Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Domoticz - open source domotica systeem - deel 4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 53 ... 75 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• DjAntoon
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 12:00
Robbie T schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 10:03:
Ben ik nog weer even met mijn thermostaat script in het geval er niemand thuis is :-)

Het script ziet er als volgt uit

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
    if(Thuis.active) then
    Toon.cancelQueuedCommands()
    Toon.switchSelector(30)
    domoticz.log('Toon is automatisch ingesteld op programma Thuis via dzVents')
    domoticz.notify('Thermostaat automatisch', 'Er is iemand thuis. De thermostaat is automatisch op het programma Thuis ingesteld.', 'domoticz.PRIORITY_LOW')
else
    Toon.switchSelector(10).afterMin(30)
    domoticz.log('Toon is automatisch ingesteld op programma Weg via dzVents')
    domoticz.notify('Thermostaat automatisch', 'Er is niemand thuis. De thermostaat is automatisch op het programma Weg ingesteld.', 'domoticz.PRIORITY_LOW')
    end

Gezien de opties die gebruikt worden zou de thermostaat na 30 minuten op programma "30" moeten gaan (weg). In de praktijk gebeurd het echter per direct zodra er niemand thuis. Ik heb een hoop lopen zoeken maar .afterMin(30) zou wel de juiste syntax moeten zijn. Mis ik wat?
programma 30 word direct gestart, enkel 10 heeft een 30 minuten delay.
Ik denk dat thuis.active niet goed werkt. Altijd active is...

• Robbie T
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 11:18
DjAntoon schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:18:
[...]

programma 30 word direct gestart, enkel 10 heeft een 30 minuten delay.
Ik denk dat thuis.active niet goed werkt. Altijd active is...
Euh dat bedoel ik. De iemand thuis werkt probleemloos. Logt precies wanneer we wel en niet thuis zijn.

• icecreamfarmer
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 22-01 14:15
vwtune schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:02:
Even een adviesvraag ivm energiebesparing;
In mijn keuken heb ik een close in boiler tbv warm water. Nu heb ik het idee om die boiler 's nachts en overdag wanneer er niemand thuis is, van het stroom te halen dmv een sonoff pow bijvoorbeeld. Nu is eigenlijk mijn vraag of ik hiermee ook daadwerkelijk ga besparen op de energiekosten, ik hoor verschillende geluiden hierover aangezien wanneer de boiler een tijd uit geweest is en weer op het stroom gaat, de hele boiler moet verwarmen en dus op dat moment piekt in zijn verbruik. Ik ben mij ervan bewust dat dit niet een domoticz vraag is, maar het heeft er in mijn geval wel mee te maken en ik hoop dat er hier meerdere zijn die deze toepassing gebruiken?
Boilers worden vaak 's nachts op temperatuur gebracht omdat de stroom dan goedkoper is.

Overigens iemand ervaring mee met het koppelen van een Hue sensor aan domoticz. Is het mogelijk om de temperatuur en andere gegevens uit te lezen? Ik wil het gebruiken voor het regelen van mijn rolluiken.

icecreamfarmer wijzigde deze reactie 24-10-2019 13:52 (10%)

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13:20
Ik ben nu met een fibaro dimmer bezig.. Maar kom niet helemaal uit hoe het nu zit met de pulsdrukker..

Edit: en natuurlijk na het posten hier zie je het en werkt het.. :+

Dacuuu wijzigde deze reactie 24-10-2019 14:08 (46%)

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• KroontjesPen
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 12:55

KroontjesPen

♪♪ ♫ Weer terug ♫ ♫ ♪

bing69 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 09:24:
[...]

Ik ben voor het gebruik van namen, mocht je een device vervangen hoef je alleen de naam van het device aan te passen en alle scripts werken door. Met een IDX aanpassing moet je alle scripts langs!

Mijn werkwijze is oud device naam wijzigen door oud achter de naam te zetten nadat ik de originele naam gekopieerd heb en dan de nieuwe renamen met de gekopieerde naam. Sluit fouten uit!
Tegen die reden ga ik nu inderdaad aan lopen.
Door een fout van mijn kant ga ik nu pas testen met de NODON wall switch.
Daarvoor had ik 2 Fibaro wall plugs nog niet voor hun bestemming ingezet.

Als ik het nu wel goed gelezen heb kan ik er 4 Fibaro wp's mee aansturen.
Mocht de test slagen dan komen er meer.
Deze moeten wel eerst excluded worden en krijgen daarna dus een nieuwe Idx.
Waarschijnlijk via de wall switch.

Eerst dus die Idx nummers terug zetten naar namen en testen voor zeker 2 dagen.

May the Force be with you

bing69 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 09:24:
[...]

Ik ben voor het gebruik van namen, mocht je een device vervangen hoef je alleen de naam van het device aan te passen en alle scripts werken door. Met een IDX aanpassing moet je alle scripts langs!

Mijn werkwijze is oud device naam wijzigen door oud achter de naam te zetten nadat ik de originele naam gekopieerd heb en dan de nieuwe renamen met de gekopieerde naam. Sluit fouten uit!
Dan kan je ook variables gebruiken... dan definieer je een IDX in één script met zijn eigen naam om die vervolgens overal te gebruiken.

Daarnaast vraag ik me af hoe vaak je dingen vervangt voor iets nieuws, ik denk namelijk zelden...!

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• KroontjesPen

KroontjesPen

♪♪ ♫ Weer terug ♫ ♫ ♪

@Toppe
Toevallig moet ik waarschijnlijk eerst 4 en later nog 3 Fibaro wall switches opnieuw invoeren.

Een eigen lijst maken met naam en nummer gaat mij nog te ver.
Misschien later want er is een functie dat ik in een nieuwe taal altijd wil hebben: de Juliaanse dag.
Of mij dit in Lua lukt en dan nog in een aan te roepen functie? 8)7

Dat ik nu al wat draaiende heb gekregen en ook snap wat ik doe, vind ikzelf al heel mooi.

KroontjesPen schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 17:56:
@Toppe
Toevallig moet ik waarschijnlijk eerst 4 en later nog 3 Fibaro wall switches opnieuw invoeren.

Een eigen lijst maken met naam en nummer gaat mij nog te ver.
Misschien later want er is een functie dat ik in een nieuwe taal altijd wil hebben: de Juliaanse dag.
Of mij dit in Lua lukt en dan nog in een aan te roepen functie? 8)7

Dat ik nu al wat draaiende heb gekregen en ook snap wat ik doe, vind ikzelf al heel mooi.
Even de Juliaanse dag gegoogled, ben net gestopt met lezen. Mij te ingewikkeld na een bak bami O+

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• oeps
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 22-01 22:16
In mijn keuken heb ik een close in boiler tbv warm water. Nu heb ik het idee om die boiler 's nachts en overdag wanneer er niemand thuis is, van het stroom te halen dmv een sonoff pow bijvoorbeeld. Nu is eigenlijk mijn vraag of ik hiermee ook daadwerkelijk ga besparen op de energiekosten, ik hoor verschillende geluiden hierover aangezien wanneer de boiler een tijd uit geweest is en weer op het stroom gaat, de hele boiler moet verwarmen en dus op dat moment piekt in zijn verbruik. Ik ben mij ervan bewust dat dit niet een domoticz vraag is, maar het heeft er in mijn geval wel mee te maken en ik hoop dat er hier meerdere zijn die deze toepassing gebruiken?
Hoi, een hele tijd geleden heb ik dit gemeten:
https://gathering.tweaker...message/43903477#43903477
Is een verschil van 50KWh, met de gemiddelde kosten van €0,2200 kWh kom je uit op €11 verschil op jaarbasis. Het eerste jaar kost het dus meer, er vanuit gaande dat je ook nog een stekker en contra stekker moet kopen want om je kabel door te knippen...?

Heb zelf geen boiler maar als ik er één had dan kwam er ook een POW tussen, niet om aan en uit te zetten maar om het gebruik te meten :)

Toppe wijzigde deze reactie 24-10-2019 18:43 (12%)

• KroontjesPen

KroontjesPen

♪♪ ♫ Weer terug ♫ ♫ ♪

@Toppe

In Javascript gemaakt. Zelf wat aangepast doordat Maya kalender omzetting op fouten uitkwam.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
    function YMDtoJulian(Year, Month, Day) { 
        var greg = 0;
        if (Year > 1582) {  
            greg = 1;
        }   
        if ((Year == 1582) && (Month >  10)) {
            greg = 1;
        }
        if ((Year == 1582) && (Month == 10) && (Day >= 15)) { 
            greg = 1;
        }

if (Month <= 2) {
            Year = Year - 1;
            Month = Month + 12;
        }
        var b = 39;
        var c = 3 / 144000;
        if (greg == 1) {
            var a = Math.floor(Year / 100);
            var b = 2 - a + Math.floor(a / 4);
            var c = 0;
        }
        var JulianDay = Math.floor(365.25 * (Year + 4716)) + Math.floor(30.60001 * (Month + 1));
        JulianDay = Math.floor(JulianDay - JulianDay * c) + Day + b - 1524.5;

return JulianDay;  // 00:00 UT
    }

function JulToYMD(JulianDay) {

var JulianDay = JulianDay + 0.5;
        var i = Math.floor (JulianDay);
        var f = JulianDay - i;

if (i < 2299161){
        var x = 3 / 144000;
        var a = Math.floor(i + i * x - 38.1725625);  // 0.00002083182334
        }

if (i >= 2299161) {
        var x = Math.floor((i - 1867216.25) / 36524.25);
        var a = i + 1 + x - Math.floor(x / 4);
        }

var b = a + 1524;
        var c = Math.floor((b - 122.1) / 365.25);
        var d = Math.floor(365.25 * c);
        var e = Math.floor((b - d) / 30.6001);
        var DayTotal = b - d - Math.floor(30.6001 * e) + f;   // Bij dag en uummss aanpassing de + f hier weghalen
        var SecT = f * 86400;
        var Hour = SecT % 3600;
        var Min = (SecT - Hour * 3600) % 60;
        var Sec = (SecT - Hour * 3600 - Min * 60);

if (e < 14) {
        var Month = e - 1;
        } else {
        var Month = e - 13;
        }

if (Month > 2) {
        var Year = c - 4716;
        } else {
        var Year = c - 4715;
        }

if (Year < 0) {
        var YMD = Year * 10000 - Month * 100 - DayTotal;
        } else {
        var YMD = Year * 10000 + Month * 100 + DayTotal;
        }

return YMD;
    }

KroontjesPen wijzigde deze reactie 24-10-2019 21:38 (0%)
Reden: tik fout

• I-King
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 13:29
Ik heb een script dat mijn verbruik uitrekent adh van slimme meter en de PV input.
Ik heb echter sinds kort een airco en ik zou graag een tabelletje willen uitdraaien met het verbruik per dag - airco. Is dat makkelijk te maken? Gecalculeerde grafieken en/of tabellen met terugwerkende kracht?

• Peutpeut
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 11:35
Sinds ik een kokend waterkraan heb vraag ik me dit ook af, ik hoor steeds vaker geluiden dat de besparing echt minimaal blijkt te zijn.

• Thats Me..
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 23-01 10:27
icecreamfarmer schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:47:
[...]
Overigens iemand ervaring mee met het koppelen van een Hue sensor aan domoticz. Is het mogelijk om de temperatuur en andere gegevens uit te lezen? Ik wil het gebruiken voor het regelen van mijn rolluiken.
Ja dit werkt prima, ik kan mijn temperatuur, beweging, en lux waarden uitlezen in Domoticz alle apparaten worden netjes apart toegevoegd.
De Pow kan toch het stroomverbruik meten. Een week meten zoals het nu is en daarna een week meten met schakelaar er tussen. Denk dat je dan een aardig gemiddelde hebt of het zin heeft.
icecreamfarmer schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:47:
[...]
Boilers worden vaak 's nachts op temperatuur gebracht omdat de stroom dan goedkoper is.
Dit hangt af hoe je dit hebt aangeven bij de stroomleverancier. Enkeltarief, daltarief en normaaltarief
Je moet zelf een keuze maken of je tussen 23uur en 7 uur een lager stroomverbruik wilt en dan overdag iets meer betalen of 24/7 hetzelfde bedrag.

https://www.vattenfall.nl...-daltarief-normaaltarief/

• icecreamfarmer
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 22-01 14:15
Thats Me.. schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 23:11:
[...]

Ja dit werkt prima, ik kan mijn temperatuur, beweging, en lux waarden uitlezen in Domoticz alle apparaten worden netjes apart toegevoegd.
Meet hij ook een UV index? Zit een beetje te denken hoe ik de rolluiken kan regelen zonder dat ze continu omhoog en omlaag gaan. Doe het nu opbasis van de CV thermostaat beneden maar dat heeft ook nadelen.
(Bijvoorbeeld dat de rolluiken deze week omlaag waren vanwege het zonnige weer.)

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Nu online
Toppe schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 17:30:
[...]

Dan kan je ook variables gebruiken... dan definieer je een IDX in één script met zijn eigen naam om die vervolgens overal te gebruiken.

Daarnaast vraag ik me af hoe vaak je dingen vervangt voor iets nieuws, ik denk namelijk zelden...!
Dat doe ik toch met enige regelmaat, ben X10 aan het uitfaseren (Rolluiken). Eerst door Kaku en nu door Shelly's. Met copy en past doe ik de namen en dan komt alles goed;-)

Bing

• Peutpeut
Ik heb een dZvents vraag. Graag wil ik het gemiddelde verbruik berekenen over een aantal dagen, bijvoorbeeld 7 dagen, en dit bijhouden. Ons verbruik wisselt nogal per dag, in het weekend vanzelfsprekend hoger ondanks dat ik onregelmatig werk.

Ik weet dat de YouLess een aantal waarden heeft die uitgelezen kunnen worden, dat beperkt zich echter alleen tot de waarde die op de huidige dag verbruikt is. Hoe kan ik met behulp van de gegevens in Domoticz terugkijken en een gemiddelde berekenen?

Tot nu toe heb ik dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
-- Gemiddelde berekenen en opslaan in een custom sensor met IDX 228

return {
    -- TRIGGER
    on = {
        timer = {
            'every minute'
            --'at 23:58'
        },
    },
    -- LOGGING
    logging = {
        level = domoticz.LOG_INFO,
        marker = "GEMIDDELDE VERBRUIK - "
    },

execute = function(domoticz, device)
        local AvgPower = domoticz.devices(2).counterDeliveredToday
        -- print(AvgPower)
        local AvgKWH = (AvgPower / 1000)
        -- print(AvgKWH)

-- Hier iets magisch waar het gemiddelde wordt berekend.

-- De gevonden waarde in de CustomSenor opslaan
        domoticz.devices(228).updateCustomSensor(AvgPower)

end
}

• bokkie72
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18-01 15:56
Chrisje1983 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 13:49:
Nee, ik ben er na veel uitzoekwerk niet eens aan begonnen. Ik had dan sowiezo een hele hoop sensoren erbij willen kopen dus het moest wel zeker weten werken.
Ik heb zojuist een van de sensoren opengeschroefd om eens te kijken. Belangrijkste componenten zijn een MCU (8051 alike) en een RF transmitter.

De RF transmitter is interessant: een SX1240. (datasheet hier: http://www.farnell.com/datasheets/1754838.pdf). Wat ik daaruit kan opmaken is dat er geen encryptie gebruikt word. Deze RF transmitter in twee modus werken: 868Mhz-FSK en 433Mhz-OOK, Selecteerbaar dmv pin 6 op de chip.

Ik zie twee mogelijkheden nu:
- de RF transmitter hardwarematig op 433 te forceren (iemand daar ervaring mee?)
- low budget 868 transceiver, domoticz compatible, aanschaffen.

• DjAntoon
bokkie72 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:49:
[...]

- de RF transmitter hardwarematig op 433 te forceren (iemand daar ervaring mee?)
Als alles er omheen getuned is op 868, de antenne bijvoorbeeld, dan gaat dat niet (goed) werken op 433.

• Chrisje1983
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 12:19
bokkie72 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:49:
[...]

Ik heb zojuist een van de sensoren opengeschroefd om eens te kijken. Belangrijkste componenten zijn een MCU (8051 alike) en een RF transmitter.

De RF transmitter is interessant: een SX1240. (datasheet hier: http://www.farnell.com/datasheets/1754838.pdf). Wat ik daaruit kan opmaken is dat er geen encryptie gebruikt word. Deze RF transmitter in twee modus werken: 868Mhz-FSK en 433Mhz-OOK, Selecteerbaar dmv pin 6 op de chip.

- low budget 868 transceiver, domoticz compatible, aanschaffen.
433 MHz lijkt me sowiezo niet zo verstandig om te gebruiken voor beveiliging en daarnaast inderdaad wat djAntoon zegt.

Kijk of je een tweedehands rf-link 868 kunt aanschaffen, werkt het niet dan verkoop je hem weer.
Je kan ze ook zelf bouwen, mocht je een klein beetje handig zijn.

• bokkie72
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18-01 15:56
Chrisje1983 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:06:
[...]

433 MHz lijkt me sowiezo niet zo verstandig om te gebruiken voor beveiliging en daarnaast inderdaad wat djAntoon zegt.

Kijk of je een tweedehands rf-link 868 kunt aanschaffen, werkt het niet dan verkoop je hem weer.
Je kan ze ook zelf bouwen, mocht je een klein beetje handig zijn.
Dank voor de tips: ik ga voor de RFLInk 868Mhz.

• Sosabowski
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 07-01 12:08
Kort vraagje. Ik zou graag op meerdere temperaturen willen meten van CV ledingen. Meeste dicht dicht bij de pc (geen Pi) waar domoticz op draait. Is 1-wire nog steeds het simpelste / goedkoopste systeem om dit te realiseren? Of is er een beter alternatief?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• niki_lauda
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 06:37

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler

Sosabowski schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 21:16:
Kort vraagje. Ik zou graag op meerdere temperaturen willen meten van CV ledingen. Meeste dicht dicht bij de pc (geen Pi) waar domoticz op draait. Is 1-wire nog steeds het simpelste / goedkoopste systeem om dit te realiseren? Of is er een beter alternatief?
https://www.weerstationko...ns/tfa/303177-watersensor
Zoiets?

• vwtune
  • Registratie: mei 2008
  • Nu online
Ik heb de WLED plugin geinstalleerd, maar na opnieuw opstarten van domoticz krijg ik de volgende foutmledingen:

code:
1
2
3
4
5
2019-10-25 16:16:07.126 Error: (WLED) failed to load 'plugin.py', Python Path used was '/home/pi/domoticz/plugins/wled/:/usr/lib/python3.4/:/usr/lib/python3.4/plat-arm-linux-gnueabihf:/usr/lib/python3.4/lib-dynload:/usr/local/lib/python3.4/dist-packages:/usr/lib/python3/dist-packages:/usr/lib/python3.4/dist-packages:/usr/lib/dist-python'.
2019-10-25 16:16:07.126 Error: (WLED) Module Import failed, exception: 'ImportError'
2019-10-25 16:16:07.127 Error: (WLED) Module Import failed: ' Name: requests'
2019-10-25 16:16:07.127 Error: (WLED) Error Line details not available.
2019-10-25 16:17:12.289 Error: WLED hardware (22) thread seems to have ended unexpectedly

Ik heb al sudo apt-get install python-requests gedaan daarna, maar dat bood ook geen uitkomst...
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

• niki_lauda

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler

vwtune schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 21:27:
Ik heb de WLED plugin geinstalleerd, maar na opnieuw opstarten van domoticz krijg ik de volgende foutmledingen:

code:
1
2
3
4
5
2019-10-25 16:16:07.126 Error: (WLED) failed to load 'plugin.py', Python Path used was '/home/pi/domoticz/plugins/wled/:/usr/lib/python3.4/:/usr/lib/python3.4/plat-arm-linux-gnueabihf:/usr/lib/python3.4/lib-dynload:/usr/local/lib/python3.4/dist-packages:/usr/lib/python3/dist-packages:/usr/lib/python3.4/dist-packages:/usr/lib/dist-python'.
2019-10-25 16:16:07.126 Error: (WLED) Module Import failed, exception: 'ImportError'
2019-10-25 16:17:12.289 Error: WLED hardware (22) thread seems to have ended unexpectedly

Ik heb al sudo apt-get install python-requests gedaan daarna, maar dat bood ook geen uitkomst...
Is de plugin executabel?

• klump4u
  • Registratie: februari 2008
  • Niet online

klump4u

4980wp-Zuid-Limburg,

Wemos D1 met enkele onewire DS18b20.

3020wp-ZW Live 1960wp-ZZW Live Altantic Explorer 270 Live

• vwtune
  • Nu online
Wat bedoel je daarmee? Hij is 'gewoon' geinstalleerd via
cd domoticz/plugins
git clone https://github.com/frustreermeneer/domoticz-wled-plugin.git wled

dit gaf geen fouten en ik zag de WLED plugin daarna als hardware in de hardware list.
Bij het activeren van de plugin, kreeg ik die foutmeldingen.

• DizzyWeb
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23-01 23:25

DizzyWeb

Ondertiteld

vwtune schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 21:27:

code:
1
2
3
4
5

pip3 install requests? Misschien?
Zoals @klump4u aangeeft is een Wemos D1 mini icm DS18b20 uitstekend geschikt. Ik gebruik deze opstelling ook en draait probleemloos al een jaartje.

Op de Wemos ESPeasy flashen en dan de DS18b20 een aantal keer instellen. Wemos werkt via Wifi dus zolang je wifi ontvangst hebt wordt het signaal doorgestuurd. De Wemos stop je in een kleine doosje en de DS18b20 monteer je op de CV-Leidingen. Ik heb deze opstelling bij de CV liggen en zo meet in de aanvoer en retour temperaturen.

In ESPeasy kun je dan per DS18b20 het IDX nummer opgeven van Domoticz en zo worden de waardes elke keer doorgeven aan Domoticz.

Klinkt misschien ingewikkeld maar vele voorbeelden te vinden ;)
Ik heb dit ook met Tasmota geprobeerd maar daar kreeg ik het niet voor elkaar dat meerdere DS18b20 hun waardes konden doorgeven aan Domoticz. Mogelijk is dit inmiddels veranderd maar ESP werkt ook uitstekend.

• AUijtdehaag
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online
@MikeOO
Met de tussenstap node-red, kan je de mqtt messages opvangen van meerdere ds18b20 en tasmota firmware, opsplitsen en versturen naar domoticz via mqtt.
Een voordeel kan zijn dat je de data ook meteen naar influxdb doorstuurt via node-red.
Ik kan de node-red code wel ff delen eventueel.

AUijtdehaag wijzigde deze reactie 26-10-2019 08:47 (22%)

PV Output - Panasonic Hit Kuro/Solar Frontier - 5 kW Mitsubsidie

AUijtdehaag schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 08:39:
@MikeOO
Met de tussenstap node-red, kan je de mqtt messages opvangen van meerdere ds18b20 en tasmota firmware, opsplitsen en versturen naar domoticz via mqtt.
Een voordeel kan zijn dat je de data ook meteen naar influxdb doorstuurt via node-red.
Ik kan de node-red code wel ff delen eventueel.
Ja node-red is ook nog iets waar ik eens iets mee moet gaan doen. Gebruik wel MQTT maar nog niet icm Node-Red. Maar delen, graag altijd leuk om dingen te proberen en te leren. >:)

• AUijtdehaag
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online
MikeOO schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 09:03:
[...]

Ja node-red is ook nog iets waar ik eens iets mee moet gaan doen. Gebruik wel MQTT maar nog niet icm Node-Red. Maar delen, graag altijd leuk om dingen te proberen en te leren. >:)
Deze werkt prima, en stuurt de waarden door naar domoticz. (MQTT moet daar uiteraard aan staan)
Ik ben geen programmeur, dus het kan misschien makkelijker.

code:
1
[{"id":"87f834b4.f55678","type":"json","z":"ed0efaa1.152e98","name":"","property":"payload","action":"obj","pretty":false,"x":310,"y":100,"wires":[["94b94fd6.96be6"]]},{"id":"94b94fd6.96be6","type":"change","z":"ed0efaa1.152e98","name":"Clean-msg","rules":[{"t":"delete","p":"retain","pt":"msg"},{"t":"delete","p":"qos","pt":"msg"},{"t":"delete","p":"topic","pt":"msg"},{"t":"move","p":"payload[\"DS18B20-1\"]","pt":"msg","to":"payload[\"DS18B201\"]","tot":"msg"},{"t":"move","p":"payload[\"DS18B20-2\"]","pt":"msg","to":"payload[\"DS18B202\"]","tot":"msg"},{"t":"move","p":"payload[\"DS18B20-3\"]","pt":"msg","to":"payload[\"DS18B203\"]","tot":"msg"},{"t":"move","p":"payload[\"DS18B20-4\"]","pt":"msg","to":"payload[\"DS18B204\"]","tot":"msg"},{"t":"move","p":"payload[\"DS18B20-5\"]","pt":"msg","to":"payload[\"DS18B205\"]","tot":"msg"},{"t":"move","p":"payload[\"DS18B20-6\"]","pt":"msg","to":"payload[\"DS18B206\"]","tot":"msg"},{"t":"move","p":"payload[\"DS18B20-7\"]","pt":"msg","to":"payload[\"DS18B207\"]","tot":"msg"}],"action":"","property":"","from":"","to":"","reg":false,"x":490,"y":100,"wires":[["b8cc9d20.90c68"]]},{"id":"fa873b88.0f5648","type":"mqtt in","z":"ed0efaa1.152e98","name":"DS18B20","topic":"WTWvent/tele/SENSOR","qos":"2","datatype":"auto","broker":"1c037e9a.6e3d61","x":140,"y":100,"wires":[["87f834b4.f55678"]]},{"id":"4244d46.e6a672c","type":"mqtt out","z":"ed0efaa1.152e98","name":"","topic":"domoticz/in","qos":"","retain":"","broker":"1c037e9a.6e3d61","x":930,"y":140,"wires":[]},{"id":"b8cc9d20.90c68","type":"function","z":"ed0efaa1.152e98","name":"filter","func":"var ds18b201=msg.payload.DS18B201.Temperature;\nvar ds18b202=msg.payload.DS18B202.Temperature;\nvar ds18b203=msg.payload.DS18B203.Temperature;\nvar ds18b204=msg.payload.DS18B204.Temperature;\nvar ds18b205=msg.payload.DS18B205.Temperature;\nvar ds18b206=msg.payload.DS18B206.Temperature;\nvar ds18b207=msg.payload.DS18B207.Temperature;\n\nvar msg1 = {payload:{\"idx\": 67, \"nvalue\": 0, \"svalue\": String(ds18b201)}};\nvar msg2 = {payload:{\"idx\": 68, \"nvalue\": 0, \"svalue\": String(ds18b202)}};\nvar msg3 = {payload:{\"idx\": 69, \"nvalue\": 0, \"svalue\": String(ds18b203)}};\nvar msg4 = {payload:{\"idx\": 70, \"nvalue\": 0, \"svalue\": String(ds18b204)}};\nvar msg5 = {payload:{\"idx\": 71, \"nvalue\": 0, \"svalue\": String(ds18b205)}};\nvar msg6 = {payload:{\"idx\": 72, \"nvalue\": 0, \"svalue\": String(ds18b206)}};\nvar msg7 = {payload:{\"idx\": 73, \"nvalue\": 0, \"svalue\": String(ds18b207)}};\n\nreturn [ msg1, msg2, msg3, msg4, msg5, msg6, msg7 ];","outputs":7,"noerr":0,"x":670,"y":100,"wires":[["26efde06.46a462","4244d46.e6a672c"],["26efde06.46a462","4244d46.e6a672c"],["26efde06.46a462","4244d46.e6a672c"],["26efde06.46a462","4244d46.e6a672c"],["26efde06.46a462","4244d46.e6a672c"],["26efde06.46a462","4244d46.e6a672c"],["26efde06.46a462","4244d46.e6a672c"]]},{"id":"26efde06.46a462","type":"debug","z":"ed0efaa1.152e98","name":"","active":false,"tosidebar":true,"console":false,"tostatus":false,"complete":"payload","targetType":"msg","x":930,"y":60,"wires":[]},{"id":"ade71940.3ad0a8","type":"comment","z":"ed0efaa1.152e98","name":"MQTT from Tasmota","info":"","x":170,"y":60,"wires":[]},{"id":"1c037e9a.6e3d61","type":"mqtt-broker","z":"","name":"","broker":"localhost","port":"1883","clientid":"","usetls":false,"compatmode":true,"keepalive":"60","cleansession":true,"birthTopic":"","birthQos":"0","birthPayload":"","closeTopic":"","closePayload":"","willTopic":"","willQos":"0","willPayload":""}]

PV Output - Panasonic Hit Kuro/Solar Frontier - 5 kW Mitsubsidie

• Sosabowski
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 07-01 12:08
MikeOO schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 08:29:
[...]

Zoals @klump4u aangeeft is een Wemos D1 mini icm DS18b20 uitstekend geschikt. Ik gebruik deze opstelling ook en draait probleemloos al een jaartje.
@MikeOO en @klump4u , bedankt! Dit is de info die ik zocht. Hardware is besteld.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• KopjeThee
  • Registratie: maart 2005
  • Niet online
Ik heb een raspberry pi 4 met een rfxtrx433xl en de laatste versie van domoticz. Kiku werkt perfect.

Maar ik heb ook 2 van deze afstandsbedieningen voor ledstrips: https://www.ledstripkonin...adloze-dimmer-3-knops-rf/
1 Daarvan gaat min of meer goed. Domoticz geeft aan dat het om een lightning 4 pt2262 gaat. En ik kan er mee schakelen. Maar hij staat altijd on weergegeven (ook als ik hem uit zet via domoticz) De tweede wil domoticz helemaal niet herkennen. Beide oorspronkelijke afstandsbedieningen werken goed.

Wat kan ik proberen?

• henkNL
  • Registratie: september 2019
  • Niet online
Iemand anders ook moeite met het versturen van notificaties naar Pushover?
Hierbij hangt bij mij de web interface voor een minuutje, daarna komt hij weer op.

Ik lees bij Pushover dat ze wel een DDOS hebben gehad de afgelopen dagen, misschien dat dit hier nog mee te maken heeft?

Het kan natuurlijk aan mijn interne netwerk liggen, dus ben benieuwd of anderen dit ook hebben?

Edit: e.e.a lijkt weer op gang te komen, m'n NAS kan ook weer berichten versturen wat eerder niet ging.

henkNL wijzigde deze reactie 26-10-2019 12:53 (12%)

Kia e-Niro 2019 | 2100Wp oost/1800Wp west

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: oktober 2002
  • Nu online
HamburgerBert schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 12:28:
Iemand anders ook moeite met het versturen van notificaties naar Pushover?
Hierbij hangt bij mij de web interface voor een minuutje, daarna komt hij weer op.

Ik lees bij Pushover dat ze wel een DDOS hebben gehad de afgelopen dagen, misschien dat dit hier nog mee te maken heeft?

Het kan natuurlijk aan mijn interne netwerk liggen, dus ben benieuwd of anderen dit ook hebben?

Edit: e.e.a lijkt weer op gang te komen, m'n NAS kan ook weer berichten versturen wat eerder niet ging.
Ik heb nog niets gemerkt, maar ik krijg dan ook alleen berichten als het gaat regenen zodat ik voor de tijd met de hond ga lopen of als ik meer dan 5kwh gebruik op een dag.

who put a "stop payment" on my reality check

• niki_lauda

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler

vwtune schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 21:52:
[...]

Wat bedoel je daarmee? Hij is 'gewoon' geinstalleerd via
cd domoticz/plugins
git clone https://github.com/frustreermeneer/domoticz-wled-plugin.git wled

dit gaf geen fouten en ik zag de WLED plugin daarna als hardware in de hardware list.
Bij het activeren van de plugin, kreeg ik die foutmeldingen.
https://www.domoticz.com/wiki/Using_Python_plugins
Installing a plugin

Generally installing a plugin takes a few steps:

Download the plugin and copy its folder into the domoticz/plugins directory. Each plugin at the very least consists of a plugin.py file.
Give the plugin.py file execute permissions. Right click on the file to change its permissions, or use the terminal to navigate to the directory, and then type:
Restart the Domoticz service (or reboot the entire server)
In the Domoticz interface, navigate to the hardware page. There you should now find the plugin name in the device types dropdown list.

Optionally, you may have to install extra software like drivers. Check the plugin documentation to find out.
Iemand hier toevallig enige ervaring met warmte lint? Zit te denken om het om de buiten leidingen te wikkelen en ze met een Sonoff te schakelen in combinatie met een DS18B20.

• KopjeThee
  • Registratie: maart 2005
  • Niet online
KopjeThee schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 11:28:
Ik heb een raspberry pi 4 met een rfxtrx433xl en de laatste versie van domoticz. Kiku werkt perfect.

Maar ik heb ook 2 van deze afstandsbedieningen voor ledstrips: https://www.ledstripkonin...adloze-dimmer-3-knops-rf/
1 Daarvan gaat min of meer goed. Domoticz geeft aan dat het om een lightning 4 pt2262 gaat. En ik kan er mee schakelen. Maar hij staat altijd on weergegeven (ook als ik hem uit zet via domoticz) De tweede wil domoticz helemaal niet herkennen. Beide oorspronkelijke afstandsbedieningen werken goed.

Wat kan ik proberen?
Ik heb de afstandsbediening open geschroefd. Er staat hfy608a op. Een Google opdracht levert mij deze link op: https://dutchtechy.blog/2...nsmitter-for-hfy608a/amp/
Maar uiteindelijk brengt me dat niet veel verder. Iemand nog een idee?
M'n RPi3B+ is zojuist herstart en Domoticz start niet op. Ik kan er met SSH ook niet meer bij.... In de router gekeken of er misschien toch een ander IP adres gebruikt wordt (ik heb ingesteld dat de RPi altijd hetzelfde IP krijgt), maar dat is niet zo. Iemand tips om de RPi / Domoticz te jumpstarten?

Edit: fixed, met iets meer geduld lukt het alsnog ;-)

M.v.Veelen wijzigde deze reactie 26-10-2019 21:06 (8%)

¯\_(ツ)_/¯

• rasper
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 21-01 21:26
Toppe schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 18:31:
Iemand hier toevallig enige ervaring met warmte lint? Zit te denken om het om de buiten leidingen te wikkelen en ze met een Sonoff te schakelen in combinatie met een DS18B20.
warmtelint heeft vaak al ingebouwde thermostaat die je op de leiding “plakt” dus schakelen is niet echt nodig?
rasper schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:58:
[...]

warmtelint heeft vaak al ingebouwde thermostaat die je op de leiding “plakt” dus schakelen is niet echt nodig?
Omdat die kabels op 65 graden zitten, dus of 65 Celsius of 19 Celsius als hij vanaf Fahrenheit komt. Dat vindt ik te warm, 5 graden Celsius is namelijk hoog genoeg om hem ontdooid te houden :)

• Peutpeut
Peutpeut schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:40:
Ik heb een dZvents vraag. Graag wil ik het gemiddelde verbruik berekenen over een aantal dagen, bijvoorbeeld 7 dagen, en dit bijhouden. Ons verbruik wisselt nogal per dag, in het weekend vanzelfsprekend hoger ondanks dat ik onregelmatig werk.

Ik weet dat de YouLess een aantal waarden heeft die uitgelezen kunnen worden, dat beperkt zich echter alleen tot de waarde die op de huidige dag verbruikt is. Hoe kan ik met behulp van de gegevens in Domoticz terugkijken en een gemiddelde berekenen?

Tot nu toe heb ik dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
-- Gemiddelde berekenen en opslaan in een custom sensor met IDX 228

return {
    -- TRIGGER
    on = {
        timer = {
            'every minute'
            --'at 23:58'
        },
    },
    -- LOGGING
    logging = {
        level = domoticz.LOG_INFO,
        marker = "GEMIDDELDE VERBRUIK - "
    },

execute = function(domoticz, device)
        local AvgPower = domoticz.devices(2).counterDeliveredToday
        -- print(AvgPower)
        local AvgKWH = (AvgPower / 1000)
        -- print(AvgKWH)

-- Hier iets magisch waar het gemiddelde wordt berekend.

-- De gevonden waarde in de CustomSenor opslaan
        domoticz.devices(228).updateCustomSensor(AvgPower)

end
}

Iemand?

• rc5proxy
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 23-01 10:28
Hallo All

heeft er al iemand een Jupiter solar inverter aan Domoticz weten te koppelen ?
Er is een wifi module in gemonteerd van Purplerubik.
http://www.purplerubik.com/product/devices/wifi-gprs
maar ik heb op dit moment nog geen idee hoe ik er gegevens uit kan lezen.

• Peutpeut
Toppe schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 09:48:
[...]

Aanmaken van variables die je voorziet om 23:59 van de laatste data?
Klinkt plausibel, heb de wiki van dZvents bekeken maar kom er zo snel niet uit hoe ik die aanmaak?
Peutpeut schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 11:57:
[...]

Klinkt plausibel, heb de wiki van dZvents bekeken maar kom er zo snel niet uit hoe ik die aanmaak?
Die maak je niet via dzVents aan maar via je instellingen menu. Wegschrijven (en uitlezen) kan wel via dzVents

• Dylantje2
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 10:52

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

rc5proxy schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:26:
Hallo All

ik weet je Wp vermogen niet
Maar je kunt er ook een Zwave koppelen.
Of anders een S0...
Werkt ook erg goed hoor, beiden kan je uitlezen en dan heb je opbrengst in Domoticz

zonneboiler, pelletkachel, 27 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H met LANbox, Domoticz, Grafana, Solarmeters, WPboiler: http://wqd.nl/dP9y, WP: http://wqd.nl/9GVg, Pana H versie thread: https://bit.ly/2Or4Unp

• Peutpeut
Toppe schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 12:09:
[...]

Die maak je niet via dzVents aan maar via je instellingen menu. Wegschrijven (en uitlezen) kan wel via dzVents
Top! Gevonden en aangemaakt, morgen eens verder kijken.

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Nu online
rc5proxy schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:26:
Hallo All

een andere optie is om op de groep in de meterkast waar de zonnepanelen zitten een Kw meter te plaatsen, en deze met een Youless uit te lezen.
Op mijn eerste panelen van een paar jaar terug zat nog geen wifi, toen er nieuwe bijkwamen kon ik deze op de zelfde groep (laten) zetten en veranderde er niets. (behalve de opbrengst uiteraard!)

Bing

• Peutpeut
@Toppe

Ik ben al een aardig eind, maar ik krijg de waarden niet bij elkaar opgeteld, blijkbaar is het niet zo eenvoudig als het lijkt, of wel, maar begrijp ik het zelf niet :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
-- Alle dagen hebben een eigen variabele om het verbruik op te slaan
        local maandag = domoticz.variables(1)
        local dinsdag = domoticz.variables(2)
        local woensdag = domoticz.variables(3)
        local donderdag = domoticz.variables(4)
        local vrijdag = domoticz.variables(5)
        local zaterdag = domoticz.variables(6)
        local zondag = domoticz.variables(7)

-- Huidige dag
        local today = domoticz.time.dayAbbrOfWeek

-- Wekelijks verbruik
        local PowerWeek = maandag + dinsdag

De foutmelding is:

code:
1
attempt to perform arithmetic on local 'maandag' (a table value)

Peutpeut wijzigde deze reactie 28-10-2019 16:24 (6%)

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 11:00
Peutpeut schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 16:23:
@Toppe

Ik ben al een aardig eind, maar ik krijg de waarden niet bij elkaar opgeteld, blijkbaar is het niet zo eenvoudig als het lijkt, of wel, maar begrijp ik het zelf niet :)
Een variable kan je uilezen met .value, zie ook: https://www.domoticz.com/..._API_.28user_variables.29.

Kortom je moet dus het onderstaande gebruiken:

code:
1
local PowerWeek = maandag.value + dinsdag.value

rens-br wijzigde deze reactie 28-10-2019 16:28 (12%)

Iemand enig idee of het mogelijk is om bij MQTT/Domoticz een regel te maken die je ‘last seen’ niet update bij 0 waarde?

Een R2 tussen de wasmachine hangen en de update tijd van Tasmota aangepast naar 10 seconde maar nu ziet hij het apparaat ook elke 10 seconde, terwijl ik via een script iets wilt maken als last-seen > 120 seconde & watt is 0

Of iemand anders die hier een slim idee voor heeft?

En anders het vergelijken van data punten?

Toppe wijzigde deze reactie 28-10-2019 17:05 (5%)

• Peutpeut
rens-br schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 16:26:
[...]

Een variable kan je uilezen met .value, zie ook: https://www.domoticz.com/..._API_.28user_variables.29.

Kortom je moet dus het onderstaande gebruiken:

code:
1
local PowerWeek = maandag.value + dinsdag.value

Thanks, daarmee is het gelukt!

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 13:28

AW_Bos

Every day, it's a party day 🎉

Ik zit mij in te lezen over Domoticz, en ik zit te denken om binnenkort een Raspberry Pi in de meterkast te plaatsen, en deze eerst aan Toon te koppelen. Is de Toon API nog een beetje werkzaam met Domoticz?

Ik las dat Toon/Quby/Eneco de stekker uit de API end-point had getrokken, omdat de domotica teveel requests deed naar hun serverpark.. -O-

Is dit nog steeds zo? Want op https://developer.toon.eu/ kan je je gewoon aanmelden.

AW_Bos wijzigde deze reactie 28-10-2019 19:04 (49%)

Zo is het, en zo gaat het, en zo zal het altijd gaan! 😁

• mbuurman
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23-01 20:53
ik ben aan het prutsen met een dzVents script welke alleen iets moet doen wanneer een deursensor van 'Open' naar 'Closed' gaat. Dus bij de state-change zelf, maar hij mag niet kijken naar de state zelf als een andere sensor in hetzelfde script getriggerd wordt:

Dus doe iets als sensor X actief is en van 'open' naar 'closed' gaat, maar doe niets als een ander device het script triggert.

met [if domoticz.devices( 52 ).active] kan ik iets laten triggeren wanneer de sensor actief wordt, dus van state veranderd.
Als ik dan [and domoticz.devices( 52 ).state == 'Closed'] toevoeg dan werkt het niet meer...

code:
1
2
 if domoticz.devices( 52 ).active and domoticz.devices( 52 ).state == 'Closed' then
                domoticz.log('YEAH', domoticz.LOG_INFO)

Iemand een idee?

mbuurman wijzigde deze reactie 28-10-2019 21:45 (3%)

mbuurman schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:44:
ik ben aan het prutsen met een dzVents script welke alleen iets moet doen wanneer een deursensor van 'Open' naar 'Closed' gaat. Dus bij de state-change zelf, maar hij mag niet kijken naar de state zelf als een andere sensor in hetzelfde script getriggerd wordt:

Dus doe iets als sensor X actief is en van 'open' naar 'closed' gaat, maar doe niets als een ander device het script triggert.

met [if domoticz.devices( 52 ).active] kan ik iets laten triggeren wanneer de sensor actief wordt, dus van state veranderd.
Als ik dan [and domoticz.devices( 52 ).state == 'Closed'] toevoeg dan werkt het niet meer...

code:
1
2
 if domoticz.devices( 52 ).active and domoticz.devices( 52 ).state == 'Closed' then
                domoticz.log('YEAH', domoticz.LOG_INFO)

Iemand een idee?
Active is true bij open en false bij dicht. Je controleert dus nu of hij open is (active) én dicht. Dat werkt niet ;)

• AW_Bos

AW_Bos

AW_Bos schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 18:28:
Ik zit mij in te lezen over Domoticz, en ik zit te denken om binnenkort een Raspberry Pi in de meterkast te plaatsen, en deze eerst aan Toon te koppelen. Is de Toon API nog een beetje werkzaam met Domoticz?

Ik las dat Toon/Quby/Eneco de stekker uit de API end-point had getrokken, omdat de domotica teveel requests deed naar hun serverpark.. -O-

Is dit nog steeds zo? Want op https://developer.toon.eu/ kan je je gewoon aanmelden.
Inmiddels ben ik deze plugin tegengekomen:
https://github.com/JohnvandeVrugt/toonapilib4domoticz

iemand die hier ervaring mee heeft?
Misschien @Toppe omdat ik wat in zijn home-setup voorbij zag komen met Toon?

AW_Bos wijzigde deze reactie 29-10-2019 09:44 (5%)

• sander817
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 12:17

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

even een vraag over de action lsc pir sensor: heeft het zin hier tasmota op te flashen?
Want ik begrijp dat hij alleen een wifi verbinding opzet als er beweging gesignaleerd wordt?
En zodoende niet te configureren is, omdat hij maar een paar seconden online is?

• emielfellinger
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 16-01 18:07
Ik heb een vraagje,
Ik wil mijn MCZ pellet kachel laten aansturen via domoticz,
Domoticz stuurt voor boven de vloerverwarming al aan via een rooted Toon maar de kachel beneden nog niet helaas
Nu is de afstandsbediening wel 433 maar dit is met de diverse fan standen etc. lastig/complex over te namen vanwege beperkte Rfxcom support en nu dacht ik dat dit simpeler moet kunnen,
De kachel is ook handmatig te starten/stoppen en de ventilator standen zijn ook handmatig in te stellen via 2 schakelaars. Consequentie is wel dat bij gebruik van de schakelaar(s) de afstandsbediening niet werkt maar dat is geen probleem.

Dit betreft 2 x een 3 positie schakelaar. Als ik de schakelaar nu van de pcb verwijder en hier draden op soldeer en deze achter 2 stuks 3 positie on/off relais zet dan zou ik de kachel kunnen instellen op,
Relais1
1: Gebruik afstandsbediening (relais2 word automatisch genegeerd)
2: Aan
3: UIT
Relais2 (werkt alleen mit relais 1 op "aan" )
1: High
2: Medium
3: Low
Echter kan ik hier nergens de hardware voor vinden (wifi of 433) of mijn google skills laten me echt in de steek :+
Het moet dus een open/close schakelaar zijn met 3 (of meer) posities waar geen spanning op word door gegeven.

• Furfoot
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 12:26
Ik heb mijn hue bridge opgenomen in Domoticz om te kijken wat ik er allemaal mee zou kunnen doen.

Klopt het dat de lampen enkel de states "on", "off" en "color set" exposen naar domoticz. Waar ik eigenlijk naar op zoek ben is ook de "no response" "response" state om te kunnen zien of de lamp stroom heeft of niet, kan ik deze ook uitlezen?

Flickr

• SpikeHome
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 13:06

SpikeHome

2400wp en 2750wp

@emielfellinger als ik dit zou moeten dan zou ik zwave nemen en geen rfx dit ivm zekerheid dat dingen ook echt geschakeld worden, dat is met rfx soms nog wel eens de vraag.

Of als je er netwerk in de buurt heb liggen deze:
https://sigma-shop.com/product.php?ProductID=156

PV1 2750wp woning en PV2 2450wp garage

• AW_Bos

AW_Bos

Ik ben aan het kijken om een Raspberry Pi te bestellen, echter de Rpi 3B en 3B+ zijn momenteel slecht leverbaar. Hoe zit het met de Raspberry Pi 4 Model B / 1GB? Ik hoor er wisselende resultaten over? Vooral omdat ik de Rpi uiteraard 24/7 aan wil hebben staan.

AW_Bos wijzigde deze reactie 29-10-2019 11:55 (13%)

AW_Bos schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:55:
Ik ben aan het kijken om een Raspberry Pi te bestellen, echter de Rpi 3B en 3B+ zijn momenteel slecht leverbaar. Hoe zit het met de Raspberry Pi 4 Model B / 1GB? Ik hoor er wisselende resultaten over? Vooral omdat ik de Rpi uiteraard 24/7 aan wil hebben staan.
De 4 is prima, alleen een issue met Zwave direct op de usb poort... kan je oplossen met een hubje

• AW_Bos

AW_Bos

Toppe schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:45:
[...]

De 4 is prima, alleen een issue met Zwave direct op de usb poort... kan je oplossen met een hubje
Veel ervaringen richten zich toch op de 3B, dus ik denk dat ik daarvoor ga. Heb er toch nog eentje kunnen vinden, ondanks er een beperkte voorraad is.

Maar even wat anders: Heb jij Toon werkend op Domoticz? Uit je posts hier zag ik dat je dit ook werkend had?
Het schijnt wel dat de nieuwe lib (die de nieuwe API gebruikt) soms bedroevende resultaten heeft.
En als ik zWave ga gebruiken, denk ik dat de Rpi 3B er geen problemen mee heeft.

AW_Bos wijzigde deze reactie 29-10-2019 13:04 (15%)

• emielfellinger
SpikeHome schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:06:
@emielfellinger als ik dit zou moeten dan zou ik zwave nemen en geen rfx dit ivm zekerheid dat dingen ook echt geschakeld worden, dat is met rfx soms nog wel eens de vraag.

Of als je er netwerk in de buurt heb liggen deze:
https://sigma-shop.com/product.php?ProductID=156
Super,
Hier kan ik idd mee aan de slag. Heb naast de kachel nog UTP liggen dus dat moet goed komen.
AW_Bos schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:47:
[...]
Maar even wat anders: Heb jij Toon werkend op Domoticz? Uit je posts hier zag ik dat je dit ook werkend had?
Ik heb mijn Toon werkend binnen Domoticz maar heb mijn Toon geroot.
Werkt super incl uitlezen stroom/gas verbruik

• anconakip
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 23-01 14:18
emielfellinger schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:30:
[...]

Super,
Hier kan ik idd mee aan de slag. Heb naast de kachel nog UTP liggen dus dat moet goed komen.

[...]

Ik heb mijn Toon werkend binnen Domoticz maar heb mijn Toon geroot.
Werkt super incl uitlezen stroom/gas verbruik
Hoe heb jij het voor elkaar gekregen om ook de stroom/gas uit te lezen?

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

• AW_Bos

AW_Bos

Ik ga zelf niet beginnen om Toon te rooten, althans... voorlopig niet omdat er hier in huis wel waarde wordt gesteld aan de vergelijking van de kosten, en de support van Eneco. Wie weet later....

Dus ik hoop dat deze ook stabiel werkt op een niet-gerootte Toon. Ik denk van wel omdat het enkel via een API-weggetje gaat.

AW_Bos wijzigde deze reactie 29-10-2019 14:17 (32%)

• emielfellinger
anconakip schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:31:
[...]
Hoe heb jij het voor elkaar gekregen om ook de stroom/gas uit te lezen?
Heb het ergens uit dit topic gehaald,
https://www.domoticz.com/...iewtopic.php?f=34&t=11421
Ergens daar staat hoe je deze waardes kan uitlezen :) :)

emielfellinger wijzigde deze reactie 29-10-2019 14:42 (14%)

• vwtune
  • Nu online
Ik ben blij :P

Al een hele tijd ben ik opzoek naar het kunnen besturen van digitale led strips icm Domoticz, al een paar keer in dit forum gevraagd, maar schijnbaar geen interesse of iemand die het in gebruik heeft in welke vorm dan ook. Sinds kort is het mij dan eindelijk gelukt door heel simpel een Nodemcu of Wemos D1 mini hiervoor te gebruiken icm de plugin welke is geschreven door Aircoookie: https://github.com/Aircoookie/WLED
Wanneer je dit op je ESP8266 boardje hebt geflashed, zal je deze https://github.com/frustreermeneer/domoticz-wled-plugin moeten installeren om het in Domoticz zichtbaar te maken.
De plug-in geschreven door frustreermeneer (bekend hier???) zorgt ervoor dat je via Domoticz de kleuren en effecten (en dat zijn er veel :9~ ) en snelheid van het effect kan instellen en hiermee dus ook kan gaan gebruiken in gebeurtenissen /scripts.

Je kan dus eigenlijk alles wat, bijvoorbeeld een H801 met Tasmota, ook kan, maar dan meer (werkt ook gewoon met normale rgb strips) en het is goedkoper 8) 8) 8) 8) 8)

Leuke projecten maken voor komende kerst ;)

vwtune wijzigde deze reactie 29-10-2019 15:42 (10%)

@AW_Bos, Ik heb geen Toon
vwtune schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:26:

Al een hele tijd ben ik opzoek naar het kunnen besturen van digitale led strips icm Domoticz, al een paar keer in dit forum gevraagd, maar schijnbaar geen interesse of iemand die het in gebruik heeft in welke vorm dan ook. Sinds kort is het mij dan eindelijk gelukt door heel simpel een Nodemcu of Wemos D1 mini hiervoor te gebruiken icm de plugin welke is geschreven door Aircoookie: https://github.com/Aircoookie/WLED
Wanneer je dit op je ESP8266 boardje hebt geflashed, zal je deze https://github.com/frustreermeneer/domoticz-wled-plugin moeten installeren om het in Domoticz zichtbaar te maken.
De plug-in geschreven door frustreermeneer (bekend hier???) zorgt ervoor dat je via Domoticz de kleuren en effecten (en dat zijn er veel :9~ ) en snelheid van het effect kan instellen en hiermee dus ook kan gaan gebruiken in gebeurtenissen /scripts.

Je kan dus eigenlijk alles wat, bijvoorbeeld een H801 met Tasmota, ook kan, maar dan meer (werkt ook gewoon met normale rgb strips) en het is goedkoper 8) 8) 8) 8) 8)

[Afbeelding]

Maar wat gebruik je exact voor hardware dan? Lijkt me tof om dit in te zetten (mits beetje betaalbaar) maar de tijd ontbreekt nu. Wellicht dat ik je ga inschakelen met de vraag de boel te leveren ;)

• vwtune
  • Nu online
Toppe schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:18:
@AW_Bos, Ik heb geen Toon

[...]

Maar wat gebruik je exact voor hardware dan? Lijkt me tof om dit in te zetten (mits beetje betaalbaar) maar de tijd ontbreekt nu. Wellicht dat ik je ga inschakelen met de vraag de boel te leveren ;)
1 nodemcu of wemos d1 mini
1 5volt psu met genoeg ampere voor je leds
ws2812B ledstrip (5 meter met 60 leds per meter is rond de 20 euro) of ws2811IC voor in bomen/ gevel huis buiten of sk6812WWA ledstrip als je alleen wit tinten wil (wel dure strip: 40 euro ongeveer voor 5 meter)
Verder niets :)

• Thats Me..
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 23-01 10:27
vwtune schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:26:

[Afbeelding]

Kijk dit moest ik hebben :D laatst zelf een scriptje in elkaar gezet om het effect aan te passen. Maar dit werkt toch nog een stuk makkelijker en beter O+

Alleen jammer dat de knoppen voor de effecten niet werken in de Woning app van Apple doormiddel van homebridge

Thats Me.. wijzigde deze reactie 29-10-2019 21:16 (3%)

• TRiXeS
  • Registratie: november 2004
  • Niet online
Goedeavond!

Recent heb ik (eindelijk!) de sleutels ontvangen van mijn nieuwbouwwoning. Ik wil graag met Domoticz mijn huis wat slimmer maken en tevens wil ik inzicht hebben in mijn energieverbruik. Ik zie dat er diverse "starter" kits beschikbaar zijn met een Raspberry incl. benodigdheden.

De vraag die ik op dit moment heb is of ik perse een P1 uitlezer (zoals Youless) nodig heb om mijn slimme meters uit te lezen en deze zichtbaar te maken in de Domoticz? Of volstaat hiermee een USB-P1 kabel?

Thanks!
TRiXeS schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 21:12:
Goedeavond!

Recent heb ik (eindelijk!) de sleutels ontvangen van mijn nieuwbouwwoning. Ik wil graag met Domoticz mijn huis wat slimmer maken en tevens wil ik inzicht hebben in mijn energieverbruik. Ik zie dat er diverse "starter" kits beschikbaar zijn met een Raspberry incl. benodigdheden.

De vraag die ik op dit moment heb is of ik perse een P1 uitlezer (zoals Youless) nodig heb om mijn slimme meters uit te lezen en deze zichtbaar te maken in de Domoticz? Of volstaat hiermee een USB-P1 kabel?

Thanks!
De standaard P1 kabel voldoet hier prima aan!

@vwtune zal zo’n strip ook werken dan?
€ 5,42 35% Off | Led Strip Waterproof 220V 12W/M 1M 2M 3M 5M 10M Aquarium Lighting Flexible Led Strip Neon Light 220V Warm White/ Red/Green/RGB
https://s.click.aliexpress.com/e/2SaEObv5t

• AW_Bos

AW_Bos

Toppe schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:45:
[...]

Ik heb toch de rPi 3B gekocht. Ik denk dat die Zwave hier geen problemen zal opleveren?

• TRiXeS
  • Registratie: november 2004
  • Niet online
Toppe schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 21:20:
[...]

Dank. Ik heb in verschillende topics wel gelezen dat de externe P1 lezer gebruikt wordt in combinatie met een systeem zoals Domoticz. Welke toegevoegde waarde heeft dit op dat moment dan?

• vwtune
  • Nu online
Toppe schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 21:20:
[...]

@vwtune zal zo’n strip ook werken dan?
€ 5,42 35% Off | Led Strip Waterproof 220V 12W/M 1M 2M 3M 5M 10M Aquarium Lighting Flexible Led Strip Neon Light 220V Warm White/ Red/Green/RGB
https://s.click.aliexpress.com/e/2SaEObv5t
Nee, die werkt op 220 volt, dat gaat je esp niet leuk vinden denk ik :+
deze moet je hebben bijvoorbeeld:
https://www.aliexpress.co...1602_8,searchweb201603_52

vwtune wijzigde deze reactie 29-10-2019 21:30 (29%)

• Peutpeut
AW_Bos schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 21:23:
[...]

Ik heb toch de rPi 3B gekocht. Ik denk dat die Zwave hier geen problemen zal opleveren?
In eerste instantie heb ik een Pi4 gebruikt, dat ging met Zwave niet helemaal lekker. Vastlopen van Domoticz bij het includen van nodes, bijvoorbeeld. Ik ben teruggegaan naar een Pi3. Daarmee ben ik ook meteen van de USB2.0 hub af die er tussen moet om Zwave überhaupt werkend te krijgen op de Pi4. Momenteel draait het al een tijdje prima op een Pi3B+ met 24 nodes. De bedoeling is dat er nog meer bij gaan komen binnenkort. :)

Peutpeut wijzigde deze reactie 29-10-2019 21:35 (0%)
Reden: Typo

• vwtune
  • Nu online
Toppe schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 21:36:
@TRiXeS geen als je het mij vraagt! :+
[...]

Hmmm. Het oog wilt ook wat natuurlijk 😛
https://www.aliexpress.co...8148356.13.170e7eb1kCZOdm

• Peutpeut
Vandaag een lang gekoesterde wens toegevoegd aan mijn Domoticz installatie, het automatisch maken van een back-up :) Het was even wat trial and error maar het is uiteindelijk gelukt om dit script werkend te krijgen, nu wordt er wekelijks een update gemaakt van de gehele Domoticz map:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
#!/bin/bash

## LOCAL/FTP/SCP/MAIL PARAMETERS
    SERVER="192.168.5.10"         # IP of Network disk, used for: ftp mail scp
    USERNAME="root"         # FTP username of Network disk used for: ftp mail scp
    PASSWORD="root"               # FTP password of Network disk used for: ftp mail scp
    DESTDIR="/opt/backup"      # used for: local
    DOMO_IP="192.168.5.75"      # Domoticz IP used for all
    DOMO_PORT="8081"         # Domoticz port used for all
    ## END OF USER CONFIGURABLE PARAMETERS

TIMESTAMP=`/bin/date +%Y%m%d%H%M%S`
    BACKUPFILEDIR="domoticz_x_xxx_$TIMESTAMP.tar.gz" # Change the xxx to yours

### Create backup and ZIP it
    tar -zcvf /tmp/$BACKUPFILEDIR /home/pi/domoticz/xxxx/   # Change the xxx to yours    # Or try /home/pi/domoticz/

### Send to Network disk through FTP
    curl -s --disable-epsv -v -T"/tmp/$BACKUPFILEDIR" -u"$USERNAME:$PASSWORD" "ftp://$SERVER/media/hdd/Domoticz_backup/"  # Change the ftp to yours !!!

### Remove temp backup file
    /bin/rm /tmp/$BACKUPFILEDIR

### Done!

• Dylantje2
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 10:52

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Peutpeut schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 21:49:
Vandaag een lang gekoesterde wens toegevoegd aan mijn Domoticz installatie, het automatisch maken van een back-up :) Het was even wat trial and error maar het is uiteindelijk gelukt om dit script werkend te krijgen, nu wordt er wekelijks een update gemaakt van de gehele Domoticz map:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
#!/bin/bash

PASSWORD="root"               # FTP password of Network disk used for: ftp mail scp

tar -zcvf /tmp/$BACKUPFILEDIR /home/pi/domoticz/xxxx/   # Change the xxx to yours    # Or try /home/pi/domoticz/

curl -s --disable-epsv -v -T"/tmp/$BACKUPFILEDIR" -u"$USERNAME:$PASSWORD" "ftp://$SERVER/media/hdd/Domoticz_backup/"  # Change the ftp to yours !!!

### Done!

uhm die had ik je kunnen geven,,,,,,

Maar ik zou graag een automatische backup naar een Gmail account hebben..
Iemand dat werkend?

En iemand een idee waar de DB van grafana te vinden is voor een backup?

zonneboiler, pelletkachel, 27 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H met LANbox, Domoticz, Grafana, Solarmeters, WPboiler: http://wqd.nl/dP9y, WP: http://wqd.nl/9GVg, Pana H versie thread: https://bit.ly/2Or4Unp

• Peutpeut
Dylantje2 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 21:53:
[...]

uhm die had ik je kunnen geven,,,,,,

Maar ik zou graag een automatische backup naar een Gmail account hebben..
Iemand dat werkend?

En iemand een idee waar de DB van grafana te vinden is voor een backup?
Ik heb het van de wiki gehaald :)
Nee, geen idee. Ben geen held in dit soort dingen. Er is wel een Dropbox versie beschikbaar op de wiki, misschien kom je daar verder mee?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
#!/bin/bash

### Done!

Ik zou een dagelijkse backup maken, zeker als je een P1 kabel er aan hebt hangen. Anders ben je van 168 uur maximaal data kwijt, per dag is het maximaal 24 uur.

Ik sla alles op via SFTP en 1 keer per maand gooi ik alle oude backups van een volle maand er voor weg (In november gaan alle backups van September weg). Bewaar het misschien nog lang als ik er zo over denk...

• DjAntoon
TRiXeS schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 21:12:

Thanks!
Een USB - P1 kabel werkt prima, maar als je in de toekomst meerdere kWh meters uit wil lezen zoals voor zonnepanelen, dan is een andere oplossing misschien makkelijker.

Ik heb mijn Rpi naast de slimme meter gemonteerd om die reden.

• SpikeHome

SpikeHome

2400wp en 2750wp

@Peutpeut Ik gebruik dat script ook.
Een dagelijks DB backup maar ik en een maandelijkse full backup.
Tenzij ik veel wijzig dan draait ik het script handmatig extra.
Maar voor de meeste zaken is alleen db backup genoeg.
restore als volgt eerst de full backup restoren en daarna de laatste db.
Al is het wel bijna een jaar geleden dat ik een crash gehad heb van het sd en over ben gegaan naar de pidrive.

Ik moet wel nodig over naar dzevents ipv blocky.
Helaas lukt het me niet om daar mij helemaal in te verdiepen waardoor ik toch naar blocky grijp.
Maar de blocky's worden steeds ingewikkelder en dat gaat niet altijd helemaal goed met blocky heb ik het idee.

SpikeHome wijzigde deze reactie 30-10-2019 08:06 (24%)

• Knielen
  • Laatst online: 13:25
@SpikeHome Zou jij je script voor een full backup willen delen? Dank alvast.

Xiaomi Mi Note 3 | Galaxy Tab A 10.5

• Tijntje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 08:55

Tijntje

Hello?!

SpikeHome schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 08:00:
@Peutpeut Ik gebruik dat script ook.
Een dagelijks DB backup maar ik en een maandelijkse full backup.
Tenzij ik veel wijzig dan draait ik het script handmatig extra.
Maar voor de meeste zaken is alleen db backup genoeg.
restore als volgt eerst de full backup restoren en daarna de laatste db.
Al is het wel bijna een jaar geleden dat ik een crash gehad heb van het sd en over ben gegaan naar de pidrive.

Helaas lukt het me niet om daar mij helemaal in te verdiepen waardoor ik toch naar blocky grijp.
Maar de blocky's worden steeds ingewikkelder en dat gaat niet altijd helemaal goed met blocky heb ik het idee.
+1 voor dat backup script :)

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• rens-br
Knielen schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 08:53:
@SpikeHome Zou jij je script voor een full backup willen delen? Dank alvast.
Tijntje schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:02:
[...]

+1 voor dat backup script :)
Zelf heb ik deze gebruikt, maar er zit een klein foutje in het script, dus lees deze post ook even door.

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13:20
Misschien een idee om een keer node-red te proberen icm domoticz mqtt?

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• rens-br
Blocky en ingewikkeld is een no-go. Ik vond overigens Blocky en simpel ook een No-Go. Er gebeurde zoveel onverwachte dingen, dus ben al vrij snel overgestapt op Dzvents.

Maar Dzvents heeft vrij eenvoudige leercurve en mocht je er niet uitkomen dan kun je het toch gerust hier vragen?

Verder heb ik inmiddels een hoop voorbeelden verzameld die ik zelf gebruik of die in dit topic zijn langskomen op mijn Github.

• LPa
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 09-11-2019
Heb een Honeywell Home thermostaat/setje gekocht. Bij het koppelen aan Domoticz loop ik vast op stap 5 uit de wiki ( Login with the credentials you have used to register the Honeywell device. After giving permissions to read out the thermostat device your browser will be redirected to the non-existing 'none' website.)
Geen enkel loginid i.c.m. password wordt geaccepteerd en ik kom dus niet verder.
Iemand hier ervaring mee die me een stap verder kan helpen?

• SpikeHome

SpikeHome

2400wp en 2750wp

@Knielen en @Tijntje
Hierbij mijn script.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
#!/bin/bash
# LOCAL/FTP/SCP/MAIL PARAMETERS
SERVER="IP-ADDRESS"   # IP of Network disk, used for ftp
USERNAME="username"         # FTP username of Network disk used for ftp
PASSWORD="wachtwoord"         # FTP password of Network disk used for ftp
REMOTEDIR="/home"
DESTDIR="/tmp"   # used for temorarily storage
DOMO_IP="IP-van je domoitcz"  # Domoticz IP 
DOMO_PORT="8080"        # Domoticz port 
### END OF USER CONFIGURABLE PARAMETERS
BACKUPFILE="domoticz_$TIMESTAMP.db" # backups will be named "domoticz_YYYYMMDDHHMMSS.db.gz"
BACKUPFILEGZ="$BACKUPFILE".gz
### Stop Domoticz, create backup, ZIP it and start Domoticz again
/usr/bin/curl -s http://$DOMO_IP:$DOMO_PORT/backupdatabase.php > /tmp/$BACKUPFILE
gzip -9 /tmp/$BACKUPFILE
curl -s --disable-epsv -v -T"/tmp/$BACKUPFILEGZ" -u"$USERNAME:$PASSWORD" "ftp://$SERVER/home/"
/bin/rm /tmp/$BACKUPFILEGZ
### Done!

Ik upload het dus dmv ftp.
Alleen de bovenste parameters dus aanpassen aan je eigen wensen.

met cron ingepland
en laat daarvoor de service van domoticz stoppen en na de backup weer starten.

SpikeHome wijzigde deze reactie 30-10-2019 11:54 (6%)

• krizzziz
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 07:42

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
#!/bin/bash

### Done!

gebruik jij een PC om je backup in op te slaan of een NAS/Netwerkschijf? Just wondering. Ik heb alles in de cloud staan en daarom geen fysieke schijf meer in huis behalve in mijn macpro.

ehhhh..HOI

• SpikeHome

SpikeHome

2400wp en 2750wp

@krizzziz nas inderdaad, maar die staat ook nog eens ergens anders.
En eerder ging de backup met ftp naar mijn domein naam daar was een extra ftp gebruiker aangemaakt.
Helaas is de provider naar sftp gegaan en dan moet je veel wijzigen in je script en installatie.
Niet aan begonnen dus.

• Aegle
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 22-01 13:46

Aegle

"hier" = Schiedam, ZH...

In mijn netwerk is Domoticz op een RPi3 geinstalleerd waarop ook OVPN en PiHole op draait. Nu wil ik Domoticz "migreren" naar mijn NAS (openmediavault, OMV). Dat draait inmiddels. Echter, op de RPi3 is ook een RFXcom aangesloten die door Domoticz wordt gebruikt. De RFXcom wil ik niet aansluiten op de NAS maar op de RPi aangesloten laten.

Concrete vraag: hoe zorg ik ervoor dat ik de data van de RFXcom in Domoticz op de NAS beschikbaar krijg?

10 x Yingli YL260C-30b @ 10 x OP300 SolarEdge optimizers en SE3000 op 158º. Live: PVoutput , SolarEdge

rens-br schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:56:
[...]

Blocky en ingewikkeld is een no-go. Ik vond overigens Blocky en simpel ook een No-Go. Er gebeurde zoveel onverwachte dingen, dus ben al vrij snel overgestapt op Dzvents.

Maar Dzvents heeft vrij eenvoudige leercurve en mocht je er niet uitkomen dan kun je het toch gerust hier vragen?

Verder heb ik inmiddels een hoop voorbeelden verzameld die ik zelf gebruik of die in dit topic zijn langskomen op mijn Github.
Zet jij alle scripts er handmatig in, of gebruik je een add-on die het mogelijk maakt om je gebruikte scripts automatisch naar Github te zetten?

• rens-br
Toppe schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:09:
Zet jij alle scripts er handmatig in, of gebruik je een add-on die het mogelijk maakt om je gebruikte scripts automatisch naar Github te zetten?
Dat doe ik (helaas) nog handmatig. Maar gezien het feit er allerlei comments met namen instaan, is dat opzich ook niet zo erg. Daarnaast zijn het er maar een paar.
Pagina: 1 ... 53 ... 75 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True