gebruikt: https://blakadder.github....art_connect_filament.html

Hoe krijg ik het voor elkaar dat Tasmota luister naar de wit instellingen ipv temperatuur?
Over Tasmota gesproken, iemand ervaring met versie 7.1.1(.1) ? Ik kreeg bij die versie de volgende foutmeldingen en ben weer teruggegaan naar 6.7.1:

code:
1
2
3
4
5
6
2019-12-05 10:52:03.183 Error: (MQTT discovery) 'onMessage' failed 'TypeError'.
2019-12-05 10:52:03.183 Error: (MQTT discovery) ----> Line 1116 in '/home/pi/domoticz/plugins/domoticz_mqtt_discovery/plugin.py', function onMessage
2019-12-05 10:52:03.183 Error: (MQTT discovery) ----> Line 379 in '/home/pi/domoticz/plugins/domoticz_mqtt_discovery/plugin.py', function onMessage
2019-12-05 10:52:03.183 Error: (MQTT discovery) ----> Line 151 in '/home/pi/domoticz/plugins/domoticz_mqtt_discovery/plugin.py', function onMessage
2019-12-05 10:52:03.183 Error: (MQTT discovery) ----> Line 450 in '/home/pi/domoticz/plugins/domoticz_mqtt_discovery/plugin.py', function onMQTTPublish
2019-12-05 10:52:03.183 Error: (MQTT discovery) ----> Line 979 in '/home/pi/domoticz/plugins/domoticz_mqtt_discovery/plugin.py', function updateSwitch

Ik gebruik de meest recente versie van de MQTT Discovery plugin. Met Tasmota 6.7.1 heb ik bovenstaande foutmeldingen niet meer.

¯\_(ツ)_/¯

• Dylantje2

Dylantje2

Iemand een DZ venst waarmee je de domoticz db kunt backuppen?
Nu die ik dat met lua via cron...
Maar als alles intern kan...
Lijkt me dat wel mooier, als ik ooit eens een crash heb...

zonneboiler, pelletkachel, 27 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H met LANbox, Domoticz, Grafana, Solarmeters, WPboiler: http://wqd.nl/dP9y, WP: http://wqd.nl/9GVg, Pana H versie thread: https://bit.ly/2Or4Unp

• Weldie
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 24-01 23:18
KroontjesPen schreef op maandag 2 december 2019 @ 21:12:

[...]

Mij niet echt wat je bedoelt. ;)

Om een een Zwave node switch te koppelen aan een group van een Zwave node schakelaar klik je een + van de group van die schakelaar. Voor welke group zie je gebruiksaanwijzing daarvoor.
Daar vul je het NodeId, van die Zwave node in.
Dan even geduld hebben en de associatie zou klaar zijn.
Heb een nieuwe zwave stick gekocht, na een fabrieks reset staan de nodes er nog steeds in, dan gaanwe verder proberen.

• Weldie
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 24-01 23:18
Heb deze error weet iemand hoe je dit kan oplossen.

Draai domoticz op mijn synology 218play

2019-12-05 19:39:15.785 Status: OpenZWave: User Alert - Manufacturer_specific.xml out of Date

2019-12-05 19:39:15.785 Status: OpenZWave: Received unhandled notification type (30) from HomeID: 0, NodeID: 0 (0x00)

2019-12-05 19:39:15.785 Status: OpenZWave: User Alert - Manufacturer_specific.xml out of Date

• Dylantje2

Dylantje2

Weldie schreef op donderdag 5 december 2019 @ 20:41:
[...]

Heb een nieuwe zwave stick gekocht, na een fabrieks reset staan de nodes er nog steeds in, dan gaanwe verder proberen.
Welke?

En weet je dat je een backup kunt maken van een aeon stick?

• Peutpeut
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 00:03
@rens-br, @Toppe,

Inmiddels heb ik Caddy ook draaiende, echter krijg ik dezelfde error als hierboven besproken als ik probeer te verwijzen naar mijn Unifi Controller (zoals aangegeven in de guide die ik heb gevolgd, dank daarvoor).

Ik heb zowel poort 80 als poort 443 open staan naar de Pi waar de Unifi Controller en Domoticz op draaien. Domoticz doet het zonder problemen, als ik naar unifi.domein.nl ga dan krijg ik onderstaande foutmelding:

code:
1
2
Bad Request
This combination of host and port requires TLS.

Mijn Caddyfile:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
dz.domein.nl {
        proxy / https://192.168.1.67:444 {
                insecure_skip_verify
                websocket
                transparent
        }
}
unifi.domein.nl {
    proxy / http://192.168.1.67:8443 {
        header_upstream -Authorization (deze heb ik toegevoegd, gevonden via het caddy forum)
        insecure_skip_verify
        websocket
        transparent
    }
}

Opgelost, ik was een s vergeten bij het adres van de Unifi controller :)

Peutpeut wijzigde deze reactie 05-12-2019 21:17 (4%)

• KroontjesPen
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 24-01 20:47

KroontjesPen

♪♪ ♫ Weer terug ♫ ♫ ♪

Weldie schreef op donderdag 5 december 2019 @ 20:41:
[...]

Heb een nieuwe zwave stick gekocht, na een fabrieks reset staan de nodes er nog steeds in, dan gaan we verder proberen.
Zal zelf toch ook mijn Aeotec een keer moeten resetten.

Dan hoop ik toch dat deze dan toch echt leeg wordt gemaakt.
Dylantje2 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 20:51:
[...]

...

En weet je dat je een back-up kunt maken van een aeon stick?
Als het probleem dan maar niet mee terug komt.
Krijg een oude NodeID nu gewoon niet uit de stick.
Wordt bij een reset de stick wel leeg dan moet ik alle 15 Nodes opnieuw inlezen.
Daar moet ik dan toch even de tijd voor hebben om ook de administratie ervan goed bij te houden.

KroontjesPen wijzigde deze reactie 05-12-2019 21:04 (0%)
Reden: Taal

May the Force be with you

• Dylantje2

Dylantje2

KroontjesPen schreef op donderdag 5 december 2019 @ 21:03:
[...]

Zal zelf toch ook mijn Aeotec een keer moeten resetten.

Dan hoop ik toch dat deze dan toch echt leeg wordt gemaakt.

[...]

Als het probleem dan maar niet mee terug komt.
Krijg een oude NodeID nu gewoon niet uit de stick.
Wordt bij een reset de stick wel leeg dan moet ik alle 15 Nodes opnieuw inlezen.
Daar moet ik dan toch even de tijd voor hebben om ook de administratie ervan goed bij te houden.
Verwijder de node in domoticz
Stop domoticz
Login met ftp
Zoek in de config map je ozwcache.96.xml file
Zoek in die file je "dode" node
Verwijder hem
Sla het bestand weer.
Restart domoticz
Refresh je cokkies enz in je brouwser

Als hij er dan nog is

Stop domoticz
Login
verwijder je hele Config map [ dus niet domoticz, maar je map Config ]

Dan putty login
ga naar domoticz cd /home/pi/domoticz
./updatebeta

En dan 12 uur wachten

Wat dan?

En als je Zwave dan goed, stop en update je Zwave

• KroontjesPen
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 24-01 20:47

KroontjesPen

♪♪ ♫ Weer terug ♫ ♫ ♪

@Dylantje2

Psstt, hier doe ik het nog met Windows10.

Ga het advies om over te stappen op RPi echt opvolgen.
Daar ben ik mij al voor aan het inlezen. B)

May the Force be with you

• Dylantje2

Dylantje2

KroontjesPen schreef op donderdag 5 december 2019 @ 21:24:
@Dylantje2

Psstt, hier doe ik het nog met Windows10.

Ga het advies om over te stappen op RPi echt opvolgen.
Daar ben ik mij al voor aan het inlezen. B)
Is ongeveer hetzelfde
Je config map is daar ook

En koop geen RPi
Maar een odroid. N2 of als je die te vind koop een Xu4, die is vaak al beter dan een rpi

Dylantje2 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 21:29:
[...]

Is ongeveer hetzelfde
Je config map is daar ook

En koop geen RPi
Maar een odroid. N2 of als je die te vind koop een Xu4, die is vaak al beter dan een rpi
En zelf verkondig je hier dat een N2 niet het zelfde werkt als een Pi en je vaak moet zoeken hoe bepaalde dingen werken...

@KroontjesPen koop lekker een Pi, veel meer gebruikers en dus mensen die je kunnen adviseren.

• Peutpeut
Een Pi voldoet prima voor Domoticz en alle aanverwante zaken, mijn mening :)

• Dylantje2

Dylantje2

Toppe schreef op donderdag 5 december 2019 @ 22:04:
[...]

En zelf verkondig je hier dat een N2 niet het zelfde werkt als een Pi en je vaak moet zoeken hoe bepaalde dingen werken...

@KroontjesPen koop lekker een Pi, veel meer gebruikers en dus mensen die je kunnen adviseren.
mmm

Ik denk dat ik een paar extremen hebt..
Maar je hebt gelijk.
Alleen een odroid is stabieler en betere hardware voor je geld.
Mijn user is ook gewoon pi..

En lees even hoeveel Pi4 problemen er zijn.
Dan een 3..toch?

Dylantje2 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 22:09:
[...]

mmm

Ik denk dat ik een paar extremen hebt..
Maar je hebt gelijk.
Alleen een odroid is stabieler en betere hardware voor je geld.
Mijn user is ook gewoon pi..

En lees even hoeveel Pi4 problemen er zijn.
Dan een 3..toch?
Waar baseer je het stabiele op?

Maar ja, dat er wat foutjes in de Rpi4 zitten zal ik niet ontkennen, het gebruiken van het juiste kabeltje voor je stroom is er èèn en de andere is de usb poort met zwave.

Ik gebruik ook een Rpi3 en dat werkt voor mij prima, draait nu prima stabiel en doet wat het moet doen maar in dit geval “if it ain’t broke don’t fix” moet je wel in gedachten houden.

Soms moet het gewoon werken en wil je een brede ondersteuning hebben vanuit de community. In dat geval is een Pi gewoon de slimste keus. Het is niet voor niets de meest verkochte in zijn soort.

Toppe wijzigde deze reactie 05-12-2019 22:21 (12%)

• DjAntoon
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 20:28
Bij mijn zusje heb ik een aantal qubino dimmers geplaatst, via een aeon stick gen5 op een laptop gepaired dit is ongeveer een half jaar geleden.
Werkte prima, echter de verbouwing vordert en gisteren weer een nieuwe dimmer toegevoegd.

De laptop na een half jaar weer voorzien van de stick en opgestart. Gezocht naar de goede com poort, en de nodes kwamen weer binnen.
Het dashboard reageerde echter niet echt goed, in de log zag ik:
attempt to write a readonly database

Wat kan er fout zijn gegaan?

Ik denk erover om domoticz op deze laptop misschien opnieuw te installeren, er zit niks bijzonders in domoticz, alles mag eruit.
Enkel aan de z-wave stick wil ik niet rotzooien, anders moet alles in huis weer open. voor exclude / include.

Dit kan toch zonder risico, een nieuwe installatie leest toch zo de data weer uit de stick?

• sweetdude
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 24-01 11:40
ik heb sinds kort een roborock rond rollen. nu lees ik dat deze ook goed gekoppeld kan worden aan domotocz. Echter in alle instructies dient het security token uit de log file gehaald te worden. Echter in de laatste xiaomi versie en de officiele oudere versie 5.49 die ik geïnstalleerd heb zie ik deze nergens terug komen.
Ik trek er niet echt aan om de gehackte versie te installeren.
Of om een maand te wachten op de klant info mail van xiaomi

is er iemand mee bekend of er nog een andere mogelijkheid om deze te achterhalen?

• Wiley99
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 24-01 20:06
Dylantje2 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 20:35:
Iemand een DZ venst waarmee je de domoticz db kunt backuppen?
Nu die ik dat met lua via cron...
Maar als alles intern kan...
Lijkt me dat wel mooier, als ik ooit eens een crash heb...
Ik begrijp de achtergrond van de vraag niet goed: domoticz kun je toch zelf laten backuppen (uur, dag, maand); Ik kopieer die map elke nacht (met cron en rsync) naar een lokaal USBstickje en bam, update veilig (ja, behalve als de boel in de fik vliegt).

#pi/odroid discussie: domoticz draaide zelfs gewoon goed op mijn Pi1B die nu dienst doet als Caddy, OpenVPN en Grafana server. Komt nu zelden boven de 0,09 system load.
Domoticz is wel de zwaarste in de rij: die draait op een Rpi3 samen met Influxdb, 0,2-0,3 gemiddelde systemload bij 'idle' gebruik.
Nooit echte problemen gehad behalve die ik zelf had veroorzaakt (slechte voeding 'die ik toch nog had liggen' was de belangrijkste, inderdaad).

Wiley99 wijzigde deze reactie 06-12-2019 17:29 (28%)

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform

• Dylantje2

Dylantje2

Toppe schreef op donderdag 5 december 2019 @ 22:19:
[...]

Waar baseer je het stabiele op?

Maar ja, dat er wat foutjes in de Rpi4 zitten zal ik niet ontkennen, het gebruiken van het juiste kabeltje voor je stroom is er èèn en de andere is de usb poort met zwave.

Ik gebruik ook een Rpi3 en dat werkt voor mij prima, draait nu prima stabiel en doet wat het moet doen maar in dit geval “if it ain’t broke don’t fix” moet je wel in gedachten houden.

Soms moet het gewoon werken en wil je een brede ondersteuning hebben vanuit de community. In dat geval is een Pi gewoon de slimste keus. Het is niet voor niets de meest verkochte in zijn soort.
Ik ben het met je eens hoor..
Alleen niemand heeft het over een 3 of 4, dus wat zou het gros kopen
En ik denk dat je bijna geen 3 meer kunt kopen.
En heel eerlijk als je een 3 koopt is hij toch wel wat gedateerd...

En de problemen die je benoemd zijn echt niet het enige toch?

En ja Pi heeft de grootse aanhang.
En ja ik heb er ook een paar draaien. [ bij vrienden ]
En ja soms is een armbian net iets anders dan een debian
En ja ik zoek me ook me wel eens rot, maar het blijft hobby

Waar ik stabiel op baseer, is dat ik bij al mijn pi icm pittig gebruik, toch vaker een segmentation fault heb gehad. En dat is minder leuk als je hele huis op Domotica draait...

Daarnaast een corrupt sd.. en toch echt wel onverklaarbare vastlopers.
Mijn Xu4 daar in tegen nooit
En nu mijn N2 ook nog niet.

En niet updaten.... Dat kan toch gene advies zijn..

Daarnaast vergelijk hardware op de specs:
https://mightygadget.co.u...-odroid-xu4-vs-odroid-n2/

Ik denk dat het meest eerlijke is..
want ja
Wij van wc eend..... 8) 8)

@Wiley99 @Toppe

Ik zou het leuk vinden om zonder cron een backup te maken van mijn db
En dat zou mss kunnen vanuit Dz vents.
Nu moet ik lua scriptjes aan slingeren met een cron
En mooier is dz vents die alles intern in Domoticz heeft.

Even voor de andere Domoticz hardware discussie..
Ik heb 1k sensoren:

En aardig wat hardware:
https://www.mupload.nl/img/s4wae4nnz2kg.png

Met daarbij nog eea [ mss wel heel veel ] wat heel regelmatig naar grafana gaat
143.176.124.13:3000
Piet
Piet

Mijn Xu4 liep tegen de 50%
Mijn N2 loopt rondt de 12%

Wat zou een Pi 3 of 4 lopen?

Ik heb niet gezegd dat je iets MOET kopen..
Ik zou....
En het verschil in prijs is een paar tientjes?

Maar ik wil er geen ruzie over..
Koop een linux box waar je lange tijd mee vooruit kunt... _/-\o_

En ik weet ook dat Pi erg mooi is, ik ben er ooit ook mee begonnen
Ik reed altijd opels omdat ik tevreden was, maar sinds k meerdere volvo's heb gereden zijn die toch iets beter...[ En ja ook duurder :-) ]

#closeforme

Dylantje2 wijzigde deze reactie 06-12-2019 18:02 (23%)

Dylantje2 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 17:48:
[...]

Ik ben het met je eens hoor..
Alleen niemand heeft het over een 3 of 4, dus wat zou het gros kopen
En ik denk dat je bijna geen 3 meer kunt kopen.
En heel eerlijk als je een 3 koopt is hij toch wel wat gedateerd...

En de problemen die je benoemd zijn echt niet het enige toch?

En ja Pi heeft de grootse aanhang.
En ja ik heb er ook een paar draaien. [ bij vrienden ]
En ja soms is een armbian net iets anders dan een debian
En ja ik zoek me ook me wel eens rot, maar het blijft hobby

Waar ik stabiel op baseer, is dat ik bij al mijn pi icm pittig gebruik, toch vaker een segmentation fault heb gehad. En dat is minder leuk als je hele huis op Domotica draait...

Daarnaast een corrupt sd.. en toch echt wel onverklaarbare vastlopers.
Mijn Xu4 daar in tegen nooit
En nu mijn N2 ook nog niet.

En niet updaten.... Dat kan toch gene advies zijn..

Daarnaast vergelijk hardware op de specs:
https://mightygadget.co.u...-odroid-xu4-vs-odroid-n2/

Ik denk dat het meest eerlijke is..
want ja
Wij van wc eend..... 8) 8)

@Wiley99 @Toppe

Ik zou het leuk vinden om zonder cron een backup te maken van mijn db
En dat zou mss kunnen vanuit Dz vents.
Nu moet ik lua scriptjes aan slingeren met een cron
En mooier is dz vents die alles intern in Domoticz heeft.

Even voor de andere Domoticz hardware discussie..
Ik heb 1k sensoren:
[Afbeelding]
En aardig wat hardware:
[Afbeelding]

Met daarbij nog eea [ mss wel heel veel ] wat heel regelmatig naar grafana gaat
143.176.124.13:3000
Piet
Piet

Mijn Xu4 liep tegen de 50%
Mijn N2 loopt rondt de 12%

Wat zou een Pi 3 of 4 lopen?

Ik heb niet gezegd dat je iets MOET kopen..
Ik zou....
En het verschil in prijs is een paar tientjes?

Maar ik wil er geen ruzie over..
Koop een linux box waar je lange tijd mee vooruit kunt... _/-\o_

En ik weet ook dat Pi erg mooi is, ik ben er ooit ook mee begonnen
Ik reed altijd opels omdat ik tevreden was, maar sinds k meerdere volvo's heb gereden zijn die toch iets beter...[ En ja ook duurder :-) ]

#closeforme
Waar ik vooral benieuwd naar ben, hoe meet jij de temperaturen van je aanvoeren?

• Dylantje2

Dylantje2

Toppe schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 18:28:
[...]

Waar ik vooral benieuwd naar ben, hoe meet jij de temperaturen van je aanvoeren?
Uhm ik neem aan van mijn wp systeem?

ESP icm dallas sensoren [ die redelijk geijkt zijn ]

• MdO82
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22:50
Sinds vanmorgen problemen met mijn Domoticz.
Ik zag dat de website van Domoticz niet te bereiken was vanmorgen en de upload naar PVOutput was gestopt.

sudo service domoticz status
● domoticz.service - LSB: Home Automation System
   Loaded: loaded (/etc/init.d/domoticz.sh; generated)
   Active: active (exited) since Fri 2019-12-06 18:42:30 CET; 16s ago
     Docs: man:systemd-sysv-generator(8)
  Process: 12324 ExecStart=/etc/init.d/domoticz.sh start (code=exited, status=0/SUCCESS)

dec 06 18:42:29 raspberrypi systemd[1]: Starting LSB: Home Automation System...
dec 06 18:42:29 raspberrypi domoticz.sh[12324]: 2019-12-06 18:42:29.946  Status: Domoticz V4.10717 (c)2012-2019 GizMoCuz
dec 06 18:42:29 raspberrypi domoticz.sh[12324]: 2019-12-06 18:42:29.951  Status: Build Hash: b38b49e5, Date: 2019-05-09 13:04:08
dec 06 18:42:29 raspberrypi domoticz.sh[12324]: 2019-12-06 18:42:29.952  Status: Startup Path: /home/pi/domoticz/
dec 06 18:42:29 raspberrypi domoticz.sh[12324]: domoticz: Domoticz is starting up....
dec 06 18:42:29 raspberrypi domoticz[12330]: Domoticz is starting up....
dec 06 18:42:29 raspberrypi domoticz[12331]: Domoticz running...
dec 06 18:42:30 raspberrypi systemd[1]: Started LSB: Home Automation System.

sudo service domoticz restart

Geeft voor enkele seconden weer aan dat het systeem weer actief is om daarna weer te stoppen.
Vanmorgen kon ik de raspberry nog herstarten en had domoticz weer werkend, maar vanavond helpt dit ook helaas niet meer.

Iemand een idee wat het kan zijn ?
Kan ik het ergens terug zien ?
SD-kaart brak ?

2250 WP Zuid PVoutput

• Dylantje2

Dylantje2

MdO82 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 18:49:
Sinds vanmorgen problemen met mijn Domoticz.
Ik zag dat de website van Domoticz niet te bereiken was vanmorgen en de upload naar PVOutput was gestopt.

sudo service domoticz status
● domoticz.service - LSB: Home Automation System
   Loaded: loaded (/etc/init.d/domoticz.sh; generated)
   Active: active (exited) since Fri 2019-12-06 18:42:30 CET; 16s ago
     Docs: man:systemd-sysv-generator(8)
  Process: 12324 ExecStart=/etc/init.d/domoticz.sh start (code=exited, status=0/SUCCESS)

dec 06 18:42:29 raspberrypi systemd[1]: Starting LSB: Home Automation System...
dec 06 18:42:29 raspberrypi domoticz.sh[12324]: 2019-12-06 18:42:29.946  Status: Domoticz V4.10717 (c)2012-2019 GizMoCuz
dec 06 18:42:29 raspberrypi domoticz.sh[12324]: 2019-12-06 18:42:29.951  Status: Build Hash: b38b49e5, Date: 2019-05-09 13:04:08
dec 06 18:42:29 raspberrypi domoticz.sh[12324]: 2019-12-06 18:42:29.952  Status: Startup Path: /home/pi/domoticz/
dec 06 18:42:29 raspberrypi domoticz.sh[12324]: domoticz: Domoticz is starting up....
dec 06 18:42:29 raspberrypi domoticz[12330]: Domoticz is starting up....
dec 06 18:42:29 raspberrypi domoticz[12331]: Domoticz running...
dec 06 18:42:30 raspberrypi systemd[1]: Started LSB: Home Automation System.

sudo service domoticz restart

Geeft voor enkele seconden weer aan dat het systeem weer actief is om daarna weer te stoppen.
Vanmorgen kon ik de raspberry nog herstarten en had domoticz weer werkend, maar vanavond helpt dit ook helaas niet meer.

Iemand een idee wat het kan zijn ?
Kan ik het ergens terug zien ?
SD-kaart brak ?
Stop domoticz
Inloggen met ftp
Je map plugins ff hernoemen
Restart
en dan?

• MdO82
Dylantje2 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 18:56:
[...]

Stop domoticz
Inloggen met ftp
Je map plugins ff hernoemen
Restart
en dan?
En dan blijft hij crashen :/

2250 WP Zuid PVoutput

• AUijtdehaag
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

PV Output - Panasonic Hit Kuro/Solar Frontier - 5 kW Mitsubsidie

• Peutpeut
Iemand die hier zijn Google Home gebruikt met Domoticz? Ik ben er inmiddels achter dat er twee mogelijkheden zijn, Controlicz en gBridge. Ik heb nu de trial-versie van gBridge. Het lijkt alsof dit project niet echt veel ondersteuning meer heeft. Zijn er hier mensen die de betaalde versie gebruiken? Of juist mensen die pleiten voor Controlicz?

• MdO82
Had ik inderdaad gelezen, maar zijn dit inderdaad euvels die je krijgt bij een defecte sd ?
Al moet ik dan ook gelijk de rasp vervangen draai nog met een 1B :P

MdO82 wijzigde deze reactie 06-12-2019 19:06 (7%)

2250 WP Zuid PVoutput

• AUijtdehaag
  • Niet online
@MdO82 Dat domoticz op onverklaarbare reden stopt/crasht... denk ut wel.
Haal nog snel een 3b+ met originele voeding en usb stick, zoals hierboven vermeld.

AUijtdehaag wijzigde deze reactie 06-12-2019 19:08 (36%)

• Dylantje2

Dylantje2

MdO82 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 19:04:
[...]

En dan blijft hij crashen :/
putty
cd naar domoticz
./domoticz

en dan?

dan een ./updatebeta

en dan?

• MdO82
Dylantje2 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 19:08:
[...]

putty
cd naar domoticz
./domoticz

en dan?
Geeft mij het volgende

/home/pi/domoticz $ ./domoticz
2019-12-06 19:10:34.642  Status: Domoticz V4.10717 (c)2012-2019 GizMoCuz
2019-12-06 19:10:34.657  Status: Build Hash: b38b49e5, Date: 2019-05-09 13:04:08
2019-12-06 19:10:34.660  Status: Startup Path: /home/pi/domoticz/
2019-12-06 19:10:34.946  Sunrise: 08:33:00 SunSet: 16:34:00
2019-12-06 19:10:34.948  Day length: 08:02:00 Sun at south: 12:33:00
2019-12-06 19:10:34.950  Civil twilight start: 07:53:00 Civil twilight end: 17:1                                                                                                                               4:00
2019-12-06 19:10:34.956  Nautical twilight start: 07:10:00 Nautical twilight end                                                                                                                               : 17:56:00
2019-12-06 19:10:34.958  Astronomical twilight start: 06:30:00 Astronomical twil                                                                                                                               ight end: 18:37:00
2019-12-06 19:10:36.192  Status: PluginSystem: Started, Python version '3.7.3'.
2019-12-06 19:10:36.297  Active notification Subsystems: kodi (1/13)
2019-12-06 19:10:36.311  Status: WebServer(HTTP) started on address: :: with por                                                                                                                               t 8080
2019-12-06 19:10:36.424  Error: WebServer(SSL) startup failed on address 0.0.0.0                                                                                                                                with port: 443: bind: Permission denied
2019-12-06 19:10:36.427  Error: WebServer(SSL) check privileges for opening port                                                                                                                               s below 1024
2019-12-06 19:10:36.444  Starting shared server on: :::6144
2019-12-06 19:10:36.459  Status: TCPServer: shared server started...
2019-12-06 19:10:36.462  Status: RxQueue: queue worker started...
2019-12-06 19:10:38.464  Status: P1 Smart Meter: Using serial port: /dev/ttyUSB0
2019-12-06 19:10:38.472  Error: P1 Smart Meter: Error opening serial port!
2019-12-06 19:10:38.476  Status: Kodi: Started
2019-12-06 19:10:38.482  Status: (LG TV) Started.
2019-12-06 19:10:38.483  Status: PVOutput (Input): Worker started...
2019-12-06 19:10:38.484  Status: Pinger: Worker started...
2019-12-06 19:10:38.491  Status: EventSystem: reset all events...
2019-12-06 19:10:38.496  Status: EventSystem: reset all device statuses...
Segmentatiefout
dan een ./updatebeta

en dan?
De boel is zover ik zie geupdate.
Domoticz blijft crashen

2250 WP Zuid PVoutput

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 01:32
Peutpeut schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 19:05:
Iemand die hier zijn Google Home gebruikt met Domoticz? Ik ben er inmiddels achter dat er twee mogelijkheden zijn, Controlicz en gBridge. Ik heb nu de trial-versie van gBridge. Het lijkt alsof dit project niet echt veel ondersteuning meer heeft. Zijn er hier mensen die de betaalde versie gebruiken? Of juist mensen die pleiten voor Controlicz?
Hier werkt gbridge gewoon normaal.
Heb een gbridge standard abo.
Was early bird tester.
Ik gebruik het wel met google assistant.
Moet aankomende week even google home's halen.
Gebruik het nu voor de verlichting te schakelen en scenes te veranderen.
Daar komen volgende week ook nog een receiver en tv bij.
Alhoewel ik nog twijfel om daarvoor een broadcom rm mini te nemen.

Wat is precies jouw probleem?

who put a "stop payment" on my reality check

• Dylantje2

Dylantje2

MdO82 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 19:14:
[...]

Geeft mij het volgende

/home/pi/domoticz $ ./domoticz
2019-12-06 19:10:34.642  Status: Domoticz V4.10717 (c)2012-2019 GizMoCuz
2019-12-06 19:10:34.657  Status: Build Hash: b38b49e5, Date: 2019-05-09 13:04:08
2019-12-06 19:10:34.660  Status: Startup Path: /home/pi/domoticz/
2019-12-06 19:10:34.946  Sunrise: 08:33:00 SunSet: 16:34:00
2019-12-06 19:10:34.948  Day length: 08:02:00 Sun at south: 12:33:00
2019-12-06 19:10:34.950  Civil twilight start: 07:53:00 Civil twilight end: 17:1                                                                                                                               4:00
2019-12-06 19:10:34.956  Nautical twilight start: 07:10:00 Nautical twilight end                                                                                                                               : 17:56:00
2019-12-06 19:10:34.958  Astronomical twilight start: 06:30:00 Astronomical twil                                                                                                                               ight end: 18:37:00
2019-12-06 19:10:36.192  Status: PluginSystem: Started, Python version '3.7.3'.
2019-12-06 19:10:36.297  Active notification Subsystems: kodi (1/13)
2019-12-06 19:10:36.311  Status: WebServer(HTTP) started on address: :: with por                                                                                                                               t 8080
2019-12-06 19:10:36.424  Error: WebServer(SSL) startup failed on address 0.0.0.0                                                                                                                                with port: 443: bind: Permission denied
2019-12-06 19:10:36.427  Error: WebServer(SSL) check privileges for opening port                                                                                                                               s below 1024
2019-12-06 19:10:36.444  Starting shared server on: :::6144
2019-12-06 19:10:36.459  Status: TCPServer: shared server started...
2019-12-06 19:10:36.462  Status: RxQueue: queue worker started...
2019-12-06 19:10:38.464  Status: P1 Smart Meter: Using serial port: /dev/ttyUSB0
2019-12-06 19:10:38.472  Error: P1 Smart Meter: Error opening serial port!
2019-12-06 19:10:38.476  Status: Kodi: Started
2019-12-06 19:10:38.482  Status: (LG TV) Started.
2019-12-06 19:10:38.483  Status: PVOutput (Input): Worker started...
2019-12-06 19:10:38.484  Status: Pinger: Worker started...
2019-12-06 19:10:38.491  Status: EventSystem: reset all events...
2019-12-06 19:10:38.496  Status: EventSystem: reset all device statuses...
Segmentatiefout

[...]

De boel is zover ik zie geupdate.
Domoticz blijft crashen
Ik geloof zojuist over gehad in dit topic:
Segmentatiefout

mss je sd er uit goed schoonmaken
En heel mss nog een keer.
Kan wel eens losse

Maar ik vreees..

edit..
Je draait stabiel?
Doe toch eens die ./updatebeta

• Isane
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 23:30
Wel een beetje offtopic maar heeft iemand een Fibaro Wallplug buiten hangen?

Mijn vraag is of de wallplug de vrieskou aan kan van aankomend winter? Volgens de specs kan het tussen de 0 en de 40 graden.

Stopcontact hangt onder de carpot
Isane schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 19:25:

Mijn vraag is of de wallplug de vrieskou aan kan van aankomend winter? Volgens de specs kan het tussen de 0 en de 40 graden.

Zolang hij niet in de regen hangt moet dat wel goed gaan hoor... bij mij hangen er ook Sonoffs onder de overkapping terwijl het vriest.

@Dylantje2 hoe heb je die gemonteerd? Fotootje? :+

• Dylantje2

Dylantje2

Toppe schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 19:28:
[...]

Zolang hij niet in de regen hangt moet dat wel goed gaan hoor... bij mij hangen er ook Sonoffs onder de overkapping terwijl het vriest.

@Dylantje2 hoe heb je die gemonteerd? Fotootje? :+
een fibaro heb ik ingebouwd achter een wd schakelaar. [ hier en daar gedremeld :-) ]
Al wat jaartjes geleden
Werkt nog steeds..

@Toppe
Wat wil je precies weten een foto van wat en waar? [ koud buiten :-) ]

• MdO82
Dylantje2 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 19:17:
[...]

Ik geloof zojuist over gehad in dit topic:
Segmentatiefout

mss je sd er uit goed schoonmaken
En heel mss nog een keer.
Kan wel eens losse

Maar ik vreees..
Weet je nog ongeveer waar het stond over Segmentatiefout ? Ik had even gezocht in het topic, maar kwam alleen mijn bericht tegen.
Als je het ongeveer nog weet kan ik zoeken :)
edit..
Je draait stabiel?
Doe toch eens die ./updatebeta
Ik draai inderdaad stabiel had niet zo'n behoefte om naar beta te gaan :P
Zal het nog eens een keer doen.

Kwestie van ./updatebeta voldoende of moest ik nog een extra stap doen ?

Edit: zit eens te kijken op de FTP van de rasp.

kom daar een domoticz_crash.log tegen

Backtrace stopped: Cannot access memory at address 0x325f362a

Stille tocht der.... ;)

MdO82 wijzigde deze reactie 06-12-2019 20:28 (11%)

2250 WP Zuid PVoutput

• AUijtdehaag
  • Niet online
@MdO82
Heb er nu zo twee besteld. Eens kijken of dat wat is.
Had nog wat msata ssd's over.

• MdO82
AUijtdehaag schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 19:38:
@MdO82
Heb er nu zo twee besteld. Eens kijken of dat wat is.
Had nog wat msata ssd's over.
Ben benieuwd of het inderdaad wat is.
Ben al te duur geweest deze maand volgens ega O-)

Anders maar op de begroting van volgend jaar een nieuwe rasp zodat ik kan booten van usb en/of ssd :Y

2250 WP Zuid PVoutput

• Dylantje2

Dylantje2

MdO82 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 19:35:
[...]

Weet je nog ongeveer waar het stond over Segmentatiefout ? Ik had even gezocht in het topic, maar kwam alleen mijn bericht tegen.
Als je het ongeveer nog weet kan ik zoeken :)

[...]

Ik draai inderdaad stabiel had niet zo'n behoefte om naar beta te gaan :P
Zal het nog eens een keer doen.

Kwestie van ./updatebeta voldoende of moest ik nog een extra stap doen ?

Edit: zit eens te kijken op de FTP van de rasp.

kom daar een domoticz_crash.log tegen

Backtrace stopped: Cannot access memory at address 0x325f362a

Stille toch der.... ;)
./updatebeta kun je proberen
Paar topics terug discussie over goede hardware...

@AUijtdehaag
Hoor graag hoe ze bevallen

En als je ooit tijd eens kijken naar mijn zigbeestick .. please.. [ nu ff niet maar eind van het jaar ofzo ]

Dylantje2 wijzigde deze reactie 06-12-2019 19:42 (6%)

@Dylantje2 vooral hoe je de sensor gemonteerd hebt en voorzien hebt van een fatsoenlijke isolatie. Wil tzt het ook hier gaan doen maar zoek nog een betrouwbare oplossing voor de montage.

• Dylantje2

Dylantje2

Toppe schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 19:56:
@Dylantje2 vooral hoe je de sensor gemonteerd hebt en voorzien hebt van een fatsoenlijke isolatie. Wil tzt het ook hier gaan doen maar zoek nog een betrouwbare oplossing voor de montage.
O Oke..
In china veel spuitjes cpu pasta gekocht.
Ff goed pasta
en de sensor erin duwen
Goede isolatietape
En dan gewoon de buis isolatie uit china er om heen

Wel dallas waterdicht, werkt stukken makkelijker
Espeasy via een nodemcu [ kunnen er 12 sensoren aan, met gebruik van 2 of 3 pinnen ] thasmota er lastig ]

Zoiets?

• Peutpeut
DaRk PoIsOn schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 19:16:
[...]

Hier werkt gbridge gewoon normaal.
Heb een gbridge standard abo.
Was early bird tester.
Ik gebruik het wel met google assistant.
Moet aankomende week even google home's halen.
Gebruik het nu voor de verlichting te schakelen en scenes te veranderen.
Daar komen volgende week ook nog een receiver en tv bij.
Alhoewel ik nog twijfel om daarvoor een broadcom rm mini te nemen.

Wat is precies jouw probleem?
Qua werking geen probleem maar de maker ervan lijkt niet heel actief meer te zijn. Dus vandaar het idee dat het vroeg of laat misschien strand. Daarnaast benieuwd of er mensen zijn met ervaringen met Controlicz tegenover gBridge.

Hier in gebruik met Google Home. Ik heb nog twee mini's liggen. Eentje nog gesealed, de andere één week gebruikt. Mocht je interesse hebben, laat maar weten.
Isane schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 19:25:

Sinds eergisteren heb ik een Neo Coolcam buiten in de bosjes liggen in twee plastic zakken voor wat kerstverlichting buiten. Ik was ook benieuwd naar hetzelfde, het schakelen gaat prima. Bij zonsondergang aan en bij zonsopgang uit. Op het koudste moment is hij actief dus blijft hij zelf wel warm was mijn gedachte :)

Peutpeut wijzigde deze reactie 06-12-2019 20:49 (41%)

Peutpeut schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 20:44:
[...]

Qua werking geen probleem maar de maker ervan lijkt niet heel actief meer te zijn. Dus vandaar het idee dat het vroeg of laat misschien strand. Daarnaast benieuwd of er mensen zijn met ervaringen met Controlicz tegenover gBridge.

Hier in gebruik met Google Home. Ik heb nog twee mini's liggen. Eentje nog gesealed, de andere één week gebruikt. Mocht je interesse hebben, laat maar weten.

[...]

Sinds eergisteren heb ik een Neo Coolcam buiten in de bosjes liggen in twee plastic zakken voor wat kerstverlichting buiten. Ik was ook benieuwd naar hetzelfde, het schakelen gaat prima. Bij zonsondergang aan en bij zonsopgang uit. Op het koudste moment is hij actief dus blijft hij zelf wel warm was mijn gedachte :)
Waarom niet in een waterdichte behuizing? In een plastic tasje is niet de meest ideale oplossing... heb dat al wel vaker fout zien gaan...

• MdO82
@AUijtdehaag @Dylantje2 schade blijkt mee te vallen denk dat er een bitje omgevallen was.
sd kaart geformatteerd, raspbian en domoticz geinstalleerd en de boel draait weer.

Maar ga toch maar even extra kaartjes inslaan.

Wat ben ik toch blij dat ik een tijd geleden gelijk een automatisch backup had ingesteld *O*

MdO82 wijzigde deze reactie 06-12-2019 22:09 (17%)

2250 WP Zuid PVoutput

• Peutpeut
Toppe schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 20:58:
[...]

Waarom niet in een waterdichte behuizing? In een plastic tasje is niet de meest ideale oplossing... heb dat al wel vaker fout zien gaan...
Vorig jaar op deze manier ook een stekkerdoos in een dubbel plastic tas gedaan, voldeed prima destijds. Toen ik de boel weer op ging ruimen een aantal weken later was alles netjes droog.

Maar ik moet toegeven, een waterdichte behuizing zou een betere oplossing zijn.
Pagina: 1 ... 61 ... 75 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True