Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Domoticz - open source domotica systeem - deel 4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 49 50 51 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• vwtune
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 20:43
Hmm, dan moet ik dus een rpi gebruiken om 'maar' 2 ledstrips aan te sturen, ik kan ook niet zo snel terugvinden hoe ie dan via domoticz aan te sturen is. Schijnbaar wil ik iets lastig :+
vwtune schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 11:29:
[...]

Hmm, dan moet ik dus een rpi gebruiken om 'maar' 2 ledstrips aan te sturen, ik kan ook niet zo snel terugvinden hoe ie dan via domoticz aan te sturen is. Schijnbaar wil ik iets lastig :+
In feite de zelfde aansturing als je deurbel, zodra de sensor iets detecteert dan start je een script?

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• vwtune
jbr schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 11:28:
[...]

Geen enkel probleem. Ik heb dit hier met zowel nodemcu als wemos chips draaien. Overigens wel met de ws2812b, maar dat hoeft de pret verder niet te drukken. Je kunt een flinke hoeveelheid effecten in de code kwijt.
Zou je mij (ons) dan kunnen vertellen hoe je dat gedaan hebt? 8) Ik heb zowel wemos als nodemcu's liggen, maar gebruik deze altijd met sensoren icm tasmota. Verder gaat mijn kennis niet :X

• jbr
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 18:47

jbr

Right back @ ya

vwtune schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 11:32:
[...]

Zou je mij (ons) dan kunnen vertellen hoe je dat gedaan hebt? 8) Ik heb zowel wemos als nodemcu's liggen, maar gebruik deze altijd met sensoren icm tasmota. Verder gaat mijn kennis niet :X
Dan wordt het waarschijnlijk wel moeilijk; het vereist wel dat je een beetje code kunt schrijven. Met online tutorials kom je een heel eind, maar voor de specifics zul je toch wat moeite moeten doen waarschijnlijk...

Om een dergelijke schakeling van nodemcu en strip aan te sturen vanaf Domoticz kun je bijvoorbeeld (en dat doen veel mensen) gebruik maken van MQTT. Ik heb destijds een functie geschreven die gewoon viariabelen van Domoticz met JSON update...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
void updateSystems() {
  //updating domoticz 
  if (client.connect(domoticz_server, port)) {

// Sending Alarm state
    client.print("GET /json.htm?type=command&param=switchlight&idx=");
    client.print(alarmstatusidx);
    client.print("&switchcmd=");
    client.print(alarmstatus);

client.println(" HTTP/1.1");
    client.print("Host: ");
    client.print(domoticz_server);
    client.print(":");
    client.println(port);
    client.println("User-Agent: Arduino-ethernet");
    client.println("Connection: close");
    client.println();
    client.stop();
  }
}

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • +1Henk 'm!
De Action Smart Producten zijn op dit moment weer via OTA icm Raspberry te flashen.
Net 2x een nieuwe Smart Power Plug via deze manier voorzien van Tasmota.

Paar minuten werk en je hoeft niets te solderen of open te maken.
YouTube: 🔥 OTA flashen wieder möglich🔥 [Smart Home Tuya LSC smart connect Max...

Uitleg is wel in het Duits maar prima te volgen.
Wel goed lezen want je slaat op het eind snel een stap over en dat kan dan gevolgen hebben voor je flash.

Voor de Smart Plug kun je deze template in Tasmota gebruiken
https://blakadder.github.io/templates/lsc_smart_connect.html

MikeOO wijzigde deze reactie 06-10-2019 16:16 (8%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Zijn er grote voordelen te noemen voor dzVents scripts tov LUA scrips? Heb alles via LUA op dit moment en me nog niet verdiept in dzVents maar lees er steeds meer over waardoor mijn nieuwsgierigheid toch is gewekt.

¯\_(ツ)_/¯

M.v.Veelen schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 17:00:
Zijn er grote voordelen te noemen voor dzVents scripts tov LUA scrips? Heb alles via LUA op dit moment en me nog niet verdiept in dzVents maar lees er steeds meer over waardoor mijn nieuwsgierigheid toch is gewekt.
DzVents is gebouwd op LUA, alleen de leer-curve is wat minder steil dan LUA

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• Speedy-Andre
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 23:12

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

Noem dat maar goedkoop, daar heb je bijna 4 nieuwe Aqara sensors voor :)
Ik heb mijn Aeon G5 eigenlijk alleen voor een radiator knop, al het andere vind ik te duur.

PVoutput oost west, zuid best! Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer 3 200l. Gasloos sinds aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp

Speedy-Andre schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 17:38:
[...]

Noem dat maar goedkoop, daar heb je bijna 4 nieuwe Aqara sensors voor :)
Ik heb mijn Aeon G5 eigenlijk alleen voor een radiator knop, al het andere vind ik te duur.
Dit zijn Zwave sensoren, hebben toch wat meer instel mogelijkheden dan Zigbee hoor ;)

• Speedy-Andre
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 23:12

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

Toppe schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 18:33:
[...]

Dit zijn Zwave sensoren, hebben toch wat meer instel mogelijkheden dan Zigbee hoor ;)
Dat weet ik en de meetwaardes zullen zeker nauwkeuriger zijn.
Voor motion heb ik een scriptje draaien waarmee ik 4 Aqara sensors het licht laat bedienen.

PVoutput oost west, zuid best! Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer 3 200l. Gasloos sinds aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp

• Wiley99
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 20:01
Toppe schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 18:33:
[...]

Zou voor mij ook nog een zwave stick betekenen... Ik hoef alleen beweging, "geen beweging meer" en "helemaal geen beweging", de rest regel ik wel in Domoticz. Wat kun je daar dan nog allemaal instellen dat ook zinvol is (las ik "aantal personen", huh?)

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform

Wiley99 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 18:39:
[...]

Zou voor mij ook nog een zwave stick betekenen... Ik hoef alleen beweging, "geen beweging meer" en "helemaal geen beweging", de rest regel ik wel in Domoticz. Wat kun je daar dan nog allemaal instellen dat ook zinvol is (las ik "aantal personen", huh?)
Onder andere de gevoeligheid van de sensor, alsmede Lux meten en de temperatuur! :)

(Overigens ben ik zelf ook fan van Neo Coolcam hoor, maar sommige willen specifiek Fibaro en dan is de prijs wel chill!)

• Wiley99
Ik heb nu alleen Kaku en Shelly, dus het wordt alleen maar duurder ;)

• Peutpeut
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 18:54
Dit weekend verder gesleuteld aan de domotica in huis. De Neo Coolcam sensoren zijn binnen. Deze gekoppeld aan een Qubino schakelaar voor het licht op de toilet. Inmiddels de woonkamer ook volledig op LED met Qubino dimmers icm pulsdrukker. Helaas werkt één van de dimmers niet, dus daar hoop ik nog een ander voor te ontvangen.

Wat me nu opvalt is dat de Qubino dimmers geen verbruik doorgeven, blijft stug op 0 staan. De schakelaar op het toilet doet dit wel netjes.

Ook de Neo Coolcam sensoren, het is koud, maar een temperatuur van 0.0 graden Celsius vandaag overdag klopt zeker niet. Na het opnieuw includen gaat het weer goed. De Lux waarden worden sporadisch maar voorzien van een update, veelal blijven deze op nul staan, op één sensor na.

Iemand ervaring met bovenstaande?

Acties:
  • +1Henk 'm!
Peutpeut schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 19:20:
Dit weekend verder gesleuteld aan de domotica in huis. De Neo Coolcam sensoren zijn binnen. Deze gekoppeld aan een Qubino schakelaar voor het licht op de toilet. Inmiddels de woonkamer ook volledig op LED met Qubino dimmers icm pulsdrukker. Helaas werkt één van de dimmers niet, dus daar hoop ik nog een ander voor te ontvangen.

Wat me nu opvalt is dat de Qubino dimmers geen verbruik doorgeven, blijft stug op 0 staan. De schakelaar op het toilet doet dit wel netjes.

Ook de Neo Coolcam sensoren, het is koud, maar een temperatuur van 0.0 graden Celsius vandaag overdag klopt zeker niet. Na het opnieuw includen gaat het weer goed. De Lux waarden worden sporadisch maar voorzien van een update, veelal blijven deze op nul staan, op één sensor na.

Iemand ervaring met bovenstaande?
De Zwave sensoren hebben in ingesteld minimum voordat er een update wordt doorgegeven. Voor de lux is ‘t optie 9 bij de oudere (zonder temperatuur sensor) melders...

• Peutpeut
Toppe schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 19:23:
[...]

De Zwave sensoren hebben in ingesteld minimum voordat er een update wordt doorgegeven. Voor de lux is ‘t optie 9 bij de oudere (zonder temperatuur sensor) melders...
Dat heb ik gezien ja, ik heb bij iedere sensor dezelfde drempel ingesteld van 10 lux, dat is laag en kan altijd nog aangepast worden. De sensor op het toilet geeft netjes wijzigingen door als het licht aan gaat, de andere niet. Ik zal het nog eens een paar dagen afwachten.
Peutpeut schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 19:45:
[...]

Dat heb ik gezien ja, ik heb bij iedere sensor dezelfde drempel ingesteld van 10 lux, dat is laag en kan altijd nog aangepast worden. De sensor op het toilet geeft netjes wijzigingen door als het licht aan gaat, de andere niet. Ik zal het nog eens een paar dagen afwachten.
Weet je zeker dat de update op de sensor is opgeslagen? Bij mij duurde dat namelijk al een aantal dagen tenzei je het knopje indrukt na het opslaan :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Peutpeut
Jep, want heb het knopje ingedrukt na het wijzigen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wiley99
Toppe schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 18:46:
[...]

Gebruik je KAKU bewegingsmelders dan? Toch klein beetje blij dat ik van dat protocol af ben :')
Yep en werkt in principe goed. En prijs is de helft. Dus ik moet serieus overtuigd worden. Ik ga misschien wel aan de slag met een klassieke bewegingsmelder en een Shelly. Dat heeft hier dus nog niemand gedaan, vermoed ik.

• TerrorSource
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 22:38
Zijn er mensen die een Fibaro Walli Dimmer of normale Fibaro Dimmer 1/2 hebben?

Zo ja, zou je wat voor mij na kunnen kijken?

Op het moment dat de Dimmer ON of OFF staat, is dan de "Status" in de JSON ook "On" of "Off"?
Bij bij staat er namelijk:
"Status" : "Set Level: 70 %",

Dit is op te vragen via:
url:poort/json.htm?type=devices&rid=IDX

Tweakers V&A Ads
oa. Raspberry Pi 3b + 7Inch Touch Screen & Domotica

• Dylantje2
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 21:56

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

MikeOO schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 16:15:
De Action Smart Producten zijn op dit moment weer via OTA icm Raspberry te flashen.
Net 2x een nieuwe Smart Power Plug via deze manier voorzien van Tasmota.

Paar minuten werk en je hoeft niets te solderen of open te maken.
YouTube: 🔥 OTA flashen wieder möglich🔥 [Smart Home Tuya LSC smart connect Max...

Uitleg is wel in het Duits maar prima te volgen.
Wel goed lezen want je slaat op het eind snel een stap over en dat kan dan gevolgen hebben voor je flash.

Voor de Smart Plug kun je deze template in Tasmota gebruiken
https://blakadder.github.io/templates/lsc_smart_connect.html
Zouden de andere spullen ook te schakelen zijn?
Lampen en contacten?

zonneboiler, pelletkachel, 24 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Domoticz, Solarmeters, WPboiler: http://wqd.nl/dP9y, WP: http://wqd.nl/9GVg, Grafana: http://wqd.nl/EoAi, Panathread: https://bit.ly/2Or4Unp

Wiley99 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 23:29:
[...]

Yep en werkt in principe goed. En prijs is de helft. Dus ik moet serieus overtuigd worden. Ik ga misschien wel aan de slag met een klassieke bewegingsmelder en een Shelly. Dat heeft hier dus nog niemand gedaan, vermoed ik.
Heb hier nog één combinatie van KAKU in gebruik (trapkast met contact sensor) en dat werkt al niet eens lekker. En daarbij is de communicatie volledig éénzijdig. Als je dus je lamp aanzet met een fysieke schakelaar dan zal je de nieuwe status nooit in de app zien.

Als je kijkt naar Zigbee, en dan helemaal naar Xiaomi dan zit je nog eens aan de helft van de KAKU prijs en dan heb je sensoren die wél twee richtings verkeer hebben :+

• DizzyWeb
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 13:48

DizzyWeb

Ondertiteld

Enige KAKU dat ik nog in gebruik heb is een remote... AYCT-102. En dat werkt nu niet bepaald fatsoenlijk.

Soms werkt het direct, soms moet ik die knop 5x indrukken of een tijd ingedrukt houden, afstandsbediening optillen, enz. En aangzien ik maar 2 knoppen gebruik (een aan en een uit) overweeg ik ernstig om daarvoor maar gewoon een Tradfri remote die nu niks ligt te doen te gaan gebruiken.
Dylantje2 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 07:07:
[...]

Zouden de andere spullen ook te schakelen zijn?
Lampen en contacten?
De LED strip kan zover ik kan vinden ook voorzien worden van Tasmota aangezien er een Template beschikbaar voor is: https://blakadder.github....c_smart_connect_rgbw.html

Tevens voor de Filament lamp: https://blakadder.github....art_connect_filament.html

Hij flash zelf ook nog een andere lamp dus ook die is mogelijk.

Kwestie van even met Google zoeken wat je wilt gebruiken icm met Tasmota of Domoticz :)

Maar zou niet te lang wachten want als er weer een nieuwe firmware uitkomt zou het zo maar kunnen dat het niet meer mogelijk is.

MikeOO wijzigde deze reactie 07-10-2019 08:08 (9%)

MikeOO schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 08:08:
[...]

De LED strip kan zover ik kan vinden ook voorzien worden van Tasmota aangezien er een Template beschikbaar voor is: https://blakadder.github....c_smart_connect_rgbw.html

Tevens voor de Filament lamp: https://blakadder.github....art_connect_filament.html

Hij flash zelf ook nog een andere lamp dus ook die is mogelijk.

Kwestie van even met Google zoeken wat je wilt gebruiken icm met Tasmota of Domoticz :)

Maar zou niet te lang wachten want als er weer een nieuwe firmware uitkomt zou het zo maar kunnen dat het niet meer mogelijk is.
Dat vraag ik me juist af. Kan me voorstellen dat de afzet hoger is als je het ‘tweakbaar’ laat, je pakt namelijk een extra groep gebruikers.

Daarnaast is het een centen kwestie. Action wilt niet teveel geld vragen voor een product (daar is de kwaliteit ook naar) en firmware kost nou eenmaal geld. Ze moeten het ook terug verdienen...

Toppe schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 08:12:
[...]

Dat vraag ik me juist af. Kan me voorstellen dat de afzet hoger is als je het ‘tweakbaar’ laat, je pakt namelijk een extra groep gebruikers.

Daarnaast is het een centen kwestie. Action wilt niet teveel geld vragen voor een product (daar is de kwaliteit ook naar) en firmware kost nou eenmaal geld. Ze moeten het ook terug verdienen...
Deel je mening helmaal en denk er ook zo over maar het was in het begin mogelijk en toen na een update niet meer en kon het alleen nog via een FTDI adapter. Nu heeft iemand iemand weer een weg gevonden en de kans bestaat dat ze dit toch ook weer dichten zodat latere versies die je koopt weer een nieuwe firmware heeft waar het weer niet kan. Uiteindelijk is het een LSC product en die worden onder vele merken verkocht dus mogelijk dat Action daar helemaal geen invloed op heeft.

En mogelijk willen ze juist niet dat dit gedaan wordt aangezien het ook negatieve reclame gaat opleveren als mensen problemen krijgen tijdens of na het flashen. Zullen er genoeg zijn die als het niet lukt het spul weer in de doos stoppen en terugbrengen naar de winkel.
Toppe schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 10:24:
@Toppe loopt nu in de Action met een strip onder z’n arm :+
Toch even mijzelf quote'n hoor.

Zojuist dus een strip gehaald zonder me heel goed te hebben ingelezen in hoe ze nou exact werken, maar goed: Dat probleem hebben we allemaal ongetwijfeld al wel een keer gehad.

Eerst de methode geprobeerd om te flashen zonder te solderen. Dit heeft niet geleid tot het gewenste resultaat: Het uitzenden van het SSID blijft uit.

Uiteindelijk toch maar de strip "geopend" om de draadjes te gaan solderen. Enige wat ik je kan aanraden is om iedereen uit huis te schoppen en zorgen dat niemand je hoort vloeken :+ wat een priegelwerk is het namelijk.

Als je uiteindelijk de draadjes gesoldeerd hebt dan is het flashen vrij eenvoudig en kinderspel als je eerder Sonoff's hebt voorzien van andere firmware.

De strip heb ik ook meteen toegevoegd in Domoticz en daardoor komt hij dus ook meteen in HomeKit terecht.

Via Tasmota (hoger dan 6.5) kan je templates aanmaken, hierdoor kan je heel eenvoudig de juiste instellingen er in zetten. Via Configure en dan Configure Other kan je de volgende template regel activeren: {"NAME":"LSC-RGBW-Strip","GPIO":[51,0,0,0,37,0,0,0,38,40,39,0,0],"FLAG":0,"BASE":18}. Daarna nog even de volgende regels via Console activeren en een reboot:

code:
1
2
3
SetOption17 1
SetOption59 1
restart 1

Daarna via de gebruikelijke weg een nieuw apparaat in Domoticz maken (RGBW!) en de juiste IDX onder de instellingen van Tasmota mee geven :)

Nu nog een plek geven om dit gekke ding te gaan gebruiken O-)

@Klumpke dank voor je handleiding die iedereen hier kan vinden!

Toppe wijzigde deze reactie 07-10-2019 12:56 (22%)

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:31
Wiley99 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:58:
[...]

Sorry voor de zelf-quote, maar ik vind echt geen goede antwoorden met Google dus ik hoop nog op slimme mede-domoticzers.
De laatste aanvulling klopt niet helemaal omdat ik op de RPI3 (de Domoticz server) wel degelijk het echte ip adres doorkrijg en er in de IP tables ook een ban op dat adres komt. Alleen blijft Domoticz gewoon binnenkomende verzoeken accepteren dus er is een verschil tussen wat Domoticz ziet en wat de server ziet (forwarding). Iemand toch nog een idee? @ThinkPad (zelfde als van het script in de wiki?) of @rens-br misschien?
Ik heb hier geen ervaring mee / geen problemen mee. Ik zou ook niet weten waar het aan kan liggen. Hier werkt fail2ban dan ook goed.
Toppe schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 12:10:
[...]

Eerst de methode geprobeerd om te flashen zonder te solderen. Dit heeft niet geleid tot het gewenste resultaat: Het uitzenden van het SSID blijft uit.
Welke SSID werd niet uitgezonden.Die je zou moeten krijgen als je start_flash.sh uitgevoerd, of te wel vtrust-flash?

Als deze niet wordt uitgezonden heb je toch ergens een foutje gemaakt. Of install_prereq.sh heeft niet alles probleemloos geïnstalleerd.

Zelf ben ik helemaal met een lege SD begonnen en alles uitgevoerd wat hij ook gebruikt en ging prima. Pas geleden ook geprobeerd maar toen met een andere Linux en kreeg toen wel allemaal foutmeldingen tijdens het uitvoeren van install_prereq.sh. Mogelijk dat het probleem daarin zit.

Het is je nu gelukt maar inderdaad is het een K... klus om te doen. Had het zelf met de Smart Power Plugs. Die zitten op een plek die eigenlijk niet te solderen zijn. En 5 draadje op zijn plek houden is nagenoeg niet te doen, al zijn er die het wel lukt en zeg ik niets anders dan _/-\o_

Ik heb de eerste toen wel gesoldeerd en geflasht wat allemaal goed ging maar daarna dus zo dood als een pier. Had en tijdens de actie periode nog 2 gekocht en deze had ik apart gehouden tot er iets beter zou komen en die heb ik dus geflasht via OTA manier en zonder problemen.

Nu alleen nog even uitzoeken waarom MQTT Discovery plugin ze niet vindt. De Sonoff S20 gaan altijd zonder problemen maar deze willen (nog) niet. Wel setoption19 1 uitgevoerd wat normaal voldoende moet zijn maar mogelijk dat deze gewoon niet met de Plug-in werken.
MikeOO schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 15:07:
[...]

Welke SSID werd niet uitgezonden.Die je zou moeten krijgen als je start_flash.sh uitgevoerd, of te wel vtrust-flash?

Als deze niet wordt uitgezonden heb je toch ergens een foutje gemaakt. Of install_prereq.sh heeft niet alles probleemloos geïnstalleerd.

Zelf ben ik helemaal met een lege SD begonnen en alles uitgevoerd wat hij ook gebruikt en ging prima. Pas geleden ook geprobeerd maar toen met een andere Linux en kreeg toen wel allemaal foutmeldingen tijdens het uitvoeren van install_prereq.sh. Mogelijk dat het probleem daarin zit.

Het is je nu gelukt maar inderdaad is het een K... klus om te doen. Had het zelf met de Smart Power Plugs. Die zitten op een plek die eigenlijk niet te solderen zijn. En 5 draadje op zijn plek houden is nagenoeg niet te doen, al zijn er die het wel lukt en zeg ik niets anders dan _/-\o_

Ik heb de eerste toen wel gesoldeerd en geflasht wat allemaal goed ging maar daarna dus zo dood als een pier. Had en tijdens de actie periode nog 2 gekocht en deze had ik apart gehouden tot er iets beter zou komen en die heb ik dus geflasht via OTA manier en zonder problemen.

Nu alleen nog even uitzoeken waarom MQTT Discovery plugin ze niet vindt. De Sonoff S20 gaan altijd zonder problemen maar deze willen (nog) niet. Wel setoption19 1 uitgevoerd wat normaal voldoende moet zijn maar mogelijk dat deze gewoon niet met de Plug-in werken.
vtrust-flash inderdaad. Gekke is dat de installatie wel probleemloos is uitgevoerd...

Uiteindelijk met de losse draadjes was het goed te doen, aansluiten op de adapter en flashen maar. Opstarten lukte in eerste instantie niet, tot ik alle kabeltjes weer los maakte en herstarte. Toen deed alles het!

Het is dat ik niet echt een bestemming heb voor die led strips, anders ging ik er nog een aantal halen :+

Toppe schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 15:13:
[...]

vtrust-flash inderdaad. Gekke is dat de installatie wel probleemloos is uitgevoerd...

Uiteindelijk met de losse draadjes was het goed te doen, aansluiten op de adapter en flashen maar. Opstarten lukte in eerste instantie niet, tot ik alle kabeltjes weer los maakte en herstarte. Toen deed alles het!

Het is dat ik niet echt een bestemming heb voor die led strips, anders ging ik er nog een aantal halen :+
Had je de rasp wel bedraad aangesloten op het netwerk. Als je de rasp zelf via een wifi verbinding laat lopen heb je kans dat het elkaar verstoord. Is het enige wat ik zo kan bedenken mits je zelf alles verder gelijk hebt gehouden als in het filmpje qua software. Gebruik zelf een Rasp3+ voor.

Moet je een bestemming hebben dan >:) Vandaar dat er hier altijd zoveel kastruimte gevuld is.
MikeOO schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 15:24:
[...]

Had je de rasp wel bedraad aangesloten op het netwerk. Als je de rasp zelf via een wifi verbinding laat lopen heb je kans dat het elkaar verstoord. Is het enige wat ik zo kan bedenken mits je zelf alles verder gelijk hebt gehouden als in het filmpje qua software. Gebruik zelf een Rasp3+ voor.

Moet je een bestemming hebben dan >:) Vandaar dat er hier altijd zoveel kastruimte gevuld is.
Haha, ik heb al zo’n berg met rommel die ik niet gebruik ;)

Oplossing gevonden waarom de MQTT Discovery Plugin de LSC Smart Power plug niet kon vinden.

Als je Tasmota flasht via OTA dan zit daar al een Tasmota versie bij die je gelijk kunt flashen.
Maar deze versie is dus niet volledig en daarom werkt het niet. Ineens zag ik dat hij de instellingen er ook geen Domoticz in het lijstje stond.

Nadat je de Smart Plug voor de eerste keer geflasht hebt download je de laatste versie (1Mb versie!!) sonoff.bin via http://thehackbox.org/tasmota en voer je een upgrade uit binnen Tasmota.

Daarna heb je wel alle opties en werkt MQTT Discovery Plugin wel prima ermee.

• Robbie T
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 21:18
Zijn er ook mensen die hun Toon bedienen door middel van wel of niet thuis?
Ik wil graag mijn toon regelen op basis van de aanwezigheid.
Is er iemand thuis tussen 07.00 en 19.30 zet dan de toon op programma "thuis".
Is er 20 minuten of langer niemand, zet hem dan op weg.

(Toon is toegevoegd en regelbaar via Domoticz)
Robbie T schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 16:42:
Zijn er ook mensen die hun Toon bedienen door middel van wel of niet thuis?
Ik wil graag mijn toon regelen op basis van de aanwezigheid.
Is er iemand thuis tussen 07.00 en 19.30 zet dan de toon op programma "thuis".
Is er 20 minuten of langer niemand, zet hem dan op weg.

(Toon is toegevoegd en regelbaar via Domoticz)
Dit is niet toon specifiek hoor.

Het eerste wat je moet doen is bepalen of er wel of niet iemand thuis is, hier zijn verschillende opties voor.

Het is daarna een kwestie van de parameters samen voegen, met wat tijden en je kan Toon in en uit schakelen

• Robbie T
Toppe schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 16:45:
[...]

Dit is niet toon specifiek hoor.

Het eerste wat je moet doen is bepalen of er wel of niet iemand thuis is, hier zijn verschillende opties voor.

Het is daarna een kwestie van de parameters samen voegen, met wat tijden en je kan Toon in en uit schakelen
Bepalen of iemand thuis is, werkt :-).

Ik heb bij deze geen idee hoe te beginnen en heb een script gevonden op domoticz forum en deze wat aangepast

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
-- Someonehome Switch
    local someonehome                   = 78
    local nobody_home                   = 'Niemand Thuis'

-- Nest Various
    local nest_setpoint                 = 'ToonThermostat'
    local nest_setpoint_idx             = 113
    local setpoint_low                  = 18
    local setpoint_high                 = 21

--
-- Heating On when someone @ home
--
    setpoint_current_temp   = tonumber(otherdevices_svalues[nest_setpoint])

if otherdevices[78] == 'On' 
    and setpoint_current_temp == setpoint_low   
    and timebetween("07:00:00","19:30:00")  
    then
        timer_body = 'Someone at home, turning ON heating'  
        timer_body0 = 'Current Setpoint: '113'
        timer_body1 = 'New Setpoint: '21'
        commandArray["OpenURL"]="http://192.168.178.39/happ_thermstat?action=changeSchemeState&state=2&temperatureState=1"      
    end

if otherdevices[78] == 'Off' and setpoint_current_temp ~= setpoint_low then
        timer_body = 'Niemand thuis. Toon op Weg'   
        timer_body1 = 'New Setpoint: '18''
        commandArray["OpenURL"]="http://192.168.178.39/happ_thermstat?action=changeSchemeState&state=2&temperatureState=3"      
    end

Ik heb echter het idee dat deze nog niet helemaal met de juiste opmaak is. Zal komende dagen eens kijken of het lukt om dit aan te passen :-)

Robbie T wijzigde deze reactie 07-10-2019 17:01 (3%)

Robbie T schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 16:54:
[...]

Bepalen of iemand thuis is, werkt :-).

Ik heb bij deze geen idee hoe te beginnen en heb een script gevonden op domoticz forum en deze wat aangepast

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
-- Someonehome Switch
    local someonehome                   = 78
    local nobody_home                   = 'Niemand Thuis'

-- Nest Various
    local nest_setpoint                 = 'ToonThermostat'
    local nest_setpoint_idx             = 113
    local setpoint_low                  = 18
    local setpoint_high                 = 21

--
-- Heating On when someone @ home
--
    setpoint_current_temp   = tonumber(otherdevices_svalues[nest_setpoint])

if otherdevices[78] == 'On' 
    and setpoint_current_temp == setpoint_low   
    and timebetween("07:00:00","19:30:00")  
    then
        timer_body = 'Someone at home, turning ON heating'  
        timer_body1 = 'New Setpoint: '21'
        commandArray["OpenURL"]="http://192.168.178.39/happ_thermstat?action=changeSchemeState&state=2&temperatureState=1"      
    end

if otherdevices[78] == 'Off' and setpoint_current_temp ~= setpoint_low then
        timer_body = 'Niemand thuis. Toon op Weg'   
        timer_body1 = 'New Setpoint: '18''
        commandArray["OpenURL"]="http://192.168.178.39/happ_thermstat?action=changeSchemeState&state=2&temperatureState=3"      
    end

Ik heb echter het idee dat deze nog niet helemaal met de juiste opmaak is. Zal komende dagen eens kijken of het lukt om dit aan te passen :-)
Dit script is gebaseerd op LUA, opzich geen ramp maar wel wat lastiger om onder de knie te krijgen. Je zou eventueel kunnen kijken naar dzVents.

• Dylantje2

Dylantje2

MikeOO schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 08:53:
[...]

Deel je mening helmaal en denk er ook zo over maar het was in het begin mogelijk en toen na een update niet meer en kon het alleen nog via een FTDI adapter. Nu heeft iemand iemand weer een weg gevonden en de kans bestaat dat ze dit toch ook weer dichten zodat latere versies die je koopt weer een nieuwe firmware heeft waar het weer niet kan. Uiteindelijk is het een LSC product en die worden onder vele merken verkocht dus mogelijk dat Action daar helemaal geen invloed op heeft.

En mogelijk willen ze juist niet dat dit gedaan wordt aangezien het ook negatieve reclame gaat opleveren als mensen problemen krijgen tijdens of na het flashen. Zullen er genoeg zijn die als het niet lukt het spul weer in de doos stoppen en terugbrengen naar de winkel.
Die paar mensen die tweaken.. zouden ze daar wakker van liggen..:-)

Lijkt me meer dat firma A een update doet en dat ze daar in mee gaan

zonneboiler, pelletkachel, 24 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Domoticz, Solarmeters, WPboiler: http://wqd.nl/dP9y, WP: http://wqd.nl/9GVg, Grafana: http://wqd.nl/EoAi, Panathread: https://bit.ly/2Or4Unp

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:54
Ik heb al jaren Domoticz draaien, maar nog nooit met Zwave producten gewerkt. Nu begint een familielid ook met Domoticz, en hij heeft wel wat Zwave producten

-Aeon Gen 5 stick
-Fibaro Dimmer 2
-Fibaro rolluikschakelaar V3

*Kan je de dimmer en rolluik schakelaar afmonteren, en vervolgens pairen met de Aeon stick, of moet je ze eerst pairen voordat je ze in de WDC plaatst?

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• Dylantje2

Dylantje2

Dacuuu schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 20:46:
Ik heb al jaren Domoticz draaien, maar nog nooit met Zwave producten gewerkt. Nu begint een familielid ook met Domoticz, en hij heeft wel wat Zwave producten

-Aeon Gen 5 stick
-Fibaro Dimmer 2
-Fibaro rolluikschakelaar V3

*Kan je de dimmer en rolluik schakelaar afmonteren, en vervolgens pairen met de Aeon stick, of moet je ze eerst pairen voordat je ze in de WDC plaatst?
Altijd eerst excluden [ indrukken tot hij hij geel knippert. ] dan het device in de leer /remove modus zetten ]
En dan pairen [ 1x tot hij blauw wordt. ]
Dan kort bij het device houden en het device in de leermodus zetten.
Kijken of de stick sneller knippert dan heeft hij hem.Stick in domoticz hardware en dan een reboot doen.
Nieuwe hardware enz actief zetten voor 12 uur!!!!
Dan kijken of je alles goed ziet in domoticz .
testen
En dan definitief weg werken.. O-)

uhm je kunt ze alle drie tegelijk zo leren. maar altijd eerst excluden! ]

Dylantje2 wijzigde deze reactie 07-10-2019 20:57 (6%)

• RR46
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 22:14
Denk dat de rolluikschakelaar hetzelfde werkt als een Fibaro relay, dus 3x signaal geven mbv schakelaar terwijl je via Domoticz zoekt naar nieuwe nodes. Oftewel, inbouwen, correct aansluiten (en afmonteren).

Maar voor de goede orde even de beschrijving raadplegen. Staat hier heel duidelijk in vermeld.

• Dylantje2

Dylantje2

RR46 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 20:59:
Denk dat de rolluikschakelaar hetzelfde werkt als een Fibaro relay, dus 3x signaal geven mbv schakelaar terwijl je via Domoticz zoekt naar nieuwe nodes. Oftewel, inbouwen, correct aansluiten (en afmonteren).

Maar voor de goede orde even de beschrijving raadplegen. Staat hier heel duidelijk in vermeld.
Ik denk is bij Zwave niet handig...
Zeker weten..
Also kijken of een device wel in de supported openzwave lijst staat
Want stel dat je een niet supported leer, kan je mesh killen..

• Dacuuu
Dylantje2 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 20:55:
[...]

Altijd eerst excluden [ indrukken tot hij hij geel knippert. ] dan het device in de leer /remove modus zetten ]
En dan pairen [ 1x tot hij blauw wordt. ]
Dan kort bij het device houden en het device in de leermodus zetten.
Kijken of de stick sneller knippert dan heeft hij hem.Stick in domoticz hardware en dan een reboot doen.
Nieuwe hardware enz actief zetten voor 12 uur!!!!
Dan kijken of je alles goed ziet in domoticz .
testen
En dan definitief weg werken.. O-)

uhm je kunt ze alle drie tegelijk zo leren. maar altijd eerst excluden! ]
Thanks! Vaak loopt het wel als ik alles in handen heb, binnenkort eens aan beginnen. :P

• Dylantje2

Dylantje2

Dacuuu schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 21:43:
[...]

Thanks! Vaak loopt het wel als ik alles in handen heb, binnenkort eens aan beginnen. :P
Zwave is niet eerst aan beginnen en dan ..
Maar eerst weten en dan doen.
Ik ben een trail en error mannetje...
Maar et Zwave werkt dat echt niet.
lees alle settings en snap wat ze doen.
anders is Zwave |:( |:(

• rens-br
Na een volledige systeemcrash (zonder backup) heb ik mijn Pi volledig opnieuw moeten installeren. Dit is inmiddels gelukt, maar Domoticz heeft er weinig zin meer in. Ik krijg namelijk de onderstaande foutmelding te zien, waarnaar Domoticz niet meer bereikbaar is. Ook na een restart van de Pi wil Domoticz soms niet online komen. Ik kan over de foutmelding maar weinig vinden.

Het enige verschil met de situatie hiervoor is dat ik nu Buster draai i.p.v. Stretch. Wellicht dat de laatste stable versie van Domoticz daar niet lekker mee werkt. (De ervaringen zijn wisselend als ik op het forum kijk). Ik heb nu dus de beta versie geïnstalleerd, maar eens kijken of dat beter werkt.

Iemand anders nog andere tips?

code:
1
2
2019-09-25 11:40:53.912 Error: Domoticz(pid:507, tid:512('PluginMgr')) received fatal signal 6 (Aborted)
2019-09-25 11:40:53.912 Error: siginfo address=0x1fb, address=(nil)

• Dacuuu
Dylantje2 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 21:44:
[...]

Zwave is niet eerst aan beginnen en dan ..
Maar eerst weten en dan doen.
Ik ben een trail en error mannetje...
Maar et Zwave werkt dat echt niet.
lees alle settings en snap wat ze doen.
anders is Zwave |:( |:(
Ik ga aan je denken als ik er mee begin, maar ga niet trail en erroren. :P

• Dylantje2

Dylantje2

rens-br schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 21:50:
Na een volledige systeemcrash (zonder backup) heb ik mijn Pi volledig opnieuw moeten installeren. Dit is inmiddels gelukt, maar Domoticz heeft er weinig zin meer in. Ik krijg namelijk de onderstaande foutmelding te zien, waarnaar Domoticz niet meer bereikbaar is. Ook na een restart van de Pi wil Domoticz soms niet online komen. Ik kan over de foutmelding maar weinig vinden.

Het enige verschil met de situatie hiervoor is dat ik nu Buster draai i.p.v. Stretch. Wellicht dat de laatste stable versie van Domoticz daar niet lekker mee werkt. (De ervaringen zijn wisselend als ik op het forum kijk). Ik heb nu dus de beta versie geïnstalleerd, maar eens kijken of dat beter werkt.

code:
1
2
2019-09-25 11:40:53.912 Error: Domoticz(pid:507, tid:512('PluginMgr')) received fatal signal 6 (Aborted)

Ik zou eens inlogge met ftp [ winscp ]
En dan je plugi map eens leeg halen.
Dan een restart via putty
Of een sudo shutdown -r now
Of een stekker eruit en ff w88 en erin.. [ liever niet ]

en dan?

• rens-br
Dylantje2 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 21:53:
Ik zou eens inlogge met ftp [ winscp ]
En dan je plugi map eens leeg halen.
Dan een restart via putty
Of een sudo shutdown -r now
Of een stekker eruit en ff w88 en erin.. [ liever niet ]

en dan?
Even draaien zonder Plugins, om te kijken of dat de issue is? Dat kan ik inderdaad wel even proberen.

rens-br wijzigde deze reactie 07-10-2019 21:55 (4%)

• Dylantje2

Dylantje2

rens-br schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 21:54:
[...]

Even draaien zonder Plugins, om te kijken of dat de issue is?
plugin manager imo
En de beste is om je map plugin ff plugin-1 oid te noemen dan ziet domoticz hem niet
inloggen met ftp als root

Dan je reboot

En koop iets anders als een Pi als je meer wilt.
Er zijn betere...

Dylantje2 wijzigde deze reactie 07-10-2019 22:01 (9%)

• rens-br
Wiley99 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:58:
Sorry voor de zelf-quote, maar ik vind echt geen goede antwoorden met Google dus ik hoop nog op slimme mede-domoticzers.
De laatste aanvulling klopt niet helemaal omdat ik op de RPI3 (de Domoticz server) wel degelijk het echte ip adres doorkrijg en er in de IP tables ook een ban op dat adres komt. Alleen blijft Domoticz gewoon binnenkomende verzoeken accepteren dus er is een verschil tussen wat Domoticz ziet en wat de server ziet (forwarding). Iemand toch nog een idee? @ThinkPad (zelfde als van het script in de wiki?) of @rens-br misschien?
Zojuist dit overigens getest met mijn nieuwe setup en ik heb precies hetzelfde probleem. Het ip wordt geblokkeerd, maar ik kan vervolgens wel gewoon inloggen.
Dylantje2 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 21:55:
plugin manager imo
En de beste is om je map plugin ff plugin-1 oid te noemen dan ziet domoticz hem niet
inloggen met ftp als root

Dan je reboot
Gaan we dat even testen. Bedankt.
En koop iets anders als een Pi als je meer wilt.
Er zijn betere...
Suggesties / ideeën?

rens-br wijzigde deze reactie 07-10-2019 22:20 (19%)

• Wiley99
rens-br schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 21:50:

code:
1
2

Geen tips nog, maar ik draai ook Buster, zonder problemen. Met laatste stable. Naja, behalve die rare domoticz login die maar doorgaat. Fail2ban werkt wel goed met de ssh jail.

Wiley99 wijzigde deze reactie 07-10-2019 23:11 (3%)

• Dylantje2

Dylantje2

@rens-br
Een odroid n2 met geen sd...
Stable als een rock met armbium
Of goedkoper iets ouder xu4 ook stukken beter met armbium

Dylantje2 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 06:32:
@rens-br
Een odroid n2 met geen sd...
Stable als een rock met armbium
Of goedkoper iets ouder xu4 ook stukken beter met armbium
De N2 heeft 2 belangrijke punten die wellicht upselling waardig zijn.

De eerste zijn de performance. Ja, hij is een stuk sneller maar ik vraag me af in hoeverre je dit écht gaat merken als je er Domoticz op draait. Het is namelijk geen heel zwaar programma en mijn Pi draait nu constant (Domoticz, MQTT, Zigbee2MQTT, Zwave, HomeBridge, UnIFI & Caddy server) gemiddeld op 12%. Ondanks dat de N2 sneller is mis ik de performance niet.

De tweede is de aansluiting voor eMMC, is inderdaad stabieler en wellicht wat betrouwbaarder dan een normale SD kaart, echter is het nog niet zo eenvoudig om ergens een eMMC kaart te bestellen dan een SD kaartje, die koop je tegenwoordig bij elke benzine pomp en Action filiaal. Beetje knap kaartje neem je dan van Samsung/Sandisk.

Snelle rekensom laat zien dat je voor een N2 al snel over de €100 heen gaat. Ik heb voor mijn Raspberry setje nog geen €55 betaald...

Verder zit er weinig verschil in stabiliteit tussen een N2 en een Pi4, tenslotte is de hardware niet betrouwbaar als je software ook niet betrouwbaar is.

Ja, er zijn genoeg voorbeelden te noemen dat een N2 sneller is, dat is hij ook. Vraag is alleen of je die performance wel nodig hebt voor het draaien van Domoticz.

• Robbie T
Toppe schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 17:04:
[...]

Dit script is gebaseerd op LUA, opzich geen ramp maar wel wat lastiger om onder de knie te krijgen. Je zou eventueel kunnen kijken naar dzVents.
Ik ben inmiddels bezig met DZvents en heb het volgende

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
--*------------------------------------------------------------------------------------*--
--Creator: Rob
--Date: 08-10-2019
--Last update: 08-10-2019
--Changelog:
--Source: -
--Description: Turn on/off heating depending if someone is home or not.
--*------------------------------------------------------------------------------------*--

return {
    on = {
        devices = {
            78 -- IemandThuis
        }
        timer = {
            'between 07:00 and 19:30' 
    },

execute = function(domoticz, device, item)
        --Declarations
        local Thuis = domoticz.devices(78) --Is er iemand thuis
        local Toon  = domoticz.devices(116) -- Toon Programma's

--Function
        if (Thuis.active) and -- Iemand thuis?
        (item.isTimer) then -- Binnen ingestelde tijd
            Toon.state == 'Thuis'
        end
    end
}

Ik krijg echter een foutmelding op regel 27 omdat hij Toon niet kent, maar deze heb ik hier boven gedefinieerd, right?
Iemand die een duwtje in de juiste richting kan geven?
Robbie T schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:05:
[...]

Ik ben inmiddels bezig met DZvents en heb het volgende

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
--Changelog:

return {
    on = {
        devices = {
            78 -- IemandThuis
        }
        timer = {
    },

--Declarations

--Function
            Toon.state == 'Thuis'
        end
    end
}

Ik krijg echter een foutmelding op regel 27 omdat hij Toon niet kent, maar deze heb ik hier boven gedefinieerd, right?
Iemand die een duwtje in de juiste richting kan geven?
Fout!

state geeft je namelijk de huidige status terug, je kan state niet gebruiken om een waarde mee te geven. Je kan wel setState gebruiken, al kan dit alléén bij aan/uit schakelaars.

Wat voor apparaat type is Toon (116) exact? Als je uit meerdere programma's kunt kiezen dan is het denk ik een switchSelector en zou je regel 27 moeten vervangen voor iets als dit:

code:
1
Toon.switchSelector(10)

Natuurlijk er vanuit gaand dat '10' je thuis programma is ;)

Anders even een screenshotje posten van het apparaat in je apparaten overzicht ;)

• Robbie T
Toppe schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:14:
[...]

Fout!

state geeft je namelijk de huidige status terug, je kan state niet gebruiken om een waarde mee te geven. Je kan wel setState gebruiken, al kan dit alléén bij aan/uit schakelaars.

Wat voor apparaat type is Toon (116) exact? Als je uit meerdere programma's kunt kiezen dan is het denk ik een switchSelector en zou je regel 27 moeten vervangen voor iets als dit:

code:
1
Toon.switchSelector(10)

Natuurlijk er vanuit gaand dat '10' je thuis programma is ;)

Anders even een screenshotje posten van het apparaat in je apparaten overzicht ;)
Ah! Weer wat geleerd :-). Toon (116) is een switch selector inderdaad.

Ik heb de regel zojuist dan ook vervangen waardoor het script er nu als volgt uit ziet:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
--Changelog:

return {
    on = {
        devices = {
            78 -- IemandThuis
        }
        timer = {
    },

--Declarations

--Function
        Toon.switchSelector(30)
        end
end
    }
}

Zou dit moeten werken? (Kan ik dan verder met deel 2 ;-))
Robbie T schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:26:
[...]

Ah! Weer wat geleerd :-). Toon (116) is een switch selector inderdaad.
[Afbeelding]

Ik heb de regel zojuist dan ook vervangen waardoor het script er nu als volgt uit ziet:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
--Changelog:

return {
    on = {
        devices = {
            78 -- IemandThuis
        }
        timer = {
    },

--Declarations

--Function
        Toon.switchSelector(30)
        end
end
    }
}

Zou dit moeten werken? (Kan ik dan verder met deel 2 ;-))
Voor wat ik nu kan zien, ja. Maar testen is zeker weten.

Als ik je nog een kleine tip mag geven:

code:
23
24
25
26
27
28
local ToonOff       = 0
local ToonWeg       = 10
local ToonSlapen    = 20
local ToonThuis     = 30
local ToonComfort   = 40
local ToonHandmatig = 50

Je kan op die manier de boel het meest inzichtelijk houden door dan op regel geen Toon.switchSelector(30) te gebruiken maar Toon.switchSelector(ToonThuis)

Uiteraard is het aan je zelf of je het wilt gebruiken en welke namen je de variables wilt mee geven ;)

• Robbie T
Toppe schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:30:
[...]

Voor wat ik nu kan zien, ja. Maar testen is zeker weten.

Als ik je nog een kleine tip mag geven:

code:
23
24
25
26
27
28
local ToonOff       = 0
local ToonWeg       = 10
local ToonSlapen    = 20
local ToonThuis     = 30
local ToonComfort   = 40
local ToonHandmatig = 50

Je kan op die manier de boel het meest inzichtelijk houden door dan op regel geen Toon.switchSelector(30) te gebruiken maar Toon.switchSelector(ToonThuis)

Uiteraard is het aan je zelf of je het wilt gebruiken en welke namen je de variables wilt mee geven ;)
Ah dat is een goede tip inderdaad. Ga ik gebruiken! Laatste vraagje. Sla ik dit nu op als dzvents - > timer of device?
Ik zou zelf zeggen device omdat het script afhankelijk is of er iemand thuis is?
Robbie T schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:32:
[...]

Ah dat is een goede tip inderdaad. Ga ik gebruiken! Laatste vraagje. Sla ik dit nu op als dzvents - > timer of device?
Ik zou zelf zeggen device omdat het script afhankelijk is of er iemand thuis is?
dzVents is hier niet van afhankelijk. Enige reden waarom je kan kiezen uit verschillende items is het template wat ze er in zetten voor je. Het maakt dus niet uit wat je kiest.

Als je wél een trigger naast die blauwe opslaan knop hebt dan gebruik je als basis nog steeds LUA. Even een nieuw script maken (dzVents, all) om dan de volledige inhoud te verwijderen en je script er in te plakken.

• Dylantje2

Dylantje2

Toppe schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:53:
[...]

De N2 heeft 2 belangrijke punten die wellicht upselling waardig zijn.

De eerste zijn de performance. Ja, hij is een stuk sneller maar ik vraag me af in hoeverre je dit écht gaat merken als je er Domoticz op draait. Het is namelijk geen heel zwaar programma en mijn Pi draait nu constant (Domoticz, MQTT, Zigbee2MQTT, Zwave, HomeBridge, UnIFI & Caddy server) gemiddeld op 12%. Ondanks dat de N2 sneller is mis ik de performance niet.

De tweede is de aansluiting voor eMMC, is inderdaad stabieler en wellicht wat betrouwbaarder dan een normale SD kaart, echter is het nog niet zo eenvoudig om ergens een eMMC kaart te bestellen dan een SD kaartje, die koop je tegenwoordig bij elke benzine pomp en Action filiaal. Beetje knap kaartje neem je dan van Samsung/Sandisk.

Snelle rekensom laat zien dat je voor een N2 al snel over de €100 heen gaat. Ik heb voor mijn Raspberry setje nog geen €55 betaald...

Verder zit er weinig verschil in stabiliteit tussen een N2 en een Pi4, tenslotte is de hardware niet betrouwbaar als je software ook niet betrouwbaar is.

Ja, er zijn genoeg voorbeelden te noemen dat een N2 sneller is, dat is hij ook. Vraag is alleen of je die performance wel nodig hebt voor het draaien van Domoticz.
tsja...
U vroeg....
Mijn rpi3 crashte meerdere malen zonder aantoonbare reden.
En soms zo dat mijn sd corrupt werd, en nee geen china sd maar een dure met de beste specs.
Maar een linux op een sd is niet de stabielste?
De 4 besteld maar kon niet geleverd worden, en de Xu4 liep al op 30%..
En ik wilde iets toekomstbestendiger, aangezien er altijd alleen maar bij komt en niet af gaat.
Begon met alleen een Rfxcom en nu:-) tig hardware
Tig scripts grafana en het houdt niet op dus .
Als ik dan een keer 50 of 10 uit kan geven, dan toch maar de top of the ...
emmc is gewoon te koop en stabiel.... vele malen beter dan alle sd die ik heb gehad. ik heb alles geprobeerd, clone backup enz enz Maar emmc rules..

Ik zeg niet dat Domoticz zwaar is maar er komt zoveel bij..
Daarnaast is de pi pas in gb lan terwijl xu4 allang dat had, dus mss toch ergens sneller.

Mooiste van domoticz ieder zijn ding..
En tsja inux is hetzelfde, wie wat ergens voor over heeft. Ik ben erg blij met mijn odroid icm armbium
Terwijl ik met pi software toch echt wel hier en daar problemen had die niet simpel op te lossen zijn.
Ook in het verleden wel eens icm Domoticz rare problemen gehad bij pi versie..

Maar goed iedereen blij.?

@Dylantje2

“ eMMC storage is mostly found in phones, as well as compact, budget laptops or tablets. The "embedded" part of the name comes from the fact that the storage is usually soldered directly onto the device's motherboard. eMMC storage consists of NAND flash memory — the same stuff you'll find in USB thumb drives, SD cards, and solid-state drives (SSD) — which doesn't require power to retain data.”

• Dylantje2

Dylantje2

Toppe schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 18:47:
@Dylantje2

“ eMMC storage is mostly found in phones, as well as compact, budget laptops or tablets. The "embedded" part of the name comes from the fact that the storage is usually soldered directly onto the device's motherboard. eMMC storage consists of NAND flash memory — the same stuff you'll find in USB thumb drives, SD cards, and solid-state drives (SSD) — which doesn't require power to retain data.”
En nu de clou van het verhaal??

• Dylantje2

Dylantje2

Toppe schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 18:52:
[...]

Dat eMMC gewoon een SD kaartje is 🤪
tsja. een usb en ssd dan ook maar op 1 hoop erbij gooien... _/-\o_
Dacht dat er meer kennis zou zitten...
O-)

• Dylantje2

Dylantje2

Toppe schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 19:07:
[...]

Klopt, SSD/USB sticks is ook NAND :)
wat zoek je nu dan?
Moeten we over usb, usb2 en usb3 gaan praten.?
Of sd uit china of nl?
Of class 1 of class 10..

https://tweakers.net/prod...hardkernel-odroid-c2.html

Iets ouder bordje maar hier staat in het NL wel leuk omschreven wat de voordelen zijn van emmc tov sd..
Maar ik denk dat er meer iets is van ik heb een Pi en die is beter? [ wat boeit mij nou wie welke hardware koopt ] ik heb zoveel troep hier liggen het is hobby

Ik heb van alles gehad
odroid, pi 2 tot 3b, en nog wat andere bordjes uit china

Nooit met emmc nu voor het eerst en ik ben tevreden..

Dus waar gaan we het verder over hebben?

Dylantje2 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 19:15:
[...]

wat zoek je nu dan?
Moeten we over usb, usb2 en usb3 gaan praten.?
Of sd uit china of nl?
Of class 1 of class 10..

https://tweakers.net/prod...hardkernel-odroid-c2.html

Iets ouder bordje maar hier staat in het NL wel leuk omschreven wat de voordelen zijn van emmc tov sd..
Maar ik denk dat er meer iets is van ik heb een Pi en die is beter? [ wat boeit mij nou wie welke hardware koopt ] ik heb zoveel troep hier liggen het is hobby

Ik heb van alles gehad
odroid, pi 2 tot 3b, en nog wat andere bordjes uit china

Nooit met emmc nu voor het eerst en ik ben tevreden..

Dus waar gaan we het verder over hebben?
Je USB versie staat los van de gebruikte opslag techniek. Dan moeten we het eerder gaan hebben over SAT, USB, FireWire, thunderbolt enzo 🤪

• Peutpeut
De reden dat ik de Pi4 nu niet meer gebruik is dat ik met Buster meer fouten en crashes had. Heb nu een Pi3B+ en dat gaat stukken beter.

Inmiddels ook de Neo Coolcam Motion Sensors binnen, die werken prima. Eenvoudig te includen en het werkt meteen :)

• ivootjuh
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 00:03
Ik zit ineens met een raar probleem. Ik heb vandaag de raspberry pi uitgezet vis SSH via het commando, 'Sudo shutdown' omdat ik hem moest verplaatsen.

Netjes gewacht tot alle lampjes uit waren. En opnieuw aangesloten. (eerst de internet kabel en toen de power kabel).

Ik kom nu alleen om de een of andere reden niet meer in domoticz. Niet vis SSH en ook niet via de webbrowser. Ik heb ook gekeken in de router of de pi niet toevallig een ander ip adres heeft gekregen. Maar ik vind de pi überhaupt niet terug in de router.

Ik hoop dat iemand een verklaring of oplossing heeft, want mijn halve huis ligt nu plat 😅

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

• Peutpeut
Had je niet beter sudo shutdown kunnen doen? Met sudo reboot bestaat de kans dat je tijdens de boot de stroom eraf haalt met alle problemen van dien. Correct me if I'm wrong.

Neemt niet weg dat dit wel ff klote is.. :(

Kun je nog wel via SSH in je Pi komen?

Peutpeut wijzigde deze reactie 08-10-2019 21:14 (8%)

• ivootjuh
Peutpeut schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:13:
Had je niet beter sudo shutdown kunnen doen? Met sudo reboot bestaat de kans dat je tijdens de boot de stroom eraf haalt met alle problemen van dien. Correct me if I'm wrong.

Neemt niet weg dat dit wel ff klote is.. :(

Kun je nog wel via SSH in je Pi komen?
Sorry dat heb ik ook gedaan.... Ik typte per ongeluk Sudo reboot, maar ik bedoelde uiteraard Sudo shutdown.

En zoals gezegd kan ik er dus ook niet in met SSH.

ivootjuh wijzigde deze reactie 08-10-2019 21:22 (5%)

• klump4u
  • Registratie: februari 2008
  • Niet online

klump4u

4980wp-Zuid-Limburg,

ivootjuh schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:21:
[...]

Sorry dat heb ik ook gedaan.... Ik typte per ongeluk Sudo reboot, maar ik bedoelde uiteraard Sudo shutdown.

Is hij wel opgestart? Anders stekker eruit en na 5 seconden er weer in.

3020wp-ZW Live 1960wp-ZZW Live Altantic Explorer 270 Live

• Peutpeut
ivootjuh schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:21:
[...]

Okee. Dan kan het niet zo zijn dat de Pi tijdens het booten is uitgeschakeld. Ethernet kabel heeft verbinding?

• ivootjuh
Peutpeut schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:37:
[...]

Okee. Dan kan het niet zo zijn dat de Pi tijdens het booten is uitgeschakeld. Ethernet kabel heeft verbinding?
Internetkabel heeft verbinding. (lampjes branden) En heb ook al een keer de stekker uit het stopcontact gehaald en opnieuw erin gedaan.

Tot op heden geen enkele reactie via SSH. 😕

ivootjuh schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:42:
[...]

Internetkabel heeft verbinding. (lampjes branden) En heb ook al een keer de stekker uit het stopcontact gehaald en opnieuw erin gedaan.

Tot op heden geen enkele reactie via SSH. 😕
Aansluiten op een monitor?

Zit het kaartje er fysiek nog wel goed in?

• ivootjuh
Toppe schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:43:
[...]

Aansluiten op een monitor?

Zit het kaartje er fysiek nog wel goed in?
Net geprobeerd, maar ook totaal geen reactie van de pi..... 🤨

Kaartje er ook uitgehaald en opnieuw ingedaan. Haas ook geen reactie!

ivootjuh wijzigde deze reactie 08-10-2019 22:07 (12%)

• flexje
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21:39

flexje

got-father

Dashboard in Angular 8....
Tot nu toe werkende functies:
- Databinding dmv eigen JSON file geparsed met PHP vanuit domoticz, JSON van Domoticz zelf is niet valid;
- Filter op device types;
- Zoek functie op IDX;
- List view & Thumbnail view;
- Icon set Font Awesome ipv Feather Icon op devices;

Next deze week:
- Icon status aanpassen op device status (+ groene border op basis van status device);
- Switchen vanuit dashboard;

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• Peutpeut
flexje schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 22:26:
- Databinding dmv eigen JSON file geparsed met PHP vanuit domoticz, JSON van Domoticz zelf is niet valid;
- Zoek functie op IDX;

Next deze week:
- Icon status aanpassen op device status (+ groene border op basis van status device);

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ziet er veelbelovend uit!

• Dylantje2

Dylantje2

flexje schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 22:26:
- Zoek functie op IDX;

Next deze week:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Al contact gezocht met Rob?
Komt hij er 'gewoon' in of?

Mooi stukje werk hoor!!!

• flexje
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21:39

flexje

got-father

Dylantje2 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 07:50:
[...]

Al contact gezocht met Rob?
Komt hij er 'gewoon' in of?

Mooi stukje werk hoor!!!
Wies Rob? :P

Hij draait nu volledig los van Domoticz. Alleen de json file van Domoticz lees ik nu uit met mn eigen php api en zet hem om naar een leesbare kleinere en json valid bestand die ik weer inlees in Angular.

Tuurlijk zal de mijne niet zoveel functionaliteit bieden als de daadwerkelijke Domoticz omdat ik geen tijd en waarschijnlijk de kennis in Angular voor heb. Maar die van mij dient meer als Dashboard+ zeg maar.

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• Dylantje2

Dylantje2

flexje schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 08:51:
[...]

Wies Rob? :P

Hij draait nu volledig los van Domoticz. Alleen de json file van Domoticz lees ik nu uit met mn eigen php api en zet hem om naar een leesbare kleinere en json valid bestand die ik weer inlees in Angular.

Tuurlijk zal de mijne niet zoveel functionaliteit bieden als de daadwerkelijke Domoticz omdat ik geen tijd en waarschijnlijk de kennis in Angular voor heb. Maar die van mij dient meer als Dashboard+ zeg maar.
Rob is de domoticz core
Info@domoticz.com

• vwtune
Toppe schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 15:13:
[...]

Wat is het voordeel van die action strips tegenover een H801 controller met daaraan je eigen rgbww strip eigenlijk? Volgens mij ben je namelijk goedkoper uit wanneer je een H801 controller gebruikt? (hij is ook nog eens makkelijker te flashen)

• vwtune
MikeOO schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 15:07:
[...]

Buiten dat domoticz de sonoff devices dan zelf detecteerd, waarom zou je gebruik maken van mqtt discovery eigenlijk?
vwtune schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 09:31:
[...]

Wat is het voordeel van die action strips tegenover een H801 controller met daaraan je eigen rgbww strip eigenlijk? Volgens mij ben je namelijk goedkoper uit wanneer je een H801 controller gebruikt? (hij is ook nog eens makkelijker te flashen)
Flashen is zo gebeurt, als je maar even 5 minuten de tijd hebt.

Maar wat het voordeel verder is...?:
- CE Keurmerk
- Kabel netjes aangesloten op controller
- Behuizing om controller
- Afstandsbediening
- Adapter mee geleverd

Snelle Google leert dat een H801 rond de €8 zit en een RGBW stripje rond de €13... is Action weer goedkoper ;)

Ik wil 'm anders ook wel voor je flashen en versturen hoor...

Toppe wijzigde deze reactie 09-10-2019 10:42 (5%)

• vwtune
Toppe schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:25:
[...]

Flashen is zo gebeurt, als je maar even 5 minuten de tijd hebt.

Maar wat het voordeel verder is...?:
- CE Keurmerk
- Kabel netjes aangesloten op controller
- Behuizing om controller
- Afstandsbediening
- Adapter mee geleverd

Snelle Google leert dat een H801 rond de €8 zit en een RGBW stripje rond de €13... is Action weer goedkoper ;)
Behuizing zit toch ook om de h801 met mooie aansluiting, wat moet je met een afstandsbediening als je hem gaat flashen en gebruiken in domoticz? Een rgbww strip (5 meter) kost rond de 6-8 euro, dus dan ben je voor controller en strip max 16 euro kwijt. Dat keurmerk zegt ook niet zoveel aangezien 80 procent sowieso uit China komt, hoeveel terugroep acties heeft de action eigenlijk maandelijks ;)
Ik zoek dus nog steeds naar voordelen :+

Overigens heb ik wel de smart wall socket geflashed en in gebruik

vwtune wijzigde deze reactie 09-10-2019 10:44 (4%)

vwtune schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:42:
[...]

Behuizing zit toch ook om de h801 met mooie aansluiting, wat moet je met een afstandsbediening als je hem gaat flashen en gebruiken in domoticz? Een rgbww strip (5 meter) kost rond de 6-8 euro, dus dan ben je voor controller en strip max 16 euro kwijt. Dat keurmerk zegt ook niet zoveel aangezien 80 procent sowieso uit China komt, hoeveel terugroep acties heeft de action eigenlijk maandelijks ;)
Ik zoek dus nog steeds naar voordelen :+
En wat kost je adapter? En je kabeltje om hem aan te sluiten? :)

(Daarbij heb je via Action een soort van garantie ;) )

• vwtune
Toppe schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:43:
[...]

En wat kost je adapter? En je kabeltje om hem aan te sluiten? :)

(Daarbij heb je via Action een soort van garantie ;) )
Ja die zijn idd niet meegenomen in de prijs, maar daar heb ik nog wel wat van liggen :P
vwtune schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:49:
[...]

Ja die zijn idd niet meegenomen in de prijs, maar daar heb ik nog wel wat van liggen :P
Tja, enige overtuiging die ik je dan kan geven is dat de Action strip voorzien is van een coating... Dat hebben die hele goedkope Ali dingen vaak niet. Heb ik namelijk ook nog liggen.

Verder is het vooral het gemak, dat flashen is zo gepiept, je kan meteen beginnen en de kwaliteit is prima.

Ik zou sowieso voor die €4 niet moeilijk gaan doen... Maar dat ben ik :+

Zit zelf nog te twijfelen om een tweede te halen zodat ik ze -om en om- onder de trap kan hangen...

En.... Heb net mijn ABL Sursum Ultra Home stekker en contra stekker ontvangen, deze vanavond even in een AK2 kabeldoos monteren met Sonoff er in. Heb ik voor iets minder dan €11 een volledige waterdichte stevige behuizing voor Sonoff :+

Toppe wijzigde deze reactie 09-10-2019 11:09 (22%)

• vwtune
Toppe schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:04:
[...]

Tja, enige overtuiging die ik je dan kan geven is dat de Action strip voorzien is van een coating... Dat hebben die hele goedkope Ali dingen vaak niet. Heb ik namelijk ook nog liggen.

Verder is het vooral het gemak, dat flashen is zo gepiept, je kan meteen beginnen en de kwaliteit is prima.

Ik zou sowieso voor die €4 niet moeilijk gaan doen... Maar dat ben ik :+

Zit zelf nog te twijfelen om een tweede te halen zodat ik ze -om en om- onder de trap kan hangen...

En.... Heb net mijn ABL Sursum Ultra Home stekker en contra stekker ontvangen, deze vanavond even in een AK2 kabeldoos monteren met Sonoff er in. Heb ik voor iets minder dan €11 een volledige waterdichte stevige behuizing voor Sonoff :+
Doe dat gewoon met digitale ledstrips, is vele malen leuker en kan je mij helpen om dat voor elkaar te krijgen :+

• ivootjuh
Toppe schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 05:57:
[...]

Andere voeding geprobeerd?

@flexje Sexy!
Ja geprobeerd...ik ben bang dat mijn SD kaart kapot is gegaan ofzo, al snap ik niet hoe, want heb hem netjes en goed afgesloten....

Ik ga denk ik maar eens een nieuwe installatie doen en kijken wat dat doet.

vwtune schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:13:
[...]

Doe dat gewoon met digitale ledstrips, is vele malen leuker en kan je mij helpen om dat voor elkaar te krijgen :+
Ben bang dat ik er aankomende periode te weinig tijd voor heb om zoiets serieus op te pakken. Vandaar dat deze goedkope Action oplossing nog niet zo gek is om te gaan gebruiken.

Maar koop zo'n strip en flash hem... Is echt snel te doen en de strips kan je uiteindelijk overal wel kwijt. Hoop dat de stucadoor over een half jaartje tijd heeft om even de woonkamer de stucen, dan komen er ook nieuwe plinten en ik hoop dat ik vrouwlief zover krijg voor plint verlichting :+
ivootjuh schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:41:
[...]

Ja geprobeerd...ik ben bang dat mijn SD kaart kapot is gegaan ofzo, al snap ik niet hoe, want heb hem netjes en goed afgesloten....

Ik ga denk ik maar eens een nieuwe installatie doen en kijken wat dat doet.
Eens kijken wat hij doet met een ander kaartje. Gelukkig kan je een SD overal kopen ;)

Toppe wijzigde deze reactie 09-10-2019 11:54 (45%)

vwtune schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 09:35:
[...]

Buiten dat domoticz de sonoff devices dan zelf detecteerd, waarom zou je gebruik maken van mqtt discovery eigenlijk?
Zodra hij offline gaat wordt hij direct rood in Domoticz. Als ik hem bv uit het stopcontact haal of hij is de wifi verbinding kwijt dan signaleert MQTT Discovery dit gelijk en dat vind ik een grote meerwaarde. Als je hem handmatig toevoegt is er 0 controle of een apparaat nog wel bereikbaar is.

Daarbij hoef je verder niets te doen en verschijnen Domoticz devices gelijk in je Dashboard.

Gebruik het vrijwel vanaf het begin en blijf er dik tevreden over. Zou eigenlijke standaard in Domoticz moeten zitten.

• vwtune
MikeOO schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:30:
[...]

Zodra hij offline gaat wordt hij direct rood in Domoticz. Als ik hem bv uit het stopcontact haal of hij is de wifi verbinding kwijt dan signaleert MQTT Discovery dit gelijk en dat vind ik een grote meerwaarde. Als je hem handmatig toevoegt is er 0 controle of een apparaat nog wel bereikbaar is.

Daarbij hoef je verder niets te doen en verschijnen Domoticz devices gelijk in je Dashboard.

Gebruik het vrijwel vanaf het begin en blijf er dik tevreden over. Zou eigenlijke standaard in Domoticz moeten zitten.
Hmm, interessant! die meerwaarde vind ik ook. Kan je discovery altijd nog installeren, ondanks dat ik al aardig wat sonoff devices heb draaien (tasmota)? Die worden dan ook toegevoegd alsnog in discovery?

• rens-br
Na de laatste keer dat mijn systeem volledig gecrasht is na een update (en zonder backup) heb ik toch ook maar auto backup naar mijn NAS aangezet en dat werkt echt perfect. Het instellen was ook echt een fluitje van een cent (en had ik veel eerder moeten doen), ik heb deze guide gebruikt.
vwtune schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:44:
[...]

Hmm, interessant! die meerwaarde vind ik ook. Kan je discovery altijd nog installeren, ondanks dat ik al aardig wat sonoff devices heb draaien (tasmota)? Die worden dan ook toegevoegd alsnog in discovery?
Het is een plugin dus die kun je altijd kan installeren wanneer je wilt.

Je moet in Tasmota wel even naar Console gaan en daar setoption19 1 uitvoeren anders wordt hij niet gevonden. Met setoption19 0 zet je de herkenning weer uit. Dus je kunt het bv eerst met 1 proberen te testen.

Let wel op dat hij dan 2x in Domoticz komt als hij nu al bekend is binnen Domoticz. Je zult dan de oude dan moeten verwijderen. Je kan hem daarna dezelfde naam geven als de oude maar je IDX veranderd dus let op als je script gebruikt je deze ook aanpast ;)

Zou voor de zekerheid eerst een backup maken van je DB zodat je altijd terug kunt als het fout loopt.
Gebruik je een SD dan zou ik zelf een image maken van je SD dan loop je helemaal geen risico.
Pagina: 1 ... 49 50 51 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True